Skip to content


       Szűrés lista

Kutyafitnesz live

Avagy Drégelypalánkon nem történik semmi. 

Ilyen ordas putrit ritkán látni, pláne 45 millióból....

EU-s pályázat? Kutyafitnesz? Ugyan kérem! Ez előre, jól kitervelt lopás.

Feljelentést nekik! (Ha már mást nem lehet.)

 

Címkék: közélet eu botrány pályázat

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr311437870

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.09. 08:38:16

"derűs" reggelt... hogy finoman fejezzem ki magam... szavazzunk a háztetőről...

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.10.09. 08:46:15

Hát nekik is a jó kurva anyjukat!

Krikri 2009.10.09. 08:48:42

nem kell kávé.. ABszurdisztán!!! (pláne ahogy Sukorót is védik, MNV szerint minden Ok)

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.10.09. 08:50:54

Ja hogy ennyi? Van ennél beszédesebb kép?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.10.09. 08:51:17

Az a durva, hogy mivel k+f projekttámogatás volt nem is kell elszámolni a lóvéval.
Ezértt volt kibaszott ideges a fejlesztére pályázó arc de mivel elfogyott a lóvé nem kapoot semmit az ilyen típusu pályázastok miatt.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.10.09. 08:51:45

@Szekuriti Blogger: Mármint, nem kell ennél beszédesebb kép, az eset egyértelmű, rendőrség!

Veronikamama 2009.10.09. 08:52:37

Ha ez 45 milkát ér, akkor az én putrim legalább 100 milkát ér.
Jaj nekem ha jön az ingatlanadó, mi lesz velem?

f.m.j. 2009.10.09. 08:54:30

És mégis kinél jelentsük fel? Annál akik odaadták a pénzt, akik elbírálták, vagy ki nincs benne a buliban? (lásd: székesfehérvári isk.ig., aki az önkormányzatnál az igazgatókat ellenőrző csoport főnöke, vagy tagja... )
Itt minden ők, róluk szól...

f.m.j. 2009.10.09. 08:56:05

én voltam olyan naív, hogy azt hittem, hogy ez meg is épül...

Kartal (rezervált) 2009.10.09. 08:57:03

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:
Mostanában nem kommentelek. Elegem van ebből az egészből, abból ami itt megy, és a kiakadással meg a beszéddel nem változtatunk a dolgon. A nyilvánosságra hozatal talán segít, abban viszont nem vagyok jó. Attól még itt vagyok... és ezt vehetitek fenyegetésnek :DDD

belzebubó 2009.10.09. 09:01:08

Az előző posztnál ezt állt:
"Megítélt támogatás: 112 millió forint. Már kifizetett: 44,7 millió forint."
Hol van a pénz?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.10.09. 09:14:02

@belzebubó: Szerinted? A szokásos tarifa 30%, szóval 11 misiből lett egy fekete terepjáró, a többi ment a bírálóbizottágnak.

Veronikamama 2009.10.09. 09:15:58

@Slanger: Ezt kifelejtettem, hogy a jó kúrva anyját.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.10.09. 09:17:53

Időközben a pályáztató meggondolta magát és átalakította az egészet tyúkwellness-központtá!Akkora ott a szemétdomb,hogy ott aztán lehet a kapirgálást gyakorolni!A múltkori poszt okán gondolkodtam,hogy a megfelelő helyre küldök egy levelet,hogy a kutyák mindig meg vannak különböztetve a többi állat kárára.Felháborító ez az állatrasszizmus,a kutyák ilyetén diszkriminációja minden bizonnyal az újfasizmus egyik vetülete.A macskák,tyúkok,kecskék,tehenek meg szegregálva vannak és nem wellness-elhetnek.Ez pedig kérem felháborító!
Egyébként az egész épület állaga a lelakott cigány művházra emlékeztet..

Veronikamama 2009.10.09. 09:19:22

@Veronikamama: Természetesen annak,aki ezt 45 milkóért megvette és még költ is rá.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.10.09. 09:24:21

A kurucon most dobták hozzá a hírhez:

"A cég egyébként összesen 250 milliót akar elkölteni a kutyák rekreációjára. Tenné ezt úgy, hogy a február 2-án megnyert pénzhez a kft. vezetői csak február 28-án jegyeztették be a tevékenységi köröket. Sajtóhírek szerint a cég már 47 millió forintot kapott, hogy elkezdje a beruházást – mondta el Balla Mihály. Azonban ebből semmi nem látszik Drégelypalánkon, annak ellenére, hogy a pályázati kiírás szerint június 15-ével meg kellett volna kezdeni a munkálatokat – tette hozzá a fideszes politikus.
A Gyrotech Kft. címére egyébként csupán egy mobiltelefonszám van bejegyezve. Az üzenetrögzítő szerint most nem elérhetőek."
A tevékenységi kör bejegyzésével nem kapkodtak..Június 15 óta már eltelt néhány hónap..Nem elérhetőek..Milyen "meglepő"..

Svejk, a derék katona 2009.10.09. 09:29:18

Most mit akartok? Van benne láncos budi, meg minden ami mudeern!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.09. 09:30:27

Soha életemben még nem tettem feljelentést, de most nagyon kikívánkozik belőlem!
Online miért nem lehet feljelentést tenni ??? Rohadt bürokrácia!

Eszem megáll!

Csak a Reakciót tudnám idézni:

"A probléma ezzel az egésszel az, hogy az NFÜ-nek nyilván fel kéne vennie egy embert, alátennie egy Suzukit, s megbízni, hogy az egyes projektek elkészültével nézzen körül a helyszínen, vajon van-e nagyságrendbeli különbség a megvalósult projekt és a támogatás összege között. Aztán fel kéne vennie még egy embert és még egy Suzukit, aki ellenőrzi, hogy az első ellenőrt nem fizette-e le egy féldisznóval a helyi polgármester. Aztán még egyet, aki a másodikat ellenőrzi. És így tovább. Aztán amikor már a teljes lakosság az NFÜ-nek dolgozik ellenőrként, akkor bezárni ezt az egész kócerájt a faszba."

reakcio.blog.hu/2009/10/05/szep_kilatasok_6

Grafithuszar 2009.10.09. 09:30:48

Vajon miért nem lepődök meg hogy már megint lenyúlták a pénzt....Amúgy szerintem is az állhat a dolog mögött, hogy a kirekesztő kutyarasszizmus ellen, inkább a tyúkoknak/kakasoknak csináltak egy wellness szemétdombot.

szabogyula 2009.10.09. 09:32:20

@Noname Cowboy: Csak a kép miatt erre is kattints rá ! Tegnap már volt ....:)
nol.hu/belfold/ujabb_vademeles_kolompar_orban_ellen

f.m.j. 2009.10.09. 09:34:41

és szegény kutyákat nem képviseli senki, nekik még egy kedvenc blogjuk sincs, ahol kedvükre kiacsarkodhatnák magukat :):)))
Jó, vastagbőrük van, vagy bundájuk, de nem úgy.. :):):)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2009.10.09. 09:59:28

na ha ezt tudom, akkor múltkor a kutyafitneszre szavazok... ekkora vastagbőrt!
pedig úgy voltam vele, h a 3 közül legalább ebben van vmi minimális ráció...
aztabüdös... ezt a nyílt lopást....
ingyen kampányterv akármelyik ellenzéki pártnak:
lefotózni ezt az ólat, aztán mellé írni, h 112 milliós kutyafitnesz
aztán a "kilátót" ugyanígy
aztán a völgyhíd
aztán a puszta-alagút
aztán.. stb. hajjaj de sok van:(

mind2 (törölt) 2009.10.09. 10:01:03

@zero: minek Suzuki, az internet korában rákattintok az " Ingyenes Céginformáció , lásd : Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat
1054 Budapest, Kossuth tér 4.
oldalára, és nincs keresett cég, akit itt ne lehetne megtalálni.
Aztán van telefon is... és Istenem, annyi, de annyi ellenőrzési lehetőség van még.
Minden szerződéskötés előtt így kell tennem. Pedig mi nem döntünk milliókról, milliárdokról.
Igaz, nem is kezelgetünk hűtlenül egy fillér közpénzt sem.
De beszélhetnénk az akadálymentesítésről is, mint mániáról. Az épület összedől, de az akadálymentesítést meg kell oldani, hogy be tudj kerekezni a potenciális romok alá :(
Felelőtlen herdálás, büdös korrupció, lerongyolódott ország.

@Kartal (a dühös): hú, valahogy én is így érzek :(

mind2 (törölt) 2009.10.09. 10:04:16

@ostoba 8o: hát ezen anno én is kiakadtam, mikor a cigány "vezetők " ajándékot adtak a Benczének, vazz, egy főkapitány meg a börtöntöltelékek egymás hátát lapogatják...

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.10.09. 10:05:32

azé mert csak a tábla vót 45 milka az mindenkinek tudnia kéne hogy 45 millió plusz önrészből nem lehet kutya panziót nyitni a kutyuknak, nahát a következő ciklusba majd a szoci-mdf-szdsz-lmp kormány befejezi.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.09. 10:07:14

Beszarok! Azért lássuk be, nem semmi. Ilyen pofon egyszerű módon ennyi pénzhez jutni a lebukás minimális esélye nélkül. Riszpekt, én azt mondom. Mi barmok mondjuk csak 10 milla nettóér hány ÉVET dolgozunk? Találékony a magyar na, nincs mese...

azért meg"vasaznám" a kft tulajdonosait, vezetőit, hogy a jó édes anyukájukat, aztat

Marcellusca 2009.10.09. 10:09:28

Óóóó, basszus, másik blogon most könyörögtem kávéért. Még jó, hogy a főzés előtt benéztem ide. Mostmár nem kell az a kávé!

LMPVS!

És fogadjunk, hogy ezt is ki fogják (akarják majd) dumálni.
Hun a lóvé?!?!?!
Ki a felelős?!?!?!
Lesz-e felelősségre vonás?!?!?!

(Jó, jó, tudom, tudom, hogy egyik kérdésemre sem lesz érdemi válasz, de akkoris ...)

rolika 2009.10.09. 10:10:47

Ezt nem lehet elküldeni egy eu-s (nem egy korrupt magyar) főrevizornak, hogy ugyan, nézzenek már rá, hogyan is élnek vissza az eu-s pénzekkel, jelképekkel... Eszem megáll. Tök égő a putri előtt az odatámasztott tábla... Kíváncsi lennék, Bulgáriában mit kellett elkövetni, hogy leállítsák az uniós pénzcsapot. Csak mert nálam saját kis hazám már rég kiverte a biztosítékot.

mind2 (törölt) 2009.10.09. 10:13:38

@Seduxen: figyi, kutya már van, nem pályázunk mi is valamire ?, vagy valami " kisterrorista kiképző központ " -ra nyújthatnánk be pályázatot ;)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.10.09. 10:15:38

Mondom! Itt nem lehet találni senkit! Mert olyan projektpályázat amire nem kell önrész, nem kell bankgarancia semmi. Megnyerik oszt röhögnek a pofánkba.
A híres j. pont! Amiért a éhségsztájkolt annó az a faszi!
Elszámolási kötelezettség sincs. A pályázati pénzek közel 60%-át így viszik el!

snorbi 2009.10.09. 10:17:02

@ostoba 8o: Mi? :)
Az nagyon gáz, hogy Kolor és a rendőrkapitány kezet fognak, monnyon le az olyan rkap, aki szóba áll és egyeztetget egy bűnözővel.
De azt hittem, valami _mást_ is észre kéne vennem a képen :)

Marcellusca 2009.10.09. 10:18:56

@zero: Én feltenném azt a kérdést (tudom, megint felesleges!), hogy nem létezik olyan, hogy valami bcs. gyanús dolog a rendőrség tudomására jut, akkor hivatalból eljárást kell indítania?
Vagy, ha nem a rendőrségnek, akkor a NFÜ-nek is a tudomására jutott (,mer' gondolom híreket csak néznek/olvasnak), akkor nekik kellene eljárást kezdeményezni, feljelentést tenni?

Tele a hócipőm ezzel a következmények nélküli (legalábbis, akik nagyban játszanak, azoknak az) országgal! És még finoman fogalmaztam.
Csatlakozom Kartalhoz!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.09. 10:18:58

@zero: höhöhö... Én spec éppen egy feljelentésen dolgozom, ráadásul ez is gazdasági büntetőjog.

Sztem trombitáld össze a vastagbőrön kolbászoló jogászfalkát, azt munka után egy sör mellett olyan feljelentést dobunk össze, hogy az illetékes rendőrségi előadó vinnyogni fog a gyönyörűségtől. =D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2009.10.09. 10:19:29

tényleg, az hazaárulás lenne, ha valaki civilként elküldi ezeket a dokumentumokat az eu-s illetékeseknek, h mire megy el a pénzük? :)
megnézném göncz fejét, ahogy kimagyarázza minden eu-s képviselő előtt ezt az ólat, vagy a többit:)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.10.09. 10:22:20

en azt nem ertem, ebben az elbaszott orszagban, hogy ha ilyen kurva nagy lenyulasok vannak, sikkasztas, palyazatok stb, MIERT NEM SZERZI VISSZA AZ ALLAM A KURVA PENZET? Miert nem csinalnak teljes koru vagyonelkobzast, beleertve masodosileg/leszarmazottilag a csalad tagjait is.

jaaaa, kozben rajottem, mert ezt is a politikusok dontik el, es ugye ok is nyakig vannak benne. Lasd a seres marias dolgot.

A kolompar hivekhez: nyomon kovetjuk kolompar aldasos tevekenyseget / hogyhogy meg nincsen felakasztva, vagy racs mogott? Napi szinten:
ciganybunozes.blog.hu/tags/kolomp%C3%A1r_orb%C3%A1n

de ettol fuggetlenul az, hogy a sukoroi zsido orszaglopast szabalyosnak minositettek, sokkal jobban bant...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.10.09. 10:22:31

@mind2: figyi, ez nem jó. a terrorista szó hallatán pénz helyett valami egészen mást kapnánk :)))

és ha "kutyás terrorelhárítási kiképzés" lenne kiskorúak részére? szakértőnek meghívjuk a Shin Bet néhány szakértőjét kiképzőnek, teleaggatjuk a kiképzőbázist megfelelő (fehér és kék színekben pompázó) zászlókkal, és nyert ügyünk van.

sz'tem kb az ország 1 éves költségvetésének kiadási oldalát megkapnánk támogatás gyanánt :)

martonx 2009.10.09. 10:33:04

Nem szoktam ilyet mondani, de tényleg LMPVS-re szavazok ebben az ügyben.

reKorrekt 2009.10.09. 10:37:17

Külső-belső pályázati rendszert teljes egészében felszámolni, eu-nak utalt és az erre költött adóforintokat az adózók zsebében hagyni. Rohadt egyszerű.
Mert az, hogy én hónapról-hónapra élek, míg mások az én befizetett adómból akkora beruházásokat hajtanak végre hogy még az ükunokáik is a faszukat lengethetik belőle boraborán, az nagyon nem tetszik.
Értem én hogy újraelosztás, DE KÖNYÖRGÖM NE ENNYIT ÉS ÍGY!!!

Laibach 2009.10.09. 10:47:51

Láttátok már? Dokumentumfilm Sukoró ügyben.

www.vimeo.com/6963427

jozicsenko 2009.10.09. 10:48:37

nem értitek a lényeget, ugyis mindjárt jön vlamelyik bérlibber és kifejti, hogy mind nácik vagyunk, mert nincs bennük elég tolerancia

toleráljátok bele abba a házba azt a 45 milliás házat, amit a tulaj a falu túlvégén épített, rögtön meglesz a pénz!

büdös nácik munkára!

(és ilyenkor érzem át igazán, hogy a Munka szabaddá tesz! -kár hogy ezt kb 60 éve levédték valahol a németek)

jozicsenko 2009.10.09. 10:52:07

@purga: bulgáriát milliárd euróval szopatták meg, nálunk ez úgy nézne ki, hogy holnap kiáll oszkó péter és elmondja, hogy az eu büntetése miatt mindenkitől elvonunk 1 MRD EurÓ*270/10 m Fő = 27 ezer Ft-ot, de mert a nyugdíjasokat és segélyezetteket nem szabad bántani, ezért a dolgozók fejenként 100e Ft-ot kell hogy utaljanak Holnap du. 2-ig, vagy különben statáriális biróság visz ledolgozni a recski vidámparkba...

Mourinho már nem a király 2009.10.09. 11:00:56

Baszki, na eez nagyon durva. És nyilván megint a hörrTV (sicc) ment ki megnézni. És ugye megint csak páran emlékezünk amikor év elején még tagadták, hogy egyáltalán létezne ilyen projekt. Mondjuk megértem miért próbálták letagadni.
A másik dolog, hogy a 120.e nettót kereső NFÜ-s pályázati ügyintéző nem fog ilyeneket lebuktatni az életbe, mert úgy picsán rugják, hogy elájul. Meg később kitalálják, hogy személyes ellentéte volt a főnökkel, és bosszúból kitalálta az egészet (lásd bkv-s eset).
Szóval ismét csak semmi meglepő, semmi szoktalan hogy úgy mondjam.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.10.09. 11:06:50

Ja és állítólag a cég egyetlen elérhetősége egy mobil telefonszám, ami nem elérhető. Szerintetek??

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.10.09. 11:14:33

@reKorrekt:
ez a pályázati rendszer is tipikusan szoci módra sikerült, átláthatatlan katyvasz az egész. persze van benne nem kevés direkt dolog, tudjátok minél nagyobb a káosz annál nagyobb a lehetőség egy két misit leakasztani.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.10.09. 11:20:02

@mind2:
ja akadálymentesítésről jut eszembe. lassan egy éve szét van cseszve az egész Kálvin tér. szétbombázzák az aluljárók ki és bejáratát, van ahol egészet átépítettek van ahol csak burkolatot cseréltek. de a lényeg sehol sem láttam akadálymentesítésre utaló legkisebb nyomot sem. rögtön eszembe jutott az a jó magyaros módszer, hogy majd a kész metróaluljárók átadása után egyszer csak valakinek beugrik hogy te Pista bazzeg itt nem lehet lemenni kerekesszékkel, basszuk szét újra az egészet és utólag csináljunk rajta valamit, számlára meg majd többet írunk elvégre Józsi Kft-je után kellett megint dolgozni.

Stoney Hill Billy 2009.10.09. 11:32:37

Nem értem a felháborodást. Ha jól láttam a határidőt, az 2010. március. Legalább azt várjuk meg.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.09. 11:32:45

@Kartal (a dühös): ideje lesz beállnunk ipari tanulónak, vár a vasipar... LMPVS mármint.
Alternatívának javasoltam a háztetőről szavazást, azt lehet egyénileg is, úgy is fun :-)
@Jack/rendetteremt/: mostmár ugyan késő, de kíváncsi lennék, mikor ad ki a sündörségünk legalább a poén kedvéért nemzetközi elfogatóparancsot az ilyenek ellen. szép hosszú lista lenne...
@Anthony - awkward silence: nem is feltétlenül az irodai adminisztrátor dolga lenne, mivel ő elsüllyed abban a melóban, amit 4-5 ember helyett végez. maximum a mind2 kommentelő által említett dolgokat tudja megtenni, és aki még azon is lebukik, azt kiszivárogtatni/feljelenteni névtelenül.
@jozicsenko: azt hiszem az lenne az a pillanat, amikor megindulna a jónép, úgyhogy várjuk a bejelentést szeretettel...
@DexterMorgan78/Séfbácsi: szerintem a ***** **** *****. és pontosan, a lenyúlás mindig a legnagyobb káoszban a legkönnyebb. tapasztalom is épp eleget, mondhatni a lőcs rosszabbik végéről.
@Seduxen: pontosan. mi szarrámelózzuk magunkat évekig akár bruttó 10 misiért is, itt meg már kifizetésre került, azaz lenyúltak NETTÓ 45-öt... és még csodálják egyesek hogy felforr az agyvizem.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.09. 11:35:32

@DexterMorgan78/Séfbácsi: jaja, aztán ha valami új kábel kéne, akkor meg majd azért, mert tuti, hogy azóta se alagútasították a föld alatti vezetékeket, ahogy az normális helyen szokás.
@Stoney Hill Billy: ezen mit kell még várni? előrehaladás 0, felvett összeg 40%, cég elérhetetlen. az első részlettel fantomizálódtak, már most is késő.

Marcellusca 2009.10.09. 11:42:25

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: Hehe!
"és még csodálják egyesek hogy felforr az agyvizem. " - és még csodálkoztál a múltnap, mikor anyáztam! :)))
Nekem is "csak" felforrt az agyvizem.

szabogyula 2009.10.09. 11:48:26

@Stoney Hill Billy: Ebben teljesen igazad van ,legyünk jóhiszemüek , elvileg lehetséges hogy valahol "engedélyeztetik" a terveket .
De azok a csúnya előitéleteim : egy cég , amelynek a számlájára már átultak több tizmillió forintot , annak egy / be nem kapcsolt / pannon praktikum az elérhetősége ?
Nanee.....

badblood 2009.10.09. 11:51:53

@mókusfüles bukósisak:
Jelentsük fel őket náluk, mert ellpoták a pénzü(n)ket... Vagy mi...

llll5 (törölt) 2009.10.09. 12:04:21

OFF Na, ugye megmondtam, hogy a fidesz 3.-4. vonalában vannak tisztességes emberek?Ha a fideszesek többsége ilyen lenne, rájuk szavaznék:index.hu.belföld/2oo9/1o/o9 zsidozott_is_a_cigányozó_polgármester/
Pedig itt szó sincs zsidózásról.Molnár Oszkár,FIDESZES Orgy.-i képv. , edelényi polgármester , pusztán arról beszélt, hogy a magyar érdekeket előtérbe kell helyezni a zsidó nagytőkével szemben.
Már látom Likud-Viki reakcióját:ráveszi, hogy mondjon le a mandátumáról.ON

llll5 (törölt) 2009.10.09. 12:10:05

Bocánat, a link , helyesen:index.hu.belföld/2oo9/1o/o9 zsidozott_is_a_cigányozó_polgármester/

Lobster1978 2009.10.09. 12:11:44

Most mit vagytok úgy oda, ez a rom biztosan megért annyit, hogy a vakoknak ne lehessenek jövőre hangoskönyves meg braille nyomtatási szolgáltatások. Hülye vakok, inkább mennének kutyafitnesselni.
(gyakorlatilag őrjöngök a monitor előtt, ennél értelmesebbet képtelen vagyok írni... :( )

belzebubó 2009.10.09. 12:15:10

@llll5: Ez Nyakónak zsidózás??? Fogalomzavarai vannak.

Plutonic 2009.10.09. 12:16:20

Miért érzem úgy, hogy egyre dühödtebbek az emberek ebben az országban?
Épeszű politikusok most menekülnének innen, mielőtt tényleg megkapják a lámpavasat...

spájdernecc 2009.10.09. 12:35:21

@belzebubó:
ezeknek az is zsidózás, ha azt mondod libazsíros kenyeret ennél...
Nyakó nem mérvadó az úridivatot illetően.
Ez a ház pedig nyilvánvalóan a pályázat megsértése.... felülvizsgálat, folyósítási szerződés felmondása, összes dokumentáció bekérése, büntetőfeljelentés beadása , APEH - Munkavédelem, ANTSZ, ENSz, Globális Nagytanács, ilyesmi

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.09. 12:39:09

@Marcellusca: @Plutonic: na igen...
@spájdernecc: ez az a ház... tanksapka után szabadon... a fejlövést kihagytad a végéről.

spájdernecc 2009.10.09. 12:42:25

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:
hoppá, valóban...
bocs, a vörös köd zavarja a logikus gondolkodást :)

molaris 2009.10.09. 12:44:14

CELLASZÁM, CELLASZÁM!!!!!!!!!!!!!

molaris 2009.10.09. 12:47:53

@spájdernecc:
Nyakó és az úri divat?
Mint a nagymami szüzessége, annyira van a valóságtól.

llll5 (törölt) 2009.10.09. 12:54:19

@Plutonic: a neten állitólag kerig egy körlevél, miszerint egyesek már készitik a böröndjüket:)Persze, 89-ben is féltek, aztán-"köszönhetően" Antallnak-itt maradtak..

RussoSS (törölt) · http://devizaspekulans.blog.hu 2009.10.09. 13:06:37

Hát a jó büdös kurva anyjukat:(
Erre nem tudok mást mondani...

daneeka 2009.10.09. 13:12:27

Át lettünk baszva mint kutyaszar a palánkon...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.09. 13:15:08

@llll5: ROFL látom átvetted a "vállalkozó úr" gondolkodását egy másik posztból :D szerintem megérne egy állami űrprogramot, kilőni ezeket Anettka leszbikus tengerimalacával együtt az űrbe :D
@spájdernecc: sebaj, a lényeg átjött :-)

llll5 (törölt) 2009.10.09. 13:31:48

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: :DDD Egyébként a SZKR-on látható a teljes interjú Molnár Oszkárral www.szentkoronaradio.com/belfold/2oo9_1o_o9_molnar_oszkar_a_zsido_nagytokerol Mintha Csurkát hallanám, jó értelemben:))Egyébként, ki az a "vállalkozó úr" és mit jelent a ROFL?:)

ionsrác 2009.10.09. 14:02:11

istenem, milyen egy elbaszott szar ez az ország.

Krikri 2009.10.09. 14:46:32

ez az antilop.hu nem ilyenekre van, hogy felnyomják a gyanús támogatottakat? Már csak azért mert elsőre egyszerűbbnek tűnik mint a rendőrségi feljelentés... (mondjuk megnéztem, minden kivizsgálás alatt, egypár továbbítva illetékes hatósághoz, sok pedig elutasítva azaz a panasz elutasítva :-( )

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.09. 14:55:49

@llll5: ROFL - rolling on the floor laughing.- földön fetreng a röhögéstől. a "vállalkozó úr" meg aki 3-4 logikai lépést simán kihagyogatott egy másik posztban, mert ő vállalkozóként csak így tud megélni, és sajnos nem tud lesüllyedni a szintünkre :D én még csak fejlövést javasoltam, te már megtaláltad közben a helyszínt is és tiltakoztál hogy ne szennyezzük :D itt beugrott :D

llll5 (törölt) 2009.10.09. 15:08:59

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: köszi a magyarázatot, lassan már csak 1-2 netes jelet nem fogok tudni:)Nézd egyrészt jó lenne, mint helyszin, mert, ugye cipőt már nem kellene vinniük, másrészt azért autósként büntudatom lenne a +környezetszennyezés miatt":)

Plutonic 2009.10.09. 16:24:57

@llll5: De piszokul boldog lennék, ha az összes vérszívó elvándorolna innen! :)))
Szerintem lenne nekik vörös szőnyeg és virágeső is a repülőgép ajtajáig. :DD

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.09. 17:52:03

@Plutonic: csak azt kívánom nekik, jussanak hasonló sorsra, mint az alábbi video "főszereplője": www.youtube.com/watch?v=MUW8wFOytiY

Horizont 2009.10.09. 18:27:12

Mekkora egy barom vagyok én, hogy dolgozom a fizetésemért (és még adózok is).
Nem értem azt se, hogy annyi irodista dolgozik Magyarországon, nem lehetne befogni őket ellenőrzésre?
Teljesen belefáradok ezekbe a dolgokba lelkileg! És ott fenn még mindig nem látnak, nem éreznek át semmit. Reményt nem látok, hogy ebből a szarból kitudja valaki is vakarni az országot:(((

Kartal (rezervált) 2009.10.09. 18:35:28

@Horizont: ugye? Én is gondolkodok éjjel-nappal, hogyan lehetne jobban keresni, de ilyenek soha nem jutnak eszembe. Szerintem genetikai hibával születtem: gerinc nőtt a hátamba...

@Plutonic: odabenn meg egy kisebb, tízezer méter magasságban robbanó bomba... az lenne a szép... :)

Svejk, a derék katona 2009.10.09. 18:52:02

Na, ne keseredjetek el, nem maradtunk kutya-wellness nélkül: www.hidroterapia.hu/

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.09. 18:53:58

@Horizont: pedig muszáj lesz, és ezt nekünk kell majd megtenni, mindannyiunknak.
@Kartal (a dühös): igen, a gerinc születési hiba, azzal nem állhatsz be a gazdagok közé, kinéznek maguk közül :-) a bomba megérné a vörös szőnyeget, az már csak igaz :-DDD

llll5 (törölt) 2009.10.09. 19:34:31

@Plutonic: Én meg megvenném a legdrágább pezsgőt és azzal koccintanék!:)Utána már úgyis jönne a gazdaság felvirágzása:D

Horizont 2009.10.09. 19:36:28

@Svejk, a derék katona:
Kész, lefordultam a székről. 22 éve mindig van kutyánk. Most is, magyar vizsla, lány, már öregszik 8 éves múlt. Családtag, a kertben persze. De ez a honlap???!!! Lefogyasszák a kutyát. Én meg azt mondanám a gazdinak: ne zabáltasd szegényt b...d meg! A végletek hazája lettünk. Hajléktalanok, éhes gyerekek, éhbérért dolgozók, vagy dolgozni nem tudók, nincs villany, út, közlekedés, ivóvíz, a beteget elveszítik a kórházak között, de van hidroterápia,
fényterápia,mágnesmező terápia,gyógytorna kutyáknak!
És persze kutyafitneszes EU-s pénzt megkapó.
Óh egek, Magyarország én nagyon szeretlek.....

Roxvox 2009.10.09. 20:26:18

Mi az a kutafittnesz, luxus kutyamenhely?

Svejk, a derék katona 2009.10.09. 21:11:10

@Horizont: És ez csak egy extrém példa a sok közül! Van egy lovardás ismerősöm, annál van két ló. Valakinek a lovai, aki két éve megvette őket, és minden hónap 1-én átutalja az 50-50e Ft tartásdíjat utánuk, ÉS KÉT ÉVE FELÉJÜK SEM NÉZ! Csak egy telefonjába kerülne, hogy "öregem, add el légyszi a dögöket, én már nem szeretnék velük foglalkozni", de nem. Szerinted mennyi lehet a jövedelme, hogy havi 100e HUF ide vagy oda az neki ennyire nem számít? Aki itt gazdag, az piszok gazdag, aki meg szegény, az nagyon szegény. És közte nem nagyon van semmi. Ha a KSH-nál azt olvasod, hogy az átlagos jövedelem 190e HUF, azt nem úgy kell érteni, hogy a legtöbb embernek e körüli összeg a fizetése, frászt! Ha van egy kft, abban a 38 dolgozó keres fejenként 80 bruttót, a góré meg visz havi négymilliót, és akkor pont kijön az átlag. :-( Mondjuk ez nem egyedi, gondolom a szlovéneknél is ez lehetett a helyzet, csakhogy ott nem az egykulcsos adót vezették be, hanem éppen hogy 90%-ig feltornázták az adókulcsokat, vagyis gyakorlatilag bevezették a minimálbér mellé a maximálbért is. Ezt kellene szerintem csinálni itt is. Egy vállalaton belül ne lehessen már 5x-nél nagyobb jövedelemkülönbség! Ha a buszsofőr havi 200 bruttót keres, akkor a szalainék is érjék be havi egymillióval, vagy ha a cég olyan jól prosperál, hogy van miből osztani, akkor igenis ne csak maguknak osszák ki, hanem húzzák magukkal a takarítónéni fizetését is! A második számú vesszőparipám: jogi személy ne lehessen egy másik jogi személy tulajdonosa! Ez kizárólag a keresztszámlázásos áfa csalásra meg a gazdasági összefüggések ködösítésére alkalmas, semmi más nem indokolja! Itt van pl. a Matáv esete. A matávot megvette a Deutsche Telecom. Igen ám, de a Matáv meg megvette a Maktelt (Macedon telefontársaság). Vagyis tulképp a Maktel is Deutsche Telecom tulajdon - csakhogy ezt már Macedoniában nem biztos, hogy túl sokan tudják, mert az efféle tulajdonosi láncban mindenki csak egy-két láncszemet lát. Ha a Maktel is vesz valamit, ott már aztán abszolúte nem fogják tudni, hogy ki fölözi le a hasznot. :-( De persze a legpraktikusabb lenne az egész kapitalizmust a történelem szemétdombjára vetni, ahova való.

Kartal (rezervált) 2009.10.09. 22:57:31

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: én már most a vasiparban dolgozok, úgyhogy uraim... csak a sorrend lehet kérdéses.

@Plutonic: Kétlem.

@Svejk, a derék katona: csak nincs helyette semmi.

@Horizont: mostanában egyre gyakrabban jut eszembe:
"Gyomrom, agyam tele van,
öreg undor éget.
Választ akarsz?
Kezdelek kiokádni, élet!"
(Szabó Lőrinc)

Mansyn 2009.10.10. 01:03:08

Hát ahogy végigolvastam a hozzászólásokat a legtöbbel egyetértek, hogy ez csak kamu habbal.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.10.10. 06:33:14

@Svejk, a derék katona:

Vesz valaki két lovat, de feléjük sem néz, csak fizeti őket? Akkor minek? Hogy elmondhassa, neki vannak lovai (bár lovagolni nem tud)?
Tudod mi ugrott be erről elsőre?
A 80 ezres műpóni a Tesco karácsonyi kínálatából. Inkább vegyél meg minden szart a gyerekednek, nehogy le kelljen vele ülnöd játszani......

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 08:08:25

@laspalmas: Az igazsághoz tartozik, hogy amikor vette őket, még foglalkozgatott velük. Aztán egyre ritkábban jött, végül aztán teljesen elmaradt. Hogy minek vette őket, azt csak ő tudja, és hogy miért nem adja el őket, azt meg talán ő sem. De nem is a ló itt a lényeg, mert az ma már olcsóbb hobby, mint az autót tartani (ami azért 2,5 millió magyarnak a tízből nem elérhetetlen luxus), hanem az, hogy vannak olyan emberek, akik megengedhetik maguknak, hogy havi százezerért ott könyököljön a két állat, és ez az "aprópénz" nem hiányzik se a gázszámlához, se a kosztpénzhez. És hol van ő még Várszegi Gábortól, aki megvette a komplett farkashegyi repteret, és ott rendezett be igazgatósági lovardát, de olyat ám, hogy nincs a kapun csengőgomb, oda csak az mehet be, akinek kulcsa van. És a Fotex holding szépen fenntartja az egész 200+++ milliós ingatlant gondnokkal, lovászokkal, egy repülőhangárnyi állattal csak azért, hogy ha Várszeginek vagy a haverjainak kedve szottyanna egy kicsit lovagolni, akkor kipöföghessen a kis fekete hummerén, és ne kelljen a plebszel keverednie valami nyilvános helyen. És a felől sincs semmi kétségem, hogy a főkönyvben ez az egész szépen le van költségelve, az állóeszköz kimutatásban meg mint "dolgozói sportpálya" vagy hasonló ártatlan néven szerepel. Hát így mulat egy magyar nábob, miközben a kedvenc kutyája wellnesshétvégén vesz részt, az alkalmazottai meg, akik a tényleges értékeket előállítják, a bolhapiacon túrkálnak más levedlett göncei között, mert új ruhára sem fussa abból, amit a munkájukért kapnak.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 08:32:03

@Kartal (a dühös): Hogyne lenne, egy egész sereg izmus van helyette: feudalizmus, szocializmus, kommunizmus, anarchizmus... svéd modell, holland modell, kanadai modell, sőt! kínai modell... a szlovének megcsinálták, mi is megcsinálhatnánk. Vagyonadó: 100 millió felett évi 50%, 50 millió felett évi 20%, 20 millió felett évi 5%, alatta 0% Az így befolyt pénzekből felzárkóztatási program az elmaradt régióknak. A vízfejű eu-ból kilépni a picsába, formális államcsődöt bejelenteni (a törleszthetetlen adósságállomány kinullázása végett), vasfüggönyt kihúzni, magyar termelést magas importvámokkal megvédeni... megvan ennek a receptje. Az elején lenne pár évnyi kb akkora szívás, mint az ötvenes években, az igaz, de utána lenne tisztességes, munkából származó jövedelem mindenkinek. Mert azt jól jegyezzétek meg: minden gazdagság forrása a munka. Nem a tőzsdespekuláció, nem a kereskedelem, nem a szolgáltatóipar, nem a bank, mindez csak a megtermelt javak újraelosztásának eszköze. A gazdagság forrása csakis az a munka, aminek kézzel fogható végterméke van, a búza, a kolbász, a kelme, a bútor, a gép! A magyar, de talán az egész nyugati társadalom is éppen attól beteg, hogy a termelő munka hiányzik belőle. Nincs új termék, amit el lehetne osztani, ezért a korábban felhalmozott javak újraosztása zajlik: a gyengéket, kiszolgáltatottakat koldusbotra juttatják, és az ő vagyonukat osztják fel az elnyomók között. Nesze paraszt, vakujjá, cseréld ki a régi, k=4,5 hőátbocsátási tényezőjű ablakodat k=3,5-es modernre, itt van hozzá a 28% thm-es hitel, aztán ha munka nélkül maradsz, három hónap, és már szól is a kisbíró dobja a házad előtt, az árát meg majd hazaviszi prémium gyanánt Csányi Sándor meg a csahos kutyái.

Horizont 2009.10.10. 08:45:38

@Svejk, a derék katona: Ez a szegény 2 ló is felfoghatatlan. Nem csak a pénz miatt. Ha van egy élőlény ami az enyém akkor Ő kötődik hozzám,én is Őhozzá felelős vagyok érte, nem csak kaja kell neki.Ez olyan mint aki a gyerekeit állandóan a bébiszitterre bízza! Megáll az eszem kik hogyan élnek köztünk. Én inkább nem akarnék gazdag lenni.... Ilyen semmi esetre sem. Érdekes dolgokat írtál, csak jobb lenne nem is tudni semmiről.:((
@Kartal (a dühös):
Istenem ez a Szabó Lőrinc de magaménak érzem ezt!
Kösz. Meg is keresném ha tudnám a címét:)))

Horizont 2009.10.10. 08:49:11

@Svejk, a derék katona:
Nem akarsz véletlenül miniszterelnök lenni? Én Rád szavaznék :DDDDDD

drkovax 2009.10.10. 12:02:58

@Svejk, a derék katona:

"A gazdagság forrása csakis az a munka, aminek kézzel fogható végterméke van, a búza, a kolbász, a kelme, a bútor, a gép!"
- És (többek között) amit te is, meg a szocialisták/vulgármarxisták is kifelejtenek: az egészségesnek, képzettnek felnevelt, elegendő számú gyermek ...

"Vagyonadó: 100 millió felett évi 50%"...
Nem kevered a jövedelem-adóval (aminek a legfelső kulcsa akát több is ehetne, svéd-módra)? Mert ez 2 részletben történő államosítás. A többi sem sokkal jobb. Vesd össze az ingatlanárakkal....

Bocs, de nem szavaznék rád. Egylépéses önmattokat nem szeretek adni ... Az olyan Jobbik/mszp/szdsz stlus.

Horizont 2009.10.10. 12:09:51

@analfaomega: Kösz! Nincs mese vissza kell térni a költészethez, amit elhanyagolt az ember a mindennapok őrületében. Két vers ami nagyon tetszik most Tőle: Nyitott szemmel és a Bolondok.
Ez pedig a Kár című verséből telitalálat, és tanulságos gondolat::

Kár elrontani, mégis
rontjuk az életünket,
pedig ritka az ünnep
s úgy is jön a halál.
Küzdünk, sírva, vagy árván,
mint kit a cél megúnt,
s mindegy a cél, az eszközökért
együtt lakolunk.

Horizont 2009.10.10. 12:18:16

@drkovax:
Oké nem szavaznál rá. Én még mindig igen, mert egy nagy rendcsinálás kéne. De akkor mit tennél te? Mert nálunk ez a szokás ! Nagyon nem jó ez meg az a megoldás, hülye aki mondja, csinálja, de aki kritizálja nem tud mondani nemhogy jobbat, semmilyent se!

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 13:02:36

@Horizont: No, te csak ne sajnáld a lovat, mert a lovat pont nem érdekli az ember, aki évekkel ezelőtt adoztt valami azért egy másik embernek, hogy őt a magáénak mondhassa. A lovat csak a másik ló érdekli, meg esetleg a lovászfiú, aki enni-inni ad neki, ilyen téren pedig nem szenved hiányt az a kettő. Az egészben csak az a furcsa, hogy valaki havonta százezret kidob az ablakon, éveken keresztül.
Miniszterelnök? Éppenséggel lehetnék, de szerintem megbánnátok. Mert itt rendetvágni, ha egyszer valaki hozzálát, fájdalmas lesz, nagyon fájdalmas. És biztos, hogy meglenne a maga reakciója is, úgyhogy szaladgálhatnának megint éjszaka a csengőfrász-limuzinok, meg csattoghatna a csákány Recsken. És minél jobban elkutyul az ország, annál szarabb lesz a vége.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 13:16:19

@drkovax: Nem keverek semmit. Vagyonadó. Mert tulajdonképpen mi is a vagyon? Az a jövedelem, amelyet az egyén nem költött el. Ezzel szemben állnak azok a százezrek, akiknek semmilyen jövedelmük nincsen. Mindenkiből nem lehet egycsapásra milliárdost csinálni, tehát bizony a milliárdosokat is vissza kell húzni. Arról lehet vitatkozni, hogy hol legyen a határ, 20 milliónál-e, vagy 200-nál, de sajnos abból kell gazdálkodni, ami van, ha fel akarjuk számolni a mélyszegénységet, akkor fel kell számolni a kőgazdagságot is. Magánvéleményem szerint 20 az bőségesen elegendő vagyon egy személynek. 20M-ből lehet egy szinglinek egy kulturált lakása (akár még Bp-en is), vagy 40M-ből lehet egy családnak egy szép kis családi háza (akár még Bp-en is), sőt, bőven belefér még egy négy éves suzuki meg esetleg egy víkendház is. Ennél többet egyelőre ne akarjon senki, ameddig egyetlen egy hajléktalan is van. De ha mégis, akkor váltsa meg adóval az extra igényeit! Nekem erről ez a véleményem. Aki akar, egyetért vele, aki nem, az nem. Nem valószínű, hogy valaha miniszterelnök leszek, úgyhogy a milliárdosok nyugodtan aludhatnak. Egyelőre.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 13:33:47

A másik kedvenc rögeszmém: családi pótlék helyett gyermektelenségi adót, a mértéke meg nagyságrendileg legyen azonos két gyermek nevelésének költségeivel! Ne halljam többet, hogy "nekünk azért nem lehet gyerekünk, mert már így is alig bírjuk törleszteni a suzukit meg a házimozit", és olyat se halljak, hogy valaki csak azért gyártja a (később) éhező purdékat, hogy a pénzt felmarhassa utánuk! Egy frászt! Aki nem nevel gyereket, az csak fizesse ki adó formájában azt a pénzt, amennyiből felnevelhetünk helyette (állami gondozásban) két utódot!
És volna még egy pár ötletem...

Horizont 2009.10.10. 13:51:09

@Svejk, a derék katona: "ha egyszer valaki hozzálát, fájdalmas lesz, nagyon fájdalmas."
Nem látok sok esélyt, hogy valaki is neki állna... Kérdésem pedig az, hogy mi jobb? Ez az elhúzódó fájdalom folyamatosan, vagy egy egyszeri nagy erős fájdalom aztán végre jobb lenne?
Mindenki tudja, hogy így nem maradhat, így nem jó, de ha bárki bármerre lép (ne), máris visít akinek a bütykére lépnek. Így aztán dagonyázunk tovább, az egyre büdösebb mocsárba, ahol egyesek a fejünket lenyomva , vállunkra állva jutnak a kiváltságos levegőhöz.

Az EREDETI 2009.10.10. 14:05:59

Anyázzunk egyet, nyeljünk egy nagyot aztán mindenki menjen a dolgára, nincs itt semmi látnivaló, nem kell háborogni.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 15:41:35

@Horizont: Ez bizony egy jó kérdés. A fő bajt én abban látom, hogy nincs társadalmi szolidaritás. Mindenk csak üvölti a saját problémáját, mint a fábaszorult sakál, de a másikéra aztán magasról tesz, még egy jót röhög is, hogy "milyen jó, hogy nem velem történt mindaz." És minden anomália ehhez a mentalitáshoz vezethető vissza. A politikusok ugyanilyen betegségben szenvednek, a különbség csak annyi, hogy ők jobb kártyákat kaptak, mint mi. Mi lehetne itt a megoldás? Kettőt látok: vagy importálni kellene egy megfelelő kaliberű államférfit egy viszonylag egészséges országból (mint pl. amikor Rákosi hazajött a SZU-ból), vagy pedig egy Putyinra van szükségünk, aki ha maga romlott is, de legalább az összes többi maffiózóval szépen leszámol. Jelenleg valóban egyikre sincs sok esély, úgyhogy marad a dagonya. Már ameddig az eu meg a világbank meg a többi hajlandó ezt nekünk finanszírozni. Mert azt azért lássuk be: a 80++mrd dollár államadósságnak már rég nincs meg a _fedezete_. Ha jönnének, és be akarnák hajtani, mit foglalhatnának el? A paksi atomot, a parlamentet, meg esetleg a Nemzeti Múzeumot. Minden más már most a külföldi nagytőke kezén van, vagy rég tönkrement. Márpedig előbb utóbb el fog jönni az a nap, amikor megunják a feneketlen kútba önteni a pénzüket, és akkor kezdődik majd az igazi szívás. Addig meg ki-ki élvezze azt, amihez még hozzáfér, mert pár év, és még ennyi se lesz.

Horizont 2009.10.10. 16:13:34

@Svejk, a derék katona:
Nagyon egy véleményen vagyok veled, csak még jobban a pesszimizmus irányába tol minden szavad. Én is legfőképpen a szolidaritást hiányolom, mert előbbre vinne. Itt csak acsarkodás van, a másik szidása, földbedöngölése, irigység ezerrel. Nemhogy azt mondaná mindenki, leszarom ugyan a másikat de fogjunk már össze és húzzuk ki az ország szekerét a szarból. Ha már nagy a baj azzal, hogy egymást gyepáljuk mi lesz jobb? Semmi. Sőt. A politikusok közül mindegyik elfelejt visszanézni honnan indult, pedig hasznos lenne. Elgondolkoztató, hogy tényleg mi lenne velünk ha nem jött volna be ennyi pénz? De ha az összes bejövő pénzt hasznos dologra fordították volna, és hozzászámoljuk az ellopott, eldorbézolt, elfecsérelt milliárdokat nem itt tartanánk ugye? Én azért a pénz elé helyezném azt a felmérhetetlen erkölcsi kárt amit okoztak. Ami persze a pénz miatt van.Mert csak erre rugózik az agyuk. A pénz az isten! Kifordítja az eredetileg normális embert a pénz és a hatalom. Félő, hogy a helyzet változatlan marad jövőre is....Kéne egy durva nagytakarítás ennek a kis országnak.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 17:21:59

@Horizont: ha az ország sorsa azon múlik, hogy a magyar nép összefog-e, akkor nekünk csöngettek. A magyarok mindig széthúztak, becsapták, és okkal, ok nélkül feljelentgették egymást. A politikai vezetés meg mindig is ilyen volt, mint most. Ott van pl. Kossuth, aki dobbantott a kasszával, de még ez sem volt elég neki, még volt orcája amerikát is végigkoldulni "a forradalom újraindítása" végett - aztán végülis mégsem indította újra, hanem egy olaszországi villában szépen felélte a pénzt, és az emlékiratai megírásán meg a növénygyűjteménye rendezésén kívűl semmit sem csinált ezer-nyolcszáz-kilencven-akárhányig. Vagy említhetném igazságos Mátyás királyt, se előtte, se utána annyi adót a magyar paraszt nem fizetett, és mire ment el? Visegrádi palotácskára, luxuscorvinákra, a léhűtő slepp (bonfini, ernuszt meg a többi) zsebébe. Annyira népszerűtlen volt a maga idejében, hogy a nemeseket nem tudta hadba hívni, azért kellett neki a fekete sereg meg a molnárlegényből parancsnokká avanzsált Kinizsi, hogy meg ne folytsák egy kanál vízben. (Végül mégis ez lett a sorsa.) Vagy ott van Géza, aki gyakorlatilag egy idegen hatalom segítségével puccsot csinált Pistike javára, ezzel kimerítve a hazaárulás fogalmát, majd pedig a fejedelmi szék jogos várományosa és követői fülibe forró ólmot öntetett, meg elevenen eltemettette őket, a többinek meg megmondta, hogy mostantól nem szabad magyarok vagytok, hanem röghöz kötött jobbágyok, és tessék szépen a földet túrni, az egész eddigi kultúrátok meg pogányság, és aki csak szót ejt róla, az mehet a máglyára. Még alkalom adtán egy pár idegent agyoncsaptak (mint pl. Gellért püspököt, aki éppen egyházadó begyűjtő körúton járt, amikor bevágták a szakadékba), és aztán stabilizálódott az elnyomás, azóta is minden évben megünnepeltetik velünk. :-( Én nem számítok itt nagy csodákra, örülök, amíg békibe hagynak, teli a hasam, és azt pofázhatok, amit akarok, még ha nem is figyel rá oda senki. A kortárs magyarországról meg csak annyit, hogy nem véletlen, hogy az új nemzetit nem a Bánk Bánnal nyitották meg. Szomorúan aktuális a darab. :-(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:01:32

@jozicsenko:

Dehogy védték le, kb. ugyanilyen feliratok díszelegtek már egy-két évtizeddel korábban a sztálini gulág-táborok kapui fölött is. (El se hinnénk mennyi párhuzam van a Szovjetunió és a Harmadik Birodalom között.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:03:45

@Stoney Hill Billy:

Mint Pécsnél? Én már nem hiszek ezeknek semmit.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 18:06:27

@Mj: hasonló evolúciós helyzetre adott hasonló válasz, ahogy Darwin mondaná. és érdekes módon, mindkét helyen agyon is lőnék :-) A kutyafitnesz szalon meg gondolom a pécsi cölöpökre épül majd, csak még ki kell lopni őket a földből :-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:07:32

@llll5:

Így se jó a link, pedig ékezetek és space nélkül is próbáltam.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:08:24

@belzebubó:

Nyakónak csak az a fontos, hogy folyamatosan menjen az ellenségképgyártás, megmondta már Erdélyben is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:23:10

@Horizont:

Nocsak, még egy közös pont.:) (Bár nekünk még csak 1,5 éves.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:27:52

@Svejk, a derék katona:

"De persze a legpraktikusabb lenne az egész kapitalizmust a történelem szemétdombjára vetni, ahova való."

És mi legyen helyette?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:33:25

@Svejk, a derék katona:

"Hogyne lenne, egy egész sereg izmus van helyette: feudalizmus, szocializmus, kommunizmus, anarchizmus..."

Ezeket nem lehet csak úgy ráültetni egy teljesen más társadalomra, az utolsó kettőtől meg agybajt is kapnék. Amiket meg utána leírsz, azok is a kapitalista rendszerbe ágyazódnak bele.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:35:16

@Horizont:

Istenem, hány ilyen lovas sztorit ismerek én is.:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:37:24

@Horizont:

Én azért vigyáznék ezzel.:-/ Látszólag nagyon biztos a dolgában és a megoldásban, de ha megpiszkáljuk, kiderül, hogy alapvető tévedései vannak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:39:56

@Horizont:

Nézd, én rábízom a közgázt az ahhoz értőkre, de számomra már ott dől meg az egész, hogy a kapitalizmust és a működő kapitalista modelleket különválasztja.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:44:13

@Svejk, a derék katona:

"Ennél többet egyelőre ne akarjon senki, ameddig egyetlen egy hajléktalan is van."

Hajléktalanok mindig lesznek, ahogy szegények és gazdagok is. (Most ne kezdjünk el vitatkozni azon, hogy ki a szegény és gazdag, mert nem ez a lényeg.) Persze én is kívánatosnak tartom a társadalmi szakadék csökkentését, de ne higgyük már, hogy a hajléktalan-probléma valaha is teljesen megszűnhet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:48:05

@Svejk, a derék katona:

"importálni kellene egy megfelelő kaliberű államférfit egy viszonylag egészséges országból (mint pl. amikor Rákosi hazajött a SZU-ból)"

Ez most komoly? Rákosi mint államférfi, a Szovjetunió mint egészséges ország? Nincs több kérdésem.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 18:53:25

@Svejk, a derék katona:

Ugye nem a töri volt a kedvenc tantárgyad?:-/ Kár, hogy most nincs időm kifejteni, hogy mekkora tévedéseket hordtál össze. Egyébként ezzel együtt osztozom abban, hogy iszonyatos baj a szolidaritásunk hiánya, és tényleg gyökeres változtatásokra lesz szükség.

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.10. 18:54:29

@Svejk, a derék katona: "És volna még egy pár ötletem... " sejtem, de sajnos valszeg mindet már ellőtték korábban ötletként. a nyilas állam- ás társadalomideológia környékén érdemes keresgélni, ott sok hasonló okosságot találhatsz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 19:01:22

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Jajj, most nagyon elborult az agyam a Svejk-féle töris blődségektől - legalább egy normális jellemzést leírt volna -, úgyhogy én a kutyafittnessz haszonélvezőit húznám rá inkább azokra a cölöpökre. Nem baj, ha vastagok.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 19:02:08

@heima a Cölöpverő:

Szerintem aki Rákosit államférfinak tartja, az nem nyilas, hanem inkább kommunista-szimpatizáns.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 19:03:00

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Köszi, a SZKR-n már megnéztem, és akkor is csóváltam párszor a fejem.:-/

Horizont 2009.10.10. 19:20:50

@Svejk, a derék katona:
Én azért nem mennék vissza olyan messzire, mint te, csak az elmúlt évekről beszéltem, a szolidaritás, összefogás és a nagytakarítás hiányáról:(( A régmúlt történelmet hagyjuk meg a történészeknek!

@Mj:
Én egész életemben mindent rábíztam a hozzáértőkre és lám mi lett a vége! :)
Szintén vizsla? Olyan emberszertő kutyusok!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 19:24:02

@Horizont:

Képzeld mennyivel rosszabb lehetne, ha kontárokra bíztad volna ehelyett.:)
Bizony, magyar vizsla kislány, és ő is kertben lakik, amíg be nem kéredzkedik a nappaliba, a vaddisznóbőrére.:) Nagyon "papás-mamás", mint a vadászkutyák általában, és szabályszerűen sír, ha nem vagyunk a közelében.:(

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 19:39:14

@Mj: ez kb. olyan volt, mint a "Dragunov távcsövet keresek! Az se baj, ha egy puska is rá van szerelve!" :-)

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 19:44:00

@Mj: természetesen aki orvosilag igazoltan meddő, annak nem kellene gyermektelenségi adót fizetnie. De ha netán később mégis gyermeke születne, akkor visszamenőleges hatállyal, hiszen nyilvánvalóan hamis volt az igazolás. Fogyatékosokat természetesen nem kell tenyészteni, bár lassan más ott tart a géntechnológia, hogy fogyatékos szülőknek is lehet egészséges gyermekük. Rákosi pedig igenis az egyik legnagyobb XX. századi államférfiú volt. Azért gondolj már bele egy kicsit, milyen állapotban kapta meg az országot: letarolva, kifosztva, tele bújkáló náci söpredékkel... és Rákosi (meg persze Gerő) alig tíz év alatt megteremtette a kádári aranykor feltételeit. Magyarország a háború előtt egy elmaradott kis vacak hely volt erős antiszemitizmussal, a hatvanas években egy korszerű és teljesen fenntartható gazdaságú állam, villamosított falvakkal, teljes körű, ingyenes orvosi ellátással, alanyi jogú nyugdíjjal, államadósság nélkül, hiánytalan külkereskedelmi mérleggel, társadalmi békével. Vesd össze antall éskövetői kiindulási helyzetével, és a 20 év alatt elért eredményeikkel: a százmilliárdos állami vagyont eltékozolták, a 89-ben 20mrd-s államadósságot felturbózták 80 fölé, a szociális vívmányokat megnyírbálták, a vidéki lakosság nagy részét egzisztenciálisan teljesen ellehetetlenítették, de a fővárosban is lámpással kell olyan iskolát keresni, ahol éhező gyerek ne lenne. Szerintem elég nyilvánvaló, hogy a Rákosi rendszernek voltak eredményei, és az is, hogy a neokapitalizmus csak szétbaszni tudta annak a generációnak a teljes életművét. Én azt mondom, éljen Rákosi, éljen a Párt!
Egyébként meg örülnék, ha egyszer, legalább egyetlen egyszer nem csak minősítgetnél, hanem megpróbálnál valami értelmeset is idehányni. Mert, már ne is haragudj, de ezek a "nincs igazad de nem mondom meg miért bebebeee és egyébként is hülye vagy" típusú megnyilvánulások még egy középcsoportos ovisnál elfogadhatóak, de egy felnőtt nő, ha egyebet nem tud, jobb, ha inkább meg sem szólal. Mégis kinek képzeled te magadat, hogy bármi indoklás vagy érvelés nélkül sütögeted itt a bélyegeket? Ha nem vagy vitaképes, zárkózz fel, vagy hallgass szépen, és hagyd a világmegváltást a nagyokra. :-p

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.10. 19:48:46

@Mj: nem sok a különbség e két csodás ideológia között, ment is az átjárás, ahogy az kell.
ezek a családpolitikai elképzelések kísértetiesen hasonlítanak a nyilas, szerencsére soha meg nem valósuló modellhez, Ungváry Krisztiánnak volt talán erről egy cikke, meg is keresem,.

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.10. 19:50:55

@Svejk, a derék katona: hány ember is kapott nyugdíjat ebben a fényes rendszerben? hány ember is kap nyugdíjat ebben a mocskos kapitalizmusban? csak két számot pls, mondjuk 1960-ból és 2005-ből és elhiszek neked mindent.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 19:53:34

@Svejk, a derék katona: erre csak kapásból egy kérdés: azt miért nem tételezed fel, hogy van, aki nem a buzuki meg a házimozi miatt nem engedheti meg magának hogy gyereket neveljen? hanem mert pl. így is épphogy tudja fizetni a normál számláit, vagy már azt se?

Rákosi, mint államférfi... ez azért fájt. Bizonyára Recsken csak bűnözők dolgoztak, ugye? Másrészt, az építését megelőzte pl. egy "Arccal a vasút felé" program, ami azért nem keveset segített. Tudtommal a forint bevezetését, és ezzel a pénzügyi alapok megszilárdítását, a kapcsolatok helyreállítását sem neki köszönhetjük. Viszont a tervgazdálkodás érdekes irányszámait igen :-) Az ország konszolidációjának alapjait nem tudta volna lerakni.

Másrészt a bújkáló náci söpredék egy része ruhát váltott, és a legnagyobb kommunista lett, nem ismerős a minta? :)

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 19:53:57

@Horizont: Nem a nagytakarítás hiányzik itt, hanem a jogi környezet nem megfelelő. Azt viszont pont az elmúlt években formálták ilyenre. Nagyon erős és nagyon puritán személynek kellene lennie annak, aki a korlátlan és következmények nélküli hatalommal vissza ne élne. De ilyen személyt én egyetlen egyet sem ismerek. Még én magam sem tartom ilyennek! Talán valami vallási fanatikus bírna ezzel a képességgel - csak az a baj, hogy a vallási fanatikusok általában híján vannak a realitásérzéknek. A megfelelő megoldás a törvényhozó és végrehajtó hatalmi ágak szétválasztása lenne (jelenleg mindkettő a kormányzó párt kezében van), de mivel ehhez 2/3-os többség kellene, és a mindenkor aktuális kormányzó párt ellenérdekelt, ördögi körbe értünk, marad minden így, ahogy van. Négy évente kicserélheted a személyeket, de változni nem fog semmi, mert ez egyszerűen nem személyi kérdés.

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.10. 19:54:14

beszelo.c3.hu/03/06/085ungvary.htm

A nyilas családi törvény például a „rendellenes nemi ösztönnel terheltek” ivartalanításáról rendelkezett. Meddő személyek házasságát nem meddő személyekkel megtiltotta. „Családfői hatalmától megfosztandónak” rendelte azt, aki „erkölcstelen életet él”, „pazarol”, „rosszul gazdálkodik”, és az új családfő kijelölését a Hungarista Birodalmi Otthon (a továbbiakban HBO) feladatává tette. A házasságokat fel kell bontani, ha négy éven belül nem születik gyerek, és a házastársak nem hajlandóak gyereket örökbe fogadni. A házasságon kívül született gyermekek életéről és sorsáról a HBO határozott volna. A törvény értelmezése szerint „feslett életűnek” minősült az a nő is, aki ugyan csak egy férfival folytat viszonyt, de ebből a viszonyból gyermek nem származik, annak ellenére, hogy a felek fogamzó- illetve termékenyítőképesek. Az ilyen eseteket a törvény a HBO zárt intézeteiben rendelte elhelyezni, ahonnan csak „szakmai kiképzés” után, a „gyógyultság” megléte esetén lehetett távozni. Sajátos, és leginkább a kambodzsai Vörös Khmer koncepciójára emlékeztet a törvény 34. §-a, amely szerint azok a személyek, akik nagykorúságuk ellenére sem családfők (azaz nem élnek házastársi kapcsolatban), nem vezethetnek önálló háztartást, nekik tehát a HBO munkásszállásain kell lakniuk. Jellemző a törvény indoklásának szövege a korai házasság szükségességéről: „Vajon mivel lehetne jobban a betegségek terjedését megelőzni, mintha a ma szabadon élő és összevissza párzó [!] férfiakat és nőket a család kötelékébe tereljük?”

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 20:10:41

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: Egy konszolidált társadalomról volt szó, nem pedig a kapitalizmus nyomorult, máról holnapra tengődő áldozatairól. De azt azért gondolom te is tudod, hogy a gyermekvállalási kedv és a vagyoni helyzet között fordított arányosság van. Nem csak itt és most, hanem mindig is mindenütt így volt.
Recsken három éves fennállása alatt összesen volt ezerötszáz internált. Ez azért nem olyan nagy szám, szerintem most is simán össze lehetne, össze is kellene szedni ennyi közveszélyes személyt.
Abban sajnos igazad van, hogy a köpönyegek már akkor is jól forogtak, és bizony olyan is volt, akit Auswitzből vittek a Gulágra, de hát ahol gyalulnak, ott forgács is van, ezzel nincs mit tenni. Mondd, hogy az 1500-ból 10% ártatlanul volt ott... vesd össze a mai társadalommal, ahol az 1350 szabadon járkál, és a legkülönfélébb súlyos társadalmi károkat okozza minden következmény nélkül! Szerintem egy egészséges társadalomhoz feltétlenül szükséges egy kis gulág, vagy más elrettentő erejű büntetés. No meg persze egy jó besúgóhálózat is, mert tulképp most sem a büntetésekkel van a legnagyobb baj, hanem a felderítési aránnyal. Egyszerűen nem is jut a hatóság tudomására, hogy bűneset történt! Nem csoda, ha a bűnözők teljesen elszemtelenedtek.

Horizont 2009.10.10. 20:13:25

@Svejk, a derék katona:
Hűha Rákosi a XX. század egyik legnagyobb államférfiúja? Na most minden eddig tetsző sorodat elmostad? Hány éves vagy? Jó én se emlékszem Rákosi pajtásra mivel 54-ben születtem, de nagyszüleim, szüleimtől hallottam 1-2 dolgot. Miről beszélsz te? Szüleim '52-ben házasodtak egy földes szobában laktak, és olyan szegények voltak mint a templom egere. Sőt egy pár kiváltságoson kívül mindenki nagyon szegény volt. A múltkor Kékestetőn megnéztem Rákosi villáját.Le van zárva a terület és az enyészeté az egész. Így is látszik az az egetverő különbség ami a luxusnyaraló és az akkori szegény emberek élete között volt. A politikai részéről nem is írnék semmit, azt tudja mindenki -rajtad kívül:((( Rákosi mint nagy államférfi-ilyen nincs.
beszelo.c3.hu/cikkek/folt-a-kek-divanyon
olvasgass bele, hogyan éltek az urak-elvtársak a Rákosi időkben!

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 20:18:40

@heima a Cölöpverő: természetesen a nyugdíjasok száma nem összehasonlítható, mivel ott volt egy világháború, amibe elég sokan belehaltak. És néha egészen pitiáner dolgokba. Pl. a dédpapám súlyos cukorbeteg volt, hiába volt keresztény, hiába nem vitték el a Don Kanyarba, hiába úszta meg az észak-amerikai terrortámadásokat, végül csak nem élte meg, hogy nyugdíjat kaphasson Rákositól, mert Bp ostroma alatt nem tudtak neki inzulint szerezni. :-(
Az viszont már megint Grósz meg a gengszterváltók hibája, hogy helytelen családpolitikájuk következményeképp társadalmunk erősen elöregedett. Bár az is igaz, hogy ha lennének is fiatalok, csak a munkanélküliek hadát szaporítanák, vagy mehetnének angiába wc-pucolónak. :-(

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 20:24:08

@Svejk, a derék katona: az elrettentésnél nem a büntetési tétel számít, mivel a bűnöző úgy van vele, ő biza nem fog lebukni. A felderítés javítása valóban fontos, azonban ha ezt milliós besúgóhálózattal képzeled el, ki kell ábrándítsalak. Egyrészt, tízezres nagyságrendben ma is létezik szerintem, de lehet, még én becsülöm alá. Másrészt meg az ÁVÓ idejében mintha kissé méretes forgácsok estek volna le... tudod, Magyarországon nagyon hosszú ideje divat már a másik felnyomása "csak úgy", manapság is létező dolog, lehet nem kéne erre még ráerősíteni.

Valamint: érdekes, a svédek például gulág nélkül is egész jól elvannak. Igaz, az alkoholizmus ellen se küzdöttek, mert nem bírták... simán betiltották :-)

Abban lehet igazságod, hogy a társadalom már nagyon elhajlott azoktól a normáktól, ami egy európai demokráciaszerűségnél teljesen normális (pl. nem lopunk többet, mint ami még nem károsítja a társadalom/munkahely fejlődését, épülését).

Valamint: a bűnesetek felderítéséhez még: én inkább a rendőrség megfizetését, létszám- és kiképzéshiányának megszűntetését, a tekintélyük helyreállítását tartom ésszerűnek.

Az persze igaz, hogy ehhez is kissé át kéne alakítani a jogrendszert, amely ma a bűnözőket védi.

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.10. 20:37:13

@Svejk, a derék katona: természetesen mindent lehet, csak akarni kell.

Mondjuk veszed 1960-ban és 2005-ben a 60+ lakosság számát, és a 60+ nyugdíjban részesülő emberek számát, és számolsz két szép százalékot, majd összeveted. És ki is kerültük a sok rizst, amit összehordtál.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 20:39:41

@Horizont: Egy percig sem állítottam, hogy a Rákosi korszak egy nagy hepaj lett volna. A béka segge alól indult az ország, és Rákosi meg is mondta: "nem ehetjük meg a tyúkot, ami holnap az aranytojást fogja tojni" A pénzt ügyesen forgatta, új iparágakat, sőt, új városokat épített fel, és meghonosította az (akkor) legkorszerűbb mezőgazdasági technológiákat is (mélyszántás, műtrágya stb.) E mellett persze, nem vetette meg a pompát, de szerintem ez megbocsátható egy személynek, aki 15 évig sínylődött horthy börtönében. Egyébként meg egyáltalán nem volt egy buta ember, négy nyelven beszélt, és érettségije is volt, ami azért 1910-ben (amikor is jelessel vizsgázott) egyáltalán nem volt olyan nagyon gyakori, mint manapság. De még diplomája is lett volna, hiszen továbbtanult először Hamburgban, majd Londonban, csakhogy az első világháború kitörése sajnálatosképp félbe szakította tanulmányait, besorozták, 1915-ben orosz hadifogságba esett, aztán mire onnan nagy nehezen hazaszökött, már jött a Tanácsköztársaság, üldöztetés, börtön, emigráció, pár jó év, és végül Szibéria életfogytig. (Ismerjük a sztorit.)
Szóval azért Rákosit ne becsüljük le! Manapság divatos ostoba és megalomán diktátornak beállítani, de egyáltalán nem volt az! Ja, és amiért a leginkább becsülöm: a saját bajtársait is a vádlottak padjára hívta, ha sokat engedtek meg maguknak, nem volt ám kéz kezet mos, mint manapság! Volt egy budai villája? Na és? Ez olyan nagy dolog? Társbérletben mégsem lakhatott (már csak nemzetbiztonsági okokból.)

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 20:50:23

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: Na ja, mostanában tényleg szinte biztos lehet benne a bűnöző, hogy nem fog lebukni. Amikor legutoljára kiraboltak, lábnyom is, ujjlenyomat is volt, mégis két hónap után úgy zárták le a "nyomozást", hogy még a szomszédokat sem kérdezték meg, hogy ugyan már nem láttak/hallottak-e valamit. És nem hiszem, hogy ez pénzkérdés lenne a rendőrségen, ben hiszem, hogy ha 2x vagy 3x annyit keresnének, mint most, akkor jobban érdekelte volna őket az, hogy valami balfasz elcipelte az akkor 18 éves Beijing tévémet meg pár egyéb limlomot. De ha a szomszédja jól besúgta volna, hogy az xy rendszeresen hozza-viszi és árulja a szajrét, akkor csak ki kellett volna oda szállniuk. Szerintem nem rossz dolog a feljelentősdi, portások, házmesterek beszervezése. De ma még csak ennyi sem kellene, hiszen most már kompjuterekkel lehet figyelni, hogy ki merre jár, mit csinál, mennyi pénze van, mire költi stb stb.

Horizont 2009.10.10. 20:56:15

@Svejk, a derék katona:
Nem nagyon térek magamhoz! Lehet, hogy az egyik kezével adott, de a másikkal százszorosan visszavette, sőt be is mosott egy nagyot mellé!
"E mellett persze, nem vetette meg a pompát, de szerintem ez megbocsátható egy személynek, aki 15 évig sínylődött horthy börtönében." Nem bocsájtható meg.
"Ennél többet egyelőre ne akarjon senki, ameddig egyetlen egy hajléktalan is van."
Ezt te írtad nemrég. Akkor most mi van? Tudod mekkora különbség volt Rákosi alatt az ő pompájuk meg a nép szegénysége között? Mérhetetlen!!!! De az megbocsájtható.
Fura gondolkozásod van és fura nézeteid, a múltról.
Érdemes lenne újra gondolnod.
Rákosit mindenképp.....

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 20:58:26

@heima a Cölöpverő: És szerinted mindez mit vesz le annak az értékéből, hogy horthy alatt csak a vasutasnak meg a rendőrnek lehetett kilátása nyugdíjra, Rákosi pedig egy tollvonással kiterjesztette a jogosultak körét mindenkire? Ez azért egy eredmény, akárhogy is vesszük. Nem lett volna neki muszáj ezt csinálni, mondhatta volna, hogy leszarja az öregeket, ahogy horthy, de Rákosi nem tett ilyet! Nagyon is járt az ő esze a népjóléti intézkedéseken, csak hát rövid volt a takarója, úgy gondolta, hogy az újjáépítés fontosabb dolog, mint az instant népszerűség. Kádár pont fordítva volt vele, bukott az új gazdasági mechanizmus, jött hozzá egy olajválság, és az öreg elkezdte hitelből finanszírozni a gulyáskommunista jólétet. Tudjuk, mindez mire vezetett. :-(

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 21:03:39

@Svejk, a derék katona: a rendőrség ezen viselkedése a kézivezéreltségnek köszönhető. a prioritások eltorzultak. ne keverd össze ezt azzal, hogy a rendőr lusta-e. van olyan is, de mondjuk azért a szolgálatukat nem próbálnám meg végigcsinálni. a feljelentősdi meg addig nem rossz dolog, amíg nem nyom fel valaki téged olyan dologért, amit nem követtél el. ha ez megtörténik, lehet te is más szemmel néznél erre. a számítógépes figyelés már egy fokkal elfogadhatóbb, bár ott is vannak kételyeim. körültekintő szabályozással és megfelelően képzett emberanyaggal meg lehet valósítani. a körültekintő szabályozás mindenképp szükséges, mert nem kilóra akarunk elítélni mindenkit, mondván, hogy így nem menekül el bűnös; hanem azt szeretnénk, hogy aki bűnös, az tényleg ne tudjon kibújni sehogy sem, és kapják el.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 21:05:29

picit off, más megközelítése pár munkakörnek, többek között kutyafitness is :-)
www.youtube.com/watch?v=aKWVCv8uWDI

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 21:06:56

@Svejk, a derék katona:

Na pont azt akartam elkerülni, hogy regényt írjak neked a cáfolatokról, mert ilyeneket a partizáninfón láttam utoljára, és akkor is a rosszullét kerülgetett. De ha igényled, szívesen megteszem, mindjárt neki is látok, amint lehűlt egy kicsit az agyvizem. Azt azért megkérdezhetem, hogy hány éves vagy, illetve, hogy tanultál-e történelmet középiskolában?

llll5 (törölt) 2009.10.10. 21:11:43

@Mj: bocs, melyik linkre gondoltál?:)

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.10. 21:14:48

@Svejk, a derék katona: te, nem tudom minek rizsázol, két tényadattal be tudnád bizonyítani, hogy Rákosi minden idősre kiterjesztette a nyugdíjat, a mocskos kapitalizmusban meg nincs ilyen. Jöjjenek a számok mester! Mert nem Horty múlik a dolgon, hanem az egész médiahekk. amit itt összehordtál.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 21:18:21

@Horizont: Rákosin nincs mit újragondolni, hogy hogy élt és mit csinált, az ténykérdés. Nem volt tökéletes ő sem, mint ahogy senki sem az. Szerette a pompát - de közben nem tönkretette a megörökölt, hanem felvirágozatta a háború által elpusztított gazdaságot. Ez az az elég lényeges különbség, amiért elnézem Rákosinak, hogy szerette a pompát, és nem nézem el Mátyás királynak vagy éppen Gyurcsánynak ugyanazt.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 21:29:34

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: ó, hát az alaptalan feljelentések ellen nagyon egyszerű védekezni: még mielőtt elindulna a csengőfrászlimuzin, titkosszolgálati eszközökkel le kell ellenőrizni az igazságtartalmát. Ezt csinálták kádár alatt is. Jött egy besúgás, elkezdték figyelni a hapsit, és ha volt rá ok, akkor jól tettenérték. Ha meg ártatlan volt, észre se vett semmit az egészből, és egy idő után leszálltak róla.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 21:34:45

@Mj: Kíváncsian várom a te verziódat kossuthról, mátyásról, gézáról. Igen, tanultam történelmet, kétféle verziót is ugyanarról. (Ebből már a koromat is tudhatod.) Jól felsztárolták mindhármat, a sok birka bégetett, éngem meg azóta is a hányinger kerülget ezektől az alakoktól.

Svejk, a derék katona 2009.10.10. 21:39:03

@heima a Cölöpverő: persze, a kapitalizmusban is van nyugdíj, persze, 65 év felett. A budapesti férfiak várható élettartama meg 58 év. A kapitalisták megcsókolhatják a seggemet. És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy ki a fenének lesz meg a 38 év szolgálati viszonya addigra a mai tartós munkanélküliséges világban? Meg hogy mennyit fog érni akkor az a pártízezer forint, ami most a nyugdíjszámlámon lötyög. Már ha addig el nem tőzsdézik azt is a drágalátós pénztárak, mint tavaly.

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.10. 21:46:22

@Svejk, a derék katona: még mindig csak a rizs, mondtam már, hogy ezeket mind ki lehet zárni a képletből, és meglehet állapítani, hogy melyik rendszer törődött jobban/biztosított tényleges teljes körű nyugdíjat az idősekkel/időseknek.

Példa, ha nem értenéd (légbőlkapott számok): mondjuk 1960-ban volt 1 millió ember 60 év felett, ebből nyugdíjat kapott 500e. Ez 50% arány. 2005-ben van mondjuk 3 millió ember 60+, ebből nyugdíjat kap 750 ezer fő, ez 25% arány, nyert a kommunizmus.

Na jöhetnek tőled a real számok, olyan magabiztosan jelentetted ki Rákosi általános nyugdíjrendszerét, hogy biztos tudsz adatokat prezentálni.

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.10. 22:00:20

és felmerül a kérdés, hogy mennyi is volt a budapesti férfiak várható élettartama az 50es években :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 22:41:06

@Svejk, a derék katona:

"Ott van pl. Kossuth, aki dobbantott a kasszával, de még ez sem volt elég neki, még volt orcája amerikát is végigkoldulni "a forradalom újraindítása" végett - aztán végülis mégsem indította újra, hanem egy olaszországi villában szépen felélte a pénzt, és az emlékiratai megírásán meg a növénygyűjteménye rendezésén kívűl semmit sem csinált ezer-nyolcszáz-kilencven-akárhányig."

Nekem se a kedvencem Kossuth Lajos - aki egyébként 1802-től 1894-ig élt -, de azért ilyeneket még én sem mernék írni róla. Egyrészt nyugodtan kritizálhatnád a "Görgey áruló" kérdéssel, hiszen Kossuth tényleg hazudott róla, és szerencsétlen Görgeyt még tisztes öregkorában is leköpték a nyílt utcán, amiért nem volt más választása, mint megadnia magát az oroszoknak. Azután, hogy a jól védhető, alkuval átadható Komárom helyett a politikus és nem katona Kossuth inkább a menekülésre alkalmas Temesvár-Szeged-vonalat jelölte ki az összevonás helyszínéül. Ehelyett viszont megvádolod azzal, hogy pénzt gyűjtött a szabadságharc újbóli kirobbantására, ami végül nem következett be. Ha ismernéd a korabeli nemzetközi viszonyokat, akkor nem is csodálnád, hogy nem következett be, hiszen a Kiegyezésig egyszerűen nem voltak kedvezőek a feltételek, megspékelve azzal, hogy a magyarok már a passzív ellenállásba is belefáradtak. Egyszerűen nem lehetett volna kirobbantani, bármennyire is szerette volna a sokszor nem reálpolitikusként viselkedő Kossuth, a kasszával kapcsolatos állításodat pedig nem is értem, hogy mire alapozod. Ezzel még a Habsburgok sem vádolták meg, akik azért nem fukarkodtak a vádakkal.

"Vagy említhetném igazságos Mátyás királyt, se előtte, se utána annyi adót a magyar paraszt nem fizetett, és mire ment el?"

Egyrészt a középkori adózás egyáltalán nem volt megterhelő, a legdurvább esetben is 20-25%-ot "vontak el" a legnagyobb adófizető rétegtől, persze cserébe nem is járt "állami szolgáltatás", mert az majd a felvilágosodás után kezd szóba jönni. Másrészt naná, hogy lehetett kultúrára és művészetre költeni a pénzt, mert hihetetlenül gazdag ország voltunk. És hálás is az utókor, hogy még a törökkel együtt is mennyi minden hihetetlen kincs maradt meg Mátyás korából.

"Visegrádi palotácskára, luxuscorvinákra, a léhűtő slepp (bonfini, ernuszt meg a többi) zsebébe."

Bonfini és Ernuszt János, majd Zsigmond fizetéséről nincsenek kimutatásaink, valószínűleg így is földesúri jövedelmeikből éltek. De ha lennének is, akkor se nagyon különbözhetnének a korban szokásos összegektől. És még egyszer mondom, örüljünk, hogy ennyit építkezett és áldozott kultúrára Mátyás, mert felmérhetetlen kincsek.

"Annyira népszerűtlen volt a maga idejében, hogy a nemeseket nem tudta hadba hívni, azért kellett neki a fekete sereg meg a molnárlegényből parancsnokká avanzsált Kinizsi, hogy meg ne folytsák egy kanál vízben."

Folytsák meg elipszilonnal, gratulálok. Apjától tanulta a katonáskodást, így korán felismerte, hogy a resurrectio, azaz nemesi felkelés helyett sokkal hatékonyabb a szakszerű, érzelmileg nem ingadozó zsoldossereg, amelyiknek a profi katonáskodás a munkája. (Tehát nem fog nyáron hazamenni az aratásra.) És lám, évszázadok múlva is ez volt a gyakorlat nyugati szomszédainknál, mert bevált. Kinizsinél meg nyugodtan méltányolhatnád azt, hogy Mátyás a legalacsonyabb sorú jobbágylegényekből és molnárokból is vezetőt csinált, ha azoknak kivételesek voltak a képességeik. Ilyen volt például a jobbágy származású Nagylucsei Orbán is, akiből püspök és kincstartó lett.
Amúgy Vitéz János körében valóban népszerűtlen volt, hiszen ők I. Ulászló és V. László uralmához szoktak, nem pedig egy erős akaratú sráchoz, aki még a nagybátyját is elküldi, ha az a nyakára akar nőni. Ráadásul Vitéz János érseki jövedelmeinek egy részét is megadóztatta Mátyás, a magyar egyházzal együtt, míg a királyi kancellárián is inkább az ellenlábasai kaptak szerepet. 1467-ben, az erdélyi, valójában más területekre is kiterjedő felkelés okai között valóban szerepelt az erőteljesebb adóztatási szándék, illetve bizonyos katonai kiváltságok eltörlése, és Mátyás bár megerősödve került ki a felkelésből, amit nagyon hamar levert - gyakorlatilag alig büntetett meg valakit -, többé nem is háborgatta az ottani adórendszert.
A halálához pedig a témával foglalkozó orvosok szerint nagy valószínűséggel bénulással járó agyvérzés vezetett, a vízbe fojtás meg a mérgezett füge is csak egyszerű legenda.

"(Végül mégis ez lett a sorsa.) Vagy ott van Géza, aki gyakorlatilag egy idegen hatalom segítségével puccsot csinált Pistike javára,"

Az Árpád-házban semmiféle öröklési rend nem volt. Azért is hívjuk Árpád- és nem Álmos-háznak, mivel Álmos fia, Árpád volt olyan ügyes, hogy kizárta a testvéreit és az oldalági rokonait az öröklésből. Györffy György szerint ezek leszármazottai lettek volna pl. a Csákok vagy az Ákosok, akikről tudták az Árpád-háziak, hogy kicsodák, ezért is juttattak nekik folyamatosan országos méltóságokat. (Ráadásul a Csákok oroszlános és az Ákosok sólymos - és nem a Kristó-féle halas - címere is azt támasztja alá, hogy közös totemőseik voltak Árpád leszármazottaival.) A 10. századról egyébként alig tudunk valamit, hiszen gyakorlatilag semmilyen forrás nem említi a belpolitikai eseményeket. Viszont a hasonló történelmi előzményekkel rendelkező oszmán török törzseknél is az kerülhetett trónra, aki legyőzte a rokonait, ezzel is bizonyítva rátermettségét. Erre egyébként a 15. századból is van még példa. Ráadásul ha végignézzük az Árpád-ház trónharcait, úgy tűnik, hogy az "erősebb kutya b*szik" elve 1301-ig jelen van. A 10. századról kb. semmit nem tudunk, de azt tudjuk, hogy Géza Taksony fiaként került trónra. István szintén a fejedelem fiaként lett uralkodó. István is a fiát akarta utódnak, de a vaddisznó miatt velencei unokaöccse lett a király. Aztán ismét jött egy István-unokaöcs (esetleg sógor), majd Vazul ága. I. András hiába akarta Salamon nevű fiát utódjának - kard vagy korona jelenet Várkonynál -, Béla nevű öccse elhappolta a tízéves kisfiú elől a trónt. Aztán ráomlott a trónépítmény Dömösnél, ráadásul a lovak is összetaposták Moson alatt, így jöhetett Salamon. Salamont viszont legyőzték az unokatesói, Géza és László, meg fia sem született ugye. Így jött I. Géza, és hiába született legalább két fia (Kálmán és Álmos), mégis az öccse jött, László. A legenda szerint hezitált is, hogy Álmost vagy Kálmánt jelölje-e utódjául, végül Kálmánnak majdnem az egész életét megkeserítette az öccsével való hatalmi harc. Kálmán után végül sikerült István nevű fiának trónra lépnie, de mivel nem született fia, áldhatta a szerencsét, hogy unokatesója, a megvakított Béla nem lett kiherélve. Bélának tehát nem lett vetélytársa, így Géza nevű fia akadálytalanul átvehette a trónt 11 éves gyerekként. (Belemerülhetnék a magát Kálmán törvénytelen fiának tartó Borisz hadjárataiba is, de ezt most kihagyom.) Gézának viszont két agilis öccse is volt, így amikor II. Géza István nevű fia akart apja örökébe lépni, mind a két nagybácsi (II. László és IV. István) úgy döntött, hogy inkább ők lesznek királyok. Végül III. István legyőzte ellenfeleit, és Béla nevű fiára hagyta a trónt. Csakhogy Géza nevű fia is szeretett volna uralkodni, így III. Béla első évei is azzal mentek el, hogy semlegesítse Géza nevű öccsét. Ugyanezt a problémát örökölte III. Béla Imre nevű fia is, aki András öccsével kellett, hogy háborúzzon. És mivel korán meghalt, III. László nevű kisfia gyakorlatilag nem is uralkodhatott András miatt. II. András Béla nevű fiát csak főúri ellenzéke használta fel ellene, de nem kellett trónutódlási problémákkal szembenéznie. IV. Bélának viszont igencsak a fejére nőtt idősebb fia, István, aki V. Istvánként nagy uralkodó lehetett volna, ha nem hal meg 2 évnyi uralkodás után, miközben László nevű fiát elrabolják Gutkeled Joachimék. Mivel nem volt más jelentkező, ekkor a kisfiú IV. László lett a király, és mivel nem született fia, így jöhetett a magát II. András unokájának tartó III. András. És mivel neki sem született fia, így 1301. január 14-én férfiágon kihalt az Árpád-ház.

"ezzel kimerítve a hazaárulás fogalmát,"

Akkoriban nem létezett a hazaárulás fogalma. Az létezett, hogy vagy trónra kerülsz és leszámolsz ellenfeleiddel - bármilyen eszköz megengedett -, vagy maradsz szépen csendben a háttérben, és nem pályázol a hatalomra.

"majd pedig a fejedelmi szék jogos várományosa és követői fülibe forró ólmot öntetett,"

Nincs értelme a "jogos várományos" fogalomnak, azért nehogy már az István, a király rockopera szövegeiből induljunk ki. Forró ólmot az életére törő Vazul fülébe öntetett, ami kegyes cselekedet volt a korban, mert nem vette el az életét, hanem csak uralkodásra alkalmatlanná tette.

"meg elevenen eltemettette őket,"

Tonuzoba besenyő vezért falaztatta be élve a legenda szerint, aminek azért nem szoktak hitelt adni, mivel a Tonuzoba által vezetett Tolmács-törzset határvédő feladattal telepítették le a mai Heves megye területén. A törzsfő utódai pedig Tomaj-nemzetség néven beolvadtak a magyarságba.

"a többinek meg megmondta, hogy mostantól nem szabad magyarok vagytok, hanem röghöz kötött jobbágyok,"

A jobbágyság a tatárjárás körüli évtizedekben kezdett kialakulni, és egészen Werbőczy koráig szabadon költözködhetett. Szent István korában szó sem lehetett arról, hogy egy csettintésre mindenki jobbágy legyen, hiszen az alapvető társadalmi változások is 2-3 évszázad alatt mentek végbe.

"és tessék szépen a földet túrni,"

Már a fejedelmi udvarban is működött szolgáltató réteg - sosem léteztek "szabad magyarok" -, belőlük lettek fokozatosan azok az udvarnokok, akik később nagyrészt a jobbágyság soraiba olvadtak. A földművelés pedig korábban is elterjedt volt, nem igaz az, hogy csak nomád életmódot folytattunk volna. Ehhez pedig elég, ha megnézzük a korabeli leleteket.

"az egész eddigi kultúrátok meg pogányság, és aki csak szót ejt róla, az mehet a máglyára."

Erről már írtam máshol is, most is ezt idézem itt. A kereszténység felvételével kapcsolatban az az érdekes, hogy az Etelközből behozott tiszabezdédi tarsolylemezen, iráni eredetű griffekkel együtt ábrázolt egyenlő szárú bizánci kereszt éppen arról árulkodik, hogy már jóval Szent István előtt ismertük és el is fogadtuk a keresztény vallást. A Metód-legenda szerint 895 körül, az egyik Al-Dunánál táborozó honfoglaló vezér pedig találkozott Metóddal, és arra kérte őt, hogy emlékezzen meg róla imáiban. Ráadásul a befogadó lakosság - gepidák, szlávok, avarok utódai - már Nagy Károly hadjáratai korában kérte, hogy jöjjenek térítőpapok, akik megkeresztelik gyermekeiket. Zalaváron működött is egy híres keresztény bazilika, Szombathelyen keresztény vallású római kontinuus lakosság élt, Szvatopluk szlávjai (nem összekeverendőek a szlovákokkal) pedig szintén keresztények voltak, ahogy a déli területeken is terjedőben volt a bizánci rítusú kereszténység. Így 100 év alatt biztos, hogy a magyarok megtanultak együttélni a vallással, és Taksony, de még inkább Géza korától térítőpapok is működtek közöttük, elég sikeresen. Ezzel együtt természetes, hogy voltak a királyi hatalom és a kereszténység törvénybe foglalása ellen lázadók, de ezt valószínűleg a keresztény Koppány is leverte volna uralma megszilárdítása érdekében. Előbb-utóbb ugyanis keresztény királyságot kellett kiépíteni, ez pedig mindenhol végbement a régióban, körülbelül ugyanezekben az évtizedekben.

"Még alkalom adtán egy pár idegent agyoncsaptak (mint pl. Gellért püspököt, aki éppen egyházadó begyűjtő körúton járt, amikor bevágták a szakadékba),"

Gellért püspök nem járhatott a Kelen-hegy környékén tizedbegyűjtő úton, egyrészt azért, mert a Csanádi püspökség rohadtul messze van onnan, másrészt a begyűjtést nem ő, hanem a rovók, az ispáni és a püspöki emberek végezték. A mostani Gellért-hegyről egyébként nem szakadékba esett, hanem legurították a lejtőn, szétloccsant a koponyája és átdöfték egy lándzsával, amit előre meg is álmodott.

"és aztán stabilizálódott az elnyomás, azóta is minden évben megünnepeltetik velünk. :-("

Vagy inkább hálásak lehetünk, hogy nem úgy jártunk, mint a szomszédos besenyők, hanem azóta is van egy államunk. (Most nem érvelnék szent királlyal meg hasonlókkal, mert nem mindenki értékeli.)
Most, hogy gyakorlatilag minden állításodat tételesen megcáfoltam, akarsz még vitatkozni Rákosiról, vagy inkább elfogadod, hogy a történettudomány mai állása szerint hihetetlen kártékony vezetője volt az országnak?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 22:42:46

@heima a Cölöpverő:

Az a cikk érdekelne. Amúgy nem véletlen, hogy Szálasinak és Kádárnak is ugyanaz az angyalföldi rész volt a választókerülete.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 22:51:00

@Svejk, a derék katona:

"Szerintem egy egészséges társadalomhoz feltétlenül szükséges egy kis gulág, vagy más elrettentő erejű büntetés. No meg persze egy jó besúgóhálózat is, mert tulképp most sem a büntetésekkel van a legnagyobb baj, hanem a felderítési aránnyal."

Te jó ég, és Horizont még képes lett volna miniszterelnökké választani téged. Nekem már az "egészséges társadalom" is elég érdekes minősítés, a besúgóhálózatról meg éppen Rákosi ávósai jutnak az eszembe. Ha már Rákosi: kívánom, hogy csak egy hónapig élj abban a korban, mondjuk két hétig falun, a padlássöprésekkor, egy hétig ávósként praktizálj az Andrássy út 60-ban, aztán egy hétig fejts követ Recsken.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 22:52:39

@Horizont:

Na ez engem is kiakasztott, pedig az apám is csak 10 éves volt '56-ban. Hol él ez az ember, vagy mit szív?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 22:53:38

@Svejk, a derék katona:

Egyébként 1957-től fogy a népesség, jelképes évszám.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 22:57:40

@Svejk, a derék katona: a megfigyelések most is mennek. a csnegőfrász meg pont az általad államférfiként jellemzett ember egyik legnagyobb vívmánya volt, újra megtanult egy ország félni.
vállalom, hogy beteg lelkületű egyén vagyok, de nekem hadd ne hiányozzon már az, hogy jön a fekete autó.

@Mj: gonosz vagy :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 22:58:00

@Svejk, a derék katona:

Persze, hogy nem volt totál hülye Rákosi, ezt nem is állította senki. Viszont Moszkva tökéletes kiszolgálójaként gyakorlatilag semmilyen önálló intézkedést nem hozhatott. Moszkvai irányításúak voltak a mezőgazdasági és ipari baromkodások, a perek, és még az is, hogy nem engedték vissza '56 után, amikor kiderült, hogy mennyire naiv a saját népével szemben. (Ugyanis azt hitte, hogy itthon várják. Na persze vártuk mi, csak géppuskával.)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 22:58:36

@Mj: azért 1957-58 táján nem véletlenül csökkent le a népesség. aki tehette, dobbantott.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 22:58:58

@Svejk, a derék katona:

Ez nem besúgás, hanem szolidaritás. Óriási különbség.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 23:02:22

jajj, dráma van! kis híján egy másik államférfi lett az enyészeté!
index.hu/belfold/2009/10/10/lengyel_zoltan_ongyilkos_akart_lenni/

nem ér nagyon hangosan röhögni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:02:44

@Svejk, a derék katona:

Nem-nem, Rákosinak nem volt mérlegelési lehetősége. Sztálin bácsi, majd az utódai füttyentettek, ő pedig táncolt szépen. Mert ha nem táncolt volna, akkor jött volna Rajk, Gerő, Farkas, Révai, vagy akármelyik más elvtárs. A szocális háló kiépítése pedig tipikusan kommunista jellemző, éppen annak az érdekében is, hogy mindenki az államtól függjön, ne pedig kisebb közösségek, pl. vasutasok oldják meg egymás boldogulását. Állami bölcsőde, állami óvoda, állami iskola - mi is lett ugye az egyháziakkal? -, állami gyárak, vállalatok, állami gazdaságok és állami nyugdíj, állami temetéssel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:04:37

@llll5:

Már mindegy, utánajártam és megtaláltam.:)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 23:05:52

@Mj: hát most na :D

Work guy-so why did you decided to live politics
Ex Emperor- my apprentice threw me down 280 mile shaft directly to the main reactor of the death star
Work person- OK.......

muhahaha :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:09:02

@Svejk, a derék katona:

Nem is értem, hogy minek távolították el innen '56-ban.:D Áhh, szerintem már alapvető érveket sem fognál fel, inkább hagylak kibontakozni, ha már a portugál-magyar nem olyan szórakoztató.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:10:19

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Most miért, egy általa imádott diktátor országában csak élmény lehet az élet, ha az ember tisztességes, nem?:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:11:19

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Bezony, meg még 7 évig mentek a megtorlások. Meg szerintem azóta nem stimmel valami a néplélekkel sem, már ha tényleg van ilyen.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:13:38

@hannibal22-73(a tudatos kutyatartó):

Fél percnél tovább nem bírtam.:-S Viszont szép kis iwiw-es adatlapcsokrom gyűlt össze hasonló kategóriájúakból, majd kirakom a blogomra a linkeket.:)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 23:16:22

@Mj: azért elképzeltem magát a fonák helyzetet, amikor szembesül imádata tárgyával.
az is egy érdekes kérdés, hogy megugrott a névtelen feljelentések addig sem alacsony száma...
a néplélek - ha van ilyen tényleg - már előtte sem volt teljesen egészséges, de még javítható lett volna a helyzet, ésszerű gondolkodással, hosszú idő alatt. ehelyett a társadalmi gondolkodás elment a "ezt csak a sunyi éli túl" irányba.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:16:33

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Én már csak sajnálni tudom ezt a nímandot, még a kísérlet módja is nőies. Mellesleg nehogy már arra farcoljon be, hogy kapott első fokon egy felfüggesztettet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:17:11

Ja és, ha most nagyon gonosz akarnék lenni, azt mondanám, hogy már így is erkölcsi hulla volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:19:35

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Na arra én is kíváncsi lennék.:) Apropó, milyen hirtelen eltűnt innen Svejk.:)
Jaja, azóta is fúrjuk egymást állandóan, meg "szomszéd tehene is".:-/

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 23:19:45

@Mj: Zozó legenda lesz, ha ez is sikerül neki, már így is a nevetségesség szobra :-)
emiatt is írtam, hogy hangosan röhögni nem illik :-D még felébred az utca :D

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 23:23:28

@Mj: helyes helyes :D egy igen erős kritika az Episode I-ről: www.youtube.com/watch?v=Piyaz-J2L6A - üt mint egy kamion :D ha nem esne elsőre, oldalt a more info-nál a megfejtés :-D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:32:49

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Áhh, én már régóta nem röhögök rajta, inkább fogom a fejem, hogy ebben az országban még ez is megtörténhet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.10. 23:35:52

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Ez simán is ütött. Mellesleg én is a legrosszabb résznek tartom a 6-ból, főleg az idióta és idegesítő Jar-Jar miatt.:)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.10. 23:42:35

@Mj: na igen :-) legalább nem kellett magyarázni, mi is történik :-)
Zozó meg hungarikum, üt is annyira mint a pálinka...

Svejk, a derék katona 2009.10.11. 07:56:45

@Mj: aludni is szoktam. Majd megkapod a válaszod, de most dolgom van.

Svejk, a derék katona 2009.10.11. 07:59:19

@Mj: de azért kossuthot hadd csapjam le, mert az nagyon magas labda: "1852. február 2. Clevelandban hét-nyolc- ezres tömeg várja. Kossuth szól hozzájuk. Ez a 156. amerikai beszéde. - Kikerülnek a nyomdából az egy-, öt-, tíz- és százdolláros címletű ún. "Kossuth-dollárok". A Magyar Alap (Hungarian Fund) által kiadott "dollár" nem bankjegy, hanem a rajta lévő összeg befizetését igazoló elismervény volt. A kamatokkal megemelt összeg visszafizetését a majdan megalakuló független magyar kormány vállalta magára. A gyűjtést a sorra alakuló Magyar Barátok Társulata tagjai szervezték meg. A nagyobb címletű, ötven és száz "dollárok" Kossuth sajátkezű aláírásával jelentek meg 1852. július 1-jén. (Az Amerikában befizetett adomány értékét sohasem kapták vissza az adakozók.)" Vajon hova lett a pénz? Na vajon hova? :-(

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.11. 12:14:42

@Mj: "A szocális háló kiépítése pedig tipikusan kommunista jellemző" kolléga itt nagy kommer vívmánynak bírta beállítani a nyugdíjrendszert, pedig nagyon messze volt a dolog az általános és teljes körű nyugdíjrendszertől. Kb a 70-es évek végéig a nyugdíj a városi lakosság kiváltsága volt, több százezer vidéki idős volt kiszorulva a rendszerből (pedig az államosítás előtt az ő járulékok is befizetésre került az alapba), tisztán politikai okokból (vö kulákság), ilíet még a Horthy-rendszer sem csinált, nem hogy a mai Magyarország. Jellemzően elég kevés volt a nyugdíjjáradékosok száma a lakosság/idős lakosság számához képest a korszakban, és a reálértéke is vicc volt, főleg a mai számokhoz képest.

Ha kolléga előjönne a számokkal, mindez világos lenne, de hát valami miatt titkolja őket :D

Svejk, a derék katona 2009.10.11. 15:31:09

@heima a Cölöpverő: Ja, hogy innen fúj a szél? Hát azt azért egy percig se felejtsük, hogy a parasztok a beadott földjük után részesedést kaptak a tsz-től. Természetesen a közismert fasiszták nem részesültek se nyugdíjban, se a havi 300 Ft-s kegydíjban, de hát őket nem marasztalta senki.
És akkor jöjjenek az adatok: 1940-ben negyvennyolc év az átlagos életkor, 1956-ban hatvan év. A harmincas években ezer újszülöttből nyolcszázötvenhat maradt életben, 1956-ban már kilencszázötven. A halálozási arány radikálisan csökkent, ekkor közeledett az élettartam is leginkább Nyugat-Európához. . 1949-hez képest 1955-re csaknem megkétsze-reződött a középiskolások száma. Munkás- és parasztgyerekek százezrei kerültek iskolapadba, többnyire a reménytelen szülői álmok beteljesüléseként, ám nemegyszer – főképp lányok eseté-ben – a tanulással, a magasabb iskolával szembeni előítéletek ellenére. Magyar sajátosság a népi kollégium, a szegény származású, vidéki tanulók menedéke. . 1938-hoz képest 1955-re megháromszorozódott a nappali tagozaton tanulók száma, az esti és levelező tagozatosokkal együtt pedig már négy és fél-szer annyi egyetemi és főiskolai hallgató volt. A terveknek meg-felelően a mérnökök és a tanárok száma megkétszereződött (húsz-, illetve hatvanezerre nőtt). A kulturális javak jóformán mindenki számára elérhetőek voltak a könyv-kia-dás, a színházak, a filmművészet, a zenei élet, az elfogadott művészi tevékenységek jelentős állami támogatása révén. A rádiózás, a moziba járás, az olvasás szinte népszokássá lett (1948-ban kezdődik a faluvillamosítás, és 1962-ben fejeződik be). Hihetetlen példányszámokban adtak ki hazai és külföldi – elsősorban orosz – klasszikusokat. Rákosi elvégezte a piszkos munkát - és kevesen tudták utána csinálni! Az ötvenes években a világ akkori százhatvan országának csupán a nyolcada tudott rátérni az iparosodás elmaradásból kivezető útjára, s köztük volt Magyarország is. És bizony még 56-ban sem akadt számottevő erő, mely vissza akarta volna forgatni az idő kerekét. Nem akarták a földet, a gyárakat, a bányákat, a ban-kokat, netán az iskolákat visszaadni a korábbi tulajdonosoknak! A teremtőt megkritizálták, de a teremtményt nem utasították el, akárhogy uszítottak erre a nemzetközi imperializmus ügynökei és a Szabad Európa adó! Mert az a generáció még jól emlékezett a fasiszta diktátor kapitalizmusának viszonyaira - amit már 89-re elmosott a feledés köde. De gyorsan meg is elégelték az emberek, 94-ben hanyatt homlok szaladtak Hornra szavazni, és azóta sem kértek repetát az mdf-ből. Csak sajnos addigra már késő volt, jóvátehetetlen károk keletkeztek a keleti blokkban, és azóta is csak döglődünk, butulunk, szegényedünk - nem úgy, mint Rákosi idején, amikor ha a pillanatnyi helyzet szar is volt, de napról napra javult, és könnyebb volt elhinni, hogy majd egyszer beérik a sok áldozattal termelt gyümölcs. Most meg? Napról napra szarabb minden, semmi kilátás, a fiatalok tömegesen disszidálnak, az állam a tönk szélén táncol. Hihetetlen, hogy vannak még olyan elvakult kapitalizmus hívők, akik ettől a rendszertől még bármi jót is várnak! Nyilvánvaló, hogy a rendszer hibás, életképtelen, hosszú távon fenntarthatatlan. Ezt már Marx is felismerte, és az utókor igazolta is: 1929-ben a kapitalizmus látványosan összeomlott, bimm, lett belőle egy nagy háború. Amikor az újjáépítés lezárult, bimm jött az olajválság. Most meg itt ez a hitelválság. A kapitalizmus válságról válságra bukdácsol, mint valami tollatépett főnixmadár, találó volt Marx kifejezése: a kapitalizmus önmaga sírásója.

heima a Cölöpverő (törölt) 2009.10.11. 15:42:03

@Svejk, a derék katona: világos, tehát párszázezernyi paraszt a fasiszta ellenség, aki dolgozzon 80 éves koráig a földeken, de az angyalföldi proli mehet nyugdíjba 60 évesen, mert ő igaz antifasiszta. na, kábé így áll meg a hős kommunista rendszer, akármilyen részét is nézzük.

bár még mindig nem győztél meg, hogy nem médiahekk az itteni tevékenységed, de ha komolyan gondolod, akkor se látom értelmét cáfolni ezeket a faszságokat, van jobb dolgom is. Annak kifejezetten örülök, hogy te legalább láthatóan elbasztál vele egy vasárnap délutánodat.

Horizont 2009.10.11. 16:05:38

@Svejk, a derék katona: Már mulattatsz .DDDD
Még mindig itt tartasz, a személyi kultuszban tobzódó , "érettségizett", megérdemelt pompában élő, diktátor, tar fejű Rákosinál?? Vittél már talán egy szál virágot is ennek a nagy embernek a sírjához? Aki 79 évig élt (nem érdemelte meg), nem úgy mint azok akiket kivégeztetett!
" nem úgy, mint Rákosi idején" Csak akkor lenne hiteles ez a sok zagyvaságod a Rákosi éráról ha min. 80 éves lennél. Akkor dumálhatnál, így meg olyan sületlenséget hordasz össze az összes adatoddal együtt! Szentté ne avasd már!
Áruld már el csak kb. hány éves vagy? :)) Ha nem titok!

Hannibal22 2009.10.11. 18:49:22

@Mj: Jól időzített kérdés,tegnap volt az első komolyabb poharazgatás,a dalt is annak köszönheted:) Soha nem fogy el,rengeteg..

abandi 2009.10.11. 20:26:37

Áhhh, istenem!
Kiharcolták maguknak!
Az ellopták sem polkorrekt mátólfogva!
Razzia, letartóztatás..., a feszegetőknek!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.12. 00:06:29

@Svejk, a derék katona:

Kossuth ebből akarta finanszírozni a szabadságharc újraélesztését, ugyanis pénzalapot akart létrehozni, illetve fegyvereket vásárolt ebből a pénzből. A maradékból pedig az amerikai útját finanszírozta, illetve be akarta csempésztetni Magyarországra, hogy ott forgalomba hozzák, végül az egész akció kudarcot vallott. Kossuth számára pedig nem nagyon járhatott anyagi gyarapodással, hiszen az utazásain kívül magára nem költötte.
Így ír erről Szedlák Mátyás honvédtiszt, aki a készítésnél és terjesztésnél is ott volt:

"Kossuth azt remélte amerikai fogadtatása mámorában, hogy 10-20 millió dollárt tud majd Amerikában összegyüjteni. De Amerika számító népe csakhamar megértette, hogy Magyarországot köztársasággá alakítani nem egyéb hiú ábrándnál és az amerikai bankárok az értéktelen és fedezetlen Kossuth-pénzek iránt semmilyen érdeklődést nem mutattak. Azok az emigránsok, akik már tudtak valamennyit angolul, a bankjegyek árusítását végezték nem túl nagy sikerrel. Egyes amerikai pénzemberek az egész vállalkozást közönséges szédelgésnek minősítették, mivel a bankjegyre írt szöveg a beváltást a leendő magyar köztársaságra hárította. Magyarországon ellenben a Kossuth -bankókat csak úgy kapkodták, minek neszét véve a rendőrség házkutatásokat tartott, a megtalált "emlék képecskéket" elkobozta, a rejtegetőjét pedig bebörtönözte."

Van róla egy egész alapos cikk is, ajánlom a figyelmedbe, a fenti idézetet is onnan vettem:

www.numismatics.hu/cikkek/kossuth.htm

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.12. 00:08:37

@heima a Cölöpverő:

Igen, a számokra én is kíváncsi lennék.:D Mert a nyugdíj kb. arra volt jó, hogy a kommunista ideológia államgépezetről alkotott felfogásába illeszkedjen, t.i., hogy mindenki az államtól, ne pedig korábbi, természetes, önszerveződő közösségeitől függjön. De még ez se nagyon sikerült nekik.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.12. 00:16:34

@Svejk, a derék katona:

Uramatyám, szerintem tőled még Ormos Mária és Krausz Tamás is elhatárolódna.:D Rosszabb vagy, mint egy 1955-ös Szabad Nép.:) De mondom, én csak azt kívánom neked, hogy élj abban a korban parasztként, ávósként és internáltként. Ha meg összehasonlítási alapot keresel, nézd meg Ausztriát 1955 után. Nem is értem, hogy miért kellett ide a vasfüggöny, ha ez olyan tejjel-mézzel folyó Kánaán volt Rákosi alatt.:D

abandi 2009.10.12. 00:17:38

Van egy Halász József (?) nevű hithű szentkorona-tanos pali, aki a ksh adataira alapozva bemutatja, hogy a tényleges eu-magyar pénzügyi szaldóban erősen szopóágon vagyunk!
(fix tv archívum)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.12. 00:22:13

@hannibal22-73(1pár hal 1 db téknősbéka kiskutya):

Egyszer tarthatnánk kóstolót, mert nekem is van szilvapálinkám, csak Székelyföldről, meg csak 1 liter.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.12. 00:23:59

@abandi:

Én nélküle is elhiszem, hogy nem állunk túl fényesen, mert Kovács Árpád is megmondta már egy fél éve is.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.12. 01:15:36

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Miért, sok a barack/szilva/körte/cseresznye/egyéb gyümölcs a kertben?:) Nekünk elég sok körte termett idén, de abból se jött volna össze egy hordónyi cefre.:-/

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.12. 01:18:09

@Mj: még a végén én leszek az egyetlen aki nem főz páleszt, hát na :-) úgyis a mintadarabot kicsit fel kell turbózni, aztán pár jelentkezőnek juttatni belőle (pl. 10 liter kerozin jeligére), mondván hogy nézzük hogy bírják felvenni a nehézfémeket. Egyfajta előteszt a MetalStorm előtt :-D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.12. 01:20:04

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Ehhehe, szerintem lesz még lejjebb is, messze van még az az április.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.10.12. 01:21:48

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:

Néha a kevesebb több.:) Nehézfémeket én inkább politikusokkal tudnék kapcsolatba hozni.:)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.12. 01:22:37

@Mj: MINDIG van lejjebb... a labdakergetőknél tanultam meg, bár ott azért egészen mélyre is sikerült lemenni... anno a magyar-észt 0-1-en is sírás ment, aztán jött a máltai csoda... úgyhogy van lejjebb, ez alap. viszont a MetalStorm-ot megnézném élőben is, igaz, egy komolyabb sortűz azzal simán lebontaná a Parlamentet.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.12. 01:23:10

@Mj: 10 liter kerozint pont te írtad Szekereshez, gondoltam esik majd :-)

abandi 2009.10.12. 01:26:47

@Mj: Ej, mert nem hallottál még a cefrefokoló todományos műszerről!
Na, azzal galambocskám még gumicsizmából is lehet elegendő cefrét csinyáni!
Nóta:
www.youtube.com/watch?v=-slQqyIcce0
van egy idevonatkozó is, csk nem lelem...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.12. 01:42:05

@abandi: vagy széklábból, ukrán módra. igaz, ott most lassan időszerű lesz, hiszen jön a tél...

kamasuka 2009.10.13. 00:09:08

Mintha itthon történne

index.hu/kulfold/2009/10/12/a_feher_haz_hadat_uzent_a_fox_newsnak/

Szar is, ha van olyan média, ami nem teszi szét a lábát és nem feltétlenül NO1 nála az új Messiás ...

:D

PS

Feri Bushnál
Bush Ferinél
Az ajánlott kötelező Kertész Imre
Pannon Puma
Nagy a jólét
Világmegváltó Ferenc viselt dolgai

stb

süti beállítások módosítása