1992-ben a Fővárosi Közgyűlés a kormánnyal közösen nemzetközi tendert hirdetett a Dél-Buda-Rákospalota közötti ún. 4-es metróvonal építésére.
Demszky már 11 éve vakít minket. Még 3 év. Már csak 4 év. Türelmetek kérem. Bl-bla-bla:
"A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró. A késés oka a kormánnyal folytatott tárgyalások elhúzódása." (Sajtótájékoztató, 1998. január 28.)
A főpolgármester úgy látja, ma még nem beszélhetünk arról, hogy a metróberuházás késik, és ha az első tendereket - a szükséges engedélyek birtokában - ez év első felében ki tudják írni, 2008 végére megépülhet a metró. (Sajtótájékoztató, 2004. január 14.)
"Mára túl vagyunk minden politikai huzavonán, pereskedésen. A beruházáshoz szükséges pénzt pedig törvény garantálja. Úgyhogy most már semmi sem akadályozhatja meg, hogy terveink szerint 3 év múlva, 2009 végén utazhassunk az új, zöld metrón." (Alapkőletétel, 2006. június 8.)
"Bízom a jelen lévő metróépítő szakemberek munkájában, ezért szilárd meggyőződésem: 2010 végére készen lesz az új metróvonal első szakasza Budapesten." (Alagútfúrás kezdete, 2007. április 3.)
"A tesztüzem, az előre nem látható események kockázata, továbbá a költségtúllépés megakadályozása miatt a pályázatban 2011. június 30. szerepel végső átadási határidőként." (Rendkívüli tájékoztató, 2007. október 25.)
"A 4-es metró 2010-re elkészül ugyan, de csak 2011 júniusától szállíthat utasokat. Semmiféle politikai szempontot nem hagyok érvényesülni a metróberuházásnál. Nem választási metrót építünk, ezért vállaljuk azt a kockázatot, hogy a beruházás egyes elemei átcsúsznak 2011-re" - fogalmazott.
A második fúrópajzs egyébként tegnap érte el az első, Tétényi úti állomást, vagyis 733 méteren már kész az alagútpár, a főpolgármester szerint ez is azt mutatja, hogy "a metróépítés, amely befektetés a jövőbe, jó ütemben halad". A főváros rövidesen átadja a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek a metró támogatását megalapozó pályázati anyagot, amelyet a kormány még az idén benyújthat Brüsszelnek, az uniós döntés pedig 2008 első felében várható. A Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz 348 milliárd forintba kerül, amelyből 289 milliárdot kér az uniótól Budapest. (Rendkívüli tájékoztató, 2007. október 26.)
"Az alagútépítő Bamco konzorcium nemrég elkészült módosított ütemterve 10 hónappal eltolja a 4-es metró befejezésének a határidejét. Ha szigorúan követnénk a szerződést, a Bamco már rég meghaladta a követelhető kötbér felső határát, ami a szerződési összeg 10 százaléka. A mi kezünkben csak a szerződésbontás lehetősége van, annak viszont nem lenne értelme, mert egy új vállalkozó már biztos drágábban fejezné be a metrót."
(Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője, 2009. október 15.)
"A Bamco szerint a késés legfőbb indoka, hogy az állomásokat nehezebben tudják megközelíteni, mert azok helyenként már szerkezetkész állapotban vannak. Úgy tudjuk, a metró teljes elektronikai rendszerét kiépítő Siemens például már jelezte, hogy 30 millió euró pluszt kér a késés miatt. Többletet igényelhet a mozgólépcsőket kiépítő Swietelsky is." - mr1-kossuth.hu
Szép kis összefoglaló a wikin:
A bejelentés időpontja | A befejezés ígért dátuma | Ki nyilatkozta |
---|---|---|
1998. január 28. | 2003. július | Demszky Gábor, főpolgármester |
2004. január 14. | 2008 vége | Demszky Gábor, főpolgármester |
2006. június 8. | 2009 vége | Demszky Gábor, főpolgármester |
2007. április 3. | 2010 vége | Demszky Gábor, főpolgármester |
2007. október 25. | 2011. június 30. | Demszky Gábor, főpolgármester |
2008. november 5. | 2011 vége | Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója[14] |
2009. április 9. | 2012 vége | Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója[15] |
2009. október 15. | 2012 vége vagy 2013 | Klados Gusztáv[16] |
Balfaszok.
A kötbér csak 10%? És már rég túllépték? Ennyi? Ezzel el van intézve?
Ha volt egy csöpp kis esze a Bamco-nak, akkor ezt a 10%-os kötbért szépen beleépítette az árajánlatukba, így most szépen kicsengetik ezt a 10%-t a DBR-nek, majd fúrnak-faragnak még évekig. A Főváros meg széttárja a kezét: Most akkor mit csináljak?
Ilyen hülye városvezetés mellett nem ezt tennénk mi is?
Isten nem ver bottal, csak ezzel a balfasz Demszkyvel. Ha van bőr az arcán, a 2010-es bukás után 2014-ben újra elindul a főpolgármesteri címért, azzal kampányolva, hogy ha rá szavaznak, akkor ő most már tényleg átadja a 4-es metrót. Nagy poén lenne. És ahogy áll az "ügy", erre minden lehetősége meg is van ...
Az utolsó 100 komment: