Skip to content


       Szűrés lista

Ennyire nehéz lemásolni az angol modellt?

Bohócliga, Fradi-Diósgyőr, 65. perc, 1-3:

És akkor:


"A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) kommunikációs osztálya arról tájékoztatta az MTI-t, hogy két rendőr a feléjük dobott üvegektől könnyebben megsérült, és egy rendőrségi kisbusz megrongálódott. A közlemény szerint a rendőri intézkedések során a BRFK munkatársai egy férfit garázdaság elkövetésének megalapozott gyanúja miatt fogtak el – akiről kiderült, hogy körözték is –, továbbá egy személyt azért állítottak elő, mert nem tudta magát hitelt érdemlően igazolni."


Nebassz, KETTŐ letartóztatott?!

Gratulálok a rendőrségnek, de most komolyan! Találtak egy körözött bűnözőt - az, hogy egy körözött személy bátran megy focimeccsre és a rendőrök orra előtt garázdálkodik, mindent elárul a hazai viszonyokról - és előállítottak mégegyet, mert nem volt nála személyi!

Nem a fenti két videón látható számtalan szabálysértés, garázdaság, bűncselekmény miatt, de nem ám! Az a fránya személyi otthon maradt a kabátzsebbe' rohomrendőrbiztosúr!

Milyen bizonyítványt állíthatunk ki a rendőrségről, akik egy félszektornyi "emberrel" nem tudtak megbirkózni? Csillagos elégtelen?

Most persze születnek szép nyílt levelek, az MLSZ is rendkívüli fegyelmi tárgyalást hívott össze (talán kap a Fradi is vagy 1 milliós bírságot mint múltkor az Újpest). Oszt? Változni fog valami? Semmi. Próbálkoztunk mág beléptetőrendszerrel (nem lett belőle semmi), vagy arcképes szurkolói igazolvány (adatvédelmi aggályok), és mi változott? Semmi.

Szar foci, szar meccsek, szaremberek szarnak a törvényekre.

Komolyan, mintha nekünk kellene feltalálni a spanyolviaszt, mintha még a világon sehol sem sikerült volna rendet tenni a stadionokban. Tényleg olyan kurva nehéz lemásolni az angol modellt? Ha a kőkemény angol futballhuligánokat sikerült megregulázni (akik nem ilyen paprikajancsi pisahuszárok, mint a magyar legények"), akkor nálunk miért megy az ötletelés, bizottságosdi, meg a szokásos magyar tesze-toszaság?


A britek öt év alatt rendet tettek az 1985-ös Heysel-tragédia után. Még abban az évben elfogadta a parlament a futballszurkolói törvényt, amely értelmében a huligánokra börtönbüntetés, meccslátogatástól való eltiltás szerepelt. (Utóbbit úgy ellenőrzik, hogy a büntetett szurkolónak a meccs napján jelentkeznie kell a helyi rendőrségen.) Ezzel egyidejűleg létrehozták a Nemzeti Futballhírszerző Egységet, amely országszerte összehangolta a rendőri intézkedéseket, és adatokat gyűjtött a huligánokról. 1991-ben született meg a stadiontörvény; ez alapján bármilyen, a stadionok területén belül elkövetett szabálysértést bűncselekménynek minősített.

Hollandiában olyan számítógépes rendszert hoztak létre, mely a Holland Labdarúgó-szövetség (KNVB) koordinálásával valamennyi első és másodosztályú klubot összeköti, így alkalmas a jegyvásárlás ellenőrzésére is. Amint valaki jegyet vásárol egy találkozóra, kap egy "bankkártyát", bekerül egy rendszerbe, így bármikor, bárhol ellenőrizhetővé válik. Az azonosító- kártya bevonható, így a renitens szurkoló minden stadionból könnyedén kitiltható. - mindezt egy 10 éves (!) cikkben olvasva.


Vajon nekünk hány év kell, hogy elérjük az 1999-es angol és holland szintet? Még 10 év?

Bement a kedves szurkoló a pályára?
3 hónap letöltendő fogház gyorsított eljárásban és fél milliós bírság (közmunkával ledolgozható) és biztosak lehetünk benne, hogy soha többet nem teszi be az ormótlan lábát a zöld gyepre.

Bedobott a kedves szurkoló egy petárdát a pályára, és eme csodálatos cselekedete megvan videón? A következő fél évben minden második héten várjuk szeretettel a rendőrkapitányságra egy gyors pofavizitre. Hazai meccse van a "szeretett" csapatának ma este 7 órakor, kedves "szurkoló"? Várjuk a rendőrkapitányságon a személyi igazolványával fél 8-ra, aláírni a jelenléti ívet.

De hát mit várunk attól a kormánytól, akik még az MTV székházat is képtelenek (vagy direkt) nem tudták megvédeni? Majd pont a focipályákon és a környékén lesz rend?

eric: más megvilágításból viszont, ez nem futballhuliganizmus. Az nálunk már nem létezik.  A 90-es évek közepén-végén, na akkor volt futballhuliganizmus, pl bármely újpest-fradin. Ez most lófasz, túllihegett kínlódása pár csalódott szurkolónak, és pont.

Én most szinte csak megkeseredett fiatalokat láttam a kerítésen meg az utcán szaladgálni. Persze volt egykét kopasz aki a hónalját szellőztette a rendőrök felé egy biztonságos kordon mögül vagy 300 méter távolságból, de ők csak pár fecske. Kellett most egy kis balhé, hogy a vezetőség átérezze, kurvára nem elég amit a klubbért tesz. Nem csináltak túl sok mindent a szurkolók, de manapság bőven elég ha valaki a szája elé húz egy sálat, és meggyújt egy görögtüzet, rögtön körbeágyazza a szerv füstbombákkal.

Tudjátok az a baj(?), hogy nálunk még foci van ahol, fiatalok szurkolnak, fiatalok kik elkeserednek ha leígérik nekik a csillagokat a szezon előtt, aztán nem kapnak semmit.  Vagy csak ilyen névtelen, kikushadt játékosokat egy szájhős edzővel. Ahol a vezérigazgató ilyen nyilatkozatokat tesz, de olyan hangsúllyal mintha híreket olvasna. "Nem tudok jobb kifejezést találni erre: bele kell döglenie a játékosoknak az akarásba. Végre vegyék észre, milyen mezt öltöttek magukra, és harcoljanak a csapatért. Együtt kell kivezetnünk a klubot ebből a helyzetből." Ki veszi ezeket komolyan? Hát ki hisz ezeknek? Ki hisz azoknak akik azt mondják, hogy azért nem nyert csak 11 meccsből , csak kettőt a gárda mert a játékosok félnek a szurkolóktól?

Odakint labdarúgás van, családi program. Nálunk nem azért nincs kint 20 ezer ember egy meccsen, mert néha van egy ilyen műbalhé. Azért nem megy ki apuka a kis Tomival ,mert egy színvonaltalan fos az egész. Ha ez a Fradi most ennyi meccsből, kettőn nem nyert volna és veretlenül vezetné a bohócligát,  higgyétek el, nem kellene olyan hülyeségekről körmölnünk ma, hogy nincs biztonság a magyar pályákon.

Címkék: foci botrány fradi

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr291491851

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csürhe, csürhe... 2009.11.02. 16:31:26

Hogy is szokták mondani? Morális válság? Hát valami ilyesmi történik a Fradi háza táján. Több év keserűség, NB2, tulajváltások, szurkolói terror Magyarország kirakatcsapatánál, a 28 bajnoki címmel büszkélkedő Ferencvárosi Torna Clubnál. Az, ami ma tört...

Trackback: Színjátszókört alapít a Fidesz-frakció 2009.11.02. 16:12:19

Az október 10-i, Kossuth téren megrendezett tüntetés Lúdas Matyi-jelenetének sikerén felbuzdulva amatőr színjátszókör megalapítására szánta el magát a Fidesz országgyűlési képviselőcsoportjának számos tagja.Pósán László a Parlament büféjében elmondta: ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2009.11.02. 10:09:50

Még van olyan, hogy magyar foci? Most meglepődtem. A Fradi most melyik osztályban játszik?

bazs1 2009.11.02. 10:10:46

A randalírozó nyomorékok 90%-a a fradi ( újpest, tökmindegy ahol épp balhé van) kezdő tizenegyét se tudná felsorolni. Unatkozó majmok. Mondjuk az is igaz hogy egy barátök közt részben is több akció és izgalom van mint egy magyar focimeccsen. Soha életemben nem szurkoltam magyar csapatnak, nem érdemlik meg.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 10:10:57

zero!

"A britek öt év alatt rendet tettek az 1985-ös Heysel-tragédia után. "

tartok tőle, itt a lényeg... okos jogalkotóink, adatvédelmi ombuckalakómanóink, az érintett klubvezetők, meg úgy "ámblokk" MINDENKI szépen meg fogja várni a "magyar heyselt", majd utána megrendülten nyilatkozni, hümmögni, vizsgálóbizottságot felállítani, meg úgy mindenki mást felelősség tenni (saját magán KÍVÜL persze), Ahhoz itthon is meg "kell" halnia néhány embernek a stadionokban, hogy - talán - valami történjen.

Zetek 2009.11.02. 10:13:45

@esef: Nincs, de néhányan úgy csinálnak, mintha lenne.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 10:17:44

ja, még valami:

"Odakint labdarúgás van, családi program. Nálunk nem azért nincs kint 20 ezer ember egy meccsen, mert néha van egy ilyen műbalhé. Azért nem megy ki apuka a kis Tomival ,mert egy színvonaltalan fos az egész. "

ez szerintem nettó hülyeség.
1: nem NÉHA van ilyen "műbalhé", hanem kvázi mindennapossá vált. Tíz évvel ezelőtt legalább attól nem kellett tartanod, hogy Fradi-sállal a nyakadban az UGYANCSAK fradi "szurkolók" vernek meg. Most már "divat" lett, ha nem lehet megverni az ellenfél szurkolóit, baszakodni a rendőrökkel, akkor irány a "nyugdíjas-szerktor", és ütünk, akit érünk. Mert jó móka...
2: én még élénken emlékszem, hogy '95-ben olyan játékosokat küldtünk el az anyjukba, mint botlábú férgeket, hogyasszondja: Hajdú, Telek, Simon, Kuznyecov, Kecskés, Albert (ifj.), Lisztes, Kopunovics-Kuntics, haddnesoroljamtovább. És utána is folyamatosan EGYRE SZARABB lett a színvonal, de azért nem voltak ilyen állapotok, mint most. Persze, az idő mindent megszépít, de ez, ami most uralkodik a magyar pályákon, az elmúlt max. 8-10 év 'terméke'...

f.m.j. 2009.11.02. 10:19:25

és miért kéne velük annyira elbánni? Ordibálásért?

és ki az a Berki?

esef 2009.11.02. 10:22:03

@Zetek:
A lichtensteini mintát kellene bevezetni. Nincs önálló bajnokság, hanem a svájci harmadosztályban játszanak. A mi bohócaink is játszhatnának az osztrák/szlovák/román másodosztályban...

Dr Minimum 2009.11.02. 10:35:26

@Seduxen:
Én nagyon nem értek egyet veled. Eric-el annál inkább. Az utóbbi pár évben az összes stadionban megfordultam (vendégként), és sehol nem bántottak. Volt pár izgulós pillanat, de az is túl volt lihegve. Igenis tökéletesen igaza van benne, nem a balhé miatt nem járnak ki az emberek meccsre. Újpest - Fradin miért volt teltház, pedig benne volt a levegőben, hogy háború lesz. MTK - Győr meccsen miért 800-an voltak? Angliában épp pár hete volt botrány, ha jól emlékszem West Ham - Millwall meccsen. De ugye nyugaton már megoldották.

Homeoffice 2009.11.02. 10:36:25

Én ebben a helyzetben több problémát is látok.
Ad1: A mai labdarugás annyira gyenge, hogy lassan a meccsekre csak a balhésok mennek ki.
Ad2: Igen valóban lehetne angol példát követni. Ehhez mondjuk egy angol rendőrség is kéne. Akiknek van tiszteletük a köznép előtt. Régebben sok filmet lehetett látni ahogy szó szerint szétverték a dühödt Focihuligán-tömeget. A sajtó mellettük volt. Ezenfelül nem jött 80 jogvédő a szegény focihuligánok megvédésére..

gyugyó 2009.11.02. 10:40:24

@bazs1: és úgy látom erre büszke is vagy, szánalmas, valóban jobban teszed ha a barátok közt szintjénél maradsz.
Sose értettem azokat az embereket akik nem foglalkoznak a magyar focival, nem nézik, nem szurkolnak senkinek stb de szapulni azt nagyon tudnak.

Viktus 2009.11.02. 10:41:30

Az angolokat másban is lehetne másolni pl. v.mi színvonalas bajnokságban ... jó, hogy a népeknél elszakad a cérna. Nem vagyok egy fradi drukker sőt, de a bajnokság előtt a befektetők minden jóval ámították a ferencvárosi közönséget most pedig kieső helyen áll a csapat, és hazai pályán alázza a bajnokság leggyengébb szereplője.
A szurkolók morcosak évekig kiálltak a csapatuk mellett a másodosztályban is, és biza ők a fradi a vezetőség meg az új befektető meg szarik rájuk ... több ezer embert meg nem lehet évekig az orránál fogva vezetni. A fradinál ugyanaz megy kicsiben ami az országban nagyban. Mindig csak az ígérgetés közben meg egyre lejebb csúsznak. -

Mourinho már nem a király 2009.11.02. 10:42:56

"vagy arcképes szurkolói igazolvány (adatvédelmi aggályok)"
-ez is egy országos vicc, a fényképes bkv bérlet nem ütközik adatvédelmi aggályokba, de ez igen.

Homeoffice 2009.11.02. 10:44:18

@Viktus:
Ez mind szép és jó, de ettől függetelenül nem kell szétverni a meccset....
Vana tiltakozásnak más módja is. Érdekes módon a Realosok nem verték szét a stadiont a 0-4 es bettli után...

Fényhajú 2009.11.02. 10:45:13

@mókusfüles bukósisak: Berki Krisztián a Fradi sportigazgatója:)29 éves, s volt már klubigazgató, a Fradi igazgatóságának elnöke,az FTC Zrt vezérigazgazója is. Érettségije van és magyarul beszél,ennyit kell tudni..

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.11.02. 10:47:56

@gyugyó: mi is a gond bazs1 hozzászólásával?
Bontsuk le:
"A randalírozó nyomorékok 90%-a a fradi ( újpest, tökmindegy ahol épp balhé van) kezdő tizenegyét se tudná felsorolni. Unatkozó majmok."

Ezt tegnap értelmes fradi drukkerek is megmondták. Semmi másért nem járnak ezek a kétbites barmok meccsre, csak hogy balhézzanak.

"Mondjuk az is igaz hogy egy barátök közt részben is több akció és izgalom van mint egy magyar focimeccsen."

Mi ebben a gond? A magyar foci egy fos.... évek óta...Tehát?

Viktus 2009.11.02. 10:48:42

@Gunther:

Angol példánál maradva az angoloknál nincsen kerítés ott, ha ennyire megalázó helyzetbe kerül az egyik legnagyobb klub fogja a jónép feláll, és beül a pálya közepére volt már rá példa ... így lerövidítve a szenvedést.

A Real más tészta nem csak ígérgetnek tesznek is, és ott fordítva van az arány néha beesik egy hullámvölgy, és nem folyamatosan hullámvölgy van.

Én megértem a fradi szurkolók tiltakozását kivan a tökük a sok hazugsággal ... az eszköz persze lehet vita tárgya nem a legjobb módszer, de a fradi tábor vezetői nem túl nagy agyak. Látványosabb lett volna , ha kivonul a picsába az összes szurkoló ...

Maximio 2009.11.02. 10:49:02

Lehet, hogy a szurkolók morcosak, mert az angolok valóban a kutyaütőket hozták a Fradiba, de arról nem kellene megfeledkezni, hogy McCabe nélkül a Fradi kb. már nem is nagyon létezne. És még ha morcosak is, ez akkor sem megoldás, most sem sikerült az égvilágon semmit elérni. Legfeljebb levonnak pár pontot,bezárják a pályát, meg fizethetnek néhány millát.

A futballhuliganizmust meg lehetne oldani, ha lenne rá akarat, de erre sincs, mint ahogy sok más dologra sem.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 10:49:29

@Dr Minimum: nézd, én nem látok bele más fejébe, az biztos, hogy én nem a szar színvonal miatt maradok otthon. anno bérlettel jártam ki, és olyan gatya meccseket ültünk végig, hogy a hajunk kihullott. de kurva jó volt a hangulat, és nem volt balhé. el lett küldve mindenki a kurva anyjába, oszt annyi.

ha anyagilag megengedhetném, még ma is kimennék, ha nem azok a söpredékek ülnének a 15-ös szektorban, akiket szombaton láthattunk (vagy 16-os, már nem tudom pontosan, rég jártam ott...)

minimalista 2009.11.02. 10:50:42

@Gunther:
Tényleg egy rossz vicc ez a két előállított, nem hittem a fülemnek amikor a videók kíséretében bemondták a TV-ben. Lehet magyarázkodni hogy csalódottak szegény "szurkolók", meg unatkoznak a lelátón, de ez nem mentesíti őket a minimálisan elvárható normális viselkedésminták, alapvető erkölcsi normák betartása alól. Más személyében kárt tenni , más ember munkájával létrehozott tárgyat - legyen az egy apró kuka akár - megrongálni égbekiáltó bűn és sötét primitivitás.
Ezt az emberfajtát el kell különíteni a többitől és kemény szankciókkal megtanítani arra hogy mi a helyes, mi a helytelen.
Példát lehetne statuálni ha egyszer az ún. kemény mag tagjai közül pár tucatot egy szál kalasnyikovval és némi élelemmel felszerelve kidobnának valahol Afganisztánban hogy ott emberkedjenek és a tálibokat dobálják sörösüveggel, nyakamat rá hogy sírva szaros gatyával menekülne az összes amerre lát!
Nevelés, nevelés, nevelés!

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.11.02. 10:50:51

"...és a jóságos Lenin visszadobta a gyerekeknek a labdát, pedig közéjük is lövethetett volna..."

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.11.02. 10:58:46

magyar focit siman buntetni kene es megtiltani 111 evre. A felszabadult milliardokat meg mas SPORTagakra forditani.
focizni meg lehetne otthon a kertben, vagy hobbikent a kijelolt helyeken.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.11.02. 11:01:21

Igaza is van mindenkinek, meg nem is. Előx is a focihuligánok stadionon kívűl leszervezik egymással a boxot, legyen az Hollandia, Franciország (lsd. épp elmaradt Marseille PSG meccs.) és már említett Millwall. (akik egyébként annyira kemények, hogy párszázan a metróban szétverték a fradistákat úgy pár éve, hogy a fradistáknak még a rohamrendőrők is besegítettek). Szóval észjátszás, hogy a focihuliganizmus nem velejárója a dolgoknak.

A Fradi vezetősége egy szánalmas, szar fasz, hogy a szurkolókra fognak mindent. Majd pont a baltaarcú, börtöntetkós Dawson fél a ferencváros szurkolóktól, akinek látszim a fején, hogy a 80-as években ugyanakkora huligán volt, mint bárki más.

Gyerekek, itt azért nem tesz senki semmit, mert nem is akar. Pont olyan mint az ország heylzete. Pofázás van, tettek nincsenek.

Egyébként meg a legutóbbi fradi-újpest hangulata, bárhol elment volna Európában. Vagy nektek a Chelsea a cél, ahol dél koreai túristák fényképezkednek vigyorogva, a rendes szurkoló meg kiszorul?

Mondjatok nemet a modern focira!

btk282 2009.11.02. 11:01:49

Azt azonban kevesen tudják, hogy a rendőrségen belül megkezdte évekkel ezelőtt, egy, az angol mintára létrehozott egység s müködését. Ennek feladata lett volna, a "szurkolói" kemény magok feltérképezése, azok vezetőinek figyelemmel kisérése, kapcsolatrendszerük feldeítése.További feledata lett volna a kiemelt kockázatú sport események biztositásnak kidolgozása, nem csupán a jelenlét, hanem aktiv biztonsági intézkedések megtétele. Az egész akkor kezdett elemeire hullani, amikor aktuálissá vált, hogy a vezetők tanulmányutra, tanulmányutakra Angliába utazzanak. Ekkor már nem az egység, hanem a rendőr-túrizmus került előtérbe. Minek utaznának azok aki az egységet vezetik, irányitják, esetleg ott dolgoznának. Nosza, a tábornoki kar jeles tagjai körbe járták Anglia összes stadionját, meg a bevásárló központokat. Angol nyelven nem beszéltek,tolmács is utazhatott....ja hogy itthon meg ez volt, van és lesz....kit érdekel. E projektere több tiz milliót költött a rendrőség (is). Akik pedig szakmailag megalapozták, kidolgozták a magyar viszonyokra, jogi háttérre lapozott egység alapjait, leszereltek vagy nyugdijban vannak. De voltak akik azt hitték, elég Lapid úrat alakalmazni(ő is biztos járt Angliában) és már rend is lesz. Nos, ugy tünik nem sikerült, de most van alkalom uj projektre, uj utakra,uj milliókra..........hurrá.

nyugatioldal 2009.11.02. 11:04:45

1. Ilyen esetben minek cicózni? Megfogni, aki dobál, közmunkára vele.
2. Ha tudjuk, hogy kik balhéznak, minek odaengedni őket? A balhézókat kényszermunkára és eltiltani, meccs előtt x rendőr igazoltassa a Nagyérdeműt, az eltiltottakat szimplán összegyűjteni, közmunkára őket.
3. A belépkártya baromság. Ha ki akarnék menni gyerekkel én a kisember a meccsre, akkor ki kell előtte vűltanom? Hát lópikulát megyek én ki. Inkább a pláza.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.02. 11:13:28

Nem igaz, hogy a magyar futballpályákon vandalizmus van! A legtöbb meccsre igenis ki lehet menni családdal. Pontosan körülhatárolhatóak azok a klubok, melyekkel mindig baj van. Az más kérdés, hogy ezeket miért nem büntetik meg egyszer úgy istenigazából, elrettentő erővel.

Mert mi elrettentőt kapott a Fradi a Szentes- és Debrecen verés után pár éve? Mi elrettentőt kapott az Újpest, mikor a múlt bajnokság végén viperával végigverték a Videoton szurkolóit? Még az egyik zártkaput is lealkudták...

A megoldás egyszerű lenne: ilyen balhé - kizárás, súlyos (több tízmilliós) pénzbüntetés, visszasorolás az NB3-ba. Pláne visszaesőként. Rögtön gondoskodnának a klubok és a szurkolói körök a rendről, azt garantálom. Ez utóbbit aláhúznám, mert kizárás terhe alatt a Fradi igazi szurkolói kivágnák azt a pár száz balhézó izomagyút öt perc alatt.

De megjósolom mi lesz ehelyett: kb. 5 zártkapus meccs, olyan 5 milliós pénzbírság, megemelt rendezői létszám a meccseken, valamint legfeljebb 3 pont levonása. Nagyon elrettentő lesz, a mostani balhézók meg ismét röhöghetnek a töketlen MLSZ-en.

odin 2009.11.02. 11:14:20

Az a baj hogy senkinek sem áll érdekében hogy változzanak itt a dolgok. Ha akarták volna már rég életbe lépett volna egy jo kis szurkolói törvény ami egy kicsit keményebben foglakozna ezekkel az emberekkel. Fél-egy év fegyház és a legkeményebb emberek is szelid bárányokká alakulnának át a meccseken,a közmunka meg az örsön való pofavizit csak a ráadás lenne.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 11:15:00

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": "Vagy nektek a Chelsea a cél, ahol dél koreai túristák fényképezkednek vigyorogva, a rendes szurkoló meg kiszorul?"

azért a fényképezkedő rizsevő, meg a baltaarcú 1 bites állat között remélem van átmenet...

nálam a szurkoló kb ott kezdődik, hogy fel tudja sorolni a kezdő 11-et...

ja, Neked gratula, szépen elpicsáztátok a Vasast, ugye @Gunther: ??? :))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 11:23:51

@Seduxen: Szia most olvastalak a másikon.A Barcát kevésbé szeretem mint a loserpoo..izé Liverpoolt Úgyhogy egész jó volt ez a hétvége (neem baj még be lehet hozni hihihi)Egyébként a témához szólva:Videózás a bűnösök azonosítása és kemény büntetések.Ez kéne ide.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 11:24:56

Olyan nincs hogy verekedés közben focimeccs törjön ki?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 11:26:54

@Tigeri: jól írtad: loserpool... basszák meg. 5 zakó 11 meccsen. szánalmas. és még a "Kölyök" is sérült, így zakó lesz Lyonban, és akkor szégyenszemre még a csoportból is kiesünk, bassza meg...

Homeoffice 2009.11.02. 11:27:36

@Seduxen:

Azért az a "szépen elpicsázás" egy nyiltsisakos meccs volt.
Gratu egyébként a vidinek. Ahogy hallottam, két utcára lakom a fáy utcától, nagyon jó hangulat volt.
Viszont. Én emlékszem egy vasas-loki meccsre mikor a zsaruk hosszú pórázra engedték a rendőrségi rotweillereket, német juhászokat... Lett is rend... Azokat nem nagyon érdeklik az emberi jogok,,,

Jurganov 2009.11.02. 11:33:34

a sportesemények azt a célt szolgálják, hogy a nép figyelmét elterelje az aktuálpolitikai történésekről. ez mindenütt így van-nem én találom ki- és ebből a szempontból szerintem teljesen mindegy, hogy az emberek azért figyelnek pl a focira (és beszélnek róla, stb) mert jobbak vagyunk mint a brazilok, vagy azért mert verekedések vannak. csak így olcsóbb. tehát eléggé nem állja meg a helyét az a rész, hogy "Komolyan, mintha nekünk kellene..." rész. nem is akarják rendberakni ezt sem.

gyugyó 2009.11.02. 11:36:14

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: gondom csak az h akik szarnak a magyar focira azok miért szapulják? nem szeretem amikor a bekem buzik mondják meg a frankót. Ettől függetlenül igaza van.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 11:37:43

Ha meg a két "szurkolótábor" összeverekszik,hagyni kéne őket egy darabig,aztán a végén jöhetnek a helyszíelők meg a hullaszállítók...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.11.02. 11:39:07

Nincs más megoldás a magyar foci feltámasztására:
győzelem: 1.000.000 HUF/játékos.
döntetlen: 100.000 HUF/játékos
vereség: 0Ft.
Lenne olyan hajtás, hogy csak pislogna mindenki.

dr. Aullah 2009.11.02. 11:40:37

Van néhány dolog amit SOSEM fogok megérteni...
-Miért dohányzik valaki...
-Mire jó az ocsmány falfirkálás...
-Miért jó ez, ha szétvernek mindent az úgymond focidrukkerek...

Amúgy ez tényleg vicc, amit a rendőrség csinál. Csak sajnos senki nem nevet.

OFF: Tegnap annyira meglepődtem :P Hallgatom este a rádiót, ami nemsokára megszűnik. Beszéltek benne arról, hogy milyen büszkék, hogy ilyen meg olyan lemez lett. Aztán mondták, hogy arany lemez már 1500! platina meg 3000! eladott lemez után jár... EZ AKKORA EGY VICC... azt hittem rosszul hallok. Ez már szánalmas ami ebben az országban folyik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 11:41:47

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Háát nem tudom de akkor az lenne:Figyuzzatok nekem kell a plazmatévé karácsonyra,majd tavasszal ti nyertek!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 11:52:05

Egyébként angliában van foci,nálunk meg nem igazán.:((

spájdernecc 2009.11.02. 11:53:40

@Tigeri:
nem -e?
ki kell menni egy Söréd-Nagyaralmás derbire :))

albino combino 2009.11.02. 11:54:24

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Nem ismerem a Fradin kívül a többi csapat pénzügyeit, de itt speciel egy angol fószer hordja a pénzt. ő meg had dönthesse már el hogy mire költ. ha neki inkább a foci kell a ritmikus sportgimnasztika helyett az az ő dolga
@nyugatioldal: első 2 pont oké. a 3. hááát.... váltsd ki öreg a kártyát. legyen csak szépen mindenkinek egy kártyája. ha ennyi fáradtságra se lennél képes akkor tényleg jobb neked a pláza
@Seduxen: bocs a beleugatásért. ugye a Kop tagjai nem akartak beugrálni azt' megverni Benítezt?

eric: már bocs de ez baromság. ezek tényleg nem huligánok az igaz, de nem is elkeseredett szurkolók. ha igazi tökös huligánok lennének akkor megbeszélnének az újpestiekkel/miskolciakkal stb egy találkozót a pusztában azt' mehetne az egyazegy ellen. de ezeket vki felbújtja/pénzeli hogy balhézzanak. szépítő gól után annak a tudatában, hogy újabb balhé esetén lefújják a meccset nekiállnak törni zúzni? na nem mááár.
hidd el itt is lenne telház. hidd el sokan EZEK miatt nem mennek ki a meccsekre. 2-300at kizárnának lefogadom jönne helyettük 2-3 ezer.
Az hogy nem 10 ponttal vezetjük a tabellát az már egy indok, hogy szétverjük a saját (?) stadionunkat? sztem ezt gondolt át mégegyszer

spájdernecc 2009.11.02. 11:54:33

Magyaralmás
bocs az érintettektől

RussoSS (törölt) · http://devizaspekulans.blog.hu 2009.11.02. 12:05:49

OFF: az origohoz nem tudok hozzászólni, de ajánlanám figyelmetekbe ezt a cikket: www.origo.hu/nagyvilag/komment/20091102-ukran-h1n1-jarvany-timosenko-a-repteren-varta-a-gyogyszer-erkezeset.html

A média hangulatkeltését és véleményformálását láthatjátok ebből. Ukrajnábn NEM H1N1 van, hanem sima influenza és az emberek a rossz körülményekbe és a szakszerű ellátóhelyek hiányába halnak bele...
Biztos forrásból tudom, hogy köze nincs a H1N1-hez ennek...
üdv.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 12:08:01

@albino combino: nem tudok róla. de ezt most a 'poll érintettségem miatt kérdezed? máskülönben meg: ha meg is PRÓBÁLNÁ valaki, nem hiszem, hogy elérne a kispadig, másrészt meg: kb hétfőn jogerősen megkapná a jól megérdemelt 2 év letöltendőt + X év stadion környékére sem mehet mellékbüntit...

ezt kellene itt is. érdekes módon a Kispestnél egy idő után viszonylagos rend lett. Ott a tulaj nekilátott ennek is.

dr. Aullah 2009.11.02. 12:08:31

@albino combino: Kb az én reakcióm is ez volt. Mondjuk annak örülök, hogy egyre kevesebb ilyen pocsék magyar zene fogy...

albino combino 2009.11.02. 12:11:43

@Seduxen: ja azért kérdeztem mert szóbahoztátok a 'poolt. ott is szarul megy a csapatnak, úgy néz ki hogy karácsonyra már ki is szállhatnak a bajnoki címért folyó versenyből, lehet már a csoportkörből is kiesnek mégse állatkodnak a szurkolók. sőt még egy benítez takaroggy tábla se nagyon van kint. (1-2 hete nem tudok meccset nézni lehet azóta már megjelentek)
ezért is jó párhuzam ez arra amit eric írt. azért mert nem megy a csapatnak még nem kell a saját stadionunkat szétverni

Noname Watanabe 2009.11.02. 12:12:08

Tessék, bazze, most hogy is van, hogy "Fradi nélkül nincs bajnokság"?? 20 pont levonás, Dragónert eltiltani idény végéig, azt' mehet vissza az ultramagyar fradika a Vecséssel játszani.

caralho voador 2009.11.02. 12:14:29

Sok igazság van az általatok leírtakban. Nem hagynám ki azt az a vonatkozást sem, hogy itt megint valamilyen szinten tudatosan irányították a dolgokat.
Érdekes, a szurkolók miért akkor kezdték a balhét, amikor szépített a Fradi?
Vajon miért csak farkasszemet néztek a rohamrendőrök a balhézókkal? (ez utóbbi max 100 ember volt amúgy) Máskor egy trágár rigmusért képesek berongyolni a szektorokba és szétcsapni az emberek között. Bőven meglett volna erre most is a jogalap, hisz egyesek már bemásztak a pályára, dobáltak, gyújtogattak, stb.
Azt hiszem, mindenkinek nagyon jó volt ez így. Az MLSZ és Cashteleki verheti a faszát örömében, hogy megint jól megbaszhatja a Fradit, a kormány és a rendőrség is megint elmondhatja, hogy lám, a szélsőségesek, ráadásul fradisták, és a klub szellemileg visszamaradott vezetői is hivatkoznak a játékosok rettegésére saját szurkolóiktól, ha valaki rákérdez a szar eredményekre. (csak akkor galoppírozzák el magukat a faszok, ha az angolok hagyják a picsába ezt a balhés bandát, és elhúznak a rákba a lóvéjukkal együtt).
Nem kéne túl sok embert kiemelni, 20-30 hangadót, akik az utcai tüntetéseken is csak a balhét keresik, azt se tudták, ki az a gyurcsány, itt meg valószínűleg a Fradi kezdőjét sem tudnák felsorolni. Ha ezeket kiemelnék, a többi félrészeg hőbörgőnek sem lenne ki után menni.

albino combino 2009.11.02. 12:14:57

ULTRA MEGA OFF
@Aullah: Egy idézet innen: 90es.blog.hu/2009/08/18/szandi_megaposzt
"első album tizenhárom évesen, 1989-ben jelent meg, a Kicsi lány, ezzel elindult a Szandi őrület. 270 ezer példányban fogyott, platinalemez lett" ahogy nézem húsz éve még majdnem százszor annyi lemez kellett a platinához

BUT - ne offoljuk szét a FRADI topicot mer' gyünnek a kopaszok azt' szájbakarlendítenek

albino combino 2009.11.02. 12:16:53

Még annyit, hogy azért párezer ember elkezdett ordibálni nekik hogy menjenek vissza. Nem hallgattak rájuk. Vajon miért?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 12:21:45

@albino combino: köszönöm, ezt magam is így gondolom. ment már szarul a fradinak eddig is, ez NEM LEHET mentség erre, ami történt. pláne, hogy szerintem NEM IS EZÉRT történt. Ez csak jó ürügy volt.

"úgy néz ki hogy karácsonyra már ki is szállhatnak a bajnoki címért folyó versenyből"

nem, a 'poll MÁR kiszállt a bajnoki címért folyó versenyből... sajnos.

megjegyzem ez szerintem NEM elsősorban Rafa sara. Szerintem az átigazolás során követtek el egy orbitális hibát. Nem kellett volna eladni Xabi Alonsot. Meg lehet nézni, mekkora fos a középpálya az idén. Pontosabban a középpályás védekezés.

Idén: 11 meccs - 16 kapott (és 25 rúgott) gól 18 pont
tavaly: 11 meccs - 8 kapott ( és 16 rúgott) gól 26 pont

snorbi 2009.11.02. 12:35:07

@gyugyó: Én is leszarom a magyar focit, mert igenis egy rakás szar. De ettől függetlenül az ehhez hasonló helyzetek igenis érdekelnek, mert a rendőrség töketlensége és a jogalkotók alkalmatlansága teljesen jól lemérhető.
Ha nem lennél szűk látókörű, te is belátnád...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.11.02. 13:03:52

a focira forditott penz is penz, tehat el lehet lopni.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.02. 13:16:52

@Seduxen: Sedu mondj nekem 3 nagy focis balhét 2000 óta, itthonról;)

eric · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.02. 13:22:39

@albino combino: nem lett szétverve semmi az az első. a második, hogy az ellendrukkerek soha, ismétlem soha ,nem beszélnek egymással. nem, hogy közös ütést szervezzenek.

Ki fizetné ezeket? kinek érdeke?

albino combino 2009.11.02. 13:30:15

@eric: jogos. csak néhány székdarab repült be, meg egy kis tüzecske volt. meg a szépítő gól után még bármi lehetett volna fél óra alatt. a bunyóhoz - nálunk nagyobb, keményebb szurkolótáborok is meg tudják oldani, hogy aki elég tökösnek érzi magát az elmegy X pusztába és ott pusztakézzel esik neki a másiknak. de itt? egyszerű csürhe. nincs helyük semmilyen sporteseményen

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 13:31:38

@eric: mi számít nagynak?

1: az ominózus Fradi-Debrecen 0-0, aminek következtében NEM lett bajnok a Fradi
2: újpest-fehérvár a nyáron (májusban asszem)
3: újpest-fradi 2002.május.

3+1: na ennek nem tudom a dátumát. Egy Fradi-Újpest az Üllőin, ahol még lovasroham is volt? sz'tem az is olyan 2003, 2004. körüli lehet.

albino combino 2009.11.02. 13:32:24

@eric: a ki fizetné kérdésre - más ésszerű alternatívát én nem tudok arra mondani, hogy az elvileg hazai szurkolók egy szépítő gól után szándékosan megakadályozzák a folytatást. a gól után az lett volna a normális reakció, hogy ha már visszajöttek akkor 30 percig még zúg a hajrá Fradi abból a szektorból is. nem így történt. van valami ötleted arra, hogy miért?

albino combino 2009.11.02. 13:33:59

@Seduxen: elnézést, hogy ebbe is beleszólok, de muszály NAGY balhénak lenni? mert a sok apró alattomos undorító balhécska is sok normális szurkolót/családokat riaszthat el

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2009.11.02. 13:35:41

A csapat gyenge volt mint a bazsalikomos csirkehányás, majd a Fradi-Diósgyőr meccs előtt pár nappal az edzőt leváltják, továbbá a klubbvezetés a jogosan elégedetlen szurkolókat hibáztatta. Mert hogy "túl nagy a nyomás" és így nem lehet dolgozni...(Pedig akkor még semmilyen balhé nem volt!!!!) Az új NB1-es szezon előtt még mentek az igérgetések, repkedtek a milliók. Közben selejtes spanyol, kínai és afrikai játékosokat hoztak a Fradiba. Miközben olyan focista nem kellett aki pl.: BL meccseket játszik a Debrecenben.
És ezek után az ominózus meccsen egy kiesőjelölt ellen 0-3 ra áll hazai pályán a Fradi.

Szóval lehet azon gondolkozni, mi az előzmény és mi a következmény.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2009.11.02. 13:41:35

@Seduxen: A "lovasrohamos" Fradi - Újpestet benézted... az a '90-es években volt. De a tv nagyon szereti most is mutogatni.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 13:42:10

@albino combino: abszolút igaz. azért is kérdeztem eric-et, hogy mi számít "nagynak"? ha 20 embert vesznek őrizetbe? vagy már 10-nél is ér?

egy jó példa arra, hogy egy "kis balhé" is családokat rettenthet el: talán '98 környékén lehetett. Egy Fradi-Csepel (!!!) meccsen történt, hogy egy apuka a 6-7 éves forma gyerekével jött ki. A nagyon kemény huligánok elszedték a gyerkőc dédelgetett csepel-sálját, hogy elégessék. Ez egy viszonylag "kis" balhé. De annak a gyereknek...

albino combino 2009.11.02. 13:42:13

@csabapayne: nézd, mikor idejött az angol először gyak. semmit nem csinált a csapattal, csak hozta a saját embereit. nem jött össze a feljutás, de feltérképezte a mezőnyt meg a bajnokságot. hozott egy pár embert, a következő évben simán feljutottunk. nem nyúlt különösebben a csapathoz, elúszni látszik ez a szezon, TALÁN most is feltérképezi a bajnokságot. személy szerint még türelmes vagyok vele. remélem csak szisztematikusan építkezik és nem kapkod. ha a szünetben sem hoz embereket akkor mondom majd azt hogy átbaszott.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 13:45:42

@csabapayne: ha már nehézkes a szövegértés: jeleztem, hogy fingom sincs az időpntról. Szereti a tv mutogatni? jól teszi barátom. mutogassa is. ott szépen el lett kenve a szája a becses szurkolóknak. ezt mint fradi drukker mondom, aki kölyökgida korában bizonyos futkorászott a birodalmi rohamosztagosok elől a Népligetben (is)...

Noname Watanabe 2009.11.02. 13:46:09

@csabapayne: Ja, a szurkolók semmiben sem hibásak, mi? Ha jól emlékszem, Ndjodo anno lecsapott egy "szurkolót", aki bement az öltözőbe balhézni - a játékost el is küldték a csapattól.
Szerintem elég vicces, hogy a csürhe beköveteli a fradiba a 40éves lipcseit, "ha-nincs-dragóner-nincs-szurkolás" stb... (aztán Dragónerestől kaptak egy laza hármast 60 perc alatt... hehhe)
NÉzz meg egy Hull City vagy Blackburn meccset! Ha kiesésre állnak is, nem fenyegetőznek, hanem szurkolnak. Mert szurkolók.

Asidotus 2009.11.02. 13:48:22

A huligánokkal a probléma ott kezdődik, hogy "ők is a mi szurkolóink", nyilatkozta annak idején Simon Tibor. Amíg a klubok nem változtatnak ezen, addig marad a balhé.
Meg a másik, ami már valahol Vastagbőr blog téma is, ezek a huligánok viszont másrészt "magyar szabadságharcosok", legalábbis ők dobálják a buzikat, Demszkyt, stb. A gyökér náci nem csak a meccsen gyökér, hanem máskor is, tessék ezzel tisztában lenni. Ha megtapsoljuk őket, mert egyet értünk velük politikialig, buziilag, akkor ne lepődjünk meg azon, hogy máskor meg minket fognak seggbe rúgdosni. A náci nem politikai vélemény, hanem jellembeli hiba.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 13:55:20

@csabapayne: "Az új NB1-es szezon előtt még mentek az igérgetések, repkedtek a milliók. Közben selejtes spanyol, kínai és afrikai játékosokat hoztak a Fradiba."

ugye azt egy percig sem hitted, hogy majd minőségi játékosokat hoznak ide az angolok?
nekik - szerintem - 2 dolog miatt kell a Fradi:
1: az ingatlan
2: az utánpótlás bázis. szarért-hugyért viheti a tehetségesebb gyerekeket Angliába, vagy adhatja el máshova.

szarnak ők a fradi-szívre, meg a "három E-re"...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2009.11.02. 13:56:03

@Seduxen:
Viszont remélem azzal egyetértesz, hogy a médiában túlmisztifikálják ezeket a belhékat és egyszer sem mutatják meg milyen egy "átlagos meccs", ahol kimegy az ember szurkola csapatnak majd biztonságban hazatér.
(Amúgy hallani olyan elméleteket is, hogy ez az egész ócska provokáció volt, jó alaposan megrendezve, hogy legyen miért elmeszelni a Fradit.)

De ha már egyszer sajtótájékoztatót tartottak a meccs előtt, miért nem lehetett valami megnyugtatót mondani a kiesés szélén álló csapat jövőjéről? MIért kellet akkor is a szurkolókat hibáztatni ?

cooper (törölt) 2009.11.02. 13:59:47

Na, van itt kavar:
- a rendőrség bevihette volna a teljes csürhét, oszt 2 óra múlva mehetnek isten hírével, soha el nem ítélik őket, kapnak max egy kis pénzbírságot, ez miért a rendőrség hibája?
,úgy tudom vannak bírók, ügyészek, jogalkotók, azoknak kéne megoldani, de abban az országban ahol elkötnek egy dísztankot, azzal mennek a rendőrök felé, és nem kasztlizzák be a faszfejet 10 évre, akkor mit vártok egy kis meccsbalhénál, vagy mondjam a Princz ügyet, Kulcsár ügyet, szabadon mászkálnak, mindegy is.
Szal NEM A RENDŐRSÉG ítélkezik, hanem a bíróság, a jogalkotó meg törvényt hoz, a rendőrök ennyit tehettek, kész, nincs joguk intézkedni, és innen kezdve szarnak is bele(én is azt tenném)
Szal miért a rendőrök hibája?
Ez úgy ahogy van a magyar jogalkotók, a bíróságok miatt van így.
Az angol tulaj le is nyilatkozta, Sheffield-ben ennél sokkal kevesebbért börtönben ülnek, ennyi!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 14:04:40

@csabapayne: bazze, az átlagos meccset minek mutogassák? annak nincs hírértéke. a balhéval lehet eladni az újságot, meg azzal lehet megtölteni az esti híradót. az a ker.tv-nek HOL hír, hogy - teszem azt - 15,000 ember fergeteges hangulatot teremtett az Üllői úton?

ne is haragudj, de én nem tudok semmi mentséget találni erre a botrányra. még a csapat lélektelen szar játéka sem lehet mentség. tiltakozzanak transzparensekkel, ne menjenek ki a szurkolók, bármit lehet, csak ezt nem. ez nem megoldás. ha szurkoló, akkor szereti - elvileg - a klubját. na ezzel pont, hogy a Fradinak ártanak a legtöbbet.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2009.11.02. 14:05:13

@Wilbur Nárcisz-11 Swain:
Anno Njodo kritikán aluli teljesítményt nyújtott a pályán az NB2-ben. Aztán persze, hogy kifütyülték őt, még nagyképű is volt. Többször mutogatott a szurkolóknak és szidta őket, aztán csodálkozol, hogy az egyik elveszetette a türelmét?

Csak egy apró példa, nyugaton ahola focit más dimenzióban mérik, a szurkolót embernek, értéknek tekintik, mert ő megy ki a meccsre ő vesz jegyet, ő vesz mezt, sálat, sapkát. És ott is vannak balhék. (Pl.: Svájc.) Itt meg alapból állatnak tekintik azt is aki hangot ad nem tetszésének, de tettlegességig mégsem megy el.

Miért nem lehet csendben kiiktatni a rendbontókat a többit pedig nem egy kalap alá venni velük???

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2009.11.02. 14:14:46

@Seduxen:

Szerintem se a botrányra kell mentséget találni. Viszont ha megnézed akkor ez a botrány is olyan, mint egy komoly betegség tünete. Pl.: Ha gyakran megbetegszem, utálhatom a náthát és a köhögést, kezelni is fogom, de mindíg visszatér. Aztán ha nem ébredek rá, hogy vitaminszegény az étrendem, dohányzok és már mandulámat is kellett volna venni 10 éve, akkor ugyanott tartok, csak a tünetek kezelgetésénél.

Tehát a botrány egy rossz következménye egy romlott valaminek.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.02. 14:16:43

@Seduxen:" 1: az ominózus Fradi-Debrecen 0-0, aminek következtében NEM lett bajnok a Fradi
2: újpest-fehérvár a nyáron (májusban asszem)
3: újpest-fradi 2002.május.

3+1: na ennek nem tudom a dátumát. Egy Fradi-Újpest az Üllőin, ahol még lovasroham is volt? sz'tem az is olyan 2003, 2004. körüli lehet."

Na, pont erről beszéltem. Ha megvizsgáljátok, hogy a fenti meccseken kik voltak a "hunyók", akkor elég egyértelműen körülhatárolható, mely csapatok szurkolóival van baj. Attól a meccsek 90%-ára nyugodtan ki lehet vinni a gyereket. (Ez most nem neked volt válasz, hanem azoknak, akik szerint az egész magyar foci egy "nagy vandalizmus").

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 14:19:05

@csabapayne: szerintem a szombati események jó kórképei az egész nyomorult ország morális állapotának. én elhiszem, hogy sokakban keserűség munkál, és tele van a faszuk mindennel, de akkor sem ez a megoldás. menjen le gyúrni, vagy ilyesmi.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 14:24:50

@Droli: ja, az szerintem is hülyeség, hogy "ámblokk" az egész magyar foci egy merő vandalizmus.

hogy humorosabbra vegyem a figurát: a szívem megszakadna, ha a gyerek focimeccsre akarna kimenni, és a "Jó, de melyikre?" kérdésemre nem csípőből a "Fjadi"-ra lenne a válasz :)))))

eric · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.02. 14:34:20

@Seduxen: pont erre akarok célzoni sedu, hogy ezek mint Pesten voltak...vidéken azért nyugi van többynire, mégsincs néző...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.02. 14:43:26

@Tigeri:

Vagy akár lehetne nekik gladiátorosdit, tömegboxot rendezni.
Meccs előtt egy nappal (ha minden jól sikerül, másnap otthon fekszik mind), a jegybevételek meg mennének a klubnak, így elmondhatnák, hogy ők aztán tényleg támogatják a csapatukat. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.02. 14:44:30

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

Francokat. Szerintem pont azért ilyen lébecolósak, mert el vannak kényeztetve anyagilag. Így is-úgy is megvan a havi többszáz, akkor minek hajtsa magát?!

Calogero 2009.11.02. 14:47:08

Eric-kel szinte teljesen egyetértek, nagyon nagy túlzás Magyarországon futballhuliganizmusról beszélni. A '90-es években volt egy hullám, amikor e téren borzasztó erős csoportok voltak, úgy mint Fradi, Újpest, Kispest, Diósgyőr (és ők valóban nemzetközi szinten is megállták a helyüket), de ezek mára javarészt csak árnyékai önmaguknak, a 100 fős tényleg húzós brigádokból szinte semmi sem maradt. Balhé jelenleg csak nagyon elvétve van, azok is elég súlytalanok (bár az Újpest-Videoton más téma). Az, hogy ezek miatt nem járnak meccsre az emberek az egy hatalmas hülyeség, nem jár senki, mert vállalhatatlanul szar a bajnokság, más különben Magyarországról hetente járnak százával az emberek olasz meccsekre az utánozhatatlan hangulat miatt, holott ott aztán tényleg szoktak valóban botrányok is lenni, nem is egyszer és nem is ilyen súlyúak. Angliában annyiban lett rend csinálva, hogy a stadionon belül nem nagyon vannak már balhék, de olyan áron, hogy az ottani hangulat már árnyéka sincs önmagának, a stadionon körül meg nemegyszer álla bál a mai napig (az utóbbi években többször is csak a véletlenen múlt hogy nem volt haláleset)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 15:01:31

@eric: szerintem ez nem kizárólag a színvonalesés miatt van. vidéken szerintem a pénztelenség is közrejátszhat. nem tudom pontosan a vidéki jegyárakat, de gyanítom, hogy 1000.-Ft-tól felfelé vannak ott is. gyanítom, hogy sokan még ezt sem engedhetik meg maguknak. vagy komolyan azt hiszed, hogy annyival szarabb a most futó bajnokság, mint volt 5 éve? ugyanúgy botlábú megélhetési futballbűnözők rohangásznak a pályán olyan éves jövedelmekért, amit az eccerű proli 10 év alatt sem keres meg. ez irritáló amúgy, persze, de ez nem kizárólag a játékosok sara, szerintem. a klubvezetésé. és sajnos ebben '95 után a Fradi is élenjárt. ez IS közrejátszott a bl-pénz eltapsolásában. meg bizonyos szívóspityu'bá is. na de ebbe bele se menjünk.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.02. 15:19:55

jaaaj nekem, mivé lesz így a világ...

kapcsolat.hu/blog/gyurcsany

Kedves Látogató!

A Kapcsolat.hu oldal jelenleg karbantartás alatt áll, ezért nem elérhető.

Új tartalmakkal, új lehetőségekkel és új külsővel várunk vissza benneteket szerdán reggel!

Üdvözlettel: Kapcsolat.hu Üzemeltetés

GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.11.02. 15:31:14

tényleg szánalmas ez a rabló-pandúros játék ami itt zajlik... a műbalhé és a foci színvonala pedig végképp. az a baj, hogy egy cseppet sem tűnik úgy mintha bárki is legalább megpróbálná kivakarni magát a nyakig érő fosból, hanem csak megy a fanyalgás és a hülyítés... namindegy. majdcsak egyszer történik valami és talán én is kimegyek majd 20 év múlva a gyerekemmel egy magyar érdekeltségű bl meccsre vagy valamire (bajnokira még akkor sem)

2009.11.02. 16:36:16

Mit ne mondjak, szánalmas volt a fradi is, a drukkereknek nevezett marhák is. De akit nem érdekel a foci, az minek megy ki? Höbörögni, törni-zuzni? A szövetségnek lennék, a fradit visszaminösiteném a III. osztályba és akkor ugathatna a sok "szurkoló". Az angolokat lehet szidni, mint ahogy szidták Várszegit is--ám azt kell tudomásul venni, hogy a lóvét az angol tulaj adta és ha ugy tartja "uri" jókedve, akkor itthagyja a fradit. Ha ez megtörténne, vajon megvennék-e a szurkolók? Ha igen, akkor lehet dumálni, de addig nem illik. Csak szurkolni, annak aki akar, akinek meg nem tettszik az ne menjen a meccsekre!

Marcellusca 2009.11.02. 16:40:18

Nu, nem sikerült végig olvasnom még a posztot sem, mert egyből felb@sztam magam.

Kedves, zero!
Ha a rendőrök úgy rendesen lerendezik a "szurkolókat" akkor most arról készült volna poszt?
Van rajta sapka, nincs rajta sapka, mi?

A többit majd később, mert készülnöm kell melóba.
(Kellett nekem beleolvasni a mai poszba. :DDDD)

2009.11.02. 17:26:23

az Szrt már készen állt a szukólói kártyák és ehhez jegyek kiadására, de azon bukott meg, hogy a stadionokak fontosabb volt az adómentes bevétel a svarc eladásból.

tudi 2009.11.02. 17:39:22

eric, amit te leírtál na én azzal értek eggyet, ez nem foci, ez bohóckodás. Azzal amit zero leírt tényleg van igazság, dehát mit várunk egy ilyen rendőrségtől, és egy ilyen politikai környezettől, ahol az ombucman tiltakozik a fényképes szúrkolói igazolvány ellen adatvédelem okán.

Spielberg 2009.11.02. 17:54:53

Gyerekek. A Fradi dolgaiba JELENTŐS beleszólása van a Hipós Feri és tsai alvilági bandának. Volt edző, akit ők zavartak el, napi szinten belepofáznak mindenbe (izomból, ugye) Dragoner, Lipcsei meg a seggükből esznek. Lesz változás? nem. mi volt a cél? az angolokkal kibaszni. megtörtént? meg. ennyi. ezt akarták.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.11.02. 18:36:42

@Marcellusca:

nem.

A randalírozó futtbalhulligán ugyanúgy nem ember mint a molotovkoktélt vagy macskakövet dobáló "forradalmár". Simán szét kell verni őket, majd az összeset be a rendőrkapitányságra, a maradékot meg a videófelvételekről azonosítani.

Mindkettő szimpla bűncselekmény, hogy miért nem lép fel / intézkedik a rendőrség, azt tőlük kérdezd meg.

Marcellusca 2009.11.02. 19:05:39

@zero: Akkor megnyugodtam. :D

Miért nem lép fel határozottabban a rendőrség?
Talán a sok jogvédő miatt.
Sajnos odáig züllesztették a szervezetet, hogy ha komolyabban fellépnek, mindjárt jön a TASZ meg a prolimókusok, hogy "ez kérem türhetetlen..." meg "rendárállam ..."
Ezek után nem csoda, ha nem elég határozottak.
És ez nem csak a futbalhuliganizmusra érvényes. A hétköznapokra is.

Marcellusca 2009.11.02. 19:06:41

Bocs, "rendárállam ..." = "rendőrállam"

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.11.02. 19:20:43

hűha :-o
ez nagyon nem jobbik-konform poszt...

Amúgy az én javaslatom, hogy rabosítsuk a fradi B-közepet, és az így megtakaírott rendőri költségekből osszuk ingyen forralt bort az arra rászorulóknak (pl nekem)
Ki támogatja? :)

Vito Spatafore (törölt) 2009.11.02. 19:31:47

Szeretem, amikor huligántémában olyanok okoskodnak, akik csak akkor látnak focihuligánokat, ha a retek klub híradóba is belefér.
"Nagyon jó" az angol modell.Mindent "megoldottak". 2009.08.26. Nézd:
sportgeza.hu/futball/2009/08/26/futballhaboru_tort_ki_kelet-londonban/

Ehhez képest a fradipályán fele sem volt.....

Horizont 2009.11.02. 19:34:37

A forralt bor nagyon finom a hideg időben:))
Most örülök, hogy olyan öreg vagyok, hogy én még voltam jó focimeccseken fiatalkoromban:))
1975-ben (!!!) a Fradi pályán és utána többször a Népstadionban kettős meccseken. Szuper volt a hangulat, gondolom a foci is, legalábbis jobb mint most! Szóval élmény volt mindegyik :DDD
Ami most megy? Tragédia! Kár csak a rendőrséget kárhoztatni....

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2009.11.02. 19:52:40

Azért a rendőrök valszeg azért sem mernek keményebben odalépni, mert pofán vágnak gumibottal 1-2 hőzöngőt és másnap előkerül egy ügyvéd, aki a média visszhangot kihasználva szeretne magának piacot szerezni és rögtön rendőri túlkapásról kezd el vernyogni.

Ezen is el kéne gondolkodni, hogyha a jogvédők kicsavarnak minden eszközt a rendvédelem kezéből, akkor nem nagyon lesz mivel rendet tenni.

Marcellusca 2009.11.02. 20:14:16

@teh k0zi:
Erre utaltam én is.
Ha megfelelő módon rendet csinálnának, akkor mindjárt előkerülnek a jogvédők és valami hajánál fogva előrángatott indokokkal támadjár a rendőröket.
Így elég nehéz rendet tartani.

(Nézem a nyugati tüntetésekről, zavargásokról a híradásokat és azt látom, hogy az ilyen renitens rendbontókkal nem bánnak ám kesztyűs kézzel. Gumibottal. Minimum.)

Vito Spatafore (törölt) 2009.11.02. 20:15:41

Nálunk is "tökösek" a rendőrök, lásd pl. 2006.10.23.

Marcellusca 2009.11.02. 20:18:32

@Vito Spatafore: Már "vártam", hogy valaki benyögje! :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 20:22:39

Az egyik tudományos csatornán a futballhuligánok c. műsorban mutatták az orosz szurkolókat.Ők úgy oldják meg,hogy megbeszélik a bunyót:innen is 200-an onnan is,a verekedés végén meg megy az ölelkezés , mint egy jó szórakozás után.

Marcellusca 2009.11.02. 20:50:07

@Tigeri: Á, nem.
Csak "bírom", mikor összemosnak össze nem tartozó dolgokat. :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 20:58:53

@Marcellusca: Egyébként az igaz,hogy néha a rendőrök is bekaphatják.Volt olyan hogy amikor balhéztak a szurkolók nem mentek be,amikor berohantak ünnepelni a szurkolók,na akkor közéjük csaptak.Gratula nekik.

Perfectname 2009.11.02. 21:31:19

@Anthony - awkward silence: volt arcképes szurkolói igazolvány. Újpesten biztosan. csak amikor ellopták a pénztárcámmal együtt nem tudtam újat csináltatni, mert a sportfolió kht. nem adott hozzá alapanyagot.

llll5 (törölt) 2009.11.02. 21:33:13

@Tigeri: a focihoz nem értek, de az köztudott, hogy a rendőrállatok a mecseken gyakorolnak a tüntetésekre.Az egyik nemzeti portál okt. 23.-i tudósitásai szerint már akkor beszóltak a tüntetőknek:"most nyugodtnak kell lennünk, de a meccsen majd adunk nektek"Szóval valahogy nem sajnálom a 2 megsérült rendőrállatot ..felöllem meg is dögölhetne az összes ávos..2OO6 elött elitéltem a futballhulligánokat, de azóta szimpatizálok velük.Persze, a rongálást, ok nélküli balhéikat nem szeretem, annak viszont örülök, ha rendőrt vernek....

Perfectname 2009.11.02. 21:43:43

Azzal kezdem, h 91-ben egy Újpest -mtk után szarrá vertek a rendőrök :D azzal folytatom, h valaki emlegetett egy másjusi Újpest -videoton meccset. Nekem a 2006-os jut eszembe, a Népstadionban. Amikor szinte annyi újpesti ment ki, mint ma egy válogatott, vagy BL meccsre. Nem akarok azzal foglalkozni, h miért kaptunk ki, és buktuk el a bajnokságot. Csak azt szeretném elmesélni, h borzasztó szervezési hiányosságok voltak. A kifelé menő tömegnek alig nyitottak ki egy pár kaput. Mindenki megszorult, majd a tömeg elözönlötte a Stefánia útat. Nem csak a járdát, hanem az útetestet is. A rendőrök kutyákkal, gumobozttal és könygázspray-yel hajtótták hajtották volna fel az embereket a járdára, ahol ugyse fértek volna el. Egy vesztes meccs, egy elvesztett bajnokság után nem kell még ennyise......
De legalább a rendőrök jól begyakorolták magukat 2006 öszére.
Ja és amikor hazafele mentünk, a hungária körúton(!) a villamos megálló felé tartva, a haveromat biztosami biztos menetből leütötték, és a villamos megállóban álló embereket is jól összeverték.
Et a történetet nem azért meséltem el, h védjem a fegyencváros huligánjait. Eszembe sincs. Amugy azt suttogják, h akik a balhét csinálják, csinálták, bünözök akik megzsarolták a FTC-t mint klubot, egy kis pénzért.

llll5 (törölt) 2009.11.02. 21:50:44

@Perfectname: azért remélem ti is adtatok az ávosoknak 2OO6 szeptember. 18.-a óta?:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 22:05:11

@Perfectname: Na az ilyen rendőrnek kell azt mondani:Na akkor holnap mész a cigánytelepre a kancigányok közé,ha nem tetszik le lehet szerelni és mehetsz vissza vízvezetékserelőnek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.02. 22:06:27

@llll5: Na így van,aki rongál azt be kell vinni de nem ok nélkül erősködni.

Perfectname 2009.11.02. 22:10:15

@llll5: nem tudom, nem emlékszem :D
@Tigeri: próbáltál már beszélni egy sünnel?!

llll5 (törölt) 2009.11.02. 22:11:33

@Tigeri: erről van szó!Csak te szalonképesebben fogalmaztál, mint én:)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 08:25:47

@Pierre (Bezuhov): ejnye-ejnye. gondolatmaneteddel egy a bibi. a szombati botrányt NEM a "B-közép" csinálta. Ugyanis az ő "lelőhelyük" a kapu mögötti szektorokra korlátozódik (J, K, L, M szektorok, a Springer-szoborral "átelennes" oldal), míg ez a botrány a 15. szektorban történt.

A kapu mögötti részről 'csak' néhány rakéta, meg peterda jött be, de ez mondhatni mindennapos.

És megnyugtatlak (saját tapasztalat még anno): volt szerencsém a 15 szektorból végignézni meccset. Na az ottani "legényekkel" biza nem ülnék le délutáni teára...

Amúgy milyen kelle, hogy legyen a post, hogy "jobbik-konform" legyen?

Viktus 2009.11.03. 08:42:57

@Pierre (Bezuhov):

A B-közép civilizált módon tiltakozott fogta magát , és kivonult a meccsről vennéd a fáradságot szerepel a felvételeken is.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.11.03. 10:02:56

@Viktus: @Seduxen:
Hát, lehet, újat mondok nektek, de a bíközép az olyan gyűjtőfogalomként is értelmezhető, amely azon véglényeket fogja össze, akik "szurkolás" címszó alatt élik ki különböző állatias ösztöneiket, elrontva mások szórakozását.
A gondolatmenetem pedig csak annyiban hibás, hogy kihagytam az újpesti béközepet. Gondoljunk csak bele, 2006 óta mennyi millióba fájt nekünk - adófizetőknek - az ő majomkodásuk? ... érdekes ember lehet aki az ilyenekkel szimpatizál

"B-közép civilizált módon"
MUHAHA :DDDDDDDDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 10:37:43

a blogmotor azért megcekcualizálhatná a jó édes anyját...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 10:39:58

@Pierre (Bezuhov): "de a bíközép az olyan gyűjtőfogalomként is értelmezhető, amely azon véglényeket fogja össze, akik "szurkolás" címszó alatt élik ki különböző állatias ösztöneiket, elrontva mások szórakozását. "

Tényleg?? Ezt hol olvastad? Vagy ki mondta? Mert kurva nagy mellé. Jól gondolom, hogy nem túl gyakran jársz meccsen, és nem igazán tudod, hogy is épülnek fel a szurkolói csoportok?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 11:34:08

@Pierre (Bezuhov): tapasztalat, aha értem. nincs is több kérdésem. sz'tem azért dolgozz még ezen egy kicsit...

llll5 (törölt) 2009.11.03. 11:45:04

@Seduxen: OFF:le tudsz már ülni:)))ON

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 12:02:00

@llll5: ja, a múltkor már vazelinnel "liberalizálódtunk" a kis pizzafutár cimboráddal. 50% kedvezményt is adott a pizza árából...:)))

llll5 (törölt) 2009.11.03. 12:16:04

@Seduxen: na, végre egy jó hír:))))Akkor ez már tekinthető coming out-nak?:))))))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 12:19:20

@llll5: ábszolúté. politikai pályára készülök, jobb volt ezen még az elején túlesni. már csak a platform kérdéses. szívemhez a leginkább a szadesz, vagy a maszop áll (főleg a korrupcióhoz való hozzáállásuk szimpatikus), de még nem döntöttem... :)))

llll5 (törölt) 2009.11.03. 12:24:43

@Seduxen: miért, ott van még a fidesz is is, lásd Szájer Jóska:))Vicc nélkül:azt tudod, hogy miért nem lett miniszter ill. hogy valójában ki robbantott anno a lakásánál?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 12:55:13

@llll5: jajj, hogy mondhatsz ilyet, a fityesz talpig becsületes emberek gyűjtőhelye.

nem tudom, ki? csak nem boros tamás józsef zoltán lászló béla? vagy dítmár klotyó a bombagyáros?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 13:02:51

@Seduxen: jaaj, nem, miket is mondok: biztosan a magyarok nyulai jogelődje robbantott. személyesen dzsordzs budaházy :)

llll5 (törölt) 2009.11.03. 13:05:18

@Seduxen: egy 19 éves román/nem erdélyi/fiúka, szerelemféltésből.Aztán valahogy eltünt az a fránya jegyzőkönyv...és azért nem lehetett miniszter, mert nem ment volna át a "C"tipusu nemzetbiztonsági vizsgálaton.
"..a fityesz talpig becsületes emberek gyűjtöhelye."ROFL

llll5 (törölt) 2009.11.03. 13:08:58

@Seduxen: ma Budaházy tárgyalásán megbüntette a birónő Gaudit, mivel kijelentette , hogy a ruszki címernek a Dunában a helye.A tárgyalás végén a birónő elsirta magát.Hát..van is miért..a kuruc már várja az adatait.....

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.11.03. 13:45:25

@Seduxen:
hmmm....valóban.
Ha visszagondolok, akkor Szentes Lázár veséjét is csak a sterssz viselte meg.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.03. 13:48:44

@Pierre (Bezuhov): Jézusom, te szerencsétlen, hol vitattam azt, hogy sok "szurkoló" alig jobb az állatnál? de akikről te beszélsz, meg ez a post is szól, az NEM A B-KÖZÉP. Ennyi.

A 14-15 szektor, és szemben a 2-es szektor.

Viktus 2009.11.03. 15:27:49

@Pierre (Bezuhov):

Civilizáltabb módon nehéz kifejezni a tiltakozást ... tetszik nem tetszik az teljesen európai volt. Nyugatabbra is így megy , ha szar a meccs fogja a tábor magát, és hazavonul ... feltéve, ha nem olasz pl. ,mert ott még nagyobb ramazurikat szoktak rendezni, mint ez a kis ferencvárosi hajcihő ...

süti beállítások módosítása