Skip to content


       Szűrés lista

Ilyen ország nincs is - A nyereséges sztrájk

Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója:
"a cég napi 90 millió forintot takarít meg a sztrájk alatt a ki nem fizetett munkabérből és annak járulékaiból, a benzin- és karbantartási költségekből. Igaz, a jegyárbevétel-kiesés eléri a napi 40 millió forintot." - nol.hu

Micsoda biznisz! Ha megússzák a bérletesek kártalanítását, akkor egy 30 napos sztrájkkal kaszálnak vagy 1 milliárd forintot.

A sztrájkban részt vevő dolgozók bérét a sztrájkalapból fedezik (a szakszervezeti tagok havi bérének 1% kerül ide), ebben most 25 millió forint van. Ha esetleg nagyon fogyna a pénz, Gaskó máris felajánlotta, hogy a VDSZSZ szívesen segít anyagilag is ...

Vagyis a BKV vezetésének nagyon nem is kell összetörnie magát, a sztrájkalap egyszer kimerül, a napi 50 milla profit megvan ... hol itt a probléma?

Azt ugye olvastátok, hogy a BKV éves bérköltsége 60 milliárd forint?
Papp József közgazdász, a Corvinus Egyetem Vállalkozásfejlesztési Intézetének docense, BKV igazgatósági tagja:


"Óriási összeget, 60 milliárd forintot tesz ki a foglalkoztatás költsége, ami a bérköltséget és a közterheket jelenti. A BKV saját bevételeiből csak a nettó béreket tudná kifizetni, további 32 milliárdot jelentenek a bérekre rakódó járulékos költségek, a személyi jövedelemadó és a közterhek."


És mégegy:


hvg.hu:  Fenntartható ilyen körülmények között a 65 évesnél idősebbek ingyenes utaztatása?


P.J.: A hatvanöt évnél idősebb nyugdíjasok ingyenes utaztatásának költségeit senki nem téríti meg, ezt a BKV-nak kell viselnie. Az ingyenes utazás olyan kedvezmény, melyet nem lett volna szabad alanyi joggá tenni egy olyan országban, ahol a lakosság 42 százaléka tartja el a maradék 58 százalékot. A BKV lényegében nyugdíj-kiegészítést folyósít, ami mindenképpen idegen a közlekedési vállalat profiljától. Világos, hogy a szociálisan rászoruló nyugdíjasok utaztatását egészen másképp, személyekre szabott, és a kérelmező anyagi helyzetét figyelembe vevő támogatásokkal kell megoldani a jövőben. Egyébként ennek az irracionális utazási kedvezménynek a fenntartása is oka annak, hogy olyan magasak az adók napjainkban, Magyarországon. Ilyen és hasonló tételek, alanyi jogon járó kedvezmények finanszírozására fordítják az adófizetők pénzét."


Na igen, az ingyenes utazás ...

Tegyük fel, a kormány elrendeli holnap, hogy minden 65 év feletti állampolgár ingyen mehet moziba.
A mozikat üzemelő magánvállalatok vajon mit tennének? Regisztrálnának mindent, és a hónap végén benyújtanák a számokat az államnak, ennyi nézőnk volt, akik ingyen moziztak, szorozva 1000 forinttal, várjuk az utalást az államkincstárból.

A MÁV, a Volán, a BKV meg simán benyeli ezt? És csodálkozunk hogy veszteségesek? A Népszabiban olvastam, hogy a riporter felszállt a Győr-Budapest buszra, a 45 utasból 15-nek volt teljes árú jegye, a többi vagy diák vagy ingyen utazó nyugdíjas volt ...

Nem hivatalos megkérdeztem a BKV-s ismerőst:


- Van-e Önöknek felmérésük hogy hány 65 éven felüli ingyenes utazás történt 2008-ban? Hány százaléka ez az össz. utasszámnak, utazásnak?
Konkrétan nincs ilyen felmérés, max becslés, lakosságszámból.

- Ha igen, akkor mik ezek a számok, ha pedig nincs ilyen nyilvántartás, akkor miért nincs?
Mert nem mérhető szerintem, hiszen nem vesz jegyet, bérletet. Max. a jegyellenőr számolgathatná, de ez tőlük több okból sem elvárható.

- Ezeket az ingyenes utazások ki finanszírozza és milyen számok alapján?
Ingyen utazásokat nem finanszírozza senki, állam/kormány elrendelte és pont. Az országgyűlési képviselő, fogyatékos is ingyen utazik de azt se méri senki (tilos is lenne), és nem is fizeti senki.

- Kívánnak-e mérsékelt (10%-os vagy akár 0 ft-os) jegyet vagy bérletet
létrehozni a 65 éven felüliek számára, hogy pontosan mérhetővé és elszámolhatóvá váljanak az utazásaik?"

A 0 Ft-os jegynek semmi értelme, ki veszi meg? Miért venné meg? A 10%-os jegy nem határhasznos. Max a bérlet. De az sem túl jó, mert csak sorok lennének.

A megoldás a másik oldalon mozog: állam! Ne adja ingyen (sok országban így van), mert nincs olyan szociális juttatás. Ugyanakkor a nyugdíjak rendezve vannak. Igen ám, de ha nyugdíjat emel, akkor ez többe kerül, mint az ingyenes utazás biztosítása, mert az utóbbi használatfüggő. ld. pecsételős igazolvány. Arról sincs nyilvántartás. Így a BKV ilyet nem is vezethet be, mert rendelet rendezi, max javasolhat.

A diák/nyugdíjas rendezve van, mert a fogyasztói árkiegészítést megkapjuk, de ez se teljes kompenzáció.

Szerintem nem jó a koncepció, de kiindulásnak nem rossz a feltett kérdések, de önmagában kevés a rendszer átlátásához, mert nem a közlekedési cégeké pusztán ez a felelősség.

 

 

Címkék: bkv válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr1001674226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JKLM 2010.01.15. 15:35:03

ugyanez van a máv sztrájk idején is
Jobban jár a máv (és a bkv is) ha állnak.
Igaz, ez a sztájk is abszurd: metró, hév + 1-2 busz vili megy, milyen sztrájk ez? A sztrájk az, amikor minden megáll (vagy csak 1-2 jármű jön óránként)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.15. 15:35:37

@Conv:

ugyanekkor a Demszky féle propaganda szöveg:
„Abból indulunk ki, hogy a budapestieknek a befizetéseivel bőven telik a BKV fenntartására és fejlesztésére, és nem az ország más területeitől kell elvenni a pénzt, hanem egész egyszerűen csak itt hagyni helyben, nagyobb arányban”

kuki123 2010.01.15. 15:35:51

@acel: ez már nekem is feltűnt

papika 2010.01.15. 15:41:13

Nekem az a gyanúm, hogy ha bevezetik a 0 Ft-os jegyet, akkor a BKV felvesz embereket, akik egész nap ott állnak az automata előtt és veszik az ingyenjegyeket, mert az államnak kötelező lesz megtéríteni az árát. Fasza kis többletbevétel.
De van olyan ötletem is, hogy úgy lehetne kikecmeregni ebből, hogy megnézi az állam, mennyi pénzt költ összesen árkiegészítésre (ez saccperkábé 200 mrd HUF), és megkérdi a nyugdíjasokat, mit szeretnétek, továbbra is ingyen utazni, vagy kapni évi plusz 100.000 Ft-ot (=200 mrd/2 millió). És ha a pénzt választják (100%), na akkor lehet anélkül kivezetni ezt az átláthatatlan, értelmetlen ingyenutazósságot Magyarországon, hogy Lendvai Ildikót királynővé koronáznák.

Marcellusca 2010.01.15. 15:45:16

@suski: Nem és igen. :)
NEM rászoruló, de
IGEN, mert (szellemi) fogyatékos.

És most bocsánatot is kérek minden valóban fogyatékostól és családtagjától, hogy a prolimókusokkal egy szintre degradáltam őket!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.15. 15:45:19

Te Zero!Észrevetted,hogy amióta nem jobboldali ez a blog egyre többet kötözködnek veled? Ej ej,lesz itt még Zero takarodj!:))

ErEr 2010.01.15. 15:57:20

NEM azért van mindez mert az idősek ingyen utazgatnak.
Csak és kizárólag a vezetés felelőssége az egész. Piaci alapokra kellene helyezni az egészet egy komplett új, versenyszférából érkező vezetőséggel akiknek célokat határoznak meg, amik ha nincsenek meg határidőre új vezetőséget kell alkotni.

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 15:58:57

@Conv:

Te tényleg semmit nem értettél abból, amit írtam.

Nézzük, de utoljára:

"Mintha ebben azt mondanád, hogy az álllam nem fizeti ki a városnak a dolgokat, ezért nem fizet a város a bkv-nek."

Nem. A BKV-tól szolgáltatást a Főváros rendeli meg, így neki is kell kifietnie. Az államnak csak azt kell fizetni, amit ő terhel erre rá (jogszabállyal kedvezményeket biztosít, de ennek nem tudjuk az összegét), de ezt PONTOS ELSZMÁMOLÁS (hogy tudni lehessen mennyit kell fizetnie) alapján kéne megtennie. ÉRTED?

"Aztán azt írtad, a bkv alvállalkozói azért tudnak nyereséges lenni, mert nekik viszont fizet a bkv.

Így van, met nekik nem a város megrendelőjük (és nem is az állam) , hanem a BKV. ÉRTED?

"Hát az alvállalkozóknak sem fizet a bkv az ingyenesen utazók után, hidd el."

Mert neki van egy szerződéses díja, ami nem függ a szakasz jegybevételétől, kedvezményes utazók számától, semmitől. Itt ennyi busszal, ilyen menetrend mellett szállítom az utasokat, ENNYIÉRT. (megjegyzem, azt senki nem számolta ki, hogy ez az alvállalkozói szerződés vajon a BKV-nak megéri-e? Ő pl azért a viszonylatért mennyit kap megrendelőjétől /Főváros/ + jegybevétel. Következésképpen az semmit nem jelent önmagában, hogy a vállakozónak "megéri".)

"Viszont a bkv-nak fizet az állam támogatásokat a városon keresztül."

nem a "városon keresztül", hanem közvetlenül is. Ennek kéne meghatározni a pontos összegét előre és pontos számításoka alapján. Lásd fentebb

"Kapíse, hogy hol a bibi?"

Capito. A fejedben.

"Akinek nem fizetnek, az az alvállalkozó, neki mégis nyereséges a szolgáltatása."

Mivan? Ha nem fizetnének neki (neki a BKV fizet, mert vele áll szerződéses viszonyban, tehát nem fővárossal, sem nem az állammal) hogy lenne nyereséges? Fizetnek neki, különben nemhogy nyereséges nem lenne, hanem csődbe menne.

Akinek fizetnek támogatásokat a szolgáltatásért beszedett díjakon felül is, az pedig veszteséges.

Igen veszetséges.
Mert megrendelnek (a Főváros) tőle szolgáltatásokat, és NEM FIZETIK KI NEKI azt az összeget amibe neki az kerül? ÉRTED? (meg azért, mert a kaotikus /szabályozatlan/ helyzet miatt tízmilliárdokat lopnak ki onnan. Évente)

Ez az összehasonlítás akkor működne, ha a főváros rendelné meg a vállakozótól a szolgáltatást azon a viszonylaton, és pont annyit fizetne neki érte neki, mint a BKV-nek fizet+ővé az azon szkaszon keletkező jegybevétel. Ha akkor is nyereséges (nem lenne az), akkor rá kell bízni az fővárosi közlekedést. ÉRTED?

a második kommentben lévő kérdésedre a válasz: a kérdésből.

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 16:06:11

@Vidéki:

"Ha nincs ilyen (pontos) felmérés, akkor a BKV sanyarú helyzetét a 65 év feletti nyugdíjasok ingyenes utaztatásából levezetni, levegőbe beszélés, hatalmas mellébeszélés, durva kifogáskeresés."

Így van. Ezért kell pontosan kiszámolni, hogy ez mennyibe van. Hogy csak annyit lehessen az államtól kérni, ne számolatlanul...Az ezen felüli összeget meg fizesse az ki, aki megrendeli a szolgáltatást. Ez pedig a Főváros. Olyan világos ez, mint a nap.

snorbi 2010.01.15. 16:10:32

@zero: "csak mutatják a személyit"

A BKV járatain még azt se szokták, elvégre rajtuk látszik, hogy sokat tapasztalt, koros emberekről van szó.
Egyszer megkérdeztem egy ellenőrt (Batyi felől jövet, villamoson), hogy egy bácsitól miért nem kért személyit. Erre kikelt magából, hogy nem látom, hogy nyugdíjas? Ő bizony látja, nem hiába lett főellenőr, hanem mert ismeri az embereket! Na mondom, ha ránézésre megmondja valakiről, hogy az 64 vagy 65 éves, akkor tényleg nem lehet egy szavam se.
És hab a tortán: a sok birka utas utána még engem méregetett úgy, mint a riherongyot, csak mert be mertem szólni az ellenőrnek. És persze nem volt egy sem, aki mellém állt volna, csak kussoltak és sunnyogtak mindannyian, szokás szerint...

tudi 2010.01.15. 16:46:59

A poszttal én is eggyet értek legalább vegyen 0 Ft-os jegyet, mert akkor legalább tudnánk mennyi az annyi, én 6800 Ft bérlettérítést kapok a bérlet 8500 Ft, és ráfizetek 1700 Ft ot.

arlequin 2010.01.15. 16:48:29

@Tigeri: felejtsd már el ezt a jobbballibikókát. tessék tisztán használni a fogalmakat, szavakat! grrr

@derelyegrádi szellem: kommunista sztháromság egyenes következménye: ölünk, rablunk, hazudunk. ebbe jók.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.15. 16:54:38

@Tigeri:

hehehe .... nem vicces!

Velem ne kötözködjön senki, mert nagyon fel tud paprikázni. Bár (állítólag) sokkal jobban bírom a "kóstolgatást", mint évekkel ezelőtt :-))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.15. 17:02:34

@derelyegrádi szellem:

Ezek alapján amit leírsz logikus a dolog, csakhogy !NEM! igy működnek a dolgok.

Ezek alapján ahogyan leírtad, hogyan mennek a dolgok, igazad van. De csak ezek alapján.
A valósághoz ugyanis nincs köze az általad leírtaknak, csak részben.

A valóság, szemben azzal, amit Te leírtál:

Elsőként:
A város (önkormányzatok) nem fizet semmit a bkv-nak.
"a BKV finanszírozása 40 százalékban menetdíj-bevételekből, 43 százalékban állami támogatásból, 12 százalék finanszírozási hitelből, 5 százaléknyi egyéb vállalati bevételekből és 0 százalék önkormányzati működési támogatásból tevődik ki"

Másodiknak:
A bkv az alvállalkozóknak részarányosan fizet annak arányában amennyi a kalkulált utasszám és a járatszám/útvonalhossz. Ez a szerződésekben le van írva.
A bkv saját költségvetése alapján kiszámolt összeg szerepel a szerződésekben.

Harmadiknak:
Az alvállalkozók nem kapnak külön támogatást az állam által rájuk terhelt kötelezettségek miatt (ingyenesen utazók)
A bkv kap az államtól erre támogatást. Nagyjából annyit amennyit kér.

Negyediknek:
Nézz meg szerződéseket a bkv kevesebbet fizet az alvállalkozóknak az elsőnek leírt paraméterek alapján, mint amennyit ő kap támogatást arányaiban.

Mindezek fényében írtam azt, hogy nem az a legfőbb oka a bkv veszteségességének, hogy az állam nem fizeti ki a ráterhelt kötelezettségeket. Nem az a lényegi oka, hogy a város nem fizeti ki a megrendelt szolgáltatást.
És nem az oka a veszteségességének lényegileg, hogy a menetdíjak, nem fedezik a gépjárművek üzem és karbantartási költségeit.

Abban egyetértünk, hogy valóban csak annyit kellene dotálnia az államnak amennyi kötelezettséget ráró a bkv-ra, és ezt ellenőrizhetővé, követhetővé, nyilvántarthatóvá kell tenni.
Azonban elárulom neked, a harmadát nem kapná meg akkor támogatásként a bkv.

A hiba ott van, hogy a pénzt nem a megfelelő erőforrás gazdálkodással osztják be, nem jó az üzleti konstrukció, magas a nem termelő személyzet és vezetőség aránya, akik a bevételek aránytalan mértékű részét viszik el, korszerűtlen az irányítási rendszer, a bkv bürokrácia rendje és gazdasági ellenőrzése szinte csak és kizárólag csalásra, korrupcióra predesztinál, mivel nincs felelősség senkin.
Ez a fő ok amiért nem nyereséges a bkv.
A befolyó összegekből busás haszonnal lehetne a szolgáltatást biztosítani, dinamikusan fejlődő vállalkozás lehetne.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.15. 17:04:23

@zero: Sajnos nem ismertelek évekkel ezelőtt.:((

Homeoffice 2010.01.15. 17:06:27

@zero:

Kapnak. Belsős infó. Bőségesen. Még mindig....

Homeoffice 2010.01.15. 17:11:37

@zero:

A kamerázásra visszatérve.
Többek között ezt várom a JOBBIKTÓL
Ez egy példa. Legyenek bekamerázva a buszok, a személyiségi jogok meg ebben az esetben menejnek a bús p*csába.
Ezenfelül, a rendőröknek legyen meg a korrekt, ám hatékony (és ha kell igenis határozott) fellépésük az ilyen esetekben. Ne az legyen már, hogy a zsarunak először 80 féle módon azonosítani kelljen magát.
Magyarán ha a gyerek visszapofázik, akkor legyen lehetősége leszedni a buszról.
Mert ezek a suttyók már csak az ERŐ nyelvén értenek.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.15. 17:13:53

Hát alapvetően a BKV állami cég, az állam finanszírozza, úgyhogy tökmindegy, hogy odaadja-e a 65 felettiek jegyét vagy más okból ad pénzt a bkv-nak.

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.01.15. 17:38:34

Sztrájk van a BKV-nál? Miért? Mert a nyugdíjasok ingyen utaznak. Nem tudok venni csirkelábat a kutyámnak? Mert ezek a nyuggerek felvásárolják, S képzeld megeszik! Gyxőz ez vagy a másik párt! Mert anyuggerek rájuk szavaztak. Nem veszitek észre, hogy mennyire siralmasak vagytok, hogy ezt szajkózzátok?-, tisztelet annak aki nem- Még a hetvenes években olvastam egy fantasztikus könyvet. Olasz író írta. A jövőben játszódik. Arról szól, hogy az idősek egy bizonyos kor elérése után kötelesek bevonulni egy üdülőhelyre. Egy hétig mindent megkapnak, utánna szépen elaltatják őket. A legborzasztóbb volt az egészben, hogy az öregek természetesnek vették az egészet. Mert a társadalom elvárta tőlük. Talán errefelé haladunk? Ahogy olvasom egyik, másik kommentet, szinte süt belőle a gyűlölet az idős emberek iránt. Szomorú, hogy ide jutottunk!

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 18:15:58

@Conv:

"Ezek alapján amit leírsz logikus a dolog, csakhogy !NEM! igy működnek a dolgok."

Ez azért van, mert az én írásom arra irányul, hogy vázolja miként mőködnek, és miént KÉNE működnie a dolognak.

1./ Ezt honnan vetted? Mert idézőjel van ott, nyilván van forrása is. Én úgy tudom részben finanszírozza a főváros. (de egyébként alátámasztja az alaptételemet: A megrendő nem fizeti ki a megrendelt szolgáltatás árát.)

2/ Ki számolta ki, milyen mutatóval, honna lehet tudni, hogy az helytálló? Nagyjából ennyi kérdésem lenne.

3./ Nem is állítottam ilyet, az ellekezőjét viszont igen (fix szerződéses díjat kap)

4./ tedd számomra is hozzáférhetővé, és akkor megnézem.

"Mindezek fényében írtam azt, hogy nem az a legfőbb oka a bkv veszteségességének, hogy az állam nem fizeti ki a ráterhelt kötelezettségeket. Nem az a lényegi oka, hogy a város nem fizeti ki a megrendelt szolgáltatást."

századszor: a szolgáltatást a főváros rendeli meg, így neki kell kifizetnie. Az állam fizetési kötelezettségének mértékét honna vezeted le, hogy megállípthasad, hogy nem tesz neki eleget? + Ez az állításegyébként ellentmodásban áll az általd eddig mondottakkal, meg az "elsőként" címszó alatt előadottakkal is.

"És nem az oka a veszteségességének lényegileg, hogy a menetdíjak, nem fedezik a gépjárművek üzem és karbantartási költségeit."

Így van. Sehol sem fedezi. 101-szer: A BKV deficitjét az okozza, hogy a szolgáltatás megrendelője (Főváros, aki egyébként a jegyárat is meghatározza) nem fizeti ki a szolgáltatást, amit megrendelt. Ennyi.

"Abban egyetértünk, hogy valóban csak annyit kellene dotálnia az államnak amennyi kötelezettséget ráró a bkv-ra, és ezt ellenőrizhetővé, követhetővé, nyilvántarthatóvá kell tenni.
Azonban elárulom neked, a harmadát nem kapná meg akkor támogatásként a bkv."

Így van. Tudom. Na látod itt az ellentmondás, az előbb azt írtad, hogy az okozza a veszteséget, hogy az állam nem fizet eleget (MIndezek fényében.... kezdetű mondat), most azt, hogy túlfizeti magát. Döntsd el :-) (az utóbbi a helytálló)

A többi általánosság, nagyrészben egyetértek vele. De észrevételezném, hiába lenne a legjobban szervezett cég a világon, ha nem kapja meg a szolgáltatásinak ellenértékét attól, aki szolgáltatást rendel tőle. Az más kérdés, hoyg szolgáltatás árain jeletősen lehetne nyomni, ha nem lopnának csalnának nyakló nélkül, meg nem két párt (mszp-szdesz) nagytételű kifizetőhelye lenne ipari méretekben. De ennek megszüntetése sem tudja önmagában megoldani az alapproblémát. Budapest demszky 20 éve után képtelen finanszírozni a városi tömegközlekezdést. Ny-e-i menetdíjak mellett. Prágában felébe kerül egy jegy. Szingapúrban is, pedig ott lefosnád a bokádat a metrótól (kimegy a reptérre is, sima városi menetjeggyel, ami 105 forint), de egy sima busztól is.

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 18:17:38

@latte:

neked is. A BKV nem állami cég, hanem a Fővárosi Önkormányzat 100 %-os tulajdonában áll.

picur3ka 2010.01.15. 18:24:09

@ermi50xn6j2:

Nagyon szomoru.

Ha belegondolsz, ugy vannak ezzel nehanyan, mint a romakkal: ingyenelok. A tobbi meg azert, mert sajnos, ez a ket tarsadalmi reteg adja azon partok valasztoinak tobbseget, akik igy szetkurtak az orszagot. Japanban mar van nyugger bunozes is kulonben.

Emlekszem a kommentedre, ahol leirtad a kiadasaidat es a nyugdijadat. Na most kepzeld el, a fickot, aki ugyanilyen joletert dolgozik es persze nincs haza, lakasa, mondjuk alberletet fizet. Soha nem fog gyereket vallalni, ha meg akar elni. Rettenetes nagy bajban vagyunk.

Mint az arzenes nok esete, a szazad elso feleben. Megoltek mindenkit, aki hasznavehetetlen volt, nyomorekok, oregek, miegyeb, rettenetes. A szegenyseg vilaga nem feltetlen szep. Csak a liberok szeretik leirni igy.

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 18:25:32

A kommancsok pofátlansága nem ismer határt:

"A 2008-ban a Gyurcsány-kormány mellett nyíltan kiálló szervezet azzal is érvel: sem az oktatásban, sem az egészségügyben, sem a szociális szakmában dolgozók nem keresnek annyit, mint sokan a BKV sztrájkoló alkalmazottai közül.

Az aláírók között van a Fővárosi Önkormányzat Idősek Otthonának igazgatója is, aki egyébként tavaly majdnem 3 és fél millió forint prémiumot tett zsebre. Ez több mint egy BKV dolgozó egy évi átlagkeresete."

de mostanában mindig megdőlnek! Muhhahhhhhaha! :-)

jágör68 2010.01.15. 18:28:34

Szóval:
napi 50 milliót spórol a BKV a sztrájkkal
egyre többen hívnak taxit
egyre többen ülnek saját autóba (és bár alakul az a BKV- pótló dolog, de a párszáz regisztrált elenyésző a "nem szervezetten" autózókhoz képest
pár hete emelték a benzinárat 3szor is egy héten belül.
Szóval ki is jár jól:
BKV
taxisok
állambácsi- a megnövekedett üzemanyag- tankolás miatt dől a jövedéki adó.
És ki rosszul:
akinek nincs kocsija
asztmások, légúti betegségben szenvedők
és mindenki a lélegzi be a megnövekedett szmogot.
Megéri????

picur3ka 2010.01.15. 18:40:30

"És nem az oka a veszteségességének lényegileg, hogy a menetdíjak, nem fedezik a gépjárművek üzem és karbantartási költségeit."

Így van. Sehol sem fedezi. 101-szer: A BKV deficitjét az okozza, hogy a szolgáltatás megrendelője (Főváros, aki egyébként a jegyárat is meghatározza) nem fizeti ki a szolgáltatást, amit megrendelt. Ennyi.

--- Igy van, bizony. Peldaul, a londoni tomegkozlekedes eves bevetelenek kb 1/3 resze jon menetdij bevetelbol. Pontosan ezert is teljesen mindegy, hogy fizetnek-e a nyugdijasok, vagy sem. Ha fizetnenek ugyanis, akkor ez az osszeg a koltsegvetesben kb 1/3 lenne.

Londonban egyebkent, erdekes, hiszen az atlag eletkor magasabb, a 60 ev feletti, londoni lakosu, nyugdijas nepesseg valthat ki dijmentes igazolvanyt. Es ezen felul mindenki a trutymonak, aki barmily modon hatranyban van, megprobalnak kedvezmenyt adni. Uzlet: jobb a kevesebbet fizeto ugyfel, mintha nem tudja megengedni maganak, hogy megvegye.

Es akkor meg meltanyosnak is eladja magat. Ez az uzleti szellem, kerem, nem az ostoba gyulolkodes.

picur3ka 2010.01.15. 18:44:36

@derelyegrádi szellem:

Ezen en is teljesen kiakadtam. Tagdjak a sztrajk jogot mar. Kerdeses, van-e olyan reteg, akit nem taszitottak meg el maguktol.

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 18:49:30

@picur3ka/beleallos kampany:

Van. Egy nagyon szűk, haverokból, üzlettársakbol álló tolvaj banda. Azokat nem. Csak azok meg összevesztek, és már egymás dobálják fel. Jó nézni! :-)

szabogyula 2010.01.15. 19:02:22

BKV : kicsiben az ország ...
Magára hagyjuk , lezülleszjük , az udvaron talált 35 éves buszokból összerakosgatunk még egyet ....mennyen a paraszt ...
Kommunikálunk , kommunikálunk , közben az 5 évvel ezelőtti blicceléseket behajtatjuk haveri ügyvédi irodákkal , 100 ezer forintos " ügyintézési dijjal megfejelve , ... közben pótkocsis kamionnal hordjuk ki a " végkielégitéseket " ......
Mindeközben természetesen a buszvezetők a felelősök ....tavaly nyáron is láttak egyet balatonszárszón , pont evett egy lángost a " rohadék " ...
Köszönjük MSZP !

Kicsiben az ország .

szabogyula 2010.01.15. 19:04:07

És természetesen Bajnai Gordon nem hagyja magát " megzsarolni " .

Kartal (rezervált) 2010.01.15. 19:11:38

@zero: tele van a tököm a bkv-val. mi vasárnap sehová nem tudunk elmenni, mert busz errefelé úgy három-ötóránként jár, a menetrendet természetesen az sem ismeri, vagy elmegy 10 perccel korábban, vagy késik ugyanennyit. A sofőrök bunkók (kevés kivétellel), a járatokon tömeg van(pl. vasárnap délután rendesen), a buszok hidegek, koszosak, és a rengeteg cigánytól büdösek. A buszpályaudvarok olyan állapotban vannak, mint Szerbia a háború után, büdös hajléktalanok, kötekedő, részegen ordítozó cigányok, tömeg...
Mégsem szerepel a Volán nevű szemétdomb az újságok címlapján hetente többször, ami érthető is. Vidékiek vagyunk, és mint ilyenek, a pestiek és a cigányok után harmadrendű állampolgárok, nyugodtan megdögölhetünk. De azért azt a rohadt 22000 forintos bérletet kötelező megvenni...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.15. 19:13:31

@derelyegrádi szellem:

1, www.hirextra.hu/2008/04/16/bkv-finanszirozas-keller-levele-demszkynek/

2, "A bkv saját költségvetése alapján kiszámolt összeg szerepel a szerződésekben." A bkv számolta ki, a a személy nevét, életkorát nem tudom :)

3, igen fix szerződési díj van amit a bkv számolt ki mennyit fizet érte. Úgy, hogy neki is megérje, mert Ő többet kap ugyanezért a szolgáltatásért. Ezért adja tovább alvállalkozónak.

4, neked nincs neted?

azt már látom, hogy nem érted az írott szöveget;
" Na látod itt az ellentmondás, az előbb azt írtad, hogy az okozza a veszteséget, hogy az állam nem fizet eleget (MIndezek fényében.... kezdetű mondat), most azt, hogy túlfizeti magát. Döntsd el :-) (az utóbbi a helytálló)"

bazzeg szellemifogyatékos értelmezésproblémákkal küzdő ámde igen lelkes barátom, Én azt írtam NEM ez a lényege a veszteségességnek. mint később le is írtam, semmi köze hozzá szinte.

ezt írtam:
"Mindezek fényében írtam azt, hogy !!!!!NEM!!!!! az a legfőbb oka a bkv veszteségességének, hogy az állam nem fizeti ki a ráterhelt kötelezettségeket. !!!!!Nem!!!!! az a lényegi oka, hogy a város nem fizeti ki a megrendelt szolgáltatást."

írom:
"És nem az oka a veszteségességének lényegileg, hogy a menetdíjak, nem fedezik a gépjárművek üzem és karbantartási költségeit."

írod erre:
"Így van. Sehol sem fedezi. 101-szer: A BKV deficitjét az okozza, hogy a szolgáltatás megrendelője (Főváros, aki egyébként a jegyárat is meghatározza) nem fizeti ki a szolgáltatást, amit megrendelt. Ennyi."

Bazz, mi így van?
Mondom !!!NEM!!! az az oka, hogy nem fedezik a bkv bevételek, vagy hogy nem fizet a Főváros.
A Főváros helyett fizet az állam, tehát ez a bevétel megvan, csak nem a Főváros kasszájából, - nem mellékesen a Főváros kasszáját is javarészt az Állam tölti fel. Emlékeztetlek Te és Zero azt mondtad, semmi köze az államnak a bkv finanszírozásához, és nem finanszírozza azt. Mint látható finanszírozza. - ez és a bkv bevételek !!!FEDEZIK!!!! a szolgáltatás üzemeltetésének költségeit.
A többi kiadást, nem fedezik nagyrészt, és ebből jön a veszteség. leírtam azt is, mi az a többi kiadás ami feleslegesen el és miért.

Te koma, Te vagy direkt nem fogod fel amit olvasol, vagy pedig egyszerűen olyan végtelenül ostoba vagy, hogy evidenciába hajló logikai összefüggéseket sem vagy képes feldolgozni.

Bármelyik is a probléma veled, nem áll szándékomban időt vesztegetni egy ilyesforma lénybe értelmet csepegtetni és betűnként elmagyarázni egy-egy leírt mondatot.

Még annyit, hogy nagy bizalommal vagyok az irányban, hogy logisztikai, és döntési beosztásban nem vagy senki és semmi felett az életben, mert a bkv-nál ilyesforma lények vannak ezekben a beosztásokban a te qualitásodnak megfelelő mentális képességekkel.
És elérkeztünk oda, hogy mi is a bkv mint vállalkozás veszteségének valódi és lényegi oka a lenyúlások mellett.

mepew 2010.01.15. 19:21:14

hatvanöt évnél idősebb nyugdíjasok ingyenes utaztatásának költségeit senki nem téríti meg, ezt a BKV-nak kell viselnie. Az ingyenes utazás olyan kedvezmény, melyet nem lett volna szabad alanyi joggá tenni egy olyan országban, ahol a lakosság 42 százaléka tartja el a maradék 58 százalékot.

ÁMEN

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.15. 19:25:50

@mepew:

Erre kap állami támogatást a bkv. Legutóbb 25 milliárdot. Ami durván a négyszerese annak ami kiesést okoz, ha BP minden nyugdíjasának naponta egy oda-vissza utat számolunk.

ZioN 2010.01.15. 19:42:37

@isti77: Bemutatnám neked a nagyapámat és nagyanyámat,mindkét szülői ágról.

picur3ka 2010.01.15. 19:55:35

@isti77:

Az en nagyim 75 evesen ment nyugdijba, akkor is csak azert, mert a tesom beteges volt, s kellett valaki, aki sokat otthon legyen vele, persze, ez tobb, mint 30 eve volt, abba a szarosba, atkosba, amikor nem dolgoztak a szaros nyugdijasok.

Vidéki 2010.01.15. 19:56:27

@mepew:

Ha megéred a 65 évet lehet, hogy sokkal többet üldögélsz majd otthon, mint ahogyan manapság elképzeled a nyugdíjasokról, azt gondolva hogy ők egész nap a tömegközlekedési járműveken rázatják a feneküket.

Horizont 2010.01.15. 20:06:35

@Kartal (aki beleszól):
Szívemből szóltál! Tudomásul kell vennünk, hogy Magyarország Budapesttel kezdődik és Budapesttel ér véget! És ott is szarnak el mindent!

abandi 2010.01.15. 20:14:32

@Horizont:
Na, ezzen változtathat a Jobbik!
Üdv.:
Egy judapesti

abandi 2010.01.15. 20:17:51

Egyébként:
Nem életem fénypontja a tévénézés, de tegnap volt szerencsém a fábrisóhoz...
Na, azt a zsidó picsa-segg nyalást ritkán láttam...
Apa, kezdődik...

Horizont 2010.01.15. 20:29:12

@abandi:
Változtathat.(ha nem ütközik falakba) Kivárjuk. Bizalom nem dönget csúcsokat. Nem is csoda.
Ha úgy lesz örülünk. De a vidék örökre vidék marad, Budapest meg főváros.
Gyerekkorom óta megmosolygom, hogy mindig "FELmegyünk" Pestre, innen a Mátrából is.))))

abandi 2010.01.15. 20:47:30

@Horizont:
A mártaiaknak az alföldiek vidékiek...
Egyébként: a Jobbikban, csak a gyözelmük esetén hiszek tovább!
Amúgy: csatlakozom a maradék kis számú kuruczhordához...

2010.01.15. 22:01:06

@Bélapáti Béla: ugyan már! Akik az újjáépítésben tevőlegesen részt vettek, mondjuk 1950-ben 20 évesen "szőtték a selymet elvtárs" vagy ilyesmi, azok most nyolcvanon fölül járnak. A többi csak amerikázott a kádári langyos vízben! Én spec. kurvára örülnék, ha annyi lenne a nettó fizetésem, mint amennyi a faterom nyugdíja. És ő utazik ingyen a buszon, meg ő megy be féláron a múzeumba, és neki már nem kell se lakásra, se bútorra, se semmire spórolnia, nincs gondja udvarlásra, gyermeknevelésre, és nem fog egyik napról a másikra reménytelenül, hosszú időre jövedelem nélkül maradni, mint ahogy nagyon sokan úgy maradtak az elmúlt egy-két évben, és mint ahogy lehet, hogy jövő héten vagy jövő hónapban nekem is megköszönik az eddigieket, és a kutyát nem fogja a továbbiakban érdekelni, hogy élek-e, halok-e, mert az aktív korúak lófaszt sem számítanak. Ezek után hadd ne érdekeljen engem sem az elkényeztetett gulyáskommunista csőcselék panasznapja, akik egész életükben csak az őket elnyomó gonosz diktatúra ellen lázadtak, de azért a távfűtéses lakást meg a trabantot azt elfogadták a "diktátortól", az nem bántotta az önérzet.üket, sőt, megkövetelik a mostani kormányoktól is, "mert az nekik jár."

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.15. 22:35:42

Kérdés, vajon van-e valójában összefüggés a strike és a nyereség között? Vajon tényleg a szakszik csinálják a sztrájkot, vagy nem? ezek csak az első gondolatok voltak, amikor tegnap meghallottam a dolgot.

A második az volt, hogy vajon hány hétig kell állniuk a buszoknak, hogy valakinek végre kínos legyen a BKV/főváros vezetésből a dolog?
És a TV miért a civil kezdeményezésekkel foglalkozik többet? mert tök jó, hogy elviszik az emberek egymást, de a fejeseken is jó lenne egy kis port verni.

Horizont 2010.01.16. 07:36:44

Belenéztem az UTV-be és a Nyugatinál mit látok? A villamosmegállóban csuklós busz áll és a villamos helyett az közlekedik!! Érdekes! Vagy inkább érthetetlen.
Az lett volna a jó, ha Budapesten SEMMI nem közlekedne, még taxi se és akkor talán a népharag elsöpörte volna ezt a BKV-nak nevezett szörnyszülötett, és születhetett volna egy új.

Marcellusca 2010.01.16. 08:45:16

@Horizont: Na, azé' ne vonnyá le komoly következtetést, hogyaszongya hijába van sztrájk, buszok helyettesítik a villanyost, mer' láttál egyetlen buszot! :D

Marcellusca 2010.01.16. 09:03:53

Komolyan mondom, egyeseken meg vagyok döbbenve!
Azt kihozni, hogy a BKV azért van szar helyzetben, mert a 65 feletti nyugdíjasok ingyen utaznak, hát nem is tudom mit mondjak erre. Inkább nem írom le, mert még valakit vérig sértek.
Igen-igen elenyésző az ingyen utazó nyugdíjasok száma. Ezt bőven kompenzálja az állami támogatás.
Miért nem azon rugóztok, hogy a Főváros - mint megrendelő - gyakorlatilag alig járul hozzá a költségekhez. Azaz nem fizeti ki a megrendelt szolgáltatást.
Viszont abba is beleugat, hogy a villamosvezető mikor menjen sz@rni vagy brunyálni.
Valahogy nem értem, hogy lehet a kettőt összeegyeztetni?! Nem fizetek, de mindent megszabok? WTF?!
Majd, ha a Főv. berakja a maga 1/3-át a működtetésbe, akkor dumáljon!
A BKV meg persze, hogy a Zállam bácsihoz megy, mert tudja, hogy a Főv. úgysem adna lóvét. Állam bá' meg van annyira hülye, hogy ad.
Felmerült, hogy a Főv. nem a befizetett adókból dotálná a közlekedést? De. A Butapesten, különböző jogcímen/formában beszedett adókból.
Ha Állam bá' fizet, akkor már Marika Bivajbasznádról és Józsi Hirtelengöröngyösről is fizet. Pedig - lehet - életében nem járt még Pestiában.

De, megint sikerült bűnbakot találni. (Rohadt, ingyenélő nyuggerek!)
És ezen olyan jót el lehetett csámcsogni.
Igaz, @Sörömpőőr: ? (Sose legyél nyugdíjas, vazze!)

@ermi50xn6j2: Ne aggódj, még megérhetjük!
Ja, bocs, Te nem biztos, mert addigra felkopik az állad. :D
Különben is, minek Neked több nyugdíj? Élsz még? Igen. Örüjjé, vazze!
Úgysem kell semmiresenem költened, mer' Neked mán megvagyon mindened, nincsenismán gyereked (kirepültek, gondoskodjanak magukról!), nem köll új ruhát senem venned (erre a kis időre mán minek? bírjad mán ki rongyokban!).
Meg különbenis: aki nem dolgozik, ne is egyék!
Úgyhogy Neked is LMPVS!
xD

szabogyula 2010.01.16. 09:24:02

@Marcellusca: Abszolut egyetértek veled ! Megvannak a felelősök , a nyugdijasok !
Szerencsétlen anyám is múlt hétvégén elhatározta , hogy romba dönti a BKV-t . Gondolta kicsiben kezdi . és felszállt a villamosra , ment négy megállót , kiment a piacra .
Visszafelé még durvább volt a helyzet , mert vett babot , tehát csomagja is volt !
Szóval a lényeg az hogy elképesztő a fellelőskeresgélés .
Megpróbálják úgy beállitani ,mintha, ha a nyuggereknek bevezetnék a bérletet akkor rendbejönne minden ....

Marcellusca 2010.01.16. 09:30:04

@ostoba 8o: Mostan csak az a kérdés, hogy a Kedves Mama 65 feletti avagy alatti. Mer', ha alatta van, akkó csak egy eccerű és dícsérendő (mer' ugyi rohaggyon meg a béjkávé és uccsenem fizetünk) bliccelő, ha felette van, akkó mán ingyenéló nyugger. :)
Meg az illen nyuggereknek, banyatankosoknak be köllene vezetni a málhajegyet!
Mijazhogy csak úgy cipelgetik a béjkávéjáratokon a nagy cekkereket? A gípek meg több energiját zabálnak! Sőt! Még a helyet is elveszik a fizetős utasoktúl!
LMPVS minden nyuggernek!

szabogyula 2010.01.16. 09:36:57

@Marcellusca: Anyám 65 feletti , de nem a banyatankos kategória .
Ő még a " ne együk meg az aranytojást tojó tyúkot ! " korosztály . Mármint hogy ezt halgatta egész életében . Elvtársak , még egy kis megszoritás , egy ici-pici reform , és egy év múlva minden jó lesz ....
Most meg szegény azt sem tudja lassan mi történik körülötte ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.16. 09:46:33

@Marcellusca: Na de tényleg, a maszop nem a nyugdíjasokból tartotta fenn magát (a szavazatait)? Eddig olyan fontosak voltak, most hirtelen ők a rosszak. LOL.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.16. 09:50:27

@Sörömpőőr: ...és a te felépítésedben is részt vettek, ezért lehetsz itt.
Valószínű, ezért fogadták el a lakást, hogy ne egy putriban kelljen felnőnöd.

Tündér_Lala 2010.01.16. 09:58:00

@Marcellusca: @ostoba 8o: Teljesen igazatok van.
Viszont a vitának ez egy (buta és embertelen) mellék szála. A lényeg a következő.: Nem teremtenek tiszta elszámolási és finanszírozási helyzetet, mert ez sem a városvezetésnek , sem a BKV-nak nem érdeke. A tiszta viszonyok között ugyanis nem lehetne a zavarosban halászni.

szabogyula 2010.01.16. 09:58:57

@Sörömpőőr: " Az elkényeztetett gulyáskommunista csőcselék panasznapja ..."
Mármint a nyugdijasok .
Ekkora faszság miatt szégyellhetnéd magad pajtás .

Marcellusca 2010.01.16. 10:01:07

@ostoba 8o: Nyugtasd meg! Nem csak Ő nem tudja. A fiatalok sem.

@ColT: Dehát megvédik a nyuggereket! Vagy az a Fityisz?
Émmán assenem tudom, hogy ki, kivel van. :)

Én arra fogok szavaznyi, aki két kiló krumplinál, egy kiló hagymánál, egy rúd kolbásznál és egy kiló száraz tésztánál többet fog hozzám vágnyi. :D

Tündér_Lala 2010.01.16. 10:05:07

@laspalmas: Demszky közösségi ember. Annak idején a kátyuknál dudált is, amikor az a mozgalom volt. (17 évi főpolgármesterség után)

Marcellusca 2010.01.16. 10:05:23

@Tündér_Lala: Persze, hogy ez a lényeg. Az ellenőrizhetetlen elszámolás.
Így csak bemondásra öntik a lóvét a BKV-ba.
Ha lenne normális elszámol(tat)ás, akkor nem lenne miből lenyúlni. Ezért tartják fenn ezt az átláthatatlan rendszert.
Mindig lehet bűnbakot találni. Most a nyugdíjasok, (tegnap) holnap a bliccelők. Mindegy, csak valakire rá lehessen fogni, hogy miatta veszteséges.

Tündér_Lala 2010.01.16. 10:10:39

@Marcellusca: Valaki ítrta és tökéletesen egyetértek a BKV az ország kicsiben. Lerohasztották és ott tartják , hogy nyugodtan lehessen lopni belőle.

Marcellusca 2010.01.16. 10:24:13

@Tündér_Lala: Nem kell vészhelyzetre hivatkozni!
Megy az nekik simán.

Marcellusca 2010.01.16. 11:01:50

@picur3ka/beleallos kampany:
Malhajegyet? Ezt írtam volna? :)
Lökjük le, a padlóla? :D

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.01.16. 12:06:20

Marcellusca! Kötelet vigyek, vagy ott adnak?: D. Ez a nagy d az egyetértés jele ugye?

Marcellusca 2010.01.16. 12:40:45

@ermi50xn6j2: A nagy d szmájli. Az xD nagyon kaján vigyort jelent. Azaz nem komolyan gondoltam.
Egyébként meg természetesen vigyél magaddal! :)
Nem gondolod, hogy még költeni is fognak Rád? Úgyis meg van már mindened. Csak van otthon 2m kötél is. :D

2010.01.16. 13:20:32

@Marcellusca: Ne félj, nem sok esélyem van rá. Bp-i férfiak prognosztizált átagéletkora 58 év. A nyugdíjkorhatár már 65-nél jár. Most a 38 év bejelentett munkaviszonyról nem is beszélve. A politika ugyan még jóra fordulhat addig, de akkor se lesz, aki megtermelje a nyugdíjamat, mert aki véletlenül meg is született a kilencvenes években, az is ezerrel húz el ebből a szarosmedencéből.

@ColT: Na igen, persze, ebben igazad van. A dolog ott dől, hogy most meg, hogy mi is fölnőttünk, még mindig ők akarják megválasztani a kormányt, és nélkülözhetetlenségük teljes tudatában fogják a státuszokat. Pályakezdő munkanélkülinek már minimális segély sem jár, ha anyjuk nem eteti őket, mehetnek a híd alá, de a vén kecskéknek nyugdíj, ingyenutazás, közgyógy, fürdőbeutaló... És őket, úgy látszik, nem nagyon érdekli, hogy mi lesz a saját gyerekeikkel, mert az ő nagy-nagy érdemeik alapján ez nekik jár. Nem azt mondom, hogy a nyugger nyomorogjon, de azért bicskanyitogatóan nagy a jólét egyik-másiknál.

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.01.16. 13:32:18

Marcellusca! Tudom, hogy nem komolyan gondoltad, annyira megismertelek már. Kötelem van nem kető hanem vagy 8 méteres, úgy hogy akinek nincs jelentkezhet nálam tudok adni:.xD

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.01.16. 13:37:55

Igazi jó vastag rudalló kötél, nem fog elszakadni.

Marcellusca 2010.01.16. 14:35:31

@ermi50xn6j2: Nem akarok nagyon gonosz és bunkó lenni, de egy rekálszöveg jutott eszembe.
Igaz, nem ebben a témában hangzott el, de, ha Te nyugdíjas vagy, akkor:
"Hozd el anyádat is!"
Bocsi!!!
De, hogy nagy vezírünk, upsz, Vezírünk szavaival éljek:
"Sokan vagyunk, de nem elegen."
Úgyhogy Te is vigyél magaddal valakit, mert ölég hosszú az a kötél több embernek is.
xD

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.01.16. 14:50:59

Marcellusca! Ott leszünk, én meg a nyomor!

Meridian74 2010.01.16. 16:02:30

Az mekkora demagóg szöveg, hogy a BKV sztrájk miatt megnövekedett autós forgalom miatt szmog van!? Aki ezt írta, az átgondolta egyszer is az egészet?
Én autóval jártam eddig is, és a hírekben is azt hallottam kevesebb forgalmi dugó volt, ezt tapasztaltam én is.
De ha több is lett az autó és dugók is lettek volna emiatt, tudjátok milyenek az átlagosan 17 éves diesel motoros buszok károsanyag kibocsájtása? Többször mentem már az ilyen 20éves szétrohadt önmagától is felgyulladó, szétrohadó olajkazán mögött (ami nem tudom hoyg kap zöldkártyát?!), amikor az nekilódul egy-egy piroslámpa után. Az ÉN utasteremben akkora füst áramlott be, hogy első alkalommal azt hittem, hogy a kocsim motorja megpukkant, szó szerint úgy gomolygott a füst benn az autómban - meg kellett állnom mert nem látam tisztán, marta a szememet a füst... aztán rájöttem - miután tisztult a kép - hogy mindezt az előttem elinduló busz tolta rám a kipufogócsövéből, amit az én autóm szellőztető rendszere egy-az-egyben beszívott és az arcomba tolta...

Na erről ennyit.

2010.01.16. 16:39:47

@Meridian74: még a végén kiderül, hogy bkv-ra tulképp nincs is szükség. :-)
Amúgy meg van egy fogadásom, hogy aki bedobta a köztudatba ezt a "akkor most rendeljünk el egy szmogriadót" ötletet, az valami biciglis here lehet, aki azt hiszi, hogy akkor, ha ő wesselényi utcából a kiskörútra faszán át tud biciklizni, akkor Káposztásmegyerrő Hidegkútra, vagy éppen Soroksárról Pesterzsébetre is kutya kötelessége mindenkinek biciglizni, mert különben még köhögni fognak a mókusok a fán a füsttől, vagy mifene.

marós 2010.01.17. 07:55:47

Gratulálok, sikerült az ídősekre hárítani a szocik összes korrupciós, szakmai disznó mödon elkövetett bünei miatt tönkrement ország kínjait. Beszéljünk arról, hogy a gdp-hez viszonyítva miért nálunk a legaalacsonyabbak a bérek, a nyugdíjak. Miért halnak meg az idős férfiak olyan korán, hogy a felvett nyugdíjaik köszönő viszonyban sincsenek a tb befízetéseikkel. Beszéljünk arról ,mikor büntették meg a választók a szocikat az itt megemlített hibáik miatt. A BKV problémáit nem a nyugdíjasok, hanem a végtelenül korrupt, szakmai téren semmit nem produkáló vezetés, és a főváros illetékes potentátjai okozzák. Addig, amig ez a rezsim nincs eltekarítva, a hibák is megmaradnak.

picur3ka 2010.01.17. 08:27:59

@marós:

Sajnos, az idosek a szocik szavazo bazisa. S itt a kor bezarul.

2010.01.17. 10:07:15

@marós: Pedig szerintem azért az sem rossz téma, hogy ha egy 80e-s nyugdíjból ingyen lehet utazni, akkor egy 80 nettóra felvett munkásnak miért kell fizetnie? Tényleg nem a kor, hanem a jövedelmi viszonyok alapján kellene osztogatni a kedvezményeket. A gyógyszereket meg ingyér kellene adni minden rászorulónak. (Mert azért sok nyugger költ havi 15-20e Ft-okat el a patikában pusztán azért, hogy életben maradhasson.)

2010.01.17. 10:08:42

@marós: Arról nem beszélve, hogy 160eés nyugdíjjal is lehet ingyen utazni, és jövedelem nélküli csóróknak is kell jegyet venniük, ha véletlenül nem elég öregek.

Roxvox 2010.01.17. 15:47:36

@volánrulz: " februártól kell adni 0 Ft-os jegyet az összes Volán járaton..."

A történelem ismétli önmagát. Annakidején azért szűnt meg az un. szolgálatijegy, mert kevesebbet kellett fizetni érte, mint a nyondaköltség. Erre most jön a "O" forintos jegy. "Nooormális Margit"

Roxvox 2010.01.17. 15:55:36

Jaa és a nullaforintos jegy, természetesen 25%-os Áfával terhelve vagyon.

fokabacsi 2010.01.17. 16:18:01

@picur3ka/beleallos kampany: Attól tartok ebben az idén drámai változás lesz ! Legalább is remélem.Az az ország, ahol be lehet azt magyarázni, hogy a szmogot a személyautók okozzák az itt tart észbelileg ! Ma legalább a fele a személygépkocsiknak , katalizátoros . Aki ilyet állít az meg debil. mMég kiderül, hogy a szmogot a sztrájk okozza !? Ellopnak minden pénzt, amiből új buszokat lehetett volna venni, vagy a sofőröknek fizetésemelést adni, és utána mindenki hibás kivéve a kleptokratákat. Egy dagadt irodai bálna, felveszi a buszsofőr 85 -évi fizetését?????!!!?Mert az neki jár ??? Nooooóórmáális???????

picur3ka 2010.01.17. 21:03:38

@fokabacsi:

Hat, ugye, ha ezt tanulmanyoznak a sok hulye szlogen helyett, de remelem, okossagot szoltal:

img.index.hu/imgfrm/2/0/8/9/BIG_0007022089.png

Roxvox 2010.01.17. 21:25:41

Ha a 65 év felettiek is fizetnének, még többet lehetne ellopni, bár akkor a szavazat is kevesebb lenne, mert többen nem tudnának elutazni a szavazókörig. :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.17. 21:53:32

Nos, vége a sztrájknak, hatalmas eredményt értek el a szakszervezetek:
megmarad a 45 ezer forintos pulykapénz (évi egyszeri kifizetés) és a 6 ezer forintos étkezési jegyet (amit amúgy is kapnának) mostmár internet előfizetésre is használhatják.
Kiváló:
van 10 000 bkv dolgozó, ezt beszorozzuk 45 000-el és megkapjuk a 450 milliót amit kifizet a bkv így nekik.
Ehhez mérten volt most hét napig szopás a városnak ami 7 x 90 000 000 ft-ot hozott bérspórolást a bkv-nek = 630 000 000 Ft.

magyarul spórolt a bkv 180 000 000 ft-ot a szakszervezeteknek és megutáltatta az össze bkv dolgozót a város polgáraival.

Persze ez az első pillanattól látszott, hogy ez lesz az eredmény, de a hős bkv sztrájkolók mindezt bevállalták az érdekünkben, hiszen mint itt is oly sokan elmondták, ŐK értünk sztrájkolnak.
Nem ám a pulykapénzért (havi majdnem 4000 ft) :) A lakosság érdekében. Főként asmodeanért.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.17. 21:54:39

@Conv:

jav: magyarul spórolt a bkv 180 000 000 ft-ot a szakszervezeteknek hála, és megutáltatta az össze bkv dolgozót a város polgáraival.

szabogyula 2010.01.17. 22:23:00

@Conv: Ki ne lukadj már te is oda hogy a buszvezetők a felelősek ....

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.17. 22:28:18

@ostoba 8o:

Hát nem feltétlenül a buszvezetők, bár aktívan asszisztáltak a szakszervezetnek a hülyeséghez.
No nem azért mert buszvezetők, hanem mert meg lettek vezetve.

szabogyula 2010.01.17. 22:29:50

Megy itt a kommunikáció , és a számháboru , amit az átlagember / pl. én / egyáltalán nem ért .
De azért ostoba ésszel is kitünnek olyan dolgok , mint például :
azt hallom " megemelt állami támogatás "
Hát persze vaze , ez mind elmegy a liternkénti kb. 15 forintos megemelt jövedéki adó támogatásra a gázolajnál , és a nemrég mgemelt ÁFá-ra .
Tehát ..végülis semmi nem történt ....csak a kommunikáció ...."megemelt állami támogatás " ......
Ja, a bérleten is van ÁFA , szerintem ez jelenti az " állami támogatás " jelentős részét .
Hogy ezek milyen rendesek !

Marcellusca 2010.01.18. 05:47:53

@Conv: Mondtan én, hogy ez lesz.
Szépen elhúzzák az egészet addig, míg a szakszervezet "megspórolja" a BKV-nak azt a lóvét, amit pulykapénzben ki kell fizetnie.

Szerencsétlen buszvezetők meg nem vették észre, hogy csak eszközök a játszmában.

De legalább mindenki utálja őket. :)

Tündér_Lala 2010.01.18. 09:42:14

@Conv: Objaktív ítélet alkotásodról ennyit. :))
A társadalom pedig úgy tűnik megérdemli amit kap a hatalom gyakorlóktól. A felháborító ügyletek után békés tüntetés esetén a hatalom megállapítja "Tüntetgetnek azután hazamennek." Erőszakos tüntetés esetén szétverik gumibottal a csőcseléket, kilövik a szemét és az ártatlan ember - aki hasonló elbánásban részesül - ne menjen az utcára és ha mégis akkor magára vessen. Ha sztrájk indul (a célja lényegében mindegy is) akkor "kurva anyját" a sztájkolóknak, mert kellemetlenséget okoznak másoknak az ő magánügyük miatt.
Ez pedig azt jelenti, hogy az országos és a helyi hatalomgyakorlók mindenkivel egyénileg tolhatnak ki , az összefogás pedig elítélendő, mert valamennyire hatékonyan csak mások érdeksérelmével lehet fellépni. Az anyagi megállapodásban pedig nem hiszek, az a pénz 3-4 tanácsadói szerződéssel kimegy a cégtől a haveroknak.
Az országban kialakult helyzetért mindenkit lehet szidni, de társadalmat alkotó individualizálódott, önző , összefogásra képtelen emberek tették lehetővé a hatalom ilyen gyakorlását.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.18. 11:01:42

@Tündér_Lala:

igen, van igazság abban amit írsz:

"társadalmat alkotó individualizálódott, önző , összefogásra képtelen emberek tették lehetővé a hatalom ilyen gyakorlását."

azonban én a legfőbb hibát nam az individualizmusban látom, hanem a gondolkodás képességében és igényében.

A jelen esetben minden adat a jóravaló sztrájkolók orra előtt volt, hogy átlássák a helyzetet, lássák az ügy kimenetelét. Mégis hagyták magukat a szakszervezet által belerángatni az önös érdekük miatt.
Igen a hatalom így gyakorolja a hatalmát. Kihasználva az emberek ostobaságát az egyéni kisstílű érdekeikre hatva [pulykapénz(havi nem egészen 4000 ft)] megteremti azt, hogy a sok nyomorult úgy érezze ő most társadalmi összefog.
Pedig hát kaptak egy irányított szervezettségű lófaszt a seggükbe, amiről azt hitték ők most összefognak. Mindezt a szakszervezet hathatós közreműködésével, és meggyőződésem, hogy olyan közreműködésével, melynek tudatában voltak.

Ez a sztrájk nem társadalmi, vagy akár csak kiscsoportos összefogás volt, hanem távirányított játék.
Sajnálatosan még így a végén is vannak akik ezt nem látják. No ezek az emberek azok akik lehetővé teszik a hatalom ilyen gyakorlását.
Téged nem zavar, hogy a szakszervezetnek eszébe nem jutott, sztrájkolni a bkv botrányok kapcsán, csupán a pulykapénz miatt?
Nem zavar, hogy amikor erősödik a bkv botrányok miatt a szolidaritás a dolgozókkal, akkor !!!kell!!! egy olyan típusú sztrájkot csinálni ami ezt a szolidaritást szépen eltörli?
Szóval én nem az önös érdeket, hanem a gondolkodásra való képesség és ösztönzés hiányát látom az összefogásra képtelenség okának.
Pont az olyan emberek miatt, akik a most lefutott sztrájkot, mint társadalomra hasznos, és sikeres dolognak tartják.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.18. 11:05:06

@Tündér_Lala:

Jah igen, az objektív ítéletalkotás azt jelenti jelen esetben, hogy nem állsz bármelyik fél mellé, csupán a tényeit és az eredményeit, hatását tekinted a folyamatnak.
Nos én ezt tettem. Objektíven.
No szubjektivitás, semmi szolidaritás bármelyik féllel szemben.

asmodean 2010.01.18. 11:42:08

@Conv:
Vége? Nincs annak vége csak felfüggesztették :)

www.origo.hu/itthon/20100118-a-bkv-es-a-szakszervezetek-eddig-meddo-targyalasai-a-kollektiv.html

Az összefogás én értem LOL :)))

Tündér_Lala 2010.01.18. 13:17:26

@Conv: Nézd, ha ilyen közhangulat mellett, a BKV vezetőinek köztudott disznóságai mellett sem áll a társadalom a sztrájkolók mellé igazságosnak ítélve követelésüket (vegyétek figyelembe az egyszerű munkavállaló és a vezetőség közötti 16-20 - szoros jövedelem különbséget ) , akkor soha nem lehet sztájkolni. Mindig lesznek ugyanis olyanok, akik ezeknél a munkavállalóknál rosszabb helyzetben vannak.
Bár személy szerint nem hiszek az összeesküvésben, de (itt minden előfordulhat) nem is zárható ki.
Mi lenne a célja az összesküvésnek szerintetek ? Mert 180 MFt (két Szalainé féle végkielégítés) nem tűnik elégséges indoknak. Megpróbálták felmérni, hogy mit szólnak az emberek ? Előkészítése egy a következő kormány ellen az MSZOSZ-es haverok által indítandó sztrájkhullámnak, ha néhány hónap alatt nem tudnak a romokból kánoánt teremteni ? MI ?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.18. 14:58:27

@Tündér_Lala:

a célja mint leírtam, a valódi problémák miatti valódi társadalmi elégedetlenség kialakulása miatti sztrájk megelőzése. !!!!Kellett!!!!! a bkv-nak és a városvezetésnek, a kormányzatnak egy ilyen pitiáner sztrájk, hogy elterelje a figyelmet és megossza a lakosságot.
A cél prevenció, a teljes bukáshoz, a fejek követeléséhez vezető társadalmi elégedetlenséget kifejező valódi sztrájk megelőzése, melyben feltétel nélkül a bkv dolgozók mellé állna a lakosság. Pl egy olyan sztrájk amely nem önös érdekeket követel elsősorban, mint a pulykapénz, hanem a szerkezetváltást, a szar vezetés leváltását, és a vezetői, logisztikai szerkezetváltással járó bér és juttatás reformokat, nem elsődlegesen a bkv, hanem az összes, állami befolyással bíró vállalat átvizsgálását és reformját célozná meg.
Erre elég jó esély lógott a levegőben az utóbbi pár hónap botrányai miatt. Hát ezt most szépen el lehetett odázni/mosni/tüntetni ezzel a látszatsztrájkkal.
Ki lesz az a barom aki még ezek után is a bkv dolgozók mellé áll, amikor egy hetet megkeserítettek az életéből voltaképpen a semmiért?

Bazzeg, ha belegondolsz, a jelenlegi sztrájk miatt erre az egy hétre nem kaptak bért a dolgozók. Ennek arányában kevesebb a juttatásuk is. Viszont kapnak majd 45 ropi pulykapénzt.
Elbuktak fizetésként mondjuk 30 ropit amit majd később kapnak meg év végén. Nyertek évre vonatkoztatva 15 ezer forintot.
Amit valójában nem nyertek meg, mert a fizetésükből jön le ez az összeg, merthogy a szakszervezeteknek havonta csengetnek a dolgozók, a bér és fenntartási alapjába a szakszervezetnek .
Ezért az eredményért egy hétig szívott Budapest.
Valójában az utazó közönség, a lakosság anyagi veszteséget könyvelhet el, a kihasználatlan bkv bérletek, az utazás miatt máskor nem jelentkező benzin ktg, az elvesztegetett idő, és a bosszankodás miatt.

Valódi értelme a sztrájknak nem volt és ez az eredmény borítékolható volt, a célok és követelések függvényében.
Aki nyert a dolgon - és ez is előre látható volt az adatok ismeretében - az a bkv vezetése, az állam és a kormány.

Ez az objektív valóság Lala, bármennyire is fáj, palira vették a bkv dolgozókat és a szimpatizánsaikat is, kihasználva az emberi ostobaságot, a logikai készség és előre tervezés csoportos hiányát. Azt a csordaszellemet használták ki pontosan, mely az általad kárhoztatott indiviidumot zárja ki, mely lehetővé teszi a gondolkodás szabadságát.

Tündér_Lala 2010.01.18. 15:50:05

Elfogadom a véleményed, bár erre az utolsó 3 hónapra már nem éri meg sem országos sztájkot, sem forradalmat csinálni anyagi és humán veszteségei miatt. 3,5 éve még bőven megéte volna. Egy előnye volna, hogy a vezető réteg megértse, nem tehetnek meg akármit.

szabogyula 2010.01.18. 18:13:37

Természetesen a Bamako rallyt támogatja a BKV .
www.gondola.hu/cikkek/69247

Roxvox 2010.01.18. 20:31:36

Nembaj majd jön a Fityisz, aztán még sztrájk se lesz.

Roxvox 2010.01.18. 20:33:43

@ostoba 8o: Azé nem mennek el Bamakóig mert spórónyi köll. :)))

Sor a Pénztárnál 2010.02.02. 22:07:33

A MrSale-nél a sztrájk mind a 6 napja után kompenzálnak. Ha valaki bemutatja náluk a sztrájk ideje alatt érvényes bérletét,
akkor 1820 Ft kedvezményt kap a vásárlás összegéből.
www.mrsale.net/bkv-sztrajk-berlet-kompenzacio
Példát vehetne róluk a BKV!

süti beállítások módosítása