Skip to content


       Szűrés lista

Sajtótörténelmet írt az Index

A sajtóhírek alapján Balog Zoltán, az Országgyűlés emberi jogi bizottságának Fideszes elnöke romaintegrációs államtitkár lesz az Orbán-kormányban.

Ennek kapcsán az Index-es Miklósi Gábor készített vele egy szép hosszú interjút.

Így sem kezdődött még interjú:


"A bő egyórás interjú rövidített, megszerkesztett szövegét Balog Zoltán kérésének megfelelően visszaküldtük jóváhagyásra. Az egymondatos válaszlevélben pár nappal később a Fidesz sajtófőnöke, Havasi Bertalan és Balog azt kérték, tekintsünk el az anyag közlésétől, mert „megjelentetése pillanatnyilag nem aktuális”. A sajtótörvény vonatkozó előírása (1986/II. tv, 11.§(1) d) szerint a nyilatkozó azon az alapon tagadhatja meg hozzájárulását a cikk megjelenéséhez, ha közlését az újságíró megváltoztatta. Mivel a – párt szakpolitikusa által is nemzeti ügynek minősített – téma aktualitása egyértelmű, kérésüket nem tudjuk teljesíteni."


Mi és miért nem aktuális, Havasi úr? Kellenek a második fordulóban azok a jobbikos szavazatok?

Érdekes precedenst teremtett az Index, mert mostantól ha valaki interjút ad, számolhat azzal, hogy az mindenképpen meg fog jelenni, ha hozzájárul, ha nem.

Én nem nagyon emlékszem ilyesmire, hogy egy "letiltott" interjút leközöltek volna idehaza. Másrészt, ha figyelmesen megnézzük az Index-es állásfoglalást, akkor látjuk, hogy az 1986-os (!) sajtótörvényre hivatkoznak. Nocsak, a  Kádári-diktatúrában ilyen törvény született? Amit aztán 25 évig (!) nem mert alkalmazni senki?

Mert az nem interjú, ahol a beszélgetést elküldjük az interjúalanynak, aki kihúz, betesz mondatokat, átír, megmásít. Az interjú az, amit akkor és ott elmond, és kész.

Amúgy minden elismerésem Miklósi Gábornak, hogy tökösen kitette az interjút, egy picit jóvá tette ezt a "valahol  megint felsír egy gyermek" baklövést.
 
Az interjúról amúgy annyit: szemmel láthatóan "nagy a kabát" Balog úrra, ez egy olyan nagy és összetett problémahalmaz, hogy attól félek, pár hét alatt maga alá fogja temetni.

Másrészt meg kitalálhat 100+1 remek ötletet is, ha erre nincs fogadókészség a másik oldalon.

Címkék: politika fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr291923779

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kívánjuk a sajtó szabadságát 2010.04.16. 11:10:36

A Fidesz hatalmának nem a korrupt szocialisták, hanem a független sajtó lehet az igazi ellensúlya. Tegnap olyasmire került sor, ami a rendszerváltozás utáni magyar sajtó történetében szinte példátlan. Az Index a fideszes Balog Zoltánnal készített egy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszkep 2010.04.16. 08:17:08

Nem akarok szkkeptikusnak tűnni, de az elmúlt 20 évben szocalizálódott nemzedékkel nincs mit csinálni, ha el is lehet őket "cipelni" dolgozni, munkaértékük 0.
Az oktatásra kellene koncentrálni.

órarugógerincű felpattanó 2010.04.16. 08:17:34

Na végre. :-)

Amióta munkanélküli vagyok, korán kelek.

kavinton 2010.04.16. 08:18:55

A Vbőr szerkesztősége ebben a kormányzási periódusban bele fog fulladni az izgalmasabbnál izgalmasabb esetekbe. Nem telt el még 1 hét se. Apa kezdődik helyett, Apa folytatódik.
Érdemes lenne a lakásprogramra is rámászni, mert az is egy ótvaros baromság.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.16. 08:28:37

@órarugógerincű felpattanó:

Sajnálom hogy meló, de attól még nem lesz több poszt ..bár ez az ország sosem pihen, az biztos ...:-)

Marcellusca 2010.04.16. 08:30:40

@órarugógerincű felpattanó: Émmeg mijóta dógozom, korán kelek. :D

Itt a hiányolt posztod. :)

De, hogy ON is legyek:
Elkapott a röhögés, mikor egy '86-os törvényre hivatkozik.
Nincs még itt az ideje a közlésnek? Miért? Ma még nem aktuális? Majd csak 2 hét múlva? Addig még meg kell venni egy felesért meg egy sörért a "C-típusú" szavazatokat?
(Egy 4 évvel ezelőtti vicc jut eszembe: Miért nem szavaztak a romák Viktorra? - Mert munkát ígért. Mindenkinek. :D)
Egyébként meg miből gondolják, hogy Hétesen pont az Index cikkeit olvassák a romákok? :)
Vagy, hogy bárki is felvilágosítaná őket, mi jelent meg a cikkben?

Egyébként megint csak a szavak. Jól hangzó lózungok jelentek meg.
Jó lenne már cselekedni is.
Viszont nincs befogadó készség.
Akkor drasztikusan.
Mert a TÖBBSÉG igényei, kívánsága számít, nem a KISEBBSÉGé!

órarugógerincű felpattanó 2010.04.16. 08:30:44

@zero: :-D
Nem panaszkodás, csak hamarabb megyek aludni, és korábban kelek, mint régebben. Régebben 9-10 körül keltem, és addigra itt volt a poszt :-D

Nóniás 2010.04.16. 08:36:58

Szóval egy mocskos hazugságot egy ilyen kis szarrágással lehet kompenzálni. Akkor nagy még nagy távlatok előtt áll a vastagbőr. Amúgy ehhez valami hatalmas bátorság kellett, egy naiív, hülye lelkészt megszívatni. Balog a hunyó, hogy egy Miklósi színvonalú hányingerrel szóba állt. Megérdemli, hogy szétrúgják az ő seggét is. Méghozzá nem kicsit, hanem nagyon.

Mourinho már nem a király 2010.04.16. 08:39:50

Nem kellett volna beszélniük még ebben a 2 hétben, de nem bírták ki. Amugy tényleg próbál ezt-azt előadni, csak egy dolog hogy mi van a mesében, és más dolog a valóság.

Tapmancs 2010.04.16. 08:41:49

Balog Zoltán is felsírt, amikor látta megjelenni az interjút. :)

qwertzu 2010.04.16. 08:41:58

Végigolvastam, és úgy elsőre nem mondott túl nagy faszságokat. A genetikát persze jobb lett volna meg se említeni, és az oktatási résznél döcögött egy kicsit. Ellenben találtam benne két pozitívumot is:
1: Nincs megélhetési bűnözés.
2: Három csapás törvény bevezetési szándéka.
És ez azért jóval több mint ami az utóbbi 8 évben történt.

dr. Aullah 2010.04.16. 08:42:07

Egy másik blogban beszéltük, hogy a jobbikot csak úgy állítja meg a fidesz, ha tesz valamit... nos az interjúból nekem az jön le, hogy nem fog. Volt egy két bicskanyitogató rész.

Amúgy tényleg maxi respect, amiért leközölték...

ITT AZ IDŐ!... ja... nem aktuális.

órarugógerincű felpattanó 2010.04.16. 08:45:58

@qwertzu: Én biztos elfogult vagyok, de nem értem én sem, hogy mi a baj a cikkben szereplő dolgokkal.

Kicsit Karcos 2010.04.16. 08:48:42

Az interjúnak szerintem egyetlen fontos mondata volt, mégpedig, hogy a Fidesz is nyomni fogja majd az iskolai integrációt, vagyis cigányok esetében ők is el kívánnak tekintetni attól a mércétől, ami meghatározza, hogy alkalmas-e egy gyerek a többiekkel való együtt tanulásra, és szent tehénként kívánnak majd bánni a cigány gyerekekkel, faji alapon pozitív diszkriminációban akarják majd őket részesíteni, mint az SZDSZ tette.

Talán ezért gondolták meg magukat a közléssel kapcsolatban?

dr. Aullah 2010.04.16. 08:51:36

Lehet átugrottam, de amikor mondta a három csapás, életfogytigot, akkor nem beszélt az önfenntartó börtönökről nem? Csak mert enélkül semmi értelme.

jozicsenko 2010.04.16. 08:54:12

hmmm

120 mrd Ftból ugye talán 10 ha eljutott a cigánysághoz

miközben

1. nincs munkájuk (itt is leírják: kosárfonásra ad az unio pénzt, de nincs aki megvegye a kosarat, főleg ha a kikában/ikeában stb az olcsóbb vietnámit megveheted)
2. nincs szakmunkásunk: se festő, se ács, se kőműves, villanyszerelő,csőszerelő, tetőfedő, lakatos
3. ezek hiányszakmák, ahol bárki dolgozhat
4. az unióban ezeket keresik: dánia, anglia, németország: tárt karokkal fogadná őket (mármint a jólképzetteket, nem a segélyért ácsingozókat...)
5. jöhetnek nekem a liberális agyamentek, hogy hát barackobama, meg magyar min elnök: de a jogvégzett négerek elött bizony amerikában kellettek a munka révén felemelkedett afro srácok, akik gályáztak és a pénzükből a gyerekeiket tanulni küldték

szumma: elöbb villanyszerelő kell, az első generációs cigánymunkások bizony nem helyből főorvosként kezdik: tudomásul kell venni, hogy a ma putriban szerencsétlenkedőkből max szakmunkások lehetnek: az ő gyerekeikből lehet már érettségizett, komolyabb végzettségű, elfogadott magyar, de helyből megugratni velük a diplomát olyan hülyeség, mint a gyaloggalopp fekete lovagját indítani egy úszóversenyen... (vagy a trójai falovat az epsoni derbin)

Kicsit Karcos 2010.04.16. 08:54:35

Ha a Fidesz cigányokkal kapcsolatban akar valami jót tenni, ami egyszerre szimbolikus, és magáénak tudhatná a többségi társadalom rokonszenvét is, akkor azonnal, első körben, kérelemre magyar állampolgárságot adnak azoknak a cigányoknak és székelyeknek, akiket Marosvásárhelyt sokéves börtönbüntetésre ítéltek 20 évvel ezelőtt, és akár 13 éven át vártak - hiába - állampolgárságra ide átköltözött menekültként, ahol végignézhették, ahogy fekete pákók előzgetik őket jobbról. Nekik sem faji alapon, hanem mert azon kevesek közé tartoztak, akik a magyarokért életüket kockáztatták, testi épségüket sem kímélve, hosszú börtönbüntetéseket, akár halálbüntetést kockáztatva.

Ezzel egyébként saját adósságuk egy részét is törlesztenék.

molaris 2010.04.16. 08:58:47

@Aullah:
Azért nem volt erről szó, mert a jövőben a börtönök nem önfenntartók lesznek, hanem a legjobb befizetői a kincstárnak.XDXD

Ballagi tavi hártya szelleme 2010.04.16. 09:00:51

@Kicsit Karcos: Ezt hol olvastad? Az én értelmezésemben teljesen mást mond:

"Helyi viszonyok vannak, amiket figyelembe kell venni. Vannak olyan helyzetek, amelyekben jobb, ha önmagukban vannak a roma gyerekek, és úgy tanulnak, és van, amikor van értelme megpróbálni az integrációt."

"Ha például a tanárnak plusznormatíva jár azért, hogy részt vesz a felzárkóztatási programokban, az szerintem egy sokkal jobb út, mint egyszerűen összekeverni gyerekeket, kiszolgáltatni őket egymásnak meg a tanároknak, és azt mondani, hogy „na, csináljatok valamit”"

molaris 2010.04.16. 09:00:52

@Kicsit Karcos:
Minden betűt támogatok. Sőt!!- ez is kevés lenne!!

qwertzu 2010.04.16. 09:03:22

@Aullah: Mutass a világon 1 darab nullszaldós börtönt.

dat 2010.04.16. 09:03:37

8 évig miért nem voltak ilyen "tökös legények" az indexesek?

minimalista 2010.04.16. 09:04:04

@Kicsit Karcos:
Én úgy olvastam, hogy a véleményednél az interjúban az integrációval kapcsolatban jóval árnyaltabban fogalmaz Balog úr: szerinte fontos, hogy lokális szinten kezeljék a problémákat, a helyi sajátosságoknak megfelelően van ahol az integráció és van ahol a szegregáció lehet a megoldás.
Ez nekem egyértelműen lejött az interjúból, nem értem Te hol tévedtél el... :-)

Az viszont igaz, h. általánosságokon és maszat-moszaton kívül semmi újat nem mondott Balog.

minimalista 2010.04.16. 09:06:59

@Ballagi tavi hártya szelleme:
Ejha, ezek szerint ugyanúgy értelmeztünk néhány egyszerű mondatot, az első lépés a működő demokrácia felé :-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.16. 09:07:14

@dat:

Mert hétfőtől az Index már ellenzéki sajtó :-))

Kicsit Karcos 2010.04.16. 09:07:15

@Ballagi tavi hártya szelleme: @minimalista:

a sorok között olvastam. A jól ismert jelszót kimondta többször: integráció. Amivel ezt árnyalta, azok pedig a soha meg nem valósuló ígéretek voltak.

Ezt nem tudom jobban alátámasztani, mivel empirikus dolog, egyfajta utóítélet, tapasztalat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.16. 09:07:58

@minimalista:

De hát lesz művelődési otthon hálózat!!! :-))

papika 2010.04.16. 09:10:11

Nos akkor lássuk ezt a mondatot:
"Az egymondatos válaszlevélben pár nappal később a Fidesz sajtófőnöke, Havasi Bertalan és Balog azt kérték, tekintsünk el az anyag közlésétől". Mivel szerdán jelent meg az interjú, ezért a "pár nappal később" miatt tudhatnánk, hogy ezt az interjút még a választások előtt készítették, azaz nem annak az aproppóján, hogy ez a faszi bármilyen funkciót is kapott. Feltehetőleg azt kérték tőlük, hogy a választások után jelentessék meg az interjút. No erre baszott az index, sztem az tök unfair.
De azt is meg kéne értenie mindenkinek, hogy ha kiáll a Fidesz, hogy tessék itt vannak a miniszterek, tessék itt van a kormányprogram, minden el van döntve (ami amúgy valszeg tényleg nem igaz), akkor mi a tökömmel vegyék rá azt a 2.5 millió embert, akinek még van egy fordulója, hogy elmenjen szavazni? Minden le van már zsírozva, de te csak szavazgass kis hülye! Kb ezt érezné a választók zöme.

dat 2010.04.16. 09:12:08

@zero: rendszeres olvasóként már már elvártam volna, hogy ezt az apróságot megemlítsétek a postban :) Szép szép, hogy az index mostantól keménykedni fog, csak picit ellenszenves, hogy ez csak most jutott eszükbe.
Mondjuk lehet a baloldalon volt annyi eszük a politikusoknak, hogy nem adnak olyan interjút, amit nem akarnak leközöltetni. Bár inkább valószínű, hogy ott elég volt egy telefon, hogy ne jelenjen meg.

Ballagi tavi hártya szelleme 2010.04.16. 09:14:24

@Kicsit Karcos: Értelmezd a többit is, és nem átértelmezd. Teljesen rendben van az, amit mondott.
Az más, hogy mi fog megvalósulni belőle, mik lesznek a konkrét lépések.
Én naivan megadom nekik az esélyt, mivel azok alapján, amiket elmondott, nem tűnik szent tehénnek ez az integrációs maszlag.

Kicsit Karcos 2010.04.16. 09:15:22

@dat: szerintem csak műbalhéznak, azért adta ezt az interjút Balog, hogy bebizonyítsa a nemzetközieknek, hogy ők nem olyan fasiszták, mint a Jobbik, és a hazaiaknak, hogy nem olyan cinikusok, mint az MSZP, akik egy felesért meg egy fröccsért veszik meg a cigányokat 4-4 évre.

Interjúk helyett aztán majd jönnek megint a sajtóközlemények, meg a HírTV-s bájolgások, hivatkozva a rosszindulatú sajtóra.

Kicsit Karcos 2010.04.16. 09:19:36

@Ballagi tavi hártya szelleme: az esélyt én is kénytelen vagyok megadni:) Tény, hogy nem pont úgy értettem az interjút, ahogy az szó szerint megjelent. Nekem igazából ez az integráció szó bántja a fülemet, olyan, mint a megszorítás szó a gazdaságpolitikában, amit ma, ebben a közegben, szerintem, egyszerűen nem lehet anélkül használni egy cigányokról szóló szövegben, hogy ne keltsen rossz érzéseket, bennem legalábbis.

minimalista 2010.04.16. 09:21:10

@zero:
Plusz egy "Mökdónácc"-lánc kéne még az etnikailag pigmentált régiókba és teljessé válna kulturális-kulináris önállóságuk: mök'dög, kula és amit csak a vevő megkíván...:-)

Szerintem konkrétan a turisztikai vonzerejüket kéne kihasználni, elég különleges egy népcsoport ehhez az övék széles a sárgolyón...

reKorrekt 2010.04.16. 09:21:56

Szerintem a pátyi bulinál nem lesz nagyobb ügy az elkövetkező hónapokban:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/04/15/feljelentes_a_patyi_ingatlanugyben/

Zsarolás, korrupció, pártkasszák, Wallis s minden mi szem-szájnak ingere.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.04.16. 09:23:08

Nem érzek semmi rosszat az interjúban, nem is értem miért kellett letiltani. Amúgy az index gusztustalan, mert a fisesszel mer keménykedni, kiváncsi lettem volna, hogy 2 évvel ezelőtt csinált volna-e ilyet.

Ja nem, hiszen az elvtársak nem is nyilatkoztak.

minimalista 2010.04.16. 09:23:59

@Ballagi tavi hártya szelleme:
ÁMEN! - más lehetőségünk úgy sem nagyon van...

Marcellusca 2010.04.16. 09:24:46

@dat: Most sem tökösek.
Félnek. :)

minimalista 2010.04.16. 09:28:07

@Kicsit Karcos:
Sajnos az integráció szó sosem tartozott a legpozitívabb töltetű betűkombók közé és ezen a helyzeten az SZDSZ csak rontott, nem is keveset ( a gusztustalan, határtalan iskolai integrációjukkal). Konkrétan, ha a társadalomba való integrációjuk kerül szóba, pozitív fejlemény lehet, hiszen feltételezi hogy be tudnak illeszkedni és meg tudnak felelni - az amúgy nem túl magos - össztársadalmi elvárásoknak

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.16. 09:30:25

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Az elvtársak szerintem saját magukat interjúvolták meg és faxolták el az interjút a szerkesztőségekbe :-)))

doberman 2010.04.16. 09:30:35

DARÓCZI DÁVID ELHUNYT??

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.04.16. 09:33:03

Ez bizony remek hír! Bravó, bravó, és ismét: bravó! A jövőben is ilyen eljárást szeretnék kérni, természetesen mindegyik oldallal szemben.

Épp itt az ideje, hogy 2010-ben a kedves politikusaink felnőjenek a 21. századhoz! Gyerekek, itt internet van, sajtó- és szólásszabadság, blogok dzsungele, információbőség, és bizony a T. választópolgár már nem fogja be úgy a fülét-szemét-pofáját, mint 10 vagy 20 éve! Lassacskán majd hozzászoknak...

itelethozo · http://itelethozo.blog.hu 2010.04.16. 09:34:08

Nekem 2 rész nem tetszett:
- roma vállalkozókat várnak. Széchenyi terv na meg über lehúzás szaga van. Félek azok kapnak majd ilyen támogatást akik csorgatnak visszafele is.
- roma kultúra megőrzés. Perpillanat a késeléses ügyekben ez a fő védekezés, hogy a kés tartás iletve az azzal való "védekezés" a romák kultúrájának szerves része és ennek gyakorlásáért ne büntessék már meg hisz csak hagyományt őrzött. Könyörgöm az ilyen dolgokat elég múzeumban tartani a vasszűz meg a spanyolcsizma mellett, nem kell mindent megtartani ami régi hagyomány. Vagy akkor én meg hadd nyilazzak lóról hátra...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.04.16. 09:34:56

@Kicsit Karcos:

Upsz... felesért meg sörért a fidesz vette meg a cigányokat :) kuruc.info/r/52/58240/

Marcellusca 2010.04.16. 09:35:28

@minimalista: Az a baj ezzel az integrációval, hogy csak gumicsont.
Beszélnek, beszélnek róla, de semmi konkrétum.
Lagymatagon, készség nélkül nem megy.
Ha keményebben akarnak valamit bevezetni, akkor egyből rinyálnak a jogvédők, hogy ez a kisebbségek, a kultúrájuk ellen van és ezt így nem lehet.

Én elismerem a kisebbségek jogait, de ne a többség rovására!
Igenis tessék drasztikusabb módszereket alkalmazni, ha a szépszó, a seggnyalás eredménytelen!
Mindezt a többségi társadalom érdekében.
Ami egyébként a romák érdeke is lenne. Hosszútávon.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.04.16. 09:35:52

Zero, valamit elcsesztél, még sárga vagyok :o

Mourinho már nem a király 2010.04.16. 09:35:53

@minimalista: nem mondott semmi újat, mivel a cigánykérdés sem új, és ahogy elmondta itt már újat nem lehet kitalálni.

Kicsit Karcos 2010.04.16. 09:37:31

@Conv: erre próbáltam célozni a magam módján:P

dr. Aullah 2010.04.16. 09:37:40

@Conv: Látom előléptettek! GRATULA! :D

dr. Aullah 2010.04.16. 09:38:31

@qwertzu: Ennyi. Megfogtál. Akkor minden maradjon úgy, ahogy eddig.

reKorrekt 2010.04.16. 09:40:33

@minimalista: "szerinte fontos, hogy lokális szinten kezeljék a problémákat, a helyi sajátosságoknak megfelelően"
A csendőrség is pont ezért jönne létre. A helyi viszonyokat ismerő, állomáshelyéről el nem vezényelhető állomány lenne.

Kicsit Karcos 2010.04.16. 09:40:47

@qwertzu: Észak-Korea. Csak sajnos ott nem azok élnek, akiknek börtönben van a helyük:(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.04.16. 09:40:57

@Aullah:

nem!-Nem! valami bug van a blogmotorban, ha megnézed a szerzőket jobboldalon, nem vagyok szerző.

billybabbit 2010.04.16. 09:41:57

A roma integráció képtelenség amíg nem látunk bele.
Onnan a parlamentből ne okoskodjon senki.
Miért nem kérdeznek meg szociális munkásokat?
A romákhoz integrációhoz csak úgy ésszerű közelíteni, mintha gyereket nevelnénk. Figyelembe kell venni az alacsony szellemi színvonalukat. Ha rossz büntetni, ha jó jutalmazni. De mivel érdekemberekről van szó ezt is könnyen kijátszhatják.
Inkább a jövő generációra kellene koncentrálni, mert a jelenlegivel márt nem tudunk mit kezdeni. A felnőtt lakosságnak maradjon a munkához kötött segély kifizetés, emellett meg kell szüntetni a segélyek összevonhatóságát. Átláthatóvá kell tenni, kik hányan laknak egy fedél alatt, ki mennyi pénzt kap stb... és ami a legfontosabb! Bár 10-20 éves átmenettel járna, de szerintem rövidebb idő alatt ezt képtelenség megoldani. A segélyeket a gyerekek tanulmányi eredményeihez kötni!
Egyrészt motiváció a szülő számára, hisz a pénzért bármit megtesz, másrészt kitörési lehetőség a gyerekeknek.

jozicsenko 2010.04.16. 09:42:02

@Conv: miért mit szeretnél? rózsaszint? :-))

Marcellusca 2010.04.16. 09:43:46

@Anthony (kick-ass): Persze, hogy nem.
Nincs új a Nap alatt.
Mindent kitaláltak már, csak véghez kellene vinni.
És nem mindjárt visszakozni, ha néhány faj- és jogvédő meg ombuckalakó elkezd rinyálni!
Igenis kell a szegregáció.
Ha nem megy állami segítséggel, akkor majd az emberek veszik kezükbe.
Átiratják a gyereküket olyan iskolákba, ahol nincsenek romák, illetve alapítványi, magán iskolákba, ahol olyan felvételi követelmények vannak, mely egy magyar gyereknek nem okoz problémát, de a purdék nem felelnek meg (alapfogalmak, higiéniai ismeretek hiánya).

Amennyiben ez önként, természetes módon bekövetkezik, akkor ne jöjjön egyetlen jogvédő sem, mert a többség meg akarja védeni magát.

reKorrekt 2010.04.16. 09:47:04

@Kicsit Karcos: "egy felesért meg egy fröccsért veszik meg a cigányokat"
Ezt konkrétan a Fidesz csinálta. Csak nemhogy valaki félreértse a mondatot (videó: www.youtube.com/watch?v=21tgQ6OlJR8&feature=player_embedded).
A Jobbik feljelentést tett.

Kicsit Karcos 2010.04.16. 09:50:52

@reKorrekt: tudom, tudom, talán én magam linkeltem először itt a Vastagbőrön a videót. Itt van a feljelentés is: ozd.jobbik.hu/content/fidesz-v%C3%A1laszt%C3%A1si-csal%C3%A1sa-%C3%B3zdon-vide%C3%B3val-feljelent%C3%A9ssel-al%C3%A1t%C3%A1masztva

Nem akarom túlmagyarázni, ha félreérthető volt, akkor félreérthető volt, igyekszem majd pontosabban fogalmazni az ironikus mondataimat is, vagy szmájlival jelzek, vagy valami:)

dragi · http://digisample.hu 2010.04.16. 09:52:09

Szerintem sem gáz az interjú. A leközlés viszont igen.
Én úgy látom, hogy azért akarták elhalasztani, mert most majd sokan szépen indokolatlanul direkt hibásan ki fognak szedni részeket (lásd. rendteremtés) és majd ezzel próbálnak riogatni.
Azt is jogosnak érzem, hogy jóváhagyásra visszakérték, azért az utóbbi évek újságírói tevékenységét ismerjük...
Hű, de bátor lett az index hirtelen, le mertek közölni egy egyébként tök normális interjút. Ez igen srácok!
És azt mondja meg valaki, hogy az index miért nem oknyomoz úgy, mint pl. a vastagbőr? Itt miért nem ilyen tökös srácok?

minimalista 2010.04.16. 09:52:30

@reKorrekt:
A csendőrség szerintem is fontos sarokköve lehet a beilleszkedésüknek.

minimalista 2010.04.16. 09:55:34

@Marcellusca:
Egyetértünk! Természetesen nem a többség integrálódik a kisebbségbe, hanem fordítva, és ezt sem "beolvadásként" kell felfogni, hanem hogy életvitelük, megnyilvánulásaik megfelelnek az alapvető, többségi elvárásoknak, erkölcsi- és norma rendszernek.

minimalista 2010.04.16. 09:57:45

OFF

Ez a páty-ügy tipikusan az a téma, amiben nemhogy elszámoltatás, de inkább a csalássorozat folytatása várható a fidesz részéről is. Már előre hányingerem van. Köp...

ON

hoplita 2010.04.16. 10:08:11

A fidesz a cigányügyben fog a legjobban elhasalni.
Szerintem az agytrösztnek, ott fenn, élén a "megfelelőemberrel" lövése sincs, hogy valójában hányas a kabát.
Pedig most rengeteg olyan szavazatot behúztak, ami bizonytalankodó volt, de még egyszer odavándorolt....
Ebben a "műfajban" az ablakon kidobott négy év következik...bár ne legyen igazam.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.16. 10:11:28

Az integracio beolvasztast jelent, es nem kivetelezest vagy hatartalan toleranciat.
Nem a szoval van a baj, hanem azzal, amit helyette mindig is csinaltak.

A ciganykerdes nem faji, hanem kulturalis kerdes. Nem lehet egyszerre beszelni integraciorol es a kulturajuk megorzeserol. Az o kulturajuk NEM egyeztetheto ossze az europai eletmoddal. Vagy tudomasul vesszuk az eletmodjukat, ez esetben el kell szigetelni oket a tobbiektol, vagy elkezdjuk a felemelesuket, ami azzal jar, hogy a beolvasztas elso lepesekent drasztikusan be kell avatkozni a kulturajukba.

A problema abbol adodik, hogy a sok kreten cigany fajvedo EGYSZERRE akarja a kettot, ami gyakorlati lehetetlenseg. Mivel az o eletmodjuk erenyek es erkolcsok tekinteteben is jelentosen elter az oket befogado nepeketol, a tartos bekes egymas mellett eles nem johet letre alkalmazkodas nelkul. Tehat vagy mi is putrisodunk, vagy oket kell munkara es tanulasra kenyszeriteni.

Az agynak, ennek a kifinomult szamitogepnek az alapveto programozasa 3-5 eves korra megtortenik. Utana is lehet sokmindent tolteni ra, de az mar csak a maz. A szemelyiseg alapveto jegyei akkorra mar kialakultak. Mire a kolok iskolaba kerul, addigra mar legfeljebb csak idomitani es kepezni lehet, nevelni alig.

Meg valami. A genetika erosebb a liberalisoknal. A kulonbozo embertipusok nem egyformak. Kulonboznek nem csak kulso jegyekben, de hajlamokban es kepessegekben is. (Ez nem egyenloseg, hanem egyformasag kerdese.) Ettol nem lesz senki sem kulonb, sem rosszabb a masiknal. Akik pedig kiragadott peldakkal jonnek cafolatkeppen, azoknak azt mondhatom, hogy a kulonbsegek az atlagok szintjen jelennek meg, es termeszetesen nem a kulonbsegek dominalnak. Attol viszont meg jelen vannak.

Miert mondom ezt? Nem fajvedelembol, hanem egy pelda kedveert.
Ha elkezdjuk kepessegek szerint szetvalogatni a gyerekeket, akkor a nagy statisztiakakban elkezdenek megjelenni a fajtajegyek. Markans pelda: mennyi feher gyerek kosarazik az NBA-ben? Nincs ezzel semmi problema. Kepesseg szerint valogatunk, es aki valamiben jo, azt abban tamogatjuk, hogy meg jobb legyen. Csakhogy a megelhetesi jogvedok azonnal hangos jajveszekelesbe kezdenek, faji megkulonboztetesrol es diszkriminaciorol beszelnek. En meg kozben nem ertem, mi ezzel a baj. Igen, ez bizony megkulonboztetes a javabol. Nem tanitok zongorazni egy botfulut, es nem oktatok fizikara olyat, akinek meg az alapmuveletekkel is gondjai vannak. A jogvedok altal kovetelt netto egyenlosites a kommunistak alapideologiaja, es soha nem fog mukodni, mert az a fajta homogen embermassza, amirol ok almodoznak, az nem utopia, hanem az egyik legborzalmasabb remalom. Megirta mar nehany nagyon jo iro, gondolom nem kell hosszan sorolnom a peldakat.

Egyszoval a megoldas: kulturalis beolvasztas. Minden intezkedes, ami ettol eltero iranyba mutat, nem mas, mint fingreszeles. A szegregaciotol meg ne tessek felni. Nincs vele semmi baj. Mint mindenre, erre is igaz, attol fugg, hogy mire hasznaljak.

Utoirat 1: ezt az egeszt hirtelen irtam le fejbol. Biztos akadnak benne hibak. Ez nem egy doktori disszertacio. Csupan csak az alapgondolatra szerettem volna ravilagitani. Tobb emberrel osszeulve par nap alatt ossze lehet hozni egy olyan irast, ami kerek egesz. Ez nem az. Keretik nem atharapni a torkom.

Utoirat 2: a fentebb leirtak vonatkoznak a magyarokra is. Ha valamin valtoztatni akarunk, mint peldaul a korrupcio tombolasan, azt nem leht a felszinen csinalni. Hiaba fested vidam szinure, alatta attol meg rohad. A kulturaba kell belenyulni, hogy a korrupcio ne elfogadott megelhetes, ne adj isten virtus legyen, hanem szegyen. Az egeszen pirinyo gyereknek kell megtanitani, es az iskolaban elmelyiteni. Nem megy maskepp, es legfokeppen, nem megy egy het alatt. Emellett persze nem art buntetni, es a bunuldozest fejleszteni. Mert ha az az altalanos, hogy lopni megeri, aki dolgozik az meg hulye, hat az a tipikus anti-nepmese. A rossz megdicsoul, a jo megszivja. Apropo, nepmese: az pont erre a fajta jo erkolcsre nevelesre valo. Amig a pici kolkot beultetik a TV ele, amiben mocskot lat, addig szamara az lesz a termeszetes.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2010.04.16. 10:13:30

A Jobbikot nem kell félteni, senki nem fog tőlük szavazatokat elvenni ilyen hülyeséggel, hiszen így is olyan egyedi marketingmegoldásaik vannak, melyek egy másik pártnak sem jutottak eszébe:

bolcslazado.blog.hu/2010/04/16/a_jobbik_valodi_tamogatoi

Kicsiből is lehet nagyon építeni!

hoplita 2010.04.16. 10:14:46

@reKorrekt:
A fityisz a saját more politikai csicskáin keresztül ugyanúgy szavazógépeknek használja ezeket a retkeket, mint a cocik. Nem először és nem utoljára.
Olcsó, tömeges voksot jelentenek...egy-két feles, pár sör nem tétel, a multireklámos plakátok árán több száz szavazatot vehetsz.
Elmennek ők is a picsába....egyik kutya, a másik egy híján húsz.:(

Gandalf Garaboncias 2010.04.16. 10:20:51

Itt is leírom, amit Kócziánnak már jeleztem:

Nem az Index írt ezzel sajtótörténelmet.

A legutóbbi (2010. április 10. szombat) Magyar Nemzet Magazinban Balavány György tette ugyanezt, ugyanerre a jogi lehetőségre hivatkozva.

Még meg is lepődtem, hogy az Index öt nap múlva ugyanezt teszi, ugyanazokkal a szavakkal szinte.

Kicsit Karcos 2010.04.16. 10:25:49

Farkas Flórián vajon milyen poszton fogja végrehajtani a Balog-csomagot?

Kicsit Karcos 2010.04.16. 10:30:43

Vissza a fő témához: aki nyilatkozik egy újságírónak, az számítson az interjú megjelenésére, hacsak külön ki nem köti előre az ellenkezőjét, de akkor meg minek ad interjút? Vagy ha azt szeretné, hogy hétfőn jelenjen meg, akkor miért nem hétvégén nyilatkozik?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.04.16. 10:46:03

ehh...most akkor ki is a szemét? kinek jár az a LPMPVS?
a zindexnek vagy Balognak?

^Clown (törölt) · http://logout.hu/blog/clown_2/index.html 2010.04.16. 10:48:52

A "valahol megint felsír egy gyermek" baklövést nem lehet jóvá tenni soha... A baklövés eléggé hogyismondjam, finom kifejezés a hazugságra.

Float 2010.04.16. 10:50:53

@zero: Nekem az tűnt fel leginkább az internyúban, hogy a nagy fajvédő úgy faggatja nagy tökösen az emberünket, hogy az előre közli vele, hogy még pozícióban sincsen, nemhogy valamennyire is konkrét program, de még elképzelés is volna a kezükben. Ezzel szemben MG csak erőlteti a semmit. Persze, hogy fingatás-szerűnek tűnik, mivel egyetlen konkrétum sincsen még. Tegnap gondolkodtam is rajta, h küldöm...

hoplita 2010.04.16. 10:57:41

@.Pierre Bezuhov.:
"...kinek jár az a LPMPVS?..."

Neked...
Kinézted mán a megfelelőt..?:D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.16. 11:03:25

@.Pierre Bezuhov.: figyelj, ha rajtam múlik, én kimentelek a náczik karmai közül, elvégre már "lebeszéltük", hogy együtt fogunk kőfejteni a zorbán-bányában :))))

hoplita 2010.04.16. 11:03:26

@Marcellusca:
:DDDD
Ez igen egyidőben ugrott be...:)))
Ketten mán vagyunk.:))

hoplita 2010.04.16. 11:05:49

@Seduxen:
Ezzel...?
Együtt...?
Én soha...!!!
Külön brigádot akarok...!:DDD

arlequin 2010.04.16. 11:06:12

@Marcellusca: nekem is! én is kérek! a kertemben jól mutatna. felakasztanék rá egy-két imazászlót

arlequin 2010.04.16. 11:07:21

@hoplita:
figyelem! szolgálati közlemény:
"a törpék a szőlőbányában drogoznak"

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.16. 11:09:03

@hoplita: Bezuval anno megbeszéltük, hogy - igaz, más-más okból, de feltehetőleg - mindketten "kubatovizálódtunk", szóval ugyanott végezzük, csak ő kék (?) kezeslábasban, én meg fakatében (barnában) :))))

m.logic 2010.04.16. 11:13:38

Ettől:

ivanyisandor.blog.com/files/2009/12/image040.jpg

a Balog Zolitól csak olajat várhatunk a tűzre.

hoplita 2010.04.16. 11:14:27

@Seduxen:
Tudom, itt voltam naggyából..:))
Ha te mész bányászni, akkor igencsak én is, van rá némi esély....de Bezuval soha.:D
Megőrülnék, vagy valamelyikőnk nem élné túl.:)))
@arlequin:
A szőlőbánya az jobb, mint a dolomit, ugye....?
Ha nassolhatnékom támad, akkor jobban hangzik....hacsak nem kell fütyülni is közbe'...:)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.04.16. 11:18:06

@hoplita: jobban belegondolva Orbán munkahely-teremtést ígért. azt nem mondta, hogy KIKNEK, és HOGYAN :)))

arlequin 2010.04.16. 11:19:10

@hoplita: el kell majd fingani azt, hogy "hódmezővásárhely forevör"...
és csak murcit kapunk védőitalnak.
valamint a fideszprogrammal kell védekezni a sújtólég ellen a tárnakarók között.

hoplita 2010.04.16. 11:20:47

@Seduxen:
Na, én éltem is a gyanúperrel, nem is szavaztam rá..:))

Marcellusca 2010.04.16. 11:21:38

@arlequin: Gondolod, hogy Viktor kiment saját kezüleg metszeni a bányájába? :)

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.16. 11:22:43

Pinter, akit nevezzunk szep emlekekre gondolva Hidrogenperoxidnak (rov. HO), egyszerre lesz belugyes, bebiztonsagot es titkosszolgalatokat felugyelo csucsminiszter. Vagyis a helyi Berija. Sajna nagyon sok embert fognak tonkreteni es bortonbe csukni, es nem az eddigi tolvajokat. HO valoszinuleg minden torvenyes es torvenytelen eszkozzel nekiall majd a fidesz ellensegeit folszamolni. Amelyik mar tul torvenytelen lenne, arra gyorsan hoznak majd egy torvenyt, es azzal kipipalva. Ezt az MSZP is eljatszotta... ha valami nem ment siman az uzletben, vagy gond akadt valamelyik ellenfellel, hamar elokerult a kalapbol egy odavago passzus. A Fidesz raadasul alapjogokat is modosithat majd, igy aztan HO tenyleg azt tesz majd, amihez kedve szottyan. Ha nehanyan hirtelen eltununk majd a blogrol a torzsgardabol, akkor az azert lesz, mert a cellaban nincs net... es most nem vicceltem.

RollingS 2010.04.16. 11:25:26

@qwertzu: " A san pedrói börtön egy fillérjébe sem kerül a bolíviai államnak, a rabok ugyanis bérleti díjat fizetnek a börtönnek cellájukért, és a falakon belül minden egyes rabnak van valamilyen munkája, takarít, vagy mondjuk láma-gyrost árul. Egészen bizarr, hogy a helyet akár turisták is felkereshetik egy kis belépő ellenében, sőt, ha megtetszik nekik a „hotel” vendégszeretete, akkor egy kis díj ellenében el is tölthetnek egy éjszakát a börtönben. A biztonság kedvéért azért kapnak egy őrt maguk mellé. Sok turista keresi fel egyébként a börtönt, a hírek szerint ugyanis itt a legolcsóbb a kokain az egész országban, az őröket pedig semmi perc alatt meg lehet kenni. " :)

arlequin 2010.04.16. 11:31:21

@Marcellusca: szerintem szorított rá időt, ha pedig nem, akkor bánja.

hoplita 2010.04.16. 11:34:18

@arlequin:
A kisebbik lányom megvan fázva, itthon fekszik és most nézi a Haláli hullák hajnalát....:)
A fidesz 4 év előérzete....más címen.:DD

Inkább a halál!!!:)))

arlequin 2010.04.16. 11:36:03

@Meleardil Eressea Iluvadan: jobb is. mert a tréfát komolyan kell venni. jaj annak ki elvicceli a mókát. egyébként pedig minek aggódsz? az Öreg (nem a HO, hanem az a régi) figyel, csak ezt kell tudni.

arlequin 2010.04.16. 11:42:18

OFF
kuruc.info/r/6/58238/
no komment vagyis kurkásszál a magad hajában tetvek után, esetleg söprögessél a saját agyadban. lenne mit.
ON

reKorrekt 2010.04.16. 11:42:31

@m.logic: Vazz, nem tudtam honnan olyan ismerős a képe...

hoplita 2010.04.16. 11:43:02

@Meleardil Eressea Iluvadan:
Nagyjából nekem is hasonló félelmeim vannak.
A félelmeim inkább csak idézőjelben, mert ha a komcsiktól nem szartam be, ezektől az utánérzésektől sem fogok.
De teljes apparátussal nekünk fognak esni, abban biztos vagyok.

Marcellusca 2010.04.16. 11:43:45

@Meleardil Eressea Iluvadan: Pontosan.
És pont emiatt (is) vannak aggályaim a 2/3 miatt.

Donna (Cara)mba 2010.04.16. 12:27:52

@arlequin: Szép napot neked is!
Off
Húú, de szép, tisztességes ábrázatja van ennek az izének, akit belinkeltél!
On

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.16. 12:30:11

@hoplita: 10 milliobol ketezer, aki kiall az igazsagert. Az 5000-bol 1. Senki nem ved meg, es senki nem all melled, ha igazan rad szallnak a hatalomban levok. Nekem a 16.7% nem siker, hanem oriasi csalodas volt. Nem beszelve az MSZP szerepleserol. Minden otodik ember rajuk szavazott. Kiabrandult vagyok. Mert az emberek szajabol hazugsagokat hallok vissza. Amiket a jobbikrol irtak, annak egy resze jelentektelen, nagyon nagy resze pedig hazugsag volt. S megis, az emberek elhittek a hazugsagokat,. Pedig minimalis erofeszitessel meggyozodhettek volna annak valodisagarol. S eppigy az LMP sikere. Egy nagy zold lufi. Nem mondtak semmit, nem tettek semmit. Epp csak megjelent a TV-ben, hogy "az LMP jo, a Jobbik rossz", es lam, 7% szavazott rajuk. Azert en igyekszek tenni az orszagert, amig egyaltalan hagyjak...de nem fogjak hagyni. Nem akarok itt most kemeny vitaba belemenni azokkal, akik a fideszben biznak. Tul sokat lattam es hallottam ahhoz, hogy higyjek nekik. Akik biznak bennuk, azok oszinten biznak. Veluk majd eppen 30 honap mulva lehet ujra beszelni, es akkor mar nem lesz szukseg arra, hogy gyozkodjem oket. Remelem nem fajul odaig a dolog, hogy tomegesen bortonozzek be a jobbikosokat, bar HO-bol azt is siman kinezem. Nem eppen a finom modszereirol hires a konkurenciaja koreben.

suski 2010.04.16. 12:40:25

a fidesz jogosan tart attól, hogy egy ilyen témában belekapaszkodnak egy félmondatba és világbotrányt kavarnak. Balog már szopott ezzel.

pagocs 2010.04.16. 12:41:09

@zero: „ Az interjú az, amit akkor és ott elmond, és kész.”
Ebben igazad lenne, ha a sajtómunkások azt rögzítenék le cikk formájába amit az ember „ott elmond”. De ez sajnos sokszor nem egészen így történik, amiből igen kínos dolgok is kisülhetnek ha a riport alanynak nincs visszaellenőrzési lehetősége. És itt most vonatkoztassunk el a politikai témakörtől.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.16. 12:43:42

"Hogy ez mennyire etnikai meg mennyire szocializációs kérdés, ezt meghagynám a genetikusoknak meg a szociológusoknak."

A cigánykérdésbe belekeverni a genetikázást, elfogadható, megfontolandó elméletnek tartani azt, hogy a cigány bűnözőnek születik, és nem a környezet teszi azzá, a kuruc.info vonzáskörzetén kívül igen súlyos dolog. Valószínűnek tartom, hogy ezt a FIDESZ központban is felismerték, és ez állhat az interjú-visszavonási kísérlet mögött.

loop80 2010.04.16. 12:49:55

@jozicsenko: Csak egy megjegyzés: ha belátható időn belül, Mo-on, LESZNEK EGYÁLTALÁN TÉNYLEGESEN DOLGOZÓ CIGÁNY SZAKMUNKÁSOK, az én lakásomba közülük (és most szó szerint idézlek!) "se festő, se ács, se kőműves, villanyszerelő,csőszerelő, tetőfedő, lakatos" be nem teheti a lábát!!! Uff, én beszéltem! :D

Marcellusca 2010.04.16. 12:55:58

@pagocs: Itt nem erről volt szó. A tartalmi résszelsemmi kifogásuk nem volt.
Csak az időzítéssel.
Hogy majd csak 2 hét múlva jelenjen meg. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.16. 12:57:32

ez felülírja zt,

ne ne már
ez semmi

gyakorlatilag ez ua mint az, politikai lejáratás
kit érdekel amúgy az interjú tartalma, témája?
bűncselekményeknél még dicséretes lenne, de nem noname témánál.

kóczián meg libbancs, majom

Kicsit Karcos 2010.04.16. 13:02:58

@suski: csakhogy ha ennyire fél attól, hogy kiforgatják a szavait, akkor miért nem megy el csendkirálynak valamelyik lakatlan szigetre, miért akarja a társadalmunkat irányítani?

heima (törölt) 2010.04.16. 13:28:49

ilyen az igazi Szakértő, aki először rácsodálkozik a sajtótörvény évszámára, majd kinyilatkoztat más képességeiről, hát grat.

heima (törölt) 2010.04.16. 13:41:03

@Fedor: a pc ballib diktatúra világon belül tabu a genetika, értelmes ember nem zárja ki a lehetőséget, és teret ad a genetikusoknak hogy foglalkozzanak a témával. az, hogy nem zárod ki a lehetőségét, még nem jelenti azt hogy támogatod.

Necro 2010.04.16. 13:58:42

Sajtótörténelem? Ott próbálnak belerúgni a jobb oldalba ahol csak tudnak. Ezt el merték valaha is játszani az MSZP / SZDSZ / LMP trió bármelyik tagjával is?

Sokat elmondd, ahogy szép, minden lapon jól látható helyre kirakják a grafikont, hogy "úúúristen jön a Fidesz kétharmad"...

Taktikai Atompingvin 2010.04.16. 14:02:10

Szerintem azért akarták visszavonni, mert ez is olyan mint bármi más. Támadható. És a kurucon már megy a Fidesz= SZDSZ segghülye panel. Ott nyomják, hogy kényszer-integráció, amikor épp arról szól a cikk, hogy külön kell megvizsgálni az egyes esteket. Pfej....

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.16. 14:11:17

@heima: Ez nem PC kérdése, a genetika tudománya már kizárta, hogy a viselkedés genetikailag örököhető lenne. Ennek a kérdésnek bizonytalanságban tartása csak politikai célzattla történhet, tudományos alapon nem.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.16. 14:15:56

@Fedor: Ez mekkora marhasag mar... A viselkedes 90%-a tovabbra is osztonos. Ezek utan kijelenteni, hogy viselkedes nem orokolheto...hat, szep nagy orca kell hozza.

heima (törölt) 2010.04.16. 14:23:20

@Fedor: lófaszt, pont hogy csak mostanában kezdték el csak vizsgálni igazán a rasszok közötti különbségeket genetikai alapon

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.16. 14:29:29

@heima: Vegyunk egy egyszeru peldat, amit meg egy liberalis is megert.

1. Ha viselkedes nem orokolheto, akkor a buzisag neveles kerdese. Ebbol kovetkezoen buzik mutogatasaval es a homoszekszualitasra valo batoritassal buzikat termelunk.

2. Ha a buzikat azert kell toleralni, mert nem tehetnek a massagukrol, abbol az kovetkezik, hogy a buzisag egy veleszuletett hajlam. Ha viszont nem tanult viselkedes, akkor genetikai oka kell hogy legyen.

Na, most akkor melyik?

picur3ka 2010.04.16. 14:34:08

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Teljesen jo, ne szerenykedjek. Egy hiba: asszimilacio=beolvasztas, nem az integracio.

Egy megjegyzes: az utolso bekezdese valami olyasmit ir le, amit siman a tobbseg asszimilaciojanak lehet tekinteni mar most, esetleg.

Donna (Cara)mba 2010.04.16. 14:37:53

@Meleardil Eressea Iluvadan: Ne ijesztgessél már! Én őszintén megmondtam bárkinek, aki kérdezte, hogy kire szavaztam, és az nem a Fidesz volt!
Itt, ahol élek, nem sok jó vár ránk, azt tudom, mármint gazdaságilag. De hogy személyesen is leszámoljanak akár velem??? Ezt azért sohase gondolom/gondolnám a Fideszről.
Nem pont a személyemet féltem, hiszen nincs semmi rangom, de világnézetem az bizony van és nem vagyok rest, ha kell, hangoztatni vagy kiállni mellette. Félnem kell azokért, akik ezt reprezentálják a nagy nyilvánosság előtt? Így értetted a Berijás hasonlatot?
Amúgy megszoktam, hogy mindig annak kell félni, aki nem fél;-)
Aki azt mondja: én bőröndölök, na annak tutira nem kell semmitől se félnie. Mindenen és mindenkin felül áll:( Érinthetetlen.

Ez folytatódik szted? Lesznek törvényen felül/kívül állók?

picur3ka 2010.04.16. 14:41:48

@hoplita:

Igy van. Es ebben mindenki elhasalna, kivetel nelkul. Akar van fingja, akar nincs. Szocialis valtozasok emberoltokre szolnak, az atlag polgar 1-2 evet tud feldolgozni.

Egyebkent meg, mindenki buktara van itelve ezzel, mint 100 eve a zsidokkal. Nagyon nyilvanvaloan ugyanaz a helyzet. Ok nem engedik be oket es K-E-t rasszistazzak, jo recept.

Az egesz nyugati vilag kifordul magabol a roma egyenlosegert, mikozben romajuk nincs.
Detto, Franco meg 1-2 masik talan adott vizumot a zsidoknak anno. Remelem, nem akarnak megint haborut csinalni, szoval, csak ovatosan.

picur3ka 2010.04.16. 14:50:15

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Ez teljesen szukseges lenne ahhoz, hogy a komcsiktol vegre megszabaduljunk. Nem fogjak vegreheajtani, az az, amitol en felek.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.16. 14:55:27

@picur3ka/beleallos kampany: Az integracio beillesztest, osszerakast, kiegeszitest jelent, attol fuggoen, milyen messzire fajzunk a szo eredetetol. Valoban, nem beolvasztast. Orulok, hogy ezt kulon mondtad, mert igy egy mondatba lehet suriteni.

Egy kulturaba vagy kozossegeb csak olyan masik kulturat vagy kozosseget lehet integralni (beilleszteni), amelyik a legalapvetobb dolgokban olyan egyezest mutet, ami lehetove teszi a kulturak egymas mellett eseleset, adott esetben osszeolvadasat.
Jelentos kulturalis es erkolcsi kulonbozoseg eseten a beilleszkedes hosszu es rovid tavon egyarant lehetetlen. Akonfliktus csak az egyik fel beolvadasaval (asszimilacio), vagyis kulturalis es erkolcsi felfogasa lenyeges pontjainak feladasaval vagy elvesztesevel tortenhet meg.

@Donna (Cara)mba: "Ez folytatódik szted? Lesznek törvényen felül/kívül állók? "
Belso hierarhiajuk szigorubb es merevebb, mint a szocike valaha is volt. HO-val kapcsolatban pedig nincsenek illuzioim. Nem az a gatlasos fajta. Namost teged, mint egyszeru szavazot ez nem erint, de aki nyiltan "ellenall", arra szar idok jonnek. Boritekolhatom, hogy HO elso es legfontosabb feladata a Jobbik es a Garda felszamolasa lesz. Kerul amibe kerul. Kulonben miert kapna meg egyszerre az osszes eroszakszervezet feletti korlatlan felugyeletet?

picur3ka 2010.04.16. 14:59:07

@Fedor:

Ez nem egeszen genetika, hanem kaszt rendszer kerdese. Mint a nepotizmus, nem oly idegen sok kulturatol a multban. Persze errol nem lehet beszelni, az igaz, de pont ezert nincs megoldas, mert hulyesegeket beszelunk, aminek semmi koze a valosaghoz.

Csakugy, mint a Schiffer csaladnak 4 generacion at parlamenti kepviseloje van, ugyanugy ismerunk 4 generacios zsebtolvajokat es igy tovabb, ez a valaosag. Ezt nemzetkozi politikaban nem lehet eladni persze, jelenleg, de attol fuggetlenul, ez van.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.16. 15:00:00

@Meleardil Eressea Iluvadan: No, ezt tul hamar kuldtem el... nem artott volna alaposabban atolvasni. Szoval helyesen:

Egy kulturaba vagy kozossegbe csak olyan masik kulturat vagy kozosseget lehet integralni (beilleszteni), amelyik a legalapvetobb dolgokban olyan egyezest mutat vele, ami lehetove teszi a kulturak egymas mellett eleset, adott esetben osszeolvadasat.

Jelentos kulturalis es erkolcsi kulonbozoseg eseten a beilleszkedes hosszu es rovid tavon egyarant lehetetlen. A konfliktus csak az egyik fel beolvadasaval (asszimilacio), vagyis kulturalis es erkolcsi felfogasa lenyeges pontjainak feladasaval vagy elvesztesevel szuntetheto meg.

picur3ka 2010.04.16. 15:08:01

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Haha. Nyilvanvalo, hogy szuletesuknel fogva nem pecezunk ki embereket, de az is nyilvanvalo, hogy ezek a fijjuk okor nagy hulyesegeket beszelnek.

pagocs 2010.04.16. 15:08:37

@Marcellusca: Igen, ebben igazad van és ezzel egyet is értek. De az a kijelentés, hogy „Az interjú az, amit akkor és ott elmond, és kész.” egy kicsit általánosabbnak tűnt és csak erre akartam reagálni.

Donna (Cara)mba 2010.04.16. 15:09:14

@Meleardil Eressea Iluvadan: Húha, ezt nem gondoltam végig. Igaz is, eddig minden radikális magyar érdekvédő pártot vagy társadalmi szervezetet szétvertek, beépültek, lejáratták, rászállt belföldi-külföldi média, olyan fontos lett némelykor Magyarország, mintha legalábbis Oroszország méretű katonai potenciál felett rendelkezne. Hogy más európai országokban hogy is van ez pontosan, nem tudom, de tény: megölték a holland radikális párt vezetőjét anno (hirtelen nem jut eszembe a neve), meghalt kicsit furcsa körülmények között Jörg Haider. Mindegyiket demokratikusan választották meg.
Valahogy tényleg nagy ezen az oldalon a halálozási ráta!
Nem fér a fejembe, hogy eddig csak úgy elsiklottam a téma fölött. Eddig gondolkodó, egészségesen paranoiásnak tudtam magam, és kiderül, még ennyi paranoia sem elég ahhoz, hogy valami parány igazság derengjen az egyszerű polgár fejében.
Igen, ez Magyarország, és ahogy leírtad, nem lehetetlen forgatókönyv. A Fidesznek megfizetni akar itthon, hogy kuss legyen, bosszúból azokért, akik merték megkérdőjelezni a Fidesz kizárólagosnak vindikált szerepét a jobboldalon, aztán kifele meg a szükséges tőketámogatásért.
Vae nemzeti érdekű Magyarország!

Kicsit Karcos 2010.04.16. 15:21:59

@Donna (Cara)mba: Pim Fortuyn volt a holland. Rajta és Haideren kívül én idesorolom Kaczinskyék titokzatos balesetét is - őket is éppen eleget szélsőségesezték. Ezt a kockázatot kétségkívül fel kell vállalnia annak, aki nem az elütő, ún. "más" kultúrájú, aggresszív csoportok érdekvédelmében látja a társadalmi feszültségek csillapításának útját.

__ 2010.04.16. 16:04:12

@zero:
Azért anyira nem ellenzéki. Bodoky tegnapi cikkét utólag cenzurázták, jó úton halad, hogy kinyomják az Indextől. Remélem, erről is lesz poszt

bodoky.blog.hu/2010/04/15/feljelentes_a_patyi_ingatlanugyben?fullcommentlist=1

Kartal (rezervált) 2010.04.16. 16:46:34

@Meleardil Eressea Iluvadan: Ojjé! Köszi, ezzel minden szempontból egyet tudok érteni. Nem akarsz cigányügyi miniszter lenni? Szerintem már most többet tudsz a témáról, mint a nagyfejűek odafenn.

@m.logic: bazze!

arlequin 2010.04.16. 17:15:22

@__: írtam neki egy kis szösszenetet, hogy ne bánkódjék. meg is köszönte.

Arp1 2010.04.16. 17:38:01

Az interjút teljesen jónak találom, és Balog ötleteit is. Azzal is egyetértek hogy a vallásosság működik. Az ateista kommerek menjenek a pokolba (akár szó szerint is), ha ezen akadnak ki. Mert mindig az ilyenekből csinálnak problémát, hogy rájuk "ne erőltessen" az állam erkölcsöt. Orbánnak 98-02 közti legnagyobb "bűnei" is mind ilyenek voltak. De meg kéne érteni hogy se lent se fönt nincs rend, ha legalább valamennyit nem erőltetünk azokból az erkölcsökből, még ha egyeseknek kellemetlen is.

Marcellusca 2010.04.16. 17:57:16

@Arp1: No, no.
Ateistaként erkölcsösebb vagyok, mint Semlyén, Meggyes, Dajcstompika, Király vagy akár utolsó putrisori cigó, aki nagy vallásosnak tartja magát.
Úgyhogy nem feltétlen van összefüggés a vallás és erkölcs között.

arlequin 2010.04.16. 18:02:33

@Marcellusca: az erkölcshöz ész se kell az igaz...

Marcellusca 2010.04.16. 18:11:22

@arlequin: Szóval azt akarod tudni, hogy hüje-e vagyok? :D

arlequin 2010.04.16. 18:18:23

@Marcellusca: akarom-e tudni? minek? minden ateistát olyannak tartok, amilyennek akarok (majdnem) és az pedig államtitok. még a barackossy titkosíttatta.

nézd nem akarlak megsérteni, de azt hiszem, hogy ahogy a legtöbb vallásosnak fingja nincsen az öregről, a legtöbb ateista pedig ezt látván lett olyanná, amilyenné. mondhatnám: gyerekkori trauma miatt ;-)))

Arp1 2010.04.16. 18:19:13

@Marcellusca: Nem is azt mondtam. De azzal van összefüggés, hogy ateistaként jobban hajlamos lehetsz minden olyan kezdeményezést megtorpedózni, ami a vallás támogatását érinti. Nem biztos hogy te személyesen, de ateistákról, és kimondottan a komcsikról tudni, hogy ilyenek. Mondjuk rossz reflex részedről, hogy rögtön az ateizmusodat kezdted védeni, általában pont az ilyen reflexek miatt van a gond.

Tekintsd úgy, hogy ateista módszereknek volt 8 évük rendet tenniük, nem működött, most had próbáljon meg Balog valami mást, hátha az bejön.

kuki123 2010.04.16. 18:26:52

„megjelentetése pillanatnyilag nem aktuális”

aham Fidesz cenzúra

nem is tudom miért is szavaztam a Jobbikra...

:)

Donna (Cara)mba 2010.04.16. 18:37:21

@Kicsit Karcos: Igen, Pim Fortuynre gondoltam. És hát valóban, a lengyeleket se preferálta az elsöprő (2 évvel ezelőtti? nem emlékszem pontosan) jobboldali győzelemért a globális tőke.
Márpedig annak útjába kerülni nem egy életbiztosítás jelenleg Föld nevű bolygónkon.

Hogy aztán úgy nagyban mit hoz a jövő, ki tudja? Egy nép, hatalom se maradt meg világuralomnak amióta ismerjük az emberi nem történetét:) Persze egy ilyen korszak nekünk, egy-egy generációnak, maga az örökkévalóság. Egy egész élet, sőt generációk élete. Lásd cucilizmus. Oroszorszában például születhetett valaki oly szerencsétlenül, hogy mondjuk sírfáján az áll: élt 1917-től 1990-ig és akkor telibe kapott egy borzalmat. Abban telt az egész élete:(

Marcellusca 2010.04.16. 18:44:05

@arlequin:
@Arp1:
OK! Értem én, hogy mire utaltok.
Nem vagyok vallás ellenes, de engedtessék meg nekem az ateizmusom.
És az, hogy fenntartással kezeljek mindent, amit kenetteljes vallásosság mögé bújtatnak.

És, igen, a vallásosok jó részének fogalma sincs, hogy miben hisz (Tisztelet a kivételnek!).
És a vallásosokból lesznek a legnagyobb ateisták. Azokból, akik csalódnak. (Én nem tartozom közéjük. Sosem voltam vallásos.)

Egyébként arra céloztam, hogy ateistaként erkölcsös vagyok, mert nem verem, csalom a feleségem, nem lopok, stb., stb. Nem vagyok bűntelen, mert aki azt állítja magáról az hazudik.

Viszont a jajajajdenagyonvallásosanhiszekistenben romákok csalnak, lopnak, hazudnak, embereket ölnek nap, mint nap.
Meggyes et. meg füvezett, csalta és verte a feleségét. Mindezt úgy, hogy polgári-KERESZTÉNY értékrendet hangoztatott.

Akkor miként lehet szorosan összekapcsolni az erkölcsöt a vallásossággal.
Hacsak annyiban nem, hogy a Bibliában fogalmazódtak meg először az erkölcsiség alapja.

De, ha az számít, amit látok, erkölcsösség címén, ahogy a fent említettek élnek és hivatkoznak a kereszténységre, vallásosságra, hát, köszönöm, akkor inkább sose legyek körösztyény!

Taktikai Atompingvin 2010.04.16. 18:46:44

@volánrulz:
"nem is tudom miért is szavaztam a Jobbikra..."
Hogy bevezessék a kommentálási lehetőséget a barikádon és a kurucon? :-)

Marcellusca 2010.04.16. 18:57:33

Hát, csak eltűnt a kommentem. Akkor még egyszer:

@volánrulz: Hadd ne én mondjam meg! :DDDD

arlequin 2010.04.16. 18:58:26

@Marcellusca: én a füvezésre nem akadok ki vmi nagyon. a többi viszont elég gáz. egyébként egyetértek.

picur3ka 2010.04.16. 19:01:05

@Taktikai Atompingvin:

Haha... 800 000 mennyetek a faxomba egy nap, nem biztos, hogy birnak.

Marcellusca 2010.04.16. 19:32:41

@arlequin: Az még egy bocsánatos bűn. Kipróbálta, oszt', jónapot.

De, ha az ellenfélnél ez igen-igen elítélendő, akkor nálam is.

arlequin 2010.04.16. 19:41:37

@Marcellusca: "De, ha az ellenfélnél ez igen-igen elítélendő, akkor nálam is."
függetlenül a szóban forgó esettől, én a magam mércéjével mérem, mind az ellenfelem, mind magam, mind barátaim.
és nem kezdek bele ily játszadozásba.

Marcellusca 2010.04.16. 20:24:32

@arlequin: Már az is jelent valamit. Van viszonyítási alapod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.17. 09:01:49

"Másrészt meg kitalálhat 100+1 remek ötletet is, ha erre nincs fogadókészség a másik oldalon."
Hát inkább ez a gond, mint a szándék a kormány, meg a magyarok részéről.

Az Indexnek meg gratula. Nem sokszor szokták őket pozitívan emlegetni, de most jól tették, amit :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.17. 09:03:21

Egyébkémt, ne tudom mi a baj ezzel Jobbikos oldalról. Ők sem oldhatnák meg népirtással a cigókérdést, mert abba már más is beleszólna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.17. 09:04:30

"cigányprogramokra százhúszmilliárd forintot költött az ország. Amiről egészen biztosan tudjuk, hogy megérkezett a romákhoz, az tízmilliárd. És ez nem arról szól, hogy mindent elloptak, hanem hogy semmiféle monitoring nincs, hogy hogyan hasznosult a program."
Pont ezért lehetett 110 milliárdot ellopni. :S
Vagy ha nem is annyit, de jó sokat.

Egy kicsit karcos 2010.04.20. 20:40:54

@ColT: és ki akarja népirtással megoldani a cigánykérdést, úgy értem, cigányirtással?

Donna (Cara)mba 2010.04.20. 22:55:55

@Marcellusca: Jaj istenkém, hát Meggyes a farizeusság mintapéldánya. Meg egyben Júdás.
Semmi köze hithez, Abszolut semmi. A kenetteljességet miért kevered a vallással, a hittel? A kenetteljesség póz. Ha valami ateizmus, akkor a póz az.

Kérdezek egyet: ha nagyon beteg vagy, vagy pokolian szenvedsz, vagy aggódsz valaki közelállóért, mit mondasz? Jaj, darwinom?
Nem, azt fogod felsóhajtani: istenem segíts, nehogy szerettemnek baja essék.
Istennel való találkozás komoly móka szokott lenni:(

süti beállítások módosítása