Ma végre kiderült milyen jó hírrel áll ki a budapestiek elé Horváth Csaba főpolgármester-jelölt:
"Az MSZP 2013-ig bevezetné a díjmentes közösségi közlekedést Budapesten. Az ingyenes közösségi közlekedést azok vehetnék igénybe, akik legalább négy éve állandó budapesti lakosok, vagy a diákként a fővárosban tanulnak. Ezt a parkolási díjbevételekből, valamint abból lehetne finanszírozni, hogy Budapesten bevezetnék a környezetvédelmi zöldzónákat, amelyek használatából 50 milliárd forint bevétele lehet a fővárosnak. A díjmentes utazási lehetőségért a fővárosiak már megdolgoztak. Az intézkedés évi nettó 327 ezer forint megtakarítást jelenthet egy budapesti családnak."
Kegyetlen ez az ember, kegyetlenek ezek a szocik ... 16 éve vezetik Budapestet, és már most, 5 hónappal az önkormányzati választások előtt egy ekkora nagy durranással indítanak.
Nyolc éve nyomatják, hogy nincs ingyenebéd, erre most, mikor szarul állnak, előállnak azzal, hogy legyen ingyenes a BKV.
Ilyen bődületes populista baromságot a jó Horn Gyula mondott, amikor ingyenes repülőjegyeket ígért a nyugdíjasoknak.
Mert mi történne, ha ingyenes lenne a BKV?
Boldog boldogtalan használná, hiszen ingyen van ... mivel már most is a 100%-os kapacitás felett üzemel a BKV (ne feledjük, a szabványnak számító 4 utas / négyzetméter külföldön már soknak számít, nálunk meg ugye ...), a BKV pár nap alatt összeomlana.
És ez vajon kiknek lenne jó? Ismerjük ugye, hogy szeretnek a szocik privatizálni? Előbb egyre kevesebb pénzt adnak működésre, hagyják, hogy lerohadjon a cég, majd sajnálkozva közlik, hogy veszteséges / tőkehiányos / az állam rossz gazda, és aprópénzért eladják.
Nem ők a célközönség. Ők már most is ingyen utaznak.
Szerencsére a Veke ízekre szedi ezt a hülyeséget.
Minden szavával egyetértünk:
1, "A BKV összes jegyárbevétele 2010-ben várhatóan 51 milliárd forint, ezen felül a nyugdíjasok és diákok kedvezményes utazását az állam 17 milliárd forinttal támogatja. A BKV 130 milliárd forintos költségvetésének több mint a fele, összesen 68 milliárd forint esne ki az utazás ingyenessé tételével. Ez a forráshiány a BKV azonnali csődjét, a budapesti tömegközlekedés összeomlását jelenti, ráadásul a tömegközlekedés ma is forráshiányos, a mai árakat megfizető utasait is alig tudja elvinni, olyan rozoga és öreg a járműpark."
2, "A tömegközlekedés ingyenessé tétele közgazdasági nonszensz, a rendszer finanszírozhatatlanná válik, egy esetleges kizárólag adóbevételekből történő finanszírozás pedig nem csak igazságtalan, de adóemelést vagy a költségvetési hiány növekedését is maga után vonja. A világon egyetlen 100.000 lakosnál nagyobb városban sincs teljesen ingyenes tömegközlekedés, sem a fejlett világ országaiban, sem a Horváth Csaba által meghirdetett populista demagógia gondolatvilágához közelebb álló Észak-Koreában vagy Venezuelában."
3, "A budapesti városvezetés az elmúlt években a BKV problémáira következetesen mindig rossz válaszokat adott: a közlekedést felügyelő Hagyó Miklós és Horváth Csaba több alkalommal járatritkítási programokkal és jelentős jegyáremelésekkel kívánták orvosolni a BKV gondjait, ami ellen a VEKE mindig tiltakozott. A leépülés eredményeként ma Budapesten a lakosok jövedelméhez viszonyítva London után Európában a második legdrágább a tömegközlekedés, a szolgáltatás színvonalát igencsak meghatározó buszpark életkorát tekintve viszont elsők vagyunk: a 17 éves átlagéletkorral a legöregebb buszai Budapestnek vannak. Összességében tehát kijelenthető: az elmúlt évek – éppen a most bejelentést tevők által meghozott – hibás döntései nyomán a budapesti tömegközlekedés szolgáltatási színvonala lezüllött, míg árai az egekbe szöktek. Erre a problémára azonban nem az ingyenes tömegközlekedés demagóg és populista ötlete a megoldás, hanem a tömegközlekedés díjszintjének ésszerű, más közép-európai városokhoz hasonló mértékűre csökkentése és a tömegközlekedés fejlesztése."
4, "Az elmúlt években minden egyes tarifaemelésnél a VEKE javasolta, hogy a monoton és ésszerűtlen áremelések helyett végre vezessenek be időalapú jegyrendszert, korszerűbb tarifastruktúrát. Ezt a javaslatunkat változatlanul fenntartjuk, továbbra is úgy látjuk, hogy a használatot ösztönző, igazságosabb tarifarendszer bevezetése elkerülhetetlen. A városházi vezetők azonban minden ilyen javaslatot elutasítottak, csak az áremelésben hittek – legutóbb, 2009 végén épp Horváth Csaba volt az, aki akkor még kormánybiztosként diktátumként erőltette rá a Fővárosi Közgyűlésre a 2010. évi tarifaemelést és érvelt az áremelés mellett, amely azóta kimutathatóan az utasszám jelentős csökkenését okozta. Nem lehet másnak, mint arcátlannak nevezni, hogy épp azon politikusok, akik Budapest tömegközlekedésének mai, tarifaszintjét és járműparkját tekintve más kelet-európai nagyvárosokhoz képest is elszomorító helyzetét előidézték, a BKV-t korrupciós ügyekkel a működésképtelenségig züllesztették, most úgy tesznek, mintha ebben semmi felelősségük nem lenne."
5, "Külön szót érdemel az összességében nevetséges javaslat azon kis szakmaiatlan részlete is, mely szerint csak a budapesti lakhellyel rendelkezők kapnák ingyenesen a szolgáltatást. Ez azt jelentené, hogy a tömegközlekedésért lényegében senki nem fizetne (hisz a BKV-t rendszeresen használó vidékieknek megérné ideiglenesen átjelentkezni Budapestre), az ellenőrzés és az értékesítés teljes rendszerét azonban továbbra is fenn kellene tartani, például a külföldieknek szóló jegyek értékesítése és ellenőrzése céljából. Ráadásul, a már ma is nagyrészt adóforintokból fenntartott fővárosi tömegközlekedés kizárólag a budapestiek számára történő ingyenessé tétele alkotmányossági aggályokat is felvet."