Skip to content


       Szűrés lista

Novák szerint Biszkunak 640 ezer forint a nyugdíja

Egy kis politikai bulvárhír így a dögmeleg délután kellős közepén, az uborkaszezon elején.

Novák Előd a parlamenti büfében azt tudta meg Wittner Máriától, hogy Kubatov Gábortól tudja, hogy Biszku Bélának 640 ezer forintos a nyugdíja.

Mindezt annak kapcsán kotyogta ki, hogy a Jobbik az Országgyűlés bizottsága elé hívná el Biszkut ahol "köteles lenne vallomást tenni, így egy nyilvános tárgyaláson, kamerák közt adott válaszainak akár dokumentumfilmben való közzétételét már nem tudná letiltani."

A javaslat nem kapta meg a kétötödös, szükséges támogatást.

Amúgy meg mi értelme lenne a bizottság előtt meghallgatni?
Biszku csak azt mondaná, amit a filmben: nem kér bocsánatot, nem bánt meg semmit, oszt' csókolom.

A 640 ezer forintos nyugdíj bizony nem kevés ...

De a Jobbik tényleg ilyen naiv, hogy azt hiszik, majd a Fidesz elszámoltat, meg rendezi a múltat? Szűrössel, Pozsgayval, Martonyival, Matolcsyval, Pintérrel meg a többi MSZMP meg KISZ-tagokkal a soraikban? 

Schmittel a Sándor-palotában?

Egy utolsó, hazug, senkiházi Veres Janit sem bírnak megfogni, nemhogy Biszkut.

Címkék: fidesz jobbik abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr762121123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Denimm 2010.06.30. 16:13:58

szerintem az a nyugdíj nem sima nyugdíj.Nem vagyok benne biztos hogy állami nyugdíjat lehet ennyit kapni.Valami más juttatás is lehet ott a 640 ezer forintba.Már nincs időm utána olvasni de amennyire tudom ilyen magas összegű nyugdíj nem jöhet ki.

Zigi 2010.06.30. 16:17:39

A Jobbik nem naív, nagyon is jól tudják, hogy a Fidesz NEM fog elszámoltatni, de minden alkalmat megragad, hogy ezt szóvá tegye. Idejében el kell kezdeni a felkészülést 2014-re.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.30. 16:21:17

@Zigi:

Mondasz valamit ....

Amúgy azt hittem, ez lesz a legkeményebb, leghúzósabb nyár, mer olyan ügyek, iratok látnak napvilágot, hogy ezzel lesz tele a nyár .

De nincs semmi.

Most akkor minden botrány, lenyúlás kipattant még a kormányváltás előtt?
Érdekes ..-

törökszultán 2010.06.30. 16:33:35

@zero: Tényleg. Már több mint egy hónapja, hogy van új kormány.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.30. 16:51:55

"De a Jobbik tényleg ilyen naiv, hogy azt hiszik, majd a Fidesz elszámoltat"
Az elszámoltatás szerintem nem az őskoncsikra vonatkozik.
De amúgy ezeket 1990-ben kellett volna letiltani, lecsukni. Lelőni.
Ahogy Biszkut is.

Locassen 2010.06.30. 17:03:30

(történelem, emelt szintű érettségi)

15. Jelölje meg, hogy az alábbi személyek közül melyik a kakukktojás és indokolja választását (1+1 pont)
a) Augusto Pinochet
b) Slobodan Milosevic
c) Adolf Eichmann
d) Biszku Béla

Helyes válasz: d)
Indoklás: a felsorolt személyek állami vezetőként emberek tömeges lemészárlásáért voltak felelősek, és BB kivételével hosszú idővel a bűnök elkövetése után állították őket bíróság elé és ítélték el

Arp1 2010.06.30. 17:05:46

'56-os biszkus MSZMP-t összemosni olyan volt KISZ tagokkal, akik nagyban hozzájárultak ahhoz hogy a mondott KISZ (meg MSZMP, meg az egész kommer rendszer) megszűnjön, nem szép dolog.

Ez egy ilyen jobbikos (és fiatalos) baromság amit mondogattok időnként, de nem kéne. Aki rendszerváltás után született, az dicsekedhet, hogy nem volt KISZ tag, de mint rendszerváltás után született úgy sz*rt se tett azért hogy a régi rendszer megszűnjön. Aki a periférián élt abban a rendszerben, az meg se buktathatta azt.

Mit gondoltok mi lett volna például Pozsgay nélkül?

Énbagoly 2010.06.30. 17:07:33

@zero: a dísszivatások már megvoltak. Most mindenki nyaralni megy, aztán az önkormányzati választások előtt majd dőlnek ki megint hullák a szekrényből.

@ColT: Baromira nem izgat, mit kellett volna csinálni '90-ben. Most csináljanak valamit ezekkel, mert eddig megúszták. A múlton nem lehet változtatni.
Most például szépen levehetnék a biszku nyugdíját a tizedére. Ja, és még szétnézhetnének, hogy kivel kéne ugyanezt csinálni.

kill004 2010.06.30. 17:13:52

@Arp1: "'56-os biszkus MSZMP-t összemosni olyan volt KISZ tagokkal, akik nagyban hozzájárultak ahhoz hogy a mondott KISZ (meg MSZMP, meg az egész kommer rendszer) megszűnjön, nem szép dolog."

Ja, persze, tudjuk, ők belülről bomlasztottak. Lófaszt! Rájöttek, hogy hát elvtársak ez most már nem megy tovább, leszünk kapitalisták. És lőn! Lásd : feri, veres, kapolyi, stb...

Marcellusca 2010.06.30. 17:26:35

@kill004:
Azé', Orbán Megfelelő Ember Viktort és kollégista társait se felejtsük ki a felsorolásból!

Marcellusca 2010.06.30. 17:27:04

Most KBM van vagy AVH? :D

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.06.30. 17:50:10

Após-jelölt nagy Jobbikos volt, erre a szomszéd rábeszélte a Fideszre. Mondtam neki, jön még kutyára szalonna. Aztán amikor elszálltak a devizák/valuták a forinttal szemben, akkor már megbánta a döntését. Vannak jópáran az országban. Sajnos nem tudok röhögni, hogy ugye, megmondtam?

Prof. Dr. Simon Templar 2010.06.30. 17:59:54

@Arp1: Én nem voltam KISZ-tag, engem Kádár mocsadék sünjei vertek '86-ban, '87-ben de még '88-ban is, úgyhogy az összes KISZ-tag elmehet a halál f@szára.

Akkor járultál volna hozzá bármilyen rendszerváltáshoz, ha te is ott lettél volna pl. '87 okt. 23.-án, amikor 16-17 éves suhancokat vertek hurkásra az akkori rendőrállatok.

Másnap a tesitanárnak úgy kellett beadni, hogy az osztálytársam lázas és azért nem öltözik át tesire, pedig csak előző nap simán hurkásra verték. Ha meg nem megy be, akkor kicsapják.

tizenkilencszázalék 2010.06.30. 18:08:10

@kill004:
Ezzel csak egy gond van tényszerűen: akik "belülről bomlasztottak", akik annak idején a Reformkörökben szétkúrták az MSZMP-t, azok már sehol sincsenek a MaSzoP-ban. Eltakarították őket a gyurcsányok, veresek, hagyók, botkák, újhülyék, meiszterhauserek, cuslágok, kisspéterek. Ezeknek ugyanis nem tisztességes baloldalra van szükségük, hanem pénzre a zsebükben.

Dzsugás Vili 2010.06.30. 18:15:03

@ColT:
Hát nem fognak. Biszku et. a KGB egyik fő ügynöke is volt egyben. Putyin ezredes elvtárs nem fogja hagyni, hogy egy volt kollegát meghurcoljanak. De még emigrálhat Oroszországba, mint Honecker Chilébe...

KoGy (törölt) 2010.06.30. 18:26:19

"640 ezer forintos a nyugdíja"

Még, hogy nem éri meg kollaborátornak lenni. :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.30. 18:32:54

@Arp1:

Ki mihez járult hozzá?
LOL :-)

Kisembör 2010.06.30. 18:33:12

@KoGy:
Hát már hogy ne érné meg? A FIDESZ-el is megéri! Lásd Warwasowszki Tihomért! 90 előtt még ezredesi rangban a Fejér megyei Rendőr-főkapitányság gazdasági igazgatója, utána szoci polgármester, most meg APEH alelnök. Állítólag tényleg kiváló gazdasági szakember, de ez a FIDESZ nélkül csak bolsevik trükk.

Angyal István 2010.06.30. 18:40:46

@Zöld Ember (aka Quain):
Én 79-80-ban voltam ott a Múzeum-kertben és a Petőfi szobornál. Az, hogy a rendőrsorfal fotózása miatt elvették és összetörték a gépemet, az hagyján, de kaptam még két helyszíni, igazi "csendőrpofont" is a proletárhatalom rendőreitől. Nem dicsekszem vele. Az exponált film meg akkor már az alsógatyámban volt.

Horizont 2010.06.30. 18:41:21

Azért, mert a Novák mondja még nem biztos:) Szeretném ha nem lenne biztos, mert azért ez minden biztosítékot ki kellene, hogy verjen orrba - szájba!! Biszkuról a következőt tudjuk fixen: 1921-ben született, nyugdíjba ment (küldték) 1978-ban 57 éves korában (akkor a férfiaknak 60 év volt a korhatár). Tehát 32 (!!!!!!) éve van nyugdíjban! Sokatoknak az életkora sincs ennyi:)) Ha normál átlagemberi nyugdíjjal ment volna el akkor is a 32 évi emelésekkel már nagyon szép nyugdíja lenne! De ha mégis Nováknak van igaza, akkor ide 32 év oda 32 év, nagyon, de nagyon kiemelt nyugdíjjal kellett elmennie. Pedig Kádár félreállította:) Mi lett volna ha nem állítja félre?
Mindegy is lenne, hogy mennyi az annyi , mert se 640 ezret, se 80 ezret nem érdemel meg.
Ami engem ledöbbentett az az, hogy rendszerváltás volt (állítólag) kormányok jöttek, mentek, hol jobb, hol bal volt a nyerő,volt ellenzék is (állítólag) volt 3 Köztársasági elnökünk is, és soha senkinek nem tűnt fel, hogy itt van ez a véreskezű, betonagyú (meg még a többi aki él közülük) mi is van ezzel? Né má mekkora a nyugdíja, bogarásszuk csak meg, ha már nem számoltattuk el az erkölcsi bűneivel legalább a pénzével tegyük. Nem háborgatták, élt mint "marci hevesen" és még azt a fene nagy büszkeségét se sikerült "elvenni" tőle.

kej 2010.06.30. 18:43:20

bocs fiúk a gigaoffért, de ezt most találtam a kreatív blogján:

A nyári szünet után nem folytatják a Szólás Szabadságát, így Krizsó Szilvia, aki a műsort vezette lekerül a képernyőről. Helyette Halász Zsuzsa volt híradós műsorvezető, a KDNP volt szóvivője indít majd műsort a közszolgálati csatornán.

Demokrata 2010.06.30. 18:44:54

@kej:
Éljen a szólásszabadság!

kej 2010.06.30. 18:52:48

@Demokrata: de legalább az alkotmányba bekerült:)

Demokrata 2010.06.30. 19:03:35

@kej:
De nemsokára ebből az alkotmányból is az lesz, mint Ceauşescu idején a Károli-bibliából...

Demokrata 2010.06.30. 19:05:57

@abandi:
Kinek? A nácik egyébként hentesbárdot és zongorahúrt szíveskedtek használni.

kill004 2010.06.30. 19:06:10

@tizenkilencszázalék: A tisztességes baloldal az milyen? Sosem volt, sosem lesz. Na ne vicceljünk kérem!

tizenkilencszázalék 2010.06.30. 19:08:25

@kill004:
Úgy hívják, hogy SZOCIÁLDEMOKRÁCIA. Ami attól balra van, az nem baloldal, hanem bolsevizmus.

f.m.j. 2010.06.30. 19:11:13

rossz helyen, és rossz időben vagyunk, és az útirányt is elvétettük... vagy sose vót

kill004 2010.06.30. 19:12:10

@tizenkilencszázalék: És te láttál már ilyet Magyarországon?

abandi 2010.06.30. 19:13:02

@Demokrata:
Kevés az általad említett hazugság!
Gondolom a hollókoszt rémseget is átélte vmlyik felmenőd....álmában.
És lettél, te, szarházi!

charlie 2010.06.30. 19:14:35

Öreganyám egy évben nem kap ennyi nyugdíjat, egy végigdolgozott élet után...

jozicsenko 2010.06.30. 19:15:18

@tizenkilencszázalék: azt kérlek kéthly annával együtt lehet elfelejteni: gyf szerette volna újraépíteni, de nehéz az apró klánnal, nameg ugye kapolyié az mszdp (igen, a saját pártja a szocdem párt), szóval itt az lmp lehet egyedül hiteles baloldali párt

amennyiben képesek rá, hogy a volt szdsz-seket, mszp-seket vasvellával zavarják el a jó búsba: inkább egy becsületes második hely ősszel, mint egy csúf bukta pl vágóistvánnal, kunczével, stb

@Horizont: sajnos az mszp stabilan beáll(hat) 20% köré, mert van annyi baldroid, nyugdíjas, segélyezett, pártkatona, expárttitkár, cimbora, sógor, koma, jóbarát, aki megszavazza őket

borsodot és baranyát elviheti a jobbik, ha cigányozik -láttuk, olvastuk, majdnem ugyanannyit értek el, mint az elvtársak-, a további terület/szavazat szerzés csak akkor jöhet elő, ha a nyugdíjasokat az mszp ellen fordítják:"b.szod öregapám, azokra szavazol, akik még most is 600ezret adnak biszkunak?!" szépen, lassan, sok munkával el lehet ásni az mszp-t, de tartós kocsmapolitika kell hozzá: a fidesz gyenge benne, a jobbik meg majd belejön (zsidózni, cigányozni már profin tudnak, nem?)

tizenkilencszázalék 2010.06.30. 19:19:05

@kill004:
Látni nem láthattam életkoromnál fogva, de azért élt itt Peyer Károly és Kéthly Anna, ha nem tévedek. A MaSzoP-ban az ilyen gondolkodás nagyon korán el lett takarítva. Az én apám egészen az 1948-as nagy bedarálásig szocdem volt. Az említett két nagy baloldali politikus tiszteletét megpróbálták kiverni belőle az ÁVH-n. Na, nem is lett MDP-MSZMP tag!

abandi 2010.06.30. 19:20:59

@jozicsenko:
Mi a gond a zsidó-cigányozással, pajtás?!
Ja, hogy szerinted minden ember egyformán lopós....?
Kibaszottul tévedsz!!!

jozicsenko 2010.06.30. 19:32:48

@abandi: nem mondtam, hogy egyformák vagyunk :-)))

sőt, pontosan tudom, hogy az iso 9001 szabványú pártdroidok első mondata, hogy háááát, a fideszesek iis lopnak! (ja, kapolyi meg találta a pénzét, az apró család meg nyaralni jár indonéziába...)

mindegy, arra akartam rámutatni, hogy az egységsugarú egyszerű mszp-st azzal fogod meg, ha elmondod, hogy az egyenlőség nevében ugyan az átlag nyugdíj 85e Ft, de ez úgy jön ki, hogy a vezérek, volt pártitkárok, főfunkcik 300 felett kapnak, biszku meg 600 felett...

lenne arc megnyúlás: affene beléjükkel (igen, pár pillanat mulva megint azzal jönnének, hogy hát a fideszis... igen, persze: a cél, hogy ne az mszpre és ne a fideszre szavazz legközelebb: ott van a jobbik...

s akkor még nem is beszéltünk egy apróságról: az u.n Ratkó gyerekek nem sokára nyugdíjba mennek: a java az elmúlt 20 évben így-úgy dolgozott, de nem sok volt bejelentve, nagyon sokan bizony minimálbéren

amiért minimálnyugdíj jár majd: 28e Ft, talán? mindegy, nem sok

ha addigra kiépül egy erős suttogó propanda, hányan voksolnak a jobbikra, aki felezi a fentiek nyugdíját? elég sokan...

Horizont 2010.06.30. 19:40:03

@f.m.j.: Szia rég jártál erre :) Vagy csak ritkán?

Horizont 2010.06.30. 19:45:46

A mostani belügyminiszternek 130.840 ft. a nyugdíja.
Lehet, hogy 32 nyugdíjban eltöltött év után neki is meglesz 640 ezer ?!:))

Kisembör 2010.06.30. 19:54:45

@Horizont:
Ez a két jóembör megdolgozott a nyugdíjáért! Mindketten kapjanak annyit, amennyit édösanyám a kiskereskedelemben eltöltött, egészségét tönkretevő 42 év munkaviszonya után: 87 250 Forintot. Megérdemlik.

trojka 2010.06.30. 19:56:22

"Gondoljátok meg, proletárok..."

Demokrata 2010.06.30. 19:58:14

@jozicsenko:
Most egy pillanatképet nyomtál be a folyamatban lévő össznépi pofáraesés félidejéről.
A sumákolás árát ki fogja megfizetni?

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2010.06.30. 20:03:31

Zero, a Jobbik az hitte?
Én is.

A Jobbik naív faszok gyülekezete : )))

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2010.06.30. 20:04:52

@zero: Most látom, te is naív fasz vagy! : )

abandi 2010.06.30. 20:05:30

@jozicsenko:
Válaszul szemezgetnék a Mandínerről, Grift extra-polgrtástól:
-"kérem, nem helyes hogy maga aki okos és gyakorlati ember, hülyíti ezeket a srácokat.
nem lesz lopás, mert ezek nem lopnak. jó, higgyék el, rendben, hit nélkül a propaganda sem megy.
de hogy már nincs mit ellopni, ez nyílvánvaló szamárság, de inkább sika kamu. maga tudja a legjobban, hogy lesznek állami megrendelések, lesznek tenderek, lesznek városi ügyek, lesz gazdaság. az ellopni való pénz nem úgy keletkezik, hogy van és ellopják, mint azt maga is tudja, hanem úgy, hogy bejön a minisztériumba kovácsjános és azt mondja, baszki írjátok már úgy ki a tendert, hogy tudod, te sem jársz rosszul. vagy méginkább, úgy hogy kitalálják kovács urat, ráírnak egy tendert és kovács úr teszi a dolgát.és még akkor ottan vannak a pártfinanszírozási nagydurranások."
-"ennyi a lényeg. féken kell tartani az éhes sereget. nem hagyni fosztogatni. egy kis rekvirálás megengedett. ennyi a különbség a komcsik és mint közt."

Sajna, a legjobbat: a politikusi alkat jellemző lírását nem találtam, de az általam visszaadott szerény lényeg:
-már kisdobos korában úttörő akart lenni és mindig az élen járt. A középiskolában szarkavaró, az egyetemen már csinálta is.
Az első munkahelyén senki sem ismerte, a többin folyamatosan egyre jobban gyűlölték...
Satöbbi.
No,ilyenek és ezek a vezetőink a pártokráciában.
kérem, ne fújjon port a fiatalok szemébe! :)"

jágör68 2010.06.30. 20:10:03

A jóqrvaannyát, ha tényleg ennyit kap- és kapott eddig is- egy rohadt szemét komcsi gyilkos, aki meg életek mentésével tölti az életét (35- 40 évet, sőt az ügyelettel együtt kb egy átlag munkavégző 1,5- 2xét is!!) kap 100.000 körüli nyugdíjat.
Rohadjon meg ez a szemét ország.
Aki eltűri, az meg is érdemli!

szociáldemokrata 2010.06.30. 20:14:20

@jozicsenko:
Azért a bolsevik Fletót együtt emlegetni Kéthly Annával, önmagában kegyeltsértés. Fletó és bűntársai a legfontosabb értéket száműzték a magyar baloldalból: a demokráciát. Le akarták másolni a hatékonyság érdekében a FIDESZ elnöki diktatúráját. De ez a szociáldemokráciának derékban szűk. Ebbe még Tony Blair is belebukott egy idő után. Csak két példa van: a demokratikus működés megőrzése mellett, vállalva a bekövetkező, de megújulást eredményező választási bukásokat is, a német és a svéd szociáldemokrácia. És a a Szocialista Internacionálé 1989. júniusi stockholmi nyilatkozata (fedonevelukacs.blog.hu/page/8), melyet a MaSzoP vezetői és ún. "értelmiségi holdudvaruk" mintha nem is olvastak volna. Mert csak pofázni és írni tudnak, olvasni meg nem. Csak a zsebüket tömni.

2010.06.30. 20:17:28

Költse patikára az utolsó garasig!
Amúgy van ilyen "kisnyugdíjas" sok. Az egyik nyugger kollégám mesélte, hogy amikor ment a postára a nyugdíjáért, elkezdtek a markába számolni valami 320e Ft-ot a szokásos 86-ja helyett. Kérdezte, hogy mi történt, emelés van-e, erre kiderült, hogy van egy másik, azonos nevű nyugger is abban a körzetben, a postás kisasszony meg fáradt volt, és nem nézte a címet, csak a nevet. Szegényke totál leizzadt, és nem győzött hálálkodni, hogy figyelmeztette, merthogy annak is negyed évi fizetése bemehetett volna a kasszába, ha az öreg elviszi a 320-at.

gramercy 2010.06.30. 20:27:04

@Arp1: tfh. az MSZMP-nek volt 800.000 tagja

ez azt jelenti, hogy 9.600.000 ember tudott letezni anelkul is...

kollaboransokkal meg szerencsesebb orszagokban,..node nem fejezem be

KISZ szamait nem tudom, valoszinuleg randabbak

az uttoroseget meg a sima kisz tagsagot meg el tudom fogadni, parttag kisztitkar stb. es afelett megbocsatani sem

Demokrata 2010.06.30. 20:27:43

@szociáldemokrata:
Na, ja! Ha a szociáldemokráciából kiiktatják a demokráciát, akkor abból vagy bolsevizmus lesz, vagy nemzetiszocializmus.. Így függ össze egymással a sok demagógia.

gramercy 2010.06.30. 20:31:25

@Kisembör: Warvas.s.sdk.sd. mellett a volt t.banyai polgarmester is emlitesre melto: SZDSZ-SZDSZ-FUGGETLEN-FIDESZ-FIDESZ

igy nyert polgarmesterseget

most meg allamtitkar

abandi 2010.06.30. 20:31:40

@szociáldemokrata:
Maga álmában dugja az imádott illagalitásban jártasát-natasát ...
Hagyjon nekünk békét, hogy készülhessünk a harcra!
Vagy a hasra-arcra...

szociáldemokrata 2010.06.30. 20:36:37

@abandi:
Ezt a dumát már ismerjük:

Die Fahne hoch die Reihen fest geschlossen
S. A. marschiert mit ruhig festem Schritt
Kam'raden die Rotfront und Reaktion erschossen
Marschier'n im Geist in unsern Reihen mit

Die Strasse frei den braunen Batallionen
Die Strasse frei dem Sturmabteilungsmann
Es schau'n auf's Hackenkreuz voll Hoffung schon Millionen
Der Tag fur Freiheit und fur Brot bricht an

Zum letzen Mal wird nun Appell geblasen
Zum Kampfe steh'n wir alle schon bereit
Bald flattern Hitler-fahnen Uber allen Strassen
Die Knechtschaft dauert nur mehr kurze Zeit

Die Fahne hoch die Reihen fest geschlossen
S. A. marschiert mit ruhig festem Schritt
Kam'raden die Rotfront und Reaktion erschossen
Marschier'n im Geist in unsern Reihen mit

Magasra a zászlót, a sorok szorosan zárnak
SA menetel nyugodt, kemény léptekkel
A bajtársak, akiket a vörös front és a reakció lelőtt
Lélekben velünk menetelnek

Legyen szabad az utca a barna csapatoknak
Legyen szabad az utca az SA harcosoknak
Milliók néznek reménnyel telve a horogkeresztre
A szabadság és kenyér napja jön

Utoljára hív a kürt szemlére
Már mindannyian készek vagyunk a harcra
Hamarosan Hitler-zászlók lobognak minden utcán
A szolgaság már nem tart soká

Magasra a zászlót, a sorok szorosan zárnak
SA menetel nyugodt, kemény léptekkel
A bajtársak, akiket a vörös front és a reakció lelőtt
Lélekben velünk menetelnek

trojka 2010.06.30. 21:09:22

En ezt nem ertem. Akarhová megyek elegedetlenkedni, elöbb-utobb azt veszem eszre, hogy mindenki igyekszik a másikkal összeveszni. Ennek a "Béla bácsinak" a nyugdiján mit kell vitatkozni. ennyit állapitottak meg neki, mert szépen szolgálta elvtársait. (Lehet, hogy szerinte a Hazáját is). Talán most is meg lehetne néhány nyugdijat piszkálni és lehet hogy még nem is az övé (Biszku) lenne a legtöbb, de talan azt is megkockáztatnám, hogy a középmezönyt foglalná el. Igen pofátlanságnak tartom, hogy egy gyári vagy egy volt TSZ dolgozo szinte a semmivel éldegél, és még kiszorit belöle a gyogyszer és egyéb mellett a gyerekeknek, az unokáknak is. Ezzel kéne foglalkozni, ezért kéne a vasat verni, nem azért, hogy ennek az elvtársnak valamikor mennyi nyugdijat állapitottak meg. Most egy melos ha nyugdijba megy, alig kap valamit, mert már mindenféle csalafintaságot kitaláltak, csakhogy ne éljen tul sokáig. Ha minden hatalomra juto kormány annyi jot igér, miért nem tartják magukat az adott szavukhoz. Nagyanyám gyerekkoromban mindig azt mondta: "Kisfiam, a politika az urak huncutsága." (Két világháborut, egy 1919-et, egy 1956-ot ért meg, 300 ft volt a nyugdija, de mijen igaza volt...).

abandi 2010.06.30. 21:23:22

@jozicsenko:
És cak Neked:
www.youtube.com/watch?v=FDyOruGN76Y
"Még, még, még, Ennyi nem elég!"

f.m.j. 2010.06.30. 21:42:01

@Horizont: mindennap vagyok, csak már belefáradtam... :) ja, meg közben államvizsgáztam egyet, még mindig a tételekkel álmodom :)

jozicsenko 2010.06.30. 21:42:35

@Demokrata: te, én és mindenki más, aki nem nyugdíjas, illetve 10 éve belépett egy magánnyugdíjpénztárba: a megtakarításodat besöprik az állami közösbe (megette a fene: ott állampapír, garancia, most a 3át bármikor ellopják, mert válság van), oszt kapsz érte egy igéretet, hogy majd lesz valami, valamikor...

@szociáldemokrata: azért írtam kéthly annát, mert ő volt az utolsó hiteles szocdem
ma ezt kapolyi elvitte, ill. gyf szeretné lenyúlni: hiteles arcok nincsenek baloldalon, talán ha az lmp benyomul középről és elviszi a javát (persze ehhez türelem kell és kivárás, ami talán mostanra megjön az újaknál: a jobbik a csórókat és elégedetleneket viheti el, az lmp a nagyvárosiakat)

@trojka: a lengyelek szívfájdalom nélkül meglépték, hogy a volt pártvezérek pénzét visszavágták a fenébe - igazából nekem az fáj, hgoy egyre több lesz a nyugdíjas, akik végigdolgoztak egy életet. közben ezek a disznók elhitették velük, hogy a nyugodt magas nyugdíj jár mindenkinek alanyi jogon: ma az átlagnyugdíj nem sokkal van a kezdő diplomás nettója alatt (88e vs 93): ők egyre többen lesznek, mi egyre kevesebben - elég ha azt nézed, hogy évente a kassza 25%át utólag kell belelapátolni, mert nem elég...

és akkor a ratkó gyerekek még meg sem érkeztek (de pár év, és itt lesznek! sokan lesznek! és mind az mszp-re fog szavazni, ha nincs időben értelmes válasz!)

ui: a környékbeli államok alapján nekem jár az egykulcsos adó, az alacsony benzin, a cégbarát környezet, a munkám elismerése -bár akkor nem lenne elég pénz a slepp és a szavazóréteg fenntartására...

abandi 2010.06.30. 21:52:57

@jozicsenko:
1. a kulcsár effktus...
2. itt tévedsz. kétlianna uo. kommunista volt, mint károlyi, csak nyugatszimpatizáns...
3. A többi igaz is lehet.

Kicsit Karcos 2010.06.30. 21:54:56

@ColT:

"Lelőni."

Ha nem magyar színekben versenyzett volna, hanem pl. szovjetben, akkor az járt volna, hiszen egy egyenes gerincű gazemberről van szó, nem valami sunyiról; az ilyen esetekre viszont a kötelet javasolja a protestáns etikett.

Egyébként nem értem, miért hihetetlen a hatkilós nyugdíj. Ma is a többszörösét keresi egy főelvtárs, mint Átlag Jóska, és 32 év alatt volt elég nyugdíjemelés is.

Azt gondolom senki nem hitte, hogy a komenista ászoknak filléres gondjaik vannak, vagy kevesebb a havi fixük, mint egy csóri képviselőnek.

@Zigi: jó az észrevétel, egy pillanatig sem gondolta komolyan a Fidesz az elszámoltatást., a Jobbik éppen ezért nyugodtan rárepülhet ezekre a témákra, nem fogja "kifogni a vitorlájából a szelet" a kormánypárt ebben a témában.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.06.30. 22:08:21

Nem... a Jobbik nem ennyire naiv. Azonban 4 millio magyar ugy tunik, igen. Ezeket a kerdeseket nem azert kell feszegetni, mert akkor barmi is tortenik, hanem azert, hogy a "bekes tobbseg" is radobbenjeb vegre, mennyire nem valtozik semmi a "liberalis, demokratikus jogallamisag" menten. Hogy mekkora ordas hazugsag az is!

abandi 2010.06.30. 22:09:33

@Kicsit Karcos:
Maga egy lejárt lemez (ráadásul kicsit karcos)!
Olyan béketáborbeli, asszonyszavú...

Kicsit Karcos 2010.06.30. 22:40:56

@abandi: látom, a személyeskedés már jól megy, miért nem indítasz egy blogot rólam? Itt meg beszélgethetnénk pl. Biszku nyugdíjáról, lámpavasazhatunk is, ki hogyan szereti.

abandi 2010.06.30. 22:50:51

@Kicsit Karcos:
Nem kell megsértődni minden más karcon-élen!
A vélemény olyan mint a segglyuk: mindenkinek van.
A maga semleges-jólnevelt semmitmondása idegesít engem.
Ráadásul még szapora is, mint a fosás....

Dr Smit Plagius 2010.06.30. 23:30:41

honnan tudja a kubatov, hogy a biszkunak mennyi a nyugdíja? és miért mondja el a büfében wittnernek? tisztességez ez? erkölcsös talán? morálisan erősítő? törvényes?
válaszoljatok...

abandi 2010.06.30. 23:46:42

@gattamorte:
Válaszom:
Te gy húlye vagy!

abandi 2010.06.30. 23:58:56

@szabogyula:
Szevasz Gyuszi!
Tájékoztatlak, hogy felkerültál az AVH listájára...
is.

Brother Hate 2010.07.01. 01:07:29

Oszolj, sötétség! Nagyokos szocdemek, essen le szemetekről a hályog! Itt van a ti imádottatok valós története: t7.hu/dno

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.01. 06:33:48

@Énbagoly: Ez eddig OK, de most bíróság elé állítani... Most már dögöljön meg a francba. Sokat már nem érne, ha börtnbe dugnák. Arra az 1-2 évre?
Amúgy meg, ha leveszed a nyugdíját? Az eddig kapottból vígan elél haláláig... Leszarja...

kill004 2010.07.01. 07:11:50

@tizenkilencszázalék: Keverni tetszik a dolgokat. Kéthly Annáékat az MSZMP-s és a Kiszes fiúkkal. Nézd csak meg mire reagáltam elsőre:

"'56-os biszkus MSZMP-t összemosni olyan volt KISZ tagokkal, akik nagyban hozzájárultak ahhoz hogy a mondott KISZ (meg MSZMP, meg az egész kommer rendszer) megszűnjön, nem szép dolog."

gyedmaroz 2010.07.01. 08:06:18

"Egy utolsó, hazug, senkiházi Veres Janit sem bírnak megfogni, nemhogy Biszkut."

Erre azért ne kössél nagy összegű fogadást, az igazságszolgáltatás malmai nem 3 hét alatt őrölnek.

Kedves Zero, Laspalmas!

Néhány megjegyzést leírnék nem ellenséges szándékkal, ne vegyétek kötözködésnek de:

Az utóbbi pár hétben blogbejegyzéseitek hangvétele kezd olyan liberális hangot megütni ami eddig itt nem volt tapasztalható, kezdve szerencsétles scmidt(tt)ezéseitekkel, most a vasútazással, előtte orbánozás.
Divat manapság az élőfába is belekötni és mindenben a rosszat feltételezni, így volt ez 90-ben 1998-ban és most 2010ben is. Az indexes worluk, szily féle vonaltól ez a mentalitás sosem állt távol, már a sajtóhírek tálalásánál is tetten érhető ez a fajta elfogultság és keménykedés.

Engedtetssék meg : Schmidt Pál lehet jó köztársasági elnök, mint ahogy Árpi bácsi a Patkány 10 éven keresztül képes volt szdsz alapítóként eljátszani a pártfüggetlent, Fónagyék lehetnek vasútvonal visszanyitók, csak az a probléma olyan rossz az ország helyzete hogy nem lehet egy mozdulattal visszaállni a normál működésre. Az elszámoltatás hiányán gúnyolódni a kormányváltás után pár héttel gyerekes dolog, nyugodjatok meg a folyamatok a háttérben már elkezdődtek és idő kell amíg az igazságszolgáltatás elé kerülnek. Nincs statárium és rögtön ítélő bíróságok.

Kicsit lassítsatok, ne álljatok be az index fősodratába mert ezzel a lényegetek fog elveszni.

Kartal (rezervált) 2010.07.01. 08:24:45

@zero: ugye hogy ugye? A fityisz leváltása után egy hónappal tele volt a sajtó azzal, hogy a zOrbán filmeztette magát, meg tűzijáték, meg ezüsthajó meg koronaúsztatás... ehhez képest kapitális ügyekről kussolnak a narancsos elvtársak. Na vajon miért...
@gyedmaroz: a fenti neked is szólt. A Vastagbőrt liberálisnak nevezni, mert szóvá teszi a Fidesz ügyetlenkedéseit, ostobaságait is.... kicsit vicces. No mindegy.
A másik: "a folyamatok a háttérben már elkezdődtek " - no igen, az egyezkedések szépen, csöndesen mennek a háttérben a nyilvánosság megtisztító ereje nélkül. Aztán ki tudja mit egyezkednek az elvtársak ott fiatalkori cimboráikkal?

Kicsit Karcos 2010.07.01. 09:56:14

A kommunista elit nyugdíjainak átvizsgálását és a juttatások csökkentését kezdeményezi Wittner Mária 1956-os halálraítélt.

A Fidesz országgyűlési képviselője szerint megengedhetetlen, hogy többek mellett a számos ’56-os forradalmár haláláért felelős Biszku Béla egykori kommunista belügyminiszter nyugdíja meghaladja a hatszázezer forintot.

mno.hu/portal/722224

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.07.01. 10:09:18

Nem igazán értem, hogy miért nem lehet MOST felelősségre vonni az előző rendszer háborús bűnöseit. Az ilyen biszkubéláknak a vádlottak padján lenne a helyük, azután pedig börtönben.

Mielőtt valami piridroid jönne a "jaj szegény már öreg és különben is rég volt" dumával: náci háborús bűnösök után mind a mai napig kutatnak, és 90 éves bácsikat rángatnak bíróság elé. Pedig komcsi társaik ugyanolyan mocskos állatok voltak, mint a nácik, mégis jórészt büntetlenek, bűneik pedig megtorlásra várnak.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.01. 10:24:47

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): "Nem igazán értem, hogy miért nem lehet MOST felelősségre vonni az előző rendszer háborús bűnöseit."

Termeszetesen lehet. Meg egyszeru tobbseggel is, ketharmaddal meg akar a halalos iteletet is vissza lehet hozni a kedvukert.

Ket dolog kell. Hogy a donteshozok akarjak ezt, es merjek is. Igeny ugyanis volna ra. Nem az ondicsoito "forradalmuk" kapta a ketharmadot.

A legfontosabb, mindenki alltal vart dolog a felelossegrevonas es elszamoltatas. Ha az az egy elmarad, de minden mast jol csinalnak (ami masszivan valoszinutlen), akkor sem tettek meg, amit az egesz orszag (par ezer retkesfulu rettegot kiveve) var toluk.

Az a helyzet, hogy nagy reszuk ezt nem is akarja. Kerek perec lenyilatkoztak meg a valasztasok elott, nem ertem, hogy nem hallottak meg a rajuk szavazok. NEM LESZ elszamoltatas es szamonkeres, mert az csunya dolog. Torvenyes uton (wtf??) szeretnek rendezni, vagyis ahogyan eddig is tortent: sehogy. Mivel erre nincs torveny, ok meg nem csinalnak. Celiranyosan, kormanyszinten csak a gardat es jobbikot kell uldozni...de azt kell, es punktum!

Tul azon, hogy a szandek hianyzik, a mereszseg sincs meg. Az a nehany igaz lelku, aki kozejuk keveredett, inkabb lapit. Ugyan mit tiszteljek bennuk, es miben remenykedjek, ha egyszer egytol egyik erdekvezerelt percemberek? Honnan tudom, hogy azok? Hat onnan, ahogyan szelkakaskent fordulnak mindig arra, ahonnan az uralkodo szel fujdogal. Semmi kiallas az elvekert, a bennuk bizo es oket koveto emberekert, nulla kockazatvallalas. Egy szo mint szaz, hamis emberek, meg ha nem is mind bunozok a szo torveny szerinti ertelmeben.

derelyegrádi szellem 2010.07.01. 10:26:04

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:

remélem ennek a 'reneszánsz' embernek a nyugdíját a börtönkeresményéből számítják majd ki.

derelyegrádi szellem 2010.07.01. 10:31:22

@Meleardil Eressea Iluvadan:

"Termeszetesen lehet. Meg egyszeru tobbseggel is, ketharmaddal meg akar a halalos iteletet is vissza lehet hozni a kedvukert."

Tévedsz.

A halálos ítéletet, mint büntetési nemet nem az OGY törölte el, hanem az Alkotmánybíróság, és az AB határozatai nem változtathatók meg (még maga az AB sem teheti), és azzal szemben jog nem alkotható sem 2/3-dal, se 3/3-dal, de még 4/3-dal sem.

Ezt ezért az AB-vel mondatták ki annak idején, hogy így legyen.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.01. 10:47:22

@derelyegrádi szellem: LOL Az alkotmanybirosag az alkotmany egyseget vedi. Mond csak, megsemmisithet az alkotmanybirosag egy alkotmanymodositast, mondvan, hogy az alkotmany modositasa alkotmanyellenes? Az oximorongyartas is lehet persze egy szakma, csak profin kell csinalni.
Ahogyan te itt eloadtad, Magyarorszag az Alkotmanybirosag uralma ala esik. Amennyire en tudom, ezt az abszolut vetojogukat is eltoroltek mar egy ideje. Netan automatikusan megsemmisul egy torveny, ha az alkotmanybirak hibasnak talaljak? Hol voltal az elmult nyolc evben? Teli alomnak kicsit hosszu lenne... Azt meg el se kezdtem feszegetni, hogy az alkotmanybirok ugyan mikeppen kerulnek a szekukbe? Te jo eg! Lehet, hogy te meg a demokraciaban is hiszel? Elobb futsz ossze a Mikulassal egy talponalloban.

Geza 2010.07.01. 11:36:42

@derelyegrádi szellem:
És olyan büntetési formát sem lehetne bevezetni, hogy teszemazt '5 és fél perc víz alatt letöltendő szabadságvesztés'? Elismerem, van némi kockázata, hogy nem éli túl a delikvens, de ilyen kockázat a 10 év fegyháznál is van, és az mégis legális, nemde?

trojka 2010.07.01. 12:24:37

Te Kartal. Egyre jobban csipem a bogyodat. Szerintem elmehetnénk ketten az Északi sarkra, de a finn zászloval. Vagy nem jol mondom...

derelyegrádi szellem 2010.07.01. 12:36:17

@Meleardil Eressea Iluvadan:

"Az alkotmanybirosag az alkotmany egyseget vedi."

nem. nézd meg ez erről szóló jogszabályt.

"Ahogyan te itt eloadtad, Magyarorszag az Alkotmanybirosag uralma ala esik."

Nem. csupán kizárólagos joga van az Alkotmány - jogilag releváns - értelemezésére, és határozatai erga omnes jellegűek (mindenkire nézve kötelezőek). Ennyi. Direkt nem alkothat jogot, hivatalból nem jár el, stb.

"Amennyire en tudom, ezt az abszolut vetojogukat is eltoroltek mar egy ideje."

Ezt nem tudom értelmezni, legjobb tudomásom szerint az AB-nek "abszolút vétójoga" nem volt soha. Bár nem tudom mit értesz ez alatt hogy vétójog.

"Netan automatikusan megsemmisul egy torveny, ha az alkotmanybirak hibasnak talaljak?"

Nem. Ha annak találja, akkor határozatával ex tunc, vagy ex nunc hatállyal megsemmisíti. Ha pl. részlegesen semmisíti meg a törvényszakaszt, akkor meg is állapítja az érintett jogszsbályhely hatályos szövegét.

"Hol voltal az elmult nyolc evben?"

Konkrétan napról napra kell, vagy általánosságban? Az utóbbi esteben: többnyire az irodámban, bíróságokon, rendőrségen, ügyészségen, a hétvégéket a családommal töltöttem. Sokat utaztunk, ezel listáját is leadom, ha kéred.

"Azt meg el se kezdtem feszegetni, hogy az alkotmanybirok ugyan mikeppen kerulnek a szekukbe?"

ezért alapvetően hálával tartozom neked.

"Lehet, hogy te meg a demokraciaban is hiszel? "

Abban alapvetően igen (kis fenntartásokkal) , de a jogállamban igen.

@Geza:

Már póbálkozunk a "tíz perc kötél, de felfüggesztve" büntivel, de sajnos nem ment át! :-))

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.01. 13:32:38

@derelyegrádi szellem: Nem valaszolnek, ha nem lennel ilyen atkozottul folenyes. Olvastam a jogszabalyt.

A halabuntetest Solyom bacsiek semmisitettek meg, meghozza az elethez es meltosaghoz valo jog serulese miatt (23/1990. (X. 31.) sz. AB határozat). Persze kicsit kesobb az abortusztorveny kapcsan ez mar egesz maskeppen hangzott az ertelmezes. Ugyan o ervelt kesobb nem is egyszer, hogy bizony alkotmanyos alapjogokat is lehet korlatozni, ha meg alapvetobb jogokat sertenek, vagy kozosegellenesek. Ezen az alapon oszlatott gardat es vedett ciganyt, mert kozolte, hogy a ciganyok meltosaga messze fontosabb, mint a gyulekezesi jog es a szolasszabadsag. Majd ugyanezen erveles menten orvendezett koztarsasagi elnokkent a holotagadasos torveny mellett. Persze ot a tobbseg jogai es meltosaga soha nem erdekeltek, csakis a vedett kozossegek jogai. Azok valahogy mindig felsobbrendueknek bizonyultak az o olvasataban. Amikor megerdeklodtek tole, hogy mikeppen is van ez, akkor azzal ervelt, hogy az elethez es a meltosaghoz valo jog az egesz emberre vonatkozik, ezert nem korlatozhato, mig az osszes tobbi alapjog csak reszjog (he?), ezert aztan vigan korlatok koze szorithato, ha muszaly. (Leforditom: mert aszontuk!) Koszonjuk Emese!

Az AB vizsgalja az alkotmannyal valo osszeferhetetlenseget, a nemzetkozi szerzodessel utkozest es a hataskori ellenteteket. Cirka ennyi. Valamint alkotmanymodositas eseten vizsgalhatja, hogy a modositas osszefer e az alapalkotmannyal. Azonban ha a modositas annak a szakasznak a helyebe lep, aminek egyebkent ellentmondana, akkor kuss van. Az az uj alkotmany, oszt jovan.

Mellesleg egy jol idomitott alkotmanybirosag akkor sem lep kozbe, ha ordas ellentetek vannak. Peldaul a nepszavazas koruli jogok. Nevezetesen, hogy a nepszavazas felsobbrendubb az orszaggyulesnel. Tehat orszaggyulesi hatarozat nem gatolhat vagy torolhet el nepszavazast. Namost a koltsegteriteses alairasgyujtesnel annyi alairas jott ossze, ami minden szinten kotelezove tette a nepszavazas tartasat. Majd ezek utan a parlament boseges ketharmaddal modositotta az alkotmanyt magat, amivel okafogyotta tette, es igy kozvetve eltorolte a nepszavazast. Hol volt a dicsoseges alkotmanybirosag akkor, amikor a koltsegteritest "alkotmanyosan" berkiegeszitesre neveztek at?

Az alkotmanybirakat egy parlamenti bizottsag jeloli ki, es ketharmaddal (nahat!) a parlament is valasztja meg.

AB torveny:
www.mkab.hu/index.php?id=abtv

Erdekes innentol az az allaspontod, hogy "ami alkotmanyellenes, az lehetetlen, mert az AB ugysem engedi". Erre nem nagyon lehet mit mondani. Ugy tunik, ez bizonyos mertekig hit kerdese. Az meg a legszentebb maganugy.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.01. 13:43:56

@derelyegrádi szellem: Elnezest a dupla hozzaszolasert, ezt meg hozza akartam fuzni: Feltetelezem, jobban ertesz hozza, mint en, kulonben nem ultel volna fol a magas lora. Ezert arra kerlek, magyarazd el nekem, miert lehetetlen, amit irtam. Ne azt, hogy mikepen nem lehetseges, mert az csak egy verzio, hanem azt, hogy mi az oka, ha sehogyan sem lehetseges. Mert ez az, amit nem latok be.

derelyegrádi szellem 2010.07.01. 13:45:46

@Meleardil Eressea Iluvadan:

tehát aki ki merészeli javítani amit egy szakkérdésben írsz, az fölényes. Oké. Nem kötelező nekünk eszmét cserélni, nekem is van jobb dolgom, mint a te hülyeségeidet javítgassam, egyébként teljes jószándékból.

Amit most írtál az mindjárt hagyjuk is, mert sajnos szinte végig "fölényeskednem" kéne, meg nem is erről volt szó, pl hogy halálbüntetést ki, és mikor minősítette alkotmányellenesnek, meg pl bírsóágok myilen döntéseket hoztak, amihez az Ab-nek az égvilágon semmi köze sincs, hanem az AB határozatok jogi következményeiről.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.01. 13:50:40

@derelyegrádi szellem: Megint nem arra valaszolsz, amit irtam, hanem lehulyezel. Nem az ervelesed folenyes, hanem a korites. Gyozz meg, es akkor neked lesz igazad, en meg okosabb leszek. Ez a "nincs idom hulyekre" eleg verszegeny.

derelyegrádi szellem 2010.07.01. 13:57:55

@Meleardil Eressea Iluvadan:

nem lehülyézlek, csak megjegyeztem, hogy egy szakkérdésben hülyeséget írtál. (egyébként nem is egyet). Ez nem ugyanaz.

És mielőtt eljátszod a sértődött kisdobost, tedd meg nekem, hogy elolvasod figyelmesen az első nekem címzett kommentedet.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.01. 14:11:50

@derelyegrádi szellem: Olvastam, tobbszor is. Ironizalni akartam. Arra celozgattam, hogy tul johiszemunek tartom a hozzaallasod. Konkretan sertonek talaltal valamit? Tudnal kicsit konkretabb lenni? Olyan rutinosan tersz ki, mint egy kormanyszovivo, ugyhogy csakis koztisztviselo lehetsz. :P A sertodott kisdobost meg nem eljatszottam, hanem tenyleg ugy ereztem magam.

Hamar a sorok kozott nem gereblezel, akkor kimazsolazom en. Amit irtam, azzal arra celozgattam, hogy az AB nem az a feddhetetlen es fuggetlen testulet, mint amit a zaszlajuk hirdet. Folteszem hat a kerdest egyenesen, oszt lesz ami lesz.

Szerinted miert lehetetlen a halabuntetes visszallitasa bizonyos minositett esetekben?

Azert irom, hogy minositett eset, mert lehet hivatkozni mas, meg egyetemesebb jogokra, mint ahogy az alkotmanybirosag mar nem egyszer tette mas alapjogok korlatozasa eseten. Tehat elso lepes, atgondolt alkotmanymodositas. Ha az alkotmanyon belul ez nem okoz konfliktust, akkor maradhat meg a nemzetkozi szezodesekkel utkozes. Mondjuk ezen is lehet reszelni, targyalgatni, miegymas. Volt mar ra pelda. Ha meg ezek utan is koti az AB az ebet a karohoz, akkor harmadik lepeskent meg lehet probalni az alkotmanybirosag modositasat. Az osszes ehhez kapcsolodo jog es jogkor ketkarmaddal lezsirozhato. Te megis kijelentetted, hogy ez lehetetlen, es punktum. En meg sehogy nem latom, mitol lenne az. Ha szep kerek ervelessel ala tudod tamasztani, hogy ez miert nem lehetseges, akkor belatom, hogy igazad van. Az az erveles, miszerint "en jobban tudom nalad, tehat igazam van", vilag eletemben lepergett rolam.

derelyegrádi szellem 2010.07.01. 14:25:43

@Meleardil Eressea Iluvadan:

Én az AB feddhetelenségéről, függetlenségéről nem írtame gy szót se. Csupán az Ab határozatok jogi következményéről.

Kérdésedre válaszolva azért lehetetlen (sajnos egyébként), mert az AB határozatát senki, még az AB sem változtathatja meg, és erga omnes jellegű. Ezért.

Egy teljesen új Alkotmány egy új helyzetet teremthetne, de szeritnem akkor se, mert az élet és emberi méltóság védelmét abból sem lehet kihagyni. Ha pedig benne van, akkor az nagyon külnös lenne jogászilag, ha ugyanabból az AB más következtetésre jutna.

Az első rész tény, második része a véleményem egy elképzelt esetleges új helyzetről.

A nemzetközi szerződések felmondatók, tehát azok csak politikailag problémák, jogilag ebből a szempontból nem.

guma 2010.07.01. 14:44:46

@derelyegrádi szellem:

Bocsánat de nagyon tudatlan vagyok, ezért lenne egy kérdésem :

Lehetne - e népszavazást kezdeményezni, hogy ha : Az ország érdeke elé helyezik a párt érdeket a törvényalkotásban - akkor ezért teljes vagyon elkobzás járjon?
Az elmúlt 20 év miatt ez érdekelne, alkotmányos szempontból.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.01. 14:57:40

@gtigram: "Az ország érdeke elé helyezik a párt érdeket a törvényalkotásban - akkor ezért teljes vagyon elkobzás járjon? " - laikusként mondom, hogy így ebben a formában BIZTOSAN nem.

Magam előtt látom, ahogy szigeti e.t. kéjes vigyorral az arcán közli, hogyasszondja:
"Az Nsztv. 13. § (1) bekezdése értelmében a népszavazásra feltenni kívánt konkrét kérdést úgy kell megfogalmazni, hogy arra egyértelműen lehessen válaszolni."

szerintem, de hangsúlyozom, laikusként mondom ezt.

Ügyvéd úr majd ab ovo levezeti, hogy - adott esetben - miért gondolom rosszul. De ha kérhetem ne a "megszokott fellengzős stílusában" tegye, jó? :))))

kyncza 2010.07.01. 15:58:51

A Jobbik nem naív...ki mondta, hogy a fityesz el akar számoltatni embereket???

dessert eagle 2010.07.01. 16:07:00

@Meleardil Eressea Iluvadan: @derelyegrádi szellem:
A probléma valós, de van megoldása (miért ne lenne..): Be kell emelni az (új) alkotmányba a halálbüntetés lehetőségét (igen, tudom, hoyg ütközik nemzetközi szerződésekkel) és utána a lelkes AB tagok kötelessége lesz azt védeni.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.07.01. 16:48:47

@dessert eagle: En is ezt feszegettem, de Szellem ur azt mondta, hogy nem lehet. Mert ha az uj alkotmanyba is beleteszi az ember az elethez es meltosaghoz valo jogot, akkor elvileg az AB-nak ugyanugy kell ertelmezni (gyakorlatilag nem muszaly, csak kinos). Ezt az AB torveny 27. § (mindenkire kotelezo) alapjan mondta Szellem, azzal a kiegeszitessel, hogy azt nem lehet visszavonni, meg az AB sem masithatja meg a donteset. Bar ezt az AB torvenyben sehol nem leltem, meg csak utalast se, de valahonnan biztosan kovetkezik.

Annak a gondolatnak is nekifeszitettem a szellemi pajszert, miszerint ez a velemeny abszolut lenne. Mivel az AB indoklasaban arra hivatkozott, hogy ez a ket jog abszolut, mig a tobbi relativizalhato (na jo, nem pont igy, de nagyjabol ezt mondtak harminc oldalon), ebbol gondolom, hogy mod van magasabb rendu jog definialasara.

Tudtommal ez a ketto van: az alkotmany es a nemzetkozi szerzodesek. Ugyanakkor az alkotmany a nemzetkozi szerzodeseket is felulirja, tehat elvileg lehet olyan uj alkotmanyt csinalni, ami alapjan egy korabbi szerzodes ervenyet veszti (az mas kerdes, hogy a masik fel ehhez vajon mit szol), ellenben ennek a forditottja nem mukodik. Tehat peldaul Magyarorszagon a liszaboni szerzodes azon pontjai, amik ellentmondanak a magyar alkotmanynak, nem mukodhetnek. Hacsak az alkotmany maga nem deklaralja maga fole a liszaboni szerzodest.
Az is erdekel, hogy akkor az AB dontes elott mikeppen lehett hatalyban a halalbuntetes. Alkotmanyellenesen, vagy az akkori alkotmanyban nem volt benne az elthez valo jog?

(Meggyozodesem, hogy tovabbra is csupa marhasagot irok, mint azt mindig is szoktam.)

szociáldemokrata 2010.07.02. 20:24:29

@abandi:
Az akasztófán, te fönt, én meg lentről nézem.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.02. 23:05:56

@Arp1:
szerinted Pozsgay nélkül nem hollott volna szét a szu? merthogy annak a bomlása kellett ahhoz hogy itthon eltűnjön a 90 előtti rendszer.
Ehhez semmi köze nem volt Pozsgaynak és a "rendszerváltóknak", legfeljebb annyi, hogy jó érzékkel lovagolták meg a tőlük független változásokat, ügyelve arra, hogy azért megmaradjon a LEHETŐSÉG A VISSZALÉPÉSRE, HA NEM ÚGY SÜLNEK EL A DOLGOK MÉGSEM.
Én vastagon éltem a régi rendszerben és megéltem annak "áldásait" töltöttem el időt munkásőr laktanyában nem önkéntes vendégként, pmb-sként nyilvántartva.

Nincsenek illúzióim azzal kapcsolatban, hogy emberi értékeiket is figyelembe véve, a politikai érdekképviseletre játszó lojalitás képviselői, MKP, MSZMP, KISZ funkcionáriusok a legalsó szintig lámpavasat érdemelnek-e vagy sem, illetve, hogy van-e lehetősége az országnak talpra állni, míg egyetlen is életben van közülük, vagy az átörökölt képviseletük prominensei közül.

Röviden; dögöljön meg mind.

süti beállítások módosítása