Skip to content


       Szűrés lista

A BKV helyzete 2010 végén

Kocsis István BKV elnök tartott egy prezentációt hétfőn a BKV helyzetéről, ebből szedtem ki pár kockát. (A teljes anyag a BKV honlapjáról letölthető).

Vannak benne érdekességek ... nem tudom hogy fogja ezt megoldani Tarlós és Vitézy Dávid, mert itt már édeskevés, hogy kiszervezik-e a buszos üzletágat vagy sem valamikor. Szó szerint szét van teljesen rohadva a BKV, most látszik, hogy nagyon hiányoznak azok a milliárdok, amit Demszky 20 év alatt kispórolt a BKV-ból...






A BKV tulajdonosa, a Főváros nem nagyon erőltette meg magát a finanszírozás tekintetében. 20 év alatt Demszky hány milliárddal "károsította" meg a BKV-t?







A kiadások legnagyobb hányada a bérek. A jegy és bérletbevétel még a béreket sem fedezi.












Ugye, a hatékonyság ... 12 ezer dolgozó és 27 szakszervezet.






A troli és a villamos ugyan zöld, a 0,4 és a 0,1 különbség januárra elolvad, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy az BKV teljes járműparkja átlagéletkor felett van. Amúgy ha a villamosok átlagéletkora 30 év, a Combinokkal együtt, hány éves a legidősebb villamos? 40 éves? 50 éves?




BKV infrastruktúrája, 50%-os állapotot csak a távközlés éri el, a kemény 52 százalékával.
A helyzet siralmas.




Piros a jármű meghibásodásból eredő járatkimaradások száma, a kék pedig az infrastruktúra meghibásodásból eredő járatkimaradások száma. A 2007-es 13 340 jármű meghibásodás 2010-re megháromszorozódott. 2011-ben ez csak több lesz.





Projektek.







 

Címkék: bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr762504010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2010.12.09. 13:24:40

El kell adni. Mivel ők leszarják, hogy mi van, így szart sem csinálják.

Kicsit Karcos 2010.12.09. 13:40:50

42 metrómegállóra csak 27 szakszervezet jut?

maxwell murder 2010.12.09. 13:42:43

M2 vonal és a gödöllői hév összekötése. Javítsatok ki, de annak a két végállomása egy aluljáróra van egymástól az Örsön.

f.m.j. 2010.12.09. 13:48:16

@maxwell murder: biztos a Déli pu-t akarják Gödöllővel összekötni, de nem ugyanazon a nyomvonalon :)

S.O.A. 2010.12.09. 13:50:52

@maxwell murder: lehet, hogy arra gondoltak, hogy a szerelvény az M2 alagútból kijön, és megy tovább a HÉV vonalon a felszínen.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.09. 13:51:30

@maxwell murder: Pontosan úgy van. de ez az összekőtés már régi terv. De eddig a 4es metró fontosabb volt.

2010.12.09. 14:10:22

5 fizikai munkásra jut egy menedzser. Ez aztán a vízfej, gratulálok!

2010.12.09. 14:11:10

elvileg úgy tervezték az egészet, hogy összekötik a hévvel... nem a 4-es metró volt fontosabb, hanem az umbuldázás. le se szarják a fővárost és a benne mozgókat, amíg ők audi a8-asban repeszthetnek a körúton megkülönböztető jelzéssel...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.09. 14:12:02

@Rettegő: "lehet, hogy arra gondoltak, hogy a szerelvény az M2 alagútból kijön, és megy tovább a HÉV vonalon a felszínen. " - az most is megtörténhet, ha szar a fék a metrón :)))

bár először inkább az Árkádban tenne egy "kitérőt" :)))

2010.12.09. 14:12:04

van még valahol máshol is ilyen? kíváncsi lennék.

2010.12.09. 14:12:51

@Seduxen: :D:D:D gyorsbevásárlás karácsonyra?

Hosszúlépés 2010.12.09. 14:20:44

Abban viszont szinte biztos vagyok, hogy a 3as metró meghosszabítása még sokáig csak terv lesz...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.09. 14:31:54

@Szabó Borka: Elsöprő lendületű bevásárlás lenne :))

2010.12.09. 14:39:07

@Seduxen: legalább megoldódna a tömegprobléma (jujj xD)... de nem kívánok ilyeneket. nem adok ötleteket az elvtársaknak, bőven elég volt, hogy tavaly ezen a napon alig bírtak megfogni egy elszabadult tehervonatot...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.12.09. 14:46:17

@Szabó Borka: khm, már bocsánat, de ha december eleje óta voltál az Árkádban, akkor ez nem is tűnne annyira gonosz ötletnek :))))

karácsonyi shopping-holocaust 2010.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 14:56:51

A bérek a legnagyobb kiadás? Vajon egy-egy vezető hány buszvezető bérét viszi haza?
Mert kötve hiszem, hogy olyan jól fizetne a sofőrködés...

Egyébként meg, hol is az elszámoltatás? Kicsit meg lehetne kapargatni, hol az a pénz, ami hiányzik...

...meg az is érdekelne, hogy BP mikor fog beszállni a BKV finanszírozásába.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 14:59:33

@Aullah: Jaja, lehet ez az egész lényege, és valaki jól jár...

@Szabó Borka: Azaz, ezeknek amúgy minek szolgálati autó? MÁV vezéreknek dettó?

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2010.12.09. 15:01:14

Ezek az EU-s projektek valójában azon pontok felsorolásai, amivel a főpolgármester 4 évente kampányolni szokott.. LOL!
A bér a legnagyobb kiadás. Ahol egy szalainé leakaszt egy évben 200 milliót..
Vajon hány szalainé van a békávénál? És mennyit lophatnak a nagyhalak?

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.12.09. 15:10:31

Nahát, én néztem a projekteket. Igazi sci-fi.
Inkább azon gondolkodjanak el, hogy talán nagyobb gusztusa lenne a polgárnak felülni a járatokra, ha nem ordenáré mocsok és terjengő hajléktalan-szag lenne a régebbi buszokon. (gondolom így van a többi járművel is, csak én elsősorban buszozni szoktam)
A viszonylag újabbakra annyi réteg kosz még nem rakódott rá, ezért - egyelőre - azokon valamivel kívánatosabb utazni.
Nem tudom, a rendszeres és átfogó takarítás mennyibe kerülne, de az én szememben az sokban növelné az utazás színvonalát.

hivatásos naplopó 2010.12.09. 15:16:21

a föld alá bemegy a hév dolog Münchenben tökéletesem működik, de hát a kettő ég és föld...

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.12.09. 15:21:06

Azt mondja, hogy a személy jellegű ráfordítás 2010-ben várhatóan 59,9 mrd Ft lesz. Ha ezt elosztod a 12097 dolgozóval, no, ki mennyit kap eredményül? Havi szinten 412 636 Ft. Rossz helyen dolgoztam eddig, faszverésért még senkinek nem fizettek ilyen jól (a pornószakma az más!).

Kartal (rezervált) 2010.12.09. 15:21:09

@Jack/rendetteremt/: nézd meg az államadósságot, és képet kapsz róla...

ostván 2010.12.09. 15:26:36

Jó lenne a Ferihegyre is rendes (nagykapacitású) járművel kijárni!

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2010.12.09. 15:31:18

@ColT: egy buszsofőr átlag nettó 150 ezret keres, plusz havi 40 ezer caf. és ingyen bérlet a családnak.

Hogy ez sok, vagy kevés, mindig vita tárgya. Ha a nógrádi buszsofőrökéhez mérik, rengeteg. Ha azt nézik, hogy érettségi kell csak hozzá, meg egy jogsi, akkor sem annyira kevés. Ha azt, hogy lepusztult ótvar, emberekkel rogyásig tömött buszokkal kell érte Bp-en közlekedni 3 műszakban, akkor már nem is tűnik olyan soknak.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2010.12.09. 15:34:56

@pszicho pete: ebben benne van a munkaadó által fizetett tb, nyugdíj és egyéb is! (caffeteria, prémium, stb.)

Kb. 200 ezer nettóra jön ki az átlag, de caffeteriával együtt. (Főnökök, sofőrök, takarítónők, mindenki benne van)

Kicsit Karcos 2010.12.09. 15:35:35

@pszicho pete: 250 bruttó egy BKV buszsofőr átlagos havi fizetése, 1,27-tel szorozva (szuperbruttó) az 317 500 Ft. havonta. 5198 járművezetővel számolva ez évente összesen 19 804 380 000 Ft. A maradék 6899 dolgozó tehát 40 milliárd szuperbruttót keres egy évben, vagyis fejenként havonta 483 162 forintot, vagyis fejenként havonta bruttó 380 000 Ft.-ot. Szerintem nem rossz, de nem is kimagasló fizetések ezek Budapesten.

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/bkv_250_000_szkt_165_500_a_soforok_havi_fizetese/2135617/

fogash 2010.12.09. 15:37:06

OFF

"Rogán Antal úgy nyilatkozott: még ma is sokan azt gondolják Magyarországon, hogy ez az ő saját megtakarításuk. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ezt a pénzt az emberek nem használhatták fel bármikor, bármire.

Igazából az történt, hogy összekeverték a magán és az állami nyugdíjrendszereket. Mégpedig úgy, hogy a kötelező befizetést, amelyet amúgy az állami kasszába kellett volna betenni, átirányíthatták magánnyugdíjpénztárakba."

ON

loláb 2010.12.09. 15:42:36

@Sörömpőőr:
Ja, hát akinek a "szellemi foglalkozású" munkavállaló menedzser annak a véleménye mérvadó...

@pszicho pete:
Havi 412 ezer az egy főre jutó személyi jellegű ráfordítás, abból 27% járulék, marad 325 ezer. Havi 25 ezer a cafeteria, és a munkaadói nyugdíjhozzájárulás, étkezési utalvány, családtagoknak a bérlet, stb... tehát a havi átlagos bruttó bér olyan 300 ezer forint, prémiummal, műszakpótlékkal, mindennel együtt.

Marha sok, tényleg, hazavisznek belőle legalább 180 ezer forintot, azt se tudják, mire verjék el ezt a rengeteg pénzt.
(De ugye ez átlag, tehát benne van a vezetők 1 millió feletti nettója is, szóval szerintem a mezei alkalmazottak nettója olyan 150 körül lehet)

Kicsit Karcos 2010.12.09. 15:51:26

@loláb: pláne, ha ebből még levonod a tagdíjat, amit a hagyómikiknek kell direktbe vagy a 27 szakszervezeten keresztül fizetni.

NewWay 2010.12.09. 15:53:55

Aki nem tudja kikapcsolni a helyesírás-ellenőrzőt a PowerPoint-ban, az két pofont érdemel!

Le a hullámos piros vonalakkal!

Kivlov 2010.12.09. 15:55:48

egyszerű a megoldás: az üzemi ráfordítások majd fele személyi ráf. ???
egy 12000ezres céghez minek 2200 szellemi? ennek legalább a negyede aktatologató naplopó! elzarani mindet a vérbe!
én dolgoztam egy 1100 fős cégnél, ahol 65-70 szellemi megoldotta a teljes ügyvitelt. az informatikától kezdve, a PRig, a könyvelésig stb...
plusz államilag meg kéne szüntetni az ingyenes utazgatást. maradjon vakoknak, sérülteknej, de ne nyugiknak!!!

gC 2010.12.09. 15:57:48

kicsit off: De egy kezdő orvos nettója új 120-140 körül lehet, kb. heti 60-80 órával...

Kicsit Karcos 2010.12.09. 16:01:27

@Kivlov: almát hasonlítasz körtével, egy BKV-nál van egy rakás mérnök és hasonló beosztású alkalmazott is, akiknek a munkáját mindenképpen el kell végezni, de lehet így is meg úgy is könyvelni, ld. még outsourcing. Ha kiszervezné a BKV pl. a buszjáratok üzemeltetését, akkor 1 buszsofőrük sem lenne, mégis egy rakás buszt járatnának. Ekkor az ev. Józsi bácsi buszsofőr irigykedne, hogy bezzeg a BKV buszsofőr nélkül is 10000000x annyi buszt járat. Ez csak varázslás a számokkal, legalábbis ebben a tekintetben.

Kicsit Karcos 2010.12.09. 16:04:11

@gC: ez a heti 80 óra is elég hihetetlen szám. Persze jól hangzik, de a számok nem varázsolásra valók, hanem a valóság leírására, aminek ebben a formában nem hiszem, hogy eleget tennének. Én igazi számokon szeretek felháborodni.:)

Kivlov 2010.12.09. 16:04:29

@Kicsit Karcos:
nem varázslás. Egyik ismerősöm a MÁV egyik vidéki bázisán volt szakmai gyakon.
Mondanom sem kell, hogy semmit nem csinált 3 hónapig. De nem csak ő, hanem az ottani alkalmazottak 20-30%-a!
Azt mondja, kijárkáltak cigizni 20 percenként, kávézni, beszélgetni, kajálni.
Letelt a 8 óra, aztán tipli.
A BKV-ból sem nézek ki sokkal jobbat. Pláne az ilyen szalainé félék után

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 16:10:26

@Kiszámoló: Hát, a 3 műszak nem vészes. Az "egy jogsi kell hozzá" - mire levizsgázol azokra a kategóriákba...

És a felelősségről nem beszélve.

@Kivlov: Igen, az ilyen esetekben nem vagyok ellene a közalkalmazotti szféra karcsúsításának.

czejp (törölt) 2010.12.09. 16:13:42

Nem szerepel, vagy más a neve a tanácsadókra, vezetők jutalmazására forditott költségeknek.

misc · http://misc.blog.hu 2010.12.09. 16:14:21

A szolgáltatás hatékonysága ábrát nem vágom. Én úgy értelmezném, hogy Budapesten a legolcsóbb 1000 fmkm előállítása, ami nemtom mi, de valszeg valami jó dolog.

Kicsit Karcos 2010.12.09. 16:15:51

@Kivlov: nem erről beszélek, hanem arról, hogy attól, hogy külsős ember végez el egy adott szükséges munkát, és nem egy belsős, még nem lehet azt mondani, hogy ha belsős csinálja, az naplopó, mert az ő alkalmazása nélkül is meg lehetne oldani az adott feladatokat. Osztanak, szoroznak jól vagy rosszul, és kijön, hogy hogy éri meg, így lehet, hogy egy 100 fős osztály kiszervezésével ugyanannyi munka ugyanúgy, sőt akár ugyanannyiért "elvégződik".

Ezért nincs értelme annak az összehasonlításnak, hogy bezzeg a másik cégnél pl. programozó nélkül is van fasza informatikai rendszer. Van, persze, vettek vindózt a boltban, meg offiszt, meg ERP-t. És azokat ki csinálta meg, a takarítónő?

angupapa 2010.12.09. 16:18:44

Arról nincs valami hír véletlenül, hogy milyen istentelen ütemben száguld a négyes metró építése? Hogy mikortól lehet majd érdemben gépjárművel közlekedni a a Keleti környékén Thökölés helyett? Hogy eddig miért csak bontásokat láttam, építkezést még egy téglányit sem?
Vagy egyszerűen csak egy MIÉRT-ről. Mondjuk hogy mégis hogy a bánatos kutyapöcsében van az, hogy egy cég nem képes kitermelni még a dolgozói bérét sem és mégis minden metrómegállóra jut egy szakszervezet? Hehhe :) Szeretek itt élni.

Kivlov 2010.12.09. 16:19:47

@Kicsit Karcos:
ember, te nem értesz magyarul? egy szót sem szóltam kiszervezésről. arról beszélek, hogy emberek tömkelege van foglalkoztatva feleslegesen (mert nem csinálnak gyakorlatilag semmit, vagy ha igen, akkor 1 ember munkáját végzik 5en). Ez megy valószínűleg itt is. kapísi???
ezeket kell elzavarni.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.12.09. 16:25:33

OFF: 2010 végén PPT formátumban publikálni az interneten bármit, nem ciki kissé?

Turanga Leela 2010.12.09. 16:30:42

Nos a múlt héten diákokat alkalmazott a BKV. Valamiféle projekthez kellett utazni 6 napon keresztül, napi 12 órában. Ebben a 12 órában nem volt benne a szünet. Kaptak egy GPS-es vadonatúj kütyüt. A fene se tudja, mennyit értek valójában és mennyit nyertek rá pályázaton. A műszerhez terveztek egy külön szervert, mert az adatokat fel kellett tölteni. Szóval a fene se tudja, hogy erre is mennyi pénz ment el! Utazás közben percre pontosan fel kellett jegyezni minden mozzanatot: felszállási idő, leszállási idő, kocsiszám, ajtószám. Ilyen csodálatos járatokat élvezhettek 480 ft-os órabérért: 37-es villamos (ahol az sem volt mindegy, hogy hányas számú kocsira szállt fel az ember és mivel fél óránként jár, volt, hogy ott vártak 40 percet vagy egy órát), 99-es busz (!), Csepeli HÉV. Persze 4-6-os kombinóval is kellett 2 megállót.

RoGeR 2010.12.09. 16:34:15

@pszicho pete:

Azt írja a 15. dia, hogy bérköltség: 39,557 milliárd Ft. (További 13,735 milliárd járulék és 6,957 milliárd Személyi jellegű kifizetés). Ha ezt elosztod 12097-el, majd 12-vel kijön 272 500 Ft.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.12.09. 16:35:17

A 2-es metró és a gödöllői HÉV összeköthető lenne, ha olyan szerelvényeket szereznének be, amelyek alulról és felülről is tudnak áramot venni. Az Alstom Metropolis metrókocsi nem ilyen volt, az a típus csak a metróban tud áramot szedni. Viszont ha az a metró elbukott, akkor egy új pályázatot már lehet úgy kiírni, hogy a szerelvények alkalmasak legyenek mindkét pályán futásra. És ez lehet az új BKV-csapat egyik nagy kihívása. Annak idején a VEKE sok (szerintem jogos) kritikával illette az Örs Vezér téri összekötés elmaradását - most meglátjuk, hogy ha tudnak, élnek-e a lehetőséggel...

Secnir 2010.12.09. 16:35:37

"Az adatokból látható, hogy a metróhálózat egységére 12* akkor utaskilométer teljesítmény jut, mint a várost átszelő-behálózó autóbusz hálózatra"

WTF?
kezdjük az elején:
.metróhálózat egysége? az mekkora?
-utaskilométer teljesítmény? az meg mi?

"más szavakkal: a BKV teljes hálózatának 3 %-án realizálódik az utasszállítás 22%-a"
namármost
ha a bkv.halozathossz*0,03=bkv.metrohossz , ahol a bkv.buszhossz=bkv.halozathossz*0,69= és a bkv.autobusz.egyseg.utaskilometer*12 =bkv.metro.egyseg.utaskilometer =38193, akkor ez azt jelenti, (ossz.hossz/ossz.egyseg.utaskilometer esetén) hogy a bkv.metro.kihasznaltsag≈1.4% és a bkv.buszkihasznaltsag=15%
de ez csak akkor igaz, ha a bkv.utas.parasztvakitas>1

mindamellett a prezentáció 2. oldalán szerepel egy szám:
5.361.000 ezer utaskm/év
az 5. oldalon pedig utaskilométerek megoszlása hálózathosszok szerint:
busz: 3220, troli: 2870, villamos: 5825, hév: 4260, metró: 38193
összesen 54.368 utaskilométer
(halkan jegyzem meg, 2009-es adatok alapján. Itt nálunk pofán basszák a könyvelőt, ha nem tudja megmondani az aktuális mérleget max egy napos eltéréssel)
tehát 5.361.000 versus 54.368
akkor ki hazudik? meg miért ekkorka ez a szám a 2009-eshez képest?
2009-ben :
Utasszám (ezer utas)
Villamos 325135
Trolibusz 74998
Autóbusz 527221
HÉV 53003
Metró 260679
MFAV 26026
Mindösszesen1267062

Kicsit Karcos 2010.12.09. 16:35:58

@Kivlov: nem a naplopókról beszélte,, hanem arról az összevetésedről, hogy nálatok 1100-ból 60-70 vitte az ügyvitelt, a BKV-nál meg 12000-ből 2200, TEHÁT a BKV tele van naplopóval. Nem a következtetésedet vitatom, hanem a levezetést.

@Gery.Greyhound:

"2010 végén PPT formátumban publikálni az interneten bármit, nem ciki kissé? "

Mi vele a baj? Biztos meg lehet csinálni egy ilyet HTML-ben, PHP-ben is, meg ASP.NET-ben, meg Flashben és Silverlighttal, de azokat nem hordozod olyan könnyen. Egyik formátumnak tökéletes szerintem, azt aláírom, hogy lehetne másikban IS.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.12.09. 16:39:15

@angupapa: "Hogy eddig miért csak bontásokat láttam, építkezést még egy téglányit sem?" A 4-es metró állomásai 65%-os készültségben vannak. Ha nem láttál építkezést, az azért van, mert 1) rég jártál Kelenföldön, 2) nem olvasod a blogomat :-)))))
fovarosi.blog.hu/tags/metro4
Jártam lent több állomáson is az elmúlt években.
Egyébként a Keletinél a következő fél évben el kellene jutni oda, hogy a felszín részlegesen visszaadható legyen a forgalomnak. Magyarul: a vasbeton födém felett el lehet autókázni. A négyes metró átadását pedig úgy kell számolni, hogy +4 év. Mindig. Mindig még négy év van még az átadásig. :-)))

Secnir 2010.12.09. 16:40:05

meg talán még két szám a 2009-es adatokból (bocs a száraz számokért)
Hasznos kocsikilométer (ezer km) :
Autóbusz saját telj. ö. 84 947 Idegen teljesítmény 8883
HÉV 18673
Metró 29287

Férôhelykilométer (ezer fhkm)
Autóbusz saját telj. ö. 7801470
Idegen teljesítmény 671181
Metró 5344349

szegény metróhálózat, el ne sírjam magam...

Balek 2010.12.09. 16:43:23

@SCUMM: közlekedési teljesítmény (férőhely-kilométer; fhkm): az egyes járművek (szerelvények) férőhelyének (befogadóképességének) és hasznos kilométerének szorzata, több jármű közlekedtetése esetén az előzőek szerint járművenként számított teljesítmények összege.

Hurri Kán 2010.12.09. 16:46:06

Jól olvasom hogy 27 SZAKSZERVEZET?????

Azért az 5198 fő járművezetőre jutó 2202 szellemi alkalmazott se kutyafasza...

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.12.09. 16:51:32

@gyvy: Ez valószínűleg a műszaki fejlesztések elmaradása miatt is van. Nézz be a sötétített üveg mögé az Árpád híd metróállomáson. Olyan kapcsolótábla mögött ülnek, amit úgy 1970 körül kellett volna kiselejtezni. Meg hát a mindenkori rezsim embereit is el kell pakolni valahova. Hol balról, hol jobbról.

Secnir 2010.12.09. 16:54:46

ja, megnéztem Kocsis úr .ppt prezijét.
properties, summary:

Author: Mihálszky Gábor
Company: T-Systems Hungary

MIVAN?
kicsinálta kinek? vagy a bkv office licencei nem valósak????

Hurri Kán 2010.12.09. 16:56:01

@fovarosi.blog.hu:
Hagyjuk már ezt a "hol jobbról" dumát állandóan. Ugyan mikor volt a fővárosnak jobboldali vezetése? Egyelőre csak Hagyó ücsörög, de remélem lesz még néhány azok közül akik lopták ki onnan a pénzt. Mert a BKV az mindenkinek fontos (lenne) hogy normálisan működjön, meg az ide látogató külföldiek sem okvetlen mindegy hogy milyen tapasztalatokat szereznek utazás közben.

gC 2010.12.09. 16:57:44

@Kicsit Karcos: sima ügy, heti 40 óráról indulunk ehhez még hozzáadunk 16 órát ha az orvos, hétköznap ügyel, és 24-et ha hétvégén (kórháza válogatja). Egy hétköznappal, meg egy htévégével 80-nál vagyunk. A kezdőket gyakrabban ügyeltetik, és az átlag havi 5-8 ügyelet körül lehet.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.12.09. 17:02:45

@Kicsit Karcos: mondjuk jobb helyeken PDF-et használnak dokumentumok közzétételére, mert az szabványos, minden platformon ugyanúgy néz ki, míg a MS Office fájloknak elég más Office verzió, és máris képesek elkúródni - nem hogy Openoffice, Linux, OSX vagy épp Android alatt.

Persze, apróság (bár ez lenne a legnagyobb gond a cégnél), de azért webes körökben az ilyet illene tudni, ha már X millióért összegányol valaki egy oldalt a BKV-nak.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.12.09. 17:05:15

@fovarosi.blog.hu: Nem is igaz. 2002-2009 között volt konstans 4 év a hátralevő idő, 2010-ben már 5 :) Talán pont a vbőrön volt erről egy táblázat nemrég

Kicsit Karcos 2010.12.09. 17:09:29

@gC: ez azt jelenti, hogy hétfő 8-16 munka, 16-kedd 8 ügyelet, kedd 8-16 munka?

@Gery.Greyhound: az MS-t aláírom, az mehetne a kukába. A PDF előnyeit sem vitatom, de a PPT azért más, nem? Más méretek, lejátszható, rendesen kivetíthető. És hát nem pont a vetítés a cél?:) Gondolom, vetítették, aztán egy az egyben feldobták a honlapra. Egy kis utómunkát nyilván elbírt volna.

lordb 2010.12.09. 17:09:33

Ezekből a számokból még nem derül ki hogy túl sok-e a szellemi-munkás. Itt nem marketingesekre meg managerekre kell elsősorban gondolni, hanem forgalom-irányítókra és jegypénztárosokra, akik bár lehet hogy ritkán végezenek szellemi munkát :P, de attól még nem fizikai munkások és nem is sofőrök. Én még nem hallottam olyan kritikát a BKV-val kapcsolatban, hogy túl keveset kell sorban állni a pénztáraknál...

kej 2010.12.09. 17:11:30

@Noname Cowboy: sőt. évekkel ezelőtt szó volt az ötös metróról is: gödöllői -csepeli hév összekötése. amikor pedig feléptíették a boráros téren a duna-házat az is tervben volt, hogy a szebb kilátás miatt a csepeli hévet leviszik a föld alá, vagy bevezetik a kettes villamos vonalálra. húsz évvel ezelőtt is 300 ezer forint körül volt a dunára néző lakások négyzetméter ára.oszt abból se lett semmi:(((

egyébként majd' minden békávés cikkra csak igyekszem megtalálni azt az inforádiós interjút, amiben a a műegyetem közlekedési ménök tanszékének tanszékvezető pont egy órán keresztül fejtegeti, hogy mi mindent lehetett volna megcsinálni a négyes metró árából, úgy hogy még egy gyenge százmilliárdot meg lehetett volna belőle spórolni. érdemes rákeresni. gyakorlatilag a teljes földfelszíni kötöttpályás és buszos közlekedést meg lehetett volna újítani a lóvéból. sőt tán még két híd felépítése is belefért volna:((((

Horizont 2010.12.09. 17:16:33

A múlthéten a rádióban hallottam beszélni az egyik szakszervezeti vezetőt a 27 közül, nem tudom melyik volt. Beígérte a sztrájkot ha nem fizetik ki a 12 ezer munkavállalónak az év végi maradványt (jutalmat) ami átlagosan 45 ezerre jönne ki. A riporter megkérdezte tőle, hogy ez a PULYKAPÉNZ lenne? Tiltakozott a szakszervezetis, dehogyis szó sincs róla az meg van mindenkinek szintén 45 ezer fejenként!
Ezt meg november végén nyilatkozta Gulyás Gyula a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke, már az Orbán kormány alatt: " – Már nem hiszünk az ígéreteknek – legyint Gulyás Attila. – Ezúttal nem a BKV vezetésén múlik a teljesítés. A menedzsment elismeri a követelésünket, csak nincs miből fizetnie. Az állam teljesen kivérezteti a vállalatot. Ez jól látszik a cég műszaki állapotán, a pótalkatrészhiányon. Tizenkétezer dühös ember vár a jogos jussára. Az eddigiekből is jól látszik, hogy ez a kormány csak a nyomásgyakorlásból ért – teszi hozzá."
Elgondolkozik az ember sok mindenen. Vidékiként is. A pulykát nem sajnálnám én tőlük:)

loláb 2010.12.09. 17:18:10

Én inkább arra lennék kiváncsi, hogy mi a tökömet csinál az a 4700 fizikai alkalmazott, aki nem járművezető? Ennyi szerelő kell ahhoz, hogy az átlagosan egyszerre futó 2-3000 járművet?
Mert arra gondolni sem merek, hogy a BKV 2010-ben állományban tartja a kertészt, meg a takarítót....

MNOP 2010.12.09. 17:18:15

Be kell vonni a Mávot is keményen a közlekedésbe, helyi vasutakat fejleszteni, stb.
Hév, metró és vasút összekapcsolások kellenének.
ha már megalakult a budapesti közlekedési szervezetet, akkor már együtt mutassák a vonatot, mávot és volánt!

Kirobbanó siker 2010.12.09. 17:21:59

Mi a túrót csinált Kocsis több mint két éve a BKV-nál, amikor az összes mutató romlott, kivéve a bérkifizetést?

Kicsit Karcos 2010.12.09. 17:34:06

@lordb:

"Én még nem hallottam olyan kritikát a BKV-val kapcsolatban, hogy túl keveset kell sorban állni a pénztáraknál... "

"A terveket a Siemens és Halske cég készítette. A fennmaradt látványtervek szerint a városligeti fürdőtől a Vigadóig egyajtós, de háromosztatú szerelvények közlekedtek volna; a középső utastér bal oldalán külön fülkét szántak a dohányos férfiaknak, jobb oldalán pedig a nőknek. Az ajtók önműködően, a vezető által irányítva nyíltak-zártak volna, és automatákból árusították volna a jegyeket.[1]"

hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_metr%C3%B3

1896-ban nem jött össze, azóta pedig a megszokás volt az úr.

Beosztott 2010.12.09. 17:49:34

Vessetek meg, de az üzemi bevételek diagramon nekem nem jön le a bázishoz mért 15,.. %-os emelkedés.
Valaki megmagyarázhatná.

batman1971 2010.12.09. 17:54:03

@Kicsit Karcos: 320bruttóra jön ki a maradék (a cafetériával nem kalkuláltál - 40e/hó mindenkinél)

gidabiga 2010.12.09. 17:59:30

@Horizont:

mi az a pulykapénz? :D
bocs, nem tudom, én még sosem kaptam olyat.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 18:11:07

@Gery.Greyhound:
voltaképpen nem. ha szükség van a prezentációhoz hanganyagra, mozgó grafikonokra. Ezt bármelyik alap szgépkezelői ecdl vizsgával rendelkező ember el tudja készíteni, nem kell sem php, js vagy flash as programozói tudás hozzá.

az viszont igen, ciki hogy ezt letölthető formában, nem a böngészőben nézhető formában teszik közzé :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 18:16:53

@Conv:

ami nagyon csúnya, hogy a T-Systems Hungary programozói tudással rendelkező embere, Mihálszky Gábor készítette :)

én azt hittem valami bkv-s titkársági helyierő csinálta :)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.12.09. 18:32:04

@gyvy: Most van a fővárosnak jobboldali vezetése, és azt látom, hogy ugyanaz van, mint eddig. Jön az új hatalom, és szakmai pozíciókba a saját kádereit, politikai megbízottjait ülteti. Nem először, és nagyon úgy fest, hogy nem is utoljára.

Horizont 2010.12.09. 18:33:21

@gidabiga:
Sajnos még én sem kaptam!:) Állítólag "karácsonyi pénz" csak ennek nevezték el, mert karácsonykor a pulyka a menő, már akinek! Mondjuk 45 ezer pulykapénz, ezen már egy termetes dögöt lehetne venni:)) (Pl. a Mátrai Erőműnél is rendszeres állítólag!)

Hurri Kán 2010.12.09. 18:35:30

@fovarosi.blog.hu:
Ez tényleg felháborító. Mert eddig minden a legnagyobb rendben ment a fővárosi tulajdonú cégeknél-szolgáltatóknál. (BKV, Főtáv, FKF, Főkert, Gyógyfürdőket üzemeltető cég, ennek nem tudom a nevét, hirtelen csak ennyi...).

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.12.09. 18:37:25

@gyvy: Kifordítod a szavaimat. Nem azt írtam, amit te írtál.

Hurri Kán 2010.12.09. 18:39:02

@fovarosi.blog.hu:
Nem is mert azt másolásnak hívják.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.09. 18:45:42

@Gery.Greyhound: Akkor hogyan kellene? PDF-ben? Mi a difi abban, hogy átkonevrtálod pdf-be? Semmi. Nem szerkeszthető. (Még ez sem teljesen igaz....)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.12.09. 18:49:35

@gyvy: Én azt írtam, hogy az egyik is, meg a másik is a saját embereit ülteti be az állami cégekbe. Te meg ezt úgy állítottad be, mintha azt mondtam volna, hogy korábban nem volt ilyen eset. Ennyi. Nem magyarázom tovább.

sofalwy 2010.12.09. 18:56:11

Ha már vonalösszekötésről van szó: a Móricz Zsigmond körtéren már régen elkészült a mostani 61-es vonal összekötése a Budafok felé menő vonallal. Csak éppen villamos még nem járt rajta. Akkor minek csinálták? Talán azért hogy a szegény Strabag ne unatkozzon?

Ha már összekötöttek valamit a körtéren, miért nem a 6-os vágányt vezették tovább a 61-esén? Megvalósulhatna egyfajta körjárat, ami nagyon praktikus lenne a város verőereként. Bárhonnan sugárirányból beérkezve a 4-6-os körjáratával egy másik sugárirányt el lehetne érni a Kombino vonalon. Felvetették ezt már régen is, állítólag az a baj, hogy időnként meg kell állnia a villamosnak, nem foroghat körbe-körbe. Ha ez így van, akkor is a Moszkva-tértől a Moszkva térig mehetnének a villamosok, ezzel mindenképpen jól körbeutazható lenne a belváros. A Moszkva téren lényegében megvan az összeköttetés, a körtéren pedig a mostani zűrzavart lényegesen nem fokozná ez a kis sínáthelyezés. Azért aki kitalálta és megrendelte a meg nem valósult 61-es összeköttetést, azt is meg kellene invitálni egy ügyészségi teadélutánra.

gidabiga 2010.12.09. 18:56:28

@Horizont:

angolszászoknál még érthető, hogy pulykapénz, de nálunk? :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.09. 18:56:39

@Conv:

nagyon jó! embeddelhető is, baba ...el is mentettem ezt az oldalT

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.12.09. 18:57:18

Zero a lényeget kihagytad a magyarázatból, a járműkimaradások száma:

2007: 13340 db
2008: 18743 db, a 2007-esnél 40,5%-kal több
2009: 24686 db, a 2008-asnél 31,7%-kal több
2010.09.30.: 32955, ez csak 10 hónap, ha 12 hónapra vesszük akkor 39546, 20%-kal több a 2009-esnél, de mivel szeptember 30-ig semmi meleg sem volt, sőt tavaszias időjárás, így szerintem a mostani kemény télben a maradék 3 hónapra simán összejön nekik 5-10 ezer újabb kimaradás
amúgy meg már ez a 30000-es szám is napi 100 körüli járatot, ennyiszer sok ember kurvaanyázik, amikor kimarad egy-egy járat

nincs más megoldás, meg kell venni alapból az összes új buszt, drága lesz, de ha nem fizetjük a csekkeket egy évig, akkor nekünk is drága a decemberi számlafizetés - és ez még csak a busz-ágazat

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.09. 18:59:00

@sofalwy:

Azt mondták anno, amíg nem adják át a 4-es metrót, nem kötik össze a villamost, mert túl nagy lenne a villamosforgalom a Fehérvári út.

A 4-6-os körvillamos nagyon jó ötlet, nem értem miért nem csinálják meg ....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.12.09. 19:00:10

@Szekuriti Blogger:

nem akartam nagyon magyarázni, a grafikon magáért beszél .... ahogy nő a járművek átlagéletkora, úgy nő a kimaradások száma ...

Tomasz_a_gozmozdony 2010.12.09. 19:04:06

@ColT: "...meg az is érdekelne hogy BP mikor száll be..."
Na ez engem is érdekelne. Vagy hogy a nyuggereknek mikor lesz fizetős.

Horizont 2010.12.09. 19:06:38

@gidabiga: Begyűrűzött a nyugati jólét kis hazánkba pulykapénz formájában:)

Énbagoly 2010.12.09. 19:14:40

Mondtam már, hogy vidékiként rohadtul irritál az, hogy ennyi állami pénz megy a BKV-ba?
Én meg itt ugyanúgy rohadt sokat várhatok a buszra. A pestiek kiakadnának, ha úgy menne ott a tömegközlekedés, mint vidéken. Vagy el sem viselnék.

uniplet 2010.12.09. 19:40:15

@Seduxen: "Karácsonyi Shopping-Holocaust 2010."
A KSH Támogatásával :))

Kivlov 2010.12.09. 20:06:16

@Énbagoly:
de vidéken nem is kerül 10esbe havonta...

Horizont 2010.12.09. 20:12:52

@Kivlov: Tévedsz! Nem egészen 5 km-re vagyunk a várostól, kitalálták, hogy az 5,4 km és ezért 5-10 km-es bérletet lehet használni ami 9380 ft. és óránként mondjuk egy busz jó esetben.
A helyi járat a városban több mint 2 ezer és tényleg óránként 1 busz van és nem hálózza be a várost:)

Énbagoly 2010.12.09. 20:20:16

@Kivlov: lásd @Horizont: válaszát.
És akkor ő még jól járt, mert közel lakik a városhoz. És ha a városon belül akarsz közlekedni, akkor az még plusz egy bérlet.
Úgyhogy ilyen szempontból a pestieknek semmi okuk nincs nyavalyogni.

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.12.09. 20:21:45

@Horizont: Tegyetek panaszt az önkormányzatnál, Volánnál, aztán ha ott nem jó, akkor a következő megfelelő helyen. Neked, mint régi Vastagbőr olvasónak gondolom nem nehéz pár e-mail megírni!

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.12.09. 20:22:22

@Szekuriti Blogger: Mármint nem az ár miatt, hanem a kilométer elszámolás miatt.

Horizont 2010.12.09. 20:24:09

@Szekuriti Blogger: Nem úgy van az:) Ha szerintük az 5 km 400 méter akkor az annyi és punktum:)))

Dzsok 2010.12.09. 20:24:54

@Énbagoly: Mondtam már, hogy pestiként marhára irritál az évente 3500milliárdFT-ot fogyasztó önkormányzati rendszeretek, amelynek keretében minden vidéki település vezetői, önkormányzati képviselői, közmunkásai, segélyezettei tolják ki a pénzt a költségvetésből és tömik a zsebüket. Ja meg nyomjátok ti is az EU projekteket a 30cm-es kilátóval néhány 10 millióért, meg a kerékpárparkoló 3 fatörzzsel szintén milliókért.

Közlekedéssel kapcsolatban esetleg olyanról nem hallottál még, hogy kihasználtság?
Tudom téged kurvára irritál, hogy csúcsidőben néha 3percenként jár a 3-as metró, csak az akkor 100%-ig tele is van utassal. Ha a vidéki kihasználtságot és az ottani ráfordított pénzmennyiséget figyelembe vesszük, sokkal drágább egy utast elszállítani, mint egy nagyobb kihasználtságú vonalon........

Húsleves 2010.12.09. 20:29:48

"Szó szerint szét van teljesen rohadva a BKV, most látszik, hogy nagyon hiányoznak azok a milliárdok, amit Demszky 20 év alatt kispórolt a BKV-ból..."

A spórolás azt jelenti, hogy nem azonnal költjük el a pénzt, hanem valamilyen jövőbeni hasznosításra félretesszük. Ilyennek nyomát sem látjuk. A mondat tehát helyesen:
"Szó szerint szét van teljesen rohadva a BKV, most látszik, hogy nagyon hiányoznak azok a milliárdok, amit Demszky 20 év alatt ELLOPOTT a BKV-ból..."

Horizont 2010.12.09. 20:32:02

@Dzsok:
Kár vetélkedni meg van itt mindenki sara és szara:)
Egy utas?? De jó is lenne, az már majdnem olyan lenne mintha taxival mennék:)

Énbagoly 2010.12.09. 20:33:05

@Dzsok: mivan? Megsértettelek azzal, hogy van véleményem?
Sajnos a vidéki buszok nem is kicsit kihasználtak. Ha valamilyen faluból akarsz bejutni egy városba, mondjuk munkába, vagy iskolába, akkor a szardíniásdoboz lófasz az ottani nyomorhoz képest. Úgyhogy kihasználtság az van. Nem is kicsi.

Szerencsére már nem kell faluban laknom, de évekig ezt nyögtem. Azóta csak még rosszabb lett a helyzet.
Ha nem hiszed el, akkor költözz egy hétre egy nagyobb város közeli kis faluba. Többet nem mondasz majd ilyet.

Savior 2010.12.09. 20:34:01

@molnibalage: Bár már elmondta, de: az a "difi", hogy PDF-et bármilyen kütyün, bármilyen operációs rendszeren meg lehet jeleníteni és 99%-ban ugyanúgy fog kinézni. PPT-t (ami amúgy ugyanúgy MS Office része, hogy egy korábbi kérdésre is válaszoljak) nem.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 20:35:00

@laspalmas: a ppt tulajdonságadatai közt közt cégként a T-System Hungary szerepel, létrehozóként a M. Gábor.
ebből gondoltam, hogy mivel a gép t-systemes a ppt adat szerint, akkor az ember is.

Dzsok 2010.12.09. 20:42:09

@Horizont: Én nem vetélkedem csak nem kedvelem a síkhülye hülye pöstiek hozzászólásokat, meg az ellenkezőjét sem.

De ha a milliárdokat vesszük, mondjuk nézzük meg Pécset akik csettintenek egyet és lesz a semmiből egy M6-os mennyiért is?

380milliárdFT a bekerülési költség a rendelkezésre állási díj amit kifizetünk 2037-ig az valahol 1500-2000 milliárdFT körül lesz

az M5 ugyanilyen konstrukcióban készült, érdekes, hogy ezeket az összegeket valahogy nem reklámozzák a sajtóban, csak a tömegközlekedés kerül pénzbe a többi ingyen van.........

Kivlov 2010.12.09. 20:42:13

@Énbagoly:
b+, pest egy qrva nagy város, területileg is! még jó, hogy nem kerületenként külön bérlet van!
mondjuk pl egerben van, vagy legalábbis 10 éve még volt, egy adott vonalra (járatszámra) szóló bérlet, ami olcsóbb. de itt, ha már budaörsre / csömörre stb mész, attól függetlenül, h bkv visz, még a bérleted mellé kéne venni jegyet. más kérdés, hogy a kutya se vesz...

Énbagoly 2010.12.09. 20:47:21

@Kivlov: azért mert vidéki vagyok, még járok Pestre, és használom a tömegközlekedést. :)
Rohadt drágán mellesleg.
De ahogy most alakulnak a dolgok, lehet, hogy ezzel a kerületenkénti bérlettel még ötletet is adtál valakiknek. :S

Dzsok 2010.12.09. 20:48:06

@Énbagoly: Aha értem, és akkor ebből azt az okos következtetést sikerült levonnod, hogy Budapesten kevesebbet kell fordítani tömegközlekedésre, és az itt felszabaduló pénzt vidéken szét kell osztani. Akkor pontosan hány milliárdot is igényeltek, a BKV-tól?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.12.09. 20:48:14

@zero: az a fura, hogy úgy nagyjából ez a dolog olyan elemi szintű rendszerfejlesztői feladat, hogy nem is értem miért nincs üzembe állítva ilyen helyeken, mint a közérdekű adatokat, információkat publikussá tevő oldalak.
de az ilyesmi biztosan nem fér bele a százmilliós nagyságrendú fejlesztések közé az állami megrendelésekben :)
pedig így esetleg meg tudnák nézni azok is egyszerűen a böngészőben mindenféle letöltési machinációk, külön progik nélkül akik nem windowst/m$-t használnak, hanem bármi más oprendszert, és irodai rendszert.

Kivlov 2010.12.09. 20:51:46

@Énbagoly:
na, ott a pont, rohadt drága.
a színvonalához képest is, meg a keresetekhez képest is.

Énbagoly 2010.12.09. 20:57:05

@Dzsok: valakivel vitatkozni akarsz? Rossz lóra tettél. :)
De azért küldhetsz pár milliárdot, ha ráérsz. :)

@Kivlov: Sajnos a tömegközlekedés mindenhol drága. Mármint Magyarországon, a fizetésekhez viszonyítva. És eddig sem szerettek buszbérletre támogatást fizetni, jövőre meg még ezt is megadóztatják. :S

Kivlov 2010.12.09. 20:59:47

@Énbagoly:
nagyon helyes adóztassák is. ezeket a kamutörvényeket úgysem tartják be csak a multik, hogy a munkábajárás ktg-ének X %-át fizeti a munkáltató. lóf*szt fizeti.
a nyugik ingyenes furikázását is azonnal meg kellene szüntetni.

Rav Antal 2010.12.09. 21:04:24

Amúgy a 8. diánál:
"Ugye, a hatékonyság ... 12 ezer dolgozó és 27 szakszervezet." a komment, de a dia meg azt mutatja, hogy a svédeknél négyszer hatékonyabb a BKV, mert egységnyi teljesítményt negyedáron állít elő. Szóval a 12 000 dolgozóval és a 27 szakszervezettel együtt is jobbak vagyunk, mint bárki abban a listában.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 21:46:49

@Dzsok: 1. Pestiként éhen dögölnél a "vidék" nélkül. De gondolom tősgyökeres 3. generációs pesti vagy...

2. segélyesek Pesten is vannak rendesen.

3. Kicsit el vagy te ott kényelmesedve barátom. Tömegközekedés - kihasznált - pl. egy csomó "vidéki" nagyvárosban van, meg kisebbekben is, amit többet között az adott város tart fenn! Jó lenne, ha Butapesten is ez lenne a helyzet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.09. 22:08:43

@Kivlov: Ilyen egyvonalas bérlet Pécsett is van.
Csak pl. én nem nyerek vele semmit, mert melóba járáshoz pont 2 busz kell, tehát vagy autó, vagy fullos bérlet.
Anno asszonynak a melóhelyre elég volt 1 járat, és csak arra kapott bérletet a rabszolgatartótól.

2010.12.09. 22:44:32

@loláb: Miért, szerinted mi a faszomat csinál 2000 "szellemi" ott? Mondjuk van 20-30 pénzügyes, pár titkárnő, forgalmi diszpécser, ez-az... kb. 200-ba bele kellene férjenek mindezek, nem? De mondd, hogy legyen 500, és akkor már ráhagyással dolgoztam. A több 1500 ember mi a búbánatos apám faszát szellemeskedik ott? Há még a fénymásolókat sem bírják megszámolni, vazze!

alexejke 2010.12.09. 22:56:13

Kapros József honnan ért ezekhez?

Matteo79 2010.12.10. 07:46:08

@RoGeR: Én is ezt néztem, vérlázító ez az összeg.
Az országos átlagfizetés 200.000 körüli...

Vidéki 2010.12.10. 09:36:14

@pszicho pete: " a személy jellegű ráfordítás 2010-ben várhatóan 59,9 mrd Ft lesz. Ha ezt elosztod a 12097 dolgozóval, no, ki mennyit kap eredményül? Havi szinten 412 636 Ft."

Ez mintegy duplája az országos átlagnak!

Teljesítményük alapján nem ezt érdemelnék. Kiváló szakszervezeti vezetőik lehetnek, akik ezt képesek voltak kiharcolni, fossztogatva az állam kincstárt.

Vidéki 2010.12.10. 09:37:45

@pszicho pete: " a személy jellegű ráfordítás 2010-ben várhatóan 59,9 mrd Ft lesz. Ha ezt elosztod a 12097 dolgozóval, no, ki mennyit kap eredményül? Havi szinten 412 636 Ft."

Ez mintegy duplája az országos átlagnak!

Teljesítményük alapján nem ezt érdemelnék. Kiváló szakszervezeti vezetőik lehetnek, akik ezt képesek voltak kiharcolni, fosztogatva az állam kincstárt.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.12.10. 09:47:10

@ColT: A British Petrol nem száll be szerintem a BKV finanszírozásába. Most sok kártérítést kell fizetnie a Mexikói-öbölbeli akcióért :-D
@Dzsok: Mondtam már, hogy vidékiként nagyon irritál, hogy egy városnak 23 polgármestere van, meg alpolgármesterek, meg ráadásul főpolgármester meg helyettesek, és a sok segélyes is mennyi pénzt talicskázik ki az államból. :-))))))))
Én is mondhatnék ilyeneket. Valószínűleg úgy gondolod, hogy a sok vidéki paraszt ne mondja már a pestiekre, hogy bunkók! :-P

Übermayer 2010.12.10. 11:24:38

nemcsak a fővárosi hozzájárulás, de nekem a kerületi is hiányzik. egy-egy kerületnek nagyobb a költségvetése mint Debrecennek vagy Győrnek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.10. 23:28:13

@Dzsok: Faszom teli van már a vidék vs főváros demagóg posztokkal...

Horizont 2010.12.11. 09:44:29

Mi a francnak van ez a 2 milliós bérplafon? Csak azért, hogy egy újabb ügy legyen a a hülyének nézésünk skáláján? Most hallottam a rádióban, hogy Kocsis István fizetése 1,5 millió forint, és ehhez kap még 150 százalékos prémiumot, vagyis összesen 3 millió 375 ezer forintot tehet zsebre! Bravó!Éljen a BKV, üzemeltetőjük pártunk, kormányunk (előző pláne), államunk, meg úgy mindenki aki erről (IS) tehet!

@molnibalage: A poszt nem erről szól, csak a kommentek:)

Horizont 2010.12.11. 10:03:35

Ja azt kifelejtettem, hogy a csak a BKV-nál 14 felső vezetőnek lépi át a 2 milliós határt a bére!!!!
A MÁV-nál 18 főnek!!!

2010.12.11. 17:47:42

@Vidéki: Gondolom a műszakpótlékok dobják meg ennyire. És lehet, hogy személyi jellegű ráfordításnak van könyvelve az egyenruha, oktatás stb is. Ha jól tudom, egy buszsofőr 900Ft bruttós óradíjjal kezd, ami nem számít azért kirívóan magasnak ahhoz képest, hogy azért van pár kényelmetlenség a munkában.

@Horizont: Na jó, de a BKV csak egy városban szolgáltat, a MÁV meg az egész országban! Ahhoz több túlfizetett igazgató dukál!

Dzsok 2010.12.13. 08:10:08

@Ásó[Mosó]maci: Milyen érdekes, hogy irritál téged az, hogy 1.8millió Budapestire 24db. polgármester jut.

De az aztán nem irritál téged egyáltalán, hogy több mint 700polgármester jut a maradék 8,2millióra.

Ráadásul ez csak a jéghegy csúcsa, mert ha körülnéznél az önkormányzati apparátusban ott még egy nagyságrenddel nagyobb lenne az elköltött források száma a másiik oldalon.

Dzsok 2010.12.13. 08:11:41

@molnibalage: Igen én sem szeretem az idiótákat, ezért is írtam pár tényadatot demagóg barátainknak akik szerint csak pesten megy a pazarlás, amire természetesen konkrét érdembeli válasz nem is érkezett..... :)

fokabacsi 2010.12.13. 13:08:31

@Dzsok: Érdekes !! Nézd meg a 10 milliós New York-ban hány polgármester van??

Horizont 2010.12.13. 23:21:29

Mégis gömbölyded itt minden: "A BKK nemrégiben kinevezett vezetője elmondta: az elmúlt hetekben rendeződött a BKV finanszírozása, megvannak a hiányzó források, a dolgozók juttatásait pedig nem veszélyezteti semmi." Minden szép és minden jó!

Dzsok 2010.12.15. 16:36:09

Itt megtalálod a részletes leírást, összességében ha a segítőket is beleszámolod jóval többen vannak.

Egyébként még él az eredeti kérdés, mi is van a másik 700 polgármesterrel Budapesten kívül, nekik azért toljuk a pénzt minden hónapban ugye? :)

süti beállítások módosítása