Skip to content


       Szűrés lista

Rohad a metró is

Tegnapelőtt az elmúlt évek legkomolyabb üzemzavara történt a budapesti tömegközlekedésben, a 3 metró vonalán kigyulladt és porig égett egy metrókocsi.

"Szerencsére" a vonat ajtóhiba miatt már korábban kiállt a forgalomból, így üresen állt az Árpád hídi kihúzóvágányon, ahol füstölni kezdett, viszont a füstöt a ventilátorok okozta huzat a Forgách utcai megállóig elfújta, ahonnan három műszaki dolgozót a mentősök füstmérgezés gyanújával szállítottak kórházba.

Vagyis a rossz ajtó mentette meg az utasok életet, jobb, ha nem gondolunk bele, hogy mi történt volna, ha két állomás között egy átlagos (=tömött) metrószerelvényen történt volna ez a tűzeset ...

Ilyen füstben és a töksötét alagútban hány utas jutott volna el a legközelebbi megállóig?

Képek a tűzoltásról, még több kép pedig itt.








A Tűzoltóság videója. Minden elismerésem a munkájukért!

 


A BKK azonnali vizsgálatot kért Kocsis Istvántól, de leszögezik, hogy "a metró üzeme biztonságos, ugyanakkor még a legkisebb esélyét is el kell kerülni annak, hogy a metróban tűzeset okozzon üzemzavart vagy járjon bármely más, nemkívánatos következménnyel."

Este a BKV is kiadott egy közleményt, ebből kiderült, hogy a szerelvény 35 éves, a tervezett élettartamát öt évvel meghaladó, túlfuttatott jármű volt, "és az ilyen járműnél a gondos és szakszerű karbantartás ellenére sem garantálható a hibamentes működés."

Azt tudjuk, hogy a BKV minden egyes ágazata folyamatosan rohad, a metrónál most borult ki a bili.

Sajnos eddig az öreg buszpark volt a fókuszban, pedig ha lerobban egy busz, akkor mi történik? Félreáll, leszállnak az utasok, felszállnak a következő buszra. A garázsból nem tud elindulni a busz, akkor kicsit többet kell várni a megállóban a következő buszra. De ha egy metrószerelvény lerobban / leég, akkor az egész metróvonal megbénul. Arról nem is beszélve, hogy egy lerobbant busz nehezen tud sérülést okozni az utasoknak, de egy égő metrókocsi tele emberekkel, lent az alagútban?

A slusszpoén, hogy egy metróbaleset kapcsán csak buszokkal lehet pótolni a kieső metrót, de a BKV-nak annyi működő busza sincs, hogy a paraméterkönyvet betartsa.

Vajon mi a BKV/BKK/Főváros vészforgatókönyve, ha a Nemzeti Közlekedési Hatóság megvonja a túlkoros metrószerelvények engedélyét? Ha a "modern" Alstom metrókocsik nem kapták meg az engedélyt, elég nehéz elhinni, hogy a 1976-os orosz szerelvények minden szempontnak megfelelnek (fékrendszer, tűzbiztonság stb.)

A tűzoltóság tanulmánya szerint, amely a budapesti metrót vizsgálja tűzoltás és életmentés szempontjából, az egykori szovjet szerelvények egyáltalán nem valók a hazai metróvonalakra, mivel az oroszországi állomások távolsága legalább 2-3 kilométer, ezzel szemben nálunk még a leghosszabb alagútszakasz is csak 1700 méteres. Ilyen rövid távon az elektromos berendezéseknek, nagyfeszültségű kábeleknek nincs ideje lehűlni, ami fokozott tűzveszélyt jelent.

A BKV teljes hálózatának 3%-át adja a metróhálózat, de ez adja az utazások 22%-át:




Műszaki állapotok, minden az tervezett élettartam felett van:



Az Alstom metrókocsi-tender kapcsán annyi látható, hogy az új metrókocsik beszerzése 4-5 év, alsó hangon. De Debrecenben például már az 5. közbeszerzést semmisítették meg, amit a 2-es villamos járműveire írtak ki, vagyis nálunk már a nyertes kiválasztása is évekig tart.

A mostani orosz metrókocsik teljes körű felújítása is csak pár év haladékot jelentene, az új metrókocsik beszerzését nem lehet megúszni.

Prágában nagyon szépen felújították az orosz metrószerelvényeket, alig lehet ráismerni. De ne is hasonlítsuk össze a mi metrónkat a "fejlett nyugatéval" ...



Na mármost, ha a tulajdonos (Főváros) tudta, hogy 30 év a tervezet élettartam, ami 2006-ban járt le, és hogy kb. 4 év az új metrókocsik beszerzése, akkor 2002-ben el kellett volna kezdeni ennek végrehajtását.

De mit csinált 2003-ban a kedves főpolgármesterünk?

Mutatom:
"A miniszterelnök és a főpolgármester szándéknyilatkozatot írt alá a 4-es metró építéséről szóló szerződés jóváhagyásáról."

A Legnagyobb Életmű mindent megért, sokkal fontosabb volt, mint a túlkoros metrószerelvények "ügye".
 




Ui:

Még nincs is nyár, még nincs is "meleg", de tegnap nem járt a 3-as, a 28-as, a 62-es és a 62A villamos, mert a "melegtől" felpúposodtak a sínek, illetve a buszokban pedig felforrt a hűtővíz.  Nyáron felejtsük el a villamosokat, télen a fagy miatt a buszokat, és egész évben necces a metró.

Füvesített villamospálya, zajvédőfal a 14-es villamos vonalán, az öreg Tátra villamosok felújítva: videó. Ja, Prágában.

Mit mondhat ilyenkor egy budapesti lakos, aki minden hónapban kicsengeti a 9800 forintot?

Köszönjük Demszky Gábor!

Ui 2:
A Fővárosi Közgyűlés jövő héten szuperaktuáliséségetőfontos ügyekben fog szavazni, mint például, hogy a Köztársaság tér új neve II. János Pál pápa tár legyen-e.
Nem viccelek, itt a lista. Az új táblanevek, új térképek, új menetrend, az összes érintett lakos lakcímkártyája, valamit minden lakcím módosítása a bankoknál, közműcégeknél ... szerintem megéri! Le az avítt, kommunista Köztársaság térrel!

No, nem is ez a legfontosabb, hanem hogy arról is szavazni fognak, hogy 100 milliárdért belevágjanak-e az új villamosok és trolibuszok beszerzésébe. Nem tudom, hogy létezik-e prioritás lista, de a metrószerelvények felújításának / cseréjének valamint a villamospályák felújításának előrébb kellene rajta lennie ...

Ui 3:
Nézzük újra végig a HVG "Nagyítás" fotósorozatának egyik részét. Nekik köszönhetjük, hogy még mennek ezek a szerelvények, és nem halt meg bennük senki. "A BKV Kőér utcai telephelyének karbantartóüzemében 60 fő végzi reggel 6 órától 18 óráig a 25-35 éves metrószerelvények folyamatos vizsgálatát és azonnali javítását. A munkások nagy része több mint 15 éve áll a tömegközlekedési cég szolgálatában."

Címkék: budapest bkv demszky

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr1002842235

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: pharmacy canada reviews 2018.11.08. 10:19:45

szódabikarbóna, citromlé: meddig fokozható? - ködpiszkáló

Trackback: canadian medications 247 2018.11.07. 20:59:50

nclex questions preeclampsia - Play now pay later casino

Trackback: trust pharmacy canada reviews 2018.11.07. 18:01:49

Checkpont 4x03: A Gálya és társai - Olessák Róbert játékai - IDDQD

Trackback: Lázár János kezébe szálka ment 2011.04.22. 08:36:28

  Szegény Lézer János már jó ideje álmatlanul forgolódott éjszakánként az ágyában. Hiába gondolkodott erősen, nem jött rá mi az oka. A szép szolgálati autóját már régen leadta, az már nem is foglalkoztatja, hisz vett egy hasonlót (az árát és ...

Trackback: Érdekes döntések 2011.04.21. 15:56:20

Két olyan javaslat is a Fővárosi Közgyűlés elé kerül ma a szokásos ügymenet mellett, amely elgondolkodtató. 1. Tarlós főpolgármester csapata érdekes módon kívánja megoldani a hajléktalan-kérdést: Ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal büntetnék azoka...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2011.04.21. 13:49:48

Ja, meg még annyi: ez a Vitézy gyerök, valahogy mán nem ollan vehemens, mint VEKE-s korában. :(((

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 13:55:18

@1116001: zero-nak is benyomhatod, hátha eljut mindenki felé mi az a tömbsín, mik azok a feszültségek, stb. ;D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.21. 13:56:26

@Seduxen: "ha megérkeznek az alstomok a 2-es vonalra, akkor onnan a régieket átrakják a 3-asra, vagy ezt csak álmodtam? "
Álmodtad, mert az Alstom kocsi, ugye, nem érkeznek :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.21. 13:58:42

@1116001: @Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: A BKV-nak meg azt kéne belinkelni, hogy mi is az a "karbantartás", meg a "jól végzett munka", meg a "cserélni a sínt".

Azt eddig is tudta mindenki, aki kicsit figyelt középiskolában fizikaórán, hogy mitől púposodik, de ennek vannak ellenszerei is.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 14:00:12

@ColT: de érkeznek, csak lassan :)))

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: na a felsőbbrendűségi komplexusos "vasutas netbohóc" is hozzászólt.. :DDDDD

more 2011.04.21. 14:04:33

@Seduxen: hát no :) élek oszt virulok! látom, itt is szinte hiánytalan a brigád!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:04:57

@Secnir: "ez normális. érdekes módon viszont az ezeréves Diósgyőrben gyártott HÉV sínek és a MÁV sínek SOHA nem púposodnak, vagy legalábbis nem olvasni róluk minden nap. Ötlet:
a bezárt szárnyvonalakon szedjék fel a síneket, és cseréljék le a pesti gyurmasínekre. Ráadásul munkahelyeket is teremt... "

A nagyvasúti "c" "i" "I" illetve UIC 54-es síneknek és társainak semmi köze nincs a tömbsínekhez, sem a Vingnoles-sínekhez. (utóbbi kettő az elterjedt villamosok alatt). ja meg a Phoenix-rendszer de ezt hagyjuk.

Szerintem a néhai tömbsínek is Diósgyőrből(?) származnak, ja és igen a MÁV-nál nem púposodnak fel. Ott szimplán eltörnek. ;D

Marcellusca 2011.04.21. 14:05:00

Nemtom vo't-é-e mán: kiderül a kis turpisság, annyi a demokráciának, a Magyar Köztársaságnak = Köztársaság tér -> II. János Pál pápa tér. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.04.21. 14:06:03

@more:

de miért kell mindig megvárni, hogy emberek haljanak meg, amikor mindenki tudja, hogy gond van?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:07:19

@ColT: van neki igen. Néha "kilélegeztetik", meg locsolják. Csodák nincsenek. Minden bizonnyal egy korszerűbb rendszerre való átállás lenne az ideális, amihez mint tudjuk kell valami pénzféle. Meg megint jó sok ember türelme. Meg ilyenek.

Marcellusca 2011.04.21. 14:07:30

@zero:
"...egy bezárt 3-as metrónk ...." - meg egy meg nem épült 4-es. :(((

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:09:21

javítom magam mert írtam egy nagy baromságot :D

A nagyvasúti "c" "i" "I" illetve UIC 54-es síneknek és társainak semmi köze nincs a tömbsínekhez, sem a phoenix-sínekhez. :D

Homeoffice 2011.04.21. 14:11:56

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:

Szerintem vagy tizen szúrtuk ki, csak nem akartunk szólni...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:14:06

@zero: jaj már na! Így is elég szétszórt vagyok, a Vignol -sínekre azt írom hogy nem azok! :D

@Seduxen: na befogtad a pofádat te csillagpatrik! :D

asmodean 2011.04.21. 14:14:20

@1116001: a linkrőől:
"Mindezért cserébe a megoldásnak van ez a rossz tulajdonsága, hogy nagy melegben felpúposodik."

Hol van itt még nagy meleg? Kellemes késő tavaszi időnek megfelelő hő van, nem a augusztusi tomboló forróság.
Vagy a 20-25 fok a BKV-nak már trópus ugyanúgy, mint a MÁV-nak a 0-1 fok példátlanul zord tél?

more 2011.04.21. 14:16:00

@zero: ugyanazért, amiért utolsó pillanatig halogatod a fogorvost...illetve nagyban nem éppen ezért, hanem inkább mert valamivel olcsóbb és kevesebb meló a lyukakat tömködni folyamatosan, mint egyszer egy teljes átalakítást meglépni.
A biztonsági előírások nálunk az utolsó szempontok között vannak, első mindig a gazdasági. meghát ugye ne vészmadárkodjunk, uccccse történik semmi baj se!! ja, látjuk...és innentől már csak a jóisten dönti el, hogy milyen mértékű a tragédia.
aztán meg jön az, hogy ki a felelős? tóthpistabácsi, aki nem húzott meg jól egy csavart, mint a vörösiszapnál a gátőr...

zrobasé 2011.04.21. 14:16:19

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: úhy kapkodsz össze-vissza mint eszkep fénykorában...:D

Marcellusca 2011.04.21. 14:17:47

@Gunther: Úgy, úgy. :)))

Miről van szó? :D

Marcellusca 2011.04.21. 14:20:46

@more: Ja, ja.

Amíg nem lesz utashalál, addig sz@rnak az egészre.
Megy? Megy. Oszt' jó' van.
Majd utólag jól odacsapunk, hogy ez így tarthatatlan és tűrhetetlen.
De, úgy jó magyarosan. Átesve a ló másik oldalára.

Tényleg nagy szerencse, hogy egy műszaki hibás, "leparkolt" kocsi gyulladt ki, nem pedig egy utasokat szállító!!!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:22:52

@zrobasé: hát tudod mostanában pörgősebb lett az életem. Annyira, hogy az új tákolmányt feltetováltattam a hátamra. Kétharmad! Kétharmad!

@Marcellusca: sínrendszerekről kezdtem el írni, és sikerült írnom egy bődületes nagy baromságot. A lényeg a Vignoles-családba tartoznak a nagyvasútnál használatos sínek. 48-as UIC-54, UIC-60 és hadd ne soroljam fel mindet. :D

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 14:24:14

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: "javítom magam mert írtam egy nagy baromságot :" , na már épp' szólni akartam :DDD

zrobasé 2011.04.21. 14:31:52

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: a hátadra ? há' jól vagy ember ? ott sose fogod tudni elolvasni ! max aki mögötted van :D
én a szemhéjamra varratam, igy minden pislantáskor, meg ha lecsukom a szemem, látom...na, ez a követendő, nem ilyen ribancrendszámos tetoválás, sinember ! :D

Marcellusca 2011.04.21. 14:32:30

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Sejtettem (gépészként), hogy valami illesmi. :)

De, annyira nem érdekel. :P

Az a helyzet, hogy az ecceri, pösti parasztot qrvára nem érdekli, hogy melyik típusú sínnek, milyen a hosszirányú hőtágulási együtthatója. Csak azt látja, hogy alig van 20-22 fok és MÁR nem jár a villamos, busz. És felötlik a fejében: Mi lesz itt nyáron? Miért vegyek/fizessek bérletet, ha ilyen a "szolgáltatás"?

Secnir 2011.04.21. 14:33:58

@1116001:
khm.
elolvastam.
akkor kezdjük.
az α hőtágulási együttható hétköznapi szénacél esetében 100° -on +1,17 .
ugyanez öntöttvas esetében például +1,04, míg mondjuk krómnál +0,70.
Létezik egy L változó is, ami a 10ˉ³ -on * anyaghossz.
Létezik a nyúlásváltozás képlete is, amely így néz ki (mondjuk egy 10 méteres sima acél esetében, 0°-ról 100°-ra történő melegedés során):
ΔL=α * L = 1,17* 10ˉ³ * 10000= 11,7 mm. (asszem jól számoltam)
Jól látszik, hogy egy tízméteres acélrúd nyúlása alig több mint egy cm. Értelemszerű, hogy ötvözéssel csökkenthetjük ezt az értéket - ha olyan anyaggal ötvözzük, aminek 1.17-nél kisebb a hőtágulási együtthatója. (antimon, króm, molibdén, platina, wolfram). Az ötvözeteknél két nagy kérdés van:
-megéri -e ötvözni (drága az ötvözőanyag a hordanyaghoz képest)
-az ötvözés során a kopásellenállóság nem csökken-e (pl. antimon esetében biztosan). Az anyagfáradást is figyelembe kell venni az ötvözés folyamán, mivel az ötvözet kifáradási ideje akár rövidebb is lehet, mint az eredeti anyagé.

ezért is nem hegesztik folyamatosan össze a síneket, hanem hagynak ún. hőtágulási réseket a két végén (tadam-tadam....tadam-tadam. amikor ezt hallja az ember, akkor megy át a réseken) :D
véleményem szerint, ha ANYAGból csinálják, mondjuk rendes acélból, akkor egy tízméteres sínkét végére 2(!) cm bőven elég. a látottak alapján ez minimum 10(!) cm-es nyúlás. el tudom képzelni, milyen acél lehet...

a-kis-herceg 2011.04.21. 14:37:40

nem értem. mi a gond? minden rohad. miért pont ez ne?

másrészt az égés előtti és utáni metrókocsi között nem sok különbséget vélek felfedezni... vagy kevesebb rajta a szemét?

lényeg hogy stadionra-focira és kommunikációra legyen pénz...

pl ha az utóbbira sokat költünk, akkor az ilyen tüzes képek helyett is lehet fotosopolni boldog utasokat a metróra...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.04.21. 14:38:08

@Secnir: De 100°-on annyi a nyúlása. Nem hiszem, hogy most ennyi lett volna a hőmréséklete.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:38:14

@zrobasé: nekem a hátamon van a fejem te karaktergyilkos bértollnok!

@Marcellusca: az a helyzet hogy az ecceri pösti parasztot (te írtad) nem érdekli, sőt még nagyon sok dolog nem érdekli, nekik alanyi jogon kell járjon mindenből a legmodernebb. ICE 3-mat minden villamosvonalra! Ez rendjén is van, csak ha nincs miből, akkor van az hogy hullámos a tömbsín, kimarad a villamos. Miért vegyen bérletet, jegyet? Lehet ha megveszi, egyszer lesz pénz a cserére. Ki tudja. :D örülök hogy demagóg lehettem :D

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 14:38:16

@more: ááá, messze nem hiánytalan. mind2 ezer éve eltűnt, a főnáci combit is alig eszi ide a fene, Cowboy is alig-alig jár erre.

a régi brigádból már csak a Sínember, meg ez a félnótás Marcell maradt (bár tudnám utóbbi minek? na mindegy...)

:))))

a-kis-herceg 2011.04.21. 14:38:16

egyébként is... nem értem mit akartok. ódik még se mehetnek lent a zalagutba...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 14:40:27

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: ezt baszdmeg eszkep is írhatta volna...

mindenesetre örömmel tölt el, hogy az e havi bérletem megvásárlásával legalább egy fél tank omw100-ast tudtam tankolni valamelyik nagyfejű ajjjudijjjjába :)))

uff, én is lehetek demagóg :)))

a-kis-herceg 2011.04.21. 14:41:37

@Marcellusca: II. János Pál pápa tér. most hallom módosító érkezett. minden ok. csak a pápa kimarad a tér nevéből (tekintettel hogy a táncoslábú ott született).

továbbá a Fáy Ferenc utcát (a köztársasági, ohhn pardon álamelnök, vagy nemzeti elnök javaslatára) j-vel írják, hogy védjék a nyelvet is...

a-kis-herceg 2011.04.21. 14:42:44

@Seduxen: +a bérletben benne van egy tűzijáték, hisz augusztus 20-kor már nem lesz... ez amolyan húsvéti alkotmány ünnep...

Marcellusca 2011.04.21. 14:47:27

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Örülök, hogy örömöt szerezhettem. :DDDD

Egyébként igazad van.
A probléma ott van, hogy az utas azt látja, hogy egyre drágább a jegy/bérlet, a színvonal meg egyre rosszabb. Azaz minek fizessen egyre többet? Azt vélik feltételezni (joggal), hogy valahova egészen máshova megy el a pénz.

Secnir 2011.04.21. 14:48:34

@Noname Cowboy:
azért írtam 100°-ot, mert az az egyik mérőszám a táblázatomban :)
logikus, ha kevesebb, mondjuk 40°, akkor az α is kevesebb, tehát ΔL=α * L
IS kevesebb lesz. sacc/kb 6-7 mm.
ha acélból, és nem összegyűrt újrahasznosított lemezfelniből készült.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 14:50:49

@a-kis-herceg: "+a bérletben benne van egy tűzijáték" - rendben, ha megoldható ezt oly' módon szeretném, hogy egy aprócska dzsóóóójsztiiiiikkkk segítségével egy UAV-t irányítanék a Parlament felé, amikor tele van, és kááábuuuum :DDD

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.04.21. 14:50:51

@Secnir: Persze-persze. Csak azért írtam, hogy így azért a nyúlás jóval rövidebb. De amikről jönnek infók azok többszörösei ennek. Nyilván valami gányból vannak. :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:51:45

@Secnir: menj ki az egyes vonalra (hegyeshalmi), és számolgasd a kattanásokat. Váltókörzetben nem ér!

Már réges -régen nem alkalmaznak hézagos síneket. Elmesélem miért, hátha átmegy. Amikor csavarokkal voltak összekötve a sínek, előfordult az, hogy nem csak a hőtágulás okozott gondot, hanem a vonat gyorsítása/lassulása. Továbbá a pálya egyenetlen melegedése is gond. Az ívekben sűrűn előforduló jelenség a kivetődés. Továbbá az illesztések legyűrődése is elég problémás.

Manapság már folyamatosan hegesztve vannak a sínszálak. Ehhez vannak a sínfektető technológiák, sokkal ellenállóbbak, és hopp anyagtakarékosabb.

Ja, és tök jó a 100 fokos képleted, csak tudod egy villamos sínt ér még sok-sok behatás. Segítek itt is: átmennek rajta az autók, meg valami villamos is jár rajta aminek a súlya nem kicsike. ;D

@Marcellusca: én is örülök neked cunci ;D

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:54:37

@Seduxen: ja, hát lehet én ő vagyok. De azért nyugodj meg csillagpatrik, attól még messze vagyok, hogy viktor képe az ágyam fölött csüngjön, és a magyarnemzetet' a kezembe hozza a postás. :D

ketroot 2011.04.21. 14:54:47

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Pont ezt akartam írni, hogy tulajdonképp rohad az egész ország.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.04.21. 14:54:49

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Ha ugye a villamos súlyától nyúlik a fém akkor ezt miért kell megvárni , hogy a melegtől felpúposodjon. Miért nem lehet rendszeresen ezt karbantartani???

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 14:57:08

@Noname Cowboy: tippelek: nincs pénz? Amúgy szerintem amit tudnak megtesznek a BKV-s szagemberek'.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 14:57:31

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: ááá, te sokkal hülyébb vagy, mint eszkep, ezért is bocsánatos bűn az itteni virtuális randalírozásod :)))

kicsit olyan vagy te nekünk, mint Murdock százados az A-Team-ben :DDDD

Marcellusca 2011.04.21. 15:10:05

@Seduxen: Pofád evésre használd, puttana! :DDDD

Egyébként, tényleg megcsappant az a bizonyos törzsgárda ... úúúú, akarom mondani: törzs kommentelő társaság. :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.21. 15:10:36

@Seduxen: "egy újabb vidám hír Abszurdisztánból :)))"

Mész haza Indiába? :DDDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 15:14:31

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: hááádikkmá köcccsög párásztjá, kivááágom dikk a szívééédet tesó, hááá szívvózóóóó vellllem, dikk. Ággyááámáegycigit hányórááá váán?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 15:25:24

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: rossz válasz! itt jönne el az a pillanat, hogy már egy órád sem lenne, mert "elcserélted" egy bőven több, mint 10 cm pengehosszúságú késre, amit a veséd tájékán helyezett beléd - persze pusztán rettegésből - a "társadalom legelnyomottabb, legkiszolgáltatottabb rétegének" egy prominens tagja.

index.hu/belfold/2011/04/21/szikszo_segitseget_ker_a_kettos_gyilkossag_utan/

IPG 2011.04.21. 15:37:52

Amíg szarok a járművek, azok ugyanúgy rongálják a jó pályát is, hamarabb lerontva annak állapotát, a rossz pálya pedig a jó járműveket is csúnyán lerontja. Ördögi karika.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.21. 15:46:27

@Seduxen: Gondolom kun fiatalok lehettek. Azok szoktak így randalírozni.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.21. 15:51:23

@ColT: óvatosan ezzel baszod, mert ha idetéved hoplita, ezért a kunos megjegyzésedért széttép, mint hülye gyerek a mesekönyvet :DDD

szerintem meg feketeterepjárón közlekedő tudjukkik voltak. ez tipikusan rájuk vall, hogy 70 feletti, alapvetően védekezésre képtelen embereket gyilkolnak meg bestiálisan a kevéske nyugdíjukért és/vagy 2-3 csirkéért.

majomkutya 2011.04.21. 16:11:02

OFF:
A hiszti és a rettegés tovább fog folytatódni, Mali Zoltán Drávapiski polgármestere a Szebb Jövőért Polgárőr Egyesületet meghívta a falujába, hogy alakítsák meg a helyi csoportot és járőrözzenek:
888.blogter.hu/466474/szebb_jovot
ON
Valóban brutál lett volna, ha utasokkal együtt gyullad ki a metró. Akkor már lehet hogy a politika is foglalkozna vele.

Agyalap 2011.04.21. 16:34:17

Ne csesszetek ki velem - azt az egy kocsit vizsgálják ami kigyulladt? Nem is kérek milliókat és elmondom, hogy az összes szerelvény száz éves és már rég le kellett volna selejtezni őket.
Gondolom a BKK is valami színvonalas jelentést fog közzétenni, és Vitézy Dávid is felszólal majd húsz fórumon. Elvégre meg kell dolgozni a fizetésért...

Jurganov 2011.04.21. 16:35:29

@Tigeri: ez most így honnan jött? mi köze ennek a szocializmushoz?
@Secnir: az ára alapján biztosan a legjobb minőségű...:)
@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: " nem azt kérdeztem, hogy dohányzol-e, hanem azt mondtam, hogy adj egy cigit"-ez a szabvány válasz rá :)

Kartal (rezervált) 2011.04.21. 16:38:21

@zero: Zero, elszúrtad a címet. Helyesen ez így néz ki:
ROHAD AZ ORSZÁG

Egyébként gyárban mi is hasonló körülmények között dolgozunk napi 8-12 órát.

Kartal (rezervált) 2011.04.21. 16:39:10

@majomkutya: OFF
ezt már én is bemásoltam, de nem jött rá érdemi reakció :)
Te is kommentelsz ott?

Kartal (rezervált) 2011.04.21. 16:45:58

@ColT: na most a kunokkal tényleg vigyázni, mert elég sokan magyarosították nevüket Kun-ra, akiknek a 'C' 'H' és 'N' betűk szerepeltek a nevükben...

majomkutya 2011.04.21. 16:55:17

@Kartal (rezervált): Én ott nem kommentelek, mert még lusta voltam regisztrálni, meg nehezen tudnék még 1 regisztrációt fejben tartani. :D
De rendszeresen olvasom a jelentéseket a végekről.
Már elterveztem párszor, hogy egy szép napon ellátogatok Drávapiskibe, mert nincs annyira messze (80-85 km).
Nagyon bírom Malit, az egykori SZDSZ-es tévelygései ellenére is. Egy józan paraszti ésszel megáldott ember.

Ironfist 2011.04.21. 17:01:59

@Kartal (rezervált):

Ja, Chunról Kunra? :D

@Agyalap:
Hát én kérnék milliókat. Ha már mindenkinek osztogatnak, miért ne oszthatnának nekem is? Csak annyi volna a különbség, hogy a belém nevelt proliságnak köszönhetően, én hülye, elvégezném a feladatomat.

Ironfist 2011.04.21. 17:03:27

@Ironfist:
"Csak annyi volna a különbség"

Mármint köztem, és a most ott fent szotyizók közt.

2011.04.21. 17:30:44

Hogy hány utas jutott volna ki az alagútból? Az alagútBA sem jutottak volna ki az égő szerelvényből! Az orosz metrókocsikban vészfék van, vésznyitó az ajtókon viszont nincs. Mind bennégtek volna.
Amúgy tudtommal ez a típus még ma is gyártásban van, alkatrész, felújítás nem lehetne probléma, de hát valamin csak meg kellett fogni a pénzt, amit fénymásolószámlálásra meg prémiumra meg végkielégítésre elköltöttek...

Prof. Dr. Simon Templar 2011.04.21. 17:59:34

Kár, hogy nálunk nincs FEMA :

www.youtube.com/watch?v=JfzE_TK-zmQ

Már ott trappoltak volna egy jó kis terrorfenyegetést szimatolva :)))))

Kartal (rezervált) 2011.04.21. 20:30:48

@majomkutya: én - mint látod - szoktam írogatni oda is. Én is bírom Malit, és én is forgatok a fejemben olyan tervet, hogy egyszer meglátogatom a falut, és őt :))))

kacsa! 2011.04.21. 22:02:17

Ezek a metrókocsik a zelmúltnyolcévben lettek túlkorosak! Gyurcsányahibás!!

f.domino 2011.04.22. 02:36:59

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
Kár itt a hőtáguláson, meg az acél minőségén rugózni. Szerény tudomásom szerint a púposodás nem attól van, hanem hogy a nagypaneles technológiában (magyar szabadalom, hungarikum, stb) a kivetődést egy gumiszalag akadályozná meg, ami a beton panelben lévő vályu, és a tömbsín közé van bepréselve. Mármost, a gumi elég gyorsan öregszik (a sín kopásánál lényegesen gyorsabban), és a betonelemben a vályu széle is legömbölyödik, hiába van acél profillal erősítve (közúti forgalom, fagyások, stb). Tehát nem a tömbsín és az acél tágulási együtthatója a kérdés, hanem hogy a gumiszalagot mikor cserélték (jellemzően soha, az eredeti van benne, csak már nem annyira folytonos, mint új korában. Gyakran ott tekereg az úton, a sín meg lötyög a vályúban), és hogy néz ki a betonvályú széle. (jellemzően az acélprofil szétrohadva, mögüle a beton kifagyva, kiperegve.)
Az még hab a tortán, hogy a tömbsín inerciája mennyivel kisebb a "gerinccel" rendelkező Phoneix, Vignoles, stb profiloknál.
De ez is csak szőrszálhasogatás, a lényeg: a karbantartás!
A prágai videón meg elsírtam magam. Kb 30 évvel vagyunk lemaradva, és ez egyre nő, mert mi visszafelé megyünk, ők meg előre.
Ja, és a prágai metrókocsik tudtommal (javítson ki, aki másképp tudja) nem csak esztétikailag vannak felújítva, hanem elektronikailag, gépészetileg gyakorlatilag újonnan épültek, csak az alváz és a szekrényváz maradt eredeti.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.22. 06:33:45

@f.domino: "már nem annyira folytonos, mint új korában."
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Finomkudunk, finomkodunk? :D
Gumipor lehet kb :D

Tűzgolyó 2011.04.22. 06:51:11

Itt a blogban említett tűzoltósági tanulmány, ami valójában egy szakdolgozat: www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=szakdolgozat&function=szakdolgozat_keres&ID=26

fogash 2011.04.22. 10:57:23

@Secnir: a 25 fokban felpúposodás NEM normális. A vasúti és hév-sínek a villamossínnel ellentétben azért púposodnak nehezebben, mert:
1.) az egész sínszál a levegőben van, csak a (beton) talpfákkal érintkezik, 60-70 centinként. Így körbe tudja járni a levegő = léghűtéses (nem lebecsülendő hatás, hogy a villamossín körül 50fokos aszfalt van, míg a vasúti sínt 25 fokos szellő járja körbe. Rádásul a talpfákhoz a sín hozzá van csavarozva, a villamossín meg nincs így lefogatva. (a felpúposodás jellemzően a betonba/aszfaltba ágyazott, autóval is átjárható sínszakaszokon történik)

2.) A vasúti sínben (még a hegesztett sínekben is) vannak dilatációs hézagok, ellentétben a villamossínnel.

3.) a vasúti sín sokkal erősebb sínszelvény, mint a villamossín. Nagyobb terhelésre van méretezve, így a hőtágulás miatti feszültség is nehezebben görbíti meg.

A "diósgyőri/ózdi sín a jó" lózung meg nélkülöz minden alapot.

kaqkkfioka 2011.04.22. 11:04:12

Maj csájna hozza a lebegő szerelvényt, oszt má csak a mágnesszalag kő alá.

kaqkkfioka 2011.04.22. 11:04:55

Eladom az ötletet Dévidnek.

Secnir 2011.04.22. 11:16:00

@fogash:
akkor talán olvasd el ezt is, amit utólag írtam:
vastagbor.blog.hu/2011/04/21/rohad_metro/fullcommentlist/1#c13283042
tessék végigolvasni az összes kommentet, és utána beszólogatni...

ketroot 2011.04.22. 11:47:51

Ó mecsoda csodás ötletem támadt: a metróvonalat átkellene adni a Vidámparknak, mint szellemvasút!

Marcellusca 2011.04.22. 11:57:54

@ketroot: Mint a "Szocialista szellem vasútját". :DDDD

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.22. 11:58:36

Mi az a tábla szerűség, amit használtak a videón?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.22. 11:59:10

Az ui. 4 meg lehet az, hogy a fonodót elkaszálta az a balfasz láng zsolt. A jó kurva édesanyját annak is...

ketroot 2011.04.22. 12:05:19

@molnibalage:

Szerintem ott írják, hogy melyik raj hova lett beosztva, mettől-meddig. Gondolom van ott valamiféle operátor, és úgy tartják számon, hogy az esetnél mi-hogy halad.

Asidotus 2011.04.22. 12:10:33

Ha jól értelmezem a posztot, akkor van egy életveszélyes tömegközlekedés, ami a városvezetéshez tartozik.
És eközben ők teret neveznek át, ahelyett, hogy a közvetlen életveszély elhárításán ügyködnének.
Nem ezt nevezik foglalkozás körében elkövetett gondatlan életveszély okozásának?

Kartal (rezervált) 2011.04.22. 12:28:54

@Marcellusca: de miért ide rakod? A Pintéres poszt alatt már tárgyaljuk.

Marcellusca 2011.04.22. 12:51:49

@Kartal (rezervált): Kijafranc o'vasgat vissza napokat? :P

De mingyá menek. :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.04.22. 12:54:23

No, mai hír, hogy a BKV 95 darab Ev és Ev3-as metrókocsit fog felújítani, hogy még pár évig futhassanak. A felújítás műszaki jellegű lesz, tehát az utastereket nem fogja érinteni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.22. 12:55:44

@Secnir: Milyen tíz centis nyúlás...?

Legyen a nyúlás az, amit te számoltál, de lefele kerekítve. 10 mm. A sínszál legyen 10 méter.
Az ív probléma legyen egyszerűsítve, a sín púposodjon fel középen, a 10'000 mm-es hossz így két részre oszlik.

iaro.3dmax.hu/images/2011/04/22/1.jpg

Pitagorasz-tétel.
SQRT(5005^2-5000^2)= 223 mm

Tehát egy 10 méteres sín, ha megnyúlik 10 mm-ert. Akkor crika 20 centiméter magasra púposidik ki...

Ez általános iskolai feladat volt az én időmben...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.22. 12:58:35

@Secnir: A 2 cm-es rés meg elég fura kijelentés. Menj át bringával egy két centis út hézagon. Érzed ám. No,akkor képzeld el, hogy mit basz oda az egy villamosnak és az meg a sínnek. Ugyebár Newton II...

Két pillanat alatt baszódna szét a sín és a szerelvény is.

2011.04.22. 13:06:09

"Ilyen rövid távon az elektromos berendezéseknek, nagyfeszültségű kábeleknek nincs ideje lehűlni, ami fokozott tűzveszélyt jelent"
Azért, mert az orosz kocsik a fékezéskor az energiát NEM visszatáplálják a hálózatba, hanem hatalmas ellenállásokon emésztik fel és ezek felmelegszenek. Oltári ostoba tervezés és pazarlás az egész.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.22. 13:16:56

@Marcellusca: Ez igazából jó hír :)
Kérdés, hova mennek.

Menjenek valami nagyon toleráns országba, akik rásszizmust kiabálnak.

Amúgy meg mindenkinek Boldog Nyulat, elhúztam haza, egy darabig nem leszek :)

Secnir 2011.04.22. 13:35:32

@molnibalage:
a 2cm hézag a vasúti sín esetében normális
nak kellene lennie. Menj ki a HÉVhez -én mindennap arra járok- és mérd meg a hézagot. >2cm. állítom.

más:
abban igazad van, hogy egy 10 m-es sín mekkorára púposodk ki, nem is vitatom. amiben tévedsz, hogy nem egy darab 10m-es szakaszról beszélünk, hanem több, összehegesztett darabról van szó, ezért össze kell adni a nyúlásukat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.22. 13:37:32

@Kulics:

Amennyire tudom a mi metróink egy '30-as (!) évek beli Westinghouse (?) - az biztos, hogy jenki -konstrukció másolatai és kalapálgatásai. Asszem ellopták a terveket és szépen lemásolták.

Nota bene, kőkorszaki technológia szitnen vanank még akkor is, ha fenti történet nem igaz.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.22. 13:38:49

@Secnir: 28 év Szigetszentmiklósón lakom. Láttam elég sínhézagot. Nincs az 2 cm, de ma akkor birngázás közben esetleg kersek egyet és fotózok.

Combi a ballibes Ferkófan 2011.04.22. 13:55:53

OFF: Gyöngyöspata :D
"Farkas szerint 170-180 cigány maradt a településen, nagy részük férfi, de vannak köztük gyerekek és nők is. Azt mondta, a férfiak azért maradtak ott, hogy a Föld napja alkalmából takarítsanak."

lyken 2011.04.22. 14:00:01

Meg kéne emelni azt a 600 misis kommunikációs szerződést, mert ez talán már nem férne bele!

Secnir 2011.04.22. 14:40:33

@molnibalage:
nem kell fényképezőgép, meg mérőszalag sem. ha befér az ujjad két hézag közé, akkor az egyedtől függően 1,5 - 2 cm.
mondjuk arról van szó, hogy a VILLAMOSsínek púposodnak, mert (szerintem) szar minőségűek, nem a HÉV sínek - mint feljebb írtam.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.22. 15:50:29

@Secnir: Pont ezt akartam felhozni példának. Már 15 évvel ezelőtt sem fér be, nemhogy most.

Ha a villamos sínek is hazaiak, akkor pont ott készült, ahol a HÉV, csak éppen totálisan eltérő minőség, igénybevétel és beépítés van...

süti beállítások módosítása