Skip to content


       Szűrés lista

Minden képzeletet felülmúlóan nagy

A legjobb úton haladunk, hogy közmunka nagyhatalom legyünk... Tegnap Szíjjártó vadította nagy szavakkal az Este műsorvezetőjét és a nézőket:
 
"Málta mellett az unióban Magyarországon a legalacsonyabb a foglalkoztatási ráta, ezt nyilvánvalóan emelni kell, először az uniós átlag 65%-ára, majd 75%-ra. Ehhez munkahelyeket kell teremteni akár úgy, hogy piaci szereplőket erre ösztönzünk, akár úgy, hogy támogatjuk őket, vagy ha ez nem megy, akkor közmunkaprogramokkal. Nagyszabású, minden eddiginél nagyobb és minden képzeletet felülmúlóan nagy közmunkaprogramokat fogunk indítani. Nyilvánvalóan nem az a cél, hogy valaki élete végéig közmunkát végezzen, ugyanakkor vannak olyan beruházások, vannak olyan dolgok, amiket minél előbb el kell végezni, meg kell valósítani, és ha ez nem megy másként, akkor közmunkában. A kormány célja, hogy a közmunkában szerzett tapasztalattal bizonyos idő után mindenki a piacon el tudjon helyezkedni."

"Málta mellett az unióban Magyarországon a legalacsonyabb a foglalkoztatási ráta" - Ez így is van, és ez majdnem minden baj forrása. Kevés ember dolgozik, ezért kevés ember fizet adót és járulékot, de 3 millió nyugdíjat és 10 millió ember orvosi ellátást fizetni kell(ene) ...

Ezért, nagyon helyesen, a kormány a munkahelyteremtést tűzte ki prioritásnak, mégpedig 400 ezer új munkahely 2014-ig.

Szijjártó korrektül mondta, hogy az állam munkahelyet nem tud teremteni, csak segítheti, ösztönözheti, támogathatja a magánszférát ebben. A támogatásra a legutolsó példa az Audinak és az Opelnak juttatott milliárdok, tiszta biznisz : x milliárd állami támogatás - y ezer új munkahely. 

Sajnos akárhogy is segíthet, ösztönözhet a kormány, ha nincs fizetőképes kereslet az adott cég termékeire / szolgáltatására, akkor nem fognak új munkahelyeket létrehozni.

Azt is látni kell, hogy segítés/ösztönzés/támogatás nagy része pénzbe kerül, abból pedig most nincs sok, és nincs azonnali, kézzelfogható eredménye mondjuk egy munkáltatói járulékcsökkentésnek ... mert lehet ebből lesznek új munkahelyek, de az is lehet, hogy csak a vállalatok veszteségeiket csökkentik, és igyekeznek túlélni.

Viszont a közmunkaprogram. Az valami zseniális. Ott vannak a közmunkások, a fényvisszaverő mellényben, kézzelfoghatóak, a társadalom is maximálisan támogatja, hiszen a "büdös naplopó segílyes ne otthon maunikósózzon a digitévén".

Csakhogy ez is pénzbe kerül, és igazából nem old meg semmit.

Nem fog több ember dolgozni, nem fog több ember adót és járulékot fizetni, nem nő a foglalkoztatás ... zsákutca, hiszen ugyanúgy az államtól kapják a pénzt, mint a segélyt, vagy munkanélküli járadékot.

Idáig 110 ezer ember "dolgozott" a közmunkaprogramban, ami az államnak 150 milliárd forintjába került. Ami kb. azt jelentette, hogy 110 ezer ember "dolgozott" napi 8 órában, egy minimálbér nagyságú összegért.

A "dolgozott" azért van időzőjelben, mivel az "Út a munkába" program már évek óta megy, és 110 ezer embernek fényesre kellett volna nyalni az egész országot, ha "értelmes" munkát végeztetnének velük. De a munka megszervezése, ellenőrzése, irányítása megint pénzbe kerül, és kellenek hozzá emberek is ...

A Fidesz nem sokat szarozott, hogy valami értelmesebb megoldást találjon: Megduplázza a közmunka programban részt vevők számát, mégpedig úgy, hogy csak napi 4 órát kell dolgozniuk, és így csak fele annyi pénzt kapnak (33 ezret). 

A variációk száma végtelen: lehetne akár napi 2 óra negyed pénzért, vagy napi 1 óra nyolcad pénzért ...

És ehhez adjuk hozzá, hogy az álláskeresési járadék csak 3 hónapig fog járni, hogy a 650 ezer regisztrált munkanélkülihez még hozzá akarnak adni 100-150 ezer felülvizsgált rokkantnyugdíjast, hogy a 400 ezer új munkahely helyett 150 ezerrel kevesebb van.

"A tizenegy évvel ezelőtti bevezetés utáni hatásvizsgálat azt mutatta, hogy az elhelyezkedési arány elhanyagolható mértékben nőtt. Nem véletlen, hogy Európában sehol sincs ilyen elterjedtségű segélyért közmunka program. Ahol egyáltalán van, így a skandináv országokban vagy Nagy-Britanniában, ott alapvetően a fiatalokat foglalkoztatják, képzéssel kombinálva, hogy megkönnyítsék az átlépést az iskolából a munka világába. A mienkhez hasonló rendszer három országban működik: Indiában, Dél-Afrikában és Argentínában." - mondta Köllő János, a Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaság-tudományi Intézetének tudományos főmunkatársa.

A félreértések elkerülése végett: az EU nem ad egy eurócentet sem közmunkaprogramra, így ezt teljes egészében az államnak kell finanszíroznia.

A másik probléma, hogy papíron jól hangzik, hogy "200 ezer közmunkás", de ezt meg is kell valósítani. Milyen munkát fognak végezni? Ki adja, szervezi és ellenőrzi a munkát?

A szakképzetlen munkaerőt sem könnyű használni, lehet őket autópálya építéseknél vagy gátépítéseknél alkalmazni. Mert remélem nem szeretnék, hogy a 200 ezer közmunkás minden nap füvet vágjon és utcát seperjen a településeken? Autópálya jelenleg nem nagyon épül, gátakat kellene építeni, de ugye az is pénzbe kerül, másrészt pedig oda utaztatni kell a közmunkásokat, és a baranyai megyei közmunkások azzal nem lesznek kisegítve, hogy új gát épül a Bódva mentén ...

Például miért nem lehet a mezőgazdaságban foglalkoztatni közmunkásokat, legalább tavasztól őszig? Még vannak állami gazdaságok, ültetéshez, gondozáshoz, betakarításhoz tényleg semmilyen végzettség sem kell. 

Szóval nem egyszerű ez, és még mindg csak a semmit mondó közhelyeket pufogtatja a kormány, konkrétumok nélkül.

Illetve egy konkrétum azért akad:
"Erre az elvre is épül a magyar program, amely szerint a következő négy évben négyszázezer új munkahely létrehozását vállalta a kormányzat, és azt mondtuk, ennek a negyede jusson a romáknak. Ezeket a helyeket azonban fel is kell tölteni. Ezért is kötünk megállapodást az Országos Roma Önkormányzattal, ő biztosítja majd a szükséges, adott esetben megfelelően képzett humán erőforrást a cigányság részéről. A romák között nyolcvanöt százalékos a munkanélküliség, ettől kezdve van egyfajta felültervezése a dolognak. Hiszen náluk arányosan több munkahelyre van szükség. Ezért gondoltuk azt, mint már korábban említettem, hogy minden leendő munkahely negyede jusson a romáknak" - Balog Zoltán társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár

Ne értem, mire gondol Balog Zoltán, bele akarnak szólni a magánszféra dolgába, hogy romákat vegyenek fel? Különben mi lesz? Bünti? Jön az újabb kommandó?

Emlékszünk még a "200 roma diplomás a közigazgatásban" projektre? Mivel nem ellenőrizhették, hogy ki roma és ki nem, végül a 200 felvett diplomás nagy része nem roma lett ...

Címkék: fidesz válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr822892557

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Védelmi zsarolás 2011.05.10. 15:53:38

“Eljöhet az idő, amikor a vezetők már nem tudják megőrizni a tüntetések békés jellegét” – mondta Kónya Péter, a Fegyveres és Rendvédelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetségének vezetője, miután hétfőn Pintér Sándor belügyminiszterrel egye...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marcinátor (törölt) 2011.05.10. 18:55:39

@csoko20: Javaslom utánanézni a teljes bérköltség fogalmának. Aztán még kiderül, hogy fordítva ülsz a magas lovon.
Segítek: 300.000 Ft nagyjából 233.000 Ft-os bruttó fizetésre elég, aminek a nettója 0 gyerek esetén 149000 Ft. Azaz egy kicsit kevesebb, mint a fele.

Kartal (rezervált) 2011.05.10. 18:56:53

@Mária: ott a sok segélyes. A segélyt azonnali hatállyal megszüntetném, pénzt csak munkára adnék. Lehet menni kapálni, vetni, aratni. Ha Belecskán ez működik, miért nem megy másutt? Ja, ott nem lopják el a pénzt? Úgy könnyű...
Itt is egy élő példa:
birkanep.blog.hu/2009/12/14/internetet_a_birkanak

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2011.05.10. 19:06:29

@Kivlov: "nekem kell eltartani az ország 9/10-ét!"
te vagy egy hero vagy, vagy egy idióta.
szerinted én melyikre tippelek?

egyszerüen 2011.05.10. 19:07:52

na szijjárto forditva ül a lovon.
mostanába komolyan elgondolkodom hogy ezek amikor meghozzák a törvényeket és tállalják is a napi hülyeségüket akkor mi a turot szivhatnak, mert ilyen ordanáré baromságokat még egy kábszeres se tud mondani mikor a rozsaszin felhő lengi körül

Kéne neki szolni hogy a közmunkábol nem lesz bevétel, mivel azt az állam a saját zsebéből veszi ki. Ösztönözni kellene a munkáltatokat hogy vegyenek fel embert, de nem ugy hogy foszerkámnak azaz a melosnak 130-140 ezer forint a nettoja, de közbe a munkáltato 300 ezer felett számoljon

Az hogy közmunka van nem lesz több adobevétel

a másik hogy támogatják a munkahelykeresést?? meg átképzést??

A pofám leszakad ekkora hazugságon
21 év után csoportos leépités nálunk azaz bezárt a gyáracska. Mondom semmi baj átképzem magam mivel vagy 20 éve nem a szakmámba melozom. Minden adott

háát kiröhögtek a munkanélkülin hogy gondolom, persze előtte ment a kábitás, mézesmadzag

A másik saját zsebből megoldottam

elhelyezkednék mondom a melohelyen munkanélküli vagyok igy lehet kap támogatást utánam. Nosza ugorjunk neki , a fönök is örül gondolom én is mert lesz melo. Ugyhogy kérek ilyen start kártyát.

Munkanélkülin pofámba röhögés hogy az nem jár nekem csak ha tartos munkanélküli vagyok

Amugy csendben megjegyzem teljes pénzen lettem volna foglalkoztatva.

meguntam a röhögést , igy most minimálbér a többi zsebbe és igy meg is van a támogatás.

Amugy komolyan filozok miért is jo nekem ha teljesen be vagyok jelentve?? Szijjártó kedves homályosits fel:D
nyugdijam már nem lesz, eu biztositás olyan amilyen, adot meg ki is szeret fizetni

A másik a segély megszüntetése
Elhiszem hogy van aki visszaél vele, de ...

az mit csináljon aki nem talál állást még szaros 60-70 ezreset se?? Menjen el bankot rabolni?? legyen utonállo?? vagy akasza fel magát??
Növekszik a munkanélküliség és a fityesz trükközése ellenére is láthato hogy nincs munka
4 orás közmunka 30 ezerért?? Háát éljen meg belőle lézerjani

Cirkusz már van

szafóbéla 2011.05.10. 19:07:56

Nnna, Köllő Jánosnak reszeltek...!

carlo68 2011.05.10. 19:09:46

Sok a demagógia itt meg a nagyhangú hőbőrgés!
Megoldás kell! No neoliberalizmus!

jágör68 2011.05.10. 19:12:22

Államadósság elengedésének kérése.
Van akik megtették, '90- ben.
De persze, MI fizetni akarunk. Meg hát végülis a rendsz@rváltás után nagyobb államadósságot sikerült összehozni, úgy, hogy közben mindenünket el is lopták...

tutuka · http://kockagyar.hu 2011.05.10. 19:27:47

@Kivlov: erről azért megkérdezném a magyar éttermeket.

bájgúnár 2011.05.10. 19:34:07

@carlo68:
Az megoldás hogy eddig segilykéket osztogattak ki az adófizetők pénzéből.Most hogy telelett a nép töke a sok segilyessel hirtelen közmunkára nevezték át.Mostis az adófizetők pénzéből kapnak majd bért.ráadásúl többet.egymillió ember mégsem takaríthat,falút,tisztíthat árkot!Hol lesz ebből többlet bevétele az államnak azaz nekünk?ettől csak több adót kell majd beszedni.NEM TERMELŐ MUNKAHELYEK RÁFIZETÉSESEK! Ez a kisérlet is elvisz jópár milliárdot a pénzünkből a semmire.Csupán látnifogod hogyan támaszkodnak a lapát vagy a gerebjenyélre a nagyon dolgozni akarók.Midenki értse úgy ahogy akarja.

csoko20 2011.05.10. 19:34:55

@marcinátor: @Lrdx: Akkor mégegyszer, a gyengébbek kedvéért:

"Akkor miért van az, hogy papíron 300.000 fizetésből 140et kapunk kézhez?"

Nem a bérköltég fogalmát nem értem, hanem azt, hogy a bruttó 300-ból nem 140-et kap!!! A papíron 300.000 fizetés nálam az a bruttó, ez a járulékalap, ez van a munkszerződésen stb.

Senki se a szuperbruttósított jövedelmét mondja meg ha kérdezik! Pl.: aki 80-at visz haza, annak a bérlapján bruttó 100 van, ez van a munkaszerződésén és nem 127.000 Ft!!!

Nyilván sok a munkáltatót terhelő 28,5%-os tb, de ha kevesebb lenne, akkor sem feltétlen növelnék a munkáltatók a nettó béreket. Mint ahogy társasági adó csökkentésnél sem teszik.

lyken 2011.05.10. 19:42:11

@Kivlov: "a magyar mezőgazdaság jót termel!"

Ez így igaz. Prémiumot termel. Az egyetlen probléma, hogy aki prémiumot termel az Ausztriába, Angliába, Skandináviába és Franciaországba szállít főleg. Mert ott sírás nélkül megfizetik a minőséget.

Viktus 2011.05.10. 19:46:52

Index - Gazdaság - Medgyessy Gyurcsányra kente az államadósságot
index.hu
Medgyessy Gyurcsányra kente az államadósságot - 2004 végén még csak 59 százalék volt az adósság, a 2002-es száznapos programra volt elég pénz.

:D

ikszel 2011.05.10. 19:47:06

@háténvagyokaz: miért feltételezed, hogy a törvényhozók bajlódnak az összefüggésekkel illetve a döntéseik hatásának vizsgálatával? Ahhoz szakértők bevonása, konzultáció, együttműködés kellene, meg kurázsi, hogy ne hozzunk szakmailag nem megalapozott döntéseket, még ha "felülről" nyomják se.

Viktus 2011.05.10. 19:50:19

iovianus 2011.05.10. 17:45:31
A legnagyobb baj, hogy lassan felnő egy generáció, aminek nincs semmije sem. Nincs az átkosban épült ház, az olcsó autó, az innen-onnan szerzett javak, amikből otthont lehetett építeni. Van havi 100.000 forintja a legtöbbnek, abból élj meg, építs magadnak házat és jövőt, fejlődj.
Nem lehet.
És ha a tömeg nem tud megélni már, és semmije sem lesz, akkor itt valakinek menekülnie kell...

-

Na igen ez még a nagy gebasz hiába van papíron 210 átlagbér vidéken az ország jórészén 80-100 körül mozog ... na abból szaporodjon az ifjúság ...

Viktus 2011.05.10. 19:54:51

@csoko20:

Aki 74-et visz haza annak van a bérlapján 100 ...

háténvagyokaz 2011.05.10. 20:00:20

Talán nem ártana azt is megnézni, hogy mire írnak ki pályázatokat és adnak pályázati pénzeket, abban segíteni (SEGÍTENI!!!) az önkormányzatoknak, hogy valóban szükséges, hasznos és értelmes dolgokra kérjenek és kapjanak pénzt. Találomra megnéztem egy hátrányos helyzetű kistérség (Csenger, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye) pályázati eredményeit és egy másik oldalon a térségről szóló elemzést. Érdekes és tanulságos olvasmány... Ha egyszer az EU-nál valakinek eszébe jut alaposan is utánanézni, mire mennek el a támogatások, tartok tőle, hogy soha többé egyetlen centet sem kapunk... (amin meghökkentem, 38,8 M Ft tanulói laptop programra általános iskolában. Jó, hogy használnak gépet a gyerekek, de talán lenne olcsóbb megoldás is olyan helyen, ahol sokaknak talán villany sincs már otthon...)
csengertkt.hu/docs/eselyegyenlosegi_terv.pdf
www.nfu.hu/content/58

Az NFÜ oldal tényleg érdekes... Kisvállalkozások hihetetlen mennyiségű támogatást kaptak mindenféle célra.... Akkor mért nincs látszata?

trojka 2011.05.10. 20:03:46

Igen, minden eddiginél nagyobb és soha nem látott közlogást fognak indítani, mintha eddig nem ezt csinálták volna. Nálunk egy közintézmény kertjében például a közhasznuak veteményekkel foglalkoznak, amit az ovoda konyhájára termelnek. Ki vannak akadva, hogy "ingyen" dolgoznak, de a termést nem vihetik haza. (ja, azt is le kell irni, hogy természetesen a munkáért pénzt kapnak) Nos: a megtermelt zöldségekböl probálja az onkormányzat valahogy kigadálkodni azt a kaját, amit a cigány gyerekek (99 százalék) megesznek-vagy nem esznek meg az ovodában, iskolában. gondolom, folytatodik a söpruvonszolás még nagyobb tömegben és még nagyobb intenzitással. A fuvet már a programon belul sem akarják lenyírni az utcákban, mondván "nem dolgozunk a parasztok helyett". Tehát, már semmit sem akarnak csinálni, csupán 4 orában ulni, bagozni, pofázni, sz..ni, aludni, Soha az életben ilyen könnyen nem lehetett ebben az országban pénzhez jutni. Csakhogy, ez a pénz, amit adnak nekik a semmiért, valahol keményen hiányzik, hiányozni fog. Hogyan is? emelik a nyugdíjkorhatárt, csokkentik a nyugdíjakat, a táppénzt, a szabadságot, emelik a munkában eltöltendö kötelezö oraszámokat, a gáz, villany, víiz, benzin, élelmiszer, stb árát, egy oldal nem lenne elég felsorolni. (közhasznuék mindezt ingyen kapják) De- a lusta, dolgozni nem akaro (nem képtelen!) herék un. "közhasznu" mnkájára egyre több pénzt sajtolnak ki a dolgozokbol, csak kérdezném, meddig mehet ez? Mert akármennyire is kifacsarják a dolgozokat, egyszer vége lesz annak is. uraimék mikor gondolkodnak már el ezen? Vagy nekik van már annyi a svájci bankokban, hogy könnyen le tudnak majd szintén munka nélkul lécelni?!

lyken 2011.05.10. 20:04:46

@csoko20: "de ha kevesebb lenne, akkor sem feltétlen növelnék a munkáltatók a nettó béreket. Mint ahogy társasági adó csökkentésnél sem teszik. "

Ha vállalkozol, akkor beleteszed a saját személyes tőkédet a cégbe. Bedobod a piacra, tehát kockáztatod. Ha több marad a cégedből származó jövedelemből akkor azt miért méne kiosztani a dolgozónak? Nem azért kockáztatod a tőkédet, hogy eladakozd a nyereségedet, hanem azért, hogy eltedd a nyereségedet. Lehet, hogy egyesek szerint ez erkölcstelen, de akkor ezek az emberek igazából kommunista elvek szerint gondolkoznak.

kormányzó 2011.05.10. 20:08:42

@jános515: Tévedsz!Nagyon is okosak.Láthatod,tele a hülyeségpiac vevőkkel!
@Crescendo: Javíts ki ha tévednék,de nekem úgy tűnik a gengszterváltás idején nem asztalosok,kazánkovácsok alapítottak pártokat és ültek be a parlamentbe mint vér-demokraták.Namosthogy ezek közül mennyi volt a jogász,az a tökömet sem érdekli,mindenesetre elmondható,a tanárok,orvosok stb. nem nagyon tiltakoztak ellenük. Az hogy most ők is szívnak,nem kisebbíti az érdemeiket. Az osztály-elméletről mit mondhatnék? Marx nem hinne a szemének! Eltelt ennyi év és már megint aktuális a kommunista -kiáltvány.

háténvagyokaz 2011.05.10. 20:10:48

@lyken: Semmi gond nincs a nyereséggel, de csak akkor tegye el, ha tisztességesen befizetett MINDEN adót (a nyereséget megtermelő alkalmazottak nyugdíj és TB járulékát is beleértve).
És ne a 4 órás minimálbér után fizessen, ha az alkalmazott nem 4 órát solgozik neki.

Viktus 2011.05.10. 20:17:50

@lyken:

Gondolom nem kell bővebben kifejteni mi okból is írtál hülyeségeket itt a félgyarmati viszonyok közepette ...

tucano 2011.05.10. 20:18:42

Hát, lesz majd nagy meglepetés az első magyar közmunkás találkozón. Képzeljétek el, amint ott áll x százezer ember lapáttal/csákánnyal és tíz perc alatt elisszák a 33 ezret. öööö Dózsa György?

lyken 2011.05.10. 20:26:38

@háténvagyokaz: Ez odahaza egy idea. Egy leányálom. A legjobb szó rá a jelenlegi járulékrendszer és bürokrácia mellett az utópia. :)

@Viktus: Nem értem mire gondolsz. Milyen szempontból hülyeség?

szerjóska 2011.05.10. 20:30:01

@jani888: ez azért ölég nagy faszság, oké, hogy textilipar, cipőipar levesbe, franc se fog versenyezni a kínaiakkal, akik legyártják ugyanazt századannyiból, no de
gépiparnak ott a Rába, a Bombardier-MÁV, a Kravtex (részben a Kühne egykori móvári mezőgazdasági gépgyárra építve), az Ikarus-ARC, aztán külföldi tulajdonban az Audi, Opel, a Stadler, NABI. ez azért nem haldokló gépiparra utal.
vegyiparnak, nyersanyagiparnak ott van a MAL Zrt. (kac-kac, persze), a BorsodChem, de ha nagyon akarjuk ide vehetjük a Hankookot, Nemakot is. jó ez már nem igazi, de pl. alumíniumiparnak nem is van gazdasági rációja Mo.-n (nincs olcsó áram, Paks minden kapacitása kell máshova, régen azért működött, mert mi adtuk a bauxitot, oroszok az olcsó áramot), aztán mégis van. de itt szemlélhetjük az olajipart is, ugye a MOL is eléggé létezik, sőt, lassan felzabálja a környező országon benzinkútjait, finomítóit, stb.
élelmiszeriparnak ott van a Csányi Sanyi-féle Bonafarm csoport (Ringa, Pick, Bábolna Takarmány, Délhús, Hertz stb.), a borászatok, a Pápai Hús, a Milsun, stb. ezek mindegyike magyar tulajdonban
aztán ha már élelmiszer, a kiskereskedelem is immáron magyar dominálta, a legnagyobb árbevételű láncok közül (Tesco, CBA, Spar, Reál, Coop, Auchan) ugye 3 magyar tulajdonú, de a többi is itt működik.
elektronikai iparnak ott van a Videoton, az Orion, jó utóbbi külföldi kézben, de attól még van.
aztán vegyük szemügyre a bankszektort is, ennek legnagyobb óriása (az OTP) szintén egy magyar multi, a többiek nagy része persze sógor, a CIB meg brazil multi kezében van, de azért a leginkább domináns cég magyar.

hülyeség most tönkremenetelről beszélni, az kb. 90-96-ig datálható, azóta igyekszünk újjáépíteni ami volt, és nem várt fejlemények (pl. a Bojár-féle Graphisoft a szoftveriparban, mely a világ legnépszerűbb építészeti programcsomagját fejleszti, vagy akár a látszóbeton, vagy a 3D-egér) is vannak. lehetne jobban, lehetett volna szlovén módjára privatizálni, de ami volt, elmúlt, azóta a tendenciák javulnak, romokról beszélni pedig csúsztatás.

Viktus 2011.05.10. 20:36:43

@lyken:

Pl. Csányi Sándor milyen személyes tőkéből vásárolgatta fel az OTP-t? érdekelne, mert a szockában olyan forintmilliárd magánvagyonok elvileg nem voltak ...

Viktus 2011.05.10. 20:39:18

@szerjóska:

Felsorolnál magyar cégeket is, amelyek a világpiacon is jelentenek v.mit ... az Ikarus bizony jelentett anno ...

trojka 2011.05.10. 20:40:16

@tucano: "Izzo vastronon öt elégetétek..." nem lehetne ezt ujra alkalmazni? (Azért sem mondom meg, kire-kikre gondoltam!)

tucano 2011.05.10. 20:44:18

@trojka: ha nem rám, akkor megyek én is!

ucsacsu 2011.05.10. 20:47:11

És még mondja valaki,hogy a közgázt nem kell szétrúgni,ahol ilyen elméleteket tanítanak aztattatt be kell záni.

nu pagagyí 2011.05.10. 20:50:13

Azt a pénzt, amit erre a hülyeségre költ az állam (mint ez a 4 órás közmunka), inkább ne is szedje be. Szerencsésebb lenne az ilyen, egyik zsebből másikba pakolt pénzek, valamint a családi kedvezmény nevű rémálom helyett tovább csökkenteni a társasági adót és a TB járulékot olyan mértékben, hogy azt a kisebb cégek is megérezzék. Valószínűleg értelmesebben tudnák foglalkoztatni a dolgozni vágyókat. Az államot csak az emberek öntevékenységére támaszkodva lehetne felvirágoztatni, nem pedig kényszermunka-táborokkal. E helyett a legújabb okosság az volt, hogy mennyivel olcsóbb lenne egyetlen távfűtő cég mint sok. A Fidesz agytröszt szép lassan újra feltalálja a kommunizmust.

lyken 2011.05.10. 20:51:12

@Viktus: Csányi nem csak személyes tőkét használt az említett célra. De ez egy példa szerinted. Nem válaszolta meg azt, hogy mire gondolsz. Meg a félgyarmat kifejezést sem értem.
Egyébként a szocializmusban elvileg valóban nem volt hatalmas magánvagyon, de amikor látszott, hogy összedől a rendszer, mindenki elkezdett könyöklősen helyezkedni.

trojka 2011.05.10. 20:52:40

@tucano: OK. Nem kell bemocskolnunk a kezunket, majd a "közhasznuak" elvégzik ezt is...

gorcsev54 2011.05.10. 20:55:15

@háténvagyokaz: Végig olvastam,és majdnem 100% ig egyetértek!

global001 2011.05.10. 20:58:01

Hanyagoljuk már ezt az ingyenélő, hazug, f*szszopó, ingyenélő tetves g*ci Szarrágót.
Egyébként pedig amíg ilyen süket idióta állatok vannak a Parlamentben mint Matolcsy, Selmeczi,,Kósa,Cséfalvay,Lázár,Török Zs.,Lendvai addig itt csak süllyedés lesz !!
Már nem sok van, hogy elérjük a gödör alját, és majd feléprednek a narancsbuzik is.

Bmw 2011.05.10. 21:02:16

20 év alatt megint sikerült 3millió koldust összehozni az országban . Majd fogjuk a kis talicskánkat, lapátunkat, csákányukat és vándorlunk az országban. De ellőbb utóbb kiborul a bili és akkor nem fülke forradalom lesz.

Viktus 2011.05.10. 21:04:35

@háténvagyokaz:

"a munkavállaló elképesztő mértékben kiszolgáltatott lesz a nagyobb cégeknél alkalmazottakhoz képest (hosszabb próbaidő, +10%-os elrendelhető munkaidő, szabadságok megnyirbálása és tervezhetetlenné tétele). Ergo a munkavállaló hacsak teheti, kerülni fogja a kisvállalkozásokat és mindenki igyekszik multinál (nagyobb cégnél) elhelyezkedni."

Sok multinál még nem dolgoztál, mert náluk évek óta így megy ... ja bocs próbaidő nincsen, mert munkaerőkölcsönzés van havonta megújuló szerződésekkel, amely bármikor felbontható. A munkaidőt is kedvük szerint rendelték el eddig is sokszor a piros betűs ünnepeket is figyelmen kívül hagyva a pár milkát lazán kirázzák kisújjból, ha megrendelés van nem számít nekik semmi lazán ott tartanak műszakokat túlórára ...
Szabadságokat régen megnyirbálták , és annyiban tervezheted, hogy nagyjából az adott éves leállás idején kiveheti a proletár.

Ennyi. Félgyarmat.

mim 2011.05.10. 21:04:39

Ejnye-ejnye. Hát nincs fantáziátok? Ezt a pár embert remekül be lehet fogni:
- csatorna (öntöző/ hajózható) kiásásra
- betakarításra
- és a favoritom: piramis építésre

Persze ehhez ez a tervezet túl laza. Legalább napi 9 óra meló kelleni fog - kompromisszumként csak 1 hónapig fél évente, de azt hétvégi szünet nélkül.

Diplomások kiválthatják ezt a közmunkát:
- az elnök úr "bungallójának" megtervezésével
- "fél disznóval"
- munkaeszközök közhasznú felajánlásával
- családtagok maguk helyett dolgoztatásával (16 éves kortól úgysem kell tanulni)

trojka 2011.05.10. 21:14:04

@global001: És a gödör alján lesz a gyémánt...

Őszinte Őrült 2011.05.10. 21:17:28

"minden képzeletet felülmúló közmunkaprogramot" utoljára a hitleri Németország és a sztálini SZU indított, az ismert eredménnyel

Alterix 2011.05.10. 21:33:16

@Őszinte Őrült: Már várom Szíjjártó aranyköpését, hogy a "munka felszabadít" a devizaadósság-rabságból!
Vagy valami ilyesmit:„a Miniszterelnök Úr tanított bennünket a nép iránti hűségre, ő ihlet munkára és nagy tettekre”.

flippant 2011.05.10. 21:41:10

@Őszinte Őrült: Meg Amerika - New Deal. És működött!!

Dendrobatidae 2011.05.10. 21:51:19

25 százalékos cigánykvóta... gratulálok barmok. Most hogy már a szarér-húgyér dolgoztatott, kizsákmányolt magyarokról lehúzták az utolsó bőrt is, még numerus clausust is bevezetne ellenünk a Fidesz. Ótvar hazaáruló csürhe. Remélem egyszer ott lógnak majd gyurcsányék mellett. Pfffejjj.

csoko20 2011.05.10. 21:55:15

@flippant: A történelmi "hagyományokból" kiindulva mi biztosan jól választunk majd a három minta közül :)

flippant 2011.05.10. 22:03:29

@csoko20: Csak szólok, hogy a germánok ma is azokon az autópályákon furikáznak amit még AH épített közmunkaprogram keretében...

villamos alóli kacaj 2011.05.10. 22:06:00

" Szijjártó korrektül mondta, hogy az állam munkahelyet nem tud teremteni, csak segítheti, ösztönözheti, támogathatja a magánszférát ebben. "
Ja! Az egyikösztönző-támogatóság a bérkommandó!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.05.10. 22:27:42

A cikk címéről:én is valami hasonlót szoktam mondani ismerkedéskor a lányoknak.

Bee-zony 2011.05.10. 22:32:49

„El kellene érni azt a szintet, hogy egy fizetésből el lehessen tartani egy családot.”
A II. vh. előtt ez volt a rendszer Japánban; a nők nem dolgoztak máshol, csak a háztartásban. Aztán jött a II. vh., bevonták a haditermelésbe a nőket és a gyerekeket is, és azóta megváltozott a rendszer, dolgoznak a nők, és sok a szingli és kevés a gyermek.
Boldog idők, amikor a nők csak a háztartásban dolgoztak. Akkor meg az volt a baj, hogy emiatt nagyon kiszolgáltatott volt a nő a férjének. Ha elválnak, és nincs másik férj, vagy ha meghal a férje, és özvegy marad, akkor éhenhal?
Az egykeresős család sem problémamentes…

„Tegnap a Ma reggelben Járai Zs. meglehetősen nehezen tudta magára erőltetni az ország jövőjébe vetett optimizmust, lényegében elismerte, hogy előbb-utóbb az ország be fog dőlni és ő azért ért hozzá...”
Én is egyre gyakrabban gondolkozok azon, hogyan kell csinálni a háború utáni romokból való újjáépítést… A romhalmaz emberi vonatkozásban megvan itt háború nélkül is.

„Egy szó mint száz, ez folyamatosan nagyon el lett kurva és a helyzetet már csak egy komoly társadalmi kataklizma tudja/fogja megváltoztatni, vagy így, vagy úgy...”
„Csodálatos” perspektíva… Egy nehéz kérdés az ötből.
A többi négy: www.life-univ.com/aemp/
Dolgozok a problémák megoldásán – a mai naptól nyilvánosan –, és lehet csatlakozni.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.05.10. 22:33:41

A közmunka rúzs a csirkén. Pótcselekvés, mert nem sikerül a munkahely "teremtés". Pedig most, hogy az Isten benne van az alkotmányban, a "teremtésnek" baromi gödülékenyen kéne mennie.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.05.10. 22:35:20

@trojka: Attól tartok.Tehát egy forradalom esetén az első dolog megakadályozni,hogy megszökjenek.

Netuddki. 2011.05.10. 22:38:52

Na idefigyelj petike! (Tudom, hogy olvassátok köcsögök)
Ha annyira érdeketekben állna "munkahelyeket termteni", akkor normális adókat vezetnétek be. Főleg a munkával kapcsolatos adók tekintetében. Ja és ezeket az adókat mindenkitől megpróbálnátok beszedni. Más út NINCS bátok+! Monden egyes nappal csak azt éritek el, hogy még szarabb lesz a helyzet.

A problémát csak abban látom, hogy qrvára nem az a céklotok itt minden a rendes kerékvágásba kerüljön. Ugyanis minél nagyobb a zűrzavar annál többet tudtok lopni. Igen abból a pénzből amit a becsületesebb adófizetők még befizetnek. Ugye nem árulok el nagy titkot, de egyre kevesebben vannak. Ugyanis ilyen gané politikus népségnek bizony nem szívesen fizetjük a luxuskiadásait. Több milliós havi fizetés? Na ne röhögtessetek! Mire? MIÉRT? Mijakisfszomat csináltok ti ezért a pénzért? Csak a szart tudjátok kavarni. Húzzatok már el a csába. A saját érdeketekben, amíg szépen kérjük...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.05.10. 22:41:04

@háténvagyokaz: @Viktus: Asszem ő vállalkozó és úgy van vele,miért fizessen többet az alkalmazottnak,ha ennyiért is megcsinálja?
@lyken: Nézd,kinek mi jön be.Neked lehet az,hogy a csóró embertől lenyúlod az utolsó ötezer forintját.Másnak meg az jön be,hogy ha látja hogy valaki csóró ad neki ötezret.Nem vagyunk egyformák.

Netuddki. 2011.05.10. 22:41:20

@RAMBO: Ittenfsza az alkotmányba, ja ez qrvára kell, mert ettől lesz itt kolbászból a kerítás. A viktor már tölti, de még sokat kell neki dolgoznia rajta...

szerjóska 2011.05.10. 22:46:00

@Viktus: Rába (nem a teljes holding, de bizonyos termékekben világ), OTP (Ukrajna, Oroszország, +régió), MOL (finomítók, kutakban való részesedés miatt világ, effektíve inkább regionális), Docler, Trigránit (régió), CBA (regionálisan). ebből az OTP és a MOL nem tisztán magyar tulajdon.

Pszt! 2011.05.11. 00:39:16

"ültetéshez, gondozáshoz, betakarításhoz tényleg semmilyen végzettség sem kell."
Ha egy igazi gazdálkodó parasztembert megkérdeznénk, bizony cifrát káromkodna ennek az ökörségnek a hallatán.

samba pa ti 2011.05.11. 01:21:29

Hááát...
Tőlünk úgy 6-700 km-re északnyugatra, úgy 60-70 ezelőtt, bizonyos Herr Schicklegruber szintén nagyon sok közmunkaprogramot szervezett, oszt mi lett a vége.
Megpróbálta ugyan a pénzt később összeszedni rá, de valahogy nem jött össze.

sleepy 2011.05.11. 01:32:45

t. posztíro!

az egész cikk egyébként jogos felvetéseit hazavágod par csúsztatással / nettó baromsággal.
Pl: rohadtul mindegy, hogy idehaza van-e kereslet Opelre, Audira, Mercire. Ezek nagy része exporta megy, és nagyvállalatok általában oda szálltanak ahol van kereslet.
vagy pl a cigánykvóta: itt érdekelt a cigány abban, hogy annak vallja magát, mert nagyobb eséllyjel kap így munkát (a feltevés itt az, hogy a kozmunáért jobb bért kap mint amennyi a segély az xy számú gyerek után.

abban viszont igazad van, hogy a megváltást nem a közmunka hozza majd (ennek hatása közvetetten, sokára és csak az alapvető cikkek terén eredményez majd kereslet bővülést - Audira biztos nem futja belőle...)

nagyon helyes meglátás a Trubadúrtól, hogy tartósan csak a "mocskos" tőke tud munkát teremteni, legyen az kicsi, közepes, nagy vagy globális mamut. ehhez mi kell?
1. előmunka teher csökkentése (munkabér, munkáltatói járulékok stb). ez ugrott, az szja csökkentés után erre már nincs keret.
2. növekedés, amit valahonnan finnanszírozni kellene: ha nincs saját tőke, akkor csak banktól lehet. a bank nem igazán ad erre, mert nincs elég (kockázatos adósoknak) kihelyezendő pénze. Miból lehetne? Talán a lakossági megtakarításokból (felteve, ha enm párnába varrja). Ez is bukó, mivel pártunk és kormányunk az szja csökkentésből inkább fogyasztásra buzdít, ami megint csak közvetve, és nagyon lassan jár növekedéssel. de ha még ha az istenadta magyar be is tenne a penyet mindenféle, bankok által kínált megtakaításba, a bank akkor sem adna, mert spórolni kell a különadóra... (meg persze a mobilosok sem ruhaznak be ul sokat a TV-s szálessávba, ami csak par kilóméterre nyugatra is már a valóság - amihey persye kellenek KKV beszállítók stb stb). a kör tehát itt is bezárult.

nem baj, mi bizunk továbbra abban, hogy a Lenini út, tengernyi közmunkással (az ocsmány tőke nélkül, mert az pfuuuuj) a szebb jövő felé visz. végül is nyugati vitorláinkat keleti szél fújja.
de ha keleti a szél, az nem azt jelenti, hogz onnan jön, és nyugatra fúj, tehát dagadó vitorláink nyugat felé sodornának minket?
mindegy, késő van, elvesztettem a saját fonalamat

sleepy 2011.05.11. 01:33:51

az esélyjel-t Skiccpalisan írtam, ezért Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa!!!

Viktus 2011.05.11. 01:58:05

@sleepy:
Álmodj királylány ...

anchor 2011.05.11. 06:09:41

@lyken: Köszönjük. Már láttunk magyar vállalkozót!

Vidéki 2011.05.11. 06:58:31

@sleepy:

Írod: "mindegy, késő van, elvesztettem a saját fonalamat."

Kevesebb tudatformáló szert kellett volna bevenned.

csoko20 2011.05.11. 07:28:05

@flippant: Csak szólok, hogy a germánok mindkét világháború után nem kevés pénzt kaptak a nyugatról, hogy talpra álljanak! Mindezek mellett csökkentették a háborús jóvátételt is. Nem mindegy hogy Dawes., Young-, Marshall-terv vagy éppen Trianon és KGST.

Csak szólok, hogy mi épp most zavartuk haza az IMF-t, az EU meg nem ad pénzt közmunkára...

ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.05.11. 07:34:49

A kormányzat fizikai közmunkát kíván teremteni. Vagyis gátépítés, erdőgazdálkodás, növénytermesztés, parlagfűirtás. Valami ilyesmiben gondolkoznak. A gond ott kezdődik hogy ezt megszervezni óriási feladata. Gátat nem lehet mindenhol építeni, csak folyóparton. Oda kell szállítani az embereket és vissza. Parlagfű szedés koordinálni kell, összegyűjteni az embereket , a célterületre szállítani, stb. Ezek koordinációt igénylő feladatok, vagyis ember és pénz kell hozzá, regisztrálni kell ki van ott, szerszámot adni, azt a szerszámot tárolni, elszámoltatni, ellenőrzni stb.
Felmérték az állami vállalatok mennyi embernek tudnának egyszerű fizikai munkát adni. Alig 10 ezernek. 650 ezer munkanélküli van. Álmodik a kormány, szokás szerinti megy a forgatókönyv. Hatalmas bejelentések, majd nem történik semmi. Újabb bejelentés. még mindig semmi. Most itt tartunk.

Alterix 2011.05.11. 07:38:28

@Tigeri: Te vagy az, Alekínnyó?! :)))))

ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.05.11. 07:39:12

@csoko20: A világháború után lehet fizikai közmunkát teremteni. A romok eltakarítása óriási feladat. A háború után nincsennek gépek ( megsemmisülnek a gyárak, nincs alkatrészutánpótlás, elrabolják a megszállók stb. ), ezért megnő az igény minden területen a fizikai munkaerő iránt. Most nincs ilyen helyzet. A kormány ostoba, ha azt hiszi hogy 100 évvel ezelőtti horthysta munkaszervezések sikeresek lehetnek. Nem lesznek azok.
Már leírták, nincs szükség ennyi fizikai munkásra. Ha lenne, a piac megteremtette volna.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.11. 08:01:10

Ezt a problémát közelről ismerem. A munkaügyi központ kiküldött hozzánk 120 főt közmunkára, ebből 33 fő állt munkába, a többi alkalmatlan volt, az orvos szerint. Pár hét múlva már csak 12 -en dolgoztak, a többi beteg állományban volt, igaz a piacon látni lehetett őket, amint árulták a böcsületes munkában megtermelt paprikát, uborkát, stb-t.

DocBulywood 2011.05.11. 08:24:57

1. Állítólag a kórházakban már alig van ápoló, orvos, stb., mert a fejvadászok levadászták és külföldre csábították őket. Béremelésre meg nincs lóvé. Azt nem értem, ha 10 orvosból már csak 5 dolgozik, akkor a lelépett 5 orvos bérét nem lehetne elosztani a megmaradt orvosok között?

2. Végre elindult volna a felsőhülyítés lenyisszantása. Mutasson valaki még egy országot, ahol a diplomagyárak ontják magukból mázsaszám a bölcsész, jogász, büfé-ruhatár, kommunikáció, közgazdász végzettségű embereket, akikre abszolút nagy szükség van. Valahol. Bár Bokros is mondta, meg kéne szüntetni jó pár egyetemet, most ugyan azt kezdik, pepitában. Átszervezéssel.

Csak nem merik, mert a rektor urak több százezres fizetéstől esnének el és valamivel fogják a Zorbánék tökeit.

3. Széles Gábort és körét felelősségre vonni, teljes vagyonelkobzással - a rokonoktól, ismerősöktől is, leszarom, kinek a nevére íratta át a kéglieit. Vajon miért nem fejlesztette az Ikarus-t? Egy cég, mely legalább 10.000 embernek adott munkát, szabályosan tönkretették.

4. Valaki jött azzal, hogy miért a multiknak kedveznek, miért nem a kkv-nak. Azért, mert a multi nem 3-4 embert foglalkoztat. Sajnos a kkv nem tud versenyezni ebben - sem. Én azt csinálnám, hogy fél évig ne fizessen a tb és nyugdíjjárulékon kívül semmit az alkalmazottja után a kkv-s. Ezt úgy érném el, hogy a munkaszerződést legalább egy évre kellene kötnie az alkalmazottjával.

5. Más: Bp-n nem lehet fejleszteni, mert egyik kerület a másiknak keresztbe tesz. Nos, aki a közérdek ellen cselekszik - lásd fonódó villamos, de mintha... -, szóval az elveszíti a mandátumát és 3 év letöltendőt kap. Elegem van már abból, hogy évek telnek el pár ember balfaszkodása miatt.

Röviden elsőre ennyi. Lehet jönni köpködni...

Vidéki 2011.05.11. 08:30:33

@ciceró:

Szerinted: " A kormány ostoba".

Bezzeg te nagyon okos vagy.

Nagy kár, hogy nem alapítottál pártot, nem nyerted meg a választásokat.

Most villoghatnál, mi meg tapsolhatnánk neked, hogy milyen könnyedséggel oldod meg ezeket a bagatell problémákat, amivel az "ostoba kormány" csak bénázik.

inebhedj - szerintem 2011.05.11. 08:48:40

@Őszinte Őrült:

Már elnézést, de a hitleri közmunkaprogram működött (a sztalini nem, de ott más se), még az amerikai (amit kihagytál) New Deal-nél is jobb hatásfokkal.

molaris 2011.05.11. 08:58:00

@kormányzó:
Nem egészen. A rendszert lehet normálisan is működtetni. A "körítés" elmaradhat! A szövetkezet lehet valódi érdek azonosak szövetsége.

@jágör68:
Való és igaz amiről írsz. Viszont e "pár" szűk esztendőnek - szerintem - volt nevelő hatása.

molaris 2011.05.11. 09:02:14

@DocBulywood:
"""
4. Valaki jött azzal, hogy miért a multiknak kedveznek, miért nem a kkv-nak. Azért, mert a multi nem 3-4 embert foglalkoztat. Sajnos a kkv nem tud versenyezni ebben - sem. Én azt csinálnám, hogy fél évig ne fizessen a tb és nyugdíjjárulékon kívül semmit az alkalmazottja után a kkv-s. Ezt úgy érném el, hogy a munkaszerződést legalább egy évre kellene kötnie az alkalmazottjával."""

Magam is pedzegettem hasonló gondolatot, bár a mezőgazdaságban.
Az ipar területén a nagyipart preferáltam. Ott hihetetlen potenciált tudnánk felszabadítani!
Ezt meg is írtam.

ciceró · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.05.11. 09:07:58

@Vidéki: köszönöm a konstruktív hozzászólást. Be kéne lépned a Fideszbe, várják a lelkes szimpatizánsokat.

inebhedj - szerintem 2011.05.11. 09:17:14

@samba pa ti:

Ez az úr egyébként rendkívül forszírozta az egészséges életmódra nevelést, a sportot, az erős szociális hálót, a technológiai vívmányok mielőbbi átültetését a mindennapi életbe, valamint ellenezte az állami tulajdon erősödését a magántulajdonnal szemben, illetve a mezőgazdasági kisbirtokrendszer (elaprózódó földterületek) térnyerését.

Lám, mi lett belőle!

Tehát le az egészséges életmóddal, a sporttal, a szociális biztonsággal, vissza a barlangba, éljen az államosítás és a nadrágszíj parcellák!

Azt hiszem az említett úr fityfenét se tudott a demagógiáról, összevetve egyes posztolókkal.

Ironfist 2011.05.11. 09:19:09

Na kérem. 25% cigányt minden munkahelyre, igaz? Szeretném javasolni a képviselő úrnak, hogy járjon elöl jó példával, és innentől csak olyan kórházban műtesse magát, ahol a negyede orvos/nővér cigány, a gyerekeit pedig csak olyan iskolába járassa, ahol a negyede tanár cigány!
Az az amerikai senki meg, aki menekítette Gyöngyöspatáról a szegíncigánokat, felvetette, hogy ezen túl a közép- és felsőoktatásban legyen 15% a cigányok aránya, (most tessék kapaszkodni!) FELVÉTELI EREDMÉNYTŐL FÜGGETLENÜL!
Egyébként meg nem úgy volt, hogy a cigányok egyenlőséget, és szegregációmentességet akarnak? Ha ezt bevezetik, akkor gyakorlatilag visszahozzák a faji* alapon történő szegregációt. Mondok példát:
egy száz főt alkalmazó cégnél dolgozik 75 magyar, és "dolgozik" 24 cigány. De száz főre lenne szükség, ezért én, mint munkanélküli, mennék dolgozni, de mivel nem cigány vagyok, hanem magyar, ezért elutasítanak. ETNIKAI ALAPON.
A másik oldal:
Én, mint munkáltató, hadd döntsem már el, kit veszek fel, és kit nem! Nyilván ideális esetben a képzettebbeket veszem fel. Ez meg "sajnos" azzal jár, hogy nem cigányokat alkalmazok, akik mondjuk a nevüket sem tudják leírni (Hugom mesélte, hogy a cigányasszony mikor bement hozzá aláírni, két x-et szokott rakni, még poénkodtak is, amikor egyszer hármat rakott, hogy vajon ledoktorált-e :D). És ebbe akar belepofázni az állam, hogy márpedig nekem kötelező lenne olyan munkaerőt alkalmaznom, aki megbízhatóan használhatatlan többnyire, sőt, még meg is lop. Tisztelet a kivételnek, de aki meg kivétel, azt sem azért veszem fel alapból, mert jájszegínromák, hanem mert képzett.

faji*
Ez egy kis magyarázatra szorul, ugyanis hibásan van elterjedve a közhasználatban, hogy "faji" mikor cigányokról, magyarokról, kínaiakról, stb. van szó, hiszen faj csak egy van nálunk, konkrétan a Homo Sapiens. Alfajunk pedig a Homo Sapiens Sapiens. Amit ez alatt értenek, az többnyire pedig a rassz.

Ironfist 2011.05.11. 09:22:28

Kis kiegészítés: Miért pont a cigányoknak legyen 25% az aránya a munkahelyeken, és 15% a közép és felsőoktatásban? Miért ne a kínaiaknak? Ők is jelentős kisebbséggel rendelkeznek magyarországon, nem? Vagy miért ne bármely egyéb kisebbségnek?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.05.11. 09:46:36

@Ironfist: Nyugalom, megtaláltam a megoldást, minden 4. munkavállaló kap egy szoláriumbérletet és ha jön az ellenőrzés cigánynak vallja magát. Jó a cégeknek mert nem kell a kvóta miatt idegeskedni, jó a munkavállalóknak mert divatosak lesznek és állásban maradhatnak na és fellendül a szoláriumiparágunk is...

prendick 2011.05.11. 10:18:50

Hehe, ez a "200 roma diplomás a közigazgatásban" dolog tetszett. Csak úgy potyogtak belőle az álcigány elempés legények. :)

Mondjuk érdekelne, hogy milyen kritériumok alapján kell eldönteni, hogy cigány vagy nem cigány a jelentkező? Szituációs gyakorlat arról, ki hogy tud lopni? Bodzaszedő diploma?
Vagy jön a rasszista listázás?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.11. 10:20:52

Azért fasza, amikor a poszt után ugyanezt nyilatkozza a minisztérium is :

"Az [origo] információi szerint a munkaterv alapvetően két ok miatt csúszik. Az egyik, hogy egyelőre nem tudják, hogyan oldják meg a diplomás munkanélküliek közfoglalkoztatását. Abból ugyanis mindenképp feszültség várható, hogy ha egyetemet végzett, diplomás munkanélkülieket ugyanúgy utcaseprésre, ároktisztításra osztják be, mint a képzetlenebbeket. Az önkormányzatok hivatalainál ugyan adhatnának munkát a magasabb végzettségűeknek is, de kérdéses, hogy mihez kezdhetnek egy csupán 3-6 hónapra az irodába helyezett közmunkással, aki addigra lépne ki a rendszerből, amire végeznek a betanításával.

Az alacsonyabb végzettségűeket érintő, komoly probléma az [origo]-nak nyilatkozó minisztériumi források szerint az is, hogy a nagy projektekhez (árvízi védekezés, belvíz stb.) hatalmas tömegeket kellene az ország egyik pontjáról átszállítani a másikra. Ez nemcsak komoly logisztikai feladat, de biztonsági, biztonságtechnikai kérdés is, amibe be kell vonni a rendőrséget is, a nemzetgazdasági tárcának ezért még a Belügyminisztériummal is egyeztetnie kell."

www.origo.hu/itthon/20110510-a-fidesz-mozgalma-az-orszag-ujjapitesere.html

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.11. 10:24:13

@Pszt!:

Milyen végzettség kell a kapáláshoz, meg a borsószedéshez, mesélj?

prendick 2011.05.11. 10:37:39

@zero: Hogyne lehetne. Építsenek piramist Orbánnak Felcsúton. Az eltart vagy húsz évig, egy odaúttal. A cigányok húzzák a követ, a diplomások mutatják, hogy merre. Ha a gárdisták fogják a korbácsot, akkor még húzás is lesz. A világ összes Cohn-Benditje idejár majd sápítozni, ami fellendíti az idegenforgalmat. Kőbánya van a közelben, csak kaját kell adni, erre meg van kapacitása a nemrég kinyírt gyerekétkeztetési cégnek. Majd tejbegríz helyett lecsót főznek, ami ebben a mennyiségben fellendíti a mezőgazdaságot.

Most már az isten se mossa le rólam, hogy főállású kormányzati tanácsadó vagyok, álnéven. :)

Viktus 2011.05.11. 10:47:48

hirszerzo.hu/belfold/20110511_orvosok_felmondolevel

Az orvosok kérései: 200 ezer forintos kezdő orvosi fizetés, 300 ezer forintos szakorvosi fizetés, szakmai fejlődés, hivatásgyakorlás biztosítása.
-

Közmunkára fogják őket? :P

@zero:

Eleve tudni kell a palántát megkülönböztetni a gazoktól :P már itt hibádzik náluk a tudomány. Nem túl lelkesen dolgoznak anno még nagyapám élt földet művelt 76 évesen is nagyobb kukoricát kapált be egyedül, mint a fizetett cigány brigád ... sőt azokkal lassabban ment a munka, mert mindig azt kellett figyelni merre henyélnek ...

m.blog.hu/az/aztak/image/date/20110510/ad%C3%B3.jpg

Viktus 2011.05.11. 10:52:49

@DocBulywood:

Ikarus még ma is működne, ha nem Szélesnek passzolják el, hanem a Vikingeknek ... akkor nem Lengyelországban épített volna a Volvo buszgyárat, mert először az Ikarust akarta átvenni-fejleszteni.

Vidéki 2011.05.11. 11:07:32

@prendick:

Günther Wallraff német író, "Legalul" címmel régebben könyvet írt a török vendégmunkások németországi helyzetéről.

Ehhez kék szemére barna kontaktlencsét tett, bőrét, haját sötétre festette és elsajátította a törökös akcentust. Töröknek álcázva magát bevetette magát a munkaerő piacra és így szerzett személyes tapasztalatokat műve megírásához.

Ilyen kritériumok alapján kellene eldönteni, hogy cigány vagy nem cigány a jelentkező.

Ironfist 2011.05.11. 11:16:36

@zero:
Végzettség nem, de képzettség igen. Azért ha egy kapát hírből sem ismerő cigányt kirendelnek gyomlálni, szerinted mennyi borsó marad meg, ha azt se tudja melyik növény milyen? :D

"mert mindig azt kellett figyelni merre henyélnek ..."

Ha még csak azt kéne. De ugye miután végeztek, azon se csodálkozzon az ember, ha a termés jó része valahogy eltűnt az éterben a nap folyamán.

Ironfist 2011.05.11. 11:19:49

@Vidéki:
"Ilyen kritériumok alapján kellene eldönteni, hogy cigány vagy nem cigány a jelentkező."

Te normális vagy? Külsőségek alapján döntsék el valakiről, hogy cigány-e, vagy nem?

Fú basszus, lehet, jobban járnék, ha ignorolnám az okoskodó fejedet a picsába, mert valami eszetlen módon irritáló, hogy amúgy mindenkibe értelmetlen dolgokért kötsz bele.

DocBulywood 2011.05.11. 11:47:56

@molaris:

Az ész nélküli nadrágszíj parcellázás óriási károkat okozott, ez tény. Nem igaz, hogy nem látták előre, ha egy traktorral 100ha-t hasznosítok, az jobb, mint egy traktorral 5ha-t. Aki beugrasztotta Józsi bácsit meg Mari nénit, hogy most aztán visszakapja a földjét, szintén vagyonelkobzással és börtönbüntetéssel sújtanám.
Mi a baj a nagy gazdasággal? A TSZ-szel? Józsiék szántanak, Béláék karbantartják a munkagépeket a gépállomáson, Mari néniék meg főzik a konyhán az ebédet a munkásoknak.
De azt hiszem ez komcsi csökevénység... :-(

@Viktus:

Ezt nem tudtam, hogy miatta mentek el ABBA-ék lengyelbe. Minimum egy kerékbetörés járna ezért.

Tényleg, ez nem hazaárulás? Leszarom a 98%-os adót, amikor ezrek, tízezrek állását szüntették meg napok alatt.
A hazaárulás ehhez képest betyárvirtus! És most nem akarok keményebben fogalmazni.

Orbánék meg elmehetnek a suvernyákos sunyi 3.14csába a baromkodásaikkal. Ha igazságot akarnak szolgáltatni, akkor még az olajosokat is elő kéne venni, de azt nem lehet, mert ők is nyakig olajosok. Meg a MaSzoPosok is...

Ironfist 2011.05.11. 13:19:08

@DocBulywood:
"Tényleg, ez nem hazaárulás?"

Nem, ezt én is benéztem már egyszer:

"Hazaárulás

144. § (1) Az a magyar állampolgár, aki abból a célból, hogy a Magyar Köztársaság függetlenségét, területi épségét vagy alkotmányos rendjét sértse, külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, bűntettet követ el, és öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) A büntetés tíz évtől húsz évig terjedő vagy életfogytig tartó szabadságvesztés, ha a hazaárulást

a) súlyos hátrányt okozva,

b) állami szolgálat vagy hivatalos megbízatás felhasználásával,

c) háború idején,

d) külföldi fegyveres erőnek behívásával vagy igénybevételével

követik el.

(3) Aki hazaárulásra irányuló előkészületet követ el, bűntett miatt egy évtől öt évig, háború idején két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

DocBulywood 2011.05.11. 15:29:00

@Ironfist:

A "súlyos hátrány" okozása nevű gumiszabályt nem lehet rájuk húzni?

Mert akkor a sukorói susmus is haza-árulás... sőt, hazaárulás.

lyken 2011.05.11. 15:29:58

@Tigeri: "Nézd,kinek mi jön be.Neked lehet az,hogy a csóró embertől lenyúlod az utolsó ötezer forintját.Másnak meg az jön be,hogy ha látja hogy valaki csóró ad neki ötezret.Nem vagyunk egyformák. "

Olvasd el újra amit írtam. Ha neked nyereségesebb a céged amit a saját tőkédet kockáztatva hoztál létre és plusz profitod keletkezik és nem osztod ki az szerinted lenyúlás? A munkavállalóidat X összegért(_fizetésért_) alkalmazod. Ha jól teljesít és a cégnek is belefér, akkor emelheted a fizetését. De attól, hogy neked több profitod marad bármi okból, még nem fog emelkedni a fizetés. Ez nem lenyúlás. Ha meg olyasmire áhítozunk, hogy a dolgozó kapjon több pénzt bármi áron, ha több a profit, akkor azt ne fizetésnek hívjuk, hanem alamizsnának vagy adakozásnak, mert nem a teljesítménye alapján vindikálja.
Ha meg nem szeretnénk kommunizmust, de szeretnénk részesedni a haszonból, akkor tulajdonrészt kell venni a cégben.

trojka 2011.05.11. 17:39:27

@Viktus: ezeket már az sem érdekli, ha valaki figyeli, hogy merre henyélnek...söt, direkt ott lognak, ahol mindenki látja...mert joguk van hozzá...

Ironfist 2011.05.11. 17:57:40

@DocBulywood:
"" aki abból a célból, hogy a Magyar Köztársaság függetlenségét, területi épségét vagy alkotmányos rendjét sértse, külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, ""

Ez is kitétel.

NemSemmi 2011.05.12. 08:05:52

@zero: Ezek semmit sem tudnak megoldani...szinte érzem a KMK(KözveszélyesMunkaKerülő)szelét..Egyedülálló szülőként 2gyermekkel SEHOVA nem kellek(napi6órában KERESEK munkát).GYES-em lejárta(7éve)óta,Kétszer 8hónapot 8órában dolgoztam adminisztrátorként megbecsült munkaerőként és hiába kaptam minimálbért jól "éreztem"magam,1napot sem hiányoztam...most lehetőségem sincs bekerülni a programba,talán 1hónap/4órás..hogy utána kapjak segélyt,amiből ua.mindenre leADÓZOK(lakbér,rezsi,élelmiszer,BKV...)ÁtKépzés csak papíron szerepel..e évben 2-re jelentkeztem elutasítottak.,.milyen" jó" ez a családi adókedvezmény a jól kereső családnak.(mire jogosult lennék nyugdíjas leszek)Amióta rokkantakat is kipécézte a kormány ,azóta csak csökkentett (papíros)munkaképességűeket keresnek és majd jönnek hozzánk a "rendvédelmiek"is munkát keresni...Frankó melóhelyek kellenének,átképzések,egyenlő esélyekkel,régi ADÓzással és Közmunkaprogrammal
Szerintem

Vidéki 2011.05.12. 12:04:18

@CarpeDiem 1: " Ezek semmit sem tudnak megoldani.."

Bezzeg azok mindent kiválóan meg tudtak oldani.

Most viszont ezek minden lépését hatalmas közegellenállást leküzdve kell megtenni.

A közvélemény deformáló értelmiség eget verő tiltakozása kísér minden mozdulatot.

A szabad sajtó nem a valóságot, hanem annak égi mását festi meg, merész ecsetvonásokkal és csak fekete színt használva.

HenteSS88 2011.05.17. 10:31:06

Kedves feleim, mondok pár példát grandiózus közmunkaprogramokra, amibe tízezrével pusztultak bele a közmunkások;
- Volga csatornák, Murmanszk- Leningrád vasút, Kolima ólombányák, de hogy ne legyek elfogult, mondok párat saját térfélről is:
-Auschwittz-Birkenau BUNA műbenzingyár, vagy a V2 gyár a Mittelwerke-ben.

Szóval csak óvatosan. Bár a barna bőrű lakosságot szívesen beterelném a közmunka világába...

süti beállítások módosítása