Egyszerűen imádnivalóak a sírvaröhögős politikusi nyilatkozatok, mikor a delikvensek a legképtelenebb dolgokat is képesek fapofával, kígyóbűvölő tekintettel, és a hülyegyerekeknek (esetleg külföldieknek) fenntartott lassú és tagolt mondatokkal, hóttkomolyan a szemünkbe mondani.
A hajolgatós Nyakó távozása a palettáról kétségtelenül nagy veszteség, de szerencsére van helyette Petike, és végre az addig csiszolatlan gyémántként megbújó Lázár János is szerepet kapott.
A frakcióvezető, akinek a nevét alighanem mindenki, de a lányos anyukák mindenképp megjegyezték egy életre (bár véletlenül néha lézernek ejtik), tegnap megmutatta társadalmi érzékenységét.
Szerinte "jó üzenet lenne a társadalom felé, ha a kabinet felülvizsgálná, milyen állami vezetői körnek jár kiemelt egészségügyi ellátás, ahogyan az is, ha eladnák a kormányüdülőket."
De ez még semmi.
"A frakcióvezető szerint a jelenlegi kormányt nem lehet luxuskiadásokkal vádolni. "A Fidesz-kormányzat világosan megbélyegezte az Audival járókat - pártállástól függetlenül -, és egyértelműen letette a voksot a népautó Skoda mellett" - fogalmazott. Úgy látja, ennél szimbolikusabb lépést nem nagyon lehet tenni. Szavai szerint egy kormányzat akkor várhat el jó munkát akár a miniszterektől, akár a minisztériumi tisztségviselőktől, ha a működés minimális infrastrukturális eszközeit biztosítja. A mai világban az információs technológiai eszközök vagy akár egy-egy legolcsóbban beszerezhető jármű kijár azoknak, akik "üzemeltetik" az országot, még akkor is, ha mindez az adófizetők, a szociálisan nehéz helyzetben lévők számára természetesen nagy disszonancia - mondta Lázár János."
Igen, ő, akinek felesben fizette a hódmezővásárhelyi önkormányzat és a Fidesz-frakció az Audi S8-as havi 600 ezer forintos bérleti díját és 300 ezres benzinszámláját, spórolásból. Majd a "támadások" miatt ezt leadta, és vett magának egy kétéves Audi A6 Quattrót.
Viszont a Fidesz-kormány tényleg nem szereti annyira ezt a márkát. Csak a TEK-nek vettek pár Q7-est, illetve az EU-elnökség idejére béreltek egy 200 darabos flottát (ebből 50-50 db A8, A7). Ez utóbbi bizniszt nevetségesen olcsón, fél évre nettó 69 millióért el tudták intézni. Viszont múlt hónapban bejelentették, hogy a győri gyárbővítéshez az eredeti 11,2 milliárd állami támogatáson túl még további 2,1 milliárdot ad a Magyar Állam.
De egyébként valóban a Skodára voksolnak.
Legutóbb közel 100 Superb-t vettek 600 millióért a minisztereknek, államtitkároknak, helyettes államtitkároknak; és a Posta bérel 176 új autót: VW Passatot, Skoda Octáviát, Skoda Fabiát, és Fiat Scudo kisbuszokat vegyesen.
Hát nem csodálatos?