Skip to content


       Szűrés lista

Törvényt sért a népszámlálás lebonyolítása?

Munka törvénykönyve:

"142/A. § (1) Az egyenlő, illetve egyenlő értékűként elismert munka díjazásának meghatározása során az egyenlő bánásmód követelményét meg kell tartani.
(2) A munka egyenlő értékének megállapításánál különösen az elvégzett munka természetét, minőségét, mennyiségét, a munkakörülményeket, a szükséges szakképzettséget, fizikai vagy szellemi erőfeszítést, tapasztalatot, illetve felelősséget kell figyelembe venni.
(4) A munkaköri besoroláson vagy teljesítményen alapuló munkabért úgy kell megállapítani, hogy az az egyenlő bánásmód követelményének (5. §) megfeleljen."


És most egy levélváltás a vidéki népszámlálóbiztos és a Hivatal között:


Tisztelt Magyar Országgyűlés, Egyenlő Bánásmód Hatóság, www.népszámlálás.eu!
 
Alulírott Dvornik Gábor és mondhatom valamennyi vidéki (nem megyei jogú városban lakó) számlálóbiztos az alábbi kérdésre kérünk választ, illetve tiltakozunk a megkülönböztetés ellen és kérjük a kérdés rendezését:

- Az Országgyűlés a 2011. évi népszámlálásról szóló 2009. évi CXXXIX. törvénnyel elrendelte, hogy ebben az évben a természetes személyekről és a lakásokról nép- és lakásszámlálást (a továbbiakban: népszámlálás) kell tartani.

A számlálóbiztosok díjazása az alábbiak szerint lett meghirdetve:

A számlálóbiztosok díjazása Budapesten, megyei jogú városban:
Számlálóbiztosi munkadíj tételenként fővárosi kerületekben, kézbesítés, kapcsolatfelvétel, címellenőrzés, aktualizálás címenként bruttó 180.-Ft, összeírás körébe tartozó cím (lakás, lakott üdülő, lakott egyéb lakóegység, intézet, intézeti épület) címenként bruttó 210.-Ft, személyenként bruttó 370.-Ft.

A számlálóbiztosok díjazása vidéken:
Számlálóbiztosi munkadíj tételenként kézbesítés, kapcsolatfelvétel, címellenőrzés, aktualizálás címenként bruttó 150.-Ft, összeírás körébe tartozó cím (lakás, lakott üdülő, lakott egyéb lakóegység, intézet, intézeti épület) címenként bruttó 175.-Ft, személyenként bruttó 310.-Ft.

- Kérdésem, miért e megkülönböztetés a vidéki és a nagyvárosi biztosok illetménye közt, amikor a vidéki biztosok ugyanazt a munkát végzik mint nagyvárosi társaik, sőt, nehezebb körülmények közt?

Vidéken nincsenek nagy lakótelepek, BKV, a távolságok jelentősebbek, a külső körülmények bajosabbak, ugyanakkor egyéb infrastrukturális adottság (pl. internet elérés) jó néhány helyen azonos a nagyvárosiakkal.

A kérdés nagyon egyszerű, úgy gondoljuk, hogy egy olyan országban, ahol küzdenek a megkülönböztetések ellen (faj, bőrszín, nem stb.) és küzdenek az esélyegyenlőségért, ott a vidék (falu, község, kisváros) és nagyvárosok közti ellentétet sem kellene ilyen dologban (sem) kiélezni.

Kérjük e megkülönböztetés mielőbbi megszüntetését, a díjazás korrigálását – lehetőleg még a népszámlálás megkezdése előtt és a további bonyodalmak elkerülése végett.
 
Üdvözlettel:
Dvornik Gábor
Számlálóbiztos Sződliget
Önkormányzati képviselő
gabor.dvornik@gmail.com

 

Nem olyan könnyű munka 10 millió embert megszámolni, az adatlapokat kitölteni, 4 millió lakást felkeresni, mindezt 30 nap alatt. Persze tudunk nekik segíteni, ha már úgyis kötelező a "részvétel", aki csak tudja, töltse ki online az adatlapot, így megkíméli magát egy becsengetéstől.

A nepszamlalas.hu szerint valóban különböző a díjazás:




A válasz:


  Dvornik nem volt elégedett a válasszal:


Tisztelt Emberjogi Bizottság, Elnök úr!

Köszönettel megkaptam levelüket.

Kicsit meglepődtem annak tartalmán, hiszen mást nem tartalmazott, mint leírását annak, ki hozta és szabályozta ezt a kérdést.

Én – őszintén szólva – érdemi választ vártam volna, mégpedig 2 tételben.

1. Önök igazságosnak tartják-e a megkülönböztetett díjazást vagy nem?
2. Ha Önök szerint is jogtalan, akkor milyen érdemi lépést fognak tenni?

Ha meg nem haragszanak ez olyan „nesze semmi, fogd meg jól” megoldás, adnak egy (nem teljes) információt és evvel befejezettnek tekintik a problémát.

Szerintem ez így nagyon nincs jól. Önöknek ennyivel nem kellene megelégedni. Itt nem a pénzről magáról van csak szó, hanem arról, még mindig mennyire lenézik a fő és nagyvárosi Urak a vidéket. Szavakkal küzdenek a megkülönböztetések ellen, ugyanakkor a tettek teljesen mást mutatnak. Igazságtalan és képmutató dolog ez.

Minket igazából nem érdekel, ki rendelte így vagy hogy történt, melyik jogszabály vagy milyen kormányrendelet,  minket az hajt, hogy ne legyen különbség tétel sehol.

Szeretném még egyszer megkérni Önöket, ezúttal alaposabban nézzenek utána, majd aktív és érdemi lépéseket szíveskedjenek tenni. A kérdés ugyanaz, az eredeti levél alul megtalálható.

Megértésüket előre is tisztelettel köszönöm a több száz vidéki biztos, de nagyképűség nélkül merem mondani, talán az egész vidék nevében (hiszen munkánk alulértékelésével igazából a vidéket is megsértik – am blokk).

Üdvözlettel: Dvornik Gábor
vidéki számlálóbiztos
Sződliget Önkormányzat képviselője
gabor.dvornik@gmail.com"


Vidéken élő állampolgárt olcsóbb megszámolni, mint a fővárosban vagy megyei jogú városban élő állampolgárt? Hogy is van ez ...

Ezután ne csodálkozzunk, ha CBA pénztáros nem annyit fog keresni Mezőkövesden, mint Egerben.

Címkék: közélet népszámlálás

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr833262213

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Aranyherceg 2011.10.20. 13:27:49

Aki pedig azt hitte, hogy sima anyagi haszonszerzésről, ingyenes reklámról, mutyizásról, a versenytársak lesöpréséről van szó, súlyosan téved. Meg kell védenem az érintetteket, itt a híradó az áldozat, a közért pedig talpig becsületes.  A birtokom...

Trackback: A Magyar Jedi Rend Sajtóközleménye 2011.10.02. 15:25:35

 -véglegesítés előtti változat - A Magyar Jedi Rend, Jedi Tanácsa tiltakozik az ellen, hogy a KSH a 2011-es Népszámlálás online kérdőívében nem ad lehetőséget a szabad vallás kinyilvánítására azzal, hogy az ide kapcsolódó kérdés válaszadás...

Trackback: Polüphémosz nyája és a népszámlálás 2011.10.02. 11:08:15

A soros elnökség után újabb ritkán visszatérő esemény lebonyolítására kényszerül szeretett kormányunk, dübörög is a népszámlálás-láz, mert ezen múlik minden. „A pontos adatok ismeretében megalapozottan lehet a gazdasági, az egészségügyi, az oktat...

Trackback: Katkó-e vagy? 2011.10.01. 13:32:09

„Népszámláláskor valljuk meg, hogy katolikusok vagyunk!” Ez a felhívás olvasható azokon a szórólapokon, amiket a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia az ország összes postaládájába eljuttat. Ezzel ismét bebizonyosodott, hogy izgalmas hely ez a Magyaror...

Trackback: Egy szóval a xenofóbia ellen 2011.09.30. 10:08:01

A most kezdődő népszámlálás lehetőséget ad partizánakciókra is. A legismertebb a felekezeti rovat meghekkelése. A jedi vallás megjelölésének már nagy hagyománya van: A Wikipedia szócikke szerint 2001-ben Ausztráliában 70 ezren vallották magukat Jedin...

Trackback: Számlálj Fasszal - 2011 2011.09.28. 16:38:51

Ha véleményedet a népszámlálási kérdőíven kívánod kifejezni...  ... az emailcímünk még mindig él!

Trackback: Anonim népszámlálás? Muhaha! 2011.09.28. 14:51:32

Nevet nem kérnek, de beazonosítható, sőt kellően érdekes adatok esetén gyanúsítható és számonkérhető is vagy. Októberben még a seggedbe is benéz az állam.Kíváncsi lennék, hányan nézték meg eddig, miféle kérdések szerepelnek a Népszámlálás 2011 kérdőíve...

Trackback: Lázár: a példakép 2011.09.28. 14:05:56

A minden magyarokat kétharmaddal képviselők közül, hozzám Lázár János üstökös-arca áll a legközelebb. Kiemelkedően intelligens, tudatos, kockázatvállaló és ravasz. Vállalkozik, politizál, tőzsdézik, tekintélyes vagyona és többszáz hektár földje van. Já...

Trackback: Népszámlálás jogszerű elutasítása 2011.09.28. 13:31:12

 Kérem a blogos és közösségi oldalakon aktív társadalmat, gyűjtsük itt össze a 2011-es "Népszámlálás" jogszerű elutasításának lehetőségeit. Minden új érvvel, reális lehetőséggel kibővítem blogbejegyzésemet. Mert gondolom senki sem szeret...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DArchAngel 2011.09.28. 11:37:47

...és valóban nem is keres annyit.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 11:45:31

Mondjuk Dr. Lukács Tamás elnök úr annyiban segíthette volna emberünket (függetlenül attól, hogy TÉNYLEG nem tud felvilágosítást adni, mivel a kérdést kormányrendelet szabályozza, és az NEM az OGY bizottságainak hatásköre), hogy a szép szerelmes levél végére odaírja, hogy "levelét másolatban megküldtem a Miniszterelnöki Hivatalnak.

Amiért viszont faszkorbácsot utalnék ki Lukács úrnak az ez: "a Kormányhatározat indokolása..."

WTF????????

Először is: NEM kormányhatározat, hanem kormányrendelet (mint azt a levelében fentebb írta is), másrészt SEM a kormányhatározatnak, SEM a kormányrendeletnek NINCS indokolása (az max a TÖRVÉNYJAVASLATNAK van), ráadásul még a törvényjavaslat indokolása sem szokott kurvára megjelenni Magyar Közlönyben, ott csak a KIHIRDETETT jogszabályok, és egyéb normák szoktak te ökör.

Szép kis "zugjogász" lehet ez is :DDD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.28. 11:47:14

@Seduxen:

Most mé' bántod az elnök urat?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 11:48:35

@zero: mert JOGÁSZKÉNT egy ilyen förtelmes levelet jegyezni, hááát egyrészt ősi román szokás, másrészt "kicsit" gáz is...

2011.09.28. 12:08:47

@Seduxen: Miért csodálkozol? Vannak a kormányban, a politikusoknak nevezett megélhetési képviselők között is olyanok, akik közgazdászok, jogászok; stb, stb és nem értenek sem a "szakmájukhoz", sem máshoz . De a lényeg a lényeg-van ismerős, barát, haver és igy a pozició betöltésére alkalmas.

ámbátor 2011.09.28. 12:10:44

Még hogy nem működik a fékek és egyensúlyok rendszere. Az elnök úr kiválóan egyensúlyoz a pofátlanság és a semmitmondás határán, ezzel sikeresen fékezve a berzenkedő állampolgár igazságkeresését. Mi kell még?

sirsteve 2011.09.28. 12:16:46

Az OGY-nek meg nincs is lehetősége törvényben szabályozni a kérdezőbiztosok javadalmazását, ugye? Ilyenkor nem születik egy villámgyors törvénytervezet, természetesen képviselői indítványként, hogy módosítsák a népszámlálásról szóló törvényt, és bekerüljön abba a javadalmazás mértéke, egyúttal kötelezzék a kormányt, hogy helyezze hatályon kívül a jogsértő rendeletet.
Én úgy emlékszem, hogy az ogy feladata a kormány ellenőrzése és felügyelete is.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.09.28. 12:17:23

@zero:

Valszeg nem ő írta a levelet, csak aláírta. Leszarja.

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 12:21:03

azért az önkormányzati képviselő úrnak nem ártana megtanulnia magyarul, meg úgy általában ha idegen kifejezéseket használ, akkor azt helyesen tegye.

az is szégyen ahogy az "elnők úr" reagált, bár mást jog szerint tenni nem tudott, de az is szégyen, hogy önkormányzati képviselő így írjon.

ez amolyan kis magyar körkép. olyan mintha feltétel lenne a bármilyen szintű vezető beosztáshoz az ostobaság

gramercy 2011.09.28. 12:23:27

küldik a fekete csajkát

f.m.j. 2011.09.28. 12:29:42

@¦卍®Ξ™:

nekem a Dvornik Gábor levelével semmi bajom
az, hogy érthető, egyszerű, világos szavakkal ír, nálam jó pont
igazat írt, valós problémára hívta fel a figyelmet
--- és mint mindig, hiába
na ez nincs jól
hogy ki hogy ír, teljesen mellékes

Franzi 2011.09.28. 12:40:27

ez a levelezés nagyon gáz ... abszolút megértem kérdést, és mint nem jogász, csípőből tudnék érveket felhozni.

az meg különösen tetszik, hogy még mindig ott tartunk, ahol 40 éve, miszerint válaszolunk egy levélre és a választ teljesen feleslegesen azzal kezdjük, hogy megkaptuk a levelet, amire válaszolunk. ha nem kapta meg, akkor hogy válaszol?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 12:42:04

@jános515: óóó pardon, tényleg igazad van :))) én hülye abból indultam ki, hogy anno - igaz nem "elnök elvtársként", hanem mezei porbafingó ügyintézőként - ha lehet SEGÍTSÜNK a nyomorult "ügyfélnek". Ilyen halom fost, mint az a levél én nem enged(het)tem meg magamnak, lehet, hogy azért tartok csak itt :)))))

hoplita 2011.09.28. 12:46:20

Én halálmegvető bátorsággal megszereztem Lukács elnök úr viszontválaszát...csak itt, csak nektek, hogyaszongya....

".....Na idefigyelj Dvornik..!!

Én nem tudom, hogy ki vagy, milyen bőrben jársz, de ha még egyszer levelet küldesz és óbégacc a szaros kis pénzedér', akkor kiküldöm a nyenyis tekeseket, oszt eltörik mindkét kezedet, osztán leszel bajba', hogy törlöd ki a segged.
Ne kejjen mégeccer szólnom..!!!!...."

Na, ennyi, úgy naggyábúl....

dr. Aullah 2011.09.28. 12:46:38

És miért drágább pesten összeszámolni az embereket? Ott többen is vannak, nagyobb sűrűségben, kevesebbet is kell gyalogolni két ház között... Ja... hogy mert ez a főváros? Más indoklás nem is kell.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.28. 12:46:58

@Franzi:

Az is csoda, hogy valaki válaszolt ....

molaris 2011.09.28. 12:47:43

Mély tisztelettel közlöm a T. ide író és itt olvasó közönséggel:

AKI MÁST VÁRT, az boruljon magába , és szerezzen örömöt magának.
Azok, akik kicsit is messzebb láttak, mind a Jobbikra szavaztak. Sajnos kevesen voltunk.
14- ben lesz alkalom, hogy ezt a hibát kiköszörüljük.

Azért tessetek látni: a Nemzet megmentése NEM egyenlő azzal, hogy a politikai/gazdasági elitnek mentőövet dobunk!!!

Minden kis rezdülés, amelyik vihart kavar, ennek a korrupt és társutas bandának hajtja a malmára a vizet.

A radikális nemzeti program NEM sodorná hazánkat bajba.
Mindössze a mindenható zsidó tőke lenne kénytelen kisebb hasznot elkönyvelni. Most, látva a Közel- keleti dolgokat, talán nem is lenne rossz lépni egyet.

Na!!!!!- de pont ezek?????????

Higgyétek már el: teljesen más látni, mint bámulni, mit a borjú az új kapura!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.09.28. 12:48:44

@Aullah:

1 népszámláló 100-110 címet kap.
Ha mázlis, akkor 2 db tízemeletes tömb.

Ha nem annyira mázlis, akkor 1 falu vagy egy szép nagy kertváros ...

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 12:50:19

@hoplita: én inkább valami hasonló "érdemi" választ tudnék elképzelni:

Kedves Gábor!

Újabb arrogáns leveledet megkaptam. Mielőtt nagyon belelovalnád magad a rendcsinálásba egy valamit ne felejts el:

Forrás oda megy ebben a térségben, amit én jóváhagyok. Amit én nem hagyok jóvá, oda nem megy forrás. Ezzel az írással meg ezekkel a dolgokkal ezeket a csapokat te elzártad magad előtt, ezt vedd tudomásul. Ilyen stílussal és mentalitással túlságosan sok mindenre ne számítsatok!

Üdvözlettel: Tamás

dr. Aullah 2011.09.28. 12:51:20

@zero: Hát ezaz. Pesten nagyobb az esély, hogy több személyt csaliz be. Akkor ott kéne kevesebbet adni, máshol meg többet.

molaris 2011.09.28. 12:53:32

Ja!!!!- és lehet engem, és a velem egyetértőket jobb és baloldalról zríkálni.
De!!- azt ne feledjétek, hogy mindig az rendeli a zenét, aki fizeti a prímást!
NA!!!- EZ NEM VÁLTOZOTT!
Most is az a Róóótcsild nevet- mint eddig.
Itt és szerte a világban!!

asmodean 2011.09.28. 12:55:47

Lehet, hogy még a kormány se szereti a Vidéki dolgokat :))))))))

Leriel 2011.09.28. 12:57:02

"Tisztelt Dvornik Úr!

Igen, a Munka Törvénykönyvében tényleg ez van. Ha nagyon zavarja, átírhatjuk, nálunk van a kétharmad.

Köszönjük érdeklődését!"

Secnir 2011.09.28. 13:00:24

ööö...
...alsó hangon 635-tól 1255 ft/állampolgár/cég
ami azt jelenti mondjuk 10.000.000 fő és legyen 100.000 cég esetén, hogyaszondja:
6.350.000.000.- + 125.000.000.- forint a népszámlálás díja.
Papírra vezetve.
ebből persze lejön minden neten leadott bevallás.
Utána ugyanezek a bizonytalanok, bocsánat, biztosok felviszik gépre - tévedhetetlenül!
az mondjuk 2 hónap munka, kb ugyanilyen javadalmazással mehet.
Hát nemhiába, a kormányunk semmi pénzt nem sajnál azért, hogy összeszámolja, hány rabszolgája is van!

1 kérdezőbiztos kap napi 50 címet, 30 nap alatt az 1500*635=952.000.- ft.
Hol lehet jelentkezni? Én biciklivel nyomom vidéken, kétszer ennyit is megcsinálok!

hoplita 2011.09.28. 13:01:52

@Seduxen:
Á, ilyet nem írhat, még a végén plagizálásért mehet a bíróságra.:)

Azt viszont írhatja, hogy vidéken, mint tuggyuk, laknak a zállatok, azokat meg könnyű megszámlálni, ergo kuss.

tdombos 2011.09.28. 13:05:24

Azért annak jogi megítélése, hogy az eltérő földrajzi helyzet alapján járhat-e eltérő díjazás, messze nem egyértelmű. Az átlagkeresetek a fővárosban magasabbak, mint ahogy a megélhetési költségek is jelentősen. Ez felmerülhet szempontként bármilyen munkáltató esetén a bérezés kialakításában (aha ezeket figyelmen kívül hagyja, a kereset nem lesz versenyképes, és senki nem megy el hozzá dolgozni). Hogy az eset jogi megítélése mennyire nem egyértelmű, idézet az Egyenlő Bánásmód Hatóság mellett működőt Tanácsadó Testület állásfoglalásából:

"A hatályos szabályok alapján nem egyértelmû, hogy egyéb helyzet lehet-e például az állampolgárság, illetve a munkáltató különbözõ telephelyein foglalkoztatott munkavállalók közötti, földrajzi helyzeten alapuló bérkülönbség. Az eljáró Hatóság az eset összes körülményei alapján döntheti-e el, hogy az egyenlõ bér elve megsértésének tekinti-e a regionális bérkülönbséget. "
www.egyenlobanasmod.hu/tt/TTaf_200802

FSM-hívő 2011.09.28. 13:06:07

@molaris: "Azok, akik kicsit is messzebb láttak, mind a Jobbikra szavaztak. "

Akik pedig még messzebbre, azok meg már rég a kanadai/svéd/norvég/stb. állampolgárságért küzdenek :)

csoko20 2011.09.28. 13:06:35

Nekem már három kérdésem lenne!
1. Önök igazságosnak tartják-e a megkülönböztetett díjazást vagy nem?
2. Ha Önök szerint is jogtalan, akkor milyen érdemi lépést fognak tenni?
és
3. Hová tűnt Dvornik Gábor számlálóbiztos?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 13:07:04

@hoplita: ja tényleg, a hozzá hasonló max ezt GONDOLJA, de a világért sem írná le, igazad van :)

Olyat, hogy vidéken élnek a zállatok szerintem két okból kifolyólag sem írna:
1: ő KDNP-s politikus, az ilyet nem írna, az tuti :)
2: emberünk EGRI, szóval...

:DD

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 13:07:48

Minek megszámolni a nembudapestieket? A döntésekhez úgyis elég Budapest ismerete. Merő pénzkidobás.

Vegyük csak végig az ország legfontosabb problémáit: kutyaszar, hajléktalanok, közlekedési dugók, szmog, négyesmetró, M0, Duna-hidak, biciglis közlekedés. Mit kell ehhez külföldön embereket számlálgatni?

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 13:10:47

@csoko20: peched van, éppen most akart volna válaszolni Lukács Tamás elnök Úr a kérdésedre, de sajnos kicsengettek. Szünet után folytatjuk.... :DDD

átlátó 2011.09.28. 13:15:30

Sóhivatal a zabhegyező hivatal hátán. A széltolók előtt.

bandika gazdája 2011.09.28. 13:17:17

@tdombos: Akkor te írjad össze a tanyavilágot, oszt nézzél magad elé, hogy milyen volt! (Mondjuk úttalan utakon.)

csoko20 2011.09.28. 13:20:05

@tdombos: "Azért annak jogi megítélése, hogy az eltérő földrajzi helyzet alapján járhat-e eltérő díjazás, messze nem egyértelmű."

Pl.: A közalkalmazotti bértáblában a pedagógus többet kap, ha valami "panelproli" kölkét oktatja és nem egy vidéki parasztét? Egy paraszt a parlamentben többet kap ha, megyei jogú városból jön és nem egy kistérségből.

dr. Aullah 2011.09.28. 13:21:01

@Sarkalatos hozzászóló: Be kellene telepíteni a cigánybűnözőket is pestre és akkor tényleg igaz lenne :D Mondjuk a rózsadombra.

PCollier 2011.09.28. 13:22:03

Mondjon már valaki, ami itt és most, legyen az bármi / , mely rendkívül okos magyarjaink szerint nem törvénysértő / mert itt, mindenkit, minden sért és mindenki, mindenkire haragszik, a legkisebb ügy is hegyeket mozdít egyesek érzékeny lelkében ; itt minden lehetséges, még a kapanyél is elsülhet, főleg, ha törvényt sért, főleg aki elsütötte :D :D

Úttalan utakon 2011.09.28. 13:25:22

Alkotmánybíróságon meg kell támadni a kormányrendeletet, mivel az ellentétes a Munka törvénykönyvével. Csak gyosan, mert hamarosan lecserélik, és az újban már esetleg nem lesz benne ez a kitétel. (minek, úgysem tartja be senki...)

kikoránkell 2011.09.28. 13:26:19

@Secnir: Egy számlálóbiztos kb 120 címet kap összesen és nem ő rögzíti be őket. Átlagosan kéttagú családdal számolva ez nagyjából 120-130k ft. Persze, nem lesz ennyi az internetes bevallások meg az üres lakások miatt.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.09.28. 13:32:29

Ezen téma beemelve ide:

Népszámlálás jogszerű elutasítása
vilagnezet.blog.hu/2011/09/27/nepszamlalas_jogszeru_elutasitasa

VI. § Elvi Lehetőség

Törvénysértő a népszámlálás lebonyolítása a 40 ezer kérdezőbiztos pénzügyi juttatása szempontjából is. A munkatörvénykönyve szerin "Az egyenlő, illetve egyenlő értékűként elismert munka díjazásának meghatározása során az egyenlő bánásmód követelményét meg kell tartani. " Ezzel szemben a számlálóbiztosok díjazása jelentősen eltér, tehát diszkriminatív. Ami más általános emberi jogokat is sért. Példaként a számlálóbiztos 1500 Ft-ot kap egy 3 fős család alap esetben való adatbeviteléért, ameddig ezért egy vidéki kisvárosban élő csak 1225 Ft-ot. Az egy lakásban lakó személyek növekedésével ez minden egyes személy után 370/310 Ft-al még növekszik is. Ami szintén eltérő. Ezen törvénysértő magatartás megszüntetéséig, megint csak jogszerű az elutasítás.

Muad\\\'Dib 2011.09.28. 13:33:38

Felelne nekem valaki arra az apróságra, hogy az előző évtizedekben ez miért nem zavart senkit? Mármint, hogy ugyanannak a munkának teljesen különböző a díjazása vidéken, mint a nagyobb városokban. Igen vicces, rosszallóan meglepetést színlelni, mikor teljesen természetes a dolog a magánszférában legalább 20 éve.

Muad\\\'Dib 2011.09.28. 13:36:42

Az igazság az, hogy kevés undorítóbb dolog van, mint politikai okokból szörnyülködni olyan dolgon, ami teljesen ismert és nyilvánvaló.

ZBR 2011.09.28. 13:37:54

@Seduxen:
Alkotmányt is elokeszitett, ert ez mindenhez, bizonyara.

bagamoyo 2011.09.28. 13:38:01

szerintem a legocccssóban köll megoldani. hiszen a mi lovénk költik.

Nurrddin 2011.09.28. 13:40:35

az egész népszámlálás felesleges... ami érdemi információ származik belőle, az mind megtalálható egyéb helyen is, ami meg a megszámlált által adott egyéb információkat illeti, az alapján ne írjanak országstratégiát...
legutóbb ha jól emlékszem alig 100 ezer cigányt számoltak össze
ennyit a hitelességéről....

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 13:41:07

@Muad\\\'Dib: "Mármint, hogy ugyanannak a munkának teljesen különböző a díjazása vidéken" - a versenyszférában valóban, de pl a köztisztviselői, vagy a közalkalmazotti bértábla UGYANAZ a fővárosban, és Bivalybasznádalsón is (jó, ilyen-olyan pótlékok különböznek, stb.), ráadásul emberünk a népszámlálási munkakörrel kapcsolatban érdeklődött, az meg ugye nem lehet "évtizedek" óta változatlan, lévén 10 évente szokott lenni népszámlálás.

Meridian74 2011.09.28. 13:44:28

Valaki magyarázza azt is el, hogy népszámlálás címen, miért kell azt is kitölteni, hogy a házam fala milyen anyagból készült?
A farkam mérete nem kellene?

Büdös 2011.09.28. 13:44:42

@Muad\\\'Dib: Mindamellett, hogy a nagyobb városokban, a fővárosban nagyobbak „az élet” költségei is, nem csak a bérek. Drágább a lakás négyzetméterára/bérleti költsége, drágább a sör és többe kerül autóval utazni 10km-t a belvárosból kiindulva, a dugók miatt. Ezt építi be a legtöbb munkaadó a bérekbe.

betörési kísérlet 2011.09.28. 13:45:32

@Secnir:
Szia!
Rosszul számolsz!

Az átlagos háztartás 2-3 fős (vannak lakatlan épületek és hatgyerekes családok is, de a 2-3 fős az átlag), tehát egy számlálóbiztos vidéken címenként 945-1255 Ft között kap bruttó, mondjuk átlagosan 1.100 Ft-tal reális számolni.

A számlálóbiztosok átlag 100 címet kapnak. Nem naponta, hanem összesen.
Ebből - feltételezem, mert eddig ilyen nem volt - kb 10-20 % kitölti a neten. A maradékot körbejárja a számlálóbiztos, és kap bruttó 90-100 ezer forintot. Ennek a harmadát viszi állambácsi, mert a számlálóbiztos megbízási díjként kapja a javadalmazását. Ha egyébként munkanélküli, akkor még kevesebbet kap kézhez.

A 100 cím egyébként a három hétre teljesen reális, nem lehet napi ötvenet megcsinálni.
Az adott utcákat sokszor végig kell járni, mert az emberek dolgoznak, nincsenek otthon, de értesítőt hiába kap, nem fogja felhívni a számlálóbiztost az időpontegyeztetés miatt.

Napközben feleslegesen megyek, mert - jó esetben - az emberek éppen melóznak, este 7 - fél nyolc után már nem illik zargatni senkit. Hétvégén korán reggel megint nem ildomos menni, ebédidőben ugyancsak nem, marad a délelőttből 2 óra, és a délutánok.

Jelentkezni most már nem lehet sehol, de korábban a nepszamlalas.hu -ról lehetett letölteni a jelentkezési lapot, nem volt titkos.

Muad\\\'Dib 2011.09.28. 13:47:04

@Seduxen:
Tehát a magánszférában rendben van, mert ugye drágább "pösten" élni, de az államiban nincs redben, mert ebben az esetben ő kedvezményt kap a "bótban"?

barbie83 2011.09.28. 13:47:42

A vidékiek elmennek a picsába a panaszkodásukkal. Egész nap jó levegőn vannak, csend van, kevesebb a stressz, nagyobbak a lakások. Mi a faszért panaszkodik ez a suttyó? Ha kevesli a lóvét, ne csinálja, baszki. Lehet inkább a pöcse a kicsi, és azért küzd a szerencsétlen.

csoko20 2011.09.28. 13:47:51

@Muad\\\'Dib: "teljesen természetes a dolog a magánszférában legalább 20 éve. "

MAGÁNSZFÉRA vs. KÖZSZFÉRA

Látod, meg is válaszoltad a kérdésedet.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 13:49:28

@Muad\\\'Dib: Na álljon meg a nászmenet :)))) Nem mondtam azt sem hogy rendben van, azt sem hogy nincs (figyeled? elmehetnék politikusnak: "Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom!"), de ettől még így van, hogy adott egy bértábla, szóval ebből kiindulva én magam nem értem itt a különbségtételt. Feltételezem, hogy tényleg így van megszabva a bérezés, de ettől még furcsa.

Muad\\\'Dib 2011.09.28. 13:49:30

@csoko20:
Neked is felteszem a kérdést. A közszférában dolgozónak van vmi speciális kedvezmény a sarki boltban, amiről nem tudok? Egységesítették nekik a közüzemi díjakat, lakhatási költségeket, stb.?

betörési kísérlet 2011.09.28. 13:49:44

@Büdös:
A rezsi ugyanannyi, a házat felépítjük itt is, a telekárak elszálltak a csillagos égbe, nincs annyi nagy és olcsó üzlet, és 30 km-re járok dolgozni, nem 10-re.
Aki azt hiszi, hogy vidéki városban olcsóbb az élet, annak javaslom, hogy tegyen egy próbát!
A "vidék" akkor olcsóbb, ha alacsonyabbra teszed az igényszinted.

Nurrddin 2011.09.28. 13:49:56

@barbie83: ó jaj, érkezett közénk egy géniusz :D

Muad\\\'Dib 2011.09.28. 13:51:34

@betörési kísérlet:
CSak egy példa:
"...A lakásárak után a bérleti díjak is esnek, Budapesten 50 ezer, míg a vidéki városokban 30 ezer forint a havi bérleti díj alsó határa - közölte az MTI-vel a Duna House ingatlanközvetítő cég..."
Köszönjük Emese...

KergeK@csa 2011.09.28. 13:51:35

Mondjuk azellen nem látom a felháborodást, hogy Bp-n miért drágább 1 kiló kenyér, 1 liter benzin, 1 db 60 nm-es lakás, mint egy kis faluban.
Ez nem sérti az egyenjogúságot?

Muad\\\'Dib 2011.09.28. 13:52:53

@Seduxen:
Szerintem meg ez teljesen rendben van. A kormány a bérezést igazította ahhoz a módhoz, ahogy a hétköznapi "jobbágyok" kapják a pénzt a magánszférában. Több dolgot is eltolhatna ebbe az irányba...

betörési kísérlet 2011.09.28. 13:56:12

@Muad\\\'Dib:

Igen, az alsó határa. Csak vidéken a színvonal is alacsonyabb... Nem ugyanazt adják 30 illetve 50 ezerért.

Hasonlítsd össze egy-egy 65 m2-es, normális környéken lévő, parkolási lehetőséget is nyújtó bérlemény árát Pesten és vidéken, nagyjából ugyanazt fogod kapni.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.09.28. 13:56:21

Tipikus önkormányzati képviselő!
Sződligeten is van elég csóró, akinek jól jönne a számlálásból jött pénz. De biztos egyet se találtak, csak szegény képviselőbácsi vállalta (mint kiderült szar pénzért) az egész hercehurcát!

Micsoda egy nemes ember! Biztos hogy szüksége van erre a 60 forintra is.
Benne van:
-képviselő testület
- pénzügyi bizottság
-beszerzési ellenőrzési bizottság

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.09.28. 13:56:34

@Muad\\\'Dib:

Nem.
Viszont míg vidéken egy magánszférában működő szervezet költségei változhatnak, és ennek megfelelően más árakkal dolgozhat, addig ugyanez az állami szférában nem működik, mert két önkormányzatra a helyi önkormányzati rendeleteken kívül ugyanazok a szabályok vonatkoznak Bivalybasznádon, mint az V. kerületben, illetve egy tanárnak is ugyanazt kell tanítania egy III.kerületben, mint Debrecen külsőn. Így az állami szférában semmi sem indokolja a differenciált fizetéseket.

A népszámlálás kapcsán pedig fentebb már szépen rámutattak, hogy vidéken úgy alacsonyabb a díjazás, hogy a kisebb népsűrűség miatt esetenként sokkal több ráfordítást igényel ugyanazon mennyiségű ember felkeresése, mint Budapesten.

csoko20 2011.09.28. 13:56:44

@Muad\\\'Dib: Nincs. Látod, mennyire igazságtalan az állam:)
És most még szerencsétlen vidéki népszámlálókat is szívatja. Gyűjts össze 100 kérdőivet egy panelban, meg a tanyavilágban!

" Egységesítették nekik a közüzemi díjakat, lakhatási költségeket, stb.? "
Hamár a bérüket egységesítik...

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.09.28. 13:57:58

Rossz megközelítés az egész poszt. Már eleve a címe is hibás....

KÉTHARMAD VAN, a helyes cím: Népszámlálást sért a törvény...

Alterix 2011.09.28. 13:59:58

@KergeK@csa: A kenyér, a benzin és a lakás árát nem a kormány szabja meg. Még....
Az állami alkalmazottak fizetését igen. Egységesen.

betörési kísérlet 2011.09.28. 14:01:01

@KergeK@csa:

A lakások árához nem tudok hozzászólni. Nem az a baj, hogy Pesten drága, hanem az a siralmas, hogy vidéken annyiért sem lehet eladni egy épületet, amennyibe az alapanyag kerül. Esélye sincs a költözésre, a "munkahely után vándorlásra" annak, aki a házát 2-3 millóért tudná eladni, hogy az ország prosperáló felén vegyen egy ugyanolyat 12-15 ért.

De egy kg kenyér (a teccsós katalógust hozzánk kis bedobják) 179 Ft annak, aki oda tud eljárni, és 305 nekem a kisboltban.
1 l bezin nekem is ugyanannyiba kerül, és napont megyünk 60-80 km-t a kocsival, mert munka csak messzebb van, és a gyerek (ált.isk) napi 2*15 km-t utazik.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 14:01:10

@Muad\\\'Dib: "Mármint, hogy ugyanannak a munkának teljesen különböző a díjazása vidéken" - és megint csak eljutottunk a magánszféra vs. közszféra ellentétig. Azt csak halkan jegyzem meg, ha ezt valaha meglépné bármelyik kormány, hogy ilyen módon különbséget tesz egy budapesti, és egy "nem budapesti" közszolga fizetése között (túl a jelenlegi pótlékrendszeren), az meg is nézheti magát, ugyanis a jelenlegi - esetenként amúgy sem a plafont verdeső - színvonal még inkább a bányászbéka segge alá kúszna, már ami a munkavégzés hatékonyságát illeti.

Arról már nem is beszélve, hogy UGYANAZT a munkát végzi mondjuk egy heves-megyei nyugdíjbiztosítási ügyintéző, mint egy fővárosi (hogy elszakadjak a népszámlálási biztosoktól).

Muad\\\'Dib 2011.09.28. 14:01:16

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:
Milyen érdekes, hogy nálatok eddig a versenyszféra volt az etalon és a magyar kormány a köcsög, hogy nem úgy viselkedik, mint ott szokás. Hirtelen azért lett köcsög a kormány, mert úgy viselkedik.
UN-DO-RÍ-TÓ!
Álszent képmutató tetű áldemokratikus cirkusz, amiben itt mindenki lelkesen dagonyázik. Maszop oldal, fityesz oldal egyre megy...

2011.09.28. 14:01:36

Nekem az a fura, hogy nem mindenkinek nagyob a fizetése Budapesten. 100e-ből éhenhalnék albérlet mellett.

Muad\\\'Dib 2011.09.28. 14:04:30

@Seduxen:
Képzeld egy mérnök is ugyanazt a munkát végzi vidéken, mint Pesten. Mégsem megy a hiszti.

Ugyandehogy (törölt) 2011.09.28. 14:06:25

@tdombos: nos, alapos tapasztalat alapján mondhatom, hogy pesten maximum a parkolási díj magasabb...

csoko20 2011.09.28. 14:08:55

@Muad\\\'Dib: Amikor a szadesz-maszop nyomatta Pestet, akkor sem voltam boldog, vidékiként. Most, amikor minidg is a vidékiekre támaszkodó párt gyakorolhatna egy szép gesztust csak röhögni tudok mennyire következetlenek.
Nem csak ebben...

Silent Bob 2011.09.28. 14:11:27

@Muad\\\'Dib:
Ez nem teljesen igaz. Próbálj meg nagyvárosban tervezni valamit, vagy falun. Kicsit kevesebb közművet kell kerülgetni. :) Ettől még jogos amit mondasz, csak pont mérnökre nem.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 14:13:10

@Muad\\\'Dib: nem értem ki hisztizik? a levélíró? az első levele szerintem teljesen korrektre sikerült, max a semmitmondó válasz hozta ki a sodrából.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.09.28. 14:16:42

@Muad\\\'Dib: Működjön is úgy bazmeg! Csak a sorrenddel van probléma. Kezdetnek a dobáljuk ki a közalkalmzottak felét például. Tesco sohasem mondta, hogy a munkavállalója egy adott munkakörben ugyanannyit keres Pesten, mint Miskolcon.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 14:17:57

A vidékieknek kisebb a pöcse, ezért kevesebb pénz kell nekik, hogy még jobban tudjanak irigykedni a jó Budapestre. Különben is a vidékiek a budapestiek segílykéjéből élnek, és videókazettán nézik az előző napi Híradót. Megszámolni is kár őketet.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2011.09.28. 14:26:22

Lehet, hogy én tudom rosszul, de én korábban azt tanultam, hogy Margyarországon joghierarchia van, és aszerint egy kormányrendelet alacsonyabb rendű jogszabály, mint egy törvény, tehát nem mondhat ellent neki... mint itt.

Vagyis a bizottság helyett érdemesebb lenne a házelnököt zaklatni ezzel a témával.

csoko20 2011.09.28. 14:28:41

@Rufus78: "Vagyis a bizottság helyett érdemesebb lenne a házelnököt zaklatni ezzel a témával."

Kövér Lászlót? 2/3-dal nyilván leszavaztatja a törvényt a rendelettel szemben:)

tdombos 2011.09.28. 14:32:22

@bandika gazdája és @csoko20: azt nem állítottam, hogy ez a gyakorlat erkölcsileg helyeselhető lenne, csak annyit mondtam, hogy annak jogi megítélése az idézett jogszabályok alapján messze nem egyértelmű.

annak megítéléséhez nem tudok hozzászólni, hogy melyik adatfelvétel jár nagyobb idő- és energiaráfordítással, tartok tőle, hogy ez az egyszerű kitöltött kérdőívek száma alapján történő árazás erre totálisan alkalmatlan, és valahogy be kellene árazni az eljutásra fordított időt, illetve a többszöri visszatérés költségét is. nyilván ennek kapcsán nehezabb kizárni a visszaéléséket, de nem biztos, hogy mindig a visszaélésekből kellene kiindulni.

azért gondoljatok bele egy kicsit jobban ebbe a kérdésbe. ilyen alapon miért nem jogellenes, hogy mondjuk Ausztriában többször annyit keres egy bolti alkalmazott, mint nálunk, és feleannyit Romániában. esetleg ráadásul ugyanannál a cégcsoportnál (Tesco, stb.). miért lenne ez elfogadhatóbb országok között, mint országon belül?

én speciel erkölcsileg azt is kifogásolhatónak tartom, hogy 10x annyit keresek mint egy fizikai munkás. ő izzad, küzd és lélekölő munkát folytat, én meg a légkondícionált irodában olyanért kapok fizetést, amit élvezek csinálni. ez miért elfogadható? márpedig a kapitalizmusban ez alapvető. de asszem ez már kivezet innen.

ketroot 2011.09.28. 14:32:35

@barbie83:

"A vidékiek elmennek a picsába a panaszkodásukkal. Egész nap jó levegőn vannak, csend van, kevesebb a stressz, nagyobbak a lakások."

Neked a vidék egyet jelent a csendes, kis európai falvakkal, tanyavilággal? :D

csoko20 2011.09.28. 14:43:44

@ketroot: Csak itt muskátli helyett éjjelente cigányok vannak az ablakban...

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 14:48:07

Az egyre növekvő számú vidékséget egyre nehezebben tudja eltartani a sok dolgos budapesti. Most is, adunk nekik egy kis testhezálló munkát, fizetünk 1200 jó magyar forintot, erre köszönet helyett 1500-ért tartják a markukat, és ombudsmannal fenyegetőznek. A válságot is a vidékiek okozták, a Gyurcsány is vidéki, pápai. Ebben az országban egyedül Budapest működik faszán, van sok bicikliút, busz, metró, HÉV meg villamos és troli. A vidékiek hány metrót építettek?

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 14:51:08

Különben meg az ombudsman is budapesti, ilyenje sincs a vidékieknek.

Akinek nincs ombudsmanja, az annyit is ér.

tdombos 2011.09.28. 14:52:37

@Babette_: Ez egész egyszerűen hazugság, a lakások árai, lakbérek és a szolgáltatások jelentősen drágábbak a fővárosban, illetve a nagyvárosokban.

Ehhez tények:
ingatlanmenedzser.hu/lakaspiac/20110427_lakasok_ertekterkep.aspx
premier.mtv.hu/Hirek/2009/06/26/10/Mennyiert_kapjuk_meg_ugyanazt_a_fovarosban_es_videken_.aspx

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.09.28. 14:55:59

@barbie83: És tuggya drága mijjen nehez aztat a lakást kifűtteni? Már a disnyóknak se tudunk annyi ennyi annyi! A pöcsünk meg azé kicsi, mer két kúcs közé szorút. Így ugránunk nem szabad, mer leszakad.

Állítsuk meg a ......... 2011.09.28. 14:58:14

A kormány igenis különbséget tesz egy budapesti és vidéki közszolga között.
Ugyanabban a beosztásban feleannyit keres egy vidéki, mint egy pesti.

Willy 2011.09.28. 14:58:27

A postoló érzelmeit és érveit megértve csak ironikusan tudom mondani: kevesebbe, mivel ott kevesebb a fennhéjázó tapló paraszt :)

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.09.28. 15:04:16

@Sarkalatos hozzászóló: Nekünk már van! Mindenki odamegy Karcsi-bához a kocsmában és kisírja magát. Az tovább iszik és elmondja: ez így nem jó fiaim. Erre mindenki iszik egyet és meghívjuk Karcsi-bát is.
Este jön Sanyi-bá és mindenkit kibasz a kocsmából.

Állítsuk meg a ......... 2011.09.28. 15:04:45

www.youtube.com/watch?v=pWjez-SLu3M

Sándor György- Mikulás
A gazdagéknál ez vár a népszámlálóra is:)

protoplanetáris korong 2011.09.28. 15:09:04

Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésre:

Hogyan/kit fognak bírságolni, ha nem tölti ki a kérdőívet?
1. Azt mondom, hogy kitöltöttem (a neten), de hazudok.
2. A lakcímen, ahová a kódot bedobják, többen laknak és csak 1 ember, vagy egy sem tölti ki.
3. Ezáltal mennyire lesz anonym a kitöltés?

Cateran 2011.09.28. 15:11:37

@tdombos:
Jajj...Azt hittem mindenki szamara nyilvanvalo, hogy osszehasonlitani csak 2 tokegyforma lakast lehet (nagyjabol azonos kvalitasu helyen fekvoket) Vegtere is bizonyithato, hogy budapesten dragabb 1 lakas, mint budapesten! Hogy hogyan lehetseges ez? 1 top kerulet vs low-end kerulet..szerinted hol lesz dragabb ugyanaz a lakas? Nyilvan videken is vannaki elit helyek, amik alkalmasintsokkal drgabbak is lehetnek, mint 1-1 fovarosi..meg persze videk es videk kozt is kulonbseg van..1 atlagos pecsi lakas tobbe van, mint 1 komloi....pedig videk mind a 2...
A termekekrol meg...CBA basszus....hiteltelenebb forras nem volt? (a szolgaltatast mar meg sem emlitem...en eredetileg pecsi vagyok , siman lehet talalni olyan fodraszt, ahol nemhogy par ezer, de esetlegesen 10-15ezer forint difi van ugyanazon szolgaltatas kozt..."minosegi" vs "noname")
! szoval BS az egesz, ez igy osszehasonlithatatlan:)

tdombos 2011.09.28. 15:15:00

@Cateran: Na ja, nem a legszofisztikáltabb felmérés ez nyilvánvaló. KSH áradatokat viszont területi bontásban nem találtam, ami egyébként furcsa, mert árindexszámolást csinálnak területileg, tehát az adataik megvannak hozzá.

sweety 2011.09.28. 15:22:21

Az, hogy vidéken kevesebbet keres egy pénztáros, szerintem rendben van, hisz kevesebb is elég neki, mint egy nagyvárosban élőnek. Ő ott vidéken meg tudja termelni magának a zöldséget gyümölcsöt, tud tartani állatokat a húsuk miatt. Míg egy városi ember ezt nem tudja megtenni. Én ha elmegyek egy kis gyümölcsért, zöldségért 4-5 ezer forintot mindig otthagyok. Míg ha nekem is lenne kertem, ez jóval olcsóbb lenne, hiszen csak nevelgetni kellene a fákat.

aha, persze 2011.09.28. 15:23:25

EZT A KIB*SZOTT MŰHISZTIT...

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 15:28:26

@sweety: így van, a vidéki pénztárosok meg jogtanácsosok nadrágszárán mindig látok pár szalmaszálat, egyértelmű, hogy a reggeli busz előtt még megetetik a disznót, abrakolják a lovat. A NAV a körmükre nézhetne néha, nem-e feketén vágnak.

Állítsuk meg a ......... 2011.09.28. 15:28:27

@sweety:
Te tényleg ennyire egyszerű vagy?
Vidéken, kertvárosban állatot tartani, meg zöldséget termelni:)
Hol élsz?

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 15:30:52

El kell számolni a vidékieket, miből telik nekik egész disznókra, miközben egy fővárosi értelmiségi pár szelet parizert alig tud megvenni hó végén.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 15:31:32

El kell számoltatni a vidékieket, miből telik nekik egész disznókra, miközben egy fővárosi értelmiségi pár szelet parizert alig tud megvenni hó végén.

Állítsuk meg a ......... 2011.09.28. 15:33:35

Amúgy a szeplőhegyen lehet, hogy több állatot vennének számba, mint egy vidéki kertvárosban.
Ígyis meg úgyis.:)

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 15:36:16

A vidéki pénztárosok a disznótartással kárt okoznak az államnak, adót csalnak. Munka után adót, járulékot kell fizetni, pláne, ha hasznuk is van belőle. Remélem, beindul végre az elszámoltatás, mert kezd elharapózni a vidékibűnözés.

csoko20 2011.09.28. 15:40:04

@sweety: "Én ha elmegyek egy kis gyümölcsért, zöldségért 4-5 ezer forintot mindig otthagyok."

Hááát, neked se lesz skorbutod:))))

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.28. 15:42:17

Persze, hogy drágább Budapesten! Hiszen el kell menni a gangon egészen a következő kéróig! Vidéken sokkal egyszerűbb! A szomszédos tanya nincs messzebb 23 km-nél! ;)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.28. 15:42:59

@csoko20: Azt nem mondta, hogy visz is valami! Csak otthagyja a pénzét. Jó lelkű, adakozik! ;)

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 15:43:44

@sweety: és ezt hogyan képzeled a vidéki panelben? :)

azt hiszed csak budapesten élnek panelben az emberek, vidéken mindeki állatenyésztő? :)))))))

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 15:44:21

Én az állam helyében csak Budapestet fejleszteném, teliraknám metrókkal a föld alatt, a belvárosban kétszintes utakat építenék, és minden épületre ráhúznék még három emeletet, és bicikliút is lenne sok, mert az környezetbarát. A vidék gazdaságtalan, hatékonytalan, a nekik adott segély feneketlen kútba dobott pénz. Budapesten sokkal hatékonyabban, kétcsuklós emeletes buszokkal lehet szállítani az embereket sokkal nagyobb irodákba, gyárakba, és sokkal többen vannak a diszkóban is. A kert a 3. évezredben luxus, aki ilyet akar, fizessen, mint a katonatiszt! úttest, bicikliút, járda, tíizenhárom emeletes ház, irodaház, járda, úttest, bicikliút. Ez a korszerű települési pattern, ebben nincs helye disznóólnak.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 15:51:23

A népszámlálás is hatékonyabb lenne központosítva. Fel kell rendelni a vidékieket a pályaudvarra, és ott gyorsan megszámolni őket. 5 perc alatt meglenne darabja, nem kéne 310 forintjával szórni a pénzünket, hogy ugatós kutyák mellett pedálig disznószarban meg bogáncsban kacskaringózzon a tanyák között a számlálóbiztos.

csoko20 2011.09.28. 15:52:06

@TrueY: Lehet valami kibaszott drága trópusi faszságot vesz a koktélhoz, amiről pl.: a Nyírségben soha nem hallottak. De ha lehetne is kapni a helyi tescóban biztos drágább lenne, mert hogy szállítási kőccség Pestről Mátészalkáig!
Akinek nem jó a krumpli meg az alma az ne vergődjön:)

ketroot 2011.09.28. 15:52:50

"Ő ott vidéken meg tudja termelni magának a zöldséget gyümölcsöt, tud tartani állatokat a húsuk miatt."

:D

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 15:55:47

@¦卍®Ξ™: " vidéken mindeki állatenyésztő? " - nem kell ilyen körmönfontan, mondjuk csak ki: PARASZT :DDDDD

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 15:56:54

@ketroot: nekem van több vidéki szomszédom is, ők mondták, hogy ez bizony így megy vidéken. Én lefelezném a vidéki pénztárosok bérét, úgyis csak azért járnak a teszkóba dolgozni, hogy néha emberek között lehessenek.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.28. 15:58:14

@csoko20: És mi van a Chile-i cseresznyével? :)

csoko20 2011.09.28. 16:02:55

@Sarkalatos hozzászóló:

"nekem van több vidéki szomszédom is, ők mondták,...."

Nekem van több pesti szomszédom is, ők mondták, hogy Pesten mindenki köcsög buzi!:))))

Kapitány_1 2011.09.28. 16:03:07

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: A sződligeti Önkormányzat képviselő testülete ingyen, azaz társadalmi munkában, költség és egyéb térítések nélkül viszi a munkát. A ligeti Önkormányzat civil testület, pártoktól (pártpolitikától) mentes. A ligeti Önkormányzat azon kevés községek (városok, stb) közé tartozik, ahol év végén várhatóan nullszaldóval zárják az évet. Csak a miheztartás végett.

elprotector33 2011.09.28. 16:04:58

Vidéki hozzászólását epekedve várom. A "MESTER" dolgozzon meg a pénzéért...:D

csoko20 2011.09.28. 16:07:34

@TrueY: Biztos olyan mint a kecskeméti avokádó, vagy a szatmári papaya.
Na megyek, mert fosásig ettem magam a saját termesztésű maracuyából:)))

Silent Bob 2011.09.28. 16:14:37

@Kapitány_1: Akkor meg mit hőbörög, hogy kevés a pénz? :D

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 16:15:58

@Seduxen: az nem jó, mert a pesti parasztok akkor úgy érzik le-vidékizték őket. :)

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 16:17:49

laspalmas, zero, ezt @sweety: csak be kellene tenni a trolltartóba, mert mindent visz :)

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 16:21:47

@¦卍®Ξ™:
tényleg kellene egy facebook like/share gomb a hozzászólásokhoz :)

Seduxen (már NEM dr.) 2011.09.28. 16:29:59

@¦卍®Ξ™: "le-vidékizték" - ööö ezen a blogon ez jelentős többletjelentéssel bír, azt is írhatnám, hogy durva sértés :DDDD

"tényleg kellene egy facebook like/share gomb a hozzászólásokhoz :) " - valami hasonló van: SZŰRÉS :DDD

budai zöld 2011.09.28. 16:33:36

@Muad\\\'Dib:
Úgy van.
Ilyen a munkapiac. Ha a való világban, akár azonos cégen belül lehetnek ilyen bérkülönbségek, csupán azért, mert többe vagy kevesebbe kerül ugyanaz a munka a földrajzi helytől függően - akkor én mint adózó állampolgár, nem szeretném, ha az állam puszta jófejkedésből többet fizetne bármelyik alkalmazottjának, mint amennyibe a munka kerül.
Ha nem találnak elég embert Pesten, Szecsőn vagy akárhol, akkor fizessenek többet. Ha találnak, akkor ne.

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 16:33:53

@Seduxen:
áh, ez olyan amit mindenkinek látnia kell.
ez egy nagyon mély társadalompolitikai, életmód kutatási ismeretekből eredő gazdaságpolitikai bölcselet, aminek nem ismerete komoly hátrányokat okozhat az életben

hoplita 2011.09.28. 16:35:04

@barbie83:
Neked ugye utánad szellentett anyukád, azé' lettél ilyen szélütött?

budai zöld 2011.09.28. 16:38:01

@budai zöld:
Csak hogy tiszta legyen: a munkabér általában nem attól függ, hogy
- kinek mennyi jár
- ki mennyit érdemel
- kinek mennyi elég
- kinek mennyibe kerül a megélhetés

Hanem attól, hogy ki mennyiért hajlandó elmenni dolgozni.

hoplita 2011.09.28. 16:46:16

@sweety:
Még egy állat barbibaba után...Istenem, hogy teremthetsz ilyeneket?

Igazad van, bazmeg.
Minek a vidéki parasztjának annyi pénz?
Ledógozza azt a laza tíz órát valamelyik kedves rabszolgatartónál, kis szerencsével 60 kilométeren belül...így csak ötkor kel és este fél hétre otthon is van.
A krumpli megkapálja magát, a disznó megeteti magát, sőt...az asztalra is ugrik, fasírtként.

TE emeletes ökör....!!!
Legalább befognád a pofád.:((

Winston Smith 2011.09.28. 16:49:00

@budai zöld: És hozzáteszem, a piac kiegyenlíti a nominális jövedelemkülönbségek jó részét.

Tehát lehet, hogy Budapesten többet lehet keresni, csak kellemetlen, amikor egy 1000 nm-es telek szar helyen 20-25 millára van hirdetve, jó (de nem luxus) helyen meg 40-60-ra, míg egy vidéki megyeszékhelyen ugyanez 10 milla alatt megúszható, kisvárosban és falun pedig még kevesebből.

Az a 10-50 milliós különbség azért nem könnyen jön össze a fizetésben, pláne hogy Budapesten másfélszer annyiba kerül a sör a kocsmában, az autó biztosítása, a taxi, a fodrász, és alapvetően minden szolgáltatás.

hoplita 2011.09.28. 16:50:00

@csoko20:

"....Nekem van több pesti szomszédom is, ők mondták, hogy Pesten mindenki köcsög buzi!:))))..."

Nem vagyok pesti, de mivel evett a fene ott eleget, ezt meg tudom erősíteni.:DDDD

tudi 2011.09.28. 17:00:18

@sweety: Hát az én falumban sajnos ez már nem annyira igaz, hogy miért is, mert a takarmány drága ezért nincs sok állat, nem úgy, mint mondjuk akár 10-05 évvel ezelőtt, amikor mindenhol volt legalább 1-2 disznó, most van talán tyúk jobb esetben, kert is kevesebb van és ennek a TESCO is oka, mert (sajnos) olcsóbb ott megvenni a zöldséget, mint megtermelni. A sorunkon a kezemen össze tudom számolni, hogy hány embernek van kertje, meg állatai. Plusz nem minden vidéki falun lakik, vannak városok is nem megyei jogúak, 10000 lelkesek, ahol bizony már vannak panelok ott azért nehéz kertet művelni, meg mondjuk tyúkot tartani.

csoko20 2011.09.28. 17:13:36

@hoplita: Hinnye, akkor a jövő évi aug. 20-i tűzijátékon ki nem szállok a traktorból!!! ;)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.09.28. 17:19:47

Ejnye má, no! Ugyanazt kell csinálni, mint minden idők leghíresebb népszámlálásánál, amikor Augustus Caesar rendeletére összeírták az összes létező embert. Mindenkinek haza kellett battyognia a szülőhelyére, oszt' ott bejelentkezett és regisztrálták. Ennek köszönhető, hogy Jézus be tudta teljesíteni az ószövetségi próféciát és nem Názáretben született, hanem Betlehemben.
Úgyhogy talpra magyar, oszt' irány a szülőföld! A helyi önkormányzatnál ülő pirospozsgásak meg majd striguláznak az Úr segedelmével.
Hínnye!

Alterix 2011.09.28. 17:36:14

Aki maradt a magánnyugdíjpénztárban és ezzel kiírta magát a NER-ből azokat is összeszámolják?

mézescsók 2011.09.28. 17:37:38

Két problémám van (van több is, de most csak ezekről):
Egyik: Tisztelettel kérdezném a Bizottság elnökétől, hogy az elvégzett munkáért járó díjazás kérdése miért nem érdemi kérdés? És ehhez kapcsolódja: ha a kormányhatározat indokolása nem jelenik meg a Magyar Közlönyben, akkor már nem is tárgyalhatják?

Másik: Csúsztatásnak tartom a fővárosi és a vidéki életkörülményeket összehozni a biztosi díjazással, de ha már egyszer szóba került, akkor én is hozzátenném a magamét.
Többen említettételk, hogy a vidéki élet mennyire olcsóbb. Akkor közlök néhány adatot a lakhelyemmel kapcsolatban, aztán a pestiek nyugodtan összehasonlíthatják (vidéki 30 ezres kisvárosról van szó és valamennyi télel ÁFA NÉLKÜL értendő):
Közlekedési díjak: egyvonalas bérlet 3072.- Ft, összvonalas: 4148 Ft (arcképesek), a sofőrnél vásárolt jegy ára 200 Ft. Ez lehet, hogy nem drága, de a fővárosban egy kombinált bérletet más eszközre is igénybe vehettek. Ami még fontos, errefelé kevesebb a munkahely, az emberek többsége a közeli megyeszékhelyen dolgozik, ahova távolsági bérletet kell váltani és még egy helyi bérletet ott is. Kocsival is lehet menni persze, de annyiért tankolunk, mint Bp-n. Olcsóbb?
Távhőszolgáltatási díjak: alapdíj 307,20 Ft/lm3/év, a hődíj 4212 Ft/ GJ. Olcsóbb?
Szemétszállítási díjak: társasház esetén 1 db 70 literes edény ürítési dija heti egyszeri szállítással számolva 2122 Ft, a 1100 literesé 3458 Ft. Családi ház esetén a 70 literes díja 221 Ft, a 110 literesé 352 Ft. Mindezt nyolccal kell beszorozni, mert heti kétszeri a szállítás. Kedvezmény van: társasháznál 20 Ft-tal alacsonyabb az összeg, ha a díjfizetést negyévre előre vállalja a közösség, családi háznál az 1 fős háztartás 40 %, a két fős 20 % kedvezményt kaphat. Ja, nem mindenki komposztálhat és nem minden komposztálható, de tulajdonképpen mindegy is, mert akkor is kijönnek hetente kétszer és felszámolják a díjat, ha ott sem lakom.
Vízdíj: az ivóvíz díja 405 Ft/m3, az alapdíj 300 Ft/hó. A csatornadíj: 315 Ft köbméterenként a vízterhelési díj nélkül, amit 250 Ft havi alapdíjjal fejelnek meg.
A villanyt gondolom annyiért kapom, mint a székesfőváros lakói, bár ez sem biztos, mert én nem választhatok szolgáltatót - lévén közel-távolban egyetlen egy.
A kenyeret, tejet, gyógyszereket, WC-papírt stb. ugyanannyiért kapom, előbbiekből még kisebb is a választék. A UPC díjai ugyanannyiak (ezen kívül az alternatíva a Digi, a parabola vagy a szobaantenna)

Szóval lehet számolni.

Winston Smith 2011.09.28. 17:42:44

@Alterix: Össze, csak te majd az ún. B-listára vagy kuláklistára kerülsz.

Mindenképpen jól gondold meg, h. milyen választ adsz a népszámlálás során a "Recsk-környéki hegyi levegőt vagy a hortobágyi pusztát kedveli-e jobban" c. kérdésre.

Winston Smith 2011.09.28. 17:46:37

@mézescsók: Az ingatlan a nagy különbség, meg a szolgáltatások.

Az összes többi kb. ugyanannyi.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 17:47:52

@budai zöld:

Gondolod, hogy egy budapesti munkanélküli nem vállalná be "vidéki áron" a népszámlálást?

Hagyjuk már a rizsát a Szent Piacról, a feketegazdaságot leszámítva sehol nincs vegytiszta piac, pláne nem az állami megrendeléseknél. Itt egy pályázat, ott egy ingyentelek, amott egy hatósági szopózás.

szita szita péntek 2011.09.28. 17:55:42

Lehet itt érvelni azzal, hogy vidéken olcsóbb a munkaerő de
1 - Legalább az állam mutasson példát. A népszámlálást nem a piaci verseny irányítja, nem cégeket bíznak meg vele.
2 - Azokat a fránya törvényeket csak be kéne tartani...
3 - Eleve piszlicsáré összeg ez állami szinten

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 17:58:44

@Sarkalatos hozzászóló: és ha a fenti összejrópai adottságokat figyelembe vesszük, akkor a legkevesebb lenne azt előírni a teszkóknak, vagyis ahol gyakorlatilag bértábla, és nem alku alapján megy a fizetés (így az állami intézményeknél is), hogy egységesítsék a működési területen az azonos munkakörhöz tartozó béreket.

A vízfejben való gondolkodás, a "periféria" (vagyis a megmaradt egészséges területek) leszarása a vízfej felrobbanásához és a periféria lepukkanásához vezet.

Persze minek is pl. Debrecenbe minisztérium, ha már úgyis Budapesten van minden. És minek akkor más is a vidékre, ha már a minisztérium is Budapesten van.

Eredmény: túlzsúfolt, nagyrészt undorító főváros, és hozzá kopár, szikes vidék (ami viszont legalább emberi maradt, ha vannak is kisebb-nagyobb gondok).

kalapocska 2011.09.28. 18:01:24

o milyen jo is lehet a videki elet. Azert lakik az orszag 1/5-e Pesten. Nem azert mert videken ehen lehet halni a fizetesbol(kevesebb fizetes+ dragabb a bolt mert nincs Tesco (eljen az LMP kezdemenyezese meggjegyzem a plazastopprol)).

Annak a kommentelonek aki kollektiven lesegilykezeste a videkieket ajanlom hogy a legkozelebbi nagy nemzeti betyar ossze roffenesen amikor parasztruhaban paradezik a pusztaban kapaljon egy fel napot csak ugy a moka kedveert.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 18:01:35

@szita szita péntek: ponotsan, egészen abszurd a versenyre hivatkozni a népszámlálás esetén. Vagy más is akar népszámlálni mostanában nálunk?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.09.28. 18:02:41

@Kapitány_1: Teljesen igazad van, elnézést kérek!
Utánanéztem és bár még mindig nehezen fogom fel, de szerencsére ilyen is létezik.

Kapitány_1 2011.09.28. 18:02:44

Szerény véleményem szerint nem (csak) pénzről szól ez a dolog, hanem az esélyegyenlőségről és úgy általános tartalmában a vidék - nagyváros (megyei ill. fő) ellentétéről. Vagy tévedek?

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 18:05:15

@kalapocska: nagyon jó az LMP kezdeményezése, és semmivel nem fog attól kevesebb krumpli fogyni, ha kevesebb lesz a pláza. Brazil krumpli, az lehet.

úgyiselfelejtem 2011.09.28. 18:06:45

@KergeK@csa: "Mondjuk azellen nem látom a felháborodást, hogy Bp-n miért drágább 1 kiló kenyér, 1 liter benzin, 1 db 60 nm-es lakás, mint egy kis faluban.
Ez nem sérti az egyenjogúságot? "
Ebbôl csak a lakás az igaz. És azért olcsóbb, mert vidéken nehezebb az élet, kevesebben akarnak lakást venni. Ja, és több a régi, vályog vagy enyhén romos lakás.
Amíg bp-n találsz 150 boltot ÉJJEL IS, ebbôl jópárat olcsó kenyérrel (meg sörrel), akciós benzinkutat, addig a faluban max 1 bolt van, napi 4 órában, és 0 benzinkút. Sôt, az egyetlen közeli benzinkút a legdrágább 25 km-en belül, mert nincs konkurencia.
Na, akkor hol is van az egyenjogúság?

Azt nem is hozom szóba, hogy a zöldségeket is a nagybaniról hozzák, szállítási költséggel megterhelve...

kalapocska 2011.09.28. 18:08:56

@Sarkalatos hozzászóló: ja , meg egy bort lehuzni a videkiekrol. a kedves LMPs kepviselok meg mennek az Auchanba meg a Tescoba (vagy az Aldiba ?) diszkont aron vasarolni, megmondom nem csak krumplin el az ember. Es nincs az a videki ostermelo aki fuzetet, vagy wc papirt gyartana. megegyzem viseken sincs zoldseg telen. szoval a plazat nem krumpli vasarlasra hasznaljak az emberek, max az LMP almaiban.

ucsacsu 2011.09.28. 18:15:48

MÉRT,MERT, AZÉRT VAZE,HÁT NEM ÉRTED,HÁT NEKED KUSS ÖRÜLJ,HOGY CSINÁLHATOD,OSZT JÓ NAPOT.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 18:23:41

@kalapocska: a bőrt a brazilrépa-handlék húzzák le a vidékiekről. Tudod, a jólétnek nem az olcsó vásárlás az alapja, hanem a jó áron eladható termék. De ha nem hiszed, menj el Svejcbe, és kérdezd meg tőlük, mit választanak, a plázát az utca végibe, vagy a ropogós ejróban fizető vevőt a mütyürkéikre.

A teszkó Ejrópában mindenhol a csóróság jelképe, nem véletlenül, hasonlóan a patkányhoz, a döglégyhez meg a sakálokhoz.

Winston Smith 2011.09.28. 18:34:14

@Sarkalatos hozzászóló: " De ha nem hiszed, menj el Svejcbe, és kérdezd meg tőlük, mit választanak, a plázát az utca végibe, vagy a ropogós ejróban fizető vevőt a mütyürkéikre."

Attól hogy bezárják vagy ellehetetlenítik a plázát meg a teszkót, még nem tudjuk eladni ejróban a magyar ipar mütyürkéit, ugyanis nem nagyon termelünk jó árban eladható mütyürkéket. És erről nem a teszkó meg az ósan tehet.

Winston Smith 2011.09.28. 18:37:56

@kalapocska: Megjegyzem, a belvárosból (ugye az elempét tipikus belvárosi pártnak szokás tartani) a városszéli Auchan olyan 10-15 km. Ami egy erős forgalom esetén nem kevés.

Sok vidéki faluhoz közelebb van a szomszédos kisváros teszkója, ráadásul nem beállt forgalom mellett kell odaérni.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 18:40:57

@Winston Smith: a teszkó kínálatának a nagyrészét nem csak elő tudjuk állítani, hanem elő is állítjuk, sokszor ők árulják. A beszerzés, szállítás és a tárolás "optimalizálása" miatt a zöldségeik, gyümölcseik, húsaik ehetetlen szarok, ráadásul még drágábbak is, mint amit a zöldségesnél vagy a hentesnél veszek. A kenyerük is hulladék. Sikerük egyik fő tényezője a társadalom egy részének igénytelensége, akiknek fogalmuk nincs róla, hogy mennyire rossz üzletet kötnek, amikor ott vásárolnak. Mivel viszont ez az igénytelenség veszélyezteti a magyar gazdaságot, ezért be kell avatkoznia az államnak, és emiatt nem kell sírni, az meg pláne ne sírjon, aki akkor nem sírt, amikor szaré-hugy kaptak telkeket a teszkók, meg munkahelyteremtési segílykét.

kalapocska 2011.09.28. 18:47:39

@Sarkalatos hozzászóló: ja szerintem is ez a videk baja. szoval kezdjuk a plazak bezarasat Pesten hogy a pestiek megvehessek a videkiek mutyurkeit es termenyeit ropogos forintban.
vicces hogy minenki tudja hogy mi kell a videkieknek: minoseg dragan! hol elsz te ma Magyarorszagon? Ja Pesten,ahol tudsz valogatni. bocs.

Winston Smith 2011.09.28. 18:52:56

@Sarkalatos hozzászóló: Legjobb tudomásom szerint a teszkó munkahelyteremntésre nem kapott lóvét, azt csak termelő cégek kaptak.

Én is jobb szeretek piacon venni zöldséget és húst, de tőlem más megveheti a teszkóban ha neki úgy jó, engem nem zavar. Az viszont tuti, hogy nem a teszkó hibája ha a magyar gazdaság versenyképtelen, a szocializmusban nem volt teszkó, mégsem mi gyártottunk svájci órát hanem a svájciak. (És megjegyzem, közben csodájára jártunk Bécsben az olyan plázáknak és bevásárlóközpontoknak, ami ma minden magyar középvárosban megtalálható.)

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 18:56:09

@kalapocska: él a faszom Pesten. A plázákat meg nemcsak ott kell bezárni, hanem mindenhol. Emberi léptékű üzletek kellenek. Érdekes, mindennek a színvonalára tudunk ISO követelményrendszert felállítani, csak az emberi élet színvonalára megy ez nehézkesen. Disznóólaknál elő tudjuk írni, hány négyzetméter jusson egy malacnak, embereknek nyilván nincs szükség minimális élettérre, stb. Nem kellenek ezek a hodályok, mert túl sok ahhoz a hülye, akit elvarázsolnak a csillogós cukorpapírral, és ezt a többiek szívják meg.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 18:58:07

Az is nevetséges, hogy a dolgozók szénné adózzák magukat, hogy analfabéta cigók tömegeit kitömhessük segílykével, akik aztán a teszkóban költik el az egészet amerikai kólára, német jégkrémre meg belga cigire.

kalapocska 2011.09.28. 18:58:52

@Winston Smith: te se surun latsz videki utat. meg videket se. van ahonnan 10-15 km (olyan katyus uton mint a szivacs, teherautokkal, jeggel, hoval) de van ahonnan 30-40 km. de az uzsorasok jol jarnak. a plazastoppal meg jobban.

kalapocska 2011.09.28. 19:00:58

@Sarkalatos hozzászóló: ja te voltal az? akkor neked javaslom hogy tolts egy vidam honapot videken, a jo levegon eros fizikai munkaval es hamar megtudod hogy miert a nemet diszkontban vasarol a magyar.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 19:15:49

@Winston Smith:

"a Tesco a többi multihoz hasonlóan óriási állami támogatást kap arra, hogy munkahelyeket hozzon létre” – állította a szakszervezeti vezető."

hvg.hu/velemeny/20091202_tesco_bubenko_szakszervezet

De ha erre nem is kap, kap ezer másmilyen címszóval, van milliomegy pályázat, csak úgy ömlik belőlük a pénz, főleg a multiknak.

Tetszettek volna visszautasítani az állami segílykét, és akkor lehetne a Szent Piachoz fohászkodni.

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 19:18:36

@kalapocska:
tudod kedves glans p., ha nem lennének a tesco és hasonló üzletek, akkor a magyar kistermelő el tudná adni a portékáját és nem lenne a vidék leépülve. ilyen egyszerű ez a dolog.
nem azzal van baj, hogy van a tesco és sok-sok mindenfélét árul egy helyben ezzel könnyítve az árubeszerzést a végfelhasználóknak, hanem az ahogyan működik.
ha úgy működne, hogy az adott országban és területen megtermelhető és meg is termelt árut nem helyettesíthetné silány minőségű olcsó külföldi importáruval, akkor hasznos lenne.
így azonban a haszna annyi, hogy az egyre inkább általa elszegényített mezőgazdasági termelő régióknak, olcsó árut biztosít. egészen egyszerűen eladja a szart olcsón, mivel megteremtette magának a piacot hozzá, a piac tönkretételével.

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 19:22:30

@Winston Smith: kap. adókedvezményekkel, ingyenes/jelképes ingatlanszerzéssel/bérlettel, stb.
számtalan olyan kedvezménye és juttatása van a tesconak (és a multik nagyobbik hányadának) ami versenyelőnybe hozza őket a kis és közép vállalkozásokkal szemben.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 19:25:58

@¦卍®Ξ™: erre szokták mondani a "szakértők", hogy nem pályáznak elég jól a KKV-k. Én meg erre szoktam mondani, hogy minden pályázatot el kell törölni, és adót, járulékot kell csökkenteni a megtakarításon. Ezermilliárdos nagyságrendről van szó évente.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 19:31:43

@Sarkalatos hozzászóló: ami persze nem lesz könnyű, mert a zEU is a magas adók, sok segílyke politikájára épít. Ez minden téren a vízfejűsítést segíti, a kereskedelemben is.

Winston Smith 2011.09.28. 19:31:45

@kalapocska: Látok sok vidéki utat, de olyat még nem láttam, ahol rosszabb lenne a közlezedés, mint a Bp. belváros - Bp. vonzáskörzet viszonylatban. Lehet, hogy vidéken néhol rossz az út, de én kb. Erdélyben találkoztam olyan úttal, ahol ne mertem volna 70-nel menni. Budapesten ha tökéletes a forgalom, akkor tudsz menni 70-nel, de napközben ez ritka mint a fehér holló.

Winston Smith 2011.09.28. 19:42:19

@Sarkalatos hozzászóló: Szakszervezetnek nem hiszünk, ez alap. Megbízható forrást meg nem találtam erre a neten, pedig rákerestem. Ha a TESCO kap munkahelyteremtő-támogatást, az baj és azonnal meg kell szüntetni, de erre én nem találtam konkrét forrást.

Winston Smith 2011.09.28. 19:47:08

@¦卍®Ξ™: "kap. adókedvezményekkel, ingyenes/jelképes ingatlanszerzéssel/bérlettel"

Forrás? Kereskedelmi cég esetében én még ilyenről nem hallottam, és amúgy elég felhábirító lenne ha lenne. (Kivéve esetleg megváltozott munkaképességűek, romák alkalmazása.)

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 19:48:44

@Winston Smith: az oké, hogy komcsiknak nem hiszünk, de ott volt a teszkó válasza is, és nem volt benne cáfolat. Különben is nehezen hiszem, hogy ne lenne a teszkó mögött pártíz cég csak ezeknek a segílykéknek a berántására, pl. a csomagolási és egyéb tevékenységekhez, amikre már lehet segílyt faszolni.

Ayuamarca 2011.09.28. 19:53:19

Off

static7.origos.hu/i/1109/20110928parlament.jpg
Képaláírás: Ennyi hazugságot... mindjárt hányok.

On

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 19:54:52

@Winston Smith:
adozona.hu/aktualis/20110128_valsagado_.aspx nem kap munkahelyteremtő támogatást, de minden mást megkap kedvezményként, így nem kell annyi adót fizetnie. ez nagyobb összeg mint amit kapna támogatásként.

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 19:56:31

@Winston Smith: nem a dolgozók alkalmazására kap adókedvezményt, hanem társasági adó, iparűzési adó, stb. persze a rokik, romák, tartós munkanélküliek utáni támogatást hogyne vennék fel.

¦卍®Ξ™ 2011.09.28. 20:00:25

@zero: tessék barbit és édeskét betolni a trolltartóba:)

Winston Smith 2011.09.28. 20:00:28

@¦卍®Ξ™: De milyen kedvezményt???? Valami konkrét példát kérek, mert ez így általánosságban sz*rt sem ér.

Tudom, hogy pl. egy termelő cég (legyen multi vagy hazai tulajdonban) kaphat munkahelyteremtő támogatást, társasági adó kedvezményt, iparűzési adó kedvezményt, akár ingyen telket, infrastruktúra-fejlesztést, az innovációs tevékenysége után további támogatásokat, erre számtalan példa van. De kereskedelmi cég esetében még soha nem hallottam ilyenre konkrét példát.

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 20:04:46

@Winston Smith:

"Magyarország a rendszerváltás óta az idetelepülő multiknak nagyon komoly társaságiadó-kedvezményt adott, amely hátrányosan érintette a magyar vállalkozásokat, ugyanakkor az évek során kiderült, hogy ezek a bevételek hiányoznak a költségvetésből. Ilyen szempontból az Orbán-kormány különadója megalapozott – mondta a Figyelő csütörtöki számában megjelent interjúban Bunna Gyula, a PriceWaterhouseCoopers (PWC) üzleti tanácsadási részlegének igazgatója."

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/a-multik-nagy-adokedvezmenyeket-kaptak-igy-a-kulonado-indokolt-338147

A különadót ugyebár nem a gyártó cégekre tették rá.

Winston Smith 2011.09.28. 20:16:57

@Sarkalatos hozzászóló: Ha egy erőmű gyártó cégnek számít, akkor de.

Amúgy ez a forrás sem tartalmaz egy árva konkrét példát sem.

komment2010 2011.09.28. 20:23:51

Kicsit OFF a téma de mégsem.
Elolvasta már valaki a népszámlálási kérdőívet? Épp ma kapta meg a párom... Ezt a rakat szart ki ollózta össze?????? A 4 éves fiam különbet hugyozik mint ez a fecni!
Átfutottunk rajta és annyi logikai ellentmondás és értelmetlen kérdés van benne hogy valami főrtelem. lol
A "Milyen nemzetiségűnek érzi magát?" kérdésre remélem a domináns válasz a klingon lesz.... :)))
Ez a kérdőívet vajon a régi banda vagy szent orbán és társai kft. hozta össze???

Sarkalatos hozzászóló 2011.09.28. 20:36:26

@Winston Smith: sajnos ezek az adatok kb. titkosak ("üzleti titok"). Ha nem így lenne, egy perc alatt tudnám hozni a példát, vagy te hoznád két perc múlva a cáfolatot. Életszerűtlennek tartom, hogy az egy forint haszonért a saját anyját eladni kész teszkó ebben az outsourcingolt világban ne markolt volna fel minden elérhető segélyt. Közvetett bizonyítékként beérem a PWC-s faszi kijelentésével és a szakszis vezetőnek írt, cáfolatot nem tartalmazó válaszlevéllel, adalékként pedig a teszkós jogász által írt munka törvénykönyvével.

protoplanetáris korong 2011.09.28. 20:57:30

@Winston Smith:

vidéken drágább a benzin és drágább az élelmiszer
tapasztalatból mondom

jágör68 2011.09.28. 21:26:12

Madzsarisztáááán! Gye- re bát- raaaan- gye-re- bááát- raaan! Igee- een- i- geeen!
Amíg az albérlet fizetésétől a mindenféle szereléseken, építkezéseken át egészen az állami nagyberuházásokig mindenütt, minden számla nélkül, zsebbe- okosba vagy eltűnős tintával, kamu- számokon megy addig nincs min csodálkozni!
Hajrá Madzsarisztán, hajrá madzsarok! Jön a kétharmad, 10 év múlva tudjátok kik lesznek a 2/3?

Megdobbent 2011.09.28. 21:30:15

Es akkor a feketevagasrol meg nem is beszeltunk :(

Sunstealer 2011.09.28. 22:18:08

Most ne menjünk bele, hogy ki mennyit érdemel milyen munkáért, mert egyértelmű, hogy mindenkinek a saját munkája a legnehezebb, és legértékesebb. De ti komolyan azt gondoljátok, hogy az egyenlő bánásmód elvébe az is beletartozik, hogy mennyi a béred vidéken és Pesten? Mert akkor lehet ám menni Brüsszelbe is, hogy milyen keveset keresünk pl. a németekhez képest.

Nincs itt semmi látnivaló, tessék tovább menni, és máson hőbörögni.

Zuzu Petals 2011.09.29. 00:24:14

@Winston Smith: biztos lehetsz benne, hogy minden fillért megfognak, összességében lehet többet árt, mint használ:
arandria.multiply.com/journal/item/101
berkalkulator.com/berkalkulator/friss-hirek/253-mennyit-es-hol-adoznak-a-multik-2011.html

Az utakról annyit hogy Bp.-en nem fogsz földutat találni a belvárosban, de 10-es v. 20-as táblát sem (amit felesleges kirakni, mert az út olyan rongy állapotban van, hogy nem is tudsz többel menni). Persze ezeket ki lehet kerülni, de az sok plusz km. Az, hogy Te nem mentél még háromjegyű úton, nem jelenti azt, hogy ezeket másnak nem lenne jó használni. Este 8 után pedig a bp.-i forgalom is teljesen élhető, akármit is mondasz.
Bp.-en összességében olcsóbb élni, tapasztalatból mondom, mert csak a lakásvétel/albérlet több, máshol viszont visszakapod. Nagymamám falun él, még egy Penny sincs, csak kisboltok horribilis árakkal, de lehet menni 20 km-re, csak ép az embereknek sokszor még autóra sincs pénzük.

Csillámfaszpóni 2011.09.29. 01:21:13

anonim "népszavazás" egyedi azonosítószámmal, pontos címmel, és a többi személyes azonosító jegyeddel, mi? :)

és küldjem be annak az államnak, amelyiknek pl. rendőrsége egy havi fizetéssel vesz le, mert sárgára vált a fejem fölött a lámpa. :) vagy amelyik sima ellenségként kezel, mert legálisan merek dolgozni. küldjem be nekik az összes személyes adatomat, élveszülésemet, korábbi külföldi lakhelyeimet, diplomáimat, tulajdoni, családi státuszomat és stb-t, mert beccóra nem él vissza vele.

kösz, kihagyjuk, családostul. jöhet a bünti, én már úgyis kezdem megszokni a lehúzást.

Énbagoly 2011.09.29. 09:02:40

Miért van az, hogy a kommentek többségéből az jön le, hogy a fővárosiak, meg a vidékiek utálják egymást?
Miért kell állandóan ütközőpontokat keresni? Mert muszáj egyfolytában utálni valakit?

guma 2011.09.29. 09:10:27

@Énbagoly: :)
ezen töprengek jó ideje én is!
valóban ilyen dedós színvonalon gondolkodunk, gondosan kikerülve a lényeget...

Énbagoly 2011.09.29. 09:20:53

@guma: ezért lehet hülyeségeken összeugrasztani egy fél országot. És mindig van valami gumicsont.
Itt meg egyszerűen csak arról van szó, hogy a kormány nem tartja be a törvényt. Már nem először, és gondolom nem is utoljára.

kyncza 2011.09.29. 09:41:24

Persze, h nehezebb dolguk van Pesten, ezért a több juttatás. Én még térképpel és GPS-el is eltévedek a sok ház, lakás, panel között, vidéken meg...elindulsz a pusztába, találsz egy házat, helyben vagy :)

Ayuamarca 2011.09.29. 10:06:05

@Énbagoly: mert a magyar mentalitásnak ez az alapja. Köpködés, ellenségeskedés, feljelentgetés. A munkahelyen azzal a pár emberrel nem tudom megértetni, akikkel együtt kell dolgoznom, hogy ha segítjük egymást, sokkal többre jutunk, mert fentről úgyis csak belénk rúgnak. Nem megy. Az egyik akkor is köpköd a másikra, a harmadik a főnöknek árulkodik a negyedikről, az ötödik műszak végén mindent elállítgat, hogy az utána jövő nehogy annyit tudjon termelni mint ő...

Ez a magyar átok, ami több mint ezer éve rág minket. Aki nem ilyen, az nem is magyar. :((((

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.29. 10:08:46

@csoko20: Hát igen! Ilyenkor a cuja nagyon mar!

Zsiráfovics Zsiráf 2011.09.29. 13:38:32

@molaris: "14- ben lesz alkalom, hogy ezt a hibát kiköszörüljük."
Miért pont akkor? Lehet tenni azért, hogy előrehozott választások legyenek. Csak ahhoz össze kellene fogniuk végre az embereknek. Persze ehhez szükség lenne arra, hogy a tömegek tovább lássanak az orruknál.

Zsiráfovics Zsiráf 2011.09.29. 13:39:56

@Ayuamarca: "mert a magyar mentalitásnak ez az alapja. Köpködés, ellenségeskedés, feljelentgetés."
Feljelentés és feljelentés között van különbség.

Winston Smith 2011.09.29. 14:10:25

@Sarkalatos hozzászóló: "sajnos ezek az adatok kb. titkosak ("üzleti titok"). Ha nem így lenne, egy perc alatt tudnám hozni a példát"

Az állami támogatás nem üzleti titok, nem is lehet az, mivel közpénzről van szó. Auditól Hankook-ig minden munkahelyteremtési támogatás és adókedvezmény publikus, 1 perc alatt megtalálod a neten az összes adatot. A TESCO esetében nincs ilyen adat.

"Életszerűtlennek tartom, hogy az egy forint haszonért a saját anyját eladni kész teszkó ebben az outsourcingolt világban ne markolt volna fel minden elérhető segélyt."

Feltéve hogy van ilyen segély. Az már extrém hülyeség lenne, ha kereskedő cég is vehetne fel állami munkahelyteremtő támogatást vagy kapna adókedvezményt, ennél többet nézek ki még a magyar jogalkotókból is.

Winston Smith 2011.09.29. 14:26:11

@Zuzu Petals: Nézd, én apai és anyai nagyszüleim, valamint a falusi rokonaim konkrét példáját látom. Feléjük nincs földút, pedig az ország egyik legszegényebb vidékén laknak. Hozzáteszem, a 90-es évek elején még volt, de akkor sem volt vészes, mivel a műút max. 1 perc autózásra volt, annyit meg ki lehet bírni.

"Bp.-en összességében olcsóbb élni, tapasztalatból mondom, mert csak a lakásvétel/albérlet több, máshol viszont visszakapod. Nagymamám falun él, még egy Penny sincs, csak kisboltok horribilis árakkal"

A lakásvétel viszont sokkal drágább, de a söröző, fodrász, CASCO, hálapénz és még egy csomó dolog többe kerül.

Egy vidéki nagyvárosban ugyanúgy ott van az összes hipermarket, csak éppen az összes szolgáltatás olcsóbb, és az ingatlan is.

Falun tényleg szívás, ha az összes mindent a kisboltban veszel meg, de ha ezt ki tudod kerülni, akkor már sokkal olcsóbban megélsz, mivel az ingatlan egész vicces áron van. És akárki akármit mond, az élelmiszer is olcsóbb, még ha nem is te termeled meg, hanem az utcabelitől veszed a krumplit, tojást, gyümölcsöt, pálinkát. :)

Amúgy én is tapasztalatból mondom mindezt. Persze mindezt ellensúlyozzák a Bp-vidék közötti fizetési kölönbségek, de vidéken kevesebből is meg lehet élni, ez nem kérdés, hanem tény.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.09.29. 15:44:53

@Winston Smith: Blaha sörözőben 250-ért ittam a sört, Nagykörút, kutyafasza, itt meg a vidéki megyeszékhelyen ihatom 340-ért, a külvárosban, ami olyannyira kül, hogy már szinte Abda. a két hely méretre ugyanannyi, ugyanannyi a romulus (rengeteg/fő), és ugyanúgy LL Junior a sláger mindörökké. ja, Ászok-Ászok.
elhiszem, hogy kihoz valamit a stat, de aztán meg csak nem bírom megtapasztalni.
Pesten minden sarkon van két éjjelnappali, itt a vidék robogó mozdonyában összesen 2. értelemszerűen a sok éjjelnappali fölveri a statot. ráadásul itt az egyik nonstop a telepen van, szóval olcsó, a másik meg egy Tesco. ja nem, van még egy, az is telepen, az is olcsó, míg mondjuk egy ötödik kerületi éjjelnappali már egészen csillagászati árakkal dolgozik. mégis Pesten-Debrecenben-Győrben stabilan 129 körül veszek egy dobozzal/üveggel, kb. ugyanakkora sétával, lévén nem kötelező bemenni az ötödik kerületi, meg a hatodik kerületi, külföldinyuvasztó drága kedves kisboltokba.

Cserebogár 2011.09.29. 18:04:31

Az a gáz, hogy két végletről hadováltok. Közben legalább 3ról kellene. Főváros, városok és falvak. Ugyanis vidék és vidék közt is nagy a különbség. Egyik-másik falu pár száz lakosú(ezekből van iszonyat sok), kihaló félben lévő, olyan leépült emberek lakta, akik gyermek koruk óta a földművelésből éltek. Rokkantak, mert nekik nem volt ünnepnap, munkahelyi szabi, táppénz, és sorolhatnám. De ma már nincs se jószág, se termény, csak üres föld. Ugyanis a drága állam azt támogatta, azért adott pénzt, ha kiszedted a szőlőt, kivágtad az erdőd, valamint még ez is jövedelmezőbbnek bizonyult, mint ha termelne az ember, ugyanis a gázolajárak emelkedésével már kifizethetetlen az aratás, vetés, stb. Emberi munka nincs, mert falun a munkaképes ember( gyakorlatilag már csak a romák) nem mennek el pénzért dolgozni, mert állambácsi nagy pénzeket fizet a sérült, belterjes szaporulat után, a fogyatékossági pótlékokkal együtt. Szóval ne beszéljünk már olyanról, hogy megtermeli a vidéki a cuccokat, meg elad belőle szomszédnak. Örül azért, ha annyit elvet a hátsó kertben, hogy éhen ne haljon. Mert a havi 20-30 ezer ft-os segély, rokkantsági, nyugdíj ugye semmit nem fedez. Még a gyógyszereket sem. És akkor ott vannak a vidéki városok. Munkahelyet teremt, az ingatlanok ára nem túl vicces, ahogy fentebb írta vki. Rendes helyi közlekedéssel, kis és nagyboltokkal, hiperekkel, éjjel-nappalikkal. Kinek mi az igénye. Előnyei: nem kerülgetem a szemetet, nem szlalomozok az emberi és kutyaszarban, nem botlok minden sarkon hajléktalanba, nem húgyszagú buszokon, metrókon utazom, az autósok nem húzzák rám a kormányt, mert az vicces, nem állják el a bicikliutakat, mert valahogy nem olyan tahók, mint a fővárosiak. Mi vhogy törődünk a másikkal, a szomszédnak köszönünk.Viszont szart se keresünk, mert vidékiek vagyunk(bár megjegyzem, nagyvárosban lakom),hiába diplomáztam ott, ahol egy bp-i. A kaja, rezsi ugyanannyi mint tahófőcityben, benzin, gázolaj dettó, szóval azon a fránya kecón kívül nincs semmi, ami drágábbá tehetné az ottani életet. Bár egyesek presztízsnek érzik, hogy fővárosiak lehetnek/legyenek, vhogy én örülök, hogy nem a szmogot szívom, nem a kutyaszart takarítóm a cipőmről....

Móg 2011.09.29. 18:59:45

ákárhogy számolok{bár nem akarom elhinni}
egy számlálóbiztos 8-9 százezer ft.-keres max 1 hónapos munkaidőn tul végzett
munkával
nem rossz üzlet

Horizont 2011.09.29. 19:08:59

Előbb hozta a számlálóbiztos az adatlapokat. Miután közöltem, hogy interneten töltenénk ki, nagyon elszomorodott, hogy akkor ő nem kap ezért pénzt. Meg nagyon sok hibát lehet ejteni az interneten, figyelmeztetett:)

Cserebogár 2011.09.29. 19:16:04

@Móg: Ha mákja van és kevés a netes kitöltés, kb 120 címmel, nettó 120-140 ezer

deni1 2011.09.29. 19:25:40

@Sarkalatos hozzászóló:
Sarkalatos csak életben akarja tartani az oldalt én így látom. 8EZÉRT A TÚLZOTT ELFOGULTSÁGA)
Azért hald a véleményt is.
Vidéki tanár ismerősöm (matek,fizika gimi tanár) márkás ruhába jár és napi sörét megissza. Tanár társa meg is jegyezte neki, hogy Ő nem teheti ezt meg. Mire a matekos felajánlotta neki,beveszi a buliba amiből neki minderre jut. "Tudod , hogy én disznó tartással is foglalkozok ,ez sok melóval jár etetés, trágyázás stb ha ezt vállalod neked is jut mindenre. Vállalom! Vállalom!- mondta a másik, mikor kezdün?.
Tudod,hogy a városből ki kell jönnöd a faluba (ahol lakik) a reggel félnégyes busszal kijössz, mert négykor etetünk, akkor a fél hetessel vissza tudunk menni, hogy a nyolcas órakezdésre az osztályba tudjunk érni . Másnap hajnalba a lányom matek tanára hiába várta a kollegáját. Úgy látszik ő csak a sört szerette volna az egészből. EGYÉBKÉNT EZ EGY MEGTÖRTÉNT IGAZ TÖRTÉNET. Egyébként pedig vidéken semmi sem olcsób még a TESÓ stanglija is majd másfélszer drágább.

Horizont 2011.09.29. 19:27:41

@Móg: Nehéz munka az, mennyi hülye ember akad.....és nem lehet leugatni őket:)

IP gyűjtögető 2011.09.30. 16:49:11

@Móg: ne is hidd el, max !!! 100 ezret persze bruttó (csak a sipákolások elkerülése végett: felülvizsgáló vagyok, kb én számolom ki )

Horizont 2011.09.30. 16:51:59

@iZ, a patkány 1 szoci állat:
Miért csak " kb " számolod ki?????:)

dani27bpbp 2011.10.01. 12:01:41

Én egyetértek azzal, hogy a vidékiek kevesebbet kapnak,szüleimnek vidéken a számlálóbiztos előre megmondta, hogy jövő pénteken megy összeírni, addig nehogy kitöltessék interneten, mert akkor neki kevesebb pénze lesz! Ez felháborító!
Nyilván tudják, hogy Budapesten a nagy többség neten fogja kitölteni, ezért is kapnak több pénzt a fennmaradó lakásokra.

Horizont 2011.10.01. 14:51:53

@dani27bpbp:
Milyen elfogultságból gondolod, hogy vidéken kevesebben töltenek ki interneten?
Vagy azt gondolod, hogy Budapest az a különleges hely ahol többen interneteznek, vagy okosabbak és ki tudják tölteni, vagy több pénz jár bármiért mint vidéken??
Nekem is szólt a biztos, hogy ne töltsem már ki a neten, mert akkor ő nem kap pénzt. És akkor mi van? A döntés az enyém! Egyébként lehet, hogy segítek neki, hogy többet keressen:)

elektromotor 2011.10.01. 15:17:15

@Horizont: Nekem van laptopom és asztali gépem is! A fiamnak szintén ! A lányomnak asztali gépe van! A 9 éves kis unoka egy laptopot kapott. A 7 éves karácsonyra kap gépet! És a kicsin kívül mindenki olvas NET-ről is! Sőt a fiam könyveket tölt le! Én inkább megveszem.

elektromotor 2011.10.01. 15:19:05

@Cserebogár: Bárki jelentkezhetett!
De csak a sírás megy!

Horizont 2011.10.01. 15:54:26

@elektromotor: Én nem helyeslem, a 9 és 7 évesnek! A mobilt se!

Csak látszatra tűnik könnyű munkának a népszámláló dolga. Egy csomó ember se írni, se olvasni nem képes, bunkón viselkedik, ráönti a biztosra képletesen az egész világfájdalmát, neki szidja a rendszert, Orbánt, Gyurcsányt, meg, hogy nincs pénze. És bizony a biztos nem ugathatja le, nem küldheti el a fenébe. Én '74-ben végeztem egy ilyen munkát, 20 évesen, a rendszert nem szidták ugyan (nem merték?:DDD) de nagy élet tapasztaltra tettem szert! Úristen milyen lakásokban, házakban fordultam meg, milyen emberekkel találkoztam, pedig akkor még ..... ma már sokkal rosszabb a helyzet. Mennyi aberrált, elmebeteg ember él köztünk. Nem is mernék ma már nekiindulni! Nem akkora biznisz ez, mint egyesek gondolják, csak kell a (kevés)pénz sok embernek!
Ez nem tanácsadói munka ahol egy pár darab A4-es papíron megírt baromságért milliókat, milliárdokat kifizetnek egyeseknek!

dani27bpbp 2011.10.01. 16:50:56

@Horizont: abból gondolom, hogy a lakosság száma a csaknem 3200-ból 2365 településen nem éri el a kétezret, és több mint 1700 település lélekszáma ezer fő alatti, ott nem gondolnám, hogy nagy lenne az internetet használók aránya, illetve sajnos egyre több az elnéptelenedő település, ahol egyre nő az idősek aránya, akik nagy többsége biztosan nem fogja interneten kitölteni
DE! remélem ha már KSH, akkor ezt is nyilvánosságra fogják hozni, hogy pl. megyénként hol töltötték ki a legtöbben interneten a kérdőíveket

Horizont 2011.10.01. 17:26:44

@dani27bpbp:
Na látod mennyit számít hogyan fogalmazol?:)
Mert valljuk be az előbbi eléggé félreérthetőre sikeredett!
Magyarországnak elég nagy vízfeje Budapest, de ha még sokan azt is hangoztatják, hogy "bezzeg a pestiek", nagyon sértő tud lenni a vidékiek számára.
Én a megye 2. legnagyobb városától 2 km-re lakom, egy 2500 lakosú faluban, de csak elővárosnak nevezem:) Nagyon sok az idős ember, csak úgy mint Budapesten, de nem több. Nem is hinnéd, hogy milyen sok idős ember használ már internetet. A mobil meg már alap náluk.Néha leesik az állam a buszon amikor olyan nénike veszi fel a csengő mobilját akiről azt gondolnám, hogy csak a csirkéket eteti otthon!:DDDD Na persze nem a legszegényebb falvakra gondoltam Szabolcsban. Biztos lesz statisztika majd erről is. Rengeteg idős ember (a városokban inkább) nem akar beengedni idegent a lakásába amit meg is tudok érteni...

elektromotor 2011.10.01. 17:48:04

@Horizont: Remek meséket lehet olvasni rajta, betűfelismerés olvasásgyakorlás játék, és egy csomómás van rajta. Minden információval okosodik! Ma bicikliztünk kettő és fél órát!
Nem csak gépeznek!

Horizont 2011.10.01. 18:10:46

@elektromotor: Nem azért írtam, hogy elítéljelek, és örülök, hogy bicikliztetek is:) Valószínű másképp látom majd ezt a kérdést is ha lesznek unokáim!:) A gyerekeim felnőttek már:) De azt már most tudom, hogy mindenben az arányosság a fő. Nem csak gyereknél hanem felnőttnél is. Semmit nem szabad túlzásba vinni ez a lényeg. Én még a diavetítést dicsőítettem:)))) Sajnos sok szülő nem tudja hol a határ! Így a gyerek sem tanulja meg!

elektromotor 2011.10.02. 10:48:46

@Horizont: Semmi baj, nem is vettem annak, csak tájékoztatás képpen. Mivel én is velük biciklizek, eléggé megerősödött a lábizmom. És ez annyiban baj, hogy a motoros bőr védőruha igencsak passzentos lett. Cipőkanállal tudom csak levetni.
Az a domb, ahol régebben le kellett szállnom , mert nem bírtam felhajtani, most simán feltekerek. És nem utolsó szempont , hogy az aprók, mert népi táncra járnak, sokkal jobban bírják a kiképzést azóta.

Horizont 2011.10.27. 19:46:13

Na mondtam én, hogy nem könnyű pénzkereset népszámlálónak lenni! Döbbenten hallottam ma a rádióban, hogy több helyen ordítottak velük, megverték, a kutyájukat rájuk uszították és egy szexuális zaklatás is történt. Szégyellem, hogy ilyen országban élek!

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.27. 20:53:44

@Horizont: nem úgy volt, hogy még Kósa "Superman" Lajos is fontolgatta, hogy lehajol azért a pármilláért, amit két hétvége papírmunkáért kiosztogatnak negyvenezer népszámlálónak?

süti beállítások módosítása