Skip to content


       Szűrés lista

"Kedves munkatársam!" - email a miniszterelnöktől

Tavaly decemberben rohamtempóban írták össze az állami intézmények, hogy a közszolgálati dolgozóknak mennyi és milyen devizahiteleik vannak, majd december végén levelet is kaptak Orbán Viktortól, melyben azt kérte tőlük, hogy jelentkezzenek be bankjuknál a kedvezményes végtörlesztésre, a kormány pedig kedvezményes kamatozású forinthitel biztosításával segít. (A végtörlesztésre december 30-ig lehetett jelentkezni.)

Ám időközben kiderült, hogy a kormány nem tud segíteni a kb. 70 ezer közalkalmazott végtörlesztésében.

Ugye nem is kell hangsúlyozni, hogy micsoda szívatás volt úgy kiküldeni egy ilyen levelet, ha mögötte nem volt semmi, csak egy nagy humbug.

A múlt héten végül azt a megoldást jelentették be, hogy nem  végtörlesztésnél nyújtott kétszázalékos kamattámogatással, hanem az árfolyamrögzítés keretein belüli kamatkedvezménnyel csökkentenék a közszférában dolgozók hitelterheit.

A kedvezményes kamatozású forinthitellel történő végtörlesztés nem egyenlő a kamatkedvezményes árfolyamrögzítéssel ...

Giró-Szász András szerint: "a magyar állam is - ugyanúgy, mint minden munkaadó - elkötelezett amellett, hogy segítse a munkavállalók devizahitelének megoldását, ezért döntött úgy a kormány, hogy a közszférában dolgozók devizahitelének havi törlesztését segítő konstrukciót ajánl."

Szegény Giró-Szász, hová tud még lesüllyedni ... szerintem el sem tudja képzelni, hogy vannak olyan munkahelyek, nem is kis számban, ahol a legfontosabb kérdés jelenleg nem a dolgozók devizahitele, hanem hogy ki tudják gazdálkodni a megemelt minimálbért, a "kötelező" béremelést és hogy próbálják túlélni a válságot. Mert az is nagy segítség az alkalmazottnak, ha nem küldik el őket, aki így munkabért kap, adót fizet be az államkasszába, ahelyett, hogy onnan munkanélküli segélyt kapna.

Persze "magyar állam", mint munkaadó könnyen ugrál, mögötte ott van az állam pénze és a törvényalkotás.

Így Orbán újabb levelet küldött, most már csak a 70 ezer érintett állami alkalmazottnak, és email formájában:


Elnézést kérek, hogy az előző levelemmel behúztunk a csőbe, a fene sem gondolta volna, hogy a bankok nem adnak már forinthitelt ... te Gyuri, minek is ígértünk meg olyat, ami még nem volt lefixálva? Ez egy kicsit aláásta a kormány és az én személyes tekintélyemet, nem gondolod? Mi, hogy ez még szerinted belefér az unortodox levelezésbe? Nem gond, hogy most megint olyat ígértem meg, igaz, okosan, dátum nélküli levélben, ami megint nincs letárgyalva, nincs pontosan kiszámítva? Nem fogok harmadjára is levelet írni nekik, ha ez sem jön be, már így is hülyének néznek! Ja, mondjuk igazad van, ez már tényleg nem oszt, nem szoroz ...

Mekkora kamu a levélben, hogy az árfolyamgáttal jobban járnak, mint a forinthitellel kiváltott végtörlesztéssel ...
Az árfolyamgát egy faék egyszerűségű eszköz: fogja a kupacot, és áttolja szépen a következő kormánynak. 

Az új árfolyamgát-törvény, amit még csak most fognak benyújtani, 2016 év végig tenné lehetővé a fix árfolyam történő törlesztést "A
különbözetet két külön számlán könyvelnék, egyiken a fix árfolyam feletti tőketörlesztés, a másikon a fix árfolyam feletti kamat gyűlik. Az utóbbi összeget 50-50 százalékban az állam és a bankok vállalják magukra. Az ügyfél terhét jelentő tőke-gyűjtőszámla a bankközi kamat szerint kamatozik.

Ez minden devizahitelesre vonatkozna, aki részt vesz ebben. De az állami alkalmazott még ezen felül kapna
3 százalék a kamattámogatást a tőke-gyűjtőszámla kamatozására, és gyermekenként még plusz 1-1%-ot. Ezenkívül az állam az árfolyamgát rendszerbe belépett közszféra dolgozóknak egyszeri, vissza nem térítendő támogatást is nyújtana ...

Éppen ma indul a "Jó Állam" nevű nagyívű projekt internetes felülete, ahol mi, egyszerű állampolgárok megírhatjuk az ötleteinket.

Nekem csak annyi lenne a kérdésem, hogy a kétgyerekes állami alkalmazott devizahiteles miért ér többet a sarki pékség kétgyerekes devizahiteles alkalmazottjától? Vagy így ezt most hogy gondolták? A "Jó Állam" annyira jó állam, hogy diszkriminálja munkáltató szerint a devizahiteleseket?

Amúgy nem kellene ilyen leveleket írogatni a miniszterelnöknek, ha annyi lenne a svájci frank, mint amikor beengedte Matolcsyt a Vezérlőterembe, és az az idióta elkezdte nyomkodni a Gombokat:


Címkék: orbán válság devizahitel matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr53972643

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elkérheti-e a kormányhivatal a tanárok mailcímét? 2012.01.30. 11:33:34

Miért ne kérhetné, hiszen a tanárok céges mailcíméhez a tárhelyet és a domaint az intézmény fenntartója biztosítja. A céges mailcímeket pedig minden munkáltató nyilvántartja, egyszeri előzetes írásbeli tájékoztatás után a levelek tartalmát akár el is ...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.30. 11:32:53

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és bizottsági ...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.30. 11:32:21

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek szónoki képességei rendkívüliek, a polmarketing trükköket is ügyesen alkalmazza, ám mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n h...

Trackback: Viktor mindent megpróbált, csak azok a kurva bankok! 2012.01.30. 09:35:41

A december végén beharangozott közalkalmazotti végtörlesztés nagyjából azt az eredményt hozta, amit korábbi, a témában írt posztunkban prognosztizáltunk. Bár csodát persze lehetett várni, de egyértelmű volt, hogy idő, pénz és koncepció nélkül ebből az ...

Trackback: Viktor mindent megpróbált, csak azok a kurva bankok! 2012.01.30. 09:35:20

A december végén beharangozott közalkalmazotti végtörlesztés nagyjából azt az eredményt hozta, amit korábbi, a témában írt posztunkban prognosztizáltunk. Bár csodát persze lehetett várni, de egyértelmű volt, hogy idő, pénz és koncepció nélkül ebből az ...

Trackback: A matolcsizmus hatása a szexuális életemre 2012.01.30. 09:03:35

Az úgy volt, hogy volt már két gyerekünk, de mindig is hármat szerettünk volna, meg hát ott van a szex is, az sem esik rosszul időnként. Mondok hát asszonynak, mi lenne, ha....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2012.01.30. 09:02:08

De legalább a devizahiteles közszolgák összeírása sikeres volt.
Kubatovnak mennyivel nehezebb volt a listáját összehozni...

Alhazred 2012.01.30. 09:06:08

a "kedves munkatársam" megszólításról sokadjára is csak hofi jut az eszembe:
"kollegaaa? mióta vagyok én..."

Marcellusca 2012.01.30. 09:09:25

Én ehhez nem értek. :)
De nagyon átb@szás szaga van. :(

És ezt sem értem:
index.hu/belfold/budapest/2012/01/30/havi_10_ezer_forintos_utdij_budapesten/

Amennyiben nem kívánom igénybe venni a BKV szolgáltatásá0 (mert olyan, amilyen) t, nem veszek bérletet, azaz nem járulok hozzá a költségei (pénzherdálása) támogatásához.
Viszont, ha autózom, akkor is fizessek 10.000Ft/hó (azaz havi bérlet ára), amit nem útfenntartásra fordítanának, hanem odadobnák a BKV-nak?
WTF???

Bocs az OFF-ért, de ...

lyken 2012.01.30. 09:16:30

//OFF

Újabb friss ropogós vastagbőr: index.hu/belfold/budapest/2012/01/30/havi_10_ezer_forintos_utdij_budapesten/

Évi 120.000 ft kiadás a polgárok nyakába. Ezt hogy fogják hívni, hogy ne legyen benne, hogy adó? Tuti nyernek vele majd párezer rajongót.

Transylvanianmixedgrill 2012.01.30. 09:20:01

Engem ez a levél kísértetiesen emlékeztet a postaládákba dobott tutiszupercsúcsüzletre felhívó szóróanyagokkal! Kedvencem ez az "átlagosan 30%-kal csökkenjen" szófordulat, legalább annyira minimálisan manipulatív ikertestvére, mint az "akár 30%-kal csökkenjen" szófordulat.
És a leginkább kedvencem, amikor ez a tutiszupercsúcsüzletre felhívó szóróanyagokok "bekeményítenek", azaz reménytelenségükben szépen megkérnek, hogy "vegye igénybe"! :D Ennél szebb nincs is, mint amikor valakinek annyira nem megy a biznisz, hogy már könyörög, hogy léccilécci, vedd már meg a szaromat! :D

Meridian74 2012.01.30. 09:21:29

"...szerintem el sem tudja képzelni, hogy vannak olyan munkahelyek, nem is kis számban, ahol a legfontosabb kérdés jelenleg nem a dolgozók devizahitele, hanem hogy ki tudják gazdálkodni a megemelt minimálbért, a "kötelező" béremelést..."

Ez megint faszság.
A minimálbérre bejelentett is használja az ország infrastruktúráját (értsd: amire az állam elkölti a bevételeit), éppen ezért nekik is kelljen adót fizetniük. Eddig mindenféle adókedvezménnyel ez a nullára volt redukálva, ami nem lett volna baj, ha nem széles tömegek lettek volna minimálbérre lejelentve (a többit meg feketén zsebbe), emiatt meg lófasz adó folyt be tőlük, helyette akik nem minimálbérre voltak azokon nyúzták a bőrt (azokon is, akik mondjuk extra magas fizetést kaptak, de az a réteg számszerűleg sokkal kisebb réteg volt - aránytalanul kisebb réteg volt).
Adóbevétel kell.

Azon lehet(ne) (vagy kellene) viszont vitázni, hogy jelenleg a nettó kereset és az az összeg amit bruttóként befizetnek a munkaadók, az 50% - 50%, azaz a munkavégzés után kifiztettt összeg fele(!) megy az államkasszába. Ez is kurva magas. Főleg hogy ez az 50% sem marad nálad, mert ÁFA, jövedéki adó, illetékek, ingatlandó, meg az apám fasza adó, stb.
Ha valamiért lehetne posztokat írni és ordítani és asztalt verni, akkor ez az. Meg azért is lehetne ordítani, hogy idejön az osztrák cég, és azért a munkáért amit ausztriában 2-4000EUR-t fizet, itt nem hajlandó csak 3-500-at fizetni a munkavállalónak (továbbá: az osztrákok munkavállalót elküldi továbbképzésre, itt meg lófaszt a seggedbe, mutass fel 5-10 év szakmai gyakorlatot)...
Ezzel kellene foglalkozni, nem a fenti posztban szereplő baromságokkal.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2012.01.30. 09:22:28

Jellemző azokra a szaralakokra, akik ma kormányoznak, ahogy a saját embereikkel bánnak. Tényleg csak végszükség esetén dolgoznék az államnak.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.30. 09:24:58

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: Kíváncsi vagyok mikor jönnek rá a minisztériumban hogy vannak akik biciklivel vagy gyalog mennek munkába...

@lyken: Még ennyi sem megy? Válasz:
-gyurcsány
-emútnyócév
-unortodox

Secnir 2012.01.30. 09:25:34

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: @lyken:
az nem külön cikk lesz, hanem külön sztrájk. Ne keverjük össze a kettőt.
taxisok, fuvarozók, Budapesten LAKÓK!
érdekes az a gondolat, hogy egy budapesti fizessen azért, hogy ő Budapesten közlekedhessen...

Transylvanianmixedgrill 2012.01.30. 09:26:20

@lyken:

Ha jól számolunk, akkor a jelenlegi 9800 Ft-os bérletárnál ugye ez kb. azt is jelentené az autósnak: vagy kifizetsz plusz 10 ezret, és effektíve ezért a 10 ezerért többletszolgáltatást nem fogsz kapni, magyarán autózhatsz ahogy eddig is, vagy basszál ki a világgal és ezért a 10 ezerért vegyél bérletet, és tedd le az autót...és akkor benzinre se kell költened.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.30. 09:29:57

Ja, és hát ahhoz külön gratulálok hogy tényleg a Kádár-rendszerben lakunk, közalkalmazottnak lenni jó, jipijájé, jipijájó. Aki maszekol az olyan is, annyit ér, nemhogy támogatást nem kap, de még keresztbe is rakunk neki, tessék máskor szépen beülni a főpolgármesteri hivatal ebadó osztályán a osztályvezető helyettes helyettesének és szépen felvonulgatni ha kell meg jól szavazgatni a Hazafias Népfrontra, izé ezekre a "fiatal" meg "demokratákra"...

Sandman (Karakum) (törölt) 2012.01.30. 09:31:01

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: bameg! Ezek megőrültek... jó, eddig sem voltak normálisak, de most végképp elborultak.
Pénz kell? TALÁN ABBA KÉNE HAGYNI A LOPÁST, ELVTÁRSAK!!!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.01.30. 09:33:13

@Sandman (KaraKum): Naaaaa! Azért a lófasznak is van másik vége, mi az hogy abbahagyni? Még csak most kezdenek belejönni...

is 2012.01.30. 09:33:41

@dr.dr. Secnir doktor: "érdekes az a gondolat, hogy egy budapesti fizessen azért, hogy ő Budapesten közlekedhessen... "

az összes tömegközlekedő ezt teszi.... ez nagyon magas labda volt. gyalog továbbra is ingyen van!

Meridian74 2012.01.30. 09:35:12

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: na igen, és ez is az amivel foglalkozni kellene.

A jó kurva anyját a Tarlósnak is, amikor ilyen ötlettel áll elő.

nekem a BKV-hoz, mint autósnak - és nem budapesti lakosnak - mi közöm?
Azért fizessek 10e ft-ot, hogy a BKV ne menjen csődbe? MENJEN CSŐDBE! Majd lesz helyette piaci alapú szolgáltatás, ha szarul csinálják az is csődbe fog menni, de azt már nem az állam fogja fizetni.

Nem mellesleg a BKV bérlet is 10ezer Ft, de autóval nem tudok bemenni úgy Budapestre, hogy további 10ezer Ft-ot ne fizessek (hogy történetesen a nem létező P+R parkolóban kiszálljak a kocsimból és átszálljak a BKV-ra), ezt mégis hogy?

De nem is ragozom, ha ezt bevezetik, nekünk autósoknak menni kell Budapestre és nagyobb blokádot csinálni, mint anno a taxis blokád volt (jah, ha valaki a linkemet nézi, nem én taxizok, ne jöjjön senki nekem hogy én is csak egy "sötét taxis" vagyok: ismétlem: nem én taxizok - hanem konkrétan apám, aki nyugdíj kiegészítésként van rákényszerülve erre! Én meg 6 éve kényszerből vettem autómat, mert a VOLÁN és a BKV olyan minősíthetetlenül szar volt, hogy egyszerűen inkább kifizetem azt a kurva sok pénzt, amit autóra kell költeni, mintsem hogy még egyszer "buszozzak"...)

Sandman (Karakum) (törölt) 2012.01.30. 09:36:33

@Meridian74: Ja! És azért, mert "széles tömegek lettek minimálbérre lejelentve (a többit meg feketén zsebbe)" MINDEN minimálbérest büntetni kell, ugye? Pl. a húgom, akivel az idén közölték, hogy a fizetése elérheti akár a NEGYVENEZER FORINTOT szakmunkásként! Az előző munkahelye, ahonnan idejében lelépett, most dőlt be, köszönhetően a "példátlan gazdasági sikernek", amit a fidesz-kormány Orbán-Matolcsy duettel az élen produkált.
Normális jogi keretek kellenek, ellenőrzés, és rendes fizetés, akkor csökkenne a fekete munka, a szürke munka, és minden más.
ÉS ABBA KELL HAGYNI A LOPKODÁST, ELVTÁRSAK!!!

mh1973 2012.01.30. 09:36:42

Már most megpróbálnak szavazatot vásárolni?
Ez édes kevés lesz, mert a közalkalmazottak nagy része sem hülye és saját bőrén érzi az unortodox gyuri minden egyes népnyúzó intézkedését!

Sandman (Karakum) (törölt) 2012.01.30. 09:38:16

@Meridian74: az a probléma, hogy ha a BKV csődbe megy, magával rántja az egész országot. Dominó-effektus...

Meridian74 2012.01.30. 09:45:26

@Sandman (KaraKum): sztem meg nem rántja magával az országot.

CyberPunK 2012.01.30. 09:45:29

@Meridian74: Khm, nekem mint budapesti lakosnak mi közöm ahhoz, hogy te nem budapesti lakos mit fizetsz itt? Ha ide akarsz jönni, akkor fizess, vagy ne gyere. Tudod, mint a pályamatrica.

Tarlóst meg lehet rühellni sok dologért, de ha leáll a BKV, akkor itt szopás lesz. Méghozzá mindenkinek.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2012.01.30. 09:45:47

@mh1973:
Ha tényleg szavazatot akarnának "vásárolni", akkor jól csinálták volna, nem ilyen bénán. Ez csak arra kellett, hogy a nem túl nagy végtörlesztési kedvet virtuálisan növelni lehessen. Orbán be is vallja az itt idézett levelében. Csak tárgyalási alapnak kellett, hogy a gaz bankok lássák, mekkora igény van erre a remek intézkedésre. Túlzottan nem jött be, sok bank ugyanis szabotálta a dolgot körültekintés nélkül meghozott jogszabályokat. Így most, aki bele is vágott, könnyen ráfázhat. A politikai bénázásokon túl is nagyon alacsony a kormányzati munka színvonala.

Marcellusca 2012.01.30. 09:46:15

@is: Aha.
Menj már el GYALOG(!) Káposztásmegyerről Csepelre!
Meg vissza.
Minden nap.
Kösz.

csárli hárper 2012.01.30. 09:46:25

a ferkóék sem voltak piskóták, de ezek magasan verik őket minden tekintetben, de a legszomorúbb az egészbe hogy komolyan is gondolják.
mi jöhet még? már kurvaanyázni sincs kedvem....

dr. Ringlósztár 2012.01.30. 09:46:51

Szerintem a manyupok után elkezdik az önyupokat is megvédeni.
index: "Az önkéntes nyugdíjpénztárakkal kapcsolatban új szabályozási modell bevezetésén gondolkodik az NGM, szóba kerülhet a kedvezményrendszer bővítése, kiterjesztése is – derül ki Matolcsy György parlamenti válaszából.

Nincsenek veszélyben az önkéntes nyugdíjpénztárak Magyarországon, hanem a társadalombiztosítási (tb) nyugdíjrendszer átalakítása során kiemelt szerepet kaphatnak, így az első (állami) pillérből folyósított nyugellátáshoz kapcsolódóan még emelhetik is a nyugellátás elérhető szintjét – írta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter Oláh Lajos független országgyűlési képviselő kérdésre adott válaszában, ami a parlament honlapján jelent meg, írja a Napi.

A pénztárak jelentős része több mint 16 éve működik, nem az elsorvasztásuk a kormányzat célja, hanem a nyugdíjrendszer átalakításához kapcsolódóan a bennük rejlő további lehetőségek kiaknázása – állapította meg a tárcavezető, aki tovább is ment a témában. Mivel úgymond „megérett a működésük arra, hogy ne kelljen a túlszabályozottsággal küzdeniük”, Matolcsy szerint indokolt az adminisztráció egyszerűsítése, a dereguláció, esetlegesen egy új szabályozási modell bevezetése is."

Le_Penseur 2012.01.30. 09:46:57

"Nekem csak annyi lenne a kérdésem, hogy a kétgyerekes állami alkalmazott devizahiteles miért ér többet a sarki pékség kétgyerekes devizahiteles alkalmazottjától?"

A semmit mondó kamu levélben tényleg ez a legszebb! Az állami alkalmazott az valami egészen különleges, kivételes munkavállaló?

Transylvanianmixedgrill 2012.01.30. 09:48:38

Korábban is sokszor elmondtam, elmondom most is, honnan lehetne pénzt szerezni:
mivel a magyar embernek ha van pénze az biztosan adócsalásból van, és jellemzően rögtön böhöm autóra költi, így elég lenne összeállítani egy listát, kinek van bizonyos böhöm típusú autója: ezek az emberek jellemzően adócsalók.
Namost: amikor egy ilyen ember megjelenik az úton, rendőr megállít, ad neki egy papírt, hogy kedves XY, AZONNAL tessen befáradni az APEHhoz teljes vagyonosodási vizsgálat Önnek és legközelebbi hozzátartóira. Ennyi.
Csak hát ugye, aki Audi Q7-essel furikázik, azok nyilván érinthetetlenek, szóval kit fingatunk meg: aki érinthető, a kisembert, a mezei autóst.

Ezért tart itt ez az ország: sok az érinthetetlen.

CyberPunK 2012.01.30. 09:48:53

@Le_Penseur: Igen, mindig is az volt. Nem most kéne ezen felháborodni. Eddig is teljesen más alapon kapták a hiteleket, csak mert közalkalmazott/tisztviselő.

Marcellusca 2012.01.30. 09:49:03

@Meridian74: Na, igen, az ingázók ...
Akik gyakorlatilag rá vannak kényszerítve az autózásra, mert olyan sz@r a BKV szolgáltatása, hogy inkább autóznak.

Secnir 2012.01.30. 09:50:05

@is:
akkor mégegyszer:
egy Budapesten lakó, Budapesten dolgozó autóval járó embernek miért kellene azért fizetnie havi X összeget, mert autóval bejár dolgozni - mondjuk egy olyan peremkerületi részre, ahol BKV még csak nyomokban sem jár?

várom az M0-s elkerülőre szóló autóút-matricát, kötelező jelleggel.

Artie 2012.01.30. 09:50:39

Isten ments, hogy ezt a baromarcút védjem, de azért ez:

"Amúgy nem kellene ilyen leveleket írogatni a miniszterelnöknek ha annyi lenne a svájci frank, mint amikor beengedte Matolcsyt a Vezérlőterembe, és az az idióta elkezdte nyomkodni a Gombokat:"

jó adag demagógiát is tartalmaz. Két éve áprilisban az EUR-CHF kereszt 1,45 körül volt, most meg 1,20.

nanehogymár 2012.01.30. 09:53:30

BKV.., ezt is már sokévvel ezelőtt fel kellett volna szántani akár csak a MÁV-ot.. Na meg a Malévot is végleg. Aztán az önkormányzatokat. A sok állami csöcsön csüngőt is. Óriási pénzeket lehetne spórolni, igaz akkor nem lenne honnan lopni.

lyken 2012.01.30. 09:54:40

@Transylvanianmixedgrill: "magyarán autózhatsz ahogy eddig is, vagy basszál ki a világgal és ezért a 10 ezerért vegyél bérletet, és tedd le az autót...és akkor benzinre se kell költened."

Hiába teszed le. A tervezet szerint akkor is fizetsz, ha a garázsban áll a kocsi. Tehát ha te a külvárosban élsz, tömegközlekedsz és mondjuk csak hétvégén jársz bevásárolni, akkor is fizetsz majd. Ha a kocsi azért kell, mert kevés az óvoda és az egyik gyerek 5 kilométerre délre, jár oviba, a másik meg 3 kilométerre északra jár suliba, a kocsi meg arra kell, hogy megspórolj reggel 90 perc BKV-t meg este 90 perc BKV-t, meg esetleg még munkába is beérj... Na ez senkit nem érdekelt. Szarul vezetik az országot és most szépen megfizettetik az emberekkel a hanyagságuk árát.

MINE 2012.01.30. 09:55:04

Anyám, mint egy állami vállalat munkaügyi előadója, a 2 ünnep között OV csodalevelét követően napi 12 órában vette a telefonokat, hogy elmagyarázza a szerencsétlen munkavállalóknak, hogy milyen papírt kell kitölteni, melyik banknak kell bevinni, ki foglalkozik ezzel a cégüknél. Persze aki tudott személyesen ment be hozzá, mert nem értette, hogy kell az igénylést kitölteni, úgyhogy töltögetett. A létszámcsökkentés miatt lényegében minden nap túlórázik 3 éve, a két ünnep közti zárási feladatai mellett, még hiteligénylést is ügyintézett a munkavállalóknak. Már akkor mondtam neki, hogy kb. a nagy semmiért. Sajnálom, hogy igazam lett... :-(

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2012.01.30. 09:55:20

A BKV kivéreztetése igazából csak jót hoz a Fidesznek. Egyrészt megbüntethetik a bűnös várost. Másrészt a renitenskedő, nem-droid Tarlóst lehet vele fegyelmezni, harmadrészt Széles Gábornak buszai vannak, nem ok nélkül menetelt a nyuggerbirkák élén múlt hétvégén.

VT Man 2012.01.30. 09:57:11

Az a baj a Vastagbőrrel, hogy az elszabadult fikázás már átcsap demagógiába.

Egy dolog fikázni a kormány jogosan (van is rá ok), de másik dolog demagóg módon csúsztatni.

"Amúgy nem kellene ilyen leveleket írogatni a miniszterelnöknek, ha annyi lenne a svájci frank, mint amikor beengedte Matolcsyt a Vezérlőterembe, és az az idióta elkezdte nyomkodni a Gombokat:"

Aha. Csak közlöm, hogy ha az EUR-HUF árfolyam annyi lenne, mint a kormányváltáskor, a svájci frank akkor is drágább lenne, mert a CHF az EUR-hoz képest erősödött jelentősen.

Ez amit a posztoló írt a végére, teljes MSZP-s szintű demagógia.

Vandál Vendel 2012.01.30. 09:57:51

Tovább izzítják a hangulatot a rétegek közt. Közalk<>magánszféra és bp<>vidék. A mindennapi betevő ellenségkép megvan.

prof. dr. Caesar Napoleon 2012.01.30. 09:57:54

Gyanús ez a sok levelezés. Vackort nem kellene bejelenteni a SpamWiki-nél?

Füles [Göd.HU.EU] 2012.01.30. 09:58:15

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: Csak azért OFF, mert azt a hírt bezzeg nem lehet kommentelni. Már én is kerestem, hova lehetne bedobni...

lyken 2012.01.30. 09:59:03

@is: "az összes tömegközlekedő ezt teszi.... ez nagyon magas labda volt. gyalog továbbra is ingyen van! "
Gépjármű adó, útadó, üzemanyag jövedéki adó, ill. vásárlásnál még kismillió bürokratikus mondvacsinált költség. Az autós is megfizeti azt amit a tömegközlekedő. Csak most kvázi duplázni akarják az adóköltségeit fűnyíró elv alapján. Másfelől közelítve: ha holnaptól 18.000 Ft lesz a bérlet, akkor lesz-e sápítozás?

sárkányfő 2012.01.30. 10:00:33

"Ne az emberekkel fizettessék meg!"

nanehogymár 2012.01.30. 10:01:14

@dr. Ringlósztár: sajnos pont ez jutott eszembe, hogy ha valamiről beszélnek és hozzáakarnak nyúlni abból megvédés lesz. inkább kussoljon ez a balfasz állat.

lyken 2012.01.30. 10:02:39

@Meridian74: "Azért fizessek 10e ft-ot, hogy a BKV ne menjen csődbe?"

Nem. Azért kell évi 120.000 ft-ot fizetned, mert a BKV-ban pénzhiány van, MERT az utóbbi 2 évben sorra nem kapták meg a nekik járó pénzt a Fidesz vezette államtól. Mert előtte sok évig a Demszky vezette város nem adta meg a BKV-nak járó pénzt. A politikusok loptak, most meg nyaralnak, te pedig fizetheted a bedöntött hitelüket. Nem a BKV csődelekerülését fizettetik meg veled, hanem a politikusok zsebpénzét.

Füles [Göd.HU.EU] 2012.01.30. 10:03:31

@STX Joe: Ja, pont annyival erősödött a CHF az EUR-ral szemben, mint a HUF-CHF különbözet igaz? (Nem, nem igaz, pontosan az a cirka 50-60 Ft plusz van rajta, amennyivel romlott a HUF az EUR-hoz képest, mivel közvetlen HUF-CHF keresztárfolyam nincs, csak a HUF-EUR és az EUR-CHF-ből számolt HUF-CHF árfolyam)

Kravver 2012.01.30. 10:03:33

Most tapsikolj, Zero!
Elő a nyelveddel.

:)

Kivlov 2012.01.30. 10:04:12

@lyken:
Nem lesz, Bliccelés lesz. :D

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 10:04:18

Tök jó poszt. Azzal kezded, hogy Orbán nem is segít a devizahiteles közszolgáknak, a végén meg irigykedsz hogy jobban segítik a közszolgákat mint másokat.

Ird inkább hogy vesszen Orbán meg monnyonle. Az olvasóid úgysem szeretnek olvasni.

Vandál Vendel 2012.01.30. 10:04:38

@Goose-T: a forint arányaiban rosszabbul szerepelt a chf-hez képest, mint az euro.
Ez(!) a kormány érdeme.

prof. dr. Caesar Napoleon 2012.01.30. 10:06:35

@Prof. Dr. Marcellusca dr.: Dobd mellé a tervezett rendszámtábla váltást, hogy aztán a derék átutazót elmeszeljék a nemfizetésért. Na ez persze csak összeesküvés-elmélet...

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.01.30. 10:06:39

"A "Jó Állam" annyira jó állam, hogy diszkriminálja munkáltató szerint a devizahiteleseket?"

Hát azért ezt lehet úgy is tekinteni, hogy ezt az extra juttatast nem mint állam az állampolgárának, hanem mint munkáltató a munkavállalójának nyújtja. Persze a minimum elvárható ebben az esetben az lenne, hogy ugyanezt bármely munkáltató megtehesse, járulék és adómentes juttatásként.

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 10:07:09

@lyken: Egyrészt semmi sincs eldöntve, lehet mire átmegy/ha átmegy, lesz az 5000 is. Leszarom, legalább csökken az autóforgalom a városban. Emiatt még örülök is.

nanehogymár 2012.01.30. 10:08:41

@lyken: így is kurva sokat kap a BKV költségvetésből, úgyhogy igen, emeljék a tarifát a csillagos égig, a bp-iek tüntessenek, hogy kúrják szét a BKV-t, csináljanak valami újat akár és ne lopják szét. a vonalak bérbeadása jó irány. ha magánba megérheti (a feltételek persze kérdésesek, de azért vannak a szaGértők, hogy kitalálják), és "államilag" képtelenek működtetni, menjen magánba. csak ezt már húsz évvel ezelőtt meg kellett volna oldani, és csiszolni az anomáliákat. de ez Mo. úgyhogy..

lyken 2012.01.30. 10:09:02

@dr. Ringlósztár: Az NGM lassan csak azon dolgozik, hogy kitalálja, milyen adókat... akarom mondani sarcokat lehet még kivetni. Tarlós is aktyvan segédkezik, ahogy azt láthatjuk...

nanehogymár 2012.01.30. 10:11:24

@koc: csakhogy az adófizetők pénzéből szórakozik, úgyhogy nem, nem lehet munkáltató-munkavállaló relációban nézni. ez egyszerűen inkorrekt, főleg a jelenlegi helyzetben. eleve már néhány tízezret el kellett volna rég küldeni, nem még extra támogatás. az elhelyezkedésükhöz esetleg. de ezt semmiképp.

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 10:13:45

Az egész egy nagy kamu, a bankszövetség és a kormány legutóbbi megállapodása kizárólag a bankoknak kedvez, nem véletlenül vigyorgott annyira a pataimihály. Sunyiban lerövidítették a végtörlesztési időszakot, a többiekkel meg ugyanúgy kifizettetik a kamu-követelést, csak később. A kamu feléről meg nem volt nehéz lemondaniuk.

lyken 2012.01.30. 10:13:46

@STX Joe: Az is szoci demagógia, hogy a közelkalmazott miért ér többet, mint a sarki pék? Vagy hogy Az Ember Aki Soha Nem Hazudott, mintha füllentene? Meg lózungokat lóbálna? Ismét?

Transylvanianmixedgrill 2012.01.30. 10:14:18

@lyken:

Izé, akkor félreolvastam. Hát ez így überszopó! Szarjon sünt Tarlóst! :\

nanehogymár 2012.01.30. 10:14:45

@Vandál Vendel: orbánisztán pont erre épül sok-sok éve, oszd meg és uralkodj. nem újdonság. csak a sok fideszbarom tapsikol ennek.

Szolgafiú69 2012.01.30. 10:14:54

@Transylvanianmixedgrill: Ezzel bakot lőnél, mert általában senkinek nincs semmi a saját nevén, de még a rokonokén se.

Diox 2012.01.30. 10:15:40

@CyberPunK: Nem akarok én egy főváros vidék vitát kezdeni, de én annyit adót fizetek, mint egy fővárosi. Az az intézmény, ami az én pénzemből is működik, Pesten van. Nem feltétlen jó kedvemből élek az agglomerációban, a munkahelyen Budapesten van, a lakóhelyemen az adómért jóval kevesebb szolgáltatást kapok, mint egy székesfővárosi.

Meridian74 2012.01.30. 10:15:46

@CyberPunK: csak annyi, hogy a benzinben lévő jövedéki adó pofátlanul magas, tehát a közlekedésem árát igenis megfizetem, legyen az Budapest vagy vidék, teljesen mindegy.

Az hogy a BKV ilyen szarban van az CSAKIS a budapesti közönségnek köszönhető, akik voltak olyna seggfejek, hogy 20 éven keresztül szorgalmasan visszaszavazták az MSZP és SZDSZ csürhét Demszkyvel az élükön - 4 évente - a pozíciójukba.

Tehát azzal amit írtál, ne is gyere, nincs igazad. Ha megszavazzák a 10ezer Forintot, garantált lesz az autóstüntetés.

Transylvanianmixedgrill 2012.01.30. 10:16:36

@Szolgafiú69:

Hanem kinek a nevén van? A cégén? És a cégnek miből telik ekkora autóra?

sárkányfő 2012.01.30. 10:18:39

@lyken: Ez nem így van.

1. A BKV-t a mai napig senki nem reformálta meg, egy őskomcsi dinoszaurusz-vállalat, rég elavult több évtizedes struktúrában működik, átláthatatlan, bürokratikus, az egészségügyhöz hasonlóan egyszerre csontszegény és pazarló, a velejéig korrupt, teljesítményellenes, az ép eszű és tenni akaró munkatársakat taszító/elüldöző, stb.
BKV = Augiász istállója.
Ilyen struktúrát csak úgy finanszírozni, továbbélését segíteni: bűn. Adjanak pénzt, de radikális, és megvalósult, láthatóan/mérhetően eredményes és állandóan hasznot hajtó reformokért cserébe.

2. A BKV Demszky alatt és most is krónikusan alulfinanszírozott, tehát ez is a baja. Nem Demszky és nem Tarlós hibája, hogy évről évre váláságból válságba bukdácsol a BKV, mivel egy min. X forrásigényű céget nem lehet évtizedeken ár évi fél-X forrásból fenntartani. De pénz meg nincs.

3. Budapest simán finanszírozhatná tök egyedül magában a BKV-t, sőt egy tucat BKV-t is. Csak éppen az állambácsi az, amelyik a bevételek 99%-át elvonja a fővárostól, noha ott állítják elő az ország GDP-jének és adójának több mint 33%-át, sőt tán a 40%-át is (utána lehet nézni, most én lusta vagyok).
Gyakorlatilag Budapest hordja a hátán az országot, cserébe kizsigerelik, és amikor emiatt csődben a BKV (is), akkor még Bp. a hibás...

ho-ho-ho - ha-ha-ha, mondaná a művelt francia...

Netuddki. 2012.01.30. 10:19:19

Megműttettem a pofám. Most már jó az állam...

Meridian74 2012.01.30. 10:20:42

@Transylvanianmixedgrill: úgy tudom, hogy Budapesten nincs ingatlandó fizetve... minden hol másutt van. Én tudok olyan személyről, akinek 50+ ingatlanja van Budapesten, bérbe adja őket, de a bérbeadást is úgy meg tudja csinálni, hogy nem fizet csak minimálbér után adót... 50 ingatlanról van szó... és nem egy ilyen van Budapesten.

Na ezektől kell beszedni a hiányzó pénzt.

Jah, hogy az elvtársak ezt nem akarják? Mert ugye a budai ingatlanok után egy valag pénzt kellene fizetni? Na, azt már nem elvtársak, azt nem lehet!!

mh1973 2012.01.30. 10:20:48

Hehe, a chf-eur viszonylatban volt egy 15%-os elmozdulás, addig a huf-chf viszonylatban egy gyenge 50%! Vkinek csak benne van a keze, miért kell védeni gyurit?

lajafix 2012.01.30. 10:22:38

Az ország arról szól hogy a problémákat tovább tologatjuk ej ráérünk arra még! patópálúri szintjén. Te is szopsz de a gyereked még többet ha olyan hülye mint a szülője: itt marad.

Megjegyzem a jegyzetíró is csak egy árfolyamhülye. Mert bár Matolcsy egy barom, a chfeurt ő se tudja befolyásolni.

CyberPunK 2012.01.30. 10:23:26

@Diox: Az hogy a cég fizikailag Bp-en van az teljsen irreveláns. Rengeteg cég székhelye az agglomerációban van. De még ha nem, akkor se a fővár kapja utána az adókat, hanem a kerületek. Ez az egyik legnagyobb probléma.

@Meridian74: A BKV finanszírozás elsődlegesen mindig is kormányzati szinten lett eldöntve, szóval ilyen alapon a teljes országot kérdőre vonhatod. Voltál tüntetni a pályamatricák miatt? Ha nem, akkor hagyjuk a jövedéki adós demagógiát, oké?

Meridian74 2012.01.30. 10:24:47

@lyken: Nem, ez nem így van... most is kaptak pénzt az államtól, azaz közvetett módon például tzőlem is, ha úgy vesszük.

A Fideszre egyetlen egy dolog verhető rá csupán: azt ígérték, hogy a felelősök fel lesznek kutatva, és felelősségre lesznek vonna. Ehhez képest hagyó miklós is, na meg hunvald is szabadlábon jópofizva védekezhet. Így bizony könnyű mindent elkenni és tagadni.
És nem csak ők voltak benne a bulikban, hanem sokan mások is, midet elő kellene szedni, teljes vagyonelkobzással, persze ez sem oldana meg mindent, de példát kellene statuálni, méghozzá olyan elrettentő példát, hogy az elkövetkező 20 évben 10x is meggondolja valaki aki csalni akarna...

Meridian74 2012.01.30. 10:27:21

@CyberPunK: autópályát nem muszáj használnod - és én sosem használom, így amit írsz az baromság. Viszont nekem a munkahelyem budapesten van, és ez a cég vállalkozási adót is budapestnek fizeti meg ergo tehát budapestnek komoly haszna is van abból, hogy én nem a lakhelyemre járok dolgozni, hanem budapestre.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 10:28:52

Én azt nem értem, hogy miért jó pár száz milliárdot kihúzni a bankok zsebéből és viszonylag kevés gazdag embernek odaadni? A szegényebb nagyobb rész nem tudja igénybe venni. Viszont az önkormányzatok és az állami hetel felvétel sokkal nagyobb volumenű volt. Azt viszont nem oldja meg. Csak az államcsőd.

Viktus 2012.01.30. 10:30:08

@STX Joe:

Ahm nézzük Matolcsy zsenialitása nélkül lenne az EURO 290 körül max. mennyi is volt a csúcs? 320? :D A CHF pedig lenne 230 körül max. mennyi is volt a csúcs?

Ennyit a demagógiáról.

Érdekes módon most pár hétig kussban volt Matolcsy az Orbán csak megígérte, hogy rendezi a sorainkat a nyugat felé, és nézz rá az árfolyamokra ... csak nem szépen csordogálnak lefele.

Viktus 2012.01.30. 10:32:46

@TrueY:

Kit érdekel a szegényebb rész? ők a maguk kis világában elvannak. Ők meg a jó cimboráknak ez jó volt, ahogy az szja változás, gyerekesdi stb. tutiság is mind jó.
Nem csupán a szegényebbek a középosztály is letojva csúszik lefele a gazdasági miniszter pedig olyan szinten leledzik, hogy azt képzeli ma Magyarországon a napidíjából egy hónapig lehet megélni lásd. a múltheti 48 ezres beszédét www.nograd24.hu/matolcsy_47ezerforintbolmanagyonjolmeglehetelnimagyarorszagon_video

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.01.30. 10:32:51

@nanehogymár: A munkabérüket is az adófizetők pénzéből állja. Ilyen alapon mondhatnád azt is, hogy milyen alapon különbözteti meg az állam a közalkalmazottakat, akiknek ad fizetést, és a magánszféra alkalmazottait, akiknek nem. Tekintsd úgy,. hogy implicit béremelést kaptak a közalkalmazottak.
Az persze, hogy mennyire korrekt fizetést emelni a közalkalmazotti szférában ahol szemben a magánszektorral a bérpótlást (értsd, 216K(?) bruttó alatti bér nettója ne csökkenjen az új szabályokkal) automatikusan alkalmazzák, erősen vitatható.

CyberPunK 2012.01.30. 10:33:01

@Meridian74: Budapesten se muszáj autóval közlekedned. Sokan megoldják nélküle. Az más kérdés, hogy kényelmesebb neked. Amúgy úgyis lesz majd dugódíj...

fetyisob 2012.01.30. 10:33:36

csepeliek a napokban kapnak levelet a fideszesektöl!
vörös csepel " cimmel !
kb 10 millioert !
azt taglalják micsoda szar élet volt 10évig! de most mennyivel jobb...

sárkányfő 2012.01.30. 10:34:16

@Viktus: Nem az Orbán-Matolcsy kussolás miatt korrigál a forint. Ezekben a trógerekben már senki sem bízik. A piac azt kezdi beárazni, hogy Orbán végre tényleg rákényszerül aláírni az IMF-hitelt.
Azaz a forint árfolyamában az IMF-nek szóló bizalom ölt testet, az IMF-nek köszönhetjük az erősödést.

Transylvanianmixedgrill 2012.01.30. 10:35:15

@Meridian74:

Bárhogyan is csűrjük csavarjuk, oda lyukadunk ki, hogyha a fülkeforradalmi kétharmad által megválasztott kormány NAGYON AKARNÁ, be tudná hajtani ezektől az adócsalóktól a pénzt. De nem akarja.

Egyrészt kényelemből. Másrészt mert ő maga is ebbő lgazdag. Haramdrészt, mert a szervezett felvilág enyhén szólva erőszakossá válna, ha az érdekeik sérülnének...

irónika 2012.01.30. 10:36:10

A BKV helyett inkább a posthoz szólnék hozzá. Több oldalról is.
Egyrészt. A rögzített árfolyamon történő részletfizetés sosem lesz olyan jó ajánlat, mint a végtörlesztés, mert a töke továbbra is kitett lesz a CHF árfolyamnak.
Másrészt. Ha eltekintünk a végtörlesztéstől, ami egyébként tudjuk milyen óriási károkat okoz az országnak, akkor az árfolyamgát új rendszere sokkal jobb, mint a korábbi volt, ahol a cél mögött inkább egy végelges és teljes eladósodottság jött a résztvevőknek.
Az új rendszerben a rögzített árfolyam feletti aktuális rész két felé bomlik (bár a kamaton és a tőkén kívű mást is kell fizetni, például: kezelési költség, amit nem tudunk, hova sorolódik). A tőkerész - a normál forintkamatoknál alacsonyabb díjon kamatozik, míg a kamatrészen lévő összeget az állam és a bank közösen fizetik. Nézzük csak ezt meg mit is jelent a bank számára. ( Az egyszerűbb számítás okán vegyük a CHF árfolyamát 240 Ft-ra.) A bank a CHF hiteleket legmagasabb 1-2%-os kamat mellett tudja felvenni, míg ezt legalább 3-4% felárral adja tovább, a kezeleési kötlségtől most tekintsünk is el. A 180 Ft-on történt rögzítéssel a kamat 75%-át (180/240), azaz legalább 3-4%-ot megkap az adóstól, míg a gyűjtőszámán felhalmozottrésznek a felét, azaz további 0,5-1%-ot, tehát a fentiek alapján a bank óriási áldozatvállalása mit is jelent? Lemond a kamatnyeresége egy részéről. Azaz az áldozathozatala kizárólag a nyeresége egy részének elengedését jelenti, miközben az ő kezében van továbbra is, a kamatnyereség megállapításának a joga. Ebbel számomra az származik, hogy a bank optimumot fog számolni a kamatok meghatározásánál. Ez pedig két csooportnak lesz kedvezőtlen. Az adósnak és az államnak.
Nézzük meg a dolgot az adós szempontjából.
Köztudomású, hogy az egyenlő összegű havi törlesztőrészletek okán egy hitel futamideje során az első időszakban döntő részben kamatokat, míg a végén javarészt tőkét törlesztünk. A mai hitelek legnagyobb százaléka még az első harmadban, maximum felénél tart, így sejthető, hogy a törlesztőrészlet közel fele, de harmada biztos kamattörlesztésre megy el. Ez alapján pedig kijelenthető, hogy az adósok valóban kisebb terhet kell, hogy vállaljanak ahhoz képest, amit az elmúlt cca. egy évben fizettek, de nem kisebbet, mint amit a hitelszerződés megkötésekor kellett fizetniük.
Tehát a "mentőcsomag" tényleg segít, ha a mai állapotot nézem, de ha az állam tényleg jól tárgyalt volna, ez lehetett volna jobb, sokkal jobb is.

molaris 2012.01.30. 10:36:27

Ennek a 10.000 Ft- nak azért elég puskapor illata van.

Meridian74 2012.01.30. 10:36:37

@STX Joe: "Ez amit a posztoló írt a végére, teljes MSZP-s szintű demagógia"

Azt is tegyük hozzá, hogy akik a mostani posztot írták, négy évig ekézték az MSZP/SZDSZ-t... csak hát annyira besértődtek a MANYUP pénzek "elvételén", hogy piros helyett is sárgát látnak...

pedig az igazság erről szól - ebben szó esik arról is, ha nem lenne visszavéve a manyup, akkor mi lenne:
indavideo.hu/video/Velemeny_a_magannyugdij-penztarak_allamositasarol_Dr_Bogar_Laszlo

lehet fikázni az illetőt, meg szarozni hogy ki a fene ő, de az, amit állított, az közgazdasági alapokon van, még ha a magyarázat közben először felcserélte a kínálat és kereslet oldalt, amit persze ő is észre vett és korrigált menet közben...

aztán itt van az államadósság kérdése is, ez is megcáfolhatatlan tényeken alapul:
indavideo.hu/video/Nehany_gondolat_Magyarorszag_eladosodottsagarol

csárli hárper 2012.01.30. 10:39:07

@STX Joe:
pár éve nem arról volt szó hogy mindenért a miniszterelnök a felelős?
vagy az már elfelejtődött ebben büdös nagy szabadságharcban?

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 10:39:10

@Viktus: Már bocs, de 290 alatt a juró. Kit érdekel hogy mennyi volt? Ha nem kerestél a gyenge forinton akkor hülye vagy. Az erősön sem fogsz.

Morbo, a megsemmisító 2012.01.30. 10:40:42

@sárkányfő: 34% és ugyan akkora arányban vonják el a bevételt mint bármelyik másik településtől, ez a 99% simán hazugság...
Ráadásul azt a 34%os gdpt nem a főváros hanem az emberek állítják elő. Mivel itt és az agglomerációban él a lakosság majd 34% is + magasabb a fizetések az országos átlagnál.

"Gyakorlatilag Budapest hordja a hátán az országot"
Ez hogy sikerült abból levezetned hogy budapest 34% az ország maradéka meg 66%????
(nem mintha fordítva igaz lenne, de ekkora marhaságot rég olvastam, utoljára Horváth Csaba mszps főpolgármester jelölt jött elő ilyen demagóg faszságokkal, szerencsére nem sokan szopták be, de látom te igen)

Meridian74 2012.01.30. 10:41:27

@CyberPunK: csahogy én 26 km-re lakom, biciklivel nem megoldható a bejárás, mert zuhanyzó sincs. Mivel a tömegközlekedés, VOLÁN-t is beleértve fos, NINCS MÁS VÁLASZTÁSOM.

Azt hiszed jókedvemből tankolok el 20 ezer Ft-ot a béremből havonta, és költök a kocsira karbantartások miatt időnként 20-30ezreket?

Nem mellesleg a most tervezet 10ezer/hó Ft-ért nem lenne jobb a BKV, ugyanúgy lerohadna a metró, ugyanúgy nem férnék fel a buszra reggel, ugyanúgy nem járnának a buszok sűrűbben, akkor amikor én járok melózni, stb.

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2012.01.30. 10:41:27

kell a pííz, naaa:

Kétszer is leállt a metró hétfő reggel
Először az Árpád hídnál éreztek füstszagot, aztán
a Deák térnél kezdett füstölni egy szerelvény.

Diox 2012.01.30. 10:42:39

@CyberPunK: Nem feltétlen az adóra gondoltam, hanem arra, hogy nekem be kell jönnöm Budapestre, a közlekedés kiváló szervezése folytán kocsival. Szívesen bringáznék én, de 30 km-ről macerás kicsit. Olyan adó kellene, ami a tényleges használat után lenne fizetendő.
De mindez teljesen off !!

Cirbolya_sentinel Narancs himnusz - · http://tiny.cc/z9ur9x 2012.01.30. 10:43:22

jahh, elfeledtem, természetesen most nem nokia dobozba tólják át, hanem a haveri bankokkal, de a lények ettől nem változik ;)

Viktus 2012.01.30. 10:50:06

@Silverstein -'I was lucky'-:

Nem kerestem amiből kereshettem volna befizettem adóba, és tényleg hülye vagyok, mert én még fizetek olyasmit nem is keveset ... Matolcsy minden ötletelése csattant rajtam.

cicmen (törölt) 2012.01.30. 10:50:31

Áttolja a következő kormánynak!

Ez hatalmas!
Az MSZP módszereivel élnek!
Le kellett volna védetni! !!!!!!:)

Diox 2012.01.30. 10:50:37

A poszthoz is hozzászolnék: nekem nincs bank fóbiám, de nagyon gyanús, ha erőnek erejével a bank győzköd, hogy ez nekem milyen jó lesz. Valami ilyesmit mondtak 4-5-6-7 éve, a deviza alapú kölcsönre való rábeszéléskor is. És az sem tetszik, hogy az állam - noha a polgárok védelméről papol, a bankok malmára hajtja a vizet azzal, hogy a jelenlegi körülmények változtatásával - ami most akár jó is lehet a hitelesnek - gyakorlatilag a banknak ad lehetőséget, hogy hosszabb idő alatt, talán még többet is szedjen be a bajbajutottaktól. Mi a fenét is kezdene a bank egy házzal, aminek kezdetettekkor max értékének felére adott hitelt, közben a hitel a ház értékéig növekedett és a bank az ingatlan étékének feléért adná el a házat. Bukna 50 %-ot ...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.01.30. 10:52:05

@irónika: nem vagyok abban biztos, hogy ha valaki öt év múlva, amikor a gyűjtőszámlán felgyülemlett tartozást a nyakába kapja az adós, akkor azt tudja fizetni. Még akkor sem, ha csak 50%-át kell megfizetnie a forint kamatlábnak. Hirtelen a nyakába esik egy (kis hitel esetén) 4-500 ezer forintos, nagy hitel esetén több milliós további adósság, amit megint törlesztenie kell, valahány éven át - és akkor fog a jelenleginél még biztosabban bedőlni.

Egyetlen kivételt tudok elképzelni: ha ezt a tartozását elinflálják úgy, hogy a havi törlesztő részlet növekedés nem jelent semmit.

Szerintem ezt nem így kellett volna megcsinálni, egyetértek veled, már az elképesztően sokat segített volna, ha a kormány csak annyit szabályozott volna, hogy az árfolyamterheket csak az aktuális törlesztő részletre vetítve érvényesítheti a bank. Így a banki kockázatot a bank, az ügyfélkockázatot az ügyfél viselte volna, és nem lehetett volna cirkuszolni - az egyébként tényleg teljesen elkúrt - végtörlesztéssel. Nem utolsó sorban minden bank a saját kockázatvállalásának mértékében szopott volna, ezzel a mohók pórul jártak volna, az óvatosak meg jól járhattak volna.

Szóval szerintem elbaszott dolog a devizahitelezés szabadon engedése, de a kezelési is az volt.

sárkányfő 2012.01.30. 10:52:46

@Morbo, a megsemmisító:

"Jövőre a helyben szabadon felhasználható személyi jövedelemadó maradékát is elvonja az állam az önkormányzatoktól"

"Az önkormányzatiság egyik alappillérét szüntetheti meg az Orbán-kormány jövőre, ha a személyi jövedelemadók maradékát is elvonja a helyhatóságoktól. A hvg.hu több forrásból származó értesülései szerint ugyanis éppen erre készül a kabinet, ráadásul nem csak az szja, a helyi iparűzési adó (hipa) egy része, hanem a gépjárműadó is „ugorhat” a települések büdzséjéből.
Ezzel húszéves folyamat zárulhat le: a rendszerváltás „idilljében”, az önkormányzati törvény elfogadásakor ugyanis a személyi jövedelemadó teljes összegét átengedték a helyhatóságoknak. Igaz, ez az állapot mindössze egyetlen évig tartott, mint a Helyi Obszervatórium Intézet összesítéséből kiderül, már 1991-ben felére csökkentették az arányt, majd még szintén az Antall-kormány 30 százalékra vágta vissza a helyben, szabadon felhasználható részt."

hvg.hu/itthon/20111011_szja_onkormanyzat_elvonas

Szóval pontosítanék: nem 99, hanem 100%-ot vonnak el :)

hááááát 2012.01.30. 10:54:07

Na most akkor akik a legtöbbet autóznak Budapesten, az agglomerációból jövő dolgozók illetve iskolások. Ezek az autósok nem fizetnek? Én miért gondolom megint azt, hogy Budapest fogja megfizetni a kormány illetve az elöző kormányok hibáit, lopásait?

Meridian74 2012.01.30. 10:54:16

@Transylvanianmixedgrill: így van. ebben egyetértünk, de ezt már a választások előtt is tudtam, éppen ezért nem szavaztam a fideszre, hanem a jobbikra. Az lehet, hogy a jobbik se tudott volna e téren csodát tenni, de még mindig több elszánás volt bennük e téren mint másban.

tomwar 2012.01.30. 10:56:51

@STX Joe: EUR/CHF 1.43555 2010.04.25
1.20555 2012.01.30 09:20
EUR/HUF 265.68 2010.04.25
EUR/HUF 295.662012.01.30 09.20

www.xe.com

Viktus 2012.01.30. 10:57:24

@hááááát:

Igen, de azok parkolnak nem kis pénzért pl. na mármost azon pénzeket, miért nem eleve a BKV üzemeltetésére szánták? ja, akkor a parkolási céget vezető cimbora nem ferrarit vett volna cégautónak? :D

Diox 2012.01.30. 10:57:52

Na igen: amikor az ünnepek között írt levelet OV, változtak a végtörlesztés szebályai is. Nekem 2012.02.17-ig kellett volna végtörleszteni, az új szabályok szerint 2012.01.30-ig bizonyítanom kell, van-e pénzem erre. Múlt pénteken érdeklődtünk a banknál, beérkeztek-e az átutalások, közölték, ha délig nem ér be, veszett fejsze, nem tudják lekönyvelni. Vagyis nem 2012.01.30, hanem 2012.01.27 a határidő. Nem kis rohangálás volt, a még be nem érkezett önkéntes manyup pénzem helyett 2 óra alatt kiegészíteni a kívánt összegre számlán heverő összeget. (apropó, 2 hétig kinek fiall az a pénz?)
Remélem, ma senki nem koppan a határidő miatt ...

Meridian74 2012.01.30. 10:58:13

@sárkányfő: Legalább a hunvald-féléknek nem jut semmi sem. Igaz, helyettük lesznek lázár-félék, akiknek ez "jár"...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.01.30. 10:58:17

@Diox: Nagyon jól látod, szerintem alapvető lett volna, hogy kényszerértékesítés során a banknak már megfizetett tőkét le kell vonni az értékesítési árból, és csak a reszlit kaphatja meg a bank, további követelése nem lehet. Azon percen szűnt volna meg a 30 milliós házak 15 millióért való elkótyavetyélése, és a bank tett volna meg mindent a hitelezés fenntartásáért. Ugyanakkor a bank viselte volna a kockázatot, ha olyasvalakinek adott 1% önrészre 99% devizahitelt, akinek a pénzügyi helyzete nem tette lehetővé annak vállalását. Ugyanis a bankok rendelkeznek hitelbírálati osztállyal, és ha nem a mohóság vezérelte volna őket, akkor nem lettek volna ilyen ökör kondíciók.

És mégvalami: természetesen ugyanez igaz a gépjármű lízingre is. Ha a bank akkora barom, hogy egy 3 Mio-s autóra adott 2,9 Mio hitelt, ami most 5 Mio, amikor az autó már csak 1 Mio-t ér, akkor a bank volt hülye, viheti a kocsit, mert az ügyfél pénzügyi helyzetét nem az elvárható gondossággal térképezte fel.

MCat 2012.01.30. 10:59:32

Én nem hinném, hogy hajlandó lenné(n)k finanszírozni havonta 10.000 Ft-al egy csődtömeget, melyet évekig szétlopkodtak és dilettánsan vezettek. A BKV egy életképtelen szerencsétlenség és nem hiszem, hogy a havi 10.000 Ft hosszútávon megmenthetné, amennyiben jelenlegi formájában és strukturájában megmaradna. A legjobb lenne fokozatosan magánkézbe adni, így lehet, hogy a jegyárak emelkednének (nem mintha egyébként nem emelkednének), de legalább ennek fejében hosszútávon egy minőségi szolgáltatást kapnának az utasok.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.01.30. 11:00:05

Az van, hogy elnémítják a kritikákat és csak a százezres, őket ünneplő tömeget látják. Tudják, lehet nem kóser amit csinálnak, de amíg nincsen erőteljes tiltakozás, addig csak csinálják tovább.
Akinek ez nem tettszik, írjon a kerületi képviselőjének rendszeresen, mi a valós helyzet. A miniszterelnököt a választott képviselők támogatják, ha ez a támogatás megszűnik, a kormány megbukik.

Morbo, a megsemmisító 2012.01.30. 11:00:22

@sárkányfő: na de ezt nem csak budapesten hanem mindenhol.....

Egro ha egy kisebb város ugyan ezen feltételek mellett megtudja oldani a saját tömegközlekedését akkor nálunk is meg lehetne oldani azt simán.... 4es metró nélkül pl. szerintem semmi baja nem lenne a BKVnak, vagy ha nem a legdrágább SIEMENS villamosokat veszik meg....
Ergo Budapest saját magának csinálta a bajt, ez most nem gyucsány meg Orbán hibája hanem Demszkyé meg Tarlósé (főleg demszkyé a 4es metró miatt ugye)

Ixos 2012.01.30. 11:02:04

Vastagbor, sajnos borzalmasan demagog egy blog lett ez...Pedig jol indult...Errol a temarol meg annyit, hogy ha en jol ertelmezem a megallapodast, amit a Bankszovetseggel irtak ala, akkor a torlesztoreszlet kamatreszenek 180 CHF feletti reszet atvallalja a bank es az allam, mivel annuitasos hitelekrol beszelunk, a legtobb esetben a futamido elejen szinte csak kamatot fizet a polgar. En azt gondolom, hogy ez a megoldas igenis segitseg, nyilvan ugyanugy szarban van a haza, de azert ez is valami...

sárkányfő 2012.01.30. 11:04:51

@Morbo, a megsemmisító:

"4es metró nélkül pl. szerintem semmi baja nem lenne a BKVnak"

Ha majd úgy döntesz, a valóságban akarsz élni, szólj, welcome pezsgővel várlak.

nanehogymár 2012.01.30. 11:05:14

@koc: ez csúsztatás, megint mellé ment, ugyanis akinek nincs devizahitele az nem kap "emelést". a magán - állami fizetés párhuzamod meg nettó baromság jelen esetben.
a kipótlásról meg ne is beszéljünk. az is vérlázító, bármennyire is sajnálatos a kereseti helyzet. nem kellett volna elkúrnia a fidesznek az szja-t. de ez más tészta.

Morbo, a megsemmisító 2012.01.30. 11:08:44

@sárkányfő: amennyit elkurtak/elkurnak a 4es metrora abból simán finanszírozható lett volna a bkv fenntartása, jó nyilván nem "semmi" baj nem lett volna, de nem lenne csőd közelben az biztos.

sárkányfő 2012.01.30. 11:09:17

Egyébként nem lesz útdíj. A Fidesz "megvédi" az embereket az útdíjtól.
Majd suttyomban felemelnek valami adót, vagy különadó a gyógyszercégekre, ilyesmi, és mindenki boldog lesz, mert a népek nem látják majd át, hogy így is - úgy is ők fizetnek.

Kobo82 2012.01.30. 11:09:19

Sajnos, vagy szerencsére nem vagyok sem közszolga, sem nyugdíjas, így nem mondhatom el magamról, hogy személyesen a miniszterelnök írogat nekem havonta. Viszont van devizahitelem, és érzem én is a "törődést", mielőtt kormányra kerültek, 34ezer körül törlesztettem, manapság ugyanez 47 ezer. A "senkisemjárhatrosszul" adórendszerük újabb 10ezret emel ki a zsebemből. Köszönöm a Kedves Vezetőnek! Úgy vélem, mindenkinek jobb lett volna, ha meg sem próbálnak megmenteni senkit. Szívesen írnék én is neki valamit, de azt hiszem, túl sok mondatot ki kellene cenzúrázni, hogy kultúrált legyen a levél hangneme.

Diox 2012.01.30. 11:09:26

@Ixos: Attól tartok, nem ilyen rózsás a helyzet. A havi törlesztő részlet két részből áll, kamat tartozás és tőketörlesztés. Ez kezdetben úgy néz ki, hogy túlnyomórészt a kamattartozást kell fizetni és a tőketartozás nem csökken. A bank előre elkéri a futamidőre szóló kamatokat (Ügyes :))
Ennek a kamattörlesztésnek 1/3-át nyelné le a bank, 1/3-át a kormány (vagyis mi) és 1!3 menne számlára. Mivel mostanában nem adtak deviza hitelt, valószínűleg a hitelesek jó része már kifizette a kamatokat, a tőkét törlesztené, ha tudná. Én legalábbis így értelmezem az "évezred üzletét" ...

nanehogymár 2012.01.30. 11:11:25

@fetyisob: naés? propagandára mindig tellett. kell a sleppnek a pénz vazze! hogy képzeled?!

Légvárak 2012.01.30. 11:13:37

Jah kérem, el kell dönteni: vagy fizetünk havi tízezret BKV-bérletre és a fél napunkat a BKV-vel töltjük (járatkimaradás, ritkítás, füstölő metró vagy busz stb. - jóllehet egyszerűbb lenne a BKV-nál dolgozni, mert akkor valamit ők fizetnének nekünk:D), vagy "luxusautózgatunk ennek többszöröséért a dugókban. Ilyen apróságokra már gondolni sem merek, hogy valakit azonnal Bp.-re kell szállítani vidékről, mert csak itt van megfelelő orvosi ellátás vagy a gyermek egyszeri láthatásának költségein felül még +10 ezer havonta. Érdekes lesz.. A taxisok - főként akik az agglomerációból bejárók - ők is + 10 ezer adó? Mert a BKV xarban van? Talán az elmúlt - mondjuk 5 év BKV vezetők több száz milliós jutalmából és végkielégítéséből ezt nem lehetne bevasalni?

nanehogymár 2012.01.30. 11:16:04

@Meridian74: ezt nem csak az államadósság szempontjából, hanem egyébként is lehetett volna normálisan csinálni, az már kérdéses, hogy át lehetett-e volna alakítani, a szétbombázás helyett.
viszont az alapötlet a fenntarható nyugdíjrendszer kapcsán kivitelezhető lenne (lett volna). hogy ehhez számos feltétel nem volt adott, na azt fel lehet róni a mindenkori kormányoknak. kezdve a 98-as orbán érával ugye. természetesen biztos van más lehetőség is. de ez nem a jelenlegi állami rendszer nyilván.

lyken 2012.01.30. 11:16:11

@Meridian74: "Nem, ez nem így van... most is kaptak pénzt az államtól, azaz közvetett módon például tzőlem is, ha úgy vesszük."

Az új kormány ugyanúgy benyelt BKV támogatást, mint az előzőek. A "Nem, ez nem így van" hozzáállás ezen nem segít.

Elszámoltatás: te se gondolod komolyan, hogy ezt a bentlévő politikai erők megszavaznák? A parkolási pénzeket se piszkálják, a 2000 milliárdos Grippen ügyet se piszkálták, az autópálya pénzeket se piszkálták, a fidesz&Josziptot ügyet se piszkálták, a Közgép ügyet se piszkálják, stb.
Ezt bőven lehetne még sorolni. Túl kell tenni magunkat a pártálláson és elfogadni, hogy mindnek enyves a keze. És azt is el kell fogadni, hogy ez nem fog megváltozni, mert önként nem fognak távozni, lecserélni pedig nem lehet őket, mert nincs váltóerő. Pár éve az adótehek 40% körül voltak, ma 51%-ot direktbe elvesznek a fizetésekből, további 10%-ot meg ilyen-olyan plusz adók és terhek formájában kell leperkálni. A maradék 40%-ból meg lesz még áfa és hasonlók. A végére a fizetésed mindössze 20% körüli része van elköltve, a többi elment ilyen-olyan adóra. Ez meg szépen erősíti a fekete gazdaság gyarapodását. Közben meg minden párt tovább lopja azt a pénzt, amit az egyre kevesebb adófizető fizet be.

Szabad Gábor 2012.01.30. 11:19:10

100 ezernek a törlesztés, 1 milliónak a vég

Miért kellett Kósa Lajost 16,5 millióval kisegíteni?

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1532_100_ezernek_a_torlesztes_1_millionak_a_veg

Viktus 2012.01.30. 11:20:27

Napokon belül elfogyhat a légitársaság pénze, értesült az Index több forrásból. Ha az állam a január eleji brüsszeli döntésnek aláveti magát, és a cég lényegében egyetlen tulajdonosaként nem költ – mert nem költhet tovább – a finanszírozására, a légitársaság gépei februárban már aligha szállnak fel. Az utolsó reménysugarat a Malév pénteki közgyűlése jelenthette volna, ám azon nem döntöttek újabb tőkeemelésről. A csőd azért jönne különösen rosszkor, mert a vállalat eredményei az utóbbi időben látványosan javultak.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/30/malev/

Erre meg lehetne a gyalogosadó ezer forint / koponya Budapesten :D

Transylvanianmixedgrill 2012.01.30. 11:21:25

Na jó, kezdjünk el komolyan beszélni a BKV ügyről, még ha offtopik is.

Ez az egész 10 ezer Ft-os izé egy nagy blöff, a kormánnyal folytatott tárgyalásokban használt erős zsaroló eszköz a minél jobb pozíció kiharcolására. Tarlósék bedobták, és most egyrészt tesztelik a közvéleményt (lesúlytó). Másrészt, nyilván a kormány asztalra majd leteszik a haragos napilapokat, blogokat, hogy látjátok kedves kormány, ezt már nem fogják lenyelni a zemberek, szóval gondoljátok csak át szépen, inkább valahonnan fű alól adtok még 21 milliárdot, vagy jön a népharag.

Ennyi, nem több. Ismerve a kormányt, ez a 10 ezer Ft-os izé nem fog megvalósulni, pénz át lesz utalva Orbán Viktor keze által, kétségünk ne legyen effelől. Majd a kreatív kormánycsapat szépen einstandol valahonnan, vagy országos adót emel, egykutya.

Behajtó70 2012.01.30. 11:22:47

"Mekkora kamu az árfolyamgát"

Nem nagyobb, mint "a 2008-ban felvett IMF hitelek visszafizetése legyen már az új kormány dolga" gyurcsány féle esemény.

Diox 2012.01.30. 11:23:06

@Szabad Gábor: de a kommunikáció meg tette a hatását: "legalább valaki megpróbált segíteni az adósokon". Csak az a szomorú, hogy azt a helyzetet is ők idézték elő, hogy sokan segítségre szuroltak, hozzájárultak - nem tudom szándékosan vagy sem - a körülmények rosszabbra fordulásában. És ha a végén ki is mászik az adósok 30%-a közvetlen bajból, azt a többi 70 % fizeti meg. Miközben a kormány folyton számokkal igazol minden intézkedést. Pontosabban egy számmal, a parlamentben elért 2/3-al ...

Diox 2012.01.30. 11:24:51

@Behajtó70: Tulajdonképpen milyen gyakori, hogy valaki előbb törleszti azt a kölcsönt, amit majd valamelyik utódja felvesz?

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.01.30. 11:28:01

@nanehogymár: Semmiképp sem csusztatás, maximum tévedés. Már csak a csúsztatás definíciója miatt. Abban igazad van, hogy akinek nincs devizahitele nem kap semmit. Így hát az eredeti problémafelvetés, a diszkriminálás megállja a helyét, csak éppen devizahiteles közszolga és nem devizahiteles közszolga között. Számomra régóta fájó pont, hogy - és itt fontosnak tartom jelezni, hogy nincs forinthitelem - a forinthitelesek az igazi vesztesei a devizahitelek körüli macerának. Hiszen ők azok, akik felelősségteljesen döntottek a hitelfelvételkor, vállalva, hogy többet kell fizetniük, cserébe azért, hogy az árfolyamkockázattól biztonságban legyenek. Mostanra kiderült, hogy az árfolyamkockázat ugyan van, de jóval kisebb, hiszen ebbe beszáll az állam, segítjük a felelőtlenebb embereket ahol tudjuk (ami bizonyos módszerek esetén nem feltétlen baj, mások esetében meg igen), de mindeközben az aki _végig_ a magasabb törlesztőt fizette, ezzel közvetve az egész ország gazdaságának jót téve, az semmilyen támogatást nem kap.
Ami a nettó hülyeséget illeti, valóban azt írtam, hiszen ez egy direkt hülye példa volt arra, hogy miért valótlan az érved. Látom így neked is átjött, és helyesen értékelted, aminek örülök.
Megjegyzem nem feltétlenül a végkonklúzióban tér a véleményünk, hanem abban, ahogyan oda eljutunk. És jelen körülmények között ez nem mind1. Mivel a kormány hibáit lehet demagógiától mentesen 100%-osan vegytiszta logikával kritizálni, pont ezért máshogy nem is érdemes.

nanehogymár 2012.01.30. 11:28:04

@Morbo, a megsemmisító: kisbetű az mindkettőnél
@Diox: bár még nincs kinn a jogszabály, de a kamatfizetést teljes egészében átvállalják a devizahitelestől és csak a tőkerész megy a különszámlára

stf! 2012.01.30. 11:28:58

@Le_Penseur: De a legviccesebb az, hogy azt hiszi mindenki, hogy ez így is lesz...
Volt már rá példa, hogy "nem sikerült" valami...
Miért kell OV-nak mindig mindenkit összeugrasztania valakivel?
Valaki vehetne már neki egy pofonfát.

Viktus 2012.01.30. 11:31:07

@Diox:

Az a baj eleve, hogy a 30%-tól nagyon messze van az a szám akinek ez segítség volt lásd. 1.2 millióból 120 ezer az leginkább 10% körül ... sőt, ha az eszetlen gazdaságpolitika következményeképpen bukott autós hitelekről is beszélünk 3% sincs.

Diox 2012.01.30. 11:33:03

@nanehogymár: még nincs kint a jogszabály - vagyis bármi lehet :(. Ennek ellenére, mivel a bank a futamidő elején elkéri a futamidőre vonatkozó kamatokat, a törlesztési időszak felénél járó adós, már kifizette a kamatokat. Vagyis pillanatnyilag csökken a fizetendő részlet, de a számlán felhalmozódó tőkerész ismét csak kamatozik, nemde?

VT Man 2012.01.30. 11:33:13

@Behajtó70:
"Nem nagyobb, mint "a 2008-ban felvett IMF hitelek visszafizetése legyen már az új kormány dolga" gyurcsány féle esemény. "

Hát igen, azért ebben van valami. 2008-ban olyan hitelt felvenni, aminek a szerződése (ami nincs is, mert titkos) azt írja, hogy 2010-ben, a kormányváltás után kell majd 2 év alatt visszafizetni, elég szemétség.

Nyilván arra számítottak, hogy jön a Fidesz, de nem tud semmit tenni, mert az IMF hitel megköti a kezüket.

nanehogymár 2012.01.30. 11:33:47

@Behajtó70: ha segghülye vagy és nem vagy képben minek dobálózol az IMF-fel? :D most nem veszünk fel hiteleket egyfolytában? sőt IMF-től úgy tűnik! ezt ki fizeti vissza he?

Diox 2012.01.30. 11:35:11

@Viktus: a lényeg, egy feltehetően tehetősebb kissebbség nyert a rosszabb lehetőségű többség rovására. A végtörleszteni nem tudó hitelesek körülményei még rosszabbak lesznek.

Diox 2012.01.30. 11:35:58

@nanehogymár: lehet, hogy a piaci hiteleket nem is kell visszafizetni :)

Viktus 2012.01.30. 11:37:08

@RAMBO:

Így-így. Nekem is az a kedvencem, hogy a jónépet fikázza mindenki minek vették fel a hitelt ... viszont a zseni közgazdászokat senki meg nem is vállalják a felelősséget, mikor a százezres bér mellé kiadták 0 forint befizetésre az új suzukira a 10 éves chf hitelt ...

VT Man 2012.01.30. 11:37:34

@tomwar:
"EUR/CHF 1.43555 2010.04.25
1.20555 2012.01.30 09:20
EUR/HUF 265.68 2010.04.25
EUR/HUF 295.662012.01.30 09.20"

Tehát az EUR-CHF 16%-ot gyengült, az EUR-HUF pedig 10%-ot.
Akinek meg CHF-HUF, az megszívta, mert a kettő együtt játszik.
Plusz mindenkit megszivattak a bankot, amikor a csökkenő CHF kamat mellett még emeltek a kamataikon vagy 2%-ot, egyoldalúan.

nanehogymár 2012.01.30. 11:41:07

@koc: ebben kontextusban akár igazad is lehet (forintos vs. devizás), de a diszkrimináció az elsősorban a devizahiteles közszolga és nem közszolga között adott/erőteljesebb, akárhogy csűrjük-csavarjuk, épp a nem devizahiteles közszolga "példája" kapcsán szembetűnő ez.
de végülis feleslegesen ne ismételgessük, ha nem látod be, én nem foglak győzködni, a te álláspontodat meg nem tudom elfogadni. :)

VT Man 2012.01.30. 11:43:22

@Diox:
"Attól tartok, nem ilyen rózsás a helyzet. A havi törlesztő részlet két részből áll, kamat tartozás és tőketörlesztés. Ez kezdetben úgy néz ki, hogy túlnyomórészt a kamattartozást kell fizetni és a tőketartozás nem csökken. A bank előre elkéri a futamidőre szóló kamatokat (Ügyes :))"

A bank nem kéri el előre a kamatot, hanem ilyen a matematika. Amíg nagy a tőketartozásod, addig nagy a kamat, és addig kevés megy el a tőke csökkentésére havonta.

nanehogymár 2012.01.30. 11:44:25

@Diox: én erről nem is állítottam mást, a rákerülő tőkerészlet kamatozik 5 évig x %-on aztán egyelőre még nem tudni, hogy 5 év után mennyi lesz az y % ! mert amíg nem lesz visszafizetve ez is ketyeg majd.

NYJetsTD 2012.01.30. 11:44:33

Ez a levél és az útdíj ötlet is csak azt jelzi:
1. fogalmuk sincs mi lesz mondjuk egy hónap múlva
2. kurvára nincs lové
3. ezt a kettőt valahogy le kellene kommunikálni, de úgy, hogy
emútnyócév és gyurcsány mindenképpen benne legyen
4. húzzuk az időt, hátha megtörténik a csoda...

Viktus 2012.01.30. 11:52:32

@STX Joe:

Ne felejtsük el Gyurid unortodox politikája nyomán emelkedő CDS felárat amit szintén a hitelesekre tolták a bankok ...

Diox 2012.01.30. 11:53:18

@STX Joe: ööö, igazatok lehet. Azt hiszem, hogy engem megtévesztett az előtakarékossággal kombinált hitelem, mikor is a hitelt nyújtó bankba, csak kamattörlesztést fizetek és a tényleges hitel csak az előtakarékosság letelte után csökken lényegesen. Ez mekkora szívás volt, a konstrukció miatt a bankok nem adtak hitelt, az alap meg nem szólt, hogy ők is rendelkeznek ilyen végtörlesztést segítő hitellel. Aztán csak azt olvastam, hogy már nem is adnak többet. Feltehetően más bankok ügyfeleit környékezték meg ajánlattal, a saját ügyfél már meg van, minek zaklatni ...

Diox 2012.01.30. 11:55:34

@Viktus: a lényeg az, hogy igazuk volt, az unortodox módszer még nem szerepel a tankönyvekben :) De mi van ha, utálok negatív, elrettentő példa lenni ...

Viktus 2012.01.30. 11:58:32

@Diox:

Neked is igazad van. Szerződéstől függ.

Ixos 2012.01.30. 11:59:21

@Diox: hirdesdkulfoldon.hu/storage/file/Targyalasi_jegyzokony.pdf

"1.2. A program hatálya alatt a 180-270 CHF/HUF, a 250-340 EUR/HUF és a 2,5-3,3 JPY/HUF
közötti árfolyamsávokban a deviza jelzáloghitelek törlesztésére az adós az alsó sávhatárnak
megfelelő árfolyamon köteles azzal, hogy a deviza jelzáloghitel havi törlesztőrészletének az
árfolyamgát feletti részéből a tőkerészt a hiteladós viseli a hatályos gyűjtőszámla-szabályok
szerint. A deviza jelzáloghitel havi törlesztőrészletének az árfolyamgát feletti részéből a
kamatrészre eső hányad 50%-át a pénzügyi intézmények, 50%-át a költségvetés viseli. Az
elszámolásra negyedévente kerül sor mind az állami, mind a banki kamatrész vonatkozásában."

Itt 50/50 van. Magyarul gyakorlatilag a kamatgyujo szamla egyenle folyamatosan 0 kene hogy legyen, csak a tokeszamla novekszik, En ebbol a dokumentumbol ezt olvasom ki.

nanehogymár 2012.01.30. 12:00:10

@STX Joe: hát ja, de lehetne ezt is másképp, ha előírnák a lineáris törlesztést az annuitásos helyett!
@Diox: neked tökéletes az árfolyamgátasdi, ha még van elég időd az előtakarékosságban, mert akkor 0 vagy alig jut a különszámlára

Diox 2012.01.30. 12:11:23

@Ixos: OK, ez a megállapodás. Ugyan aláírva nincs, és ennek hiányzik a törvényi háttere. Szkeptikus vagyok a végeredmény tekintetében. És mindezek ismeretében, Orbán Viktor Minszterelnök úr miért küldött egy ennek kicsit ellentmondó levelet a közalkalmazottaknak? És miért csodálkozik utána az előzőekben említett közjogi méltóság, hogy a pénzintézetek is kicsit kihátrálnak a megállapodás mögül? És miért hiszi azt valaki, hogy egy - bármelyik - évben december 15 után egy mezei állapolgár bármit érdemben el tud intézni, amikor minden hivatalban évvége van?

torvenyfigyelo · http://www.torvenyfigyelo.hu 2012.01.30. 12:11:44

Majd jogalkotással megoldják. Vagy nem.

Diox 2012.01.30. 12:13:03

@nanehogymár: elvileg pénteken befizettük családból kölcsönkért, önkéntes manyupból kivett pénzből a kölcsönt. Elvileg.

fonó 2012.01.30. 12:18:26

A csaladok mar tisztaban vannak vele megis kormanyunk 10 %ra vesz fel hitelt 3-4 helyett 0 novekedesnel. Az eredmeny uaz a kifizethetetlen adossagnovekedes ami miatt szazezrek lehetetlenultek el. GRATULALOK Matolcsy Viagranak.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.01.30. 12:20:48

Gyerekek, itt előbb-utóbb vér fog folyni... Hogy ez rendezett mederben történjen, gyertek vért adni! :)

MŰTÉT
(véradási felhívás)

Ha a műtendő épp műtül,
Műtét van, ám nem mű a tét.
Vér kell, ne féljünk a tűtűl!
Kellemesebb, mint a katét-

-er; ez csak a kari vénát
Szurikálja, s nem az altájt.
Könyöködig sosem mén át,
S nem kiabálod, hogy „Jaj fájt!”.

Műtőben a tét hát való.
Haver, ha vér kell, ne hóvár-
-építkezni menjél, haló!
Téged most véradó-show vár!

VÉRADÁS:
2012. február 3. (péntek) 15:00 – 19:00
Bp. XI. ker., Vásárhelyi Pál u. 4-6., IV. emelet

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2012/01/mutet.html

ui.: TAJ-kártya, személyi! :)

fonó 2012.01.30. 12:21:09

Ennel Veres Janiek is sokkal jobbak voltak pedig.....Ilyen mervu elkurasoz kepest csak ujjgyakorlat volt, ki gondolta volna.

desw 2012.01.30. 12:22:30

@RAMBO:
"Ugyanakkor a bank viselte volna a kockázatot, ha olyasvalakinek adott 1% önrészre 99% devizahitelt, akinek a pénzügyi helyzete nem tette lehetővé annak vállalását. Ugyanis a bankok rendelkeznek hitelbírálati osztállyal, és ha nem a mohóság vezérelte volna őket, akkor nem lettek volna ilyen ökör kondíciók. "

A bank egy LEHETŐSÉGET adott a hitelfelvételre, nem kötelezett rá senkit. Az, hogy a T. magyar állampolgárok pénzügyi idióták, az nem a bank sara.

Sok hitelfelvevő egyszerűen átcseszte a bankot a hitelbírálatnál. pl.: úgy "teremtették" elő a 20% önrészt autóvásárlásnál, hogy papíron 20%-kal többe került az autó, így a teljes valódi vételár ment hitelre.
Másik jóember meg papíron felvitte a fizetését (vállalkozó), hogy ne legyen gond a lakáshitel elbírálásánál.
Ja, most mindkettő szidja a rohadt bankot, hogy miért adtak nekik hitelt.

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 12:23:20

@fonó: Az IMFet nem a 3-4% érdekli, az az apró.

tcom 2012.01.30. 12:31:02

Orbánnak üzenem, hogy nem mindenki veszi be a baromságaidat!!!

Az EU-ban arra hivatkozik, hogy ő elkötelezett EU támogató, de a Magyar nép valamiért kicsit EU ellenes. És ő képviseli az országunkat?! Mekkora szégyen pofátlanul az EU-s vezetők képébe hazudni. Az EU-ba való belépést egy szerződéssel a Fidesz is megszavazta. Igaz tudjuk Orbán szívesen kacsingat kifelé is, főleg ha evvel a retorikával szélsőjobbos szavazókat lehet megtartani.
Szarházi Orbán! Te és szélsőjobbos, populista, kádári pártod EU ellenes és próbálja 20 TV adón, rádióban az EU ellen hergelni az országot. Itthon a szabadságharc az EU ellen propagandált, fűszerezve a Hitleri-Sztálini bank ellenességgel, némi burkolt zsidózással.

Nem kell hülyének nézni a népet. Értjük, hogy egy kakasnak mindegy milyen az a szemétdomb, csak ő kapargathasson, pöffeszkedhessen a tetején, de ez egy ország mégis. Azt is tudom, hogy az út amin elindultál már nem vezet vissza. Ebből már csak úgy szabadulhatsz, hogy elmenekülsz, vagy diktatúrával nyomod el a népet. Ez a fajta hatalommánia, az érzés, hogy százezrek hajolgatnak, hajlonganak, lesik kérésedet, öreg nénikék csókolnak kezet mindent felülmúl. De ez orvosi eset. Mégis vissza kellene menni Grácba egy kis utókezelésre!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.01.30. 12:37:50

@desw: és mit üzent még Hófehérke?

Ha egy vadiúj kocsit, amit kihozol a szalonból, nem tudsz eladni csak a vételár 90%-ért, vagy még kevesebbért, ha egy 3 éves kocsi elveszti értékének a felét, és további két év alatt a a maradvány felét, akkor nem kell egy részlet befizetéséért 0% THM-en hitelt adni. Nem a kereskedők baszták át a bankokat, hanem az előre megállapodott hiteleket forgalmazták a szalonokban.

A bankokat korlátozzák normális országban a lehetőségek megadására (Mifid szabályok). Pontosan azt a célt szolgálják, hogy egy 70 éves mamát a bankár ne dumálhasson rá egy bóvlikötvényre, vagy határidős ügyletre. A mi bankjainkban hitelezési verseny volt, boldog-boldogtalannak adtak jövedelemigazolás nélkül(!) hitelt. Egyébként pedig egy jelzálog hitelnek olyannak kell lennie, hogy a fedezet értéke mindig fedezze a kintlévőséget (kivéve persze a tényleges csalások esetén, amikor a hitelezett házat elbontották, és eladták építőanyagnak). De a mi bankjaink nem így hiteleztek, nem hitték el, hogy az ingatlanlufi kipukkadhat, nem hitték el, hogy a jövedelemigazolás nélküli vállalkozó becsődölhet, nem hitték el, hogy a devizaárfolyam elszállhat. Márpedig megvolt rá az apparátusok, de győzött a mohóságuk.

Persze, analfabéták a magyarok (szerintem nemcsak pénzügyi, de mindegy). De ebben az esetben a bankok jóval túlmentek azon a határon, amit a kellően óvatos gazdálkodás megengedett volna. EZÉRT meg lehetett volna szopatni őket, mert EZÉRT megérdemelték volna. De a fűnyíró elven kivetett bankadó a faszság csúcsa, és az elfogadott adósmentő csomag éppúgy visszaél az emberek pénzügyi analfabétizmusával, mint a bankok, mert 5 évre előre nem tudnak gondolkozni, csak abban reménykednek, "hátha történik addig valami". Nem fog. Aki ma csődben van, az öt év múlva tuti csődben lesz, sokkal nagyobb hitellel. Ezt elengedni ugyanakkora genyóság, mint a devizahitelezést - azokkal a feltételekkel, ahogy a bankoknak az meg volt engedve.

tcom 2012.01.30. 12:40:48

@tcom:

Az is egyértelmű, hogy mi lesz ennek a vége: államcsőd, vagy egyszeri hatalmas megszorítások. Egyértelmű, hogy 2012-ig nem húzzák ki e nélkül. A megszorítások 10-20% nyugdíj, közalkalmazotti fizetés, egyéb szociális járulék csökkentést eredményez majd.

A hülyék elszámolták magukat. Ha 2010-ben meghozták volna ezeket az intézkedéseket simán elfelejtette volna a nép 2014-re. Sőt a rendbetett államáztartásból lett volna lehetőség osztogatni 14-ben. Ezek a hülyék meg a választások előtt lesznek rákényszerülve megszorítani drasztikusan.

Persze érthető az indíték a nyugdíjasok lefizetésére, a megszorítások elkerülésére. Itt ha egy párt egyszer elveszti nagy támogatottságát, akkor soha többé nem szerzi vissza. Ha egyszer eléri a Fidesz a 15%-t, nincs vissza út. Van ugyanis másik, aki kánaánt ígér verejték nélkül és még nem volt kormányon. A magyarok kipróbálnák a szittyák, a mélymagyarok tudnak-e szarból várat építeni.

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 12:46:44

@tcom: Ez igaz de senki sem számított arra hogy 4 éves válság lesz arra meg pláne nem hogy 6. Merthogy olyan még nem volt.

tede 2012.01.30. 12:54:28

Valóban, micsoda hülyeség. Jobb inkább, ha semmit nem csinálnak, mint az előző csapat. A magyar úgyis túlélő fajta, majd kifizeti valahogy a devizahitelt.

belekotty 2012.01.30. 12:57:30

@csizsikpizsik: A gyalogosok is matricát fognak kapni. Lesz sétáló matrica és munkába járó matrica. Aki csak sétál persze többet fog fizetni, mint a dolgozói matrica. De a dolgozói matricával 7végén nem teheted ki az utcára a lábad.

desw 2012.01.30. 13:01:12

@RAMBO:
Részben igazad van, nyilván nemcsak a hitelfelvevő a hibás. Viszont az elég furi, hogy a T. hiteles a gonosz bank áldozata, pedig csak a SAJÁT döntéseiért kellene felelőséget vállalni. Ja, utána meg megy a barom az urnához és megszavazza, hogy én mekkora szarban éljek a köv. 4 évben. Szóval ha a saját életével kapcsolatos kérdesekben sem tud felelőséggel dönteni, akkor nem pofázzon már bele 10 millió ember életét érintő kérdésekbe sem.

Egyébként korábban a bankok csak a fedezet 50-60%-ig adtak hitel. Akkor meg persze azért volt szemét a bank, hogy nem ad hitel jómunkásembernek, csak a szemét gazdagoknak.

Sebaj, Kádár népe, jön mindig a gondoskodó állambácsi, aki kimenti a szegény állampolgárokat a gonoszok karjaiból.

belekotty 2012.01.30. 13:03:53

@STX Joe: A CHF-EUR átváltás 20 százalékot erősödött a CHF javára. A CHF a forinttal szembe 57 százalékot. A 20 és az 57 közötti különbséget ki tudod számolni?

Diox 2012.01.30. 13:06:34

@tede: már írtam, a körülményeket akarva, akaratlanul úgy befolyásolta a kormány ténykedése, hogy egyre rosszabb lett a hiteleseknek. Amikor a tehetősebbeknek segítséget nyújtva az ő hitelvisszafizetésüket sgeítette, az ezzel nem élni tudó adósok helyzetét tovább rontotta. Mintha egy éppen a vízfelszínén evickélőnek a nyakába tenne még súlyokat, hogy a jobban szituált keveseknek segítsen. Persze, a tehetősebb kissebbség nagyobb befolyással bíró állami, gazdasági vezető ...

Kutchek (törölt) 2012.01.30. 13:06:37

@belekotty: " Aki csak sétál persze többet fog fizetni, mint a dolgozói matrica."

Nem biztos!
Gondolj bele! Aki munkába megy, annak feltétlen ki kell mozdulni otthonról, így kénytelen akár nagyobb összeget is fizetni. /Pl.: autótulajdonosok: bármit rájuk lehet lőcsölni, mert kénytelenek megfizetni: gépjárműadó, kötelező, baleseti adó, autópálya díj, dugódíj, jövedéki adó/
Egy szabadnapos meg otthon is ülhet a seggén, így kényteleenek alacsonyabb díjat szabni, hogy mégiscsak megérje sétálnia.

Diox 2012.01.30. 13:09:45

@belekotty: és mi lesz a hétvégén Budapestre erődemostrálni utazni szándékozókkal ? A tüntetőket szállító gépjárművek kapnak kedvezményt? (Meg)Bélyegeztetni kell?

Kelly és a szexi dög 2012.01.30. 13:10:01

Legalább segíteni akar végre már valaki!

A szemét bankok is tanúsíthatnának már valami önmérsékletet a lakosság kiszipolyozása terén!

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 13:13:31

@desw: a bank nagyon kemény hitelbírálati díjat számolt fel. Ha szarul csinálta, az a bank sara. Senkitől nem várható el, hogy ismerje a nemzetközi pénzügyi folyamatokat, egy banktól viszont igen. Ha kockázatosan helyezett ki hitelt, akkor vállalja is a buktát, ne az államon próbálja behajtani a csökkenő nyereségét. A kapitalizmus alapszabálya, hogy hulljon a férgese! Ez vonatkozik a bankokra is.

Diox 2012.01.30. 13:14:58

@Kelly és a szexi dög: de ha korábban nem járul hozzá hatékonyan a forint gyengüléséhez, nem szorulnánk segítségre. Ennyi. Nem a kölcsönnel van a baj, hanem az árfolyammal.

Transylvanianmixedgrill 2012.01.30. 13:17:47

@NYJetsTD:

Egy kis kiegészítés:

Addig volt meg a forgatókönyv, hogy a haveri cégeknek nem is olyan szemérmetlenül átmutyizzák az első fél-egy évben az einstandolt százmilliárdokat, haverokat beteszik a zsíros állásokba, de hogy utána mi lesz, az már nem volt kidolgozva. Most ott állnak a haveri cégek felturbózva állami pénzekkel, haverok benn ülnek, és várják a hóvégét, hogy jöjjön a havi mani, csak közben a kiderült, hogy kifosztották az ország, és most itt állnak tanácstalanul, várják az IMF manit, hadd mehessen tovább a piszkos biznisz.

desw 2012.01.30. 13:19:00

@defenestratio:
"bank nagyon kemény hitelbírálati díjat számolt fel. Ha szarul csinálta, az a bank sara. "

Ja, csak a banknak nincs lehetősége arra, hogy belenézzen Jóska családi költségvetésébe. Ha Jóskánk elissza v. eljátékgépezi a fél kosztpénzt és ezért nem jut a törlesztőre, azért nem a bank a hibás.

"Senkitől nem várható el, hogy ismerje a nemzetközi pénzügyi folyamatokat, egy banktól viszont igen."

Ha valaki aláír egy 20-30 évre szóló 10-20 milliós hitelszerződést úgy, hogy fingja sincs arról, akkor ahogy mondod: "A kapitalizmus alapszabálya, hogy hulljon a férgese! "

Lucky Larry Silverstein 2012.01.30. 13:22:30

@desw: Ja, csak a banknak nincs lehetősége arra, hogy belenézzen Jóska családi költségvetésébe. Ha Jóskánk elissza v. eljátékgépezi a fél kosztpénzt és ezért nem jut a törlesztőre, azért nem a bank a hibás.

Hogy a picsába ne lenne. Ezt hívják hitelbírálatnak. Ha a bank elb*ssza akkor szopjon. Az adós is sz*pjon.

Diox 2012.01.30. 13:27:51

@desw: azt hiszem, hogy azt az adóst, aki önmagának felróható okból kerül nehéz helyzetbe (lásd nyerőgép, alkohol stb), nem is sajnálná (talán) senki, nem is akarná megmenteni. Ilyen adós mindig volt, van, lesz. Hogy most sokan kerültünk olyan helyzetbe, ami egyszerű családi megszorítással nem megoldható, a forint-deviza árfolyam különbözet drasztikus megváltozása. Minden bizonnyal ezt lehetett volna jobban kezelni, nem hozzájárulni, kiprovokálni a forint lertékelődéséhez.

belekotty 2012.01.30. 13:38:18

@Kutchek: Igazad van. A sétálás jó, a munkába rohanás egészségtelen, így munkába gyalogló matrica lesz a több.

@Diox: A demonstráláshoz adókedvezményt lehet kapni ha fideszes demonstrációra mész.

desw 2012.01.30. 13:38:59

@Silverstein -'I was lucky'-:
"Hogy a picsába ne lenne. Ezt hívják hitelbírálatnak. Ha a bank elb*ssza akkor szopjon. Az adós is sz*pjon. "

Miről beszélsz?? Kérje be az ügyféltől a tescos számlákat??

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 13:43:39

@desw:

"Ja, csak a banknak nincs lehetősége arra, hogy belenézzen Jóska családi költségvetésébe. Ha Jóskánk elissza v. eljátékgépezi a fél kosztpénzt és ezért nem jut a törlesztőre, azért nem a bank a hibás."

Ha nem lát bele a költségvetésébe, akkor nem ad neki hitelt. Ha pedig minimálbérre ad 20 millió hitelt, akkor az a bank megérdemli a sorsát. Ha Jóska pedig a gyümigépbe tolja a lóvéját, akkor árverez. Ha Jóska ezt nem akarja, akkor fizet. De a hitelesek nagy része azért nem Jóska, hanem csúnyán átkurt szerencsétlenek.

"Ha valaki aláír egy 20-30 évre szóló 10-20 milliós hitelszerződést úgy, hogy fingja sincs arról, akkor ahogy mondod: "A kapitalizmus alapszabálya, hogy hulljon a férgese! "

Ez igaz, és éppen ezért, soha, senki ne vegyen fel semmilyen hitelt, mert ha az egész devizahitelezési basznak egy tanulsága van, akkor az az, hogy soha ne hidd el, amit egy bank mond, mert menet közben úgyis úgy alakítja a szabályokat, ahogy ő akarja.

NYJetsTD 2012.01.30. 13:43:40

@Transylvanianmixedgrill: igen, bár ez megint csak 22-es csapdája nekik. Már tavaly kiszipolyozták az összes lét, ha már úgyis "nyócévet" vártak rá, de a fenntartást, a rezsit, a mutyipénzért cserébe adott mutyipénzeket ugyan úgy kéne perkálni... ha nem kapjuk meg az IMF pénzt, akkor ezek egymás torkának esnek. Ha megkapjuk, akkor itt is jöhetnek trükkök százai, hogy az ellenőrző szervek megkerülésével lehessen tovább habzsolni...

magdusanyó 2012.01.30. 13:43:47

@fetyisob: szia--------az akinek // akiknek / MOST jobb, jelentkezzen nálam--------megmagyarázom neki és ,, okosítási,, reáladót szedünk be tőlük. Elküldjük tanfolyamra, ahol ------összehasonlító tananyag lesz a FŐ!!!

KopaszMercis 2012.01.30. 13:45:28

En a dugo dij oriasi rajongoja vagyok, csak azt nem ertem h amikor a Jurcsánt volt, akkor miert tiltakozott ellene a fidesz?

desw 2012.01.30. 13:49:53

@defenestratio:
"Ha nem lát bele a költségvetésébe, akkor nem ad neki hitelt."

Könyörgöm, hogy láthatná már minden kiadásodat a bank??

"devizahitelezési basznak egy tanulsága van, akkor az az, hogy soha ne hidd el, amit egy bank mond, mert menet közben úgyis úgy alakítja a szabályokat, ahogy ő akarja. "

Nem, ennek az a tanulsága, hogy gőzerővel még mindig a szocializmust építitek (beszarsz a szoba közepére mert majd úgy is KÖZÖSEN lesz eltakarítva), de nyugati életszinvonalra vágytok.

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 14:12:13

@desw:

"Könyörgöm, hogy láthatná már minden kiadásodat a bank??"

Könyörgöm, ha nem látja, miért adja neked a pénzét? Csakis úgy, hogy eleve tudja, hogy nagy lesz a kockázat, de akkor nyelje is be buktát. De amúgy meg semmiképpen nem jár szarul, - hiszen viszi a lakást, meg az addig befizetet pénzedet is - ez az egész rendszer lényege. És ott van még a másik eset is, hogy a hitelfelvevő anyagi helyzetében időközben üt be a crach (pl. munkanélküliség, megrokkanás stb.), arra meg ott kell lennie a biztosításnak. Eleve minden szerződésnek alapból tartalmaznia kellene.

"Nem, ennek az a tanulsága, hogy gőzerővel még mindig a szocializmust építitek (beszarsz a szoba közepére mert majd úgy is KÖZÖSEN lesz eltakarítva), de nyugati életszinvonalra vágytok."

Nem kell indulatoskodni, és keverni a szezont a fazonnal. Itt felek korrekt megállapodásának kellene lennie, de nem erről van szó. Eleve milyen termék az, amiről nem tudod, hogy mennyibe fog kerülni? És ez nem szocializmus-építés, ez korrektség, aminek máshol van kultúrája, törvényi szabályozása, stb.

Bő két évtizeddel a rendszerváltás után az emberek pedig hadd vágyjanak a nyugati "életszínvonalra", ha már az árszínvonal évek óta beérte a nyugatit, akkor elvárhatják a bérszínvonal is mozduljon. Ezért kár őket fikázni.

VT Man 2012.01.30. 14:16:25

@KopaszMercis:
"En a dugo dij oriasi rajongoja vagyok, csak azt nem ertem h amikor a Jurcsánt volt, akkor miert tiltakozott ellene a fidesz? "

Logikus érvelés?

Ha a Fidesz valamit rosszul csinál, akkor fikafikafika. (Jogosan)
Ha a Fidesz valamit jól csinál, akkor "miért tiltakozott ez ellen korábban"??

Örülj, hogy csinálják, és kész.

VT Man 2012.01.30. 14:25:16

@belekotty:
"A CHF-EUR átváltás 20 százalékot erősödött a CHF javára. A CHF a forinttal szembe 57 százalékot. A 20 és az 57 közötti különbséget ki tudod számolni? "

Most mit nem értesz? A Forintot az EUR-hoz kell mérni, nem a CHF-hez.

Az EUR 270 körül volt kormányváltáskor, most 295. Ez kb. 10%. Ez a Fidesz bűne, a többi (EUR-CHF) nem.

KopaszMercis 2012.01.30. 14:28:50

@STX Joe:
En annak orulnek ha mar 10 eve bevezethette volna a maszop... Fasznak kellett nekem sok szegeny kocsoggel kozoskodni az utakon? Mar akkor vissza kellett volna baszni oket a bkvra, tanuljak meg a helyuket, miert kellett ezt ellenezni? Erre mi a magyarazat?

VT Man 2012.01.30. 14:32:33

@KopaszMercis:
Az a magyarázat, hogy amikor az SZDSZ felvetette az egykulcsos adót, akkor sokan tapsoltak, mert jó ötlet volt. A Fidesz talán ellenezte.

Most viszont a Fidesz bevezette, és inkább tapsolni kellene, hogy valami jót csináltak, mint kötözködni, hogy nem is jó az egykulcsos. (Ja, de a románoknak és a szlovákoknak jó.)

KopaszMercis 2012.01.30. 14:38:33

@STX Joe:
Ne haragudj de a Roman es a Szlovak meg a magyarnal is szarabb proszto nep...

Tehat akkor elismered, hogy a Fidesz balfaszkodasanak koszonhetunk sok rosszat az elmultnyocevbol?

Ixos 2012.01.30. 14:42:51

@Transylvanianmixedgrill: annyira egyszeu vagy mint egy faék.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 14:49:39

@Viktus: "Kit érdekel a szegényebb rész? ők a maguk kis világában elvannak. Ők meg a jó cimboráknak ez jó volt, ahogy az szja változás, gyerekesdi stb. tutiság is mind jó.
Nem csupán a szegényebbek a középosztály is letojva csúszik lefele a gazdasági miniszter pedig olyan szinten leledzik, hogy azt képzeli ma Magyarországon a napidíjából egy hónapig lehet megélni lásd. a múltheti 48 ezres beszédét "

Nekem inkább az a furcsa, hogy bár a lakosság 85%-ka szerint rossz irányba mennek a dolgok, mégis alig csökken a fityisz (vagy inkább Ork bán) népszerűsége. Ez azért siralmas... :(

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 14:51:10

@KopaszMercis: "Ne haragudj de a Roman es a Szlovak meg a magyarnal is szarabb proszto nep..."

Ez így egy kicsit sommás nézet. Mit jelent nálad a prosztó? A Szlovákok már beelőztek minket pölö GDP ügyileg. Szerintem mások lenézése helyett inkább magunkkal kellene foglalkoznunk.

KopaszMercis 2012.01.30. 14:51:31

@TrueY:
amugy nekunk gazdagoknak vegulis mindegy, hogy ki hiteti el a szegenyekkel, hogy nem is azok ;)

lyken 2012.01.30. 14:54:54

@STX Joe: Megnézted, hogy szlovákok mikor vezették be? Ja, meg hogy a járulékokat drasztikusan csökkentették? Nem az van, hogy fizetsz tizenhatféle terhet. Fizetsz adót, egészségbiztosítást, meg még valamit. Csókolom.

Arra is válaszolj kérlek, hogy a Fidesz adója mitől egykulcsos, ha a valóságban egy bizonyos jövedelemszint felett szolidaritási "hozzájárulást" ír elő, ezáltal sávosítva a rendszerét.

"A Forintot az EUR-hoz kell mérni, nem a CHF-hez."
Miért? Gazdasági kontextusok nem léteznek? Tudod, hogy mennyi önkormányzatnak van kibocsátott CHF kötvénye? Nem hitele! Kötvénye.

desw 2012.01.30. 14:56:46

@defenestratio:
"Könyörgöm, ha nem látja, miért adja neked a pénzét? "

Mert voltak olyan buták, hogy felnőttnek nézték a magyar népet, aki meg tudja ítélni a saját helyzetét. De ugye...

"Eleve milyen termék az, amiről nem tudod, hogy mennyibe fog kerülni? "
pl.: devizahitel. Miért nem vettél fel forinthitelt, ha neked a stabilitás kell?

"Bő két évtizeddel a rendszerváltás után az emberek pedig hadd vágyjanak a nyugati "életszínvonalra","

nyugati életszínvonalra nem vágyni kell, hanem tenni érte. Ja, de nem a jelenlegi balkáni módszerekkel, mert az úgy nem fog menni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 14:57:46

@KopaszMercis: "nekunk gazdagoknak"
Köszi a megelőlegezett bizalmat! :) Én azzal élem túl ezeket az éveket, hogy nincs hitelem. :)

Udi · http://blog.udi.hu 2012.01.30. 14:59:22

Picit OFF: Azért a "Jó Állam" logója megér egy misét. A Haverom Webdesigner és Üzemeltető BT. csinálta paintben?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.01.30. 15:09:26

@Silverstein -'I was lucky'-: Te szerencsétlen, hol autózol te? Már most is sokkal kevesebb autó van a városban, mint mondjuk egy éve. Ha kevesebb autó lesz, akkor kevesebb lesz az üzemanyag értékesítésből befolyó adó. Azt a régi zsidó mondást ezek nem ismerik, hogy jobb a szapora fillér, mint a ritka forint.
Persze ez nem zavarná különösebben Kusza Szemet. Majd jól felemeli az üzemanyagok jövedéki adóját, oszt jónapot.

KopaszMercis 2012.01.30. 15:31:57

@TrueY:
A tevebaszo homokniggerek is leeloznek minket GDPileg meg is kecskepasztornak is alkalmatlan nepseg.. nem a GDPn mulik ez.

En ugy elem tul hogy folyamatosan mindenemet felelem.. azt a karibi emlekkepeket probalja meg a torpe cigany allamositani ;)

Majd akkor fogok takarekoskodni, amikor innen elhuzok ;)

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 15:34:35

@desw:

"Miért nem vettél fel forinthitelt, ha neked a stabilitás kell?" Most nem nyitok egy másik eszmecserét arról, hogy mi, miért, és hogyan történt, úgyhogy csak annyit, hogy a jegybanki kamatokhoz kötött forinthitelek sem ilyenek, mert ott meg a kamatváltozást lehet beszopni. A devizahtelnél meg nemcsak a kamatváltozást, hanem az árfolyamváltozást is csengetni kell (persze, ha a forint szempontjából tré irányba mennek a dolgok). A bankok a kamatokkal is játszanak, egyoldalúan emelhetik, amikor akarják. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy bár a frank "csak" kb. 50-60 százalékot emelkedett a forinthoz képest, a bankok 90-110 százalékokat emeltek, úgy hogy közben a svájci jegybank a nulla közelében tartja az alapkamatát...

A legnyomorultabb az egészben, hogy a devizahitelesek sorsa attól függ, hogy éppen milyen a "befektetői hangulat", azaz a globális szerencsejátékosok mikre tesznek éppen. Ennek tették ki a bankok az egészről mit sem sejtő devizahiteleseket. Az emberek pedig könnyen manipulálhatók a reklámokon keresztül. Emlékezz vissza, hogy 5-6-7 éve milyen reklámhadjáratot folytattak a bankok azért, hogy 0 százalékkal vegyen fel mindenki frankhitelt. Az emberek pedig elhitték, hogy 15-20 év után végre ismét olcsóbb hitelhez juthatnak. Nagyon szépen ki volt ez találva, nem kell a bankokat sajnálni.

KopaszMercis 2012.01.30. 15:42:25

@defenestratio:
"egészről mit sem sejtő devizahiteleseket"

BULLSHIT... rizikoztal, rabasztal es most az adofizetok veret szivot. Ugyes.. nagyon ugyes ;)

Es ezert nem szeret adot fizetni SENKI :D

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 15:56:43

@KopaszMercis: szerinted Irma néninek volt fogalma arról, hogy amit csinál, az színtiszta spekuláció, és ezzel az fx-traderek közvetett áldozatává válik? Nem hinném. Arról már inkább, hogy csak szarul képes szavazni, és kizárólag köztörvényes bűnözőket ültet rendszeresen a saját nyakába, hogy aztán Biszku Béla veje és Orbán Viktor állapodjon meg végül az ő megmentéséről.

desw 2012.01.30. 16:01:04

@defenestratio:
""Miért nem vettél fel forinthitelt, ha neked a stabilitás kell?" Most nem nyitok egy másik eszmecserét arról, hogy mi, miért, és hogyan történt,"

Pedig igazán érdekelne!

"Az emberek pedig könnyen manipulálhatók a reklámokon keresztül."

Ha te elhiszed, hogy szebb leszel vagy lefogysz, ha magadra kened a 10,000 Ft-os kenceficét, akkor ki a hülye? Ja, most jön majd a társadalmi szolidaritás elve, ugye? Csak ha te a saját életedben nem vagy képes felelős döntést hozni, akkor mondj le a szavazati jogodról, ok? Mert te szavazod meg azt hogy én mekkora szarban éljek a köv. 4 évben.

KopaszMercis 2012.01.30. 16:02:56

@defenestratio:
Pedig nem bonyolult
"ha forintalapon veszi fel a hitelt draga, ha devizaalapon akkor amikor jo az arfolyam olcso amikor nem jo az arfolyam draga"

Barki aki hitel mellett dont ennyit fel tud fogni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 16:04:17

@KopaszMercis: "A tevebaszo homokniggerek is leeloznek minket GDPileg meg is kecskepasztornak is alkalmatlan nepseg.. nem a GDPn mulik ez."

Vigyázz, ilyenekért Kossuth-díjakat szoknak visszaszipkázni mifelénk! ;)

"En ugy elem tul hogy folyamatosan mindenemet felelem.. azt a karibi emlekkepeket probalja meg a torpe cigany allamositani ;)"

Kire utalsz ezzel a meglehetősen dehonesztáló, de kissé sokértelmű vonatkoztatással?

"Majd akkor fogok takarekoskodni, amikor innen elhuzok ;)"

Én is ezen gondolkodom. Minden esetre körülnézek, hogyan megy ez...

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 16:11:02

@desw: Már hogyne hinné el! "Hiszen mindenki mondja". Hány hiszékeny ember van szerinted, aki egy jól ismert banknak elhiszi, amit mond? Nézd csak meg hányan hívják a telejósdákat is! És persze mindegyik szavaz...miután ugyanúgy elhiszi azt is, amit azok mondanak, akikre szavaz. Az eredmény meg hát...csak nézz körbe.

KopaszMercis 2012.01.30. 16:13:34

@TrueY:
Igen most mar lassan a GDP szo kimondasa miatt is elveszik az embertol a szinhazat es odaadjak a náciknak :)

Orkbán Viktorra utalok ;)

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 16:15:35

@KopaszMercis :"14.. nem 4, hanem 14..." Az a minimum:)) de a realitás az, hogy ez az egész végérvényesen bukó, megy a mókuskerék tovább. Itt csak olyan vezetők lesznek mindig, akik két forintért megbasznák az anyjukat is. Aki tud, úgyis megpattan innen.

belekotty 2012.01.30. 16:17:19

@STX Joe: Most, de volt 320 is. És akkor is kellett törlesztő részletet fizetniük a szerencsétleneknek.
Most hogy Orbánt térdre kényszerítették.

Viktus 2012.01.30. 16:19:33

A képviselőkhöz hasonlóan a kormány több magas beosztású tisztviselője is élt a végtörlesztés lehetőségével. A rendelkezésre álló információk szerint a rekorder közöttük Pleschinger Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügyekért felelős államtitkára, akinek 380 ezer svájci franknyi (aktuális árfolyamon mintegy 94 millió forintot érő) hitel szerepelt a két hónapja leadott vagyonnyilatkozatában.

Az államtitkár az [origo]-nak küldött válaszában azt írta, élt a végtörlesztés lehetőségével, a műveletet részben saját tőkéből, részben ingatlanértékesítésből, részben pedig banki hitelből vitte véghez. Pleschinger Gyula akár 26,5 millió forintot is nyerhetett a végtörlesztéssel, a mostani, 248 forintos árfolyamon ugyanis 95 millió forintot kellene bankjának visszafizetnie, a kedvezményes, 180 forintos svájcifrank-árfolyamon viszont a 380 ezer frankos tartozást már 68,4 millió forintért kiválthatta.

www.origo.hu/itthon/20120130-a-kormany-tagjainak-vegtorlesztese.html

Nekik jó volt a többivel pedig nem foglalkoznak ...

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.01.30. 16:26:00

@desw: "Pedig igazán érdekelne!". Ez már tényleg több könyv témája, de az eredmény és a lényeg annyi, hogy irreálisan magas az MNB-kamatszint már nagyon rég óta.

desw 2012.01.30. 16:40:26

@defenestratio:
""Pedig igazán érdekelne!". Ez már tényleg több könyv témája, de az eredmény és a lényeg annyi, hogy irreálisan magas az MNB-kamatszint már nagyon rég óta. "

Azon nem vitatkozzunk, hogy irreálisan magas-e vagy sem, de miért érdekelt ez téged hitelfelvételkor?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 16:46:38

@KopaszMercis: "Igen most mar lassan a GDP szo kimondasa miatt is elveszik az embertol a szinhazat es odaadjak a náciknak :)"
Ezzel nem értek egyet! Ha azt mondod, hogy szárnyal a GDP, akkor nem! ;) Akkor a diliházba visznek! ;)

"Orkbán Viktorra utalok ;)"
Én ezzel nem sérteném meg a cigány kisebbséget.

KopaszMercis 2012.01.30. 16:55:19

@TrueY:
Nem sertegetned a cigany kisebbseget? Hat aranyapam, azok utan, hogy EUs zaszlot egetnek a mammutt mogott, en mar mindent kinezek ezekbol a ciganyokbol...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 17:08:29

@KopaszMercis: Azt hiszem, hogy elnézted egy kicsit az etnikumot. Bár ők is az europid (kaukázusi) rasszhoz tartoznak. ;) A csíkos szocik között viszonylag ritka a a cigány etnikumú delikvencs... :)

Módfelett Kényelmetlen 2012.01.30. 18:07:40

"Amúgy nem kellene ilyen leveleket írogatni a miniszterelnöknek, ha annyi lenne a svájci frank, mint amikor beengedte Matolcsyt a Vezérlőterembe, és az az idióta elkezdte nyomkodni a Gombokat:"

Ennyi.

KopaszMercis 2012.01.30. 18:08:02

@TrueY:
cigany cigany.. nem mindegy, hogy sapadt vagy barna cigany?

Horizont 2012.01.30. 19:27:48

Orbán kivételez a közszolgálati dolgozókkal! A szocializmusban meg istenítették a munkásosztályt, kohász, bányász! Egyikbe sem férek bele:) Hányhatnékom van az egésztől. Beértem volna annyival ha nem pofáznak össze vissza baromságot és nem romlott volna a forint - még tőlük is!
Sok munkahely még a bérkompenzációt se tudja kifizetni a dolgozóinak, ez a barom Orbán meg jótékonykodik az állam pénzéből. Vagyis a mienkből!!!
Lehet, hogy csak azokat segítik meg akik alárendelik magukat nekik, és elmondanak egy áldóimát is?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 20:54:06

@KopaszMercis: Azt hiszem itten definíciós félreértés eset forog fenn. Mi a cigány definíciója szerinted?

KopaszMercis 2012.01.30. 22:32:18

@TrueY:
Nemzetunkon eloskodo parazita, soxor falu szelen barnaboru szegeny lakos formajat olti, gyakran turbomagyar arpadsavos jobbikoset...

Mfree 2012.01.30. 23:45:08

Az árfolyam grafikon nem egészen pontos.

- Először is mert a kormánynak nincs befolyása a CHF árfolyamára, csak és kizárolag a forint és euro közti átváltásra.

- Másodszor pedig mert az Forint / Euro amire a kormánynak VAN valamekkora (nem kizárólagos) befolyása, történelmének egyik legnagyobb erősödésén van éppen túl

hungariandigest.wordpress.com/2012/01/23/forint-gains-further-breaks-300-threshold/

2009 Áprilisa óta nem volt ilyen nagy forinterősödés ilyen rövid idő alatt. Ugye emlékszünk mi volt akkor. Akkor ért véget a miniszterelnök -keresési bohózat 27 különböző jelölt után akadt egy bohóc aki elvállalta.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2012.01.31. 04:00:06

@TrueY: "Nekem inkább az a furcsa, hogy bár a lakosság 85%-ka szerint rossz irányba mennek a dolgok, mégis alig csökken a fityisz (vagy inkább Ork bán) népszerűsége. Ez azért siralmas... :( "

Azért szerencsére ebben nincs igazad!

torokgaborelemez.blog.hu/2012/01/27/kozvelemeny_kutatasi_eredmenyek

Ne a kormány által megrendelt nézőpont intézet által készített közvélemény kutatást nézd, vagy az ECHO TV, HírTV "valóságát". Attól függetlenül, hogy továbbra is az oszd meg és uralkodj elv működik, az emberek látják az árakon, fizetési papíron, intézkedéseken, hogy valami nem stimmel!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.31. 11:04:53

@KopaszMercis: "Nemzetunkon eloskodo parazita, soxor falu szelen barnaboru szegeny lakos formajat olti, gyakran turbomagyar arpadsavos jobbikoset... "

Akkor erre kéretik egy másik szót használni. Mondjuk legyen szociálparazita. Ez egy szép veretes etológiai fogalom és leírja, amit Te szerettél volna mondani. ;)

@Himpellér: "Azért szerencsére ebben nincs igazad! "
Én ezt másként látom. Csíkos szocik + fityisz >> maszop, még mindig. A DK és LMP szerintem nem jutna be. Persze, ha a 60% közeli bizonytalanokat valaki meg tudná szólítani, akkor fordulhatna a helyzet. De akkor meg a fityisz még inkább csúcsra járatná a törvénygyárat, csak hogy bebetonozza magát.

süti beállítások módosítása