Skip to content


       Szűrés lista

Talán 2014-ben visszakapjuk a Baross teret

Két BKV-MTI humorcukorka még 2008-ból:

mti1.jpg

Majd eltelt a négy hónap, és meglepetten konstatálták, hogy a Baross térrel még nem végeztek. Kiadtak még egy közleményt.

mti2.jpg


Nos, 2008 októbere már rég elmúlt, és a Baross tér így néz ki. Jelenleg még mindig el van zárva az autósforgalom elől a Thököly út - Rákóczi út, ami jelentősen növeli a forgalmat a Kerepesi úton, és az egész egy hatalmas Budapest-országimázs installáció a turistáknak, akik ezt pillantják meg először. 

2010 tavaszán megkérdeztük a DBR-t, hogy mi (nem) zajlik a Baross téren, és most újra feltettük ugyanazokat a kérdéseket:

Mikor kell befejeződnie a szerződés szerint a Keleti pályaudvar metróállomásának?

2010:

DBR: - 2009. közepe helyett csak most, 2010. nyarán érik majd el a pajzsok a tervek szerint a Baross teret. Ezt követően, valamikor ősz elején lehet majd csak a gépezeteket kiszerelni és kivenni az állomásból. Az alagútépítés elhúzódása magával vonta, hogy később láthat munkához a belső beépítő, a vágányépítő és a majdani áramellátást megvalósító kivitelező is.
2012:
DBR: - A Keleti pályaudvar állomás szerkezetépítése már 2011 őszén befejeződött, jelenleg az állomás belső beépítése zajlik, melynek keretében beépíti a vállalkozó az üzemi tereket, a peront, valamint a lifteket és mozgólépcsőket. Ezzel párhuzamosan az állomás területén a vágányépítés, valamint a rendszer- és áramellátó berendezések telepítése is megkezdődött. Az állomás - minden elemével - 2013-ban készül el, az utasok azonban csak a teljes vonal megnyitásakor, a tesztüzemet követően, a jelenlegi ütemterv szerint 2014 I. félévében használhatják majd az állomást.

Késés esetén ki és mennyi kötbért fizet?

2010:
DBR: - Az állomás és a kihúzó alagút hozzávetőleg 10 milliárd forintból épül, ennek maximum 10%-a a kötbér. Hasonlóan a többi kivitelezőhöz, itt is folyamatban vannak a kötbértárgyalások, melynek végeredményéről még most nem tudunk többet mondani.
2012:
DBR: - Az alagútépítő által okozott 2 éves késedelem figyelembevételével a Keleti pályaudvar állomás szerkezetépítése szerződésszerűen teljesült, azaz a szerkezetépítő a módosított végső határidőt szerződés szerint teljesítette. A szerződésben meghatározott közbenső határidőket azonban - melyek más munkafolyamatok kivitelezését is meghatározzák - nem tudta tartani. A DBR Metró Projekt Igazgatóság ezen késedelmek miatt természetesen érvényesítette köztérigényét. A kötbérek jogosságát a szerkezetépítő vitatja, így ezzel kapcsolatban döntőbizottsági eljárások zajlanak. A konkrét összegekről ezt követően tudunk majd tájékoztatást adni.

Mikor lesznek átadva a Keleti-pályaudvar körül lezárt részek, mikor önök 2008. február 27-én közölték, hogy csak 3 hónapra zárják le? Ennek már 4 éve. Ki a felelős ezért? Mikor lesz újra a budapestieké a terület?

2010:
DBR: - Az állomás szerkezetépítése így 2009. közepe helyett 2010. végére fejeződhet be. A jelenlegi ütemtervből következően legkorábban 2010. decemberében kerülhet vissza az autós forgalom egy része a térre, illetve a Thököly útra. 2011-ben kezdődhet el a felszín beépítése és 2012. közepére datálódhat a végleges átadás, járdákkal, burkolatokkal, aluljárókkal és zöldterületekkel.
2012:
DBR: - A Baross téren jelenleg forgalomkorlátozás van érvényben. A 4-es metró projekt keretében a szerkezetépítő vállalkozó a Thököly út belső szakaszán már elvégzett számos közműkiváltási, járda-, illetve útépítési munkát. A Baross tér és vonzáskörzetének felszínrendezése külön szerződés keretében fog megvalósulni, amihez a nyílt közbeszerzési eljárást az alagútépítő 2 éves késedelme miatt a tervezettnél csak jóval később - 2010 őszén - lehetett kiírni. Az eljárás során az öt ajánlattevőből kettő ajánlata lett végül érvényes, de az egyik később - a jogorvoslati eljárást követően - visszavonta ajánlatát. Ezért az akkor hatályos közbeszerzési törvény értelmében - pontosabban annak visszássága, jelesül a vesztes visszalépése miatt - az eljárást 2011 tavaszán eredménytelennek kellett nyilvánítani. Ezt követően azonnal megkezdődött az új eljárás előkészítése és összehangolása az új közbeszerzési törvénnyel. A második nyílt közbeszerzési eljárás jelenleg is tart, bírálati szakaszban van. Szerződéskötésre legkorábban 2012 júliusában, augusztusában kerülhet sor, a teljes térfelszín átadása pedig szintén a projekt befejezésével párhuzamosan, valamikor 2014 I. félévében várható.

Nos, az Napi Gazdaság szerint "a tér rendezésére először 2010 szeptemberében írtak ki közbeszerzést, amelyet 2011 augusztusában eredménytelennek nyilvánított a BKV arra hivatkozva, hogy a beérkezett öt ajánlat közül csak egy érvényes. Ezt azonban megelőzte a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) határozata, amelyben megsemmisítette a tender eredményét, és egymillió forint bírságot szabott ki. A testület szerint a BKV kirívóan alacsony árajánlatot fogadott el és hirdetett ki győztesnek, a legalacsonyabb és a legmagasabb ajánlat között ugyanis közel hárommilliárd forint volt a különbség."


Hát ez van, szóval akkor talán 2014. első féléve ... ha sikeres lesz a közbeszerzés, lesz egy nyertes és nem támadják meg és tartják a határidőt. Minderre a DBR 6 milliárdot szán ... nem az állomás építésére, hanem a Baross tér rendezésére. 

2014-ben, két év múlva újra feltesszük ezt a 3 kérdést a DBR-nek.
Ígérjük.

Budapest 4-es metrót épít!

Régebben:

Címkék: budapest bkv keleti dbr

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr564608543

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mégsem vesz fel IMF-hitelt Magyarország 2012.07.03. 20:19:34

- Komoly tévedésbe vannak, akik azt gondolják, hogy hazánknak szüksége van az IMF pénzére! Ha így lenne, akkor hogyan módosíthatnánk a friss költségvetést egy 300 milliárdos szociális adócsökkentéssel? - tette fel a kérdést felháborodottan Orbán Viktor...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.04. 05:49:29

@- Rendi -: Azért azt ne felejtsd el, h a magyar jogszabályok olyan féket (ill. annak biztosítására szóló eszközt) írtak elő, amit legutóbb az kb. 1800-as években használtak a mindennapokban.

Az, h itt megállt az idő 50 éve az nem a folyamatos fejlesztéseket elkövető világ hibája. Ha ma már minden számítógéppel vezérelt (ami nem mellesleg jó az egész világnak), akkor el is hiszem, h elkerekedett a mérnökök szeme, amikor elolvasták, h mit is kéne betenni a hiperszuper szerelvénybe.

Ez most kb. olyan, mintha azt mondanák a Mercedesnek, hogy majd akkor engedik forgalomba hozni Mo.-n az új S osztályt, ha beépítenek egy szalagféket is, biztos ami biztos. Hát én is röhögnék egy nagyot.

citrix 2012.07.04. 07:39:09

Jóval előbb lesz kész az új régi Kossuth tér mélygarázzsal,látogatói központtal,egy az egyben mint negyvenegyben (de mégse) kinézettel,Horthy-Tisza-Szálasi triumvirátus szoborral (sőt addigra akár egy szép Orbán szobor is elkészülhet).A négyes metró valóban egy rátóti csikótojás:sose kel ki/készül el.Nem érdeke senkinek,iszonyú pénzt nyel el de még többe kerülne ha elkészülne.A fidesz szemében egy utálatos kelés az egész projekt,úgy is állnak hozzá.Tehát a Baross tér néhány évtizedig nem sokat változik a mostani ocsmány állapotához képest.

Hertelendi 2012.07.04. 07:40:10

Lehet, hogy 2014-ben visszakapjuk a Baross teret, de csak akkor, ha orbánnak, vagy simicskának nem kell

2012.07.04. 07:52:21

tipikus magyar építkezés
bohóc g*ci ország

VT Man 2012.07.04. 08:05:46

@Rufus78:
Na azért igen, azt valaki megmagyarázhatná, hogy 2002-2010 között, azaz 8 év alatt az MSZP-SZDSZ kormány miért nem tudta megépíteni a 4-es metrót?

8 évük volt!!!

Az rendben, hogy a Fidesz 1998-ban leállította, és 2002-ig állt, de könyörgöm, utána volt 8 év!

VT Man 2012.07.04. 08:07:46

@klarky:
"Ha ma már minden számítógéppel vezérelt (ami nem mellesleg jó az egész világnak), akkor el is hiszem, h elkerekedett a mérnökök szeme, amikor elolvasták, h mit is kéne betenni a hiperszuper szerelvénybe."

Igen? Szóval szerinted olvasták. És, mit gondoltak vajon? Azt, hogy mivel ez egy törvény, nem kell betartani, majd megkenjük a vizsgabiztost?

Ha nem tetszettek a feltételek, akkor nem kellett volna elvállalni a metrószerelvény leszállítását.

Nem pedig bevállalni, hogy minden szabálynak megfelel, utána pedig építeni egy olyat, ami nem felel meg.

Virt02 2012.07.04. 08:14:12

@Rufus78:
Aki szerint csak az szdsz-mszp-nek kellett ez a négyes metró, az emlékszik arra, hogy egy bizonyos smittpál azzal kampányolt a budapesti főpolgármester-választáson annak idején, hogy ő szeretné megcsinálni az ötös metrót is???

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.07.04. 08:15:00

Régen mennyivel szebb volt a tér...

Amúgy ez az egész még Demszky idején kezdődött, úgyhogy nem ártana talán őt is megkérdezni erről, már ha egyáltalán még az országban van.

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.07.04. 08:22:15

@Virtusblog: A Demszky-féle hatos metróra még emlékszel? Én bennem még élénken él a kép, ahogyan a főpolgármester-választás kampányának idején utaztam a metrón, és ott szembesültem ezzel az ígérettel egy fizetett politikai hirdetés formájában. Még a nyomvonala is be volt rajzolva a Budapest térképen.

6-os metró: Békásmegyerről indul, még a Margitszigeten is megáll, és Csepel a végállomása. A színe a vonalnak bordó lett volna. Emellett ott vigyorgott Demszky, hogy "terveink között szerepel".

Ez az ember most nem tudom hol van, de ő az, aki Budapestre (már csak hosszú hivatali ideje miatt is) annyira rányomta a bélyegét, hogy az negatív példaként szolgálhat mindenkinek. A korrupció élő példája ő, aki egy szerencsésebb történelmi fejlődésű országban már régen a börtönben ülne. De persze mi Magyarországon vagyunk.

nova76 2012.07.04. 08:28:43

szerintem aranyat találtak és azt bányásszák.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.07.04. 08:29:23

Szerintem az hogy még mindig le van zárva kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát

nova76 2012.07.04. 08:31:01

@Grabbe: Oh, azért két év alatt már a nulláról is megépülhetett volna, ha valaki jól járna vele. De épp ellenkezőleg.

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.07.04. 08:51:06

@nova76: A 4-es metrót senki nem akarja megépíteni, mert sokkal többe kerülne magának a vonalnak a fenntartása, mint így, hogy húzzák-halasztják az időt. Maga Tarlós mondta, hogy ha üzemebe helyeznék, és már emberek utaznának rajta, akkor nem kellene két hét, és bedöntené az egész BKV-t. Így inkább hagyják az egészet a francba. Tudják ezt Viktorék is, ezért is hagyják ők is az egészet a francba.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.04. 08:52:22

@VT Man:

Metróépítés nálunk nem egy gyors dolog.

Az Andor utca kiszélesítése is 14 évig tartott.

Engedélyek, zöldek megtámadják, per, fellebbez, engedély, zöldek megtámadják, fellebbez, kerület kiskirály és zsarol, egyeztet, újratervez, fellebbez, engedély lejár, új engedély, tendereztet, fellebbez, zöldek megtámadják,.....

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 08:54:23

@Grabbe: Én leszek az első, aki a sírjára köp annak a féregnek. Az ziher.

Azotak is agyonverném, akik elindították a 4-es játékmetró projektet. Több száz milliárd egy semmire sem jó valamire. Ellenben a BKV-t a működésképtelenség határársa sodorta. Az erre elbaszott pénzből az összes busz és troli lecserélhető lett volna, az összes HÉV, a kisföldalatti, a 3-as metró felúíjtása és befejezése, két híd a dunán, M0-ás beekezése kibaszott sok villmos és HÉV rekonstrukció is belefért volna. Én még maradna is. Ezek valóban megoldják a város igen sok problémáját, és az agglomeáció is érezné.

A 4-se metrót a fővárosban utazó emberek 80-85%-a soha nem fogja használni...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.04. 08:55:47

@Grabbe: "Ez az ember most nem tudom hol van, de ő az, aki Budapestre (már csak hosszú hivatali ideje miatt is) annyira rányomta a bélyegét, hogy az negatív példaként szolgálhat mindenkinek. A korrupció élő példája ő, aki egy szerencsésebb történelmi fejlődésű országban már régen a börtönben ülne. De persze mi Magyarországon vagyunk."

Külföldi magyarok szerint demszky jobb volt, mint tarlós. Ők tudod fél évente látják, mi van itt, ezért a változásokat jobban észreveszik.

Fekete Sámuel 2012.07.04. 08:57:48

Demszkyt felakasztani, zsidókat Auschwitzba. Környezetvédőket utánuk. IMF-re atombombát.

Lesz itt rend!

Hitlernek igaza volt!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.04. 08:59:17

@Virtusblog:
Elnézést a tudatlanságomért, de Schmitt Pál ez melyik főpolgármester-jelöltségekor mondta: amikor még MSZP-sként indult, vagy amikor már "független" Fideszesként?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.04. 09:01:15

Emlékeim szerint a Móriczon és Fehérvári úti piacnál is azt mondták 2003-ban, hogy az akkori aluljáró-építés azért jó, mert a metró miatt nem kell majd újra lezárni a környéket. Aztán persze 2007-2008 körül lezárták mindkettőt, a Móriczon még mindig dolgoznak (az már csak hab a tortán, hogy a 61-es villamos meghosszabbított vágányán se jár semmi a Móricznál...)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 09:02:01

@klarky: Hát akkor röhögj. Ugyanis nagyon sok gépben alkalmaznak olyan biztonsági megoldásokat, ami nem számítástechnikai, hanem kőkeményen mechanikus kényszerkapcsolatokkal vagy maga a folyamat által generált jellel. Javaslom nézz utána, hogy pl. mi az a pilot operated pressure regulation valve...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.04. 09:02:27

@Rufus78: Ha jól tudom, akkor MSZP-s jelölt nem volt, nem sikerült megegyezniük, ezért ment a Fideszhez.

mojszipupi 2012.07.04. 09:06:00

A döbbenet az az h a Thököly 4 kiba....t éve szintén lezárva a Dózsa Gy- ig amivel 4 kiba....tt éve szopatja az autósokat. Így az egy dolog h nincs 4 es metró de még az autós fogalmat is remekül elintézték. Hol tehet erről az óriási szerencsétlenkedésről Demszky? Ő legalább elindította az egészet ez a jobboldali maffia meg szarik az egészre mert rombolná az imidzsüket ha egy ellenzéki kormány álatl indított projektet kellene átadni....szánalom a kurva életbe.

köszönjük csak így tovább

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.07.04. 09:06:10

@VT Man:
Mert a mutyik felépítése sokkal-sokkal több idő, mint egy metróvonalé:). Kitalálni, hogy kinek mennyit és hogyan osztanak le, az lehetett csak a nagy meló:)!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 09:06:44

@Virtusblog: Csak annak van haszna is, mert az nem új vonal építése lett volna, hanem a meglevő elővárosi HÉV-ek összekötése és bentebb hozása a belvárosban, hogy pl. ne 2-3 átszállásból érd el a belvárost, hanem átszállás nélkül. A 4-es metró semmt nem old meg az agglomerációs problémákból, de még a belváros közlekedését sem javítja úgy, hogy megérje...

Hertelendi 2012.07.04. 09:07:07

@Pszientológus: És anyád jól van? Ha találkozol vele, add át üdvözletem. Sajnos a fiához nem tudok gratulálni, mert nagyon hülyére sikeredett, de senki nem lehet tökéletes....

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 09:08:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem a külföldi magyarok élnek itten öcsém. Mi. Én meg azt látom, hogy a BKV bendöntésén kívül semmit sem ért el sky papa...

EnZo75 2012.07.04. 09:11:10

Nekem rémlik valami amcsi építkezés, amikor 2 év előkészület után egyetlen este alatt átépítettek egy teljes autópálya-kereszteződést, ami csupán 10-12 óráig nem volt így használható...

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.07.04. 09:17:38

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Demszky után mennyi időbe kerülne akármilyen látványos változásokat is elérni? Szerintem két év ehhez kevés. Olyan állapotban, olyan anyagi helyzetben hagyta itt a fővárost, hogy az valami katasztrófa.

Persze Horváth Csabika ennek ellenére ingyenes tömegközlekedést akart.

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.07.04. 09:21:29

@EnZo75: Nekem rémlik valami pekingi metróépítkezés, amikor az olimpia előtt úgy fél évvel még gyorsan elkezdtek 3 metróvonalat építeni, hogy majd a játékok ideje alatt a közlekedéssel (szurkolók, kitiltott autók utasai/vezetői is) ne legyen gond. Meg is csinálták.

OK, mondjuk az Kína. Nekik még Nagy Faluk is van :-)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 09:21:57

@mojszipupi: 4-es metrónak semmi értelme, el sem szabadott volna kezdeni...

Szürke eminenciás (törölt) 2012.07.04. 10:14:23

2100 táján még mindig lesznek félkész metróállomások, az elkészült szakaszon pedig 40 km/h sebességkorlátozás, mert átadás után meglazultak a talpfák, és nincs pénz kijavítani.
Bolond aki mást várt.

btomi1980a 2012.07.04. 10:20:46

@Magyarnaba:

Ki az apád f@sz@'t nyamvadtozol le, te szánalmas görény! A jó érdes anyukádat! AZT, te gané!

vomit 2012.07.04. 10:30:16

Örök klasszikus 2008-ból a helyszínről
www.youtube.com/watch?v=8HA2DAgpRQE

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2012.07.04. 10:51:20

Nem is értem mi tart ezen ennyi ideig... egyébként lehetne említeni a Gellért teret is, ott is már évek óta nem lehet közlekedni, legalábbis normálisan.

tééényleg? 2012.07.04. 11:00:01

@ember100: Kicsit azért sántít a dolog. Demszky kezét nem kötötte semmi, senki nem ásott vissza semmit, és azért 20 év alatt el kellett jutni odáig, hogy egy teret 4 hónapra lezárnak, majd 6 év múlva nyitják meg.
Amúgy ez csak egy a Demszky-féle sunnyogásokból és abszurd dolgokból. A legabszurdabb az, hogy még nincs sitten, sőt, a média el is felejtette, hogy létezik, miközben nap mint nap találkozni az anti-ténykedései következményeivel. Húzósabb dolgokat csak jólneveltségem okán nem írok, de az biztos, hogy ha rajtam múlna, példát statuálnék rajta, hogy utána 100 évig ne merjen lopni senki...

lajafix 2012.07.04. 11:00:48

Ahol a tervezés, döntéshozatal iylen minőségű ott bizony ez van. Teljesen felesleges volt a 4es metróba belefogni, s ezt kiszámolták jóval az első kapavágás előtt.

nova76 2012.07.04. 11:07:50

@Grabbe: Ebből is látszik hogy mekkora dilettáns banda. Nehogy már kitalálja valaki hogy az a sok buszjárat olcsóbb, mint egy metró. Ráadásul ha még az utak állandó felújítását is nézed, meg a kisebb forgalmat, amit a buszsáv megszüntetése jelentene, akkor azt hiszem nincs mit számolni. Inkább bővíteni kellene, hogy még több busztól szabaduljunk a belvárosban.

Zöldövezeti 2012.07.04. 11:09:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az dicső szovjet csapatok
nem 33 évig, hanem 1944 őszétől 1991 nyaráig voltak minálunk ! Sok hazárúló örömére !!

De ezek a hazaárúlók ez alatt még oroszul se tanultak meg tiszteségesen, sőt se hogysem.
Az egyik alföldi faluban is állomásoztak a ruszkik. A 'szabadság' katonái olyan szabadok voltak, hogy a közlegény sohasem mehetett ki a faluba, csak a tisztek.
Apám tót lévén tudott ruszkiul beszélni velük, viszont a párt titkár , a tanácselnök, a tsz elnök, mivel tanulatlan eccerű ember vót , nem beszélt ruszkiul és majd megette a fene őket, hogy az reakciós apám meg beszélget velük, sőt üzletel is.

Zöldövezeti 2012.07.04. 11:10:11

jha itt nem a ruszkikról hanem a Baross térről van szó. nem baj nem árt egy kis lecke az nosztalgiázóknak !!

Szürke eminenciás (törölt) 2012.07.04. 11:14:31

@Zöldövezeti: és tedd hozzá, végig kötelező volt az orosz nyelv oktatása az iskolában...

ivan_the_terrible 2012.07.04. 11:27:05

@873ujr3rk: nem vicces, de ezzel mindent elmondtál.

Tényleg az a legrosszabb, hogy az igazi felháborodás elmarad. Az emberek már csak legyintenek, ha valami disznóság napvilágot lát. Egyszerűen nem üti meg az ingerküszöböt. Példának okáért most én is köpök egy embereset, aztán megyek vissza dolgozni, és újra átadom magam a hétköznapi problémáimnak...

szmoker (Homo Trollicus) 2012.07.04. 11:58:37

@klarky: a magyar fél szerződés szerint rendelt egy kerek, piros, alma nevű gyümölcsöt.
Fhanszoá barátaink ezt pontosan tudva aláírták, majd leszállítottak jelentős késéssel egy kerek, sárga, citrom nevű gyümölcsöt.

Ki is a hülye?...

Mad Mind 2012.07.04. 12:24:56

@molnibalage:
És tarlós? Az sem ért el semmit bármennyire is orbánc csahosa. Az ő egyetlen feladata az volt, hogy Budapest is narancs legyen. Innentől le van szarva. Nincs városképe, ő csak és kizárólag állagmegóvással akar foglalkozni. Bár demszky egy fasz volt, de legalább akarta fejleszteni a várost. Persze jó fasz magyarként a mutyit nem bírta kikerülni, meg mint orbánc a történelemkönyvbe akart kerülni, és csak másodlagos a rá bízott feladat.

Mad Mind 2012.07.04. 12:29:25

@Grabbe:
Azért arra volt esze, hogy köztereket nevezgessen. Pár perc alatt is lehetett volna érdemi dolgot elérni, hisz állítólag egy pártból vannak a kiskirályok a fővárosban. Nem ez az egész dolog tarlósnál is csak a pénzlopásról szól, ezért nem veszik elő demszkyt. Trágyafőváros trágyavezetése.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 16:00:54

@tééényleg?: Nem, a legabszurdabb az, hogy még életben van...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 16:05:58

@nova76: Az a metró annyira kibaszott drága, hogy az árából 8-szor lecserélhetnéd az teljes BKV busz és troli parkot. Tehát akkor ez 120 évnyi buszbeszerzés ára, ha 15 éves futással számolsz.

A metró nem olcsó. A metrót azért építik, mert X kapacitás felett elfogy más eszköz kapacitása. A fajlagos ára attól egy utazásnak lehet még azonos.

A 4-es metrónál SEMMI sem indokolja azt, hogy metró kelljen. Villamos is bőven elég lett volna. Fent felsoroltam, hogy mire elég...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 16:10:34

@Mad Mind: Baszod, mikor a BKV-ra 8 évig nem költöttek és hitelből fedezték a hiányt. Na, ennek a kamatiait kell fizetni és a lerohadt géppark fajlagosan drágább ühzemeltetését is finanszírozni úgy, hogy elköltötték ELŐRE a felhasználható pénzeket, mert a kibaszott 4-es metróba borították bele, ami SEMMIRE SEM JÓ.

Mit csináljon ember? Itt még 5-6 évig tűzoltás lesz, hogy az sky által hátrahagyott szarkupacot eltakarítsák.

nova76 2012.07.04. 16:40:00

@molnibalage: A villamossal az a baj, hogy ugyanúgy a teret foglalja. Ráadásul a lámpák is vonatkoznak rá. Lásd 47-49-es villamosok. Hiába jön minden lámpaváltásnál a Kálvin téren, reggel fél 8-kor mégse tudok felszállni rá.
A metróépítés meg csak nálunk ilyen drága. De nem befejezni még drágább lesz. Ráadásul kellene nagyon. Rengeteg diák használná, azok akik a 7-es buszokat használják most. Az hogy neked nem esik le hogy mennyire kellene, csak azt jelenti hogy nem arra jársz. Mint ahogy nekem sem hiányzik az elővárosi HÉV.

- Rendi - 2012.07.04. 17:09:57

@nova76: "Ráadásul kellene nagyon. Rengeteg diák használná, azok akik a 7-es buszokat használják most."

A négyes metró első szakasza egyáltalán nem fogja kiváltani a 7-es buszcsaládot, mert pl. a Bosnyák tér és a Keleti között nincs más lehetőség, a második szakaszról meg nem tudunk semmit. Ha egyszer talán megépül a Bosnyákig, akkor már "csak" a 173-as vonalra maradnak tömegek...

nova76 2012.07.04. 20:25:29

@- Rendi -: Te sem utazol azokon a járatokon. A húzós szakasz a Keleti és a Gellért között van. De jól látod hogy tovább kellene mennie (Ha Bosnyákig nem is, de az 1-es villamosig elmehetne, a másik irányban meg a körtér lehet a következő állomás.). Ehhez viszont be kéne fejezni ezt a szakaszt. Az építés költségeit meg így is úgy is ki kell fizetni. Sőt, ha nem fejezik be, akkor többet. Lehet szidni az előző vezetést, amiért elkezdte, viszont a befejezés elhúzódása most ennek a kabinetnek a bűne. Én eredetileg is arra reagáltam, hogy a befejezése és beindítása csődbe vinné a BKV-t. Egy frászt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 23:26:51

@nova76: No offense, de jobb helyeken a villamos magának állítjsa a lámpát., mert egy villamos áthaladás alatt evlisz 200-300 ember, míg azalatt átmegy 50-60 autó jellemzően 50-60 emberrel...

A 7-es busz nagy baja, hogy lassú és sok busz kell. Egy normális villamos kivált 4-5 buszt. Ellenben a 4-es metró kapacitása az "atombombával halászni kategória". A MZS tér és az Astoria között kb. van értelme, azon kívül 0. Villammossal ugyanaz a sebssség és kapacitás 10%-os áron elérhető lenne. Ha a 7-es buszcsalád maradna a többi felsorolt fejlesztés is annyira csökkenthetné a forgalmat, hogy húzol végig egy buszsávot és örül az egész buszcsalás.

Jelenleg majdnem 500 milliárdot kölöttek el CSAK AZ ELSŐ szakaszra. 2. nem is lesz. Még a teljes vonal sem ér szart se, nemhogy ez....

A villamosokat és a buszt sem lehet megszüntetni. Hol a nyerség öcsém....?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.04. 23:32:16

@nova76: És ez mit jelent? Azt te nagyokos, hogy a metróval eggyel többször szállsz át. Ez legjobb estben is 6-8 perc. Buszrül leszáll, auljáró, lemgyel, metróra vár, felszáll, és ugyanz felele. Hol a nyereség? Sehol..

nova76 2012.07.05. 04:53:30

@molnibalage: Buszrül leszáll, auljáró, lemgyel, metróra vár, felszáll, és ugyanz felele. Hol a nyereség? Sehol..
A buszrul nem száll le, mert épp ott szállna fel a keletiben,.Tehát leszáll a vonatról például, vagy jön a másik metró felől. Vagy épp villamossal, trolival jön, mert az is van a keletiben. Nemcsak a 7.es busz jár arra. Csak nagyon sokan ott szállnak át rá. Pont az a szakasz az, ahol hiába követik egymást a buszok mégis küzdeni kell a felszállásért. Szerintem bőven elég ha maradna a fekete 7-es ritkítva. Az összes gyors járatot meg meg lehetne szüntetni a keleti és a Gellért között.

nova76 2012.07.05. 05:15:58

@molnibalage: "No offense, de jobb helyeken a villamos magának állítjsa a lámpát., mert egy villamos áthaladás alatt evlisz 200-300 ember, míg azalatt átmegy 50-60 autó jellemzően 50-60 emberrel..." Na most ezt képzeld el a Kálvin téren a 47-es 49-es villamossal. Átállítja a lámpát? És? Ott a másik a megállóban, úgysem tud átmenni, csak feltartja a keresztirányú forgalmat. Viszont nem tudsz felszállni rá, mert akkora a tömeg, ami a metróból jön. Csak szeretnének átmenni a túloldalra, oda, ahová az új metró menne. Vagy épp a fővám térig mennének, amit szintén érint a 4-es.

"A 7-es busz nagy baja, hogy lassú és sok busz kell. Egy normális villamos kivált 4-5 buszt." - én ha választhatok hogy busz, vagy villamos, akkor a buszt választom. Lásd 86-os busz a Gellérttől. Pedig a busz mindig beleszalad valami dugóba, mégsem éri meg a villamos. Az egyetlen használható villamos Budapesten az 1-es villamos. De azt se vitték át a lágymányosi hídon.

"Jelenleg majdnem 500 milliárdot kölöttek el CSAK AZ ELSŐ szakaszra. " - és gondolod hogy egy felszíni villamos nem vitt volna el ennyit? Ébredj fel, ember, ez itt Magyarország! Ráadásul hol vinnéd át a villamost Budára? Melyik hidat zárnád le az autósok elöl? Az Erzsébet híd az egyetlen amin elférne. De képzeld el azt a bontást a budai oldalon.

- Rendi - 2012.07.05. 08:29:13

@nova76: Az elmúlt hetekben annyira nem, de mivel Zuglóban lakom, viszonylag gyakran megfordulok a 7-es buszcsalád járatain. Lehet, hogy a Keleti-Gellért szakasz a legforgalmasabb, a Keletitől kifelé is van utas bőven, és hiába viszed el az 1-es villamosig a metrót, mivel a Bosnyákon van egy végállomás, ahová befut a környék összes ráhordó járata.

- Rendi - 2012.07.05. 08:31:15

@nova76: "Ráadásul hol vinnéd át a villamost Budára?"
A Petőfi és a Szabadság hídon van villamospálya, az Erzsébet hídon volt, a Lágymányosin elvileg lesz (van EU-s támogatás a beruházásra elvileg).

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.05. 09:16:16

@nova76: A 7-es buszcsalád nagy része a keletitől túlról jön. Tehát, ha a keletin belül megszünteted a buszt, akkor eggyet töbsször száll át. Így meg tök jó, hogy lesz metró és lesz busz is. Ez hol olcsóbb? Sehol.

Az 1-es és 3-as villamos felújítása - gyakorlatlag újjáépítik az egész vonalat 44 miliárdba kerül majd és 94%-ban az EU fizati. Gyak. a papírmunka árát kell nekünk állni. Ha kétszeres szórzóva számolsz a villamos feltámasztása a teljes vonalon a R. úton kb. ennyi sem lett volna vagy kb. ennyi. Ez kevsebb, mint 1/10-e a 4-es játékmetró árának. Ja, és nem 8 évig építik öcsém... Mert a 4-es metró árába senki nem számolta azt bele, hogy évekig ketté volt vágva a 2-es és más villamos vonal és pótlóvusz kellett meg az általa okozott utazásu veszeteség.

Akkor szerinted melyik az olcsóbb...? Hol a megtérülés, amikor az építés az nyerességgel összemérhető kárt okozott évekig autósnak, utasnak?

Valahol fáj, hogy ennyire vakok és buták egyesek.

- Rendi - 2012.07.05. 10:12:28

Jah, kihagytam a fejtegetésből: már a tervezőasztalon eldőlt, hogy nem lesz meghatározó vonal a négyes, ugyanis egyszerűen nincs rá kapacitása. A kettes vonal 100, a hármas 120 méteres szerelvényeivel szemben az M!-en 80 méteres szerelvények lesznek (majd valamikor), tehát ha esetleg lenne rá utas, akkor kevés lesz a kapacitás, ha meg nem lesz rá utas, akkor felesleges beruházás :]

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.05. 10:36:44

@- Rendi -: Nem, a probléma az, hogy még erre a játékmetróra sem lesz elég ember...

BPO654 2012.07.05. 10:56:32

@VT Man:
Azért nem készült el az emúúúttnyócccévben ahogy szokta volt írni az egyik prosztó kooomersznyik, mert egy csomó szerződés van egy rakás vállúúkozóóóval, és nincs egy átfogó generálkivitelező mint máshol nyugaton. Direkt így csinálták meg. Senkinek nem érdeke befejezni lásd Baross tér mert akkor utána miből fog megélni????
Húzzák peresítik kötbért kiáltanak, közben meg marad a busz és ez a géppark már sokáig ilyen körülmények között felújítások nélkül (értsd teljes tehát generálfelújítás nélkül) sokáig valóban nem bírja ki.

BPO654 2012.07.05. 11:02:50

@nova76:
Te nem érted meg amit leírtak neked már egyszer?
Csak az első szakasz 4-500Mrd. Nem szüntetheted meg a 173E te állat, mert még csaka Keletiig lesz meg a metró nem Rkp-ig!!!!

BPO654 2012.07.05. 11:37:37

@molnibalage:
Namost amit eddig leírtál abban teljesen egyetértünk (mondjuk Én már leírtam ezeket anno 6-7 éve a régi veke-fórumon de ez most nem lényeg) függetlenül attól h régebben akármin összekaptunk.
De;
az 1-3 villamosoknál csak egy szakaszt újítanak fel ami az 1-en egy egybefüggő rész (Bécsi-Stadionok), míg a 3-on több szakasz. Tehát itt sem teljes pályafelújítás lesz, és ebből a léből egy db új villamos sem érkezik.

Vissza M4-hez.
Ezt nézd meg!
www.youtube.com/watch?v=ceptOxhgn24
Figyeled a szöveget? Keleti és a Bosnyák között gyorsvillamost!!!!!!! Majd persze ezt bővíteni.
Ennek akkor lett volna értelme, a nincs metró, akkor lehetett volna a régi 44,67,60,68-as villamosokat összefogó átmérős Combinós vonalakat megépíteni át az Er-hídon ahonnan Dél-és Észak-Buda ir-ba is mehetnének a különböző járatok! A videón szereplő Dorner Lajos (Dlala), egyébként a Rákócz úton lakik - minden szentnek maga felé hajlik a keze. De ezen lépjünk túl, és nézzül mit is mond;
azt h villamost 2-3 év alatt lehet építeni. Oké. Oké lenne ha nem épült volna a fél szakaszon metró. De most már metró van! E fölé párhuzamos nagy kapacitású villamosvonalat építeni újabb 100 Mrd-okért uolyan bűn mint az M4.
A kisebb kapacitású villamosnak meg nincs értelme akkor amikor ma már olyan járművek vannak mint a duplacsuklós troli;
1. Hess Lighttram3 (200 fős gyári adat oda van írva a vakoknak is)
www.hess-ag.ch/en/busse/trolleybusse/trolleyuebersicht.php
www.hess-ag.ch/en/busse/trolleybusse/lightram.php
2. Van Hool Exquicity:
iho.hu/hir/bemutatkozik-a-van-hool-exquicity
3. De már ezeket is megfejelte a Mercedes, a Capacityvel:
www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/bus/home/new_buses/models/regular_service_busses/capacity/overview/economy.0001.html
IDÉZEM A MERCEDEST: "TELJESÍTŐKÉPES MINT EGY VILLAMOS. CSAK GAZDASÁGOSABB. A CAPACITY."
Valóban 193 fős, ami egy ICS-KCSV7-KÉTKOCSIS TÁTRA kapacitásának felel meg. A Combinókon kívűl nincs is más villamostípus Bp-en, ami azt jelenti, h le is lehetne őket cserélni, capacity trolira pl. Szegeden ugyebár sokféle troli bóvan mert azt használt buszként vették és ott Szögeden trolivá átépítették.
Tehát mivel a legforgalmasabb szakaszon kész van ill. lesz metró ráadásul és itt a lényeg villamosmegálló kiosztással, (v.ö 47-es megállót vs M4 megállói főleg Móricz-Kálvin sz.), ezért már nincsen szükség Combinós vonalra a metró fölé ahogy azt Dorner súlykolja, akkor sem ha azokat Csömörre viszik ki mondjuk. A trolit meg 1 év alatt meg lehet építeni felforulás nélkül, és a meglévő trolivonalak fejlesztésével töredék áron fantasztikus hálózathoz juthatnánk 90-100%-os EU támogatással!!!!!!!!
Tehát lenne egy főtrolivonal a 7-173 helyett azon az útvonalon ahol ezek most mennek (Rákóczi-Drégelypalánk tengelyen), és mellett párhuzamosan lehetn még a jelenlegi hálózatból eu-s pénzből kialakítani vonalakat, így megoszlik a sok utas más helyeket is feltár nincs tömeg nincs hatalmas NOX és egyéb kibocsátás a trolipark is lehetne eu-s pénzből minimális önerővel.
(ha már itt tartunk ebből a pénzből amit M4 első szakszára költöttek sőttt ennek a feléből be lehetett volna drótozni egész Bp.-et, és akkor modern teljesen a.p-ós légkondis járművek mehetnének mindenhol és sokkal nagyobb lenne a haszna mint ennek a szarnak).
Ráadásul a légkondi nem úgy van mint a buszoknál mivel itt uaz az üanyag azaz áram míg a buszoknaál gáz kell mert az a hűtőközeg de mivel az kib.drága ezért nincsenek feltöltve a gáztartályok így hiába a légkondi. Ráadásul elektromosnál többletfogyasztás van szintén, de többletkörny.szennezés nem jelentkezik ezen felül az elektromos csendesbb üzemű kenőolajból meg sokkal kevesebb kell hozzá. EWgy új troli ára: 120-200 M Ft/db egy duplacsklós v egy capacity 200-250 milla, egy új 30 méteres villamos 500 MFt/db, a pályaépítés 800-1000 Millió Ft/km egy Combino 1-1,2 Mrd Ft/db.

BPO654 2012.07.05. 11:48:38

Még egy kicsit Capacitizek:
www.bkv.hu/ftp/tesztbuszok/osszefoglalo_jelentes_mercedes_capacity.pdf
A törökök 250 db ot vettek metró helyett ott metrobusnak is hívják egy magyarországnyi lakosú fővárosba (Isztambul), a tótok is vettek 40 db-ot a 93,95 járatokra (ligetújfalu/petrzlalka ha jól írom,ill domonyújfaluba) nem zárt pályán megy hanem ahl akar.................:D
Troliösszekötések M4 második szakasz helyett;
74:Erdőkerülő-Deák tér
72:Nyírpalota-Deák
77:Arany J-Öv utca - 72 betétjárata.
Egyéb:
73:Örs-Deák
78:Csertő-Kossuth tér
82 Örs-Kossuth tér
79:Örs-Dózs Gy út.
89:Liget tér-Deák (9 helyett) Szinte semmi sem kell hozzá, de még ezt se csinálják meg.

BPO654 2012.07.05. 12:00:34

NO COMMENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

www.bkk.hu/2012/07/egyseges-kek-budapesti-buszarculatot-alkalmaz-a-bkk-a-jovoben/

1. a METRÓK EGYSÉGES FÉNYEZÉSŰEK??????????
Nem.:D
2. Mi lenne ha Széles nem dán roncsokkal seftelne, hanem gyártana buszt? Ja a gyártás az drága seftelni sokkal kényelmesebb, gyorsabb kifizetődőbb, pláne ha előre megvan a vevő... .
3. Erre van pénz ???
4. A VILLAMOSOK SEM EGYSÉGES FÉNYEZÉSŰEK!!!!!!!!!!!!!!! iCS-TÁTRA VS. TW6000 (3,62 JÁRATOK STB) ÉS COMBINO.
:D

BPO654 2012.07.05. 12:57:40

Vannak még alternatívák pl xarból biogázt, ahogy Zalaegerszegen csinálják, nem import és az "alapanyag" korlátlanul rendelkezésre áll a jövőben is..................:

zalaihirlap.hu/hirek/20120627_okobusz_zalaegerszegen

nova76 2012.07.05. 12:59:01

@BPO654: És Te úgy gondolod hogy mindenki olyan állat mint Te hogy ha a keletiből a Gellért térre akar menni, akkor elutazik rákospalotáig, hogy ott szállhasson fel a buszra? Ha annyira olcsó, meg jó a villamos, akkor vajon miért szüntették meg pont azon a szakaszon? Lényegesen csökkenthetők lennének a 7-es busz vonalán a járatok és járattípusok is. Írtam is hogy mondjuk maradna a fekete 7-es. Vagy maradhat a 173-as is, ami tovább megy és akkor a 7-es nem kell. Persze lehet ritkítani és a gyorsabb járatokat megszüntetni, már amennyire a forgalom engedi (például lehet olyan napszak, hogy a piros 7-esek is járnának továbbra is). Van olyan időszak, hogy a 7-es buszra akkor se tudsz felszállni, ha egymásba érnek. Nyilván sokan a keletiben nem a 7-es buszra szállnának, ha lenne 4-es metró. Aki pedig a deákon átszáll a 47/49-esre mert a fővám térre, vagy Gellérthez tart, majd átszállhat később a 4-es metróra is. Akár a 47/49-es villamost is meg lehet szüntetni, mert ugyan lesz olyan, akinek pont nem jön ki jól, de másoknak meg most rossz. Lesznek olyanok, akiknek eggyel több átszállásuk lesz, de időben még így sem járnak majd mindenképp rosszul. Persze biztosan lesz olyan is.

"Csak az első szakasz 4-500Mrd." - ezt is felfogtam, de úgy látszik te még nem, hogy ez már nagyrészt múlt idő. Mert egyrészt már kifizették, másrészt ügye szeretnek ideszámolni dogokat, amik nem ide tartoznak (pl: M3-as kocsik cseréje). Ha pedig nem nyitják meg a 4-es metrót, akkor ki kell fizetni azt is, amit a pályázatokból tudnának fedezni/visszakapni. Tehát kapálózhatsz, de nincs visszaút. A kivitelezés költségeit már fújhatod, most azt kell kitalálni, hogy mit tudsz kezdeni ezzel a helyzettel. Én pedig továbbra sem hiszem hogy a 4-es metrón úgy kéne levadászni az embereket, ha végre megnyitnák.

Aztán beszéljünk a gazdaságosságról abból az irányból is, hogy a metrón kevesebb a lógós, mint a 7-es buszon. A csúcsidőszakban az ellenőr fel sem fér. Nekem volt egy kollégám, aki mondta, hogy Ő csúcsidőszakban jár, ezért nem vesz bérletet. Olyan nincs hogy felszálljon az ellenőr és eljusson hozzá. Ha felférne az ellenőr, akkor máris sokkal többen vennének jegyet/bérletet.

nova76 2012.07.05. 13:06:30

@molnibalage: Miért baj, ha át kell szállni? A többség nem a végállomástól végállomásig utazik. Sőt elég ritka az ilyen, és annak már mindegy hogy át kell szállni. Ráadásul eléggé pazarlóak a járatok, mert nagyon sok az átfedés. Szerintem a világon nincs még egy ilyen közlekedési vállalat, aki azt vállalta, hogy mindenkit háztól házig eljuttat egyetlen átszállással. Én Budakeszin lakom. Itt a fő utcán van a 22-es busz (az is BKV), az megtesz 5-6 megállót potom 5e/hó bérletpénzért és ha nem arra lakom, akkor pedig gyalogolhatok akár egy félórát is, hogy eljussak a 22-es buszhoz. A belvárosban meg nem tudsz olyan utcasarkot,a hol max 3 sarokra nem lenne valami megálló.

Roltii 2012.07.05. 13:15:01

@nova76: azért mert idő, és kényelmetlenség. Csomagokkal gyalogolni, lépcsőzni, izzadni nem olyan nagy fun, mint gondolnád. Budakesziről egyébként sokszor kevesebbszer kell átszállni mint egy-két másik helyről.
Szerinted normális, hogy a Keletitől a Kálvinig (direkt 4-es metró vonalból kiragadott példa) 1 átszállással lehet eljutni? Vagy éppenséggel a fél 3. kerületből nem lehet átszállás nélkül Pestre átjönni? tudod pl a HÉV csúcsidőben gyorsabb mint az autó, de mivel át kell szállni, pont ez az előnye száll el, és még kényelmetlen is... na, lehet hogy kezdtem túlmagyarázni...

Egyébként meg nézd meg Prágát és a kesze-kusza villamosvonalakat, ott megtudták oldani... nálunk meg alapszinten se, lásd fonódó villamosok...

nova76 2012.07.05. 14:01:49

@Roltii: "Szerinted normális, hogy a Keletitől a Kálvinig (direkt 4-es metró vonalból kiragadott példa) 1 átszállással lehet eljutni?" - ott a 7-es, nem? Én nem a 7-es vonalán lévő járatok ellen szóltam. Hanem azt írtam, hogy a 4-es nagy mértékben kiváltaná. Persze 100%-ban nyilván nem. De a legnagyobb terhelés pont a 4-es vonalán lévő szakaszon van.

"Csomagokkal gyalogolni, lépcsőzni" - azért az emberek többsége nem csomagszállításra használja a BKV-t. Hanem mondjuk dolgozni jár be vele a munkahelyére, max. egy oldaltáska van nála. Vagy az iskolások, akik viszik a tankönyveiket. Jellemzően ezek nem akkora táskák, amikkel nem lehet gyalogolni. Persze nyilván nagyobb csomagok is előfordulnak, de írtam is, hogy nem szűnne meg teljesen a járat, csak ritkulna, meg az átfedések szűnnének meg.

"vagy éppenséggel a fél 3. kerületből nem lehet átszállás nélkül Pestre átjönni?" - Bár mondhatnám hogy olyan mint Budakeszi. De nem, mert a 3. kerületben legalább van miről átszállnod. Itt a 22-es buszig mehetsz gyalog vagy kocsival, slussz, passz.

A villamosokkal kapcsolatban meg lehet álmodozni, de még tervben sincs. Tartok tőle hogy egy hasonló hosszúságú beruházás szintén kiverné nálatok a biztosítékot. Mert ügye a világon nincs még egy ilyen drága Metró projekt, miből gondoljátok hogy a villamos majd olcsóbb lesz? És vajon most a mai nappal megérné-e anyagilag azt mondani, hogy tömjék be a 4-es metró alagútját és állítsák vissza a keletit? Nem azért húzzák mert tönkretenné a BKV-t, hanem hogy kihúzzanak még belőle pár száz milliárdot az elvtársak.

Roltii 2012.07.05. 14:10:03

@nova76: : a 7-es nem oda megy, hanem az Astoriához... szóval hidd el, most nem tudod megoldani... Egyébként a 7-es vonalán jellemzően a buszok elviszik a terhet, ritkán van, hogy nem.
csomagok: sajnos van. Meló után kondi, vendégség, vagy csak bevásárlás... de anélkül is kis hátitáska szokott lenne, pl kajának. Ezt tömött aluljárókon, lépcsőkön, csöveseken át kellemetlen vinni. Nem mondom, hogy nem lehet, csak rontja a versenyképességet, hogy pl a Margit hídnál leszállok a HÉVről, aztán fellépcsőzök 2 emeletet (mert pl beszart a mozgólépcső is), majd a napon aszalódok a hátizsákommal...fun:)
fonódó villamosok: pont, hogy tervbe volt, viszonylag könnyű megvalósítással, kb 2 aláírás hiányzott....

4es metró: fejezzék be végre, azt kezdjük el használni. Üres nem lesz, de valszeg nyomába se fog érni a mostani 2-3-asnak. A Keletit meg csinálják meg végre, mert ott lakom, és katasztrófa az egész. Kis utcákba bonyolult keringőket nyomunk a többi autóval, hogy csak haza tudjak menni, és az egyirányúsítások miatt szívnak a kis utcákban... pl nem laknék az István vagy péterfy utcában...

nova76 2012.07.05. 14:23:21

@Roltii: a 7-es nem oda megy, hanem az Astoriához... . Valóban. De pontosan erről írtam feljebb. Hogy a BKV-nak nem kellene olyan célt kitűznie maga elé, hogy mindenkit háztól házig visz. Az astória és a kálvin tér között körülbelül akkor a táv, hogy a nettó 320Ft-ért (vonaljegy) lesétálnám párszor egy nap. De mint írtam, itt Budakeszin annak a többszörösét kell megtenned, hogy egyáltalán buszra szállhass.
A 4-es metró meg tényleg nem fog a nyomába érni a 2-es, 3-asnak. De ügye direkt hagytad ki az 1-est? Pedig annak is több megállója van.

Roltii 2012.07.05. 14:31:17

@nova76: azért a Kálvin-Keleti nem ugyanaz mint pl Óbudáról Budakeszire háztól-házig menni. Két elég nagy csomópontról beszélünk a városban. Egyébként meg belvárosról beszélünk, itt igenis legyenek értelmesen a megállók. Ne legyen túl közel (kálvin-fővám-gellért-móricz), de ne legyen túl távol se (ilyet nem nagyon tudok). Meg kell nézni hogy van sok helyen külföldön, nem szégyen a jót másolni.

Egyébként légy oly kedves és sétáld le ma egy párszor, biztos kellemes lesz. Ha elég volt, akkor keress egy esős napot, majd esetleg decembertől januárig minden nap. Tök nagy élmény, hidd el! Főleg mikor ezután felszállsz a hetesre, és szétizzadod magad (télen-nyáron).

Az, hogy Budakeszin mi van, igazából nem a BKV dolga, oldjátok meg helyben:) Sőt, igazából örülni kéne, hogy a BKV-nak van járata ami odáig kimegy, még ha csak egy is.

1-es metrót igen, direkt hagytam ki. ~100 éve épített cuccról van szó, akkor igényekkel és méretekkel. Nem versenyképes, nem is volt feladata, egyébként így is szép számmal utaznak rajta. De a 4-es metrónál azt kéne nézni, hogy mik lesznek az igények 5-10 éven belül, és sajna annak nem felel meg. 70-es években tervezték a nyomvonalat, és nem kicsit másképpen alakult a város....

nova76 2012.07.05. 15:15:33

@Roltii: Keletitől az Astoriáig 7-essel és utána séta? Én arra a kis távra gondoltam. Persze értem hogy esőben ez kellemetlen, de már feltalálták az esernyőt. Még előbb mint a buszt. Régebben sem tört le a lába egy ekkora távtól az embereknek. Sőt, ha nem Budapestről van szó, akkor most sem. Csak Budapesten élnek ilyen puhapöcsök :-) Mivel nincs bérletem, azért a 320Ft-ért ilyen távokat kérdés nélkül lesétálok.

"Az, hogy Budakeszin mi van, igazából nem a BKV dolga, oldjátok meg helyben:) Sőt, igazából örülni kéne, hogy a BKV-nak van járata ami odáig kimegy, még ha csak egy is." De mégis Budapestre adózunk, mert ott a cég, még akkor is, ha én többnyire itthon dolgozom. De nem is ez a lényeg,hanem hogy itt 5000Ft-ért egy fél budapesti bérlet áráért szolgáltat nekünk 6 buszmegállót. Ti meg villamost, metrót, buszt, trolit és millió megállót kaptok ennek mindössze a duplájáért. A 22-es buszra is alig tudok felszállni reggel és mindössze ezt a 6 megállót tehetem meg, aztán nekem is meg kellene vennem a BKV bérletet. Legalább a 22-esen végigmehetnék azért az 5e Ft-ért.

A 4-es metró meg valóban kevés, de ha soha nem adják át, soha nem is lesz 2. meg 3. meg még néhány további szakasz. Valahol el kell kezdeni. De azzal a 6 (?) megállóval nyilván nem lehet versenyképes a másik két nagy metróval szemben (12-13 meg 20-25 megállósak). Távolságban sem az. Ha meg meghagyják a 7-es vonalán lévő buszokat, kevesen lesznek akik átszállnak majd. Nyilván aki a Gellértnél visszaszállna, annak nem éri meg. Annak még a keletinél sem éri meg felszállni rá. Különösen nagy csomagokkal és ráérősen, én se tenném :-)

Roltii 2012.07.05. 15:23:47

@nova76: igen, én is arról a kis távolságról beszéltem. Lehet gyalogolni is, visszatérhetünk a lóhoz is, meg a szekérhez... De ha versenyképes BKV-t akarunk, akkor ebbe ez nem fog beleférni, mert a tököm se akar 35 fokban 15 percet gyalogolni. Nem, nem szakad le a lábam, de melóhelyre nincs kedvem izzadtan/büdösen beérkezni....
22-es busz: tényleg az a bajod, hogy a budapesti közlekedési vállalat drágán szállít Budakeszin? ezt picit gondold már tovább. Örülj hogy ott van, ha 5 ezer, akkor 5 ezer. Mellesleg a Szentendre-Békásmegyer bérlet is drágább mint a Bp bérlet. Ez van, ha nem tetszik, csinálj olcsóbban jobbat! Vagy gondold végig, hogy más miért nem csinált.... Egyébként a belvárosban kicsit többen utazunk, mint a 22-esen utaznak... Egyébként meg menj be az önkormányzathoz, és kérjél támogatást... jah, hogy Budakeszi b@szik fizetni a BKV-be? akkor ne csodálkozz, és örülj annak ami van... Az, meg hogy hovaadózól most mellékes, mert az én adómból is megy Budakeszire és fordítva...
4-es: na látod, te szállnál át, és ez a lényeg. Ha meg nem lesz, akkor simán mindenki marad az autóban, vagy rosszabbat mondok: átszáll autóba, mert megnőtt az utazási idő és az átszállások száma. Erről valahogy nem beszélnek, de a 4-es metró tetü lassú lesz:(

- Rendi - 2012.07.05. 15:50:46

@nova76: " Ti meg villamost, metrót, buszt, trolit és millió megállót kaptok ennek mindössze a duplájáért."

Ez a legszarabb indok, de legalább gyakran előkerül.
1. A nagyobb szolgáltatási palettára jóval nagyobb tömeg is jut. (Ha minden harmadik sarkon van fél busznyi felszálló, akkor miért ne legyen megálló?)
2. Egy villamos + egy metró kell a munkába járáshoz. Csak azért nem fogok trolizni, meg buszozni, mert "kaptam" azt is.

nova76 2012.07.05. 16:01:27

@Roltii: "De ha versenyképes BKV-t akarunk" - kivel akar/kell versenyezni? A világon nincs még egy város ahol ennyi járat lenne. Nagyon jó példa Prága. Voltál már ott? Van villamos meg metró. Aztán sok sok séta. Mégis megéri mert az ottani jegyárak olcsóbbak, és nem egy megállóra szól, hanem mondjuk egy órára. A 320Ft-os jegyre is másként tekintenék, ha 1 órát lehetne vele utazni.

"a Szentendre-Békásmegyer bérlet is drágább mint a Bp bérlet." - de az legalább távolság. Nézd meg Budakeszit. Nem is tudom melyik van előbb, a Budapest vége vagy a Budakeszi eleje tábla.

"tényleg az a bajod, hogy a budapesti közlekedési vállalat drágán szállít Budakeszin? ezt picit gondold már tovább. Örülj hogy ott van, ha 5 ezer, akkor 5 ezer. " - Igen. Neked az a bajod hogy 15 percet kell gyalogolnod, nekem meg ez. Ugyanabban az országban élünk, ugyanazokra a dolgokra megy a Te adód, mint az enyém. Miért van az, hogy nekem 15 perc séta után még újabb 5e Ft-ot kell fizetnem és fele távot se teszek meg hozzád képest, aki a 3 kerületből jársz haza dolgozni a keletibe. Miért lennél Te különb mint én? De ezt felteheti egy miskolci lakos is, ahol van egy szem villamos meg talán 2 busz, azt annyi.

"Ha meg nem lesz, akkor simán mindenki marad az autóban, vagy rosszabbat mondok: átszáll autóba, mert megnőtt az utazási idő és az átszállások száma." Ez egy paradoxon. Ha mindenki átszáll autóba, akkor dugó lesz, és megnő az utazási idő, így visszaszáll a BKV-ra. Ha még a benzin árát is megemelik, akkor még többen visszaszállnak. Ezt hívják úgy hogy piaci szabályozás. És az emberek ezt sokkal jobban elfogadják mintha parancsba kapnák.

nova76 2012.07.05. 16:09:57

@- Rendi -:
"1. A nagyobb szolgáltatási palettára jóval nagyobb tömeg is jut. (Ha minden harmadik sarkon van fél busznyi felszálló, akkor miért ne legyen megálló?)"
És ez miért ne lenne igaz Budakeszin. Itt sem üresen megy végig a városon. Az én utazásom fajlagosan kisebb költség.
"2. Egy villamos + egy metró kell a munkába járáshoz. Csak azért nem fogok trolizni, meg buszozni, mert "kaptam" azt is. "
De mehetsz. Én is azért örülnék neki mert hétvégén fognám a gyerekeket és elmegyünk a városligetbe gyalog (BKV-val). Most meg bepattanunk az autóba, ha annyira arra vágyunk. Ami ugyan unalmasabb, de legalább olcsóbb. Nekem és az asszonynak kellene 16 jegyet lukasztani, a gyerekek még kicsik, nekik még nem kell. 5000Ft lenne hogy bementünk a városba, hogy utána ott fizessünk a városban lévő cégeknek a szolgáltatásaikért. Ami után a fejünkhöz vágjátok, hogy Te, vidéki paraszt, mi a faszt akarsz, örülj hogy nem ásunk el a ligetben. :-)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.05. 18:06:39

@nova76: Azért, mert eleink balfaszok voltak és valahova be kellett tolna a nagy népgazdaság által legyártott buszokat... Budpaest közlekedése azért lett olyan ótvar, mert felszámolták azt a villamos HÁLÓZATOT, ami Prágában a mai napig meg van...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.05. 18:10:04

@nova76: Mert a 8 perc átszállás összemérhető a teljes út hosszával. A világ értelmesebb felén 30-40 éve az átszállások minimalizálására törekednek vagy arra, hogy az átszállás az, hogy a peron bal oldalárol átsétálsz a jobb oldalára és nem az, hogy percekig mozgólépcsőzől.

Fizikai fájdalmat okoz a hülyeséged.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.05. 18:14:45

@nova76: Az autóval. A jól működő tömegközlekedés a maradék autósnak jó. Több tömegközlekedő = kevesebb autós = gyorsabb autós forgalom = kevesebb dugó.

OMG, hány éves vagy te? Mert, ha 76-os a születési dátumod, akkor facepalm...

nova76 2012.07.05. 18:59:31

@molnibalage: Nem tudom miért kell személyeskedni, ha veled valaki nem ért egyet, akkor egy idióta állat? Egyébként sem értem hogy mi az amiben más véleményen vagyunk? Oké, szeretnék villamost, de nem tudom másképp elmagyarázni, mint ennyire egyszerűen: nem a villamos pálya épül, hanem a 4-es metró. Erre van keret, ami nagyrészt rendezve van, kisebb részt nincs, de arra is szerződés van, amit vagy a munkáért vagy a semmiért kell kifizetnünk. Hiába jössz azzal, hogy dehát 500 Milliárdból milyen fasza villamos pályát lehetett volna építeni. Lehetett volna, de ez épült és ezt kellene már befejezni és nem betemetni. Amúgy 500 milliárdból egy normális országban (tehát nem mifelénk, mutyiországban) épülhetett volna egy szép hosszú metró is.

A BKV pedig az autóval sosem tud versenyezni kényelemben. Minden másban viszont tud. Nekem teljesen mindegy volt hogy az 5-ös buszon mentem-e haza amikor rákospalotán laktam, mint 3 átszállással részben metróval. A busz lassabb volt, a metró gyorsabb. De annyival nem, hogy megérte volna lemenni az unalmas metróba. Az 5-ös buszon meg kapaszkodni nem lehet (nem is kell), annyian vannak. Ha siettem, akkor metró, ha meg buszozni volt kedvem, akkor busz.. Egy biztos, hogy a villamosokat kerültem ahol tudtam. Nem azért mert utálok rajtuk utazni, hanem mert dög lassú. Ezzel szemben az autó kényelmesebb. És mindig az lesz. Viszont jóval drágább. Nekem 2 tankolást (caca 2x 12-14e Ft) jelentett, ez közel háromszorosa a BKV bérletnek. Ezt pedig nem mindenki tudja kigazdálkodni. És akkor már marhára nincs verseny, ha az egyik a pénz miatt mindenképp kiesik. Ha meg csak ezért tartod az autót, akkor még minimum egy 10-est, 20-ast ki kell gazdálkodnod havonta (ha csak a fenntartását számolom és a vételárat nem). Ráadásul én azt vettem ki, hogy az autó a legkiszámíthatatlanabb közlekedési eszköz, tehát munkába csak akkor járhatsz vele, ha nem időre mész. És többnyire a leglassabb is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.05. 19:21:13

@nova76: Ez nem személyeskedés. A jól működő tömegközlekedés ismérve, hogy nem szállsz át. Vagy te úgy autózól, hogy közben háromszor autót cserélsz...? Na ugye...

Szóval lehet széllel szemben pisálni és pénzt elbaszni rá, de akkor ne csodálkozz, ha hülyének néznek és egy idő után agyonvernek érte...

"A BKV pedig az autóval sosem tud versenyezni kényelemben."

Részegen hazavisz a BKV a saját kocsim meg soha, mert részegen nem vezetünk ugyebár legyen bármilyen kényelmes. A légkondis vili meg bizony jobb, mint a nem légkondis kocsi. A magyar autók nagy részében tudtommal nincs klíma... Generálisan sem értek egyet. Egyébknét az meg nagyon egyénfüggő, hogy mi a kényelem fogalma és mi az elvárható szint.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.05. 19:58:18

@Roltii:

22-es busz: tényleg az a bajod, hogy a budapesti közlekedési vállalat drágán szállít Budakeszin? ezt picit gondold már tovább. Örülj hogy ott van, ha 5 ezer, akkor 5 ezer.
- Ezért az 5 ezerért konkrétan 3300 méteres hálózat használható. A 9800-as bérletért mekkora hálózaton lehet buszozni? Mire kér a BKV?

Egyébként a belvárosban kicsit többen utazunk, mint a 22-esen utaznak...
- Gyere ki egyik reggel Keszire. Főleg iskolai időben. Ülőhely a végállomáson sincs!

Budakeszi b@szik fizetni a BKV-be?
- Fizetnek az utasok eleget.

nova76 2012.07.05. 20:50:02

"Részegen hazavisz a BKV a saját kocsim meg soha" - mert nem vagy elég részeg? :-) Részegen max a barátod visz haza, de a BKV nem a barátod.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.05. 21:30:03

@nova76: Én vagyok az egyetlen vidéki a baráti köröből. Mellesleg szerinted ők nem isznak, ha én iszok.....?

Roltii 2012.07.06. 09:24:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Lehet, hogy keszin akár 1 metrót is megtöltenének reggel az emberek, azért ez már nem semmi!
"- Fizetnek az utasok eleget. "
Olvass utána, mert nem igaz. Kb. sehol a világon nem igaz. De sajna ezek szerint alapvető tudásbeli hiányosságaid vannak a témáról, így részemről lezártnak tekintem a veled való beszélgetést.
(egyébként ne hidd, hogy a bp-i bérlet olcsó, mert én pl használok 2 vonalon 3-3 megállót, és ez is 9800, ugyanolyan abszurd, mint a te 22-es buszod díjszabása, úgyhogy itt azért mind a ketten rossz végén vagyunk a f@sznak...)

BPO654 2012.07.06. 10:01:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ahhoz képest h Bkeszi az egyik leggazdagabb település az országban ahhoz képest keveset fizet, és még fejlesztés is történt a 222-es...:D

BPO654 2012.07.06. 10:14:29

@molnibalage:
": Azért, mert eleink balfaszok voltak és valahova be kellett tolna a nagy népgazdaság által legyártott buszokat... Budpaest közlekedése azért lett olyan ótvar, mert felszámolták azt a villamos HÁLÓZATOT, ami Prágában a mai napig meg van... "

Az a villamoshálózat volt ótvar amit felszámoltak pont azért mert ótvar volt és qrva sok pénzbe lett volna a teljes többtízkm.-es vonal felújítása, és bizony olcsóbb volt helyette legyártani több100 buszt amihez nem kell vágányzat áramellátó fvezetéktartó oszlopok tömkeleg felsővezeték anyámkínja... .:D Ráadásul az Erzsébet hídon a vágányok csak oda voltak hegesztve a hídszerkezethez, nem volt normálisan megcsinálva zért 1972 12-31.-én leállították a villamost ott mivel nem volt pénz arra, h rendbe rakják és a hídon is rendesen megcsinálják a vágányzatot. Ja, és akkor még hugyér-szarér volt a gázolaj a kenőolaj és volt dögivel. A buszhoz nem kell semmi csak aszfalt. Ezt régebben sem voltál képes megérteni. Most is csak az EU pénzéből vigéckedünk, semmink sem lenne mert az összes beruh.-st az EU finanszírozza.
1972-ben elhatározták, h meghosszabbítják a fogast a Moszkva térre, és behozzák a csepeli hévet a Kálvinra. Ezek azóta KEREK 40 ÉVE NEM VALÓSULTAK MEG, és két darab egyenként EGY MEGÁLLÓS szakszról beszélünk. Ennyire sem volt pénz, nemhogy a városon keresztülvezető vill.pályára.
Nézd már meg az 1-est. Két éve döcög és csak jövőre kezdik felújítani, most ebben a pill.-ban is buszpótlás van ott.
Szegeden meg az új Pesa Swing villamosok szolgálatképtelenek!!!!!!!!!!! Vadi újak, de se a légkondi sem az ajtók sem a hajtás nem működik rendesen, mindezt 500000000 (500millióért) darabonként. Ja, hát olcsó húsnak híg a leve Botka elvtárs, nem a legolcsóbbat kellett volna megvenni, fele áron duplacsuklós troli is van sín sem kell hozzá a zárt pálya meg amúgy is adott hisz a vill is zárt pályán megy tehát az nem érv h a Hess Lightram csak zártpályán mehet mert a vill is és ott a hely csak nem köll sínt fektetni ami drága időigényes. Nyugaton számos helyen épül ilyen de biztos ők a hülyék, nem mi akik a metró fölé villamsot akarunk mert abból többet lehet nyúlni mert sokkal drágább minden szempontból...........:D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.06. 21:35:03

@Roltii: "- Fizetnek az utasok eleget. "
Olvass utána, mert nem igaz.

- 5000 Ft-ot fizet minden keszis utas. Szerintem a keszis utasok kitermelik, amibe a keszis szakasz üzemeltetése kerül.
Vissza lehet vágni a buszt a Szanatórium utcáig, sok keszisnek onnan is jó. De ha Keszi esetleg saját kezébe venné a dolgot, akkor a BKV hozzáállása egyből nagyon pozitív lesz. Lásd Solymár.
Budakeszis utasok nélkül mi lenne a vonallal? Akkor az Árnyas úton lakókat zsarolja a BKV, hogy fizessenek?

Anno Budaörsnek is benyújtotta a BKV a számlát, mert többet akart kérni a 40-es buszért. Budaörs egyből fizetett, még akár többet is, mindössze azt kérte, hogy 2 percenként járjon a busz. Mikor a budaörsi ÖK belebegtette, hogy akkor Volán, felvállalva ennek minden hátrányát, egyből lett 2 percenként 40-es.

Jelenleg Törökbálint is csak azért tartja a 72-es buszt, mert TB-nak csak Budaörssel együtt érné meg leválni.

A BKV költségvetésének tetemes részét fizetik az agglós települések. Sokkal többet, mint amibe az adott vonal üzemeltetése kerül valójában. Solymárnak se adta oda a 64-est, pedig Solymár önkormányzata simán üzemeltette volna.

@BPO654: Az a 222-es annyit is ér. Főleg felfele a kerülő a Zugligeti úton.
Érdemi fejlesztés az lenne Budakeszin, ha az egyik busz a jelenlegi útvonalon menne, a másik meg a Fő u. - Erkel u. - Mánffy László u. - Meggyes utca - Fenyő u. - Szőlőkert u. - Jelenlegi vá.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.06. 21:36:03

Ez a kijáró kék busz is csak a megosztásra jó. Regionálisan kellene gondolkozni, és észre kellene venni, hogy az élet és a közlekedési igények nem érnek véget a Budapest táblánál.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.06. 21:37:09

Jelenleg Budakesziről a Nyugati vonaláig jobban megéri még egy embernek is kocsival bejárni, mint busszal. És mégsem lehet reggel felférni a 22-esre, de még a Volánokra sem.

atila68 (törölt) 2012.07.07. 08:08:17

Felemelő a látvány mikor kilép az ember a Keleti pályaudvar főkapuján.
Csak a metrót nem találtam meg.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.08. 09:22:08

@BPO654: De. Erre mind lenne pénz. Ha nem a 4-es metróra basszák el te szerencsétlen...

BPO654 2012.07.08. 15:25:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Volt tanulmány fogasra, kiderült h qrva drága lenne nem éri meg.
Kádárék tervezték az M2 kiágazást Budagyöngyéig Te onnan vinnéd tovább alagútban, az mennyi is lenne?:D
Marad a busz. A régi 140 másik ir.-ba (B.örs felé) már rég nincs a Volán ritka. Ez van. Ennyi.

BPO654 2012.07.08. 15:38:24

@molnibalage:
Na Én megpróbáltam normálisan veled,de te elqrtad te szerencsételen.
Kevés olyan ember van aki nyílvános fórumokon az emmúúútt kábé 6 évben annyit kritizálta volna az M4 projectet, mint Én.:DDD
1972-ről volt szó, h akkor miért szüntették meg, nem Sky aki most Berlinben él, hanem Kádár te barom. Azért mert nem volt pénz rá, 40 éve nem építették meg a leírt 1 megállós szakaszokat stb.
Persze mindenki tudja, h a teljes géppark csere és egyéb is mehetett volna M4 helyett de most már ez megvan és kész. Plussz a pénzek kitalicskázása.... .
DE; mostanra rátérve, ÉGSZÍNBUGYIKÉKRE ÁTFÉNYEZNI AZ ÓCSKA GÉPPARKOT ARRA VAN PÉNZ, 4. mobilszolg.-ra -150 Mrd, stadionokra és múzeumi negyedre 60-60Mrd??? Összeadni tudsz öreg? 150+2x60= 270Mrd Ft, a fényezés ÉGSZÍNBUGYIkékre nincs benne...:D
És ha lenne pénz a Rákócz úti villamosra akkor is tök felesleges lenne te nagyokos mert akkor minek alá párhuzamosan a metró??? Uúgy ahogy az M6 autópályya is, meg Bős-nagymaros. Itt a bibi. Még a hitelpénzeket sem arra használják fel amire tényleg kéne.
Ja és ha elektromos jvekre ad pénzt az eu akkor miért EIB hitelből van minden -comino, talentek, flirtök traxxok??? Na erre tudzs mondani vmit te szerencsétlen?
(A flirtökre a tendert 2004 04 30-án írták ki. Ugye nem akarod bedumálni h nem tudták h másnap EU tagok leszünk?)..DDD

Mercedes Capacity szlogenjét mormolgasd magadban öreg.
Teljesítőképes mint egy villamos. Csak gazdaságosabb. A Capacity.
Ha vitatkozni akarsz akkor hívd a Mercedes Hungáráit és nekik nyomd el az okosságaidat, ha egyszer egy világszerte elismert gyártó azt mondja h gazdaságosabb akkor nekem semmilyen faszfej ne próbálja már bemagyarázni h a villamos jobb. Konkrét árakat írtam le ott van feljebb olvassál ne csak írj. Egy adat lemaradt a toliasítás ktg.- 150 Millió Ft/km.
Csőőőőő.

Mad Mind 2012.07.09. 08:15:31

@molnibalage:
Duma. A terek nevezgetése nem tűzoltás. A budapestiek sarcolása, már lehetne tűzoltás, de az is csak a saját zsebükre megy és még hazudik is mellé. Demszky kettő a Tarlós.

BPO654 2012.07.11. 08:49:59

@Mad Mind:
A budapestiek örülnek h 5 év után itt az új metró. Csak 5 évet késett vele a Fostom, párdón az Alstom.
Íme egy két éves cikk felettébb érdekes, több szempontból is.

www.blikk.hu/blikk_aktualis/tulsagosan-kopik-a-metrokocsik-kereke-2022139

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.07.12. 11:02:16

@Mad Mind: Valahol vicces vagy. Nem a BKK nevezte át a tereket...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.07.16. 22:51:06

@Zöldövezeti: Az ideiglenesség ,meg a mindjárt kész állapot miatt hoztam ezt fel.

süti beállítások módosítása