Skip to content


       Szűrés lista

Pont szabványméret

Mindössze egy hónap kellett, hogy árnyék vetüljön a boldogságra.

Harminchét nappal ezelőtt még nagy volt az öröm:


"Új mentőgépkocsik ünnepélyes átadása
2012. 07. 30

Az Országos Mentőszolgálat sajtótájékoztató keretében mutatta be a legújabb, úgynevezett „B” típusú mentőgépkocsikat, melyekből 23 darabot szerzett be és amelyek az elkövetkező napokban állnak szolgálatba Magyarország mentőállomásain. Az esemény részeként aláírásra került egy újabb, 60 mentőkocsi vásárlásáról szóló szerződés is, mely beszerzés 1,45 milliárd Ft-os állami forrásból valósulhat meg. Ezzel folytatódik az idén bemutatott, mind megjelenésében, mind műszaki tartalmában, és - ami a legfontosabb a korábbi beszerzésekhez képest - a betegtér vonatkozásában is a kor elvárásainak messzemenően megfelelő járművek rendszerbe állítása. Az eseményen részt vett Dr. Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár is."

Tehát a Zelmútnyócév mentővásárlásaival ellentétben most minden szuper, hurrá!

Ehhez képest megjelent a Hír24-en egy cikk, amely ezt erősen cáfolja, és az utóbbi idők legabszurdabb híre. Az OMSZ főigazgatója, Mártai István egy keddi keltezésű igazgatói utasításban ismeri el, és próbálja orvosolni az új mentőautóknak azt az "aprócska" hibáját, hogy a hordágy fejrészénél nincs elég hely a beteg lélegeztetéséhez.


"A főigazgatói utasítás szerint a szabad légút biztosítása és az egyszerű eszközös (maszkos-ballonos) lélegeztetés a kritikus állapotú beteg ellátásának első két lépése, ezt pedig hagyományosan a beteg feje mögött elhelyezkedve alkalmazzák a mentősök. Az új „B” típusú mentőgépjárművekben viszont nincs elég hely a beteg feje mögött, így nem lehetséges a lélegeztetés a szabályos eljárásoknak megfelelően. Pedig "légútbiztosításra szoruló beteg szállítása csak a stabil légút megteremtése után kezdhető meg" vagy ha "a légút olyan módon biztosított, hogy a maszkos-ballonos lélegeztetés és a beteg megfigyelése a beteg mellett elhelyezkedve is lehetséges". Amennyiben pedig útközben lenne szükség a páciens lélegeztetésére, akkor a) a mentőgépjárművel meg kell állni, b) a mentőgépkocsi-vezetőnek a hordágyat - annak kb. 1/3 hosszáig, vagy szükség esetén teljesen - a betegtérből kihúzva kell biztosítania a fej felőli ellátáshoz szükséges helyet."

Télen-nyáron, esőben-hóban, porban-sárban-autópályán is.
Mentő megáll ---> beteg ki ---> lélegeztetés.

2012, Európa, Magyarország.

Győrfi Pál OMSZ-szóvivő szerencsére megnyugtatott mindenkit, hogy minden rendben van.


"Győrfi Pál szerint az említett új járművek nem eset-rohamkocsik, hanem MSZ EN 1789-es nemzetközi szabványszámú, úgynevezett "B" típusú, alapszintű  mentőgépkocsik. A megvásárolt járművek, melyek közül 23 áll szolgálatba, nemcsak megfelelnek a szabványnak, hanem még túl is teljesítik azokat. Ugyanis, ezeknek a "B" típusú mentőautóknak a szabvány szerint 1,6 méter magasnak, 1,4 méter szélesnek, a betegtér hosszának pedig 2,5 méteresnek kell lennie. Az Országos Mentőszolgálat által beszerzett mentőautók ehhez képest 25 centiméterrel magasabbak és 30 centiméterrel szélesebbek, míg a betegtér hossza pontosan 2,5 méter.

Nyugat-Európa számos országában használnak ezeknél is kisebb, úgynevezett "B" típusú mentőgépkocsikat, például nagyon elterjedt a jóval szűkebb VW T5 típus. Sok ezer ilyen mentő fut Európa szerte - tette hozzá a szóvivő. A járművek tehát alkalmasak feladatuk ellátására, ráadásul az új gépkocsik a korábbiaknál felszereltebbek és modernebbek is - jelentette ki.

Győrfi Pál azt mondta: maszkos-ballonos lélegeztetést mozgó mentőjárműben egyébként sem végeznek a mentődolgozók, a légút biztosításhoz mindenképpen meg kell állni. A beavatkozás után a lélegeztetés már a "B" típusú járművekben, akár mozgás, haladás közben is nehézség nélkül végezhető."

Beszélt mindenről, csak pont a lényegről nem, köszönjük.

Szélesség és magasság tekintetében még túl is teljesítik a szabványt a mentőautók, rendben, bár ez a probléma szempontjából lényegtelen. A betegtér hossza pont akkora, amekkorának lennie kell, csodás. De akkor miért nem fér oda a beteghez a személyzet?

Hoppá, hisz a hordágy fejrészénél egy szekrény van!

mentő2.jpg

Onnan kéne lélegeztetni a beteget.

mentő1.jpg

Itt van elölnézetből is:

szekrény.jpg

De mint hallottuk, Európában rengeteg ilyen VW Crafter, sőt ennél kisebb VW T5 szolgál mentőautóként, biztos azokban is van szekrény, biztos az is szabvány.

Nézzük csak meg:

Crafter 1:                                                                               Crafter 2:

crafter1.jpg

crafter2.jpg

T5 először:

t5.1.jpg

T5 másodszor:

t5.2.jpeg

T5 harmadszor, bónuszként, Egyiptomból:

t5.3.jpg

Döbbenet, de sehol egy szekrény! A hordágyak fejrészénél SZÉK van! Minden külföldi mentőben.

Tehát igazat mondott Győrfi Pál, meg nem is. Valóban megfelelnek a szabványméretnek és az EU-s gyakorlatnak az új magyar mentőkocsik, csak a belső tér kialakítása unortodox. Félázsiához méltón.

A magyar mentőautókat egyébként a finn Profile Vehicles Oy cég szállította, ők fogják a többit is, és ennek nagyon örülnek.

Címkék: egészségügy abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr394760175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.09.07. 13:16:18

Na, várunk egy mentőst-dokit kommentben hogy valóban "maszkos-ballonos lélegeztetést mozgó mentőjárműben egyébként sem végeznek a mentődolgozók".
Ha így van a szekrény tökmindegy (mondjuk érdekes hogy csak nálunk miért van szekrényke az ülés helyett, de én laikus vagyok)

Link Elek 2012.09.07. 13:29:05

ki volt ak eladta a mentoket? simicska?
nem lennek meglepve

nocsak! 2012.09.07. 13:54:01

Hogy ki mit csinal, arrol nem tudok beszelni - jo par eve mar nem otthon dolgozom es az allo/mozgo mentohoz sem tudok hozzaszolni. De:
az elhelyezkedes azert fontos, hogy 1. jo szogben lassuk a legcsovet, ahova vezetjuk a tubust a lelegezteteshez es 2. kezre alljon minden. Elvben meg lehet oldalrol behajolva is csinalni csak sokkal nehezebb es lenyegesen nagyobb a kudarc eselye (sosem tettem). Ezert valoszinuleg szinte mindenki kitolna a hordagyat legalabb reszben, ami folosleges (egy szekreny miatti!) idoveszteseghez vezet. Ez szerintem a siker eselyet nem befolyasolja, de az agykarosodas kockazatat lehet: sajnos eleg erzekeny az oxigenhianyra.. A kepek alapjan ezek eset/rohamkocsik, azaz nagy kockazatu betegek szallitasara szolgalnak, vagyis ez nem elmeleti kockazat.

Barci 2012.09.07. 15:19:39

@nocsak!: Agyi oxigénhiány?! Rá se ránts, ha túléli még politikus mindig lehet... :)

Phrascarica 2012.09.07. 17:02:23

@Barci: ...vagy Győrfi Pál, bár, ahhoz már szükséges az agyhalál beállta ;)

Uniplet 2012.09.07. 17:18:26

"maszkos-ballonos lélegeztetést mozgó mentőjárműben egyébként sem végeznek a mentődolgozók".
nem a megállás lenne első sorban a lényeg, hanem, hogy a beteget ki kell húzni az autóból, hogy lélegeztetni tudják...
Még szerencse, hogy nem élével kell a beteget betolni a kocsiba.

astrup 2012.09.07. 18:06:26

Sziasztok!

Ezek mentőgépkocsik, fedélzeten egy ápolóval és gépkocsivezetővel. Az irányítás ideális esetben nem küldi őket súlyos légzési/keringési tüneteket mutató betegekhez. Amennyiben menet közben váratlan súlyos állapotromlás, légzés/keringésmegállás következik be, valóban meg kell állni, meg kell kezdeni (szükség esetén) a maszkos lélegeztetést és magasabb szintű mentőegységet (esetkocsi/rohamkocsi) kell hívni. A beteget át kell helyezni a kiérkező kocsiba, mivel csak ott érhető el monitorozás, ott van lehetőség intubálásra, lélegeztetőgép használatára, gyógyszeradásra stb.
Persze jobb lett volna, ha van több hely a beteg feje mögött, de mozgó járművön maszkkal lélegeztetni... mindenféle kocsin nagy kihívás lenne.

laci0011 2012.09.07. 18:47:50

Nagy dolog,a szóvivő nincs képben miről beszél.1 állami hivatalnok nincs hozzászokva a kontrollhoz.

laci0011 2012.09.07. 18:49:32

Napi gyakorlat ma tündérországban,éytizedes hagyományai vannak,lassan ünnepelni kéne.

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2012.09.07. 19:23:48

Szerintem ez a kormányzat mágikus hatással van a nemzeti szóláskincs változatosságára. Lehet, hogy direkt csinálják. Nemcsak új értelemmel gazdagodtak az olyan kifejezések, mint a "tündérmese", "unortodox", "félázsiai", de még arról is gondoskodnak, hogy újra és újra legyen miért elővenni őket, így biztos, hogy mire ők nem lesznek, ezek kitörölhetetlenül beleégnek az agyunkba, és belekerülnek a Magyar (könyvcím, nem helytelenül írt melléknév!) szólások és közmondások könyvébe. A cikkben ismertetett vívmány e titkos neológus program újabb állomása lehet.

0001 · http://www.metacafe.com/watch/10223063/mtva_troll_h_rad/ 2012.09.07. 19:57:18

Ehhez nem tudok hozzászólni, mivel nem értek hozzá. Legfeljebb annyit, hogy ehhez nem tudok hozzászólni, mert nem értek hozzá. Legfeljebb... And from our fathers' fathers' fathers' fathers

szabidoki 2012.09.07. 20:18:37

Nakéremszépen.
Annyiban van igazsága Palinknak, hogy mozgó autóban nem szokás "maszkos-ballonos" lélegeztetést csinálni, ehhez mindenképp meg kell állni, ugyanakkor nem mindegy, hogy mennyire fér a beteg fejéhez a dolgozó. Mindenféle légútbiztosítási manővert a fej mögül szokás csinálni, egy részét azért, mert onnan könnyebb, más részét azért, mert oldalról nem lehet. Ilyen a maszkos-ballonos lélegeztetés is, vagyis ehhez mindenképp ki kell húzni a beteget a kocsiból, ami egyrészt időveszteség, másrészt kínos, mert a beteg ki lesz téve az időjárás viszontagságainak és a kiváncsiskodók pillantásainak/kamerás mobiljainak. Ez elfogadhatatlan, és épkézláb helyeken a felelős vezetők benyújtanák lemondásukat. Persze nincsenek illúzióim ezzel kapcsolatban.
Második pont. Ezek a kocsik ugyan B-típusú mentők, azaz alapjáraton nem eset-rohamkocsik, hanem "sima", kétemberes mentők, amiket elsősorban könnyebb esetekhez küldenek, úgyhogy elméletileg nem sok újraélesztéshez mennek, de ha az esetkocsi lerobban/balesete van, akkor bizony a B-típusú kocsit is befogják esetkocsinak (mint ahogy most is számtalanszor Transitok futnak esetkocsiként), akkor pedig súlyos probléma a helyhiány. Nem is igazán értem, hogy ha már új mentőket veszünk, mindegyik VW Crafter, akkor miért nem lehet olyanokat venni, amelyek belső kialakítása azonos, adott esetben a B-típusú is könnyen esetkocsivá alakítható lenne, csak az esetkocsi plusz felszerelését kellene bele átrakni.
Azt sem hiszem, hogy a tervezési szakaszban tényleg kikérték volna a vonuló állomány véleményét - ezt bárki rögtön kiszúrta volna, aki kocsizik. Mondjuk eleve nem értem, hogy egy elvileg tapasztalt mentőautó-építő cég hogyan jött elő ilyen tervekkel, kíváncsi vagyok, kinek tudják még eladni...

user_name (törölt) 2012.09.07. 21:22:07

Igazából azt nem értem (igaz sok mást sem ez ügyben) hogy a finnek a saját honlapjukon
( www.profilevehicles.com/en/products/ambulances)
ezt a típust(Craftert) és ezt a belteret nem is említik ajánlataik között.
A kínálatukban felsorolt Genios- Neo - Ford Transit- Vito letölthető prospektusaiban sem szerepel szekrény a fejvégnél; ( ülés bezzeg igen) ellenben még átjárót is felajánlanak a vezetőfülke és a betegtér között. Sajnos ezt sem vették számításba;pedig pl szakadó esőben ez jól jött volna.. Gondolom azt gyártják, amit kértek tőlük. ha a tisztelt megrendelő sárga kocsit akar ;akkor azt kap. Ha ilyen belteret/felszerelést kér akkor azt rakják bele. Vagy igény szerint hagyják ki a hátsó tolószék beemelését segítő rámpáját- gondolom annak is megvolt az oka. :(

Viktus 2012.09.07. 21:55:06

Nem értitek ti ezt unortodoy spórolás a TB kasszának, ha nem kap levegőt a páciens nincs vele több gond nincs kiadás.

ork1234 2012.09.07. 23:33:34

Na Bodoky ne a Kurucinfóval foglalkozzon,hanem nyomozza ki, melyik állat találta ki,hogy oda szerkényt kell rakni.
Tessék, lehet dolgozni az ügyön.

Vidéki 2012.09.08. 08:25:44

Vastagbőr az erőfeszítéstől leizzadva igyekszik bizonyítani, hogy akiket a nép képviseletével 2010-ben szabad választásokon képviseletével megbízott, mindannyian, egytől-egyig született hülyék lennének. Még a hozzáértő szakember Szócska Miklós államtitkárra is kiterjeszti balhite látomásait:

„ami a legfontosabb a korábbi beszerzésekhez képest - a betegtér vonatkozásában is a kor elvárásainak messzemenően megfelelő járművek rendszerbe állítása. Az eseményen részt vett Dr. Szócska Miklós „egészségügyért felelős államtitkár is."

Állítólag: „ezt pedig hagyományosan a beteg feje mögött elhelyezkedve alkalmazzák a mentősök. Az új „B” típusú mentőgépjárművekben viszont nincs elég hely a beteg feje mögött, így nem lehetséges a lélegeztetés a szabályos eljárásoknak megfelelően.”

Oldalról ezt lehetetlen lenne megoldani, csak azért, mert ez nem szabályos?

A szakértelem bőségében dúskáló egyes magyar hatóságok gyakran próbálják bizonyítani, hogy ők aztán mindenkit képesek felülmúlni, és megdolgoznak keményen fizetésük minden egyes forintjáért.

Az NKH évekig elutasította az Alstom metrószerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le.

A Nemzeti Közlekedési Hatóságnak nem felelt meg az, ami a hatszoros lakosságú Franciaországban megfelelt, és ahol a metró közlekedés sokkal kiterjedtebb és nagyobb tapasztalatokkal rendelkezik, mint nálunk.

A magyar vasúti járműszabályzat igyekszik mindenkin túltenni szigorúságban.
Sikerül túlteljesíteni az abnormát.

apulance 2012.09.08. 10:59:04

2012. 01. 16. óta ép eszű dolgozó nem ír kommentet, pedig lehetne min csámcsogni.

zrobasé 2012.09.08. 11:03:40

@Vidéki: már senki se lepődik meg rajtad...
te, aki nem is oly rég egy kommentelőtársunk halált kivántad, tapsikolsz ennek is...leglább jól megfizetnek ? ritka megbecsülésnek örvendezhetsz...te vezeted a hazug, képmutató,gerinctelen,suny,alantas,perverz,állati ösztönben lubickoló csapatot...
gratulálok...apád,anyád,feleséged,kölkeid büszkék lehetnek rád, hogy egy ilyen emberszabású, félázsiai származék a rokonuk...
kölkeidnek megtanitottad már,ugye, hogy ha valaki kérdez tőlük, esetleg nem ért egyet velük, akkor annak kivánják a halálát ?!
szépen épül a Vidéki dinasztia...gerinc nincs, de hazudni már jól tudsz...
szánalmas vagy
nyomorúságos kudarc az életed

DarthVader 2012.09.08. 11:55:50

Azt hiszem, itt inkább arról lehet szó, és ez egyik nyilatkozatból sem derül ki, hogy a szállított beteg menet közben felmerülő ellátátási igényét (gy.k. menet közben hal meg) nem lehet kielégiteni ezekben az autókban, ugyanis akkor valakinek oldalról pumpálni kell, másnak pedig ballonnal lélegeztetni, és nem fér a beteghez oldalról. Amúgy "menet közben" mármint mozgásban nem szoktak lélegeztetni egyszerű szállítókocsiban.
Az igazgatói utasitás erre vonatkozik. Győrfi pedig terel, mert valóban meg kell állni, és a légutbiztositás (intubálás) után már lélegeztethető oldalról is, csak a légútbiztositás idejére kell kitolni a beteget :)

Vidéki 2012.09.08. 13:47:14

@DarthVader:

Írod: " Győrfi pedig terel, "

Te viszont nem terelsz ugye?

Te olyan okos szakértő lehetsz, hogy ha majd kedvenceid megnyerik a választást, kifúrhatod állásából Győrfi Pál OMSZ-szóvivőt.

2012.09.08. 14:23:03

Alstom reload. mindenki hibás, kivéve a senkiháziakat ott fent.

TGM ezt mondta az örmény ügy kapcsán:
S gondoljunk bele: ezek az emberek irányítják a kórházainkat, az energiaellátásunkat, az úthálózatunkat, a hulladéktemetőinket, az atomerőművünket, a múzeumainkat, az operánkat, a hadseregünket. Örülhetünk, hogy – hála néhány becsületes tisztviselőnek – még állnak a hidak, söprik az utcát, kiviszi a postás a nyugdíjat. Annyit, amennyit.

Igaza van
hvg.hu/velemeny/20120901_ormenyektgm

"S végül meggondolandó: milyen rendszer az, amely így válogatja ki a vezetőit? Milyen társadalom az, amely hagyja magát így vezetni?" TGM költő kérdése

Q-in-Law 2012.09.08. 14:27:07

Miért nem rögtön Nyzát vettek.

zrobasé 2012.09.08. 14:30:44

@Vidéki: hazug,gerinctelen,buta,senkiházi vagy, aki mások halált kivánja...

fizetésedet az adózó emberektől kapod...és te ezek közül egynek a halálát kivántad...pióca vegy...

szánalmas vagy

nyomorúságos kudarc az életed, fizetett propagandista

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.09.08. 14:44:29

@zrobasé: +1. Ezt még lencsésnek meg enriconak is elmondhatnád.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.09.08. 15:11:09

@Viktus: ...és nyugdíjat se kér...kezdem érteni ezt az unortodox izét aszem...

DarthVader 2012.09.08. 15:18:14

@Vidéki: Érdemi hozzászólás? Mert ez igy sovánka....

(Ja, bocs, most látom, kivel van dolgom, igy érdemi hozzászólás nem elvárás. :)

qbr 2012.09.08. 16:05:59

@Vidéki: DarthVaderről véletlenül tudom, hogy egészségügyi dolgozó, rólad pedig véletlenül tudom, hogy egy alsóbbrendű kártékony féreg vagy.

Tudod vannak emberek, akiknek az a munkája, hogy megpróbálnak emberi életeken segíteni (pl. DarthVader, vagy szabidoki feljebb), és vannak férgek (mint pl. te), akik azért kapnak fizetést, hogy minden nap leüljenek egy gép elé, és fórumokon az aktuális kommunikációs utasításnak megfelelően ontsák magukból a moslékot. Nem is értem egyébként, hogy hogy nem hányod szembe magad minden reggel, hogy ilyen munkát végzel. Biztosan lenne más is, bár az is igaz, hogy valószínűleg ezt láthatod egy lépcsőnek, hogy a Szervezeten belül feljebb emelkedj, és gondolom úgy vagy vele, hogy elvégzed olyan jól, ahogy tudod, aztán remélhetőleg átadod majd a nicket egy utánad következő, feltörekvő ifjoncnak.

Nem szoktam hozzád szólni, mert az ember a férgeket igyekszik átlépni, hogy ne mocskolja be a cipőjét, de az egészségügy véletlenül olyan terület, amelyhez egy kicsit én is kötődök, ezért ebben a témában érzékenyebben érint, amikor szarral próbálsz kenegetni másokat.

Szóval a helyzet az, hogy a poszt egy olyan problémára igyekszik rávilágítani, ami emberi életeket veszélyeztet, és azt még talán megértem, amikor véded az összes korrupt gennyládát, akit szoktál, hiszen az ő korrupciós pénzeikből élősködsz te is a világon, de az, hogy súlyos, életveszélyes állapotban levő embereknél legyintesz arra a 15-40 másodpercre, ami ahhoz kell, hogy szabályosan lélegeztethető pozícióba hozzák a beteget kiveri a biztosítékot nálam.

Az ilyen jellegű hozzászólásokat még azzal sem lehet mentegetni, hogy a családodnak meg a jövődnek gyűjtöd a pénzt azzal, hogy hivatásos troll vagy.

Horizont 2012.09.08. 17:32:12

@qbr: Köszönöm a magam nevében, hogy ezt megírtad neki! Bár reménytelen az egész, de nagyon jól esett amit írtál. Példátlan amit megenged már magának!

A mentőautóról. Olyan jó lenne örülni valaminek. Annak például, hogy 1,5 milliárd forintért vettek új mentőautókat. Hurrá, annyira jó hír. De miért kell nálunk minden örülni valót agyoncsapni, baromsággal, hozzá nem értéssel? És nem utolsósorban a magyarázkodással. Győrffy egy nagy tömör csalódásom. Nem eset-rohamkocsik oké, de pont ő ne tudná, hogy vidéken mondjuk ha kijön (nem rövid idő múlva) egy ilyen alapszintű mentőgépkocsi és menet közben beáll a klinikai halál a betegnél, nincs idő rohamkocsira várni, beteget átpakolni hanem azonnal meg kell próbálni életet menteni. Nem is értem az ilyen embereket. Se szakmailag se emberileg!
Fáj, hogy még az egyiptomiak is...... Nem lehetne kikapni onnan azokat a szekrényeket?

Vidéki 2012.09.08. 21:07:23

@Belpo:

„TGM azt mondta az örmény ügy kapcsán:

S gondoljunk bele: ezek az emberek irányítják a kórházainkat, az energiaellátásunkat, az úthálózatunkat, a hulladéktemetőinket, az atomerőművünket, a múzeumainkat, az operánkat, a hadseregünket.”

De lehetne még rosszabb is: Ha a TGM féle anarchista filozófusok irányítanák.

Elképesztő, hogy egy ilyen zavaros fejű, szószátyár alak, mint TGM tudományos kutatónak, filozófusnak nevezi magát.

TGM filozófusként tetszeleg, gondolatai viszont nélkülözik a logikát.

Egy szélsőséges anarchista nyilatkozik meg benne, aki mindent rossznak láttat, egészen addig, amíg az általa ideálisnak képzelt anarchia nem kezd el tombolni a világban.

Úgy képzeli, hogy ő felette áll a törvényeknek.

Mint filozófus 2010-ben egyetlen egyszer ment be munkahelyére,

mégis öntudatosan felvette fizetését.

Vidéki 2012.09.08. 21:25:42

@qbr:

Ne mocskolódjon és ne tegezzen! Nem őriztünk együtt disznót!

Darth Vader állítólag egészségügyi dolgozó. de feltehetőleg Győrfi Pál OMSZ-szóvivő is egészségügyi dolgozó lehet. Azért lehet OMSZ-szóvivő már régóta, mert feltehetően konyít valamit a szakmájához.

Ha nem takarította volna meg a fáradságot, elolvashatta volna Győrfi Pál OMSZ-szóvivővéleményét itten, Vastagbőr cikkében.

"Sok ezer ilyen mentő fut Európa szerte - tette hozzá a szóvivő.

A járművek tehát alkalmasak feladatuk ellátására, ráadásul az új gépkocsik a korábbiaknál felszereltebbek és modernebbek is - jelentette ki.

Győrfi Pál azt mondta:

maszkos-ballonos lélegeztetést mozgó mentőjárműben egyébként sem végeznek a mentődolgozók, a légút biztosításhoz mindenképpen meg kell állni.

A beavatkozás után a lélegeztetés már a "B" típusú járművekben, akár mozgás, haladás közben is nehézség nélkül végezhető."

Persze @qbr szerint az ismeretlen egészségi dolgozó Darth Vader nemcsak, hogy mindent tud, hanem mindent jobban tud

DarthVader 2012.09.08. 21:42:07

@Vidéki: erről beszéltem, idióta.

"a légút biztosításhoz mindenképpen meg kell állni.

A beavatkozás után a lélegeztetés már a "B" típusú járművekben, akár mozgás, haladás közben is nehézség nélkül végezhető."

De a megállás után a légútbiztosításhoz ki kell tolni a beteget a kocsiból. Utána vissza lehet rakni, és utána már haladás közben is végezhető. Győrfi csak a lényeget hagyta ki.

Tőled jobban tudom. Győrfi pedig terel. Egyszerű, még akkor is, ha te nem érted.

Kicsi Kacsa 2012.09.09. 16:18:04

Nem vagyok egészségügyi dolgozó, még a közelében sem dolgoztam soha, de a kommenteket olvasva látom a problémát. @Vidéki: nem kívánom Neked - bocsánat, Önnek - és kedves családodnak, hogy igénybe vegyétek eme nagyszerű szekrénnyel ellátott mentőautónak a szolgálatait. Bár lehet, ha mégis szükségetek lenne rá, tudnád, hogy az itt megjelent szakemberek miről írnak.

Amúgy minek az a böhöm szekrény oda? Mit kell abban tárolni? A képen pár cucc van csak benne, gondolom az máshol is elfért volna. Esetleg a fej fölött egy polcon.

Kicsi Kacsa 2012.09.09. 16:24:27

Amit még nem értek, ha a munkatársak - jelen esetben a napi rendszerességgel használó mentőápolók, mentőorvosok - jeleznek egy hibát, problémát, akkor miért nem lehet ezen korrigálni? Miért kell Ferenc-Jóskához visszamenni: "Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve." Miért nem lehet azt mondani, hogy bocsánat, tévedtünk, tényleg útban van az a szekrény, inkább egy széket kérünk oda a következő rendelésben? Ennyire bonyolult ez?

qbr 2012.09.09. 21:36:18

@Kicsi Kacsa, @Horizont:
Valószínűleg lehet korrigálni, átalakítani (különösen, hogy egy magyarországi gyártóegységben gyártották), de ennek van egy adott költsége, és itt a kérdés az, hogy ki állja ezt a költséget. Mivel az OMSZ elfogadta a specifikációt a tenderben, és átvette az autókat, ezért feltételezem, hogy a szerződés szerint a finn cég teljesített.

Ha hipernagyon jófej a finn cég, vagy az OMSZ-nek van valamilyen ütőkártyája, akkor megcsinálják a finnek a saját költségükön. Azonban ez kb. annyira valószínű, mint amennyire valószínű az, hogy megtalálják az ügy megfelelően magas beosztásban dolgozó felelősét, és felelősségre vonják.

A közepesen valószínű forgatókönyv, hogy megállapodik egy költségmegosztásban az OMSZ és a finn cég, a legvalószínűbb pedig az, hogy valamilyen fusi módon megoldja az OMSZ a következő néhány évben (amint egy politikus vagy annak hozzátartozója lélegeztetésre szorul egy ilyen autóban) addig pedig kihúzogatják a betegeket.

A nagy kérdés inkább az, hogy a következő 60 mentőautót, amit 2012 végéig kell leszállítaniuk, ugyanígy szállítják le, vagy változtatnak rajta. Ha igen, akkor az potenciális arcveszteség, ha nem akkor potenciális emberveszteség. Sajnos a kettő súlya nem egyforma.

Kicsi Kacsa 2012.09.09. 22:28:27

@qbr: pedig csak annyi kéne, hogy bocs, tévedtünk, mégsem kell ide ez a szekrény. De azt hiszik, ezzel a mondattal a tekintélyüket rombolnák le. Elismerni, hogy másnak van igaza, neadj Isten egy SZAKEMBERNEK? A szocializmusban is a párttitkár elvtársnak volt mindig igaza, akármekkora baromságot is mondott.

molaris 2012.09.10. 08:19:25

Gurultam tengelyen anno! Nysa, UAZ volt alattunk. Szegeden egy "bútorszállító" Merci volt a rohamkocsi! Ez maga a csoda azokhoz képest.
Mindössze annyi a kérdés, hogy ennyi pénzért miért van útban egy szekrény.
És való- igaz: nem szabad összehasonlítani a vidéket Pesttel.
Pl.: ezek a kocsik milyen terepjáró képességgel rendelkeznek. Egy eső után be lehet menni vele egy tanyára? Vagy a homokon pillanatok alatt tengelyig süllyed?
Szerintem ezek fontosabb dolgok, erről nem szólt senki.

qbr 2012.09.10. 08:53:21

@Kicsi Kacsa: Azt azert ne felejtsd el, hogy ez a mondat a megrendelo felelossegenek elismerese, es penzbe kerul: ha ezt kijelentik, onnantol kezdve a finn ceg tenyleg hulye lesz egy fillert is beletenni a kocsik atalakitasaba.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.09.10. 09:06:45

@Vidéki: Tutommal Magyarországon utas soha nem halt bele még abba, hogy metrón utazott. Fr-ben igen. Na, ez a különbség a két ország szabványai között...

A mérnökök között a legnagyobb bullshit duma az, hogy "ami nekik jó, az nekünk is jó lesz".

Vidéki 2012.09.10. 10:57:26

@molnibalage:

Írod:”Tudtommal Magyarországon utas soha nem halt bele még abba, hogy metrón utazott. Fr-ben igen. Na, ez a különbség a két ország szabványai között...”

Ez igaz lehet, de a Francia vasúti szabványokat én mégis fejlettebbnek képzelem, noha az Alstom metrók fékrendszere évekig nem felelt meg a magyar Nemzeti Közlekedési Hatóság kifinomult ízlésének.

Egy műszaki lapban olvastam régen egy cikket, ami azt feszegette, hogy mi lehet az oka annak, hogy a szocialista táborban gyártott autódaruk súlya, azonos teljesítmény esetén több mint kétszeresen meghaladja a japán autódaruk súlyát.

A szerző magyarázatként elmondott egy anekdotát:

Egy felvonógyárban egy fiatal mérnököt megbiztak egy felvonó tervezésével. Ő a szakma szabályai szerint el is végezte a tervezést.

A terv főnöke elé került jóváhagyásra, akinek élettapasztalata arra emlékeztette, hogy ha baleset történik konstrukciós hibából, nagyon súlyos retorzióval számolhat.

Ezért a főnök jelentős biztonsági tényezőkkel fejelte meg a tervet. A főnök főnöke is hasonlóan gondolkodott és cselekedett.

Végül a felvonó elkészült, de olyan nehéz lett, hogy működésképtelenné vált.

Amikor a vezetést leváltották, a működésképtelen felvonót kiállították a gyárudvarra és ráírták:

"A Hülyeség Szobra: Sevonó".

BPO654 2012.09.10. 21:18:17

@Vidéki:
Az Alstom metrók a kezdeti próbafutások alkalmával egy jópár alkalommal nem álltak meg. Aztán nagy nehezen módosítottk a féken meg a szoftveren és most már megállnak (reméljük így is marad...):D Egyéb hibák is voltk pl: a vezetőfülke ajtaját egy kölök is ki tudta nyitni az ujjával. A sajtóban ezek megjelentek. A vonatoknak már 5 éve futniuk kéne..... .
Ide egy lebutított változatot akartak eladni gondolták a prosztó (félázsiai) magyaroknak ez is jó lesz.
A mentőautókról; a belső kialakítás uúgy mint bmilyen más járműnél (rendőrautó, busz ,metró,stb) általában a megrendelőtől függ, tehát a megrendelő mondja meg, h hogyan is nézzen ki, mi kerüljön bele, melyik típusú ülést akarja belerakatni, stb. Ki a megrendelő? Az OMSZ. Ezek viszont nem rohamkocsik védekeznek ők. De az előfordulhat, h csak ilyet tudnak küldeni! S akkor kicsit bonyolult lehet a lélegeztetés.
Vegyenek Mercit!:D

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.09.11. 20:22:45

@Vidéki: Ha a kommenteket is elolvastad volna, nem égsz ekkorát kedves doktor úr.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.09.11. 20:25:05

@Vidéki: Te meg tanuld meg a netikettet! Ha zavar a tegezés, ne kommentelj.

Vidéki 2012.09.12. 06:29:36

@BPO654:

"Vegyenek Mercit!:D " Mondod te, akinek leszakad a zsebe a sok pénztől.

wowerman 2012.09.20. 13:53:27

@Phrascarica: Palival mi a bajod? Gondolom divatos fikázni, csak ennyi

wowerman 2012.09.20. 13:55:44

@BPO654: A 2-es metrón lehet hogy már régóta futnának az Alstom metrók de az még a kisebbik gond. Demszky már 2000-ben elkezdte szervezni a 4-es metró előkészítését, de Orbán kormánya megfúrta, mondván "nem fideszes polgármesternek nem adunk ennyi pénzt". Szóval már a 4-es metrón is utazhatnánk 5 éve

BPO654 2012.09.20. 16:45:05

@Vidéki: Azokkal még nem volt gond...:D

BPO654 2012.09.20. 16:54:26

@wowerman:
Azt meg se kellett volna építeni legalábbis nem így ilyen sűrű megállókiosztással, de ebben aki ért a közlekedéshez az kivétel nélkül egyetért akármilyen színű párthoz húz is a gondolatvilága.
A négyes metrót nem D G hanem Kádár elvtárs kezdte el szervezni 1968-ban... :D
Még egy ideig nem fogsz utazni rajta, ugyanis annyi a magyar alvállalkozók követelése, h abból a következő szakasz simán kijönne -120 Mrd Ft!!!!!!! Emiatt Tarlós már 2016-os átadásról beszélt nemrég!!!!!!!!:D
Egyébként a kisföldalattit ami egyébként villamos és nem metró, is közmunkában építették meg s az M2 is csákányolták, úgyhogy ha már annyira erőltetik ezt a közmunkaprg.-ot, akkor hajrá 2014-ig ki lehetne ásatni mindkét irányba!!! Bosnyákig, ill dél felé az őrmezői-gazdagréti ltp-ek felé! Ezekre eleve nem is kértünk eu-s pénzt!Tehát:
Gazdagréti ltp (eleven center)-Őrmezői ltp (széle)-Kelenföld........................................................Keleti-Hungária Krt-Bosnyák tér.

BPO654 2012.09.20. 22:05:43

@wowerman:
Szóval 1968-ban kezdődik az M4 története..., s ha már megkavartad a trutyit, még egy kis adalék:
(Megyóról szól a cikk idézete):

" Visszakanyarodva a Horn-kormány idejére: utolsó miniszteri döntése volt, hogy nem sokkal a választások elõtt a kormány nevében garanciát vállalt a 4-es metró megépítésére. Az Orbán-kormány felmondta a parlament megkerülésével kötött szerzõdést. Hosszú pereskedés után a bíróság mondta ki, Medgyessy akkori szerzõdése nem kötelezhette a kormányt, mert az országgyűlés nem hagyta jóvá a költségvetési pénz odaígérését."

Off:
Teljes:
tonti.uw.hu/eletrajz.htm
on.

wowerman 2012.09.20. 22:40:28

@BPO654: azt nem mondtam hogy jó a négyes metró, de már utazhatnánk vele. amúgy az utolsó idézet nem engem igazol?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.11.12. 20:50:24

Az ajánlattételi felhívás műszaki leírásából egyértelműen látszik, hogy az OMSZ rendelte a szekrényt oda. Pont oda.
atlatszo.blog.hu/2012/11/12/a_mentoszolgalat_rendelte_a_szekrenyt

süti beállítások módosítása