Skip to content


       Szűrés lista

Az Egyszerűsített Rezsiszámla

Rengeteg panasz érkezik Fónagy János felé, hogy a Zemberek nem értik, hogy mi van a rezsiszámlán. Fónagy bevallotta, hogy maga sem érti a számlákat (ehhez külön gratulálunk!), Orbán pedig kerek-perec megmondta, hogy "a kormány érthető, átlátható közüzemi számlák kiállítását várja a szolgáltatóktól, hogy megértsék az emberek, mit tartanak a kezükben".

Kár, hogy azt már nem tette hozzá Orbán, hogy éppen a kormány miatt lettek ilyen "bonyolultak" a közüzemi számlák, mivel törvényi előírás a különböző tételek feltüntetése (lásd az Elmű számlamagyarázóját).

Mellesleg a számlát nem olvasgatni kell, hanem befizetni ... a magyar embernek amúgy semmi sem jó, erről az ügyfélszolgálatokon dolgozó pár ismerősöm tudna mesélni, most, hogy minden egyes előírt tételt fel kell tüntetni veri az asztalt, hogy "MÉÉÉÉRT ANNYI?", majd ha "leegyszerűsítik" a számlát, akkor is ugyanúgy verni fogja az asztalt hogy "MÉÉÉÉRT ANNYI?"

Tegnap a Magyar Közlönyben lehozták az új, egyszerűsített áram és gázszámlát. Pompás műalkotás született.
Az egyik párt színvilágára hajazó színválasztás, külön sorban kell feltüntetni, hogy a fogyasztók hány forintos megtakarítást érhetnek el a rezsicsökkentéssel - külön kiemelve, hogy mindez a kormány döntésének köszönhető. Nemcsak havi, hanem az idén január 1-jei életbelépés óta összesen megtakarított összeget is fel kell majd tüntetni, és ez az egész évben szépen göngyölíti magát. NER-malacpersely.
Kormánypropaganda az energetikai cégek kontójára, az év "más faszával verni a csalánt" esete.

áram.jpg



áram2.jpg

Nem tudom azonban hogy velünk mi lesz, mivel mi már egyetlen közműszámlát sem kapunk, miután éppen a tranzakció illeték miatt az összes számlát elektronikusan kapjuk, a Díjnet.hu-n. Remélem Fónagy rólunk sem feledkezik meg, és a Díjnet.hu-n legalább 50-es fonttal lesz kiírva a megspórolt összeg, gif-ben meg pöröghet az éves összesítés.

dijnet.jpg
Az a baj, hogy megint félig teleszart gatyával állnak a dolgokhoz. Hát nem ők a kétharmad?! Nem jön a választás, élet-halál kérdése? Én fullba' nyomnám a propagandát, és ilyen lenne az én közműszámlám. A jobb felső sarokban az helyi fideszes parlamenti képviselő fényképe (kinek köszönhetjük, kire kell szavazni) és keményen tolni a logókat!

fidesz_áram.jpg


Komolyra fordítva a szót, az ELMŰ már a 10%-os rezsicsökkentést is olyan komolyan vette, hogy egy 3 oldalas doksit dobott össze, aminek sajnos vannak tanulságos pontjai:
elmű1.jpg

"Az egyetemes szolgáltató a villamos energia ellátási láncnak valójában csak a legvégső, kis eleme. Az eladott áramot a nagykereskedőtől (főleg a Magyar Villamos Művektől) szerzi be, a Magyar Energia Hivatal által jóváhagyott áron. Az energia fogyasztóhoz szállítását a hálózaton keresztül az átviteli és elosztó hálózati szolgáltató biztosítja, szintén szabályozott áron. E három szereplő költségeit az egyetemes szolgáltató a villanyszámla beszedése után azonnal tovább is utalja nekik. A számlán külön soron szereplő pénzeszközök és az áramot terhelő ÁFA szintén nem maradnak a szolgáltatónál." (...) 
Az egyetemes szolgáltatónál jelenleg a törvényben meghatározott kilowattóránkénti 1,32 Ft maximált árrés marad, melyből teljes működését – többek között a számos ügyfélszolgálati iroda, a telefonos és internetes ügyfélszolgálat, valamint a számlázás működtetését – kell megoldania. Ez az összeg jelenleg nem fedezi a működési költségeket.

elmű2.jpg

"Az Európai Unió hivatalos, októberi összesítéséből látszik, hogy Budapesten az áram fajlagos piaci ára kilowattóránkénti 17 eurócent körüli, ami az uniós fővárosok sorában a negyedik legolcsóbbnak számít."


elmű3.jpg

 

"Az árak jövedelmeinkhez képest többet visznek el a család pénztárcájából, mint külföldön."

 





elmű4.jpg

"Az elmúlt évek jelentős beruházásainak keretében több mint 400 km kábelt, több mint 1600 km légvezetéket, valamint 464 db transzformátort cseréltünk ki, illetve újítottunk föl. Ennek köszönhetően a hazai üzemzavarok száma a régió országaihoz viszonyítva az átlagnál ritkábbak, az ELMŰ-ÉMÁSZ pedig az ország élvonalába tartozik."

Címkék: kampány fidesz rezsi

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr585063128

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.06. 11:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: A rezsicsökkentés ára 2013.02.06. 08:37:10

Lázár János további, legalább 30 százalékos gáz- és áramárcsökkenést szeretne 2014 nyaráig. A Fidesz láthatóan nagy reményeket fűz a rezsicsökkentéshez, a januári 10 százalék után tovább nyomná lefelé az árakat, és a fogyasztóknál emiatt jelentkező m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2013.02.05. 08:13:46

Szerintem nem kéne itt megállni. Minden más csekkre, számlára ráírni, hogy a kormány balfaszsága miatt ennyi és ennyivel kerül nekünk többe. Pl bankszámla kivonat... a kormány xy rendelete miatt ennyivel kerül többe a számlatartás.

Borenbukk 2013.02.05. 08:35:17

@dr. Aullah: Sosem lehet elegge alabecsulni a szavazokat, mondta egyszer valaki. Esetleg meg probalkozhatnank az irani modszerrel: bemutathatnank az elso sajat fejlesztesu lopakodo vadaszt balsafabol es mugyantabol. Esetleg fellohetnenk nehany majmot az urbe. Mondjuk azt nem tudom, addig ki kormanyozna az orszagot, de lehet, meg jol is jarnank, ha senki.

AFulgens 2013.02.05. 08:43:54

@zero: dijnet.hu-n is meg lehet nezni a havi reszletes szamlat, szepen le lehet tolteni PDF-ben, amit megkapnal amugy postan ;)

@mondanivalo: azt a rohadt budos, nem eltem sokat ugyan '90 elott, de ez mar lassan kezdi felulmulni az akkori propagandat, nem?

ketroot 2013.02.05. 08:49:55

Várom azon f.szfejek megnyilvánulásait, akik azzal jönnek, hogy: "ha nem tetszik a csökkentés, fizess többet".

7esbusz 2013.02.05. 08:53:06

@ketroot:
Nem érnek most rá, rá kell gyúrni a békekölcsönre vagy menetre vagy mire, me gyün a vörösterror Gyulán.....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 09:00:17

Nekem nem azzal volt bajom, hogy ki volt írva minden. Az volt a baj, hogy ilyeneket írtak oda, hogy "energiahordozó szerkezetátalakítási díj" -> bmeg én tudom, hogy ez az "elégejtük a szenet", de Józsi néni nem.
Amúgy nekem mindegy, részletes-e a számla, csak jó kevés legyen rajta. A szolgáltatókat meg továbbra sem sajnálom, másrészt nekik is full mindegy, mit nyomtatnak a számlára, szerintem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 09:03:19

""Az Európai Unió hivatalos, októberi összesítéséből látszik, hogy Budapesten az áram fajlagos piaci ára kilowattóránkénti 17 eurócent körüli, ami az uniós fővárosok sorában a negyedik legolcsóbbnak számít.""
A fizetés meg hányadik legkisebb?
És nem csak Butapestet kéne nézni, mert én ugyanabban a beosztásban egy laza ötvenessel minimum kevesebbet kapok, mint ugyanannak a cégnek a pesti dolgozói. Az áram meg nem olcsóbb annyival.

Borenbukk 2013.02.05. 09:06:01

@ColT: Persze hogy mindegy. Csak egy kis munka lesz atalakitani a szamlakepeket, es minden egyes szamlat ketszer kiszamitani, mert maskepp nem nagyon tudod kimutatni, mekkora a megtakaritas.

Transylvanianmixedgrill 2013.02.05. 09:09:58

Az a baj zero, hogy nagyon alábecsülöd a fullba nyomott propagandát, mer az nem ilyen.

Én nem állnék meg holmi Papcsák Feri mosolygós képpel és Fidesz logokkal, ide ugyanis fullba nyomott propagandaszöveg is kell, ha lúd legyen kövér, mégpedig olyan, amiben egy az egyben nyomatékosítják, hogy a kedves lakos AJÁNDÉKba kapja a kedves párttól, a kedves kormánytól és a kedves Vezetőtől az alacsonyabb rezsit, olyanok elmagyarázására persze továbbra sem kell időt vesztegetni, hogy ki és miből fedezi az ajándék árát, hiszen tisztességes magyar ember nem kocogtatja meg ajándék lónak a fogát...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.05. 09:31:30

@Transylvanianmixedgrill:
Ott van az már az "A rezsidíj csökkentésre vonatkozó kormányhatározat eredményeképpen az Ön megtakarítása" mondatban... amit hivatalosan fel kell tüntetni a számlán, hogy érezd magad hálátlan dögnek, ha nem értékeled azt a fanasztikus munkát, amit a kormány határozattal végzett azért, hogy a Te rezsid kisebb legyen.

Nem kormánypropaganda, ááááá, dehogy!
Kérem, egy fideszita próbálja meg már leírni egy kommentben azt a mondatot, hogy "Nem, ezekkel a módszerekkel semmi baj nincs, akkor sem lennénk felháborodva, ha az MSZP-SZDSZ kormány vagy Bajnai csinálta volna meg ugyanezt!". Lécci...

Transylvanianmixedgrill 2013.02.05. 09:43:33

@Rufus78:

Igen, ott van, de ez nem fullba, homlokba nyomott propaganda. Itt azért a sorok közt kell olvasni. Olyan ez mint a magyar operettnácik, akik nem mondják ki, mint amit gondolnak, sajátos megfogalmazásokat használnak, mint mondjuk a "tudjuk kik". Ez nekem a bajom, mindig is ezt utáltam a fideszben és a jobboldalban, hogy mindig kerülik az egyenes beszédet, közben pedig becsületességről hadoválnak. Szóval ha valaki náci, akkor vállalja már, hogy náci, egyenesen, homlokba. Ha valaki kormánypropagandát csinál a jobboldalon, akkor legalább vállalja, hogy az,. ami. Miért kell a sorok közt olvasni, ha oda lehetett volna írni, hogy ez a kedves párt, kormány és Vezető AJÁNDÉKa?! Bátran. Sose értettem, hogy kitől fél a fidesz, mire fel ez a szöszmötölés, és bujkálás a szavak és a sorok közt, miért nem lehet egyenesen a zemberekkel?! Például sokan nem szeretik Lézer Janit, de ő nekem például az egyik kedvencem, az "aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér" mondat olyan világos és egyszerű mint egy fehér A/4-es nyomtatópapír.
Ezt a makulátlan, sorjamentes egyszerűséget hiányolom innen is... :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 09:51:19

@Borenbukk: Az adatbázisszerver vajon megizzad tőle? Nem hiszem.

@Rufus78: Hát a 10% kevesebbet fizetéssel szerintem senkinek nem lenne baja :D Csak azzal, hogy utána közpénzből pumpolják a cégeket, mert azzal meg azért khm.

Borenbukk 2013.02.05. 10:23:48

@ColT: Meg. Tobb mint egymillio ugyfel szamlaadatainak generalasa idobe kerul. Raadasul meg kell eroszakolni a meglevo rendszert, hiszen mint mondtam gyakorlatilag meg kell csinalni a szamlat a mar ervenytelen arakkal is.

Prof. Dr. Simon Templar 2013.02.05. 10:33:14

@ketroot: "Várom azon f.szfejek megnyilvánulásait, akik azzal jönnek, hogy: "ha nem tetszik a csökkentés, fizess többet"

Rég voltam itt...látom Gyuri még mindig bejön neked:D:D:D

Szenthomárság 2013.02.05. 10:35:05

@ColT: " A szolgáltatókat meg továbbra sem sajnálom,"
az ilyen mentalitásra épít a fidesz.
illetve bármelyik párt.
a szemét szolgáltatók, a szemét bankok, a szemét külföldiek.

Vidéki 2013.02.05. 10:46:37

Amerikában létezik az esküdtbíráskodás intézménye:

Az esküdtek laikusok.

Az ilyen bíróságokon a tanult jogászoknak is úgy kell érvelni, hogy az még a nem jogász esküdtek számára is felfogható legyen.

Nálunk különféle vállalatok jogászai nem így tesznek, hanem, mivel képtelenek tömören, közérthetően fogalmazni, avagy laikusok számára teljesen felfoghatatlanná, vagy mérhetetlenül fárasztóvá akarják tenni a megértést.

Ha valaki megnéz egy szerződést, amit egy bank ügyfelével köt, tapasztalhatja, hogy kilométer hosszan, jogászi bükkfanyelven van megfogalmazva, rengeteg apró betűs lábjegyzettel van ellátva, amit sokan csak nagyítóval képesek elolvasni.

A mérhetetlenül terjengős szövegben valahol el van rejtve, hogy minden jog a bankot illeti meg.

A vállalati jogászoknak ezt a ferde hajlamát meg kellene fékezni.
Ők kilométer hosszú szövegeikkel azt akarják igazolni, hogy megdolgoznak magas fizetésükért, „orcájuk verítékével eszik az ő kenyerüket”.

Kádár elvtárs mondotta: „A krumplileves legyen krumplileves”
Ennek analógiájára:
Egy számla legyen tömör, de velős!

dr. Aullah 2013.02.05. 10:50:17

@Vidéki: "Ők kilométer hosszú szövegeikkel azt akarják igazolni, hogy megdolgoznak magas fizetésükért,"

Mondod te :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Herbert_West 2013.02.05. 10:59:51

Engem szerencsere csak elvi szinten erint, de ha a szolgaltato kevesebb bevetelt kap, akkor mibol fogja Magyarorszag siralmas energetikai halozatat felujitani barki? Ilyen latszatfaszveresek helyett inkabb kotelezo infrafejlesztest kellene eloirni.

(ha ez mar megtortent, akkor nem szoltam)

kifordított nagyanyó 2013.02.05. 11:13:38

Baszod Zero megint hülye vagy.
Az a fideszes villanyszámla mindent visz.XD

S***ci 2013.02.05. 11:22:09

Javaslom a számlák kiegészítését, ha Orbán helyett Vona lenne 20%-al lenne kevesebb, ha Bajnai lenne 30%-al lenne több, ha Schiffer lenne, nem is lenne áramszámla, mert otthon kurblizni kéne a TV-t...
És le lehessen adni a szolgáltatónál a pártszimpátiát, mert akkor az MSZP-s azt kapná, hogy bezzeg az MSZP még kevesebbet számlázna, ha ők lennének hatalmon; a Jobbikos meg, hogy bezzeg a rendes magyaroknak alacsonyabb a számla mint a... és így tovább...

Vidéki 2013.02.05. 11:39:30

„az ELMŰ már a 10%-os rezsicsökkentést is olyan komolyan vette, hogy egy 3 oldalas doksit dobott össze, aminek sajnos vannak tanulságos pontjai:”

Elgondolkoztatóak a mellékelt oszlop diagramok.
Miért csak 12 állam szerepel bennük, noha az EU-nak 27 tagja van?

Talán azért, mert Leonardónak az utolsó vacsora című képén is csak 12 tanítvány látható?
Az oszlop diagramok szerzője a többieket nem tekint tanítványoknak?

Érdekes a „hová kerül a 45 Ft befizetett áramdíj ,” ábrája is

Ebből 15 Ft a szállítás.
Mitől ilyen drága? Nem talicskán szállítják!

Ehhez képest a termelőnek juttatott termékár, 17 Ft kevésnek tűnik, alig haladja meg a szállítás költségeit..

Az egyetemes szolgáltatónál 2Ft marad, ami a 45 Ft-nak 4,4 %-a (még Bécsben is)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2013.02.05. 11:45:36

@Borenbukk: Konzultáltam néhány majommal, kifejezetten sértőnek találják az összehasonlítást.

Sugyosa 2013.02.05. 11:48:22

@Vidéki: azt azért tudod ugye, hogy a szállítás mit is jelent itt? Leegyszerűsítem, hátha úgy érted: Kurva nagy transzformátorállomásokat, meg egy csomó drótot a böszme oszlopok tetején. Na azt fenn is kell ám tartani, mert loptyák...

NYJetsTD 2013.02.05. 12:07:21

Kis faluban manyi néni meglátja a számlát, hálásan gondol viktorra, aki megvédi a nemzetet és simán behúzza az ikszet a fidesz mellé jövőre is. Még van több mint egy év, a propaganda gyár beindult, lesznek még ennél gusztustalanabb húzások is. Mivel minden negyedik ember szerint ők kellettek az ország élére újra, így nincs is miről beszélni.
Zavaró, hogy nem merjük még mindig kimondani, az ország lakosságának minimum fele teljesen alkalmatlan önálló gondolkodásra. Baszott idióta, műveletlen, tanulatlan hülyékkel vagyunk tele, sajnos mostanra már teljesen mindegy, hogy a tanárok, politikusok vagy az ilyen nyálkás csúszómászók miatt mint Vidéki. Ennyi faszkalap pedig simán elnyomja a gondolkodó, tenni akaró réteget. Ahogy a vicc is mondja, lehúznak a szintjükre és ott simán megvernek a rutinjukkal.

Mekkora hülye volt Brad Pitt bandája is, egy csomó pénzt fizettek statisztáknak zombie filmjükhöz, pedig csak elég lett volna kimenni egy békemenetre...

Vidéki 2013.02.05. 12:30:37

@Sugyosa:

Írod: "Na azt fenn is kell ám tartani, mert loptyák..."

De a lopást nem szabad fenntartani, sőt intézményesíteni a "Megélhetési Bűnözés" (Bocsánatos Bűn) fogalma segítségével.

Jobb lenne a tízparancsolatot alkalmazni: "Ne lopj!"

Akkor olcsóbb lehetne talán az áramszállítás is!

Vidéki 2013.02.05. 12:32:48

@NYJetsTD:

Írod: "Zavaró, hogy nem merjük még mindig kimondani, az ország lakosságának minimum fele teljesen alkalmatlan önálló gondolkodásra."

Te melyik feléhez tartozónak képzeled magad?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.05. 12:49:28

@NYJetsTD:
... és miközben az ellenzék a gatyájában a tökeit meg a marsallbotját keresi, Orbán a kommunikációs trükkökre szakosodott zászlóshajójával meg a taktikai békemenetével fogja akkor is szétkergetni őket, ha nemhogy a választási győzelmét fenyegetnék, hanem már akkor is, ha pisszegésükkel megzavarják a délutáni szundikálásban.

NYJetsTD 2013.02.05. 12:50:27

@Vidéki: Már nem élek otthon, ez mindent elmond.
Megbántottalak? Sebaj. Gondolom sokunk nevében elmondhatom, a blogszféra egyik leghitványabb embere vagy, ezért remélem még sokszor tehetem meg ezt veled.

NYJetsTD 2013.02.05. 12:59:04

@Rufus78: Az ellenzék is tudja azt amit mi. Összeharácsol még valamennyit mindegyik képviselő, azután hess, ők is lécelnek. Marad az országban hatmillió inaktív, hárommillió dolgozó, a többi már elmenekült. Ja és persze marad Vidéki, hiszen patkányok még a süllyedő hajón is vannak.

Zedder 2013.02.05. 12:59:06

@Vidéki:

Ne lopj? Ez jó, ez tetszik, különösen a te szádból (billentyűzetedből).

És miért nem kommentelted be ehhez a cikkhez? vastagbor.blog.hu/2013/02/04/10_milliard_forint_alkotmanyellenesen

HaKohen 2013.02.05. 13:06:07

A sok okos komment után van egy valódi kérdésem:

Mi van akkor, ha a számla végösszegéből (biztos már, hogy abból?) levonják ugyan a 10 %-ot, ám az előző évihez mért (gáz-, áram-, távfűtés-) fogyasztás, mondjuk a hidegebb napok miatt növekedett? És több, mint 10 %-kal. Mit fognak odaírni?

Zedder 2013.02.05. 13:10:00

@HaKohen: nem is értem a kérdésed. Magyarul van megfogalmazva a propaganda szöveg: "megtakarítás a kormányhatározat miatt".

Ez teljesen független az előző fogyasztásodtól, mindig az aktuális számla értékére vonatkozik. Nem is értem, hogy ezen mi a kérdés? Illetve nem a végösszegből, hanem egy adott elemből jön le a 10%, ez is elhangzott már párszor.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.05. 13:18:03

@HaKohen:
Természetesen azt is a kormánynak köszönheted! Ha nincs is közük hozzá, akkor is a puszta létezésükkel tették ezt lehetővé... Ebben az országban minden jó csak a kormánytól jöhet, és ami nem jó, az automatikusan az ellenzék gyűlöletkeltő aknamunkájának és a zsidó világösszeesküvésnek az eredménye.

Egyébként meg ne legyünk már annyira naívak, hogy bárki azt higgye, a "megtakarítás" rovatban szereplő számnak köze lesz bármilyen valós számhoz? Vagy rosszul tudom, és az áram ára például lecövekelt a tavalyi szinten? Fel lesz szorozva a számla végösszege 0,1-del, az beírva a megjegyzésbe, aztán annyi. Ki a tököm fogja számolgatni Fónagy fideszitáin kívül, hogy a kormányrendelet nélkül mennyit fizetnénk?

Borenbukk 2013.02.05. 13:45:19

@HaKohen: Ezert mondtam, hogy ketszer kell kiszamolni a szamlat. Egyszer kiszamoljak a regi arakkal egyszer meg a mostanival. A ketto kulonbseget rairjak, mint megtakaritas.

Ringlósztár 2013.02.05. 14:19:28

Nos, az általuk megcélzott rétegek valószínű, hogy papíron kapják és mindig erre a harcos antikommunista pártszövetségre szavaztak, pl. Hódmezővásárhely, Mórahalom stb.
Ja, és nyolc osztályuk van: 6 első és 2 második.

Enrico72 2013.02.05. 14:21:13

Van egy nagyon egyszerű megoldási javaslatom.
Aki nem ért egyet a rezsidíjak csökkentésével, az fizessen be annyival többet, mint amennyivel többe került a rezsidíjcsökkentés előtt.
Mindenki boldog lesz.

Zedder 2013.02.05. 14:24:05

@Enrico72: és kinek fizessünk többet? Azoknak az üzleti (ipari) felhasználóknak, akiknek 10-20-30%-kal emelkedik az áramdíj, és emiatt drágább lesz a kenyér? Ha bemutatsz egy ilyen visszafizetési bónt a péknél, akkor te olcsóbban kapod majd? Vagy mégis hogyan gondoltad?

ketroot 2013.02.05. 14:27:17

@Prof. Dr. Simon Templar:

Mi az, hogy?! Nagyon is! :D

Amúgy már megjelent az első.

Enrico72 2013.02.05. 14:37:36

@Zedder: Ennyivel többet utalsz majd el annak, aki kiállította a számlát.

Zedder 2013.02.05. 14:39:37

@Enrico72: és a többi kérdésemre vonatkozó választ elvitte a kiscica? Vagy azokkal mi van?

Enrico72 2013.02.05. 14:43:21

@Zedder: Miért emelkedne az áramdíj? Pont CSÖKKENTÉSről van szó

zrobasé 2013.02.05. 14:45:16

@Enrico72: az önkormányzati társulás által jan 1-el átvett szemétszállitás miatt most többet kell fizetnem, mert nem tartják be a hatályos kormányrendeletet, és nem biztositanak két kül. kukaméret választást... úgyhogy ne pofázz ilyeneket , fizetett párpropagandista, hanem lépj oda, azért fizetlek, és szólj már le az állami kukásoknak, hogy tartsák be a törvényeket, mert rájuk küldöd a németh zsoltot, meg a selmeczi gabiriellát !!!

dolgozz meg a pénzedért, te kis állami alkalmazott !!!

Zedder 2013.02.05. 14:51:20

@Enrico72: óóó, szegénykém, a pártirodán csak a felét mondták el a történetnek? Merthogy a valóság az, hogy a csökkenés csak a lakossági felhasználóknál jelentkezik, a többiek keményen fizetik ennek az árát!

Szóval ha teszem azt visszafizetem a csökkentett lakossági tarifámat, akkor ki és hogyan fog kompenzálni az összes többi piacon elérhető termék és szolgáltatás áremelkedése miatt?

nincs1itt 2013.02.05. 14:51:59

@Vidéki: No, drága fidióta barátom. Lécci, mesélgyed elfele, hogyan is van a delej fuvarozásának mikéntje!!! Aha, olvasom ám, hogy nem talicskával, akkor mivel szépecsém?? Orbán arcán is elfér egy két gigawattocska, Lázár és tsai szintén komoly felvevői lehetnének némi átmenő feszültségnek, asse baj ha ingadozik egy picinykét a frekvencia.
De komolyra fordítva, szerinted teljesen normális dolog, hogy egy számlára - ami a jelen viszonyok között, ájrópában fajlagosan igen durva magas - ráírják, hogy a kormány??? Szerinted ez rendben van?? Asszem totalcaron volt egy cikk Türkmenisztánról, tessék

totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2012/04/08/bugattival_az_allami_propagandaert/

Baz+, Hátsó Hátasztán méltó tezsvíre lehet a fidesznek és elődeinek köszönhetően!!
Eriggyé és óvasgassad a fidesz.hu-t, hátha lesz valami Gyulai-csata, ahol megtámaggyák a Gyorsnaszádot, de vissza verik!!

nincs1itt 2013.02.05. 14:54:31

@Enrico72: Nem nagyon okos fidiótám, lécci olvasgassál már utána, hogy a nagyfogyasztóknak, pl. pékség, iskola, 10-30%al lesz magasabb az energia számlája... Neked meg a kenyértől a zosztálypénzig minden! De ha az 5% környéki inflációt veszem, akkor máris nem 10 az a 10...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 15:18:17

@Borenbukk: Jaaaaaajjj ééééérteeem. Dolgozni kell vele, az a baj?
Hát, nekem is dolgozni kell, hogy tudjak nekik fizetni. Ha ügyfeleket, bevételt akarnak, akkor dolgozzanak. Fizessék ki a programozót, stb.
Kapitalizmus van, van kockázat. Ha nem tetszik, nem kell vállalkozni, az energiapiac lieralizált, vagy mi, más is szolgáltathat áramot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 15:22:53

@Szenthomárság: Nem azért nem sajnálom, mert a Fidesz rezsit csökkentett.
Azért nem, mert ugyanolyan szemét módon húznak le, miint bármelyik politikai párt, vagy uzsorás.
Talán ha nem szopatnák az embereket, akik fizetnek nekik, akkor lenne valami szimpátia. De szopatják.
Saját példa : ha szeretnék behúzatni egy éjjeli áram betápot (ami azért kell, mert a nappali áramos kábloszra tett vezérelt mérő hivatalosan nem brhatja el a villanybojlerem - ha nincs vezérelt mérő, akkor nappalin elbírja) - akkor az eonnak be kéne fizetnem úgy 100 ezret, csak azért, hogy megngedjék, hogy egy villanyszerelő, megint csak cirka egy százasért, bahúzhassa a kábelt. És ez egy egyszerű kis eset.
Nem, nem fogom őket sajnálni.

A bankokat talán nem kell magyarázni, hogy miért nem.
A külföldiekkel spec. nincs bajom.

régi_vendég 2013.02.05. 15:22:54

@Enrico72: :-))
ha már kívánságműsor, akkor nem lehetne, hogy én a szolgáltatónak megfizetem a tavalyi árat, de a kiba...t magas 27%-os áfából csippentem le a 10%-ot? miért nem az csökkent a villany és gáz szla.-ból? sokan még jobban is járnánk mint most és akkor a szolgáltató is boldogan nyomtatná a viktort minden számlára. jah, hogy az áfa az pont másra kell....

Borenbukk 2013.02.05. 15:26:09

@ColT: Akkor nincs am rinyalas a tulbonyolitott burokracia miatt sem! Ha a pogarnak meg a vallalkozonak el kell mennie ugyanazert az ugyert ot hivatalba, akkor menjen. Tessek szepen becsengetni a kamarai regisztracios dijat is, meg ha semmi nem is jar erte. Ha a pitianer es ertelmetlen kibaszas szerinted jo dolog az olyanokkal szemben akiket nem szeretsz, akkor ne tessek csodalkozni, ha veled szemben is alkalmazzak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 15:30:16

@Borenbukk: Almát a körtével, ember? :D
Változott a törvény, tartsák be, ennyi. Ha változik a törvény, ami rám vonatkozik, én is betartom.
Nem tudom, hogy jön ide a bürokrácia, ez teljesen más dolog.

Virág et. 2013.02.05. 15:31:57

@ketroot: Tessék: @Enrico72:

Ez itt tényleg helybe jön a lóf.szért. Nekem is van egy javaslatom, aki nem ért egyet a :

1. 13. havi nyugdíjjal
2. nyugdíjasoknak kifizetett 19 000 forinttal
3. közszférában történt béremeléssel
4. az egész 100 napos programmal

Az fizesse vissza, oszt jónapot. Egyszerű lehet az élet fideszesként. Szoci pénzosztás kampánycélra = rossz, fidesz pénzosztás kampánycélra = jó.

Zedder 2013.02.05. 15:38:56

@ColT: "Ha változik a törvény, ami rám vonatkozik, én is betartom."

Aztán ha holnap hoznak egy olyat, hogy 24 órán belül mindenki köteletes személyesen megjelenni egy 200 km-rel arrébb lévő okmányirodában "létszámellenőrzésre", teljes vagyonelkobzás terhe mellett, akkor azt is betartod majd?

Mert egyre inkább efelé haladunk a sok elbaltázott, ad-hoc módon meghozott, csak pénzbehajtásra szolgáló törvénnyel!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.05. 15:44:33

@Virág et.:
Nem, nem, nem érted te ezt:).

Én ma a Mandin megvilágosodtam: a szocik pénzosztása az csak politikai kampány volt, ráadásul hitelből történt, az azért rossz, ezzel szemben a Fidesz rezsicsökkentésének (de mondhatnám akár a másodszor kifizetett "egyszeri nyugdíjkiegészítést" vagy a tanári életpályamodellt) semmi köze a politikához, a rezsiszámlát csak azért csökkentik, mert az jó az embereknek.

Ugye hogy ugye:)...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 15:46:04

@Zedder: Azért értelmes keretek között, vaze. Ne játsszunk óvodát.
A szolgáltató belebetegszik abba, hogy másféle számlát kell gyártania? Nem. Neki aprópénz.

A szolgáltatót mikor érdekelte, hogy ha ő díjat emel, akkor én azt hogy fizetem ki? Semmikor. Na. Engem sem érdekel, ő miből nyomtat számlát. Egyelőre asszem én fizetek neki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 15:47:03

@Rufus78: LOL :D

@Zedder: @Borenbukk: Persze értem én, hogy nem szeretik bizonyos helyeken, ha valaki nem pártpreferencia alapján ítél meg valamit :)

Borenbukk 2013.02.05. 15:52:26

@ColT: Aha, persze. Ha holnap kijon a torveny, hogy honap vegeig juttasd el a NAV-nak az elmult ot evben keszitett adobevallasaidat, biztos nagyon lelkes leszel: "Lamcsak milyen fajintos kis torveny ez! Uccu neki, betartom." Veletlenul sem fog megfordulni a fejedben, hogy teljesen felesleges ugraltatas, mert mindez naluk is megvan. Vagy ha csak az utalatos szomszednak kell a korcs kutyajaval, akkor meg direkt orulni is fogsz neki?

Borenbukk 2013.02.05. 15:55:23

@ColT: Te nagyon ize! Szerinted a vegen ki fogja az egesznek a koltseget kifizetni? Peldaul a 100K-s ejszakai aram engedelyezo vacakban, mert az nem hatosagi aras.

Borenbukk 2013.02.05. 15:57:18

@ColT: Mi ebben a partpreferencia?

53mc 2013.02.05. 16:30:05

mszp-fidesz egykutya.Mind lop csal hazudik. Kb egy hónapja volt egy rövid hír a Hírkeresőn, hogy az elmúlt 3 évben nyugateurópában 40%-kal esett az energia ára. Pár napja, hogy ugyanezen régióban agáz ára 2 év alatt 25%-ot esett. Ezekhez képest a 10-20% csökkentés nem is sok! Így még marad is a szolgáltatónál +profit. A fidesz meg fényezheti magát. A hazai állapotok felháborítóak. Védett fogyasztók ingyen energia, nekem meg 0 fogyasztásnál készenléti, hálózatfenntartási, és anyósmértékegységi díj(megaqr....anyja).Mindegy miért csak fizess.(eladták a közszolgáltatásokat+8%profittal!!) Állatok. Nagyon takarítani kellene ebben az országban,mert élhetetlenné tette a sok mocsok.

sárkányfő 2013.02.05. 17:57:03

Sajnálom, hogy a hatósági ár bevezetése kapcsán még mindig nem akadt egy blog, amelyik a lényeget leírta volna.

A hatósági ár bevezetése a lopakodó kommunizmus maga. A kommunizmust már egyszer kipróbáltuk. Nem jött be. Az, hogy gátlástalan népszerűség-hajhászás céljából mesterségesen alacsonyan tartjuk az árat, az nincs ingyen. Nincs ingyen leves. Ennek ára van. És most nem a 27%-os ÁFA-ra gondolok, ami önmagában több terhet ró a magyarokra mint amennyit a hatósági áras gázszámla könnyít, és nem a többi adóra, az adójóváírás eltörlésére, és egyéb sarcokra. Hanem arra, hogy így le fog romalani a gáz- és áramellátó rendszer infrastruktúrája, aminek az árát szintén mi fogjuk megfizetni így vagy úgy, pontosabban : így és úgy - romló minőségű szolgáltatásokban, áramkimaradásokban, és pénzben is, mert egy idő után mégiscsak szükséges lesz a felújítás, karbantartás, mert végleg leállna a rendszer, tehát duplán fizetünk majd.

És van valami, amiről eddig egy szó sem esett. A hatósági áras, mesterségesen levitt árú gázár kinyírja a szigetelő-ipart és a megújuló energia-ipart. Egy piaci szereplő nem tud úgy piacon maradni, hogy a konkurenciája hatósági árakkal röhögve a piaci ár alatt marad. Az állampárt tehát kinyírja a magyar cégek, a magyar gazdaság azon részét, amelyek a megújuló energiákkal és a szigeteléssel foglalkoznának.
Nem, nem 10%-os esésről van szó. Számoljunk. Egy beruházásba akkor szokás befektetni, ha annak haszna van, illetve megtakarítást eredményez. A szigetelés elég masszív, a megújuló energia elég vékony megtakarítást jelent, utóbbi még elég drága dolog. De az erre fogékonyak akár pár százalék megtakarításért is belevágnak. Erre jön a 10%-os rezsicsökkenés (amit persze ÁFA-ban megfizetünk, mindegy). Kész, máris veszteségessé válik befektetni megújuló energiába, egyszerűen már nem éri meg megvenni a tetőre a napenergiát hasznosító elemeket, nem éri meg a szélenergiába fektetni vagy a földhőbe. Ez tehát végzetes a magyar megújuló iparra, ráadásul már látható hogy a Fidesz ebből pártpolitikai kérdést csinált, ki tudja hány évre lesz beragasztva mesterségesen az ár (az ellenzék sem meri ezt ezek után feszegetni, akár marad ellenzékben, akár nyer), azaz a magyar megújuló iparnak harangoztak.

A szigetelés kicsit nyereségesebb, de a 10% nagyon sok egy ilyen kicsi és szegény piacon, akár a megrendelések harmad is elveszhet, ráadásul be van ígérve további rezsicsökkentés is, tehát már csak a bolond kezd neki szigetelni. Utóbbi talán még nagyobb veszteség az országnak, mert köztudott mennyire tragikus a magyar energiaháztartás, lényegében a fél ország az utcát fűti, mert a kommunizmus 40 éve alatt hozzászoktunk az ócsó szovjet gázghoz, és basztunk szigetelni. Most jön Kádár Jani bácsi második kiadása, és ismét hozzászokatja az országot az ócsó gázhoz. A sok hülye meg ünnepel majd hogy olcsó a gáz. Miközben én konkrétan tudok olyan ausztriai és svédországi (!!!) magyarról, akiknek a téli fűtésszámlája kisebb a nálunknál jóval hidegebb országukban, mint itt Magyarországon. És most Orbán tovább ösztönzi a magyarokat a pazarló gázhasználatra, akadályozza a tragikusan elmaradt szigetelés további lemaradását. Ez az egész országnak rossz, konzerválja a rossz rendszereket, akadályozza a fejlődést, és többszörösen meg fogjuk fizetni az árát.

Ismétlem: a kommunizmus nem vált be. A hatósági ár nem vált be. A piaci ártól nem így kellene védeni a kisembereket, hanem pl. a szigetelés ösztönzésével, annak a támogatásával, és akkor egy progresszív, valóban spórolós, és főleg fenntartható rendszer felé mozdulna el az energiaháztartásunk. Mellesleg egyáltalán nem kéne a piaci ártól védeni a gazdagokat, mert a mostani rezsicsökkentésen ismét ők kaszálnak a legtöbbet, ócsóbb lesz fűteni a rózsadombi medencéket.

Na valami ilyen posztot látnék szívesen egy blogban, mert ilyenekről nem nagyon olvastam eddig :)
Le a kommunizmussal! :)

Ami a stupid fidesz-reklámot illeti:
- Hol a boltokban a kenyér, a tej, a só, a minden élelmiszer árcéduláján, hogy az ÁFA-emelés miatt, a Fidesz miatt menyivel többet kell fizetni?
- Hol a benzinkutakon, a fodrásznál, minden boltban és szolgáltatásnál kiírva, hogy az ÁFA-emelés miatt mennyivel kell többet fizetni?
- Hol a kötelező autóbiztosításon feltüntetve, hogy az új fideszadó, a biztosítási adó miatt mennyivel kell többet fizetni?
- Hol a gyógyszeres dobozokon a felirat, hogy kedves nyugdíjasok, a megszroítsok miatt ennyivel kell többet fizetni?
- Hol, a fizetési papírokon a felirat, hogy a Fidesz miatt, az adójóváírás eltörlése miatt, azaz a bújtatott szja-emelés miatt ennyivel és ennyivel kevesebbet kaptok? Hol az éve összesítése ennek, hogy egy év alatt mennyivel keresnek kevesebbet?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 18:57:17

@Borenbukk: Nem arról van szó, hogy örülnék neki, csak van annyi eszem, hogy ha beküldöm, akkor legyenek boldogok, ha nem küldöm, akkor jól megbasznak érte. Tudod, okos enged. Ha meg károm nem származik belőle, akkor örüljenek.

Pártpreferencia : Fidesz csinálta, akkor rossz. elég sokan vannak ilyenek.

Minek az egésznek a költségét?
Az eonnak, bazmeg, milyen költsége van azzal, hogy engedi, hogy megcsináljam? Mert semmit nem tesznek érte, csak adnak egy cetlit, hogy szabad. Esetleg kijön megnézni _ugyanaz_ a villanyszerelő, aki amúgy is csinálná, és megnézi, hogy ja, azt lehet. Persze ezt is ki kell neki fizetni.
Az éjszakai áram meg tudod, hogy működik? Azzal aztán baszott sok költség van.

Ha arra gondolsz, hogy a rezsicsökkentés helyett a szolgáltatóknak nyomott támogatás, azt igen, az adónkból fizetik. Tudod mit? Fizessék. Amikor ilyenre megy az adó, az jkevésbé b@ssza a csőröm, mint amikor baromságokra költik, vagy ellopják (stadion? közgépes műsorok? szalainé-féle lopások?)

@53mc: +1.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 18:59:28

@sárkányfő: A hatósági áras gáz így is elég drága... Meg mondjuk nem mindenki fűt gázzal. Én akkor is kicseréltettem volna a nyílázszáróimat, ha tavaly csökkentenek 10%-ot.

A 27%-os áfa nekem tényleg gázabb, mint bármi más. Addig nem jutott el az a barom (Matolcsy), hogy aki a 25%-ot nem fizeti be, az a 27-et se fogja...
...katasztrófa ez az ember.

Meridian74 2013.02.05. 19:25:48

@Vidéki: "Ebből 15 Ft a szállítás.
Mitől ilyen drága? Nem talicskán szállítják"

Ez az az összeg amit pont lenyúlnak. Az áram az egyik legolcsóbban szállítható energia. Ehhez képest a szállítási ár többe kerül, mint az MVM itt nem közölt beszerzési (önköltségi) ára.

Én azt mondom: megérdemlik azt, hogy faszkodniuk kell most a számlaképpel, ez jár azzal amikor elszalad a ló, és pofátlanul móhok lesznek. Mégis mit gondoltak? A végtelenségig lehet nyúzni a fogyasztókat?

A kimutatás arról, hogy az EU-ban hol mennyivel drágább az áram, az meg nettó faszság, mert ugyanarra a képre kellet volna ráilleszteni azt is, hogy az adott országban mekkora a bérköltség az adott országban, azaz maga az energia nem drágább, hanem olcsóbb, csak azért kerül többe, mert a szolgáltató a melósainak is jóval többet (értsd nem 20-30%, hanem 4-700%-al) fizet, ez nyilván megjelenik a végső árban is.

Szenthomárság 2013.02.05. 19:38:40

@ColT: A szolgáltató pont olyan, mint egy pék, csak az egyik áramot árul, a másik kiflit.
Arra, aki áramot árul, hatszor annyi jogszabály vonatkozik, mint aki kiflit, mert az áram a tetejében még ráz is. A bekötési díjat sem az eon találta ki, hanem a magyar energia hivatal, ergo a kormány.
Én speciel közüzemi cégnél dolgozok (nem multi és nem áram) és nálunk senki nem úgy jön be reggel, hogy most megszopatjuk a sok kis köcsög fogyasztót.
És elhiheted, a kormány minden héten kitalál valamit nekünk, csak hogy a hozzád hasonló mentalitású embereknek imponáljon, mert a multi-bank-szolgáltató gonosz. Pedig csak pont ugyanúgy dolgozunk, mint bárki más. (az eon, tigáz és upc tényleg fura kicsit, ezt aláírom).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 20:07:08

@Szenthomárság: Hahó, én ezeket ugyanúgy tudom, mint te.
Ellenben, olvasol Homárt, hány embert szívattak meg jogtalanul? Hány embertől követelnek úgy pénzeket, hogy hasracsapva küldenek számlát?
ehet, hogy ti nem szopattok, de nem tudsz elég idiótát felsorolni állami cégeknél, akik igen? :)

Hahó, én nem azért röhögök a bankokon, meg a szolgáltatókon mert a kormány őket állította be ellenségnek... Ráadásul még hitelem sincs, hogy hivatalból kelljen utálnom. Bocs, én nem fogom sajnálni pl. azt a Pétávot sem, akik havonta elkérnek huszonezret (azaz már nem) tőlem, lanygos vízért a radiátorba. Sem azt az eont, ami a semmiért elkérne egy százast. Azt az OTP-t sem, ahol nem ingyenes a pénzfelvétel, stb.
Nem feltétlen értek egyet a kúrmány intézkedéseivel, de attól még nem fogom a másik oldalt sajnálni. Főleg, hgy amúgy kapnak támogatást a 10% helyett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 20:08:16

@Szenthomárság: "Pedig csak pont ugyanúgy dolgozunk, mint bárki más. (az eon, tigáz és upc tényleg fura kicsit, ezt aláírom)."
Plusz az ELMŰ, PÉTÁV, meg még párat fel lehetne sorolni.

Vidéki 2013.02.05. 20:55:41

@Meridian74:

Ahhoz mit szólsz, hogy az ELMŰ által szerkesztett oszlopdiagramok, csak az EU 12 válogatott országát tartalmazzák a teljes 27 tagország helyett?

Mi lehetett a hátsó gondolata az ELMŰ okos diagram szerkesztőjének?

Miért hagyott ki az ELMŰ okos diagram szerkesztője a "szaknévsorból" még 15 EU tagországot?t

vallatas 2013.02.05. 20:59:51

ha jön az OTP-től a havi számlakivonatom, akkor fel lesz tüntetve narancs lapon, hogy ennyivel lett drágábba számlavezetésem, átutalásaim mert a kormány bevezette a tranzakció adót?
a kurva anyátokat

Szenthomárság 2013.02.05. 21:03:37

@ColT: Persze, csak én mindkét oldalt látom, mert nappal szolgáltatok, este számlát fizetek.
A szolgáltatók nagy része szarházi, de a fogyasztók is megértik a pénzüket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.05. 21:04:24

@vallatas: Azért inkább az OTP-t szidnám. Mondjuk természetesen lehetett tudni, hogy áthárítják, miért ne tették volna? Nem hülyék, az ügyfél úgyis le van szarva. Balfasz módon lett kivetve az az adó. Igaz, ez sem csoda, mit vártunk? :D

Szenthomárság 2013.02.05. 21:05:30

@sárkányfő: Ezek eretnek szavak, meglásd lator a NER máglyáján végzed!

Szenthomárság 2013.02.05. 21:08:52

@ColT: Nyugodt lehetsz, hogy a kormány tudta előre, hogy mindenki mindent áthárít majd.
Csak ment a duma, mert a fidesz rájött, hogy tök fölösleges bármit is tenni, elég a bullsitet nyomni és az emberek bevesznek bármit.
Azt kapjuk, amit megéremlünk...

Zedder 2013.02.05. 21:52:35

@vallatas: hát nevetni fogsz, én az aktuális BB-s kivonaton láttam erre utaló mondatot, de igazából nem ragadták meg a benne rajlő potenciált, kvázi lábjegyzetként volt ott. Aztán lehet a mostani akció után vérszemet kapnak a szolgáltatók is.:)

Amikor a számláim egy részét megszüntettem az ország elhagyása előtt, akkor mindegyik ügyintéző elmondta, hogy a kormány intézkedései miatt lesz x pénzzel drágább a bankolás januártól. Ez szerintem így korrekt, tudatosítani kell az emberekben, hogy ki is szopatja őket.

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.02.05. 22:45:22

@Virág et.: nem korrekt módon fogalmazol :D

Szoci pénzosztás kampánycélra = duplaplusznemjó, fidesz pénzosztás kampánycélra = jó

Valamiért kényszerem támadt múlt héten újra elolvasni az 1984-et (Állatfarm tavaly megvolt). Igaz, lassan haladok vele, mert folyton elmélázok vélt vagy valós, meglévő és potenciális párhuzamokon.

A háború: béke
A szabadság: szolgaság
A tudatlanság: erő

Jut eszembe, az éjszakai áramra miért nem vonatkozik a "kedvezmény"? És az hogy lehet, hogy a nettó összeget kerekítik fel, AZTÁN csapják rá az áfát? Lennének még kérdéseim, de inkább másféléket teszek majd fel két hét múlva a hanyatló Angliában, amikor is átruccanok szétnézni.

ketroot 2013.02.05. 22:54:41

Éljen Matolcsy György!

dr. Aullah 2013.02.05. 23:02:12

@ketroot: Egyből romlott a forint... de persze csak véletlen volt.

Szúrófény 2013.02.06. 04:49:27

@Borenbukk:
„hol a bűnözők a törvényhozásban ülnek, soha törvény elé nem kerülnek!” Bölcsességek könyve! Ókor Óta tudott!

Amely országban a gonosztevők büntetés nélkül maradnak, gyilkosságok, ragadozások, minden Istentelenségek eláradnak (privatizáció, olajmaffia) , melyekért veszedelemre bocsátja Isten az országot…Mivel sokszor a kis lopót a nagy lopók felakasztják: sokszor aki sokat lop, aranyláncot visel, aki keveset, kenderkötélen függ. Pázmány Péter

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.06. 06:33:11

@Szenthomárság: Nemtom, ezek vannak olyan hülyék, hogy azt hitték, nem lesz áthárítva. Meg végülis, tulajdonképp hol nem szarják le? Úgysem őket fogják utálni az emberek. Persze, ki lehet ez találva.
(Én részemről ettől függetlenül sem szeretem, és nem is szerettem a bankokat, szóval még mindig ne emlegesd a mentalitásom :P )

magyar ember teli szájjal 2013.02.06. 07:09:56

Bár jogos a cikk, azt nem kéne elfelejteni, hogy voltak ezek a cégek kegyeltek is egy időben. Lásd a távhőről leválás szabályat. Nem most kezdődött a state capture.

Zedder 2013.02.06. 07:48:23

Elnézést az offért, de ez tényleg vastagbőr: www.origo.hu/gazdasag/20130205-ngm-igy-kell-szamolni-szabadsagugyben.html

"A minisztérium elismeri, hogy a szabadság kivételének időpontja befolyásolja a havi bér összegét, az több is meg kevesebb is lehet, mint a munkaszerződésben rögzített alapbér. Jól kell megválasztani, ki mikor megy el szabadságra. "

Szóhoz se jutok, sajnálom ami az otthon maradottakkal történik. Hogy kicsivel több, mint 1 hónap után úgy érzem, a következő 5-10 évben biztosan nem fogok hazatérni, na az kemény. Egyszerűen félelmetes, ami az országban történik.:(

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.06. 08:35:04

@*Vörös Szonja*:
A te fogalmazásod sem pontos:)! Olvass több Mandinert, ott majd megmondják neked a tutit:

Szoci pénzosztás kampánycélra hitelből = duplaplusznemjó, fidesz pénzosztás nem kampánycélra, hanem mert így az embereknek jobb lesz = überzsírkirályjó

Kodomo 2013.02.06. 09:05:02

Azért kell göngyölítve megjeleníteni a számlán a kormányhatározat hatására történő megtakarítást, hogy amikor majd hatályát veszti, tudjad, mennyit kell egyösszegben befizetned a szolgáltatónak.

Meridian74 2013.02.06. 09:44:00

@Vidéki: mit szólnék? Mondtam, hogy az a diagramos kimutatás egy nettó faszság. Azt a hülyék beveszik, azzal az mszmp-n szocializálódott pórnépet meg lehet etetni, de aki kicsit jobban a számok világában él, és jobban látja az arányokat, azt már nem. Viszont ebből van kevesebb.

Secnir 2013.02.06. 10:34:24

@Zedder:
nemnem
ez a vastagbőr: index.hu/belfold/2013/02/06/abszurd_formanyomtatvany_a_nyugdijas_tanarokrol/
"A nyugdíjas tanárok továbbfoglalkoztatásáról szóló formanyomtatványokon az iskola igazgatója csak a „nem támogatom” lehetőséget választhatja, ehhez azonban szöveges indoklást kell fűznie."
fotóval mellékelve.

Secnir 2013.02.06. 10:59:30

elmagyarázom nektek. valóban csökkeni fog az áram díja, ámde! vedd alapul az elmű grafikonját:
45 forintos áramárból
17 forint a villany ára => MVM(állam)
11 forint az adó => állam
15 forint a szállítási költség => elmű leányvállalatai
2 forint az elmű haszna

namármost.
ha az állam nagyvonalúan csökkenti 10%-al az áram árát, akkor a táblázat így alakul:
16 forint a villany ára => MVM(állam)
10 forint az adó => állam
15 forint a szállítási költség => elmű leányvállalatai
2 forint az elmű haszna
mivel a szállítási költség és az elmű haszna fix, ezért az eladott villany árával és (esetleg) az adón tud lejjebb vinni 10%-ot az állam. így máris csak 43 forint lesz az áram ára! hurrá! éljen rákosi! éljen rákosi!
azonban a 15 forintban szerepelnek olyan tételek, mint pölö a szénbányászok nyugdíjkiegészítése (kéretik nem nevetni), stb. amiből az állam még tud egy kicsit tovább farigcsálni. mondjuk 2 forintot. legfeljebb az ex-szénbányászok nem kapnak nyugdíjat (lásd az origo cikkét: www.origo.hu/itthon/20120608-szerzett-jogaik-eltorlese-miatt-tuntetnek-a-komloi-banyaszok.html ), és így máris csak 41 forint lesz! megvan a 10% !!!! unortodox képletekkel, persze.

VT Man 2013.02.06. 11:38:30

@Secnir:
Ne lökjed itt nekünk a sódert?

Olcsóbb-e az áram Szlovákiában (2012-ben)? Olcsóbb, kb. 5-8%-al.
Olcsóbb-e az áram Csehországban (2012-ben)? Olcsóbb, kb. 5-8%-al.
Olcsóbb-e az áram Lengyelországban (2012-ben)? Olcsóbb, kb. 5-8%-al.

De te azért vezesd le, hogy nálunk miért NEM lehet olcsóbb.

Zedder 2013.02.06. 11:38:40

@Secnir: az se rossz. Mondjuk ha nagyon akar az igazgató, azon tud javítani: egyszerűen áthúzza, satírozza a NEM szót, és akkor máris pozitív a kicsengése, plusz meg tudja indokolni, hogy miért IGEN a válasz.

Utána meg a KIK pártkatona szépen kirúgja őt is. Mondom, szép új világ.:(

VT Man 2013.02.06. 11:40:06

@vallatas:
"ha jön az OTP-től a havi számlakivonatom, akkor fel lesz tüntetve narancs lapon, hogy ennyivel lett drágábba számlavezetésem, átutalásaim mert a kormány bevezette a tranzakció adót?"

Ha még mindig az OTP-nél vagy, akkor balfasz vagy, és megérdemled. Kb. minden más bank olcsóbb és jobb ma magyarországon.

Zedder 2013.02.06. 11:45:09

@VT Man: már egy másik blogban is válasz nélkül hagytad azt a kényes felvetésemet, hogy ezt nem szabad csak abszolútértéken kezelni, hanem a helyi viszonyokat is figyelembe kell venni. Mivel újra bedobtad ezt a gumicsontot, most utánanéztem, és HAZUDSZ!

www.energy.eu/ Reference month: November 2012.

Country € per kWh Electricity

Hungary 0.16157
Slovakia 0.17265

Azaz Szlovákiában DRÁGÁBB az áram, nem olcsóbb. Cseheknél lengyeleknél valóban olcsóbb.

papaAndy 2013.02.06. 12:33:16

@ketroot: "Ha nem tetszik, fizess többet!" Higgyétek el, nincs olyan cég, amelyik huzamosabb ideig bevállal egy veszteséget. 1989 óta vannak vállalkozásaim, tudom mi a különbség a papíron lévő számok és a valós bevételek között. Ki lenne az a bolond, aki veszteséget termelni jönne ide, illetve maradna itt. A multik biztos nem, nekik nem feladatuk szociális szempontokat is figyelembe venni. Amikor majd azt látjuk, hogy "visszaadják az ipart" - na akkor majd kezdhetünk aggódni, hogy ki lép a helyükbe, és az milyen színvonalú szolgáltatást nyújt majd. Én még nem éltem 3. világbeli országban, nem tudom ott mi van, de Kaliforniában jóval olcsóbb áron hasonló minőségű volt a szolgáltatás, igaz ott nem visz el minden adót a "szociális háló", ezért jóval kisebbek az adók is, plusz érzékelhetően kevesebb az egy főre eső eltartott bürokratát száma is.

Q-in-Law 2013.02.06. 12:47:03

Valahol ez egy zseniális ötlet egyébként. A rendszer szépen lassan teljesen lerohad és nem tudja kiszolgálni a lakosság energiaigényét. Jönnek az est áramkimaradások. Nem lesz jobb dolgod, mint szexelni az asszonnyal. És lám, már meg is álította a kormány a népességcsökkenést.

Secnir 2013.02.06. 13:07:28

@VT Man:
én nem azt vezettem le, hogy miért nem lehet olcsóbb, én azt vezettem le, hogy a 10%-os rezsicsökkentés nem fog úgy megjelenni, hogy valóban 10%-al kevesebb lesz az áram díja. Az nem ugyanaz!
mindamellett nem a fogyasztói árat kellene 10%-al csökkenteni (17-ről 16 forintra), hanem mondjuk az adóvonzatát. 11-ről 5 forintra. Meg kellene vizsgálni, hogy a 15 forintos szállítási költség az valós tétel-e (lásd szén- és uránbányászok nyugdíjpótléka is innen jön)? valósínű, hogy azt is lehet csökkenteni 5-6 forinttal. és akkor máris 34 forintnál tartunk. 45 helyett. az helyből 25%-os csökkenés, és kigazdálkodható. Ennek hatására egészen biztos, hogy növekedne a fogyasztás.
mindamellett munkát adnék: polgárőrök mellé beosztanák MINDEN településre 2 fő villanyszerelőt, ha áramlopást látnak, lekötik, második alkalommal rendőrrel mennek ki és büntetés, harmadik alkalommal pedig a háromcsapás tv. alapján futkosó. Megtérülne a bérük.

Zedder 2013.02.06. 13:16:03

@Secnir: "harmadik alkalommal pedig a háromcsapás tv. alapján futkosó. Megtérülne a bérük. "

Há' me' gonosz rásszísta vagyol.:) Meg különben se a zemberek fizessék meg.:)

Annyi mindent lehetne egy csapásra megoldani a kétharmaddal, ha nem kontraszelektált barmok ülnének ott... Ezt még tanítani fogják, hogyan lett az ország jövője nemzedékekre (!) elpuskázva - miközben a történelmi lehetőség adott lett volna a valódi változtatásokra.

:(

Secnir 2013.02.06. 13:33:38

@Zedder:
nem vagyok rasszista! rengeteg fehér is lopja az áramot, ugyanúgy. két példa: havonta/kéthavonta van hír lebukott vietnami albérlőkről, akik marihuanat termesztettek a kecóban. lopott árammal, persze. a másik: ismertem olyan "vállalkozót", aki két kézzel verte a mellkasát, hogy ő milyen becsületes, hogy megdolgozott a pénzéért, meg hogy amit itt látsz, az a két kezem munkája. fűthető úszómedence ('95-ben), szauna. Berhelt óra. na ja.
baráti körben van olyan, akinek tönkrement a gázórája. Nem mért egyszerűen, használhatott bármennyit. Bejelentette a tigáznál, hogy ennyi a mérőóraállás, és azt is bejelentette, hogy külföldre megy melózni, ezért 0-s lesz a fogyasztás (gázórát le lehetett olvasni az utcáról). TÍZ (10) évig tudta csinálni, utána jött egy levél, hogy le kell cserélni, mert lejárt a szavatossága.
tehát ez nem rasszizmus, ez a bűnözés elleni fellépés.
abban pedig tökéletesen igazad van: a 2/3 nagyon sok mindenre LETT VOLNA megoldás. ezt elkúrták.

VT Man 2013.02.06. 13:42:02

@Zedder:
Valóban, benéztem, a szlovákoknál a gáz az olcsóbb. De hát ők gáztermelő nagyhatalom!
A lengyeleknél és a cseheknél az áram. Persze pont abba kötöttél bele a három adatból.

Itt vannak az adatok:
mandiner.blog.hu/2013/02/06/rezsicsokkentes_helyett_energiahatekonysagot

ketroot 2013.02.06. 13:59:05

@papaAndy:

"Higgyétek el, nincs olyan cég, amelyik huzamosabb ideig bevállal egy veszteséget."

Tisztában vagyok vele. A cégnek, ahol dolgozom a legnagyobb megrendelője a Démász, ill. az E.ON. Január végén volt legutóbb leépítés, most terveznek még áprilisban megint elküldeni pár embert (és esélyes, hogy benne leszek abban a körben).

Hát rohadtul megéri az a 10(?) %-os rezsicsökkentés...

Meridian74 2013.02.06. 14:08:46

@Secnir: "Ha azonban az árakat a hazai fizetésekhez viszonyítjuk, akkor valóban lehangoló a kép. Az árak jövedelmeinkhez képest többet visznek el a család pénztárcájából, mint külföldön. Azonban az árak meghatározásakor a jövedelmeken kívül azt is figyelembe kell venni, hogy az energia piaca nyitott piac, így nem csak a hazai, hanem nemzetközi árak, a keresleti és a kínálati viszonyok is alakítják a termelés alapját jelentő energiahordozók, és ezen keresztül a végfogyasztók árait. Különösen igaz ez, ha figyelembe vesszük, hogy hazánk jelentős mennyiségű,
külföldön megtermelt villamos energia behozatalára szorul."
- idézet az ELMŰ okító oldaláról.

Na, akkor lássuk csak, ha az áram ára "nyitott piaci ár", azaz nemzetközi, akkor mi az apám lófaszárért nem ad nemzetközi színvonalú béreket a legutolsó emberéig?! Na, persze a felső vezetés a dőzsöl, esetleg még az alattuk lévő egy szint is, de a többinek meg kuss - mert hamar a "hazai munkaerő piacra" kerül... ugye?

Meridian74 2013.02.06. 14:10:59

@Zedder: A szlovákok is megérdemlik azt, hogy drága az áram náluk, az atomerőművük és a vízerőművük mellett...

papaAndy 2013.02.06. 14:13:32

@ketroot: Nekem nem volt túl bonyolult az áram számlám, meg tudtam érteni, és mivel osztott hónap volt, azaz volt benne tavalyi és idei fogyasztás is, és nem vagyok átalánydíjas sem, így eléggé könnyen ki lehetett számolni mennyi volt a megtakarítás. Nekem csak közel 8% jött ki, nem 10. De legalább nem 4,2% emelés, így nézve 12% körül vagyok.

Igen, amikor elküldenek valakit a munkájából azért, hogy a köznek legyen picit jobb, az borzasztó! Azt hiszem, ami pl. velem történt azt nagyon keveseknek kell megtapasztalniuk: 39 millára becsült, 10 év alatt több, mint 30 millából épített házamat buktam le Lakihegyen, amiben több tényező mellett az M0 bővítése volt az igazán meghatározó értékvesztő. A szomszédokat 40+ milláért kivásárolták, kertjeiket levágták, a házakból "szociális" lakások lettek. El lehet képzelni az értékcsökkenést! Az állam bennünket nem "kártérített", hiszen arra nem lehet hivatkozni, hogy "elgettósítottak". Tudom milyen törés egy ilyen leépítés, de tartsd meg az egészséged, és lehet, hogy az új munkahelyeden boldogabb leszel, mint a régin voltál! Remélem, és tényleg! Én 2 év távlatából úgy látom, hogy jól jártam a változással! "When the going gets tough, the tough gets going!" Ezt még kint tanultam, slampos fordításban: "Amikor helyzet keményedik, aki kemény, helyezkedik!"

Meridian74 2013.02.06. 14:13:38

@papaAndy: "Higgyétek el, nincs olyan cég, amelyik huzamosabb ideig bevállal egy veszteséget."

Nem probléma, akkor majd szépen eladják olcsón azt, amit anno amúgy pofátlanul kurva olcsón (szoci módra elprivatizálták) lenyúltak, és 15 év alattt ~3,5-4x tisztán megkeresték az árát.

Zedder 2013.02.06. 14:18:27

@Secnir: nyilván nem volt jogos amit írtam, elnézést, ha bárkinek a lelkébe gázoltam. Igen, sajnos nem csak a putrikban lopják az áramot, hanem a fehér villákban is előfordul. Egyiket sem szeretném látni, mivel a nap végén a tisztességes használk fizetik meg, és ezért ilyen szempontból nálad a pont: az ilyesmit minden áron megérné felszámolni.

papaAndy 2013.02.06. 14:21:39

@Meridian74: Szerintem is valószínű, hogy így volt, de erről sajnos nincs konkrét infóm. Nem ültem soha közel a tűzhöz, túl szagosak ott az emberek -- pártállástól függetlenül, ez karakter jelleg:)

Én sem értek egyet azzal, hogy monopóliumokat privatizáljanak (főleg nem idegen országok állami vagy állami kötődésű cégeinek). De! De sajnos, már elég öreg vagyok ahhoz, hogy emlékezzek arra, mennyire nem volt jó az sem, amikor semminek nem volt gazdája, és nem csak a színesbőrüek loptak egykedvű mindennapisággal, rendszerességgel. Nem is minősült lopásnak, csak hazavitték, ami a miénk volt amúgy is.

Szóval jó lenne ha a két véglet között találnánk egy középutat. Érdemes lenne megnézni, hogyan szabályzzák mindezt a németek, habár tudom, ott a korrupció, a baksis elfogadása szégyennek minősül. Még a borravalóm miatt is megsértődött ott egy vendéglős ismerősöm...

papaAndy 2013.02.06. 14:27:34

@Q-in-Law: Jó! De viccen kívül, amikor szegénység van több a gyerek(áldás) is. Amikor a kicsit is sikeres ember teli van pénzzel, és nem tudja eldönteni hova menjen nyaralni, akkor nyűg a gyerek. Aki pedig alig tudja fenntartani saját magát, az sem recesszióban sem konjunktúrában nem fog 1-2 gyermeknél többet vállalni, ha egyáltalán annyit. Most azokat hagyjuk, akik szoc-segélyre alapozzák az életüket, az egy teljesen más témakör.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.02.06. 15:00:41

Én a Fidesz helyében felhasználnám ezt:
m.cdn.blog.hu/va/vastagbor/image/2013/02/elm%C5%B12.jpg

a kis ábrát, rámutatva, hogy ha a Demokratikus Koalíció nyer, akkor olyan geci drága lesz az áram. Csak a Fidesz!

Zuzu Petás 2013.02.07. 08:06:25

Vajon miért nem az ÁFA-t csökkenti a Kedves Vezető?

Szenthomárság 2013.02.08. 13:38:37

Ezt ma hozta a pósta:
...
A fent részletezett – a szerződéskötés után bekövetkezett – jogszabályváltozásra hivatkozva, a Magyar Energia Hivatal által jóváhagyott, 2012. szeptember 1-től érvényes Villamos Energia Kereskedelmi Üzletszabályzat 5.6.3. pontja alapján, az Önökkel kötött Villamos Energia Adásvételi Szerződés 2. pontjában szereplő, 2013-ban érvényes szerződéses árat a KÁT többletköltség összegével módosítjuk. Ennek következtében a szerződött ár 0,75 Ft/kWh -val növekszik. A módosítás 2013. január 1-jével lép hatályba.
...

ezt persze nem az emberek fizetik meg!
LOL

Bolygo_Hollandi 2013.02.10. 18:58:43

Tán nem fontos, de a lakossági áramár Hollandiában így alakul:
nappal: 0,1045 EUR / kWh + adó 0,1423 EUR / kWh = 0,2468 EUR / kWh
éjszaka: 0,0847 EUR / kWh + adó 0,1423 EUR / kWh = 0,2270 EUR / kWh
ez kb. 66 - 72 Ft / kWh, ami azért jelentősen más, mint ami a táblázatból látszik.

süti beállítások módosítása