Skip to content


       Szűrés lista

A jegybankelnök úr

Nem történt meglepetés, ahogy vártuk számítottunk rá, Orbán Matolcsyt nevezte ki a jegybank élére. Persze nézhetjük a dolog pozitív oldalát is: a miniszterelnök leváltotta többszörösen megbukott nemzetgazdasági miniszterét....

Gyuri nagyon készült már a koncepciós pereket eszünkbe juttatóan citált Simor helyére: még az NGM élén, február 28-án módosította az MNB alapító okiratát, amely március 4-én lépett hatályba. A módosítás lényege, hogy "a Részvényes nevében" Matolcsy György miniszter az új főigazgatói pozíció létrehozása mellett az eddiginél nagyobb hatalmat adott a leendő új elnök, Matolcsy György kezébe. A korábbi hierarchikus rendszerrel ellentétben ő dönt a jegybank minden munkavállalójának felvételéről, felmentéséről, javadalmazásáról, illetve ezt a jogkört átadhatja az újonnan létrehozott főigazgatói posztot betöltő személynek. Egyértelmű, hogy a cél a két 2007-ben kinevezett alelnök, Karvalits Ferenc és Király Júlia, a "Simor-gárda" hatalmának gyengítése volt, ezt az is alátámasztja, hogy az alelnökök csak a friss főigazgatóval együtt gyakorolhatnak képviseleti jogot. Nem mellékes, hogy lett egy harmadik alelnök is: Balog Ádám, az NGM adóügyekért felelős helyettes államtitkára.

jegybankelnökúr.jpg
(fotó: Huszti István, Index)

Március 8-án az MNB közzétette másnaptól hatályos Szervezeti Működési Szabályzatát, amely olyképpen módosítja az alelnökök feladatköreit, hogy a frissen kinevezett Balog Ádámhoz csoportosítja át a monetáris politikát és a pénzügyi stabilitást is a korábbi alelnököktől. Karvalits Ferenc eddig a monetáris stratégiáért, kutatási területért, pénzpiacokért és elemzésekért felelt, ezután csak a statisztikáért fog. Király Júlia pedig a készpénzlogisztikáért, míg korábban a pénzügyi stabilitási és kockázatkezelési terület tartozott hozzá.

Régi és új szervezeti ábra: (kattintva nagyobbak)

regiszervezetiabra.jpgújszervzetiábra.jpg

Az újonnan kinevezett főigazgató pedig nem más lett, mint Nagy Róza, Matolcsy régi munkatársa. Nagy 2010-től közigazgatási államtitkárként az NGM-et irányította és a külföldön létrehozott kereskedőházak ügyében szorgoskodott, 2007 közepétől a sikkasztás kapcsán a hírekbe bekerült Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórház Kht. stratégiai igazgatója volt, az első Fidesz-kormányban pedig szintén Matolcsy államtitkára a GM-ben. Ezentúl a Magyar Nemzeti Bank jogszerű és hatékony működésért felel.
Az Origo szerint már le is foglalta a jegybank egyik legnagyobb termét saját dolgozószobájának. "A Széchenyi-teremben tartották éveken át a jegybanki szakértői stáb által készített minden fontos elemzésnek, tanulmánynak a belső vitáját - akkora, hogy több tucat ember is elfér benne."

Ha ezek után valakinek még kétségei lennének afelől, hogy az unortodox tündérmese totálisan beköltözik a Magyar Nemzeti Bankba, az most figyeljen nagyon.

csizmadia.jpgCsizmadia Norbert lett a jegybank gazdaságstratégiáért és tervezésért felelős ügyvezető igazgatója. Csizmadia a Szegedi Tudományegyetem – település és területfejlesztő geográfus szakán szerzett diplomát 1999-ben, majd a Pécsi Tudományegyetem turizmusfejlesztő geográfus szakán 2001-ben. 2010 júniusától az NGM Stratégiai Műhelyét vezette, 2011 szeptemberben nevezték ki a tervezéskoordinációért felelős államtitkárság helyettes államtitkárává, 2012 januárjában gazdaságtervezésért felelős államtitkárrá. Államtitkárként a turizmus területe tartozott hozzá, és lelkesen érvelt a tranzakciós illeték mellett.

Gyurival régi ismerősök. Csizmadia a 2005-ben indult, Matolcsy által vezetett Gazdasági Kozultáció titkára volt. 2007-ben pedig Matolcsyval és Csordás Lászlóval közösen megírták a "A magyar gazdaság térszerkezeti változásai" című, "Térbeli dimenziók, fejlődési tengelyek, övezetek" alcímű kutatást, amit Szily Laci már jól kielemzett a minap. Olyanok vannak benne, hogy "Déli Duna csáp", "Dél-keleti sárkány fejlődési zóna", "Dél-magyarországi bumeráng", szóval rendkívül erős anyag. Lehetett, amit betoltak előtte-közben.

Azt nehéz megjósolni, hogy a jegybankelnök úr, és az általa vezette csodacsapat miket fog alkotni, a devizahitelek átváltása a jegybanki tartalék segítségével vélhetően csak az első terv.

Páran azért örülnek nekik itthon, de a csúnyagonosz külföld nem: a forint péntek óta zuhan, tegnapi kilenchavi mélypontján volt. 307 egy euró.

szimpatizánsok.jpg

(fotó: wmhuba.tumblr.com)

Címkék: gazdaság mnb abszurd matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr625126676

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mikro-Kína lesz hazánkból? 2013.03.13. 18:47:57

Hova tovább Magyarország?  Tovább van mindig, maximum nem tetszik az irány. És most nem az alaptörvény módosításról van szó - az akörüli hercehurca az állampolgárok többségének az ég adta világon semmit sem jelent. Előbb vagy utóbb azonban minden...

Trackback: Az Unortodox elszabadul 2013.03.13. 17:20:40

Bombasztikus filmelőzetes! Az első magyar közgazdaságtani akcióthriller. "Sok ötletet merítettem belőle" - Quentin Tarantino. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.            

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Novbert_ 2013.03.13. 08:57:08

Végre magyar kézben az MNB (WTF?)

galoooshka 2013.03.13. 08:59:50

Ez a "magyar kézben" szöveg nagyon üt :)

Algopirin 2013.03.13. 09:03:50

@Novbert_: nem a zsidó karvalytőke uralje, meg nem is offsórlovagok. Érted. Nemzeti lett. Egy, a nagy nemzeti fosból.

Az a két öreg zseniális, van az az összeg, amiért én is simán égetném magam ilyesmivel. :D

7esbusz 2013.03.13. 09:08:22

Lesz ez még így se.
Csúnya dolog ezt kívánnom, tudom, de most már tényleg ideje lenne egy államcsődnek, mert így az életben nem lesz semmi változás itt. Orbán ép a jól bevált húzd meg - ereszd meg-et játszik Brüsszellel, Gyurink közben ócsíttya a forintot serényen, biztos elolvasta múlt héten, a "Hogyan infláljuk el nemzeti valutánkat úgy, mintha nem azt tennénk" new age gazdasági szakkönyvet. A polcon a piros seggű gyerekek és az ufók közt keresendő. Szóval előre a lenini úton, halál a gazdagokra és a külföldi imperialista burzsoá nagytőkére.
Javaslom, lassan Recsket is újranyitni, felvirágozandó a magyar kőfejtő ipart. Közgépnek jól jönne....

Virág et. 2013.03.13. 09:16:18

@7esbusz: Nem lesz államcsőd, ebben a ciklusban egészen biztosan. Sőt, épp most lett karácsony az unortodoxiának: megnyíltak a jegybanki tartalékot rejtő kapuk. Ebből azért még pár évig vívhatjuk a saját árnyékunkkal a boxmeccset.
Egyébként meg államcsőd sem segítene, kivonulna a békemenet és elmondaná, hogy erről is a szocik vagy Bajnai tehet. Vagy épp az aktuális mumus, mindegy. Azok meg elhinnék. Elhisznek mindent, két ciklus után is gyurcsányahibás meg mitkeresoszkóavizerben lesz a téma ezeknek, ezen semmi nem fog változtatni.

Az egyetlen remény az emberekben van, hogy agyat növesztenek maguknak és még időben lépnek, ameddig lehet lépni és a választásokon elzavarják ezt a társaságot jó messzire. Erre belátható időn belül csak épphogy többség szintjén látok esélyt, de az érdemi változásokhoz 2/3 kellene a következő kormánynak. Erre kicsi az esély 2018-2022 előtt. Addig meg maradnak a siralmas eredmények, a szocik elk.rását Matolcsy dilettantizmus konzerválja ebben az országban.

Akik ezeket a sorokat olvassák, jó ha belenyugodnak, hogy az ő életükben élhető, normális életszínvonal ebben az országban nem lesz.

Seduxen (már NEM dr.) 2013.03.13. 09:27:25

@Virág et.: "Az egyetlen remény az emberekben van, hogy agyat növesztenek maguknak és még időben lépnek, ameddig lehet lépni és a választásokon elzavarják ezt a társaságot jó messzire." - ez esetben az utolsó kapcsolja le a villanyt (vagy várjuk meg, amíg a szolgáltató "nemfizetés" miatt leköti :) )

Hányhatnékom van már ettől az egésztől.

Virág et. 2013.03.13. 09:33:00

@Seduxen (már NEM dr.): Milyen szolgáltató? Akikről most foglalják törvénybe, hogy Lucifer földi helytartói? A pofátlanok a 45 forinton nem átallanak akár 4 forint hasznot is realizálni (a kb 30 forintos állami rész mellett, amiből persze a rezsicsökkentő kommandó nem hajlandó egy fillért sem engedni), aztán még van pofájuk nem lenyelni a 10%-os csökkentést (ami el is vinné a teljes bevételüket tokkal-vonóval) ebből az "extraprofitból". Hogyan mer a bíróság a jogszabályoknak és meggyőződésének megfelelő ítéletet hozni?

Ha így folytatjuk, pár éven belül nem lesznek szolgáltatók, illetve a Közgép vagy a CBA fogja üzemeltetni az áramot is közpénzből, esetleg egy új hatóság, valamelyik fideszalapító rokonának vezetésével. Szuper lesz. Van egy pici deja vu-m, hogy melyik rendszerben is volt teljesen állami az összes közműszolgáltatás.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 09:36:06

@7esbusz:
Milyen "elinflálja"??? A csúnyagonosz külföld meg a buliból visszatért spekulánsok aljas nyereségvágyból támadják a forintot, hiszen -ez létezésükből eredően nyilvánvaló!- a kormány mindent megtesz a forint erősítése érdekében!!!

Vagy nem.

Virág et. 2013.03.13. 09:41:43

@Rufus78: Így igaz. Sikerült az elnyomó nyugatbérenc, IMF-szolga és nyilván idegenszívű Bajnai-kormány által átadott 268 Ft-ról a mai napra 307 Ft-ra erősíteni a forint-euró árfolyamot.
Ennél szebb eredményeket már csak a GDP-nél értek el, ahol a dilettáns, Wizzair-lakáj Oszkó féle pozitív mérleget sikerült -2%-ra feljavítani, hála az unortodoxia ajatollájának. Mindezt ráadásul a világválság végén, kilábalási időszakban, amikor a környező országok mind felfelé indultak meg.

Épül-szépül a haza.

Virág et. 2013.03.13. 09:44:13

Okkal merül fel a kérdés kiművelt szőke emberfőkben, hogy vajon a spekulánsok ünneplik-e a húsvétot? Fogyasztanak-e alkoholt húsvét hétfőjén? És a Szent-Patrik napon? Esetleg lesz-e buli a pápaválasztás apropóján?

Az ország lélegzetvisszafojtva figyel.

Maximio 2013.03.13. 09:50:34

Remélem ez a drága Csizmadia hétszámjegyű összeget tesz zsebre gazdaságfejlesztési szakértelméért, nem venném a szívemre, ha neki is 47 ezerből kellene tengődnie.

vantaan 2013.03.13. 10:05:26

Végre! ...hála a Zistennek! Aki velünk az nincs ellenünk!

Ilyen s hasonló szövegekkel fogadták a Nyújjorki, a Telavívi, a ciprusi, a felsőmocsoládi speculánsok E Nagyszerű hírt!
Soros György állítólag bement a legközelebbi templomba és pénzt adott Szt Antalnak .
Azóta is FT és a Commerz Bank a Zájemef aszt kutatja ....mégis ? % -ra adhatta soros a pénzt?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2013.03.13. 10:14:33

Aztat nem értem, ha te autót akarsz vezetni, akkor jogosítványt kell szerezned. Ha egy szakmában akarsz elhelyezkedned, és nem csak multinál, hanem a közszférában, akkor kellenek a szakmai végzettséget igazoló papírok.
De, ha mondjuk gazdasági miniszter akarsz lenni, akkor elég egy érettségi?? Vagy ha a Magyar Nemzeti Bank gazdaságstratégiáért és tervezésért felelős ügyvezető igazgatója akarsz lenni, akkor nem kellene legalább egy közgazdasági diploma??? Vagy valami hasonló végzettség? gs1.wac.edgecastcdn.net/8019B6/data.tumblr.com/tumblr_m4tl5wIxV31qj9xud.jpg

Seduxen (már NEM dr.) 2013.03.13. 10:27:18

@Virág et.: gyurcsány-bajnai a hibás, elmúltnemfideszesnyóóócév, szabaccsághaaarc, békemenet, írjak még címkéket, vagy magadtól is rájössz a megfejtésre?

... és különben is: MIT KERESETT OSZKÓPÉÉÉÉTER a vízerrrrben?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 10:30:51

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
Erre szokta egy "bölcs" haverom azot mondani, hogy egy minisztérium vagy közintézmény élén nem kell szakember, oda jó politikus kell, és az apparátusnak kell viselnie a szakmai felelősséget, nekik kell a szakmai végzettség. A vezető felelőssége az apparátus kiválasztása.

Persze ha egy vezető szakmailag egy akkora jobbagyféltekés-sámánista kretén, mint Matolcsy, akkor ciki, ha a beosztotak látványosan többet tudnak a vezetőjüknél, és jön a kontraszelekció. Humánmenedzsmentben ismert fogalom a Peter-elv, vagyis hogy ha az embereket az alapján léptetik elő, hogy a meglevő feladatukat milyen hatékonysággal, szakmai hozzáértéssel csinálják, és nem azt, hogy mennyire felelnek meg szakmailag vagy emberileg a megkapott pozícióhoz, akkor előbb-utóbb kényszerűen eljut mindenki abba a munkakörbe, aminek az ellátására alkalmatlan. Na, így ránézésre Matolcsynál ez a pillanat akkor jött el, amikor a kávéfőzés mellett rábízták a postabontást is.

Így aztán az apparátusát is ehhez a szinthez kell belőni, úgyhogy ha esetleg tehetségtelen, szervilis pöcsökkel veszi körbe magát, akkor azon nem sikerült meglepődnöm.

kalaposinas 2013.03.13. 10:32:06

Akinek az Isten hivatalt ad annak észt is ad?

kifordított nagyanyó 2013.03.13. 10:36:33

Nem elég,hogy ezt a kretént nevezik ki oda de viszi a sötét bandáját is és azt csinálnak amit akarnak.
Ez szörnyű.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2013.03.13. 10:36:39

@Rufus78: OK, hogy politikus, de azért valamilyen szakmai hozzáértést nem kellene elvárni tőle? Jó, tudom, egy normális országban biztos, de ez abszurdisztán.

Seduxen (már NEM dr.) 2013.03.13. 10:40:39

@kifordított nagyanyó:

Tisztelt Ápolók!

Kérném, hogy a fent nevezett beteg Fanapt adagját az eddigi 12mg/nap mennyiségről szíveskedjenek 24 mg-ra növelni, mert az állapota láthatóan súlyosbodott!

Köszönöm!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2013.03.13. 10:42:13

@Rufus78: Sajnos, láttam.
És láttad a Kettős mérce legújabb cikkét? Érdemes elolvasni azt is.

m.gray 2013.03.13. 10:47:44

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): neked kéne, NEKIK nem kell. tudod, van az a mondás, hogy vannak az egyenlők, meg az egyenlőbbek...

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.03.13. 10:58:24

A táblát tartó szerencsétlen kisnyugdíjasok a nekik fizetett 500 forintért bármit a kezükben tartanak.

Mindegy azt hogy a garázda-habony írta fel, vagy bárki más.

Az érte kapott 500 forint számit. Kettejüknek összesen, természetesen... :D :D

kifordított nagyanyó 2013.03.13. 10:58:49

@Seduxen (már NEM dr.): És ez azóta ahogy tegnap este bekapcsoltam a tévét és láttam,hogy már nem kell nézni.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.03.13. 11:01:11

@Bérgyilkos,Garázda,Bundázó,Adócsaló=Orbán_bandája:

Örüljön neki a két kisnyugdíjas, hogy a garázda-habony nem rúgta őket hasba... :D :D

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 11:11:08

@Algopirin: De ők valószínűleg olcsóbban teszik :)

kifordított nagyanyó 2013.03.13. 11:17:57

@Seduxen (már NEM dr.): Csak leesett.Talán szmájlit kellett volna írnom de nem volt kedvem.:))
A varánuszon a barátnőddel most tárgyaljuk.
A hülyéje meg nem nézte.:))

Ádámka Auditore 2013.03.13. 11:19:21

hvg.hu/gazdasag/20130312_Evek_ota_ingyen_gyakornokkent_dolgozom -Ez miért nem izgatja a liberálkapitalista gittegyletet? Vagy szerintetek ez élhető és bármiféle perspektívát tud nyújtani a fiataloknak?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2013.03.13. 11:21:49

@Virág et.: Ha ezeknek az orbán a tányérjukra szarna és azt mondaná, hogy csoki, akkor elkezdenék dícsérni az állagát és az illatát.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 11:25:28

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
Olvastam, köszi.
Az én hibám, hogy ez nekem ilyen "bagoly mondja..." dolog (ha ugyanarra a cikkre gondolunk:))?

Geza 2013.03.13. 11:31:53

Kezd unalmas lenni ez a 'hülyegyerekek-politikásat-játszanak' közéleti paraolimpia. Ezek tényleg úgy viselkednek, mintha csak a Mókus örs tisztségein osztozkodnának: most kuszaszem lesz a mókamester és az ő csicskája a nótafa.

A büdös komcsiknál legalább az volt, hogy az alkalmatlan köcsögöket a vörös bársonyfüggöny mögött félrevonta egy vodkára a párttitkár és elmagyarázta neki, hogy "te olyan hülye vagy öcsém, seggvakarás után túrod az orrod, úgyhogy egy épeszű helyettest vegyél gyorsan magad mellé és próbáld meg legalább a látszatot fenntartani". De ez a retardált majomcsorda még ahhoz is túl hülye, hogy ezt legalább sejtse magáról, ezek hót komolyan úgy 'Gazdálkodj okosan'-oznak, mint a szellemileg visszamaradt hatévesek, és fogadok, hogy még csak azt sem értik, hogy a külföld és az itthoni nép és úgy általában rajtuk kívül mindenki vajon miért nem érti őket.
Igazából csak az a baj, hogy ezt az állam élén teszik és a mi sorsunkkal játszanak 'miniszteresdit', és nem valamelyik zárt intézet kertjében snóbliznak fikagombóc-alapon.

Nagyon nem szeretném, de mivel úgyis ez lesz a vége, nem lenne jobb, ha kihagynánk ezt a közbeeső kínos miszterbeankedést, szépen mindenki hazamenne kapáért, kaszáért, kalasnyikovért, aztán elkezdenénk az össznépi hentelőzést? Lassan úgy vagyok már vele, mint az egyszeri ember a gyökérkezeléssel: megúszni úgyse lehet, akkor meg legyünk túl rajta mielőbb, mert annyival is hamarabb jövünk rendbe utána.

Ádámka Auditore 2013.03.13. 11:33:12

@Virág et.: De nem fognak agyat növeszteni, mert olyan súlyosan alulfejlett és imbecile, meg állati szinten vegetáló retardált prolik a "magyar választópolgárok", hogy velük egy téglát a helyére tenni is reménytelen. Ez az egyik. A másik, hogy mégis majd TI milyen alternatívát nyújtanátok helyettük? Azt, hogy úgy szórakoznak velünk a gigacégek, meg úgy tesznek tönkre, ahogy nem szégyellik? Én az utóbbiból (tehát a szabad piac és a hitelpénzrendszer adottnak vételéből, fetisizálásából) sem kérek, bocsika.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2013.03.13. 11:33:18

@Rufus78: Most ha Viktor a bagoly, akkor ugyanarra gondolunk. A végkifejletben viszont korábban nem volt még ilyen nyilvánvaló a KM. (Vagy nem olvastam minden cikkét, és nem tűnt fel. Eddig eléggé disztingváltnak tűnt.)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 11:34:39

@Ádámka Auditore:
"Liberálkapitalista gittegylet" alatt:
- a kormányt érted, akik munkavállaló és munkáltató kölcsönös és egyenlő tárgyalási pozíciójának szellemében készítették el az új Munka Törvénykönyvét;
- vagy a Munkaügyi Felügyeletet, akiknek az effajta visszásságokról nyilván tudomásuk van, de a kis halakon kívül nem basztatnak senkit;
- vagy NAV-ot?

Bár nem tudom, hogy ezek mennyire liberálkapitalisták :)...

Algopirin 2013.03.13. 11:35:00

@Jani haverja: tuti nem.
Mindenesetre ebből az országból soha semmi nem lesz.

Ádámka Auditore 2013.03.13. 11:42:39

@Geza: Az össznépi hentelőzéshez minden jogunk megvan 1222 óta. De még a viktoriánus alkotmány is kötelességként (!) írja elő, hogy fel kell lépni azok ellen, akik a hatalom kizárólagos birtoklására irányuló magatartásokat tanúsítanak.. Márpedig - mióta ennyire törvénytelen és önellentmondásos alkotmányunk van - a narancsos népnyúzók ezen szándéka többet nem titok. Csak veletek még értelmetlen lenne ez is. Azért öljek embert, hogy utána liberálkapitalista rendszer legyen ismét és visszatérjenek ugyanazok a gondok, ami miatt élhetetlenné és földönfutóvá vált ez az ország? Vagy öljek az exponenciálisan növekvő kamatos kamatokért? A kockázat és bizonytalanság rendszeréért? Egy ilyen abszurd gazdasági rendszerért még egy hangyát sem taposnék el, amiben ti hisztek.

Ádámka Auditore 2013.03.13. 11:49:02

@Rufus78: Az elmúlt 23 évet beleértve a kopasz mercis "üzletembereket",a gyalázatos privatizációt, a piaci folyamatok kénye-kedvének minket odadobó hazaárulókat., az "olcsó munkaerőt", a kompetitív szemléletet és életfelfogást, a velünk szórakozó multikat és minden eddigi kormányt, akik adták alájuk a lovat. Ebbe természetesen beletartozik a Fidesz és a nyomorult cselédtörvénye is, hullaházban a helyük, ha egyáltalán megkapják majd a magyar néptől az arra való jogot, hogy magyar földbe eltemethessék őket. Ennyi sem járna nekik máshol.

7esbusz 2013.03.13. 11:50:24

Mindig is azt gondoltam, hogy a demokrácia - na nem mintha valami magasztos eszme lenne - nem való egy adott, általános iq szint, iskolázottság és társadalmi elfogadottsági szint alá. Jó példa erre az USA, aki megpróbálja x helyre exportálni a szisztémát, és őszintén csodálkozik, hogy nem jön össze. Ilyen ez jellemzően erős diktatúrák után, ahol nincs meg a megfelelő képzettség, fogékony értelmiségi réteg és erős középosztály. (Afrika, Közel-Kelet, Dél-Amerika)
Na sajna azt kell látni, hogy K. Európa és azon belül Mo. is ilyen.
Ha megnézzük a közvélemény-kutatást, látszik, hogy az emberek többsége magasról leszarja a demokráciát, választójogot és úgy en bloc a szabadságot. Alkotmánybíróság? Az meg mi a szösz és kinek kell? Csak a mocskos multi takaroggyon és legyen ingyen a sör és rend és tisztaság az utcákon. Szomorú dolog ez, mikor 40 éven keresztül erre ácsingózott itt mindenki. Ja, hogy a demokrácia és a piacgazdaság pénzbe kerül? Pech. Erős túlzással, de tényleg 1948 van, még pár lépés (Ha nem lenne EU, már 1950 lenne szerintem) és jöhetnek kubatov elvtárs pufajkásai és megkérnek szépen, hogy add vissza. Tedd be a közösbe. És jegyezz békekölcsönt.

Ádámka Auditore 2013.03.13. 11:54:39

Az USA arra is jó példa, hogy náluk miért nem jön össze. :) Ritka a nyugati világban még egy olyan ostoba és agresszív nép.. A tudományos eredményekkel meg ne jöjjön nekem senki, mert az annyi, hogy a XIX. századig még végeláthatatlannak tűnő hatalmas területek és erőforrások kirablásából volt pénzük megfizetni a nekik dolgozó külföldi tudósokat. Viszont a svájci demokrácia valami csoda folytán kifogástalanul működik. :)

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.03.13. 12:02:02

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Nem. Miért kellene? Az autoriter rendszerekben csak a feltétlen lojalitás, hűség, a diktátor agybeteg vízióinak feltétlen elismerése számít.

@Ádámka Auditore: Akkor is így nyivákoltál az alternatíva hiányán amikor Viktorka kétharmados királlyá lett koronázva? Vagy akkor őket alternatívának tekintetted három éve?

Ádámka Auditore 2013.03.13. 12:03:30

Dél-Amerikát ne mosd össze. Ők egyszerűen nem kérnek az amerikai imperializmusból és a gazdasági úton történő leigázásból. Majd nehogy már egy külföldi multi profitérdeke szabályozza, hogy az ország állampolgárai mikor jutnak ivóvízhez meg nehogy már ők tegyék rá a kezüket az ásványkincsekre. Ennyire egyszerű a képlet. Langyi, mindent mindenkinek kiárusító demokrata az ott sokkal agresszívebb USA-val szemben nem tudta volna megvédni a népét. ezredveg.vasaros.com/html/2004_12/04124.html Nekik nem az értelmi szintjükkel van a baj. Afrika megint más, mert arra pedig a több száz éves elnyomás és gyarmati uralom nyomta rá a bélyegét. Az eredmény közismert.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 12:04:20

@Ádámka Auditore:
Na jó, de az azért már elég jól körvonalazódott korábban is, hogy te kollektivista vagy :).

Ma nem akarok nagyon belemenni ideológiai fejtegetésekbe, de szerintem a kockázat és a bizonytalanság rendszere az élet természetes velejárója, még a gazdasági életnek is, abban viszont ugyanúgy természetes velejárója kellene, hogy legyen, hogy szűkebb, valamilyen csoportképző elv szerint együvé tartozó egyedei (család, falu, klub, párt, nemzet, stb.) csoportként viselkednek. Ez a "csoportösztön" valóban jelentősen sérült a mai világban, de szerintem a versenyt, a kockázatot de még inkább az egyéni ösztönös kapzsiságot és mohóságot a közösség teljes összefogásán keresztül kizárni próbáló "világegység" szerintem legalább ilyen beteg dolog...

Ádámka Auditore 2013.03.13. 12:05:39

@Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.): Igen. Akkor is tudtam, hogy sok jót nem várhatunk tőle, mint a parlamenti egypárt prominens alakjától. Soha életemben nem szavaztam Viktorkára.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 12:15:52

@Ádámka Auditore: Te még szabad piacot soha nem tapasztaltál meg, mert az soha nem is volt Magyarországon. Csak szólok. Amit Magyarországon szabad piacnak mondanak, annak semmi köze nincs a tényleges szabad piachoz, és abból egyébként tényleg nem kér épeszű ember.

Ádámka Auditore 2013.03.13. 12:16:18

@Rufus78: az egyéni ösztönös kapzsiságot és mohóságot a közösség teljes összefogásán keresztül kizárni próbáló "világegység" szerintem legalább ilyen beteg dolog..."

Szerintem is. Ahogy abban is igazat adok neked, amit a kockázatokról mondtál. Eltüntetni nem lehet őket, de számolni kell velük és megfelelően kell kezelni őket. Szóval én sem a "nagy világegységről" beszéltem, miközben befüvezve dúdolgatom John Lenon örökbecsű slágerét. :) Én sem voltam a marxi megoldás híve soha és 100 oldalakat tudnék róla írni, ha időm engedné, hogy miért.

Az egyéni mohóság viszont ha megfelelően kordában van tartva, akkor még építő is lehet. Sokkal inkább arról a problémáról, amit te is megemlítettél, hogy a szűkebb csoportok nem viselkednek a mai világban csoportként, ami aztán megmutatkozik a gazdasági életben is. Nem tudják érvényesíteni az érdekeiket, nem tudják megfelelően elosztani a kockázatot, nem tudnak olyan megállapodásokat kieszközölni, amivel a lehető legtöbb szereplő nyer, nem tudják optimális mederbe terelni a piaci folyamatokat, nem tudnak mit kezdeni a különféle érdekkollektívákkal szemben fennálló (bank, gigacég, egyéb pénzügyi közvetítők) gazdasági és információs aszimmetriával, így pedig egyszeri emberként bármilyen pengék vagyunk, ki leszünk szolgáltatva ezen gazdasági erők kénye kedvére. Ellenben szentül hiszek abban, hogy ha az említett csoportok helyreállnak, akkor előbb helyi, majd hosszú idő múltán akár még globális szinten is képesek lesznek kordában tartani a piaci szélsőséges kilengéseit. Ne mi legyünk a piacért, hanem a piac legyen értünk!

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.03.13. 12:23:40

@Ádámka Auditore: Értem. Mindenesetre nem vagyunk egyformák, no nem a Viktorkára szavazást illetően gondoltam. :)))

Hanem a kollektivizmusod okán. Ez nagyon nem az én világom. Mondjuk hála istennek a külföldi életet nem okoskakönyvek meg okoskatudományos írások alapján ismerem, így sad story but true, bármikor választanám azt a cúnya multiskiárosított demokratikusmittoménmi rendszert amit te annyira szidsz.

Hogy miért? Mert ezerszer élhetőbb közeg ez nyugatabbra és ez nem egyenlő a kolbászból a kerítéssel, meg jó magyar szokáshoz híven tököt vakarva is előrébb jutok életérzéssel! Szóval élhetőbb, nem is kicsit. Az ideológialovagognak meg meghagyom a fennkölt nagy igazságokon való elmélkedést. Ami nem gond, embere válogatja.

Szóval btw azért annyira nem ördögtől való. Például nagy gond itthon a kánaán-érzés. Mert ugye minek kergessük el ezeket ha úgyse jön a kánaán. Fel kéne ébredni, Viktorka a sósavas bácsival meg a pofánverlek harcosaival szép lassan olyan gödröt ásott magyar és magyar között hogy egymást agyonvernénk és nem kamillázom, én sem tudnék most úgy elmenni egy vérfideszes mellett hogy le ne köpjem. De annyira reális viláhképem van, hogy egyrészt nem köpök, ez neveltetés kérdése, másrészt pedig úgy vélem, el kell indulni a kisebbik rossz irányába. Aztán még egy lépést. Nem, ez még kurvára nem lesz kánaán, de ha minden ciklusban kiszórnánk a szemetet és lépnénk egy aprót de biztosat a normalitás felé, majd a mi gyerekeink egy normális országban élnének. Mi már elbasztuk minimum egy évtizedre ezzel a kétharmaddal. Csak az a baj, hogy amíg ilyen IQ-szegény csordaszellemű birkák tapsikolnak azoknak ott a kupolás kupiban, addig amit leírtam az utópia. És az a durva, hogy nem a kánaánról utopizálok, hanem mindig egy kicsit jobb országról. Ebben az országban már ez sem realitás.

A jegybank elnök úrhoz hozzászólva. Amíg nincs véglegesen eltapsikolva a tartalék addig még megmaradunk. Nagy kérdés ha gazdaságélénkítés címén elmegy majd a havercégeknek, akkor mekkorát csattanunk. Kétség ne legyen ez ugyanolyan lesz mint a földosztás, haverok, nyaloncok, rokonok előre, a maradékot meg szétszórjuk a szolganép között.

Ádámka Auditore 2013.03.13. 12:28:12

Amúgy igazából én határeset vagyok. A kollektivistáknak meg a komcsiknak kapitalista és túlságosan individualista, a lasse-faire híveinek meg kollektivista. Értsd én sem kérek abból a felelőtlen és puha költségvetési korlátokkal operáló vörös rendszerből, hogy nyugodtan szórjuk a pénzt az állami vállalatban, majd úgyis ott lesz az állam, mint amikor a szülőhöz fordul némi zsebpénzért a pazarló vagy és/vagy az önmagát eltartani képtelen gyerek. De emberként számomra az a kőkemény költségvetési korlátokkal dolgozó véglet is elfogadhatatlan, hogy mindenki csak önmagáért felelős, ha pedig valakit valamilyen okból önhibáján kívül baj ért, ha valakinél szintén önhibáján kívül álló okból váratlan költségek merültek fel, akkor ne számíthasson senkire, csak önmagára vagy csak egy pofátlan és uzsorás bankrendszerre. Az egyéni felelősséget és indokolt esetekben a jó működő, szűkebb kollektíva támogatását szerintem össze lehetne egyeztetni.

Vagy a piacok felosztásánál is végletesen taszít a szabályozatlan versengés. Jó, ott a GVH, aki figyel azért az erőfölényre, de ez kevés. Csak egy példa, hogy ez is tiszta legyen. Osztrák ismerősünk mesélte pl. hogy ott az adott gazdasági kamara olyan okokból is megtagadhat egy engedély kiadását, ha már túlzsúfolt az adott piac és nem tudnak több embert eltartani. Nem tőlem várják el, hogy egy személyben még piackutató és információbróker s legyek. Tóta W. nem a szívem csücske, de az egyik cikkében tökéletesen leírta, én mire gondolok.

hvg.hu/w/20130122_kamara

"Én is szívesen segítem a kamarát, ha már ennyire cukik. A következő lenne ennek a civilizált módja.

Először is nem ám bebújunk a miniszterelnök mellényzsebébe, és onnan zsarolgatunk diáktüntetőket kipotyogott adatokkal, meg elintézzük okosba’ a hídpénzt magunknak. Ezt már csak azért sem tesszük, mert nyilván csak a hülye adná jó szívvel egy olyan sötét alak kezébe az adatait, aki ennyire gátlástalanul él vissza az ilyesmivel. Szóval mindjárt az elején jól jönne egy tisztújítás, már csak azért is, nehogy úgy nézzen már ki az a kamara, mint egy kezdő oligarcha bébipolipja.

A belépésemet úgy képzelem el, hogy egy szép napon kövér, selymes borítékot kapok tőlük. Ahogy izgatottan feltépem, egy személyre szabott termékminta tárul fel előttem. A kamara – kifogástalan, professzionális kinézetű prospektusban – hazai és uniós pályázatokról értesít, röviden felvillantja, milyen lehetőségekről van tudomása a médiapiacon, keres-e külsős munkatársat a Buci Maci, majd olcsó vállalkozói hiteleket ajánl figyelmembe.

Ezután elégedett kamarai tagok nyilatkozatait szeretném látni, elvégre tavaly már regisztráltak majdnem ötszázezren, biztos vannak sikertörténetek. Jól táplált asztalosokat, grafikusokat és boltosokat akarok, akiket a kamara segített megrendeléshez és hitelhez. Természetesen ellenőrizni fogom, igaz-e a sztorijuk.

Végül jöhet az 5000 forintos árajánlat, de javasolnám inkább a 4990-es árcímkét. Hogy tehát ennyibe kerülne a szolgáltatás. Mondani sem kell, ehhez tartozik egy arcképes, szignált levél Parragh Lászlótól, amelyben biztosít, hogy ha nem vagyok elégedett a termékkel, akkor az árát kérdés nélkül visszaadják.

Aztán én majd megfontolom. Lehet, hogy elsőre sokallni fogom, és elhalasztom a döntést. Persze amikor azt látom, hogy körülöttem felvirágzanak az apró betéti társaságok a kamara segítségével, akkor esetleg felülvizsgálom a döntésemet.

Ha viszont úgy veszem észre, hogy a kamara csak beszedi a pénzt, böfög-röfög-riszál, és még tessék-lássék sem teljesíti azt, amit vállalt, akkor továbbra sincs erre öt rugóm. Ennél a koldustól is udvariasabb viselkedést várok el, pedig kevés koldus kap valaha is ötezer forintot. Nemhogy hárommilliárdot.

Ezzel a módszerrel a kamara máris sokat lendítene a magyar vállalkozások ügyén: jó példával járna elöl. Nem azt a képzetet erősítené, hogy az nyer, aki felszopja magát királyi kalózzá, hanem azt, hogy a kedves vásárlót meg kell győzni. Amíg viszont ennyire képesek, addig segíteni nem fognak a magyar vállalkozásoknak. Legalább megállhatnák, hogy ártani ne akarjanak."

Ádámka Auditore 2013.03.13. 12:38:36

"Fel kéne ébredni, Viktorka a sósavas bácsival meg a pofánverlek harcosaival szép lassan olyan gödröt ásott magyar és magyar között hogy egymást agyonvernénk és nem kamillázom, én sem tudnék most úgy elmenni egy vérfideszes mellett hogy le ne köpjem. " Igen, mintha egy teljesen más civilizáció lenne. A sósavas bácsikát meg indokolt lenne pszichiátriai betegek otthonába küldeni. Mivel közveszélyes és így a hozzájárulása sem kell, az ilyet szokták vinni. Aki ezekért bárkinek ártani tudna, az tényleg a legalja.

"Kétség ne legyen ez ugyanolyan lesz mint a földosztás, haverok, nyaloncok, rokonok előre, a maradékot meg szétszórjuk a szolganép között." - Világ életükben ezt leplezte náluk a nacionalista, magyar érdekvédelemről szóló demagógia. Amit valójában le sem szarnak. Csak van egy széles 100-as IQ alatti réteg, aki beveszi meg van egy réteg még, akit ők tápolnak, ezért maradnak a hatalomban. A földügyben például Ágyán kálváriája is kiválóan igazolja a te álláspontodat és aki még ebből sem jött rá, az vagy ennyire sík, vagy belőlük él. Én speciel ezt már régóta tudtam róluk, azért sem vettem be a meséiket 2010-ben, hiába gyűlöltem az MSZP-t.

Ádámka Auditore 2013.03.13. 12:44:07

"Mindenesetre nem vagyunk egyformák" - Baj? :)

Crip Lee 2013.03.13. 12:48:33

Most vegyeteke EUR-t csak 306. Ha elkezdenek dolgozni lesz ez még 320 is:) vagy :(

Geza 2013.03.13. 12:49:07

@Ádámka Auditore:
"Márpedig ...a narancsos népnyúzók ezen szándéka többet nem titok."
Egyetértek.

"Csak veletek még értelmetlen lenne ez is. ...Egy ilyen abszurd gazdasági rendszerért még egy hangyát sem taposnék el, amiben ti hisztek. "
'Veletek' és 'ti': csak az egyértelműség kedvéért: ez kit akar takarni?
A narancsdroidokra én is harmadik személyben szoktam hivatkozni, meg amilyen puhányak lettek (pár kivételtől eltekintve), lassan már a jobbikra is. A kommancsokról (maszop, munkáspárt) csak annyit, hogy beléjük még az 'ön' is kár, nekik bőven elég a 'maga' is. A balliberális cionbolsevik kaméleonokkal (szadesznyik, ibolyista, lompos, hahás, és egyéb hasonló hazaárulók) szintén ritkán szoktak egy kalap alá vonni.
Ergo érdekelne, hogy itt milyen halmaz elemeként kaptam a kritikát :).

Ádámka Auditore 2013.03.13. 12:49:58

@Crip Lee: Lol..Nekem már ez olyan magas, hogy most adnám el, amit korábban vettem. Vagy lesz ez még több is? :D

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.03.13. 12:53:39

@Ádámka Auditore: Nehéz kérdés. Sajnos nincs fityiszes belsős ismerősöm aki leadná a drótot hogy meddig shortolnak, meddig tart a szabaccságharc. 308-nál akarják beváltani a felhalmozott zsét az ifjúkommer párttársak, vagy el akarnak menni 315-ig. Nem lenne rossz tudni. AZ államadósságmérő helyett lehetne valamelyik weboldalukon shortolásmérő is.

kifordított nagyanyó 2013.03.13. 12:54:45

@Geza: Egy nagy szarhalmaz elemeként.Nyilván.:))
Komolyra fordítva:Kicsit félreismert szerintem téged az illető.

Ádámka Auditore 2013.03.13. 12:59:32

@Geza: Ez pártfüggetlen. Konkrétan az baszta fel az agyam, hogy egyes multik szerint a fiatal munkavállalóknak 40 éves korukig legalább gyakornokként kell dolgozni, sokszor ingyen vagy még a minimálbért el nem érő jövedelemért, természetesen csak határozott idejű munkaszerződésekkel. Itt sokan szokták isteníteni a szabad piacot is, ami szerintem ilyen abszurditásokat termel k és én ebből nem kérek. Vagy felhozhatnám az amerikaiak és a dél-koreaiak életvitelét is, ami szintén taszít, pedig sokaknak példa. Erre értettem. A legutolsó kommentek alapján egész reálisan látod a magyar helyzetet, szóval azzal nincs semmi baj. A Jobbikban mostanában én is, meg egyre inkább úgy látom, hogy csak fél megoldásokkal áll elő. Ami tényleg nem rossz, csak kevés.

Például én nem vagyok az érpataki modell ellensége, index.hu/video/2013/03/09/gomba/ -ezt mégis nagyon hiányolom belőle.

Meg persze sokszor pofátlanok (lásd a Szávay féle HÖK vagy Novák viselkedése néha) és amiatt nálam rengeteget vesztettek ebből a tradicionalista image-ből is.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 13:15:52

@Ádámka Auditore:
+1

Azért remélem, a később leírtakból kiderült, hogy a "bekategórizálásodat" nem valami pejoratívnak vagy negatívnak szántam, hanem inkább csak viszonyításnak, hogy mondjuk "hozzám képest...".

7esbusz 2013.03.13. 13:26:40

@Ádámka Auditore:
Az, hogy a szabadpiac itt nálunk miért akadozik, rendkívül sokrétű, de ettől még nem ördögtől való.
Az persze egy dolog, hogy amitől jól működne, az itt egy álom, ugyanis csak megfelelő állami szabályozás kéne neki (pl devizahiteleknél jól látható volt a hiánya, de lehetne mondani olajszőkítést, színesfémkereskedelmet stb) de hát az államot nálunk nagyjából a mindenkori kormányt hatalomra juttató gazdasági érdekszféra "irányítja" (lásd. oligarcha), így ez csak illúzió marad.

Ironfist 2013.03.13. 14:44:31

Szeretném megkérdezni Vidéki, Enrico, Balibgeczyk, és Lencsés István ..."urakat", hogy ez nekünk akkor most jó, hogy megint 300 felett van az euró? Nem Orbán volt, aki kijelentette, hogy 300 feletti eurónál a kormánynak le kell mondania? Vagy a 300 feletti euró akkor rossz volt, most jó?

Persze tudom, erre nem fog értelmes magyarázat érkezni - annál is inkább, mivel az előző élősködők tiltva vannak nálam - csak az, hogy demerafideszmilyenjó, és demeramindenkimásmocskoslibsibolsi, meg karvalytőke, de azért jó lenne egyszer, ha ezek a senkik belegondolnának végre, kit istenítenek...

titan 2013.03.13. 15:52:55

@7esbusz: +1, igazából ezt akartam leírni Ádámkának, de te leírtad helyettem. Köszi.

házelnök 2013.03.13. 16:40:20

Két szerencsétlen a képen, mit kapott a produkcióért?
Ez később a tárgyaláson felhasználható lesz ellenük.

Melchi Zadok 2013.03.13. 17:15:21

a poszt alján a kép a két szektatudató fideszkreténről, priceless

nincs1itt 2013.03.13. 17:49:04

@Geza: Mintha magam mondtam volna, Ványadt Ványadtovics Vinyov...
Na szóval, ameddig azon megy az "elmélkedés", hogy 2014-ben kire szavazzon a zeccségsugarú, addig nem lesz "össznépi hentelőzés". Mer ugyi, a remény hal meg utoljára. Sokkal eccerűbb, hogy majd jön _valaki_ és jól megolgya a zösszes bajtot, eccsapásilag. Rohadtul meguntam, ezért desztilláltam már évekkel ezelőtt... 20 év tapasztalata számomra elegendő volt, hogy több évet ne pazaroljak el, az életemből ott, Hátsó Hátasztánban...

Larry Silverstein 2013.03.13. 18:14:54

A jegybankot természetesen ki kell sajátítani, és a politikai céloknak alárendelni.

Én a kormányprogramra szavaztam, nem a fékekre.

nincs1itt 2013.03.13. 18:28:21

@Larry Silverstein: Te, haver, figyelj! Hol láttál Te olyat??

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 18:37:58

@nincs_itt: Ezt mi is így gondoltuk a feleségemmel :) Meg a gyerek is így egy szabad országban nő fel.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.03.13. 18:49:09

" (...) a jegybanknak nincs árfolyamcélja, a forint árfolyamát kizárólag keresleti-kínálati tényezők határozzák meg. A monetáris tanács tagjai nem veszik figyelembe a forintárfolyam rövid távú ingadozásait, csak a hosszú távú trendet, illetve annak inflációra gyakorolt hatását (...) megfelelő a magyar pénzügyi rendszer stabilitása, illetve a sokkokkal szembeni ellenálló képessége." (Balog Ádám, hvg.hu)

sinus67 2013.03.13. 18:50:37

Van egy aladeen hírem.

A FIDESZ IQ-ja aladeen

_most_ 2013.03.13. 18:58:42

Annyi előnye mindenképp van Matolcsy kinevezésének, hogy már legalább nem ő a gazdasági miniszter, Varga azért sokkal értelmesebb, persze ez nem nagy érdem, már csak az a kérdés a jegybank élén mekkora károkat tud okozni.

nincs1itt 2013.03.13. 18:59:39

@morgás joga mindenkit megillet: huhh, de megijedtem, megnéztem ezt a Balog Ádámot, ez egy "közgazdász" és mer ilyeneket mondani... Majdnem arra a geográfusra gondoltam, aki "csak" stratégiai igazgató lett az MNB-nél... Komolyan mondom, igaz, hogy mindig van lejjebb...

Larry Silverstein 2013.03.13. 19:31:24

Az valahogy kimaradt, hogy Matolcsy első lépésként a saját bónuszalapjukat 25%-kal csökkentette, azaz milliárdokat spórolt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 19:47:36

@Larry Silverstein: Nem spórolt semennyit, ugyanis a vezető beosztásban dolgozók létszámát meg növelte. Gondolom mindkettőt pártutasításra.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 19:49:46

@Larry Silverstein: Egyébként a Bajnai, meg a Gyurcsány ingyen volt miniszterelnök, azaz nem használta fel a fizetését. Akkor a te logikád szerint ők a legtisztességesebbek ugye?

1000rörö 2013.03.13. 20:07:58

Magyar kézben az MNB írja a vén hülye a plakátján. A Matolcsy tipikus magyar név még a kanyarban nyilazó ősmagyarok is használták azóta már a nagy magyar magyar is mutálódott ráállt a szeme a kanyarnyilazásra. Hát senki nincs a fővidéken aki az ilyen vén majmokat szembe köpje, hátha észretérnek.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:10:01

@Larry Silverstein: Tudom. Ettől függetlenül ugyanaz a véleményem, mint amit az előbb leírtam.

Larry Silverstein 2013.03.13. 20:11:33

@Jani haverja: Akkor segítek a bónuszalap az összes kiosztható bónusz összege, ami mostantól minusz 25%.

Larry Silverstein 2013.03.13. 20:15:46

@1000rörö: Nem ebből tudod hogy magyar kézben az MNB. Azt abból tudod hogy külföldön hirtelen fontos lett a magyar demokrácia..:))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:15:53

@1000rörö: Nem védeni akarom a kancsal idiótát, de tényleg magyar neve van. Még tetejében nemesi is, elég nagy szégyen ez más nemesi családokból származóknak.
Csak egy példa:
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OWker_Iu33MJ:hu.wikipedia.org/wiki/Farmos+matolcsy+k%C3%B6zs%C3%A9g&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:17:04

@Larry Silverstein: A plusz rengeteg vezető beosztású alkalmazottak fizetésére meg elköltenek egy valag pénzt. Akkor most mit is spóroltak???

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:18:40

@Larry Silverstein: Meg abból, hogy a kancsal idiótának sikerült 300 Ft fölé vinni az Eurót ugye???

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 20:19:14

@Larry Silverstein:
Tudod mennyi az 1 milliárdnak a 25%-a?
www.mnb.hu/Sajtoszoba/mnbhu_pressreleases/mnbhu_pressreleases_2013/mnbhu_kozlemeny_20130307

Baszki, Matolcsy akkora király, hogy 1 milliárdból is tud milliárdokat spórolni?! Hogy ezt mé' nem tudtuk, amíg az NGM élén állt! Mi lesz a következő, a halszaporítás :)?!

Aztán ha már ott vagyunk, nézegessük csak egy kicsit az MNB honlapját.
www.mnb.hu/Sajtoszoba/mnbhu_pressreleases/mnbhu_pressreleases_2012/mnbhu_sajtokozlemeny_20120514
Ja, úgy én is tudok baromi jókat spórolni, hogy valaki előttem elindított egy költségcsökkentési programot, évente 1-1,2 milliárddal lefaragta a költségeket, aztán csak ezt kell folytatnom még két évig. Azért azt hiszem, amikor kijön a jegybank 2013-as gazdálkodási jelentése, szeretnék visszatérni erre a posztra, megemlékezni, hol is tart Matolcsy a beígért csökkentéssel. Ha ugyanis abból indulok ki, mennyire nem tudta megbecsülni a gazdasági növekedést, akkor én úgy 0,5-0,6 milliárdos "felcsökkenést" várnék, és ha nem lenne állami monopólium a szerencsejáték, arra tennék egy pár ezrest :)...

Tudod, nem az a baj, hogy ilyeneket leírtok, mert hát írjátok, a tény az tény, Matolcsy bejelentette, amit bejelentett, spóroljon nyugodtan, ha tud. Na de az, hogy kb. két perc guglizással és alapvető matematikai műveletekkel szénné lehet fingatni az ilyen hozzászólásaitokat, azért illene mostanra elég cikinek érezni.

christophe 2013.03.13. 20:23:58

@Larry Silverstein: NE IZGULJ!!!!MAJD A Kozgèp kipotolja .....

Larry Silverstein 2013.03.13. 20:24:10

@Rufus78: Igen ehhez jön még amit nem a bónuszalapon hanem a 2 év alatt vállalt MNB megszorításon spórolnak meg.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:27:37

@Larry Silverstein: Nekem egyáltalán nem rossz, mert szerencsére családostól másfél éve nem Magyarországon élek, de a Magyarországon lakóknak baromira rossz. Mivel kicsi és nyitott gazdaság, mindennek fel fog menni az ára, mert a világpiaci árakat veszi figyelembe mindenki (a magyar termelők is!!!), így a reálbér megintcsak csökkenni fog mindenkinek.

Ez a baromagyú a csutifocistával együtt Kínát akar csinálni Magyarországból, mert nem tudják kinőni a kommunista logikát, ami szerint a termelés az elsődleges, a szolgáltatások nem számítanak. Meg lehet nézni, hogy élnek a szerencsétlen emberek (a 95%) Kínában. Ez lesz Magyarországon is.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:29:19

@Rufus78:
"Mi lesz a következő, a halszaporítás :)?!"

Nem halszaporítás lesz, hanem pénzszaporítás, aztán lesz még 500 Ft is egy Euro, ha a fejére nem koppint valaki az idiótájának.

collateral collector (törölt) 2013.03.13. 20:30:58

A Debil végre elfoglalhatta az MNB-t. Isten kegyelmezzen nekünk. Veszélyes hullámvasút következhet. Úgy vannak vele, hogy "úgyis azt csinálunk, amit akarunk, aztán ha a forint nagyon rángatózik és a külföld nagyon hisztizik, akkor majd gyorsan mondunk valamit, ami megnyugtatja a piacokat (és amit persze úgysem gondolunk komolyan)" - eddig végülis működött, sikeresen nézték hülyének tul.képpen az egész világot. 3 éve ez megy. De meddig? Mikor unják meg a cigánytempót? Vagy már kezdik unni? Lehet, hogy már a mostani gyengülést sem lehet pár mondattal helyére tenni?

micsoda? 2013.03.13. 20:32:24

Ezzel a két nyugdíjassal cserélnék nyugdíjat," agyat "nem. Különben mondjon bárki bármit, OV nagyon ért hozzá, hogy megvédje hű katonáit. Végül be kellett látnia, hogy Matolcsy nem szíve csücske a népnek, tette jó helyre jó fizetésért. Az árat majd mi megfizetjük.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 20:36:17

@Larry Silverstein:
Akkor a matematika mellett hadd térjek ki egy kicsit a nyelvtanra is, azon belül is a múlt idő helyes használatára:
"Az valahogy kimaradt, hogy Matolcsy első lépésként a saját bónuszalapjukat 25%-kal csökkentette, azaz milliárdokat spórolt."
Akkor segítek. Matolcsy egyelőre nem "spórolt milliárdokat", hanem spórolt a bónuszalapon 250 milliót (ami szép summa, de nem "milliárdok"), és ezen felül SZERETNE két év alatt milliárdokat spórolni! Tudom, hogy amit Matolcsy György szeretne, egyesek már múlt időnek tekintik (többek között ő maga is), de mi, egyszerű halandók, akiknek nem jut a napi betevő tudatmódosítóból bizony ezt onnantól tekintjük csak múlt időnek, amikor az ténylegesen megtörtént :).

Larry Silverstein 2013.03.13. 20:42:29

@Jani haverja: 'Magyarországon lakóknak baromira rossz. Mivel kicsi és nyitott gazdaság, mindennek fel fog menni az ára, mert a világpiaci árakat veszi figyelembe mindenki (a magyar termelők is!!!), így a reálbér megintcsak csökkenni fog mindenkinek.'

Gondolkozz. És ez rossz? Mo-n nincs növekedés, defibrillátor kell. Amit leírsz pont ezért lesz, de szerintem csak választás után.

Larry Silverstein 2013.03.13. 20:43:34

@Rufus78: Igen, kösz hogy javítottad.

Melchi Zadok 2013.03.13. 20:46:02

@Larry Silverstein: Milyen milliárdokat, te szerencsétlen félnótás?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:47:53

@Larry Silverstein: Növekedést a nem idióták nem így indítanak be, hanem úgy, hogy brutálisan megvágják az állami újraelosztást. Legalábbis a világtörténelemben eddig még csak így sikerült ténylegesen növekedést beindítani.

Ja, a csutifocistáék növelték az állami újraelosztást, nem csökkentették, mert ha csökkentenék, akkor elfogynának a birka szavazóik.. Ezért nem lesz SOHA növekedés Magyarországon (legalábbis amíg valaki nem csökkenti brutálisan az állami újraelosztást), teljesen mindegy, hogy mekkorák a reálbérek. Csak szólok.

Larry Silverstein 2013.03.13. 20:49:40

@Jani haverja: Növekedést a nem idióták nem így indítanak be, hanem úgy, hogy brutálisan megvágják az állami újraelosztást. Legalábbis a világtörténelemben eddig még csak így sikerült ténylegesen növekedést beindítani.

Asszem Kína pl. másképp látja ezt és sokkal nagyobb a növekedése mint nyugaton bárhol.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:51:10

@Larry Silverstein: Igen, és a 95% életszínvonala pedig nem változott. Ez a baj.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:53:24

@Larry Silverstein: Az a fene nagy kínai növekedés ezt eredményezte:
index.hu/nagykep/2013/03/09/kinanak_csak_egy_gyerek_kell/

Ajánlom figyelmedbe pl. az 5-ös sorszámú képet.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.03.13. 20:57:13

Feltűnt, hogy a két eddig alelnök új alól az összes súlyos terület kikerült? Ez durva.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 20:59:56

@Lord_Valdez: Á dehogy durva. A durva az az alkotmány negyedik módosítása. Ez már nem éri el sehol sem az ingerküszöböt.

Larry Silverstein 2013.03.13. 21:02:17

@Jani haverja: Tudod, vagy eszünk vagy növekszünk. Mivel vállalkozol miért kell ezt elmagyarázni?...:DD

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 21:16:07

@Larry Silverstein:

Jaja, kib*szottnagy kiaknázatlan ásványkincsvagyonnal, az emberi élet, a környezetvédelem és a magántulajdon nem túl sokra tartásával, hatalmas elszegényedett réteggel, akik szó szerint hajlandóak akár éhbérért is dolgozni, és az olcsó munkaerő nyomán megvalósuló könnyűipari szemétáradattal (nyilván pontos elképzelésekkel rendelkezel róla, hogy a "kínai" az mennyire minőségi kategória a közbeszédben) én is máshogy látnám...

Jani haverja által belinkelt gyerekcsődön kívül nézegess még esetleg képeket kínai szellemvárosokról, amikkel (mivel az anyag és a munkaerő szarért-húgyért van) mesterségesen próbálják fenntartani a már évek óta kipukkadásra kész kínai gazdasági lufit.
kivultagasabb.postr.hu/megdobbento-szellemvarosok-

Úgyhogy ha a kínai növekedés feltétele a kínai átlag-életszínvonal, akkor nem baj, ha nem kérek belőle? Tudom, hogy van, aki ezt szeretné, Demján is megmondta, hogy "Kína hihetetlen tempójú növekedését a nagyszámú szorgalmas és főleg szegény kínainak köszönheti. Szerinte a szegénység a legjobb motiváció, s ez a feltétel nálunk is megteremthető.". De ahol a szegénység bárminek a feltételeként megjelenhet, ott én inkább maradnék a "fékeknél":)...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 21:34:09

@Larry Silverstein: Azért, mert ez NORMÁLIS országokban egyáltalán nem így van. Ezt csak a csutifocista, meg a kancsalidióta hiszi. Nem mintha mondjuk a Gyurcsányék gazdaságpoltikának nevezett ámokfutását védeném, azok sem voltak semmik, de ők már a múlt, a Fidesz meg a jelen Magyarországon.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 21:37:04

@Rufus78: Jaja.

Erről a mondatodról
"De ahol a szegénység bárminek a feltételeként megjelenhet, ott én inkább maradnék a "fékeknél":)..."
meg az jutott eszembe, hogy én meg inkább kívül :)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.13. 22:59:51

@Jani haverja:
A "fékek" itt jelképes, és @Larry Silverstein: egyik kedvenc kommentjére utaltam vele, amit már a sokadik helyre ír be...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.13. 23:03:48

@Rufus78: Ja, éréértem :) Megvilágosodtam :)

Köszi, az infót, úgy látszik túl felületesen olvasok néha.

Ironfist 2013.03.14. 10:17:24

@Jani haverja:
"Nem mintha mondjuk a Gyurcsányék gazdaságpoltikának nevezett ámokfutását védeném"

Pedig az egyetlen jobboldali gazdaságpolitika a módszerváltás óta az az a bizonyos eemúútnyócév volt. Meg még a Bokros csődelkerülése - és ezzel kifújt, a többi baloldali gazdaságpolitikát folytatott, a fidesz mostani rombolása pedig a legrosszabb kommunista időket hozza vissza.

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2013.03.14. 10:32:05

@Ádámka Auditore: "Konkrétan az baszta fel az agyam, hogy egyes multik szerint a fiatal munkavállalóknak 40 éves korukig legalább gyakornokként kell dolgozni, sokszor ingyen vagy még a minimálbért el nem érő jövedelemért, természetesen csak határozott idejű munkaszerződésekkel."
Aha ... nekem meg konkrétan az bassza fel az agyam de kibaszott módon, hogy egy szaros országban ahol 64.540 a nettó minimálszar, 8 óra munkáért, akkor hogy a kancsal pöttyös seggű matolcsiba létezik hogy 8 óra munkáért 49.700 -at fizetnek azoknak akiknek nem jut más lehetőség.
Azt már nem is említve hogy a létminimum 98.000 forint havonta.

Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !) ( · http://opensuse.org 2013.03.14. 10:35:48

@Fing adót !!! orbánmentesítő (szarási adót is !): A poén kedvéért €-ban:
Minimálszar = 210€
Közdroid alamizsna = 162€
Létminimum = 320€
Félázsia ...? nem ez maga a valóságos balkán.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.14. 10:40:28

@Ironfist: Valahol igazad van, de mégse. Abban, hogy a mostani Fidesz a legrosszabb kommunista időket hozza vissza, abban tökéletesen egyetértünk. Abban is, hogy a Bokros volt az egyetlen, aki kihúzta Magyarországot a szarból (egyébként ennek az eredményeiből élt 1998-2002 között az első Orbán kormány). Viszont a Gyurcsány - annak ellenére, hogy a második ciklusában próbálkozott valamennyit, csak nem hagyta sem a saját pártja, sem az ellenzék - korántsem jobboldalinak nevezhető politikát folytatott, bár a jelenlegi Fidesz kormányzáshoz képes ultrajobboldalinak is tűnhet, úgyhogy valamennyire ebben is igazad van :)

titan 2013.03.14. 15:46:11

@Jani haverja: 2006 után elég erősen jobboldal felé tendált a szoci vezetés (hogy ez így mennyire szarul hangzik...), csak - ahogy írtad - még a saját párt is megfúrta (gondolom ugyanazon okból, mint, amiért most a Fidesz sem vállal jobboldali politikát)

déjá vu39 2013.03.14. 18:32:56

@Larry Silverstein: "Az valahogy kimaradt, hogy Matolcsy első lépésként a saját bónuszalapjukat 25%-kal csökkentette, azaz milliárdokat spórolt. "

Nem milliárdokat. 250 Milliót. De tudjuk-e, hogy az eredeti keret sok volt vagy kevés?
Meg is érdemli, hogy legyen saját szakácsa.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.03.19. 13:08:45

Amióta a sámánista barmot benyelte az MNB (vagy fordítva...), aztóta -hál'istennek!- nem sokat lehetett hallani róla. Ez a kellemes állapot persze nem maradhatott fenn a végtelenségig:

index.hu/gazdasag/2013/03/19/nevetseges_palyazat_az_mnb-ben/

...avagy "nemzeti konzultáció" az MNB berkeiben, a pályázatnak álcázott motivációs levéllel, avagy "Miért volt szar Simor alatt az MNB-ben dolgozni, és miért lesz jó Matolcsy Úr?", avagy "Miért Lenin?"

"Külön pikáns az a két téma, amelynek már megfogalmazásából kitűnik az elvárt irány. Egyrészt kíváncsian várja az MNB vezetése az olyan tanulmányokat, melyek a kamatcsökkentés pozitív hatásait ecsetelik, illetve azokat, melyek a kamatemelési időszak kárait mérik fel. Fordított összefüggések keresésére viszont szemlátomást nincs igény."

Mate Toth 2013.03.25. 08:52:02

@Habonyi_Fantom_Nick_Tacepao: Netán jó apád is tartotta mert én nem!

Mate Toth 2013.03.25. 09:05:03

@7esbusz: Békekölcsön már van.Magyar állam kötvény!

süti beállítások módosítása