Skip to content


       Szűrés lista

Természetesen ingyenes marad a nyugdíjasok vonatjegye

Zero már az első, kormányt dicsérő post megírását fontolgatta pénteken, amikor olvastuk a csütörtöki hírt, hogy a MÁV bújtatott áremelést hajt végre, vagyis május 15-től bevezeti a gyorsvonati felárat 258 gyors- és sebesvonaton. A pótjegy ára kilométer-tartományonként nő, 100 km alatt 150 Ft, 500 km felett 735 Ft lesz. Plusz szolgáltatás persze nem jár hozzá, és sokan mentesülnek a megfizetése alól, például az országgyűlési képviselők is, DE a 65 éven felüliek nem. Így, ha minimális összeget is, de végre fizetnének a nyugdíjasok is a vasúti utazásokért.

Ezek voltak az első hírek. Aztán normalizálódtak a dolgok.

Rogán Antal fideszes frakcióvezetői minőségében arra kérte csütörtökön Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési minisztert, intézkedjen, hogy az országgyűlési képviselőknek is fizetniük kelljen a pótjegyekért. Orbán Viktor egyenesen utasította Lászlónét, hogy szüntesse meg a képviselőknek járó kedvezményt.

No de ennél a vakításnál volt egy sokkal nagyobb gond: a nyugdíjasok veszélybekerült ingyenutazása. Az MSZP azonnal védelmébe vette a Gyula-bérleteseket, de válaszul Selmeczi Gabika kijelentette, hogy "minden olyan közlekedési jegy, amely eddig ingyen járt a nyugdíjasoknak, ezután is ingyenes lesz." Az NFM ugyanakkor cáfolta ezt.

Nyilvánvaló, hogy a Fidesz-szóvivő jobban tudja az illetékes minisztériumnál.

Az Index értesülései szerint a kormánypárti politikusoknak nem tetszik a gyorsvonati felár, a frakcióülésen felvetették a diákok és nyugdíjasok mentességét. A képviselők ezt azzal indokolták, hogy a gyorsvonati felár ugyan jelentős költségvetési bevétellel járna, de bizonyos társadalmi csoportokkal méltányosabban kell eljárni.

A nemtetszés tényét az Indexnek a párt sajtóosztálya is megerősítette, és hozzátette, hogy a képviselők felkérték Rogán Antalt, hogy kezdeményezzen tárgyalást a minisztériummal.

Prognózisunk szerint természetesen ingyenes marad a nyugdíjasok vonatjegye. Hisz bár jelentős költségvetési kiadást okoz, de legalább méltányos lesz, ami választás előtt nem sokkal nagyon-nagyon fontos. Egy ekkora szavazóbázist nem mernek nyíltan megsarcolni.

Ti minek örülnétek?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr215285246

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.07. 11:00:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyan 2013.05.07. 11:01:16

Még az átkosban volt olyan, hogy a nyugdíjas kapott egy évben egyszer egy szelvényt, amin volt 8 pecsétnek hely. Ezzel 8 utazást tudott féláron megvenni. Oda-vissza 4 utazás. Nem lehetne ugyanezt behozni mondjuk 8 ingyenes útra a nyugdíjasoknak? Akkor ezzel ingyen elmehetnének pacsálni valamelyik gyógyfürdőhöz, rokonlátogatásra, városnézésre, szanatóriumba (van még ilyen intézmény Mo-on?), de a 8 rubrika betelése után nekik is fizetniük kéne. Szerintem ez igazán méltányos, kecske - káposzta.

Dexstarr 2013.05.07. 11:03:32

Már minden mindegy...majd ezt is kifizetjük mi,aktív dolgozók...nem baj,hogy a hetedik bőrt nyúzzák le rólunk, most már a mi húsunkból rakott tűznél sütögetik a pecsenyéjüket, lassan már csak a csontjaik maradnak...én most 31 vagyok,7 éve dolgozom,mondja már meg valaki lesz-e nyugdíjam és fogok-e én is ingyen utazni?
Nem is fogok addig élni...

Üregi nyúl (törölt) 2013.05.07. 11:06:08

@cyan: Na ja, de akkor hogyan csinálnak nulla költséggel csomagküldő szolgálatot?

2013.05.07. 11:25:10

A MÁV milyen formában kapja meg a nyugdíjas és egyéb kedvezmények után járó összeget? A regisztrációs jegyek bevezetésekor felmerült bennem a gyanú, hogy fogalmuk sincs, mennyi a tényleges kedvezményes utazás. Ha ez így van, nem is érdekeltek, hogy ezek a kedvezmények megszűnjenek.

InversioN 2013.05.07. 11:31:55

A választások közeledtével én nemhogy ingyenesnek hagynám, minden nyugdíjas utazónak 200 ft és 1 db csirkefarhát jár ajándékba! Amúgyis kihasználatlanok a kapacitások.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.07. 11:32:00

Selmeczi Gabika:
"minden olyan közlekedési jegy, amely eddig ingyen járt a nyugdíjasoknak, ezután is ingyenes lesz."

Én ezt úgy értelmezem: "ami eddig járt a nyugdíjasoknak..." ezt nem jelenti azt, hogy az ezután kitalált új pótjegyek is automatikusan járni fognak nekik. Ez szerintem csak pici hisztériakeltés. A gyorsvonati pótjegy pedig netto baromság.
Egyszerűen emeljék fel a vonatjegyek árát pl.: 100 Ft-tal 'oszt jó'van!
Töröljék el a 65 év felettiek ingyen utazási kedvezményét.
És azok a nyugdíjasok ne részesüljenek semmilyen utazási kedvezményben, akik:
a.) gépjármű tulajdonosok (és használók)
b.) a havi nyugdíjuk egy bizonyos összeghatárt átlépi.
Nemrég számoltam, hogy mi lenne, ha a párommal Budapestről ellátogatnánk Szombathelyre:
Ma egy Budapest - Szombathely közötti vonatjegy oda-vissza mindenféle kedvezmények nélkül 2 embernek: 16240 - 21600 Ft között mozog attól függően, hogy IC-vel akarunk e menni, ami 2:52 alatt ér oda vagy "normál" gyorsvonattal, ami 3:22 alatt (fél órával lassabb).

Továbbá felmerül a kérdés, hogy miért fizessen az az utas gyorsvonati pótjegyet, aki csak gyorsvonattal tudna eljutni az úticélig, mivel a "nagy távolság" miatt személyvonattal szinte lehetetlen?!?!?!?!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.05.07. 11:33:29

@Dexstarr:
Múltkor az egyik biztosító nyugdíjszakértője kalkulálgatott valamit a tévében, és már 10-15 év távolában is simán azzal számolt, hogy állami nyugdíj nuku, helyette 100 EUR átalány-nyugdíjat emlegetett minden EU-tagállamra vonatkozóan, amit mindenki "kipótolhat" a magáncélú megtakarításaiból. Oké, neki az a dolga, hogy mindenkire a frászt hozza, és elsózza a fantasztikus hozamokkal kecsegtető nyugdíjbiztosításait, de akkor is...

A műsor igazi döbbenetét egyébként nem is ő okozta, hanem a vérnaiv megkérdezettek, akik a 100-120 ezres fizetésük meg a kb. nulla megtakaításuk mellett arról hadováltak, hogy a jelenlegi életszinvonaluk fenntartásához majdan nekik jelenértéken 200-250 ezres nyugdíjra lenne szükségük. Mondom, MIVAN?! Hol élnek ezek?

tryclops 2013.05.07. 11:35:33

@beebeer: Pontosan jól látod a lényeget:senkinek fingja sincs róla, a MÁVnak meg nem igazán érdeke hogy kiderüljön, mert állami vállalat, és mindig kihúzzák a szarból. A politikusoknak sem érdeke a rend, mert zavarosban mindig könnyebb halászni, a vasutasokat meg megveszik a Gaskón keresztül...

@cyan: 65 év alatt asszem így működik most is, 65 felett teljesen ingyenes a rendszer.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.05.07. 11:43:03

@ColT:
Na, akkor már hárman gondoljuk úgy, hogy ez egy kezelhető alternatíva lenne :). Feljebb írtam is, hogy ez azért lenne jó, mert most úgy ingyenes az utazás 65 év felett, hogy sokan ki sem használják ezt, míg mások (az amúgy is magas nyugdíjuk mellett) ebből buszozzák körbe a strandokat, gyógyfürdőket.
A nem utazó kisnyugdíjasoknak jól jönne a különbözet a rezsihez, a jómódú időseknek meg nem lenne talán nagy érvágás, hogy (visszahozva a regisztrációs jegyet, tájékoztatásul a tényleges utasforgalomról) legalább annak az előállítását megfizessék.

7esbusz 2013.05.07. 11:46:55

@ColT:
Persze, nem ez a legégetőbb probléma, de ha már erről témázunk itt.. :D

7esbusz 2013.05.07. 11:48:37

@beebeer:
Nekem az a gyanúm ,hogy sokkal kevesebb a támogatás, mint a valós igénybevétel.... (BKV szintén. Vajon hányan utaznak ingyen? ki tudja...)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.05.07. 11:49:25

Röhej az egész...

Röhej, hogy a nyugger természtesen továbbra is ingyen utazhat.
Még nagyobb röhej, hogy a vasutat elvileg arra találták ki, hogy a sok proli minél olcsóbban eljuthasson egyik helyről a másikra. Ehhez képest 2 teljes árú jegy már drágább, mint autót használni. Nagyon durván el van qrva itt valami...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.07. 11:49:28

Ez a gyorsvonati pótjegy is úgy fog működni, mint az IC pótjegy, hogy külön kell megváltani a két állomás közti jegy mellé?
Mert így akik nem lesznek eléggé tájékozottak (pl.:turisták, hazalátogatók...stb.) azok jól meg fogják szívni, mikor felmutatják az elvileg érvényes jegyüket, az eddig tök átlagosnak számító gyorsvonaton, a kaller pedig visszakérdez:
- És a pótjegy hol van???

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.07. 11:57:34

Én megoldásnak tartanám, hogy a MÁV és Volán társaságok is indítsanak a forgalmasabb időszakban emelt szolgáltatású járatokat. (Kényelmesebb, tisztább, üdítő, kávé...stb.) És semmilyen pótjegyet nem kellene fizetni mellé, de csak is kizárólag a teljes árat megfizető utasok vehetnék igénybe. Lenne rá kereslet és talán ezek a járatok veszteséget se termelnének.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.07. 12:00:46

@7esbusz: +1
De igaz ez buszra is, amikor a sofőr zsebre adja a jegyeket... Aztán leépítik a járatot, mert a tömött busz nem jelentik meg a statisztikákban, csak az a 3 balek, aki fizetett.

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Azt pl. nem értettem, miért volt a regisztrációs jegy olyan nagy hisztitéma.

Mondjuk az olyan szinten lerobbantak, akik azt nem tudják kérni - ez a fajta az is, aki a postán nem tud sorszámot kérni - már nem biztos, hogy magukat el tudják látni, az pedig orvosi ellátásért kiált.

protézisesh 2013.05.07. 12:12:31

anno a gyorsvonatokat azért hozták a személyvonatokkal azonos díjszabásra, hogy mindenki LOGIKUSAN használja őket: aki a szomszéd faluba megy, az menjen személlyel, aki meg messzire utazna, az menjen a ritkán megálló gyorsvonattal. A gyors nem GYORSABB, csak ritkábban áll meg, ezért rövidebb a menetideje. Amúgy két állomás között ugyanúgy 100-zal megy, mint egy gyorsvonat... (kivéve Bzmot)

2013.05.07. 12:17:27

@7esbusz: próbáltam utána nézni az árkiegészítést milyen adatok alapján kapja a MÁV. Találtam két adatot: a 31/2007. (III. 13.) GKM rendelet szabályozza és 2009-ben 3 milliárd körüli összeg volt.

www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/gyik_regisztracios_jegy.php

Egy HVG cikkben (igaz 2010-es adatok) "évente átlagban mintegy 144 millióan utaznak, közülük megközelítően 60 millióan vesznek igénybe kedvezményt. A 60 millió kedvezménnyel utazóból 55,5 millióan szociálpolitikai kedvezményt vesznek igénybe, a többiek üzletpolitikai engedmény alapján vásárolják meg a vasúti menetjegyet. Ezen felül 30 millióan díjmentesen utaznak a vasúton évente."

hvg.hu/gazdasag/20121121_MAVSTART_utazasi_kedvezmenyek

Szóval éppen ideje lenne rendbe tenni ezt a dolgot, akár sokat kapnak, akár keveset, az biztos, mi álljuk a számlát.

7esbusz 2013.05.07. 12:41:38

Az ember még rá is bólintana egy ésszerű, rászorultsági alapokon működő kedvezményrendszerre, mondjuk a max lehetne 70-80%, de semmiképp nem alanyi jogú.
De ez így csak szavazatvásárlás marad. Annyira kíváncsi lennék, ha hirtelen a nyugdíjas státusz egyben a szavazati jog elvesztését is jelentené, vajon mi maradna ingyenes/támogatott?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.07. 12:53:09

@7esbusz: "De ez így csak szavazatvásárlás marad. "

Na, nagyjából ez volt a lényeg, most mehet vissza mindenki a munkájához, meg intézheti a kivándorlását.

Hogy egyébként pl 150 ezres nyugdíj fölött miért ingyenes BÁRMI, azt nekem még senki nem tudta megmagyarázni.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.07. 13:14:02

@7esbusz:
Én jó ideje már egy olyan választási rendszerről álmodozom, ahol az aktív adófizetők szavazatai kb.: 5-10-szer annyit számítanak , mint egy nyugdíjas, segélyes...stb nem adózó állampolgáré.

Remete 2013.05.07. 14:01:37

Színjáték ez az egész. A pótdíj bevezetését természetesen nem a MÁV-Start találta ki, hanem Völner Pál (FIDESZ) államtitkár úr rendelte el. Tesztelték a közvéleményt, és mivel nagy a felháborodás, a FIDESZ megvédi saját magától a nyugdíjasokat. A jóságos új (Viktor) Mátyás király pedig nem engedi, hogy a képviselők ne fizessék a semmit. A képviselők többsége ugyanis szolgálati autóval utazik és még utazási költségtérítésben is részesül.
Évek óta hülyének nézik a (népet) nemzetet. Tehetik mert azok vagyunk!
Szegény Magyarország, szegény magyarok!.

Sallerbá 2013.05.07. 14:07:54

Ingyen nem jár semmi nyilván, ez a rendszer így kiváló, ahogy van. Aki dolgozik, attól vesznek el megint. Persze, a nyugdíjas, meg a kereset nélküli diák miből is fizetne? Hát a dolgozó apuka-anyuka pénzéből, vagyis megint csak a dolgozó, adófizető emberek járnak rosszul. És azért az elég nyilvánvaló, hogy nem a gazdag emberek szórakozása az órákig tartó vonatozgatás...

Egyébként ja, rúgjunk bele apáinkba, nagyapáinkba, nagyanyáinkba, minek mászkálnak vonattal, minek költöztek vidékre, majd tanuljon meg számítógépet használni, aztán majd mailben kap képet az unokáról, ha látni akarja. Meg a diákok is, menjenek a bányába dolgozni, ha vonatozgatni akarnak, nincs itt ingyenvonat a kis diákocskáknak... Ja, hogy ha mi leszünk nyugdíjasok, akkor a jelen diákljai lesznek a keresők és majd ők tartanak el minket, ha lesz még egyáltalán nyugdíjalap? És majd akkor nekünk, az akkori nyugdíjasoknak lesz hallgass a nevünk, hiszen a diákok azt tanulták, hogy nyuggernek, diáknak kuss a neve? Remek lesz...

Mondjuk, persze a dolgozó adófizetőkből nem lesz hatalmas szavazóbázis, az is kétségtelen... sikerült az elmúlt száz év politikusainak gallyra vágni az országot, köszönjük...

Ráadásul igenis bújtatott áremelésről van szó, egy újabb sarcról, hiszen semmiféle pluszt nem kap az utas a többletkiadásért cserébe az Unió legpontatlanabb vasútján. Három MTI hírcím máról (05.05), kora reggeltől kora délutánig: 1. Műszaki hiba miatt késnek a székesfehérvári, pécsi vonatok 2. Késnek a vonatok Budapest és Lőkösháza között 3. Műszaki hiba miatt késnek a vonatok a debreceni vonalon...

kifordított nagyanyó 2013.05.07. 14:42:07

Jaj már Laspalmas!Már megint egy nyugdíjasozós poszt!
Szégyelljétek magatokat!
Mondjuk én is a fizetésre szavaztam.:))
Leht hogy többet érdemelnek de csak ennyi van sajnos.

zgabi 2013.05.07. 15:24:16

Amikor Hornék kitalálták ezt az ökörséget és már akkor is mondtam, hogy a nyugdíjasok nem ingyen utaznak, csak az utazásuk költségét nem ők állják, hanem az adófizetők, azaz mi. Nem mondom, hogy a kisnyugdíjasoknak ne járjon utazási kedvezmény, de nem 100 %-os. Arányosnak találnám az ő esetükben is a BKV bérletnél alkalmazott kb. 70 %-os kedvezményt. Csak hát majd' 3 millió nyugdíjas SZAVAZÓPOLGÁR élebben az országban, s emiatt soha a büdös életben nem meri majd elvenni tőlük egyik kormány sem az "ingyenes" ( azaz általunk fizetett) utazás lehetőségét.

gazoló 2013.05.07. 15:52:48

Mehessenek,jöhessenek hetente 'ingyé' apuhoz 'boré' tokajba!!! Meleg van és mámor a voksolásig ...Rezsicsökkentés kipipálva,világos!!!Jelzem nem a nyugdíjasok sara ez,de szomorú,hogy egyik kormányban sincs annyi gerinc,hogy kiálljon és elmagyarázza,hogy ez a jövő felélése a következő generációk kárára!!

vakuljmagyar 2013.05.07. 18:49:25

a busz sincs ingyen, legalábbis a Zala Volán gyorsbuszain is fizetni kell. De ezt a 2-300.- Ft-ot mindenki ki tudja fizetni szerintem.

Minorkavidor 2013.05.07. 19:03:21

@csabapayne:

Jó, de mi lesz, hogyha te a választások idején éppen munkanélküli vagy?:))

Minorkavidor 2013.05.07. 19:45:03

Hmm, elolvasván a posztot gondoltam utána olvasok néhány dolognak. Az 1880-as évek legendás minisztere úgy csinált rendet az akkor (is ) kaotikus vasúti világban, hogy:
- erőteljesen államosított (tkp. ő tette a MÁV-ot gazdasági nagyhatalommá), erre ma már nincs szükség.
- mivel az államosítások után több száz kedvezmény rendszer maradt örökségként, ő és kollégái úgy okoskodtak, hogy eltörlik az egészet, de minden árucikket olcsóbban kell szállítani ( igaz ebből is adtak kedvezményt ). Csodák csodájára nőtt a forgalom és a bevétel. Később sokan felvetették, hogy emelni kéne az árakat, de abban a korban a forgalom növekedés és az ezzel együtt járó bevételnövekedés feleslegessé tették az áremelést.
- Európában elsőként bevezették a zónahatárokat (a legkisebb 5 km, a legnagyobb 400 km volt), ez szintén forgalom és ami ezzel együtt járt bevétel növelő tényező volt.
Az 1890-es berni egyezmény így több magyar megoldás is bekerült.
Azt is tudni kell, hogy a személyszállítás akkor sem volt nyereséges, max nullszaldos, az igazán nagy biznisz az áruszállítás volt!
Ki ne hagyjam a technikai fejlesztéseket: Az Államvasutak Gépgyára elsőnek a 202-es típusszámot kapó gyorsvonati mozdonyt fejlesztette ki, ami 100 km-t tudott megtenni óránként. Ez egy 2 hengeres gőzmozdony volt, melyszerkocsit vontatott maga után és ámulatba ejtette a párizsi világkiállítás szakértő és nem szakértő közönségét. Pár év múlva a továbbfejlesztet, változat, amely a 301-es számot kapta már 140-el ment. A 601-es tehermozdony ugyancsak 60-at tudott, de vagonok tucatjait tudta a meredek hegyi pályákon is elvontatni. A 375-ÖS mozdony története is érdekes. A tender kiírás szerint olyan mozdony kell, amely akár sík, akár hegyi terepen tartani tudja az 50-60 km-es sebességet, mindenfajta szerelvényt tudjon vontatni, végül a gőzfejlesztéshez szükséges sznet ne kelljen külön kocsiba tárolni, ehhez elég legyen "puttonyt" használnia.
Összefoglalva: a MÁV problémáját nem a személyszállítás, hanem a teherszállítás oldhatja meg. Már ha sikerülne növelni a vasút részesedését a teherforgalomból.
Ami a személyszállítást illeti azokkal értek egyet akik az árakat magasnak tartják a szolgáltatás színvonalához képest. Én pl. összesen 2* utaztam IC-n, mindkétszer nyáron, 35 fokos melegben, a vonat nem elég, hogy mind2-szer lassú volt, de a légkondi is mindkét alkalommal bedöglött!

Horizont 2013.05.07. 20:41:24

@nyuggernyúzó:
Én személy szerint nagyon örülök, hogy elhúztál ebből az országból!
Neked lehet, hogy "kibaszott ország"
de "nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt kis ország"

Makkasz 2013.05.07. 20:50:17

Annak örülnék ha felszámolnák a mindenkori politikai elit pénzkifizetőhelyét, a MÁV-ot.
Nem, nem a rettenetes korrupció miat, hanem a rettenetes pazarlás miatt, értelmetlensége miatt.

Amúgy meg annak, ha a nyugdíjjal megvásárolt szavazatok, aik gazdái jogosultságukat érszben vagy egészben kommunizmusban szerezték, joggal tartanak igényt évek óta csökkenő reálbérek mellett a nyugdíj növelésre, még konkrétan mások nyugdíjra félretett pénzének ellopásán kersztül, azok megfizetnék a tömegközlekedés árát, mint bárki más.

A szerteágazó, értelmezhetetlen támogatási rendszer pusztítóan kommunista, betegen pazarló, értelmetlen.

A mi horgászegyesületünkben 1992-ig volt ún. nyugdíjas horgászjegy. Miután hal a pici tavunkba csak telepítés által került, pénzért (mellékesen nyugdíjasok fogták a többségét, mert volt idejük pecazni -váljék egészségükre), szellemi óriásokként rájöttünk, mindenknek ugyanannyiba kell kerüljön a horgászjegy. Két évvel a kapitalizmus indulása utá. Az egyesületi elnök úgy fogalmazta meg, nincs nyugdíjasponty, mind ugyanannyiba van. Morogva, de mindenki felfogota, és a nyugdíjasok idejüknél fogva, mindeki által elfogadva továbbra is kifogták a halak többségét. Így volt fair, egyszerű.

Az ingyenes juttatás csak pazarlást szül. A Máv 93 ezer négyzetkilométeren maga a vasúti szeméyszállítás is tök értelmetlen, pénztemető.

Makkasz 2013.05.07. 20:53:57

@Minorkavidor: A MÁV sürgősen bezárandó, vagy eladandó. A jegy ára, hogy rentábilis legyen, a mai 10-szerese kéne hogy legyen, de lehet százszorosa. Ki akar Miskolcról Bp-re utazni 150-250.000 Ft-ért.
Bezárni a kócerájt.

Makkasz 2013.05.07. 20:56:09

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Semmilyen nyugdíjnál nem értelmes a kedvezmény. A MÁV-ot azonnal be kell zárni, értelmetlen. Ki fizetne km-enkét 1000-5000 Ft ot utazásért. Ez a legsiralmasabb szarság a világon.

Makkasz 2013.05.07. 21:02:47

@Lajosforras: Már rég be kellett volna zárni a MÁV-ot. Ki fizetne saját pénzből 1000-5000 Ft/km-t?@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): @7esbusz:

@Sallerbá: A nyugdíjas ha akar, vegyen rá jegyet 150.000 Ftért Miskolcról Pestre, hátha megmarad az a vonal:). Azért szegény mindenki, mert azt hiszitek az állam pénze csak úgy van.
Nem egyszerűbb ha van autója mindenkinek? Ha 160 FT egy l benzin, ha 7% az áfa, ha nettó 700.000 Ft-ot keres a postás?

Szegény diákok, szegény nyugdíjasok. A nagy humánum. Odaadni a pénzt a politikusnak, hogy használja fel ő. Ez a balfaszság non plus ultrája. Ezért szegény az ország. Kell-e pótjegy a nyugdíjasnak? egy nagy lófaszt. Nem cak hogy vegye meg a jegyet, vegye meg annyiért, amiért megéri vasutat üzemeltetni. Ha nincs ilyen igény, akkor be kell zárni.
Nyugdijasponty. Az.

látjátok feleim szümtükkel 2013.05.07. 21:04:11

"...a képviselők felkérték Rogán Antalt, hogy kezdeményezzen tárgyalást a minisztériummal."

Én balga! Eddig abban a téves tudatban leledzettem, hogy a parlamenti többségnek van kormánya, és a kormánynak van minisztériuma miniszterrel. Mostmár tudom, hogy a miniszternek van kormánya, és parlamenti többsége. Nahát!

CyberDog 2013.05.07. 21:05:25

Pár éve számoltam ki. Amikor jöttem haza angliából fapadossal utánna meg Pest-től hazáig MÁV-val.
KB 2000km és 200km. Az jólvan, hogy a 2ezer gyorsabb, me röpülő. De amikor a kilóméterenki ár drágább volt (a MÁV-nál ) Akkor a röppencs fapados a MÁV-meg......... trágyadomb?

különvélemény 2013.05.07. 21:08:16

"minden olyan közlekedési jegy, amely eddig ingyen járt a nyugdíjasoknak, ezután is ingyenes lesz."

Csak, hogy ez pótjegy. :D

CyberDog 2013.05.07. 21:17:11

@Minorkavidor: Hu bakker te már láttál vonatot amin légkondi volt?

lavór 2013.05.07. 21:31:13

Szerintem a nyugdíjasokat is felül kellene vizsgálni, mint a rokkantakat.. Aki munkaképes, visszatérhet a munkaerőpiacra, Így nem kell neki ingyenjegy, meg nyugdíj se.

különvélemény 2013.05.07. 21:34:41

@lavór:
Munkanélküliségben? Kösz ne.
Egyébként meg attól még mert dolgozik, jogosult lesz mindenre.

lavór 2013.05.07. 21:38:52

@különvélemény:
A rokkantakat is munkanélküliségbe küldték vissza. Senkit nem érdekelt.
Természetesen megvonásra kerül az alanyi jogon járó utazási kedvezmény. Bár ez már nem kedvezmény. Ajándék.

kela-bá 2013.05.07. 21:41:44

Ugye mindenki tudja, hogy az összes EU tagállam 65 év feletti állampolgára CSAK NÁLUNK UTAZIK INGYEN ? Nézzenek csak utána. Egyébként senkinek semmit nem kellene ingyen adni. A jövedelmeket kellene emberségesebben elosztani. Gondolom ezt is megvitatták a WJT-n.

No és még valamit, ügyeljenek arra, hogy egészségesem elérjék a "nyugger" kort , és legyen tisztességes nyugdíjuk.

kela-bá 2013.05.07. 21:45:12

@Makkasz: Kedves Makkasz ! Maguk felé hogy van ez a téma ? Milyen utazási kedvezmények vannak ? Üdv.

Makkasz 2013.05.07. 21:55:34

@kela-bá: Nem vagyok tisztában vele, szerintem nagyjából semmilyen.

A vasúti jegy drágább mint a repülőjegy ($/km). Egyedül olcsóbb a repülő mint a gépkocsi. Egy új négykerékhajtású autó 3 millió Ft (Jeep Patriot). 160 Ft / l a benzin. A postás 5 havi fizetésből fizethetné ki az új autót. Vagy dönthet úgy, havi 20.000 Ft-ot törleszt az autóra és havi 100.000-et a házára, akkor 600.000 Ftból kell megélnie.
Természetesen nyugdíjasnak sem gond autót fenntartani, és akár havonta Észak-Dél irányban keresztül autóznia az országot.
Mivel $30/éjszaka egy kétegyas szoba reggelivel, sok nyugdíjas szálodáról szállodára jár óceanparton, utazgat. Mások RV-jükkel (lakóbusz) utazgatnak, maguk után húzva személyautójukat. Washingtonban ingyenes RV parkok vannak, elektromos és víz csatlakozással. Ilyen a nyugdíjasok élete. Sokan a klíma miatt Floridába költöznek.

Tudom, nem pontosan a kérdésre válaszoltam, de így néz ki ha nem az államtól várja mindenki hogy a más (végül a saját és saját gyermeke) pénzén gondoskodjanak róla a "tisztakezű, tehetséges és jól gazdálkodó" politikusok.

ati27 2013.05.07. 22:06:24

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!:

Gyorsvonat... Most 120 kilóméterre járok melózni, vonattal, 3 átszállással ugyanannyi idő alatt vagyok lent, mint kocsival.. Múltkor megnéztem.. 200km/h val megy.. A csatlakozások percre pontosak, az ár meg kb annzi mint a benzinköltség... No nem magyarország... :D

kela-bá 2013.05.07. 22:10:32

@Makkasz: Kösz a választ. Most olvastam egy jó (?) hírt : A kanadai nyudíjalap vette meg a
Budapest Aírportot. Még a végén ingyen repülőjegy is lesz...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.05.07. 22:18:12

@látjátok feleim szümtükkel:
Pedig de, ez a tili-toli meg évek óta! Nézz csak át a másik témába, ahol két Fideszes indítványát utasítja el a Fidesz-kormány, és azóta sem tudom, hogy a két makinak nem volt ennyire gömbérzéke, vagy a kormány akar mindenáron házhoz menni az állampárti lófaszért. Vagy csak meg a porhintés, hogy a Fidesz mennyire szeretné rendbe tenni az ügynökügyet, de a "csúnya" kormány nem engedi.

De vannak ennél szebbek is, ahol a Fidesz-szóvivő kéri fel a kormányt erre-arra:
nol.hu/belfold/selmeczi__nem_lesz_nyugdijado_
index.hu/gazdasag/magyar/2012/05/02/orban_hajlok_a_frakcio_erveire/

Ki szopja be, hogy van Fideszpárt-sapka meg Fideszkormány-sapka, és a kettő között átjárás csak a nyilatkozatokon keresztül történik?!

Makkasz 2013.05.07. 22:18:13

@kela-bá:
Megnéztem. 62 év felett 15% kedvezmény jár vasúton a jegyárból.
Katonáknak 10% kedvezmény jár, veteránnak 15%.
Ehhez képest ha kedd-péntek közt veszel jegyet 25% kedvezmény jár.
New York Washington jegy $250 (van olcsóbb is, nem a leggyorsabb), mondjuk 60.000 Ft. ez 230 mérföld, ami kb. 370 km (Debrecen-Sopron?). 2 h 45 min.
Autóval ugyanez 3 h 30 min, de a benzin $35 -ba, aza 7000 Ft-ba van, azaz 10-e a vonatjegy árának. Autóval természetesen többen együtt utazhatnak. NY-ban fizetni kell utakért, az még plusz $20, úgy is csak 12.000 Ft.
Repülön ugyanez június közepén ( drága időszak) $136 (26.000 Ft), Októberben $120.

JohnHenry 2013.05.07. 22:20:39

@kela-bá: a francia sógornőm fodrászra többet költ havonta, mint amennyi anyám nyugdíja. na ezért kap a magyar nyugdíjas mindenféle kedvezményt meg ingyenutazást. de ne aggódj, anyám elég beteg, nem sokszor használja a békávét, mávot meg éppenséggel soha. nem veszi el előled a helyet.

barmok.

Makkasz 2013.05.07. 22:21:09

@kela-bá: Ja. Gyrekeim szerint a pénzlelökdösős játékgépet, mikor üres, Kanadaiak töltik fel, örömmel sikongatva, hogy üres, de feltöltjük, hogy mindenki tudjon játszani:), és dobálját be a quartereseket (25 cent).

Makkasz 2013.05.07. 22:30:27

@JohnHenry: Fordított a gondolkodásod. Azért kap édesanyád pici nyugdíjat, mert mindent az államtól vártok el. Mit gondolsz az miből van? Az utaskilóméterenkénti több mint 1000 Ft-ot ki fizeti meg? Az állam? Nem az adófizetők. Anno édesanyád is. Feleslegesen. Nincs sem a MÁV-ra, sem a kedvezményre szükség. Mit gondolsz, mennyibe kerül hogy egy nyugdíjas ingyen utatzzon mondjuk Miskolcról Pestre. Kb. 150.000 Ft. Korrupció, pazarlás, nem állami céggel ez lehetne 30.000 Ft. Ennyit kéne mindenkinek megfizetni, ha nem a politikusokon keresztül, 150.000 fizetnénk ki.

Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van, az államnak egyik sincs. Aki mást állít hazudik, csaló.

Az elvárások az állam felé szülik a mérhetetlen pazarlást, korrupciót, szegénységet. Ébredj fel!

Miért hiszitek el hogy csak így lehet?

Itt 6-700.000 et keres egy postás vagy egy tanítónő. 3m Ft egy új terpejáró autó. 160 Ft a benzin literje. 7% az áfa. meddig tűritek még hogy a különböző politikai oldalak átvágjanak benneteket?

Mindig gondold át fordítva, ha az államtól vársz valamit, azt tőled, gyermekedtől, másoktól veszik el. Te mire költenéd inkább?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.07. 22:34:02

Sztem az lenne a méltányos, hha csak a képviselőknek kéne fizetni. De mivel ők nem nagyon vonatoznak, nekik akkor is hha más utazik :)

Buga.Jakab 2013.05.07. 22:40:21

ez kamuból ment... ingyen marad a vonat...
mivel nincs mit osztogatni ezért ijjen eredméyneket akar a fidesmaflaálam felmutatni...
hogy a pfuj eu parancsolta, vagy a hüje iskolázatlan miniszterasszonyka...
pfuj bántyák a nyuggereket... de majd a fidesmaflaálam MEGVÉDI őket is !

pástétom 2013.05.07. 22:52:18

"Zero már az első, kormányt dicsérő post megírását fontolgatta pénteken, amikor olvastuk a csütörtöki hírt, hogy a MÁV bújtatott áremelést hajt végre,"

Örülsz posztoló, hogy drágul a vasúti utazás?

hot-spot (törölt) 2013.05.07. 22:53:41

@csabapayne: Ha mindig csak az adófizetők szavazhatnának,akkor a fidesz örök kormány maradna ebben az országban,mert folyton vissza szavazná a holdudvara akik a pecsén lógnak,és onnan szivattyúzzák ki a szájszervükkel az állami megrendeléseket meg a muytibratyi galambszámlálós munkahelyeket.

Buga.Jakab 2013.05.07. 22:56:27

@TaTa86.: ?????

"2 teljes árú jegy már drágább, mint autót használni."

a f@szt! egy embernek is olcsóbb sokkal...
bár igaz hogy az én kocsim max 5 literrel megy

hot-spot (törölt) 2013.05.07. 22:56:28

@pástétom: Nem tudom hogy kinek hogy drágult meg az utazás,mertén eddig is ingyen utaztam,ezután meg méginyenebben fogok utazni minden hova és kapja be mindenki.
Majd kifizeti a Rumbach center töménytelen sok fidesznyik munkavállalója,meg mutyija.D

hot-spot (törölt) 2013.05.07. 22:58:39

Tetű MÁV is a kallerekre sajnálja a pénzt,akkor szopjon faszt és integessen a lovettája után,meg is érdemlik a marhák,mert a csóresz kaller a déliből 5 megállón keresztül sem tudott oda érni hozzám.
Oszt így járt a MÁV mert megint azon spórolnának,amin nem kéne!
Marhák!

pástétom 2013.05.07. 22:59:11

A kommentelők meg agyrém amit művelnek. Szépen ráugrottak a nyugdíjas ingyenesség gumicsontjára. ... De hogy rendkívűl vérlázító módon emelik a vasúti utazás költségeit, azzal senki sem. Ez a lényeg, de ti csak rágódjatok a nyugdíjasok további ingyenességén. Megérdemlitek. Gondolom egyikőtök sem közlekedik vonattal.

hot-spot (törölt) 2013.05.07. 23:08:11

Nem is értem mi ez a felháborodás meg görcsös áremelés meg hasonlók,hiszen az ország 80% is ingyen dolgozik az államnak,tehát cserébe azért valamit szeretne ám kapni.Ha mást nem,akkor a sikeres bliccelés örömét.:)

Buga.Jakab 2013.05.07. 23:13:39

N Y U G G E R E K ... R Ö G H Ö Z ... K Ö T É S E

xclusiv 2013.05.07. 23:44:15

Nekem nem a nyugdíjas része a felháborító, hanem a máv.

Ez a bűzölgő szarkupac kerül nekünk évente átlag 300 milliárd forint közpénzbe, ami a GDP 1%-a. Ebben persze benne van a pályafenntartás, a szociális akármi akármije, illetve a pár évente esedékes köztartozás elengedés, konszolidáció, stb. Még az is lehet, hogy több a vége. És persze van még párezer milliárd "belső adósság", ami az elmaradt fejlesztések pótlására kellene.

És amikor utaznék vele, már én, aki az egészet eltartom adóból és semmilyen kedvezményt nem kapok, szóval amikor utaznék vele akkor annyiba kerül, hogy két emberre olcsóbb az autó. És ezért olyan szolgáltatást kapok, hogy az elvileg klimatizált IC kocsiból lelépve az augusztusi nap által délután telibe sütött aszfaltra akkor nem azt érzem, hogy de gecire meleg van, hanem azt, hogy kicsit melegebb, mint a vagonban. Illetve nem az adott vagonban, hanem az egész szerelvényen, ugyanis az izzadó kalauz felajánlotta, hogy üljünk át akár első osztályra is, ott _talán_ kicsit jobb a helyzet. És mindezt 30 perc késéssel, mert a 20 perces indulási késést követő 20 perces ide-oda tologatás szumma 40 percéből sikerült kb. 10 percet behoznia.

Szóval hagyjuk a nyugdíjasokat, a mávot kell beszántani, most.

xclusiv 2013.05.07. 23:55:09

@csabapayne: "Én megoldásnak tartanám, hogy a MÁV és Volán társaságok is indítsanak a forgalmasabb időszakban emelt szolgáltatású járatokat. (Kényelmesebb, tisztább, üdítő, kávé...stb.) És semmilyen pótjegyet nem kellene fizetni mellé, de csak is kizárólag a teljes árat megfizető utasok vehetnék igénybe. Lenne rá kereslet és talán ezek a járatok veszteséget se termelnének."

Nemtom, autópályás buszon tapasztaltam, hogy rákerült az árra valami plusz százakárhány forint, mert autópályás. Nekem a teljes ár mellett nem túl sok, viszont azt vettem észre, hogy a korábban tömött (értsd: a pénzemért állok) buszon kényelmesen volt ülőhely. Persze egy mérés nem mérés, de ha ez az eredmény akkor támogatom.

xclusiv 2013.05.08. 00:01:03

@ColT: " Azt pl. nem értettem, miért volt a regisztrációs jegy olyan nagy hisztitéma."

Mert kényelmetlen. Mert ez neki jár, őt ne túráztassák ezért!

"Mondjuk az olyan szinten lerobbantak, akik azt nem tudják kérni - ez a fajta az is, aki a postán nem tud sorszámot kérni - már nem biztos, hogy magukat el tudják látni, az pedig orvosi ellátásért kiált."

Nem orvosi, gondnoki.
Amúgy az egyszeri nyugdíjassal is tele van a faszom, 1 héten belül kétszer kellett egy nyugdíjast könyökkel visszatolnom a villamos végállomásánál leszállás előtt, mert nem akarta felfogni, hogy nem azért állok 20 centivel az ajtónál előttem álló mögött, hogy ő oda az ülésről frissen felpattanva befurakodjon. Nem, csak azért, hogy ne lihegjek a nyakába.

Buga.Jakab 2013.05.08. 00:01:47

atomot a mávra!

minden álami intézményt és hivatalt fel kel számolni ! AZONNAL !

mind közpénz temető... rablóbandák konca...

voltam nyugdíjas 2013.05.08. 00:02:21

Nem olvastam vissza az összes hozzászólást.
Azt, hogy a nyugdíjas fizessen, nem tartom ördögtől valónak.De: a jövedelme-nyugdíja mértékének megfelelően, differenciáltan! Ezt nem kell keresgélni, a nyufignál megvan. A differenciálási határokat kell meghatározni és a hozzávaló kedvezmény mértékét. Aztán: a kisnyugdíjas megy orvoshoz, a két faluval odébb levő rendelőbe, mert csak ott tudja a dolgát elintézni. Ő hogy kapná a kedvezményt? Az előbbiekben leírtak érvényesek lehetnének a bérletes utazásokra is. Differenciáltan kapna bérletszelvényre jogosító bumaskat, aztán vagy érvényesíti, vagy nem. Nem kell mindent megszüntetni, lehet ésszel is csinálni.

xclusiv 2013.05.08. 00:15:46

@csabapayne: "Én jó ideje már egy olyan választási rendszerről álmodozom, ahol az aktív adófizetők szavazatai kb.: 5-10-szer annyit számítanak , mint egy nyugdíjas, segélyes...stb nem adózó állampolgáré."

Nix.
Én azt mondanám, hogy alanyi jogon jár mindenkinek 1 szavazat.
Ezt lehetne tuningolni, pl. aki az elmúlt 4 lezárt adóévben befizette az adott 4 évre vonatkozó minimálbér utáni adót és járulékot az kapna plusz 1 szavazatot, aki a dupláját az plusz kettőt, aki a háromszorosát az plusz hármat, és itt megállna a dolog. Tehát csányi nem kapna párszáz szavazatot.
Ezzel érvényesülne az "aki fizeti a zenét az kéri" elv.

És tennék még mellé még 5 kérdést, mindegyikre 4 válasszal amiből egy a jó, itt 100%-ra 3 plusz szavazat, 80%-ra 2 plusz, 60%-ra egy plusz szavazat. A kérdések elsősorban az elmúlt 4 év gazdaságáról, GDP-jéről, és olyan általános kérdésekről szólnának, hogy melyik földrészen van Brüsszel. Ebből lenne mondjuk 1000 kérdés, ezek a válasszal együtt természetesen hónapokkal a választás előtt fent lennének egy publikus honlapon, elérhetőek lennének önkormányzatnál, jegyzőnél, postán, stb. És az 5 kérdésből 4 lenne lenne ilyen véletlenszerűen. Az ötödik pedig egy kutya egyszerű matek példa lenne, pl. mennyi 28-43+56.
És így az okos és tájékozott több beleszólást kapna, mint a síkhülye.

És ez kb. meg is oldana minden választással kapcsolatos problémát.

Amadeus62 2013.05.08. 00:20:43

Bassza meg az mno meg az egész fideszes csürhe! Ma voltam fenn Pesten munkaügyileg autóbusszal, és mivel 100 km-es körben lakom, ezért "csak" 150 Ft-tal baszták meg az amúgyis drága buszjegyet! Rohadjanak meg, hogy hazudoznak, meg tagadnak mindent! Nemcsak a vonat drágul, hanem a Volán is!
Mert minden ballib kamu ami nem az ő becsületüket védené!
Becsületüket?! Egy nagy lófaszt! Ezeknek sosem volt, nem is lesz becsületük! Ellenben kötél tényleg kijárna már nekik!

kela-bá 2013.05.08. 00:21:03

@JohnHenry: " barmok"
Kösz, hogy reagált a bejegyzésemre. Kár, hogy nem olvasta el rendesen, ezért csak vagdalkozik. Édesanyjának jó egészséget kívánok. Egyébként amúgy nem gond az öregek ingyen utazása, nézze meg a vonatokat van hely bőven. Még sohasem kellett + vagont a szerelvényhez csatolni miattuk.
Na és ha már a francia sógornője fodrászkiadásait hasonlította össze édesanyja kis nyugdíjával, bizony-bizony eltelt 22 év a rendszerváltás óta és lám milyen gyalázatos helyzetben van kis hazánk. Az az , jól átverték a "jó népet " .

No ezért írom most Önnek is : vigyázzon az egészségére , és élje meg a nyugdíjat. Nos nekem sem sok a nyugdíjam, és már ingyen utazhatok. (Tudom, hogy semmi sincs ingyen) És elárulom Önnek, hogy úgy vigyázok az egészségemre, hogy nem dohányzom, kerülöm az orvosomat, nem fogyasztok egy szem gyógyszert sem, ezért megtakarítok havonta cirka 20-25 ezer Ft-ot , az ugye egy évben 240-250 ezer. Tudok adni az unokámnak is, meg segítem, segítjük az olykor munkanélkülivé váló felnőtt szüleit is...
Az Ön és családja egészsége érdekében , ha gondolja nézze meg ezeket :
www.tenyek-tevhitek ( Paleo táplálkozás) www.Drhummel.hu ( érdemes a felitatkozni a hírlevelére) Dr. Légrád Péter :Tojás Táplálkozás Egészség című könyve , amely elolvasható itt :
www.szamosmiklos.hu Szellemi táplálékul : www.logoszvilag.hu

Jó egészséget Önnek !

Amadeus62 2013.05.08. 00:23:49

....A Sok barom meg még ma is ott ácsorkott a Jászai Mari téri meg tököm tudja milyen standoknál aláírni a "rezsicsökkentést" ennek a kretén bandának! Agyam eldobom!

xclusiv 2013.05.08. 00:34:48

@voltam nyugdíjas: "Azt, hogy a nyugdíjas fizessen, nem tartom ördögtől valónak.De: a jövedelme-nyugdíja mértékének megfelelően, differenciáltan!"

Nem, alapban ne kapjon semmit. Legyen egy átlag utazási támogatás / nyugdíjasok száma nyugdíjemelés, és ezt az összeget fejenként kapja meg minden nyugdíjas, aztán majd ő kimatekolja, hogy ebből utazik-e vagy esetleg másra költi.

"Aztán: a kisnyugdíjas megy orvoshoz, a két faluval odébb levő rendelőbe, mert csak ott tudja a dolgát elintézni. Ő hogy kapná a kedvezményt?"

Elmegy az orvoshoz pénzért, és ha nem csak trécselni ment akkor ott hagyja a jegyet a dokinál, és a következő nyugdíjánál megkapja az egyirányú út összegének dupláját, amit az OEP fizet. De ha a prepaid nem jó akkor lehet fordítva is, az utazási igazolványát villogtatva vesz jegyet, és amit nem térít az OEP azt nem kapja meg a következő nyugdíjnál...

voltam nyugdíjas 2013.05.08. 00:43:20

@xclusiv: "Nem, alapban ne kapjon semmit. Legyen egy átlag utazási támogatás / nyugdíjasok száma nyugdíjemelés, és ezt az összeget fejenként kapja meg minden nyugdíjas, aztán majd ő kimatekolja, hogy ebből utazik-e vagy esetleg másra költi."
Ne legyen általános támogatás, emelés. Célzott, differenciált. Ezért kedvezmény, támogatás, vagy akármi, de nem emelés. Az emelés általános, a támogatás célzott.A kedvezmény az nem jár, hanem adható. A lényeg, hogy követhető lenne, hogy mennyi kedvezmény lett felhasználva, hol, és így az állami-önkormi hozzájárulás is arányos lenne, nem hasraütésszerűen.
Persze, nem visszamenőlegesen megállapítható.
Az orvoshoz járás támogatása lehetne többféle, na erre tartjuk(?) a szakembereket(?).

nyünyüge 2013.05.08. 06:43:08

@beebeer:
Ja. Rendbe kellene tenni.
Csak éppen ez a pótjegyezéssel végrehajtott sunyi áremelés minden, csak nem rendbetétel.
Ez csak arra jó, hogy a Selmeczi Gabriella elmondhassa, hogy a "közlekedési jegyek ára" nem változott. Meg gondolom a fogyasztói kosárba is a közlekedési jegy ára kerül be, a pótjegyeké nem.

2013.05.08. 07:44:32

@nyünyüge: tök igazad van, ez minden, csak nem rendbetétel. Meglátásom szerint, a FIDESZ ódzkodik mindentől, ami munkaigényes. Egy elefánt kecsességével trappolnak érzékeny területeken, én meg még mindig nem tudom eldönteni, a szakmaiság hiányzik vagy csak ez az attitűdjük. Lehet, hogy ez is, az is.
De rendbe tenni, ahogy itt többen írják, a nyugdíj összegének arányában differenciálni a kedvezményeket lehetséges. Csak mint mondtam munkával járna. Meg az eredményt is nehezebben lehetne kommunikálni azzal az egybites kommunikációjukkal az egybites szektatagok felé.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.08. 08:05:45

@Minorkavidor:
Természetesen lenne egy ésszerű időhatár erre is. Nem azokkal van a baj, akik kb.: 1 évig nem találnak munkát, hanem akik tartósan sz**nak bele, hogy lesz e munkájuk.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.08. 08:36:26

@hot-spot:
Nem azt mondtam, hogy csak az adófizetők szavazhatnak hanem azt, hogy az ő szavazatuk "többe számítana". És nem adóarányosan, tehát egy ugyanannyit érne egy Tesco pénztáros szavazata is, mint egy cégvezetőé.
A lényeg itt azon van, hogy a pártok/kormányok, igen is azoknak a véleményére adjanak, akikből élnek. És ne a nyuggerek hangulat alapú szavazatai döntsenek el egy egy választást... mert ez történt 2002-ben, 2006-ban és a fidesz 2014-re sem akarja ezt a jól idomított szavazói réteget "jobb belátásra bírni". Nekik minden ciklusban odavetik a koncot, rémisztgetik őket a másik pártokkal, hogy csak elvennék maguknak a szaftos kis mócsingjukat és "minden rendben is van".
Gondoljunk csak bele mi lett volna, ha az mszp anno nem jön ezzel a 20.000 forintos "nyuggerakcióval" a választáson, gyakorlatilag felvásárolta a szavazataikat "aprópénzért". És mi lett volna ha Gyurcsány az őszödi beszédben a nyugdíjasokat is a szájára veszi... "HAZUDTUNK, ELTÖRÖLJÜK A 65 ÉV FELETTIEK KEDVEZMÉNYÉT ÉS 3 ÉVIG CSAK MAX. % LESZ A NYUGDÍJEMELES... LÁRIFÁR, DÖMDÖDM!!!"
Na... akkor 64 éves Mari néni és Imre bácsi rohamozta volna meg a TV székházat, de akár a Parlamentet is. Csattogott volna a kerekesszatyor a rendőrsisakon :D
És ahogy látom, ezt a hagyományt a fidesz se kívánja megszakítani.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.05.08. 08:46:18

@pástétom:
Ez a téma nem "gumicsont", hanem igen is súlyos teher. A sok sok kedvezményt valakinek ki kell fizetni és ez a "jóságos, pénzosztogató állambácsi" lesz. Ezek a pénzek mehetnének fejlesztésekre, korszerűsítésekre.

xclusiv 2013.05.08. 09:44:30

@voltam nyugdíjas: "Ne legyen általános támogatás, emelés. Célzott, differenciált. Ezért kedvezmény, támogatás, vagy akármi, de nem emelés. Az emelés általános, a támogatás célzott.A kedvezmény az nem jár, hanem adható. A lényeg, hogy követhető lenne, hogy mennyi kedvezmény lett felhasználva, hol, és így az állami-önkormi hozzájárulás is arányos lenne, nem hasraütésszerűen. "

Továbbra is tartom, hogy ne legyen ilyesmi. Ugyanis a mávba borított támogatás (az egyik) a diákok utazási kedvezménye, a nyugdíjasoké, a gyereket kísérő szülőé, stb.

Vagyis a nyugdíjasra 2 "címen" költünk: nyugdíj és ingyenez utazással. Én továbbra is azt mondom, hogy ezt a pénzt adjuk oda a nyugdíjasnak, aztán majd ő eldönti, hogy vonatozik belőle, buszozik vagy inkább vesz havonta egy csirkét. És akkor pontosan látható lesz, hogy hol költi el, ha a mávnál akkor az a jegyárbevételen fog látszani. A differenciálás is megoldható, hogy pl. 150 ezres nyugdíj fölött ne adjunk emelést.

DFK 2013.05.08. 14:05:21

Emlékszem, tavaly nyáron vonatjegyet vettem egeamnak. teljesárút. A sorban csak én kértem teljesárú jegyet, a pénztáros meglepetten vissza is kérdezett, hogy tényleg?
Fizessen mindenk a vonatért. A nyugdíjas is.

Lajosforras 2013.05.08. 16:23:00

@Makkasz: nem tudom,mennyi bekerülési költségen a reális km-díj a vasúti közlekedésben. nyilván a bekerülési költségbe bele van számolva legalább egy jó adag kiszervezett karbantartási vagy felújítási munka a reálértékének három-négyszeresen túlszámlázott kifizetése. innentől kezdve, hogy csak kancsal képet kaphatunk a bekerülésről,értelmetlen is a jegyárakon morfondírozni,mert már az alapvető számok nagy valószínűséggel hibásak.

Makkasz 2013.05.08. 16:57:36

@Lajosforras: Egyszer már kiszámoltam. 270 mrdt kap a MÁV évente, adónkból. Az utaskilométer: 7548 millió km. www.mav.hu/mav/cegtortenet.php
36 Ft/ km az állami támogatás minden utas minden kilóméterére. Ehhez jön még a jegyár amit fizetsz, vagy amit a nyereséges és kiszervezett teherszállításból profitálhatna a MÁV (gondolom fizetnek a sín és vagonhasználatét, mindenért).
Szóval eltúloztam a számot, egy Miskolc Pesti utért valaki fizet 3000 Ft-ot, az adófizetők meg hozzátesznek 5600 at.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.05.08. 20:27:41

@Buga.Jakab: Úgy érted: "Úgy van, sőt! Egy embernek is olcsóbb akár!"

ork1234 2013.05.08. 20:51:47

a nyuggerek leszophatnak, miattuk (is) tart itt az ország

Buga.Jakab 2013.05.08. 21:03:21

bár komojnak gondolták hogy a buta nyuggerek (a savazóik nagyrésze babonás vidéki papra halgató vénlány) beszopják és elhiszik hogy még ingyen utaznak annak ellenére hogya pénztárnáél kicsengetnek párszázat...

de most hogy rájöttek ez a nyugger csürhe nyert IQ ban felettük
és átlát a szitán...

így most előnyt próbálnak majd kamunikálni vagyis most fordulnak:

a csúnya fid eszes minisztérium ajjas imperilista ármánykodásától
MEGVÉDI A NYUGGEREKET a fidesmaflaálam/párt...

BPO654 2013.05.08. 23:10:34

@xclusiv:
"És persze van még párezer milliárd "belső adósság", ami az elmaradt fejlesztések pótlására kellene."
Több mint 3000 Mrd Ft elmaradt fejlesztés1980 óta.
Ezt még Eu-val sem fogják behozni, pláne h nem is lobbiztak érte sem régebben, és most se nagyon.
A BKV-é csak 720 Mrd Ft 2000 óta. Ennyi.:D

Választások előtt nem fognak ilyesmit bevezetni. 2010-11-ben lehetett volna esetleg... .

A Spanyol Inkvizíció 2013.05.09. 07:48:08

@ColT: "Arra szavaztam, hogy ne fizessenek."
miért nem vagyok ezen meglepődve....

Buga.Jakab 2013.05.09. 07:57:58

a zsidóknak is legyen ingyen vonat (persze csak tehervagonokban) !

Buga.Jakab 2013.05.09. 07:58:52

most a MALÉV ingyenjegyet nem kéne bevezetni?
tényleg a kormány röghöz kötné a nyugdíjasokat?
fagyganak meg othon a lakásaikban ?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.05.09. 23:52:12

nyugdíjasokat tegyük egy kicsit mellékvágányra. anélkül is elég szépre sikerült ez az egész:

1,
leslattyogok az állomásra, megveszem a jegyemet (pótjegy nélkül), várva a személyvonatomra. Igenám, de közben kiderül, hogy az előtte jövő "sebes" késik, így az jön akkor amikor a személynek kellett volna, a személy meg majd 10-15 perc múlva, hiszen egyszerre nem mehetnek. Nem nagyon ritkán fordul elő az ilyesmi. Mehetek ilyenkor a gyorssal, mint eddig? nem.

2, van egy bkk bérletem, meg egy kiegészítő. Ezzel így nem használhatom többé a sebes vonatot, ha pl. úgy jön ki a munkaidő vége, hogy azzal előbb érhetnék haza kicsiny családomhoz.

köszönjük.

7esbusz 2013.05.10. 10:10:21

Én feladtam ezt a dolgot. Milyen ország az, ahol az állítólagos jobboldal (igazából bolsevikok) azért kardozik, hogy minden lófasz legyen ingyen. Főleg a dédelgetett nyuggereiknek. Ahol van pofájuk beleböfögni az éterbe, hogy kell 100-120 mrd megszorítás, de az nem lehet rezsi, nyugdíj, kedvezményelvonás stb. Na akkor vajon mi lesz? persze, hogy valami adóemelés. Rohadt mocskos kommunista csürhe.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.10. 11:26:54

"Selmeczi Gabika kijelentette, hogy "minden olyan közlekedési jegy, amely eddig ingyen járt a nyugdíjasoknak, ezután is ingyenes lesz." Az NFM ugyanakkor cáfolta ezt."

EZ AZ!!!
Selmeczi vedje meg a nyugdijasokat is!!!
eppen ideje volt ennek is

süti beállítások módosítása