Skip to content


       Szűrés lista

Komoly ára van az ingyentemetésnek

Pont, mint a régi trafikosoknak dobott "mentőöv", ami után 35 ezerből 200-an nyúltak csak.
Épp olyan népmesei lesz a szociális temetés is...... lesz is, meg nem is.

A kormány szeret pozitív bejelentéseket tenni, amik (rutinos Fidesz-hírlevél olvasóként állítom) egyre inkább az 50-es évekbeliekre hajaznak. Most épp a "Magyarország jobban teljesít" a sláger, a rezsicsökkentés és társai győzelmi jelentésekhez illeszkedően pedig bejelentették, hogy "A kormány enyhít a gyászolók terhein" (...) "Az új lehetőség, amely nagy társadalmi támogatottságot élvez, csupán a megrendült családok vámszedőinek érdekeit sérti."

Büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy nem vagyok vámszedő, pláne nem megrendült családoké. Az érdekeimet nem sérti a szociális temetés bevezetése.
De a szememet és a jóérzésemet rettenetesen bántja az a beteg, cinikus, pszichopata törvényjavaslat, amit benyújtottak róla, mert ilyet írni EMBER nem képes.

grave_digging.jpg

A jelenlegi temetkezési törvény szerint ugyanis ha temetésre kötelezett személy (temetést szerződésben vállaló, akit arra az elhunyt végrendelete kötelez, végrendelet hiányában a vele együtt élő házas- vagy élettársa, egyéb közeli hozzátartozója) nincs, ismeretlen helyen tartózkodik, vagy a kötelezettségét nem teljesíti, akkor a temetésről az elhalálozás helye szerint illetékes települési önkormányzat polgármestere gondoskodik, és ezért igényt tarthat a temetés költségeinek megtérítésére a hagyatékból. Ez a köztemetés. Létezik (még egy kis ideig, mert épp most hegesztik eggyé a három különféle önkormányzati segélyt) a temetési segély is, amely minimum a helyben szokásos, legolcsóbb temetés költségének 10%-a, de elérheti a teljes összeget is, ha a kiadások a kérelmező vagy családja létfenntartását veszélyeztetik.

De a kormány a nemzeti után bevezeti a Családi Együttműködés Rendszerét is.


"A szociális temetés, amely lehetőséget biztosít urnás temetésre is, valódi díjmentességet biztosít, az állam térítésmentesen szolgáltatja a temetéshez szükséges kellékeket és átvállalja a gyászolók egyéb költségeit, mint például a holttest szállítását és hűtését vagy urnás temetés esetén a hamvasztást."

A kormányhonlapra felrakott önvállveregetésben persze nincs szó az igen kemény feltételekről.

szoctem-vert.jpg

Vagyis ha nincs pénzed az eltemettetésére, mosdasd le és öltöztesd fel szerettedet, majd ásd meg az anyád/apád/testvéred/gyereked/feleséged/férjed sírját, vidd a válladon a koporsóját, engedd le a sírba, végül dobálj rá földet.

Igazán szép, humánus és kegyeletteljes dolog ezeket a feladatokat előírni egy gyászoló számára, aki egyébként szeretné a szép emlékeket megőrizni az elhunyt hozzátartozójáról. Ha egyáltalán bír a fájdalommal, és nem kell lefogni, nehogy utána ugorjon a sírba. Persze van olyan is, akit rossz viszonyuk miatt érzelmileg nem rendít meg egy családtagja halála, de szerény anyagi helyzete miatt őt sem kéne olyan feladatok ellátásra kötelezni, ami egy külön szakma dolga, és nem véletlenül.

Néhány kivétel van a mosdatás, felöltöztetés alól:

szoctemkivetelek.jpg

Bár a törvény nem írja elő kötelezően, csupán megengedi a személyes közreműködés orvosi megtiltását, a "kegyeleti okok"ba remélhetőleg beletartozik majd a balesetben elhunyt, roncsolásos sérülést szenvedettek, öngyilkosok látványától való megkímélése a családnak. De sírt megásni, koporsót leengedni, sírt visszatemetni akkor is nekik kell majd.

Elképesztően torz elme kell ahhoz, hogy előírják: egy anya, apa saját maga temesse el gyermekét.....egy gyermek az anyját, apját, vagy testvérét.........feleség a férjét, és viszont. Ilyet írni EMBER nem képes.

A temetés egy lelkileg megterhelő esemény, és előírásokkal szabályozott fizikai munka.

"A köztemető üzemeltetője gondoskodik arról, hogy a szociális temetés lebonyolításában részt vevők megismerhessék a temetéssel összefüggő munkavédelmi, közegészségügyi, járványügyi szabályokat."

A temető üzemeltetője ellenőrzi a szabályok betartását, nem teljesítésük esetén pedig a munkálatok elvégzéséről – az eltemettető költségére – maga intézkedik.

Ha az eltemettető korábbi nyilatkozatával ellentétben mégsem tudja teljesíteni a személyes közreműködést, akkor tájékoztatása nyomán az önkormányzat köztemetés keretében gondoskodik az elhunytról, a költségeket pedig hagyatéki teherként érvényesítheti.

Valószínűleg a bizarr feltételek miatt szinte senki nem fog szociális temetést igényelni, de aki mégis, az menet közben meggondolja/feladja.

Így aztán lesz is szociális temetés, meg nem is. 100-200 ezer forintos önkormányzati temetésért cserébe a gyászoló lelki összetörése, megalázása a lehető legmocskosabb zsarolás. Maradtak volna kussban. De szeretik a pozitív bejelentéseket, amik arról szólnak, hogy mennyi mindent adtak ők a népnek. Most épp az ingyentemetést. Igaz, hogy iszonyúak a feltételek, igaz, hogy inkább az uzsorásokhoz mennek majd az emberek, mint sírt ásni, de senki nem tagadhatja, hogy van ingyentemetés!

A politikusok természetesen nem mondanak semmi érdemlegeset a témáról, bár Farkas Sándor (Fidesz) elég durva a "Nem gondolom, hogy nekem temetőcsősznek kéne lennem, van más foglalkozásom." mondatával.

Címkék: fidesz bizarr társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr495314664

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.24. 14:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2013.05.24. 09:29:23

Mikor először olvastam ezt a hírt köpni, nyelni nem tudtam.
Ennyire cinikusak, földtől elrugaszkodottak nem lehetnek!

A lényeg: "Ilyet írni EMBER nem képes."

Geza 2013.05.24. 09:31:30

Én már csak egy olyan törvényt várok, hogy ingyen eltemethessem ezeket a cinikus népnyúzó barmokat. Isten biza, szívesen megásnám nekik a gödröt, még élezetlen gyalásóval is, bele is engedném a koporsójukat (bár szerintem borítani gyorsabb volna), meg vissza is szórnám rájuk a földet.
Sőt, még azt sem kéne megvárni ezzel, hogy kimúljanak, bár ha ez előírás, a gyalásóval ezt is meg lehetne oldani.
Tudjátok mit, még csak ingyen se kéne. Ha arról van szó, még egy díszes temetési költséget is simán összekalapoznék (erre még a hajléktalanok is adakoznának szerintem), csak áshassuk el őket.

Mocskos, rohadék cinikus népnyúzó brigád, ha ezen a földön is van igazság, akkor puszta kézzel próbáljátok majd egymást elkaparni valahol egy várbörtön pincéjének a kőpadlóján, a patkányokkal versenyben.

ToJó 2013.05.24. 09:38:13

Annyira vártam már ezt a törvényt. Pont ez hiányzott a Jobban Teljesítők Országából. Így már lassan a tökéletesség határát súrolja kis országunk.
/s

Tényleg ilyenekkel kell foglalkozni? Ennél az is hasznosabb, ha semmit sem csinálnak.

ghost recon 2013.05.24. 09:41:59

Álmodtam egy hamvasztásról
Amely közben mindenki táncol.
A máglyán Orbán égett,
A szájak a fülekig értek.
Én is veletek voltam,
a sírra nagyot tojtam.
Szemünkben a boldogság fénye ééééééég!

Dexstarr 2013.05.24. 09:51:42

"Karambolozik egy politikusokat szállító autó...mindenki rohan a helyszínre,de már csak egy parasztbácsika ballag ki az erdőből, ásóval a vállán.
Kérdezik tőle: mind meghalt?
Válasz: há' mind!
Biztos?
Biztos!Némelyik még könyörgött, de ezeknek nem lehet hinni..."
Na,ilyen szociális temetést a faszoknak!!!

Secnir 2013.05.24. 09:52:23

azért látszik nagyon szépen, hogy a képviselő hölgyekben/urakban mekkora és milyen gerinc van.

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 10:19:03

@Geza: +1

Valahova írtam:
Majd amikor a sírotokat ásatjuk veletek.
Hoppá,akasztással az nem fog menni!

7esbusz 2013.05.24. 10:27:31

@Geza:
+1
Ennek a csürhének akár saját két kezemmel kaparom ki a gödröt, ha csak ezen múlik...

titan 2013.05.24. 10:47:16

Természetesen a kérdésfeltevés etikátlan. M más is lenne ez ügyben etikátlan, mint a kérdés feltevése.
Egyébként az hogy lesz szabályozva, hogy a sírt ásó, koporsót vívő stb. magánember semmiképp se sértsen közben kegyeletet, szakszerű munkát végezzen stb. stb.?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.05.24. 10:50:08

Még jó, hogy a hamvasztást is nem bízták a hozzátartozókra...

Deepthroat 2013.05.24. 10:54:00

Az a baj, hogy lassan az "elmútnyócév" már nem szitokszó lesz, hanem vágyakozással és romantikával töltött visszavágyódás a "régen minden jobb volt" mentén. Ez már magában akkora és olyan szintű katasztrófa amit nem képzeltem, hogy ebben az országban megélek!!

Azt sem hittem, hogy megint azt fogom érezni amit gyerekkoromban kisdobosként közös éneklésre és szavalásra fogva éreztem. Megint ott tartunk, hogy aki nem lép egyszerre az kitaszított lenézett és minden áron ellehetetleníteni való pária volt.

Aki ezt a törvényt írta olyan szintű elmezavarral létezik ami e teljes érzelmi debilitást és patológiás zavart pszichopata gondolkodást jelent.

Mi történt ezzel az országgal? Hogyan csavarodhatott ki az értékrend annyira, hogy egy random kormányhivatalnok vagy miniszter megmondhatja, hogy a halott családtagod hogyan temesd el ha nincs pénzed? (ami nem mellesleg szintén az ő érdemük..)

Ezeknek az embereknek a Fidesz/KDNP berkeiben bűnhődniük kell, elérkeztünk arra a pontra ahol le KELL váltani őket és felelniük kell a tetteikért. Hogy történhetett meg 2013-ban Európában, hogy MEGINT a legvidámabb barakkban élünk!!!??

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 11:00:35

És mibe fogadtunk hogy az anyóka aki tegnap mosdatta-hantolta el apókát a kolbásztöltő falunapon kezet fog csókolni Orbán Viktornak?
A magyarral mindent meg lehet tenni.
Ezt is.

ghost recon 2013.05.24. 11:01:34

@no-night:

Otthon, a vegyestützelésű kazánban.

Szelid sunmalac 2013.05.24. 11:03:22

Mocskos, rohadek, gerinctelen banda! Az ember meg csak-csak elnezni, hogy bar az o munkajabol eloskodnek ezek a tevek, es ennek ellenere semmibe veszik. Meg azt is, ha a megelheteset veszelyeztetik vagy akar elveszik. De hogy ennyire megalazzak a legnagyobb fajdalma kozepette, es meg a hata mogott gunyolodjanak, meg rohogjenek rajta...
Mikor lazad mar ez a kibaszott orszag?!

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 11:13:28

Ez a törvény annyira pofátlan és cinikus,hogy akát lézerjani is ktalálhatta volna...

Szelid sunmalac 2013.05.24. 11:17:05

Viszont ez a torveny nagyon jol mutatja, hogy hol tartunk a nagy unortodox gazdasagi fellendules kozepette. Egyre tobb kozmunkas, mert munkahely nincs. Kepzes letiltva (vagy legalabbis megfizethetetlen), mert ugysem talal melot, tehat nincs ra szukseg. Foldek elosztva, mert ugyse tudna gazdalkodni a hulye, penz, meg eszkozok hijan. Nyugdijra felretett penz nem kell, mert ugysem eri meg. Inkabb osztanak naposcsibet, mert boltban mar nem tud vasarolni. Az orszag nagy resze melynyomorban, ugyhogy mar temetni sincs penze, temesse maga. Amit elertunk eddig, azt mind szepen elveszitjuk, visszasullyedunk a kozepkorba, ahol majd vannak a foldesurak, a paraszt meg termeljen maganak, temesse a halottait, meg eljen meg amibol tud.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 11:20:49

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: És eztet úgy mondják fideszmagyarul hogy: Magyarország jobban teljesít!

leonito77 2013.05.24. 11:30:50

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: Önmagában ez még nem is lenne olyan elkeserítő, mint az a tény, hogy az ország lakosságának egy jelentős részének ez tetszik és erre van igénye.

Ez a rezsim jól megtanulta a kádári leckét. A magyar ember irigy, sajnos. Hány feljelentés volt, hogy a szomszédnak miből telik? A szüleimet feljelentették, hogy disszidálni akarnak, amikor eladták az öröklakásukat, hogy telket vehessenek háznak, amiben én felnőttem.

Most is erre épül az egész. Nem érdekli az egyszerit a bele fektetett szellem, fizikai energia, csak az, hogy neki nincsen olyanja és a legborzasztóbb az, hogy nem azon van, hogy neki is legyen, hanem attól érzi magát boldognak, ha a másiknak sincsen, vagy neki is rossz.

Ha nem így lenne, nem lenne békemenet. Az csak erre épít (szerintem).

Én amióta élek, még nem éreztem magamat ilyen rosszul ebben az országban. Remélem, megérem még, hogy (ilyen, olyan módon) méltó büntetésüket megkapják ezek a pojácák.

Skiccpali már megkapta, lesütött szemmel jár, kel és nem néz az ember szemébe (tudom, volt szerencsém vele többször találkozni, neki ez elég nagy bünti).

DexterMorgan78/Séfbácsi 2013.05.24. 11:31:30

Szoktam magamban egy olyat játszani hogy mi lenne ha ezt mondjuk anno Lamperth Mónika vagy akármelyik más szoci nyújtja be a parlamentben mint törvényjavaslatot:
KDNP közlemény: "A szocialisták most már átléptek egy olyan határt ahonnan nincs visszaút. Csúfot üznek a szeretteink elvesztéséből, arcul csapják a kereszténység legalapvetőbb értékeit. Ez az elmúlt 8 év emberiesség szempontjából legalatomosabb legrombolóbb törvénye. Átgondolatlan, emberetelen, kereszténytelen."
FIDESZ: "Mi a Fidesz Magyar Polgári Párt mélységesen elítéljük a törvényt, a törvény kitalálóját, benyújtóját és azokat akik igennel szavaznak. A mai Magyarországon mikor olyan nehéz helyzetben vannak a családok egyszerűen pofátlanság azt előírni hogy a 10-12 éves gyerekek megássák nagyszüleik sírját valami hétvégi program keretében. Szégyeljék magukat az elmúlt 8 év legemberetelenebb törvényéért. Ismét gyurcsányi mélységben az MSZP."
Jobbik: " ismét láthatjuk hogy hova vezet az esztelen magyargyűlölet, remélem hogy Gyurcsány Ferenc vagy Bajnai Gordon elsőként használja ki a törvény adta lehetőségeket."
SZDSZ: "Nincs ezzel semmi baj, mondja meg hogy konkrétan mi a gond a törvénnyel. Vannak a világon olyan országok ahol most is így csinálják például Burkina Faso, mégsem dől össze a világ."

Foresty 2013.05.24. 11:31:54

Vidéki, Enrico! Kérnék egy böcsületes emútynócévet, mert azt gyanítom, hogy ezért is az IMF/Bajnai/Gyurcsány/EU a felelős, jó lenne, ha megerősítenétek a gyanúmban, magyarázzátok el, hogy ez miért van így!

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 11:45:36

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: Ezt én is mondtam tegnap a varánuszon egy hírre.

@leonito77: skiccpali egy szerencsétlen buta fasz.
Bár jól megszedte magát.
viszont lézerjani sosem járna lesütött szemmel,mert nem értené mi a baj vele,sőt vele semmi baj nincs szerinte.

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Nagyon jó.:))

@Foresty: Naná! Mert a szíjgyártó meg a girnyószász megmontta!:))

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 11:50:14

Mondjuk tény hogy esetleg próbálnak (úgy tsznek mintha) megoldást találni,de ez...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 12:03:20

@leonito77: Ennek semmi köze Kádárhoz, nem ő találta fel a bárkit feljelentgető házmestercsinovnyikot, aki nem boldog ha nem szaros a szája, belebetegszik ha valakinek egy törött gombbal több jutott az életben, akinek egyetlen vágya van, az aktuális hatalmat minél elvtelenebbül kiszolgálni és más nyomora neki örömünnep. Ez a fajta évszázadok óta itt tenyészik és ahogy elnézem egyre többen vannak, osztódással szaporodnak, a tévében "Orbán Viktor telerakja a bukszámlat, de csuhajja"-zó nyanyusok pedig az ékkövei ennek a siralomnak...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 12:05:51

Természetesen először el kell végezni a hozzátartozóknak egy háromhetes temetési tanfolyamot (150 ezer HUF + vizsga: 50 ezer HUF), először mondjuk bábún lehetne gyakorolni a mosdatást/öltöztetést, elvégre egy temetés nem játék...

Kedves Vidéki!

Amennyiben ma esetleg ideenné a troll fajtádat a fene a posztra, úgy rohadj meg.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 12:09:34

Szerencsére a gáz ára is csökken, sőt, az állam INGYEN hűti a nagymutert, hát könnyek szöknek a szemembe...

Deepthroat 2013.05.24. 12:14:27

"Kedves Egybegyültek!

Most a néhai Józsi bácsi temetésére gyűltünk itt össze mindannyian.

Mivel mindenki annyit ér amennyije van, maguk szart sem érnek mert ruppótlan gyökerek és csak szociális temetésre futja.

Ezért mielőtt nekilátunk oppardon nekilátnak, a törvénynek megfelelően munkavédelmi kioktatásban részesítem önöket!!

Miután a Józsibácsit illetve ami megmaradt belőle kézhez kapják itt az átvevőben emeljék fel és tegyék fel a szállítóeszközre. Kérem térdből egyenes háttal emeljenek, mert a kutyának sincs kedve Józsíbát maguk helyett emelgetni, miközben maguk sérvvel esetleg gerincfájdalmakkal fetrengenek a földön.

Miután a manőver sikerült megkérem a gyásznépet, hogy szállítsák el a hantolás helyszínére Józsíbát, a temető területén a kresz szabályai érvényesek ezért tartsák be őket. Nem mellékesen harmincas tábla van mindenütt ezért ne az aranylábú huszonéves Pistike legyen a kormánynál, mert rohadtul nem lenne jó ha kilinccsel előre driftelne ki a ravatalozóból.

Ha esetleg annyira szarok hogy még autójuk sincs akkor, kérem oldják meg a koporsó sírhelyhez szállítását ahogy akarják. Gördeszka vagy Mari néni tolókocsija esetleg egy Tescos bevásárlókocsi simán megteszi, kérem vigyázzanak a tolással és a sérvvel, valamint rendesen csinálják nagyon nem kéne hogy a lejtőn felfelé tolás közben kipurcanjon valaki, vagy lejtőn lefelé esetleg Józsibá elszabaduljon és gurultában/reptében veszélyeztesse a többi temetőlátogatót vagy jelentős anyagi kárt okozzon.

Miután Józsibá megérkezett nyughelyére ássák meg a sírt, lapátot és ásót ugye hoztak?

Szeretném felhívni a család figyelmét a sír ásása közben tartsák be a vonatkozó szabályzást a sírgödör dimenzióit illetően, a szabályok megszegése esetén bírságfizetésre kötelezhető a temetést igénylő családtag.

A sír ásására kijelölt családtagok számára ajánlom a sötét esetleg barna öltönyt/kisruhát mert azon nem látszik a föld! Munkavédelmi sisak viselése kötelező, nem szeretném meglátni hogy ásás/csákányozás közben személy sérülés történik, mert rohadtul utálok baleseti jegyzőkönyvet írni. Miután kiásták a gödröt fogják meg Józsíbá koporsóját és engedjék a sírba, munkavédelmi sisak viselés mondanom sem kell kötelező!!

A leengedés közben javaslom a munkavédelmi kesztyű viselését, mert a kötél ily módon nem okoz hámsérülést a kézen. Nem utolsó sorban Józsibá nem csúszik ki a kezük közül és nem csattan 10m/sec gyorsulást követően a sír alján esetleg magával rántva a másik leengedésben segédkező családtagot is ezzel további családritkulást okozva. (ugye nem akarják elölről kezdeni az egészet Mari nénivel)

Miután a nehezén túl vagyunk, és lerótták a kegyeletet és elbúcsúzott mindenki a halottól kérem temessék be a sírt. Itt is javaslom a munkavédelmi kesztyű viselését mert a könnyektől és takonytól síkos kézzel tapasztalat szerint nehezen lehet lapátolni! Kérem olyan családtagok végezzék ezt a műveletet akik érzelmileg kevéssé kötődnek Józsibához, hiszen senkinek nem kell hogy a gyásztól megrendülve beájuljanak a sírba és 10méter/sec gyorsulással megtett 2-3 méteres zuhanást követően Józsibá koporsóján landoljanak esetleg megrongálva azt.

Miután Józsibácsi már a szabvány mélységű sírban nyugszik applikálják a fejfát (a kalapácssal óvatosan) és jöhetnek a virágok.

Köszönöm figyelmüket és örülök, hogy saját kezükbe vették a dolgot és nem a megrendült családok vámszedőire bízták a temetést! Részvétem! Viszontlátásra!

Magyarország 2013"

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 12:18:31

vidéki üzeni:

Vastagbőr

megint

kötözködik

pedig:
"Ki mint veti ágyát(sírját)
úgy alussza (örök) álmát."

enrico pedig a következőt üzeni:
Igen.A kormány próbál segíteni a maga szerény ezközeivel a bajbajutottakon.
De persze nektek,akik Gyurcsányt meg Bajnait akarjátok ez nem tetszik.
Pedig miattuk tart itt ez az ország.Amit az elmúlt nyolcévben tettek még évekre kihat az országra.
De figyeljétek meg 2014-ben-az idén beinduló gazdasági növekedésnek is köszönhetően-megint meglesz nekünk a kétharmad,és végre kirántjuk az országot abból a mély gödörből,amibe -mint tudjuk-Gyurcsány és Bajnai az elmúlt nyolc évben taszították.

Kellett nektek ezeket említeni.:))

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 12:19:12

@Deepthroat:

"Köszönjük a szép beszédet, mivel tartozunk?" :DDD

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.05.24. 12:19:29

@kifordított nagyanyó:
Biztos nincs egy sírásó-haverja sem, vagy a sírásó lobbi volt túl gyenge...

Aki kitalálta ezt, attól csak annyit kérnék, hogy egyszer nézzen végig egy ilyen "szociális temetést", lehesőleg egy halottmosósat.

Fasz jogszabályok az elefántcsont-toronyból; a Fidesz-kormány ebben mindenképpen jobban teljesít!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 12:21:46

@kifordított nagyanyó:

Most októberben az ország nehéz gazdasági helyzetére való tekintettel hozott gumilövedékkel nekünk kell majd kilőni a saját szemünket.

Hál istennek viszont, hírlik, a Fradika stadionjára azért lesz pénz.

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 12:22:45

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: @csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!:
Mindezt persze a Nemzeti Temetkezési Tanfolyamon.

@Deepthroat: Ez nagyon groteszk és borzasztó.:((
Ezekből kitelik az a baj.:((

titan 2013.05.24. 12:33:46

@kifordított nagyanyó: Gyanús vagy te nekem. Valahogy mindig tudod, mit akarnának leírni azok a droidok, ha Konszuéla nem húzza ki véletlen őket a falból.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 12:41:16

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!:

Pedig úgy szeretném egyszer a színpadon elénekelni azt a Barackfásat... "Orbán Viktor trafikosa vagyok, legszebb trafi-ko-saaaaaaa!"

DexterMorgan78/Séfbácsi 2013.05.24. 12:45:22

Egyébként a megjegyzésem még annyi hogy azt írják hogy a fürdetést és öltöztetést azt is csinálhatják a családtagok. Nos nekem van ismerősőm akinek ez a szakmája, temet. Neki el kellett végezni egy iskolát ehhez, hogyan kezelhetik a halottat beleértve a "logisztikát" és a prepaációt is. Kissé fura hogy ezt ezentúl akárki csinálhatja.....akinek van hozzá lelkiereje, gyomra etc.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 12:50:19

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Jaja, falu végén van egy trafik, nyereségre Lázár szeme vigyáz, nékem e hajlék kedves tanyám, ott emlegetik kedves édesanyám...

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 12:51:14

@titan: A tapasztalat teszi.:))
Van itt még pár kommentelő,aki ismeri a stílusukat.

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 12:58:27

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: Kabbe!:))
Ha már fabius nem vesz fel,valamiből élni kell.:))
Egyébkén múltkor Sedu utánozta jól valamelyiket.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 12:59:34

Ha áttolom a nagymutert egy kocsimosón, az is jó?

titan 2013.05.24. 13:00:23

@kifordított nagyanyó: akkor írd le L.I. véleményét is, mert most ugye ő nem alkalmas erre... A helyesírásra meg nagyon figyelj :D

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 13:03:26

@kifordított nagyanyó: De pont ebből édesistenemsegítsmeg???

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Állat, mekkorát röhögtem :DDDDDDDDD

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 13:05:09

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Te most kötözködsz,baszd meg?! XD

@titan: Akartam azt is de semmi anonim nem jut az eszembe.:))

Törcsi42 2013.05.24. 13:07:44

-új lárva, lehet jelenteni

"Az eltemettető vagy az általa felkért személy..."

Ja nem kötelező családtagnak lennie, de ki vállalná ingyen más temetését? Vagy megoldjuk ezt is kalákában?
Mivel szociális temetés, ezért a hozzátartozó valószínűleg nem engedheti meg a kapcsolódó költségeket. Az állam hogyan hajtja be ezeket önként vállaló családtag vagy "felkért személy" nélkül?
A legközelebbi rokon kap egy számlát 100-200e forintról? Ha nem tud fizetni leülheti 5000sével? Meglehet majd váltani közmunkával? Vagy megterhelik vele az örökös ingatlanját? Ha hitel van az ingatlanon a bank azonnal bontja jelzálog szerződést, és egyesszögben kéri majd a kölcsönt? Letiltják a gyászoló fizetésből? Egyedül maradt kiskorú esetén -200al indul az életbe?
Azt hiszem ha közel a vég, egy téli fagyos éjjel, hó elején kitaxizom és kifekszem egy távoli út széli árokba, a gyermekeimnek meghagyom hogy jelentsék egy öreg szenilis fószer eltűnését. A hűtőházban majd csak annyit mondanak visszafojtott könnyekkel: "Nem, nem ő az."

Ironfist 2013.05.24. 13:08:06

@kifordított nagyanyó:
"enrico pedig a következőt üzeni:"

Nem sikerült túl hitelesre. Tudhatnád, hogy az ilyen enrico-féle hazaárulók nem mondják ki Bajnai nevét :) Az kérlek, "libajnai", vagy "az a libás gyerek" :D

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 13:08:48

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: A szlsőbolsiballibsiknek már megvannak a maguk bloggerei és kommentelői.
A kormánynak meg jól jön a segítség.:))
Ha már kormányszóvivőből is több kell a fantasztikus sikerek kommunikálására.
Mert nem érti a sok hülye.:))
ez van kell a pénz.:))

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 13:13:04

@Törcsi42: Ez a "Nem.nem ő az" ezen röhögtem.:))

@Ironfist: De szerintem igen.Sőt.ő velem ellentétben még nagybetűvel is írja a nevét.

Ironfist 2013.05.24. 13:13:18

A poszthoz meg annyit:
Elképesztő. Meghal a nagyanyám, és akkor az apámnak kell a két kezével eltemetnie? Lemosdatni, felöltöztetni, sírt ásni, elföldelni? Hát ha ezt tényleg neki kéne megtennie, összeomlik... és feltételezem, nem ő az egyetlen az országban... Egyszerűen nem találok szavakat, hogy nekem kell eltemetni a szeretteimet. Hol élünk, bazmeg, a középkorban?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 13:15:32

@Ironfist: Még nem, de a fijjúk erősen dolgoznak rajta, hűbéresek pipa, nagybirtokok pipa, Döbrögi aki mellett a király bohóca kézimunkázva liheg pipa, nyomorultak pipa, éhbérét robotolók pipa...

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.05.24. 13:18:20

Lencsés Istvánt nem fogják sosem alkalmazni szociális temetéseknél asszisztenciára, mert minden azonosítatlan (anonim) halott sírjára ezt írná:
"Itt , nyugszik , Gipsz Jakab , a libás miatt nincs pénze , temetésre"

Egyébként ezt üzeni:

"Legalább a sok anonim idézné pontosan , az Államtitkár Úr szavait , de a sok kommunista most sem néz utána , semminek . Csak vagdalkozik .
@titan: Mondat kezdés , nagy betü , a nevemet pedig ird ki rendesen , te anonim , en felvállalom a nevemet , veled ellentétben ! A helyesírásra meg te figyelj oda , kommunista . "

Ironfist 2013.05.24. 13:20:58

Jó, mondjuk az is igaz, hogy Orbán megmondta a saját szájával: Európa Kínája leszünk... Így belegondolva. Miért is jó az nekünk? Az emberek túlnyomó többsége nyomorban tengődik, egy-két brit exgyarmatot leszámítva mindenhol rendőrállami működés van, technológiai fejlettség nuku, az emberek menekülnek, nemzeti értékük a hamisítás (konkrétan: ha valamit lemásolnak, az tisztelgés nekik az eredeti előtt, tehát nem bűn...), és nulla a munkabér, szinte mindenhol. Az egy dolog, hogy a vezető klikk baromi jól él, és elhiszem, hogy Orbá Viktor instant elélvezne a nap minden percében, ha egy kínai pártfőtitkár helyén ülhetne itthon, de az valami egészen durva, hogy emberek ezt csont nélkül benyalták, és azt hiszik, ez nekik jó lesz...

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.05.24. 13:21:26

@Lutius Lemmingus: Vagyis inkább:
"Itt , nyugszik , Anonim 001 , a libás miatt nem volt pénze , temetésre."

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 13:30:45

@Lutius Lemmingus: :))
Végre valaki.

Amúgy:Akinek nincs semmije az annyit is ér.
Ahogy kommentelőtárs utalt rá.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.05.24. 13:42:00

@kifordított nagyanyó: :D :D

Vidéki is írt egyébként:

"És azt sem értem, hogy miért az adófizetőknek kéne kifizetni

bizonyos ingyen élőket, és társadalmi szolidaritással visszaélőket, volt kommunistákat

hogy arany koporsóban nyugodhassanak mások kárára.

"Mit csinált a tücsök nyáron? Csak muzsikált hét határon!"

Vastagbőr is tanulhatna La Fontaine örök érvényű szavaiból!

Itt valóban, akinek nincs semmije, annyit is ér.

Vastagbőr láthatóan elfelejtette, hogy a válság óta más a világ.

És vége a szocialista osztogató ámokfutásoknak is.

@Ironfist: Kínát nem szabad kinevetni, a jelenlegi kormány láthatóan sokat

akar tanulni tőlük. És lenne is mit a kínai gondolkodóktól.

"Az emberek fiainak vége hasonló az oktalan állat végéhez, és egyenlő végük van azoknak:

amint meghal az egyik, úgy meghal a másik is,"

Jobb is, hogy inkább az ország függetlenségi harcára költjük a pénzt, a jövőnkre,

és nem csak a holtakra, a múltra."

Nigro notanda lapillo 2013.05.24. 13:42:03

@Ironfist: :-( még a középkorban, a legszegényebb falvakban is volt halottmosdató(àltalàban a bàba is ő volt) és sírásó is...

Geza 2013.05.24. 13:45:13

Hm. Rossz előérzetem van.
Ne adja Isten, hogy egy soron következő 'válságnál' azt találják ki, hogy a pazarlást elkerülendő az elhunytat a rászoruló családtagok meg is ehetik. Elvégre arra is van példa a világban, ugyebár, és hangzatos szlogen is lenne hozzá: "Nálunk a legfőbb érték az ember", "Az elhunytat a barátai a saját halottjuknak tekintik, és senkinek sem adnak belőle", "Human Resource Management".

Szó se róla, elég morbid, de ezekből a patkányokból (a humanoidokból) sajnos kinézek ennél mocsokabb dolgot is.

Ironfist 2013.05.24. 13:45:44

@Lutius Lemmingus:
Azt nem üzente véletlenül, hogy munkásököl vasököl? :D

@Nigro notanda lapillo:
":-( még a középkorban, a legszegényebb falvakban is volt halottmosdató(àltalàban a bàba is ő volt) és sírásó is..."

Kalandozók viszont maguknak ássák a sírt, a hílert temetik, mert csak ő tud rezelni ^^

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 13:46:22

@Nigro notanda lapillo: Papa!Rájöttem ,hogy te vagy a télapó,a húsvéti nyuszi,és még a gólya is!
:))
Bocs.

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 13:48:59

@Lutius Lemmingus: Baszod!Én is írtam vidékit,de te rendesen übereled!XD
Gyanús vagy te nekem.:))

@Geza: Amikor azt hiszed ennél már nincs lejjebb ezeknél,akkor kiderül,hogy de van.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.05.24. 13:51:05

@Ironfist:

"Munkás ököl, vas ököl, ott kapar el, ahun köll!"

"Mienk a temetés joga! Éljen"

"Nertársak! Jelentsétek a feketén gyászolókat!"

"Nertársak! A hullákat az országnak nem a párt adja, hanem nép!"

Scagnetti 2013.05.24. 13:51:54

Igen, a lényeg röviden az, hogy aki ezt kitalálta az egy állat.

Secnir 2013.05.24. 13:58:13

@kifordított nagyanyó:
"@Geza: Amikor azt hiszed ennél már nincs lejjebb ezeknél,akkor kiderül,hogy de van. "

van lejjebb. a gödör, amit ásatnak veled :D

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.05.24. 13:59:30

@kifordított nagyanyó: Ugyan, én is csak egy fehérje alapú bullshit-generátor vagyok, mint ők. :D

Ja, írt kifordított nagyanyó is:

" @csizsikpizsik_jobbulást Tito, Pique takarodj!: Na mi van homi, te talán nem szeretnéd, ha a szél lengedezne ezeknek a férgeknek a talpa alatt? Azért azt megnézném!
Azt meg főleg, amikor megint lealázunk titeket 7:0-ra! :D:D:D"

ps: nem ám mellre szívod, csak most belejöttem valahogy. ;)

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 14:05:59

@Lutius Lemmingus: XD
Amúgy nem homi hanem libsibolsi,de nagyon jó!:))

@Secnir: Dezek még annál is lejjebb kerülnek erkölcsileg,mindegy milyen mély gödröt ások.
És nem kell megerőltetniük ezért magukat.

Lutius Lemmingus · http://szabotazs.blog.hu/ 2013.05.24. 14:10:24

@kifordított nagyanyó:
Hehe, köszi, a korrekciót főleg! :D:D:D
Na viszlát! ;)

Enrico72 2013.05.24. 14:13:41

Nem kötelező így temettetni.
Az elhunytat továbbra is lehet úgy temettetni, hogy az örökségből a költségek levonásra kerülnek, ahogy eddig is.
Ez csupán egy lehetőség azoknak, akik nem tudnak/nem akarnak fizetni. Van sok olyan ember aki élne a lehetőséggel.
mielőtt megkérdezitek, én nem ásnám ki szeretteim sírját és nem is szeretném, hogy ők ássák az enyémet. Nekem van váratlan helyzetekre félretett pénzem.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 14:14:45

@Lutius Lemmingus: Tudod mi volt 7:0!!!!!!!!!!! Csak szeretted volna, okés? 6:0 volt, egyet mi lőttünk saját magunknak! Mert nálunk ekkora a fair play szelleme! Bizony! A legkitűnőbb ékkövünkkel, minden hátvéd legjobbikával bebiztosítottuk a győzelmeteket, hogy nehogy elbénázzátok!
Mert mi ekkorák vagyunk!!!!

(a sarokban sírok természetesen még mindig)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 14:15:55

@kifordított nagyanyó: Neked meg pofád lapos, minket legalább a BL győztes alázott és gyalázott meg, Titeket az ezüstérmes akik legalább 4et kapnak holnap...:/

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 14:26:48

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: Ha minket legyűrtek,akkor ti sem "csak" hetet kaptatok volna,úgyhogy áldhatjátok a szerencséteket!:))

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 14:28:20

Basszus!Itt van enrico.
De ahogy látom,az eredeti rosszabb,mint az utánzatok.:))

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.05.24. 14:36:14

@Enrico72:
"Nem kötelező, csak automatikus", mondta pár hete Hoffmann Rózsa, és most te is valami hasonló mögé akarsz bebújni.
"Ez csupán lehetőség azoknak, akik nem tudnak fizetni.", nos, akkor a kormány BASSZA MEG az ilyen "lehetőségeit"!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 14:38:30

@Ironfist:

Szeretnék a kollégáknak egy fidesz-magyar kisszótárral kedveskedni:

gyurcsányi : Gyurcsány Ferenc
Orbán Viktor : a csúti focicsimpánz
libajnai : Bajnai Gordon
Buzi : színházkedvelő
Elnézést, sietek a frakcióülésre : Kapjátok be a faszom, hülye firkászok
Nem szeretném kommentálni : Még nem tudom, mit gondol a Viktor
Csökkentjük : Növeljük
Növeljük : Csökkentjük
Elrugaszkodás : arccal beleállás az aljzatba
Átszerveztük : Szétbasztuk
Stabilizáltuk : Szétbasztuk
Racionalizáltuk : Szétbasztuk
Megvédtük : Elloptuk
Nem offshore : Offshore
Nem volt taggyűlés : volt taggyűlés
Nem politikai szempontok szerint : politikai szempontok szerint
Nem fenyegetésképpen mondom : fenyegetésképpen mondom
Átlátható : Nem átlátható
Stadion : Piramis
Átesett a komondoron : pofánbasztuk
Szociális temetkezés : Ásd el magad

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 14:44:02

@Lutius Lemmingus:

- Szevasz Tücsök!
- Szevasz, Hangya!
- Fain a verdád, honnan van?
- A nyáron bazseváltam össze Bécsben...
- Szuper. Jövő nyáron hova mész?
- Párizsba...
- Remek. Ha már ott vagy, mondd meg légyszi La Fontain-nek, hogy kapja be a faszomat.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.05.24. 14:55:38

OFF: A Magyar Reklámszövetség vagy kóros hányévesvagy-királyfikból áll, vagy az elmúlt három évet vélhetően a Holdon, esetleg egy barlangban töltötték. Ők "feltételezik"...

index.hu/gazdasag/2013/05/24/reklam/

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.24. 14:58:35

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye):

"Feltételezésünk szerint a Halálcsillag kizárólag békés célokat szolgál." (neve elhallgatását kérő alderaan-i politikus)

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2013.05.24. 14:58:43

Kíváncsi lennék név szerint arra a torzlelkű faszra aki ezt megírta a Fityesznél.

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Jó a szótár és a vicc is, köszi :)))))

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.05.24. 15:07:35

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Biztos egyeztet velünk a kormány...biztos Ted Bundy azért követi a szomszédban lakó lányt mert félti őt a nagyvárosi estéktől...

Herbert_West 2013.05.24. 15:26:50

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Hát ez az. Egy hulla, hacsak nem nagyon friss, masszív egészségügyi veszélyforrás.

Ironfist 2013.05.24. 15:46:27

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
az emberek érdekében: hujujuj, de nagyon rábasztatok

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2013.05.24. 16:20:00

@Deepthroat: Ez nagyon ott van. Én gyakorlatilag leköptem a monitoromat!

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.24. 16:27:59

Hát én nem is tudom... 1990-ig is így volt. Akkor is működött, sőt faluhelyen MOST is mosdatják és öltöztetik a halottaikat, mielőtt elviszi a vállalkozó (hullarabló), aki visszaél azzal, hogy "olyankor " nem illik spórolni... Ezelőtt is ha halott volt a faluban mindenki tudta, hogy a temetés napjának reggelén illik menni sírt ásni . A család egy tagja kint várta a sírásókat és pálinkával kínálta az önkénteseket. Szerintem ez egyáltalán nem gáz... Ideje volt már a temetkezési vállalkozók orrára koppintani, mivel az elmúlt 20 év alatt többet kerestek, mint az orvosaink...
Tisztelet a kivételnek, de pont a vállalkozok érzéketlen pszichopaták...
Sajnos most nem értek egyet a Bloggal... (Egyébként nem vagyok fideszes és soha nem is leszek.)

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.24. 16:34:35

Sőt a nagyszüleim még a saját házunk szobájában voltak felravatalozva és ott sirattuk el a házban-udvaron... A bajban az ember nincs magára hagyatva, mindig vannak segítő kezek a közelben, ezért van a család, ismerős, szomszéd, rokon... Vagy nektek nincs családotok? Üvegbúra alatt éltek?

nandras01 2013.05.24. 17:10:09

@Deepthroat:
"...nem csattan 10m/sec gyorsulást követően..."

és ezt így hogy??
a helyes dimenzió 10m/sec2
figyelmetlen az elvtárs, mekkülönben senemvót taggyűlés.
naugye!

nandras01 2013.05.24. 17:11:19

@Deepthroat: pardon.
a még helyesebb a 9,81 m/sec2- de ez már kötözködés :)

Ironfist 2013.05.24. 18:00:26

@Pannonymous:
"Sőt a nagyszüleim még a saját házunk szobájában voltak felravatalozva és ott sirattuk el a házban-udvaron..."

Csak aztán sajnálatos módon jött az első világháború, és azóta ez nem egészen van így. Ráadásul azelőtt sem volt így, hivatásos sírásó mindenhol volt.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.24. 18:11:41

@Ironfist: A 80'-as években volt és nem volt hivatásos sírásó... Fordítva kaptad be a humorbonbont :)

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 18:28:38

Mondjuk asszony mondta,hogy ilyen a múlt században is volt de azért ehhez tényleg nem kéne már visszatérni.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.24. 18:37:27

@kifordított nagyanyó: Szia!
Sajnálatos módon volt részem temetésben a közelmúltban. Semmi nem volt puccos, csak egyszerűbb dolgok. Cca 250 ezerbe fájt a gyászon kívül. Ha meglehet oldani 50-ből, miért fizessek a gátlástalan vállalkozónak 5-ször annyit?
Na de én nem vagyok itt törzskommentelő, ugyhogy lépek is...

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 18:45:33

@Pannonymous: Itt van neked @Deepthroat: kommentje,ami tükrözi a véleményemet,neked válaszul.
Az a probléma hogy azért kell erre visszatérni,mert az emberek egyre szegényebbek.
Nem biztos hogy a temetés kerül sokba,hanem mi keresünk nagyon keveset.

Deepthroat 2013.05.24. 18:46:01

@nandras01: Sorry rég volt már a fizikaóra mea culpa maxima.

@Pannonymous: Ember.. Mi akadályozta volna meg a kormányt, hogy a rezsicsökkentés keretében maximálja a temetés árát, ehelyett a nevetséges szánalmas gyökér rendelkezésnek meghozása helyett?

Neked nem ciki, hogy a Fidesz random legálisan működő vállalkozásokra és szektorokra mond halálos ítéletet vagy mint most hívja őket "vámszedőknek"?? Nem fura hogy nem szabályozást alakítanak át hatástudományok, társadalmi és iparági egyeztetés után, hanem amire Orbán mutat azt kell eltörölni?

Szerinted ez milyen Botswanai kistérség környékén kívül elfogadható?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.24. 18:56:52

Vessetek a mókusok közé, de én megadnám a végtisztességet családtagomnak, ha cserében nem kell százezreket fizetni. Nekem nem derogál öltöztetni/ásni/koporsót hordozni. Úgy látom, kisebbségben vagyok ezzel.

Törcsi42 2013.05.24. 19:10:32

@Pannonymous:

Ez rendben van de néhányan már városokban élünk. Ami megoldható falun ugyan az nem igazán működik városban. Az elidegenedésre, keres rá. Falun gondolom pár utcára laknak egymástól a rokonok. Életritmusuk hasonló. A temető a falu végén van. (Nekem pl még lapát és csákány sincs itthon)
Nagyapáink otthon távoztak, és nem kórházban. És lehet még sorolni a modern városi ember halálhoz való viszonyát a XXI. században miként változott meg Ajánlanám Polcz Alaine 2000 után megjelent írásait. A társadalom változik, mint ahogy mindig változott! Erre nem az a megfelelő válasz hogy romantikus múltszázadi szokásokat erőltetünk rá, gazdasági megfontolásból a mai kor emberére.
Tehát amit említesz bár tiszteletre méltó, de térben és időben nagyon messze áll sok - sok millió embertől.
És ez volt a normál helyzet. Viszont a törvénytervezett azokról hozz döntést, akik szociálisan rászorulnak.
Az nem elfogadható érv hogy sokan visszaélnek a rendszer lehetőségeivel. Erre nem az a válasz, hogy azokat büntetik akik nem így tesznek. Hogy őket hozzák kényszerhelyzetbe. Ez nem megoldás, vagy is hát az. De tényleg a rászorulok érdekeit szolgálja? Humánus cselekedett ez? Készült róla hatástanulmány? (az anyagiakon kívül) Arról hogy az amúgy is szegénységben élőkre ez milyen hatással lehet? Hogy még azok akik rokonaikat sem képesek eltemeti az milyen válságon mennek keresztül, és további életükre milyen hatással lesz? Vagy a szegény az nem számít embernek? Mert értéktelen parazita, csak a társadalom testén. Hát akkor jogunk van még egyet belerúgni? Ha a gyásztól megszédül és ráesik a koporsóra, annál jobb? Ez van leírva az új Erkölcsöt oktatni akaró tankönyvekbe? De mindenki eldöntheti lelkiismeretére hallgatva, hogy ez helyes és jó, vagy helytelen és rossz döntés.

kifordított nagyanyó 2013.05.24. 19:17:28

@Lutius Lemmingus: Én nem szívom mellre,nekem tetszik.:))
@Deepthroat:

Amúgy nem tudom hol voltatok eddig srácok,de jó hogy vagytok.:))

Marcellusca 2013.05.24. 19:40:22

@kifordított nagyanyó: +1! :)

@Deepthroat: Kábé ... :(

@Lutius Lemmingus: Gyanús vagy, baszki, naaaggggggyon gyanúúúúúús. :DDDD

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Idiot. :DDD
Ezen röhögök percek óta: "Buzi : színházkedvelő"
Besz-behu. :D

Ironfist 2013.05.24. 19:53:55

@Törcsi42:
"Vagy a szegény az nem számít embernek?"

Hisz tudod: mindenki annyit ér, amennyije van...

cyan 2013.05.24. 20:16:30

Jól van, megásom a sírt, megmosdatom és felöltöztetem az elhunyt hozzátartozómat. Ingyen eltemettem, rendben van. De a sírhelyet ki fizeti? Mert az is horror áron van! Tavaly kellett hosszabbíttatnunk a család sírhelyét, nagypapa, nagymama, nagybácsi, nagynéni, anyám vannak eltemetve, 250 000forint volt a sírhely 20 évre Farkasréten. Jó, elit környék, meg minden, de a sírhelyet a legkisebb faluban is ki kell váltani, ott is pénzbe kerül. Vagy tényleg a temető árkába lesznek a nincstelenek elhantolva?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.24. 20:17:40

Nekem apám a lakásunkban halt meg, nekünk kellett lefogni a szemét, meg még néhány dolgot megcsinálni, mielőtt elszállították. Hát lelkileg már szörnyen megterhelő volt az is.
Hát szívből kívánom, h azoknak aki ezt a törvényt meghozták, meg azoknak is akik lelkesen helyeselnek rá így kelljen eltemetni az összes hozzátartozójukat, azt mikor már nem maradt senkijük, aki ezt megtenné velük, őket meg dobják 1 árokba.

CyberDog 2013.05.24. 20:21:33

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Elöre is elnézést, de smittelni foglak és a szótárad ezntúl kopizni fogom.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.24. 20:24:50

Persze régen is volt olyan. h az embernek magának kellett eltemetnie a szeretteit, de ez már akkor is a mérhetetlen nyomor egyik legtragikusabb tünetének számított. Azok kényszerültek rá, akik számára nem létezett társadalmi szolidaritás.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/CZIG%C3%81NY_Dezs%C5%91_%281883-1937%29_painter_Burial_of_a_Child_1910.jpg

Énbagoly 2013.05.24. 20:32:21

Szerintem ezzel tulajdonképpen azt mondják ott fent, hogy a szegények gyásza nem ugyanaz a gyász. Aki szegény, az nem roppanhat össze ha egy ember, akit szeret meghal.
Nem teheti meg azt, hogy ha nem bírja a gyászt, akkor otthon ül, és nem csinál semmit, mert képtelen rá.
Aki szegény, az menjen, és mosdassa le mondjuk az anyja meztelen holttestét, akkor is, ha életében nem látta még meztelenül. Menjen, intézze el a bürokratákkal az összes papírmunkát, legyen józan, emlékezzen mindenre, szerezze be az összes papírt amivel igazolhatja, hogy annyira szegény, hogy az anyjának sem tudja megadni a végtisztességet. És ezek után hallgassa meg a kioktatást a temető személyzetétől, hogy te hülye, így kell a sírt ásni, mert különben rád omlik az egész. Mert nem lesznek kedvesek, hiszen egy fillérre sem számíthatnak tőle.
Szóval megint az derült ki, hogy szerintük aki szegény, az egy alsóbbrendű ember.

Crip Lee 2013.05.24. 20:56:40

@Geza: Legközelebb a saját sírunkat is megáshatjuk?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.05.24. 21:13:29

Mindenki annyit ér, amennyije van, és ez nem Lézer magánvéleménye, hanem a Fidesz pártálláspontja.
Azért is lopnak annyit, h többet érjenek.

Venyigeszu 2013.05.24. 23:01:37

"Elképesztően torz elme" = fideszes

alte trottel 2013.05.25. 02:14:25

@Enrico72:
Nincs a népnek kenyere? Egyenek kalácsot!

(aztán nem sokkal később megnézett belülről egy fűrészporos kosarat - csak úgy mondom)

alte trottel 2013.05.25. 02:22:43

@Pannonymous:
Csicsörkemadárka, látom kijött a sillabusz!
Csak az a prücök, hogy még élünk (_MÉG_ nem olyan kevesen mint szeretnétek) akik nem csak szarszagú brosúrákból ismerjük a _KISEBB_ falvakban volt szokásokat. _SOHA_ nem a közvetlen hozzátartozók végezték ezeket a tennivalókat!

rodeo36 2013.05.25. 04:41:29

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: minek fürdetni? majd te megfürdesz öltöztetés után, miután a halott leszarta a kezedet amint a szoknyáját ráadtad...és amikor oldalára fektetted, hogy a kabátujját ráhúzd akkor rádfolyt a poshadt vér a száján át...szóval nagyon egészséges és gusztusos és főleg egyházi...egy négy vagy ötnapos hullát kezelni az már mesterség...ki is kell maszkírozni ?

nagysó lesz

rodeo36 2013.05.25. 04:49:25

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
ez a mese eleje nélkűl nem elég "kacagtató"...ugye tudod?

a kormány embere 2013.05.25. 09:03:37

Egyetértek a Szerzővel.
Ilyet írni,EMBER nem képes,CSAK A fIDESZ!

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 11:55:06

@alte trottel: Hülye Úr!
1200 fős településen élek, és nem családtagot írtam, hanem szomszéd, rokon, ismerős etc.etc.
Kezeltesd az szövegértelmezési nehézségeidet, ha még nem késő.
A városiak meg had fizessenek, ott van munkahely, van miből.
Ez a megoldás a faluban élő szegényeknek, munkanélkülieknek nagy segítség.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 11:59:35

@rodeo36: Istenem...mekkora az állatkert és milyen alacsony a kerítése. Miért lenne 4-5 napos hulla a háznál? Az elhunytat 1-2 órán belül kiviszik a ravatalozóba... Miről beszéltek?
Idézlek, bár nem szívesen:
" minek fürdetni? majd te megfürdesz öltöztetés után, miután a halott leszarta a kezedet amint a szoknyáját ráadtad...és amikor oldalára fektetted, hogy a kabátujját ráhúzd akkor rádfolyt a poshadt vér a száján át."

Ha a kormánynak beteg a terve, akkor te minek nevezed magad, ha ilyenek írsz pl, az anyádról?

ihajja-csuhajja 2013.05.25. 12:30:34

@Pannonymous:
Ne nagyon éld bele magad abba, hogy abszolút mértékben igazad van. A városi körülmények és a gondolkozási mód némileg eltér a tiedtől. Manapság itt, egy csirke nyakának az átvágása is komoly lelki terhet jelent, hiszen sokaknak nem kellet életük során élőlény életét kioltani. Némileg eltávolodtunk a csupasz valótól, a halállal pedig nem könnyű szembesülni. A közelségének kerülése a védekező mechanizmus.
Itt előfordulhat, hogy a temető 15-20 kilométerre van a lakástól,esetleg öt emelet magasságban. Ezt azért említem, mert hivatkoztál az otthoni ravatalozásra. (Az átlagos lakás 50 négyzetméter alatt van.) A szállítás nemigen spórolható meg. Arról is szót kell ejteni, hogy az itteni temetőkben a friss sír nem ritkán 15-30 perces sétaútra van a bejárattól, vagy a ravatalozótól. Azok az eszközök és szakmai tapasztalatok, amivel a sírba lehet ereszteni, a kellő kegyelettel, nem állnak rendelkezésre senkinek. Végül, halkan jegyzem meg, hogy az elidegenedésnek köszönhetően nagyon kevés ember rendelkezik olyan közeli baráttal és ismerőssel, akik a fentiek elvégzését (minimum 4-5 ember) elvégeznék. Sajna.)
Én azt prognosztizálom, hogy jó bevételt fog ez jelenteni az alkalmi segítőknek, akik majd valamivel olcsóbban elvállalják ezt a munkát és felvállalják, hogy minden elhunytnak rokonai és ismerősei.
A nem kellet s

kifordított nagyanyó 2013.05.25. 12:39:58

@ihajja-csuhajja: Ott a pont!
Én mami kedvence vagyok.
Régen még néztem ahogy megölik a tyúkot de ma már nem nézném.
Nem tudnám ezeket sem végigcsinálni.
Amúgymeg szállítás:Kölcsönkérünk valakitől egy platós kisteherautót a koporsóhoz?
Mert a kis családi autóba nem fér be?

Na viszlát mindenkinek.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 12:44:32

@ihajja-csuhajja: Üdv!
Végre egy értelmes és tárgyilagos hsz. Köszi ezért Neked. Tisztában vagyok vele, hogy nem mindenkinek lesz ez jó. De az itteni kommentek nagyrésze rögtön a rossz oldalát keresi a dolgoknak, és zsigerből mindennemű gondolkodás nélkül elutasítanak mindent.
Szerintem az lenne egy ilyen blog dolga, hogy érveket sorakoztassunk fel pro és kontra, aztán a végén vonjuk le a konzekvenciákat.
De sajnos azt látom, hogy itt már olyan mértékű a "vakság", hogy majdnem reménytelen...
További jó blogolást minden Vastagbőrősnek!

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.05.25. 14:41:38

Segítünk! Ha nem tudja fizetni a sírhelyét, feküdjön át egy másikba!. Belügyminisztérium.

(Én kérek elnézést).

DarthVader 2013.05.25. 15:25:34

@Pannonymous: Nomármostan. anno, nagyjából 1967-68 körül lehetett, tanúja voltam, amikor a nagyanyám falujában egy traktoros felborult a traktorral a rézsűn, és szörnyethalt. A házuk kamrájában (nem az éléskamrában, hanem a kamrának hivott melléképületben) egy ajtólapon történt a kórboncolás, mivel a faluban nem volt hullaház, és nem szállították be a városba. Kijött a kórboncnok meg a segéd, és megcsinálták. Annyit láttunk, hogy a véres vizzel teli vödröt az udvaron öntötték ki.

Gondolom, ez a hagyomány is követendő. Ha már hagyományról beszélünk, a rezsicsökkentésre is van szép hagyomány, a mécses meg a petrólámpa. Meg a gyalogjárás, meg a palatábla, meg a jégverem a hűtő helyett, meg a távirat sz SMS helyett. Annyi szép hagyomány van.

a kormány embere 2013.05.25. 16:18:49

"1-2 óra múlva kiviszik a ravatalozóba",ja! A kutyát.

Ironfist 2013.05.25. 16:49:43

@Pannonymous:
"A városiak meg had fizessenek, ott van munkahely, van miből."

Tényleg? Erre csak azt tudom mondani, hogy akkor baszd meg! Városban élek, és évekig kerestem melót, érted? ÉVEKIG! Hogy lehet valaki ilyen rövidlátó, hogy ilyet leír? Még, hogy hadd fizessünk. Vagy szerinted a rezsicsökkentés az olyan nagyon megkönnyíti az életünket? Elárulom: faszt könnyíti meg, ha egyszer miatta jóval drágább a kaja, aminek jó részét falun ugye meg tudják termelni maguknak! Városban ez kicsit nehéz, tudod? Bár, honnan is tudnád, hisz te magad mondtad, hogy faluban élsz, nektek jár az ingyenesség, mi meg csak hülye városiak vagyunk, nem? Mi fizessünk csak!
De ha már annyira nagyon éljenzed ezt a "Temesd anyádat saját kezüleg!" dolgot, akkor kíváncsi leszek, mikor legközelebb meghal valaki közvetlen hozzátartozód, bevállalod-e, hogy te mosod le, te ásod meg neki a sírt, te földeled el. Miközben a gyásztól mozdulni is aig bírsz.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 17:15:52

@Ironfist:
Több dolog van amit nem értek:
1, Városban laksz és évekig kerestél melót. Nyilván azért nem találtál, mert ami volt az nem felet meg, ilyen-olyan okból.
2, A városiak miért hiszik azt, hogy a falun olcsóbb az élet... ez sem igaz. Drágább a faluban élni.
A faluban egyetlen munkalehetőség van, az emberek 60-70%-a közmunkán tengődik havi 49000 nettóért. A másik 30-40% munkanélküli, vagy jövedelempótló támogatásban részesül, ami 21000 ft.
@DarthVader:
Ezen már túlvagyok. Nagymamám 2 éve éjjel halt meg 84 évesen álmában, mi fürdettük meg, öltöztettük fel és @a kormány embere: egy óra múlva a ravatalozóban volt. Pedig nem volt kutya.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 17:27:05

@DarthVader: A hsz-ed első feléhez nem tudok hozzáfűzni semmit... Előfordulhatott ilyesmi...
Gondolom nem arra céloztál, hogy most is ez vár ránk :D

Achmed, a hitetlen 2013.05.25. 18:01:25

"ilyet írni EMBER nem képes."
Politikus voszont igen. Az nem egy emberfaj, de mégcsak nem is egy állatfaj. Az egy idegen létforma, célja az emberiség emberségének elpusztítása.

Viccen kívül, legyen a nevük ezentúl gigantopolithicus (a leszármazottaikat itt láthatjátok: www.google.com/search?tbm=isch&q=Gigantopithecus&tbs=imgo:1&biw=1249&bih=653&sei=Tt-gUYHeAsSM7Qb4zoHYBA )

@Ironfist: falun kaját megtermelni... hát, ha nem lopkodnák el, akkor még menne is. Először közbiztonság kellene. Meg munkahelyek.

Minorkavidor 2013.05.25. 18:07:21

Itt a 2012. évi CCIV.törvény Magyarország 2013. évi költségvetéséről
www.complex.hu/kzldat/t1200204.htm/t1200204.htm
„1. § Az Országgyűlés az államháztartás központi alrendszerének (a továbbiakban: központi alrendszer) 2013. évi
a) bevételi főösszegét 15 313 816,1 millió forintban,
b) kiadási főösszegét 16 155 650,9 millió forintban,
c) hiányát 841 834,8 millió forintban
állapítja meg.”

Nos ez a temetési segély és vele összevonni kívánt másik 2 segély fajta: átmeneti és rendkívüli gyermekvédelmi támogatás együtt nem tett ki tavaly 10 milliárd ft-ot sem.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.05.25. 18:07:23

@Pannonymous:
Az egy dolog, hogy a nálatok ez még mindig szokás. Máshol már nem az. PONT

A lényeg, hogy pl. az Orbán-huszárokra (TEK), focistadionokra, és a törpecsúti többi hóbortjára költött milliárdokból röhögve biztosítható lenne továbbra is a köztemetés.

Ironfist 2013.05.25. 18:24:23

@Pannonymous:
"1, Városban laksz és évekig kerestél melót. Nyilván azért nem találtál, mert ami volt az nem felet meg, ilyen-olyan okból."

Nem éppen. Azért nem találtam, mert a hirdetések 99%-a kamu.

"2, A városiak miért hiszik azt, hogy a falun olcsóbb az élet... ez sem igaz. Drágább a faluban élni."

Tényleg? Ezt számszerűsítsd már nekem pls :)

"falun kaját megtermelni... hát, ha nem lopkodnák el, akkor még menne is. Először közbiztonság kellene. Meg munkahelyek."

Hidd el tisztában vagyok vele. Csak azért ilyen marhaságra, hogy de a városiak igenis fizessenek csak, kb ez a helyes válasz.

a kormány embere 2013.05.25. 18:30:49

@Pannonymous:
Még jó,hogy nem a kannibalizmus nemes hagyományát hozzák vissza,mert azt is megmagyaráznátok a munkanélküliség - egyébként valóban gyilkos - tényével.
Ideje lenne megállni egy pillanatra,és eltűnődni az élet nagy folyásán.
Tényleg így kell mennie a "dolgoknak",csupán azért mert néhány - magát "elitnek" nevező szarkupac - ezt ugatja,miközben a Te+Ő+én életemet rabolja?

Walter Hartwell White 2013.05.25. 18:40:05

És ezt azok szabályozzák, akik lépten-nyomon két pofára az erkölcs felkent bajnokaiként tetszelegnek. No ez aztán valóban erkölcsös, hogy oda ne rohanjak.

a kormány embere 2013.05.25. 18:46:14

@¡Viva La Onda!:
A lapátot ne felejtsd otthon a rohangálásban!
Rendes egyed a nerben csak az lehet,aki a saját sírját ássa!

DarthVader 2013.05.25. 19:36:44

@Pannonymous:

" egy óra múlva a ravatalozóban volt."

Gondolom, arra gondoltál, hogy "miután a halottvizsgálat az orvos részéről megtörtént, egy óra múlva" . Igy valóban lehet.

Nem érted az egésznek a lényegét. Folyik a harc a "mocskos multik" ellen, amibe mostmár beletartoznak a kéméynseprők meg a temetkezési vállalatok is. Majd eljön az idő, amikor a kenyérnek kell olcsóbbnak lenni meg a tejnek? (A sörre várok.) Innentől ki érezheti magát biztonságban?

Készülődik az Árhivatal. Még emlékszem rá. Majd odafent megmondják, minek mennyi az ára. Ócsó volt minden. Csak egy kiló százasszöget nem lehetett kapni 4 megyében.

Törcsi42 2013.05.25. 19:48:42

@Pannonymous:

Az hogy egy blognak mi a dolga pont nem döntöd el, és szabod meg. Majd talán pár év múlva lesz rá lehetőséged egy állami hivatalban. Ha nem bírsz várni, ajánlom figyelmedbe Észak-Koreát vagy Kínát. A baráti országokba nemsokára úgysem kell vízum.
A másik, hogy ügyesen próbálod kiélezni újra a vidék és város ellentétet. Ez Kádárnak is csak félig meddig sikerült. Viszont ismétlem, a TÉMA mesze nem ez. Hanem a szociális temetés! Ebben a vonatkozásban te még sem por és sem kontra nem írtál egyetlen érvet sem. Így hát nem igazán van mit ütköztetni.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 19:56:11

@DarthVader: Természetesen, az orvos távozása után egy óra múlva.

Hogy jönnek ide a multik? Oké, hogy folyik a harc ellenük, ezt tudom. De most nem erről volt szó.
Én eddig nem kommenteltem, csak olvasgattam a blogot, mert az ország legszinvonalasabbjának tartom. Ehhez is csak azért szóltam hozzá, mert nem értek vele egyet, ahogy a kommentek többségével sem.
Egyébként én is emlékszem az Anyag és Árhivatal minden év jan 2.-i közleményére, amikoris felsorolták, hogy mi hány forint lett...

@Ironfist: Fordítsuk meg a dolgot. Egy olyan kiadási tételt mondj nekem, ami városban van és faluban meg nincs... annak a fényében, hogy mondjuk kb kétszer annyi pénzből gazdálkodik egy városi család, mint egy falusi. Nálad a labda.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 20:02:20

@Törcsi42: Szia!
Na kellett nekem hozzászólni, itt egy újabb troll...
Hogy jön ide Észak -Korea meg Kína?
Figyelmedbe ajánlanám a földgömb nevű egyszerű szerkezetet, amin nagyon könnyen megbizonyosodhatsz hazánk földrajzi elhelyezkedéséről...

a kormány embere 2013.05.25. 20:05:35

@Pannonymous:
A falusiak nettó hülyeségének elviseléséhez,kétszer annyi nyugtatóra van szükség,mint amennyit páleszre költünk.
Személyes tapasztalás.

ihajja-csuhajja 2013.05.25. 20:07:19

@a kormány embere:

Egyszerűen nem értem, miért kell ilyeneket beszólni?

a kormány embere 2013.05.25. 20:19:34

@ihajja-csuhajja:
Egyszerűen nem értem,mi értelme a falu-város "ellentétet", még ma is keverni?
Ha már ugyanabban a szarban dagonyázunk.
Mondom ezt ,mint olyan "pösti",aki falun él.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 20:22:44

@a kormány embere:
Oké, mentem nézni a Bl döntőt... a nyugtató árakról meg ne nyiss velem vitát, mivel igen közel áll a munkámhoz a gyógyszeripar, mondhatni az a munkám, ergo remélhetőleg nekem nem lesz szükségem "szociális temetés" igénybevételére. De bármerre nézek, szinte mindenhol...
További szép estét Nektek is!

Ironfist 2013.05.25. 20:53:50

@Pannonymous:
" Fordítsuk meg a dolgot. Egy olyan kiadási tételt mondj nekem, ami városban van és faluban meg nincs... annak a fényében, hogy mondjuk kb kétszer annyi pénzből gazdálkodik egy városi család, mint egy falusi. Nálad a labda."

Egészen elvakultan gyűlölöd a városiakat, nem tudom, mi az oka, nem is érdekel, de ettől még ordas nagy faszság, hogy a városban az emberek gazdagabbak. Miért kellene olyan díjtételnek lennie városban, ami falun nincs ahhoz, hogy ugyanolyan legyen az életszínvonal? De ha nagyon akarod, akkor mondok neked pár ilyet:
-disznóhús
-csirkehús
-tojás
-tej
-zöldségek
-a munkábajárást nem lehet gyalog/biciklivel elintézni a legtöbb helyen, és csak a távolságit fizetik. Tudod mennyi egy havibérlet a helyi volánra, csak azért, hogy dolgozhass? Nem, honnan tudnád, hiszen nem vagy városi, és biztos vagyok benne, hogy nem is érdekel, csak hajtogatod, hogy deamocsokgazdagvárosiakfizessenekcsak. Gratulálok.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.25. 21:43:33

@Ironfist: Szünet van a Bl meccsen, ej de jó kis derby :)
No lássuk: Semmilyen élelmiszer nem olcsóbb. A közlekedés meg lényegesen drágább falun.
Tudod te, hogy egy 20-30km-es havibérlet mennyibe kerül, mind a Máv és a Volán járataira?
A gázra távhőre volt rezsicsökkentés... A tüzifára meg a szénre volt? Ugyanis falun már régen luxus a gázfűtés. Nálunk 1 kg kenyér 300, a Tescoban mennyi is?
Nem gyűlölöm a városiakat, ezt Tőled hallom először. Van akit-akiket gyűlölök, de az nem tartozik ide. És jó magam is városi voltam, sőt egészen pontosan fővárosi.
Meddő a vita és nincs is értelme, hagyjuk.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2013.05.25. 23:18:11

@Pannonymous: Parkolási díj.
Egy olyan tétel, amit falun biztos nem kell fizetni.
:-)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.25. 23:18:56

marhasag ez a felhaborodas
250e van felreteve hogyha meghalsz akkor a leszarmazottaid elfoldeljenek, vagy nincsen?
van akkora erteku ingatlanod hogy az onkuri az packazhasson a fillerbaszo retek leszarmazottaiddal ha surmantani akarnak es az allammal akarjak fizettteni a temesest?

ha a fenti valaszra barmalyikre igen a valasz akkor szamodra ez nem opcio, hagyd meg a szovegertelmezest a jogaszoknak, elvegre mindent a torvenyben pontosan le kell irni akar ugy erzed hogy EMBERI vagy nem emberi

alte trottel 2013.05.26. 01:40:58

@Pannonymous:
Fitiszfüzikemadárka, valaki csúnyán ellopta a nickedet!

"Akkor is működött, sőt faluhelyen MOST is mosdatják és öltöztetik a halottaikat, mielőtt elviszi a vállalkozó (hullarabló), aki visszaél azzal, hogy "olyankor " nem illik spórolni..."
"Sőt a nagyszüleim még a saját házunk szobájában voltak felravatalozva és ott sirattuk el a házban-udvaron... A bajban az ember nincs magára hagyatva, mindig vannak segítő kezek a közelben, ezért van a család, ismerős, szomszéd, rokon... Vagy nektek nincs családotok? Üvegbúra alatt éltek?"

Vagy az ungabunga törzs egyik kies nádkunyhójában éldegélsz, ott Felső-Volta külsőn? Akkor viszont _MAJDNEM_ érthetően írsz magyarul.

Ironfist 2013.05.26. 09:23:12

@Pannonymous:
"No lássuk: Semmilyen élelmiszer nem olcsóbb. A közlekedés meg lényegesen drágább falun."
Miért csinálsz úgy, mint aki nem érti? Megtermeled magadnak! Vagy szerinted drágább kimenni a kertbe, és leszedni, mint elmenni a boltba, és megvenni, mert más lehetőséged nincs?

"Tudod te, hogy egy 20-30km-es havibérlet mennyibe kerül, mind a Máv és a Volán járataira?"
Tudom, mivel fel kellett ingáznom sokáig Budapestre munka miatt - jaa, nyilván Tatabányán rengeteg a munka, azért, nem?

"A gázra távhőre volt rezsicsökkentés... A tüzifára meg a szénre volt? Ugyanis falun már régen luxus a gázfűtés."
Ne gyere már nekem ezzel a rezsicsökkentéssel! Pontosan tudod, hogy épp emiatt a buzi rezsicsökkentés miatt drága az élelmiszer, meg sok más is! A gázfűtés luxus? De gondolom a szélessávú internet nem...

"Nálunk 1 kg kenyér 300, a Tescoban mennyi is?"
Beszarsz, de 300 forint körül van.

Viszont kérdeznék valamit. Ha ennyire sokkal drágább neked a falun élés, és a városban mennyivel olcsóbb volt, és ezért még panaszkodsz is(!), akkor 1.- miért költöztél faluba? Önszántadból akartál direkt többet fizetni? 2.- Mi akadályoz meg abban, hogy visszaköltözz a városba?
És feltételezem továbbra sem vagy hajlandó sem visszavonni, hogy "a városiak fizessenek csak!", sem bocsánatot kérni érte. Csak azért kéne többet fizetnünk, mert nem akarom személyesen eltemetni azt, aki a közvetlen környezetemből eltávozott... Ez gusztustalan. És ha hiszed, ha nem, nekem is van sok ismerősöm falun, de érdekes módon egyik se tud arról, hogy ott mindenki a saját rokonnak ásná a sírt, saját halottat öltöztetne, mosdatna...

Micimackó, a csekély értelmű medvebocs 2013.05.26. 11:06:49

@Deepthroat:
"Hogy történhetett meg 2013-ban Európában, hogy MEGINT a legvidámabb barakkban élünk!!!?? "

Hát ha neked ez a barakk vidám....:(

Micimackó, a csekély értelmű medvebocs 2013.05.26. 11:28:54

@Pannonymous: Melyik faluban tapasztaltad az általad leírtakat? És főleg mikor? Elmúltam 60, faluhelyen nőttem fel, de közös pálinkázós sírásásról soha nem hallottam. Otthoni halottmosdatásról-öltöztetésről igen, az természetes volt még gyerekkoromban az otthon elhunytaknál, de a sírásás-búcsúztatás-leengedés-hantolás az nem, arra ott volt a sírásó és a pap.

Micimackó, a csekély értelmű medvebocs 2013.05.26. 11:40:03

@Pannonymous: Ne haragudj, ez sántít. Csak az orvos adhat engedélyt az elhunyt elszállítására, és ki kell várnia 2 órát, mielőtt ezt megadja (hogy miért pont ennyit, azt nem tudom). És a temetkezési vállalkozót sem akasztod le azonnal a szögről, hogy no most akkor tessék máris elvinni. Édesanyám otthon halt meg, megmosdattuk-öltöztettük, jött az orvos, kiadta az engedélyt, utána hívhattuk csak a halottszállítót. Ez nem 1 óra.

Achmed, a hitetlen 2013.05.26. 12:13:29

@Geza: Jajj, Géza!
1. Ne adj ötleteket!
2. Ne keverd már, a patkány egy gerinces állat (a Tankcsapda is megénekelte: "patkány vagyok de nem féreg"), a politicorattus csak a nevében patkány, igazából gerinctelen izé (nem akarok kifejezőbb jelzőket rájuk aggatni, mert ebéd előtt vagyunk, maradjunk a féregnél), még csak humanoidnak sem nevezném, bár némelyikük kinézete tényleg megszólalásig hasonlít az emberére. Megszólalás után viszont már nem.

@Micimackó, a csekély értelmű medvebocs: ez milyen jó nick! :)

Törcsi42 2013.05.26. 13:08:46

@Pannonymous:

"A troll az internetes szlengben olyan személy megnevezése, aki provokatív, ingerlő módon, tárgyhoz nem tartozó üzenetekkel bombáz egy online közösséget."
Bővebben itt:
hu.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)

A fenti meghatározás alapján és a hozzászólásaink tükrében, amelyek mindenki számára láthatóak, és azt figyelembe véve, hogy az előző bejegyzésem második felét teljes mértékben, átlátszó módon, figyelmen kívül hagytad, itt mindenki számára világos lehet, hogy ki kicsoda.
De nem fáradtság, bemásolom a második rész lényegét.

"Viszont ismétlem, a TÉMA mesze nem ez. Hanem a szociális temetés! Ebben a vonatkozásban te még sem pro és sem kontra nem írtál egyetlen érvet sem. Így hát nem igazán van mit ütköztetni."

A következő 4 hozzászólásodban sem volt a témaindító bejegyzéshez szorosan kapcsolódó megjegyzésed, sem mellette sem ellene. (Amelyet korábban, a "Vastagbőrősök"-töl oly bőszen hiányoltál.)
Viszont, ha bár a korábban felvetet kérdéseimre nem is kaptam választ, adok újabb gondolkodni valót. Hátha most felhomályosítasz a témához kapcsolódóan, hogy ez szerinted mért is jó/rossz az embernek, mért is hasznos/káros az országnak.
A tervezett szerint, a szociális temetésre külön parcellában kerülne majd sor. Ha egy "polgárnak" az évek alatt, megváltoznak az anyagi körülményi, a már megváltott sírhelyre, amiben már korábbi hozzátartozók vannak, így nem tud majd temetni? Olyanról ne is álmodjon a csóró ,hogy az édesanyját az édesapja mellé helyezze? Ja, úgysem tudja segítség nélkül megbontani a több mázsás sírkövet. Vagy adja el azt is? Vagy gyorsan minden mély-szegénységben élő (~1M fő) írjon végrendeletet a hamvasztásáról? Akkor a hátrahagyottak megússzák ezt a TOR-turát?
Ha nincs sírkő, a megbélyegzés szégyenérzete hogy a "szegények parcellájába" jár majd mindenszentekkor a hozzátartozó, ezek után már csak örök részvét nyilvánítás a "segítő kéztől" ?
Apropó hamvasztás. Azért remélem mint amatőr néprajz kutató, azzal tisztában vagy, hogy a magyar Római Katolikus Egyház nem is olyan régen (1968ig) még igencsak ellenezte azt. Egy nem vallásos ember is válaszol erre a kérdésre. Hogyan legyen azután. De ma is vannak olyanok akik számár ez nem kérdés.
Ma élő atya tanítása szerint:
"A halotthamvasztás a kereszténységtől idegen világnézetből származik, és szigorúan elutasítandó, még ha ezt az új egyházjog (can. 1176 §3) meg is engedi."
Vagy egy hithű csóró katolikus, még halálában is keményen rábaszhat? De elég ha az elhunyt szimplán csak úgy gondolta, koporsós temetést szeretne. A szegény örökös - "meg a faszom, nem hagytál rám semmit, elégsz a gecibe"
Vagy eszi a lelkiismeret furdalás, hogy ezt az utolsó kívánságát sem tudta teljesíteni?

A teóriáddal szemben, hogy ne csak "zsigerből elutasítsak" mindent, és a dolgok "rossz oldalát" keressem.
Egyetértek azzal, hogy az elhunytakkal kapcsolatos rituálékban való részvétel, igen is segíthet feldolgozni a gyászt. Ha ezeket törvényileg szabályozzák, lehetővé teszik azok számára akik igénylik, még támogatom is javaslatot. De közvetve rákényszeríteni ilyenre egyetlen embert is, nem hogy nem humánus, de kínzás, ebből következően bűntett.

Bónusz kérdés:
KSH adat, hogy a lakosság 75% nem képes havonta félretenni annyi pénzt ami a váratlan kiadásokat fedezné. A legutolsó népszámlálás szerint ~3 millió ember élt falvakban. Ezekből adódóan, létezik olyan városi akinek nincs pénze?

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2013.05.26. 13:14:20

@Pannonymous: Te vagy valami rendkívüli módon elmaradott helyről írsz vagy csak össze-vissza dumálsz, én 1000 fő alatti kis faluban éltem a közelmúltig (ráadásul Borsodban) és a száz évvel ezelőtti temetkezési szokásokat még csak hírből sem ismerik, legalább ötven éve nem volt olyan a környéken sem amiről te írsz.....

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.05.26. 14:32:55

@Pannonymous:
"A gázra távhőre volt rezsicsökkentés..."
Parasztvakítás. A lakosságnál csökkentik-->a szolgáltató a nagyfogyasztókon (pl. pékek) leveri a veszteségeit = a pék 300 banándollárért adja a kiló kenyér.
A kör bezárult.

"Nálunk 1 kg kenyér 300, a Tescoban mennyi is?"
Ott is annyi a fehér vagy félbarna. Max. valamilyen akció keretében csökkentik az árát, egy adott ideig.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.26. 15:32:32

Sziasztok!
Most olvasom a rám zúduló össztüzet, lenne pár búcsúzó gondolatom Hozzátok.
Külön-külön mindenkinek nincs értelme.
-Nos, akármennyi a fizetnivaló azt könnyebb teljesíteni, ha van munkahely ezáltal jövedem.
-Városban az emberek nagyobb százaléka dolgozik mint faluban.
-Mivel több ember él és dolgozik városban mint faluban, ezáltal a városi embereknek több jövedelmük van.
-A falvakban sem termelhető meg szinte semmi, mert nem éri meg. Egy házikert megművelése éves szinten kb 50 ezer forint. Szántás, tárzsázás-rotálás, vetőmag, növényvédelem...
-Azon mazochistáknak akik mégis megpróbálják, azoktól meg ellopják.
Aki hajnalban írt 2 előtt nekem, annak üzenném, hogy van egy nagyon jó gyógyszer alvászavarokra. Azoknak a pilótáknak is ezt adják, akik időzónákat repülnek át és nem álmosak holott már aludniuk kellene. Nem okoz függőséget és nincs mellékhatása. A neve Stilnox.
Ha két hétig nem múlik az álmatlansága, menjen el a háziorvosához.
Szebb jövőt !

Ironfist 2013.05.26. 17:16:00

Írtam egy jó hosszú kommentet, minden mondatodat tételesen megcáfoltam (megint), de az utolsó szónál elszállt az egész. Úgyhogy csak annyit írok megint, hogy lehet megsértődni, és elvonulni, ettől még nincs igazad.

labrabbit 2013.05.26. 21:51:26

Nem értem a nyafogást. A gyászoló kényszer-temetkező megkapja a munkavédelmi, járványügyi oktatást. Még annyi módosítás kéne, hogy erről adjanak. papírt is. Így egy szegényt csak egyszer kell kioktatni és felszakmásítva visszavezethető a munka világába.
Ol
Az egyházak gondolom ingyen. szolgáltatnak nyilván mivel a hívek lelki üdve/örök kárhozata a cél. Ugye?

f.m.j. 2013.05.27. 08:39:19

hú, régen jártam itt, mostmár csak olvasom hébe-hóba a blogot...

valaki legyen már olyan barátságos, és világosítson fel, hogy miért is van erre a törvényre szükség?
Én egyszerűen elképzelni sem tudom, hogy mosdassam, öltöztessem, mittómén mit csináljak egy szerettemmel, aki nem él, nemcsak finnyából, hanem mert ... kell ezt magyarázni?
Ha már így "elkényeztettek", -hogy régóta vállaltok csinálják ezt,- tudom, hogy régen, 100 éve, így volt, de a mai Budapesten, nagyobb városokban ezt elképzelni sem tudom.
Régen ennek megvolt a kultúrája, gyökere, ami mára kiveszett, elvesztettük, nem tudjuk hogyan tegyük könnyebbé ezt a fájdalmas eseményt. Ma már nem úgy siratunk, nem olyan a szertartás, mint régen, amikor az emberek saját maguk temették halottaikat, ők még tudták, hogy mi mit jelent abban a siratásban, így élték túl. Mi hogy fogjuk?...

Amúgy, nagy általánosságban: döbbenet amit művelnek ezek a szarjankók

protézisesh 2013.05.27. 09:01:30

nem olvastam végig az összes kommentet, de pár gondolat:

1.) a temetés régen is a család dolga volt (talán még az 50es-60as években is!), ugyanúgy, mint a szülés segítése, a menyasszony felöltöztetése, a lakodalom, az építkezés, a disznóvágás, az aratás... Ezt SOHA nem apa-anya végezte egyedül, de volt a családi-baráti-ismeretségi körben mindenre ember. Az élet mérföldkőnek számító eseményeinél a tágan értelmezett CSALÁD mind összegyűlt, együtt élték meg az örömteli és a fájdalmas eseményeket is.

2.) üres ajvékolás és/vagy libsibolsi értelmiségi lázálom az, hogy Mariska néni majd egyedül kaparja el a papát. Nem kötelező, csak egy lehetőség.

3.) Viszont a jogszabályok jelenleg szolgáltató igénybevételére köteleznek. 10 másodperc guglizással ezek az árak jöttek elő:

Koporsós temetés tételei:
Elhunyt budapesti temetőbe szállítása: 12.700 Ft
Koporsó kárpitozással együtt: 49.500 Ft-tól
Szemfedő: 4.300 Ft-tól
Koporsóra név feliratozás: 4.950 Ft
Sírjelző: 5.550 Ft-tól
Sírjelző névtábla: 3.830 Ft-tól
Ügyintézési díj: 9.900 Ft
Egészségügyi kellékek: 4.170 Ft
Összesen fizetendő: 94.900 Ft-tól

Vagyis százezer forint automatikusan ugrott a zsebből, ha a legolcsóbb koporsós temetést kéred. Ehhez még jön 2-4 napi hűtési díj (8-10e/nap, télen is fizetendő!!!). Látható, hogy a halál a szegény embernél nem megváltás, csak egy újabb gond.

Igen vannak családok, ahol az unokatestvérek, nagybácsik értenek az ásóhoz, (nem mondom, hogy a kertásás és a sírásás egy kategória), és ha kell, megteszik amit meg kell tenniük.

Nem annyira elrugaszkodott ötlet ez, mint amennyire első látásra tűnik... A rezsicsökkentés sokkal nagyobb gáz, oszt annak mégis "mindenki" örül.

ihajja-csuhajja 2013.05.27. 09:44:57

@protézisesh:

Hogyan is van ez?

a) Szociális koporsós temetés Bp-i kórházból történő szállítással:

Szociális komplett tartalma: koporsó, szemfedő, lepedő, pvc zsák, eü. kellék, sírjelző, sírtábla, lezáró csavarok.
Szociális komplett 52.603 Ft

Budapesti kórházból szállítás 17.557 Ft
Sírásás - hantolás 20.936 Ft
Sírnál történő temetés lebonyolítás (4 fő) 9.918 Ft
Ügyintézés 6.109 Ft

Összesen: 107.123 Ft

b) Szociális koporsós temetés, lakásról történő szállítással:

Szociális komplett 52.603 Ft

Lakásról történő szállítás 10.363 Ft
Sírásás - hantolás 20.936 Ft
Sírnál történő temetés lebonyolítás (4 fő)9.919 Ft
Ügyintézés 6.109 Ft
Hűtés az eltemetésig 4.578 Ft
Összesen: 104.508 Ft

Az árak nem tartalmazzák:
- Kórházi hűtést
- Sírkő szétszedést

2013.05.27. 10:50:19

inkább kiásom a sajátom, csak ki temeti be?

Ironfist 2013.05.27. 11:18:53

@f.m.j.:
" Ha már így "elkényeztettek", -hogy régóta vállaltok csinálják ezt,- tudom, hogy régen, 100 éve, így volt, de a mai Budapesten, nagyobb városokban ezt elképzelni sem tudom."
Nem tudtad? A városiak fizessenek csak! :D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.27. 11:50:57

ha nem lenne liberalizmus, nem halnának meg az emberek, és nem kellene a halottakon élősködő liberalista karvalytőkéseknek fizetni a temetésért. a kormány csak a liberalizmus okozta károkat enyhíti! ajvékoljatok csak libsik, az jelzi, hogy minden jól megy!

ghost recon 2013.05.27. 11:52:43

@mavo:

Uhh! Nyugalmazott tanár személyesen?

kifordított nagyanyó 2013.05.27. 12:05:41

@Pannonymous: Nem.Ez egy olyan blog ahol a szerzők megírják az általuk pofátlannak tartott dolgokat.
Aztán a kommentelők vagy velük anyáznak,vagy azt mondják,hogy mellélőtt ez a poszt.
De általában velük anyázunk.
És ez a blog minden oldal hülyeségét megírja.

VT Man 2013.05.27. 12:24:12

Vastagbőr posztoló megbukott a PISA tesztből!

Olvasás-szövegértés első osztály:
"AZ ELTEMETTETŐ VAGY AZ ÁLTALA FELKÉRT SZEMÉLY..."

Hol mondja ez azt, hogy csak családtag lehet? A "felkért személy" lehet bárki!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.27. 12:30:25

@ghost recon:

miért, ezt ő komolyan is leírta volna?

kifordított nagyanyó 2013.05.27. 12:38:26

@VT Man: Látom ma téged osztottak be mindenhova.

CyberDog 2013.05.27. 12:50:07

Na, jó az összes hozzászóláshoz csak egy kommentem van.
ÁSD EL MAGAD VIKTOR!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.05.27. 13:27:17

Egy érzéketlen állat volt aki ezt a javaslatot így összerakta.
Persze terelésnek kiváló, de eléggé elrugaszkodott az élettől, a kivitelezhetősége pedig szánalmas.
Városban, ahogy majd a kordén végigtolja valaki a panel 4. emeletéről lehurcolt holttestet és berakja az előtte általa kiásott, kicsákányozott sírba.
Életszerű, tényleg...
Dögöljön meg az a barom és a disznók zabálják fel, akiben ez a verzió egyáltalán felmerült és volt bőr a pofáján ezt a szart leírni.
Tudom, valami kis túlfizetett kis tetű jogász volt, aki életben még a MUNKA fogalmával sem találkozott, nemhogy tudná mi is az.
Ma ezek a kis férgek osztják az észt a tisztességről, munkáról, becsületről. Hihető... :(

kifordított nagyanyó 2013.05.27. 13:59:54

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: Mi van toleránskám,nem tetszik a rendszer?:))
De ebben tökéletesen igazad van!

ketroot 2013.05.27. 14:30:56

Szomorú, hogy van olyan ember, akinek a fent leírtak elfogadhatóak, így 2013-ban.

labrabbit 2013.05.27. 14:34:40

@protézisesh:
"Regen is voltak a faluban halottakra szakosodott nok (tobbnyire) akik nemi javadalmazasert segitettek.
A szocialis temetes utan azonkormi ugyanugy benyujtja a szamlat, nem? Csak ez olyan uzsora ahol a kamat a meltosag.

Ironfist 2013.05.27. 15:29:20

@VT Man:
"Hol mondja ez azt, hogy csak családtag lehet? A "felkért személy" lehet bárki!"

Felkérlek, hogy gyere, és temesd el a nagyapámat, ha meghalt már szegény. Jaaa, hogy nem vállalod ingyen? Miért nem? Szociális, bazmeg!

Horizont 2013.05.27. 21:01:49

Akiket Orbán megment azoknak annyi! Áshat, vagy ásathat!
Szerintem arról van szó, hogy az emberek szegényednek, a temetés meg drágul. És sokan nem tudják eltemetni a hozzátartozójukat. Ezért szociális temetést kérnek. Ami pénzbe kerül az államnak. És ezt megsokallották az urak! A szociálisan érzékeny drága uraink, elvtársaink! A felcsúti stadion árnyékában tényleg drága dolog ez. Nem lesz "Nemzeti temetés" ? Nagy biznisz ! Tessék csak tessék! Az más kérdés, hogy tényleg drága egy temetés kihasználják és visszaélnek azzal, hogy végül is (majdnem) mindenki eltemetteti a hozzátartozóját. Miért nem lehet 3 kategóriába rakni? Egy nagyon olcsó, egy közepes és egy drága puccost családi sírbolttal!
Eszükbe jutott-e az, hogy pl. él köztünk egy nagyon idős aranyos bácsi meg néni. 90 évesek. A gyereküket eltemették, vagy nem is lehetett, rokon nincs, pénzük nincs, és meghal egyikük. És akkor elmegy az aki életben marad segítségért az önkormányzathoz és ezt kapja! Bravó, gratulálok! Meg a sok együttérzésből megbukott kommentelőnek is.

protézisesh 2013.05.28. 07:42:48

@ketroot: @Horizont: @Ironfist: @Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...: meg a többiek...

Egysíkúan, egyoldalúan nézitek ezt az egészet. Igen, az Andrássy úri 400m2-es , 3,80 belmagasságú palotájába beleözvegyült Hovácsekné nem fogja maga elkaparni a zurát, városban nem működik ez a megoldás.

Értelem szerűen nem a sokmilliós márvány-gránit mauzóleumokat emelő nagypolgárság a célközönség, de megint nem tudtok kilépni a főváros-belvárosi nézőpontotokból, ami remek alapot nyújt a libsibolsiromkocsmás jelzők megszerzéséhez. :(

Higgyétek el, vidéken (főleg a szegényebb vidékeken sokkal inkább működik (működne) a család általi temetés, mint a jelenleg _KÖTELEZŐEN_ igénybe veendő hullarbló bt-kft (jószív-szentszív-kegyelet virágai-stb), akik igen csúnya vastag ceruzával írják a számlát.

Ironfist 2013.05.28. 09:26:51

@protézisesh:
Igaz, elmondtam már, hogy tatabányai vagyok, de ne zavarjon. Nekem nincs semmiféle fővárosi-belvárosi nézőpontom, utálom Budapestet, de ha nem akarom személyesen eltemetni a közvetlen családtagjaimat, akkor egyből libsibolsi vagyok? Mész te a picsába, érzéketlen fasz!

ihajja-csuhajja 2013.05.28. 10:15:16

@protézisesh:

Nagyon szép, kreatív, önbemutató és önkifejező, már-már Lencsés Pistai magasságokban szárnyaló alkotást sikeredett ide varázsolnod. Köszönet érte.

kifordított nagyanyó 2013.05.28. 10:23:55

@protézisesh: Mi van veled már megint?
Általában normális vagy de néha nagyon fura tudsz lenni.

Törcsi42 2013.05.28. 10:32:53

@protézisesh:

Érdekes én csak város - falu "ellentétet" olvastam. A Fővárost te hoztad fel most elsőnek. Attól hogy vidéken sokkal inkább működne, az általad említett fővárosban akkor szerinted meg sokkal inkább nem? Ha ezt elfogadjuk akkor a fővárosi/városi szegények le vannak szarva a jogalkotó szerint? A fővárosi/városi szegények szerinted megérdemlik? Miért is?
Olyan alapvető tényeket mint a fokozódó urbanizáció, az elidegenedés, a modern ember halálhoz való viszonya, már figyelembe sem vesz?

A jogalkotónak (államháztartást kezelőknek= kormánynak) mi is a haszna abból ha a kérelmező, saját maga vagy az általa felkért személy, részt vesz a szociális temetésen? Mert ilyenkor ügye anyagi haszna nem lesz. Lesz erkölcsi? Mi ez népnevelés? Azért ez még mindig sokknak ismerős, mikor felülről mondták meg, "szerintük" mi a helyes.
Vagy netán már a jogalkotó is úgy számolt, hogy ezt úgysem veszik igénybe és ezzel forrásokat lehet megtakarítani?

Ha újra"liberalizálják" ezt a piacot is, a kommunista népnevelő ideológia szerint, még kikre is igaz a libsibolsi jelző?
Az aktuális árakról itt (ihajja-csuhajja 2013.05.27. 09:44:57) már választ kaptál. Amiből kiderült, hogy a szociális temetés ~10ezer forinttal többe kerül majd, mint a "hullarabló bt. kft" nél. A "csúnya vastag ceruza" a számla írásánál kinél is lesz?

kifordított nagyanyó 2013.05.28. 11:18:15

@protézisesh: Nem baszd meg!Itt az a probléma,hogy részben miattuk tartunk itt,hogy egy temetésre se futja.
Erre ők kitalálják ezt!Ez a probléma.
Nem hagyománytisztelet hanem csóróság miatt kell ezt csinálni.
És ez gáz!

ihajja-csuhajja 2013.05.28. 12:12:17

@kifordított nagyanyó:

Ki van ez fundálva. Nem a csóróság, a nem a megtakarítható pénz, nem a temetkezési vállalkozások "szemérmetlen" haszna, hanem az, hogy mindenki tudja hol van a helye. Ennek köszönhetők a központilag kiadott jelszavakkal beégetett címkézések, megbélyegzések. Majdnem minden erről szól. Ki kell irtani az önérzet, az individuum, az önálló gondolkozás és cselekvés írmagját is.

Horizont 2013.05.28. 16:44:24

@protézisesh: Ha már egysíkúsággal vádolsz minket nézz már magadban! Bár a tied nem egysíkú hanem egyszerűen értelmezési probléma. A Fideszt se érted a rendeletével és minket sem!
De a "libsibolsiromkocsmás jelző"-ig sikerült eljutnod! Bravó!
Na nekifutok még egyszer hátha te is megérted miről is van itt nagyban szó. Bár kétségeim vannak! Tehát az emberek nagyon nagy iramban szegényednek el! Nem te, mert neked erről halványlila elképzelésed sincs. Már mint a mélyszegénységről! Tehát a mélyszegénységben élőknél ahol képzeld el még éhezni is szoktak, meghal a családban valaki. Nincs pénz temetésre ezért az önkormányzattól szociális temetést kérnek. Ahol van pénz térkövezésre, szökőkutacskákra, 40 cm-es kilátókra meg kitudja még mi a francra, de a kisemberre nincs. Sőt állambácsi is begerjedt és sokallja a megszaporodott szociális temetések számát, mert nem úgy van az még a végén a felcsúti stadionba 10 székkel kevesebb jut. Tehát kikötésekkel hajlandó csak segíteni a temetést a drága jó együtt érző állambácsi, még drágább Viktorunk. Hogy ő spórolhasson a kisemberen ezért mindent el kell végeznie önmagának és akkor abban az esetben segít. Ha segít.....Vagy elriasztja az illetőt, aztán hogy hová "teszi" a halottját a szegény ember mossa kezeit! Ő felajánlotta a segítségét. Senkit nem hagy az út szélén, az árokparton, Ócsán, sőt a sír szélén sem ! Röhögnöm kéne, ha nem lenne kibaszott szomorú és siralmas az egész!
Kár, hogy te ebből az egészből egy büdös szót se értettél meg..... Nem szeretnék olyat kívánni, hogy éld át a helyzetet és akkor majd felfogod.
Ha Orbán annyira segíteni akarna akkor faragjon le a "rendes" temetés rezsijéből is ha már annyira benne van..... De ne úgy, hogy induljak ásni.....

Horizont 2013.05.28. 19:50:10

@kifordított nagyanyó: Köszönöm! Nagy öröm manapság ha megértik az embert, pláne ha egyet is értenek a mondanivalóval :))) De hogyan lehet, hogy még mindig ennyi csökött agyú ember él köztünk? Hány év és hány ökölcsapás kell, hogy magukhoz térjenek? És miért csak az érdekli őket, hogy nekik jó legyen??? A többiek meg dögöljenek meg?

kifordított nagyanyó 2013.05.28. 20:09:29

@Horizont: Nem tudom.Ez a farok eddig egyszer volt ilyen.Amúgy normálisabb szokott lenni.
Na jóéjt!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2013.05.28. 20:58:48

@Horizont:

Ha igazán segíteni akarnának, azt mondanák, hogy dolgozza le az ember közmunkában a temetés árát. Persze csak ha életkora és egészségi állapota engedi.

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.28. 21:46:07

Üdvözlök Mindenkit!
Csak pár perc erejéig maradnék...
@Horizont: A 90 éves házaspáros példa életszerütlen, mivel nyilván van akivel eltartási szerződést kötöttek az ingatlanjuk ellenében. Meg, ha unokák és család hiányában nem volt hová költeniük a kettejük nyugdíját, akkor biztosan megvan a temetés ára...

@laspalmas: Te is pontosan tudod, hogy mennyit ér a közmunka. Én minden nap látom, hogy a közmunkás csapatnak csupán egyetlen dolga van egész nap: mégpedig annyi, hogy elbújjanak a többi ember szeme elől, akiknek nem jutott közmunka vagy nem elég csókosak a polgármesternél. Ilyen erővel akár le is ülhetné fogházban napi 5000-ért a temetés költségét...

protézisesh 2013.05.29. 08:41:02

@Horizont: mielőtt nagyon beleélnéd magad: én aztán teli torokból a narancsbolsevista rendszer ellen vagyok, és tudom, hogy a fő probléma a szegénység. De azt is látni kell, hogy akármelyik kurmány, akármennyi pénzt önt a rendszerbe, akik mélyszegények, azokat nem tudod egyik jelenleg ismert módszerrel se kirángatni. Borsod meg Banglades annyiban különbözik, hogy az utóbbiban nincs tél. Hiába adsz havonta x összeget, a 3x is kevés lenne. Arról nem beszélve, hogy az én nézőpontom szerint a Felcsút-FC aréna meg a segílyke az pontosan ugyanaz a kategória: Az én adómat ne költsék ilyenekre!

A nagyobb gondot viszont ott látom, hogy jelenleg egyik parlamenti vagy azon kívüli erő sem alkalmas az ország irányítására, szóval valszeg marad a szavazzfasszal, vagy a kétfarkú kutya párt... :(

Ironfist 2013.05.29. 10:10:43

@Pannonymous:
"mivel nyilván van akivel eltartási szerződést kötöttek az ingatlanjuk ellenében"
Na erre már nem is tudok mást mondani. Elég elvarázsolt világban élsz.

"Meg, ha unokák és család hiányában nem volt hová költeniük a kettejük nyugdíját, akkor biztosan megvan a temetés ára..."
Egyre elborultabb vagy, baszkikám.

kifordított nagyanyó 2013.05.29. 11:26:42

@Pannonymous: Azért mert az én nagyszüleim ezt meg tudták tenni,nem biztos hogy ez mindenkinek összejön.

öregember a kocsmából 2013.05.29. 11:47:06

@Pannonymous: Meg, ha unokák és család hiányában nem volt hová költeniük a kettejük nyugdíját, akkor biztosan megvan a temetés ára...

Másfél éve temettük a mamámat 84 éves korában 300.000 ft volt. A férje már 24 éve meghalt 58 éves korában. Tudod hogy lett megoldva a pénz előkerítése? Mert igaz hogy egyedül élt a lányát( anyám) meg az unokáját (én) már az utolsó 10 évbe nem igen tudta anyagilag támogatni mert a jónak mondható 89.000 ft nyugdíjból csak a gyógyszere elment havonta minimum 30.000ft + a rezsi alsó hangon is 10.000 ft volt úgy hogy víz,gáz,villany meg egy kábeltv volt nála. Gáz csak a főzéshez meg a fürdő melegítéséhez illetve vízmelegítéshez kellet a fürdöbe, mert amúgy fával fűtött télen ami a végén már 80-90.000 ft tehát arra is össze kellett gyűjteni évközbe.

Ezek után örült ha hónap végére maradt annyi amiből megélt nem hogy még félretudjon tenni úgy hogy azért még 84 évesen is baromfikat tartott meg kertet gondozott hogy ne mindent a boltba keljen megvennie , ép ezért mindig azt mondta anyámnak hogy egyedüli örökösként igazán megteheti hogy eltemeteti ami jogos is volt.

Viszont tudod hogy sikerült eltemetni mert azért minket se vett fel a pénz? Úgy hogy tudtuk mit örököl anyám és annak alapján egy ismerőstől kértünk kölcsönt pénzt a temetésre hogy majd az öröklés után a pénzért az egyik örökölt földet megkapja. Úgyhogy gondold át ezt a demagóg dumát hogy azok tudnak félretenni, mert vannak olyan nyugdíjasok akik még ez alatt a szint alatt vannak na akkor ők miből tegyenek félre?

Terézágyú 2013.05.29. 14:29:54

"Farkas Sándor (Fidesz) elég durva a "Nem gondolom, hogy nekem temetőcsősznek kéne lennem, van más foglalkozásom."

Igen, és tudjuk is, hogy mi a foglalkozásod, de azt nem írjuk le, mert megsértenénk vele a mocskos tolvajokat.

Horizont 2013.05.29. 15:49:16

@Pannonymous:
Életszerütlen a példám????? Biztos vagy te ebben? Na akkor javaslom szagolj ki egy kicsit a való életbe!Még enyhe is amit írtam!

@laspalmas:
Igen ez egy nagyon jó ötlet lenne ha jól működne az a rohadt közmunka. Pedig mennyi "dolog" lenne egy -egy városban!

@protézisesh:
Semmibe nem éltem bele magam veled kapcsolatban. Már más dolgokban sem:) Te libsibolsiztál:)
Amúgy képzeld egyetértek azzal amit írsz, de ha valaki önhibáján kívül nem tudja eltemetni a hozzátartozóját akkor állambácsi köteles. A segély mindig kevés abból megélni nem lehet, annyi, hogy pont nem döglik éhen. Gyárak kellenének, állami gazdaságok ahol segédmunka lenne. Mint régen. És akkor nem kéne segély! Tudod sokan vannak akik dolgoznának de nincs hol és mit!És addig amíg az állam pazarolja az adóforintunkat, de csak magukra meg a haveri körre és a jómódúakra addig engedd meg, hogy felháborodjak azon, hogy a mélyszegénységben élő kisembert kihagyja.
Tényleg nincs egy ütőképes párt és mivel nő vagyok nem tudok azzal a "bizonyossal" szavazni, pedig hejjjjj de megtenném, marad a kétfarkú kutya :))))

Pannonymous (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=BkSX7l_sAKo 2013.05.29. 16:08:16

Üdvözlök Mindenkit!

@Ironfist: Nem értem, hogy mit nem értesz ... Miért élek elvarázsolt világban?

Maradjunk annyiban - és ezzel le is zárom részemről ezt a bejegyzést :
Békeidőben még soha-senki nem maradt a föld felett, aki meghalt.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.29. 22:06:50

az volt a legjobb amugy amikor az egyik riporterno megkerdezte az egyik fideszes politkust hogy mit tegyen a 90 bacsika ha meghal az apja :)))
az nagyon kemenyen utott

Szúrófény 2013.05.30. 04:31:10

@protézisesh: "Itt élned, halnod, temetésedért fizetni kell!" Adózz kemény pénzzel, kormányod, egyházad malaszttal teljes kegyelettel!

ketroot 2013.05.30. 07:58:10

@Terézágyú:

Erről a bajszos faszfejről tudnék mit mesélni...

msgmsg 2013.05.31. 10:57:59

Olvasni nem tudó demagóg balfasz banda vagytok. De komolyan, mi olyan bonyolult megérteni azt a mondatot, hogy

"(7) Az eltemettető vagy az általa felkért személy a szociális temetés igénylése során nyilatkoztban vállalja, hogy maga látja el a következő temetkezési szolgáltatásokat:
- bla
- bla
- bla"

Ki mondta, hogy az eltemettető által felkért személy nem lehet temetkezési vállalkozó? Mert ez ugye baromira nem arról szól, hogy Mari néni temesse el a szegény Jóska bácsit, hanem Mari nénit mgtámogatja az állam ingyen földdel, ingyen szállítással, hűtéssel, meg mit tudom én még mivel, így neki már csak a sírásót, meg öltöztetőt meg egyebet kell fizetnie. Igen, kapja be a Fidesz tövig, meg szüljön sünt, de ez mondjuk pont nem arról szól, mint amin az emberek pörögnek...

Horizont 2013.05.31. 16:58:40

@msgmsg: Hűtsd le magad pajtikám mert még megüt a guta aztán ki temet el?? :))))) Tudunk olvasni, nem vagyunk demagógok még balfaszok sem! Neked viszont komoly szövegértelmezési problémád van, az együttérzés és a bele érzőképesség meg teljesen hiányzik a tárházadból. Higgadj le olvasd el még egyszer hátha megérted! Na pá aranyom!!!!Jó ásást!

alte trottel 2013.05.31. 23:01:41

@msgmsg:
Te szökőkútfej!
A legfrappánsabb példája vagy a narancsagy-szindrómának!
Ha holnap bevezetik a szűzlányadót, az elsők között rángatod majd kiskorú lányodat a helyi fideszirodára, és még fel is képeled, ha nem mutatkozik elég lelkesnek a nagy megtiszteltetéstől!

Virág et. 2013.06.01. 11:22:47

@msgmsg: Ez elvileg azoknak segítene, akiknek nincs pénzük a temetésre úgy egyáltalán. Aki tud külön hullamosdatót meg sírásót fogadni, az rendszerint a többi részét is meg tudja valahogy oldani.
A nincstelenek meg ássák maguknak majd. Ez a probléma vele.

Egyébként a saját ásásról az index videoja bizonyítja, hogy laikusnak egy egész napos kemény munka. Feltéve, hogy egyáltalán képes rá a kora, egészsége miatt.

alte trottel 2013.06.01. 12:31:03

@Virág et.:
Arról az apróságról nem beszélve, hogy a temetők földje igen ritkén szok lenni 4 m laza barnahomok, és megnézném az ötletelő teljesítményét kavicsos-köves márgában!

Ironfist 2013.06.01. 13:09:50

@msgmsg:
"Olvasni nem tudó demagóg balfasz banda vagytok. De komolyan, mi olyan bonyolult megérteni azt a mondatot, hogy"

Gondolkozni nem tudó fideszbérenc fasz bandatag vagy. Vagy felétek esetleg a temetkezési vállalkozók ingyen szoktak temetni, csak amolyan felkérés alapján? Ha igen, ez esetben megkövetlek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2013.06.01. 20:05:53

@msgmsg:

"(8) Az eltemettető és a szociális temetésben közreműködők nyilatkoznak továbbá arról, hogy
a) a (7) bekezdésben meghatározott tevékenységek elvégzése kapcsán az eltemettető nem ajánl fel, a személyes közreműködők pedig nem fogadnak el semmilyen ellenszolgáltatást"
www.parlament.hu/irom39/11212/11212.pdf

Jeanne d'Arc 2013.06.06. 18:49:43

Ha valaki balesetben hal meg, és szociális temetés történik, a kórháznak NEM KELL REKONSTRUÁLNI a halottat ! Úgyhogy a hozzátartozónak a DARABOKAT kell berakni a koporsóba ! Úgyhogy minden kommentelőnek, aki egyetértett ezzel a borzalommal, ezt kívánom !

Vlagyimir Iljics 2013.06.11. 16:30:28

"bilincseit a szolga
maga így gyártja s hordja;
ha eszel, őt növeszted,
gyermeked neki nemzed,

hol zsarnokság van,
mindenki szem a láncban;
belőled bűzlik, árad,
magad is zsarnokság vagy;

vakondként napsütésben,
így járunk vaksötétben,
s feszengünk kamarában,
akár a Szaharában;

mert ahol zsarnokság van,
minden hiában,
a dal is, az ilyen hű,
akármilyen mű,

mert ott áll
eleve SÍRODNÁL,
Ő MONDJA MEG, KI VOLTÁL,
POROD IS NEKI SZOLGÁL."

Hajrá Abszurdisztán hajrá Orbánfasisztán!!!

Revolutionist 2013.06.16. 02:40:35

"bilincseit a szolga
maga így gyártja s hordja;
ha eszel, őt növeszted,
gyermeked neki nemzed,

hol zsarnokság van,
mindenki szem a láncban;
belőled bűzlik, árad,
magad is zsarnokság vagy;

vakondként napsütésben,
így járunk vaksötétben,
s feszengünk kamarában,
akár a Szaharában;

mert ahol zsarnokság van,
minden hiában,
a dal is, az ilyen hű,
akármilyen mű,

mert ott áll
eleve sírodnál,
ő mondja meg, ki voltál,
porod is neki szolgál."

Hajrá Orbánfasisztán hajrá FizeSS!

süti beállítások módosítása