Skip to content


       Szűrés lista

Elvették a Margitszigetet a 13. kerülettől, majd megijedtek

Csak egy kis színes hír a NER három éves történetében: május 17-én Navracsics Tibor miniszter beterjeszett egy törvényjavaslatot az Országgyűlésnek, mely szerint a Margitszigetet elveszik a 13. kerülettől, és közvetlenül a Fővárosi Önkormányzat igazgatása alá helyezik. A törvényjavaslat, mint kés a vajon, június 10-én este meg is szavazták. Három hét sem kellett hozzá.

A történet azonban tele van apró, rejtett szépséggel.

A Fővárosi Önkormányzat a hatályos rendelkezések alapján nem irányít közvetlenül közigazgatási területet. A Budapest főváros közigazgatási területéről és kerületi beosztásáról szóló 1994. évi XLIII. törvény alapján Budapest közigazgatási területe 23 kerületre tagozódik. Ezt a törvényt most megváltoztatták, és a módosított törvény alapján Budapest 23 kerületből és a főváros közvetlen igazgatása alá tarozó területből áll. 

"... ez a terület kiemelt idegenforgalmi jelentőséggel bír. A fejlesztése túlmutat egy kerületi önkormányzat stratégiai tervezésében rejlő lehetőségekkel. A Margitsziget a Fővárosban található azon területek egyike, amely az ország nemzetközi turisztikai megítélése szempontjából fókuszpontnak minősül. A fejlesztése ezen okokból gazdasági szempontból is komplex szemléletet igényel, amely felvonultatja a városfejlesztés minden eszközét, szem előtt tartja az erőforrások ésszerű felhasználását, és tükrözi a Fővárost érintő valamennyi rövid- és hosszútávú tervet. Ezzel biztosíthatóvá válik, hogy a Margitszigetet érintő fejlesztések szervesen illeszkedjenek a Budapestet érintő nagyszabású koncepciókba." - olvasható az indoklásban.

Ezek szerint a Fővárosi Önkormányzat nem tud semmit sem fejleszteni Budapesten, hiszen bárhová nyúlna, az mind valamelyik kerület tulajdona igazgatása alatt áll.
Szegény Tarlós István ...  a kurva kerületek nem engedik fejleszteni a várost. Vagy csak az az egy szoci kerület. Pedig Budapest szegény, mint a templom egere, idén az okozott nagy örömet, hogy nem csődölt be a BKV és a város.
Budapesten zajló fejlesztések:
Várkert felújítása -  beruházó: a kormány, a terület tulajdonosa: I. kerület
Baross tér felújítása - beruházó: BKK (Főváros), a terület tulajdonosa: VIII. kerület
Ferenciek tere és Március 15. tér átépítése - beruházó: V. kerület önkormányzata, a terület tulajdonosa: V. kerület

Érdekes, de nem kellett elkobozni a Várkertet és a Baross teret sem, hogy megkezdődjön a beruházás.
Ahogy nem tervezik elcsatolnia budai Várat az I. kerülettől és a Népstadion környékét Zuglótól azzal az indokkal, hogy a "fejlesztés túlmutat egy kerületi önkormányzat stratégiai tervezésében rejlő lehetőségén".

A 444.hu szerint a törvényjavaslat előtt egy nappal, az önkormányzati bizottság ülésének május 16-án készült meghívójában az szerepelt, hogy a Margitsziget és a Városligetet is vinné a Főváros, azonban másnap a napirendi pontok között már nyoma sem volt a "Városliget" szónak.

A bizottsági ülésen a KIM-es előterjesztő, Dr. Zöld-Nagy Viktória helyettes államtitkár még így is a frászt hozta a fideszes polgármester-képviselő-elnöklő Láng Zsoltra:

printscreen_2013.06.12_00257.jpgprintscreen_2013.06.12_00258.jpg

A bizottság elnöke az II. kerület polgármestere, Láng Zsolt (Fidesz), a Városliget Zuglóhoz tartozik, ahol Papcsák Ferenc a polgármester (Fidesz), a Margitsziget pedig a XIII. kerülethez, amit Tóth József MSZP-s polgármester vezet.

Ez már sokkal inkább megmagyarázza a történetet.

Tarlós megválasztása óta hadakozik a fideszes kerületi polgármesterekkel, akik országgyűlési képviselők is egyben. Nem okozott problémát összefogni és ütni egyet a "szoci-kerületen", de amikor már fideszes irányítású területre is szemet vetettek (Városliget), gyorsan helyretették a KIM-et.

Tóth József szerint a Margitsziget tulajdonosa eddig is a főváros és a magyar állam volt, és a tervezett fejlesztéseknek a kerület, mint közigazgatási hatóság, egyszer sem tett keresztbe (idén nyáron átadják a közös állami-önkormányzati beruházásban felújított víztornyot és szabadtéri színpadot, a rózsakertet és a szökőkutat).
Most viszont az egyik legfontosabb változás, hogy megszűnik a szigeten a XIII. kerület építési hatósági jogköre, vagyis nem kell egyeztetni a kerülettel a tervekről.

Tervek pedig vannak bőven. 25 milliárdot fordítana a Főváros a Margitszigetre, igaz, azt nem tudjuk, hogy honan lenne rá pénz. Elektromos buszok, teljes csatornázés, új kikitők, kibővített futópálya, lóvasút ...
A gonosz szoci Tóth József  biztos nemet mondott volna erre, nem engedte volna, hogy 25 milliárdot költsenek a kerületéhez tartozó Margitszigetre!

Az egyik ultimate érv magától Tarlóstól érkezett, engem teljes mértékben meggyőzött:
"A kerület hatvan éve nem fejleszt a Margitszigeten. Ötéves voltam, amikor először kivittek a zenélő kúthoz, mondták, hogy zenélni fog, sírva fakadtam, mert nem zenélt. Ez azóta is így van."

Ám a történet még tartalmaz egy finom csavart:

Az eredeti törvényjavaslat tartalmazta a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény módosítást, ami kétharmados törvény:

2) A Mötv. 105. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:
„(9) Az Országgyűlés törvényben a főváros közigazgatási területéhez tartozó területrészt a fővárosi önkormányzat által közvetlenül igazgatott – kerülethez nem tartozó – területté nyilváníthat. Ilyen esetben a fővárosi közgyűlés, valamint az érintett kerületi önkormányzat képviselő-testületének véleményét ki kell kérni, és helyi népszavazást nem szükséges elrendelni."

Az indoklás szerint "a Mötv. 105. §-a kiegészítésre kerül azzal, amennyiben az Országgyűlés valamely területrészt a Fővárosi Önkormányzat által közvetlenül igazgatott területté nyilvánít, az érintett képviselőtestület és a Fővárosi Közgyűlés véleményét ki kell kérni. Tekintettel arra, hogy ezen módosítás együtt lép hatályba az érintett területek kijelölésével, így ebben az esetben ez a rendelkezés nem lesz alkalmazható."

Vagyis bármikor el lehet venni bármilyen területet bármelyik kerülettől, de ki kell kérni az érintett kerület véleményét, viszont helyi népszavazást nem kell elrendelni, és mindez a mostani Margitsziget-ügyre nem vonatkozik.

Jogilag a szokásos fideszes módszer. Előbb elvesszük, ami kell, majd gyorsan beheggesztjük a törvénybe a jogi alapot az elkobzásra.

Ám még van ezen kívül egy kedves fordulat.

A fideszes képviselő-polgármesterek aludtak pár napot erre a szövegre és elkezdtek gondolkozni.

Mi van, ha 2014-ben nem nyernek Budapesten? Hiszen a 2010-es kétharmados NER-győzelem a Fővárosi Önkormányzatban a legminimálisabb, 1 fős többséget eredményezett, így van arra esély, hogy 2014-ben Budapesten visszafordul a kocka. Abban az esetben egy balos közgyűlés éppen ezt a törvényt használva elvehetné a fideszes kerületektől azokat a területeket, amiket csak szeretne. Vár, Városliget, Hősök tere, Kossuth tér ....

Ezért gyorsan összedobtak egy módosító indítványt, amely szerint a fenti pontot egyszerűen kitörölték.

printscreen_2013.06.12_00259.jpg

Ehhez a módosító indtíványhoz pedig a következő személy adta a nevét:
printscreen_2013.06.12_00261.jpg









A jövőben nem lehet területet elvenni semmelyik kerülettől.
"A főváros területe kerületekre, valamint és a fővárosi önkormányzat által közvetlenül igazgatott Margitszigetre tagozódik." Pont. Így van a törvényben.

Ezzel elismerték, hogy ezt a törvényt a Margitszigetre szabták, és fosnak a jövőtől. 

Tóth József így kommentelte a Facebookon:
"Az Országgyűlés az árvízi veszélyhelyzet közben 72%-os többséggel fogadta el a lex-Margitsziget törvényt. Ráadásul olyan módosító javaslattal, hogy hasonló döntést (más területre vonatkozóan) a T. Ház a későbbiekben nem hozhat. Ez a törvény hibájának beismerése - de visszavonulni nem akart a többség. Nem adjuk fel, harcolunk tovább az elveinkért, fellépünk a mutyikormányzás és az einstandolás politikája ellen."

A kérdés persze még mindig az, hogy miért vették el a Margitszigetet a 13. kerülettől.
Hamarosan ki fog derülni, de félek, nem fogunk örülni neki ...

Címkék: budapest fidesz tarlós

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr905354828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Žďárský 2013.06.12. 12:26:31

Nekem Papácsk machináció jutottak eszembe a BVSC-sporttelep kapcsán. Ott is kábított mindenkit mindennel, a sajátjait is beleértve, aztán csak kiderült végül, melyik haver akart szállodát építeni a területre.

pcmci 2013.06.12. 12:33:09

"A kérdés persze még mindig az, hogy miért vették el a Margitszigetet a 13. kerülettől. "

évi száz misi nagyságrendű adóbevétel szerintem pont elég indok. eddig ment a box, hogy a kerületek minél nagyobb forrásokat einstandoljanak a fővárostól, de azért bevétel nélkül a fővárosi önkormi sem maradhat, így kaptak egy kis apanázst egy hálátlan komcsi kerület kontójára.

csárli hárper 2013.06.12. 12:34:21

telekspekuláció, vagyis ebben az esetben szigetspekuláció.
maffiakormány...

Naneee 2013.06.12. 12:45:08

Miért? Lehet h. nagyon elrugaszkodott az elképzelésem, de nekem ez ugrott erről az egészről rögtön:
világörökség részét képező budapesti panoráma + egy jó magas épület (felhőkarcoló v. más) az adott helyen = irdatlan sok lé

Žďárský 2013.06.12. 12:54:52

@Naneee: Nagyon magas épületet fizikailag nem lehet rá felhúzni, mert a talaj nem bírná. De egy normál szálloda és elég sok pénzt hozhat arrafelé.

Naneee 2013.06.12. 13:05:24

@Свобода: pontosan. Nem kell oda extra magasság ahhoz, hogy szuperpanorámás legyen. És hány szálloda mondhatná el magáról Bp-en, hogy mind a Várra, mind a Parlamentre és a budai hegyekre is kilátása van egyszerre.

wazelin 2013.06.12. 13:07:33

@pcmci: Az éves adóbevétel elhanyagolható tétel még a 13. kerület költségvetéséhez képest is, nemhogy a fővároséhoz (300+ milliárd).

Kandeláber 2013.06.12. 13:14:47

Okoska, itt vannak fölsorolva a főváros tulajdonában lévő közterületek:vallalkozas.budapest.hu/lapok/KPusX.html

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 13:37:50

Nem lehetne, hogy kevesebb kerület legyen, kevesebb léhűtő polgival?
Nincs kedvem őket fizetni.
Talán az államigazgatás racionalizálásába - ha lett volna - belefért volna ez is.

Žďárský 2013.06.12. 13:47:37

@Kandeláber: Valóban. Ezek azok a területek, amelyeknek a főváros a telekkönyvi bejegyzés szerint a tulajdonosa. A Margitsziget viszont nem a tulajdonába került, hanem az igazgatása alá. Ami nem kis különbség azért!
És ráadásul ilyenből (egyelőre) nincs több.

dr. Aullah 2013.06.12. 13:49:33

@ColT: És akkor mit csinálnának azok az ingyenélők? Dolgoznának valami munkahelyen? pff...

Bryan élete 2013.06.12. 13:53:22

Jaj, Zéro, már megint tele vagy alaptalan és gonosz rosszindulattal.
Nem elvették a szigyót, hanem MEGVÉDTÉK!!!!!!!!!!!!!!!
Tőlünk. Mert eddig mindenféle alak beszédelgett oda kontroll nélkül és jól érezte magát. Ennek a léha élvezetnek véget kell vetni.
Rövidesen kiáll Selmigabi és megmagyarázza, miért jó ez nekünk. Például fizethetünk majd belépődíjat, ha sétálni , szórakozni vagy futni akarunk a Szigeten.

Kandeláber 2013.06.12. 14:16:15

@Свобода: Szó szerint azt írta a posztoló, hogy "a Fővárosi Önkormányzat nem tud fejleszteni semmit, hiszen bárhová nyúlna, az mind valamelyik kerület tulajdona."
Ez így egyszerűen nem igaz, ezért tettem be a linket.
Ha a fővárosnak kedve szottyanna felújítani a tulajdonában lévő Alagutat, esetleg valamit építeni a nagyrészt a tulajdonában lévő Gellérthegyre, ahhoz az adott kerületnek nem lenne semmi köze.
Lehet nagyokat mondani, mert a szervilis olvasók mindent megkajolnak, és lelkesen éljeneznek, milyen fasza gyerek is a szerző.

Secnir 2013.06.12. 14:18:24

hmmm....
...felparcellázzák és nyaralók lesznek a két szélén?

Žďárský 2013.06.12. 14:23:44

@Kandeláber: Hiszed vagy sem, ha te valamit építeni vagy átépíteni akarsz a tulajdonodban levő telken, akkor ahhoz az adott önkormányzatnak (legyen az falu vagy fővárosi kerület) igenis van köze. Például ő ad (vagy nem ad) rá engedélyt.
Szóval ha a főváros építkezni, bontani vagy átépíteni akar, akkor arra az érintett kerület folytatja le az engedélyeztetési eljárást. Így viszont a Margitszigettel kapcsolatban a kerületi hatóságok kizárásával hozhat döntéseket.
Az idézett mondat egyébként tényleg pontatlan, de ettől még nem lesz igazad a többi dologban.

Kandeláber 2013.06.12. 14:28:14

@Свобода: Csakhogy ez a mondat volt az egyik leglényegesebb a posztban, és ez nem igaz.

Horizont 2013.06.12. 14:30:15

Na bacca meg Tarlós Pistikét kivitték 1953-ban a Margitszigetre és sírt mivel nem zenélő kút nem zenélt. Ezt azóta se tudja feldolgozni, szegény ember.
Nem tudjuk mi van a háttérben, ki fog derülni miért is történt ez így. Egy biztos. Az első pont, hogy Tóth József szoci polgármester. Ez nem utolsó szempont a Fidesznek! Ha valamit nagyon akarnak azt megteszik, mert ők megtehetik. 2014-ig mindenképp. Készülnek ők a vereségre:)
Navracsicsot csókoltatom!
Más. Nem is értem a 23 polgármesteri hivatal meglétét se. Minek?? 23! Plusz, a Fővárosi is. Eszméletlen pazarlás. Mi a várostól 3 km-re lakunk egy 2500 fős kis faluban. Nem is tudom elképzelni, hogy ténylegesen naponta 8 órában milyen munkájuk lehet a polgármesteri hivatalban dolgozóknak, élén a polgármesterrel? Azt azért nem mondom, hogy semmi, na de naponta 8 órahossza!

Kandeláber 2013.06.12. 14:32:45

@Horizont: Tanyasiak ne szóljanak bele a főváros ügyeibe.

Žďárský 2013.06.12. 14:35:31

@Kandeláber: Ha te így látod, szíved joga. Szerintem a tényleg hibás fogalmazás ellenére is remekül érthető, miről akar ez az egész szólni.

Prof. Dr. Simon Templar 2013.06.12. 14:35:53

@Свобода: "Hiszed vagy sem, ha te valamit építeni vagy átépíteni akarsz a tulajdonodban levő telken, akkor ahhoz az adott önkormányzatnak (legyen az falu vagy fővárosi kerület) igenis van köze. Például ő ad (vagy nem ad) rá engedélyt.
Szóval ha a főváros építkezni, bontani vagy átépíteni akar, akkor arra az érintett kerület folytatja le az engedélyeztetési eljárást. Így viszont a Margitszigettel kapcsolatban a kerületi hatóságok kizárásával hozhat döntéseket."

Ez így van, pont ezért kéne a Margitszigettel kapcsolatos eljárást kiterjeszteni az Alagútra, a Várra, a Lánchídra, a Városligetre (Papcsák!) meg személy szerint ezt kiterjeszteném az összes fővárosi pályaudvar környékére is. Ugyanis elfogadhatatlan, hogy pl. a Keleti környéke olyan (az építkezéstől eltekintve is!) mint egy köpőcsésze és sem a VII., sem a VIII. kerületi (fideszes) polgármester NEM TESZ SEMMIT ellene.

Žďárský 2013.06.12. 14:44:27

@Prof. Dr. Simon Templar: Látsz rá esélyt, hogy a fővárosi önkormányzat majd tenne valamit? Én meglepődnék...

Horizont 2013.06.12. 15:08:11

@Kandeláber: Bunkókám először is nem vagyok tanyasi, de ha az lennék azzal se lenne semmi baj, mert lehet, hogy akkor se érnél többet a kisujjamnál sem, ha így írsz!
1. Két felnőtt gyerekem fővárosi
2. Magyar vagyok, magyarországi, az én fővárosom is Budapest és az én szigetem is a Margit, te szerencsétlen. A vidékiek adóforintja az kell mi???? Seggfej!!!!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.06.12. 15:10:57

Dögöljek meg, de logikusnak tűnik, hogy a Margitsziget a Fővárosé ne a XIII kerületé. Akkor is logikus lenne, ha a XIII ker fideszes lenne.
Egyébként szvsz a kerületeket úgyis meg kéne szüntetni a mai formájukban. Buda, Belváros, Külváros ennyi. Akkor végre el lehetne kezdeni a város belső kerületeit átalakítani közigazgatási és túrisztikai/szórakoztató központá.
Nem arra való, hogy naponta 2millió autó menjen keresztül rata, és százezrek lakjanak ott.

Vidéki 2013.06.12. 15:20:52

Vastagbőr zokog: "a Margitszigetet elveszik a 13. kerülettől, és közvetlenül a Fővárosi Önkormányzat igazgatása alá helyezik."

A 13 az egy szerencsétlen szám, ezért jobbnak tartom, ha a Margitszigetet elveszik a 13. kerülettől, és közvetlenül a Fővárosi Önkormányzat igazgatása alá helyezik.

Egyébként egyet értek TaTa86 hozzászólásával, miszerint, mérsékelni kellene a kerületek vétójogát, ahhoz, hogy ésszerűbben lehessen fenntartani és fejleszteni Budapest egészét.

Kandeláber 2013.06.12. 15:35:40

@Horizont: A fatornyos falud 2.500 lakosánál a legkisebb budapesti kerületben is tízszer többen laknak, de van olyan kerület, ahol hússzor többen.
Ha a fatornyos faludban arra a 2.500 emberre van polgármesteri hivatal, akkor miért sajnálod a budapesti kerületektől? "Eszméletlen pazarlás." Tipikus tahó és irigy gondolkodás.
A te adóforintjaidból meg vegyen a polgármestered szippantót.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.06.12. 15:41:56

@Vidéki:

Van egyáltalán a világon valami, amit te nem helyeselsz, amit ezek a kártevők tesznek?

@Kandeláber:

Az biztos, hogy az egy főre eső polgármesterek számának tekintetében világbajnokok vagyunk. Magyarország jobban teljesít.

Kandeláber 2013.06.12. 15:47:28

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ezek szerint mondjuk Berlinben, Bécsben, Prágában vagy Párizsban is komplett hülyék alakították úgy, hogy azokban a városokban is kerületek legyenek.
Éppen az egészen kis településeken, mondjuk 3000 fő alatt kéne megszüntetni az önálló polgármesteri hivatalokat, és körjegyzőségeket létrehozni. Budapesten a legkisebb kerületben is legalább 25.000 ember lakik.
Az ántivilágban is működtek közös tanácsú községek. Akkor sem volt azért minden hülyeség.

Geza 2013.06.12. 15:49:40

Nincsen ezeknek fantáziájuk, még itt sincsen. Igazából ezt akarnák az alaptörvénybe foglalni:
"N+1. § Az alaptörvénybe a 2/3-os többséggel megválasztott kormány az AB és jogutódjainak a jóváhagyása nélkül írhat be paragrafusokat.
N+2. § (a fenti után hozzávéve) A Fityesz minden cselekedete egyúttal egy-egy új törvényt is hoz létre, amely a fenti cselekedet jogszerűségét mondja ki.
N+3. § Mindenki másnak coki."

Szóval semmi meglepő. Ellenben van egy találós kérdésem:
- F-fel kezdődik, SZ-re végződik
- minden szopatásban bennevan
- tele van gecivel
- ha valahol feláll, ott az észérveknek végük van
Mi lehet ez :) ?

Horizont 2013.06.12. 15:54:40

@Kandeláber: A tipikus tahó az te vagy! Nálunk nem kell szippantó te paraszt, mert ki van építve a csatornahálózat. Látom értelmezési gondod van az olvasásban, fussál neki még egyszer hátha rájössz miről írtam! Te tényleg egy hülye seggfej vagy aki azt hiszi, hogy csak Budapesten élnek emberek! Vidéken is élnek, tőled biztos, hogy különbek! Ilyen hülye faszokkal van tele fél Magyarország mint te vagy, nem is csoda, hogy itt tartunk, nem csak a politikusok miatt!

Kandeláber 2013.06.12. 16:06:57

@Horizont: Roppant választékos a stílusod, atyus.
A faludbeliek is ilyen csúnyán beszélnek?
Ne terelj, azon siránkoztál, hogy minek Budapesten 23 polgármesteri hivatal.
És a te 2.500 lakosú faludban minek?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 16:20:44

@Horizont: Atyus? :) :D

@Kandeláber: A pestiek meg húzzák meg magukat, ha már ők viszik el a letöbb lóvét az országban. Amit közösen termelünk meg.
Amúgy baromi sok kis falu polgi hivatalát összevonták egybe. Az nem gáz amúgy, szerintem sem. De ha ezt lehet, akkor az hogy a francba' lehet, hogy Butapestnél sokkal nagyobb városok is elmennek 5-6 polgárjenő irányítása alatt?

Kandeláber 2013.06.12. 16:29:36

@ColT: Miért is kéne meghúznunk magunkat?
Budapesten él a magyar lakosság ötöde, az egy lakosra jutó GDP háromszorosa az országos átlagnak, Budapesten keletkezik a GDP harmada.
Inkább a Kelet-Magyarország nagyobbik része húzza meg magát, különösen Nógrád, BAZ és Szabolcs-Szatmár.

2013.06.12. 16:47:04

Elég sokáig tartott, míg sikerült valahogy kiszúrni a 13. kerületi polgármesterrel. Pedig mennyire erőlködhettek szegények.
Na mindegy, a futópályát tartsák meg.

2013.06.12. 16:47:50

@ColT: A fenét, nézd meg a számokat egyszer.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 16:48:26

@Kandeláber: Termelné a töbi része is, ha hagyná a vízfej.
És leginkábbb az arcból kéne visszavenni. Attól, hogy valaki nem pesti, még ember. Szavazati joggal, stb. Semmivel nincs több jogod, hogy verd itt magad. És azzal sincs igazad, hogy kell 23 kerület egy akkora városba, mert sok más helyen nagyobb városokban sincs ennyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 16:49:31

@C16SE: Úgy nem nehéz több gdp-t termelni, hogy ott 2x annyit fizetnek ugyanazért a melóért, mint bármelyik másik városban az országban :D

ihajja-csuhajja 2013.06.12. 16:52:40

@ColT:

Jó tudni, hogy az egy főre jutó GDP háromszorosát termelte Budapest a Budapesten kívüli átlagnak. A teljes GDP 34-44%-a (12 évet figyelembe vevő adatok) Budapesten termelődött. A költségvetéshez való hozzájárulás meghaladta az összes Budapesten kívüli hozzájárulást.

Tudom, hogy ebben szerepe van a túlzott központosításnak (vízfejűség), ám az is világos, hogy a költségvetésből származó, Budapestre fordított pénzeszközök befizetés/kifizetés aránya országosan itt a legszerényebb. Természetesen, Budapest nem csak a fővárosiaké!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 16:58:40

@ihajja-csuhajja: Jajám, elég sokan járnak az agglomerációból. Amúgy ha megnézed, hogy arányaiban hányan laknak ott, hát csak attól van az egész, hogy túlzottan Budapest-központú az ország.
Az ott lakókkal amúgy nincs bajom, amíg nem túl nagy az arcuk.

Kandeláber 2013.06.12. 17:04:13

@ColT: Bécsban - amely a világ 2. legélhetőbb városa, és kisebb Budapestnél - szintén 23 kerület van, Prágában 15, Párizsban 20 kerület van.
Egyébként a hülye Rákosi idején lett Budapest ekkora, mert 1950-ben egy csomó környező községet ide csatoltatott, például Újpestet, Soroksárt, Rákoscsabát.
És ezt hogy értelmezed, hogy "termelné a többi része is, ha hagyná a vízfej"?
Talán egy baktalórántházi vállalkozónak Budapesten adják ki a szükséges engedélyeket?
Ez nevetséges.

Virág et. 2013.06.12. 17:21:59

@Kandeláber: Ez nem igaz. Az építésügyi hatóságok helyi, kerületi szinten mennek. Hiába a főváros a tulajdonos egy telken, attól még a helyi építésügynek kell megadnia az engedélyeket.

Na a Margitszigeten már nem, ott ki lett iktatva az egyetlen szoci önkormányzat beleszólása. Érdekes, hogy máshol, pl. várban vagy a Városligetben nem kellett ilyen szabályt hozni. Nem azon kéne lovagolni, hogy zero nem jogászként hogyan fogalmaz, hanem a történetet magát nézni a maszatolás helyett, esetleg elolvasni a polgármester nyilatkozatát az ügyben. A szervilis szartologatás helyett. Gyártottak egy jogszabályt, aminek egyetlen értelme, hogy a XIII. kerület beleszólása a szigeten megszűnt, mehet minden központilag, senki nem korlátozza őket semmiben. Mi is ebben a jó? Miért pont a Margitsziget és nem a száz másik helyszín? Nehéz nem a politikai érdeket látni. Azon túl meg a nyilvánvaló korrupciót, vagy legalábbis a lehetőségét.
Kihagyhatatlan lehetőségét.

Kandeláber 2013.06.12. 17:29:58

@Virág et.: Tegnap megvettem a "Nevem Senki" című hetilapot, a negyedik számot. Nagyon jónak tartom, egyik irányba sem elfogult, megmondja a magáét a Fidesznek, de Bajnainak és a többinek is.
Ebben olvastam egy cikket, amelyben azt írta a szerző, hogy a Margitsziget a főváros tulajdonában van, csak a XIII. kerület használja.
Utánanéztem, ez nem így van, lehet hogy írok nekik e.mailt.
Nem a nem jogászként fogalmazással volt a baj, hanem azzal, hogy a szerző valótlan tényt írt le. Miért nem nézett utána? Gondolom, a "Nevem SDenki" szerzője is azért írt hülyeséget, mert nem nézett utána annak, amiben nem volt biztos.
Tavaly egy másik szerző írt egy cikket itt, ex katedra kijelentvén, hogy a gyest ezután Erzsébet-utalványban fogják adni, ami persze nem volt igaz, de arra jó volt, hogy a tudatlanok tobzódhassanak.
Ez nem igazán elegáns.

Virág et. 2013.06.12. 17:36:54

@Kandeláber: Ez nem cikk, ez egy blog. Nem újságírók írják pénzért, hanem civilek hobbiból és te is ingyen kapod. Így is kell kezelni, minden blogot fenntartásokkal. Zero beidézte a jogszabályt, a botrány a jogszabály szövege és nem az a félmondat, ahol a tulajdont keverte az igazgatás alá tartozással.

Horizont 2013.06.12. 17:38:35

@Kandeláber: Képzeld még nő is vagyok. Na erre varrjál gombot! Elegem van a stílusodból, csak reagálok rád! Amit érdemelsz! Te is pont azok közé a degenerált beképzeltek közé tartozol aki azt hiszi, mert Budapesten él akkor különb mint aki vidéken él. Közlöm veled, hogy NEM!!!!!! Se több nem vagy, se különb nem vagy és még egyszer leírom neked, hátha felfogod töpörödött agyacskáddal, hogy egy Magyarország van! Pont!
Arról írtam, hogy nem kéne a 2500 fős falvaknak se külön polgi hivatal és nem kéne 23 kerületi polgi hivatal se!
Értő olvasás!!!!!! Csak kekeckedni tudsz és csodálkozol ha így válaszolok!

Kandeláber 2013.06.12. 17:52:46

@Horizont: Nem csodálkozom. Olvastam már jóval csúnyább kommenteket is.
A saját lakóhelyeddel kapcsolatban lehet, hogy igazad van, de értsd meg, itt egy kisebb kerületben is annyian laknak, mint máshol egy kisvárosban. Például mondjuk Mezőkövesden 16.660 ember lakik, Budapest legkisebb lélekszámú kerületében, a XXIII-ban, Soroksáron majdnem 20.000.
Mezőkövesden nem csak polgármesteri hivatal van, hanem bíróság és ügyészség is, persze a környező településekre is kiterjedő illetékességgel.
Állítólag a demokrácia és az igazgatás pénzbe kerül.
Ha csak egy polgármesteri hivatal lenne Budapesten,hogyan intéznék az ügyeiket az emberek?

Horizont 2013.06.12. 18:05:36

@Kandeláber: Érzékeny vagyok erre a fővárosi fensőség érzetre! Inkább allergiás :)
Természetesen tudom mennyien élnek 1-1- kerületben én is éltem sok sok éven át Budapesten. Persze ne egy legyen, na de ne is 23 ! És nagyobb összefogás és kommunikáció a fővárosi és kerületiek között. Miért nem veszi el a Halászbástyát az 1. kerülettől, vagy a Városligetet Zuglótól, esetleg a Gellért hegyet a 11. kerülettől? Na ugyan miért is nem?
"Állítólag a demokrácia és az igazgatás pénzbe kerül." Ez is tény! Csakhogy ha kilóg a seggünk a gatyából, mert olyan csórók vagyunk (állítólag) akkor ne villogjunk hanem fontossági sorrendet tartsunk és spóroljunk. Mit ígért Orbán vezérünk a mini dunai hajósunk ? Olcsóbb államot. Beadta nekünk, hogy kevesebb minisztérium van, aztán hopp többszöröse lett az államtitkárok, helyettesek meg mit tudom én kiknek a száma. Akkor hogy is van ez? Olcsóbb államot? Igen a kisembernek mindenképp!

Horizont 2013.06.12. 18:18:56

@Kandeláber:
Budapest, Budapest te csodás!
Muszáj még ezt is elküldenem neked:) Az adófizetők pénze. Nem csak a Budapestieké:)
"Sokba került az adófizetőknek a negyedik, állami mobilszolgáltató, amely végül el sem indult.
......az MPVI Zrt. a tavalyi évet 653 millió forint veszteséggel zárta.
......39 fő dolgozott az állami társaságban, nekik összesen 365 millió forintot fizettek ki bő fél év alatt, amely adókkal és járulékokkal együtt 506 millió forinttal terhelte meg az eredetileg 500 millió forint tőkével alapított cég kasszáját."
Hahahahahahaha "A mobilszolgáltató ugyan nem indult el, mégis volt értékesítésből származó bevétele: pontosan 13 ezer forint, melyet a munkavállalóknak kiszámlázott mobiltelefon-használat után könyvelt el, illetve emellett volt 270 ezer forint egyéb bevétel is."
Ugyan már egy kis Margitsziget.... itt acsarkodunk egymással, holott a padlót kéne felmosni az összes tetű szemétláda politikussal! És még nem is említettem lámpavasat, mert tudok úrinő is lenni :DDDDDDDD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.06.12. 20:29:54

@TaTa86.:

Mint olvastad, nem arra van kihegyezve a poszt, hogy "jajj, elvették a Margitszigetet a 13. kerülettől", hanem hogy hogyan vették el, hogyan NEM vették el ugyanilyen jogcímen a Városligetet, és hogyan táncoltak vissza attól, hogy a jövőben ilyen módon már kerületrészek igazgatását megszerezzék.

hot-spot (törölt) 2013.06.12. 20:47:02

Akkor most a nulladik kerület lett a Maaaaaargiiit-sziget???!

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.06.12. 20:59:58

A vicc, hogy szinte minden napra jut valami hasonló jogászi csűrcsavaros lopás, rablás, "pályáztatás" - élen a Rabló Párttal és csicskáikkal.
És akkor?
Történik valami?
A fidesznyik csicskái védik őket, még a szart is lenyalják a szájuk széléről. A narancsbolsi elvtársak pedig csak lopnak, lopnak, lopnak... a birkáik meg tapsolnak, tapsolnak, tapsolnak.
Pedig apránként nem lesz mit ellopni ettársak! Akkor???

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.12. 21:07:32

@Kandeláber: Nézd meg, Bécsben mennyien laknak. Bécs az 1db város. Mondasz még ilyeneket?

Termelné a többi része is : ha lehetne másholis érvényesülni, nem lenne központosítva az ország.

Secnir 2013.06.12. 21:10:22

@Vidéki:
"miszerint, mérsékelni kellene a kerületek vétójogát, ahhoz, hogy ésszerűbben lehessen fenntartani és fejleszteni Budapest egészét. "
stop.
kevered a vétójogot a tulajdonjoggal. kevered azt hogy elrekviráltak egy "jól jövedelmező" forrást egy olyan kerülettől, amelyik milliárdokat ölt eddig bele - fizetés nélkül.
mindamellett a törvényben nem látom az ÖSSZES TÖBBI kerület vétójogának csökkentését.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.06.12. 21:11:43

@hot-spot:

hivatalosan "fővárosi önkormányzat által közvetlenül igazgatott terület"

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2013.06.12. 21:15:11

@Kandeláber:

Jogos észrevétel, javítottam az elírást.

vontod75 2013.06.12. 22:13:52

@Kandeláber: Lazuljál le gyerek! Ha nagyon megkapargatnánk a felmenőidet rövidesen kiderülne, hogy Te is egy falusi paraszt vagy, csak mióta felkerültetek Pestre azóta fenn hordod az orrod... Attól, hogy pösti vagy még nem lettél okosabb, vagy szebb... Sőt...

VT Man 2013.06.12. 23:12:56

"Tóth József szerint a Margitsziget tulajdonosa eddig is a főváros és a magyar állam volt,"

Nana! Akkor most mégse vette el Orbán a Margitszigetet??? Eddig ez volt a kánon!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.13. 00:23:08

@Horizont: "Érzékeny vagyok erre a fővárosi fensőség érzetre! Inkább allergiás :)"

tudnek errol meselni...
kifejtettem hogy nem kellene gazuzemu busz tanyara erre lebunkopestiznek
pedig egyszeru a dolog, neha neha igenis BUDAPESTRE kellene penzt visszaadni hiszen megtermeli es szukseg lenne ra

na jo nem, inkabb a szabolcsi falvak termelik a dzsidipit ahol a legnagyobb foglalkoztato az onkurmanyzat a sok önkuris lehutovel es kozmunkassal :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.13. 00:32:06

@ColT: "Termelné a többi része is : ha lehetne másholis érvényesülni, nem lenne központosítva az ország."

megis ki nem hagyja?
ki az a gonosz aki Baktaloranthaza elleneben fejleszt pöstön?
hogy jonne egy nagy szolgaltatoceg es letelepitene az 1000 fot foglalkzotato ceget eppen Baktaloranthazra vagy Belapatfalvara vagy Felsőbögyörőpuszta-alsó-ra es akkor jon egy budapesti sotet alak aki elintezi hogy megis budapesten legyen a beruhazas
te komolyan tudsz ilyenrol?

Szabó Bélácska 2013.06.13. 03:51:33

Őszintén felteszek egy kérdést. Nem vagyok se fideszes, se emeszpés, se semmi. Sose érdekelt más, csak ennek az ORSZÁGNAK a jóléte. Holott az itt élő emberek nagy többsége inkább a szopás mellett érvel, mint ellene. Nyüsszögtök. Folyton. Gondolkodás, épeszű logika nélkül. fidesz, ballibsi, lóf*sz, minden. 2/3-ad. Ha ennyire zavar bárkit, még egy 2/3-dal meg lehet váltani a világot. És még csak annyi se kellene hozzá, hogy egy párt legyen az. Összefogás! Csak egy célja legyen: végre tényleg magunk, MAGYAROK mellett állni. Úgy tűnik ez nehéz... Inkább vagyunk egymás ellen, mint belássuk, hogy Lehetne Más a Politika. Csak mondjuk az LMP nélkül is. Vagy mondjuk Adj Urunk tőlünk elköltözött KDNP szolgádnak boldog nyugalmat és készíts neki örök emléket. Nem ad. Nincs választás. Nincs olyan párt, érv, semmi, amit elhinnénk, hogy tud változtatni. Nem is akarunk igazából ilyet látni. A szopáshoz már hozzászoktunk, az újítástól félünk, akkor meg mi a francnak nekünk rendszerváltás? Van a régi jó mondás: sírva vigad a magyar. Én értem, de rohadtul kezd unalmas lenni, hogy már csak a sírás maradt, tenni meg senki nem akar. Ha egy konkrét mondást szeretnék erre is felhozni, hamarabb enném meg a lovat, míg mások a fa***át rágják. Tehát lehet sírni, lehet nyammogni, lehet nyüsszögni. DE! És most bocsássanak meg a külföldön élő, területileg nem Magyarországhoz kapcsolódó állampolgárok, akiknek szavazati joguk van (értem én, h MAGYAROK vagyunk, de 1922 óta máshol éltek, sajnos más világban. Ki örül ennek, ki nem... Én se, de az elkövetkezendő 50-100 évet nézve még ennek reális esélyét se látom, hogy visszakerüljön a terület. NE SZAVAZZATOK! Sajnos csak egy látképet kaptok jelenleg, amit vagy elfogadtok, vagy nem. Ha az online világban élsz, akkor inkább reális, mintha a köztévét, vagy, ha most már a főbb kereskedelmi tv-t is is nézed.) Szóval a lónak a szaporítószervénél járva: amíg csak itt jár a szánk, rágcsáljuk a nemesebbik végét, addig mások (igen, tökmindegy kik) haladnak, fejlődnek, nem a múltban rágják a saját életüket, hanem előre tekintenek. Nem látok mást, csak szomorú tekintetű embereket, holott régebben még egy rohadt kis feketerigó hajnali éneke is mosolyt tudott az emberek ajkára csábítani. Régen a feketerigó is szebben énekelt. Francot énekelt szebben. Csak elfelejtettük szépnek látni az énekét. Elfelejtjük látni a jót, mert a mocsok jobban érdekel mindenkit. A mocsok a bulvár, a mocsok a mi elfedett sötét lelkünk. Az, amivel eltereljük a szót a valódi problémáktól. Attól, hogy nem vagyunk egység. Attól, hogy az Országon (Magyarországon) belül nincs meg az akarat, hogy megmutassuk, megérdemeltük ezt az 1100 évet. Jelenleg úgy gondolom, hogy nem. Jelenleg nem magyarok vagyunk. Nem vagyunk méltóak ahhoz a néphez, akik idejöttek megmutatni nekünk a hazát, letelepedtek, felépítettek egy államot, harcoltak érte. Birkák vagyunk. Birkák, akik nem képesek kiállni egy elvért. Igazából semmiért nem állunk ki. Birkák, akik hazugságokat egymáshoz dobálva utáljuk egymást. Utáljuk a saját népünket. 89-ben még büszke magyar voltam. Büszke, hogy Árpád leszármazottja lehetek. Még ha csak kis részben is. Most? Szégyellem a hazámat, hogy idáig fejlődtünk. Tényleg nem vagyunk képesek arra, hogy MAGYAROKKÉNT éljünk? Nem tudjuk tisztelni a múltunkat? Úgy tűnik nem.
Akkor felteszem a kérdést: Képesek vagyunk felépíteni egy büszke, fejlődő, boldog országot, vagy hagyjuk a fenébe az egészet, és rohadjon meg ott, ahol van? Rajtunk áll. Rajtunk, és az utódainkon. Ha szomorúságot, utálatot hagyunk nekik, akkor ők se előre mennek, hanem próbálják visszaállítani a múltat ahelyett, hogy a jelenben tegyenek valamit. Vagy a jövőért...

ps.: lehet, h ma regisztráltam, de ez már régóta érett... pártfüggetlenül mindenkinek. csak gondolkodni kellene

Dinkainka 2013.06.13. 05:37:49

@Horizont: Tarlós az árvízkor is kiment a gátra, és most is sírva fakadt! Teli is sírta a Margit szigetet!

a kormány embere 2013.06.13. 06:26:24

Elég lett volna csak annyit írni:navracsics, a baltás gyilkosok szövetségének elnöke.
Ebből minden világos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 07:01:50

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A mentalitűás nem hagyja, és az állam idióta működése.

Az én munkahelyem pl. felismerte, hogy vidéki nagyvárosokban olcsóbb a munkaerő, és jé, megéri lehozni a cég egy részét. Le is hozta, amikor már Pesten nem fért el, mert annyit bővült.

Mentalitás alatt azt is értem, hogy sokan a városhatáron túlra ki se dugják az orrukat. És a cégüket sem fogják odavinni, pedig sok minden olcsóbb. A kormány is inkább csak szóban szokta a vidékfejlesztést támogatni (a mindenkori kormány).

A nagyon szép az pl. az EKF volt, amikor megnyerte Pécs, és jöttek a pesti szervezők, jól el is kefélték-elmutsizták az egészet.

"hogy jonne egy nagy szolgaltatoceg es letelepitene az 1000 fot foglalkzotato ceget eppen Baktaloranthazra vagy Belapatfalvara vagy Felsőbögyörőpuszta-alsó-ra "
Eszébe sem jut, mert csak Budapestben szoktak gondolkodni. De lásd fent, 1-2 akad, aki meglépte, és bejött.

NemNick 2013.06.13. 07:20:32

@Horizont: "Mi a várostól 3 km-re lakunk egy 2500 fős kis faluban. "
Hát, onnan tényleg nehéz... Budapest legkisebb kerülete (I.) is tízszer annyi lakossal bír - a legnagyobbak meg majdnem ötvenszer. Csak szólok.

Lenne munka - még az állami kézbe vett közoktatás, műemlékvédelem, miegyéb mellett is - csak csinálni is kéne.

Amúgy meg nagy többség parlamenti képviselő - is. Meg ilyen-meg-olyan igazgatatótanács-tag. Meg stb.
Mert van az a pénz, ugye.

Demszkynek - mint a milliós városok közül legtöbbször, folyamatosan újraválasztott polgármesternek (!) - a négyes metró, meg ilyenek mellet, az egyik legnagyobb bűne az, hogy nem rakta rendbe Budapest státusát - pedig ideje, módja, hatalma lett volna...
De csak a panaszkodásra tellett az idejéből.

Most, a Fidesz (és nem Tarlós - ő úgy tudom, úgy vállalta el, hogy meglépheti az egységesítést, a kerületek hatalmának korlátozását . Voltak is erre irányuló szándékok, de a kerületi Rogántónik alaposan megfúrták) maradt ugyanezzel adós.
Ugyanígy bűnös.
Pedig ha valakinek, akkor neki aztán tényleg módjában állna.

De az igaz, hogy át lehetne szabni a kerületeket - voltak erre is próbálkozások, ha visszaemlékszel - de megint jöttek a Rogántónik.

NemNick 2013.06.13. 07:23:09

@Vidéki: "Egyébként egyet értek TaTa86 hozzászólásával, miszerint, mérsékelni kellene a kerületek vétójogát,"

Pont nem ezt írta - de Neked van igazad: csak adminisztratív kérdés, hogy hány kerület van. A gond a hatalommegosztással kezdődik. Nincs még egy olyan városa az országnak, ahol a központi városvezetések ilyen kevés hatalma lenne.

NemNick 2013.06.13. 07:45:14

@Szabó Bélácska: Eléggé OFF is volt, igen valószínű, hogy nem a jó helyre ömlesztetted....

Nem tudom, hogy Te hol és merre jártál a világban, de - az itthoni közkeletű felfogással ellentétben - a demokrácia ilyen (mármint a működő). Vita van, mert az egyik ezt a másik azt akarja.
Aztán próbálnak kompromisszumot találni. Ami nem "belesimulás a nagy szürke masszába, arccal a Kelet felé", hanem a "jut is-marad is" elve mentén történik.

Szóval ezzel nincs gond szerintem.

A gond ott kezdődik, mikor eltűnik a vitakultúra - nagyon jól fel lehet mérni a blogkommentek változásán az elmúlt tíz évben, de a parlamenti munka és stílus változásán is - vagy/és "politika" néven a gerinctelen sunyiság üti fel a fejét, vagy/és mikor valaki azt hiszi, neki küldetése van, nála van a Szent Grál, birtokolja az Erőt éssatöbbi- így vita, előzetes egyeztetés nélkül nekiáll diktálni.
(Ez amúgy nemcsak a mostani FIDESZ sajátossága - tessék megnézni pl. az SZDSZ által bitorolt oktatási tárca intézkedéseit.)

Összefogás kell?
Közös, a nagyon nagy többség által vállalható célok legyenek, megbeszélve - és lesz.
Diktálva, félázsiai módszerekkel nem lesz.

Szerintem.

Vidéki 2013.06.13. 08:11:23

@NemNick:

Nagyon jól megfogalmaztad: " A gond a hatalommegosztással kezdődik. Nincs még egy olyan városa az országnak, ahol a központi városvezetések ilyen kevés hatalma lenne."

Hmmm... 2013.06.13. 08:22:02

Én úgy emlékszem, hogy már 2oo1-ben is voltak tervek a Margitszigettel kapcsolatban (párhuzamosan a Római-part "rendezésével"), és mintha értékes területrészek (bár mi nem az a szigeten...) bizonytalan jogi státusba való átsorolása lett volna a cél. Sportlétesítményekkel kapcsolatban is történtek próbálkozások. Valahol pedig azt olvastam, hogy az egyik fő érv az volt a Margitsziget fővárosi kézbe vétele mellett, hogy évtizedeken át nem született a fejlesztésére vonatkozó stratégiai terv sem. Ez tényszerűen nem igaz, mert a Főpolgármesteri Hivatal számára 2oo8 októberében a Főkert "rendezésében" született ilyen dokumentum. És hogy mennyire nem igaz az, hogy saját kézbe vétel nélkül a Főváros nem képes az akaratát érvényesíteni, azt a Szökőkút és a Rózsakert mostani fejlesztése mutatja. Az sem igaz, hogy nem történtek fejlesztések a Szigeten; ha valakinek van memóriája, akkor emlékezhet még nagy, bozótos, "senki-földje" területekre, amik fokozatosan _teljesen_ megszűntek, gondozottabbakká váltak. Elképzelhetőnek tartom, hogy Tarlóséknak leginkább a XIII. kerület kezelésében levő (abszolút használt) gyerektáborra fáj a foga (ahelyett, hogy a tragikus állapotú, pesti- és budai oldali teniszpályák területét rendeznék).

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.13. 08:22:41

@ColT: "A mentalitűás nem hagyja, és az állam idióta működése.

Az én munkahelyem pl. felismerte, hogy vidéki nagyvárosokban olcsóbb a munkaerő, és jé, megéri lehozni a cég egy részét. Le is hozta, amikor már Pesten nem fért el, mert annyit bővült."

na latgod ebben egyetertunk
mentalitas kerem szepen, amikor Pestre FEL tanyara meg LE megy az ember
meg amikor Pest alatt Budapestet ertik, valamilyen sajatsagos helyi nyelvjaras szerint, mert TE es a MAGADFAJTAD sose dugod ki a kis disznoneveldes falvacskadbol az orrodat mert ha fent Budapesten Pesteznel akkor kijavitananak

amugy meg valaszolj rendesen Baktalorandhazara miert nem viszik a szolgaltatokozpontokat?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.13. 08:27:55

megsugom az arulo pokornyi miatt a kovetkezo a Csilleberci Uttorotabor lesz, az is jo helyen van ki lehet mazsolazni :)

Kodomo 2013.06.13. 09:08:17

Akkor a fővárosi építésügyi hivatal (ami építésügyekben másodfokú hatóság) a Margitsziget tekintetében első fok lesz. Ki lesz a másodfokú hatóság?

Kandeláber 2013.06.13. 09:24:22

@zero: Kösz.
Legalább te felfogtad, miről van szó, mert a kommentelőknek ez nem sikerült.@Horizont: Már egyre kevesebb az ellopni való, mert a "spontán privatizáció" 25 éve tart, ezalatt sikerült az állami vagyon nagyobbik részét ellopni és elkótyavetyélni.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.06.13. 09:38:58

A Margit-sziget szép nagy lakótelepek...akarom mondani üdülőke...akarom mondani öt csillagos Hoteleket kap, csak és kizárólag a gazdag nyugati túristák fogadására.

Na jó, esetleg még egy kaszinót Mr. Vajnának. Hadd legyen nekünk is egy Lesz Vigasz-unk :)))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.13. 09:39:19

Nem, nem, soha! Vissza a Margit-szigetet! Revíziót!

elwood 2013.06.13. 09:47:06

Speciel Budapestnek egy polgármestere kéne legyen, mert a kerületi kiskirályok miatt nincs városkoncepció. New Yorkban is egy van.

Kis probléma, hogy ez a Tarlós kicsit önjáró ezért a bolsevikok nem tudnák konrtollálni, vagyis továbbra sem adnak neki lényeges hatalmat.
Mivel a városban lakik a 90-es iq felett lakók jelentős része, ezért akármilyen lakájt sem választanának meg ide.

Úgyhogy marad minden a régiben, 23 különböző érdeket képviselő faluval.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.06.13. 09:47:11

@Kandeláber:

"Szó szerint azt írta a posztoló, hogy"

Meg azt is írta, hogy (nem szó szerint):

"lófaszt mama,

=> Várkert felújítása
=> Baross tér felújítása
=> Ferenciek tere és Március 15. tér átépítése

eddig is fejleszthettek, miért pont most ne fejleszthetnének..."

Ironfist 2013.06.13. 10:29:49

"Hát adjatok be javaslatot, és én csainálok belőle törvényt!"

A büdös, kurva, népnyúzó anyjukat... (Hallod, Papcsák? NÉPNYÚZÓK VAGYTOK!)

ihajja-csuhajja 2013.06.13. 10:38:23

Hangsúlyozni szeretném, hogy csupán a magánvéleményemet írom, és nem kinyilatkoztatok.

Egy, a Kim Jong-il-szerű működtetési modellt némiképpen meghaladó rendszer esetében, egy ilyen „sziget-ügy” értelmezhetetlen lenne. Náluk az a természetes, hogy csak a fővárosuk érdekeit, esztétikai értékeit növelő, szociális alapjait erősítő, a város élhetőségét szem előtt tartó, gazdasági előnyökkel járó átalakítások és beruházások történhetnek. Nemigen okozna vihart (egy szűk lokálpatrióta csoportot leszámítva), hogy a köztulajdon kezelését, a tulajdonosi jogok gyakorlását a helyi, vagy a városi önkormányzat látja el.
Ám!
Ők nem kerültek abba a helyzetbe, hogy néhány év leforgása alatt kimossák alóluk a nemzeti, azaz közös tulajdonukat. Nem tudják mi az, amikor ezen vagyonok fogytával intézményesítetté válik a magántulajdonok nyílt, vagy némi vargabetűt leíró elvétele és újraprivatizálása. Nem értik, hogyan lehet kőbevésett szabályokat áthágva bárhová és bármit felépíteni vagy lerombolni, elvenni és hűbérbe adni bármit, bármikor bárhol. Nem fogják fel, hogyan vezethet egy várost intelligencia, műveltség, szakmai ismeret és egyetlen önálló gondolattal sem rendelkező agresszív plakátfigura. (Itt nem csupán egyetlen személyről beszélek.)

Én viszont értem.

mojszipupi 2013.06.13. 11:14:52

Vicces h azon megy a vita h a kerületé v a fővárosé mikor lényegében egyiké se hanem orbáné minden. Meg még egy maroknyi emberé aki dönt. Az ő érdekeik állnak minden változtatás mögött. Most éppen az a nagy buli nekik ha a fővárosé lesz a sziget, a kutyát nem érdekelnek egyéb körülmények. Biztos szép lesz meg csilli villi fejlesztés wifi vel meg jó dolgokkal, és hatalmas szállodákkal, stranddal stb..hmmmm.....ööööö.....az biztos h mocskosul drága lesz a kivitelezés és a közgép vagy egyéb szűk kör kezére jut. Nemzeti gyarapodást elvtársak, erőt egészséget!

Hmmm... 2013.06.13. 11:19:22

@zero: Ez a táncikálás csak _a cél szentesíti az eszközt_ elv egy újabb szép példája, ezúttal egy akrobatikus jogi mutatvány formájában előadva. De sajnos, ez látható _minden_ területen (gazdaság, oktatás, kultúra, stb). Előbb valamilyen módon ellehetetlenítik a működést, aztán lépésről lépésre ráteszik a kezüket. Az emberek meg behunyják a szemüket, hogy a rosszat ne vegyék észre, és nem hajlandók észrevenni, hogy közben a jövőjüket lopják el.

guma 2013.06.13. 11:37:44

@zero: egyszer érdekes lenne megnézni mi lett a sorsa a rengeteg kiosztott ingatlannak.
pl ezt elég jól dokumentálták 2001-ben:

index.hu/belfold/tarsszerv/
index.hu/belfold/tarsszerv2/

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 12:52:22

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Le, mert délebbre van, mint a vízfej.

Hogy én nem dugom ki az orrom, azt azért kikérném magamnak.

Hogy miért nem viszik ki a cégek a telepeiket máshova, azt én nem tudom, de nem is értem, mert itt konkrétan súlyos tízezrekkel keresünk kevesebbet, mint Pöstön a kollegák, illetve olcsóbb a telephely, és stb. is.
Szóval tiszta spórolás.

Brian Cohen 2013.06.13. 12:53:39

Tarlós inkább vegye vissza Fiumét (Rijeka) ami valamikor budapesti közigazgatás alatt állt. Ugyanígy építsen már valamit, mint a valamikor elődök tették! Pl. a kontinensen először földalattit, hengermalmot, gyorsvasutat a tengerig. Az elődökhöz képest csak gyenge utánzatpótló helyettes.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 12:54:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Jah, szülővárosomban pl. volt egy cég, akik meg akartak venni egy lepukkant épületet gyárnak, az 50-60 fős vállalkozásuknak. Nem adta a polgi.
Kimentek 5km-re az egyik kis faluba, ott bagóért kaptak egy hasonló helyet, szépen felújították (helyi melósokkal), és azóta már vagy 300-an dolgoznak ott - nagyrészt helyiek, környékbeliek.
Hogy mennyi bevétel ez a falunak, azt ne részletezzem.

Ja, meg hát szakadj már le a faluról, pécsi vagyok. De ha falusi lennék is miért ne kéne a környező nagyobb városokba mászkálnom.
Az arcból meg visszavenni.

Kandeláber 2013.06.13. 12:59:42

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: A posztoló nálad jóval értelmesebb, mert nem cikizésnek vette az észrevételemet, és kijavította a szöveget.
Így is lehet.

csak_csendben2 2013.06.13. 13:48:25

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Budapestinek kell lenni ahhoz, hogy valaki ekkora pöcs legyen, mint te.

Kíváncsi lennék mit kezdene Budapest a rohadt nagy GDP hozzájárulásával, ha vidékről egy szál uborkát sem kapna.

Butapest egy nagyra nőtt vízfej, olyan mint egy Down-kóros gyerek, akit szánalomból támogatnak és szerepeltetnek a szülei. Hagyni kéne az egészet elvérezni.

Legjobb mikor jön a Pösti paraszt, hogy Pöstön mindent kapni. Igaz, mikor kiderül, hogy még neki is 1-1,5 órát kell csak oda buszoznia, meg ugyan annyit vissza, akkor máris más a leányzó fekvése. De lehet menni autóval. Igaz reggel 7-10 és 15-17 között 1 órát lehet araszolni a dugóban. Mikor meg erre jön az érv, hogy de kiszállítják, akkor meg csak kussolnak, mikor megjegyzem, ha a valamelyik futárszolgálat kiszállítja, akkor már vidékre is leviszik. Na akkor hol is van Butapest előnye? Sehol. Csatornaszag, szmog, és egy rakás beképzelt paraszt, aki még a Butapest táblán túl nem járt.

ihajja-csuhajja 2013.06.13. 15:15:01

Azon morfondírozok, egyáltalán létezik-e olyan téma amivel nem lehet azonnal, minimum két, egymásra acsarkodó táborra osztani az embereket?
Jobbára csak sztereotípiákat fogalmaztok meg mindkét oldalról olyannyira, hogy már csak a "panelproliskodás" maradt ki a sorból. Hiszem, hogy a vidéki életnek és a nagyvárosi életnek is megvannak az előnyei és az árnyoldalai. Szerencsés esetben mindenki ízlése és igénye alapján dönthet lakóhelyéről, ám a mások értékrendjét élből lefikázni nem túl elegáns.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 16:24:02

@ihajja-csuhajja: Már aki lefikáza :) Fentebb írtam, semmi bajom Budapesttel, csak azzal, hogy sok ott lakó azt hiszi, ő szarta az országot.

Horizont 2013.06.13. 17:30:06

@mojszipupi: Hogy neked milyen igazad van !!?? :DDDDDD

@ColT: És neked is :DDDD

Nem Budapesttel van baj, hanem a politikusokkal és egyes ott élő emberekkel :(

BöszmeBunkó 2013.06.13. 18:38:31

@Kandeláber:
te egy igazi fszopó troll vagy. gratulálok! remélem rákos vagy! vmi városi rákos!

Minorkavidor 2013.06.13. 19:20:20

@Spániel:

Volt már ilyen: 1945 előtt.

Minorkavidor 2013.06.13. 20:03:28

Budapest közigazgatási és önkormányzati rendszerével csak egy probléma van: a két szintűség(kerület és főváros). A probléma megoldása: visszatérni az egy szintű igazgatási és önkormányzati rendszerhez, ami 1873-1950 között már működött. A székesfőváros élén egy főpolgármester állt, a közgyűlés 400 tagú volt (a századfordulón 1900 táján a város 800.000 lakosú volt, PL. Újpest és Kispest nem volt a főváros része, a Nagy-Budapest koncepció már 1906 óta készen volt). It jegyezném még, hogy bizony a választópolgároknak is nagy felelőssége van a széttagoltságban: a XXIII. KERÜLET egy népszavazás után jött léte a kezdeményező a Soroksári Civilek Szövetsége volt, azóta is ők adják a kerületi polgit, és a képviselő-testület többsaégét. Ez által lett a főváros 23 városból 24 város.
Ami pedig a vízfejet illeti:
1. Az 5 milliós Dániában Koppenhága városa:
a központi város 88 km2 477.000 főnyi lakossal
Nagy-Koppenhága melyhez még 28 további település tartozik 1.360.000 lakos él.
és van még egy ún. Koppenhága tervezési körzet 2650 km2 terület 3.800.000 lakos
(forrás Magyar Nagylexikon Koppenhága szócikke 2000.
2. a 60 milliós Nagy-Britanniában Nagy-London 10 millió lakosú metropolis ami az össznépesség kb. 17 %-a
3. Franciaország hasonló népesség számú állam Nagy-Párizs lakóinak száma szintén kb. 10 millió, így ott is 17 %-nyi népesség él.
3. Magyarország lélekszáma a 2011.évi népszánlálás szerint 9.960.000 fő Budapest lakónak száma 1.700.000, azaz itt is kb. 17 % a részesedés az össznépességből.

ihajja-csuhajja 2013.06.13. 20:31:16

@Minorkavidor:

A vízfejűség, mint jelző, nem a lélekszámra utal. A túlzott hivatali, pénzügyi, igazgatási, rendészeti, ipari, kulturális, média, stb. centralizációját és az ország működtetése során szükséges stratégiai és a működési döntések többségének meghozatalának helyszínét értik ez alatt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 21:06:01

@mojszipupi: Nem-nem, van még egy csomó minden, ami a Ferikéé, meg a Bajnaié, meg a Meterházyé, ez orbán&haverok legnagyobb bánata.

mpa68 2013.06.13. 22:17:53

@csak_csendben2: teljesen igazad van, bár én (kis é-vel, ezt a nemzeti dohány nonprofit izé félmüvelt hülyéjének mondom) Pesten születtem, itt élek már 45 éve. Ez a város egyre rosszabb, ha mehtehetném, már rég elköltöztem volna min. 200 km-re.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.13. 22:18:51

"Ezek szerint a Fővárosi Önkormányzat nem tud semmit sem fejleszteni Budapesten, hiszen bárhová nyúlna, az mind valamelyik kerület tulajdona igazgatása alatt áll."
Pedig mennyit szidták Demszkyt, holott semmi hatalma nem volt... Most már Tarlós is tudja ezt és nem tetszik neki...

mpa68 2013.06.13. 22:18:59

@mpa68: félművelt, megtehetném

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.13. 23:21:21

@Minorkavidor: nezz csak utana hogy hogyan szamoljak... London urban 12 milka, Budapest urban 2.5 milka, 22% Lonodnnal az arany nalunk meg 25%

nincsen ezzel semmi gond, ekkorara van szukseg, Baktaloranthazara nem fog 1000 fos szolgaltatoipar odatelepulni, viszont Budapestre igen, be is zartak pl. torokbalinton a gyesznyoistallokat es elvittek valodi videkre, lasd CoIT kollegat amit mondott, hogy naluk is keletkeztek munkahelyek :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.13. 23:29:33

@csak_csendben2: "Kíváncsi lennék mit kezdene Budapest a rohadt nagy GDP hozzájárulásával, ha vidékről egy szál uborkát sem kapna."

nalatok uborkaval lehet venni plazma TVt?
szoljal hogy esetleg lemaradtam volna valamirol, vagy mar mas modi megy lent videken? uborka egyenérék?

te is FELMESZ amugy pöstre? meg akkor is ha nogradi lennel? meg szoktal vitatkozni, hogy kiszallitjak a termeket, wow ember ez kb annyira nagy faszsag mint az uborka, hiaba na ritka nagy pocs vagy...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.13. 23:32:22

@ColT: "Ja, meg hát szakadj már le a faluról, pécsi vagyok. De ha falusi lennék is miért ne kéne a környező nagyobb városokba mászkálnom.
Az arcból meg visszavenni."

mi van faj valami?
nekem pl az faj hogy ujpalotai letemre egy kalap ala vesznek a a rakosborzasztoi falvakkal, vagy a belvarosi bunko prolikkal, annak ellenere, hogy neked onnan "LENT" kb ugyanaz, pösti... :)))

a kormány embere 2013.06.14. 06:23:28

Miaz,hogy megijedtek???
Elloptak egy egész országot,miért pont egy szigetnél ijednének meg?
Egyszerűen,megpihentek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.14. 06:36:43

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Mondjuk az fájhat, hogy vidékizel, miközben egy országban élünk? Azaz nem is fáj, csak baromság.
Pestizni meg nem szoktam ok nélkül, csak ha valaki beszól, és azt érdemli. Pl. a nagy arccal.
Budapest amúgy egy város, a Duna két oldalán, szóval ha te "budapesti vagy", akkor közösségeet kellene vállalni a pesti panelek lakóival is :D (Meg mondjuk egy magyar oldalon illene megtanulni ékezetekkel és nagybetűkkel írni, felsőbbrendűkém :D )

Nem lehet venni uborkából plazmetévét, csak BP-n nem termelnek kaját, ami nélkül éhen halnál (vagy olyan drága lenne importból, hogy nem tudnád megvenni), illetve áramot sem, amivel elmenne a plazmatévéd :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.14. 06:39:47

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Hát, ha neked egy multicég szolgáltatóközpontja disznóistálló, akkor azért lenne mit tanulnod a világról.

Amúgy ha London 12% is, de nézd már meg, Angliában, meg az egyém eblített országokban mekkora a különbség a főváros, és az ország többi része között...

(És hány polgi van azokraa városokra, a lakosságuk arányában?)

Marcellusca 2013.06.14. 08:17:19

@ihajja-csuhajja: +1!!!!

Csak lesek, hogy mi megy itt napok óta. :O
Arról szólna a poszt, hogy "kedves" kormányunk, parlamentünk milyen csűrést-csavarást (paragrafusok megerőszakolását) hajt végre azért, amit akar, de úgy, hogy a később jövők lehetőségeit lenullázza.
Ehelyett megint megy a fővárosi vs. vidéki csata. :(
IDIÓTA BANDA! (A kommentelők jórészer is!) :(((

Teljes zavarban vagyok: Pesten élő vidéki (nem, NEM "az" a Vidéki!!! :D) vagyok.
Most kit szidjak? :P

global001 2013.06.14. 09:00:59

Azt már megtanulhattuk, hogy a fidesz ÉRDEK/HASZON nélkül nem csinál semmit !!

Valamelyik fideszgeci haverjának kell a terület szálloda vagy kaszinó építésére, oszt' jónapot

Nem kell aggódni "meg lesz mentve" a sziget ... csak nem a magyar nép számára !!

" A FIDESZ JOBBAN TELJESÍT !"

tintamin 2013.06.14. 09:06:22

Nem értem, miért nem az alkotmányba rakták ezt is.
Mindegyiknek ott lenne a helye. Alkotmányosítani kell a teljes törvénytárat, abból nem lehet később baj.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.14. 12:03:31

@ColT: hehehe csak kostolgattalak :)

en ezt irtam anno: "London urban 12 milka, Budapest urban 2.5 milka, 22% Lonodnnal az arany nalunk meg 25%"
szoval "urban" cimszot kell nezni a wikiben, ez azt hasonlitani
nalunk is ugyanaz az arany mint angoloknal, igaz angoloknal van par nagyvaros, ebben kellene valtozas

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.14. 12:08:26

@ColT: na most teljesen osszezavarodtam a szamolgatasnal hogy mit termelnek...
szoval Bp? vagy az az urban amit irtam vagy Pest mint megye?

valo igaz hogy nem termel, na es? sajtot is hollandot veszek, tartos tejet meg szlotakot
most akkor odamegyek par holland es szlotak blog oldalra es pitizek a sok jotevomnek hogy meg nem doglottem ehen...
zoldseget meg gyumolcsot meg pont meg lehetne akar meg az "urban" reszen is termelni, en szemely szerint orulnek neki... a sok retkes tetu fillerbaszo foldmuves vegre nem parlagfuvet termelne a szomszedban...

Ironfist 2013.06.14. 12:45:26

@Marcellusca:
"Most kit szidjak? :P"

Azt a sok baromállatot, aki azt hiszi, hogy minden, ami a Budapest táblán kívül van, az megvetendő tanya csupán, akiket ők tartanak életben szánalomból. Sok Budapesti ismerősöm van, akik ilyen emberek mellett legszívesebben a magyarságukat is letagadnák, nem, hogy a budapesti mivoltukat.

@csak_csendben2:
"Kíváncsi lennék mit kezdene Budapest a rohadt nagy GDP hozzájárulásával, ha vidékről egy szál uborkát sem kapna."

Az ilyenek, mint az itt arcoskodók, leszarnák, hiszen életükben nem ettek mást, mint mekis burgert, meg american hot dogot.
Egyébként itt egy cikk erről, minden szava arany kb. :)
gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/07/08/a_budapestiek

titan 2013.06.14. 14:10:21

Valaki mondja már el nekem, hogy vidéken miért "bunkó" a pesti, és Budapesten miért "paraszt" a vidéki? Miért van az, hogy bármelyik is lenézi a másikat? A fővárosiaknak el kéne ismerniük, hogy a vidék sem alacsonyabb rendű, viszont a rajta kívül élőknek is el kéne fogadniuk, hogy az úgymond nem termelő munka is értékes, és fontos. (Ha nem lenne az, akkor akik ezzel foglalkoznak, rövid távon éhen vesznének)

Ironfist 2013.06.14. 15:25:00

@titan:
Nanana, nem a "pesti" a bunkó, hanem a "bunkó pesti" a bunkó. Van különbség. Ugyanúgy, ahogy nem-pesten is rettenet sok paraszt van, de ezek meg nem azért parasztok, mert vidékiek, hanem mert gondolom hibás gént örököltek, mint a pesti bunkók.

titan 2013.06.14. 15:39:50

@Ironfist: bocs, alapvetően nem (csak) neked szólt a kérdés, itt elég sokan adták a Bp-vidék vonalat mindkét területről.

Ironfist 2013.06.14. 15:51:07

@titan:
Úgy vettem észre, hogy aki a pestiek miatt szólt itt most, az főként azok ellen tette, akik itt olyan kijelentéseket tettek, hogy "vidékieknek kuss a neve", "nem budapesti ne pofázzon bele a főváros dolgába", és "a kerületemben is jóval többen laknak, mint a fatornyos kis faludban". Na az ilyen gyökéragyúak ellen ment most az anyázás.

titan 2013.06.14. 16:27:11

@Ironfist: "Kíváncsi lennék mit kezdene Budapest a rohadt nagy GDP hozzájárulásával, ha vidékről egy szál uborkát sem kapna" <- konkrétan a hasonlóakra reagáltam egyik oldalon, másik oldalon meg egyetértünk, hogy Bp-n se kéne lenézni azt, aki konkrétan nem itt él. (a vidéki szót már direkt nem használom, mert nem csak hogy rossz mellékzöngéje van, de még ugye olvtárs is tönkretette)
Szóval csak az egyensúly hiánya zavar alapvetően, meg az indokolatlan lenézés, akárhol.

Minorkavidor 2013.06.14. 20:11:28

@ihajja-csuhajja:
Hmm, "A 19. század ótaaz egyik oldalon áll Párizs, a másikon meg a vidék Sőt ma már azt is mondhatjuk: itt van Párizs, ott meg a francia sivatag." - írja Pierre Lavedan francia földrajztudós és szociológus.
Heine erről már 1852-ben így vélekedett: "Párizs azonos Franciaországgal, az ország csak Párizs és környéke... Aki kitűnik vidéken az a fővárosba igyekszik."
Tényleg , milyen világszerte ismert dolog van Párizson kívül? A cannes-i film fesztivál, aki esetleg rajong a repülőkért, benne az Airbus-ért annak Touloisse (remélem jól írom, ha nem bocs:)) )

Ugyanez áll London és Nagy-Britannia viszonyára mióta parányira zsugorodott az egykor világhírű brit szénbányászat, hajóépítő-i és textilipar. Manchesterről mi jut a többségnek eszébe? A MU, igaz, és nem a textilipar, mely az ipari forradalom alatt oly jelentős volt. Liverpoolt is a focicsapatáról ismerjük, anno pedig világ viszonylatban is jelentős kikötő volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.14. 20:34:28

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Pont lehetne az urban részen :D LOL, mennyi embert tartana el?
Hány nagypofájú koszolná össze a kezét? Hányan tudnák, hogyan is termelődik a kaja? :D

Hogy sajtot is hollandot veszel, látod, az meg gáz. Az még gázabb, hogy nem érted, miért gáz. Az EU nagyobb országai teszik tönkre a magyar mezőgazdaságot, mert nekik ez valós konkurrencia (ebből következik, hogy a magyar kaják jók ám), hős kormányaink meg asszisztálnak hozzá...

Nagyváros itthon is van, mégis leszarják az állami helyek is, meg ebből következően a cégek is.

@Marcellusca: Áh, ezeknek mondhatod. Nem értik, hogy ez egy ország, amiben BP és minden más is van, ugyanaz az állam. Én is leírtam már nekik.
Amúgy Bp-n élő vidéki - jó részük a nagy vidékelleneseknek is az, vagy a szülei még azok voltak :D

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.14. 22:07:57

@ColT: te ertelmezed is amit ir a masik? az urban reszen 2.5 millioan laknak es KEPZELD!!! meg budapesten is vannak mezogazdasagi teruletek, nem is emlitve a sok ujgazdag hulyegyerek majmot akik pesti parasztkent leviakolorozzak a kertjuket a helyett hogy termelnek a gyumolcsot

a sajttal igazad van... übergáz, elmond valamit a magyar termelokrol, nem mellesleg a burgonya is hogy csakis mirelitet lehet kapni mert nem kepesek allando minosegu termennyel ellatni senkit
es akkor itt nehanyan erre verik a nyalukat, komolyan eldobom az agyam

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.06.14. 22:16:11

elnezest rosszul irtam, etteremben lehet csak mirelit krumplit kapni, mert nem kepesek rendesen allando minoseget termelni... az a mirelit meg kerem szepen kulfoldi, hogy miert? mert JOBB MINOSEGU

a kulfoldi sajt meg megnt csak jobb, tudod nem szeretek 2 hetes sajtot kidobni magyarkodva, ezert en kerek elnezest ok? hogy a sok turho magyar paraszt nem kepes megfizetheto aron sajttal ellatni a pöstieket

most akkor all meg a kerdes, pitizzek a hollandoknak is hogy ugyan mar milyen kedvesek hogy a sajtjukon elek vagy eleg esetleg az hogy MEGFIZETEM? szamomra ugy tunik, hogy eleg ha megfizetik, tudod ha melozok valamin nem varom el hogy a fel videk halas legyen nekem mert milyen uberfasza vagyok, nekem az is eleg ha megkapom a fizut... vagy ez a falusiakkal mashogy van? nekik meg halasnak is kell lennem miutan megveszem a szolgaltatasukat?

komolyan meg most is verted itt a nyalad a kez osszekoszolassal, mintha minden budapesti fehergalleros lenne, fogadjunk ha olyat mondok hogy most pösti letemre fenem a szemzokest akkor nem is tudod mi az

labrabbit 2013.06.14. 23:11:30

@ColT:
A magyar mezőgazdaság nem konkurrencia a nagyobb nyugati orshágoknak, csak szeretjük ezt hinni.
Egy csomó magyar kaja van ami szemétnek minősül, csak fel van pántlikázva.

lesz ez még így se...

Redwing 2013.06.16. 21:36:53

Lehet 23 kerület. Csak a fejlesztés legyen központosítva. Ugyanez igaz a megyékre is. Maradhatnak, de a fejlesztés regionális történjen. ( 4 regionális területet lehet kijelölni)

Ez regionális gazdasághoz tartozik. Valószínűleg az aki most hallja előszór ezt a szót, nem tudja miről van szó.

ihajja-csuhajja 2013.06.17. 10:22:44

@Redwing:

"Maradhatnak, de a fejlesztés regionális történjen. ( 4 regionális területet lehet kijelölni)"

Miért nem hármat, vagy nyolcat, vagy egyet?

1999-óta magyar ország hét régióra lett felosztva, amely felosztás viszonylag elfogadható pontossággal vette figyelembe a specifikus regionális érdekeket és lehetőségeket. Első sorban a felzárkóztatáshoz szükséges európai és költségvetési támogatások (infrastruktúra, közösségi, település fejlesztési, stb.) elosztása, valamint a produktív, termelői beruházások és a szociális létesítmények támogatása is ennek a szemléletnek hatását tükrözte. (A szemlélet, az egyéni, "kiskirályi" érdekek érvényesülésének hatására, mára már lecsengő ágra kényszerítetté vált.)
A regionális gondolkozási móddal "mindenki" találkozott. Jelentős pályázat tíz évig, ennek figyelembe vétele nélkül nem születhetett.
Nem célszerű ezt nóvumként beállítani.

Redwing 2013.06.17. 11:38:09

@ihajja-csuhajja:

Maga a rendszer (NUTS 1, NUTS 2) sose valósult meg. Lehet létezik valahol, de fejlesztéseket nem nagyon érint. Már csak azért se mert a legtöbb fejlesztést a központi régió (Budapest) kapja.
Az, hogy hazánkban mi valósult meg, az nem a rendszert minősíti, hanem minket. Olvasd el a EU által kiadott több 100 oldalnyi regionális gazdaságpolitika kiadványokat, aztán a magyar értékeléseket és utána tudsz majd véleményt alkotni. Azt már látom tudod, hogy nem sokat ér, de ennyi kevés.

Mellesleg a kis királyságok felszámolása jó lenne. De a kerületek és a megyék a kieső korrupciós pénzek miatt nem engedik. Gondolom ezt minden magyar ember támogatja.

Az MSZP is úgy beszél a szigetről mintha az övé lenne. A cikk írója se törődik evvel. Én úgy gondolom, hogy állami tulajdon és nem párt tulajdon. De itt megint a politikai érdekek a fontosak és a hétköznapi ember számára is. Objektíven hozzá állni a dolgokhoz az nagyon nehezükre esik. A nép választotta ezt az utat. Ha 1 év múlva szocik újra kormányra kerülnek az Magyarország szégyene lesz. Persze Orbán se jobb, de senki nem szervezkedik. Senkit nem érdekel a politika, tehát ez marad még hosszú hosszú évekig.

Látom te már beletörődtél. Én nem fogok.

lyken 2013.06.17. 12:00:05

Egy oldalról:

Új gumijogszabály a haverok védelmére: index.hu/belfold/2013/06/17/fotostorveny/

Ha van videokamera, akkor a fidesznyik megfutamodik:index.hu/gazdasag/2013/06/17/titkos_szovegvaltozata_is_van_a_fidesz_botranytorvenyenek/

Remélem szoknak át az emberek a nikotintapaszra: index.hu/gazdasag/2013/06/17/hianycikk_lesz_debrecenben_a_cigi/

Komment nélkül: index.hu/gazdasag/penzbeszel/2013/06/17/strategiai_megallapodasok_mosoly_az_albumba/

Az ember szinte visszasírja az elmúttnyócévet, mikor egy napra még átlag csak egy pofátlanság jutott, nem 5-6. :/

ihajja-csuhajja 2013.06.17. 14:29:56

@Redwing:

"Az MSZP is úgy beszél a szigetről mintha az övé lenne. A cikk írója se törődik evvel. Én úgy gondolom, hogy állami tulajdon és nem párt tulajdon."

A legjobb tudásom szerint rosszul gondolod. A Margitsziget a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában van, ami nem állami tulajdon. Sem a Fidesztől, sem az MSZP-től nem ismerek olyan megnyilatkozást, amely szerint sajátjukként (párttulajdon) említenék a szigetet. (Nyilván, ha te ismersz ilyet, ami autentikus, meg fogod jelölni a forrást.)

A statisztikai régiókról született előkészítő munkákat, feasibility study-kat, közigazgatási, oktatási környezetgazdálkodási és gazdasági munkákat többnyire ismerem. A törvénybe iktatási és a folyamatos monitorozási, értékelési anyagokkal is foglalkoztam. A Fidesz nagy lelkesedéssel indította és 2002-ig támogatta az elképzelést, majd a választások elvesztését követően, emlékeim szerint 2006-ban hatalompolitikai okok miatt, ellenzékből megakadályozta, hogy a közigazgatási rendszerünk átrendeződjön. Sok megoldatlan probléma és elvarratlan szál szerepelt az akkori törvényjavaslatban, ám lehetetlenné tette volna a vidéki városok részleteiben még be sem mutatott szándékos eladósítását és megnyithatta volna az utat a régiók megerősítéséhez, a budapesti hegemónia kompenzálásához.
A közép-magyarországi régió népesség számban az ország egyharmadát, működőképes vállalkozások számát tekintve több, mint a felét jelentette. (A leader pénzek szinte csak vidékre mentek, s lett belőlük utcakő, szökőkút, fürdő, kilátó (40 cm), stb. Itt sarkítok talán.) Ezekkel a korrekciós tényezőkkel is számolva, nem ebbe a régióba ömlött be legtöbb pénz.

Nekem az egésszel csupán annyi bajom van, hogy mindenki hajlamos a hozzá közeli, illetve egyéni érdekeit leginkább kiszolgáló érdekszövetség szócsöveiből, vastagbél összehúzódások árán kierőltetett megnyilatkozásokat megrendíthetetlen alapigazságnak felfogni.

Redwing 2013.06.17. 14:46:58

@ihajja-csuhajja:

A nyilatkozótokból az jön le, hogy kisajátította, elvette, mert szoci, mert XIII. ker., stb.. Így értettem.

Akkor most végül is miben nem értünk egyet? Pont ez a lényeg, hogy a vidéki városok szinte csak úgymond turizmusra fejlesztettek. Ez a Fideszre és szocikra is igaz. Én még kb 3 évvel ezelőtti statisztikát elemezve a közép magyarországi régió több támogatást kapott.

A nép mindig az érdekeit kiszolgálót fogja támogatni.

Én nem támogatom egyik pártot se.

ihajja-csuhajja 2013.06.17. 15:09:54

@Redwing:

Én jobbára csak olyanok bejegyzéseire reagálok, akiknél a tudat beszűkülés nem egyértelmű. Nem minden esetben ellenvéleményt fogalmazok meg, hanem igyekezek más aspektusból is kicsit megvilágítani, személyes megtapasztalásaimmal kiegészíteni és az esetleges félrehallások miatt tisztázni ezt, azt. Nem ragaszkodok az igazamhoz, csak néha ide írom azt is. Elfér.
Én sem támogatok, sőt nem is szimpatizálok egyetlen párttal sem. Ám a saját értékrendem alapján meg tudom különböztetni az utcai "itt a piros, hol a piros" -t játszó szélhámost a kapualjakban megbúvó rablótól.

Redwing 2013.06.17. 15:23:36

@ihajja-csuhajja:

Szerinted mi hoz/ hozhat változást Magyarországon? Az elégedetlenség nagy, de nincs egy olyan szervezet aki képes lenne ezen változtatni.

ihajja-csuhajja 2013.06.17. 16:10:47

@Redwing:

Szerinted mit jelent az, hogy változás?
Ha ezt a kormány leváltására szűkíted, akkor nem érünk el szinte semmit. Nem első sorban azért, mert az ebe-guba elv érvényesül a pártokra, hanem azért amiért a sokaság a felelős és nem a kormány. A kormány addig ment el, amíg azt a társadalom szakítószilárdsága megengedte. Ketté ugyan már szakadt, de önérzete nincs, tűrőképessége vagy határtalan, vagy csak, mint a dinoszauruszok esetében az ingerület terjedéséhez idő kell. Évtizedek.
Arról sem vagyok meggyőződve, hogy lenne jelentős igény a változásra. Ez Kádár népe, aki a személyi és gondolati szabadságát hajlandó feláldozni azért, hogy ne kelljen gondolkodnia, kockázatot vállalnia és hogy egy műanyag közösséghez tartozhasson. Az okosabbak vagyont gyűjtenek, nem kevés sikerrel és szorgalmasan. A mások vagyonát.
Nálunk az okosabbak néhány üveggyöngyért megvásárolhatóak, a kevésbé okosak szellemi képessége kimerül abban, hogy azt a zászlót lengessék nagy hevülettel, melyek alatt sokan állnak. Azt az állapotot, amikor szemrebbenés nélkül, a kétszer kettő igazságát is le lehet tagadni, megváltoztatni nem tudod.
A "Széllsebesen" kialakított rendszer irreverzibilis. Holtában is képes ölni és mérgezni, mint a nyílhegy béka. Nem hiszek a kormányváltásban, ha tévednék, és a váltást követően elmaradna a kőkemény tabula rasa, a helyzetünk még siralmasabb lenne. Én mostanában értettem meg a biblia bölcsességét, mely a büntetésekre vonatkozik.

Redwing 2013.06.17. 17:45:30

Ne az ellenzéki váltsuk le Orbánra gondolj. Az Együtt 2014 és MSZP is csak hatalmat akar. 2014-ben valószínűleg úgysem lesz kormány váltás. Ha minden kötél szakad akkor Fidesz-Jobbik lesz.

A változást a szakmaiságon értem. És alapvetően a vidékben látom a fejlődési lehetőséget. Persze ez olyan 6-8 évnyi munka lenne. Tehát agrárszektor, és azt támogató gazdaságpolitika.Korrupció visszaszorítása, stb, stb. Nem nehéz jó stratégiát találni, mert vannak független közgazdászok akik folyamatosan publikálnak. A probléma csak az, hogy a pártérdek más mint a közérdek. Ha az emberek meglátják a különbséget akkor lelehet váltani a politikai elitet. A 2014-es választás utáni időszak a változás időszaka lesz :) Már szerveződik :) Terjeszd! :)

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.06.18. 10:13:31

"Ötéves voltam, amikor először kivittek a zenélő kúthoz, mondták, hogy zenélni fog, sírva fakadtam, mert nem zenélt. "

BRÜHÜHÜHÜ!!!!
Már értem miért ilyen nyomorék a tarkópista.

Fell Bandi 2013.06.22. 20:21:51

Magát a posztot nem olvastam, mert a címnél megálltam: értelmezésem szerint csak azt lehet elvenni valakitől, ami az övé.
Mikor volt a Margitsziget a XIII. kerület tulajdona?

süti beállítások módosítása