Skip to content


       Szűrés lista

Európai Uniós állampolgárok munkavállalása Mórahalmon

Ez az igazi botrány, nem a Simon vagy Rogán-ügy. 
A rúzsai önkormányzat ülésén a közbiztonság kérdését tárgyalták, ahol Nógrádi Zoltán mórahalmi polgármester, fideszes parlamenti képviselő beszélt erről, amit Tatár Gábor LMP-s képviselő rögzített.

Tatárt szerint "az elmúlt egy évben a Fidesz olyan rabszolgatartó-rendszeren dolgozott, ami a Homokhátságon jelentkező munkaerőhiányra egy olcsó import munkaerővel válaszol. Ehhez különböző rendvédelmi szervezeteket hozott létre, aminek a célja láthatóan az, hogy hosszútávon olyan környezetet teremtsen, amiben az olcsó import munkaerő gyakorlatilag le tudja cserélni a helyi munkaerőt. A Fidesz feladata azt a harcot, hogy a helyi munkaerőt bevonja, lemondott a lakosságról, a helyi munkahelyteremtésről és beismeri, hogy nem képes megoldani a Homokhátság problémáját. Nógrádi Zoltán, Mórahalom polgármestere sem tesz semmit a helyi munkaerő integrálásáért, inkább tovább erősíti az import rabszolgatartást, az olcsó munkaerővel kiszolgálja azokat a nagygazdákat, akik támogatják őt a hatalmon."

 

Nógrádi:


"A gazdák a regisztrációért díjat fizetnek, ezzel szemben mi azt a szolgáltatást biztosítjuk számukra hogy, a munkavállalóikat kvázi kordában tartjuk. Van egy megállapodásunk a gazdákkal, van egy etikai és egy magatartási megállapodás köztünk, amelyben próbáljuk azt elérni, hogy minél kevesebbet jelenjenek meg közterületen. Hogyha megjelennek ezek a munkavállalók közterületen, akkor mi begyűjtjük őket és elszállítjuk haza.

Tehát nem igazán szeretjük őket, amikor hétvégén, este, szórakozóhelyeken különböző kulturális programok közelében megjelennek. Most lehet itt persze személyi szabadság korlátozásáról szót ejteni, de ezzel a fajta liberális megközelítéssel nem foglalkozunk.

Azt is hozzáteszem, hogy akik a mi regisztrációnkban szerepelnek, őket a társhatóságok már nem zaklatják, mert mi állandóan ellenőrzünk és jelentést adunk, munkaügyi felügyelőség, NAV, egyebek rajtunk keresztül megy ki gazdálkodóhoz munkavállalást ellenőrizni.

Lehet, hogy megdöbbentő lesz, amit mondok, de nem látszik (kiút), mert kimondottan üldözzük az integrációt. Akadályozzuk a letelepülésüket. Mi abból indulunk ki, hogy ők munkavállalás céljából érkeznek ide nem is engedjük a letelepedésüket, legalábbis igyekszünk megakadályozni, akkor így mondom.

Nagyon sok esetben hatósági eszközökkel, gyámhatósági eszközökkel, egészségügyi szűrővizsgálatokkal kezdődően sok egyéb kérdést vetünk be annak érdekében, hogy ide csak az érkezzen, aki munkát vállal.

Ne jöjjön az asszony, ne jöjjön a gyerek, ne jöjjön több gyerek. Ne akarja igénybe venni az oktatási infrastruktúránkat, a szociális ellátórendszerünket.

Kizárólag csak azokat az elemeket hagyjuk itt a rendszeren belül, akik a legális munkavállalás eszközeinek vagy kritériumainak megfelelnek.Tudom, hogy ez egy kicsit vadul hangzik, remélem nem lesz belőle semmiféle politikai akció, de a térség védelme ezt szükségessé teszi. Ugyanis a térségünk egy zárt közösség, kulturális és egyéb szempontból is."


Akik pénzt fizetnek azért, hogy védelemben részesüljenek, én azt védelmi pénznek szoktam hívni, de ezek szerint a román határ mellett "regisztrációs díj" néven fut ...

Nem igazán értem, amit ez a faszi mond, egy tucatnyi magyar és EU-s jogszabályt sért, alsó hangon legalább a belügyminiszterig kellene bukni az érintetteknek. Ja, és ugye a Jobbik a "náci" ... ugyan kérem, a Jobbik csak beszél róla, a Fidesz meg csinálja. Nagy különbség.

Azt szeretném csak megkérdezni, hogy a magyar sajtó már ott áll Nógrádi képviselő-polgármester úr házánál, és üldözi, hogy meséljen már egy kicsit az állami segítségű modern rabszolgatartásról?

Egy Európai Uniós állampolgár munkát vállal egy másik Európai Uniós országban - magyar változat.

Csak azt képzeljük el, hogy a magyar vendégmunkásokkal így bánnának Ausztriában. Vajon telesírnák-e a miniszterek a médiát, hogy "szemétgonoszunió"?

A Mórahalmi Rendészeti Csoportot 2013 márciusában hozta létra a mórahalmi önkormányzat.

"A közterületek rendjének, a szórakozóhelyek környékének ellenőrzésén túl elsődleges feladatuk lesz az illegálisan itt tartózkodó, foglalkoztatást fel mutatni nem tudó személyek fokozott felügyelete.
A fenti feladat pontos és szakszerű ellátásához kérjük a foglalkoztatók segítségét a mellékelt űrlapmezők kitöltésével és elküldésével.
A létrehozott adatbázis segítségével a rendészeti munkatársak látni fogják a bejelentett munkavállalók adatait és a velük együtt lakó (esetleg kiskorú) személyek adatait is. Ellenőrzéseik és igazoltatásaik során a bejelentett munkavállalók és hozzátartozóik kapcsán nem kell számítani közbiztonsági szempontból veszélyforrásra. Az adatbázisban azonban nem szereplő itt tartózkodó személyek közbiztonságra esetlegesen veszélyt jelenthetnek, így ellenőrzésük fokozottan indokolt és meg is fog történni az év hátralevő részében."

Pintér Sándor külön gratulált a Rendészeti Csoportnak.

Mindenesetre az MTI ingerküszöbét nem érte el az a botrány, így ez nem is "hír".
Nógrádi Zoltánra csak két találat van:

ps_2014.04.05_10h21m04s_002_.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr65944889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kranführer 2014.04.05. 10:50:32

Mi a fasz ez a mazsihisz reklám itt vastagbőrkém? :-D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2014.04.05. 10:55:19

@kranführer:
Hirdetésnek hívják. Problémád van vele?

kranführer 2014.04.05. 10:57:35

a hirdetéssel semmi, csak a tartalmával. de majd nem nézek oda.:-d

dr. Aullah 2014.04.05. 10:59:45

Ez így odabasz ez a hír.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2014.04.05. 11:02:27

Magyarország jobban teljesít!
@kranführer: Nekem Átlátszó reklám van, meg AdBlocker.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2014.04.05. 11:07:38

"A Fidesz feladata azt a harcot, hogy a helyi munkaerőt bevonja, lemondott a lakosságról, a helyi munkahelyteremtésről és beismeri, hogy nem képes megoldani a Homokhátság problémáját. Nógrádi Zoltán, Mórahalom polgármestere sem tesz semmit a helyi munkaerő integrálásáért, inkább tovább erősíti az import rabszolgatartást, az olcsó munkaerővel kiszolgálja azokat a nagygazdákat, akik támogatják őt a hatalmon." Egymillió új munkahely teremtése.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2014.04.05. 11:13:05

@kranführer: Ugyan már, hát demokráciában élünk, mindenki rakhat ki reklámokat, ha nem tetszik, addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/

Hannibal22 2014.04.05. 11:32:53

Nehéz lehet ma nagygazdának lenni... gondot okoz nekik a magyarországi bérek kigazdálkodása is.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2014.04.05. 11:41:24

@Hannibal22: 'Azt is hozzáteszem, hogy akik a mi regisztrációnkban szerepelnek, őket a társhatóságok már nem zaklatják, mert mi állandóan ellenőrzünk és jelentést adunk, munkaügyi felügyelőség, NAV, egyebek rajtunk keresztül megy ki gazdálkodóhoz munkavállalást ellenőrizni.'

Hannibal22 2014.04.05. 11:49:53

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Jól is néznének ki szerencsétlenek, ha még a munkaügyi felügyelőség is basztatná őket, nem beszélve a a NAV-ról.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2014.04.05. 11:52:07

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
Állam az államban, plusz jól eldöntik, hogy a társhatóságoknak mit szabad látni és mit nem.
Országos szinten megy a dicsőségpropaganda, már félig kész kutyaól sincs, amit nem adtak át, helyi szinten meg megoldja mindenki a problémáit a saját eszközeivel. Szép új világ, és még csak a kezdet...

Kukurusnyák Rémus 2014.04.05. 12:10:22

Ez azért minimum egy korrupciós vizsgálatot megérdemelNE. -De tudom hogy nem lesz semmi

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.04.05. 12:13:27

"én azt védelmi pénznek szoktam hívni, de ezek szerint a román határ mellett "regisztrációs díj" néven fut ..."

Csak a pontositás kedvéért: Mórahalom krva messze van a román határtól :)

Hamajd 2014.04.05. 12:28:33

@Hannibal22: "Nehéz lehet ma nagygazdának lenni... gondot okoz nekik a magyarországi bérek kigazdálkodása is."

Láttál már olyan vállalkozót, gazdálkodót, aki nem zsíroskenyérért dolgoztatna, ha tehetné?

Kandeláber 2014.04.05. 12:38:40

Biztosan nem cigókról van szó, mert azon a munkának a lehetősége elől is elszaladnak.
Gondolom, partiumi szőröstalpúak túrják a földet ott tahófalván.
Én sem szeretném, ha mondjuk a 4-es metrón bocskorosok szemetelnének.

Hamajd 2014.04.05. 12:47:51

Így már érthető a mondat.: "Miniszterelnök Úr jelentem Magyarországon rend van".

guma 2014.04.05. 12:53:51

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): majdnem azt mondtam, hogy a kurva életbe ez ám a vallomás!
mivel ilyen csúnyán nem beszélhetek, inkább megkérdezem:

szóval, igaz a mende-monda, hogy a hivatalokat kézi vezérléssel rángatják a nekik nem tetsző egyének ellen?

Ómacicka Bábó 2014.04.05. 13:09:43

@Kőmíves Kelemen: Hát ne menj térképésznek Kübekházánál átmehetsz Beba Vechére az már románia.

Marcellusca 2014.04.05. 13:33:50

@Ómacicka Bábó: Hát, Szerbiához közelebb van. Bár a román határ sincs messze.
Maradjunk annyiban: Dél-Alföld. :)

Zedder 2014.04.05. 13:43:26

És ez így ennyi, elhalt? 444 meg ti megírjátok, oszt' jónapot?

Én fordítsam le és küldjem be a nyugat-európai sajtóorgánumoknak?

Tücsök1 2014.04.05. 14:18:04

Kormányunk harcot hirdetett az uzsorások ellen-már mind tömlöcben senyved! Megmentette a devizahiteleseket-Ócsa virágzik a homokon! Pont még a rabszolgatartás felszámolása lett volna hátra, erre nem választások lesznek? Az atyaúristen sem győzné ezt a sok melót!
Én a vonatkozó cikkekből azt szűrtem ki, hogy az ott élőknek, akik látják és tapasztalják ezt az aljasságot, nincs is annyira ellenükre a rabszolgatartás.Szeretném,ha tévednék!

Tücsök1 2014.04.05. 14:29:27

@guma: Az előbb írta meg a hvg.hu, hogy a kormányváltók holnapi rendezvényének helyszínét lekordonozták és építési területté nyilvánították valakik.Mitteszisten pont vasánap éjfélig. Van még kérdés? Szeretném, ha a fideszt és függelékeit ez a pitiáner taplóság zabálná föl!

Zedder 2014.04.05. 14:49:04

444.hu/2014/04/05/egy-nappal-a-valasztasok-elott-elkordonoztak-bajnaiek-kampanyzaro-helyszinet/

No comment. Vastagbőrnek is lehet köszönni a 2010-es kampányban nyújtott segítséget. Dögöljetek bele abba a kurva országba, a paraszt átlagmagyarnak nem kell Európa... Köp...

Bee-zony 2014.04.05. 14:54:18

Jó hogy előkerült ez a téma: aki még nem tudja, az egész Fidesz-munkaügy vonalon ez a hozzáállás és stílus megy, és nem arról van szó, hogy egy megyei, vagy települési kiskirály önállóskodik, ez központilag ilyen, fel a felcsúti csüngőhasúig, bár valószínű, hogy letagadja; ő ott se volt, ő nem is tudott róla… Vagy csak simán elhallgatják, amennyire csak tudják.
EU munkavállaló = kvázi rabszolga;
Közmunka = kényszermunka (nem kvázi, hanem szó-értelmezés, és jogszabályi szöveg szerint is).
Ha eléggé gyors vagyok, estére küldöm az utóbbihoz tartozó anyagot (és akkor most szkennelnem kell).

Bee-zony 2014.04.05. 15:07:15

@Tücsök1: Ha egy kicsit is tökösek libásék, szétszedik a kordont, ahogy a fidesznyikek 2007-ben.
index.hu/belfold/fid070202/
Egyébként Magyarországon az a papírforma, hogy a hatalomra kerülésük előtt kordonbontók a hatalomra kerülésük után kordonoznak.
Gordon, bontsd le a kordont!
A cirkusz már megvan, kenyér pedig tőlük úgysem lesz. (Phej.)

Tücsök1 2014.04.05. 15:30:58

@Bee-zony: A lányomnak be kellene jelentkeznie a munkaügyi központba. Valamikor Szentendre volt kijelölve a pilisi kis falvaknak. Most el kellene jutni Budaörsre. Autóval 1 óra. Tömegközlekedéssel egy nap,többszöri átszállással. Még nem számoltam utánna, pénzben mennyi.Azt nem hagyom, hogy megálljon az út szélén,mert az ígéretek szerint senkit sem hagynak ott.Így is meg lehet nehezíteni az emberek dolgát. Nem kell mindjárt hegyeket eléjük görgetni,elég néhány göröngy is.

mh1973 2014.04.05. 16:27:04

A dél-alföld ezért van nagy szarban, mert ezek a menekültek szarért-húgyért elvállalnak mindent, hallottam olyat, hogy jóval a minimálbér alatt, 200 Ft óradíjért alkalmaznak takarítókat, illetve épp mórahalmon zöldségcsomagolásra jönnek át emberek 300 Ft körüli összegért, egy viskóban alszanak, 12 órát melóznak, mert csak ezért járnak át és üres zsemlén élnek...
Ugyanez az osztrák határnál úgy néz ki, ha nem adnak a magyar melósnak 150e nettót egy átlag melóért, akkor átjár a sógorokhoz.

Bee-zony 2014.04.05. 16:32:29

@Tücsök1: Nem hagynak senkit az út szélén, aki nem maffidesz-tag, azt belerúgják az árokba.
Majd rájössz, hogy az a legkevesebb, hogy időnként át kell hogy menjen a városon.

Ha bejelentkezik a lányod a munkaügyi központba, mint munkanélküli, akkor ott kap egy kiskönyvet, bepecsételik a következő jelentkezés dátumát (3 hónap múlva mehet megint), aztán ez így megy 3 havonta, aztán amikor letelik az 1 év, és segélyt kéne, hogy kapjon, akkor megkínálják közmunkával (utcasöprés), és ha nem fogadja el a „megfelelő munkát” (mert ha egészségileg megfelel, akkor szerintük ez az), és nem hatottak az előzetes fenyegetések, akkor törlik a rendszerből.
Van néhány fajta tanfolyam is, de nem úgy, hogy jelentkezz, és nesze itt van, hanem tesztfelmérős, kiszűrös alapon (100-ból felvesznek 10-20-at, nem tudom a pontos arányokat).

Nem véletlen, hogy annyian mennek külföldre, mert nem csak hogy sok szempontból jobb, hanem könnyebb is, mint Magyarországon normális munkát találni, abnormális kormány fennhatósága alatt.
Valamelyik esetre mindenképpen fel kell készülni. Akinek elege lett a maffideszből és a békaperspektívából, annak már csak az egyikre.

Hamajd 2014.04.05. 16:32:50

@Zedder: Azért azt hozzátehetted volna, hogy akinek nem inge.............

Szakura 2014.04.05. 16:33:20

Ha nem tetszik, ne vegyél magyar terméket. Csak abból értenek.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 16:37:02

Nem tudom, mi a baj ezzel az eljárással.
Teljesen egyetértek a polgármesterrel abban, hogy védi a falut.
Miért baj az, hogy megakadályozza, hogy letelepüljön egy 5 gyerekes, analfabéta család a faluban?
Mondjuk azért a románokra nem jellemző, hogy családostól jönnének.

danesdzsu2 2014.04.05. 16:37:09

@Zedder: az a vicces benne, hogy ha az én megélhetésem a fideszes voksok arányától függne, akkor én minél nagyobb nyilvánosságot biztosítanék az EgyüttPMnek.

Zedder 2014.04.05. 16:37:24

@Hamajd: " a paraszt átlagmagyarnak"

Szerintem ez pont azt jelenti, amit hiányolsz.

ob.szerver 2014.04.05. 16:38:25

A történet két ok miatt is baljós:
1. Románia gyorsabban fejlődik és belátható időn belül leelőz bennünket. A napszámosok emigrációjának az iránya megfordul, és a zselléreink már most készülhetnek arra, ami kölcsönösségi alapon rájuk vár.
2. Ha a román napszámosok visszamennek, dolgozni maradnak a magyarok, és ők fogják eljátszani a fideszes új urak jogfosztott és kiszolgáltatott rabszolgáinak szerepét. A próbák már folynak.

Zedder 2014.04.05. 16:39:12

@legelső MortalWombat: "Nem tudom, mi a baj ezzel az eljárással."

Ellenben én tudom mi a baj az országgal. Pont az ilyen hozzászólások adják vissza Magyarország lakóinak elképzelését a XXI. század századról. Amíg olyan emberek vannak, mint te is -> kuka, történetel szemétdombja.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 16:43:11

@Bee-zony:
Szerintem még a közmunka is jobb, mint a munkanélküliség.
Amúgy több cég is képezi a hátrányos helyzetű településeken a munkanélkülieket.
A képzés minőségéről most ne beszéljünk, de még is csak képzés.
Arról nem beszélve, hogy van már foglalkoztathatósági képzés is, ahol a képző cég vállalja, hogy a képzés befejezése után legalább 3 hónapig foglalkoztatja legalább a képzésben résztvevők felét.
Ha most valaki ezt kevesli, és azt mondja, hogy jobb a 23eFt segély, mint az 50eFt közfoglalkoztatási bér, akkor az nem igazán képes végiggondolni, mit jelent "valamit is" dolgozni.
Arról nem beszélve, hogy azért egy stabil közmunkásnak jobb esélye van az elhelyezkedésre, mint egy tartósan munkanélküli, segélyen élő embernek.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 16:46:09

@Zedder:
Szerintem a liberalizmusnál még az atombomba is kíméletesebb pusztítást végez.

Zedder 2014.04.05. 16:53:16

@legelső MortalWombat: tehát szerinted teljesen helyénvaló mindaz, ami a felvételen elhangzik? Teljesen normális, hogy egy EU-s országban egy EU-s munkavállalót a rendvédelmi szervek visszavisznek a "birtokra", ha véletlenül elcsatangol a szabadidejében?

Ez neked a modern, felvilágosult Magyarország? Vagy inkább fekete-Afrika?

Tényleg nem érted? Ennyire hülye vagy?

Bee-zony 2014.04.05. 16:56:36

@legelső MortalWombat: „Szerintem még a közmunka is jobb, mint a munkanélküliség.”

Ha szerinted jobb, legyen neked, válaszd azt.
Amit nem értesz, az a fideszes trükkök, és aljas húzások százai – persze nem verik nagydobra –, pl. hogyan akarják a közmunkába belekényszeríteni azt is, akinek egész más tervei vannak, és hogyan tolnak ki vele, ha nem megy bele.
Majd rájössz, hogy mi ezzel a probléma, ha végre sikerül összeraknom a szkennelt cuccost…

Tücsök1 2014.04.05. 16:59:35

@legelső MortalWombat: Hozzászólásaid alapján itt senki sem várja tőled, hogy bármit is megérts. Te csak tapsolj, vonulj, éljenezz! A többi nem a te dolgod! Szerinted a polgármester eljárásába mindez belefér, mert megvédi a falut.Áll a falu szélén és válogat.Erdélyi magyar(székely, csángó) testvéreit a keblére öleli, a románokat meg gettósítja.
A liberalizmusról meg ne beszélj,mert fogalmad nincs róla!
Remélem, a boldog, megelégedett közmunkások táborába tartozol!

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.04.05. 17:00:43

mórahalomnál kicsit közelebb van romániához szeged, botka szoci polgármesterrel. makó a román határon fekszik, szintén szoci a polgármester. ilyen a román határ mente.

Zedder 2014.04.05. 17:02:55

@Bee-zony: apropó közmunka. Pont a napokban hallottam egy ismerősömtől egy érdekes sztorit, még Magyarországon van, de most gondolkozik, hogy vagy ott vált egy jobb melóra, vagy inkább szétnéz a hanyatló nyugaton.

Teljesen jó versenyszférás munkája van, diplomás, értelmes faszi, növeli a GDP-t, jól keres, költ, de egyszerűen másra vágyik. Hát nemrég volt egy állásinterjún egy friss cégnél, szakmailag kihívás lenne a meló, aztán amikor a fizetésre került a szó, akkor a góré kinyögte, hogy igazából ők ezt az egészet úgy képzelik, hogy közmunkásokat akarnak "bérelni" az államtól, és ő is közmunkásként dolgozhatna, de a részletek még kidolgozás alatt vannak.

Ennél a pontnál állt fel és távozott köszönés nélkül.

Mi a fasz van azzal az országgal?

legelső MortalWombat 2014.04.05. 17:04:51

@Bee-zony:
Hát vadhajtások azért vannak a rendszerben, ez való igaz!
Még akkor is, ha a cél érdekében hozták meg az intézkedést.

Bár annyit azért hozzátennék, hogy azért egy zárt faluközösségben egy kicsit máshogy értelmezik a demokráciát.

Zedder 2014.04.05. 17:09:51

@legelső MortalWombat: olyan nincs, hogy a demokráciát "máshogy" értelmezik. A demokrácia egy fájdalmas dolog, amiért tenni kell, áldozatokat kell hozni, de valamiért mégsem sikerült még jobbat kitalálni. Megéri harcolni érte.

Nézd meg ezt a képet, és gondolkozz el rajta, már ha képes vagy ilyen komplex szellemi teljesítményre. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Tomb_of_the_Unknown_Revolutionary_War_Soldier-27527.jpg

Alig 200 éves lemaradásban vagy te és az eszmetársaid a fejlett társadalmakhoz képest.

béla a görög (törölt) 2014.04.05. 17:10:48

Na gyerekek - így vegyetek MAGYAR árut! Jó lesz az a spanyol/olasz/marokkói.
Puszták népe, az. Támogatás az kell, fizetni azt büdös
A versenytől fostok, mert alulmaradtok. Tanuláshoz meg hülyék vagytok.
Azt csodálkozás van, hogy a magyar = cigány párhuzam van. Nem kéne csodálkozni!

legelső MortalWombat 2014.04.05. 17:12:07

@Zedder: @Tücsök1:
Nem vagyok közmunkás. Viszont azok képzésével foglalkozunk.
Tehát nem vagyok azért annyira kívülálló.
Nem tapsolok, nem éljenzek.

Mindenki tudja, hogy a közmunka nem megoldás.Alkalmi tűzoltásról szól.
A lényege: többet adni a segélynél, és valamit tenni érte.

Tücsök1 2014.04.05. 17:13:47

@milliliteratura: Ezzel most mit is akartál mondani? Itt kifejezetten Mórahalomról és az ő fideszes polgármesteréről és még nagyobb szégyen, hogy ogy képviselőről van szó. Bár az is megérne néhány szót, hogy ezeket az eljárásokat miért tűri szó nélkül a többi ember.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 17:21:47

@Zedder:
Egy faluban a polgármester első sorban a Mari néni fia, unokája, a Pista bácsi fia, stb..
Másodsorban az X-Y Párt jelöltje.
És Mari néni szomszédja bemegy a polgármesterhez, hogy "Hányszor vigyáztam rád kis korodban, most meg itt randalíroznak a xy munkások? Azonnal tegyél valamit!"
És ez erősebb kötelék, mint a demokratikus eljárások alkalmazása.
Egy nagyvárosban a polgármesterrel - bejelentkezés után - csak hivatali fogadóórán beszélhetsz.
És ez hidd el, hogy így van!
Ha le vagyok maradva 200 évvel, ha nem!

legelső MortalWombat 2014.04.05. 17:23:21

@Zedder:

Ja, és még valami.
Nem én vagyok lemaradva demokráciából 200 évvel, hanem Magyarország.
Mert itt csak 24 éves a "demokrácia".

Feketebotos Mark Y'henon 2014.04.05. 17:25:33

Sziasztok.
Olvasom a kommenteket és csak döbbenten ülök. Elég közel lakom Mórahalomhoz és én eddig kívülről láttam, mint átutazó tetszik is. Talán az egyik legszebb és legrendezettebb település Szeged körzetében. Azt viszont amit a polgármester mond az megdöbbentő. Román, cigány, szerb....stb ember nem azért jön ide dolgozni hogy elvegye tisztességes magyar ember kenyerét hanem azért mert ők abbol a pénzből eltartják a családjukat. Pont azért amiért Parndorfban csak szinte magyar eladóval találkoztam.....Számomra semmiféle negatív megkülönböztetés nem fér bele az európai gondolkodásba és értékrendbe. Érdekes hogy mennyire felháborodik mindenki amikor a magyart megkülönböztetik máshol a világon. De az hogy vannak magyar települések ahol ezt egy más nemzetbelivel megteszik....az szóra sem érdekes....pláne ha a mi kutyánk kölke.... Mennyit tudunk panaszkodni mi a kettős mércéről az Únióba...ugye? És azt is megdöbbenve olvasom hogy valakinél ez azt jelenti hogy érdekvédelem...... Apropó Románia. Sokat járok Temesvárra és szerte Romániában. Van hogy néha felveszek stopposokat. Az egyikük elsirta magát mikor mesélte hogy ha nem jönne el Temesvár mellé dolgozni ahonnan csak 4 havonta mehet haza 3 napra akkor éhen halna a családja. És nem azért mert munkakerülő, hanem mert az ország Ukrajnához közeli részén egyszerűen munka sincs. Namost ezek az emberek Mórahalmon szerintetek nem tudnak erről hogy őket miként kezelik? Dehogynem. El tudjuk vajon képzelni hogy mekkora alázat kell hogy ezt lenyeljék? De le kell nekik mert ha nem akkor ki vannak toloncolva és mehetnek haza, ahol végignézhetik ahogy végleg elveszítenek mindent. Nemcsak rabszolgatartás ez hanem az emberi méltóság sárba tiprása is egyben. És mi mindezt némán végig fogjuk nézni. Nem tudom az aki olvassa ezt a cikket mire lenne képes a családjárt....csak ezen gondolkozzon el mindenki aki ezzel a polgármesterrel egyetért.

tobeor 2014.04.05. 17:28:27

Ezt a Nógrádi Zoltánt pofán kéne baszni egy tankkal.

XXI. századi rabszolgaság. Amit bevallott az istenbarma a felvételen, az tuti kimerít pár bűncselekményt is, szóval mehet a feljelentés is.

Tücsök1 2014.04.05. 17:28:39

@legelső MortalWombat: Nem vagy közmunkás-de bármikor lehetsz. Akkor majd a saját bőrödön érezheted ezeket a számodra elfogadható megoldásokat.

♔batyu♔ 2014.04.05. 17:39:38

LMP-s rabszolgák nem voltak? Kár.

♔batyu♔ 2014.04.05. 17:41:21

@legelső MortalWombat: Ráadásul azok valószínűleg segélyekre optimalizált cigányok, csak az LMP-s ezt nem reklámozza.

Én tutira rászavaznék, lehet, hogy nem EU és LMP konform, viszont nem teszi tönkre a faluját.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 18:06:20

@Feketebotos Mark Y'henon:
Igaz, amit írsz, de Te is vegyél figyelembe egy tényt: a polgármestert a falu közössége választja meg. És ennek a közösségnek kell elsősorban megfelelnie.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 18:11:47

@Tücsök1:
Igen, lehetek. Meg Te is.
Azért azon gondolkodj el, hogy ha már 1 éve munkanélküli lennél, és csak a segélyt kapnád, akkor is elutasítanád a közmunkát? Akkor, amikor már minden vagyonod az elúszás szélén van.
Hidd el, hogy amikor bejött egy főiskolát végzett (de nyelvvizsga hiánya miatt nem diplomázott) cigány nő, hogy vegyük képzésbe, mert lejárt a GYES, és szüksége van a pénzre, akkor az a közmunka bér is sokat jelent.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 18:13:50

@♔batyu♔:
Nagy dilemma ez: falu közössége vs. emberi sorsok.
Sajnálatos, hogy választani kell a kettő között.
De a polgármesternek a falu felé kell elszámolnia a tetteiért.

Kim lr Szen 2014.04.05. 18:15:15

@♔batyu♔: Mi van te mocsok? Megint itt vagy?

legelső MortalWombat 2014.04.05. 18:15:58

@♔batyu♔:
Igen, jól érted! Ez segély helyett van!

Exminden 2014.04.05. 18:25:15

@legelső MortalWombat: neked ez a 200 éves lemaradás a hsz-eid alapján nagyonis tetszik :-(

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.04.05. 18:29:05

@mh1973: " épp mórahalmon zöldségcsomagolásra jönnek át emberek 300 Ft körüli összegért, egy viskóban alszanak, 12 órát melóznak, mert csak ezért járnak át és üres zsemlén élnek..."

Mindezt két EU tag ország között.Európa épül, Romániában is.

Feketebotos Mark Y'henon 2014.04.05. 18:34:50

@legelső MortalWombat:

amennyiben a falu közöségge megválaszt valakit az legalizálja annak a nem legális tetteit? Csak mert meg kell felelnie vagy az érdekeit kell képviselnie annak akinek megválasztotta nem azt jelenti hogy másokat el kell nyomnia. Te nem érzed az ellentmondást? Ugye a komunizmos során is valakinek a szemszögéből jó volt.....azok akik támogatták az első titkárt azokat cserébe a párt a keblére vette. A többieknek meg maradt a csengőfrász meg a kuss. Vagy az amerikai rabszolgatartók szentűl meg voltak győződve hogy nekik istenadta joguk hogy a feketéket rabszolgaként tartsák. És ugye a Hitler is a németek egy részét képviselte és Németország jobblétére hivatkozva háborúzott és küldte koncentrációs táborba az alacsonyabb rendűeket... Ezeket kellene megértened. Sztálin is a nagy Szovjet Únió érdekeire hivatkozva öletett meg embereket és küldte őket kényszermunkára. Ezeke az emberek is érdekeket képviseltek mégis mindannyian, kivétel nélkül a történelem legbűnösebb alakjai. Ezt kellene megértened.

Zedder 2014.04.05. 18:39:43

@Feketebotos Mark Y'henon: feleslegesen magyarázod neki, nem fogja megérteni. 200 évnyi "fejbeli" lemaradást nem lehet egyhamar bepótolni. Illetve a jelek szerint otthon sem olyan nevelést kapott, hogy megérthesse.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 18:50:45

@Feketebotos Mark Y'henon: @Zedder:
Valószínűsítem, hogy egyikőtök sem faluban lakik.
Azt csak sejtem, hogy nem is hallottatok olyan faluról, amelyiket a beköltöző munkások olyan szinten leamortizáltak, hogy anyagilag, majd később erkölcsileg teljesen ellehetetlenült.
Mert nyáron beköltözik a család, és van mg. munka. Dolgozik mindenki, még ősszel is.
Majd jön a tél, és nincs munka. Automatikusan jön a "megélhetési lopás, betörés, rablás".
Majd szépen leáll a háztáji, mert "miért vessek, ha nem én aratok."
Aztán a bűnözés növekedésével szépen mennek le az ingatlanárak, növekednek a szociális kiadások, stb...
Ez csak egy - több faluval megtörtént, tényeken alapuló - logikai levezetés, semmi köze az én 200 éves lemaradásomhoz.
Na de akkor hallgassuk meg naprakész demokratákat, hogy hogy is kellene ezt megoldani?

dr kíváncsivagyok 2014.04.05. 19:24:04

@legelső MortalWombat:
"Arról nem beszélve, hogy azért egy stabil közmunkásnak jobb esélye van az elhelyezkedésre, mint egy tartósan munkanélküli, segélyen élő embernek."

Persze , majd éjszaka keres állást...
hallottal már a "szolidaritás" kifejezésrol ?
Nem ?
Látom rajtad kisnáci...

dr kíváncsivagyok 2014.04.05. 19:27:13

@legelső MortalWombat:

"De a polgármesternek a falu felé kell elszámolnia a tetteiért."

Talán van nagyobb kozosség is ahová el kell számolnia ...
Hacsak nem kiáltja kia királyságát tahófalván...

Steve Musacci 2014.04.05. 19:29:12

@Ómacicka Bábó: De hol van oda Kübekháza, jócskán a Tiszántúlon. Jó ég!
Azok a melósok Erdélyből jönnek, nem Bébáról, szerecsencsomag!

Amúgy a haverok új mondása szerint nem hagynak az út szélén senkit... JA, LERUGDOSSÁK AZ ÁROKBA!

hulyeinformatikus 2014.04.05. 19:32:00

@legelső MortalWombat: Valószínűleg nagyobb ázsiója lenne a törvények betartásának, ha a polgármester sem azok áthágásával büszkélkedne.

Szakura 2014.04.05. 19:32:55

@legelső MortalWombat: azt akarod mondani, hogy a román munkások bűnözők? Vagy hogy Romániából csak a bűnözők járnak zöldséget csomagolni Mórahalomra? Hát én nem akarok bűnözők által csomagolt élelmiszert enni. BOJKOTT.

micsoda? 2014.04.05. 19:34:34

Ami azt illeti Mórahalom nagygazdáin Móricz Zsigmond jó regényeket tudna írni. Ahogy hallani lehet "kaparók", és ilyen adózás mellett mi mást tudnak csinálni? Mint amit a posztban olvasni lehet.

Joefrey 2014.04.05. 19:35:09

A budai villák liberálisai, meg az egyéb magas értelmiségiek viszonylag ritkán találkoznak román xigány hordákkal, akik feketmunkával harmad-negyed áron végzik a napszámot, mint ahogy a magyar munkások végeznék. Itt ezekről beszél Nógrádi, és igenis helyes, hogy megvédi a közösséget ezektől az elemektől és nem engedi letelepedni őket, stb.

hulyeinformatikus 2014.04.05. 19:37:00

Nem értem, hogy miért védi a falut azzal, hogy legalizálja, sőt támogatja a külföldi feketemunkások elhelyezkedését?
Ezzel csak egy dolgot tesz: leveri a munkaerő árát.

hulyeinformatikus 2014.04.05. 19:38:47

@Joefrey: De bazdmeg, ez az ember kifejezetten a román feketemunkát támogatja.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 19:42:51

@dr kíváncsivagyok:
Tehát szerinted csak azért nem tud elhelyezkedni, mert kizárólag éjjel van ideje munkát keresni?
Biztos igazad van!

Exminden 2014.04.05. 19:44:55

@legelső MortalWombat: mondjuk csak egy kicsivel tisztességesebb fizetésért helybelieket alkalmazni? Az persze fájna... De ha jól értem, nem az a gond a vendégmunkásokkal, hogy nem dolgoznak, dolgoznak a szerencsétlenek, éhbérért, és laknak az istálló sarkában. Ha ők nem jönnének ennyi pénzért a földeteket túrni, mit csinálnátok? Úgy tűnik, arrafelé naccságos úrék azt még nem merik - vagy szerencsére még nem jutott eszükbe - hogy a börtönből hozassák az ingyen munkaerőt a birtokukra, mint pl. L. Simon László kormánybiztos úr. A vendégmunkásokat pedig lehet tiszta helyzet elé állítani: minimálpénz, sok munka, ami addig van, amíg bírsz magaddal. Persze hogy nem hiányzik a balhé a faluszéli dizsiben. De alapból karanténban tartani őket? Mi lett itt, Dél Afrika? Azt mondod, közmunkás-képzéssel foglalkozol - hidd el, egy pillanat alatt a másik oldalon találhatod magad. Legyen már benned egy kis emberség a nálad rosszabb helyzetben levők iránt. Hidd el, hosszú távon megtérül és a lelkednek is jót tesz.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 19:50:54

@hulyeinformatikus:
Azt is hozzáteszem, hogy akik a mi regisztrációnkban szerepelnek, őket a társhatóságok már nem zaklatják, mert mi állandóan ellenőrzünk és jelentést adunk, munkaügyi felügyelőség, NAV, egyebek rajtunk keresztül megy ki gazdálkodóhoz munkavállalást ellenőrizni.

Hol is van ebben a feketemunka legalizálása?

béla a görög (törölt) 2014.04.05. 19:51:21

@Joefrey: fogadjunk kettőnk közül én voltam Romániában és beszéltem románnal ill. cigánnyal. becsavarodott falusi paraszt-e vagy akinek utolsó mentsvára amibe kapaszkodni próbál, hogy magyarországon született és magyarul beszél és világos a bőre?
Van egy rossz hírem. Erre még nem fizetnek. ettől még nem vagy piacképes.

JohnHenry 2014.04.05. 19:54:14

@micsoda?: a polgi képviselő is. hallottad az elmúlt 4 évben felszólalni a normális adóterhekért?

hulyeinformatikus 2014.04.05. 19:55:46

@legelső MortalWombat: Komolyan nem érted? Az ők listájuk egy kibaszott xls, amire felkerül a földesúr csicskája, ha befizeti a védelmi pénzt.
Onnantól kezdve a munkaügyi ellenőrzéseket csak ott végzik el, akik nincsenek ebben a listában.
Ez nem más, mint a feketemunka hivatalba emelése.

JohnHenry 2014.04.05. 19:55:49

@legelső MortalWombat: te se dolgoztál még úgy, hogy csak aludni jártál haza.

Fekete Pestis 2014.04.05. 19:57:21

@legelső MortalWombat:

"Na de akkor hallgassuk meg naprakész demokratákat, hogy hogy is kellene ezt megoldani?"

pld úgy, hogy elöször a helyeket alkalmazzuk, lehetöleg nem éhbérért.

Egyébként meg. Én is voltam munkanélküli - külföldön és másfél évig.
Míg munka nélkül voltam (a) gözerövel jelentkezgettem (b) képeztem magam, cikkeket írtam és (c) készültem a -technikai- inteerjúkra.

És igen - visszautasítottam olyan ajánlatokat, amelyek visszalépések lettek volna. És be is jött, mert az új állásomban többet keresek, mint ahonnan annak idején kirúgtak - és értelemszerüen több adót is fizetek és a tudásomat is tudom használni. és tudod, hálás vagyok a "rohadó", "istentelen" meg "liberális" nyugatnak, hogy nem küldött el közmunkaként p.l. üvegházba uborkát szedni vagy kutyaszart kaparni.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 19:57:46

@Exminden:
Hidd el, én nem vitatkozok veled, mert alapjában véve igazad van.
Azt is merem mondani, hogy a hátrányos helyzetű emberekkel kapcsolatban sokkal szolidárisabb vagyok, mint itt jó pár liberális foteldemokrata, aki úgy kritizálja azt a rendszert, hogy lövése sincs, mi megy egy faluban.
Egyetértek veled abban, hogy elég embertelen dolog kihasználni az embereket. Teszik azt azért, mert :
- van, aki ennyi pénzért megcsinálja (külföldi)
- van magyar, aki a közelébe sem megy ennyi, vagy akár több (vagy sokkal több) pénzért sem

Amit a karanténról írtál, jogos, én is inkább egy fokozottabb rendőri jelenléttel oldanám meg, már ha létezik a probléma (gondolom, valamiért csak bevezették ezt a rendszert, volt valami alapja, ki tudja!)

Joefrey 2014.04.05. 19:59:51

Most akkor az a baj, hogy jön a 23 millió román, vagy az, hogy nem jöhet?! Kedves szocialisták!

Exminden 2014.04.05. 20:00:15

@Steve Musacci: Mindegy honnan jönnek, nem lehet így bánni emberekkel, így beszélni emberekról. Vagy nem kell igénybevenni az olcsó munkájukat.
Nehéz, konfliktusos, stb., de jó tudni, mi van a nem annyira olcsó cuccok mögött, amit nap mint nap megzabálunk

adrfst 2014.04.05. 20:14:15

Tehát a vendégmunkás dolgozzon és kussoljon, de legfőképp ki ne tegye a lábát a munkahelyéről. A nyomorult családját se hozza ide, mert az nekünk nem termel hasznot, és rögvest visszatoloncoljuk. Erre ugyan még nincs törvény, de holnapra megcsináljuk. A uniós alapelvekkel nagyon nem kell foglalkozni. Nem az elvek miatt szeretjük az uniót, hanem mert pénzt küld.

lsg404 2014.04.05. 20:14:52

@Zedder: igen, légyszi tedd azt, én addig itthon terjesztem. magunkra vagyunk utalva.

Exminden 2014.04.05. 20:27:24

@legelső MortalWombat: köszönöm. És egy kis faluban felnőtt foteldemokrata sok sikert kíván a munkádhoz, ami biztosan nem könnyű.

legelső MortalWombat 2014.04.05. 20:33:53

@JohnHenry:
Úgy érted, hogy vasárnap este irány egy másik nagyváros, hétközben meló, este albérlet (nem haza, asszony mellé), pénteken este hazamenetel?
Nem, nem melóztam úgy, ahogy írod!

legelső MortalWombat 2014.04.05. 20:35:48

@Fekete Pestis:
Te is abba a csoportba tartozol (a közmunkába bevontak kb. 75%-a), akinek 8 általános, vagy az sincs meg?
Ne hasonlítsuk össze az atommagot a barackmaggal!

Bee-zony 2014.04.05. 20:40:38

Elküldtem a cuccost. Aztán vagy lesz belőle post, vagy nem, én leadtam.

Addig a lényeg, hogy bárkire jó, vagy legalábbis megfelelő szavazni, csak a Fideszre ne, hogy legalább a 2/3-uk ne legyen meg.

Bee-zony 2014.04.05. 20:45:19

@Zedder: Betegebb dolgok vannak Magyarországon a munka frontján, mint eddig bármikor is. Van valami cég-spórolás a közmunkásokkal, ahogy előtte a bérbe adott, kikölcsönzött munkaerőnél volt.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.05. 21:05:11

120 eve is igy volt jottek le a tot atyafiak idenymunkara asszonka es kolok nelkul es hoztak a mogyorot zsakban
szep hagyomany, de azert manapsag az EU penzesoben ezt eljatszani mas orszag allampolgaraival lehet hogy egy kisse necces :)

Exminden 2014.04.05. 21:25:00

@Fekete Pestis: nem hiszem el, hogy bedőltem ennek az erszényesnek - miközben nekem végül többé-kevésbé igazat adott, másokkal ugyanazt a kezdeti szar dumáját folytatja?

lombozódó 2014.04.05. 21:40:59

Kőmíves Kelemen ·
Hülyécske a kurva az mennyi nálad , itt kb 75 km kb 1 , 5 óra, magyar tömegközlekedéssel 6 óra

lombozódó 2014.04.05. 21:44:04

Zedder
Tedd meg légyszives mert te biztosan emberbarát vagy :-)))))))))))))

lombozódó 2014.04.05. 21:46:00

legelső MortalWombat
Bunkó vagy Norbit2 :-))))))))

lombozódó 2014.04.05. 21:49:40

legelső MortalWombat 2014.04.05. 17:04:51
Hát igen te vagy az egyik vadhajtás. Az új fafajta a bunkó, ezt nem ítélte kivágásra az EU :-))

legelső MortalWombat 2014.04.05. 21:53:14

@Exminden:
Nem dőltél be semminek és senkinek sem.
Amit feketehalálnak írtam, az csak arról szól, hogy amit ő megoldásnak gondol, az igazából kivitelezhetetlen. Ez alatt kizárólag azt értem, hogy egy alacsony iskolázottságú és kevés munkatapasztalattal bíró embercsoport felzárkóztatása a versenyszférában elvárt követelményekhez nem hónapok vagy másfél év kérdése. Illetve csak egy nagyon kicsi hányad esetén lehet megoldásnak mondani.
Feketehalál első felvetésére pedig a neked írt beírásom válaszolt.
Hol érzed magad átverve?

lombozódó 2014.04.05. 21:57:54

A FIDESZ egy nagy átverés show :-))))))))))))))))))
1 milla munkahely, föld mutyik, trafik mutyik, jön az alkohol mutyi, a gyógyszer mutyi stb.

Feketebotos Mark Y'henon 2014.04.05. 22:02:00

@legelső MortalWombat: próbáltam úgy leírni a véleményemet hogy ne legyek cinikus. Ellentétben veled. Meglepődnél ha tudnád hol lakok és honnan jövök. Megpróbálom leírni még egyszer: ha azt hiszed hogy a megoldás mások elnyomásában rejlik akkor sajnos sem az érzelmi sem az értelémi inteligenciád alapján nem lehetsz európai polgár. És pont az ilyen emberekre alapoz a szélsőség, legyen az bal vagy jobb. Ha megnézed a történelmi példákat az ilyesfajta gondolkodást egy széles, sajnos kevésbé tanult réteg fogadta el a legkönyebben azért mert a demagógia náluk alkalmazható a legkönyebben. Intelligens ember nem tesz különbséget származás, bőrszín vagy egyéb státusz alapján és nem törekszik arra hogy elnyomjon másokat, ugyanis képes felfogni egy igen alapvető összefüggést: az elnyomás, elnyomást szül. Mond csak, te ezek után milyen alapon várod el hogy erdélyi testvéreinket igazságosan kezelje a román állam, csak hogy egy példát említsek a sok közül. Sajnos az ilyesfajta gondolkodás mindig, kivétel nélkül háborúba torkolt. Ezzel nem azt mondom hogy én háborút vizionálok, de a szélsőséges gondolkodás sosem vezetett jóra. Ezt már pár órával korábban leírtam. De sajnos ezt nem akarod, vagy nem tudod felfogni. Én 14 évig éltem úgy hogy megvertek a velem egykorúak mert magyarul beszéltem, az utcán rámszoltak hogy ne beszéljek magyarul, holott otthon mindig magyarul beszéltünk és mi is magyarok vagyunk csak nekünk az lett a sorsunk hogy az országhatáron kívül születtünk. Akkoriba ezt nem tudtam gyerekfejjel megérteni. Nagypapám Horthy testőrségében szolgált, ezért mi különös figyelmet kaptunk a regnáló hatalomtól. Nem tudod te egyáltalán kedves barátom miről beszélsz.... csak mondod amit hallottál másoktól de sosem értetted meg igazán. Nem tudod te milyen keserű az a kenyér amit idegenben, messze a családodtól keresel meg. És már az az érzésem hogy nem is fogod. Mert nem is akarod. Ha pediglen valamit valaki nem akar..... Wass Albert azt írta: " Mert nem tisztességes dolog szabadságról beszélni, és a mások szabadságát odaajándékozni az ördögnek." Nem kívánok tovább vitázni veled, nem is fogok többet neked válaszolni. Őszintén remélem egyszer megérted mit akartunk neked, nektek itt ma elmondani. Sok sikert neked az életben. Szükséged lesz rá.

Feketebotos Mark Y'henon 2014.04.05. 22:03:10

@Feketebotos Mark Y'henon: bocsánat: intelligencia. Késő van már, bocsánat helyesírási hibákért.

lombozódó 2014.04.05. 22:07:01

Sajna ez az ügy is a pénzről szól. Legtöbbet meg a munkaerőn lehet megspórolni.
Egy jó polgármester meg ott segíti a haverjait ahol tudja, elvégre csak leesik neki is valami a rabszolga kereskedelemből :DDDDDD
Na és akkor a falú/ város munkanélküliei közmunkások ??:-)))))))))))))) vagy még a segélyt is lenyúlják. Sötét egy város: Magyar-Afrika.

lombozódó 2014.04.05. 22:15:05

Feketebotos Mark Y'henon 2014.04.05. 22:02:00
Nem hiszem , hogy különbséget tesznek erdélyi magyar és román között. A lényeg a lé :-)))))))))
/ a határ felé inkább magyarok élnek mint románok ( de szerintem a román nem jön ide sem, megy nyugatra ) /
Feltételezem, hogy a rabszolgák romániai magyarok !!!!!!!:DDD akiknek a szavazatát úgy szeretné Viktorunk.

01234567 2014.04.05. 22:17:14

Ez is egy több éves probléma, a kurucon már legalább két éve foglalkoztak vele( ez is őrület, az ember rákényszerül a kurucot is olvasni infóért...).
A történet: A helyi gazdák nem alkalmaznak magyar munkavállalót. Szokás évtized óta, Románia mélyszegény vidékeiről, főleg cigány, igen CIGÁNY, munkavállalókat ide deportálni, akik heti hét nap, 12 órában, átlag 2-300 Ft-os órabérét dolgoznak jóformán megállás nélkül a földjeiken. Ezeket ezrével, igen EZRÉVEL, hozzák ide, romos tanyákon, istállókban, garázsokban, csűrökben elszállásolva. Az első probléma tehát, a környéken magyarnak munka nincs. (ennyit arról, a polgármester-országgyűlési képviselő úr miként képviseli a helyiek érdekeit.)
Második probléma: a közbiztonság és a környezet, ezáltal magának a környéknek, az élhetőségének a leromlása. A hihetetlenül embertelen körülmények között munkára alkalmatlanná váltakat, egyéb ok miatt nem kellőket, egyszerűen kidobták az utcára, ezek jobbára bűnözéssel próbálták a betevőt, némi jövedelmet, vagy egyszerűen a visszajutásukhoz szükséges pénzt megszerezni, vagy koldulással, guberálással. A munkában állók is ha sikerült kicsit kiszabadulni a prés alól, más ott szinte amúgy sem lévén kocsmában, vagy a helyi üzletben vásárolt alkoholban fojtották nyomorukat, napirenden voltak a botrányok, a garázdaság, gyilkosságok. Ezek még számunkra is hihetetlenül elmaradott környékekről, szinte barbár körülmények közül toborzott emberek voltak, mivel ezt a rabszolgaságot Romániában sem vállalják mások. Na ez volt a második ok.
Amiért ott az emberek tüntettek, elég komoly megmozdulás volt, és amit a rendőrség ott, részegek randalírozása címszóval feloszlatott. Főleg miután a tüntetés a fentebbi politikus úr közeli rokonának tanyájánál is több tucat, de lehet száz ilyen rabszolgát talált, akik még illegálisan is dolgoztak ott, hülyéknek: feketén, minden papír nélkül. Mert ez a másik: ezeket ott nem ellenőrzik, főleg politikai hátszelük miatt, ezeket a rabszolgákat főleg illegálisan, minden bejelentés, járulékfizetés nélkül alkalmazzák ott, mint fentebb írtam EZRÉVEL, így szinte teljesen ellehetetlenítve a környékbeli magyar munkavállalókat hogy munkaerejükkel piacképesek legyenek.
No ez van ott, és most érdeklődve látom a helyi potentát(ok?) megoldását az általuk állítólag képviselt helyi társadalom elégedetlenkedésére. Gratulálok.

lombozódó 2014.04.05. 22:23:34

Nógrádi Zoltán
Országgyűlési képviselő
Kistérségi és régiófejlesztési tanácsnok.
1969. augusztus 5-én születtem. Nős vagyok, feleségem Kószó Aranka gyógyszerész. Két gyermekünk van Péter és Ádám.............................
http://varosatyak.hu/hun/s_!kepviselok/i_morahalom_228/i_nogradi_zoltan_527/t_N%C3%B3gr%C3%A1di%20Zolt%C3%A1n/index.html

.................a Homokhát Eurointegráció Kistérség és Gazdaságfejlesztési Közhasznú Társaság közgyűlésének elnöke vagyok.................
.......................................az Európai Ügyek Bizottságának munkájában veszek részt. Pártom parlamenti frakciójában az EU ügyek munkacsoportjának vezetője vagyok, .................

Exminden 2014.04.05. 22:30:59

@legelső MortalWombat: Milyen versenyszféra? A téma az, hogy mezőgazdasági munkára a szomszéd országból átjött embereket emberként avagy baromállatként kezelünk-e. És hogy csúnyán visszaüthet, hogy itt most hogyan bánunk velük.

lombozódó 2014.04.05. 22:31:16

01234567 2014.04.05. 22:17:14
Na és hol az igazságosztó Jobbik gárdája. ( hogyan is kussolnak most a kampányban )
Ott a másik szép firma Verespatak :-)))))))))))))))

lombozódó 2014.04.05. 22:37:04

Exminden 2014.04.05. 22:30:59
A munkaerőt miért is nem a vállalkozók toborozzák Ez azért még sem polgármesteri feladat normáliséknál . Hol vagy PINTÉR???, ez most nem olaj ???????????
Milyen fegyveres őröket alkalmazhat a polgármester, ugyan :-))))))))))))), ezek is mezőőri státuszban vannak biztosan :DDD

lombozódó 2014.04.05. 23:01:00

Na és csak most jönnek még az új FIDESZ-es földesúrak :-))))))))))))))))

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.05. 23:02:59

Miért, volt gyilkosság román vendégmunkás által vagy nem volt? Volt. A Jobbik felvonult. Lett megoldás.
kgb2781.uw.hu/bk.html#c18127327

lombozódó 2014.04.05. 23:04:49

...............A Rendészeti Csoport ellenőrzéseket, igazoltatásokat végző tagjai jelvénnyel és szolgálati igazolvánnyal rendelkeznek. Intézkedéseikről pontos dokumentációt vezetnek, amelynek szakmai ellenőrzését, az intézkedések jogosultságát a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság végzi.
Azért ez nem semmi új rendőrség az új Mórahalmi államban :-)))))))))))))))))))

01234567 2014.04.06. 00:34:07

@lombozódó: Nem szeretem a Jobbikot (enyhe vagyok) de ebben a kérdésben már jóval ez előtt komolyan felléptek, próbálkoztak, a tüntetést is ők szervezték részben, de ott, abban a társadalmi közegben (értsd a gazdák mentalitása, a mögöttük álló döntéshozók hozzáállása) nem sokra mentek, mehettek. De ez van mindenhol. Mit gondolsz, az LMP-s hűhó után, hogy Békésben sok helyütt közmunkás dolgozik a helyi döntéshozónak, történt valami, azóta is dolgozik. Maximum már nem csak Békésben, mert a "jó" ötlet ragadós. Furcsa nekem, ahogy a magyar elit nem okulva a történelemből újratermeli az osztályharcot.

Apeiron (törölt) 2014.04.06. 01:15:08

@Feketebotos Mark Y'henon:

" Érdekes hogy mennyire felháborodik mindenki amikor a magyart megkülönböztetik máshol a világon"

Megtaláltad a magyar sovinizmus egyik szervező erejét - az aljasságot. Elvándorlással kapcsolatban többször felmerülő gondolatmenet:

,,Minek mennél el, hisz csak nézd, mennyire semmibe veszik itt a külföldieket, hát erre a sorsra vágysz?''

Legalja. Ugyanúgy, mint a ,,ott csak másodrendű polgár leszel ''.

Akkor most képzeljük el, hogy ezek az emberek milyen szellemi környezetben élnek. Félelmetes.

Ómacicka Bábó 2014.04.06. 08:32:02

@hulyeinformatikus: A tisza csak 300 méter széleles úgyhogy a tiszán túl nem egy távolság ,amúgy a határ 34 km én minden nap ennyire járok melózni . Amúgy meg partiumi melósokról beszéltek az meg nem erdély ,no benem baj . :-)

Ómacicka Bábó 2014.04.06. 08:43:21

@Joefrey: Aha nem telepedhet le csak a munka árát verhetik le ?

Szakura 2014.04.06. 09:41:25

Volt egy cikk arról, hogy a Dél-Alföldön NŐTT az élelmiszer-fogyasztás. Mindenhol csökkent, az egész országban. Tényleg sok ezren lehetnek ott, feketén. Szégyen minden magyarnak.

Zedder 2014.04.06. 09:48:24

@Szakura: ez az: index.hu/gazdasag/2014/04/03/igy_elnek_a_magyarok/

Bazzeg, félelmetes. Ez tényleg az lesz, a rabszolgákat etetni kell valamivel... Hihetetlen.:(

"Mindenesetre árulkodó, hogy nem abból esznek többet a dél-alföldiek a fővárosiaknál, ami tápláló és egészséges – sajt, tej, gyümölcs –, hanem abból, ami olcsó (krumpli)."

Vidéki 2014.04.06. 10:54:50

"Európai Uniós állampolgárok munkavállalása Mórahalmon".

És akkor most az Európai Uniós állampolgárokat Vastagbőr előtérbe helyezi, miközben a derék bissau-guineai állampolgárokról megfeledkezik.

Bissau-guineaiak tiltakozzatok!

Begren 2014.04.06. 11:22:19

Ez valóban szégyen minden magyarnak, főleg a szájba* politikusoknak, akiknek tenni kellene az ilyen jogsértések ellen, ehelyett támogatják!

@Vidéki: te mondd csak, hogy lehetsz ilyen aljas gerinctelen féreg? De tudod mit, inkább nem mondd.

jpmjpm 2014.04.06. 11:52:43

"Most lehet itt persze személyi szabadság korlátozásáról szót ejteni, de ezzel a fajta liberális megközelítéssel nem foglalkozunk."

a szabadság tényleg liberális...

jpmjpm 2014.04.06. 11:54:02

"A gazdák a regisztrációért díjat fizetnek, ezzel szemben mi azt a szolgáltatást biztosítjuk számukra hogy, a munkavállalóikat kvázi kordában tartjuk."

az ilyen agymenéseket kéne kordában tartani. kb 18. századi eszmék.

jpmjpm 2014.04.06. 11:55:30

"Ugyanis a térségünk egy zárt közösség, kulturális és egyéb szempontból is."

az mondjuk látszik, hogy idióták lettek a belterjességtől.

jpmjpm 2014.04.06. 11:59:47

@01234567: "ez is őrület, az ember rákényszerül a kurucot is olvasni infóért..."

a kuruc az a szélsőjobbos hírcsárda :)

egysmás 2014.04.06. 12:04:42

@Vidéki: Gondolom, örülsz annak, ami ott történik!

Hamajd 2014.04.06. 12:11:37

@Vidéki:
Majd ha a Bissauiak termelik ki a nyugdíjadat, akkor lehet őket sajnálni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.06. 12:42:57

@kranführer: Nekem is feltűnt.

@zero: Gyanúsak vagytok.Ki pénzel tulajdonképpen benneteket?:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.04.06. 12:47:17

Hát tényleg minimum fura ez az eljárás.

lavór 2014.04.06. 13:29:14

Na de most komolyan. Az egész Magyarország-i munkaerőpiac a rabszolgatartásról szól.

Kovács Ferenc 14 2014.04.06. 14:08:44

@legelső MortalWombat: Bullshitt! Attól, hogy közmunkának hívod, ez még nem egyéb, mint minimálbér alatti foglalkoztatás. Pedig a minimálbér is kb. 30e-vel van a KSH által számított egy fős létminimum alatt.
Na most aki kapta a 28000 Ft jövedelempótlót (amiből a viktátor 22800-at csinált egy tollvonással), annak volt ideje és energiája arra, hogy mellette állást keressen, illetve alkalmi munkákat vállaljon. A havi 47e-s közmunkával meg (ami általában havi 36e, mert hatórában foglalkoztatják a közmunkásokat) menthetetlenül beleragad a szegénységbe, mert állásért kilincselni nem tud, alkalmi munkákat vállalni sem tud, marad neki egy bér, ami a legszűkebb megélhetését sem fedezi, vagyis magában foglalja a tartalékok fölélését, a lassú de biztos lecsúszást.
Ez a közmunka dolog tényleg csak arra jó, hogy a munkanélküliségi statisztikát meghamisítsák vele. Aki elmegy közmunkára, azt azért törlik a nyilvántartásból, mert dolgozik, aki meg nem megy el, azt azért, mert "a felkínált munkát nem fogadta el." De 1-3 havi rabszolgamunka havi 47e-ért (vagy havi 36-ért) kurvára nem fogja megoldani senkinek sem az életét, semennyire sem, úgyhogy teljesen felesleges ezt itt ajnározni. NEM jobb, mint a jövedelempótló, mert bár számszerűen több, de ELVESZI AZ UTOLSÓ REMÉNYT IS az egyedtől arra, hogy valaha is rendes munkát találjon. Ez a baj ezzel a közmunka dologgal.

legelső MortalWombat 2014.04.06. 17:17:43

@Kovács Ferenc 14:
Sosem mondtam, hogy jó a közmunka. Csak azt, hogy jobb, mint otthon ülni, és semmit sem csinálni. Az álláskeresők JELENTŐS része nem keresi az állandó, stabil munkát.

Begren 2014.04.06. 19:27:16

Annál szégyenletesebb az egész, mivel a gazdálkodók már elvileg pont annyi EU-s támogatást kapnak, mint egy nyugati gazda, vagyis úgy tűnik, simán fizethetnének tisztességes bért.

jaegtoer 2014.04.07. 04:41:13

Mórahalmi áruk a bevásárló listáról örökre törölve. figyelni fogom: mórahalmi vagy nem.

schlumbergerna 2014.04.13. 22:50:22

Figyelheted, mostantól azt írják rá, hogy nyírbátori. Aljas egy társaság ez.

CID 2014.04.15. 22:41:51

Hát, figyelembe véve, hogy a nógrádi öccse a saját feleségét is szinte rabszolgaként dolgoztatja a fóliában, szerintem hihető. Na meg ugye a román cigányok is eltűntek homokhátság utcáiról, többé kevésbé. Ez nagyon durva...

süti beállítások módosítása