Skip to content


       Szűrés lista

Gaskó, a pofátlan. Jár-e 2,5 havi bér plusszba a dolgozóknak? Szavazzon!

MÁV, állami cég ,vagy 5 szakszervezettel, Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, Mozdonyvezetők Szakszervezete, Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, Vasutasok Szakszervezete,VDSzSz Szolidaritás. (Miért kell ennyi szakszervezet? 5-szörös adminisztráció, 5 elnök, 5 titkár stb...vagy éppen ezért?). Ebből 4 szakszervezet megállapodott a 2008-as béremelésről. (miért egységes a béremelés? miért nem teljesítmény-arányos?) Kivéve a Gaskó vezette VDSzSz-szel ....

A VDSzSz (vezetője Gaskó István) a 2008. évi bérfejlesztésen felül 2007. július elsejéig visszamenőlegesen 10 százalékos alapbérfejlesztést követel a Startos munkavállalók részére, valamint továbbra sem tud eltekinteni attól, hogy a Cargo vártnál sikeresebb eladása okán két és félhavi átlagkeresetben részesüljenek a Startos dolgozók.

Tehát eladják a MÁV Cargo-t 100 milliárdért.(Egy külön bejegyzést érne, hogy miért ért meg az osztrák állami vasútnak ez ennyit. Vagy az állam mégsem rossz gazda, kedves SZDSZ-es Gazdasági  minisztérium?) Minden MÁV-os tudja, hogy a MÁV minden évben több száz milliárd forintot kap az adófizetőktől, mert veszteséges. Tudják, hogy fűthető váltókat kellene vásolni. Tudják, hogy fel kellene újítani a fő vonalakat, hogy legalább(!) 120 km/h-val menjenek a vonatok legalább a megyeszékhelyekre. (Budapest-Pécs IC 228 km, 2 óra 58 perc, 76 km/h átlagsebesség. Miskolc-Nagykanizsa, nemzetközi gyors, 403 km 7 óra 1 perc, 57 km/h átlagsebesség. Berlin-Frakfurt 544 km, 4 óra 10 perc, 130 km/h átlagsebesség.) Tudják,hogy takarítani kellen a vonatakot. Tudják, hogy ŐK vannak az utasokért, mert az utasokból élnek. Tudják, ha nincs utas = nincs munkájuk!

Ehelyett ők ennek a 100 milliád egy részét fejlesztés helyett szépen beletömnék a zsebükbe. Hogy miért ? Csak! Mert nekik ez jár!

Gaskó úr! Ön egy pofátlan alak ! Ne merjenek sztrájkolni, hanem tessék európai színvonalon szolgáltatni ! Előbb a teljesítmény, utána jutalom ! Ahogy a magánszektorban van. Nem vesszük észre hogy ebben az országban csak az állami cégek szakszervezeti sztájkolnak? Kicsit unalmas már hogy állandóan BKV-sztrájk, pedagógus-sztrájk, egészségügyi-sztrájk, MÁV-sztrájk .... A többi ember meg dögöljön meg a munkahelyén? Ők miért és mi miért nem sztrájkolhatunk? Nem ugyanolyan jogok vonatkoznak minden munkavállalóra ?

Azt kell hogy mondjam :a szakszervezetek sem jobbak mint a MÁV. Csak A a saját zsebük és az állásuk érdekli őket !

Szóval szavazzon ,majd írja meg a véleményét :

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr42302713

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: This Resource site 2018.01.04. 16:40:40

Ceritasexbapak - Ritalin what will it do if i dont have add

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eva 2008.01.19. 08:10:57

Csatlakozom! Ha nekik jár, akkor nekünk is!

hereiam 2008.01.19. 09:23:07

Amit a Gaskó művel az egy vicc!!!!

Ültessük már be egy gazdaságtan órára és akkor hátha észreveszi, hogy egy cégnél sem jellemző, hogyha bizonyos részét eladják, akkor a munkavállalók hirtelen többhavi prémiumot kapnak. Egy versenyző vállalatnál ezt a pénzt azonnal a fejlesztésekre fordítanák, és ha van fejlesztés akkor a munkavállalók körülményei is jobbak lesznek, ennyi jár nekik az eladásból.

Gaskónak meg egy nagy lóf...t!!!

ótal láp 2008.01.19. 09:28:10

A megosztó vélemények nem vezetnek jó megoldáshoz, nem a szakszervezeteknél kell keresni a hibák okát. Természetes, hogy mindenkinek aki dolgozik, azt a célja, hogy jobban megfizessék.
Te is, aki úgy tartod, hogy nekik nem jár több, magadról azt gondolod, hogy neked viszont igen.

tibeti 2008.01.19. 09:48:31

Röviden és tömören ló****ba

Bővebben kifejtve: amíg a vasút veszteséges, csak viszi a pénzt (ami magában gond, de nem a legnagyobb), hanem csökönyösen ellenáll minden modernizációs törekvésnek addig semmit. Először be kellene állítani a szellemi/fizikai dolgozók arányát egy elfogadható szintre. Jelenleg minden fizikaira jut legalább egy szellemi dolgozó.
Még azt sem mondanám rá hogy egy ittragadt szocialista mamuvállalat, mivel struktúrájában és hierarchiájában inkább a háború előtti időket idézi.

palika, flóra és adorján 2008.01.19. 10:05:45

nem az a kérdés hogy kapnak e vagy nem, hanem hogy a máv vezetői és a tulajdonosok, akiknek javítaniuk kellene a máv helyzetén, akarnak és tudnak e javítani.
Pl. csökkenteni a veszteségeket, nem eladni a fenntarthatóan nyereséges részlegeket, javítani a szolgáltatásokon és a munkakörülményeken, motiválni a dolgozókat.
Ehhez képest a Gaskó vs. máv egy mellékszál, minek foglalkozni vele? kapnak amennyit kiharcolnak, azt jónapot.

ficere 2008.01.19. 10:07:57

minden szakszervezetnek joga van képviselni a tagjai érdekeit. mivel több szakszervezet van a máv-nál, igy versengenek egymással.ha jól emlékszem minden gazdálkodó szervezetnél, legyen az multi, magáncég vagy állami cég tiz munkavállaló kinyilvánithatja szakszervezet létrehozását, törvényesen megakadályozni ezt nem lehet.
gaskó nem csak a startosoknak, hanem az összes mávosnak követeli a 2,5 havi bérjuttatást.
a vasutasok tagdijat fizetnek, bruttó bérük 1 %-át. pofátlanságnak tartom rajtuk számonkérni a vasuton kivüli bérek, munkakörülmények számonkérését. ha nincs bátorságotok saját körülményeitekért harcolni, akkor dugulás. irigységetek titeket minősit.

amos 2008.01.19. 10:24:52

Gaskó menjen a nőnemű felmenőági rokona fejének reciprokértékébe!Most! Ez zsarolás,amelynek mi,MÁV-at használó utazók vagyunk a kárvallottjai!Fel kellene jelenteni,kárt csinál,miközben jól él!

csöcsfej 2008.01.19. 10:33:04

"Miért kell ennyi szakszervezet? 5-szörös adminisztráció, 5 elnök, 5 titkár stb...vagy éppen ezért?"

Pl. azért hogy reprezentatívak legyenek mint ennek a legjobb példája a mozdonyvezetők. Mielőtt blogolsz futsd át a releváns infókat, pl sztrájktörvény. Mert van olyan. Cheers.

Btw félre ne értsetek, felőlem is bekaphatják, csak ez akkor is elég nagy f@szság volt.

Shore 2008.01.19. 10:47:30

"Vagy az állam mégsem rossz gazda"

De, az állam többnyire rosszabb gazda, mint a vérszívó kapitalista.
Plusz: itt a START tulajdonosa nem a magyar állam lesz, az összes ejtőernyősével, "speciális" szempontjával, mutyijával stb., hanem áttételesen az osztrák állam, de még inkább egy gazdasági társaság, ahol az osztrák menedzsert kevéssé fogja érdekelni, hogy a dolgozó ki fia-borja, milyen párt kegyence, hanem ha rosszul dolgozik, repül.

Shore 2008.01.19. 10:50:27

"a szakszervezetek sem jobbak mint a MÁV. Csak A a saját zsebük és az állásuk érdekli őket ! "

Ekkora faszságot! Ezért vannak a szakszervezetek. Lehet velük egyetérteni, támogatni, nem egyetérteni, kiröhögni őket, de azon felháborodni, hogy a szakszervezet a saját (dolgozói) érdekeit védi, a dolog teljes félreértése.

nyekk 2008.01.19. 10:54:12

Shore 2008.01.19. 10:47:30
Na de az osztrák állam miért jó gazda, a magyar állam meg miért rossz gazda?

Csípőskóbász 2008.01.19. 10:55:19

A dolgozó nem tulaj, nem részvényes, úgyhogy nem jár neki semmi, csak azért, mert ott dolgozik. Ennyiről szólna a dolog.

Keek 2008.01.19. 11:00:16

európai színvonalat (sebesség, tisztasság, megbízhatóság, ...) szeretnétek, akkor fizessetek is európai béreket. Ja, az csak az gazgatóknak meg a többi fejesnek jár...
Szoktátok említeni, hogy az osztrák/német/... vasutas kedves, becsületes és idegen nyelven is beszél, ezt én is tanusíthatom DE ő el is tudja tartani a családját gond nélkül abból amit hazvisz. Kis pénz, kis vasút...

Közöm nincs MÁVhoz, csak néha utazok csak vonattal, de nem sajnálom tőlük a béremelést, ha már egyszer tényleg befolyt az a 100Mrd.

csöcsfej 2008.01.19. 11:02:59

"Nem vesszük észre hogy ebben az országban csak az állami cégek szakszervezeti sztájkolnak?"

Mondj "magán"cégeknél létező szakszervezeteket. Szeretik ám mint a büdösszart. Pl. Suzuki.

A Gaskót meg el lehetne felejteni már, pókerban szar lehet szegény, az ziher ha bíróságra megy a dolog, és ezt nem szabad kihagyni, akkor a legutóbbi "általános sztrájk" annyira leviszi a kasszát, hogy utána egy jó ideig nem lesz semmi, akárki szeretné.

Shore 2008.01.19. 11:09:35

"Na de az osztrák állam miért jó gazda, a magyar állam meg miért rossz gazda? "

Még egyszer: az igazi tuladonos egy osztrák gazdasági társaság lesz.

Sorrel 2008.01.19. 11:12:34

"Tehát eladják a MÁV Cargo-t 100 milliárdért.(Egy külön bejegyzést érne, hogy miért ért meg az osztrák állami vasútnak ez ennyit. Vagy az állam mégsem rossz gazda, kedves SZDSZ-es Gazdasági minisztérium?)"
- de igen, ezért veszi meg az oszták állami vasút.
"Ne merjenek sztrájkolni, hanem tessék európai színvonalon szolgáltatni !"
- ha nekünk mondanák, akkor mi azt válaszolnánk, hogy kérünk érte több bért. Monnopolhelyzetben lévő szolgáltatótól lehet kérni, és általában meg is ígéri, hogy a kérést megfontolja, mert ebben nagy gyakorlata van. Néhányszor, autarkt eszközökkel el is lehet érni minőségjavulást, kiugró teljesítményt, da tartósan nem (lásd: egyipromi piramisok, T-34, győri Rába, Horváth Edével stb.), azután szokásosan visszazuhan minden a régi szintre. Állami szolgáltatótól akkor lehet tartósan jó minőséget, minőségjavulást elvárni, ha a piacon van alternatív magánszolgáltató, az ország munkakultúrája (jogrendszere, hagyományai) fejlett, és ezek együttesen kikényszerítik.
"Azt kell hogy mondjam :a szakszervezetek sem jobbak mint a MÁV. Csak A a saját zsebük és az állásuk érdekli őket !"
- minket is, de nem tudjuk ilyen erőszakosan érvényesíteni. Mentségükre legyen mondva, hogy az adófizetők eddig is kifizették az általuk jogosnak tartott igényeket, a költségvetési korlát puhítása eredménnyel járt. Miért ne követnék homo oeconomicus módjára közvetlen önérdeküket, az állam Magyarországon olyan mértékben infantilizál, hogy, ha fűtött váltó kell, akkor majd azt is kifizeti.

vanek 2008.01.19. 11:14:23

Menjünk sorba!

MIért nem teljesítményarányos a béremelés? Pont azért, mert szakszervezet van. Ugyanakkor a 4 szakszervezet eleve az államilag ajánlottnál magasabb mértékű béremelést, és közel 20%-os (!) kafetériakeret-növelést harcolt ki az összes MÁV (és leányai) alkalmazottnak. Próbálnál csak meg valami teljesítményhez köthető bonus-malus rendszert bevezetni! Késik a vonat? Levonás! Nem mondod be? Levonás! Elromlik a mozdony? Levonás! Nincs fűtés? Levonás! Lenne rögtön olyan országos sztrájk, hogy csak néznéd.
A plusz 10%-ról: Ez ügyben (illetve az gész béremelés ügyében) volt egy MÁV-START sajtóközlemény (fenn van a honlapjukon). Ezt a kizervezés miatt követelik Gaskóék, mert a Cargo-sok is kaptak. Igaz, ott nem vállaltak foglalkoztatási garanciát, repültek is pár százan cserébe...
Az egyszeri 2,5 havi juttatásról: röviden és tömören ennek a pénznek 100 jobb helyet tudnék találni többezer vasutas zsebénél (és ezek közül egyik sem az én zsebem :) ) Lerohadt infrastruktúra, széteső kocsik, omladozó épületek, 30-40-100 éves eszközök - lenne mit kijavítani, pótolni, felújítani.
Ami a legfelháborítóbb az egészben: a február 1-től meghirdetett sztrájk, amit majd "vlamikor" elkezdenek. Hahó, nem törvénytelen ez egy kicsit? Vagy nagyon? Egyébként ha már ennyire sztrájkolhatnékjuk van, sztrájkoljanak azért, hogy az állam ne csak az autópályákat építse, hanem fejlessze a vasúti közlekedést is. (Nem, ne a MÁV-nak adja a pénzt, építse az állam a pályát!) Az ország lakossága minden további nélkül állna melléjük - magamat is beleértve!
A veszteséges vasútról: a személyszállítás minden vasúttársaságnál veszteséges, nyereség a teherszállításból származik. Magyarországon a teljesárú menetjegy a tényleges költségek kisebbik részét (kevesebb, mint 50%-át) fedezi, a többit elvileg az állam adja kiegészítésként, mert a vasút közszolgáltatás - vagyis mennie kell. Akkor is ha nincs utas - ekkor jön ugyanis a politika, ami még mindig erősen kézivezérli a vasutat. És legfőképp ezért tart ott ma a magyar vasút, ahol. Azért nem tud (nem mer) változni, mert a politika tekeri a pénzcsapot, és a politika az elmúlt 20 évben nem mutatta, hogy változást szeretne.

whippet 2008.01.19. 11:19:05

Bevallom nagyon irritál ez az alak, ha még ő akarna pénzt adni a cégnek, azt is ellenezném.
Nem is olyan régen 2-4 éve, egy vezér halálakor ( bocs a nevét nem tudom) a család még a temetésről is kitíltotta.

New Bori 2008.01.19. 11:21:17

Gaskó szerintem politikus akar lenni 2010-ben
Olyan mint pákó vagy annácska -mindegy mint mondok csak benne legyek a tv-ben- ezért mond annyi fszságot umúgy buta populista erőszakos és gyökér is :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 11:24:31

ficere

Ha nincs bátorságotok saját körülményeitekért harcolni, akkor dugulás. irigységetek titeket minősit.

Kereskedelmi multinál dolgozom, VAN szakeszervezet, a KESZ. De ők ugyanúgy a cégrtől kapják a fizetést mint mi, "kussban vannak a sarokban" . Ismétlen, nagyon örülök ha több péntzhez jut a MÁV-os, de
1, az én adómból is kapja ,mert állami cég
2, ő tud sztárjkolni, "zsarolni" , még az emberek nagy része ezt nem teheti meg.Hiába van .meg lehet alibi szakszervzet (lásd Suzuki gyár! a szak.vezetőt már vagy 3x rúgták ki ! Volt sztrájk a Suzukinál ? NEM! )

csöcsfej 2008.01.19. 11:26:38

vanek 2008.01.19. 11:14:23

"Ami a legfelháborítóbb az egészben: a február 1-től meghirdetett sztrájk, amit majd "vlamikor" elkezdenek."

Most komolyan szerinted ebből lesz bármi is? Bullshit.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 11:27:45

Shore

Lehet velük egyetérteni, támogatni, nem egyetérteni, kiröhögni őket, de azon felháborodni, hogy a szakszervezet a saját (dolgozói) érdekeit védi, a dolog teljes félreértése.

4 szakszervezet elfogadta a 10%-os béremelést de Gaskóék nem! Szerinted jár nekik 2,5 havi bér ? Ha tényleg sztrájk lesz emiatt akkor az egész MÁV nem fog működni, hiába hogy csak 1 szakszervezet sztrájkol. Vagy szerinted ez olyan korrekt követelés, amiért érdemes sztrájkolni ? Szívatni és bosszúságot okozni az utasoknak , 3 hónapon belül harmadjára ?

csöcsfej 2008.01.19. 11:32:26

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 11:27:45

"Lehet velük egyetérteni, támogatni, nem egyetérteni, kiröhögni őket, de azon felháborodni, hogy a szakszervezet a saját (dolgozói) érdekeit védi, a dolog teljes félreértése."

Ez nem érdekvédelem, hanem hitelrontás. Más faszával verik a csalánt, mert szeretnék, ha '86 lenne.

Manyizga (törölt) 2008.01.19. 12:06:40

Nem jár nekik semmi, menjenek a picsába. Az ország gazdasági helyzete a béka segge alatt van, erre ezek behúzzák a kéziféket, mert amíg ők sztrájkolnak addig lelassul a gazdaság.

Már írtam: ilyen alapon a rendkívüli hómunkás is követelhetné, hogy amikor az (ideiglenes) munkaadója elad egy leselejtezett autót, akkor abból neki is jár x-(napi) alapbér plusszban...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.19. 12:21:39

vegyétek már észre, hogy ez a csávó azért csinálja itt a fesztivált minden év végétől amíg ki nem hívják hozzá a Lipótról az ügyeletet, mert ezzel igazolja a többi szakszervezeti butának, hogy őrá itten szükség van az elnöki juttatásaival együtt

szerintetek dolgozott ez valaha valamit? bele kéne dugni a kezét a bilibe, vagy akár az orrát, hogy végre felébredjen

a máv szolgáltatási színvonala mellett normális országban csak a munkakönyvét kapná meg, de azt azonnal

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.19. 12:27:09

arról már nem is beszélve, hogy ha a tulajdonos eladja a céget, abból miért járna az alkalmazottnak, ezt már nem is tudom agyilag fogni

főleg úgy, hogy a viselkedésükkel max gátolják avagy ellehetetlenítik az eladást

ezek azt hiszik, hogy 1953-at írunk, mikor még az volt hogy a munkásé a gyár, kéne venni nekik egy meztelennős falinaptárt és bekarikázni az évszámot

Dzsok 2008.01.19. 12:35:34

"Minden MÁV-os tudja, hogy a MÁV minden évben több száz milliárd forintot kap az adófizetőktől, mert veszteséges. Tudják, hogy fűthető váltókat kellene vásolni. Tudják, hogy fel kellene újítani a fő vonalakat, hogy legalább(!) 120 km/h-val menjenek a vonatok legalább a megyeszékhelyekre."
Még ekkora világraszóló baromságot. A MÁV infrstruktúra fejlesztésre 25%át kapta annak amennyit egy európai állam vasútra költ. Ja, hogy nem hatékony, hogy 1910-es évek beli vonóvezetékes cuccok vannak, hogy lassabbak a vonalak mint 30 éve? 20 év elhanyagolásnak megvan az eredménye.

Az állami autópályák fenntartására 100 milliárdot költ az állam minden évben úgy, hogy az elmúlt években a megépítésük több ezer milliárddal terhelte az adófizetőket sokkal többel mint amit vasútra költöttek. (kb. 4X annyi men autópályára mint vasútra)

Adjanak el minden autópályát és üzemeljen úgy mint az M5-ös régen kapukkal. Emeljék meg az autópálya díjakat 2-3X-ára mert nem az adófizetők feladata hogy fenntartsák az utakat évi 100 milliárddal.

Remélem érti valaki a lényegét. ;) Nem mindenkinek van lehetősége autóval közlekedni, nem is bírnák el az utak ha mindeki azzal menne, és talán a közösségi közlekedést is fejleszteni kéne, ahhoz pedig források is kellenének. A vasúti személyszállítás Németországban, Ausztriában sem nyereséges ahogy az autópályák sem. Tavaly 600-650 milliárdot költöttek pl. Ausztriában vasúti infrastruktúra fejlesztésre. De ez nem a vasúti személyszállítás finanszírozása, az erre még pluszban jön rá.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 12:49:39

Dzsok
www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=13389

A miniszteri tájékoztatón elhangzott ugyan, hogy a MÁV 120 milliárd forintos állami garanciás hitelének fizetését átvállalja az állam, csakhogy e percben a cégnek 320-350 milliárd forint körüli az adósságállománya.

ma.hu/tart/rcikk/c/0/164748/1
Övenmilliárdos lyuk van 2008-tól a költségvetési tervekben: a vasúti személyszállítás finanszírozására továbbra sem elég az a pénz,


index.hu/gazdasag/magyar/alku070830/

Több pénzt kér a költségvetésből a Gazdasági mInisztérium

A lyukas zsákba, vagyis a MÁV-ba tovább öntenék a pénzt. Idén két jogcímen több mint 200 milliárd forinttal dotálták a vasúttársaságot, ehhez jönne még jövőre pluszban 82 milliárd a vasúti és a volántársaságok számára. A korábbi évek tapasztalatai alapján nem tévedünk nagyot, ha arra tippelünk, hogy a summa zöme a MÁV-nak illetve leányvállalatainak, főképp a MÁV Start Zrt.-nek jutna.

Birka 2008.01.19. 12:57:46

Jó lenne valamit tisztázni! Az állami cégek dolgozói többnyire azért sztrájkolnak "pofátlanul", mert a cégvezetés úgy viselkedik, mintha az övék lenne a cég, beleértve az alkalmazottat is, aki örüljön, hogy dolgozhat. Pedig a cégvezetés éppúgy alkalmazott, mint a beosztott. Ha egy igazi tulaj, egy vállalkozó elherdálja a cégét, akkor a SAJÁTJÁT herdálja és annyit fizet, amennyit akar - joga van hozzá. De amikor egy állami cég vezetői osztogatnak egymásnak zsíros állásokat, vastag megbízásokat, milliós jutalmakat ,egyebeket abból, mi éppúgy a beosztotté is, mint az övék, akkor bizony joggal ránt kardot a dolgozói érdekvédelem. Lehet, hogy Gaskó egy pojáca, egy balfasz, egy politikai kurva és még sok minden más, de ha INNEN nézzük, akkor bizony igaza van!

Dzsok 2008.01.19. 13:02:05

Zero tudom.

Ha valaki azt mondja, hogy a MÁV-nál az elmúlt 20 évben elmaradt a modernizáció (29 éves mozdony átlagéletkor, és a pályára még ennyit sem költöttek), és emiatt gazdaságtalanul szórjuk a pénzt akkor igazat adok neki.

De ami tény emellett az a következő:
Magyarország nem fektetett be a vasúti infrastruktúrába megfelelő módon az elmúlt 20 évben a források nagy részét az autópályákba tolta. Ezért alakult ki a mostani helyzet, hogy van egy pénznyelő cégünk.

Az is tény hogy amikor emlegetik az évi 130-150milliárdokat az a környező keleteurópai államokhoz képest is nagyon kevés. Még a szlovákok is 2,5X annyit fognak infrastruktúra fejlesztésre költeni mint mi.

Tehát lehet várni a pontosságot csak egy ilyen állapotú nem modernizált vasútnál nem lehet megvalósítani. -> modernizálni kell

Lehet papolni a hatékony működésről, de amíg némely fejpályaudvaron vonóvezetékkel állítgatnak, meg kézzel takarítják a váltót addig nem lesz a vasút hatékony. ->modernizálni kell

Lehet mondani hogy rohadt vasút adjuk el az egészet: bocs de hol a vevő?? Ez a privatizációs dolog szuperül működik amíg olaj,energiaipar, nyereséges szállítmányozás a téma, de egy veszteséges, leromlott eszközparkú személszállítást a jelenlegi kötelezettségeivel senki sem venne meg. A személszállítás magánosításáról nyugateurópában is csak nagyon óvatosan foglalkoznak, aki járt már arra vasúton az tudja, hogy van némi különbség.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 13:04:20

Birka

Ugye nem azt mondod hogy ha a MÁV vezetők milliós jutalmakat kapnak, akkor a mezei MÁV-os és megérdemelnek 2,5 havi bért pluszban ?

"ők is akkor mi is" mentalitás ?

Dzsok 2008.01.19. 13:11:00

Zero mégegy dolog ami igen egyszerű.
Állambácsi mondja MÁV-nak:
-Ennyi meg ennyi utast el kell szállítanod, fix előírt árakon.
-Ennyi meg ennyi embert kedvezménnyel kell szállítanod 25/50/75% ingyen.
-Ennyi számú vonatot, az előírt vonalon le kell közlekedtetned, mucsaröcsöge alsón egy utassal akkor is ha vastagon veszteséges.

Majd nem azt mondja a politikus hogy nincs pénzünk arra hogy ezt a sok hülyét elvigyétek, hanem azt hogy kaptok érte X milliárd forintot.

Majd amikor kijön, hogy a jelenlegi infrastruktúrával, a jelenlegi szervezettel nem lehet ezt nyereségesen megcsinálni akkor a politikus rámutat a MÁV-ra és azt mondja már megint veszteséget okoztatok.

De bocs kinek a feladata lenne a MÁV-ot hatékonyabbá tenni? GKM ilyenek dísznek vannak? Kinek a feladata megfinanszírozni a személyszállítást megfelelő minőségben?
Nem olyan egyszerű téma ez mint amilyennek látszik.

kpityu2 2008.01.19. 13:19:39

Hogy lehet, hogy a költségvetésből részesülő cégeknél mindig telik több havi jutalomra ?
Én vállalkozónál dolgozom heti 50 órát, ha felvetném neki hogy miért csak 40 ezer az év végi jutalom, be se kellene mennem másnap. Ezek a körömreszelő, szobabüdösítő alkalmazottak meg több havi jutalmat kapnak a "kiváló" munkájukért ? F@szt.

pállászló 2008.01.19. 13:20:22

Gaskó elvársék megkaphatják a két és fél fizetést, de nem a bevételből, hanem a bruttó fedezetből (bevétel mínusz bekerülési érték). A bekerülési érték legnagyobb részét az éveken át fizetett állami támogatás teszi ki, amit mi, az adófizetők dobtunk össze. Enélkül a MÁV már rég felélte volna a vagyonát, tehát nem lett volna, mit eladni. Ha a bruttó fedezet még ezután is pozitív lesz, nem bánom, verjenek a seggire.

miller 2008.01.19. 13:33:08

Azért hazug a post, mert nem derül ki az, hogy Gaskóék szakszervezete és a gazdasági miniszter (akkor még Kókadt) megállapodtak, szerődtek, hogy a dolgozók kapnak részvénycsomagot a Cargo privatizációs során. Kóka, tehát az SZDSZ, ez a hungarofób, nemzetellenes, kizárólag az idegen, multináci érdeket érvényesítő csoport a szerződés nem tartotta be és kisemmizte az embereket.

Így bár Gaskót rühellem, mint egy darab csontkeményre száradt sz@rt, a kérésük maximálisan jogos, sőt, még nagyon-nagyon visszafogott!!!!!!!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 13:51:33

Dzsok

Oké, értelek . Tudom nem egyszerű. De történhetne már valami pozítiv is a MÁV-val ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 13:53:25

miller 2008.01.19. 13:33:08
Azért hazug a post, mert nem derül ki az, hogy Gaskóék szakszervezete és a gazdasági miniszter (akkor még Kókadt) megállapodtak, szerődtek, hogy a dolgozók kapnak részvénycsomagot a Cargo privatizációs során.

Nos, erről nem tudtam .. Akkor most Gaskóék át lettek verve ?De akkor miért nem a részvénycsomgaot kérik ? Miért 2,5 havi pénzt ?

t-boy 2008.01.19. 14:08:12

Azt hiszem ez az egész a törvénytelenségek, a pénzügyi mahinációk fedezése. Azaz jól el lehet bujtatni mögé mindent és a társadalom csak arra figyel amit lát és hall rossz szemlélet. A kiszervezések során nagyonsok pénz folyt el kitudja hová arról nem szól a mese, legyen az KFT BT ZRt bármi mi fizettük meg az új bútorokat berendezési tárgyakat. A kiválások utáni reklám dömping is a mi pénzünkböl került ki. A vasutasnak akkor most jó vagy rossz? Nembaj, de legalább van hol dolgozni!!!!! De meddig, ha eladnak mindent akkor kellünk-e majd az új tulajnak. Ez a manus meg a saját szemétdombján kapirgáljon az én fizumból nem lesz soha 50 millás villa! Üdv mindenkinnek!

cic-mic 2008.01.19. 14:25:18

Dzsok feldobta a labdát,lehet vitatkozni.de az a sok fröcsögés... Nem tartozom Gaskóékhoz,de helyzetemnél fogva a munkavállalók oldalán állva azt gondolom,nyilván az tud eredményeket elérni,aki kvázi "zsarolni" tudja a ellenoldalt.Ha valaki a Jézus szive kft.-nél dolgozik,és durcásan "sztrájkol",akkor másnap a főnöktöl nem kap csokit,és kész.Ezért nem azokra kellene haragudni,akiknek az érdekérvényesítő lehetősége nagyobb.

petya.bacsi 2008.01.19. 14:25:49

Engem a "toronyóra láncostól" követeléseiket túl a vasutas családtagoknak járó ingyenjegy (!) az, ami dühít. Azt is mi szponzoráljuk.
Mi fizetünk ezért a "szolgáltatásért" nem keveset, a kedves vasutas familia meg ingyen utazgat első osztályon is. Na, azt is szépen el kellene tőlük venni. Mert ilyen botrányos szolgáltatás mellett nem jár az sem. Meg a 2,5 havi "jutalom" sem. Meg 10% emelés sem.

steelhand 2008.01.19. 14:31:33

Miert nem inkabb 12 havi?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 14:41:24

cic-mic

Igazad van , azért is írtam, hogy nem ugyanolyan jog illet meg minden munkavállalót ??

Ha magáncégnél bejelented, hogy mivel megszaladt a cégnek, és kérsz 2,5 havi bért a 10%-os fizetesemelésen kívül, akkor szerinted mi történne ?

feleslegesUtas 2008.01.19. 14:43:19

A MÁV jó, tehát megérdemlik! Javasolnék fizetésemelést, még több alkalmazott felvételét, 13., 14. és 15. fizetést, korkedvezményes nyugdíjat 40 éves kor felett. A havi fizetésemből pedig további 18 és negyed százalékot szeretnék felajánlani a MÁV és a többi állami cég fenntartására, hogy nemzetünk erős maradhasson ez elkövetkezendő 420 ezer évben is.

cic-mic 2008.01.19. 14:44:00

Igazad van petya. bacsi vedd el tőlük.Vedd el a Volán dolgozóktól és családtagjaiktól is az utazási kedvezményeket,de az áramszolgáltató dolgozóitól is,hisz az is beépül valamennyiünk áramszámlájába,nehogy már ingyen utazgasson még ha nem is 1. osztályon a BKV-s a Combinon,és ha már mindenkitől mindent elvettél,nyugodtan hátra dölhetsz...

tata86 2008.01.19. 14:46:17

Az nem lehet hogy a magánszférában azért nem sztájkolnak mert emberi és közösségi jogok tekintetében újra a XIX. század vadkapitalista időit éljük???

petya.bacsi 2008.01.19. 14:50:13

Cic-mic: ha rajtam múlna el is venném.
Állami cégnél sehol sincs ekkora kedvezmény, mint a MÁV-nál (ami csak úgy halkan megjegyezve veszteséges, és a legbotrányosabb szolgáltatást nyújta...).

Ideje, hogy a veszteséges MÁV dolgozóitól is vegyék el szépen az ingyenjegyet.

petya.bacsi 2008.01.19. 14:53:03

Cic-mic: a VOLÁN dolgozóinak kedvezményét nem bántanám, mivel velük nincs bajom, a MÁV-val viszont van.

cic-mic 2008.01.19. 14:53:46

zero

Sajnos a magánszektor nagy részénél a nyomásgyakorlás szinte csak kizárólag a munkaadó irányából történik.A "havalaminemtetszikellehetmenni" kitétel mindennapos.Ezért én nem kívánom azt elfogadni ami van,hanem csak azt ,aminek lenni kellene.Lehet naivitás,de bízom benne még eljön újra az az idő,amikor nem az lesz a szempont,hogy az én béremből két minimálbérest tud alkalmazni,hanem a tapasztalat,minőség és a többi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 14:54:34

feleslegesUtas
2008.01.19. 14:43:19

Ez volt a nap kommentje ! xDDDDDDDDDDDD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 14:59:25

cic-mic

igazad van, remélejük változni fog az vadkapitalista szemlélet.

Sajnos hiába százéves Magyarországon a szakszervezetek, mivel 50 évig nem volt magántulajdon, a szakszervezetek összefonódtak az állami cégekkel, és nem a dolgozók érdekeit nézték 50 évig, hanem a dolgozók fékentartására használta az pártállam.

Sajnso, félő, hogy nálunk nem soha olyan "igazi" érdekképvisleti szakszervezet , mint Nyugat Európában ...

Gaskó :
1980-ban belépett az MSZMP-be, a kommunista állampártba, amelyből 1989-ben lépett ki. Ugyanebben az évben a Magyarországi Szociáldemokrata Párt (MSZDP) alapító tagja lett, 1990-ig alelnök.

cic-mic 2008.01.19. 15:01:58

petya bácsi a MÁV már szinte csaka személyszállítást birtokolja,valóban veszteséges mint mindenütt ,néhány kiemelt esettől eltekintve.A szolgáltatás minőségével kapcsolatban egyezik a véleményünk,bár érdemes volna behatóbban azt is vizsgálni,mi vezetett idáig.Dzsok már írt róla

simonmondja... 2008.01.19. 15:17:07

Petya Bácsi.

Vegyük el.
De , ha elvettük, meg is szüntethetjük az egész személyszállítást.
Állítólag 10 százalék a fizetős utas.
Az a kevés elmegy buszon is.

Azért érdekes, hogy Ózdot, vagy Komlót felszámolhatták veszteségesség miatt, de ezt a kibaszott csődtömeget itt pátyolgatjuk, míg bele nem rokkanunk.

petya.bacsi 2008.01.19. 15:23:26

Simonmondja...: mi köze az ingyenjegynek a személyszállítás megszüntetéshez? 90 százalék a vasutas-családtag a vonatokon? Na, ezt sem hiszem el...

simonmondja... 2008.01.19. 15:26:01

Petya bácsi.

Meg a nyugger és az egyéb kedvezményezett.
Az adatot a teljesárú fizetősre mondták.
Sokféle kedvezményezett van. Szóljon erről, aki mindet tudja.

marhaszív 2008.01.19. 16:27:56

Merem állítani (annak okán, mivel 6 évet töltöttem önkormányzati tulajdonú cégnél), hogy minden állami (és önkormányzati) tulajdonban lévő cégnél üzemszerű a korrupció, hiszen nincs igazi tulajdonos, a veszteségeket minden esetben az adófizetők állják. A tulajdonos állam, ill. önkormányzat ezért csak nagyon korlátozottan érdekelt abban, hogy oda figyeljen arra, ne legyen veszteség. Mindezzel együtt nem állítom azt, hogy az állam, ill. önkormányzat ne lehetne jó tulajdonos. Megfelelő kontroll (akár civil szervezetek bevonása) esetén igen. Az egy plusz teher (mármint az adófizetők pénztárcájára nézve), hogy az állami és önkormányzati cégeket a "szerencsés kiválasztott" magánszemélyek mellett áttételesen politikai pártok kistafírozására is használják. Az a baj, hogy Magyarországon még csak most kezd nyiladozni a civil kontroll, jelentős haladás, hogy működnek már az ilyen nyilvános blogok stb. De egyelőre még gyengék. Talán majd egyszer. Én szívem szerint fenekestül felforgatnék néhány állami hivatalt, hogy egy kicsit rezeljenek már be, és érezzék, nem lehet minden büntetlenül megúszni, pl. lásd Princz Gábor Posta Bank. Nem tudom ki tudja, de a Posta Bank esetében az üzemszerű korrupció összességében 300 Mrd forintjába került a T. adófizető kollégáknak. Akkori értéken. Mai értéken ez kb. 1000 Mrd. És Princz össz-vissz kapott 3,6 milliós büntetést, mert a T. ügyészség "kifelejtette" a vádiratból a leglényegesebb dolgokat melyekkel minden további nélkül bizonyítani lehetett volna a hűtlen kezelést (vagyis a szándékos bűncselekményt), pl. spanyol ingatlanvásárlások és más totálisan rossz (magyarul korrupt) üzleteket melyekkel sikerült kifosztani a bankot (és végső soron megrövidíteni a T. adófizető kollégákat). Nos ilyen (is) a magyar állam (beleértve a komplett igazságszolgáltatását is). S hab a sötét szaron: ha estleg valaki nam tudná Princz védője a korábbi igazságügy miszter Bárándy. Hát hol itt az igazság, a magyar? Talán valakik zsebében!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 16:47:53

marhaszív

Valószínű, hogy a 300 milliárdból jutott megvesztegetésre is ...én amúgy azon csodálkoztam, hogy egyáltalán bűnösnek találták valamiben is :(

miller 2008.01.19. 17:11:16

Szerinted az osztrák állam (mely ott áll a cég mögött) eltűrné, hogy beleugassanak itt a kurucok a cégbe? Pláne a munkások?

Nagyon várom már, hogy teljes legyen a privatizáció, semmi _magyar_ állami cucc ne maradjon, hadd tapasztalja meg a sok, mszp-szdsz által megvezetett barom, milyen is a teljes neolbieralizmus, milyen jól is old meg mindent a PIAC. Lesz majd szopás.

Hiszen már most is Magyarországon a legkisebb az állami tulajdon aránya az EU-n belül.

Adjanak csak el mindent, amiről azt harsogja a média, hogy azért nem működik, mert állami. Láttam már állami szervezet minőségbiztosítási eredményét, elemzését, ahol kíméletlenül kijött, hogy ahogy csökken az alkalmazotti létszám, úgy exponenciálisan zuhan a teljesítmény, mert rég túlterheltek az emberek.
Persze a sok birka kék-vörös zombi, akik Győzikesón meg Hetihetesen élnek, fel nem fogják ezt, csak majd amikor a mostani 1-2 év helyett 4-5 lesz a kórházi várólista, a gyerek nem 20-30 fős, hanem 50-70 fősbe kell járjon, amikor majd két-három BKV buszt is ki kell várnia, hogy felférjen es té bé.

Shore 2008.01.19. 18:34:36

miller

Vissza a létezőbe! Ott minden jó volt.

Valaki 2008.01.19. 18:37:09

miller" nem mindenki birka,nem mindenki kék -vörös zombi,nem mindenki Győzikesón meg Hetihetesen él aki baloldali beállítottságú!Nem mindenhol hosszú a várólista,vannak pozitív események is az egészségügyben,nem lesz 70 fős osztály mert annyi gyerek nem fog születni(erről nem Gy.F. tehet). Nem csak Budapesten élnek emberek ,vidéki városban óránként jár a helyijárat és mégse áll meg az élet.A szakszervezeti vezetők már régen nem a dolgozókért "harcolnak".Nagy szemétség a sztrájkkal visszaélni,fenyegetőzni.Például ha valaki egy szennyvíztisztítótelepen dolgozik akkor hogyan sztrájkoljon ha baja van?Dugaszolja el a városból jövó szennyvízcsatonát hogy visszamenjen a sz.r a városba?Csakhogy a sz.r nem tesz különbséget mindenkinek egyformán folyna vissza!

Valaki 2008.01.19. 18:50:05

"miller" te még nálam is hülyébb vagy.Vita lezárva!Nem süllyedek a szintedre az nekem túl méyen lent van!Na pá!

miller 2008.01.19. 19:16:22

Ez a blog is csak uszít az emberek ellen, így a kormánynak dolgozik. Ennyit az egész blog hitelességéről ...

Az ötvenes években a kulák ellen szólt az uszításotok, ma a tanár, az orvos, a vasutas stb. ellen.

Shore 2008.01.19. 19:36:29

miller

"még a gravitáció fogalmával se vagy tisztában"

Az lehet, hogy te nem bőcsész vagy, de ehhez azért hülye.
Halottad már azt a kifejezést, hogy "átemelő telep"?

Valaki 2008.01.19. 19:43:26

A szennyvíztisztítótelepi példa irónia akart lenni!

t-boy 2008.01.19. 19:49:06

petya.bacsi a szabadjegy kérdéhez csak annyit tennék hozzá, hogy az a szerencsétlen vasutas aki éjjel nappal dolgozik és nem a fűtött irodában végez munkát nem érdemli meg családostól úgysem tudja igazán kihasználni. Nem ér rá utazgatni mert a "hatalmas" fizetése mellett rohan a másodállásába mert olyan jól keres, hogy ott jótékonyságból van! Ebben az országban mindenkinek elment az esze erre tanítottak nagyjaink el sem hiszem hogy az a társadalmi réteg aki előrelenditi az ország gazdaságát így acsarkodik a politikusok veszekedései miatt.
Azt hiszem a mi kis országunkba soha nem lesz rend! Etz nagyon fájlalom!

miller 2008.01.19. 20:37:30

Igen, csak hogy az éjsötét kollega ledugózásról és a víz visszafelé _folyásáról_ írt. A víz meg még átemelővel se tud visszafelé folyni, épp azért is kell átemelni, ugye ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.19. 22:39:53

miller pajtás,

"Valaki" arra célzott, hogy más munkakörben nincs meg az a "zsarolási" potencia ami a sztréjkhoz kell.
Pl. a szennyvízdolgozói munkások hogy sztrájkoljanak amivel kiharcolhatják a követelésikeket ?

"Ez a blog is csak uszít az emberek ellen, így a kormánynak dolgozik. Ennyit az egész blog hitelességéről ...
Az ötvenes években a kulák ellen szólt az uszításotok, ma a tanár, az orvos, a vasutas stb. ellen."

Milyen uszítást véltél felfedezni? Ha szerinted ját nekik a plusz pénz, fejtsd ki hogy MIÉRT ? Én megírtam a véleményem, szerintem nem jár, mert előbb szolgáltassanak színvonalasan, és utána kaphatnak "jutalmat" ...
Ja, biztos véletlen hogy a tanár, az orvos,a vasutas mind állami alkalmazott, aki sztájkolgathat kénye-kedvére ...és a többi 1,5 millió dolgozó ?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.20. 01:12:14

millier

megfelelő stílusban kommentelj, mert utálok kimoderálni

BeleVau 2008.01.20. 02:45:53

No, ebbe még nem ugattam bele. Asszem elkezdem. :o)
Ja, előre bocsájtom: Rühellem "A vasutast"!
petya.bacsi:
Nem lenne senki sem beljebb a vasutasok ingyenjegyétől. Ez nem megoldás semmire.
A nyugdíjasok is csak korlátozott mennyiségben használhatják fel. Ha a miénk megdöglött, attól a szomszéd tehenének még nem kell!

miller:látom kevés képzelő erőd van. :oP
Nagyon leegyszerüsítve a csatorna úgy műxik, mint a tölcsér. Ha befogod az alját, akkor a tetején egy idő után kifolyik a sz@r. Ez pedig nem hazudtolja meg a fizikát. Sőt, ajánlom figyelmedbe az alábbi linket, amely egyébként kb. ált. iskola 6. osztály:hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6zleked%C5%91ed%C3%A9nyek
Avagy, a szar tud "visszafelé" is folyni.

Ez a 2,5 havi bér dolog a TSZ-re emlékeztet.
A MÁV nem TSZ!!! Ezt igazán az kis agyába véshetné akár a Gaskó is!!! Fizetésemelés, sztrájk, rakás tróger és trehány szarházi a vasútnál. Mire pörögnek, mikor arra nem képesek, hogy bemondják, ha a vonat késik!? Büdösek és hülyék, ráadásul flegmák. Ha azon a szinten végezném a munkám, mint a vasutasok közül oly sokan, hát jövő héten én is pályázhatnék a MÁV-hoz főállású naplopónak. Nem azért sajnálom tőlük, mert nekem nem jut belőle, hanem azért, mert annak a f@szával verik a csalánt, akiből élnek. Nekem minden egyes sztrájk napi 3-4e forintomba kerül, ráadásul a bérletet is megveszem. A szolgáltatási szinvonal azon részét sem képesek elfogadható szinten tartani, ami nem pénz kérdése. A pofámat ezért merem túráztatni, mert napi szinten vonatozó ember vagyok. Nyereséges vagy veszteséges!? Soha sem fogjuk megtudni. Amíg ha felszállok a vonatra és ezt csak úgy tudom megtenni, hogy majdhogynem utastársaim életére kell törnöm, hát érdekes. A vonatjegy pedig annyiba kerül, hogy ha az autó dízel, akkor az olcsóbb. Igaz. Nem vettem figyelembe, hogy a 2 és fél utassal Hencidától Bonchidáig közlekedő vonat költségét is ki kell fizetni. Illetve, ha nem is, mert bezárják, akkor elviszik az ottani "dolgozókat" másik vonalra (ahol egyébként szükség nincs rájuk) naplopónak és az ő bérük viszi el a nyereséget. Ez már a lol kategória nálam, de csak úgy, hogy közben zokogok... Mert a mi pénzünkből sztrájkolnak, flegmák, büdösek (már ha ehhez pénz kell), trehányak. Kinek mihez van joga!? Nekik joguk van, sztrájkolni, követelőzni, a jogaikról ugatni, hülyének lenni és a kovetkező kormány vezető munkaügyi észosztóját csinálni a Gaskóból. Nekem miért nincs jogom az általam ELŐRE!!! kifizetett szolgáltatást megkapni!? Hallott már valaki olyan esetről, hogy a fogyasztóvédelem elmarasztalta a MÁV-ot vagy megbüntette, mert az előre beígért és meghirdetett menetrendet nem tartotta be!? A kereskedelmi cégeket (nem védeni akarom őket, csak hol itt az egyenlő elbánás) bezzeg lehet 100 millás bírságokkal súlytani, mert az előre beígért termék nem volt elérhető. Senkit sem érdekel, hogy derékig érő hó esett és az áruszállítás lehetetlen volt vagy, hogy a szállító nem szállított, vagy a felelős dolgozó, sztrájk miatt nem tudott eljutni a munkhelyére. Fizess!!! Utána persze perelheted a felelőst, de ha a bírságba tönkremész mielőtt a per végetérne, hát IJ. Na, mindegy ez van. Szopás volt, van és lesz dögivel. Csak az az én bánatom, hogy nem sikerül a f@sznak a szőrös végére keverednem.
Egy szó, mint száz, kívánok 2,5-szer nagyobb lóf@szt a seggükbe és 10%-al több kutysz@rt a cipőtalpukra, július 1-ig visszamenőleg.
Sorry, ez eléggé fröcsögősre sikerült és ha kicsit off lett. Akit bánt a nyelvezet vagy a hangvétel, attól elnézést kérek. Vasutasok: Akinek nem inge, nem veszi magára.

Ui.:Asszem indítok egy blogot Magyar Állami Várakozás néven a vasúti élményeimről, kevésbé rossz stílusban.

miller 2008.01.20. 11:02:50

zero, nyugodtan klimoderálhatsz, nem izgat. Ti 1%-osok megmaradtatok az ÁVÓ-s stílusnál, tudjuk, ez nem újdonság. De akkor is megbuktatok, most se uralkodhattok az emberek felett végtelenségig. Szélsőséges, emberellenes nézeteitek miatt mostanra leestetek a választók politikai térképéről. Úgy hogy csak moderálj ki bátran - az egyetlen dolog, amihez értetek, az a másként gondolkodók elhallgattatása.

Megjegyzem, én világosan leírtam, Gaskó és Kóka megállapodott, de a minisztérium nem tartotta be a szerződést. Ezen a száraz tényen nincs mit magyarázni. Te viszont mindeddig nem javítottad ki manipulatív és hazug blogbejegyzésedet.

További jó munkát, zéró-agitka!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.20. 12:19:22

Küldj egy forrást , hogy megállapodtak ...

Amúgy meg kérlek normális stílusba írj, és ha lehet a véleményedet írd , ne másokat sértegess .

Amúgy 1%-os a jó édes .....

J 2008.01.20. 16:54:53

le kell vinni a jövedelemadót, társasági adót 10%-ra és kivonni az állam a hatóköréből minden ilyen gázos tevékenységet mint Írországban. drágább lenne pl. a vonatjegy meg az orvos, de a fizetések is majdnem duplázódnának. aztán nem kéne sztrájkolni sem senkinek. vicc hogy milyen nyomorban tartjuk itt magunkat.

Nergal · http://www.LD50.hu/users/nergal http://nergal.blog.hu 2008.01.21. 14:00:08

El sem olvastam a kommenteket, tudom anélkül is, hogy nagyjából miről szólnak. Szerintem jár nekik. Nem egy vasúti dolgozót ismerek. Lófaszt sem kapnak. A vonatok nem azért nincsenek takarítva, mert a dolgozók nem csinálják meg, hanem mert nincs rá ember. Nem a vezetőknek kell a plusz bér, hanem a dolgozóknak. És nem csak állami cégeknél van szakszervezet által kikényszerített béremelés, hanem mindenhol ahol szakszervezet működik. (nálunk is, pedig külföldi tulajdonú multi vagyunk) Csak nekik a legszarabb, mert az állam nem alkuképes, míg a mi vezetésünk igen. Amíg a máv elnöke vagyonokat keres, addig a dolgozóinak a fizetése alig elég a megélhetésre. Szóval ezek után lehet újra szavazni.

dányi 2008.01.22. 07:55:40

Sosem olvasam tőletek semmit. Nem is fogok ezek után, de megjegyezném, hogy nagyon ócska komxcsi trükk Összeugrasztani a prolikat. F....szopók vagytok

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.22. 08:37:28

Dányi

köszönjük az építő jellegű hozzászólást ....
Hol van ebben az összeugrasztás ?

Egyszerű kérdés volt : Jár nekik vagy nem jár ?
Ha nekik jár nekem meg neked is jár ?
Menny oda afőnöködjöz és verd az asztalt, meglátjuk mi lesz ...

Az ugrasztja össze az embereket, hogy nem vagyunk egyenlőek, a MÁV-osok meg minden lófaszért sztrájkolnak (nov-dec 1-1-szer)

Jóska bá · http://autozz-olcsobban.com 2008.02.05. 18:47:53

Szerény véleményem az, hogy

Gaskó úr titokban szövetséget köthetett Kóka úrral. És sztrájktörő is.

Ezt arra alapozom, hogy Gaskó úr most éppen azt szeretné bebizonyítani, amit tavaly Kóka úr is akart, hogy gyakorlatilag mindenki eljut ahová csak akar, vasút nélkül is. Végsősoron: minek ide veszteséges, adóból fenntartott személyszállító vasút, ha ketten, személy gépkocsival már olcsóbban és gyorsabban abszolválják az utazást szinte bárhova.

És a sztrájk az, ha a dolgozó a munkahelyén nem teszi a dolgát. Ha Gaskónak ez a dolga, akkor sztrájktörő, ha nem ez a dolga, akkor minek üti bele az orrát.

Kár, hogy Gaskó úr csak a 30 milliárd többletbevételből osztozna és abból a 80 milliárdhoz nem akar hozzájárulni, amit a mi zsebünkből vett ki az elmúlt években a MÁV.

Kár, hogy a MÁV úgy állapodott meg a VOLÁNnal, hogy a MÁV igazolvánnyal rendelkezők is utazhassanak a buszon, mert legalább a MÁVosoknak érezni kellene, mit tesznek a mi pénzünkért.

És Gaskó úr - akit mi tartunk el az adóinkkal - ne a 2 millió ember adójából pöffeszkedjen 4000 ember élén.

peticio 2008.12.21. 15:27:23

Tisztelt utastársaim! Minden szavazat számít, itt az ideje, hogy végre mi is kiálljunk jogainkért, hogy ne kelljen a közlekedésre esetenként akár tízezreket költenünk és végre ne a mi keresetünkből vonják le más önzésének az árát! Reméljük ezúttal győz a józan ész és sikerrel állunk ki jogainkért! Terjesszétek ezt a petíciót!

www.gopetition.com/online/24094.html

nyekk 2008.12.25. 16:04:30

Az a kisebbik baj, amit a Gaskó csinál. A nagyobbik baj, hogy ezt bűntetlenül megteheti.

Roxvox 2008.12.25. 17:51:38

Ki mondta, hogy a MÁV veszteséges?
Ti még mindig mindent elhisztek?
Ez egy óriási országos pénzmosoda.
Azt mondjuk veszteség, állambácsi finanszíroz, a lóvé meg megy a 4-es metróba, pártkasszákba, stb.........
Ha egy veszteséges céget privatizálnak és az utána azonnyomban nyereséges lesz, az előtte sem volt veszteséges.
Látta valaki a MÁV fókönyvét, az itt lévők közül?
Veszteséges, persze, mert a gazdasági miniszter azt mondja, ugyan már!

süti beállítások módosítása