Skip to content


       Szűrés lista

A tandíj a kánaánt hozza el az Új Generáció szerint - szerintem meg nem

Úgy gondoltam, én is kifejtem mit gondolok a tandíjról, 2 egyetem elvégzése és SZDSZ Új Generáció kampányanyagának átnézése után, mely "megihlette" ezt a poszot. Ha valamit rosszul tudok, vagy Nektek más a véleményetek, kulturáltan ki lehet fejteni.

Ma az egyetemek és főiskolák úgynevezett hallgatói nomatívát kapnak az államtól, minden államilag támogatott, a képzési idõt nem meghaladó képzésben részt vevõ hallgató után: ez
116 500 Ft/év
, a doktori képzésben részt vevõk után 1 092 600 Ft/év, a köztársasági ösztöndíjban részesülõk után 335 000 Ft/év, a lakhatási támogatás normatívája 60 000 Ft/év,  a tankönyv- és jegyzettámogatás, valamint a sport és kulturális tevékenység normatívája 11 650 Ft/év.

Tehát mi az egyetemek érdeke? Minél több diákjuk legyen, mivel ő utánuk kapják a fejpénzt! (Ezért nem nagyon rúgnak ki senkit ...)
A kormány mit szeretne? Elérni, hogy ne végezzen 1 évben például 600 történelem meg esztétika szakos, meg 1000 ügyvéd, mivel ezzel csak a diplomás munkanélküliek száma nőne. Ahelyett, hogy kiállna a nyilvánosság elé, és pontosan megmondaná, hogy egy-egy szakból csak annyit finanszíroz, amennyire szükség van, bevezetné a tandíjat, évi 105-150 ezer forintnyi összeggel (hiszen nem azért finanszírozza az állam az esztétika szakos helyet, hogy utána mondjuk eladó legyen az illető, mivel ez kidobott pénz). Ezzel kapásból lecsökken a felvételire jelentkezők száma, (jellemző: az Oktatási Minisztérium csak a népszavazás után hozza nyilvánosságra idén hányan adtak be felvételi lapot egyetemre vagy főiskolára) így a felvett hallgatók száma is.
A hallgató létszám csökkenése az egyetemeknek érvágás, hiszen nekik nem mindegy, hogy 5000 hallgató után kapják az évi 116 500 forintot, vagy csak 3500 hallgató után! Viszont, ha tandíjat fognak beszedni, melynek összege majdnem megegyezik a hallgatói normatíva összegével, ergo az egyetemnek ugyanannyi bevétele lesz, csak most két helyről fogják kapni, az államtól és a diákoktól. A legjobban persze az állam fog járni, hiszen a kevesebb diák után kevesebb hallgatói normatívát kell fizetnie a költségvetésből. A legrosszabbul a diák jár és a családja, akiknek ki kellene fizetni a havi 10-15 ezer forintot tandíjra ...

Én nem mondom, ne legyen tandíj, de mondjuk csak az mondjuk az egykulcsos jövedelemadó bevezetése után! Hiszen ha az állam kivonul olyan területekről, amit a magas adóterhekből finanszíroz, csak akkor követelhetne tandíjat a hallgatóktól, ha azt a pénzt az embereknél hagyja. Kicsit furcsállom, hogy a Visegrádi Négyek közül már csak nálunk nincs egykulcsos jövedelemadó, miközben: "A világ 202 önálló országa illetve adóhatósága közül 21-ben van egységes, egykulcsos személyi jövedelemadó, és ezek közül 17 - Bulgária, Albánia, Csehország, Észtország, Grúzia, Kazahsztán, Kirgízia, Lettország, Litvánia, Macedónia, Mongólia, Montenegró, Románia, Oroszország, Szerbia, Szlovákia és Ukrajna - egykori szocialista ország, amelyek az utóbbi években tértek át erre módszerre, utoljára Csehország éppen az idén."  Ha a 36% helyett csak 19% lenne a személyi jövedelemadóm, mindjárt más szemmel néznék a tandíjra! De így, hogy Európa egyik legmagasabb adóterhét nyögjük, ugyanolyan költségeink vannak mint nyugaton (gáz, benzin, lakhatás, élelmiszerárak), de a fizetésünk töredéke a nyugatinak (Ausztria, minimálbér: 1000 euró, vagyis 260 000 forint!) ennek ellenére még járuljunk mi magunk is hozzá a tanulásunkhoz, vagy gyermekünk tanításához? Ez már a hanyadik bőr rólunk?

Nézzük az Új Generáció anyagát: (innen vannak)































Az első mondat a kedvencem, ezzel jönnek nap mint nap.
"Ha fizetsz tandíjat, "megrendelőként" léphetsz fel, színvonalas oktatást követelhetsz a pénzedért cserébe". Ez annyira vicces, hogy alig találok rá szavakat. Tényleg azt hiszi bárki is, hogy az egyetemi oktatóknál, professzoroknál, akik "kiskirályok" a maguk tanszékén, bárki, bármit is követelhet?
"Elnézést professzor úr, de a mai előadás csapnivaló volt, többet várok a tandíjért cserében, különben ..."
Változik-e valami a tandíjjal? Adnak ki új Tanulmányi Szabályzatot, lefektetve az új megnövekedett hallgatói jogokat? Kötve hiszem ... szimplán csak beszedik a pénzt!

"Ha eltöröljük a tandíjat, akkor épp azokkal fizettetjük meg a diákok képzésének a költségeit, akik talán soha nem jutnak diplomához".
Nos, mondjuk színházba sem járok, még is kapnak állami támogatást. Sőt, magyar filmre sem veszek jegyet, mégis több milliárdos állami támogatást kapnak. Munkanélküli segélyt sem kap senki a családban, mégsem reklamálok, hogy az én adómból ne költsenek ilyenekre. De viszont!
Ehhez még hozzá szokták tenni, hogy "azok is fizetnek, akik soha nem részesülnek a diploma előnyeiből". Amikor műtenek Téged, van-e hasznod az sebész orvosi diplomájából? Ha lakást veszel van-a hasznod az ügyvéd meg a közjegyző diplomájából? Minden diplomából van haszna az országnak és minden lakosának, ez a befektetés a jövőnk!

Összehasonlítás egy tandíjas és nem tandíjas intézményről az Új Generáció szerint:































-"Korlátozott kollégiumi helyek": Talán a diákoknak a feladatuk a kollégiumépítés?
-"Egyetemi buli, tanórákon kívüli előadások": Bulik voltak, bulik mindig is lesznek, ez hogy függ össze a tandíjjal? Tanórákon kívüli előadások pedig nincsenek, hiszen a tanórára jár be a hallgató.
-"Jelképes összegű ösztöndíj": A hallgatói normatíva meghatározott százalékát fordíthatják ösztöndíjra az egyetemek. Amikor 1996-ban kezdtem az egyetemet 90 ezer körül volt a normatíva, 12 év múlva most ez 116 ezer. Hatalmas emelés!
-"Alulfizett oktatók": Azért megnéznék egy oktatói fizetést. 1 előadás 10 órától, 1 szeminárium  2 órától, na vége is mai napnak (tisztelet a kivételnek!), pénteken olyan kihalt az egyetem, hogy embert nem látni bent. Nyári szünet, téli szünet, tavaszi szünet, őszi szünet. Találkozatok már oktatói állást az alacsony fizetés miatt otthagyó emberrel?

És jön maga a KÁNAÁN, melyhez a tandíj fog elvezetni:































-"Térítésmentes nyelvórák": Ez már most is így van, bizonyos létszámig ingyenes, így lett meg a 2 nyelvvizsgám az ELTE-n.
-"Ingyenes WIFI az egyetem területén": Ott leszek, ha a tandíjból befolyó összegből felszerelik az első WIFI antennát, hogy a diák az előadás alatt is tudja online követni a Vastagbőrt! xD
-"Támogatott, egészséges étkezés": Mi a fene, lesz délutáni szundikálás is, meg szülői értekezlet is?! Nem a dedóban vagyunk, huszonévesen mindeki ott eszik és azt amit akar.
-"Megfizetett, nemzetközileg elismert oktatók": előbb legyen meg az ország ELSŐ nemzetközileg jegyzett egyeteme ...

Szóval én maradok annál, amit az MSZP és sz SZSZ 2006-ban is hirdetett:
"Az első diploma államilag finanszírozott, ingyenes"

A következő kérdéseket nem is érintettem:
-Diplomával magasabb béred lesz az átlagnál, így pár év alatt adó formájában vissza is fizeted az államnak a taníttatásodra fordított pár milliót. Utána meg már tiszta haszon vagy a 36%-os személyi jövedelemadóddal.
-Ha diákhitelből finanszírozod a tandíjadat, akkor munkába álláskor a plussz jövedelem nagy részét elviszi a diákhitel törlesztése, ami a 2 évvel ezelőtti nettó fizetésed 11%-a! Nekem most havi 20 580 forint havonta és évről-évre csak nő. Így a saját lakás várat magára:-(
-Miért kerülne ugyanannyiba a tandíj a vidéki kisváros kihelyezett főiskolai karán mint a Műszaki Egyetemen? Ugyanolyan minőségű az oktatás? Ugyanannyit ér a 2 diploma?


Címkék: politika közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr96355870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kzt 2008.02.29. 14:23:01

na végre egy értelmes érvelés!
az kár viszont, hogy akiket nem érint a tandíj, azokat ilyen érvekkel aligha lehet meggyőzni, hogy hogy szavazzon márc 9-én.

W Joe 2008.02.29. 14:35:36

Jó poszt. Az szerintem is hülyeség, hogy ha fizetnek a diákok, akkor minőségibb oktatást követelhetnek. A tanulók egy része most is fizetős helyen került be az egyetemekre, akkor ezek szerint ők jobb oktatásban részesülnek, mint a velük egy padban ülő államilag finanszírozottak?
De a legviccesebb az, hogy Egyetemi bulik helyett koncertek és színháztermek lesznek, ha tandíjat fizetnek? :D

Szavazás a tandíjról:
www.wita.hu/index.php?show=wita&wita=15

Egyébként én akár még egyet is értenék vele, ha valamiképpen utólag kéne csak fizetni a tandíjat.

Fekete Pákó 2008.02.29. 14:38:37

srácok-csajok, nem mentetek át kissé kormányellenes blogba? nézzétek már meg az utolsó 10 kommentet, szinte mindegyik erről szól. nem mondom, pofátlanok, meg utálom őket én is, de ez a blog kurvára nem így indult. arról nem is beszélve, hogy ez a piac már erősen telített, nem lenne rossz, ha visszatalálnátok az eredeti identitáshoz. csak egy tanács.

Fekete Pákó 2008.02.29. 14:39:23

10 kommentet helyett 10 bejegyzést, bocs.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.29. 14:44:24

Fekete Pákó

Én ilyenekről erről írok, a többiek meg most nem nagyon aktívak ..sorry!
Majd szólok eric-nek meg moksnak hogy kapják össze magukat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.29. 14:45:17

Fekete Pákó

Illetve nem tudom megkerülni a népszavazást, még 1 hetet bírj ki Pákó! xD

cssz 2008.02.29. 14:45:27

kzt!
lehet h sokakat nem érint már a tandíj, de talán nekik is lesznek gyerekeik akiket viszont már fog....na akkor majd szívhatja a fogát hogy be kell fizetni a gyereke tandíját...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.29. 14:50:50

cssz

Vizitdíj csak 6 millió embert érint (4 millióna mentesek) és csak 300 forint , 1 évben max. 6000 forint

Tandíj kb.100 000 diákot érint, de évi 105-150 ezer forint.

Islander 2008.02.29. 15:06:20

Ehez nem tudok mast hozzafuzni mint hogy igy van. Szanaszet lehet szedni eszervekkel ezt a demagog szar szoveget, es nem kell hozza qrva nagy vegzettseg.
Volt akkoriban egy idoszak mikor tandij volt, es lattam hogy akkoriban sokaknak ez is mekkora megterhelest jelentett (!), pedig nem tehettek rola hogy pl. csak az egyik szulo nevelte a testver(ei)vel es igy nem volt annyi penz neki. Es mivel nem Budapesten tanult nem lehetett barhol barmikor diakmunkaznia, mert ilyen lehetoseg is limitalva volt + nem logos "majdbefejezem 1x" iskolarol volt szo.
Nekem is van egy kettos diplomam + egy posztgradon szerzett. Jo nagy melo volt megcsinalni es latom jelenleg itthon mennyit lehet keresni ezzel, pedig muszaki diplomak. En is majdnem kihuztam kulfoldre, ha tovabb igy folytatodik ki is fogok.

Egyebkent a "felvettek bennmaradsz fejpenz miatt" nem igaz, foiskolan legalabbis nem volt az. Max. az elejen, megjott a fejpenz aztan a letszamot jelentosen leosztottak az elso jo par vizsgaval hogy ne kelljen annyit dolgozniuk a tanaroknak :-) A mi szakunk letszama a vegere a kezdetinel kevesebb mint negyede lett.

Axe 2008.02.29. 15:06:54

Az az igazi vastagbőr bazeg, amikor 50-60 éves politikus kampányol a tandíj mellett...
Amikor anno a cocializmusban ő végzett főiskolát meg szerzett vörös diplomát Krasznaja Moszkvában, akkor ő is nyögte a tandíjat, ugye?! Vagy mégse?
Mi a fszomat kellett neki fizetnie? Semmit.

lóvanakertemben 2008.02.29. 15:27:29

Most csak 105-150e Ft, ami később, ugye, jelentősen magasabb lesz...

Legyen tandíj, de akkor legyen csak a tandíj miatt ugyanekkora mértékű jövedelemadó-kedvezmény is, évente, szülőnként....

Sőt, demagóg leszek, a pályaelhagyó orvos (pl. Kóka), aki soha nem vette hasznát a diplomájának, fizesse vissza képzésének költségét...

Persze, a tandíjtól lesz magasabb az "oktatás" színvonala. Nevetséges. Olyan országban, ahol egy nemzetközi hírű felsőoktatási intézmény sincs.

Talán inkább tessék bezárni az állami intézmények felét, megszüntetni a feleslegesen kreált szakokat, elbocsájtani az oktatókat, a maradéknak 50-60%-kal több fizetést adni, illetve nívós felvételi vizsgákat rendezni.

Már megint a meglévő szart akarják aládúcolni, természetesen extra "adó" formájában.

Bit Rot 2008.02.29. 15:44:49

"Vizitdíj csak 6 millió embert érint (4 millióna mentesek) és csak 300 forint , 1 évben max. 6000 forint"

A vizitdíj csak max. 6000 Forint egy évben, de amit a munkáltató befizet a dolgozó után TB-ként, az 600 ezer Forint, vagy még jóval több! Legalábbis átlagfizu esetén.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.29. 15:51:13

John42

Igen, én sem értem, miért nem tudja az OEP a TB befizetésemből átutalni a háziorvosnak ezt a pénzt ...

vidéki 2008.02.29. 17:49:08

Senki nem szeret fizetni.De pl. az én "bőrömön " is szerzett diplomát a 3 gyerekem és én továbbra is járuljak hozzá más tanulásához az adómból?Olyan diáknak is akinek többe kerül a mobil számlája,hétvégi bulija, .márkás ruhái mint az én 35 év munkaviszony után kapott nettó bérem????
Ja és ha annyi családot visszarettent a Fidesz szerint a továbbtanulástól a tandíj.akkor miért járnak annyian fizetős felsőfokú intézménybe???
Ez nem egyszerű kérdés!Mindenkinek van egy kis igaza!A legnagyobb probléma itt nálunk az hogy itt maradt a szocializmus azon szelleme hogy szeretnénk ha az állam fizetne és mi semmiért!!!

cssz 2008.02.29. 18:56:29

zero! te lehet h félreértettél! én nagyon is ezek (vizit-tandíj) ellen vagyok....

crab&roll 2008.02.29. 22:15:01

Akkor Győrben már most tandíjas körülmények vannak, jó tudni :D

Bár nincs 40 sportpályánk meg külön SZE-színház se, de van wifi, koliba könnyű bekerülni, van művészeti intézmény, egyetemi klub, karrier iroda, gyakorlati lehetőség, megfizetik az oktatókat (gondolom a bmw-k ezt jelenthetik), neptunon lehet értékelni az oktatókat névtelenül, és mozgáskorlátozottak is könnyedén tudnak közlekedni

de ezek hol nincsenek meg??

Karakozum 2008.03.01. 10:44:49

Miután megírtam az én kis "paraszti" bejegyzésemet, körülnéztem egy kicsit a többi blog között, és ezt is elolvastam. Engem nem kell meggyőzni, mert tudom, h nem akarok fizetni, és azt sem akarom, h a számomra fontos emberek fizessenek... Na de ezt magam is kifejtettem a saját blogomban. Inkább csak az a baj, h ez a blog kevés olyan emberhez jut el, aki magasról tesz az egészre, és nemmel akar szavazni...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.03.01. 11:15:27

vidéki

Igazad van, miért fizesd más tanulását !
DE csökkentik az adódat ha bevezetik a tandíjat ?
NEM!

Erdo továbbra is ugyanannyit fogsz adózni, továbbri is TE finanszírozod a felsőoktatást ......

Ezért mondom, ha drasztikusan csökkentenék az adókat, akkor lehet hogy én is a tandíj-ra szavaznék ... de így ?

NoMojito 2008.03.01. 14:10:22

Jó lenne rádöbbeni, mindent mi fizetünk. Nincs olyan, hogy majd az állam.
Vagy csekkol mindenki azért amit igénybe vesz, vagy dobjuk a kalapba aztán fizetjük közösen.
Gyakorlatban most fizeti mindenki ha jár felsőoktatásra, ha nem.
Én azt az összeget amin pörgünk, anno pont befizettem, csak nem tandíj volt a neve.
Az pedig tény hogy ettől ugyan nem lesz kevesebb az adó, csak mondjuk mehet a pénz máshova is.
Rossz nézni hogy 300 millás tételek miatt vergődnek korházak, mentőállomások, színházak, gyakorlatilag végtelen a lista.

z 2008.03.02. 01:47:50

NoMojito

Persze, oké, fizessen mindenki, de ne így.
A legnagyobb baj ezzel az országgal az az, hogy mindig kitalálnak valami olyasmit, aminek elképzelés szinten még értelme is van, de aztán hozzáteszik, hogy akkor ez holnaputántól legyen is így.
Semmi előkészítés, megfontoltság, fokozatosság - megmondom, hol találkoztam az átgondolt döntéseikkel, csak az oktatásban:
NAT - kétszer kellett ugyanazt megtanulni áltsuliban két egymást követő évben, egyszer natosan, egyszer nélküle.
Érettségi - mi voltunk az elsők, akik két szinten érettségiztünk, de 2 héttel előtte még senki nem tudta megmondani, hogy is néz ez ki pontosan.
Bologna - mikor fölvettek egyetemre, három rendszer volt érvényben: hagyományos képzés és kreditrendszer, rá egy évre meg jött a bolognai is - akinek nem sikerült elvégezni egy tárgyat a rendszerében, az másikba került át, a szakváltás meg a többi pedig abszolút lehetetlenné vált (nem is beszélve arról, hogy mi sima kredites 5 évesen vagyunk, ami majd MA-t ér, de az egyetemünkön csak BA-képzés lesz ezentúl - tehát bukni egy szinttől fölfelé nem is lehet, mert a tárgy egyszerűen nem lesz többször meghirdetve, csak most, csak nekünk, utoljára).
Most meg jön a tandíj is, fasza lesz.

Csináljanak előbb valami normális, kamatmentes diákhitelt (ami most van, az uzsorakamat), lehessen elkezdeni visszatörleszteni akkor, ha már dolgozol 3-4 éve és már van rendes melód tehát talán már van miből, ilyesmi. Elég már abból, hogy az okosok csak a térdükre csapnak, hogy "Ettet mán megreformájjuk!", másnap meg már százezreknek kell szopni vele. Nem igaz, hogy a "fizess, paraszt"-policy az egyetlen, amivel tenni lehetne az áldatlan állapotok ellen.

kehes 2008.03.02. 19:35:26

vazze... ezt a töménytelen mennyiségű, agymosott ellenzéki propagandát...

z 2008.03.02. 20:12:36

várjuk az eredeti gondolataidat, kehes

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.03.02. 21:06:00

kehes

töménytelen mennyiséggel még egyetértenék,
de az agymosást kikérem, ÉN ÍGY GONDOLOM,EZ A VÉLEMÉNYEM!
Ha neked más a véleményed, nosza, itt a hely, győzz meg !

z 2008.03.02. 21:45:39

meg amúgy is a töménytelen az max. az lehet, amiben nincs pálinka
amúgy gondolom töméntelen akart lenni

Mikka Makka 2008.03.03. 06:33:41

Mindegy, hogy tandíj, vizitdíj, vagy kórházi napidíj. A lényeg ugyanaz! Az adófizetők zsebéből több pénzt kihúzni, hogy haza lehessen lopni! Ez a kormány lop, csal, hazudik! Nem veszitek észre? Még mindig van olyan degenerált hülye, aki hisz nekik! Minek kell még történnie, hogy belássák csaló kormány ül a nyakunkon?

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.03.03. 08:48:34

Idióta érv a "miért én fizessem más tanulását". Azt miért nem kérdezed meg mellé, hogy
-miért én fizessem a dolgozni lusta kisebbség segélyét?
-miért én fizessem a kormányzati negyed felépítését, ami ráadásul fel sem épül?
-miért én fizessem a síkvidékre épült presztízshidat?
-miért én fizessem az elavult tervek alapján többszörös áron épülő metrót?
-miért én fizessem Gyurcsány vadiúj páncélozott A8-asát?

...meg úgy egyáltalán miért fizessek adót, hogyha egyre több állami szolgáltatásért fizetni kell?

Eddig én úgy tudtam, hogy azért fizetek TB-t, hogy EÜ ellátást kapjak ha szükséges, és azért fizetek ennyi adót (európában a második legmagasabb arányút) hogy az állami alapszolgáltatásokat megkapjam. Hogy legyen busz ha mennem kell valahova, legyen hozzá út is amin menni tud, hogy a gyerekem tanulhasson, stb. De mit látok: fizetem az adót tisztességesen, az utak szarok, a vasút lepusztult, az egészségügyért és az oktatásért pedig fizessek még többet.

Legyen tandíj, ok. De akkor ne szedjenek annyi adót, hagyják a pénzt az embereknél. Ez is működik Európában, önellátó társadalomnak hívják, sok helyen bevált - de kizárólag európai fizetések és európai adószínvonal mellett. De úgy, hogy a jövedelem kevés, az adó magas, és még pluszpénzt is szednek alapvető állami szolgáltatásokért, az nagyon nem stimmel.

vidéki 2008.03.03. 10:52:04

Kedves Mikka Makka!
Ez arról szól, hogy vannak olyan degenerélt hülyék (jómagam is ) akik kevésbé hisznek a jobb oldalnak.A jobboldali a két szar közül a jobb oldalt látja kevésbé szarnak ,a baloldali a két szar közül a baloldalt látja kevésbé szarnak.Átjárás,áthallás nincs!!Ennyi.Bocsánat a sok szarozásért de úgy szar az egész ahogy van!!!!

vidéki 2008.03.03. 11:25:58

Gery Greyhound:
azon senki sem háborog hogy az adóból épitett autópályákon matricát kell venni ha használom!Miért fizessen az is aki csak gyalog jár?Az a baj hogy a befizetett adókból nem futja mindenre.Nagyrészt a bérből élők nyögik mert őket lehet megfogni.Én a 140 ezer bruttómból 89 ezret viszek haza,35 év után.Bezzeg az egyéni vállalkozó aki 90 ezerért (!) megcsinálta a kapum és a számlakérésre azt válaszolta felháborodva miután kikapta a pénzt a kezemből:hogy megbízunk egymásban!!Most emeljék fel a TB. hozzájárulásomat amikor hál istennek nem járok orvoshoz,vagy többet áldozzanak az adómból a tandíjra amikor 3 gyerekemet tanítattam már?Igazságot nem lehet tenni.Mindenki másképp látja!Ha egyszer nincs pénz mindenre akkor nincs!!

lóvanakertemben 2008.03.03. 14:48:01

vidéki,

van pénz, csak a meglévőt nem kellene elpocsékolni...

lehet mondani, hogy nincs, de úgy lenne helyes: nekünk, politikaközelieknek van, (el)számolatlanul, és EZÉRT NEKTEK, egyéb állampolgárok, nem jut.

persze, az ostoba magyar csak fizet, fizet, nem baj, majd "kigazdálkodjuk ezt is valahogy"-alapon.
érdekes, a társadalomban/gazdaságban bárhol bármi probléma van, nem spórolni kezd el az állam, hanem csak újabb adókat szed be a meglévő, minden szempontból pazarló rendszerek fenntartására.

ebben az érdekek kusza szövedékével átitatott társadalomban lehetetlen rendet teremteni.

vidéki 2008.03.03. 16:56:22

lóvanakertemben
(nagyon jó név,tetszik)
"az ostoba magyar csak fizet,csak fizet"
nem igaz hogy ezt nem lehet megérteni hogy az a baj hogy NEM fizet a magyar! Csak egy része.
Pl.140000 ember kap segélyt!
Senki nem mondta hogy hibátlanul dolgozik a kormány,viszont rosszul kommunikál.Bár ha keresztre feszítené magát akkor is aki jobboldali az úgyis csak őket szidja MINDENÉRT.

lóvanakertemben 2008.03.03. 19:19:51

vidéki,

jajj. pont azt írtam, hogy a politikaiközelieknek (ez nemcsak "gyurcsányi", hanem "orbáni" stb. egyéb f@szkalap és holdudvara) jut (azaz pártállástól függetlenül), másnak nem.

ez fejlettebb helyeken is így megy, "csak" az átlagfogyasztás szintje magasabb egy kicsit és a kettős morál (kívülre mosolygás, hajdenagyontisztességesekisvagyunkmi, belül pedig lopjunkahogyacsövönkifér) szintje feljebb kezdődik...

apró, nemrégi, nemkicsitlopóspélda: mennyi minden "normális" dologra el lehetne költeni pl. a MÁV 2 mrd-s privatizációs "sikerdíját"...

dedede. fizetamagyar, sajnos. rekordáfát, szja-t, jövedéki adót, mident. rendületlenül, fogakat összeszorítva. csak most nem földesuraknak, netán "elvtársaknak" hívjuk az erőforrásokat uraló és mindent eltapsoló uralkodó osztályt, hanem "nagytőkés (magyar és külföldi) polgároknak".
az egyszerű polgár fogyasszon (lehetőleg hitelből), maximálisan adózzon, akkor majd nem lázong, hiszen félti a munkáját, beéri majd lóf@sz fizetésekkel, és termelje meg az ingyenélők részére az összes "javat".

itt a live and let live mondás helyett a live and let die érvényesül (ez utóbbi max. egy GnR szám erejéig volt anno jó)
megaduplapluszfujj.

süti beállítások módosítása