Skip to content


       Szűrés lista

Színesfém tolvajok: pofátlanságuknak nincs határa?

Az, hogy egyre pofátlanabbak a színesfém tolvajok, nem is kérdéses. Nálam a legutolsó akciójuk tette be a kaput:

"Rendszeresen lopják a Mesztegnyői Erdei Vasút sínjeit. 60-70 méter hosszan felszedték a Mesztegnyő és Felsőkak közötti kisvasút síneit. A hiányzó szakaszt a mozdonyvezető még időben észrevette, így az utaskkal teli szerelvény kisiklás nélkül meg tudott állni.A mozdonyvezető és az utasok még látták a feltételezett elkövetőket, akik egy lovaskocsival álltak a sínek mellett, elfogni azonban nem sikerült őket."



És ha nem ilyen éber a mozdonyvezető? Ha kisiklik a vonat, felborul a szerelvény és -ne adj' isten- meghal egy ovódás csoport? Akkor történne végre valami? Ha a képviselők ajtajaira dobott molotovkoktélok és a fehér por küldése terrorcselekmény, akkor ez miért nem? Egy fémkuka ellopása és a vonat alól a sín kilopása -szerintem- nem ugyanaz a kategória, mégha színesfém lopás is mindkettő. Kukalopásba elég nehéz belehalni ...

Ez az eset is szorosan a vasúti sínek ellopása mellett van pofátlanság terén:

"Csütörtökön este tíz körül lángok csaptak föl a nagytilaji Béke utcában. A zalaegerszegi tűzoltókat pár perc múlva riasztották, hamarosan a sárváriak és a zalaszentgróti önkéntes tűzoltók is megérkeztek.A tűzoltók megfeszített munkával, közel egy óra alatt megfékezték a lángokat, s amint bejuthattak a konyhába, megtalálták a házban lakó ötvennyolc éves férfi holttestét. Amíg a zalaegerszegi tűzoltók és kollégáik a családi ház udvar felőli részén mentettek, addig az épület másik oldalához támasztott összecsukható négyes létrájuktól valaki megszabadította őket. Az átelleni oldalon a tűz elhamvadása után elővigyázatosságból bontották meg a tetőt, ott is ellenőrizték, nem maradt-e zsarátnok a tetőtérben, ezért állították oda az alumínium tűzoltólétrát, amit hajnalra elloptak tőlük..."

Vagy a legfrissebb eset az Index címlapjáról: "Biciklivel, kétszer fordulva lopták el a nyíregyházi szökőkút védőrácsait a fémtolvajok"

A törvényhozók, jogalkotók ingerküszöbe valószínűleg elég alacsonyan lehetett, az, hogy a rendszeres kábellopások miatt 60-120 perceket késnek a vonatok (egy eset) már nem is "ügy", de ha az első halálesetet várták, akkor már sajnos ez megtörtént:

"Huszonnégy métert zuhant, s szörnyethalt K. Zoltán (33) a hétvégén. Ipari alpinista munkatársa, Gábor (28) csodával határos módon túlélte a balesetet, de szinte minden porcikája öszszetört. A kivitelező cég vezetője szerint a tragédia azért történt, mert a fémtolvajok ellopták az emelőkosár ellensúlyait."

Ezért örülök, hogy végre eljutott legmagasabb szintre is ez az országos probléma.
A tervek szerint szeptembertől szigorodnak színesfém-kereskedelem szabályai. Kondorosi Ferenc kormánybiztos tervezete szerint  "a jövőben csak üzletben végezhető színesfém-kereskedelem, amit engedélyhez, és ingatlan- vagy pénzügyi biztosítékhoz kötnek. Minden megvett áruról és eladóról naprakész nyilvántartást kell vezetni, amit rendszeresen ellenőrizni fog a hatóság. Kötelező lesz biztonsági kamerát üzemeltetni, és a nagyobb értékű tárgyakat egyedi azonosítóval ellátni."

A VPOP szóvívője egyből közölte, hogy erről a leendő plusszmunkáról ők még semmiféle tájékoztatást nem kaptak, és nincs rá pénzügyi keret ... Jól indul a projekt ...

Kiváncsian várom, hogy mi fog kisülni belőle, ez egy olyan terület, amelyre simán össze lehetne hozni egy 5 párti egyezséget.

Ha nem fognak bevállni ezekek a változtatások, akkor félek, valami igazán NAGYOT kell cselekedniük a tolvajoknak, hogy a gigantikus felháborodás érdemi változásokat eredményezzen! Pár lehetséges célpontot összedtem, ezek elég látványos akciók lenne. De nem szeretnék senkinek sem ötletet adni! xD

1, Valószínúleg elég pofátlan akció lenne a sínek ellopása a Nagykörútról, a villamosok alól.













2. A Szabadság-szobor ellopása a Citadelláról.
Bónusz: ha nappal lopják el
Tripla bónusz: lovaskocsi használatáért




















3. Turul-szobor Tatábánya felett.
















4. A felújítás alatt álló Szabadság-híd. Nagy kihívás, de nagy falat. Sajnos éjjel-nappal őrzik. Csehországban tavaly elloptak egy 4 tonnás vasúti hidat, szóval nem lehetetlen ...











5. Kordon-lopás. Félig bírósági segítséggel mehetne, hiszen elbontani el lehet, ez már szinte félgyőzelem.












6. A fúrópajzs kilopása az alagútból. Most igazán akciós, 1+2-ben van, akár mind a két pajzs vihető.













Címkék: közélet pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr97489868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manager2008 2008.05.27. 14:29:16

A közutakon már kialakult a tragédia, az emberek egy része kizárt hogy megálljon ha egy faluban elüt valakit. Legfeljebb felhívja a mentőt 200 méterről, és annyi.
Ez kellett?

A magántulajdon védelmének törvényi háttere is nulla, a betörő bejön, legfeljebb kávéval kínálhatod meg, nem ólommal. Ha véletlenül elfelejtett álarcot húzni akkor téged temetnek a melegre való tekintettel - sürgősséggel.
Alakul a meccs. Fel fognak futni a lövészklubok ))))

aprópiciporszem 2008.05.27. 14:29:24

Dekatlon : Azért először a cigányt, mert abból majd tanul a fajtája. :) Ha tetszik, ha nem, sajnos ezek a cigók képtelenek a normális társadalmi integrációra, és ebben nincs semmi rasszizmus. Ez sajnos tény. A cigók sz@rnak a törvényeinkre, és röhögnek a lúzer magyarokon, akik meg eltartják őket.

dixi 2008.05.27. 14:30:21

Lengyeleknél az ipari méretű orvhalászat elérte kb. azt a szintet, mint itt a fémlopás.
Politika megunta és megfelelően módosította a törvényeket. Nemzetgazdasági sőt szinte nemzetbiztonsági szintűnek minősítette a problémát és rajtakapás esetén a corpus delictiket (hajó, teherautó, hasonló apróságok) elkobozták. Örökre. Vagyont, házat azonnal zárolták, brutál büntit és kárt abból fizették. Büntetőeljárás, lesittelés a tettenéréstől számított 2-3 hónapnál nem később megtörtént, szabadlábon védekezés nyista.
A problémát igen rövid időn belül kipipálták illetve marginalizálták a jelenséget.
És van még itt jó néhány hasonló probléma (illegális szemétlerakás, hogy csak egyet említsek) amit lehetne hasonlóan kezelni, ami a politika és a lakosság közvetlen érdekeit nem sérti és lenne össznépi erkölcsi támogatása.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 14:30:57

manager2008

Iagazd van ..miért álljon a szalag mellett 3 műszakban 60.000-ért, amikor 2-3 "akcióval" megkersi ugyanezt az összget, ha nem többet ....

Tassadar 2008.05.27. 14:32:55

de ha egyszer ők csinálják ipari méretben...és ebbe mi a rasszizmus okosak???nem azt mondom, hogy barnabőrszínek csinálják hanem hogy cigányok ami kúltúra nem bőrszín...és amíg azért nem mernek bele nyúlni a lecsóba mert páran azt kiabálják, hogy rasszizmus, addig van értelme beszélni arról hogy meik népcsoporthoz tartozik.
nekem semmi bajom a színekkel, sőt azt is bevallom, hogy az ázsiai nők jobban teccenek:)

aprópiciporszem 2008.05.27. 14:33:19

A legjobb ha nem teszünk semmit. Majd a bölcs vezéreink megoldják ezt a helyzetet is. Egyébként pedig gyertek, ez még nem a mocsár. ;-)

Tassadar 2008.05.27. 14:36:06

dixi pont itt a probléma, ha ezzel javaslattal beállnál a parlamentbe szted hány sec alatt kapnád meg a rasszista jelzőt

DArchAngel 2008.05.27. 14:38:34

Lesz*rom ki csinálja.
Fokozott ellenőrzés, az ellenőrök fokozott ellenőrzése, súlyosbított büntetések.
Számos más problémás területen is beválna.

zsoci 2008.05.27. 14:38:52

Annak van igaza aki szerint meg kell szüntetni a felvásárlást, teljesen. Azok a cégek akik iparszerüen használnak fémet ( öntöde, forgácsolók), meg visszaadhassák, de el is kelljen számolni vele. Ez is csak olyan mint a grafitzés. Soha senikit se vonnak felelőségre. Így aztán mindent lehet. Teljes kártérítést kelljen fizetni MINDEN résztvevőnek, és még komoly büntetési tételeket is.

A lopás , rongálás SEMMIVEL nem magyarázható.

A rendőrt meg kicsit se érdekli. A helyett hogy néhány ártalmatlan gyorshajtó meg film letöltő után szaladgálnak ezekkel kéne foglakozni, akkor még több se kéne.

A magántulajdont meg lehessen megvédeni minden eszközzel. Ha beledöglik a tolvaj hát így járt. A magántulajdon szent.űűüdv Zsoci

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 14:39:29

dixi

Igaz ...de nálunk ilyen törvények nem lesznek amíg a nemzetközi expressz 160 km/h-val ki nem siklik kábellopás miatt ... sajnos .

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 14:43:01

2 kis szösszenet a kuruc.info-ról

"Tegnap a Blahán volt dolgom. A krt-i részen elmentem egy felállványozott ház előtt. Olyan fura volt a helyzet, mert az emberek többsége (gondolom, akik rendszeresen erre járnak) kikerülték ezt a részt, az árkádok alatt. Én meg kívül mentem. Látom, ott ül egy fószer sárga láthatósági mellényben egy széken az állvány tövében. Megkérdeztem, hogy "ez itt most le van zárva?"- Azt mondta, hogy NEM, csak most pár napig nem tudnak dolgozni az állványon (vmi engedélyeztetési eljárás folyik még), de muszáj valakinek ott ülnie, mert egy másik háznál _fényes nappal_ lebontották az állványt, és elvitték a fémtraverzeket. Ki lehet találni, hogy kik voltak... :-))))) (kékhagyma)

Az semmi! Nálunk kb. 10 éve történt az a sztori, hogy a városközpont legforgalmasabb részén lévő 1 emeletes épület tetején valami javítást végeztek. Amire végeztek nem tudott lejönni a brigád, mert addigra valaki elvitte a 6 méteres alulétrát. Azóta kötéllel kötik felül vagy felhúzzák a tetőre. Tűzoltó ismerősöm is mesélte, hogy vonuláskor a rajban egy ember csak azért van, hogy szemmeltartsa a dolgokat. (ízléstelen ficam)"

Dekatlon 2008.05.27. 14:43:16

Öregem, pár ember itt szvsz direkt hülye. Annyit mondtam: ne cigányozz, mert bár alapvetően igaz, hogy ők csinálják, mégse erről az oldalról kéne megközelíteni a kérdést. Mert vállalhatatlan lesz amit kibüfizel, éééérteeed? Nem? Gondoltam.

DArchAngelnél van a pont.

manager2008 2008.05.27. 14:47:40

Szerintem egyenlőre nincs más lehetőség, az államnál pattog a labda.
Ha nem oldja meg (ilyen politikai viszonyok között egyik párt sem nagyon esélyes, mert a szervezéshez nem értenek) akkor olyan káosz felé menetelünk amire még nem volt példa.

A dolog nem rendőri kérdés igazán, csak amikor éppen ellopnak valamit. Azt meg nehéz megfogni, nem állhat rendőr minden vasuti sín mellett.
Sokkal egyszerűbb módszerekkel lehet ezt felgöngyölíteni, de ahoz kemény kéz kellene, ami nem látszik hogy lenne valahol is.

Vicces a felvezető hogy milyen esélyek lehetnének a Szabadság szobor ellopására, stb. De az csak látványos, nem érdekes igazán. Sokkal rosszabb a millió egyéb köz és magántulajdonú tárgy ami nagyon bosszantó tud lenni.
Ha a nagy nagy szobrot ellopják, attól még el vagyok, legfeljebb nevetgélek az állam hülyeségén, de ha a kertemben lopják el a fémtárgyakat az már idegesít.

Megoldottam a problémát, elbeszélgettem a versenyzőkkel, és hitelesen ábrázoltam képszerűen hogy milyen kellemetlen következményei lennének ennek a dolognak esetleg, ha nálam tűnne el valami. Elmondtam azt is hogy a kárnak akár az ötvenszeresét is szivesen ráköltöm arra hogy utólag ne érje meg a károkozás. Ugyanakkor segítek is nekik ebben abban, amiben tudok, hogy a személyes kapcsolat rendben legyen (olcsóbb). Értenek a szóból, inkább a vasuti hidat fogják szétszedni mint nálam akármit.)))

A MÁV nak stb miért nem éri meg magánerővel üldözni a tolvajt? Alkalmazzon fejvadászokat akik jó pénzért egy életre elrettentik a környéken lévő partizánokat a sinektől. A tizedéből meguszná, mint a most rendszeresen bekövetkező kár.

Ha az állam nem lép akkor sajnos nem kívánatos következmények fognak kialakulni, mint a vadnyugaton anno. Csak ez nem cowboy film hanem a valóság.

Dekatlon 2008.05.27. 14:48:01

A kurucos hír is olyan, mintha a fémlopás csak valami mellékes lenne, a lényeg a "ki lehet találni, kik voltak". Mondjuk tőlök nem is várok többet, de itt azért lehetne az embereknek több esze.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 14:48:24

Dekatlon

Ja, nem kell cigányozni, tökmindegy ki az elkövető/ felvásárló ... bűnelkövető és kész!

Dr.White(man) 2008.05.27. 14:48:46

Szerintem hiányos a szavazási lista: a Dohány utcai zsinagóga, a Mátyás templom, vagy a Hősök terén a bronzszobrok hiányoznak a felsorolásból. Egy ilyen tétel igazán felhívná a figyelmet a probléma nagyságára, és a számos országból érkező tiltakozás csak sürgősebb cselekvésre késztetné a politikusainkat meg a jogalkotókat. Még azokat is, akik a haszonélvezői a biznisznek...

Dekatlon 2008.05.27. 14:49:43

manager:
Azért, mert a MÁV egy akkora vállalat, amiben akinek érdeke lenne megtenni, annak nincs lehetősége, akinek lehetősége lenne, annak meg nem érdeke.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 14:50:45

Dekatlon

Igaz, de hogy az állványzatot is ellopják.. Astorián a tavasszal újítottak fel egy házat a Meki mellet, és az első emelet ült sárga mellényben egy biztonsági őr egy széken. Vasárnap.

Bevallom, nem vágtam hogy mi a fenét csinál ..

Most esett le, hogy őrizte az állványt! A Múzeum körúton, az Astoriánál, fényes nappal!
Eszem megáll!

dixi 2008.05.27. 14:54:52

Tassadar 2008.05.27. 14:36:06

Egyrészt nem érdekel és ez a rasszistázás/fasisztázás, liberálisozás, erópajiúnijózás ez a töketlen, dilettáns elitünk kifogásai + egy lobotomizált rétegé.
A cigányok résztvesznek a fémlopásban a piramis alján, néhányan a közepe táján. Fent ahol a beolvasztott fémből milliárdok lesznek nem találsz ’barnaarcú’ figurákat.
A nagyobb baj az, hogy ez a 70m sín és hasonlók csak a töredéke ennek a biznisznek, morzsák.
Ha nagyon szétnéznél egy BKV-nál, MÁV-nál és így tovább, akkor látnád csak az igazi alkímiát, hogyan alakítják az igazi guruk arannyá a sínvasat.
És van még a bulinak egy érdekes vetülete, a pénzmosás. Azt se (elsősorban) a lovaskocsis romák bonyolítják.

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 14:39:29

hát akkor még blogolni és hozzászólni is kár és bekaphatjuk a sajátunkat

DArchAngel 2008.05.27. 14:55:18

zero,
azzal mondok neked valamit, hogy amit nem betonoztak le, azt ebben az országban elviszik?
Legfeljebb később kihajintják az erdő szélére, de leviszik, mert ingyen volt, hátha pénzt ér.
Na ezért kellene sokkal több rendőr az utcákra, erdész a természetbe, katona a határra.
Kicsit rendőrállam jellegű lenne, de ennek a népnek a nagy része csak az ostorból ért. Amíg megtehetik, meg is teszik.

ediboy 2008.05.27. 14:56:37

Hülye mert cigányozik? Persze a cigányok, de mégse cigányozz?

Dekatlon, látod ez az igazi probléma. Mert ha a cigányok csinálják, akkor igenis cigányozni kell.
Mit kell mondani?
Jobban oda kell figyelnünk a társadalom legalján élő szegény szerencsétlen elnyomottakra, vagy mit?

Torkunkra teszik a kést, és még mi legyünk toleránsak?
NORMÁLIS VAGY VAZZEG?

Dekatlon 2008.05.27. 14:57:27

zero:
Ez szerintem is tarthatatlan. De hogy jön ide a tolvaj etnikuma?

"Ki lehet találni, hogy kik voltak... :-))))) (kékhagyma)"

ez az én nagy bajom. Hogy ezt a kérdést se lehet a sok béna miatt tisztán bűnügyként kezelni.
Én meg valahogy nem szivesen vagyok rasszista előemberekkel egy véleményen. És ha ezzel sokan vannak így, egy csomó támogatót bukik, az amúgy egészen értelmes cél.

Tassadar 2008.05.27. 15:00:12

egyetemen csoporttársam apjának pont emiatt volt egy elég kemény balesete majdben belehalt, benne is volt a hírekben, csak aztnem értem (vagyis értem csak... ) mért nem lehet ilyenkor nyereségvágyból elkövetett gyilkossági kisérlet miatt nyomozni...és leültetni

Tassadar 2008.05.27. 15:01:22

ha emiatt bukik akkor szar ember vagy

Dekatlon 2008.05.27. 15:02:23

ediboy:
Csak neked, megint, lassan, egy példával, hogy értsed:

Ha valakit nem engedsz be a koscmába, mert büdös és részeg, és azt mondod:
Nem engedlek be, mert büdös vagy és részeg. Akkor te PC vagy.
Sőt! Arról beszélsz, ami a bajod, nem tud belekötni.

De ha azt mondod: Nem engedlek be te büdös, részeg cigány/néger/zsidó/buzi. Akkor hatalmas öngólt rugsz, és téged fognak beperelni, és még meg is nyerik.

Eljátszam bábokkal is, hogy megétsd?

ediboy 2008.05.27. 15:02:48

Ha kimondjuk hogy a fémlopás a cigányokra jellemző bűncselekmény, az miért rasszizmus könyörgöm? Ne legyél már ennyire analfabéta!

Ha azt mondta volna itt vki hogy MINDEN cigány fémtolvaj, az akkor általánosítás volna!
Ha azt mondta volna valaki, hogy utálok MINDEN fémtolvaj cigányt, na az volna a rasszizmus.

Tassadar 2008.05.27. 15:03:22

neharagudj de azért mert valaki szélsőliberális eszméket val én attól még kiállokk mellete ha ilyen ügyről van szó nem ezen kéne bukni

ediboy 2008.05.27. 15:04:42

Te egy provokátor vagy barátom. Az a célod hogy elvidd a topikot abba az irányba, hogy szegény cigányok, mindenki milyen csúnyán viselkedik velük!
Pedig nem ez volt a hozzászólások LÉNYEGE, amíg ide nem toltad az arcod!!!

Dekatlon 2008.05.27. 15:07:09

ediboy: Így is, úgy is rasszizmus. A helyes mondat: utálok minden fémtolvajt.

Amúgy az is igaz, hogy a fémtolvajok 90%-ban férfiak. Mégse sietsz úgy fogalmazni, hogy utálok minden férfi fémtolvajt.

A fölösleges jelzők, csak neked ártanak.

ediboy 2008.05.27. 15:08:05

Neked ártott meg a nap, barátom.

Túl sokat hallgattad Kuncze Gábort a párt keltében

DArchAngel 2008.05.27. 15:08:10

Azért felesleges a rasszizmust belekeverni, mert ezzel csak a malmukra hajtjuk a vizet.
Így is elég sok mindent megúsznak - megkapnak akkor, ha elkiáltják magukat: "Rasszizmus!". Nem kell tovább pakolni alájuk a pajzsot.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 15:10:18

Kicsit tényleg elkanyarodtunk magáról színesfém lopásról ....

ediboy 2008.05.27. 15:10:47

Angel,
Pont erről beszélek. HA valaki forszírozza a cigányok által elkövetett bcs-ket, akkor arra rögtön rasszistát kiáltanak.

Dekatlon 2008.05.27. 15:10:53

Ediboy: én nem vagyok provokátor, teljes szívemből gyűlölöm a fémtolvaj, másokat veszélyeztető bandát. Épp próbállak politikailag védhető stílusra tanítani, hogy ha egyszer idetéved egy provokátor, ne szerjen 2 mondattal ízekre.

Dekatlon 2008.05.27. 15:13:29

Ugyanazt mondom mint DachAngel. És igen elkanyarodtunk, mert pár majom képtelen úgy beszélni a fémtolvajokról, hogy ne dagonyázna kéjesen egy kicsit a rasszizmusban is. Részemről a téma rasszos fele befejezve.

Dekatlon 2008.05.27. 15:15:59

Ediboy: Sőt, én magam vagyok a Kucze Gábor. Hülye! :)

Johnny336 2008.05.27. 15:16:18

Erre mégcsak azt mesélném, hogy mikor távközlésben dolgoztam, előszeretettel lopták el az optikai kábeleket - aszitték, hogy réz fut benne...
Az esetek kifejezetten koncentrálódtak Borsod, azon belül Ózd, Putnok környékére. Illetve Szolnok.

Érdekes egybeesések...

Ami a lényeg: rengeteg cég internetszolgáltatását bénították meg ezzel - akár napokra is. Vajon az ő kárukat ki téríti meg? Illetve az államnak azt, hogy egy csomó adóbevételtől esett el?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.27. 15:17:01

zero:

"Igaz, de hogy az állványzatot is ellopják.. Astorián a tavasszal újítottak fel egy házat a Meki mellet, és az első emelet ült sárga mellényben egy biztonsági őr egy széken. Vasárnap."

Az egy másik sztori... Tegnap láttam, hogy elbontották már az állványt, de az épületen _semmit_ nem újítottak fel. Viszont végig el volt adva a háló, mint gigantikus reklámfelület.

ediboy 2008.05.27. 15:18:46

OK, rassz bezárva. A védelmet köszönöm, de szerintem meg tudom magam védeni ha kell.

Témára visszatérve, véleményem fentebb olvasható, lásd kondorosi nevezetű foshalmaz

scsaba1 2008.05.27. 15:21:49

A felvásárlást megszüntetni hülyeség.
Egy sima lakásfelújításnál is rengeteg újrahasznosítható fémhulladék menne a szeméttelepekre.

Nem a felvásárlással van a baj, hanem a szervezetlenséggel..

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 15:22:38

TuRuL_2k2

Ezek szerint a reklámfelület díja + 1 őr 3 műszakban minden nap is megérte a cégnek hirdetni .... fasza!

Dekatlon 2008.05.27. 15:22:50

scsaba1: fejtsd ki...

Tassadar 2008.05.27. 15:27:16

csak 1 tény közöltünk hogy a fémtolvajok általában egy bizonyos kisebbséghez tartoznak, ez kb olyan mintha azt mondanánk hogy hazánkba jött illegális szemet németek hozták
ennyi semmi több,nem értem ebbe mi a rasszizmus?
azt értem hogy fontos bizonyos körökbe a pc(csúsztatás esetleg hazugság), de sztem ez a blog nem pc:)

Dekatlon 2008.05.27. 15:31:44

Tassadar:
Már leírtam, hogy miért nem kéne. És szerencsére nem csak én írtam le. Beszéljünk a dolog egyéb vonatkozásairól.

manager2008 2008.05.27. 15:32:04

A leglényegesebb kérdésről nem volt szó, a mi közfelfogásunkról a dolgokkal kapcsolatban.

Egy kis történet:
Svájcban jártam többször, és egyszer az út mellett láttam egy szép traktort, a vezető nem volt ott.
Kérdeztem a helyi embertől hogy na ezzel mi van? Elromlott?
Nem dehogy csak hazament ebédelni a pilóta. (nem viheti fel a sarat az útra)

Nem lopják el belőle az üzemanyagot? Kérdeztem.

El lehetne . mondta a fickó, de akkor a tolvaj elköltözhetne innen messzire, mert nem szolgálná ki a boltos, a kocsma, a bank, és kb annyi is lenne neki.

Mellesleg benne volt az indító kulcs is.

Gyávák vagyunk valószínüleg ahoz hogy összefogjunk és rendbe tegyük a saját környezetünket.

manager2008 2008.05.27. 15:34:23

scsaba1

Feltaláltad a melegvizet. A szeméttelepen lehet alkalmazni 2000 embert aki kiválogatja a fémet.
Fizetésért
De van erre technika is.

Dekatlon 2008.05.27. 15:36:53

Hát igen. Erős polgársággal könyebb...
Itt mindenki elszigetelődik, magányos. És bár gyanakodva lesi a szomszédot, tehát a figyelem megvan :), csak akkor mozdul, ha az olyat tesz, ami sérti az érdekeit, de ha pl. kirabolják, akkor semmit.

manager2008 2008.05.27. 15:37:40

A nagy db fémeket meg nem is tudják cipelni a versenyzők, mert ahoz daru kell.
De légy erős vágtak szét flexel Belorusz traktort is, meg traktorpótkocsit. Papírtja nem volt, és rendszám sem rajta, lehet keresgélni a nagy magyar északában.
Szétvágnak ők Audi A8-ast is, elég lesz a hétvégére gépezni )))

ediboy 2008.05.27. 15:38:06

Egy kicsit messzebbről szemlélném meg a problámát: mi is a poszt címe:

Színesfém tolvajok:pofátlanságuknak nincs határa?

Elhagynám az elejét: Pofátlanságuknak nincs határa?

Mert valóban, a fémtolvajok ugyancsak irritálják a közvéleményt, én azért megkérdeznék pár embert, ugyan, kit, mi irritál még?

Engem ugyanis általában irritál az alacsony felderítési rátája a rendőrségnek. Irritál a bűnpártoló ügyészség, 2006 október 23-a, a politikai dilettantizmus, a sikkasztás, a lopás, a mutyizás, az adóelkerülés, a hazudozás, a szájkarate, amit közéleti emberek művelnek az helyett, amit tenniük kellene.
Irritál az 500-600 milliárdba kerülő 4-es metró, a biciklitender, a busztender, az autópályatender (?)
Irritál hogy minden politikus tökhülyének néz,
hogy a rendőrség egyetlen feladata a gyorshajtók megsarcolása, az APEH egyetlen feladata az adózók, üzletek, vállalkozások megsarcolása, persze jókáderekcégeikivétel, a VPOP egyetlen célja az adózók, üzletek, vállalkozások megsarcolása.
Irritál továbbá Kulcsár, Tocsik, és Joszif Tót.
Most hirtelen csak ennyi jutott az eszembe.

Lehet folytatni....

Tassadar 2008.05.27. 15:38:09

nos, ha nem Magyarországon lennénk azt mondanám, hogy államosítani a fémtelepeket, illetve aki mégis még is egy nem állami méhben dolgozik kényszermunkára küldeni egy kis börtönnel megízesítve (na persze aki kényszermunkázik az olyan börtönbe kerüljön ahol hasonszőrűek (dolgozók)vannak jobb körülmények stb + az egyszerű börtönöket meg kissé átépíteni hogy ne akartjanak vissza kerülni és inkább dolgozni menjenek ) úgyis lassan haladnak az autópályák még ólcsóbb is lenne:)

Dekatlon 2008.05.27. 15:46:24

Folytatom:
Tulzott és papír alapú (a XXI. században!) bürokrácia.
Orvosok, tanárok társadalmi és anyagi alulértékelése.
(Ide írnám a rendőrt is, szivem szerint, de azzal tán kevesebben értenének egyet.)
Működésképtelen bíróságok.
Betarthatatlan adók, és az ezzel járó alacsony adómorál.

De hogy jön ez a fémtolvajokhoz?

Ron Vibbentrop 2008.05.27. 15:48:47

Nekem tetszik, hogy az állam nem engedi az embernek megvédeni a tulajdonát (lásd pl. a kilincsbe vezetett áram esetét és a hasonló sztorikat). Képmutató hivatkozással az emberi élet és testi épség fontosságára egy olyan állam részéről, ami nem garantálja a magántulajdont (nemcsak bűnügyekben), és ami egyébként nagy ívben szarik az egészségünkre és a testi épségünkre.

Tassadar 2008.05.27. 15:51:08

"Egy kicsit messzebbről szemlélném meg a problámát: mi is a poszt címe:

Színesfém tolvajok:pofátlanságuknak nincs határa?

Elhagynám az elejét: Pofátlanságuknak nincs határa?"
így:)
rendőrfizetéssel az a bajom, hogy a fejeseké nagy közrendőré pedig kicsi

ediboy 2008.05.27. 15:51:39

Sehogy, de én a hsz-ben, módosítottam a címet...

Dekatlon 2008.05.27. 15:52:19

A politikus azért néz tökhülyének, mert tökhülye vagy. (én is, nem személyeskedés, társadalmilag értem)
De a politikus mindenhol a viágon egy gerinctelen állatfajta, addig megy el, amíg elmehet. Amíg hagyják elmenni. Itt Főpolgármester lehet valaki évtizedekig egy metró igéretével. Kormányon lehet egy kevés osztogatással, és igérgetéssel.
A politikusok pont olyanok, amilyennek mi szeretjük őket. Ha nem választanánk meg őket, mások jönnének. De mi megválasztjuk őket. Ez ilyen egyszerű.

ediboy 2008.05.27. 15:52:45

Tudtok egy olyan topikot, ahol csak úgy általánosságban, konkrét téma megjelölése nélkül mondhatom el hogy mikkel van tele a hócipőm?

manager2008 2008.05.27. 15:54:44

Tassadar
A börtön nem érdekli őket (bűnözők) mert néha pihenni is kell, pláne ha jön a tél, és szuper jó a társaság is. Lehet mesélni a kalandokat, némi továbbképzés, ötletbörze is jól jön, és kapcsolatépítés, csapatépítés is kell.
"Nem is olyan rossz a börtön annak aki szereti a se**be dugást", mondták egy amerikai filmben.
Nincs igazi visszatartó ereje, nevelő hatása meg semmi, ergó ilyen típusú bünügyeknél semmi értelme - szerintem, és közben nekem kerül pénzbe a 3 csillagos szálló (adó).

Esetleg kapjon lakás és lakhely elhagyási tilalmat (technika) és ha továbbra sem igazodik, akkor átnevelőtábort némi kondicionáló tornával, update kajával, nehogy elhízzon, kőbánya, szénbánya, útépítés, stb. ajánlom tanulmányozni a "Bilincs és mosoly" című film hatékony módszereit az illetékesek figyelmébe. A tudatátalakításnak meg vannak a kipróbált (humánus) módszerei.

Alternatívaként, erősen negatív személyiségeknek esetleg tényleg szuper korrekt munkaszerződéssel, rendes fizetéssel stb, állami munkaerőközvetítéssel, Önként választható az erdőírtás az Amazonas őserdeiben, 3-4-8 évre, és közben van ideje gondolkodni, hogy mi is a jó neki.
Bíznék benne hogy jó útra tér..... ha jók a módszerek.

aprópiciporszem 2008.05.27. 15:59:55

manager teljesen igazad van, ez is (a sok másik mellett), az egyik probléma, hogy nincs visszatartó erő. Csak az olyan átlagember retten meg a börtön szótol mint pl én. :) Talán ha a törvényhozóink egy kicsit megerőltetnék magukat, lehetne változás. De valahogy nekem az az érzésem, hogy dilettánsok a vezetőink.

molekula 2008.05.27. 16:02:03

1:
"A terrorizmus az erőszak alkalmazásának, vagy az azzal való fenyegetésnek olyan stratégiája, melynek elsődleges célja félelem, zavar keltése és ennek révén meghatározott politikai eredmények elérése, vagy a hatalom megtartása. A félelemkeltés az erőszak minden formájának – a kocsmai verekedéstől a hagyományos hadviselésig – velejárója, segítője lehet, de a terrorizmus esetében ez a viszony fordított, ***** az erőszak közvetlen áldozatai, kárvallottai legfeljebb csak szimbolikus kapcsolatban állnak az akció valódi céljával, kiválasztásuk másodlagos jelentőségű, legtöbbször véletlenszerű.*****"

Tehát a terrorcselekmény az, ha ártatlan civileket terrorizálnak nem, ha gyf-re lőnek vizipisztollyal, vagy képviselőkhöz dobálnak akármit.

2.
"Riporter: Ez a telephelye annak a fémfelvásárló cégnek, amely egy 1995-ös nyomozás adatai szerint fiktív számlák alapján igényelt vissza közel 55 millió forint áfát. Az udvaron még most is vannak fémhulladékok. A Bogát-Ferr Kft.-t 1991-ben alapították. Veres János és Kabai Károly fele-fele arányban volt tulajdonos. Veres János 1993. december 31-ig ügyvezetője is, utána már csak tulajdonosa volt a cégnek. A büntetőeljárásban felkért könyvszakértő a HVG szerint azt állapította meg, hogy a Bogát-Ferr Kft. 1991 és 1995 között 54 millió 846 ezer forint áfát igényelt vissza 1039 fiktív számla alapján, amelyeket nincstelen és gyakran analfabéta emberek állítottak ki."

hvg.hu/itthon/20071109_veres_afacsalas_parlament.aspx

aprópiciporszem 2008.05.27. 16:03:07

A másik probléma meg az, hogy a jelenlegi helyzet (és most nem csak a színesfém-lopásokra gondolok), véleményem szerint csak radikális megoldásokkal lehetne orvosolni. Viszont ezt nem fogja egyetlen székéhez két kézzel ragaszkodó politikus sem megtenni, mert akkor mi lesz. Sajnos nincs olyan vezetőnk, aki tényleg az ország érdekeit helyezné előtérbe, még akkor is ha ebbe ő és a díszes pártja esetleg belebukik...

vujicsics trutymo 2008.05.27. 16:04:58

A szinesfém tolvajok, színes fémtolvajok.

scsaba1 2008.05.27. 16:06:25

Mit kell ezen kifejteni?

ÉN dolgozom, és nincs időm doktori disszertációkat írni a témáról.

Viszont elegendő adót fizetek ahhoz, hogy akiknek ez a foglalkozása, netalán a hivatása, az megoldást találjon rá.

DArchAngel 2008.05.27. 16:06:33

aprópiciporszem 2008.05.27. 15:59:55
"dilettánsok a vezetőink"
Örülök, hogy ezt egyre több ember így látja. Mert tényleg nem kellene sok ész és munka, hogy legalább kicsit javuljon a helyzet.

Tassadar 2008.05.27. 16:07:49

manager ott volt a "az egyszerű börtönöket meg kissé átépíteni hogy ne akartjanak vissza kerülni és inkább dolgozni menjenek"

scsaba1 2008.05.27. 16:10:46

Egyébként a vonatos eset is nettó gyávaság. Nehezen hiszem, hogy nem volt 10-12 férfi azon "utasokkal tömött" vonaton.

amos 2008.05.27. 16:12:25

Elképzelhetetlen mértékben gazdagodtak meg emberek, nemcsak cigány emberek,hanem van miniszter is,szinesfémből.Milliárdokat tettek el összességében és soha nem kérdezték,hogy honnan van a fém.Azt hallottam rendőr ismerősöktől,hogy az elmúlt rendszerben is javasolták már a felvásárlás szigorítását,hogy ne tünjenek el harangok,szobrok,biztonsági kábelek kilométerei,stb.Soha nem lett érdemi döntés jogilag a tárgyban.Ugyan mi az oka?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 16:22:42

scsaba1

Bocs, én se mertem volna leszállni a kisvonatról. Tegyük fel csak 4-en voltak, gondolom nem cingár alkatúak, ha síneket loptak.

És ha belédvágja a bicskáját? Oszt? Úgyis ülni fog ...

scsaba1 2008.05.27. 16:34:20

Ezért inkább névtelenül a blogszférában dühöngsz, hogy történjen már végre valami... :)

Mit keres egy síntolvajnál bicska? Maximum vasfűrész, azzal meg szúrni nehéz.

Dekatlon 2008.05.27. 16:39:03

De két nagy pofon csak van nála, és gondolom oda is adja. A vonatutas nem Rambó, nem az ő dolga a megoldás. A rendőrség dolga. Csinálja meg. A szekér terjedési sebessége sínekkel nehezítve nem akkora, hogy Sherlock Holmesnak keljen szólni a megtalálásához.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.27. 16:40:58

Az érne valamit, ha a fémipari vállakozásokon hulladékán kívül senkitől nem vennének át semmit. A nagyobb bontásoknál kitermelt fémhulladék átvételéhez előzetesen megkért egyedi engedély kellene.

A törvényi szabályozás előkészítését rábízhatnák Veresre, ő tapasztalt versenyző a témában...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.05.27. 16:49:04

scsaba1

Hát Csabikám, megnézem ahogy odamész 4 darab színesfém tolvajhoz, hogy ugyanmár, legyenek olyan kedvesek a síneket a lovaskocsiról visszapakolni.

xDDD

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2008.05.27. 16:58:48

Hihetetlen, hogy egyesek képesek ebből is rasszista kérdést csinálni. Én ismerek jónéhány szürke, vagy feketegazdaságban tevékenykedőt és igaz, hogy sok köztük a cigány, de bizony a fehér se sokkal kevesebb. Baromira nem igaz, hogy valaki ha cigány, azonnal tolvaj is lesz. Én ismerek jónéhány normális cigányt, akik ugyanúgy lenézik az ilyen szemeteket. Odáig kéne már eljutni gondolkodásban, hogy ne bőrszín után ítélkezzünk. A koszos redvás kocsmatöltelék, akkor is egy koszos redvás kocsmatöltelék, ha fehér és akkor is lopásból meg ilyesmiből tartja el magát.

Amúgy szerintem is az átvevőket kéne jól megbaszni, mert a kereslet fogytával lassan a kínálat is csökkenne. Jól szervezett rablóbandákról beszélünk itt, akiket szinte lehetetlen elkapni. Látta valaki, hogy ki volt a tolvaj? Nem. Tudja valaki, hogy ki veszi át a lopott árut? Igen. Meg is van oldva a kérdés. Amelyik fémkereskedőnél bárminemű lopott árut találnak, tárgyalás nélkül varrják be a sittre 10 évre, és csak akkor legyen joga védekezni, ha kiadja a forrást. Előbb-utóbb mind meggondolnák, hogy megéri-e minden fémet átvenni.

Dekatlon 2008.05.27. 17:09:55

Látod ediboy, én az ilyen Giggsy féle reakciótól próbáltalak megvédeni. De igaz, te meg tudod védeni magad. Na rajta... ;)

BZL 2008.05.27. 17:17:32

Szerintem egyetlen megoldás lenne: nem lenne szabad fizetni a fémért, cserébe ingyen el kellene érte menni.
A felvásárónak így kb. ugyanannyiba kerülne, a normális eladó meg nem pénz kapna, hanem szolgáltatást, de ő úgy is csak meg akar szabadulni a fémtől - ebből ne akarjon megélni senki.
Az meg hogy ne is tudjon megélni, erős társadalmi érdek, ami indokolna egy ilyen intézkedést.
A cig , akarom mondani a megélhetési (?) bűnöző meg koppanna,

A felvásáró cég aztán a fémet továbbadhatná az államnak - akkor már pénzért.
A cégeket már viszonylag könnyű lenne ellenőrizni.
Ha valamelyik felvásáró fizet a fémért: börtön.

Ez hasonló megoldás lenne mint a véradás - ahhol szintén nem adnak pénzt csak szendvicset, ha jól tudom - mivel ott is problémát okozna, ha valaki abból akarna megélni.

A büntetés azért nem megoldás, mert egyrészt mindig lesz valaki aki ellop pár méter drótot hogy aznap ehessen (szerintem a többség ilyen, ami nem menti fel őket, de az éhség nagy úr), másrészt amíg nem hal meg senki, általában kis összegű lopásról van szó, amit a rendőrség piti ügyként fog kezelni.
Meg egyébként is: mindenki látja hogy működnek itthon a bíróságok - pl. lehet hogy a TV székház ostromlóit simán felmentik, és még lehetne sorolni.

scsaba1 2008.05.27. 17:21:12

Nem azt írtam, hogy egyedül. Azt írtam, hogy nem volt 10-12 férfi a "tömött vonaton", aki leszált volna megállítani a szekeret? (A "tömöt vonat" kifejezés a postból származik. Állítólag tömve volt a vonat. )

Egy hangadó, aki megindul, és csapódik hozzá még 10 ember. Persze behúzott nyakkal ülni kényelmesebb.

3-4x-es túlerővel szemben senkinek sincs nagy pofája, bőrszíntől és bicskával való ellátottságtól függetlenül.

manager2008 2008.05.27. 17:35:01

Az elszámolások adminisztrációjához jó ötlet hogy a felvásárló telehely pénzt helyettesítő csekket adjon ki megfelelő értékben, a nyilvántartásba vett beszállítónak névre szólóan.
Ezt felvihetik egy adatbázisba, és évente egyszer postán küldenek neki egy üdülési csekket (pld.)

Előnye a dolognak az lenne hogy a nyilvántartásból kiderül hogy az adott természetes személy a Dunai Vasművet szállította e be (számoljon el vele)

A normális polgár viszont árán kapna érte csak személyesen felhasználható értékpapírt.

Lopni, csencselni semmi értelme, mert a mennyiségeket lehet figyelni, és kérdésként felmerül ha valaki 30 db réz csaptelepet ad le, hogy ugyan honnan van. Ha esetleg egy szárnyvonalat visz be akkor is lehet kérdezősködni.

Mivel a felvásárlónak el kell számolni a szigorú számadású nyomtatvánnyal (helyette leadja a fémet) sok értelme a bohóckodásnak nincs.

Ha valaki nem a saját dolgát adja le nagy mennyiségben, akkor lecsap rá a törvény és mehet gondolkozni.

Ha valaki gyűjtöget (miért ne) annak sem érdemes sokat gyűjtögetnie mert ebből nem fog megélni legfeljebb nyaralhat a kis család valahol.

A dolog tehát rendezett lenne és értelmetlen a lomtalanításnál a hajcihő, lopni nincs értelme, stb.

Adja le mindenki a vackait és örüljön hogy nem ingyen vált meg a vaskályhától.))))

A lopás értelme tűnne el, a fémtárgy értéke nem piaci hanem csak jelképes lenne a beadónak, viszont az állam és az ipar is megkapná azért ami kell neki.

Vélemény???

BZL 2008.05.27. 17:40:46

"Egyébként a vonatos eset is nettó gyávaság. Nehezen hiszem, hogy nem volt 10-12 férfi azon "utasokkal tömött" vonaton."

Egy erdei kisvasútról volt szó, te zseni.

Ilyen vasúttal többnyire nem dokkmunkások, vagy kazángyári dolgozók ingáznak a melóba.
Viszont jellemzően sok gyermekes család, esetleg idős ember kirándul az ilyen vasutakkal.
Elég nehéz lenne megszervezni azt a szabadcsapatot, a feleség+gyerek meg gondolom majd szurkol, hogy hasbaszúrják-e apucit.
És mi lett volna a "követelés" ? Le a sínekkel a kocsiról ? Attól meg még nem tudtak volna továbbmenni a vonattal, mert arra azért elég nehéz lett volna rávenni őket hogy vissza is szereljék.

Tipikus szájkaratés duma.

A másik zseni: "mit keres a síntolvajnál bicska ?"
Nem végeztem felmérést, de te hallottál már olyan piti bűnözőről akinél ne lett volna kés ? - minisztereket nem ér mondani.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.27. 17:42:15

Lehet, hogy még azzal is jobban járnánk a jelenlegi helyzethez képest, ha minden fémhulladék ott rohadna szét, ahol van. Ha nem tudnak értelmes szabályozást kitalálni, akkor inkább zárják be az átvevőhelyeket.

manager2008 2008.05.27. 17:47:17

scsaba1

A dolog értelmetlen - amit írsz.
Senki sem vállalja fel, hogy ha kést fognak rá, akár le is győzze a szimpatikus harcost, mert ez már eleve olyan súlyos testisértéssel fog működni, hogy a bicskás legényt minimum 8 napon túl kell gyógyultatnod.

ergo: lopja el az egész vasútvobnalat, magánemberként miatta nem akarok hős lenni.

Elvárható viszont hogy a mindenkinél lévő mobillal értesítsem a rendőrséget.

Egy helikopter percek alatt ott lehet és elfoghatja pár rendőrkutyával megerősítve a versenyzőket.
Van probléma? Nincs csak kell egy bevetésre alkalmas helikopteres csapat, körzetenként (50x50 km) aki mást is csinál, nem csak ezt természetesen.
Pénz kérdés.

Falopásoknál hasonlóan a fentiekhez egyszerű technikai eszközökkel infrakamerákkal stb meg lehet védeni az erdőket, ha akarja valaki.
Egy távolról kezelhető webkamera, infrára felkészítve, mozgatható, mozgásérzékelővel ellátva, sms, mail internet-re filmet tárolva stb, 20-50000 Ft. otthonra is jó. Csinálhatsz egy valóság showt a fickóról amint éppen lop, majd megkeresed és beszélgetsz vele szelíden a történelmi tanulságokról.)))
Nem akarják?.

Ma nincs technikai probléma, minden védhető, a tettes elfogható ha a hatóság áldoz erre. Ha nincs rá költségvetési keret akkor a körzetek maguk hozzanak létre helyi rendőrséget, biztonsági céget mint amerikában a sheriff üzem, és oldják meg a problémát.

Nincs más alternatíva úgyis ez lesz a vége ha nem akarunk helyi háborúkat és Klu Klux Klant létrehozni. Ez a helyzet nem tartható és kész.

BZL 2008.05.27. 17:56:34

manager2008:

Ez bonyolultabb, mint amit én írtam, de a lényege ugyanaz: ne kaphasson senki a fémért pénzt, csak valamilyen pénzre nem váltható szolgáltatást.

Ezt kellene valamilyen formában megvalósítani, és vége lenne az ilyen problémáknak.

Viszont ennyi volt, nagyon jó hogy ezt itt megtárgyaljuk, de semmin nem fog történni.

A sok perverz fasz politikus most éppen egymásra izgul, nincs idejük olyan semmiségekre mint a törvényhozás.

BZL 2008.05.27. 17:59:11

dark future:

Ja, ez is egy megoldás, ehhez nem kellene szinte semmit sem csinálni.

scsaba1 2008.05.27. 18:10:02

Tipikus, jellemző magatartás. Nincs is mit csodálkozni azon, hogy gyakorlatilag mindent ellopnak, ami mozdítható.

Ez a szájkarate, hogy itt mindenki osztja az észt, hogy mit kellene csinálnia - másnak.

Ezzel szemben deklarálja: hogy ő bizony semmit, mert nem feladata, leszúrják, felpofozzák stb...

Csak én érzem az ellentétet?

Gyanítom Svájcban nem tudnám meglépni ugyanezt, hogy egy tömött kisvonat elől ellopom a síneket. Bár én sem végeztem felmérést.

Te zseni...

manager2008 2008.05.27. 18:29:36

scsaba1

Nem gyávaságról szól ez a dolog.

Gondold csak el hogy kis hazánk törvényei hogyan honorálnák azt ha beavatkozol? Pláne ha intézkedni próbálnál.

Kiderítenék hogy nem volt indokolt és nem volt arányos a fellépésed (mást nem tehetsz mint kemény vagy mert ők is azok), tanuid nem lennének mert inkább nem néznének oda (ha igen akkor is össze vissza beszélnének és egy jó ügyvéd hülyét csinálna a tanuidból), és félnek tőlük hogy megkeresik őket később.

Ők viszont négyen állítanák hogy Te voltál az agresszív támadó, a végén kapnál 5-6 évet súlyos testi sértésért vagy rossz esetben többet ha valamelyik végleg kiakad.

Ha viszont ők a jobbak akkor kapsz pár szúrást és mehetsz rokkantságira ha bele nem halsz.

Kinek éri ez meg?

Más a helyzet ha a házamban támadnak meg, akkor kicsit jobb a helyzet, de még ott is ha a kutyám megeszi őket, engem vesznek elő kutyával való veszélyeztetésért, hogy miért nem tettem ketrecbe ha veszélyes. Ha megölnek akkor majd nyomozgatnak ismeretlen tettes ellen pár évig és annyi.
Ez egy totál hülye ország (sajnos), megérdemli azt amit kap.

A jogalkalmazás és az igazság (jog) szolgáltatás meg egy kabaré, tapasztalatból mondom, de ők a bírók sem sokat tudnak csinálni a szuper törvényeink miatt - ergo hárítanak.

scsaba1 2008.05.27. 18:55:52

"Kiderítenék hogy nem volt indokolt és nem volt arányos a fellépésed (mást nem tehetsz mint kemény vagy mert ők is azok), tanuid nem lennének mert inkább nem néznének oda (ha igen akkor is össze vissza beszélnének és egy jó ügyvéd hülyét csinálna a tanuidból), és félnek tőlük hogy megkeresik őket később."

Tényleg nem akarom flame-offba vinni a blogot, de:

Ez én csak karosszék-okoskodásnak fogadom el.

Kijönnek a helyi rendőrök, oké: valószínűleg ismeri a társaságot régen, nem az első balhéjuk.
Elég egyértelmű bizonyíték a sín a szekéren, miközben a vonat elől pont ugyanennyi hiányzik.

Milyen arányosság? Mi (mondjuk én és két tucat utas) csak feltartoztattuk. Már csak az erőviszonyok miatt sem éri meg "patentkodni".
Rendőrautóba be, majd mire beérnek az örsre, fejenkén 2-3 maflás - szigorúan nyom nélkül - az emberi jogok teljes betartásával. Sajonos ez van.
Látta egy tömött vonat nagymamástól-nagypapástól + egy vonatvezető, ill. a jegykezelő ember, ha van.

Milyen jó ügyvéd? Honnan van rá pénz? 2 mázsa vasból vagy kifizeti az Amnesty International?

BZL 2008.05.27. 19:29:33

Aki osztja az észt, hogy mit kellene csinálni másnak, szerintem éppen te voltál.

Hogy miért nem mentek oda (mármint ők, a vasúton - nem te) a tolvajokhoz rendetrakni.
Feltételezem hogy szabadidődben nem cigánytelepeken múlatod az időd fémtolvajokra vadászva, viszont a gép előtt ülve könnyen tartod gyávának azt aki ezt nem teszi - erre értettem a szájkaratést.

A zsenit meg arra értettem, hogy simán egyenlőségjelet tettél egy zsúfolt igazi vonat (ami valóban hadseregnyi férfit szállít) és egy zsúfolt erdei kisvasút közé - amiről még kép is volt, ugye.

Amúgy meg nincs értelme sértegetni egymást, ezért elnézést kérek.
A gúnnyal csak rá akartam világítani, hogy abszurd amit mondasz.

Az egy másik - sokkal komolyabb - vita, hogy kell-e az átlagpolgárnak rendfenttartani. Van ahol úgy gondolják hogy igen, mint pl. az USA-ban - gondolom hallottad mi folyik ott.
Mondjuk nem mondom macsó dolog lenne, én pl. szívesen szurkálnám meg kicsit a tolvajt, meg lőném fejbe a kopasz, fukszos stricit.
Csak az a gond, hogy a következő körben már rám kellene vadászni, hogy biztonságos legyen az utca és ennek sosem lenne vége.

Az meg hogy ötletelünk hogy milyen törvényeket kellene hozni MÁSNAK - az természetes, mivel mi nem tudunk törvényeket hozni.
Legfeljebb azért lehetne cikizni minket, hogy miért nem inkább a parlamenti képviselőnkkel beszélünk ha van ötlet, meg hogy van-e értelme ide írogatni.
Nos lehet hogy nincs, de az emberből kikívánkozik a véleménye.
Abban meg sajnos nem hiszek hogy a képviselők mostanában foglalkoznának ilyesmivel, de ezt már írtam.

BZL 2008.05.27. 19:35:14

Ja és volt kint ismerős Svájcban:
az alapján amit mondott a jóltáplált svájci polgároktól akár a hegyeket is vihetnéd.

Más kérdés hogy pillanatok alatt földhözkenne a jól működő ország jól működő rendőrsége, de azt mi sem írtuk hogy nem ezt kéne.

manager2008 2008.05.27. 19:43:33

Jól mutat a naivitásod.))) Ne bántódj meg ))
Látszik hogy csak moziban láttál harcost.
Feltartóztatod? Na ne. Mert olyan hülye hogy hagyja.
Ha nem takarodsz az útjából, biztosítják a szellőzésedet magasabb fokon.)))
Egyetlen utas sem fog segíteni és igaza van. Nem az ő dolga, nem az ő sine, védje meg akire tartozik.
Láttál te már kést a konyhakésen kívül?

Az egy másik kérdés hogy elvileg két óra alatt begyüjthetők lennének, de akkor is élő ember nem fogja tudni rábizonyítani hogy melyik volt a sínbontó a mai módszerekkel és szabályokkal.

Régen a csendőrségnek megvoltak erre a kicsit brutális módszerei, hogyan kell a pitiáner tolvajokat kezelni. Kb két óra kellett nekik egy ilyen ügy rendezéséhez. Elfelejtődött.

A mai megélhetési rendőrök akik a faluban vagy a környéken laknak és szolgálat után maszekolnak, este fizetnek neki a kocsmában- akár pont nekik szántják a konyhakertet, - nem mennek bele problémás dolgokba.

BZL 2008.05.27. 19:44:27

"Mi (mondjuk én és két tucat utas) csak feltartoztattuk."

Szerintem ott gondolod rosszul hogy ez így életszerű.
Viszont egy ilyen "csak feltartóztatáshoz" akkor túlerő kell, ami a leírt helyzetben biztos nem volt meg.

scsaba1 2008.05.27. 19:44:31

Igazd van. Lehettséges, hogy a saját elfojtott agressziómat akarom másra is átvinn. Mert nagyon elegem van abból, ami ebben az országban folyik a sínlopásoktól kezdve az összevert/kirabolt és kiszolgáltatott idős embereken át a közlekedési morálig mindenből.

Keresem én az alkalmat, csak az alkalom nem akar megtalálni engem.

Én - mint mások is - az összefogást hiányolom, ill azt, hogy odafigyeljünk és kiálljunk egymásért a támadó/tolvaj/ ellenében.

scsaba1 2008.05.27. 19:53:34

Managger:

Az első bekezdéshez annyit, hogy nem vagyok egy konfliktuskerülő alkat. És ez csak rosszabb lesz, a fentebb leírt okokból.

Látod itt a baj. Mindenki kussol, hogy nem az ő sínje. Pedig igen, mert valószínűleg a te adóforintjaidból is támogatódik az a síndarab. Ha máshogy nem, hát pályázatok útján.

Maradjunk annyiban, hogy késgyűjtő vagyok. A büszkeségem egy I. Vh-s bajonett. Majd' fél méter hosszú....

Van több rendőr ismerősöm. A nyilvánvalóan simlis begyűjtötteket kb. 3x verik meg, mire beérnek az örse. (Innen volt az idézet) persze ügyelve, hogy nyom ne legyen.
viszont három rendőr vallomása van szemben egy gyanusítottéval, akin nincsenek külsérelmi nyomok.
Tehát módszerek most is vannak, igaz nem bototznak félholtra a csendőrök a vármegyeházán.

BZL 2008.05.27. 20:50:07

Szerintem nézd meg még egyszer a Taxisofőrt.

De ne nézd meg túl sokszor. :-)

Gera 2008.05.27. 21:54:31

Szerintem kurva egyszerű a megoldás. Keresünk egy országot, ahol ugyanez volt a probléma, de megoldották, aztán 100%ban átvesszük a szisztémát. Nem hiszem, hogy nincs ilyen.

Horizont 2008.05.27. 22:10:22

Hol vagy Európa???

Gratulálok a cikkhez.

Dekatlon 2008.05.28. 11:03:47

Gera
Azéééé ez nem ilyen egyszerű. Keressünk egy másik ennyire abszurd országot, ahol viszik a gömböt és gurítják a kockát, és ha ott ezt megoldották, azt vegyük át 100%-ban :)

mutant · http://universal.blog.hu 2008.05.28. 14:35:13

"Vagy miért azt ELŐSZÖR? Ezek csak rasszizmussal megválaszolható kérdések, és ha belefogsz a dolog magyarázásába, már vesztettél is. "

na,vajon miért...én pl. nem vagyok rasszista,de többször fogtak rám kést a cigányok,meg is loptak,érthető tehát,hogy tartok tőlük...érthető,hogy mindenki tart tőlük. nem őket kell először elővenni,hanem megkeresni az elkövetőket( az már más kérdés,hogy a 10 elkövetőből mondjuk 9 cigány),a lényeg,hogy el kell kapni az elkövetőket.olyankor már mindegy,hogy milyen színű a bőrük.

Dekatlon 2008.05.28. 18:52:22

Megválaszoltad mutant, és nekem tetszik is amit írsz. Egy gond van csak: nem a kérdésre válaszolsz.

Az "el kell kapni az elkövetőket" ugyanis más kijelentés, mint a "minden cigánybűnözőt rács mögé".

mutant · http://universal.blog.hu 2008.05.29. 10:32:31

nem.szerinted a cigánybűnöző nem bűnöző?akkor helyesbítek: minden cigány és nem cigány bűnözőt rács mögé!csak ők nagyobb számban vannak.de mint mondtam,nem ez a lényeg,hanem,hogy elkapják.és meg is kapják a büntetésük!

Higgadt Blogger (törölt) · http://higgadt.blog.hu 2008.07.10. 13:09:51

Tegnap láttam a hírt, valahol Magyarországon elloptak egy fél mozdonyt, meg néhány wagon alvázat is egy vasútállomásról.

pacal76 2008.10.28. 09:02:16

Pedig most elég szar ára van a vasnak.
Inkább a vasutat lopják meg mint engem.

süti beállítások módosítása