Skip to content


       Szűrés lista

Rózsadombról Monok egy másik bolygó

Azt hiszem, sikerült rájönnöm, hogy egyes vezetőink, minisztereink, képviselőink, jogvédőink és újságíróink miért nyilatkoznak úgy a roma kérdésről, hogy a romákat  és  jelenlegi segélyezési rendszert védik a dolgozó és tisztességel -egyre többet- adózó emberek millióival szemben.

Ez a mondat ültette el bennem a gondolatot:

Amikor Kondorosi Ferenc, az Új Rend és Szabadság program kormánybiztosa, a közelmúltban Miskolcon járt, elvitték a Lyukóvölgybe is. Ő csak annyit mondott: azt hitte eddig, ilyen csak Dél-Amerikában van.

Hát persze, honnan is tudnák Budapestről, hogy mi zajlik lent vidéken. Esetleg, még ha le is utaznak vidékre, akkor is fogadás, tárgyalás, koccintás, pogácsa és irány vissza a kellemes Budapestre. A Rózsadombról Lyukóvölgy egy másik bolygó.

Vagyis ez az oka a téves helyzetértékelésnek:



 

Egyszerűen nem találok közös metszéspontot ... ezért csereüdülést javasolnék az első képen említett személyeknek. 1 hét felejthetetlen és élményekben gazdag nyári üdülés Borsodban egy vendégszerető roma családnál. Ezután 1 hétig vendégül látnak egy minimum 12 tagú roma családot a szép nagy villájukban. Elférnek, lehet ismerkedni, beszélgetni. Tudjuk: lakva ismerszik meg az ember. Alkalmazzuk!

Eme két - csodálatos -  hét után újra visszatérhetünk az olyan marginális kérdésekre, minthogy kötelezzük-e e a szülőket, hogy járassák a gyereket iskolába, vagy hogy a Mónika-só előtt henyélve is megkapjuk-e a szociális segélyt. Esetleg, hogy rendben van-e, ha valaki azért lop színesfémet, merthogy nincs munka.

A Célpont stábja nem volt rest, leutazott vidékre és bizony bement olyan helyekre is, ahová Tamás Gáspár Miklós vagy Gusztos Péter soha nem fogja betenni az Audi A6-os elejét (a nevek és az autómárka szabadon lecserélhető):

02:10-től van a rész

 

Címkék: közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr69541833

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: www.lacittadinaagroalimentare.com 2018.04.19. 11:42:23

Amana Water Filters - immonlesske on blog.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.06.27. 12:45:52

Ez így is marad, és ne felejtsük el, hogy a szociológus abból él, hogy csak szajkózza-szajkózza. Egyszer megírta 10-20 évig hivatkozik rá. És a nap mindig szépen süt budán.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2008.06.27. 12:50:56

viccesek ezek a térképek így egymás mellé helyezve. fingjuk nincs, mi van az országban.

the real 2008.06.27. 13:08:47

Csigagyár :)
Szerintem Gyurcsány felháborító hozzáállása ellenére el fogják fogadni valamilyen formában ezt. Idővel. És kivételekkel, kedvezményekkel, melyek azt jelentik majd, hogy kb. ugyanannyian fognak dolgozni a segélyekért, mint eddig.

TD223 2008.06.27. 13:13:45

Én is BP-en élek 80%-ban, maradék 20-ban sem súlyosan cigányfertőzött vidéken, mégis tisztában vagyok az igazsággal... A cigányfajvédők is, de ők csak szimpla bűnözők és magyargyűlölők, így hazudnak, lopnak, csalnak, hamisítanak (tényeket).

TD223 2008.06.27. 13:15:31

Remélem a Jobbik népszavazási kérdései nem 1.5 éves csúszással kerülnek x-elhető közelségbe.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2008.06.27. 13:15:36

a valóság az hogy az egész térképnek narancssárgának kellene lennie :(

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.27. 13:18:41

jah, en pest megyeben elek, domsod illetve lachaza, es ott is van rendesen cigany.

mellesleg gyurcsany haver: te is oda menj el nyaralni, ne kulfoldre.

bög 2008.06.27. 13:29:09

mióta tegnap olvastam az ombudsman állásfoglalását, azóta várok egy ilyen blogbejegyzésre, hogy valahova leírhassam: SZABÓ MÁTÉ A JÓ BÜDÖS KURVA ANYÁDAT, nehogy már dolgozniuk kelljen a segélyért, meg nehogy már iskolába járjanak a cigánypurdék, jó ez így, ahogy most van. Hát persze, közben meg fogadd el a cigányt, szeresd a cigányt, integráld a cigányt stb. Engem legutóbb épp a hétvégén raboltak ki. Szóval még 1x, nehogy elsikkadjon a kommentem lényege: SZABÓ MÁTÉ A JÓ KURVA ANYÁDAT!!!

üdv
egy liberális

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 13:31:19

Dinin

Gyurcsány és kedves családja (az érettségin átrúgdosott fiával együtt) idén - kivétlesen - Jászladány helyett Írországban nyaral.

másodrendűpolgár 2008.06.27. 13:33:43

Helló, én tudok közelebb is "nyaralási" helyszínt, van egy üresen álló ház Galgagyörkön a cigányparton, szívesen kibérelem Pölöskeiéktől két hétre bármelyik rózsadombi-jogvédőnek, sőt a fogyasztását is fizetem a helyi kocsmákban hogy nyugodtan tudjon ismerkedni és beszélgetni vidéki emberekkel akik gyorsan felvilágosítják a magyar-cigány együttélés mikéntjéről

georg 48 2008.06.27. 13:34:33

Állítólag kb. 900000 cigus él ma kishazánkban. Most jön egy elképesztő statisztika! Jelenleg minden 8 éven alatti gyermek 40 %-a roma!!! Nomármost! Ki lehet számolni, hogy 15-20 év múlva tulajdonképpen a saját segélyüket saját maguknak kellene megkeresni munkával! Amiből aztán-miután becsületes adózók-jut majd segélyekre. Végül is akkor nem kell nekik segély, mert melóznak! Vagy nem?

Horizont 2008.06.27. 13:44:40

zero:
az írás nagyon jó,teljesen igaz,de miért kell ilyen csúsztatással elrontani,lerombolni a hitelét:
"Gyurcsány és kedves családja (az érettségin átrúgdosott fiával együtt) " ????????
Ott voltál az érettségin?
Honnan állítod ilyen tutin?
Hogy jön ez a témához?
Miért kell Gyurcsány miatt a fiába belerúgni?
Nem elég Gyurcsány??
Na ez is hozzájárul többek között ahhoz ami ma itt megy....

xerxesz 2008.06.27. 13:52:14

Akartam beírni. De már Optimista beírta. Odarakok egy szavazatot mellé.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 13:53:34

Optimista

Egy külön cikkért kiállt Gy.F. fiának érettségije, így most erre nem reagálnék itt ...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2008.06.27. 13:55:08

egyet értek a poszttal, de azért ez egy kicsit csúsztatás, hiszen budapesten is elég sok cigány lakik, körülbelül 300 ezren. de való igaz, jelentős hányaduk nem a rózsadombon, vagy egyáltalán nem budán lakik.

Hitchiker 2008.06.27. 13:56:36

egyébként a második térképen mik azok a megye (?) határok? vagy már megtörtént a régiósítás titokban? valaki tud segíteni?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 14:03:03

Hitchiker

7 régióra osztották az országot.Azokat látod.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 14:03:59

purga

Persze, ez csak egy figyelemfelkeltő és félig vicces posztnak indult, de aztán már a végén nem mosolyogtam :-(

nyekk 2008.06.27. 14:06:27

Jó ez a blog. Minél több ilyen kellene. Még akkor is, ha a politikusaink, meg a jogvédőink legalább olyan aljasak, mint a cigánybűnözők. Vagy még aljasabbak. Élükön a Szabó Máté nevű bérkreténnel, aki szerintem nagyon jól tudja, mi a helyzet. És ha ő véletlenül összeakad a cigányproblémával, akkor egy telefon ide, . Nekik minél rosszabb, annál jobb. Nem hogy nem akarják megvédeni a tisztességes embereket, hanem direkt lovat adnak a bűnöző cigányok alá, hogy míg az emberek háborognak, addig sem figyelnek oda az elit, és söpredéke disznóságaira.

REPARATUR 2008.06.27. 14:08:29

GEORG48. MI MEG ELTŰNÜNK?

Hitchiker 2008.06.27. 14:15:20

Zero

de minek? van valami komolyabb haszna értelme?
tudom hogy volt róla szó az uniós támogatások miatt de azon kívül a kisebbségi térképeknél mint ez van valami értelme?
(bocs az offért)

Barrera 2008.06.27. 14:21:32

Én miskolci vagyok. Így a poszton felbuzdulva tennék egy felajánlást.Amennyiben kedves politikusaink (élükön a roma jogok élharcosaival) szembesülni kívánnak a valósággal, szívesen körbevezetem őket a megyében. Mert Lyukóvölgy eu szintű játszótér csupán Ózd Hétes városrészéhez, Krasznokvajdához, Meszeshez, Rakacaszendhez képest. Meglátogatjuk a 11 éves kismamát Abaújváron, felkeressük Olaszliszkát, majd sétálunk egy egészségügyit Szendrőlád "főutcáján". Majd visszaérve megvacsorázunk a Szondi telepen az ügyeletes bolt "kifőzdéjében". Innen egy ugrás a megye legnagyobb haszonvas telepe, ahol prominenseink szemrevételezhetik a minden esti lopás próbálkozást, aztán ha ügyesek vagyunk, még elcsíphetjük a sajóecsegi dögkútnál bugázókat.

Nosza rajta Uraim! Kalandra fel!

mutant · http://universal.blog.hu 2008.06.27. 14:25:06

örülök,hogy írtatok erről.A térkép kicsit hiányos,ami a romák lakhelyét jelzik. Tudni kell,hogy egy éve szinte fent lakom Budapesten,de amúgy 180 km-re innen(Jánoshalmán) lakom igazán: ott snőttem fel,haza is járok szinte 2-3 hetente egy hétre.Jánoshalma egy kisebb város Kiskunhalas után,amit a cigányok kezdenek "elputrisítani".Ezt megelégelve hozzánk küldik át a cigányokat. Meg más falvakból.Pl.Rém.3 éve egyszer kést fogtak rám,h azonnal adjak 200 ft-ot vagy cigit.Egyszer pedig fényes nappal,sétáltam faterom élettársához a főutcán(!) és elémkerült biciklivel a cigány hapsi,elkezdett tapizni,majd a földre akart tiporni.fényes nappal!meg akart erőszakölni.Szerencsére volt annyi lélekjelenlétem,hogy sípcsonton rúgjam,és beszaladjak a kb 15-20 méterre lévő házba.mire faterom kiért,eltűnt a görény!Régen a rendőrök is csinálták a dolgukat,de mostanra leváltották őket olyanokra,akiknek nagy része csontig benyal a rendszernek.Nem rég egy barátomat kirakták az utcára a cigányok,mert az apja elitta az agyát,és könnyen befolyásolható.Leitatták,aztán aláírattak vele egy eltartási szerződést,amiben benne volt,hogy elfoglalhatják a házát.Így kedves ismerősöm ballagott haza a munkából,az anyja szintén:és hopp-az utca közepén a cuccuk egy része halomban.Még szerencse,hogy volt egy kis tanyaszerű melléképületük-amit még a fiúnak vettek,amikor megszületett- és ők most ott húzzák meg magukat.Rettegnek,mert megfenyegették őket:ha perre viszik,megölik őket.Ilyen a mi kis városunk!a déli régió sokkal fertőzöttebb!

the real 2008.06.27. 14:32:29

"A térkép kicsit hiányos,ami a romák lakhelyét jelzik"
Ha jól látom, kistérségi szinten van ábrázolva az arányuk. Nyilván lehetne települési szinten is, csak annak kisebb lenne a hasznossága e kérdésben. Meg nem lehetne látni ilyen térképméretben :)

georg 48 2008.06.27. 14:38:19

Reparatur ! Ha nem szedjük össze magunkat akkor igen. De legalábbis nagy szarban leszünk!

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.06.27. 14:39:36

Nemtom észrevette-e valaki, de Ivádon minden 3. embert Ivády-nak hívnak :) érdekes
www.freeweb.hu/ivad/testulet.htm

van nekik egyébként blogjuk
ivad.blog.hu/

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.27. 14:40:33

kozika, nekem is feltunt. :) foleg hogy az ivandi polgarmester Ivandy gabor. :)

Dr Kangörény 2008.06.27. 14:40:51

Szabó Máté tényleg kinyalhatja a seggemet, egy jó fosás után.
Volt bőr a képén azt mondani, hogy a segély: JÁR és nem lehet munkára KÉNYSZERÍTENI senkit.
Rohadj meg, te fasz.

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.06.27. 14:41:52

Dinin, nem Ivándy, Ivády.
De gondolom ez egy ilyen kis községnél annyira nem is furcsa, mint nekünk, a betondzsungel lakóinak.

georg 48 2008.06.27. 14:47:44

Gyerekek! Ez olyan mintha valakit Káposztásmegyeri Bélának, vagy Füredi Hugónak hívnának. Egyébként ez valóban nagyon jó blog, mert sok olyan van, hogy a moderátor azonnal levenné a cigányozást!

mutant · http://universal.blog.hu 2008.06.27. 14:58:31

Azt mondkák,a munka büntetés.Akkor egész életemben azért bűnhődöm,hogy nekik legyen miből élniük?vagy most akkor WTF???

mutant · http://universal.blog.hu 2008.06.27. 14:59:59

the real 2008.06.27. 14:32:29
"A térkép kicsit hiányos,ami a romák lakhelyét jelzik"
Ha jól látom, kistérségi szinten van ábrázolva az arányuk. Nyilván lehetne települési szinten is, csak annak kisebb lenne a hasznossága e kérdésben. Meg nem lehetne látni ilyen térképméretben :) "--> Úgy értettem,hogy sokkal több piros kell a térképre:)Nem csak a déli régióra...

eldorado 2008.06.27. 15:01:24

zero, egyetértek a felvetéssel! Nem mondom, hogy költözzenek végleg a romák közé, csak azt, hogy jogvédőink talán árnyaltabban formálnának véleményt egy "testközeli" élmény után.

Ugyanakkor: Mindig felmerül ez a "kihalunk, a romák meg szaporodnak" téma. 32 éves, jól kereső diplomás barátom, 3 éves házas. Budapesti a srác, lakás, kocsi, nyaralás, felső-közép jólét. A következő nyilatkozatot hallottam tőle: "megmondtam az asszonynak, következő a sorrend: új lakás, X-Box, HD-tévé, gyerek." Hogy az X rosseb meg a HD tévé micsoda, azt nem tudom pontosan, de az biztos, hogy amíg ezeknek gyereke lesz, addig egy roma család exponenciális arányban "szaporodik" (bár ezt a kifejezést nem szeretem emberekre használni). Miért? Mert a tetves Xbox néphülyítő ökörség fontosabb, mint a gyermekvállalás. És hány ilyen 30 fölötti, jólétet hajhászó gyermektelen házaspár, elkényeztetett szingli csaj, önző és lusta fiúismerősöm van még. És ami a lényeg: ők tudják a leggyászosabb arccal előadni: bizony, a magyar fogy, a cigány meg szaporodik.

A romák mások, más értékek szerint élnek, máshogy viszonyulnak a családhoz, a gyerekekhez. Ez a realitás, szembe kell vele nézni. Sajnos, nem örülök neki, de egyszerűen hosszú távon a létformájuk életképesebb. Úgy, ahogy a muszlimoké, meg az ázsiaiké. Egyszerűen demográfiai alapon felül fognak kerekedni rajtunk. Sehol nincs kőbe vésve, hogy a fehér ember a világ ura. Ha egy nem roma középosztálybeli családban előbb születne három gyermek, minthogy a fontosnak tartott (de valójában nem létfontosságú) anyagi javakat beszerezzük, több esélyünk lenne.

georg 48 2008.06.27. 15:12:04

Eldoradó ! Végülis tökéletesen rátapintottál a lényegre! Teljes mértékben igazat adok neked.Gondolkozzunk el rajta.

TD223 2008.06.27. 15:15:34

Hirtv: "Gyurcsány munkát ígér a segély mellé (+videó)

Már konkrét elképzelései is vannak a kormánynak a szociális rendszer átalakítására. A kabinet negyedévente 120 óra munkát biztosítana azoknak a munkanélkülieknek, akik szeretnének és tudnának dolgozni."

Gyurcsány KURVÁRA nem ért valamit!!! Évi 480 óra munkáért - 60 nap - adna 12 havi segélyt és kitudja mennyi fizetést MÉG. Annak, aki szeretne, vagyis nem kötelezően. GYURCSÁNY, MENJ A POKOLBA!

nyekk 2008.06.27. 15:17:37

eldorado 2008.06.27. 15:01:24 Könnyű úgy életképesnek lenni, ha a liberális hatalom a mi pénzünkön segélyen tenyészti őket, és szent tehénné nyilvánítja, akik bármit megtehetnek bűntetlenül. Sőt még téged büntetnek meg, ha meg akarod védeni magad. Mert ezek mocsok rézbőrűek -ha elkapják lopás közben- egyből etnikai diszkriminációt visítanak (pedig ki sem tudják mondani), másrészt meg megfenyegetnek, hogy kiírtanak a családoddal együtt,ha feljelented őket. Így könnyű szaporodni. nem lenne rájuk vadászati tilalom, megritkulnának.

Naezmi 2008.06.27. 15:17:49

Most néztem meg a fizupapíromat.
A bruttó bérem+a cégem által utánam a közösbe befizetett járulék (pl: nyugdíj járulék stb) teljes összegének 37%-át kapom kézhez !!!!!!! 37%%%%
A többit tessék nyugodtan odaadni nekik!!!!
Rohadjanak meg!!!! Dögöljenek éhen!!! Vándoroljanak ki!!! Ja! és nem merek második gyereket vállalni, mert félek, hogy a maradék pénzből nem tudom tisztességesen felneveleni!!!!
Pedig az én gyerekeim adófizetők lennének és nem élősködők!!! Ez a rendszer olyan mintha egy olyan cégnek adnánk pénzt aki minél többet kap annál több veszteséget termel és csinál új vállalkozásokat akiket szintén dotálna az állam, hogy még több veszteséget termeljen!!!
Ilyeneket gazdaságpolitikát már az állam sem csinál a cégeknél!! Ott már rájött!! Akkor náluk miért?! Ha egy veszteséges vállalatba tömik a pénzt akkor visítanak a liberális gazdaságpolitikusok, ha egy csak egyre több veszteséget termelő szociális rendszerbe tömjük a pénzt ami saját magát növeszti az újabb tűámogatásokkal, azért miért nem visítanak! HE?
KÖLTÖZZETEK LE HOZZÁJUK!!! JÁRJON A TI GYEREKET VELÜK EGY ISKOLÁBA! AZTÁN MONDJÁTOK A GYEREKEITEK SZEMÉBE HOGY ODA FOGSZ JÁRNI JÖVŐRE IS! AZTÁN SZAVAZZATOK A PARLAMENTBE! JA ÉS TI IS ADÓZATTOK MINDEN JÖVEDELMETEK UTÁN ROHADT KÉPVISELŐK
67%-ot a KÖZÖSBE!!!!

TD223 2008.06.27. 15:17:59

Gyurcsány: „Nagyon helyesnek gondolom, hogy azt a perverz elosztást, amely az úgynevezett polgári kormány családpolitikáját jellemezte, meg kellett szüntetni, ahol is a magasabb jövedelmű családok magasabb gyermektámogatást kaptak. Ez nincsen rendben, szociálisan igazságtalan. Ezért az ahhoz való bármilyen fajta visszatérést elutasítom”

Az adókedvezményről beszél a Dög. De így a munka ellen ösztönzi a cigányokat. GYURCSÁNY, MENJ A POKOLBA!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.06.27. 15:19:46

eldorado, minden szavad igaz. Az utolso mondat pedig a lenyeg.

Naezmi 2008.06.27. 15:21:03

Bocs! Csak 63% ment a közösbe, nem 67! Kicsit elragadtattam magam, elnézést érte!

Garison 2008.06.27. 15:26:40

Ilyen tudatlan riportot is rég láttam,és ennyi tudatalan hozzászólót is!MIt vártok olyan emberektől, akiket az iskoába kiutáltok, a szomszédba nem engeditek,csak a falu szélére költözni, és amúgy nem veszitek fel dolgozni...
Amúgy meg Ivád bizonyos Pusoma Dénes szülőhelye. Az a roma gyerek, aki másfél évet ártatlanul ült börtönben, majd miután teljesen kiközösítették, öngyilkos lett.
Valahogy nem hiszem el, hogy csak a romák hibásak az élethelyzetükért....

Kerti Öröm 2008.06.27. 15:29:01

Barrera!

Zseniális a túraprogramod, szerintem egy új piaci szegmenst találtál fel: extrém szocioturizmus.

Vagyonvédelmi cégeknek is jó lenne ilyen túrákra elvinni a leendő ügyfeleiket a mostani buszos marketingkirándulások mintájára. Garantált lenne a hatás, még tukmálni sem kellene a termékeket.

Egyébként javaslom felvenni a programba a Sajóládi Erdő (helyének) megtekintését is. Az is elég húzós történet volt. (Aki nem emlékezne rá: az évek alatt falopások által eltűnt az egyébként Natura 2000 területnek számító erdő 80%-a. Ezek után az erdészet gyorsan kivágta a maradék 20%-ot, hogy azt legalább ne lopják el. Na ez utóbbiból botrány lett, az előbbivel persze senki nem foglalkozott.)

nyekk 2008.06.27. 15:33:29

Garison 2008.06.27. 15:26:40 Tőlem megkérdezi-e valaki, hogy hibás vagyok-e a helyzetemért, ha nem tudom a rezsimet fizetni, és híd alá kerülök? Ilyen szempontból miért vagyok kevesebb, én fehér ember, mint a cigók? Nekem csak kötelességem van, nekik meg csak jogaik? Ez az igazi rasszizmus, ez az etnobiznisz: amikor így különböztetsz meg embereket.

Garison 2008.06.27. 15:39:07

Én meg hallottam, hogy van egy ország Európában, amelyik mindig lemarad a többiektől. Volt egy kis előnyük pl. egy diktátor által tönkretett szomszédos országgal szemben, de néhány év alatt hátrányt csináltak belőle...
Király lehet ott élni, ahol az adófizetési morál pocsék, inkább nem a teljes villanyszámlát fizetik(lopják az áramot), inkább vesznek egy plazma tv-t hitelre, amit persze nem bírnak fizetni...
Aggasztó, h ilyen szó elhangozhat,h cigánykérdés...Nem vagyunk eléggé lemaradva?

Garison 2008.06.27. 15:41:48

nyekk te azért nem fizetsz rezsit,mert nem kaptál ugyanannyi esélyt mint társaid, így nincs megfelelő végzettséged,minkád?
Vagy azért, mert egy közepes képességű tanuló voltál,de vmi kau szakmát tanultál 25 éves korodig?Most meg meglepődsz,h dolgozni kell...
Nem mindegy...

the real 2008.06.27. 15:51:50

mutant 2008.06.27. 14:59:59
Úgy értettem,hogy sokkal több piros kell a térképre:)Nem csak a déli régióra...

Hát te tudod, sokak szerint meg nem is kellene egyáltalán :))

bjela szila 2008.06.27. 15:54:51

garison- hol élsz ? neked mindenki tudatlan , nem gondolnál bele , hogy tapasztalataik szólnak belőlük ? többek közt azért maradunk le , mert irdatlan szociális pénzszórásunkkal szemben ők visszafogták az ingyenélést , normálisabb adó és járulékrendszert vezettek be . pont rólad szól a cikk , moralizákó jólétben unatkozó romofil buzijainkat kellene közéjük telepíteni , elsősorban a politikusokat . visítanátok második nap a csótányok közt !

Pötyy 2008.06.27. 15:55:56

Garison:

nagyon szép dolgokat írogatsz, még a könnyem is kibuggyant. Csak azt felejted el, hogy senkit nem érdekel, miért alakult ki ez a helyzet, azzal csak azután lehet foglalkozni ha megoldódott. Ha szerinted rendben van, hogy azokat az embereket akik tudnának dolgozni, de nem akarnak, azok tartsák el, akiknek dolgozniuk kell, ha akarnak ha nem, akkor javaslom keress egy állást.

Morgó Muki 2008.06.27. 15:56:10

Mielőtt minden jogalkalmazót árokba lőttök:
index.hu/politika/belfold/segely8831/
Az, hogy JÁR, azt jelenti, így rendelkezik a törvény. Erről nem a Szabó Máté tehet.

Másrészt. A magyar állam 90 milliárdot költött tavaly álláskeresési támogatásra és 59 milliárdot az állástalanok szociális segélyezésére. Érzitek, ezek nem nagy számok. Pláne, ha tudjátok, hogy korhatár előtti járadékos rokkantnyugdíjra 380 milliárdot. És fogadjunk, a Ti is hallottatok olyan mondatot, a családban, hogy majd rokkanttá nyilvánítatjuk apukát. És ezek a mondatok nem a romáknál hangoznak el.

Harmadrészt. Azon kívül, hogy a cigányok ellepik Magyarországot és akkor már inkább haljanak ki, van valami értelmes megoldási javaslatotok is? Biztos, hogy ha a segélyért dolgozni kell, előrébb leszünk? Meddig lesz lekaszálni való fű a faluban? Lefestendő iskolatanterem? Ki ad pénzt ahhoz, hogy az önkormányzatok a közmunkához eszközt tudjanak adni? Nem állítom, hogy a jelenlegi módszer helyes, de a megoldás nem lehet egy következő sületlenség. Iskolalátogatáshoz kötni a segélyt? Mire lesz jó? Nem inkább teljesítményhez kéne kötni? Ha 2-es az átlag, akkor kicsit több a segély, ha 4-es, akkor sokkal. Talán a munkánál is helyesebb lenne valami ilyesmi. Van rá szándék, hogy az eredményeket mérjék? Hallottt már valaki ilyenről? A monoki önkormányzat gondolkkozott ilyesmin? Nem hallani róla... Megint létrehozunk valamit, de a jobbítására, a tanulságok levonására nem látok akaratot.

Sokkal, sokkal nehezebb kérdés ez annál, mint hogy "Gyurcsány takarodj", meg "Szabó Máté a jó kurva anyádat". Persze ehhez sokkal többet kellene olvasni, gondolkodni és messzebb kéne látni! A roma problémáért mindannyian felelősek vagyunk! Azért is, mert évek alatt sok-sok sületlenséggel akartuk megoldani és félek, megint eggyel több látszat intézkedéshez adunk felhatalmazást!

Tassadar 2008.06.27. 15:59:11


"korhatár előtti járadékos rokkantnyugdíjra 380 milliárdot"
nézd meg meik népcsoport felülreprezentált a rokkantnyugdíjasok között?

bjela szila 2008.06.27. 16:00:28

morgó muki- részigazságaid vannak , de te is élj közöttük , járasd gyermeked közéjük utána dumálj !

Mennyi lesz a nyugdíja? · http://nyugdij.blog.hu/ 2008.06.27. 16:02:26

Akinek sikerült romatelephez közel felnőnie az tudhatja, hogy a legtöbbjük azért utálja a magyarokat és tesz alájuk, mert beléjük nevelik, hogy őket mindenki diszkriminálja... Az így kialakuló viselkedésükkel ez meg kb. önbeteljesítő jóslat lesz.

Volt szerencsém :)

Pötyy 2008.06.27. 16:04:12

Morgó Muki:

Képzeld, amióta felröppent ez a hír, én azóta kb. folyamatosan azon gondolkodom, hogy valóban jó-e és hogyan leehtne megvalósítani. De ez nem az a hely, ahol ki lehet fejteni komoly és megalapozott véleményt. Viszont arra ideális, hogy lemérjük a közgondolkodást, ami egy normális országban legalább olyan súllyal esik latba a törvényalkotásnál, mint a gazdasági következmények.
Az meg, hogy az iskolalátogatáshoz kötött gyermek után járó támogatást megkérdőjelezed, hát hogy is mondjam, egyszerűen érthetetlen. Tod van egy olyan hogy tankötelesség. És nem azt mondják - amit a törvény előírna - hogy ha nem jár a gyerek iskolába, akkor apuka, anyuka megy a börtönbe, gyerek meg állami gondozásba (nem is lenne ez jó), csak azt hogy kevesebb pénzt kapnak, mivel ha nem jár iskolába a gyerek, nem kell pl. tancuccra költeni (merthogy ez a támogatás erről szól).

Morgó Muki 2008.06.27. 16:04:54

Tassadar! Vélemyényem szerint nem fontos, ki ebben a felülreprezentált. Nem érdekel! Nem fontos! Eddig akárkitől megkérdeztem, hogy van-e az ismerőseid, családtagjaid között olyan, akinek a leszázalékoltsága kétséges, az volt a válasz, van. Miután hófehérke vagyok, ilyen közösségben élek, így azt tudom, mondani, hogy ez jellemző a nem romákra is.
(Látom, sikerült a lényeget kiragadni.)

Tassadar 2008.06.27. 16:07:18

Nekik is megvannak a legehetőségeik, hogy tanuljanak pl nálunk a suliba is járt egy nálam jóval gazdagabb cigány srác tök rendbe voltunk vele, mert csak felületesen ismertük, aztán szépen kezdetek előjönni a dolgai pár lopás, kaszinózás, haverok átverése (magyarok akik bíztak benne).Ő nem tanult, megtehette volna, bejuthatott volna egyetemre ahogy jópárunknak sikerült. A tanárok (anyám tanár és elég sok ismerősöm tanár)nem mutatják ki hogy, ellenszenves. Semmien hátrányos megkülönböztetés nem éri őket mégsem tesznek azért hogy elérjenek valamit....persze mindig más a hibás

Garison 2008.06.27. 16:08:50

Amit nem értek, nekem is van állásom,nyilván nem annyit keresek,mint aki segélyből él,hanem kb a kétszeresét(és nem kell öt gyereket eltartanom belőle..)
Ti most komolyan azt irigylitek, aki 100ezret kap,mert van három gyereke, és a kocsmába elissza, vagy gépbe dobálja?
Nekem nem az jut eszembe,h k.va anyját,mert ő linkeskedi egész nap, hanem az,h nem szeretnél ilyen lenni..
Ez ennél sokkal bonyolultabb,minthogy Ti irigyletek jó magyar módra azt a pénzt tőlük. Mit csinál az önkormányzat?Miért nem tesz a gyerekekért?Ne pénzt adjon akkor közvetlenül,hanem legyen ingyen a tanköny,vagy az ebéd...Legyen a gyereknek felzárkozató program vagy mit tom én.Nem vok szociális szakember,de nyilván nem az a megoldás,h fröcsögtök, magatokba meg nem néztek...

Tassadar 2008.06.27. 16:11:15

"ingyen a tanköny,vagy az ebéd"
Ez már rég megvalósult....
Amúgy azért irigylem őket, mert semmi munkáért kapnak nem kevés pénzt.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 16:14:23

Jaj de okos vagy te biztos pátka közepén laksz azért ismered ilyen jól a helyzetett.
Vagy mégsem?
Legalább azt ved észre hogy ennek a kezdeményezésnek semmi köze a cigánysághoz
Legalábbis a kezdeményezök ezt állitják.
Valoszinü a magyar szociologusok nem járnak oda, hiszen pont ez a munkájuk.
Nem lehet, hogy ferge zsuzsa kicsit jobbaan ért a segélyezési rendszerhez mint te?

Morgó Muki 2008.06.27. 16:15:35

Pötyy! Nem azt kérdőjeleztem meg, hogy legyen támogatás. Azt gondolom, hogy pénzt adni kötelességért nem szerencsés. Vagy ha már így akarjuk rávenni, helyesen, hogy iskolába járassa a gyereket, akkor ebből ne a kötelezettség legyen a fontos, mert nem lesz mögötte teljesítmény. Nem fogja érdekelni a családot, hogy a gyerek tanul-e csak az, hogy ott van. Ám ha azt mondom, több pénzt kapsz, ha a gyerek jól tanul, talán a szülőben is lesz karat, hogy noszogassa a kölykét. Persze lehet, naív vagyok! Az első bekezdésseddel meg teljesen egyetértek, ám itt megint csak a naívságomra hivatkozok, amikor itt is kifejtem a vélemyényem. :)
bjela! Mond, hol hibás a logikám! Egyébként nem éltem köztük. Fehérek között nőttem fel. Így a bringámat is fehér gyerek lopta el. Fehér gyerekek vertek meg a téren. Fehér gyerekhorda kergetett végig a téren. Ettől még nem utálom őket! Sajnos így szocializálódtak. A roma ismerősöm középiskolába járt, vagy együtt focizott velem és mellette hajnalban kelt, mert kukásautón dolgozott!
(tudom, szerencsés vagyok.)

Pötyy 2008.06.27. 16:16:28

Garison:

Szó van arról, hogy leehtne a segélyt természetben fizetni, eddig leginkább ez vert ki náluk a biztosítékot, hogy az miylen megalázó már :) Egyébként van ingyentankönyv, meg ingyenétkeztetés program most is, amit ki is használnak az arra rászorulók.

És nem, nem sajnálom tőlük az adómat, azért nem vagyok aanrchista, mert hiszek abban, hogy az állam jól bánik azzal, amit neki adok (bah, én naiv), de...

De azért tartom jó ötletnek a kezdeméynezést, mert ha a jelenlegi típusú rendszr marad életben, azaz megéri mukna helyett segélyen (és lopásból) élni (és ne mondd, hogy nem éri meg, mert akkor nem csinálnák), akkor előfordulhat, hogy egyszer csak azt veszed észre, hogy azok vannak kisebbségben, akik nem csak azért dolgoznak, mert muszáj, hanem mert az erkölcsük is azt diktálja. Ezt viszont nem szeretném megélni.

bjela szila 2008.06.27. 16:18:01

morgó muki ! érzem , hogy jót akarsz , jó ember vagy , de pont ezzel teszel rosszet .
ez a csoport büntudat nélkül rabolja ki erőszakolja meg gyereked , édesanyádat . úgy hazudnak , hogy már észre sem veszik , nulla önkontroll , erkölcsiség . ha tovább hagyjuk unokáinkat lehetetlen helyzetbe hozzuk . munkahelyi balesetben 120-as frontális karambolban rokkantam le de facto . de jure 3990 ft baleseti járadékot kapok . vicsorogva a kíntól dolgozok , havi 300 e adót , járulékot fizetek be . nehogy már ne lehessen véleményem kinek szórják szét ...született baloldali antikizsákmányoló antikapitalistából a cigó zsidó kérdésben tapasztalataim vérnácit csinálnak belőlem !

Pötyy 2008.06.27. 16:18:55

Muki:

Pénzt adni teljesítményért, meg még rosszab, hiszen senki nem tehet arról milyen képességekkel születik. Az egyetemi ösztöndíjrendszerrel sem értek egyet, mielőtt megkérdezed, pedig én mindig sokat kaptam :)

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 16:19:48

Azt tudjátok, hogy 92 környékén ez a rendszer már megbukot?
És azt, hogy jelenleg szabolcsban még a kötelezöen kiirandó közmunkákat se tudják kiadni pénzhiány miatt.

Pötyy 2008.06.27. 16:23:55

w. m. h.:

És azt tudod, hogy a jelenlegi rendszer 2008-ban megbukott?
Lehet fikázni az újat azzal, hogy így sem lesz jó, de ha azt mondod, hogy inkább maradjon minden a jelenlegiben, akkor kiröhöglek.

bjela szila 2008.06.27. 16:27:42

weisz manfréd- autópályaépítés , küzutak felújítása , stb. persze , hogy nincs rá pénz , ezek a legjobb mutyizás alapok pártsemlegesen minden kormánynak , egy aláírás-egy millárd . de a szándék és minimális szervezés megoldaná , ha lenne . new deal , hitler autópályaprogramja pld. utóbbiban sok kis weiszmanfréd csákányozott .

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 16:29:54

pöty ne röhögj ki mert igazad van.
Rosz a rendszer, de ez egy rendszer, amiben az egész szociális elátórendszert értem.
Ha ezt a dolgot megcsinálják akor egy idegen testet helyeznek ennek a rendszernek a közép pontjába
Ez egyrészt azért baj mert a rendszer többi része is széthulik, másrészt pedig azért mert nem müködőképes az új elem se.
íigen itt változtatni kéne de, nem egyik piulanatról a másikra, csak nézd meg azt mit kapot a fidesz az mszp nyugdíjbefagyasztós kamuja után minusz félmillio nagyi.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 16:33:55

szándék? Minimális szervezés?
Hát a new deal és a hitler féle program (a másik is)
Nem egy év alatt jöt létre, szándék pedig lenne, csak nem társadalmi szolidaritás alapu, ami pedig ennek az országnak kéne, nem csak önzö alapon( én dolgozok ő nem, ő mért kap pénzt? stb).

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.06.27. 16:34:45

Jaja, már írtam, de nem az a baj, hogy nem látják a problémát, hanem, hogy leszarják/ illetve számít nekik az a sok szavazó, akit sörér' lehet megvenni.

Én is összesűríteném mondandómat annyiban, hogy:

SZABÓ MÁTÉ A JÓ KURVA ANYÁDAT!

zolcsy05 2008.06.27. 16:34:58

a cigányok egyáltalán be akarnak illeszkedni a társadalomba ez a kérdés szerintem nem kár a gőzért bayer megmondta az igazságot a mélymagyar című műsorban az echo tv-n érdemes megnézni és utána beszélni a rasszizmusról a köcsög ombudsman meg menjen a picsába!!!!!!!!!!!!!!!

Morgó Muki 2008.06.27. 16:35:37

bjela! Értem, amit mondasz. Egyet is értek egészen a nácizásig. Ezek az emberek nem születetten gonoszak, hanem ezt látják otthon. Te meg én azt láttuk, hogy dolgoznak a szüleink. Azt láttuk, hogy köszönünk és megköszönünk. Nekünk ez a természetes. Ha felnő egy generáció a roma telepeken anélkül, hogy látott volna bárkit dolgozni, akkor neki ez lesz a norma. Ám a megváltoztásához nem elég a demagógia. Jelesül, dolgozzon a segélyért! Dolgozzon, de igyekezzünk normális munkát is adni. Azzal, hogy látszat munkáért és teljesítményért adunk pénzt még nem illesztem vissza a társadalomba, a munkaerőpiacra. Ráadásul nem azt fogja érezni, hogy ha dolgozom, jobb. Azt mondja, megyek kapálni a segélyért. Szerintem ez óriási különbség.
Pötyy! Az egyetemi ösztöndíjban egyetértek, de nem a képességek hiánya, hanem a már emlegetett szocializáció miatt. Én meg Te tudtunk tanulni apuval meg anyuval, mert ők nem voltak analfabéták, de hova jutottunk volna, ha nincs ilyen hátszelünk? Talán még a különórákra is jutott pénz, meg akarat. Elszegényedett, roma falvakban erre sem tudás, sem lehetőség nincs. Ám tételezzük fel, hogy van napközi. Ahol helyettesítheti aput, meg anyut a napközis tanító néni, hogy Pistike megtudja írni a leckéjét. A napközi nem kötelező, de ha ott nem csinálja meg a házit, akkor jó eséllyel otthon sem fogja, így csak kettesre vagy még úgysem fog teljesíteni. Ha meg rosszul tanul, kevesebb a segély. Tehát apuka meg anyuka szíjat hasít a hátából, ha nem jár napközibe és nem lesz hármas tanuló. Persze, lehet, ez a rendszer sem működne, de elsőre - nekem - logikusnak tűnik.

zolcsy05 2008.06.27. 16:39:06

Az ombudsman is koheró hát nem furcsa??????????

Vöcsk 2008.06.27. 16:41:03

Morgó Muki, van bőven közmunka keretében elvégezhető feladat, minden úszik a szemétben, mindent ellep a parlagfű. Senki nem várja el, hogy napi 8 órában nyomják a segélyezettek a közmunkát, a lényeg, hogy rendszeresen. Lássák a gyerekek otthon, hogy a szülők elmennek minden nap dolgozni, és ez a normális nem az, hogy felkelek, nem csinálok semmit, csak havi 1x elmegyek postára a segélyért. Ráadásul emberi tartást kap aki dolgozik, hisz a közért tesz, és ezért pénzt kap. Rádásul ha ő ültette a főutcán a virágokat, meg ő szedte össze a szemetet, akkor pofán vágja a gyerekét, ha szemetelni mer, vagy kitapossa a virágokat.

szamarhegy 2008.06.27. 16:41:56

A cigánykérdés már régen nem cigánykérdés, a demográfiai része igen, de a segélyre és alkalmi munkára épített huzamosabb életmód egyáltalán nem csak cigány kérdés.
A segélyezésről Csányi Vilmos írt egy kiváló elemzést: www.nol.hu/cikk/491300

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 16:42:13

Muki második rész korekt
Az elsővel az a baj, hogy a 70-es években kb ugyananyi cigány férfi dolgozot mint nem cigány, teljes fogllakoztatást nem számitva (87 ill84).
Ez egy rendszerváltás utáni folyamat ami nem a cigányokra, hanem a lemaradot térség lakóira jellemző.
A bajok ott kezdödtek, hogy két különbőző kulturális alapokra épitkező csoport(most nem a munka bünözési kulturára gondolok9 szembekerült egymással ezeken a helyeken, és egyre rosszab válaszokat adnak a konfliktusokra.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 16:44:03

Vöcsk, akkor azt magyarázd el mért kétszer akora a közmunkára jelentkezők száma borsodban mint a közmunka?

bjela szila 2008.06.27. 16:44:55

muki- köszönöm értelmes gondolataidat , sok mindenben egyet értünk . valahogy ki kell húzni a többgenerációs nem dolgozik , lopni ülni rabolni megy apőanyu képből őket . itt a szakadék , mert kényszer nélkül ez nem megy már . amúgy vigyázz , mert én megtapasztaltam már , hogy attitüdjük része az erőszak , gátlástalanság , jellemtelenség . nem kíváném nektek a hasonló élményeket ...

DArchAngel 2008.06.27. 16:45:48

Garison, az önkormányzat szintén a vacak rendszer miatt nem tud semmit sem tenni a gyerekért, a rendszer miatt, ami hagyja, hogy az apja verje az anyját és eligya a segély. Ezért kellenne változtatni a segélyezés rendszerén, de valahogy semmi sem változik régóta. A gyereket nem járatját az iskolába, mert ugyanazt a pénzt kapják érte ha jár, ha nem. Akkor inkább maradjon otthon segíteni, csináljon, amit akar, vagy kiküldik kicsit koldulni, lopni, úgy még több pénzt hoz a konyhára.
Nekem is az jut eszembe az ilyen céltalan, ingyenélő, kiégett emberekről, hogy nem szeretnék úgy élni, mint ők.
De ők sem szeretnének úgy élni, mint én, különben két kézzel kapnának a munka, a társadalmi megbecsülés után.
Rendben, nem muszáj úgy élni, mint ahogy Európában elvárható lenne, de akkor nem kellene európai szintű segélyekért verni az asztalt.
Ja, és a segélyt persze pénzben követelik. Persze, ha másban adod, azt is pénzzé teszik, legfeljebb rosszabb hatékonysággal, és még több lesz az alvilág haszna.
A probléma az, hogy rohadtul megszokták már a semmittevést és a rengeteg kötelesség nélküli jogot, a pozitív diszkriminációt.
A dolgozó vagy legalábbis becsületesebb többségnél viszont már kezd nagyon tele lenni és borulni a bili, mert már nem bírják a megemelt adóterheket, amiket símán lehetne csökkenteni, ha az ingyenélő (de annál hangos és népesebb) szavazógép-bázis kevesebbet kapna. Nem bírják, hogy bármennyit kapnak az ingyenélők, semmi sem elég nekik és egyszerűen nem becsülik meg.

szamarhegy 2008.06.27. 16:47:14

zolcsy05, Nem egyáltalán nem, sőt tudatosan választottak kisebbségit, rémlik, hogy korábban német származású kisebbségi ombudsman volt kinevezve. A kisebbség problémáit képviselik a többség felé, miért ártana, ha személyes elkötelezettségük, érintettségük is van.

Pötyy 2008.06.27. 16:47:43

Muki:

Logikus, hogy a gyerek hátából szíjat hasítnak? Most akkor milyen balos vagy te? :)
Én speciel nem tartom jó ötletnek, de vitára mindenképp érdemes.
A normához meg annyit, hogy akkor el kéne dönteni végre, szeretnénk-e azt, hogy ez legyen a norma? Ha igen, akkor nem szóltam semmit, holnaptól én is lopok és lumpolok, de akkor ne jöjjön nekem senki azzal, hogy így Európa, meg úgy Európa. Ha meg nem szeretnénk, akkor ez az intézkedés pont arra jó, hogy megváltoztass a normát, hiszen a gyerek azt látja, hogy apja dolgozik, és pénzt kap érte.

A munkáért segély helyett, ha úyg fogalmazak, hogy:

"Szociális juttatásként az állam a rászorulóknak munkahelyet biztosít"

akkor is jönni fog az ombdusmann, hogy a nem dolgozás mindekinek akotmányos joga?

Vöcsk 2008.06.27. 16:49:18

"Állítólag kb. 900000 cigus él ma kishazánkban. Most jön egy elképesztő statisztika! Jelenleg minden 8 éven alatti gyermek 40 %-a roma!!! "

Georg48 ezt honnan szedted? Szar a helyzet de nem ennyire.
infó itt:www.mtaki.hu/docs/kemeny_janky_lengyel_moi_ciganysag/06_moi_ciganysag_attekintes.pdf

Ebből az derül ki, hogy kb. 600.000-en voltak 2003-ban, és évente 15-20.000 cigány gyerekek születik, ami az össz születések 20%-a. Mondjuk ez is elég ijesztő, meg az is, hogy 110 év alatt megtízszereződtek. :(

Morgó Muki 2008.06.27. 16:49:50

Vöcsk! Sajnálom, de nem voltam Monokon. Nem tudom, hányan lakhatnak ott, mekkora a település. Szerinted hány embernak tudnak adni olyan munkát, amit Te felsoroltál? Gyanítom, nem annyinak, ahánynak most segélyt adnak. De tudod mit? Tudjanak annyinak adni. De honnan lesz rá pénz? Ki fogja állni a kerístés festésből a festéket meg az ecsetet? Nem az ellen vagyok, hogy dolgozzanak. Nem látom rá a forrást! Te is tudod, minden önkormányzat sír, hogy nincs pénze. De a most bekiabált módszer is pénzt igényel!
Az meg hogy szedjenek szemetet... Akiket most szemetet szedni küldesz, keveset szemetel, mert nem tud fogyasztani sem. Kis túlzással azt is mondhatnám, amit a gazdag szétdobál azt szedje össze a szegény! Ennek vajon milyen üzenete van?

more 2008.06.27. 16:50:02

miert csak most kezdunk el errol nyiltan beszelni, amikor mar eg a haz???csodalkozom h a magyar "tarsadalom" egyre nagyobb reszenek kezd felnyilni a szeme, mig par evvel ezelott amikor pl en ugyanezeket mondtam, meg a barataim is lerasszistaztak.

., (törölt) 2008.06.27. 16:51:24

Ne feledjétek! A szociológus, két dolgot utál nagyom. A rasszizmust, és a cigányokat

Morgó Muki 2008.06.27. 16:55:30

weisz manfréd huba! Valahol félreérthetően fogalmaztam, ha úgy érzed, szerintem ez roma kérdés. A fogalmazás úgy pontos, ahogy Te mondtad. Megpróbálok elmaradott térségek és hátrányos helyzetűek helyett romákat írni, mert a kommentek között úgy látom, a legtöbbeknek ez a ketőő ugyanaz, bár én sem gondolom.
Pötyy: Nem vagyok balos! Legalábbis nem olyan, amilyen az itteni bal. Magam nem is szeretném verni a gyermekem, mert nem értek vele egyet, de a közérthetőség és a hatás miatt még írhatok ilyesmit. :)

Pötyy 2008.06.27. 16:57:54

Muki:

Nyilván a szó nemes értelmében gondoltam, nem pártpreferencia alapján (t.i. a balost)
De mi a véleményed a
"Szociális juttatásként munkát biztosítunk a rászorulóknak" programról?
Elméleti síkon, a források megteremtése más kérdés. (speciel szerintem ez jóval fontosabb lenne, mint az autópályaépítés, és 20-30 km-árából finanszírozni lehetne jópár évig)

Calogero 2008.06.27. 17:02:51

Ma tárgyaltak gyurcsányék a segélyezési rendszerről és bejelentette,h kidolgozták a megoldást,mindent úgyhagynak,ahogy volt munkasegély téren,de aki akar és tud,az dolgozhat félévente 120 napot,a családi pótlékhoz egyáltalán nem nyúlnak! Bravó fefe,megint sikerült ráérezned mit akarunk.. Persze azt azért hozzátenném a Fidesz is nagyon csendben van..

szamarhegy 2008.06.27. 17:02:51

DArchAngel,
Nemcsak megszokásról van szó, ha egy roma/vagy szegény gyerek nem lát másfajta életstratégiát, mintát egy másfajta életre, akkor nem lehet tőle sok mindent várni. Egy 'fehér' középosztálybeli életét elképesztő méretű szakadék választja el egy borsodi roma életétől. A 'magyarok' nagy része készen kap egy élet mintát, végigvezeti a család, a rokonság a kitaposott úton, ha nem túl motivált és okos, akkor is lesz belőle szakmunkás, vagy valami irodai asszisztens. Egy roma gyerek kezét a segélyes élet felé húzzák, csak néhány százalékuk képes elkerülni, hogy ne másolja le ezt ugyanazt az életet. Elképesztő volt számomra, amikor a 16 éves 2. gyerekét váró gyereklány azt nyilatkozta (16 évesen!) , hogy reméli a gyerekeinek már jobb élete lesz, basszus még alig kezdte el, már le is zárta magában...A megoldás szerintem, hogy kemény állami keretek között, már óvodás koruktól ki kell emelni őket az otthoni életből és extra energiával kell rájuk odafigyelni, amíg nem lesznek munkaképesek, mindenféle értelemben.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 17:04:06

pöty az a baj, hogy a ketönek semmi köze nincs egymáshoz, a szociális jutatás pont azért jár mert nem tudsz dolgozni.
Azért vicc ez a felvetés mert Magyarországon nem magas a munkanélküliség, magyarországon az inaktívak száma magas több mint 50%-ék, ne mondjátok nekem, hogy ennyi munkaképtelen van ebben az országban.
Innen kéne kiszürni a csalokat
meg az adónem fizetöket
érdekes modon a monoki polgármeter nem erről beszél

Morgó Muki 2008.06.27. 17:04:22

Pötyy! Ez egy helyes megoldás lenne. Csak legyen eleje, meg vége! Igyekezzünk tisztességes munkát adni, amit ha elvégez és rutint szerez akkor a magánszférában is tudjon érvényesülni. Ne csináljunk rézfaszú bagoly gyárat, mert az nem jó semmire. Ne fonassunk közmunkában kosarat, mert arra nincs igény! Legyen arra is akarat, hogy mérjük az eredményeket. Az nem eredmény, hogy látszólag mindenki dolgozik, de 1-2 éven belül nem nő a magánszférában dolgozók száma és 5-10 éven belül nem mérhető a roma lakosság iskolai végzettsége! Ne termeljük szociális alapon újra a munkanélküliséget!

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.06.27. 17:04:42

Garison 2008.06.27. 16:08:50

Így is ingyen van csak szólok...Úristen mekkora homályban élsz!

more 2008.06.27. 17:05:42

hat morgo m, te tenyleg nem ebben a vilagban elsz...nemhinnem, h a kozmunka kizarolag telepulesszepitesbol all, van meg eleg sok olyan terulet, ami lehet h penzt is hoz egy falunak/varosnak es nem csak lepusztulast azok altal, akik nem is dolgoznak es meg eloskodnek is.
Inkabb ebbe fektessen be egy onkormanyzat mint a feneketlen kalapba h kolomparek babaprojectjeit megfinanszirozza

Morgó Muki 2008.06.27. 17:07:20

szamarhegy! Jó a logikád! Most lapozd át az első 15 kommentet és próbáld elképzelni, ahogy bármely párt, bármely politikusa kiáll ezekkel a gondolatokkal... :) :(

Morgó Muki 2008.06.27. 17:09:30

more! Nem azt állítom, hogy nálam az igazság, de mondj példát arra, ami pénzt hoz a falunak.

Pötyy 2008.06.27. 17:12:30

Huba:

Öööö, akkor itt most nem arról beszélgetünk, hogy akik tudnak dolgozni, azok csak úgy kapjanak segélyt, ha dolgoznak? Félreértettem volna valamit?

Igazad van. És? Azért mert mást IS tenni kellene, inkább ne csináljunk semmit?

Calwer 2008.06.27. 17:13:14

Halkan jegyezzük meg, hogy a segélyezési rendszer kérdése nem csupán a romákat érinti.
Ahogy azt is jegyezzük meg, hogy nem minden roma ingyenélő, még akkor sem, ha esetleg nincs munkája.

Azt pedig megintcsak tegyük hozzá, hogy ez itt egy kapitalizmus, márpedig kapitalizmusban mindig lesznek olyanok, akiknek nem jut munka. Nekik kötelességünk segélyt adni.

Akinek tudunk munkát adni, annak meg munkát kell adni, munkabérért, nem segélyt és nem is olyan segélyt, ami csak kényszermunkáért jár. És ha a munkát nem fogadja el, akkor meg persze segélyre se legyen jogosult. És tessék kapaszkodni: ez a mai szabályozás, íme: www.afsz.hu/engine.aspx?page=allaskeresoknek_egyeb_munkanelkuliek_reszere_nyujt

Hogy akkor miről szól a monoki modell?

Arról, hogy az önkormányzatnak büdös rendes munkaként, rendes, tisztességes munkabérért meghirdetni/megszervezni a közmunkát, inkább a segélyre szoruló, alulképzett és sok esetben bizony diszkriminált emberek kényszerű helyzetét használnák ki arra, hogy az önkormányzat számára nulla forintért dolgoztassa őket. Ez elfogadhatatlan.

A munkát nem lehet arra használni, hogy olyanokat büntessünk vele, akik nem föltétlen tehetnek arról (és bizonyosan nem kizárólag!), hogy kiszorultak a munkaerőpiacról.

A munkát rendes munkaként, rendes munkabérért kell felajánlani. Úgy nem megaláz és büntet, hanem tartást ad.

Pötyy 2008.06.27. 17:15:34

Muki:

Jó, amit mondasz, de szerintem a rézfaszú bagolygyár is jobb lenne, mint a mostani helyzet. Nem ezen emberek pillanatnyi termelőképességének kiesése okozza a problémát, hanem az, hogy az sosem változik meg. Márpedig bármilyen munka, ami megváltoztatja a szemléletet, segíthet ezen.

more 2008.06.27. 17:16:46

akkor egy eletkozeli pelda a cigany 'fiatalsag' tanulashoz es munkahoz valo hozzaallasarol, es most nem rasszista frocsoges kovetkezik:
3evvel ezelott egy kistersegi kutatas alkalmaval elmaradott es kevesbe elmaradott telepulesekben interjuztunk iskolakban pedagogusokat, es hat a ciganykerdes eleg eroteljesen elojott. egy dolog volt szinte mindenhol ugyanaz: egyreszt amit szamarhegy mondasz, h hozza vannak szoktatva az ingeyneleshez, masreszt pedig a kivalo mediamintak, akik azt sugalljak, h itt neked nem kell dolgozni, eleg ha ugy nyomod mint a sztarok: majka, meg a tobbi tirpak, akik bekerultek egy nyomorek valosagsoba es milliomosok lettek. es ebbol nem az a tanulsag nekik, h ok is sztarok akarnak lenni, hanem h zero vegzettseggel, zero munkaval is meg lehet gazdagodni, es "nekem a tanarno ne magyarazzon, mert az XY is azt nyilatkozta, h nem vegeztem meg el az altalanost se, oszt megis milliomos". szoval ne hanyagoljuk el a media szerepet se, es ez nem csak a ciganygyerekekre volnatkozik, eleg ha a tanarveresekre gondolunk

Pötyy 2008.06.27. 17:18:44

Calwer:

nagyjából egyetértek, de nem lehet helyből fellépni az első emeletre...
Viszont az nem igaz, hogy nem tudnánk nekik munkát adni, csak az üzleti szektor nem tudna (mert neki a pénz fontosabb mint az ember). Van egy ilyen dögnagy valami, amit államnak hívnak, és ez lenne a feladata.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 17:21:24

Nézzétek, a helyzet jóformán menthetelen, AZONNALI gyógyír nincs!

Mert ezek az emberek, ha akarnának sem tudnának dolgozni,. Egyszerűen a legelemibb dolgokat sem tudják megcsinálni.

DE!

Arra van esély, hogy LEGALÁBB a gyerekeiket megmentsük. Mert ha a gyerek végigjárja becsülettel az étalánost meg a szakmunkést/szakközepet, akkor van esélye, hogy NORMÁLIS életet kezdjen egy rendes állással.
De ezt csak úgy érjük el, h a szülőket
RÁKÉNYSZERÍTJÜK hogy járassa a gyereket suliba.

Hogy tudod kényszerítnei őket? Csak a pénzzel, más nem érdekli őket.

Egyszerűn MUSZÁLY hogy szocializálódjanak ezek a gyerekek és ragadjon rájuk kultura, művelzság.

Hány roma autóbuszvezetőt láttatok? Vagy kamionsofőrt? Kalauzt? Pedig ezekhez nem kell szaktudás ... de még azt a szintet sem érik el, hogy egy KRESZ vizsgát letegyenek, mert nem tudnak írni-olvasni!


ÍTJÜK

more 2008.06.27. 17:26:15

morgo olyanrol meg nem hallottal, az onkormanyzat cegekkel kot szerzodest es mint egy munkakozvetito, kikozvetiti a melost (amit pl a munkaugyi kozpontok csinalnak, csak nem ilyen oszoci formaban, hanem kisse update-elve), nem csak kamumunkat lehet adni embereknek es foleg nem fakultativ alapon, az fika, senki nem fog dolgozni. A masik kerdes: meddig lehet magyarorszagon munkanelkuli segelyen "tengodni"?? miert is nem lehet bevezetni ami angliaban es a tobbi gondolkodasra kepes orszagban van, h 1 max 2 evig jar a segely, utana kalap. persze lehet mondani, h mert nyugaton van melo, de azert a munkaugyisek mindenhol arrol panaszkodnak, h ez a melo se jo nekik, az se, akkor meg mirol dumalunk???

Pötyy 2008.06.27. 17:26:52

de rákényszeríteni senkit nem lehet, ezt te is tudod (ha meg nem ezt gondolod náci vagy :))

Nem, nem muszáj, hogy szocializálódjanak. Felőlem ellehetnek magukban, ha akarnak. Csak akkor muszáj, ha ehhez az országhoz akarnak tartozni (segélyt akarnak kapni).

mutant · http://universal.blog.hu 2008.06.27. 17:26:59

"És hány ilyen 30 fölötti, jólétet hajhászó gyermektelen házaspár, elkényeztetett szingli csaj, önző és lusta fiúismerősöm van még. És ami a lényeg: ők tudják a leggyászosabb arccal előadni: bizony, a magyar fogy, a cigány meg szaporodik."
Teljesen egyetértek!Néha teljesen ledöbbenek,mik vannak.Nálunk vidéken amúgy az a szokás,hogy 8. után nyáron elmennek a gyerekek dolgozni,hogy meg tudják becsülni a munkát és a pénzt is.Én is válogattam anno gyümölcsöt,és jó buli volt!Ugyanakkor megértettem,hogy mivel faterom egyedül nevelt minket(anyum 15 meghalt),mennyire nem könnyű előteremteni 4 gyerekre a pénzt.És mégis: egyszer haveromnál Xboxoztam-vagy hogy írják-,de egyszerűen felesleges dolognak tartom. Most meg: huszonévesen vannak nők,akik még egy zacskóslevest sem tudnak megcsinálni(10 éve tudok és szeretek is főzni)!!Középsuliban is volt egy oszttársam,aki megkérdezte,hogy miért nem tudja megcsinálni.Én meg mondtam neki,hogy nem a mikróba kell...pfff...és azt mondta,ő csak olyat csinál,amit abban kell,mert a műkörmei megsérülhetnek:O Akinek van pénze,az vagy nem akar gyereket vagy csak max. 2 vállal. Az egyik ismerősöm bnője azt mondta azért nem szül gyereket,mert fáj!Meg aztán mit kezdene vele.Jó csaj,nem értettem,miért van évek óta egyedül-aztán amikor megszólalt megértettem:D:D:DAz APEH-nál dolgozik egyébként.:)Mi 11-en vagyunk testvérek (édestestvérek csak 4-en és az egyik nővérem örökbefogadott)és kiskoromban szegények voltunk-mert ugye a magyarnak nem jár segíly a gyerek után-,de mégis sok szép élményem van,amit semmilyen x-boxszal nem szerezhet az ember!

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 17:32:21

Pöty akkor igen ha a monoki ügyről beszélünk mert ott nincs diferencia aközött, hogy valaki akar-e dolgozni vagy sem.
jaj de jó, hogy ilyet irhatok zéro rasszista vagy
mivel az utolsó mondatodból látszik, hogy végig a cigókról beszélsz
"Egyszerűn MUSZÁLY hogy szocializálódjanak ezek a gyerekek és ragadjon rájuk kultura, művelzsá"
tehát a cigány szocializáció kultura, müveltség nem létezik
"Csak a pénzzel, más nem érdekli őket."
végülis, persze utána mit kezdenek a pénzel?
Gyüjtik elrakják befektetnek? ja nem:
"Hány roma autóbuszvezetőt láttatok? Vagy kamionsofőrt? Kalauzt? Pedig ezekhez nem kell szaktudás ... de még azt a szintet sem érik el, hogy egy KRESZ vizsgát letegyenek, mert nem tudnak írni-olvasni!"
Kaluzt autóbuszvezetöt elég sokat, kamionosokat nem nézek.
Mi van te nem jársz vidékre vonattal busszal, vagy lehet, hogy csak egy kép van a fejedben a romákról és aki rendes állásban dolgozik az már bele se fér

more 2008.06.27. 17:35:24

hat igen, furcsa lett az agya a 20on eveseknek, rankdolt a nagy nyugati divatlifestyle amibol kizarolag a szarsagokat tudtuk atvenni. raadasul egy a szoci altal elertekteleniett, minden moralis alap nelkuli vilagra telepitettek ra...csoda h ez lett az eredmenye??? sex and the city feeling 100ezerbol a pesti lanyok koreben? akik azokhoz akarnak hasonliatni akik ezt telleg megengedhetik magunkak( a joheleyenjoidoben ottlevo apukak kislanyaihoz)

szamarhegy 2008.06.27. 17:36:03

Morgó Muki, Nem. Kiábrándító (jövőképemet Mo.-ot illetően aláásó) felismerés, hogy Ezek semmit sem tesznek anélkül, hogy az újraválasztásukra ne gondolnának, az újraválasztást pedig már most is az 'eltartottak' döntik el. Nagyra tartom a monoki polgármestert, aki indulatok nélkül, viszont a (igaz csak lokális szinten) problémára pontosan rávilágítva kezdeményezett és remélem, hogy elsöprő erejű népszavazás lesz ez ügyben és nem lehet megkerülni a feltételekhez kötött segélyezést. Egyébként én kifognám a szelet a vitorlából ,megfelezném a segélyt, az egyik fele alapból menne, a másik csak kemény feltélekkel, és így nem lehetne EU-s kifogás sem ellene. A Csányi féle mexikói példa nagyon érdekes, ott a segélyt még az iskolai eredmények a rossz v. jó jegyek is befolyásolják, így a család érdekelt a gyerek jó tanulási körülményeinek biztosításában.

more 2008.06.27. 17:41:12

ahhha, es vajon mi lesz azokkal a hirekkel, h a ciganyok is szervezkednek a magyarok ellen, meg a magyarok is a ciganyok ellen (lsd magyar garda). errol mi az allaspont?

perint 2008.06.27. 17:47:05

A cégemen keresztül 50-100 cigánynak adok munkát folyamatosan,nem egyszerű rávenni őket,de egyébként jó munkások.A fizetést úgy számolják,hogy bér-segély,pl.80 netto-30 segély,akkor szerinte 50-ért dolgozik,annyiért meg nem jön el a többség.Erre az elmebeteg rendszer tanította őket kormányoktól függetlenül.Gyűlölni lehet a cigányokat,de vagy elköltözünk vagy programok helyett valóban teszünk valamit(más reális lehetőség nincs).Például:az állami vállalatoknál fellépő munkaerőigényt(MÁV,Közútkezelő,Autópályakezelő,
Erdészetek)közhasznú cégeken keresztül velük elvégeztetni.

szamarhegy 2008.06.27. 17:51:36

A segélyezési rendszer problémája túlmutat önmagán, a magyar társadalom, gazdaság legfontosabb kérdésről szól, az újraelosztás megközelítéséről, logikájáról:

1. A bevételekből lehet a szociális kiadásokat finanszírozni, ezért a kiadások mértékét és elosztását, feltételrendszerét a jövőbeni bevételek előteremtésének érdekében kell alárendelni.

2. A szociális rendszer kiadásaihoz kell alakítani az elvonásokat, az elvonások mértékét a szociális rendszer rövid, középtávú finanszírozási igényeihez kell igazítani.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.27. 17:55:37

perint jól értem, hogy ők feketeminkások?
ha nem miért vonjátok le a segélyt?
a többiben igazad van, és remélem durva modon szétoltasz és megalázól mertr hülyeség a két kérdésem.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 17:56:26

weisz manfréd huba

"Egyszerűn MUSZÁLY hogy szocializálódjanak ezek a gyerekek és ragadjon rájuk kultura, művelzsá"
tehát a cigány szocializáció kultura, müveltség nem létezik

Miért létezik? Micsoda? Hogy maradj otthon és szüld a gyerekeket?

"Csak a pénzzel, más nem érdekli őket."
végülis, persze utána mit kezdenek a pénzel?

Nem jár a gyerek suliba, Összejöna 150 óra igazoltlan hiányzás. Az iskola jeleneti a jegyzőnek, aki ír egy levelet a szülőknek? Tényleg ez a ráható erő, hogy járassák a gyereket a suilba? Ezt a gyenge próbálkozást még én is kiröhögöm...


Kaluzt autóbuszvezetöt elég sokat, kamionosokat nem nézek.
Mi van te nem jársz vidékre vonattal busszal, vagy lehet, hogy csak egy kép van a fejedben a romákról és aki rendes állásban dolgozik az már bele se fér"

Arra céloztam, ha legalább az érettségijük meglenne, egy csomó állás kinyílna előttük ...és akkor nem azon síránkoznának, hogy nem kap munkát. Persze, 6-8 osztályt végezve mégis milyen állást akar? Irodavezetőit?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 17:57:47

perint

"A fizetést úgy számolják,hogy bér-segély,pl.80 netto-30 segély,akkor szerinte 50-ért dolgozik,annyiért meg nem jön el a többség"

Ezt nem értem ... a 80 nettó több mint a segély, nem ?

bög 2008.06.27. 17:57:48

nem perrit vonja le, hanem a cigányok számolnak így. 30-at megkapna a semmiért is, 80-at munkáért kap, tehát ő a különbségért, 50-ért dolgozik.

Csillagszemű Juhász 2008.06.27. 17:58:55

A néhány romavédő, rasszistázó gyökértől kettő dolgot kérdeznék, és kérem rá a választ sürgősen! Ezt még sose kérdezte meg senki egyik cigánybuzi etnobizniszes faszkalaptól se.
1, ha olyan szemét rasszista ez az ország, hogy valakit csupán cigánysága miatt utál, hogy a picsába lehet az, hogy ez a Caramel gyerek Megasztárt nyert, a másikban meg 2 cigó volt az első háromban? A kirekesztett putri cigányok szavaztak rájuk? Ők veszik a cd-ket 3-4 ezerért?
2, A cigányokat a világon mindenhol utálják, lenézik megvetik. MIÉRT? Az egész világ hülye, vagy tényleg tehetnek róla a cigók is?
A cigányság amúgy már nem emberfajta, hanem életvitel. Nekem a mocskos, ingyenélő, utcán köpködő melegítős bunkó ugyanolyan cigány hiába fehér a bőre!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 18:00:27

szamarhegy

Na, pont ezt akartam írni.

Nem a szociális kiadásokat kell előbb összeírni és utána AHHOZ összeszedni az adót, hanem fordítva.

Amennyi adót befolyik, abból annyit költünk szociális támogatásra. Ha nincs több, akkor nincs több. De nem zsákmányolom ki az embereket adóemelésekkel ...

Még minidg nem hiszem el, hogy annyit költünk szociális ellátásra mint Svédország ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 18:02:09

bög

Vazze, ekkor kitekert gondolkozást ...50-ért dolgozok .. az eszem megáll!!!


Ezért jó ilyenekről írni, mert ilyen dolgok kiderülnek ...

cheerleader 2008.06.27. 18:09:58

jó a blog.. jók a témák.. buziktól kezdve a cigányokig valahogy meg tudjátok fogni azt a részét amivel egyetértek...

nem akarok arra kelni egy nap hogy kisebbség vagyok a saját hazámban... pedig már csak pár év választ el tőle..

cheerleader 2008.06.27. 18:11:10

Ja még még valami: akik szerint a MAGYAROk CIGÁNYGYŰLÖLŐK CSAK az nézze meg a Blöff című filmet.

Szórakoztató lesz és tán tanulságos is.

szamarhegy 2008.06.27. 18:13:27

zero

30-at alapból megkapok, mellette feketén, egy kis alkalmi munkával még 30-40-et (kőmüves mellett segédmunka kb. 500-1000/óra) is megkereshetek, úgyhogy ez a mellékes 5-10 munkanap alatt megvan és a többi szabad.
Ha állásba megyek akkor ugye 168 óra vagy több 80 e.-ért, végül is logikus, ők csak logikusan döntenek. (lásd Csányi Vilmos írása)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 18:18:55

cheerleader 2008.06.27. 18:09:58

jó a blog.. jók a témák.. buziktól kezdve a cigányokig valahogy meg tudjátok fogni azt a részét amivel egyetértek

Talán azért van, mert nem valami vájtszemű faszkalapok vagyunk, hanem ugyanolyan itt élő-dolgozó emberek mit te (ti) ....

Horizont 2008.06.27. 18:24:20

Magvas idézet Csillagszemű Juhásztól!

"romavédő, rasszistázó gyökértől
cigánybuzi etnobizniszes faszkalaptól"

Kedves Csillagszemű Juhász!
Nehéz elfogadnod hogy másnak esetleg árnyaltabban fogalmazódik meg ez az átkozott cigánykérdésre adandó válasz???
Semmivel sem vagy különb mint a másik sötét oldal!

hoseman 2008.06.27. 18:30:46

morgó muki! tényleg nem ilyen egyszerű...igazad van...korrekció kéretik! ímhol-e; tE is menj jó anyádba!!! béke tezsvíírem!

perint 2008.06.27. 18:34:41

Weisz Manfred
Feketemunkások,ha a bőrük színét nézzük,egyébként az a helyes amit Bög írt,30 ingyen van,tehát a munkáért csak 50-et kap.A logikájukhoz még,kap 3500 netto napibért,ez szerintük csak 2500,mert 1000-et megeszik+cigi+sör vagy bor vagy üdítő...

hoseman 2008.06.27. 18:35:55

Garrison;"Ti most komolyan azt irigylitek, aki 100ezret kap,mert van három gyereke, és a kocsmába elissza, vagy gépbe dobálja?"

tE agyhalott vadállat tEE!! a tE pénzedet is dobálják a játékgépbe tE hiperkorrekt fasz!..az adóforintjaidat úgy mint az enyémet!!! ez a probléma tE baszadék!

Csillagszemű Juhász 2008.06.27. 18:42:14

Optimista
Gyere, költözz Kerepesre, és vidd a gyerekedet a suliba! Olyan árnyalt véleményed lesz garantálom, drága tezsvérem...
És tényleg nem vagyok különb. Dolgozok (nem minimálbér aztán zsebbe lóvé), tanulok, két nyelvet beszélek és próbálok életben maradni. Látom találtál valamit amibe beleköthetsz. Valójában te is tudod, hogy igazam van, de csak a káromkodással foglalkozol.

_dave_ (törölt) 2008.06.27. 18:44:19

azért egy rövid kérdés: szerintetek ki az eme lények közül (szabómáté, szdsz-esek és a többi harcos "jogvédő"), aki NINCS tisztában azzal, hogy mit csinál? szabó máté egy naív öregember, vagy egy lóf@sszalbaszatnivaló féreg? (szvsz az utóbbi)

Nzoltan 2008.06.27. 18:52:17

Ez a cikk többekközött Garisonnak és Morgó mukinak szól. :-)

Spéter46 2008.06.27. 18:52:55

Gratulációim a fasz Fletónak is, aki tegnapi és mai szavalatával elmagyarázta nekünk, hogy nincs itt semmi baj, és ami ő a Melnök addig nem fog ezen változtatni.
Bravó!!!!! De ez legyen ám az álláspontja akkor is, mikor este Klárikát egy kellemes parkban vagy öt kancigány megdönti, és biztos ami biztos még fel is gyújtják! Mert szorgalmas nép ám ez!!!!!!!

Nzoltan 2008.06.27. 18:57:33

Azért vicc ez a felvetés mert Magyarországon nem magas a munkanélküliség, magyarországon az inaktívak száma magas több mint 50%-ék, ne mondjátok nekem, hogy ennyi munkaképtelen van ebben az országban.
Innen kéne kiszürni a csalokat
meg az adónem fizetöket
érdekes modon a monoki polgármeter nem erről beszél

Ebben ott tévedsz, hogy ezeken a településeken sokkal több a segélyezett mint a magyar átlag. Talán ez lehet a probléma nem?
Úgy látszik ez a cikk neked is szól.:-)

Nzoltan 2008.06.27. 18:59:40

2. A szociális rendszer kiadásaihoz kell alakítani az elvonásokat, az elvonások mértékét a szociális rendszer rövid, középtávú finanszírozási igényeihez kell igazítani.

Na, ez a pont ami jelenleg is megvalósul, a rövidtávú politika miatt.

Horizont 2008.06.27. 19:02:15

Csillagszemű Juhász:biztos igazad van. Azzal hogy nincs különbség a gyűlölködésre utaltam ,oda-vissza.
Muszály megfélelmítve,gyűlölködve,
ocsmány szavakkal írni?Egymást minősíteni ilyen undorító stílusban?Nem lehetne normálisan vitázni és meggyőzni érvekkel a másik embert?
Le sem merem írni a véleményemet,és igenis elrettenek bármennyire igaz is amit leírtok.De muszály így???

more 2008.06.27. 19:05:43

asszem igaza volt annak a kozgazdasznak aki aszonta vhol, h az egesz magyar gazdasagszerkezet ugy szar ahogy van, a rendszervaltaskor semmi nem lett atszervezve, marpedig egy osszeomlott szoci rendszerre nem lehet epiteni egy kapitalistat, mert annak ez a vege. es ebbe beletartozik az emberek politikai kulturajanak (kulturalatlansaganak) a kerdese is. ennyi szarsagot nem tudnanak ledugni a franciak vagy az angolok torkan, nalunk meg mindenre az a reakcio h mittucccsinalni?

Nzoltan 2008.06.27. 19:06:35

Ilyen tudatlan riportot is rég láttam,és ennyi tudatalan hozzászólót is!MIt vártok olyan emberektől, akiket az iskoába kiutáltok, a szomszédba nem engeditek,csak a falu szélére költözni, és amúgy nem veszitek fel dolgozni...
Amúgy meg Ivád bizonyos Pusoma Dénes szülőhelye. Az a roma gyerek, aki másfél évet ártatlanul ült börtönben, majd miután teljesen kiközösítették, öngyilkos lett.
Valahogy nem hiszem el, hogy csak a romák hibásak az élethelyzetükért....

Vicces a tudatlanság.
Az a baj a cigánysággal, hogy önkirekesztő. Ezt a problémát pedig a cigányönkormányzatok gerjesztik. Jelen esetben senki nem állította, hogy kizárólag a cigányokról lenne szó. De a jogvédők nem bírták befogni, így előállt az az érdekes helyzet, hogy a cigányokat a saját "előljáróik" "cigányozták le". És teszik is ezt hétről hétre.

Ha már a tudatlanságról írunk akkor.....

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2008.06.27. 19:12:36

még a végén kiderül hogy a cigányok az áldozatok és nem tehetnek semmiről lol

Nzoltan 2008.06.27. 19:15:00

Calwer írta:

"A munkát rendes munkaként, rendes munkabérért kell felajánlani. Úgy nem megaláz és büntet, hanem tartást ad."

Sajnos tele van az ország olyan emberekkel akiket a munka "megaláz és büntet". Ebből fakad a probléma.

És ha már a munkabérnél tartunk. Az hogy az önkormányzat valamit leoszt a közösből, semmivel sem másabb mint a közszférában bért osztani. Nekem nettó befizetőnek teljesen mindegy, hogy milyen pénzeket hogyan tologatnak ide-oda. Bár van egy lényeges különbség. Az egyikért kap ellentételezést az önkormányzat, amásikért elég ha az alany a faszát veri.

more 2008.06.27. 19:15:05

lehet en erzem csak igy, de ez egy tudatosan generalt es fenntartott helyzet, ezt kene belatni. mas okot nem latok arra h miert allna egy kormanynak erdekeben h az orszagat a beke segge ala zullessze. itt sajnos vannak olyan nagyhatalmak, akiknek ez az orszag kell, es ahhoz elobb le kell tarolni, csak erre mindig azt mondjak, h osszeeskuves-elmelet

Tassadar 2008.06.27. 19:16:25

" Az a roma gyerek, aki másfél évet ártatlanul ült börtönben, majd miután teljesen kiközösítették, öngyilkos lett"
Erre mondják, hogy 1 a millióból. Nemtom errefelé a putriscigányok (van a szomszédban egy normális romacsalád, ezért írtam így hogy még a hülyéknek is leessen, hogy nem róluk van szó (kevés gyerek, munka, normális viselkedés, - hogy történhetett meg hogy a csúnyagonoszrasszista magyarok mégis adnak munkát????-)) dicsekednek a börtön büntetéssel.:S

bjela szila 2008.06.27. 19:17:41

optimista - próbáld megérteni csillagszemüt , utána alkoss nagymélységü filozófiai véleményt . két diplomával oda jutottam , hogy gondolkodás nélkül nyitnám rájuk a zyclkon b csapot , nem látok jobb kiutat . ez szörnyen hangzik , de a helyzet még szörnyübb ! a megerőszakolt , láblevágott 89 éves néni se gondolta azt , amit patkány TGM , hogy milyen aranyosan sokszínüek , mások ezek a cigánygyerekek . értelmiségi elvont nyáladzás helyett radikális tettek kellenek !

more 2008.06.27. 19:19:53

bjela pontosan ezert kerdeztem egy oraval elobb, h mi lesz a vege??? tenyleg egymasnak ugranak az emberek,mert a htosagoktol, politikusoktol nem latnak segitseget??

bjela szila 2008.06.27. 19:27:10

more- nem tudom , de ha így megy tovább megyek , ha ugrani kell . jobboldalon is több a szájkaratés , mint a cselekvő sajnos . baloldalon is sok értelmes ember van , de pont ez a cikk jó pld arra , mennyire nem érzik a valós bajt . pedig sok jószándékú ember van köztük is lásd a hozzászólásaikat . sajnálom ..

more 2008.06.27. 19:33:03

bjela- csak azert kerdezem, mert en kulfoldrol figyelem a dolgokat (szornyu), en sajnos mar 2006 oszen is ezt lattam, h csak ez a megoldas (nem csak a ciganykerdesre), de aztan azt kellett latnom, h megint le van nyomva a torkunkon a rasszista tema, amivel minden meg van oldva, en meg ugy dontottem, h nem elek egy ugynokorszagban mint a szuleim, es nem fizetem az adomat a nagy semmire. nagyon szomoru mert 3diplomaval aszittem h azert nem kell eljonnom az orszagombol, csak mert vki azt mondja, h 'ha nem tetszik, el lehet menni' ugye....

Csillagszemű Juhász 2008.06.27. 19:39:33

Optimista
Nem., tényleg nem a mocskolódás a megoldás, ez most indulatból jött. Sajnos azonban alig telik el olyan nap, hogy ne lenne valami hír a cigányokról. Én született ferencvárosiként sokszor találkoztam, találkozom velük. A véleményem tehát tapasztalaton alapul. Az etnobiznisz (bármilyen hülye szó is) létezik. Más ésszerű magyarázatot nem találok arra, hogy egy, vagy inkább több ország, miért nem néz szembe a problámával. Komoly pénzt tennék arra, hogy a megnövekedett gyerekbűnőzés szorosan összefügg a cigó purdé egyre nagyobb arányával. De erről persze nem beszélünk!!! Lehetne itt még ezer és ezer példát hozni, de a megoldást most sem találjuk meg. Ja, és mondom, ez nem csak nálunk gond!!!

bjela szila 2008.06.27. 19:41:04

more- ha tudsz angol nyelvterületen normális munkát megköszönném , mert itt agybajos leszek .
ez a probléma két dologra hasznos a két nagy pártnak:
1 figyelemelterelésre olcsón
2. szavazatvásárlásra olcsón
amúgy meg jól leszarják a romákat is meg minket középosztálybeli pénztermelő barmokat is.

Garison 2008.06.27. 19:42:25

Hát nem ezért olvasok Indexet az tuti,h egy full rasszista blogot találjak rajta.
Undormány!!Remélem ezért nem fizetnek az írójának.Ha már pénzről beszélünk...
Normálisan helyen elhatárodlonak ettől és zsákutácba kergetik az ilyen okosokat...Itt meg mindenki táplálja amit nem kéne.
MOst lett hányingerem az egésztől!

bjela szila 2008.06.27. 19:46:11

drága garison ! ne akard a népet leváltani ! lehet , hogy ők meg tőled hánynak . nagyon izgat a pénz , fitymával hogy állsz ?

more 2008.06.27. 19:49:43

:))))Mr Garison take it easy, normalis helyeken nem szajkozzak 2 masodpercenkent, h hatarolodjon el mindenki:))))) a liberalis gondolkodas vilagszerte zsakutcaban van darling, eppen azert, mert annyira vedte minden orszag a kissebbsegeket meg a bevandorlokat, h a vegen a sajat szajaba szart....csak normalis helyeken ezt a problemat meg azerlott kezelik(probaljak) mielott ilyen helyzet kialakulna mintotthon

more 2008.06.27. 19:53:14

bjela-mi az a normalis munka? sajnos azt nem osztogatjak itt se rogton, sokat kell tanulni, es agni kell az angolt (ja UKrol beszelek), kulonben lehuznak, atvernek, stb. Ja, es h kapcsolodjak a temahoz: MESSZIROL EL KELL KERULNI HONFITARSAINKAT, foleg ha ceg formajaban tunnek fel (gondolom, ezen nem lepodsz meg...)

bjela szila 2008.06.27. 20:01:19

more- 56-os kanadai disszidens három havi forgalommal lépett meg . ő nyúlta le a heintzet is itthon . usában megsértődtek a rokonok , hogy nem csövesként kéregetni megyünk , hanem bérautó helyett kpra vett jsguárral . ja és a kislányom is jobban beszélt angolul mint ők ...
volta a GEnél topmenedzser , de az is gyomort igényelt , chippendale fiúnak meg öreg vagyok és szőrös :)

more 2008.06.27. 20:07:05

bjela-ha van kulfoldi referenciad a magyar mellett akkor hajra!!! megbecsulnek, megfizetnek, es ami nem utolso-leszarod a politikat, mert nem erinti a hetkoznapjaidat. nem forog a gyomrod a munkahelyedtol, mivel nem vadkapitalizmus van, es fel se merul, h feketen alkalmaznak, mert a ceg meg a budipapiron is sporol (persze nem mindenhol van igy)

Csillagszemű Juhász 2008.06.27. 20:11:50

És még utoljára minden okosnak: Nem pofázni, példát mutatni! Közöttük élni, melósként alkalmazni, gyerekzsúrra meghívni őket! Hajrá

szamarhegy 2008.06.27. 20:16:05

A segélyezés nem csak cigány kérdés, a másik ember tisztelete még nem liberalizmus, ha az ember száján ömlik a trágárság nem markáns vélemény és nem lesz belőle igazság.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 20:21:00

Garison

Mi volt a posztban rasszista, már neharagudj ... villámgyorsan el tudod Te meg a többi hasonszőrű sütni ezt a szót ... faszán jól be van járatva nálad?

Tassadar 2008.06.27. 20:23:32

Garison nem vagy te egy kicsit szélsőséges?
Szerintem téged kéne bekergetni egy putriba imádnátok egymást, te lehetnél a csicskájuk:)
Úgy tűnik a politikusok arra játszanak, hogy kiboruljon a bili.

Tassadar 2008.06.27. 20:26:27

Zero nem egyszerűen rasszista vagy, hanem full rasszista és nem csak te hanem az egész blog még szerencse hogy Garison felnyitotta a szememet, többet nem is olvaslak titeket!:D
Kész vicc ezaz ember...

Morgó Muki 2008.06.27. 21:01:54

Azért itt van egy csomó olyan komment, amit különösebb éléslátás nélkül is rasszistának lehet minősíteni. Magam sajnálom. Meg azt is, van itt egy-két ember, aki érvek, gondolatok, ellenvélemények nélkül elküldött az anyámba. Ez van! Nem engem minősít. Mindamellett a párbeszédben hiszek, így aki rasszistaként érvelni is tud, azt meghallgatom és ütköztetem vele az én gondolataim. Miután a probléma létező, beszéljünk róla.
more! Miután magam is éltem Britanniában, én is megtanultam, hogy ne bízzak honfitársaimban. Mindamellett, ha szóba kerül a cigányság, akkor hirtelen minden fehér felkapaszkodik egy képzeletbeli erkölcsi létrára és onnan cigányozik. Itt is ezt látom. Erre mondják, hogy más szemében a szálkát?
Csillagszemű Juhász! Azért, mert azt gondoljuk, van más megoldás is, mint a kirekesztés, még nem gondolom, hogy putriba kell költöznöm. Szeretném megértetni, hogy amit te cigány problémának látsz az szocializációs probléma. Ha Te úgy nősz fel, hogy a családodban senki sem dolgozik, a félrokonságod bűnözésből él, akkor neked ez lesz a norma. Nem kell elfogadnom ezt a normát, nem is fogadom. Megoldást próbálok rá találni. A megoldás nem lehet egy újabb sehova sem vezető intézkedés és nem lehet a kirekesztés sem. Az utóbbival csak mélyebbre jutunk. Igazad lehet a gyerekbűnözéses gondolatoddal. De nem az a gond, hogy cigány, hanem az hogy azokban a családokban születik több gyerek, ahol van baj bőven. Kár azon elmélkedni, hogy mi volt előbb, nem érdekes.

Mindamellett azt gondolom, nincs politikai szándék a megoldásra. Azért nincs, mert társadalmi sincs. Sokkal egyszerűbb cigányozni, ahogy egyszerűbb azt mondani, hogy a FIDESZ csökkentené a nyugdíjakat, ahogy egyszerűbb azt mondani, "nem lesz gázáremelés", "Miért nem csökkenti az állam a gáz áfáját", stb. Ezekkel az üres, ostoba és hazug mondatokkal lehet választókat szerezni. Majd, ha az ilyen és ehhez hasonló blogokon a kommentek között vadászni kell az egymondatos YX a kurva anyád, zx takarodj, majd akkor....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.27. 21:04:11

Tassadar

Csak annyira vagyok rassziszta mint amennyire a 10 millió magyar állampolgár MÍNUSZ Garison .:-)

Nem értem ezeket az embereket ... Azt hiszik mindeki hülye rasszista és neki van igaza.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.06.27. 21:29:38

Kedves jogvédős és antifaszok. Sajnálom, hogy ezt kell mondanom nektek, és ezzel érzékeny mimóza lelketekbe taposok, de:
az összes tetves mocskos büdös szarszagú cigányt a Dunába lőni :)
Köszönöm, hogy elolvastátok építő jellegű hozzászólásomat, most lehet rasszistázni.
Amúgy meg a kurvaanyátok :)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.27. 21:34:52

Felesleges am ezeknek az
embereknek illetoknek a szidasa. Annyira hulyek es meggyozodesesen anti fasiszta/rasszistak, hogy felesleges minden szo. Ha egy ilyennek az anyjat eroszakolna egy retinigger, mikozben a tarsai az occsevel fociznak, a hazat gyujtjak fel, akkor is azt mondana: mocsok rasszista magyarok, ti tehettek errol.

Egyszeruen szellemi serultek es nem tudod nekik semmikeppen sem bebizonyitani, hogy a ciganyok azok, amik.

more 2008.06.27. 21:39:19

csak eljutottunk idaig....miert vegzodik minden ilyen tema anyazassal? talan azert nem jut az egesz orszag egyrol a kettore mert mindenki a sajat igazat veli a spanyolviasznak es nem lehet senkit meggyozni

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.27. 21:45:14

more, szerintem itt a legfobb baj, hogy az antirasszista ciganyberenc jogvedo bagazsnak nemcsak hogy otlete nincsen amivel a problemat megoldhatnank, de a problema letezeset is letagadjak. A ket oldal kozeledesenek feltetele lenne, hogy valami megoldas legyen mindket oldalt es a kettobol jojjon ossze egy. De itt csak egy van jelen pillanatban.

Tassadar 2008.06.27. 22:17:51

"Szeretném megértetni, hogy amit te cigány problémának látsz az szocializációs probléma."
Ezt értjük csak ott kezdődik a baj, hogy a "liberálisok"
pl garison nem képesek felfogni, hogy gond van, vagy valami eszméletlen torz formában...
Igen igaz amit leírtál" Ha úgy nősz fel, hogy a családodban senki sem dolgozik, a félrokonságod bűnözésből él, akkor neked ez lesz a norma.", DE (és itt van a kutya elásva) a pc médiából mindenhonnan azt hallod, látod hogy nem az ő hibájuk nincs velük semmi gond,nagyon fontosak pk a társadalon számára, tulajdonképpen a rásszisták hibája az egész, és erre még a cigány vezetők rá is tesznek egy lapáttal...
Az egy másik kérdés, hogy mi alapján rasszistázol?
1.Tudtommal a cigány nem egy rassz. Igen előitéleteim vannak, de ezeket úgy hívják tapasztalat. Ameik betudja bizonyítani, hogy rendes onnantól már nem érdekel, hogy cigány-e vagy sem.
2. Ha rasszista lennék akkor bajom lenne pl a négerekkel is. Érdekes módon egyik kedvenc focistám Rondaldinho, + filmszinészek közül is rengeteg néger található kedvenceim között.
Szóval azt mondhatod hogy utálom a cigányokat, de hogy rasszista lennék...

Horizont 2008.06.27. 22:27:28

Milyen két oldal találkozása?Kinek,kivel?Itt már nicsenek tények,csak a vak gyűlölet,ocsmány megbélyegzése a másik embernek.Nem a cigánynak,hanem aki egy kicsit is más véleményen van.
Mi a jó büdös francot vártok a cigányoktól????
Jólesik kiengedni a gőzt?
Mindenkit minősít az ocsmány beírása.
Ja és eszembe sincs a cigányokat védeni ,csak a magyarokat,magyaroktól!

mutant · http://universal.blog.hu 2008.06.27. 22:31:10

Az egyik közeli ismerősöm cigány.15 évesen szülte az első gyerekét.csak 8 általánosa van....Most 32, van még egy lánya. Nem dolgozik vagy 8 éve.Az anyja kurva volt állítólag külföldön,és most is kap egy csomó pénzt,amit a lányának ad. A fia annyira sötét,hogy az egyik dunai hídra azt mondta,hogy nem tudta,h a Balatonon van híd is...és ez most focistának készül.10 évesen kapta az első mobilját:95 ezer volt.
Megkérdeztem ezt a nőt,hogy tudja-e,ki írta a Nemzeti dalt, és visszakérdezett,hogy az mi.És a Himnusz szövegét sem tudja.Azt sem,hogy ki írta. A bátyja megmondta: addig szüli a felesége a gyerekeket,ameddig adják értük a segélyt.

Tassadar 2008.06.27. 22:41:15

Optimista téged is...

Tassadar 2008.06.27. 22:54:34

amúgy te is ugyanazt csinálod, csak nehezebb észrevenni a saját szemedben a gerendát mint a más szemében a szálkát.
Én inkább annak örülnék ha a cigányoktól megtudnál védeni...

Horizont 2008.06.28. 07:54:33

Tassador:
megkérdezhetlek,hogy mit csinálok ugyanúgy?
Csak egyetlen sort másolj ide légyszives ahol ocsmány hangnemben,kurva anyázva,minősítem bármelyik beírót.
Nem találsz.
Sajnálom ha nem érted hogy mire akartam felhívni a figyelmet.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.28. 08:55:15

optimista.
Ne vidd el a postot rossz iranyba, mert ez nem rolad szol. :)

Horizont 2008.06.28. 09:52:33

Dinin:
Én viszem el rossz irányba?
Képzeld nélküled is tudom hogy nem rólam szól.Azért mert szóvá mertem tenni hogy ne minősítsünk már ocsmány hangnemben más embereket?
Bocsánat érte......

bjela szila 2008.06.28. 10:17:00

optimista- élj köztük fél évet , radikálisan változni fogsz , sokkot kapnak az eldő igazi találkozáskor az ilyen értelmes moralizáló emberek mint te !
amikor szemrebbenés nélkül a pofádba hazudnak , hátulról leüt olyan , akit próbáltál kivakarni a szarból , nem sorolom . én reménytelennek látom az egészet , a brutális megoldást is . de ! emlékezz szvaimra mikor az első valós találkozásod után nyöszörögsz !

Horizont 2008.06.28. 10:34:25

Valamit nagyon benéztetek!!!
Nem az ellen mertem szólni hogy a cigányokról milyen hangnemben írtok!
Hanem arról hogy ITT egymásnak miket írtok!!!

Tassadar 2008.06.28. 10:48:28

Nos igen, de nagyon irritáló ahogy a "liberálisok" kommentelnek---> ők tudják mi az igaz a jó, aki mást mond az hülye, aki utálja a cigányokat az hülye.
Szóval elég magaslóról beszélnek hozzánk, noha még életében nem volt dolga a jó öregputrisoron, a híreket az erősen pc médiából szerzi, fogalma sincs a valós helyzetről, de úgy mondja mintha kőbe vésett igazságok lennének.
Most képzeld el, hogy van sok ember akinek ha nem is pokollá, de megnehezítik az életét a cigányok, erre idejön egy okostojás és megmondja a tutit, hogy igazából az nem úgy van, és ő a hülye amúgy is. Ilyenkor ökölbe szorul az ember keze, és ilyenkor bizony jön az amit te írtál...

szamarhegy 2008.06.28. 11:31:47

Tassadar, Ugyanazt csinálod, egy általad feltételezett 'belvárosi, vidéket, putrit sose látott értelmiségi, okoskodó' liberálist ostorozol..

Sok igazság van, abban amit írtál, mindenestre szerintem arra mindenképpen figyelni kell, hogy a cigányságra, mint bűnbakra ne akarjunk minden társadalmi problémát rákenni és a cigányságot se tekintsük homogén putri, tolvaj bandának.

Vidéken nőttem fel, cigány osztálytársakkal, teherfuvaros faterral jártunk a putri soron, gimisként elvállaltunk csirkeoltást, úgyhogy a putrik csirkeóljaiban tyúkok után szaladgálva is volt szerencsém közvetlen élményeket nyerni. Volt negatív élmény is, a cigány bűnözés nagyságrendekkel megnövekedett 89' után, egyértelműen érezhető volt a szegénység erősödése (megszűntek a gyári betanított munkás állások), de számos pozitív is, szomszédunkban is élt kiváló cigánycsalád, szakképzett, sőt főiskolás gyerekeket (1 fiú, 1 lány!) neveltek fel, nyugdíjas korukig mindkét szülő dolgozott és tiszta, rendes portájuk volt. Egy ideje Budapesten élek, és ha a Zeneakadémián járok, akkor mindig találok ott egy vagy több (zenész?) cigány családot, akik györnyörűen felöltözve, a kisfiúk is szép öltönyben hallgatják mondjuk Mozart zenéjét. Egy pár évet dolgoztam munkaerő közvetítő cégnél, nem egy diplomás (IT, közgazdász) cigánnyal találkoztam és nem volt örömteli tapasztalat, amikor őket az ügyfeleknek kiközvetítettem (milyen naivitás) , az ügyfelek négyszemközt, zavartan, de egyértelműen felhívták a figyelmemet, hogy ha lehet, akkor cigány származású pályázót ne közvetítsek.

A mostani helyzetben az a legjobb, hogy végre közbeszéd lett, egy a poltikusok által agyonhallgatott probléma, talán ez a társadalmi vita végre határozott lépéseket fog eredményezni és az együttműködésre való kényszer megjelenik ebben a közegben is.


Magam részéről egyetértek Csányi Vilmos írásával
nol.hu/voks/cikk/491300/
és nem látok problémát a feltételhez kötött segélyezéssel, igaz, hogy melyek azok a feltételek, az már kényes kérdés lehet.

További szép napot és elnézést, ha a mondataimnak nem voltak egymásba öltve, nem is bánom, mert ezek az élmények s így szigetként értek, ilyen az élet..

Tassadar 2008.06.28. 16:57:45

De megint többször leírtam, hogy a cigány az a beilleszkedni képtelen bűnözői életmódot folytató egyén, csak ezt a liberális értelmiség mindenképpen összeakarja mosdatni a rendes normális romákkal.
"Tassadar, Ugyanazt csinálod, egy általad feltételezett 'belvárosi, vidéket, putrit sose látott értelmiségi, okoskodó' liberálist ostorozol.."
Azért ez így ebbe a fromában nem igaz:
Én itt élek melletük kicsit több közöm van hozzájuk és ebből a szempontból jogosan teszem(szerintem), van itt példa cigányra és romára is(csak itt is a sok kevés elve érvényesül).
Bbejutottam államilag finaszírozott szakra (nem kicsit volt magas a felvételiponthatár)szóval hülye sem vagyok, mégis úgy próbálnak kezelni.

Horizont 2008.06.30. 10:58:39

Hírekben hallottam,Kolompár Orbán azt kéri,hogy emeljék duplájára a családi pótlékot. Biztos hogy ismeri ez a cigány "vezető" a cigánykérdés minden búját-baját???

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.30. 11:09:34

Optimista

Persze, szeretne még több pénzt a gyerekgyártóknak.
De akkro legyen dupla a minimálbér és uténa minden fizetés :-)

ex-Zep 2008.06.30. 12:09:51

A segély összege legyen a gyerekek számával fordítottan arányos. Minél több gyereket csinál, annál kevesebb segélyt kapjon. Ha nem csinál gyereket, akkor akár triplát is.
Ezzel talán megállítható az elcigányosodás.

Horizont 2008.07.01. 11:03:28

45000 ft-ban akarják maximálni a segélyeket hogy távolodjon a minimálbértől és munkára ösztönözze az embereket.Egyrészről hurrá végre megmozdult a kormány (ha minden igaz),másrészről nem biztos hogy meghozza a várt hatást.180 ezer ember kap segélyt ma!!Döbbenetes.
Van aki ha 45 ezret kap se megy el,(még szül 3-at és pénzénél tart) van aki elmenne de nincs hová.Ha nem lehet segélyért dolgoztatni akkor hozzanak olyan jogszabályt hogy az önkormányzatok alkalmazhassák őket,fizetésért,adózva stb.Annyi segédmunka lenne csak megkell nézni környezetünket.
A legfontosabb: a családi pótlékot csak 3 gyerekig adni,mert meg KELL állítani a PÉNZÉRT SZÜLÉST!
Ki kell emelni a tehetséges roma gyerekeket (biztos van) és bentlakásos iskolába tenni őket hogy kinevelődjön egy réteg aki magával húzná a többit.
Ahogy a magyar hajléktalan ha lecsúszott, nem tud felemelkedni magától,ez a cigányság se tud.
Mi acsarkodhatunk vég nélkül akkor is itt élnek és a honfitársaink.
A hatalomnak kutyakötelessége mindent megtenni.
Pl.a szinesfémkereskedelmen mióta nyüglődnek.Szégyellhetik magukat!
A rendszerváltás óta mindegyik kormány úgy tesz mintha semmi gond nem lenne velük,csak velünk mert "cigányozunk" szerintük!
Van vastagbőr a pofájukon szó se róla...

Spéter46 2008.07.01. 17:02:37

nem rossz ez végszónak sem!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.07.01. 18:27:24

Optimista: Tegyük fel te egy tehetséges putricigány vagy, akit felfedeztek, és bentlakásos iskolába nevelek, úgy hogy kitűnőre el is végzed és képzett szakember leszel.
Ekkor választhatsz: Csinálod a saját karrieredet, esetleg külföldön, és végleg szakítasz a putrivilággal,
vagy karrieredet feláldozva segítesz azokon akik közül kiemeltek?

Szerintem nem kétséges, hogy mit választanál, vagy a nagytöbbség mit választana. Jó dolog az elitképzés, de a cigányproblémát szerintem ez nem tudja megoldani, még enyhíteni sem. Arra jó, hogy lehet őket mutogatni, hogy mi nem vagyunk rasszisták, persze az is valami.

Horizont 2008.07.01. 18:54:09

Én valami olyanra gondoltam hogy egyrészt jó példa is lenne előttük és hogy igazi vezetőik lennének.Persze igazad van,hülye vagyok.Hozzájuk minimum egy Teréz anya kéne és még lehet hogy ő se érne el semmit.
Mégiscsak a tanulás vinné előbbre a dolgot,azoknak akik most születnek meg.Azok akik már itt "élnek" nem tudom mégcsak elképzelni se mivel lehetne rajtuk változtatni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.07.01. 21:37:56

Szerintem a cigányokon csak egy kegyetlen zsarnok segíthet. Akire én gondoltam az a Kényszer nagyúr.
Nem kell őket pátyolgatni, jutalmazni, szidni, fenyegetni. Elég ha tudják, ha nem tanulnak, dolgoznak akkor éhendöglenek. Nem annyira hülyék ők mint amennyire látszik (és legfeljebb tévedtem :P )...

A tanítás a legfőbb prioritást kéne élveznie, már csak azért is mert ebben a Csonka-Magyarországban mást nem lehet "termelni", mint tudást. Szóval ez teljesen független a cigánykérdéstől, amúgy természetesen egyetértek.

Nzoltan 2008.07.02. 07:39:38

Van vastagbőr a pofájukon szó se róla...

Elképzelem Gyurcsányt, amint egy blogot tetováltat az arcára.:-)

Nzoltan 2008.07.02. 07:45:14

Nem kellene ilyen családtámogatás. Kellene helyette családi adózás, adókedvezmény. Rövid ideig járó munkanélküli segély.

Olyan nincs, hogy nincs munka. Én az alföldön nőttem fel, mindig volt mit csinálni. Hajnaltól késő estig talpon voltunk. Tanulás után ment a munka, és jártunk ki a telekre, hogy minél több élelmiszert saját magunknak termeljünk meg. Aztán jött a rendszerváltás és mindent elloptak a cigányok,az impotens rendőrök meg legyintettek.

Csillagszemű Juhász 2008.07.02. 18:18:06

Gondolja végig mindenki a felvetett ötletek kimenetelét! Előre borítékolom az eredményt. Tanulás, kinevelés. Persze hogy koccolna a putriból és sose nézne vissza. Ezt próbálták Usa-ban a négerekkel,és ez lett az eredmény. Most volt, talán 2 hete a tv-ben, hogy valahol a tanár nem adja oda a cigópurdénak a tankönyveket, mert otthon eltüzelnék meg eladnák. Erre valami rohadt okos jogvédő megmagyarázza, hogy ehhez nincs joga és mit képzel.
Kényszer Nagyúr! ne nevetess! Most is dolgozhatna a kis földjén, termeszthetne bármit, tarthatna állatot. Meg is kapja hozzá a segélyt, alapanyagot. De azt inkább elissza, aztán megy lopni, az az egyszerűbb.
És a putri nem a földből nő ki, azt a cigók teszik azzá!!!
Valami okos ember mondta, hogy a cigányok nem tartják értéknek a munkát. El lehet olvasni Andorka prof. szociológia könyvében a pontos idézetet.!!!!

Don Calo' · http://gangstersinc.tripod.com/Vizzini.html 2016.05.11. 21:06:16

Lakná körbe az összes jogvédő "politikus" pojácát az antiszociális, bűnöző, parazita cigány etnikum!
Mi megéltük és elmenekülve költöztünk máshová! Bagóért (csak a GYIVI vette meg már) hátrahagyva a kertes földgázfűtéses családi házat, ahol születéstől 40 évig élhettem pl.
A ciányvadállati lényekről regényt írhatnék, de a nyakunkra odatelepítő komcsi nacsalnikokról sem megfeledkezve!

süti beállítások módosítása