Skip to content


       Szűrés lista

Osztogatás, parasztvakítás, osztogatás

Még mindig nincs is kitűzve a válaszás időpontja (előrehozott, vagy a "rendes") de már teljes erővel nyomják a gázpedált a demagógia-kamionban. 150-nel a szakadékba.

Hétfőn nyitott Gyurcsány Ferenc egy laza, minden gyereknek ingyen laptop és "védjük meg a nyugdíjasokat, és ne engedjük, hogy bárminemű praktikákkal elvegyék járandóságukat" fasza kis beszéddel.

Kedden volt egy kis pihi, adásszünet.

Aztán szerdán előbb jött Gyurcsány a Közgázon ("A 2006-ban megválasztott kormány tökéletesen végezte a dolgát.(...) A pályakezdő munkanélküliek 70%-ának nincs szakmája. A kormányfő szerint ezen kell változtatni egy felzárkóztató iskolákkal, ahol nem a csempét kell lecserélni, hanem laptopot kell adni a gyerekek kezébe, hogy kompetens tudással rendelkezzenek") majd még aznap a KDNP-sek is beszálltak a versenybe:

"Elutasította az Országgyűlés szociális bizottságának kormánypárti többsége a nyugdíjak reálértékének helyreállítására tett kereszténydemokrata javaslatot.

A rendszerváltást követő első két kormányzati ciklusban erőteljesen csökkent a nyugdíjak reálértéke. A polgári kormány ezt a folyamatot megállította, és a nyugdíjak értékének jelentős növekedését érte el. Ezt az irányt a következő négy évben is sikerült tartani. Tavaly azonban 3,8 százalékkal csökkent a nyugdíjak reálértéke, ami a Horn-kormány óta nem fordult elő, ez átlagosan évi 30 000 forint veszteséget okozott a nyugdíjasoknak. Az energia- és élelmiszerárak emelkedésének idején ez sokakat érzékenyen érintett. A veszteség pótlására tesszük azt a javaslatot, hogy 2009-ben tizenkét hónapra elosztva kapják vissza a nyugdíjasok, amivel megkárosították őket. Ezzel megvalósulna a Fidesz–KDNP többször hangoztatott szándéka, hogy a nyugdíjaknak minden évben legalább a reálértékét meg kell őrizni."

A szegény blogíró teljesen összezavarodott!
Most akkor Gyurcsány megvédi vagy sem a nyugdíjasok járandóságát? Ha megvédi, akkor miért szavazták le? Ha meg nem védi meg, akkor miért állítja azt?
Az ellenzék most akkor tanult 2006-ból vagy sem, kívánnak vagy nem kívánnak osztogatni?

Eldördült a startpisztoly a 3 millió nyugdíjas szavazatáért? Tényleg minden választás előtt eljátszák ezt velünk? Hát ennyire hülyének néznek minket?
Van-e ezeknek normális eszük? Rá lehet-e bízni erre a 386 idióta, dilettáns baromra az ország irányítását és kihúzását a szarból?

Index, Kiadási-reform III.:

"A 2,8 millió nyugdíjasból 800 ezren rokkantnyugdíjasok. Felük már betöltötte a rendes nyugdíjkorhatárt, felük fiatalabb, sőt az utóbbi csoportban 250 ezren még 55 évesek sincsenek. Az új nyugdíjba vonulók közül majdnem minden második (40-50 ezren) rokkantnyugdíjas lesz. (...) Kevesen fizetnek nyugdíjjárulékot (foglalkoztatottsági rátánk messze elmarad az EU-átlagtól: félmillióval többen dolgoznának, ha az uniós átlagot elérnénk), azon belül pedig nagyon magas a minimális járulékot fizetők száma a minimálbér környékén bejelentett másfélmillió ember miatt, így pedig kevés pénz folyik be a nyugdíjalapba.(...) 2700-2800 milliárd jut most idehaza nyugellátásokra."

Amit tényleg nem értek: Igen, kevés a nyugdíj összege. De az is nagyon differenciált. Valaki 40 ezer forintot kap, valaki meg 150  ezret. "Nyugathoz" képest kevés a nyugdíj, ahogy kevés a fizetés is! Kis fizetésből csak kicsi nyugdíjjárulék kerül befizetésre! Talán fel kellene világosítani a nyugdíjasokat, hogy ők most abból kapnak nyugdíjat, amit a dolgozó emberek MOST befizetnek, nem pedig azt kapják meg, amit ők 40 év alatt befizettek! (nem vicc, van olyan nyugdíjas, aki ezt hiszi)

Ha kevesen dolgoznak -> kevés folyik be a nyugdíjkasszába.

Ha sokan dolgoznak, de kevesen adóznak -> kevés folyik be a nyugdíjkasszába.

Ha a drága unokák kimentek Angliába dolgozni -> semmi sem folyik be a kevés folyik be a nyugdíjkasszába.

Talán ezt kellene egy ingyenes füzetkében kiküldeni a nyugdíjasoknak ...

És még valami:
13. havi nyugdíj: Ha a dolgozó emberek 12 hónapnyi munka után fizetnek nyugdíjjárulékot, akkor miből lesz a 13. havi nyugdíj? 12 rész járulék -> 12 havi nyugdíj.
5 éve dolgozók, sokat adózok, "sok nyugdíjast tartok el", de még sose kaptam 13. havi fizetést. És ezzel szerintem sokan így vagyunk. Persze, most majd rám lehet fogni, hogy irigylem a nyigdíjasoktól ezt a ksi pénzt. De talán azt kellen megérteni, hogy ezt az országot a 1,5 millió rendesen adózó, nem sunyizó, nem minimálbéres ember tartja el. Őket kell(ene) segíteni, és annak előbb-utóbb meglenne a gyümölcse, aminől részesülhetnének a nyugdíjasok is ....

Kötelező, inflációt meghaladó nyugdíjemelés: Az infláción felül, a reálbérnövekedés felével emelik a nyugdíjakat. Ugye, törvénybe van rögzítve. (A nyugdíjak reálértékének megőrzését Magyarországon az úgynevezett svájci indexálás biztosítja, amely 50%-ban a várható inflációt, 50%-ban a várható nominális keresetnövekedést veszi alapul az év eleji nyugdíjemeléskor.) Orbán Viktornak a szörnyű, kiszivárgott szavai ugye mekkora vihart kavartak, pedig szegény csak annyit mondott, hogy KETTŐ évig csak inflációt követően emelnék a nyugdíjakat, amíg be nem indul újra a gazdaság. Ez teljesen épeszű kezdeményezés, kár, hogy ha normális gondolata van egy pártnak -nagyritkán-, egyből pártpolitikiai indítattásból letámadják és kinyírják. Ugye -> Gyurcsány a nyugdíjasko Superman-je, Orbán meg gonosz "Nyugdíjelvevő".

Nos, megint csak magamat hozom fel példának. 5 éve dolgozom, 5 fizetésemelésen vagyok túl:

2004: fizetésemelés:0%,
2005: fizetésemelés:0%    (infláció:3,6%),
2006: fizetésemelés:2,4% (infláció: 2%),
2007: fizetésemelés:0%    (infláció: 7%),
2008: fizetésemelés:3,8% (infláció:6,5%)

Szóval kedves nyugdíjasok és a demagógia tantárgyat csillagos ötösre abszolváló képviselők!
Mint tisztességesen dolgozó és adózó állampolgár, minden vágyam, hogy évente, KÖTELEZŐEN, TÖRVÉNYBEN RÖGZÍTETTEN, INFLÁCIÓT meghaladó fizetésemelést kapjak végre egyszer!

 

Címkék: politika közélet abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr47668429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rolika 2008.09.19. 10:14:26

nem adnék szavazati jogot az állami csecsen lógóknak

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.09.19. 10:18:54

Nah hat eppen ezt akartam javasolni a masik posztban, a kolmparosban, hogy valaki mondja mar meg a nyugdijasoknak h nekik csak akkor lesz jo ha a normal adofizetonek is jo, mert ha a normal adofizeto keveset kap, abbol bizony keves jut nyugdijra is. Idiotak!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 10:23:58

A nyugdíjasok ezt nem értik. Ők mindig is arra fognak szavazni, aki nekik többet ad. Hogy miből, az nem érdekli őket, mint ahogy az sem, hogy mi van a dolgozó emberekkel. "Dögöljön meg a szomszéd lova is" alapon.

Prien 2008.09.19. 10:26:56

Sajnos az a helyzet, hogy a normálisan adózó 1.5 millió emberrel nem lehet választást nyerni.
Sokkal nagyobb súlya van a nyugdíjasoknak, minimálbéreseknek, segélyeseknek egy szavazásnál.
Az utóbbiak nagy része ráadásul vevő a demagóg szövegekre.
Ezért nem lesz még hosszú évtizedekig halvány nyoma sem a közteherviselésnek!

krtek 2008.09.19. 10:26:58

Miért nem próbáljuk meg a választó jogot adófizetéshez kötni? És max 100 fősre szűkített parlamenttel, új alkotmánnyal megpróbálni megállítani, hogy pár évtizeden belül egyszerűen eltűnjön ez az ostoba ország?

Miért kell nekünk hatalmat adni a régi rendszerben felnőtt, gén szinten hibás, mutyiférgeknek, akik ma "politiai elit"-nek csúfolják magukat?

Miért nem adunk a ferkóknak és viktoroknak egy esélyt hogy szép szóval, erőszak nélkül húzzanak el a teliberakott édes mamájukba, a tányérnyaló haveri körrel egyetemben?

Geza 2008.09.19. 10:28:00

Ismétlem magam: a szavazatokat az egyén által befizetett adó és a produkált intelligenciahányados szorzatával kéne súlyozni. Minél többet tesz a kalapba és minél értelmesebb, annál több beleszólása legyen a köz dolgaiba. Ezzel a kohánytenyésztő programoknak is vége lenne, a segélyosztogatásból élésnek is, a nyugdíjasok zsarolgatásának is.
Persze nem remélem, hogy a politikusok ezt megtennék, mert hát pont abból élnek, amit ez megszűntetne.

:set offtopic
Olvastam egy jó meghatározást a demokrácia fogalmára:
Demokrácia az, amikor három oroszlán és két antilop szavaz arról, hogy mi legyen a vacsora.
:set noofftopic

Geza 2008.09.19. 10:29:00

krtek 2008.09.19. 10:26:58:
Te voltál a gyorsabb, grat :) !

reKorrekt 2008.09.19. 10:30:13

"Sajnos az a helyzet, hogy a normálisan adózó 1.5 millió emberrel nem lehet választást nyerni.
Sokkal nagyobb súlya van a nyugdíjasoknak, minimálbéreseknek, segélyeseknek egy szavazásnál."

A majd 1 millió közszolgát kifelejtetted.

krtek 2008.09.19. 10:31:21

Piren,

Pontosan ezzel van tele a zsákom. A tetves politikusoknak semmi más dolga nincs, mint hogy a szerencsétlen, aluliskolázott, lecsúszott nagy néptömegeket atverjék. Ezek a szerencsétlenek meg vevők erre a baromságra.

Bőszen politizáló nyugdíjasoktól mindig azt kérdezem: "hány rendszer kell még hogy átbasszon, mire rájössz hogy egy politikus alapjában véve szar ember?"

reKorrekt 2008.09.19. 10:35:55

Nehéz elmagyarázni az öregeknek hogy nekik azért volt jó a cocialuzmusban (a végén, mikor legtöbbjük felnőtt volt), mert nekünk most van 18.000.000.000.000 Ft-os (>100Mrd $) államadósságunk.

Prien 2008.09.19. 10:36:27

igazad van korrekt

de egy részükre szükség van és ők nem az adókerülők közé tartoznak

krtek 2008.09.19. 10:39:04

Geza,
Remélem egyre többen gondoljuk ezt komolyan.
:)

A demokráciának csak egy bizonyos IQ felett van értelme, illetve ha az agyilag "gyengék" tábora elhanyagolhatóan alacsony. Nélunk pont fordítva. Rengeteg idióta politikai hívő (hülye lúúúzerek), meg aki csak pofázik, lop, adótcsal, államiberuház, segélyezik, swarcol, számlátvesz, cégettüntet, sikkaszt, hatalommalüzérkedik (ezek a "sikeres üzletemberek", mint pl. a mi ferink) és egy elhanyagolható réteg aki már szinte hülyének számít mert megpróbál a szabályok szerint élni.

JohnnyB 2008.09.19. 10:43:53

Van egy kérdésem. Nem-e lehetne-e véletlenül a nyugdíjkasszát nullszaldóba rakni? Tudom, nem vagyok közgazdász, de mondjuk 5-10 év alatt megcélozni a 0-t. A mindenkori nyugdíjak a mindenkori befizetések arányában alakulnának, rizsa nincs. Kivitelezés:

12 havi nyugdíjat!
A minimálbér kétszeresénél nagyobb nyugdíjakat befagyasztani, amíg nem lesz pluszos a kassza!

Amúgy mélységesen egyetértek zero-val, a páromnak 4 éve nem emeltek a fizetésén, nekem a rövid közszolga időszakomban semmit sem emeltek, most meg új melóhelyem van, és annyit keresek, mint 4 éve, szintén a versenyszférában. Közben meg a megélhetési költségeink sacc. duplájára nőttek, így sikeres ember nem lehetek. :)

reKorrekt 2008.09.19. 10:44:04

Az ő korukban sem az emberekkel volt a baj, hanem az aktuális hatalommal. Azt hiszem nem kell magyaráznom egy igazi magyar ember munkabírását és munkaszeretetét. Az akkori idők (pláne még korábbi) munkásaira ez még inkább vonatkozik (legtöbbjükre). Ezért nem is őket hibáztatom, csak lehetnének némi megértéssel a mi generációnkra is.
Még mindig a fülemben cseng a mondat, amit az ált.isk. ofőm mondott egy ofőórán: "Jelenleg 2000 Mrd államadósságunk van, amit sajnos TI fogtok nyögni, de nagyon..." - milyen igaza volt.

reKorrekt 2008.09.19. 10:46:58

*laspalmas 2008.09.19. 10:40:56

Most olvastam én is, csak itt:
kuruc.info/r/1/28336/

:P

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 10:47:34

A nyugdíjakhoz soha senki nem fog hozzányúlni, mert nem mernek. Ez a szomorú igazság. Valóban jó lenne, ha a befizetések alapján kapná mindenki a nyugdíját, egyből kevesebb lenne a látszat-minimálbéres adózó/befizető.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 10:50:56

korrekt 2008.09.19. 10:46:58

Nem félsz, hogy "bemérnek" ? xD

reKorrekt 2008.09.19. 10:51:40

Ahogyan a tb rendszer is jól működne az USA minta alapján, ha nem lenne ennyire elszegényedve mindenki.
Ugye ott a biztosítós rendszer lényege, hogy mindenkinek van egy tb (számla)száma, melyre utalják az általa befizetett járulákokat. Fillérre pontosan tudják hogy ki mennyit fizetett be, ahogy te is tisztában vagy vele. Ha ezt a keretet túlléped, akkor penelhetsz... (persze van kivétel, de ennyire nem mentem bele)

reKorrekt 2008.09.19. 10:54:46

*laspalmas 2008.09.19. 10:50:56

Leszarom. Nem hinném hiányzik nekik egy ilyen típusú országos botrány is... bár nyilván konspirációs dolog lenne, rámkennének pár dolgot (ld. HírTv-s riporterek) és eltűnnék a süllyeszőben.

rolika 2008.09.19. 10:57:45

krtek 2008.09.19. 10:26:58

de jót szóltál...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 11:00:59

Igen, mindenki gazdálkodhatna a sajátjából, nem csak úgy levonogatnák a pénzeket. Idén pl. még egyszer sem voltam orvosnál. Az éves átlag 1-2 alkalom szerencsére. Tudom vannak súlyos betegségekkel élők, nekik kéne adni támogatást, de alapvetően szimpatikus módszer, tehát támogatnám, ha azt a rendszert bevezetnék nálunk.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 11:02:02

korrekt 2008.09.19. 10:54:46

Hiányoznál ám.

martonx 2008.09.19. 11:02:36

Elég egyszerű. Aki nyugdíjat, vagy szociális segélyt kap, annak ne legyen szavazati joga.
Nekik úgyis mindegy.
Elég egyértelmű, hogy ennek a dolgozó 3 millió nyomorultnak kellene eldöntenie, hogy merre haladjanak az ország dolgai, nem a "ballasztnak", hogy merre sodródjunk.

Mert ami itt 6 éve történik csak sodródás, nem haladás.

Azt hiszem a következő választásokon (remélem minél hamarabb lesz). Csakis szélsőjobbra fogok szavazni, tudom hogy hülyék, de hátha nem fognak lopni, a nagy nemzeti meggyőződésükben.
Annyi szakemberük meg nekik is van, mint bármelyik nagy pártnak...

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.19. 11:08:00

mertonx: "de hátha nem fognak lopni, a nagy nemzeti meggyőződésükben"
azért erre mérget ne vegyél, tudod: az elv olyan, mint a fing. tartja az ember, amíg tudja...

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.19. 11:09:00

gyerekek! Combi hova tűnt? Lehet, hogy már készíti az "álcázó-festést" holnapra? A kis "net-rambó" :-)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 11:10:51

martonx 2008.09.19. 11:02:36

Mindenki lop, ez biztos. Csak valaki egyre többet és többet, és közben a pofánkba röhög, más meg halkan, finoman, kicsinyenként, a népnek is hullajtva morzsákat. Ez a jobbik eset.

rolika 2008.09.19. 11:16:53

laspalmas 2008.09.19. 11:10:51

én is remélem, hogy ez a JOBBIK eset :-)))

reKorrekt 2008.09.19. 11:25:07

*laspalmas 2008.09.19. 11:02:02

Ha sokáig nem jelentkeznék, Seduxennek és Morénak megvagyok wiw-en. Keressenek meg ott. Ha ott se lennék akkor kezdhettek gyanakodni :)

Bezuhov. 2008.09.19. 11:29:08

Néha az a benyomásom, hogy nyuggerek, meg hüle ostoba kölkök - jah és pesze cigányok nélkül tök faxa országunk lenne ... a derék adófizető embörek országa :)))))

reKorrekt 2008.09.19. 11:33:22

Az első kettő maradhat. Márcsak érzelmi okok miatt is. Bár én sajna nem ismertem a nagyszüleim, de nagy egy családban nagy szerepük van a 2. csoport érzelmi, jellem fejlődésében is. Ahogy viszont is ;)

Kenguru 2008.09.19. 11:40:02

A fentebb vazolt generacios szerzodesen alapulo feloszto-kirovo nyugdijrendszer ma 500 milliard(!) hianyt termel.
2014-2020 kozt fog nyugdijba menni az 50-es evek elejen szuletett u.n. Ratko generacio. Ok igen sokan vannak.

Na akkor fog megborulni a nyugdijkassza igazan.
Nem beszelve a minimalberes tomegekrol, aki kenytelenek lesznek 30 000 forint nyugdijjal beerni havona.

Jah, es egy elfogadott torveny szerint a nyugdijak 2014-tol adokotelesek.

Borul ez az egesz mindjart.

reKorrekt 2008.09.19. 11:45:48

*a nyugdijak 2014-tol adokotelesek

Ennek mi a f.sz értelme van amúgy?

KTGVETÉS -> nyugdíj+adó - adó -> KTGVETÉS

Az adó kompenzációját csak nem nyugdíjemelésként akarják eladni?
Valahogy kétlem hogy a magasabb nyugdíjjal rendelkezők kisebb kompenzációt kapnak majd...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 11:54:01

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.09.19. 11:09:00

1.,szoliba ment, hogy jobban el tudjon vegyülni holnap.
2.,armani-boltba ment, hogy jobban el tudjon vegyülni holnap

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 11:54:51

korrekt 2008.09.19. 11:25:07

Oké, rajtad tartjuk a szemünket. ;)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 11:56:07

Tőlem már jöhetnének ők is, csak történjen végre valami. :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.19. 11:57:30

laspalmas: sőt, lehet, hogy tévedtem, és Combi mégsem Szilvásy... Ő Kolor... Direkt szítja itt a kedélyeket, hogy történjen valami szombaton. A kis megtévesztő genya :-)))

reKorrekt 2008.09.19. 11:59:00

Combitól azért majd szeretnénk egy mély-postot a történtekről, ahogy ő látta a dolgokat ;)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.09.19. 12:00:43

korrekt 2008.09.19. 11:45:48

Az kedves baratom, hogy mikor en 2040-ben nyugdijba megyek (muhahahaaa), akkora igy nez ki a keplet:
BRUTTO Fizetes(most) - ADO - Jarulekok(kozte nyugdijjarulek allami+magan) ->KTGVETES + MNYP + NETTO fizetes amibol - onkentes nyugdij-elotakarekossag.
2040-ben kapom a nyugdijat (ha egyaltalan), amibol szinten adozok majd. Zsenialis. Egyszer a nettombol felretettem, hogy ne az allam csecsen logjak majd es azt majd ujra meg fogjak adoztatni.
Hat f@szom.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 12:01:10

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.09.19. 11:57:30

Szerintem meg kapunk a pof*nkra, ha Combi visszajön... xD

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.19. 12:05:48

"800 ezren rokkantnyugdíjasok."

Ebből 600ezer nem a szoliban barnult.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.19. 12:09:27

És amúgy a 13. havi fizuból is fizetsz nyugdíjjárulékot meg minden szart ugyanúgy :)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.19. 12:10:18

aspalmas 2008.09.19. 11:54:01
Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.09.19. 11:09:00

1.,szoliba ment, hogy jobban el tudjon vegyülni holnap.
2.,armani-boltba ment, hogy jobban el tudjon vegyülni holnap

3. pókerezik munkaidőben :D

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.19. 12:17:59

laspalmas: azért remélem az feltűnt, hogy az én kommentemet nem cáfolta... és ugye, mint tudjuk: hallgatás beleegyezés...
Combi = Kolor :)))))
még hasonlít is, csak a "K"-t taktikusan "C"-re változtatta. Pláne, hogy "C-típusú". ColOMpár. A "bi" meg jelenthet mást is... Egyszerre "több oldalt" is képviselhetne :-)))

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.19. 12:22:50

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.09.19. 11:57:30
laspalmas: sőt, lehet, hogy tévedtem, és Combi mégsem Szilvásy... Ő Kolor... Direkt szítja itt a kedélyeket, hogy történjen valami szombaton. A kis megtévesztő genya :-)))

Amúgy nem kell szítani semmit. Be kell dobni közéjük 3 ürgét, aztán megölik egymást a jó kis pöribevaló húsért :D

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.19. 12:23:46

Azért nincs harag ugye, hogy "lelepleztelek" ? :-)))

Különben mit vagy oda? én is meg lehetnék még mindig sértődve, amikor engem "letamásgáspármiklósoztál" :-))))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.09.19. 12:35:27

Főnök: na le lehet szállni rólam... :)
Inkább KomBI kolléga "identitásával" foglalkozzunk :-)))

(Egészen addig, amíg zero-ék ki nem baxnak innen minket, mert szétOFFoljuk az egész blogot :)))

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.19. 12:41:10

Hát ennél a faszinál legalább 50évvel fiatalabb vagyok így tippre :D

rolika 2008.09.19. 14:05:38

offoltok itten a konstruktív cigányozás/komcsizás/kormányszidás helyett...
:)

reKorrekt 2008.09.19. 14:12:31

Mert mind egy náci/fasiszta/radikális egytől-egyig :)

Marcellusca 2008.09.19. 14:14:19

Kedves "demagógok"!

Körül néztetek a családban (anyuka, apuka, nagymama, nagypapa, nagynéni, nagybácsi, sógor, koma, jóbarát), egyikőtöknek sincs nyugdíjas rokona? Őket megkérdeztétek arról, hogy mit szólnának, ha a 38000Ft-os "komoly" nyugdíjukat befagyasztanátok?!
Abban egyet értünk, hogy nem jó az elosztási rendszer, de miért azokat "büntetnétek", akik ledolgoztak egy életet, felneveltek néhány gyereket (köztük benneteket is), majd a módszerváltásnak köszönhetően úgy állnak, ahogy. Régóta mondom, hogy komoly problémát fog okozni, ha a jelenlegi "minimálbéresek" elérik a nyugdíjkorhatárt, mert most jó, hogy "vastag" a boríték, de mi lesz később?
Nem az öregségi nyugdíjat kapókat kellene pellengérre állítani, hanem a (papíron)rokkantnyugdíjasokat, a segélyen ingyenélőket. Ott is sokat lehetne spórolni a rendszer átalakításával!

rolika 2008.09.19. 14:24:18

marcelluska, feljebb írta valaki, hogy a minimálbérén duplája feletti nyugdíjakat kellene befagyasztani.

btw édesapám akkora nyugdíjat kap, hogy már ő is sokkalta (értsd: tudta, hogy ennek mi, a gyerekei isszuk meg a levét) ráadásul 13x kapja egy évben. már az első nyugdíja több volt, mint a fizetése, és azóta rakétaként emelkedik. persze nem minimálbéren volt foglalkoztatva.

oltári baj van a nyugdíja(so)kkal. olvasom pl., hogy papp lajos szívsebész kitálal, miután leszámolt előző munkahelyén ÉS NYUGDÍJBA VONULT. ez már miféle dolog, hogy elmegyek a biztosba (ami egyébiránt megnyomorítja az országot), és onnan pofázok azok ellen, akiktől az ellátást kapom. eszem megáll, itt már mindenki meghülyült.
szó se róla, biztos igaza van az öregnek, de mi az hogy itt mindenki nyugdíjba megy, amikor neki tetszik?!

amúgy nézzetek át a reakcióra, elég durva c-kategóriás bejegyzés született ott...

Marcellusca 2008.09.19. 14:49:20

rolika!

Miért pont a duplája? Lehetne 1,5-szerese vagy 3 szorosa is a limit??? Egyébként, meg mi a garancia a mai magyar valóságban, hogy az a két év (a befagyasztási idő) valóban két év lesz. Majd megint megmagyarázzák, hogy gazdaságilag nem állunk még úgy, hogy feloldjuk. És lehetne ezt sokáig játszani.

Horizont 2008.09.19. 14:50:03

Minden tiszteletem az "igazi" nyugdíjasoké,akik valóban ledolgoztak egy életet.De álljunk már meg egy szóra.Ma akinek nagyon kevés a nyugdíja az vagy nagyon keveset keresett mert olyan munkahelye volt, vagy az utolsó 10 évben húzott el dolgozni hogy legyen nyugdíja.A többinek nem kevés a nyugdíja a dolgozók fizetéséhez hasonlítva.Sajnos nem értik meg a nyugdíjasok hogy a gyerekeik, unokájuk bére lesz kevesebb,ha a nyugdíjakat ilyen ütemben emelik.Ezt senki nem magyarázza el nekik.(ugyan ki?)
Senki nem sajnálja tőlük bár lenne nekik is nagyon sok!Az ember zsebében már kinyílik a bicska attól hogy RÓLUNK soha nincs szó akik még dolgozunk!!!
Pl. a honvédségtől mennyi embert nyugdíjba küldtek 42 évesen (!!)amikor bezárták a sok laktanyát.És mennyien leszázalékoltatták magukat pénzért, a rendszerváltás környékén.Ilyen ez az ország...

rolika 2008.09.19. 14:50:40

hátizé... én is úgy gondoltam, hogy elég sokáig nem oldanák fel... na mindegy hagyjuk, úgyse lesz semmi

JohnnyB 2008.09.19. 14:59:06

Igen, pont azért írtam a minimálbér dupláját, mert ha emelnek a nyugdíjakon 5%-ot, akkor az a 30.000-nél 1500 Ft lesz, a 150.000-nél 7500.

Horizont 2008.09.19. 15:12:37

"Rá lehet-e bízni erre a 386 idióta, dilettáns baromra az ország irányítását és kihúzását a szarból?"

NEM!! NEM!! NEM!!
Mégis ott vannak!
Mi meg a szarban- maradunk!

krtek 2008.09.19. 15:28:48

Kedves optimista,

Szerintem csak a hülyék hiszik azt hogy a 386 toptetü bármelyikében is felmerültek ezek a problémák.
Ha igen akkor az erőssebbje már rég lemondott volna, a gyengébbje meg min. megöngyilkolta volna magát. De ez egy következmény nélküli ország, gerinctelen féreg politikuscsürhével...

Combi a ballibes Ferkófan 2008.09.19. 15:34:37

386/2 bőven elég lenne + állami szférában dolgozók felét is nyugodt szívvel bocsájtanám útjára.

Marcellusca 2008.09.19. 15:35:27

krtek!

Ne légy ilyen rosszindulatú! :D
Ők pontosan tudják (,mert ki, ha ők nem), ugyanis a szülők lenn vidéken a kevéske nyugdíjból élnek, míg milliárdos fiacskájuk Pesten politikust játszik!

Geza 2008.09.19. 15:56:34

Most az általunk megtermelt értékeket kb. 70%-os elvonás terheli (adó, ilyen-olyan járulék, stb., egy szóval 'sáp'), kb. 30%-ot kapunk kézhez. Az elvonás majdnem 2.5x akkora, mint a kp, azaz ha 10% menne el a közös kiadásokra (egészségügy, tűzoltóság, stb.), akkor is egy aktív termelő ember nettójának a duplája maradna a szociális kiadásokra, mint pl. a gyerekek taníttatására, a munkanélküliek segélyezésére ill. az öregek nyugdíjára.
Ha most az országban dolgozik 2.5 millió ember, akkor az általunk megtermelt 2*2.5 = 5 millió átlagkeresetnyi szoc. kiadásra fordítandó értéket kéne elosztani 7.5 millió ember között, azaz az egy főre jutó átlag az átlag nettó fizu 5/7.5 = 2/3-a. Ha az átlag nettó fizu 120e Ft, akkor az átlag szoc. pénz ezek szerint nettó 80e Ft.
Ez persze átlag, ettől fel is, le is vannak eltérések, de egy igazságos elosztási rendszerben a min. és a max. között kettes szorzónál több ne legyen, ezért a min=53e, a max pedig 107e.

Akinek tehát 107e Ft fölött van a nyugdíja, azt kéretik visszavenni erre az értékre, akinek pedig 53e Ft alatt van, az meg az általa kultúráltnak ítélt módon próbálja meg rávenni a kormányt, hogy legyen szíves a járandóságának a lopkodását abbahagyni.
Áll mindez természetesen úgy a maszopra mint a fityiszre, lévén hogy a jelen pártok ugyanannak a proktológusi gumikesztyűnek az ujjai, mi csak azt választhatjuk meg, hogy melyikkel kérjük a prosztatamasszázst.

Marcellusca 2008.09.19. 16:35:31

Geza!

Még, ha masszíroznának...,de sajnos csak durván megerőszakolnak (és lehet,hogy nincs síkosító azon a kesztyűn).

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.09.19. 16:42:36

Optimista: Egyszer, egy előző post kapcsán azt hiszem leírtam már Neked:

Nem a nyugdíjak összegével van baj, hanem azzal, hogy a nyugdíjak emelését nem szociális indokból, még csak nem is a reálérték megtartása végett emelik. Azért emelik, hogy szavazatot vásároljanak vele, ezért megnézik, hogy mekkora az az összeg, amit még elbír az állam pénztárcája és afölé lövik be a járandóságot.
A különbözetet rendszerint új adókkal vasalják be, növelve az eddig is magas elvonásokat, növelve a munkáltatók kiadásait.

(persze az alábbi tényezőkről nem kizárólag a nyugdíjemelések tehetnek, de most erről beszéltünk és a nyugdíj az egyik komponens a sok közül)

Egyenes következmények:
-> kevesebb alkalmazott
-> nagyobb munkanélküliség
-> több segélyezett
-> feketegazdaság növekedése
-> reálbérek értékének csökkenése
-> kisebb gazdasági növekedés
-> kisebb versenyképességi mutató
-> még kevesebb beruházás

éééés igen a végén eljutunk oda, hogy elméletileg a nyugdíjaknak is csökkeniük kellene egy normális országban, hisz nőnek a kiadások, a pénztárcába való befizetések pedig nem tudják tartani ezzel a lépést. Viszont itt jön újra az egyes pont megint, előről...

Közgazdaságilag öngyilkosság, de rövid távon mérhető politikai előnyt biztosít.

A másik opció az lenne, hogy a versenyképesség javításával töblettbevételt biztosítanak az államnak, amiből finanszírozható a magasabb nyugdíj.

Válaszd ki, hogy szerinted melyik a jobb megoldás. (és sajna utóbbiban valóban benne van az, hogy a nyugdíjakat reálértéken kell tartani egy ideig.)

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.09.19. 16:43:36

Előző postot nem Optimistának akartam címezni, hanem Marcellusca -nak, bocsi!!!!!

gidabiga 2008.09.19. 17:42:11

Optimista 2008.09.19. 14:50:03
nem teljesen értek egyet veled.
aki úgy 10-15 éve ment nyugdíjba, eleve alacsonyabb bért kapott, így a nyugdíja is kevesebb.
apám 42 évet dolgozott, anyám 38-at,
anyám pedagógus volt, 12 éve nyugdíjas és 85ezer a nyugdíja. apám fizikai melót végzett, neki 74ezer.
ettől függetlenül én sem értek egyet azzal, hogy nyakló nélkül emeljék a nyugdíjakat, szerintem ugyanúgy kéne sávozni, mint a jövedelemadókat.
x forint alatt emeljük az infláció mértékével, x forint felett pedig csak az infláció mértékének felével.
nem hiszem, hogy sokan vannak ebben az országban, akik megengedhetik maguknak, hogy még a szüleiket is eltartsák.
én szívesen megtenném, de én sem tudom.

Horizont 2008.09.19. 17:55:19

gidabiga!
Igazad van.Szomorú hogy Édesanyádnak diplomásként 38 év után csak 85 ezer a nyugdija.Az én anyukám gépírónő volt,39 évet dolgozott, 17 éve nyugdíjas és 85 ezer a nyugdíja.
Persze nincs igazság.
Én is már 35 éve dolgozom és 93 ezret keresek. És még a 3. gyerekem főiskolás.Erről beszéltem.

gidabiga 2008.09.19. 18:02:43

Optimista 2008.09.19. 17:55:19
valahogy az egész rendszer nem jó. nem vagyok közgazdász, nem tudom, hogy lehetne jól csinálni, de nem normális, hogy a 25 éve tanító barátnőm és egy kezdő pedagógus fizetése között 10-12ezer forint van.
én nem a pályakezdőtől sajnálom, neki is annyiba kerül a kenyér, mint nekem, de ez így valahogy nincs rendjén.
sokan megérdemelnének sokkal több fizetést és mégiscsak disznóság, hogy kétszer meg kell gondolni akár egy cipővásárlást is a gyereknek.
engem eddig csak fosztottak, az osztogatásból nem részesültem. jó lenne már ha gondolhatnék a magam felemelkedésére is, ne azt nyomnák állandóan az arcomba, hogy szegény norvégoknak nincs mit enni, szegény nyugdíjas nem tudja fizetni a fűtést.
ha így megy tovább, lassan én sem.

Kenguru 2008.09.19. 18:15:59

Ha csak az elnne nyugdijas, aki elerte a nyugdijkorhatart, a ny. kasszaban nem hiany lenne(500Mrd) hanem tobblet.

A rendszervaltaskor emberek tomegeit hagytak elmenni elorehozott/rokkantnyugdijba, hogy elleplezzek a munkanelkuliseget.

Ezeket az emberek meg kellett volna probalnai visszaintegralni a munkaeropiacra(akit lehet), a tobbieket pedig NEM a nyugdijkasszabaol segelyezni, mert az nem arra van.

1990 kornyeken kb egymilliom ember vesztette el az allasat, es kozuluk sokan orokre. Ok a rendszervaltas veszteseit. Rajtuk segiteni kell, de erre nem a nyugdij valo.
Ha kevesebb autopalya/volgyhid/gyogyfurdo epult volna, lenne penz hogy rajtuk segitsunk.

Horizont 2008.09.19. 18:33:11

Kenguru
"Ha kevesebb autopalya/volgyhid/gyogyfurdo epult volna, lenne penz hogy rajtuk segitsunk."
Ezt mégis hogyan érted? Ne épüljön semmi hogy megsegítsük a rendszerváltás veszteseit???
Ez már majdnem olyan lenne mint a kisgazdák kárpótlás jegyei!!

Geza 2008.09.19. 18:38:35

Szerintem bármit is kezdene bármilyen kormányzat, abból kéne kiindulni, hogy nem azt nézzük, hogy mennyi jár, hanem azt, hogy mennyi jut... Mert sajnos ez utóbbi -bár kevesebb, de- a realitás :(.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.19. 19:06:58

Azt nem tudjátok, ha valaki mondjuk 55 éves és szeretne elmenni nyugdíjba, akkor meg tudja kérdezni, hogy mennyi lenne a nyugdíja? Több mérlegelni?


Amúgy azt kellene csinálni szerintem, ha valaki 1 évvel hamarabb megy nyugdíjba mint a törvényben rögzített korhatár,a nyugdíjának csak 90%-át kapja meg.Ha 2 évvel akkor csak a 85%-át ..és így tovább. Vagyis ha hamarabb megy nyugdíjba, viselje a következményeit és döntsön, hogy megéri-e neki ...

Amúgy meg aki 40 000 ft nyugdíjat kap, annak BIZTOS van oka hogy miért csak annyi. Gondolom nem ezt a számot generálta neki a Nagy nyugdíjgeneráló Gépezet...

gidabiga 2008.09.19. 19:23:07

én úgy tudom, hogy akik a katonaságtól, rendőrségtől mennek nyugdíjba negyvenegykét évesen, ők sem kapják meg a teljes összeget.
de azért még nem sajnálom őket, mert majdnem mind van olyan fizikai állapotban, hogy munkát tud vállani nyugdíj mellett.
ha nem így van, bocs, én egy egyenruhástól hallottam, de lehet, hogy csak sajnáltatni akarta magát. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.09.19. 19:52:28

gidabiga 2008.09.19. 19:23:07

Ezen a linken érdemes megnézni a Számítási Segédlet rovatot, elég jó nyugdíjat kapnak 25 év munkaviszony után.
nyugdij.extra.hu/

reKorrekt 2008.09.19. 20:03:58

Sajnos az a baj a nyugdíjasok csak a virágot nézik (piros!) utánna lehet bármi zölt euro, kék banán, sárga búzakalász... Így nyernek 2milió szavazatot...

reKorrekt 2008.09.19. 20:04:42

*utánna = utána

be vagyok már baszcsizva

Horizont 2008.09.19. 20:14:28

Nálunk nem nyúlnak hozzá:
a nyugdíjasokhoz,a nyugdíjakhoz,
a segélyen élőkhöz, a romákhoz, a képviselők számla nélküli kifizetéseihez, a számlát nem adókhoz, a politikában és a
nem politikában különösen nagy kárt okozókhoz,minimálbéren bejelentett újgazdagokhoz, szinesfémkereskedelemhez, a bebetonozott régi káderekhez, a Máv-hoz, BKV-hez, leszázalékoltak felülvizsgálatához....
Tovább is van mondjam még??
Csak a mi bérünkhöz lehet hozzányúlni akik még húzzuk az igát!
Mi lesz kicsiny kis hazánkkal ha mi beadjuk a kulcsot???

gidabiga 2008.09.19. 20:24:13

Optimista 2008.09.19. 20:14:28
te nem dobod be a kulcsot, és én sem, mert még el kell indítani a gyerekeinket egy normális úton az életbe.
legfeljebb hónapról hónapra kisebb adagok lesznek a tányéron, már sötét lakásban élsz, nehogy villanyt kelljen kapcsolnod és 16-17 fokban fagyoskodsz.
és még akkor is rajtad, rajtam fognak egyet facsarni.
csak hogy az általad felsoroltaknak meglegyen az a pénz, amivel választásokat lehet nyerni.

Perillustris 2008.09.20. 10:34:14

Szerencsére tudjuk: el lehet menni. Az utolsó adófizető oltsa le a lámpát!

Kodomo 2008.09.20. 17:30:01

Ha nem nyúlunk a nyugdíjhoz, a segélyekhez, félő úgy járunk, mint mondjuk az ukránok, hogy nincs pénz kifizetni a nyugdíjakat. A tendencia ezt mutatja.
Hazárdírozás, ha abban bízik a mindenkori vezetés, hogy addigra majd nagymértékben javul a foglalkoztatás (betelepülő multik által he-he), javul az adómorál (pláne a nagyjaink lenyúlási tevékenységeit látva he-he), fehéredik a gazdaság (emelkedő adók mellett he-he).

süti beállítások módosítása