Skip to content


       Szűrés lista

Pimasz, pofátlan vagy provokatív?

Most nem Papp (Pimasz úr) Gergő TV2-ős Naplós riporterről lesz szó, hanem Hiller Istvánról, és az ő kis birodalmáról, az Oktatási Minisztériumról.
Szerintem nem csak én ütköztem meg azon a híren, hogy az Oktatási és Kulturális Minisztériumban ötszáz dolgozó kap fejenként 100 ezer forintos juttatást (és ez az összeg még 40 ezer forint értékű adómentes üdülési, kulturális vagy ajándékutalvánnyal növelhető.)

Ráadásul még 1 hét sem telt azóta, hogy bejelentették, hogy a digitális tábláknak még karácsonyig meg kell érkezniük a tantermekbe, 24 milliárdért.

Ez a jutalomosztás csak azért kissé furcsa, mert maga Gyurcsány Ferenc jelentette be, hogy a kormány csak az állami alkalmazottak bérén tud spórolni, ezért veszik el a 13. havi bért.
Vajon vannak egyenlőbbek az egyenlők között? Elég hamar megtalálták a kiskaput, "jutalmat" adnak. Biztos megérdemelik, idén szenzációs teljesítményt nyújtott az Oktatási Minisztérium és minden egyes munkatársa! Természetesen abba bele sem merek gondolni, hogy vajon mit is csinálhat fél ezer ember naphosszat, de klassz munkahelynek tűnik ... főleg hogy pénteken délután 2 órakor már élő embert nem lehet a minisztériumban találni, csak a portás kóvályog a folyosókon. Hát igen, egy minisztériumi állás a csúcs ...

Ez a 100 ezer forint jutalom is meg van indokolva, mivel indoklásban világbajnokok vagyunk:
"Már több éves gyakorlat az Oktatási és Kulturális Minisztériumnál, illetve jogelődjeinél, hogy az igazgatási költségvetés évközi megtakarításait a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény szerint szociális, jóléti, kulturális, egészségügyi juttatásokra használhatják fel."

Sőt, a kormányszóvivői iroda szerint az OKM gyakorlata nem mond ellent a közigazgatásban elrendelt takarékossági intézkedéseknek és a jutalmak tervezett csökkentésének, mivel a az értékelési rendszeren keresztül kifizethető jutalmak drasztikus csökkentése - nem érinti azokat a juttatásokat, amelyeket az egyes intézmények saját megtakarításaik terhére osztanak ki az ott dolgozóknak. Ezekben az esetekben minden tárca saját hatáskörben dönt a kifizetésekről.

Nem nagyon értem én ezt a logikát, mert úgy gondolom, egy állami intézményben megspórolt állami pénzt nem éppen jutalomként kellene szétosztani. Esetleg másra is lehetne fordítani ezt az összeget. Ízléstelen, hogy "fent a minisztériumban" a közvetlen munkatársak kapnak jutalmat, míg a minisztériumhoz tartozó 150 000 pedagógustól pedig elvesznek pénzt. Bár mondjuk kapnak fasza digitális táblát ...

Még szerencse, hogy az MSZP a szolidaritás és a progresszív baloldal pártja, és az Oktatási Miniszter maga a volt pártelnök és a párt fő ideológusa...
 

Címkék: mszp pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr97779155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 15:48:14

Asszem én már korábbi postban is javasoltam egy alternatív megoldási javaslatot: a közszférában (köztisztviselők és közalkalmazottak vonatkozásában egyaránt) szűntessék meg az ÖSSZES béren kívüli juttatást (13. havi, üdülési csekk, kajajegy, bérlet, stb.)

... ÉS ezzel egyidejűleg adjanak tisztességes MUNKABÉRT a tisztességesen dolgozóknak.

Nem hazabeszélve, de mint "ex-közszolga" mondom, hogy álságos, és demagóg egy az egyben lumpne faszoknak titulálni a közszolgákat. Nem akarok senkit meggyőzni, meg senkit védeni, de pár évig láttam, amit láttam...

váj mí 2008.11.20. 15:49:32

Gyerekek, gyerekek, ne gymást üssétek már. Ne a kispénzű közalkalmazott köpködje a szürkén működő kényszervállalkozót, és fordítva. mert ennek semmi értelme. Törvényalkotási szinten vannak itt bajok, amelyek miatt egyformán szívtok. Szóval, szvsz, azokra kellene némi megoldás...

sunblind 2008.11.20. 15:49:32

tényleg az a baj, hogy mindenkinek csak a szája jár. Ha dec. elsején reggel másfélmillióan odamennénk a kossuthtérre, lenne kékhalál egybő. Gyerünk, körímél, és mindenki szóljon még húsz embernek.

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 15:49:54

osgood

Méltányolom az igyekezetet, meg van is némi igazság abban amit írsz, de aki leszavazta a háromszáz forintot (én ezek közé tartozom) annak miért kell szerinted kussolnia?

Ezt azért kérdem mert én tudod elég magas TB járulákot fizetek, meg mondjuk a tiedet is én fizetem, mert én teszem bele a rendszerbe adó formájában azt a pénzt, amiből a tiedet fizeti az állam.

Tehát?

osgood 2008.11.20. 15:50:42

Arcosharcos, a 40%-os szja-t én is kifizetem, ha erre gondolsz. Meg az aprót mellé erre-arra. A különbség annyi, hogy a főnököm nem fizet zsebbe a minimálbér felett semmit. Nincs cafeteria, nincs természetbeni juttatás, nincs cégkocsi, nincs cégmobil és nincs jutalomkonferenciaüzletiút a családdal. És még csak egy rohadt cégtulajdonos sem vagyok, minimálbérrel és szlovák rendszámú luxuskocsival.

Higany 2008.11.20. 15:51:02

Minisztériumi sztrájk?!?! Mein Gott! Mit is fogunk abból észrevenni?

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 15:51:08

osgood: "leszavazta a háromszáz forintot"

teljes mértékig tiszteletben tartva a kommented MINDEN gondolatát, de ezt kifejtenéd bővebben?

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 15:51:56

szellem: óóóóhogykapdbeteeeeee :)))

Arcosharcos 2008.11.20. 15:54:55

osgood
Nekem nemis a hozzád hasonló "kisemberekkel" van bajom hisz a döntéseket ált. a ti fejetek fölött hozzák,hanem azokkal akik tudnának mit tenni de mégsem teszik!Miért?Nem lopott még annyit hogy vígan eléldegéljen?Vagy már ez a természetes?Vagy a hozzád hasonlóak is már csak a vállukat vonják és mennek tovább...Miért?

osgood 2008.11.20. 15:57:42

Derelyegrádi ... maga az érvelés szép lenne az általad fizetett/fenntartott közszféráról abban az esetben, ha számodra nem nyújtana olyan szolgáltatást, amit igénybeveszel. Gondolom, valahol megtanultál írni-olvasni, meg a fiaidat is meg fogod taníttatni, ne közmunka-program keretében kelljen azt a húszezret megkeresni útkaparással. Szóval ilyesmiről szól az, hogy te kifizeted az én béremet. Egyébként benne lennék abban, hogy hagyjuk ki ebből az állambácsit és fizesd meg direktben az írásoktatást. Te is jobban járnál, meg én is.
Megnyugtatlak: az én TB-met ezen az alapon én fizetem. Gondolom a pékkel szemben sem érvelsz azzal, hogy te fizeted a kenyéren/kiflin/kuglófon keresztül a tébéjét :)

exerenex (törölt) 2008.11.20. 15:59:03

Én is szeretnék egyszeri, évvégi, hangulatjavító juttatást, én is jól viselkedtem egész évben.

Hová küldhetem a számlaszámom?
Köszke

Marcellusca 2008.11.20. 16:00:39

osgood 2008.11.20. 15:40:11

Ott a pont! Csak akik nem a közszférában mozognak nincs semmi fogalmuk a helyzetről. Ahogy mondod, féligazságok alapján ítélkznek.

Arcosharcos 2008.11.20. 15:43:14

Te pedig szarjál farfekvéses mutáns sünt! Fáj az igazság, vagy ez az igazságnak azon fele, mely nem olyan szép és így már nem lehet tiszta szívből útálkozni?
Egyébként részben igazad van. Vannak korrupt közalkalmazottak is. Ez a dolgozók max.5-10%-a. A többi rendesen, becsületesen végzi a dolgát.

váj mí 2008.11.20. 16:01:00

osgood 2008.11.20. 15:50:42
Nem mindegyik magánvállakozás fizet zsebbe. Ettől a sztereotípitál illene már megszabadulni. Persze, van ilyen is, meg olyan is, aminek a befizetéséből fedezheti az állam a közalkalmazottak kötelező befizetéseit.
Hogy nincsenek plusz juttatások? (cafeteria, üdülési csekk ezmegaz), hát igen, de azért olyan is ritkán fordul elő, hogy este 8kor (hivatalos munkaidő rég lejárva), felhív a főnököd, hogy épp most ezmegaz fáj, és old meg 10 percen belül, de ha lehet inkább tegnapra. Hacsak nem vagy minisztériumi osztályvezető...
Szóval, mérlegelni kell. Cafeteria kell, üdülési csekk meg szolgálati mobil? (Ez utóbbi, megjegyzem, hatalmass szívás, mert így 24 órából 24 - ben elvileg bármikor elérhető kell legyél a cég számára. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb cégnél limit van a kimenő hívásokra, amin felül ugyanúgy fizeted, mint a saját mobilhívásaidat). Szóval, ha mindez kell, próbáld ki magad a versenyszférában...

Virág et. 2008.11.20. 16:03:11

Kb évente kifizetem mégegyszer mindazt amibe egész életemben (!) kerültem az államnak, még akkor is ha aranyárban mérjük az oktatás stb. költségeit.

Ehhez képest semmit nem kapok, mert minden, amit igénybe veszek az államtól különdíjas (illeték).

A TB, meg azért rossz példa, mert én a magam részéről élni szeretnék, de erre nem látok garanciát a hazai közegészségügyben. Úgyhogy marad Ausztria, meg a magánklinikák. Lehet érte utálni, de szerencsére megengedhetem magamnak és a családomnak.

osgood 2008.11.20. 16:04:51

Arcos, ez nem a kisemberség kérdése. Mondtam, lehet, hogy nem teljesen világosan: a tizenharmadik havi akármi csupán hangulati elem. A gond az, hogy a többség ilyesmiken őrjöng, hogy vannak, akik 12 havi munkáért 13 havi fizetést kapnak. Ha ennyire mélyre látnak, vagy csupán ennyire mélyre kívánnak tekinteni, akkor tökéletesen indokolt és elgéséges az a mód, ahogy kis hazánkban a kormányzásnak, vezetésnek nevezett tevékenységet lefolytatják. Mert nekünk elég ennyi is. Maga az ötlet egyébként párezer éves, javaslom összevetni az máshonnan jól ismert osszdmegésuralkodjat a kenyeretéscirkusztanépnekkel :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 16:05:11

"Nem mindegyik magánvállakozás fizet zsebbe. Ettől a sztereotípitál illene már megszabadulni. "

ez kb akkora sztereotípia, mint a "minden közszolga lumpen"... 1-1. :)))

osgood: MÉG MINDIG választ várnék fentebbi kérdésemre... köszi

Arcosharcos 2008.11.20. 16:06:53

Marcellusa

5-10% na ne viccelj!Te hol élsz?Szerinted akkor itt tartanánk?Amúgy meg abban igazad van hogy nem sok fogalmam van a közszféráról.Csak eléggé dühíti az egyszerű embert ez a jutalom dolog.Azt aki gürcöl egész nap és egy fillérrel sem kap többet mint amiért megdolgozott!

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 16:08:19

osggod

olvasni téged sem ártott volna megtanítani, kerül amibe kerül.

Én azt kérdeztem MIÉRT KELL KUSSOLNOM (hátha csak rosszul látsz), ha a 300 forint ellen szavaztam, miközben fizetek egy tekintélyes összegű TB-t.

+ 1 Melyik minisztériumban tanítanak írni-olvasni?

váj mí 2008.11.20. 16:09:21

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.11.20. 16:05:11
Hun, mondtam én, hogy minden közszolga lumpen?
Bár azért lényegesen több közszolgát láttam már munkaidőben bevásárlólistával üzletekben kóvályogni, mint nem közszolgát ;). Jó, ez mondjuk az önkormányzatoknál/minisztériumoknál dolgozókra érvényes leginkább

Arcosharcos 2008.11.20. 16:09:51

Most már kezdem azt hinni hogy tényleg hülye vagyok.Még mindig nem fogom föl ezt a hangulatjavító dolgot!

Roltii 2008.11.20. 16:10:58

váj mí 2008.11.20. 16:01:00
a kismillió bejelentett magyar vállalkozásból mennyi csinál mindent legálisan? szerintem iszonyat elkeserítő lenne az a szám. Százalékosan szerintem elég egy digit hozzá...Így talán a sztereotípia valamennyire helytálló. Nincs olyan kis cégnél dolgozó ismerősöm, akinél ne lenne adócsalás. A nagy multik becsületesebbek, nekik az állambácsi csal le egy csomót, hogy ide jöjjenek.
De kiváncsi lennék, hogy pl van-e becsületes rendesen adózó építési vállalkozó. Az nem számít, aki más alvállalkozókkal dolgoztat, bár kötve hiszem,hogy akár az is becsületes lenne...

Marcellusca 2008.11.20. 16:12:17

Arcosharcos 2008.11.20. 16:06:53

A jutalom dolog mindenkit dühít, mert nem az, mint aminek hívják. Csak álca!

osgood 2008.11.20. 16:13:08

Váj mi, tökéletesen igazad van mondjuk a mondandód felében. Körülbelül annyiban, mint amennyiben nekem volt akkor, amikor felhoztam az én sztereotípiáimat. Vegyük már észre: a k nagy általánosítások nem működnek. Elmondom, ma épp szabi, mert az utóbbi három napból kettőn tizenhatóráztam, egyen meg a normál nyolcat nyomtam le, persze ez a munkaidőelszámolásomban nem fog jelentkezni. Nem nekem kell elmesélni, hogy kinek esik ki a kezéből a ceruza x óra nulla-nulla perckor. Tudom, hogy van ilyen és irigy vagyok, hogy nem én vagyok az. Egyetlen bajom az, hogy neked el kell mesélnem, hogy az ilyesmi szektorsemleges.
És igazad van, mérlegelni kell. Ha céges kocsi kellene, mennék anyagbeszerzőnek vagy valami hasonló. Ugyanez fordítva is igaz. Ha valakinek fixa ideája, hogy egy közszolga napi nyolc órát körömreszel és mégis fizetést kap, hát rajta, lehet jönni :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 16:13:47

váj mi: szarkasztikus megjegyzésem nem elsősorban Neked szólt, csak Te említettél sztereotipiát, gondoltam én is leírom a magamét :)))

Arcosharcos 2008.11.20. 16:15:14

Az édesapám vállalkozó volt, becsületesen adózott dolgozott, munkája is volt és mégis tönkre ment mert nem bírta az adóterheket.Biztos van aki becsületesen is a felszínen tud maradni, de szerintem egyre kevesebben...

Roltii 2008.11.20. 16:15:18

váj mí 2008.11.20. 16:09:21

amíg a közszolga vásárol az ABCben, te ide írsz hozzászólást. Nem látok különbséget.

váj mí 2008.11.20. 16:16:03

Roltii 2008.11.20. 16:10:58
Ismerve a magyar adózási törvényeket, véleményem szerint, elenyészően kevés a teljesen fehér. Inkább a szürke a jellemző. Mondjuk, ha az állam nem 70%-ot akarna lenyúlni, ha Magyarország nem a 3 helyezett lenne Európa szinten az adóterheket illetően, akkor a leányzó fekvése is változna. Szerintem, persze.

Roltii 2008.11.20. 16:19:23

váj mí 2008.11.20. 16:16:03
az állam azért nyúl le annyit, mert majdnem mindenki "szürke" ahogy te fogalmazol. Szerintem is az államnak kéne tennie ez ellen, de a vállalkozások felelőssége ettől még van. Ha törvénybe ütköző almát enni, és te eszel, akkor meg kell (kéne) hogy büntessenek. Az más kérdés hogy szar a törvény, de ez nem ment fel senkit.

váj mí 2008.11.20. 16:20:56

Roltii 2008.11.20. 16:15:18
váj mí 2008.11.20. 16:09:21

amíg a közszolga vásárol az ABCben, te ide írsz hozzászólást. Nem látok különbséget.


Pedig van, mert a köszolga, az én adómból fizetett munakidejében vásárol az ABC-ben. Míg, ha én a nkaidőmben kommentelek, azt nem állami pénzen teszem, és ha a főnököm úgy ítéli, hogy pár perc kommentelés meg blogolvasás nem fér bele, akkor végső esetben kirúg. A közszolgákat meg ritkán rúgják ki, mert kora délután az ABC-ben nyomulnak, mondjuk ügyintézés helyett.
Érted, ugye a különbséget?

osgood 2008.11.20. 16:21:07

Seduxen, Derelyegrádi

A háromszázas dolog azért került a listába, mert ugyanúgy működik, mint a közalkalmazotti cucc. Valamit igénybe veszel, ami pénzbe kerül. Te erre aszondod, hogy nem, mert az ingyen van, vagy annyiért, amennyiért tavaly volt. És leszavazod az idei árat vagy lazán beárazod, szerinted mibe kerül az olvasásoktatás :) Csináld meg ezt kenyérrel, légyszíves.
A problémánk egyébként közös, ezért mondtam, hogy örömmel látnám, ha az ilyen ügyeket intézhetnénk direktben a kórházzal, vajákossal, tanítóval. Ahogy a pékkel is direktben intézem. Kevesebb félreértésre adna okot és kevesebben akaszkodnának rá potyázni.

Pofátjanka 2008.11.20. 16:22:16

Óóó, anyám, borogass...
A pofátlan én vagyok, a Janka.

P.

Narrátor (törölt) 2008.11.20. 16:22:56

Már várom, amikor a sok ballibbant idióta duruzsolja majd a bogárúrnak, akarom mondani, bolgár elvtársnak, hogy "az a szemét, náci, fasiszta, fideszes >>X

Narrátor (törölt) 2008.11.20. 16:24:34

(miért vágta le?)Már várom, amikor a sok ballibbant idióta duruzsolja majd a bogárúrnak, akarom mondani, bolgár elvtársnak, hogy "az a szemét, náci, fasiszta, fideszes X is azt mondta, a minisztériumi dolgozoók nem érdemlik meg a jutalmat. Pedig látja, annyira jól dolgoznak, hogy jutalmat is kapnak, és azért kapnak jutalmat, hogy jól dolgozzanak!" És ebből az axiómából nem lehet őket majd kirobbantani.

váj mí 2008.11.20. 16:25:38

Roltii 2008.11.20. 16:19:23

Akkor eljutottunk az ok-okozathoz. Szerintem azért sok a szürkén működő cég, mert túl magasak az adóterhek, és fehéren működve leginkább éhenhalnának. Szerinted meg nem. Leegyszerűsítve.
A törvény meg nem szentírás. Számtalan rossz, alkalmazhatatlan, életszerűtlen törvényt hoztak már a honatyák/anyák csak az uccsó 18 évben is.

Roltii 2008.11.20. 16:36:17

váj mí 2008.11.20. 16:25:38
szerinted a közszférában dolgozók a nap minden percében dolgozzanak? normális vagy? menjen ki a boltba nyugodtan kifliért. De szerintem faszság erről beszélni, nem várom el senkitől, hogy napi 8 órát csak a munkájára koncentráljon. Szerintem ez sehol a világon nincs így. De lehet, hogy tévedésben élek.

Egyébként meg a rossz tv-t is be kell tartani. Mekkora baromság már, hogy a rossz tv-t nem kell betartani, agyam elszáll. Mellesleg ha meg halnának be a vállalkozások, akkor jönnének a gazdaság élinkítő csomagok meg ki tudja még mi, és ott lenne a megoldás. Most felülről az látszik, hogy lehet nyugodtan magas adókkal játszani, mert van még olyan hülye aki befizeti, a szürke réteg fölött meg szemet hunyunk. Pedig valszeg a kevesebb adót többen megfizetnék és a bevétel így több lenne (ezt mondjuk sokan vitatják).

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 16:43:39

seduxen te érted hogy osgood miről ír? Mert én nem.

Különösen ez elmés megállapítás: "A háromszázas dolog azért került a listába, mert ugyanúgy működik, mint a közalkalmazotti cucc."

Jelentkezzen aki tudja mit kell ez alatt érteni?

Meg az is, aki érti, hogy a pék mi módon kapcsólódik ide. Járulékot kell fizetni a sütőiparra, aztán ha tényleg kell egy zsemle akkor azt is ki kell fizetni? Vagy hogy?

osgood 2008.11.20. 16:44:22

Roltii, ez a "kevesebbet többet fizetnének" kis hazánkban nem napi realitás, vagy hogy kevésbé kerüljem a nyers nyelvi megoldásokat: alapból baromság. Még vagy 15 évig. Nem bízni kell abban, hogy ha majd csak kevesbbet kell elcsalni, akkor nem fogja senki elcsalni, mert miért ne csalná el, ha megteheti? Arról kell gondoskodni, hogy az elcsalásnak következményei legyenek. Ne érje meg a dolog. A becsületkassza nálunk sosem működött, sajna, nem olyan népek vagyunk.

váj mí 2008.11.20. 16:44:30

Roltii 2008.11.20. 16:36:17
Ad1 Nem arról van szó, hogy napi 8 órát megfeszülve üljön a székén a gép előtt. Csak tudod, a hozzáállás. Tudod, az a le-se-szarom típus. 8-tól 16-ig tart a munkaideje, amiből 3-4 órát épp "kifliért ugrik ki". Ne mondd, hogy nem ismersz ilyeneket.
Ha én ezt teszem egy vállalkozásnál (legyen az BT, KFT vagy multi), és ezt nekem elnézik, mert jó nő vagyok ésatöbbi, akkor a kollegák legfeljebb joggal utálnak, de mindezt nem az adófizetők pénzén teszem, és nem közszolgáltatási szférában dolgozom.

Persze, a törvényeket általában be kell tartani. De a családomat nélkülözni sem szeretném látni, mert a hasznom 70%-át be kell(ene) fizetni állambácsinak. Így, jobb esetben, kihasználom az ugyanazok a törvényhozók által hozott törvények kiskapuit. Ha, mondjuk csak a 40%-át kellene állambácsinak utalni, akkor valszeg, azt mondanám, a "a-franc-trüközzön-itt-össze-vissza".

osgood 2008.11.20. 16:53:16

Derelyegrádi, ezt most őszintén mondom: szerintem tudod te :) De ha egészen le akarsz vinni az alapokig, megpróbálkozom újra. Aztán ha nem megy, te tényleg túl sokat áldoztál túl kevés sikerért. Vagy én ittam ma sokat.

Pék-pedagógus analógia szemléltetésnek vagyon szánva, persze nem tökéletes. Arról szól, hogy vannak dolgok (kenyér), aminél nem állsz le vitatkozni, hanem vagy kifizeted, amennyit kérnek érte (a pék), vagy nem eszel. És vannak dolgok, amikről tudni véled, neked mennyit érnek meg (írásoktatás, orvosi vizit) és azt mondod, hogy nem fizeted meg az árát (mondjuk közalkalmazotti bérben vagy vizitdíjban - érted már, hogy jön ide?), hanem elkerülöd (bocs, ha személyesen nem, de eddig is "te" volt az általános alany) mondjuk szürkében, mondjuk szlovák rendszámmal, ilyesmi. Az analógia ott nem tökéletes, hogy a péktől el nem viszed a kenyeret, míg ki nem fizetted, az oktatást pedig megkaptad előre - igaz, fizették olyanok, akiknek ez fontos volt.
Kérlek, mondd, hogy érthető :) mert mennem kellene lassan.

Rob67 2008.11.20. 16:56:06

Jimbo75 2008.11.20. 14:18:27
Beszartam ezen az érvelésen...
A 13 úgy jön ki hogy ha az 52-t elosztod néggyel...
Tehát jogos.
Értem.
De miért nem kettővel?
Az már rögtön 26 havi fizetést jelentene.
Illetve 12+ 14 havit.
Ez jobban tetszene.

Virág et. 2008.11.20. 16:56:42

Nem igazán idetartozik, de miután már sokadszor jön elő, hadd boncolgassam tovább.

Nincs szánalmasabb, mint prémium autón a szlovák rendszám. Akinek nincs pénze Mo-n forgalomba helyeztetni, az inkább válasszon egy kategóriával lejjebb. És nem, nem kell megideologizálni az adócsalást. Aki prémium autót vesz, az reprezentálni akar. Szlovák rendszámmal egy ember reprezentálhat csak: a szlovák. Mindenki más rongyrázó sutyerák benyomását kelti.

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 17:03:46

De legszebbek ezek:

"Valamit igénybe veszel, ami pénzbe kerül."

Tudom bazmeg. Mégpedig onnan, hogy a világ egyik legmagasabb járulékát fizetjük érte (Tb), és ezen belül én magam meglehetősen magas járulékot fizetek.

"Te erre aszondod, hogy nem, mert az ingyen van"

Lásd fentebb.

"És leszavazod az idei árat vagy lazán beárazod,"

Ééééén? Szerinted ki állapítja meg a Tb járulék és az adó mértékét. Én árazom be?

"szerinted mibe kerül az olvasásoktatás :)"

Mi köre az olvasásoktatásnak a 300 forinthoz?
(tájékoztatásul: a közoktatást adókból fedezzük, a 300 forintok meg egészségügyben merültek fel, amit viszont járulékból)

"A problémánk egyébként közös, ezért mondtam, hogy örömmel látnám, ha az ilyen ügyeket intézhetnénk direktben a kórházzal, vajákossal, tanítóval."

rendben, csak 2 % adó és 0 tb teher mellett intézem "direktben", viszont akkor neked valami állás után kell majd nézned. De ne a világ egyik legnagyobb adó és járulékterhelése mellett "intézzem direktben" oké? Szolgáltatásért (adó és járulék) ellenszolgáltatás jár. Tudom, hogy ezt Gyurcsány ,meg különösen ez a félhülye Kóka szerint nem így van, ők úgy látják maximális adózáshoz, minimális állam dukál, mármint az adózónak, járulékfizetőnek járó szolgáltatások terén, de ez ettől még nem lesz így. Ilyen sehol a világon nincs, csa fentiek, meg ezek szerint a Te fejedben.

A "dolgot" a "cuccal" még mindig nem tudom összevetni.

Goyo 2008.11.20. 17:06:47

Többen kérdezték, hogy miért nem lesz leépítés.
Azért, mert az drágább. Rövid távon. De mivel most a jövő évi költségvetést kell első lépésként visszavágni, így nem lehet ezzel kezdeni. Ezért bérbefagyasztás, 13. havi illetmények eltörlése jöhettek szóba.

Marcellusca 2008.11.20. 17:08:51

Virág et. 2008.11.20. 16:56:42

Ne aggódj! Amilyen jó viszonyban vagyunk északi szomszédainkkal hamarosan meg fogják bánni az SK-s rendszámokat. A megspórolt üzembehelyezési díjat költhetik felújításra, újra fényezésre. Már, ha nem felgyújtották a verdát. :D

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 17:09:06

"Vagy én ittam ma sokat."

Így érthető!

Marcellusca 2008.11.20. 17:10:13

Jajj! Miket vízionálok mán!
El is határolódom magamtól.

osgood 2008.11.20. 17:12:54

Derelyegrádi, necsináldmár, te apróságon rugozól, direkt nem akarsz szövegérteni?
Nem tűnt fel eddig, ezért mondom: felsorolásokat olvastál, egészségügy, oktatás meg miaszar, ugyanúgy fizeted egy nagy kalapba, ugyanaz a módszer, ugyanaz a probléma mindegyikkel. Elnézést kérek, ha nem részleteztem fejezetenként, de akkor nyugodj meg, ezért beszéltem ilyesmiről akár egy mondtaon belül is. Ha érteni akarod, érted.

"És leszavazod az idei árat vagy lazán beárazod,"
Ééééén? Szerinted ki állapítja meg a Tb járulék és az adó mértékét. Én árazom be?

Magad mondtad, hogy leszavaztad a vizitdíjat. Beáraztad. Nem a tb-járulékod plusz háromszáz forint szerinted az ellátásod ára, hanem a tb-járulékod. Emlékszel. Ha nem, görgess vissza és a saját hozzászólásodat olvasd már el. Köszönöm.

"rendben, csak 2 % adó és 0 tb teher mellett intézem "direktben", viszont akkor neked valami állás után kell majd nézned. "

Írtam már, de úgy látszik ma write-only vagy, így könnyebb hőbörögni. Megismétlem, lassan, nehogy most is elvesszen a lényeg: benne lennék, hogy jóval kisebb adóteher mellett nekem fizesd meg direktben azt, amit szolgáltatok és hagyjuk ki az államot belőle. Szó szerint azt írtam, hogy te is jobban járnál meg én is. Akkor nem lenne tétel az sem, amennyi egy jóval kisebb minisztérium jóval kisebb sleppje kivesz mindkettőnk zsebéből.

Johnny336 2008.11.20. 17:13:22

Minden közszolga azt mondja, hogy versenyszférában zsebbe is kapunk pénzt, amiből nem kell adózni, de rángógörcsöt kapnak, ha véletlen azt mondjuk, hogy nekik péntek du. 2-kor véget ér a műszak...

Egyébként azt, hogy a közszolgák 13-szor adóznak egy évben a pénzükből...ezek szerint én is 25-ször adózom a pénzemből, mert 12-szer saját fizu, 13-szor vmelyik közszolga fizuja után (ugye az adója az én adómból van). Játsszhatunk "ki-tud-demagóg"-at, de értelme nem sok.

zebulony 2008.11.20. 17:15:14

Mindenkinek van sérelme, igazsága és nézőpontja. Divide et impera. Több nem is kell hozzá.
Osgood: respect

0xFFFF 2008.11.20. 17:17:34

"Aki sokallja, legalább abba gondoljon bele, hogy ha másuk nincs is, de diplomájuk biztos hogy van."

No igen, akkor már jár ami jár + még egy ! Roltii, te egy fasz vagy, neked is járna a kötél és még egy.

Virág et. 2008.11.20. 17:17:38

Marcellusca

Nem gondolom, hogy a magyar szélsőjobb ennyire hülye lenne, hogy minden SK-s autót szlováknak vél. Bár érdekes lenne, mert akkor égen pl. a Bayer Zsolt SUV-ja is ... :)

Virág et. 2008.11.20. 17:19:10

Az égen az égne akart lenni.

zebulony 2008.11.20. 17:19:54

Az enyém:
Néhány napja a tv-ben egy képviselő kifejtette (tudja a gyík a pártállását, de oly mindegy), hogy neki szüksége van a költségtérítésre (ami törvényhozóhoz méltóan példamutatóan adómentes), hiszen neki meg kell jelennie, nem lehet rojtos az inge nyaka.
Belátom igaza van, hiszen mindenki más mackónadrágban jár dolgozni.
Csak hogy új színt vigyek a társalgásba. :)

Marcellusca 2008.11.20. 17:24:36

Virág et. 2008.11.20. 17:17:38

Én nemtom, kinek milyen rendszámos ótója van, de nem hiszem, hogy ennyi szlovák barátunk szaladgál nálunk. Még, ha a felvidékieket is bele számolom, akkor sem.

Az meg különösen "szép", ha politikusainknak is ilyen rendszámaik vannak. Biztosan jólmenő vállalkozásuk is van pölö Komárnóban. :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 17:26:54

No visszajöttem.

Kezdjük Puls-szal

@ Puls 2008.11.20. 15:26:42
"Hát persze hogy "Pimasz, pofátlan vagy provokatív?". De, nem utolsósorban a hír nagydobra verőjére igaz mindez.
Itt van megint egy populista, demagóg szöveg, lehet rajta jókat csámcsogni."

Ja, a köcsög Index hogy le merte hozni!
Hát nem jobb volt az átkosban? akkor aztán kuss volt.
Mert végül is mi közünk van nekünk adófizetőknek ahhoz hogy az állami pénz hova és hogyan tűnik el?!

Öregem, vedd már figyelembe, hogy nem arról szól ez a hír, hogy a T-Mobil MAGÁNCÉG a PROFITJÁBÓL milyen és mekkora jutalmat ad....

Marcellusca 2008.11.20. 17:27:02

zebulony 2008.11.20. 17:19:54

Abban a szép, NDK-s, kétcsíkos, kék, szöszmösz mackóban?
Az gyó! Legalábbis jóanyám szerint. Felmosórongynak. :D

osgood 2008.11.20. 17:28:42

Zebulony, köszönet. Még egy kérdés: tényleg ennyire érthetetlen, amit írok? Komolyan mondom, kétségeim vannak.

A költségtérítés szép. Amikor az a fickó elkezdte megindkolni, nekem is eszembe jutott, hogy lakhelyemtől épp csak 100 km-en belül dolgozok, tehát ilyen alapon nekem is járna, telefont én is használok, meg alsónadrágot is veszek. De azért viszont feszít a büszkeség, hogy saját erőből oldom meg, nem adómentes költségtérítésből.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 17:29:33

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.20. 15:32:43
Zero,
ritka, hogy ne értenék veled egyet.

Ó, semmi baj, én örülök ha többen többféleképpen véleményt képviselünk... Bár engem lehet megviseltek az elmúlt hetek eseményei, a VÁLSÁG sem tett jót nekem, így nálam már alacsonyabban van az ingerküszöb! :)

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 17:34:41

osgood

Túl sok időt tettem bele a veled való egyébként az ismert ok miatt felesleges diskurzusba, a legutóbbi szösszenetedhez csak annyit kívánok és tudok hozzáfűni:

Hukk!

Alkalmasabb időpontban vissztérhetünka dologra.

zebulony 2008.11.20. 17:37:43

Osgood
Nem érthetetlen, csak manapság nehezen van fülünk a másik igazságához. Ha innen nézem, 6-os, ha onnan, 9-es. De ezen jól össze lehet veszni, holott ugyanazt látjuk, csak valahogy innen máshogy néz ki.
Én végigolvastam a tetejétől a hozzászólásokat, és csak miután így elfáradtam, tudtam belátni, hogy hiába tudom én a frankót, valahogy ez is igaz, meg az is.
Egy biztos, minden szürke csalás ellenére (sőt részben ezért, mert adót fizető válallkozások tömege él ma azért, mert kevesebbet fizet, de fizet!, mint hivatalosan kellene) iszonyú sok adó folyik be, és annak hatalmas része vész kárba. Ebben is sokan részesek.

osgood 2008.11.20. 17:38:33

Derelyegrádi, azt kell mondanom, sajnálatomra: ha eddig nem ment a diskurzus, kevés esélyt látok rá, hogy a folytatásban se csak elbeszéljünk egymás mellett. Kicsit én is úgy érzem, hogy kár volt megváratnom a jószágokat a sétáltatással emiatt.
Jelzem, józan vagyok, ha a hukk ennek szólt :) nem vártam, hogy felismerd az iróniát. Ha nem ennek szólt, akkor viszont egészségedre! :)

osgood 2008.11.20. 17:44:38

Zebulony, kicsit megnyugodtam. Írtam az előbb ugyan, hogy józan vagyok, de többek szerint ez rajtam nem mindig segít :))
Nekem tényleg az jön le az egészből, hogy iszonyúan benyaljuk, amit elénk tesznek. Most épp nem a piros-narancs erővonalak mentén, vagy a fradista-újpesti mentén ugrasztják egymásnak a népet. A lényeg, hogy az egymásnakugrással legyél elfoglalva, ne azon agyazz, mi helyett csinálják ezt... annyi szerencsénk még van, hogy lőszert nem osztanak, mint a horvát-szerb vagy hutu-tuszi mérkőzéseken. A meccs tétje meg nem az, hogy a piros győz-e vagy a másik, hanem hogy a jónép ezzel legyen lekötve. Itt találkozik a divide et impera és a panem et circenses. Mindkettő vezérelt birodalmakat annakidején. Emiatt vagyok igazán pesszimista. Beérjük azzal, hogy a banda egyik fele ingyenélő közszolga, a másik fele meg adócsaló.

Marcellusca 2008.11.20. 17:46:45

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 17:34:41
osgood 2008.11.20. 17:38:33

El vagyok keseredve. :D
Vártam egy jó kis anyázást. :D

zebulony 2008.11.20. 17:37:43

Nekem nyóc. :D
Egyébként igazad van. Ha innen nézem piros, ha onnan sárga. Egyébként meg narancssárga. És most nem politikai színezetre gondoltam.

zebulony 2008.11.20. 17:49:21

Srácok! Oly csodás a konszenzus! Most énekeljünk közösen!!! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 17:50:04

Bocsánat, csak el kellett rohanjak a gép mellől. nem van sok időm, ezért nem mennék bele részletes boncolgatásba kedves osgood. Hasonlóan szellemhez, azt én sem értem, hogy az egészségügyi ellátásom miért is lenne INGYENES!? Ezért szavaztam vastag NEM-mel márciusban, mert rühellem, ha valamiért 2X akarnak megvágni. Havonta fizetek - kapaszkodj - ÉN is, és a MUNKÁLTATÓM is az eü kasszába, és leszarom, hogyan, oldják meg, hogy ebből jusson színvonalas eü ellátásra. Lépjenek annak a faszára, akinek TÉNYLEG ingyenes, mert életében egy büdös buznyák közterhet nem viselt. Remélem - még ha röviden is érveltem - érthető voltam.
Nem akartam/akarok én senkit kritizálni, vagy személyeskedni, de - more után szabadon - rühellem, ha a pofámba szarnak, és elvárják, hogy megköszönjem...

Marcellusca 2008.11.20. 17:50:37

osgood 2008.11.20. 17:44:38

Miért csodálkozol?
Elgurult a gyógyszered? :D (Bocs, nem lehetett kihagyni, hamár nem iszol. :D)

Az a baj, hogy sok embernek a dolgok vagy feketék, vagy fehérek. Elfelejtik, hogy a kettő közt nagyon sok, szép színárnyalat van.

zebulony 2008.11.20. 17:51:28

De komolyra véve, igen, ez mind igaz. Én sem vagyok optimista, és a mai elvem a "magadra számíts" mentén körvonalazódik. És ha borzasztó szomorú is, hogy működik a közhelyes "szelep", de jó kiengedni a gőzt, akár itt is.
Nincsenek új igazságok. :)

Marcellusca 2008.11.20. 17:55:29

zebulony 2008.11.20. 17:49:21

Mire gondoltál?
Az Internacionáléra? :D

Virág et. 2008.11.20. 17:57:05

Hát, ahogy látom a hozzászólások vége egy kicsit olyan Szomszédokosra sikerült. Ahogy mindenki a kamerába fordulva elmondja az aktuális tanulságot, egy pillanatra felsejlett előttem Lenke néni arca.

váj mí 2008.11.20. 17:57:15

zebulony 2008.11.20. 17:49:21

"Sose hallomolyan gyönyörű nótaszót, amilyet ..... ó te bunkócska, te drága..." Sztem, pont ideillik ;)

zebulony 2008.11.20. 17:59:09

Virág et.
Jó meglátás, én is a saját hozzászólásom elolvasása után javasoltam, hogy énekeljünk mind, összeölelkezve.
Marcellusca
Jómagam jobban kedvelem az "Amúri partizánok dala" címen futó nótát.

váj mí 2008.11.20. 17:59:45

Virág et. 2008.11.20. 17:57:05
Azért a Szomszán nagyon jókat lehet röhögni. Igaz, a mostani helyzeten is, úgy 37 év múlva :P

zebulony 2008.11.20. 18:03:43

Váj mi
Kompromisszumkész vagyok, de akkor legyen a "Lent hol a tölgyek..." kezdetű Ságvári-nóta is!

Kicsit szégyellem magam eme blogkisiklatás miatt...

egri Fehér 2008.11.20. 18:04:22

könyörgöm, a közszolgákat is lehet jutalmazni, vagy nem? a teljesítményük persze nehezen mérhető, mert az államnak nem az a célja, hogy profitot termeljen, pláne nem az oktatási minisztériumnak... :SSS

Marcellusca 2008.11.20. 18:06:58

zebulony 2008.11.20. 18:03:43

Semmi szényenkezés!
Úgy látom, hogy váj mi-val együtt Ti is régi idők gyermekei vagytok. Hej, azok a régi, boldog gyermekévek ... :D

érintett 2008.11.20. 18:08:50

kezdem unni, ahogy a sok mindenhez értő véleményt mond a közalkalmazottakról és köztisztviselőkről általában, egy kalap alá véve mindenkit. A rendszeren belül óriási különbségek vannak aszerint, hogy minisztériumi vagy önkormányzati az illető. Az önkormányzati alkalmazottak között is óriási a különbség aszerint, hogy milyen gazdag az önkormányzat. a szegényebb önkormányzatok (vannak jó páran) igyekeznek minél kevesebb emberrel minél több munkát elvégeztetni és minél kevesebb pénzért. Vagyis amit kötelező azt kifizetik, de egy petákkal sem többet. ezért dolgozhat látástól vakulásig és boldog, hogy egyáltalán van munkája. Szóval: ne általánosítsunk!

Marcellusca 2008.11.20. 18:09:48

Addig offolgatunk, míg valaki le fog bennünket komenyistázni. :D

zebulony 2008.11.20. 18:09:48

egri Fehér
Iszunk és énekelünk!!!! Te meg polittizálsz?

váj mí 2008.11.20. 18:09:52

zebulony 2008.11.20. 18:03:43

Ha megtanítod a szövegét, én benne vagyok ;) Javaslom, hívjuk meg Etust is a premierre .... :)

egri Fehér · egrifeher.blogspot.com 2008.11.20. 18:04:22
Persze, lehet ... de nem így. És a teljesítményük is mérhető lenne, ha lenne rá hajlandóság, de nincs, mert akkor sok unokaöccs meg hugica kibukna az alkalmasságin :P

zebulony 2008.11.20. 18:14:06

Barátok, ivócimborák!
Szerintem a blog túllendült zenitjén, így búcsúzom, mielőtt Marcellusca jóslata beigazolódik.
De azért búcsúzóul dúdoljuk el, hogy : "Szeressük egymást, gyerekek..."
További kellemes semmittevést, adócsalást és pártütést mindenkinek!

váj mí 2008.11.20. 18:14:12

érintett 2008.11.20. 18:08:50
Végtelenül sajnálom, ha te valamelyik kisebb település önkormányzatán eszed az idegeidet a szociális ügyekkel (ami ugye leginkább a cigányok segílykéjét jelenti). Tényleg sajnálom, de attól még a minisztériumi/önkormányzati vízfejek problemája valós.

Marcellusca 2008.11.20. 18:17:34

zebulony 2008.11.20. 18:14:06

Jó pihenést!
De még azt is énekeljük el: "Nem csak a 20 éveseké a Világ...)

érintett 2008.11.20. 18:19:13

váj mi, ezzel egyetértek, én is dühöngök magamban, amikor azt hallom, hogy ugyanezért a munkáért, (helyesbítek: féléért sem) a többszörösét keresik a nagyoknál.

váj mí 2008.11.20. 18:33:04

érintett 2008.11.20. 18:19:13
Hát tudod, van egy hajlandóság az emberekben, hogy amikor minisztériumi/önkormányzati igazi vízfejekkel akad dolguk vagy hasonló híreket olvas, akkor egyöntetűen elátkozzák az összes közalkalmazottat, megfeledkezve arról, hogy pölö a gyermek irodalomtanára vagy a nagymamához kirobogó mentőtiszt is az.
Vagy éppen a helyi/kerületi önkormányzat valamelyik kisebb rangú tisztviselője, aki valóban normálisan végzi a munkáját. De ez ugye, elsikkad ...

dr.justice 2008.11.20. 18:36:56

Basszátok meg ! Mondtam én, hogy jobb a japáncsaj.blog :))

váj mí 2008.11.20. 19:00:08

a masszásblogot mostanában nem olvasgattad? ;)

dr.justice 2008.11.20. 19:04:59

A feleségem félig japán ( álmomban :))

dr.justice 2008.11.20. 19:11:34

Kiöntöm a lelkem
Nincs szükségem arra
Hogy teher legyen bennem
Felhányom a falra

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 19:35:14

dr.justice 2008.11.20. 18:36:56
Basszátok meg ! Mondtam én, hogy jobb a japáncsaj.blog :))


Tényleg jó, micsoda cickók vannak ott ....:-))

váj mí 2008.11.20. 20:18:43

Nu, ez is szét lett offolva... Jöhet a következő poszt ;)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.20. 20:49:05

A Közlekedési Minisztériumban csak nem merik ezt a jutalmazósdit meglépni. Az már tényleg durva leenne.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.20. 21:11:47

laspalmas 2008.11.20. 20:49:05

Most mér'? 50 év után ŐK AZOK, akik beindították a 4-es metró építkezését, előttük mindenki csak ígérgette, ők igen, megcsinálták. Dupla jutalmat nekik :o)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.21. 06:50:37

Főnök, nem lennék meglepve, ha a metróépítés ürügyén bunkert (is) építenének a hatalmasságoknak vész esetére, mint anno a 2-es metró építésénél. :)
A románokat úgyse lehet überelni, ők 1989-ben kezdték építeni a metrót, és most lett kész.
www.karpatinfo.net/article80239.html
19 év, pénzügyi problémák miatt. Amatőrök!! Nálunk pénz van, metró mégsincs.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.21. 08:30:19

laspalmas: na-na!! nyugtával dícsérd a napot... honnan tudod, hogy mikorra lesz kész a metró!? lehet, hogy csak 2038-ra. addig jól elkampányol vele sky barátunk, és a sok degenerált ezer éves mammer, és papper, akik szerelmesek gáborunkba, rohannak 4 évente újraválasztani...
nekem erős a gyanúm, hogy akkor is sky lenne a főpolgi, ha el sem indulna (ergo: a neve nem is lenne rajta a szavazócetlin :)) ).

derelyegrádi szellem 2008.11.21. 10:07:26

hát igen sedux

De azért vannak már óvatosabb párttársai skynak (nálam ez a "porcelánfogú denevért" takarja).

John Emese már restelli az Szdsz-es színeket (ezt mondjuk megértem) így a ferencvárosi időközin leveleit narancssárga borítékban küldi ki a választópolgároknak, így használva ki a mimikriben rejlő lehetőséget.

derelyegrádi szellem 2008.11.21. 10:21:30

Zero, erik

Szerintem abban van némi téma, hogy Teleki László Mszp-és cigánypolitikus reménykedik abban, hogy két pécsit azért gyilkolták meg mert cigányok (etnikai támadás történt).

Egy cigánypolitikus ebben reménykedik ma Magyarosszágon, és ezt nyíltan be is vallja a Tv nyílvánossága előtt. (TV2 MOKKA, Teleki hol máshol humorizálhatnék, de ez most nem vicces)

Hiperkemény, ugyanakkor mindent meg is magyaráz.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.21. 10:34:06

szellem: az utóbbi időben kardinálissá vált kérdésedet elfelejtetted kommented végére odaírni... Pótold kérkek ! :))))

derelyegrádi szellem 2008.11.21. 10:37:35

Seduxen

Nem illik oda, mert Kállai is pont ebben reménykedik, csak még nem vallotta be. Legalábbis nyilvánosan.

Jól mondom, Kállai Úr?

süti beállítások módosítása