Vajon melyik igaz és melyik hamis? Magyar Posta indít csapatot a Tour de France-on, vagy a Magyra Honvédség a Dakar rallyn?
A postás Dream Team egy olyan kezdeményezés, amelyre még nem volt példa a Magyar Posta történetében. Voltak, vannak és lesznek postás-sportolóink, sportoló postások, a Magyar Posta kultúrájának szerves része a sport. Azonban a kerékpársport világában postásaink eddig még nem képviselték a Magyar Postát. Pedig a két világ nem is áll olyan messze egymástól.
Olyan helyeken dolgoznak, ahol az utak sokszor csak egy folyómedert jelentenek, ahol kerékpárjaikkal – túlzás nélkül állíthatjuk - 'úttalan utakon' járnak nap, mint nap.
A két szakma közötti hasonlóságot ismertük fel Bodrogi László barátommal 2007. tavaszán, aki – kérésemre – elkísért az postásoknál tett látogatásomra. Az ötlet, hogy a két terület - kerékpársport és postások – nem csupán ötvözhető, de a Posta hasznosíthatja is a kerékpársport versenyzők jártasságait, tapasztalatait, először itt fogalmazódott meg bennünk.
A Magyar Posta Dream Team kerékpár csapat - amely szerződéses és hivatásos postásokból áll - motiváló erőt jelent majd a Magyar Posta állománya számára, és egyben egyfajta – remélem nagyon eredményes - unikum lesz a kerékpársport világában. Mindezzel újabb lehetőséget teremtünk arra, hogy a postások világát közelebb hozzuk az állampolgárokhoz, hogy megmutathassuk:
Mi itt is a legjobbak között vagyunk!
Dr. Csáky György
Magyar Posta elnöke"
A honvéd Dream Team egy olyan kezdeményezés, amelyre még nem volt példa a honvédség történetében. Voltak, vannak és lesznek katona-sportolóink, sportoló katonáink, a hadsereg kultúrájának szerves része a sport. Azonban a tereprally világában katonáink eddig még nem képviselték a Magyar Honvédséget. Pedig a két világ nem is áll olyan messze egymástól.
A honvédség missziós szerepvállalása révén magyar katonák olyan területeken szolgálnak, mint Afganisztán, Irak vagy Afrika egyes részei. Olyan országokban dolgoznak, ahol az utak sokszor csak egy folyómedert jelentenek, ahol gépjárműveikkel – túlzás nélkül állíthatjuk - 'úttalan utakon' járnak nap, mint nap. Ahol az, hogy mennyire ismerik járműveiket, milyen vezetői-képességekkel rendelkeznek sokszor az életüket mentheti meg. A bonyolult terepviszonyok megkövetelik a nagyfokú koncentrációt, a kiváló vezetéstechnikát, gyors reflexeket és a maximális lélekjelenlétet. Katonáinknak, akárcsak a tereprally versenyzőknek, mindezekkel a képességekkel és jártasságokkal rendelkezniük kell.
A két szakma közötti hasonlóságot ismertük fel Palik László barátommal 2007. tavaszán, aki – kérésemre – elkísért az Afganisztánban szolgáló magyar katonáknál tett látogatásomra. Az ötlet, hogy a két terület - tereprally és hadsereg – nem csupán ötvözhető, de a honvédség hasznosíthatja is a tereprally versenyzők jártasságait, tapasztalatait először itt fogalmazódott meg bennünk. Katonáink képességeik, kiképzettségük révén kiváló tereprally versenyző 'alapanyagot' képeznek, és a versenyekre történő felkészülés, a versenyzés további - a hadseregben jól hasznosítható – ismereteket adhat számukra. Számukra és az egész Honvédség számára, hiszen ezeket a speciális ismereteket ők tovább adják majd társaiknak, ismereteiket beintegráljuk a honvédség kiképzési, felkészítési rendszerébe.A Magyar Honvédség Dream Team „Gepárdok" tereprally csapatát azonban nem csak ezért hoztuk létre. Reményeink szerint a csapat - amely szerződéses és hivatásos katonákból áll - motiváló erőt jelent majd a Magyar Honvédség gépjármű-vezetői állománya számára, és egyben egyfajta – remélem nagyon eredményes - unikum lesz a tereprally világában. Mindezzel újabb lehetőséget teremtünk arra, hogy a katonák, a hadsereg világát közelebb hozzuk az állampolgárokhoz, hogy megmutathassuk:
Mi itt is a legjobbak között vagyunk!
Dr. Szekeres Imre
a Magyar Köztársaság honvédelmi minisztere"
Természetes ne gondoljuk azt, hogy a válság közepette a Honvédelmi Minisztérium a 300 milliárdos 2009-es keretéből holmi adóforintokat költ olyan célra, mely nem tartozik a HONVÉDELEMI feladatok közé, ugyanis Szekeres becsszóra azt mondta, hogy a "csapat finanszírozását szponzori pénzekből oldjuk meg". Azt már meg sem merem kérdezni, hogy Palik László kommentátor, rallyversenyző mi a búbánatot keresett Afganisztánban, a mi pénzünkből ...
Ha ilyen isteni nagy ötlet ez a Dakar-rally, más ország honvédsége vajon miért nem indít csapatot? Talán mert máshol nem nyelnék ezt be? Mi pedig ismét nagykanállal, habzsolva, élvezettel? Hogy 5 perc alatt megmagyarázzák, hogy ez mennyire klassz húzás? Felőlem egyenesen lehetne külön honvédségi rallyt is rendezni, de akkor már felfegyverkezve, és az útközben lelőtt "terroristákért" pedig pluszpont is járhatna...
De nézzük meg inkább a szponzorok logóit, reklámjait az autón:
Anonim szponzorok, van ilyen ...
A kiválasztás könyörtelen volt, elvégre katonák lennének a "'versenyzők", nem holmi ripacs riporterekről van szó. Vakon vezetés (videó), szóbeli alkalmassági (videó), és legvégén már csak 6 katona maradt. Ők mennek a Dakar rallyra. Vagyis, aki ingyé' akar rallyversenyző lenni, menjen el katonának. 1-et fizet, 2-őt kap. Megéri, nem? Sponsored by adófizetők.
A szóbeli részen kiderült, hogy volt olyan jelentkező aki nem beszél angolul, az anyagiak érdeklik és heves természetű:
Mivel Szekeres Imre legendás "beszédét" nem tudjuk elfelejteni, így pár képpel és patkóbélig elérő nyelvvel kedveskednénk a tisztelet Miniszter Úrnak, és a rajongóinak:
És most jönnön egy kis kedvcsináló, íme a Transformer 2 első ízelítője, egyenes Michael Bay vágóasztaláról, a már jól ismert trailerdallamokra komponálva, de sajnos még a robotok nékül, mivel még most is dolgoznak a CGI jeleneteken. Michael Bay nagyon hálás a Magyar Honvédség segítségéért, és megígérte, hogy a Transformers 3-at is hazánkban kívánja forgatni. Figyelem! A Magyar Honvédség valamennyi működőképes harci járműve látható az előzetesben!