Skip to content


       Szűrés lista

Egymilliárd telepfelszámolásra - Kávé helyett XV

Az MSZP szerint az idén egymilliárd forinttal több támogatás jut a célzott romaprogramokra, mint 2008-ban - mondta Teleki László, a párt országgyűlési képviselője hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.

A cigánytelepek felszámolására több mint egymilliárd forint van a 2009-es költségvetésben, az előző években 400-800 millió forintot fordítottak erre a célra - közölte a kormánypárti politikus, aki szerint ebből az összegből felgyorsíthatják a telepek felszámolását. Megjegyezte, eddig évente 15-20 telepet tudtak felszámolni. A programok keretében új lakásokba költöztetik a cigány családokat, illetve felújítják a lakásokat.

Oké, kapjanak állami pénzem ingyen lakást vagy házat. De nem kellene ELŐTTE és UTÁNA bizonyos dolgokat megkövetelni cserébe? Csak úgy kapnak egy zsír új, fehérrel meszelt és felszerelt házat? Mert putriba laknak? Amikor mi nem tudunk egy lakást sem venni, mert hiába keresünk jól, 1/3 önrésznek meg kellene lennie, és ha nincs ennyi, kiröhögnek a bankok? zero azt mondta, lehet innentől a nagydolgát a konyhapadlón végzi, az albérlet szobájában pedig eltüzeli a parkettát, hátha kap ő is egy lakást az államtól - ingyé' ....

Teleki László közölte: az Oktatási és Kulturális Minisztérium költségvetésében a célzott támogatásokra, például a roma zenészek és a roma gyermekek táboroztatására 740 millió forintot biztosítottak. Most mindenki képzelje el  a 80 cigánygyereket per hét az agárdi popstrandon portyázni, állami pénzen... A cigánygyerekek nyári táboroztatására 400 millió forintot fordítanak. Te mennyi zsebpénzt adsz a kölködnek, hogy lejusson egy hosszúhétvégére a Balcsira a haverokkal?

Másik: 400 millió forint fordítható a roma tanulók ösztöndíjának támogatására a Cigányokért Közalapítványon keresztül. Tökéletes önellentmondás 400 gombócért: cigány tanuló és ösztöndíj ...

Teleki László szerint a Szociális és Munkaügyi Minisztérium költségvetésében 60-80 millió forintot biztosítottak a krízishelyzetek megoldására és a Romaintegrációs Program továbbvitelére. Ez pontosan mi? A kommandósok kiszállási díja egy-egy összecsődülés esetén?

Beszámolt arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumnál 200 millió forintos támogatási forrás van azoknak a kis- és közepes vállalkozásoknak, amelyek romákat foglalkoztatnak.

Az MSZP-s képviselő kitért arra, hogy 2009 szeptemberétől hároméves kortól kötelező óvodába járatni a gyereket. Hozzátette: a kormány azoknak, akik rászorultak, térítésmentesen biztosítja a férőhelyet. De kinek a kárára? Az óvodák nagyrésze így is túltelített...
Teleki László szerint ennek az intézkedésnek az a jelentősége, hogy nem ötéves korban, az iskola-előkészítővel kezdik az óvodát a hátrányos helyzetű gyermekek, hanem már korábban, így csökken a lemorzsolódás veszélye az általános iskola első éveiben.

Aztán meg majd jön Mohácsi Viki, hogy elég volt az óvodai szegregációból, hiszen 4-5 nagyobb roma család simán megtölt egy kistelepülési óvodát ...

Címkék: cigány kávé helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr100859399

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: magyar-blogszemle 2009.01.05. 21:14:47

Diszkrimált postok, témák, blogok ...Postok és blogok, melyek kimaradnak az index.hu/blog.hu válogatásából vagy bekerülnek, még ha nem is mondanak semmit. "Véletlenül" ;) történik mindez, persze. Mert a tabutémák (ún. cigánybűnözés, Izrael t…

Trackback: Tudtad? 2009.01.05. 16:41:03

A cigányok 95 %-a becsületesNyiatkozta Kolompár Orbán. Ehhez kapcsolódóan az alábbi hozzászólást javaslom elolvasni, mert szívemből szól.Sajnálom, hogy nincs kábel TV-ém és így nem láthattam azt a nyilatkozatot, hogy a cigányok 95%-a becsületes. Nagyon kí…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reKorrekt 2009.01.05. 20:18:55

Na búcsúzóul még elküldtem ezt is:

"Kösz hogy a másik fél/oldal véleménye azonnal moderálva lesz. Így viszont akkor szopjátok csak egymás faszát..."

Amúgy szemétnáci a komment rész is, mivel a spamszűrő captcha két szám összeadásának végeredményéből áll. Hát a cigányokra nem gondolnak?!?!

Lezudius 2009.01.05. 20:20:40

@Seduxen: Ez azé komoly volt :)

Gondolom a csengőhangnak nem mehet, még elhatárolódás után sem...
Ahogy olvasom a blogot, és a hozzászólásokat, egy kérdés foglalkoztat: Miért van az, hogy szinte mindenre megoldást jelent MG-42?

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.01.05. 20:21:26

Ehh, fospunpa bloghumotor, nem kajálja meg a balrakacsacsőröket... Mindegy, a lényeg kiemelve:

"Nagyon jó szüleim vannak, de nem akartak középiskolába járatni, mert féltek attól, hogy kiszakadok a családból."

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.05. 20:34:50

Vajon a gyógymasszőz és kulturális antropológus kisasszonyok láttak már valaha igazi,élő cigányt?

Horizont 2009.01.05. 22:01:18

Teleki László:"Nagyon jó szüleim vannak, de nem akartak középiskolába járatni, mert féltek attól, hogy kiszakadok a családból."

Hogy én milyen szemét szülő vagyok! Kitaszajtottam a gyerekeimet a családból, mivel mind a hármat diplomához segítettem! Szégyellem magam!

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.05. 22:07:51

Horizont! a Duranda meg meg van Gyöngyösön?

A Szondi telepen ledozeroltak egy "lakast" mert eletveszelyes volt, erre a lakok beköltöztek egy masik, mar szinten eletveszelyes lakasba: önkenyesen.
Ki akartak öket lakoltatni, de birosaghoz fordultak, es ök nyertek, kaptak egy masik lakas a Beke telepen.
A kedves mama es a papa massziv alkesz, megkerdezetem hany gyerekük van, hat 8, es hol vannak: ki börtönbe ki allamigondozasban, egy olasz orszagban (szexmunkas).

az egyik gyerek 35 evesen feldobta a talpat az alkohol miatt, maradt utana 5 gyerek, az anyjuk 130 ezer arva jaradekot kaptak - csak tudnam miert, mert az apjuk eleteben nem fieztett be összesen annyi TB jarulekot, amit ezek 1 honapban felmarkoltak.

Csak hogy tudjatok mire megy el az adotok: ezert dolgoztok nem eppen semmiert

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 22:17:11

"Szeretenék egy APEH kimutatást, mégpedig azonnal:

A romák által befizetett ÖSSZES ADÓ és JÁRULÉK.

Ennyi. Izgatottan várom a számokat!"

Zero, ezt hogy mutassa ki az APEH? Nevek alapján való tippelésből - ez Vargáéknál nem jönne be -, vagy vezessen "cigánynyilvántartást", ami meg ugye rásszizmus?:P

"aki rendesen dolgozik, nem cigánytelepen lakik"

Tudtad, ezt meg is fordíthatjuk. Nem mindenki tud dolgozni, aki akar, mert lehet, hogy épp cigány környéken lakik, ahol 100%-os közel s távol a munkanélküliség. Ráadásul minek menjen el dolgozni az, aki a munkáért maximum 5000 Ft-tal kapna többet, ha nem is nevelték munkára, és nem szégyen neki a segély?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.05. 22:17:59

"Nekem ez az egy mondata fáj.
"több példa is mutatja, a politikusi alkalmasság nem feltétlenül függ az iskolai végzettségtől." "

Ez nekem is fáj, mégpedig azért mert neked fáj. Kérlek meséld el, mi kell ahhoz, hogy valakiből "jó" politikus legyen. Epekedve várom :) (persze Teleki Lászlótól elvonatkoztatva)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 22:20:52

@ashnur:

Diploma nélkül engem nem is engednének tanítani, úgyhogy ez nem egy "darab papír" mindenkinél, hanem bemeneti szűrő. Aki meg politikus akar lenni, tegyen már meg legalább annyit, hogy megszerez egy diplomát, mégiscsak a "szakmák krémje", a fizetés határa meg a csillagos ég. Mondd ember, te miről beszélsz egyáltalán?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.05. 22:23:23

A cikkhez hozzászólva:

Ez marha szép dolog, tényleg. Ilyenre mint ha már lett volna példa, hogy a romákok kapnak új lakásokat, mert ők rászorulnak. Aztán hallottuk azt is utána, hogy a parketta, meg az ablakkeret elment tüzelőnek. A radiátorokat egyből bemérte a fímdetektor', és ment a MÉH-telepre, amiket ugye sorozatosan pótoltak, és ismét ugyanez lett a sorsuk.
A mostani lakásokban az lesz a jó, hogy az MTK-kábelt is ki lehet majd szakítani a falból, meg a szanitereket is le lehet adni jópézé'.

Kérdem én. Ha nem lesz pénzem lakásra, kapok-e csillivilli lakáskát?
Vagy ha nem, akkor segíti-e az ügyemet az, ha elmegyek szolizni, és a vezetéknevemet átváltoztatom Orsósra? A pofám leszakad....

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 22:24:33

@Horizont:

Szerintem te is tudsz arról, hogy még mindig hagyományosan összetartóak a cigány családok. Ez pedig azt jelenti, hogy a család tagjának elsősorban a többi rokonnal kell lennie, és csak utána jön az egyéni érdeke, például az, hogy ő maga szeretne továbbtanulni. Ha megteszi, kiközösítik és megvetik. Te mit választanál, családot, hagyományt és megbecsülést - mármint a cigányok szemében -, vagy azt, hogy "önző módon" továbbtanulsz és minden kapcsolatodat megszakítod, mert kitaszított leszel? Azért szerintem nem olyan egyszerű a kérdés, mint ahogy azt mi "munkához szocializálódott", más hagyományokból táplálkozó magyarok gondoljuk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 22:29:56

@kornelia:

Szerinted 5 gyereknek (most tekintsünk el a koruktól) és egy felnőttnek a havi 130 ezer forint árvasági ellátás létminimum feletti vagy alatti? (Én könnyen kérdezem, mert nekem is 4 tesóm van, és lakott már az én családom is a Havanna utcai lakótelepen.:P) El kéne már dönteni, hogy segíteni akarunk - nem önmagában pénzzel, hanem hatékony felzárkóztatással -, vagy állanóan csak számon kérjük rajtuk a borzalmas helyzetüket, ami 22-es csapdája, anélkül, hogy meg akarnánk oldani a kérdést.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.05. 22:30:28

"Szerintem te is tudsz arról, hogy még mindig hagyományosan összetartóak a cigány családok."

Valóban így van egy részénél, de már itt is igen nagy elfajulások vannak. Édesanyám szokta mesélni amikor 1-1 lakásellenőrzésnél bizony meg akarják lincselni a romákok, hogy a normálisabbja menekül, ugyanis már a család sem szent. Pedig anno az volt az első. Arra, hogy valaki nem hajlandó tanulni, esetleg nem hajlandó semmit tenni azért, hogy kimásszon abból a helyzetből amiben van, kiváló sablon lesz ez a "kiközösítenek mert tanulni akarok"...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 22:35:49

@Jancsibohóc:

Most a tanulni akarókról beszéltem, mert tényleg van olyan, aki szeretne egy normális szakmát kitanulni, úgyis hiány van belőle. (Sok cigánygyerek végül a fiatalkorúak nevelőintézetében tanul ki valamilyen szakmát, és néhányuk egész ügyes, még sikeres is lehet, ha kikerül.) A tanulni nem akarók meg miért is akarnának tanulni, ha már a nagypapáék is megélnek 8 általános nélkül? Mondom, 22-es csapdájának tűnik, és ha csak a borzasztó tünetekre figyelünk, meg állandóan felkúródik az agyunk azon, hogy mennyi adó folyik el teljesen hiába, akkor persze, hogy könnyen jön az MG-42-zés. Csakhogy a fegyver nem a békés adófizető magyaroknál szokott lenni.

Frank Columbo 2009.01.05. 22:38:20

Először is akik amiatt izgulnak, hogy majd most ez a sok pénz a mi adónkból, mind a cigányok támogatására megy, nyugodjunk meg legalább 50%-át le fogják nyúlni kormányközeli emberkék és cigányvajdák. Másrészt viszont elég bosszantó, hogy ezeket a mocskos cigányokat többek közt én is támogatom saját akaratomon kívül abban hogy a saját hazámban ezek a férgek szaporodjanak és mindent a saját szintjükre amortizáljanak le szépen lassan (bár egyre gyorsuló tempóban). Kétség ne férjen ahhoz, hogy a cigányoknak épülő új házakat is pár hónap alatt leviszik a legótvarabb cigányputrik szintjére és ha ezek az új épületek még civilizált emberek közelében vannak akkor azokat is lezüllesztik, miután szétrabolták őket. Én még sosem gondolkoztam el azon, hogy elhagyjam ezt az országot de ezek a rohadt szemét áruló mszp-sek akikre én sosem szavaztam, a cigánypártoló és igenis -nem vagyok fideszes de- nemzetellenes szarszemét és tolvaj politikájukkal már engem is elgondolkoztatnak. Az adócsalókat is utáltam megvetettem, de lassan már arra a következtetésre jutok, hogy ők még mindig jobbak mint én aki hülye módon adózok azért, hogy mocskos hazug politikusok -a fideszesek is- és a szaros cigányok elbasszák az általam befizetett zsét. Lehet fajgyűlőlönek, meg szélsőjobbos magyarkodónak titulálni de nem vagyok egyik sem. Előbb utóbb úgyis lógni fognak a politikusok is és a cigányok is, remélem mihamarább.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.05. 22:41:01

Én egy szigetet ajánlanék fel nekik, valahol, valamelyik óceán közepén. Csak semmi lövöldözés.
Visszatérve a diplomás témához, és a romákokhoz. Ezeknek az embereknek a problémáit olyan emberek tudnák orvosolni, akik köztük éltek/élnek, ismerik a gondjaikat, ismerik a dolgaikat. Itt volt ez a borsodi vajda. Nem hiszem, hogy agyon lenne iskolázva, de tudja mi a pálya. A pesti apartmanból könnyű ugatni, és szórni rájuk a milliókat. Én olyan kisebbségi képviselőket engednék dolgozni, akik valóban ott élnek a problémás területeken.

zala 2009.01.05. 22:51:19

amonnan kimoderáltak ezért kénytelen vagyok valami nácikok segítségét kérni ennek az értelmezésében:

"azt gondolom, hogy ez nem egy egyszerű cigány kérdés, hanem egy globális probléma. Ha azt nézzük, hogy ma a világ miként küzd a gázért(ki mennyire legálisan csapolja, csökkenti a nyomást): Ukrajna -Oroszország, és mi a fejlett nyugati haszonélvezők, hogyan hüledezünk és bíráljuk a kevésbé civilizáltakat, vagy éppen hatalommal bírókat.. akkor nem gondolom, hogy nektek, felelős magyar és Viktornak külön magyarázni kéne.
Jai Bhim"

úgy érzem ebből következnie kellene, hogy bár VD lopott, mégsem bűnös, csak nem értem miért is. ez valami kultúrális logika lehet, amihez nem vagyok elég képzett.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 23:03:22

@Jancsibohóc:

Szerintem meg legyen lehetőségük a polgármestereknek helyi szinten megoldani a problémát, a cigányvajdákkal együttműködve. Lakatos Attila vajdáról egyébként mostanában nem hallok.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 23:07:36

@zala:

Szerintem itt szimpla felelősségösszemosás zajlik. Igen, az ukránok is lopnak felső szinten, ahogy a mi politikusaink is, de ettől még nem léptünk előbbre. Ezért mondom, hogy a mi cigánykérdésünket azok a polgármesterek oldják meg, akik ott élnek, ezért a lehető legtisztábban látják a helyzetet, lopni viszont kevésbé van lehetőségük. (Az önkormányzati költségvetés tudtommal nyilvános is, plusz kis tételekkel is sok minden megvalósíthatóbb, mint a hatalmas romaintegrációs projekteknél, amelyeknél úgyis zsebekbe folyik el a pénz mindenfajta eredmény nélkül.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 23:08:50

@Frank Columbo:

A káromkodások helyett inkább elmesélhetnéd, hogy milyen megoldási lehetőségeket látsz.;-)

zala 2009.01.05. 23:14:03

@Mj:

felelősségösszemosás, hmm, szép szó, bár a felelőtlenségösszemosás talán helyénvalóbb lenne

Horizont 2009.01.05. 23:24:30

@Mj: igazad van sok mindenben, bár szerintem nem annyira összetartók már a cigányok sem.De sajnos annyira buták maradtak, hogy halványlila elképzelése sincs arról, hogy saját érdek.
A segély meglegyen, ennyi.
Itt nálunk külön iskola van a cigány gyerekeknek. Esélye sincs annak a kisgyereknek akinek bármihez tehetsége lenne, hogy feljebb jusson. Ott ragad a többi között.Ráadásul kisegítő iskolának indult, ahol enyhe értelmi fogyatékosok is vannak. A magyar enyhe értelmi fogyatékosok persze nem ott vannak.
Addig a cigányság sehová nem tudja magát kivakarni amíg az oktatásukat valahogy meg nem oldják. Ebben lenne nagy felelőssége az illetékeseknek.
De egyszerűbb a segélyt kiosztani. Majd ha a saját jövedelmük megcsappana a kiosztott segélyek miatt, akkor másképp gondolkoznának. Így csak a miénket osztogatják!
Tanítani őket MINDENÁRON, és akkor lenne igénye hogy dolgozzon,vagy másképp éljen, vagy legyen egy budija. Talán...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 23:32:48

@zala:

Ők is tudják, hogy vannak felelősök, csak így nem kell, hogy kiderüljön.;-) Ez olyan, mint amikor édesapámnak "kollektív döntés" értelmében nem adtak koleszt az elvtársak, pedig minden követelménynek megfelelt. Mert ugye a "kollektív döntésnek" nincs egyéni felelőse, tehát senkin nem lehet számonkérni. Mint ahogy a gyár is mindenkié volt, így nyugodtan lehetett lopni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 23:35:05

@Horizont:

Ahhoz be kellene járni iskolába is, hogy tanítsák. Helyi szinten már próbálják iskolába járáshoz kötni a segélyeket, majd meglátjuk mekkora lesz a sikere.

Cassandra Gemini 2009.01.05. 23:37:02

@Horizont: Nem tudom mozogsz-e oktatási környezetben (én elég sokat, erősen tanárnak is készülök, szerintem a létező legbecsületesebb szakma) de de cigány gyerekekkel nagyon nagyon nehéz dolgozni. Ha berakod őket egy normális osztályba (nem elitbe, hanem egy olyan halál átlag magyar kisvárosi ált suliba) akkor is bomlasztanak maguk körül. Adják az erősebbet, és valami iszonyat szinten képesek hazavágni az oktató munkát, és lássuk be, azért mégis az osztály érdeke az első. Én inkább egy amolyan "integráló pedagógus" jellegű dolgot tudnék elképzelni, ahol a cigány gyerekek tudnak saját tempóban haladni az ügyesebbek akik pedig tényleg akarnak dolgozni a differenciált rendszer alapján átjárhatnának az erősebb osztályokba. Tulajdonképpen most is ez az elmélet, csak épp középiskolákban ill. a nagyobb ált. sulikban. Az osztályban integrálunk, de képességek alapján differenciálunk. Szerintem remek módszer. Ugyanezt kellene a cigány gyerekeknél is, de pszichológiailag sokkal felkészültebb pedagógusokkal akik tudják kezelni pl.: az agressziót.

Frank Columbo 2009.01.05. 23:40:13

@Mj:
Milyen káromkodások? Csak nevén neveztem a dolgokat. Milyen megoldást látok? Először is a politikai elitet kell megreformálni, véget kéne vetni annak, hogy a politkus nem a nemzet érdekeit képviseli, hanem az ellen és a maga érdekében cselekszik. Nézzük csak mi megy Szlovákiában ott a vezető politkiusok kiállnak nemzetükért és nocsak furcsa de még a gazdaság is jobban megy náluk. Sokkal kevesebb politikusra és ezáltal sokkal jobban megválogatottabbakra van szükség. Konkrétan a cigányokkal kapcsolatosan, pedig az első és legfontosabb, hogy ne legyen pozitív diszkrimináció. Tehát a cigányság is egyenlő jogokkal és kötelességekkel és egyenlő juttatásokkal is szembesüljön. Jelenleg ez nem így van mivel a cigányok túlnyomó többsége az adófizetők által befizettett pénzekből többnyire segélyen, szociális juttatásokon élnek, ők maguk nem dolgoznak és nem fizetnek adót, ezenkívűl gátlástalanul lopnak, erőszakoskodnak, gyilkolnak. A bűnözés terén pedig ugyancsak pozitív megkülönbüztetésben részesülnek, gondoljunk csak a legismertebb általuk elkövetett bűncselekményekre: olaszliszkai lincselés, Pénzes Henrietta gyilkosság, ahol vagy nem történt valós büntetés vagy aránytalanul kevés büntetést kaptak A legsúlyosabb bűncselekményeket is nevetségesen alacsony bűntetésekkel megússzák, vagy ha mégis büntetés alá kerülnek a börtönben úgyanolyan jól érzik magukat mint szabadon, tehát szigorítani kell a bűntetéseket és a büntetésvégrehajtást is a bűnözőkkel szemben még a mocskos aljas cigányokkal szemben is.

Cassandra Gemini 2009.01.05. 23:43:10

Apró megjegyzés: iskolába járni márpedig kötelező, ha nem, az kiskorú veszélyeztetése és börtön.
Telepfejlesztésre pedig az alap közműn kívül nem kell költeni, ha én tudok egy olyan albérletben egyetemre járni ahol nincs se tévé se semmi akkor szerintem nekik is menni fog.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.05. 23:44:29

"Ugyanezt kellene a cigány gyerekeknél is, de pszichológiailag sokkal felkészültebb pedagógusokkal akik tudják kezelni pl.: az agressziót."

Mondjuk Fekete Lacit alsós tanárnak, és ha a romagyerek visszaugat, netán bomlaszt egy óriási nyaklevest :D

Na de ha komolyan vesszük a dolgot. Itt lehet akármekkora törekvés a megoldásokra, amíg az államnak érdeke a mostani helyzet, addig semmi nem fog változni.

A tanárok kezében nincs semmilyen eszköz. Engem anno nyakonbaszhatott, és még édesanyám meg is köszönte. Most mi is a helyzet? Tanár fegyelmez, szülő bemegy, és leveri a tanárt.

A segély megvonása nem elrettentő erejű. Sem az egyéb szankciók. Így van? Így van! Mi is történt akkor amikor fel lett kínálva közmunka, ha jól emlékszem Kaposvárott? Ugye tudjuk...

Hiába adsz nekik lakást, házat, nem fognak civilizáltan viselkedni, sem beilleszkedni.

A vajdák java részéről is megvan a véleményem....

..és ez az egész addig fog folytatódni, így egyszer tényleg elegük lesz az embereknek, és kitör egy "polgárháború".

Viszont láttam jó dolgokat is amikor otthon voltam. Az itteniek által sokat fikázott Hal a tortán című műsorban Bangó mama lenyűgözött :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 23:45:24

@Cassandra Gemini:

Jé, egy leendő kolléga.:) Gondolom ezek után nem kell ecsetelnem a magyar tanítóképzés színvonalát. A bon mot szerint régebben bárki tanító lehetett, aki a tanítóképző utcájában sétált. A tanárképzés pedig szintén színvonaltalan, és a pszichológiai tanegységeim is maximum arra voltak jók, hogy felkeltsék az érdeklődésemet a tárgy iránt. Konfliktuskezelési tréningekről viszont szó sincsen. (Bár pénzért természetesen számtalan típusú elérhető.) És akkor már ne is beszéljünk arról, hogy a tanári szakma megbecsültsége konvergál a nullához, ami természetesen a fizetésekben is megmutatkozik. (Én veszélyességi pótlékot is beiktatnék.) Ezek után naná, hogy csak az igazán elhivatott mazochisták mennek tanárnak meg azok, akik bénák. A tehetségesek pedig elmennek az elitgimikbe, a bénák pedig a szakiskolákba, hogy a szakadékot ezáltal is csak mélyítsék.

Cassandra Gemini 2009.01.05. 23:47:33

@Jancsibohóc: Ez benne a poén, hogy egy ilyen tanár nem üt. Megfogja a gyereket fejben, ösztönzi a munkára. el nem tudod képzelni milyen módszerekkel lehet dolgozni.
Ez a nyakleves dolog, olyan mint a zárt osztály az 50es években, meg ma. Akkor mentek a rácsos ágyak meg minden, ma pedig a gyógyszerek a betegen belülre rakják a rácsot.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.05. 23:51:01

Érdekes módon, akik a "zárt osztályos" rendszerben nőttünk fel, mind emberek lettünk. Te elvileg leendő tanár vagy :) Majd 1-2 év tanítás után, mondjuk egy ilyen fasza integrált osztályban térjünk vissza erre a témára.

"el nem tudod képzelni milyen módszerekkel lehet dolgozni."

Igen, nem tudom elképzelni, hogy egy túlkoros cigánygyereket aki mondjuk földrajz órán elkezd rugdosni, hogyan kezeljem anélkül, hogy ne öljem meg. De te tudod, és így biztonságban van a jövő fiatalsága.

Cassandra Gemini 2009.01.05. 23:52:49

@Mj: én tiszta idealizmusból választottam ezt, tudom hogy 100 ezer forintnál nehezen fogok többet összehozni..... az tény hogy a tanárképzés borzasztó, de bízom a változásban, nagy szükség lenne rá. Tanulni a létező legfontosabb dolog a 21. században, jól tanulni, és tudni tanulni pedig versenyelőny.
Megjegyzem anyagilag rasszizmus ami a tanárok ellen megy, és utána jön a szájtépés h mi szemét közszolgák nem termeljük a hasznot...pedig ha valaki, akkor mi igen.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.05. 23:54:43

@Frank Columbo:

A dolgok nevükön való nevezése (á la Jobbik) nem ugyanaz, mint amikor valaki büdös cigányozik vagy retkes politikusozik. Persze ha nem vagy vevő a kulturált vitára, akkor nem erőltetem.
A szlovák gazdaság maximum számokban jobb, és maximum irigykedhetünk az eurójukra. Ott még durvább reformokat csináltak, mint amiket itthon Fletóék elkúrtak - kormánybukás is lett a vége -, és nem csoda, ha szabályos éhséglázadások törtek ki még 4 évvel ezelőtt is. Annak, hogy most teljesítette a szlovák gazdaság az euró kritériumait, az ottani lakosság itta meg az árát, amiről nem cikkeznek az itthoni orgánumok.
Amivel még nem értek egyet az az, amit már korábban is leírtam. Egyrészt kevés a börtön. Másrészt kevés a bíró. Harmadrészt úgy is sok az ügy, hogy kevés a felderített bűncselekmény, amik szabályszerűen beterítik a kevés bírót. Így lassú az ügymenet. Emiatt pedig a kiszabható büntetés is enyhe lesz, hiszen mondjuk 5 év után értelmetlen egy lopást irgalmatlanul megbüntetni, pedig a jogszabályok alapján megtehetné a bíró.

Cassandra Gemini 2009.01.05. 23:57:23

@Jancsibohóc: gondolom akkor a te módszered arra épülne, hogy te erősebb vagy mint ő, oldschool spártai iskola... de gondolj bele, ha kikerül onnan akkor hogy fog viszonyulni a társadalomhoz? vagy rettegni fog tőle, vagy gyűlölni fogja. egyik sem teszi a társ. hasznos tagjává.

u.i.: ha tényleg úgy nőttél volna fel, hidd el, nem példálóznál vele....

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:04:59

@Jancsibohóc:

Már rég rossz, ha egy tanárnak nyaklevessel kéne fegyelmeznie. Egyik évfolyamtársnőm édesanyja még ma is tanítónő, és konfliktusa támadt még régebben egy cigánygyerekkel. Iskola után visszajött a gyerek a szüleivel együtt, akik meg akarták késelni. Aztán olyan jól úrrá lett a helyzeten, hogy azóta is hozzá viszik a konfliktusos gyerekeket/szülőket.
Egyébként az államnak még középtávon sem érdeke a mostani helyzet fenntartása, úgyhogy jó lenne, ha rájönnének erre ők maguk is.
Közmunkát meg persze, hogy nem vállalnak, ha nincs akitől megtanulnák, hogy dolgozni jó dolog, még akkor is, ha nehéz. És persze, hogy követelik maguknak a segélyt, hiszen megtanulhatták, hogy az alanyi jogon jár nekik. Ahogy a házat sem fogják rendben tartani, amíg meg nem tanulják, hogy jó dolog szép, tiszta, rendes házban élni. Ezért kéne például elérni, hogy legalább iskolába járjanak.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.06. 00:06:02

Parttalan vita. Engem OTTHONRÓL úgy engedtek iskolába, hogy a tanítót, később tanárt tisztelni kell! Ez az alapja mindennek. Vagy megkapja otthon az alapozást, vagy nem. Ez mindennek az origója (nesze index!). Ha ezt otthon nem kapja meg, mert ugye a vajdák is lenyilatkozzák, hogy a cigány, csak a cigánynak fogad szót, akkor mit akartok? Ha csak nekik fogadnak szót, a mi törvényeink nem számítanak, a mi rendőreink, tanáraink nem számítanak, akkor húzzanak innen a picsába. Ennyi most már...

Cassandra Gemini 2009.01.06. 00:10:34

@VonPerez: igen ez már problémásabb, ebben igazad, van. az otthoni nevelést nem lehet pótolni.

Bár egy kis csipkelődésként: a szülők közül elég sokan eléggé hmm "megkérdőjelezhető" értékrend szerint nevelik a gyermeküket

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:16:42

@Cassandra Gemini:

Én nem vagyok idealista, mert ismerem a dédapám, a dédapám fia, az édesapám, az édesanyám és két nővérem példájából, hogy alapvető változásokat egyetlen ember nem képes elindítani. Viszont sok embernek példát adhat sokféle tekintetben, főleg, ha történelemtanár az illető.

"Tanulni a létező legfontosabb dolog a 21. században"

Ez nagyon szép mondat - tele van mindenféle EU-s anyag az LLL-tanulással -, de van, aki örül, ha napi egyszer ehet meleg ételt. Esetleg heti egyszer zöldséget.
Egyébként meg mondom, teljesen indokoltan kaphatnának a tanárok veszélyességi pótlékot.
Mindig elsütik valahol, hogy a tanárok lábat lógatnak, de kipróbálnám, hogy hány óra felkészülést jelentene egy érettségizett - tehát elvileg a gimnáziumi tudás birtokában lévő - embernek heti 22 történelemóra megtartása. Dolgozatjavítások nélkül.;-)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.06. 00:22:26

Mj, majd nyáron, meg ősszel, meg télen, meg tavasszal kipihened...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:24:07

@VonPerez:

Ki mondta, hogy nem kellenének cigány tanárok?:P Csak ugye honnan, ha a középiskoláig sem jutnak el?
Amúgy a '30-as években kapott már az apjától nyaklevest a fia, aki nem az utca végéről, hanem csak a közepéről köszönt előre a "tanító úrnak", az ükapámnak. (Előzőleg nemtom miért írtam, hogy a dédapám, ő fényképész volt.:-S) Azóta eléggé megváltoztak az idők, bármennyire is szeretnék többen visszafordítani. Ma már magyar szülők gyerekei sem tisztelik a tanárokat, és elit gimnáziumokból is hallok vissza olyan híreket, hogy sírva rohant ki a tanár a diákjai miatt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:24:48

@VonPerez:

Ezt most nem értem. Bocs, fáradt vagyok és beteg.:-/

Cassandra Gemini 2009.01.06. 00:27:34

@Mj: jajj nemár.... ez nem a kurva lll, ez tényleg így van.... egyszer meleg étel.....egyrészt nincsenek nyomorgó tömegek, ez nem xix vége-xx eleje.. vannak segélyeink (meg akik pofátlanul visszaélnek vele), szép feszes szociális hálónk, alanyi betegbiztosítás etc. Igaz mindez totál balkáni szinten tud működni.
Ha nem az oktatás fejlesztésével húzol feljebb egy országot akkor mivel? Gumigyárakkal?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.06. 00:28:22

Figyi, ezzel egyetértek. Voltak órák amik engem is érdekeltek, olyankor tényleg zavaró a belepofázók, de nekem szerencsém volt, talán azon utolsó generáció tagja vagyok, akiknek még nem az 5-ös, hanem az 1-es volt a ciki a táblánál. Nagyon összetett probléma, de valahogy úgy érzem, a cigányság nagytöbbsége abszolút nem akar kitörni. Minek is, a fejesek megkapják a segílyt, ők beszavazzák a fejeseket újabb ciklusra, te pedig küzdhetsz a hivatástudatoddal, egy-két embert megmenthetsz, de az előbbiek, pont a te munkádat akarják tönkretenni, mert az nem jó nekik.

Cassandra Gemini 2009.01.06. 00:30:36

@VonPerez: legalább valaki tényleg sejti hogy az a szünet nem sok szart ér a lecsontolt pedagógusoknak.
(hangsúlyozom, nem saját példa, elsősorban ismerősökön látom)

Cassandra Gemini 2009.01.06. 00:32:50

@VonPerez: igazad van.
De hát...mit tudsz csinálni.....vagy átalakítják, vagy baszhatjuk

Cassandra Gemini 2009.01.06. 00:34:10

késő van :)
béke mindenkibe :)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.06. 00:34:54

úgy értem a fejesek leosztják a segílyt, ők pedig megszavazzák őket újabb ciklusra.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.06. 00:36:11

Dzsajbihmről egy újabb érdekes komment zárásul.

31 | Egy "paraszt"

2009. január 6. 00:22

Lehet sajnálni a romákat. Össze is lehet fogni az érdekükben. Én Sajókazán élek, és nap mint nap látom őket. Látom, hogy segélykor a 8 gyereknek 8 zacskó csipszet vesznek, 8 üveg 0,5 literes kólát, de nem ám a gagyi fajtából. És nem is a 2,5 literes gazdaságosabb fajtát. És igen! A cigit, de abból sem 1et, hanem 15öt, és ez nem vicc.

Dolgozni mentem, nap, mint nap, néhány ezer forintért. Ők meg a buszon kiabáltak, hogy kiszúrták a szemem sz.ros 180 eFt-tal. Aztán hazfelé felszálltak a buszra, komplett házimozi rendszerrel a vállukon.
Nyáron történt, segélyezés után. A kocsma előtt kiabált a kissé ittas férfi. „A paraszt csak dolgozzon, én a f.szomból megélek.”

Este, délután, sötétedés után, hogy járunk haza? Csak ha kijön valaki elénk a buszmegállóba, mert sosem tudni, hogy kivel akadunk össze. Mert az sem egyszer fordult elő, hogy utánunk kiabáltak, hogy sz.pni akarsz? Gyere ide, mert én foglak meg!
De az sem ritka mikor a buszon ránják elő a kést.

A lopásról meg csak annyit, hogy Sajókazán lassan már nincs mit ellopni. A nagyszüleim szőlőt műveltek. A nagyapám halála után nem volt aki kint éjszakázzon a hegyen. Elloptak mindent. A szőlőkarótól kezve a szerszámos bódé lakatjáig mindent. De gondolom nem azért mert nem volt otthon a kertjükben egy kapa, meg egy ásó. Később ellpoták a borospincéből a hordókat, a bort sőt még a vasajtókat is.
De az erdőkről amik Sajókazát körülvették, ne is beszéljünk, már nincs miről.
Kedves kommentelők! Ti biztosan nem ilyen körülmények között éltek. Sajnos Sajókazán nem ők a kisebbség. Itt a „paraszt” a kisebbség, ahol nekik/nekünk nincs szavunk, mert meglincselnek érte.

Gyűjtesetek neki, nekik, mert utána a többi is követelni fogja.

De a parasztot mikor szánja meg valaki?

És még mielőtt rasszizmussal vádolna valaki, az egyik legjobb barátnőm is roma volt. De az ő szülei dolgoztak, Ő tudta mit jelent a pénz. Ő nem élt vissza senki jóindulatával, szívesen vett a másiknak csokit a sulibüfében, de sosem kért.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:36:48

@Cassandra Gemini:

Szerintem félreértettél. Magyarországnak nagyon gyorsan a szellemi tőkébe kellene pénzeket ömleszteni, mert lassan a románok is elhúznak mellettünk. Bár ők magasról tojnak a Pisa-felmérésekre, amik alapján a lakosságuk kb. fele funkcionális analfabéta, és inkább az egyetemistáikat ösztöndíjazzák meg a középiskolákat fejlesztik.
Egyébként meg tetszik, nem tetszik, a lakosság harmadának az is gond, hogy napi egyszeri meleg kaja - tészta, krumpli, krumplis tészta - összejöjjön, mert mélyszegénységben él, és közöttük jelentős hányadot tesz ki a gyerek. Az a gyerek pedig nem fog jól tanulni, aki 4-kor kel, hogy másik településre járjon iskolába, éhes, otthon pedig fázik, mert még fűtés sincs. És az sem vicc, Magyarországnak egyre több régiója kezd leszakadni és Ukrajna színvonalához közeledni, és itt nem csak BAZ-ról vagy a Tiszántúlról van szó, hanem már a Közép-Dunántúlról is.

epres négercsók 2009.01.06. 00:38:55

Kéne alapítani egy olyan pártot, ami nyíltan fellép a cigányság felé történő pénzszórás ellen. Aztán elindítani a választásokon. Talán még ki is derülne, mennyi a romoládé és magyar választó aránya szép hazánkban...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:41:45

@VonPerez:

Nekem az is jó, ha egy-két embert megmenthetek. Túl sokat nem várok a tanítástól, pedig gyönyörű céljaim lennének.:) A lényeg, hogy ami az én környezetemben megtehető, azt megteszem - és azért tanítással, mert ez az utam -, a rendszert viszont nem tudom és nem is akarom egyedül megváltoztatni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:44:07

@epres négercsók:

Szerintem biztos van már ilyen párt, ami kb. a 300-ik és 302-ik gittegylet között foglalhat helyet. Majd akkor törd ilyenen a fejed, ha van hozzá sok-sok pénzed és annál is több értékes kapcsolatod.:-/
Egyébként nem tartom holtbiztosnak, hogy pusztán cigány szavazókon múljon, hogy melyik pártok kerülnek hatalomra.

Cassandra Gemini 2009.01.06. 00:46:52

@Mj: bro, a "sötét" (pfejj de utálom ezt leírni) szabolcsban élek, itt is születtem. szerinted ha lenne mélyszegénység nem lőttem volna ki?
nincs ilyen. max papíron. (korrekció: vagy marginális mértékben)

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.01.06. 00:50:34

@Mj: „még mindig hagyományosan összetartóak a cigány családok. Ez pedig azt jelenti, hogy a család tagjának elsősorban a többi rokonnal kell lennie, és csak utána jön az egyéni érdeke, például az, hogy ő maga szeretne továbbtanulni. Ha megteszi, kiközösítik és megvetik.”

Na kézcsókom, ha én nem vagyok képes teljesíteni a xx. század (nem, még csak nem is xxi.) minimális társadalmi elvárásait, akkor milyen jogon jár a pofám a modern kor vívmányainak irányába? Úgysmint szociális háló*, péel. Ha ez a társadalmon kívüli élet náluk ennyire tudatos döntés, akkor talán hagyni kellene őket a saját világukban élni. Úgy, ahogy tudnak, ahogy akarnak. Mi a túloldalon akár bele is szakadhatunk, akkor sem fogjuk tudni "megváltani" őket, ha ők ebben nem partnerek.


*el kéne dönteni, hogy társadalomból lepotyogó emberkék megmentésére használjuk, vagy egyszerűen belebasszuk a mocsárba, aztán megpróbáljuk kicibálni...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:55:04

@Cassandra Gemini:

Bárcsak minden szabolcsi legalább feleannyira kitörhetne, mint te. Vagy szerinted teljesen természetes tény, hogy a kiskunbüdösbütykösi 9./A tanya legkisebb fiúgyermekének ugyanannyi esélye van nemcsak az egyetemi diplomára, hanem arra is, hogy megélje akár csak a 65-ik életévét, mint a rózsadombi lakos egyszem elkényeztetett gyereknek, akit már oviban angolra tanítanak?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:57:04

@KennyOMG:

Hahó, ezért mondom már nemtom hanyadszorra, hogy helyi szinten jussanak már dűlőre a polgármesterek és a vajdák. Mert nyilván nem megoldható a kérdés - maximum tényleg csak gettósítással -, ha nincs belső kezdeményezés.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 00:59:41

Ja egyébként Cassandra, ha tucatnyi életszerű példa kell ahhoz, hogy elhidd, létezik a gyakorlatban is mélyszegénység - ami egyáltalán nem marginális sajnos -, majd leírok párat. Mert lehet, hogy Szabolcs szerencsésebb helyein nem tudják, hogy mi az, de a Nagycsaládosok Országos Egyesületének naponta küldenek olyan leveleket helyi esetekről, hogy azt hiszem, nem is a középkorban, hanem az ókorban élünk.:-/

Cassandra Gemini 2009.01.06. 01:02:26

@Mj: nagyon sarkított példát hozol. mindenhol vannak szegények és gazdagok..

pl. énis mehettem volna az eltén jogra, de nem bírtam volna fizetni az albérletet, meg az utazást. lenyomorodtam? felcsináltam egy 16 éves lányt? nem.

lehet választani.
igazán lesüllyedni csak akkor lehet ha az ember nem is tesz ellene.

Cassandra Gemini 2009.01.06. 01:05:30

hidd el énis ismerek anyaotthonos emberkéket, meg sztorikat, de ez már merőben más téma
itt már az erőszak meg a pia is bejátszik (főleg a pia, az alkoholizmus rátája valami embertelen) de itt emg visszajutottunk ahhoz, hogy aki nem tesz ellene, vagy elengedi magát.........

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 01:09:16

@Cassandra Gemini:

Rossz a kiindulási alapod, ugyanis azzal kezdesz, hogy tanulhattál volna az ELTÉ-n is. A legtöbb szegény ember fejében meg sem fordul, hogy választhatna, és hogy tanulással feljebb emelkedhetne, mint a szülei. Gondolod, hogy annak a szegény embernek a gyerekét az ELTE meg a lakbér fogja érdekelni, aki még azt sem tudja, hogy hogyan kell segélyt igényelni? A szegénységgel éppen az a baj, hogy azért is maradhat tartós, mert az embereknek fogalmuk sincs, hogy hogyan keveredjenek ki belőle. Mi például sokkal rosszabb anyagi helyzetben vagyunk, mint 10 éve, mégis teljesen racionálisan ki tudjuk gazdálkodni, hogy min spóroljunk. A szegény emberek jelentős hányada meg éppen azért is szegény, mert azt sem tudja, hogy hogyan kell bánni a pénzzel, hogyan kell szinten tartani egy házat, és hogy a kapát nem csak eladni lehet. De te elvárnád, hogy felvételizzen jogra?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 01:09:50

@Cassandra Gemini:

Mondtam én, hogy a mélyszegénység egytényezős?

Cassandra Gemini 2009.01.06. 01:17:40

racionalitás:
ha nincs pénzem az eltére nem megyek oda.

ha segélyt kapok, akkor nem digi tv-t fizetek belőle, meg hifitornyot. nem piára költöm hanem meleg ételre.
azt akarom hogy a gyerekem ne éljen ilyen szarul mint én. iskolába járatom. a gyerekre ragad valami.
ha nem is lesz atomfizikus, már jobban jár mint én.
most viszont megyek pihenni, holnap folyt köv.

u.i: ne forgasd ki a szavaimat "De te elvárnád, hogy felvételizzen jogra?" ki mondott ilyet? a vita eddig klassz volt, de a demagógiát kerüljük pls.

nem most jöttem le a falvédőről és mint ecseteltem én sem vagyok rózsadombi szalonpolgár.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 01:41:10

Ezek szerint megint át kell fogalmaznom ugyanazt, hogy érthetőbb legyek. (Ugyanis én is szeretném, ha klassz maradna a vitánk.:)) Azt állítottam, hogy te szerencsés szabolcsi vagy, nem pedig rózsadombi szalonpolgár. Ebből a szempontból kissé vicces, hogy a II. kerületben lakom, nem is olyan messze a Rózsadombtól, bár ötödik éve vidékre járok egyetemre.:)
A feltételezéseidben egyedül az nem stimmel, hogy mint említettem, a legtöbb mélyszegénységben élő ember alapvető dolgokat nem tud vagy nem ért meg, tehát nem is viselkedik racionálisan. Vagyis csak az tud kitörni innen, akinek valóban képesek megtervezni a jövőjét a szülei, pl. gondoskodnak róla, hogy ne az iskola mellé járjon.
Jóéjt!

Corry 2009.01.06. 07:29:41

@Mj:

Egy dolog asszem kimaradt innen:
"Az a gyerek pedig nem fog jól tanulni, aki 4-kor kel, hogy másik településre járjon iskolába, éhes, otthon pedig fázik, mert még fűtés sincs."

És ráadásul látja, hogy az apjának sehova sem kell menni dolgozni, nem is tud arról, hogy a felnőttek egy részének ugyanúgy kezdődik a nap, mint neki: fel kell kelnie és elmenni dolgozni. Azt láthatja, hogy az apja kiténfereg a hideg konyhába jobb esetben józanon, vagy ezt már azért nem látja meg, mert nincs is odahaza.
A gyerekben felmerül a jobbra vágyás, mert látja a példákat az iskolában (egyik gyermekem osztálytársa volt ilyen). A család viszont visszahúzza, röghöz (mélyszegénységhez) köti.
Ezt a visszahúzást kéne tűzzel-vassal megakadályozni, de erről már nem szokott a liberális barátaink programja szólni, hanem inkább arról, hogy védjük a közösség szokásait.

Pedig azért a pénzért, amit ezeknek az embereknek a fenntartásába öl a társadalom néhány minimális dolgot elvárhatna.
Az egyik ilyen és ez a legfontosabb, hogy azokat a mechanizmusokat el lehessen nyomni, amivel az ilyen "rászoruló" emberek keletkeznek. Tehát, hogy ha spontán megoldható a mélyszegénység újratermelődése, akkor ezt ne gátolja senki se meg!!!
Azért tettem idézőjelbe a rászorulót, mert a gyerek még nem lenne az, de annak nevelik és nem is engedik, hogy más legyen. Én nem hiszem, hogy ez nagy elvárás, mert legfőképpen a család részéről nem sokat kell tenni ezért.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.06. 08:15:14

Lezudius: azé', mert az MG-42-es az ÖSSZES itt tárgyalt problémára (meg végsősoron az ÖSSZES problémára úgy ámblokk) - végső - megoldást jelentene. Nem mellékesen a II. VH legjobb géppuskája volt...

Szellem: na bazz, Te se láttad a Halál 50 órája c. kötelező darabot. Javasolnám, hogy pótold :))

Ott hangzik el a Panzerlied.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.06. 08:38:41

ja, bocsánat, természetesen rétegvérben gazdag cikkhájlt minden náczikoknak :))

látom trendet teremtettem tegnapi "lírikus" szösszenetemmel :)))

k9 2009.01.06. 08:39:18

Mj írta:
Zero: "Szeretenék egy APEH kimutatást, mégpedig azonnal:
A romák által befizetett ÖSSZES ADÓ és JÁRULÉK.
Ennyi. Izgatottan várom a számokat!"

Zero, ezt hogy mutassa ki az APEH? Nevek alapján való tippelésből - ez Vargáéknál nem jönne be -, vagy vezessen "cigánynyilvántartást", ami meg ugye rásszizmus?:P

---------------------------------------------------------------------------------------
Bocs, egy kicsit off, de erről a „ romanyilvántartásról jutott eszembe”egy gondolat, írtam róla egy rövid kis paródiát :


Tóth Géza bíró gondterhelt arccal nézegette az ügy iratait. Végignézett a tárgyalóteremben ülőkön, és tudta, ez nagyon nehéz ügy lesz. Száraz torokkal megszólalt, miközben egy forró csésze kávéra gondolt:
- Tehát a felperes fenntartja azon állítását, hogy az alperes azért nem alkalmazta őt, mert roma származású?
Kovács Zoltán ügyvéd felállt. Vett egy mély levegőt, és igyekezett minél nagyobb hatásszünetet tartva előadni a mondandóját. A tárgyalóterem elhalkult. Mindenki érezte, hogy itt valami nagyon nagy dologról van szó. Zoltán úgy döntött, belekezd. Pillanatok alatt lefutott előtte a jövő. Látta az újságok címlapján önmagát, a harcos kisebbségvédő ügyvédet, a TV szerepléseket. Nem is baj, gondolta, itt az ideje lecserélni a kocsit, és akkor talán az a bögyös kis büfés hölgyet is meg lehetne fűzni, komoly jogvitát kezdeményezni a gömbölyű formáival.
Kifújta a levegőt, és gondosan, a szavakat nyomatékosan ejtve, hogy az újságírók is érezzék, belekezdett:
- Tisztelt bíróság! Az ügyfelemet megalázták emberként, magyar állampolgárként, romaként. Napok óta nem tud aludni, mert munkát szeretett volna kapni, de onnan elutasították. Nem mondták ugyan, hogy a származása miatt, de minden megnyilvánulásból ezt érezte. Napok óta nem tud aludni. Természetesen jogi védelmet kért, amelyet én -átérezve helyzetét - ellenszolgáltatást nem kérve nyújtok neki.

A bíró az alperes védőjére nézett.
- Ügyvéd úr?

Vastag Béla ügyvéd nem volt valami jó hangulatban. Tudta, hogy ilyen esetekben a munkáltató kötelessége, hogy bizonyítsa, nem hátrányos megkülönböztetés miatt történt az elutasítás. Ez egy vesztes helyzet volt. Talán peren kívül meg kellene egyezni, egymillióval esetleg megúsznák. Kovács ügyvédre pillantva azonban tudta, ez a történet nem erről és nem ennyiről szól.

Hirtelen felébredt benne a kisördög. Itt már nincs vesztenivaló, belefér egy kis hazárdjáték.
Pókerarccal azt mondta:
- Tisztelt bíróság! Az ügyfelem nem ilyen megfontolásból nem alkalmazta a felperest, már csak azért sem, mert nem is volt tisztában azzal, hogy roma.

Tóth bíró azt hitte, nem jól hall:
- Bocsánat, ügyvéd úr? Mit mondott?

- Megismétlem, tisztelt bíróság. Nem volt tisztában vele, hogy roma. Sőt, én magam sem tudom, hogy a felperes roma. Honnan lehet azt egyáltalán tudni?

Kovács ügyvéd üvöltve pattant fel:
- Mit képzel! Hát nézzen rá!

Vastag ügyvéd egyre inkább nyeregben érezte magát:
- Már megbocsásson, de ránézésre kell eldönteni?! Egyébként nem tudom, szerintem nem roma. Bíró úr?

A bíró kezdte úgy érzeni, hogy itt lenne az idő a golyóstollát kettétörni és a darabokkal mind a két felet megdobálni.
- Kérem fejtse ki, ügyvéd úr, hogyan érti a nem roma kifejezést.

Vastag egyre jobban érezte a fonalat:
- Úgy értem bíró úr, valóban lehetséges, hogy a felperes esetleg az átlagosnál erősebb pigmentekkel rendelkezik, de ez Magyarországon a népesség keveredése miatt természetes. Kérem a bíróságtól szakértő kirendelését, aki nyilatkozik arról, hogy a felperes roma-e, és az ügyfelem ezt képes volt-e eldönteni a felvételi során. Amennyiben nem, akkor ez nem lehetett az indoka az elutasításnak.

A bíró már tudta, hogy elfogultságot jelent be. Ez egyre rosszabb irányba megy. A látszat kedvéért azért a felperes ügyvédjéhez fordult:

- Mit szól mindehhez a felperes ügyvédje:

Kovács vérvörös arccal mondta:
- Ilyen szakértő természetesen nincs! Azért roma, mert annak vallja magát!

Vastag széles mosollyal az arcán szólásra emelkedett:
- Az ügyfelem szeretné bejelenteni, hogy ő már régóta romának vallja magát! Emiatt ő is roma, így nincs szó származási diszkriminációról.

A hallgatóság közül néhányan felnevetettek....

k9 2009.01.06. 08:40:06

Természetesen paródia, nem akarok senkit megbántani, csak az egész egy kicsit vicces, hogy roma-nem roma :)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.01.06. 08:58:06

Adnék én többet is a telepfelszámolásokra... Ja, nem ÚGY gondolták? Affrancba. :D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.01.06. 09:22:33

k9, mennyé a picskuba, ezt nagyon jó ötlet ám!:)))))

Float 2009.01.06. 09:47:55

Kezdjük azzal, hogy a legnagyobb rasszisták ebben az országban maguk a cigányok. Majd amikor közülük ítélnek el valakit rasszista ténykedésért (ti. "magyart" késelnek, mert "magyar"), akkor lesz majd egyenlő bánásmód.

Majd amikor rájönnek arra, hogy csak azoktól veszik el a pénzt, akik tesznek azért, hogy ne putriban éljenek segélyből, miközben a legtöbben így is közel a nulláról indulnak, na majd akkor lesz az, hogy nem különböztetnek meg senkit hátrányosan a származása miatt.

Nanehogymá 2009.01.06. 10:09:43

Sziasztok!

Azért mielőtt valaki elkezdené sajnálni a c.-seket:
Nagyon egyszerű a helyzet nem akarnak dolgozni és tanulni mert nincs rá kényszer.
Emlékszem a 80-as években az általános iskolába a Kalocsai testvéreket az apa vesszővel verte be a terembe. Hogy miért??? Mert ha nem jártak suliba a kölykök nem volt segély sőt még meg is büntették a szülőket!! Érdekes módon nem volt kérdés, hogy a gyerek járjon-e suliba.
Ma meg ez a fene nagy demokrácia szarik mindenre, az emberi szabadságjog meg minden hülyeség. Joga lehet valakinek lopni csalni hazudni erőszakoskodni mert hogy ez az ő „kultúrája”. Csak azt felejtjük el, hogy a buta embereknek csak létfenntartó szükségleteik vannak.
És ha azt a legkönnyebben parazitaként érik el akkor parazitaként fognak élni!

A paraziták szaporodását pedig meg kell gátolni, hiszen a túlszaporodásuk ártalmas minden egyéb organizmusra!

derelyegrádi szellem 2009.01.06. 10:16:34

@k9:

Hát ez a kis tárgyalótermi párbeszéd azért ott van. Köszi, jól szórakoztam.

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2009.01.06. 10:20:29

"Varga Dénes a bíróság ítélete szerint 162.178 Ft kárt okozott a szabálytalan áramvételezéssel, amelyből kétszer 6.478 Ft-ot már befizetett."
"Varga Dénes hat gyermekének jövője az apjuk bebörtönzésével még rosszabb kilátásokkal kecsegtet, mint szüleik jelene. A magyar társadalom nem nézheti tétlenül, hogy hat ártatlan gyermek sorsát megpecsételje a szociális helyzetük."
"Varga Dénes szeretné tisztességben fölnevelni gyermekeit ennek a hazának."
"Az újabb adósságcsapda elkerülése érdekében az áramszolgáltatótól kártyás villanyóra felszerelését kérjük Varga Dénes lakásában."
csak szemezgettem... ezek úgy felb*sztak az agyam! :@

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2009.01.06. 10:26:13

hé!hé!hé! most jut eszembe: nem azt ígérték, hogy nem fognak segélyeket osztani, helyette (köz)munkát adnak? mi lett ezzel? vagy csak egy újabb cumi volt, hogy befogjuk a szánkat...?

Plutonic 2009.01.06. 10:36:26

Találtam egy vicceset az Indexen....
index.hu/politika/belfold/jam090106/
Minden napra jut valami finomság....

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.01.06. 10:44:02

@Psychonaut: Kaptak félmillás bírságot. Na és? Még mindig jobban jártak, mintha a berendezést kellett volna felújíttatni két milláért.
Valamint természetesen elhatárolódom magamtól.
Amúgy ez a tipikus esete annak, amikor az -állítólag - 5% miatt az emberek utálják a maradék 95-öt is. Embertelen sz*r lehet tisztességes cigánynak lenni, és ezt most komolyan mondom.

Plutonic 2009.01.06. 11:02:59

@Vizibusz: A lényege az volt, hogy már megint a cigók miatt basztatnak valakiket és már attól is mindenféle emberjogi ligákhoz meg minden szarhoz fordulnak, ha kialvatlanul csúnyán néznek rájuk.
Persze ez kialvatlanság nélkül is reflexből megy már. :))
Nem irigykedem a tisztességesekre én sem, tekintve, hogy a cigány ismerőseim is erősen lemondóan nyilatkoznak a fajtájukról....
Én meg lassan rájövök, hogy a jelenlegi megfogalmazás szerint én rasszista vagyok.
Pedig csak nem szeretek mindenkit. :))
A genetikai hulladékot sem, függetlenül a nemzeti vagy faji hovatartozásától.
Genetikai hulladék alatt értem a humanoid humán formákat.

Horizont 2009.01.06. 13:01:18

@Cassandra Gemini:
Nem vagyok otthonos oktatási közegben már. Pont arról írtam, vagy akartam amiről te.
Régen az volt a jó, hogy minden normál osztályba volt 1-2 max. 3 cigánygyerek. És felhúzta az osztály magához.Valamennyire. Aztán túl sokan lettek és ez már nem működik.Viszont az olyan osztályban ahol csak cigánygyerekek vannak, esélye sincs annak akiből ki lehetne a többet hozni.
Minden elismerésem azoknak a tanároknak akik ezekben az iskolákban tanítanak.

Petrow 2009.01.06. 13:03:57

A kulcsszó szerintem az egymilliárddal TÖBB.

Elhatárolódós megoldás:
1 db Mk 82-es repeszbomba: 54000.-HUF. A megnövelt összegből veszünk 18000 db-ot, az eddigi összegből fedezzük a bevetések árát.

Van egy rakat berepületlen Gripenünk, egy éven keresztül napi 3 bevetéssel "felszámolnák" az összes telepet, és a pilóták is megszereznék a kellő rutint :)

Elhatárolódom :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 14:06:44

@Corry:

"Az egyik ilyen és ez a legfontosabb, hogy azokat a mechanizmusokat el lehessen nyomni, amivel az ilyen "rászoruló" emberek keletkeznek."

Öhh, kössünk csomót a mélyszegénységben élő férfiak farkára?:)
Amúgy egyetértek. (Azért nem akarom ragozni, mert ma még 6 könyvet kéne elolvasnom.:-/)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 14:16:13

:

Van, ahol működik, van, ahol nem. Térsége válogatja. Mosonmagyaróváron gyakorlatilag nincs segélyezett, ugyanis mindnek tudtak munkát találni - ők pedig el is fogadták, tehát munkabért kapnak -, Aparhanton (Szekszárdhoz közeli falu) már aznap keresnek munkát a bajba jutottnak, amikor már kirúgták, nehogy segélyre kelljen szorulnia, Monokon pedig segélyért dolgoztat a polgármester.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 14:20:18

@Vizibusz:

"Embertelen sz*r lehet tisztességes cigánynak lenni, és ezt most komolyan mondom."

Én ismerek tisztességes országgyűlési képviselőt is, és ha a felét elmondanám neki annak, ami ezen az oldalon többek között rá is záporozik, szegény biztos elszörnyedne.:)
Egyébként mesélték már nekem, hogy egy tisztességes cigány a legválogatottabb kifejezésekkel büdös cigányozta le azt a kisebbségi asszonyt, akit lopáson kapott. Pont azért, mert nem akarta, hogy őt is megbélyegezzék, aki soha életében nem lopott. Egyébként Sajóbábonyon tudtommal helyi magyarok és cigányok fogtak össze közösen egy polgárőrség létrehozásáért.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 14:23:02

@Petrow:

És lehet 54000 Ft-ossal fizetni darabjáért?:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.06. 14:32:26

@Petrow:

És lehet 54000 Ft-ossal fizetni darabjáért?:)

Kövér_Agár 2009.01.06. 18:22:01

Az a baj, hogy a politikai elitnek (az a réteg, aki mindenről lehúzza a zsét) nagyon kényelmes ez a cigány-paraszt ellentét. Holott nem az etnikai hovatartozás, hanem a viselkedés dönt.
Minden szemét, élősködő hulladék segélyét felül kellene vizsgálni. (felezni/negyedelni, részletkérdés). A színt nem nézni. És utána senki ne jájjgásson, hogy ezeknek 10-20-30-x %-a cigány, vagy néger, vagy piréz. Mit is kívánt a magyar nemzet (1848): „Törvény előtti egyenlőséget polgári és vallási tekintetben.„ és „Közös teherviselést”. Úgy legyen!

Gyara 2009.01.06. 18:41:25

mi kerül annyi sok milliárdba pár dózeren???? :O nem értem :D

Nzoltan 2009.01.06. 22:48:43

"Régen az volt a jó, hogy minden normál osztályba volt 1-2 max. 3 cigánygyerek. És felhúzta az osztály magához."

Hát, nálunk ez nem működött. Nyolcadikban váradi palika az álló faszát muogatta az osztálytársaknak magyarórán, miközben a tanár írt a táblára.
Nagy legény volt, sokat verekedett, de láttam a pad tetejéről arccal érkezni a padlóra mikor olyanba kötött bele, akibe nem kellett volna. Az is szép látvány volt, mikor a csákón egyszer landolt egy vaskeretes iskolapad. Nem olyan asztal mint amik most vannak, hanem az a hagyományos.:-)
Ennek már több mit 25 éve.

Gyara 2009.01.06. 23:07:22

@Nzoltan:
Engem elsőben egy cigó mellé ültettek mert későn érkeztem az első nap és nem volt máshol hely. De akkor még nem volt semmilyen tapasztalatom a cigány viselkedésről, ezért nem volt semmi rossz érzés. Egész addig amíg minden ok nélkül összefirkálta a könyvem. Erre jól pofánvágtam, mire engem osztott ki a tanár. Talán ez a gyerekkori trauma miatt nem bízom az államban és a szolgálóiban :D

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.01.06. 23:15:04

Szívem repes az örömtől azt látván, hogy a 15229 válság miatt elbocsátott ember országában olyan roppant fontos és értelmes célokra is képes mind többet és többet áldozni bölcs kormányunk, mint a romazenészek és a kisebbségi gyermekek táboroztatása.


(irónia pedig nem a vasalók országa)

Carnivora (törölt) 2009.01.07. 20:28:44

Most dobom el az agyam a Hír tv-n örvendeznek, hogy ez egy ragyogó Fideszes javaslat volt !

Perillustris 2009.01.08. 23:28:06

"Régen az volt a jó, hogy minden normál osztályba volt 1-2 max. 3 cigánygyerek. És felhúzta az osztály magához."

Ma már valószínűleg a "felhúzni" szó kiütné a biztosítékot a megélhetési jogvédőknél.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.01.09. 22:20:48

@Carnivora: Mi ebben a furcsa? Akárcsak az MSZP-nek, a Fidesznek is szüksége van erre a népes, hatalmas, vezethető és egyre növekvő létszámú _szavazóbázisra_.


Reggel jutott eszembe: még 2001 táján, egy kedves jobbdroid barátnőm azt mondta, hogy ő azért fog a választásokon a Fideszre szavazni, mert (asszem) 3000 roma fiatalt juttattak be felsőoktatási intézményekbe, a pozitív diszkriminációnak és a remekül átgondolt roma integrációnak hála. Mikor megkértem, hogy mutasson akár csak egy roma diákot nekem a közgázon, a bölcsészkaron, vagy akárhol, nekiállt gyúnyolódni és komcsizni. A történet két tanulsága számomra:
1) a droid nem eredendően jobbos vagy balos, csak szimplán agyhalott magyar: a pártállás csak olyan neki, mint egy gépnek az üzemmód.
2) biza a romaügy minden politikai oldalnak fontos - mármint a szép szavak, az elmutyizható pénzek és a bezsebelhető voksok erejéig.

süti beállítások módosítása