Skip to content


       Szűrés lista

Antiprovident Akciócsoport

Még novemberben alakult Gyulán az Antiprovident Akciócsoport. Akkor a  Beol számításai szerint ezres nagyságrendben hintették szét szórólapjukat. Ezt:

A Beol a szórólapon szereplő e-mail címre elküldte kérdéseit, többek között arra voltak kiváncsiak, kik a csoport tagjai. A következő választ kapták:

"A csoport tagjai hétköznapi emberek, akik különféle területeken végzik munkájukat. Kilétünket egyenlőre nem vállaljuk, mert veszélyesnek érezzük a Provident mögött álló erőket. Bejegyezve nem vagyunk, alkalmi csoportosulásról van szó. Fel szeretnénk hívni a társadalom figyelmét az egyre drasztikusabb méreteket öltő leszakadásra. Nem értjük a PSZÁF (Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete) szakmai felügyeletének hiányát sem."

A témával kapcsolatban a Beol megkereste a Provident Pénzügyi Zrt-t. Mikola Gergely kommunikációs igazgató szűkszavúan annyit mondott, hogy hallottak az esetről. Megkérdezték, mit szól ahhoz, hogy a szórólapon legális uzsorának nevezik a Provident kölcsöneit, de a választól elzárkózott. Azt viszont elmondta, hogy gondolkodnak „a lehetséges és szükséges lépések megtételén”. A Beol megkérdezte a Békés Megyei Rendőr-főkapitányságot, hogy érkezett-e hozzájuk be- vagy feljelentés a szórólapozással kapcsolatban, de nemmel feleltek.

Mali Zoltán, Drávapiski polgármestere állt a kezdeményezés élére. Ő már augusztusban uzsoraellenes-harcot hirdetett Ivád polgármesterével, Ivády Gáborral karöltve, emiatt töbször megfenyegették, megverték, de a rendőrség sosem jutott dűlőre a nyomozással. Mali elmondta, hogy a gyulai csoport megkeresése ébresztette rá arra, hogy nemcsak köztörvényes bűnözők uzsorázhatnak, hanem legálisan bejegyzett cégek is, ezért állt a fürdővárosi kezdeményezés élére. Február 16-ra civilek és egykori Providentesek részvételével szerveznek tüntetést a cég budapesti székháza elé, a Gazdasági Versenyhivatalnál és a Pénzügyi Szervek Állami Felügyeleténél is vizsgálatot kezdeményeznek a cég ellen.

A csoporthoz Alt Norbert fideszes képviselő is csatlakozott.

"— Megkerestek, csatlakozzak a tagjai kilétét továbbra is titokban tartó csoporthoz, hogy a nyilvánosság számára is képviseljem üzenetüket. Örömmel teszek eleget a felkérésnek, hiszen a munka és képviselői tevékenység során is tapasztalom, hogyan kerülnek emberek egyre kilátástalanabb helyzetbe, amire egy Provident kölcsön még egy lapáttal rátesz. Felháborító az az uzsorakamat, amivel a nyomor és szegénység okozta kényszerűségből felvett kölcsönnel a kilátástalanságba került családokat büntetik —"

Alttal szinte egyidőben Karsai József szocialista politikus is az ügy mellé állt, és a többiekkel teljes mértékben egyetért azzal, hogy a Provident kihasználja a szegény családok rászorultságát, tájékozatlanságát, kilátástalan helyzetét, a kihelyezett pénz többszörösét fizetteti vissza, adósságspirálba, majd teljes csődbe kergetve a hitelfelvevőket. Karsai kijelentette, hogy mivel ez az egész ország érdeke, nem számít, ki melyik pártnak a tagja, össze kell fogniuk, és rákényszeríteni a kormányt a szükséges lépések megtételére. Értsd: szegények bankja a felvett hitelek visszafizetésére + kamatplafon meghatározása, ahogy sok más országban is van. Ezt már az elfogadott "uzsoratörvény" kapcsán is javasolta, de hiába.

Rég itt van már az ideje, hogy megszüntessék a legális uzsorát, mert mindenki tudja, hogy a Provident az. Ne jöjjön senki azzal, hogy "De minek veszik fel a zemberek?, mert ahogy a szülő kötelessége gondoskodni a gyerekéről, a pásztoré a nyájról, úgy az államé a polgárairól. Igenis törvényi szabályozzással kell véget vetni ennek a pénzintézetnek álcázott bűnbanda harácsolásának. 

zero:
262,44%-os THM? Az anyját!
Még szerencsére a Provident eloszlatja a magas THM miatti aggodalmakat. Olvassuk, figyeljük, értelmezzük:

"A THM és a Provident

A Provident rövid lejáratú, kis összegű, gyakori törlesztésű hiteleket nyújt ügyfeleinek. A képlet szerint a THM annál magasabb, minél rövidebb a futamidő, minél kisebb a hitelösszeg és minél gyakoribb a törlesztés. A THM ezért is lehet félrevezető a kis összegű, rövid lejáratú, gyakori törlesztésű hitelek esetében.

Példák a Provident hitele esetén

Kölcsön összege: 200 000 Ft
Hitelköltség: 167 200Ft
Visszafizetendő összeg: 367 200 Ft
Heti törlesztőrészlet: 6 800 Ft
Futamidő: 54 hét
A THM értéke ebben az esetben: 262,44%"


A Provident honlapján amúgy nagyon pozitív véleményeket lehet olvasni:

"Az tetszett nagyon, hogy gyors. Nem kellett kezes, semmiféle különösebb papírok. A bankban ilyen papír kell, olyan papír kell, ez meg egyszerű és gyors.
Boros Mihályné, Budapest"

"Ha bemegyek egy bankba, akár órákat állok sorba, kifaggatnak mindenről, itt meg rendesek, pikk-pakk intézkednek.
Jobb, hogy idejönnek, nem kell buszoznom, sorban állnom, csak megcsináljuk a papírokat és már hozzák is a pénzt. Egy nap alatt meg is van.
Mészáros Sándor, Budapest"

"Nemrég költöztünk és hát egy költözés bizony elég sok költséggel jár. A TV-ben láttam a hirdetést, fölhívtam a számot és másnapra már meg is volt a kölcsön. Már próbálkoztam máshol is és általában más bankoknál olyan körülményes. És ha már kölcsön kell, akkor inkább tegnap, mint holnapután.
Ladorján Lászlóné, Budapest"

(forrás: a beol.hu cikkei itt, itt, és itt, valamint a Hírszerzőé itt

Címkék: közélet megyei hír

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr83883667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 11:12:57

Bocs laspalmas, hogy iderondítok (minnyá kopipaszta az agyhalottaknak is, de ez maga a vicc :)) ).

www.mnb.hu/engine.aspx?page=hitelmegallapodas&ContentID=11790

Itt kéretik megnyitni a "legal_opinion_bop_hu".

Utána 11. pont:

"11.
Sem a Hitelfelvevő sem annak bármely tulajdona nem élvez védettséget szuverenitás vagy más jogi alapon az igazságszolgáltatással, a lefoglalással - a bírósági határozat előtt vagy után - vagy a végrehajtással szemben a Hitelmegállapodásra vonatkozó semmilyen jogi eszköz vagy eljárás tekintetében."

Tessék értelmezgetni a "sem annak bármely tulajdona"...

btw: Szent Korona, Parlament, etc-etc.

Maga a hír a Nemzetben jelent meg, gondoltam utánanézek...:))

fira 2009.01.20. 11:14:25

csatlakozom a névnélküliek csoportjához
vagymi

toxikus 2009.01.20. 11:18:45

off:
úgy látszik, az agymosottak kezdenek pipák lenni:D az egyiknek már moderálták egy hozzászólását:DDD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.20. 11:20:14

Srácok ne offoljatok szét már mindent a kapcsolattal, ha lehet kérni...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 11:21:26

laspalmas: ÉN nem offoltam szét, NÉZD MEG AZ MNB-s linket!!! Döbbenet

rolika 2009.01.20. 11:22:07

el tudom képzelni, már az is sokat számítana, ha nem a kamatszázalékot, törlesztőrészletet kellene megjelentetni a hirdetésekben, hanem mondjuk kapsz x forintot y évre és ennyi idő alatt 3x-et törlesztesz havonta egyenlő részletekre leosztva.
a százalék nem jelent semmit egy olyan országban, ahol ha a hülyeség fájna, a kárpátok bércei visszhangoznának az ordítozástól :-)))
azon már inkább elgondolkoznának, hogy százezer egy évre kettőhatvanba' van...

broafka 2009.01.20. 11:22:09

@Seduxen: Ezt hallottam ma reggel a slageren is:).
Akkor most lehet megsem lenne olyan jo megszereznunk magunknak a parlamentet, mert elorozza a zeu :).

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.20. 11:23:57

Seduxen

Megelőzés céljából írtam... :)

Olvastam én is, tényleg döbbenet. Vihetik a Parlamentet, a Koronát, a Várat stb. Ilyen ország nincs...

rolika 2009.01.20. 11:27:14

@Seduxen: ne félj, nem viszik el a koronát, se a parlament nem kell nekik. inkább hidak, utak, kórházak, ahol lehet pénzt szedni :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 11:32:18

most komolyan, ez nem olyan, mintha jelzálog-hitelt vettünk volna fel az "országra"? muhahaha... azóta ezen röhögök :)))

spájdernecc 2009.01.20. 11:34:35

a legtetvebb dolog, a heti törlesztés
6800? röhej, de az havi 27 200...
arról nem is beszélve, hogy kis hazánkban nem hetente fizetnek bért...
nem is értem mitől maradnak fenn
illetve értem, a sok reklámfüggő matekzsenitől
az még nem is mondom mit tennék annak a felelősével, aki miatt a képújságot sem lehet megnyitni a P tolakodása nélkül

toxikus 2009.01.20. 11:36:56

szia spájdi


amúgy az a 262%os thm az csak a minimum, nem?

redriot77 2009.01.20. 11:48:37

"a legtetvebb dolog, a heti törlesztés
6800? röhej, de az havi 27 200..."

Ha úgy hírdetnék, hogy havi 27.000 szerintem feleannyian vennék fel a kölcsönt. Sokan valszínűleg ki sem számolják hogy egy hónapra mennyit fizetnek.

mumli 2009.01.20. 11:54:11

off-hoz: én már az elején tudtam, hogy ez lesz. visznek mindent. és ez még csak a kezdet. kíváncsi vagyok, mi minden van még abban a hitelszerződésben. lehet, majd minket meg elvisznek rabszolgának az IMF-be.

Provident: nem csodálkozom, hogy félnek tőlük. a behajtóembereik totál 0 iq-s agresszív állatok. a szomszédunk is náluk töltötte be ezt a felemelő pozíciót, a héten meg szétverte az unokáját. kicsit kettyós, mint a hipnotizált katonák az x-aktákban.

Salvia Divinorum (törölt) 2009.01.20. 12:01:31

262%? Az semmi.
Hívja a 06-40/50-50-50et és akár 437%os kamatra adjuk

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.20. 12:03:44

@spájdernecc:

A heti törlesztés azért van , mert ez egy angol cég, és Angliában heti fizetés van.

Nem sikerült rájönniük még hogy ez itten Magyarország

Corry 2009.01.20. 12:04:34

Megkérném a zéróékat, hogy írjanak egy posztot Magyarország eladósodásról is, ha még eddig nem tették meg.

Itt tárgyaljuk ki a Providentet, mert az is nagy gáz.
Már megint törvényekkel akarjuk megakadályozni, hogy az emberek hülyeséget csináljanak. Szerintem kéne egy olyan törvény is, hogy kútba ugroni tilos...

Én nagyon félek, hogy mi lesz itt, amikor a nyakló nélkül felvett kölcsönök kipukkadnak. Megélhetési polgárháború, hogy Kuncze úrék által a köznyelvbe elültetett szófordulatot átdolgozva használjam...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.20. 12:05:59

Azért ez a Mali Zoltán is nagy kópé :o)

2002 -ben arról cikkeztek a lapok, hogy egy fiatalkorú társával kifosztott egy kocsmát.
Ekkoriban még elkötelezett szdsz-es, szigorúan a kóka-vonalban látta a felemelkedés útját.

-Az szdsz beli pályafutását azzal indította, hogy több, mint ezer(!) új tagot szerzett a pártnak, többségében vidéki romák személyében.
(A helyiek sokáig csak "ormánsági messiás" -ként említették.)-

2007-ben kilép az szdsz-ből (ekkoriban születik meg a kocsmás eset kapcsán a bírói elmarasztalás), és hevesen bírálja a kókai intézkedéseket. (A fidesz legnagyobb örömére)

Nemokkal később bejelentette, hogy pályázik az szdsz elnöki(!) posztjáért, kóka ellenében.

Kókának persze ez nem tetszett és a fegyelmi bizottságnak köszönhetően megint kikerül a pártból. (főleg a korábbi, bíráló nyilatkozataira hivatkozva zárják ki)

Innentől kezdve nyíltan szembeszáll az akkori kormánypártokkal, ismét a fidesz portál egyik kedvenc idézhető alanyává válik.

Ezután a 2008-ban találkozhatunk a nevével, amikor a dunaszerdahelyi szurkolóverés után kitiltotta falujából Robert Ficót, majd "NO FICO" táblákkal plakátozta ki a községet.

Elég aktív és ellentmondásos figura :o)

mumli 2009.01.20. 12:12:59

na meg új reklámjuk, hogy vagyünk fel 200.000 ft kölcsönt az unoka szülinapjára.
nekem eddig 27 szülinapom volt és összesen nem kaptam 200.000 ftnyi ajándékot(ezt persze nem panaszképp írtam) :D
hova lesz ez a világ???????

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.01.20. 12:13:17

Engem is az basz fel a legjobban, hogy pont a szerencsétlen, csóró, balfék, agyatlan embereket húzzák le írtózatosan. Ez kb. olyan, mintha egy hatéves gyereknek felajánlod, hogy most kapp egy nyalókát, de holnap kettőt kell neked adnia. Nagy valószínűséggel azonnal kikapja a kezedből, és örül. Tényleg a Providenciások az aljai az egész pénzügyi szektornak.

molaris 2009.01.20. 12:14:50

@Félkupica_Fehér_Főnök:
Uff, Főnök, mit kell ezt ragozni, így működik a megélhetési politikus. A Dunán bárhol építhető belőlük duzzasztó. Van belőlük mind a két oldalon bőven. Az a baj, hogy kicsi az ország, és nincs egy harmadik garnitúra. Mármint elég szürkeállománnyal.
Uff! Beszéltem.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.20. 12:15:39

@toxikus: Nem tudom, de jól hangzik. Felveszek gyorsan 200ezret.

mumli 2009.01.20. 12:18:40

a következő szülinapomra? :)
esetleg elromlott mikorhullámúra, mert a tűzhelyen melegítéshez kéne némi ész is? :D

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 12:32:52

@Félkupica_Fehér_Főnök AND Combi: csak szerintem baxott nagy élmény levelezgetni az agyhalottakkal? bár egyre többen vagyunk az "árok túlpartjáról" :)))

OFF vége

mumli 2009.01.20. 12:40:29

OFF:

Gratulálok Seduxen 11 hetes Prücskéhez :D (Tegnap otthon már nem néztem rá a Családi pótlékos témára)

Garp szerint.. · http://garpszerint.hu 2009.01.20. 12:43:14

Ugyanmár, számoljatok! Felveszel 1 misit 8%-os THM-el, 10 évre. A tíz év alatt mennyit fizetsz vissza? (1 milla sorozva 1,08 a tizediken). 2 millió 158 ezret. Akkor szerintetek ez is uzsorakamat, csak 10 évre elnyújtva?!

Helló Leó! 2009.01.20. 12:47:02

Hogyan számolták ki, hogy ez itt 262,44% ?

Valaki írja mán mög...

Tapmancs 2009.01.20. 12:48:40

Valaki elmagyarázná hogy a páldában hogy jön ki a 262%-os THM? Hogy számolják? (Eddig azt hittem tudom. :))

Float 2009.01.20. 12:50:58

A drága uzsoraellenes kormányzatunk vajon milyen THM-re vette föl ezeket a jótékony adományokat, amiket Seduxen emlegetett....? :D

Hózentróger 2009.01.20. 12:51:47

Karrier:

"Az AIESEC Magyarország (Közgazdászhallgatók Nemzetközi Szervezete) 2007-es felmérése szerint a magyarországi pályakezdő diplomás fiatalok a Provident Pénzügyi Zrt.-t tartják az egyik legvonzóbb munkahelynek."

WTF?

Petrow 2009.01.20. 12:54:10

Adalék a providenthez. Adózás előtti eredmények:
2003: 750 millió HUF (becsült)
2004: 1,47 milliárd HUF
2005: 3,25 milliárd HUF

A céges viszonyokról a két és fél évvel korábbi állapotok alapján: www.managermagazin.hu/magazin.php?page=article&id=599

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.01.20. 12:55:11

@zero: nem hinném, hogy holmi angolszász szokás áll a háttérben, sokkal inkább pszichológia: 6800 Ft még megfizethetőnek tűnik, hja kérem, hogy hetente, és hogy egy egyszerű alapműveletet kellene elvégezni?

Személy szerint ebben a kezdeményezésben ugyanazt a hajmeresztő paternalista f@szságot látom, mint ami Gyurcsány azon ötletében is megjelent, miszerint a válságban jujj, segítsünk már szegény CHF-hiteleseken, merthogy az árfolyam miatt megszaladhat a törlesztőrészlet.

Nem a Provident ELLEN, hanem a pénzügyi ismeretek oktatása MELLETT kellene kampányolni, mert azzal általános jelleggel járnának jól az állampolgárok, kezdve a befektetési formák választásától kezdve az áru- és lakáshitelek összehasonlításáig. Ez az akciócsoportozás csak tüneti kezelése egy sokkal mélyebb defektusnak.

mind2 (törölt) 2009.01.20. 12:58:23

@Barry Kent: Néha bejárnék dolgozni, felvenném a költségtérítést, nyomkodnék valami gombokat, állítólag csak kettő van azokból is, csinálnék családi céget és fizetnék magamnak a tanácsokért, aztán vennék fel hiteleket az országnak aminek a felét ellopnám, tök jó hely ez az ország háza. Nekem.

spájdernecc 2009.01.20. 13:00:36

@Lesből Támadó Szárítókötél:
azért ne feledjük a hitelkártyacsapdát se
az oktatás valóban célszerű lenne, de ahhoz, hogy fölfogja a dolgozó nem a misztikus ráolvasással, hanem a hétköznapi matematikával kéne kezdeni
erre meg egy pénzügyes képtelen :))

magichorze 2009.01.20. 13:03:38

A Provident reklámok a legnyomibbak. Szülinapi ajándékot meg TV-t veszel uzsorahitelre, csupa létszükséglet, tényleg vannak ekkora agyatlan barmok?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.20. 13:36:21

@Lesből Támadó Szárítókötél:

Ne haragudj, de felnőtt, ergo nem iskolaköteles embereknek hol oktatnál pénzügyi ismereteket? Nekik már nem lehet, rajtuk csak az segít, ha az állam kordában tartja a szipolyokat.
A mostani gimiseknek kell oktatás, persze, de ők csak évek múlva lesznek keresők. Vagy addig szerinted menjen tovább nyugodtan a Provi, mert ők majd okosak lesznek, nem vesznek fel tőle, és akkor tönkremegy úgyis? Hány család kerül addigra csődhelyzetbe?

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.01.20. 13:51:46

@laspalmas: tökmindegy, valahol el kell kezdeni, mert olyan megoldás nincs, ami máról holnapra javulást hoz.

Az Akciócsoport rászáll a Providentre, mert könnyű préda, mert törvényes formában működik a cég, székhellyel, bármikor tökön lehet rúgni, ha jogszabályt sért.

Rendben, kinyírják a Providentet. És akkor mi van? Megszűnik az uzsorahitel Magyarországon? Lótúrót. Áttevődik azon személyek kezébe, akiknek a működése már finoman szólva sem annyira a nyilvánosság előtt zajlik, mint a Provident esetében, és nincs holmi PSZÁF meg hasonló, aki megrendszabályozná őket. Abszolúte pótcselekvés.

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.01.20. 13:52:56

Azért a 6800*54 senkinek a képességeit nem szabadna, hogy meghaladja....Ehhez még pénzügyi képzés sem kell. Nem ehhez meg igenis kellene. Itt az emberek többsége semmit nem tud kiszámolni, egyszerűen rettenet. Egy kamatos kamat meghaladja a képességeiket. Még úgy is, hogy ha máshol nem a munkahelyén a számítógépén lapul egy excel, vagy calc, vagy akármi. Nem azt mondom, hogy nem szemét a provi, de tehet ő arról, hogy ennyi hülye él itt?!

rolika 2009.01.20. 13:55:07

@Garp szerint..: ez természetesen nem uzsorakamat, csak k.rvára elgondolkodtató :-)))

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.20. 14:11:04

@Helló Leó!:
@Tapmancs:

Szavasztok!
Ha engem kérdeztek, én így számolnám ki :o)

(6.800 * 106,6 -200.000) / 200.000 * 100

@laspalmas:
Na jól van, ezt pont Tőled nem vártam volna... azt hittem kapok egy kis buksiveregetést, hogy nem hagyom magam felbújtani az offolásra, de mit is képzelgek itt... :o))

@Seduxen: Te meg egy kis provokátor-ügynök vagy, azok építettek be ottan!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.20. 14:23:24

Polgári törvénykönyv;
202. § Ha a szerződő fél a szerződés megkötésekor a másik fél helyzetének kihasználásával feltűnően aránytalan előnyt kötött ki, a szerződés semmis (uzsorás szerződés).
Nem a hipermagas THM az, ami uzsorássá (semmissé) teszi a szerződést, hanem a másik fél (hitelt felvevő) szorult helyzete, amelyre a szerződést alapították, valamint a feltűnő értékaránytalanság. (Pl. 100 forintért 300-at, feltéve, hogy nincs mögötte olyan szolgáltatás, amely pariba hozná. Pl. Olajsejknek márványteremben exkluzív kiszolgálással, hiperseggnyalással lehet.)
Ha valaki megtámadná a szerződést bíróságon vlsz nyerne, de hamarabb vinnék el a feje felől a házat. Ha tömegesen indítanának és nyernének pereket a provident ellen, vlsz kivonulna a piacról és maradna a "letépem a gyereked fejét" uzsora, meg a szocialista segély.

Egyre több embert nyomnak be a 6 éve tartó reformszáguldással a mocsárba.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.01.20. 14:29:30

en egyszer egy liftben aldogalva jobban megneztem ezt a providentes faszsagot. Ott is ki volt emelve, hogy a thm az nem egyenlo kamat!!!
Na, mondom megnezem jobban. A konkret szamokra nem emlexem sajnos, csak az aranyokra, mert a parommal utana egy hetig ezen rohogtunk.

Pl. felvett osszeg: 200.000 Huf
heti torleszto : xxxx
visszafizetendo ossszeg: 367.000 Huf
Kezelesi es folyositasi koltseg: 87.000 Huf

Bar mondjuk meg igy sincsen meg a keccaz szazalik. De az volt a legviccesebb, hogy ki volt emelve, hogy a thm nem egyenlo a kamattal. nem mindegy, hogy a szerencsetlen hulye / mert aki ezt felveszi, az az bezony / mire fizeti ki a penzt? Kezelesi koltsegre vagy kamatra...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 14:29:35

@Félkupica_Fehér_Főnök: az lehet, de igazán tartalmas párbeszédek vannak ott. bár néha ég a pofámon a bőr, hogy ennyire "alulfegyverzett" emberekkel vívunk szellemi párbajt... Ugye Úriember biztosra nem fogad c. történet... :)))

Zep 2009.01.20. 14:32:02

Ez a heti törlesztőrészlet egy jó kis trükk, elismerem, de azért a normál kereskedelm bankok is csúsztatnak ám ilyeneket.
Volt az az Erste reklám a fodrászatban: egy haverommal fogadtam, hogy 1 M Ft kölcsön nem kap havi 20 ezer alatt.
Arról persze szó nem volt, hogy hány hónap alatt kell törleszteni, csak hogy 20 ezer alatt.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.20. 14:38:38

A Provident esetében a magas kezelési költséget a pénz házhoz való kiszállítás, személyes ügyintézés, sorban állás megspórolása hivatott legalizálni. Kamatra nem kérnek sokat a kezelési szolgáltatás meg hazai viszonyok tekintetében kiemelkedő és kényelmes.
Okosan ki van ez találva!
Nem is biztos, hogy megállna a kereset a bíróságon.!

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.20. 14:41:13

@Seduxen: Vigyázz Sedux, vigyázz!!
Olyan érzésem van, hogy hamarosan visszasírod majd a kapcsolatos moderátorok szelídségét :o)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 14:49:35

Főnök: Ok, köszi, vettem. abbafejeztem T. Szerkesztőség :)))

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.20. 15:01:31

@Seduxen: Beszari alak!

(Háháhhááá ezt a frappáns visszavágást, figyelted?)xDDDD

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2009.01.20. 15:15:38

Persze saskorbács a Providentnek és minden uzsorásnak, de azért az ilyet akkor sem kötelező fölvenni...

Ne legyen már a szegénység és a hülyeség egymás szinonimája!

Lassan értsük már meg, hogy mindenki elsősorban önmagáért felel. Az államnak rég meg kellett volna hoznia a korlátozó jogszabályokat, és üldöznie kellene ezeket, de azért szerencsétlen, átalatok is végtelenül lenézett, együgyű állampolgárnak is hadd legyen már valami felelőssége!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.20. 15:19:32

@Reckl_Amál:

Persze, hogy van, senki nem mondta, hogy nincs. De a kizsigerelés lehetőségeit akkor is korlátozni kell államilag. Több országban így működik ez.
Ha a gyerek megvágja magát késsel, akkor sem azt kérdem, hogy miért volt olyan hülye, hogy belenyúlt, hanem miért volt ott a kés?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 15:20:32

@Félkupica_Fehér_Főnök: figyeltem ám, miazhogy, nagyooon is :)))
szerinted laspalmas melyik lehet? herzso? jessyke? rovarirtó? :)))))

epres négercsók 2009.01.20. 15:28:27

Három dolog (ha ismétlek valakit, bocs)
1. A zemberek nagy része sztem fel se fogja hogy a 6800 píz az hetente van. Szerintem, mivel mindent havonta fizetünk, ezért sokan azt gondolják, hogy 6800-at egy hónapban még kicsenget a fizujából... HÁT NEM! Havi szinten ez közel 30 ezer forint!!!

2. Hányok attól, amikor a reklámban mondják, hogy jaj végre megvehetjük az új hűtőt/mikrót/mosógépet stb. Basszus, ÁRUHITEL, ha már mindenáron hitelt kell felvenni! Van 0%-os THM, de ha mondjuk 20%, akkorsem provident. Ezeket max azoknak az embereknek nem adják meg, akiknek a) nincs fizetésük, b) feketelistán vannak, mindkét esetben pontosan tudják, hogy vagy nem fogják tudni törleszteni, vagy hogy mi vár rájuk, ha elmaradnak a törlesztőrészlettel. Javítsatok ám, ha tévedek, nem vagyok hitelszakember, de laikusként így látom.

3. Csatlakozom a szerveződéshez, a provident monnyonle!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.20. 15:34:36

@Seduxen:

Kb. 2-3-at írtam oda (tök csini képem van:)), de nem nekem való, mert nem szeretek litániákat írni/olvasni, + rohadtul idegesít, hogy nem jelenik meg azonnal a kommentem.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.20. 15:45:28

@laspalmas: pedig szerintem VonPerez, és Főnök, és Combi összehangolt támadásaival kezdünk rést ütni a pajzson :)))

kopaszfarkas 2009.01.20. 15:56:58

Csak kicsit átírták a mondást:
Két(egészhatvankét)szer ad, ki gyorsan ad.

Véraláfutás 2009.01.20. 16:01:57

A vicc az, hogy jelenleg kishazánkban a jog a fusiban művelt uzsorát bünteti, a bankoknál nincs ilyen szabályozás, mert a bank JOGI SZEMÉLY. Akik annó kitalálták a jogi személy fogalmát, ott azonnal kellett volna kerékbe törni mindent. Részben emiatt van a folytonos túlkapások, szándékos megkárosítások a cégek részéről, hisz van ez a jogi kibúvó a felelősség eloszlatásához...

Egyébként mi ez a pozitív diszkrimináció a bankok felé? XD

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.01.20. 16:46:08

@Véraláfutás: ez baromság, közük nincs egymáshoz. Milyen jogi kibúvója van a jogi személyeknek?

A Ptk.-ba nem véletlenül került bele az, hogy a "másik fel helyzetének kihasználásával". Míg a falun működő, verőlegényes megoldás ezt kihasználja, eközben senki sem szorít pisztolyt az emberek fejéhez, hogy bemenjen a bankba, gatyára vetkőztesse magát a hitelszerződés elbírálása során és felvegyek hitelt X%-ra, vagyis a kettő nem ugyanaz. Bankban felvenni 30-40-50-...%-os kamatra hitelt az nem uzsora, hanem nettó hülyeség.

Perverzsrac 2009.01.20. 17:03:40

@rolika: oda van az is írva, mégis leszarják. Azt nézi mennyit kell visszafizetni...asszongya 6800 forint! Az belefér!!! aztán később mikor letelik az első hét rájön az istenbarma, hogy 6800 hetente! Ő meg ugye havonta kap fizut/segélyt...és addigra már késő sírni...

Perverzsrac 2009.01.20. 17:06:21

@zero: nem. Ez azért van hogy átverjenek. puszta marketing.

Perverzsrac 2009.01.20. 17:09:05

@Tapmancs: keress rá goglival. Képlet van rá.

Perverzsrac 2009.01.20. 17:10:22

@Francois De Gyurcsaneau: Az AIESEC egy kalap szar. Amúgy meg tényleg vonzó MUNKAHELYNEK! mivel kapnak jutalékot rendesen a pénzkihordók is...

Perverzsrac 2009.01.20. 17:12:27

@Lesből Támadó Szárítókötél: Az okos ember nem jó ember. Tessék megnézni, hogy mit vertek szét ezek először? NA mit? Hát az oktatást!
Az okos ember átlátna a szitán az meg senkinek se jó. Az agyhalott a jó szavazó.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 17:25:13

@mumli:

Az a reklám egyszerűen idegesít. Már csak a sztori miatt is. A nagyszülők ugyanis ennek alapján egy darab ajándékot nem vettek volna az unokának, ha nem náluk tartják a szülinapot. Viszont ahogy kiderült, hogy mégis, szaladnak a hitelért, hogy ingjük, gatyájuk is rámenjen a kisunoka ajándékára. Kíváncsi lennék, hogy legközelebb vajon mit tudnának venni, mondjuk a ház elárverezése után. Egyébként a magam részéről az összes vény nélkül kapható készítmény és hitel reklámozását betiltanám. Akinek valóban szüksége van rá, majd elmegy szépen érdeklődni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 17:32:14

@Lesből Támadó Szárítókötél:

Uzsorások így is vannak dögivel, legutóbb talán a csenyétei esetnél volt róluk szó. Nyilvánvaló, hogy oktatás is kell, plusz minden iskolakötelesnél el kell érni, hogy be is járjon az iskolába, de ez egyáltalán nem elég.

SzZsoel 2009.01.20. 17:36:31

Provident = "Mosmá folyamatban vannak a papírok, csak intézkedni kell, és akkor megkapjuk ezt az uzsorakamatot... cigánykőccsönre!"

Van egy KITŰNŐ magyar mondás erre: Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér! Inkább éljek a saját pénzemből sz*ul, mint kölcsönökből jól.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 17:42:16

@Véraláfutás:

"Akik annó kitalálták a jogi személy fogalmát, ott azonnal kellett volna kerékbe törni mindent."

Szegény rómaiak.:) Egyébként az állam, az egyházak, a részvénytársaságok és az alapítványok is jogi személyek.;-) Elég gáz lenne, ha holnaptól kezdve en block megszűnnének a jogi személyek csak azért, mert köcsög módon mindenki igyekszik megtalálni a joghézagokat. Meg teljesen fölösleges is "démonizálni" fogalmakat azért, mert nem ismerjük őket.

2009.01.20. 21:14:02

Végre, valaki felébredt...örülök neki., hogy ...csak már olvasni kellene az embereknek megtanulni...Mert számolni azt nem tudnak. Hiába na, ami ingyen van, azt sosem becsülik meg, lsd. közoktatás ingyenes matematika oktatása: osztást 2. osztálytól kezdik tanulni, 5. osztálytól pedig % számítást. Gondolkodni pedig tényleg nem fáj...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 21:17:31

@{Tícia}:

"Gondolkodni pedig tényleg nem fáj..."

Biztos vagy te ebben?:) Mert ugye amiről nem tudunk, az nem is fáj...:-S

2009.01.20. 21:26:51

@Mj: mondasz valamit...sajnos...na jó, először, kicsit hasogat az ember feje...de mi az ahhoz képest, hogy elviszik pár ezer forintért a feje felől a házat??

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 21:37:35

@{Tícia}:

Az akkor fáj. De ugye addig "nem gondolunk rá", "majd lesz valami", "nyerünk a lottón", meg ilyesmikre kell gondolni, és akkor nem fáj, csak kicsit nyomaszt talán.:-/ Szerinted mennyi segélyezett képes egyáltalán 2 hétre előre gondolkodni - ad absurdum, jövőt tervezni - azok közül, akik 5 nap alatt elisszák/eljátsszák a pénzt?:-/ Csenyéte polgármesterasszonya helyében pl. tuti aláíratnék velük egy papírt, hogy hozzájárulnak, hogy a polgármester kezelje a segélyüket, pl. gyógyszert vagy kajajegyet vegyen belőle.

2009.01.20. 21:51:02

@Mj: igen, ez a Messiás várása, hogy majd lesz valami...azért ülünk itt centraljurop középén nyakig. De mint tudjuk, az oktatásban éljen a liberalizmus...köszi Bálintka, sokat tettél ezért is...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 21:52:36

@{Tícia}:

Ha már Bálintka, ő még a kötelező történelem-érettségit is eltörölte volna. Mert hogy is szól, a "múltat végképp eltörölni"?

2009.01.20. 21:56:05

@Mj: főleg az övékét...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.20. 22:06:03

@{Tícia}:

Ebben külön izgi, hogy kétféle múltjukat is el kell törölni. Az 1989 előttit, és a rendszerváltás körüli antikommunista időszakot is, ami 1994-től annyira nem illik a képbe.:)

Véraláfutás 2009.01.20. 23:10:34

@Mj:
Igaz, nagyon általánosítottam :)

A korlátolt felelősségű jogi személyt kellene például, mint jogi státuszt, megszüntetni szvsz. Ez például rengeteg kibúvót biztosít a cégvezetők felelősségét illetően. Lásd banki válság és kezelése. Hagytam volna bedőlni és a gatyájuktól is megfosztani a tulajdonosokat, döntésfelelősöket. Garantált, hogy sok milliárdot be lehetett volna kaszírozni rajtuk.

A lufipénzt csak kamu pénzzel lehetne pótolni, ami újabb csapdát generálna csak.
A bankok miatt bajba jutott vállalatok, meg állami (akár kamat mentes) hitelhez juthattak volna csökkentendő a káraikat.(Persze erre nincs lehetőség, ha a dolláron már a nyomásakor kamat van :D )

(Amúgy, hogy a dollár meglepő módon nem esik, azt csak azzal tudom elképzelni, hogy most elképesztő mennyiségben nyomják, ha már az állam kezességeket vállalt át, mert sztem semmi nem indokolja, hogy ilyen magas legyen a válság óta.)

Véraláfutás 2009.01.20. 23:12:24

@Véraláfutás:

Én az oroszokra leszek kiváncsi, hisz sokkal nagyobb a kintlevőségük (kb. 2x), mint a valutatartalékaik, főleg, hogy az energiahordozók árai leestek. Ha az elkezd bedőlni, mikor a követeléseket kell teljesíteni, na akkor az lesz még egy érdekes baleset.

2009.01.20. 23:39:58

@Mj: szembe kellene nézni vele...nagyon is. Fel kell dolgozni...:)

Plutonic 2009.01.21. 10:41:37

Zeitgeist és Addendum megfelelő részei.....

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.01.21. 10:42:48

@Félkupica_Fehér_Főnök:

Mali Zoltán :-)

És 2002 előtt? Ha járnál néha tokodi kocsmákban, bizony, nagyon érdekes dolgokat tudhatnál meg róla...... vagyis, inkább naggggyon durva, és döbbenetes dolgokat....

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 21:49:52

@Véraláfutás:

Mára már elegem volt a szemét, korrupt emberekből és azokból a rendszerekből, amik fönntartják ezeket a rétegeket.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 21:51:55

@{Tícia}:

Magyar Bálintnak lenne egy exkluzív ajánlatom, hogy mivel nézzen szembe. Gy. k. lövedék jön ki belőle. Épp ma találkoztam az utódjával, és kicsin múlt, hogy a tévéfelvételen nem küldtem el valami neki alkalmasabb helyre.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.22. 10:21:07

Még a végén lesz belőle valami.

"Legfeljebb 50 százalékos kamatra adhatnának kölcsönt a pénzintézetek az MSZP új tervezete szerint. A szocialista párt így korlátozná az akár több száz százalékos hiteldíjmutatókkal dolgozó Provident Zrt-t tevékenységét is. AZ MSZP az uzsora elleni fellépés részeként hamarosan törvénymódosítást nyújtana be a parlamentnek."

www.zoom.hu/belfold/torvenytelenne-valhat-a-400-szazalekra-adott-kolcson-37319.html

Véraláfutás 2009.01.22. 17:51:52

@laspalmas: ű

Az az 50 is pofátlanul sok. Az a baj, hogy tényleges értéktermelés nélkül generál több pénzt egy bank, és ugye amit ad, azt vissza is kapja kamatostul, ergo a gazdaságból folyamatosan szivattyúzák ki a fizetőeszközt, ami a gazdaság szerves része. Ez okozza a problémák gyökerét.

marton1 2009.02.16. 16:07:48

Tisztelt Mindenki!

A legelőször azzal kellene tisztába lenni mi is az a THM! De nem megyek bele.
Inkább közzé tennék néhány számot a Provident aktuális törlesző táblájából:

A reklámokban hirdetett 200 000FTos hitel a legdrágább verzió amely 54 hétre 6800FT/hét azaz összesen 367200FT-ot kell visszafizetni ennek a THM mutatója 262% viszont ez nem azt jelenti h 262%-át kell visszafizetni a felvett összegnek!

De ha 26 hétre veszünk fel pl. 60 000Ft-ot összvissz 88920Ft-ot kell visszafizetni pedig ennek THM mutatója 405%

Ha vki elmarad a hitel fizetésével maximum egyszer 1500Ft-al növekedhet a visszafizetendő díj!

Ezenkívül minden konkrétan pontosan le van írva a szerződésekben amely egyedülálló a piacon!

Üdv.: egy pénzügyi tanácsadó

gyepetto baggio 2009.02.16. 17:23:36

kurva egyszerû: ha valaki olyan ostoba, hogy nem tudja, hogy mit jelentenek a számok, akkor ne vegyen fel kölcsönt. ha meg igen, akkor utána kussoljon.
a kenyér meg a pia ne legyen mindjárt ingyen?

mthrfckr 2009.02.17. 09:19:21

bazze, ki kényszerítette, hogy vegye fel a pénzt? :)

Navarone 2009.03.03. 16:32:05

Ki kényszerít bárkit is arra, hogy a Providentnél vegyen fel kölcsönt?

Gusztustalannak tartom a kamatokat, de nem is megyek a Providenthez. Ha viszont valaki elmegy, és felveszi, majd kijelenti, hogy nem fizet, az tolvaj.

szöszibaba 2009.03.04. 12:07:21

@Navarone: abszolút 1et értek! nem beszélve arról, hogy a Provident és társai karjaiba pont a rendkívül álszent kereskedelmi bankok hajtják az ügyfeleket, akik csak olyanoknak adnak személyi kölcsönt, akinek nincs is rá szüksége, ráadásul napok-hetek utánajárása után közlik, hogy jabocs, mégse (szomszédunk is így járt)

meg sokan elfelejtik a Providenttel kapcsolatban, hogy ha 8 napon belül visszafizeted, akkor kamatmentes, ilyen sehol máshol nincs! egyik haverom is vett fel tőlük száz rugót fizu előtt egy héttel, mert lejárt a kocsija műszakija, és az neki fontos a munkájához, fizetéskor visszacsengette kamatmentesen, most ő miért járt volna jobban, ha elkezd a bankoknál kilincselni, vagy kap, vagy nem, kiesik a melóból napokra, aztán meg évekre eladósodik 1-2 százezer forint miatt???

tessék gondolkodni is, nem csak reflexből szövegelni...

süti beállítások módosítása