Skip to content


       Szűrés lista

Nemierőszak vécékefével az iskolában

"Kilencéves kislányt erőszakoltak meg egy vécékefével a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Fábiánháza általános iskolájában. A bűncselekmény még január 23-án történt, a rendőrség azonban csak csütörtökön számolt be a részletekről.

Az iskolából értesítették a rendőröket, miszerint a női vécében két 10-12 éves kislány bántalmazott egy 9 éveset, majd néhány hasonló korú iskolatársuk szeme láttára erőszakkal egy vécékefe nyelét dugták a hüvelyébe. A gyermek könnyű sérülést szenvedett. A rendőrség előterjesztést tett, hogy a gyerekeket a nyomozási bíró hallgassa ki, valamint a település jegyzőjénél gyermekvédelmi intézkedéseket sürgettek. A két nagyobb lány eddig annyit mondott, hogy ők csak hülyéskedtek.

Mivel az erőszakoskodók 14 évnél fiatalabbak, a büntetőeljárásban csak tanúként szerepelhetnek, nem lehet őket meggyanúsítani." - Híradó

Miért nem látják be a törvényhozók, hogy le KELL vinni a büntethetőség korhatárát?

Amúgy meg mit lát otthon az a gyerek, akinek ez csak "hülyéskedés" ?

Részletek a Boon.hu cikkéből:

Az iskolaigazgató:

"– Harmincöt éve tanítok az intézményben, de ilyen vagy ehhez hasonló esetre nem volt még példa nálunk...Öt perc alatt játszódott le az egész, s úgy derült ki, hogy a tanárnő észrevette, vérzik a kislány. Elvégezte a szükséges intézkedéseket, majd az egyik szemtanú elmesélte a látottakat. A kolléganő jelentette az iskolavezetésnek, elvittük a kislányt a település orvosához, majd vizsgálatra a mátészalkai kórházba, s közben értesítettük a rendőrséget-"

Az áldozat:

"– Napköziben voltunk, kimentem WC-re és amikor végeztem, két lány rámtámadt – emlékezett vissza a könnyebb hámsérülést szenvedett sajátos nevelési igényű kislány, de többet nem akart mondani a múlt hét pénteken történtekről."

Az áldozat édesapja:

"–Keresztények vagyunk, megbocsátunk, majd a Jóisten ítélkezik. Nem íratjuk másik iskolába a lányunkat, szeret ide járni, nagyon elégedettek vagyunk a tanárok munkájával is–"

 

Címkék: társadalom abszurd szörnyű megyei hír

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr56910446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2009.01.29. 16:41:06

@TaTa86.: Nem, itt a törvénymódosítással együtt szüksg lenne 1-2 darab spec börtönre, amit nem is úgy hívnánk. De az ilyen gondolkodású gyerekeket azonnal ki kell emelni, mert hidd el, állat lesz akkor is, ha otthon marad.
Csak ugye ha kiemeled, akkor nem megy az emelt összegű családi pótlík, oszt rögtön rasszistá vagy.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.29. 16:43:01

@BálnaUhr:

Egy fasza kis intézetre, ahol szigorú szabályok között, ugyanakkor SZERETETTEL nevelnék az ilyen gyerekeket. Mert nevelni leginkább szeretettel lehet, a szimpla büntetés, megfélemlítés ideig-óráig hoz csak eredményt.
A kedves "szülőknek" pedig 1-2 év letöltendőt gondoltam, hogy ennyire foglalkoztak a gyerekükkel. Ha netán van több gyerek, akkor menjenek a szülők felváltva. De menjenek! Érezzék a súlyát annak, amit tettek, vagyis inkább nem tettek. Ha már egyszer nincs alkalmassági vizsgához kötve a gyerekvállalás...

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.01.29. 16:43:25

@movhu: Megy az :) Csak nem a szülőknek, hanem a gyerek betétszámlájára. Amiből esetleg kap zsebpénzt.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.29. 16:45:31

@TaTa86.:

Akkor alapvetően egyetértünk, csak fogalmazási/értelmezési gondok adódtak.
A BálnaUhrnak címzett kommentem így Neked is szól.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.01.29. 16:46:23

@laspalmas: Értem. Valami ilyesmi kellene, igen. A szülőkre ilyenkor rá lehetne húzni egyébként a súlyos elhanyagolás büntetőjogi kategóriát.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.29. 16:49:16

Az a helyzet, hogy ilyen szellemi színvonalon (elnézést a színvonal szó használatáért) csak a TESTI FENYÍTÉS lehet visszatartó erő.

Az állatot könnyebb szabályozni mint ezeket. Legtöbbször elég ha keményebben szólsz a kutyádnak.

Roltii 2009.01.29. 16:52:04

@laspalmas:
hogy nevelsz SZERETETTEL két ribancot, akik wc kefét dugtak egy 9 éves lány nemiszervébe??!
a börtön szerintem se jó megoldás, de egy jól műkődő társadalom ezt nem hagyná annyiban. Sürgősen megvizsgálni, hogy miért tették ezt az idősebb lányok, és KELL lennie következményeknek. Ha nem lesz, akkor a szülők kezét lábát eltörni és steriziláltatni mindkettőt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.01.29. 16:53:44

@laspalmas: Rendben laspalmas, de ez még mindig nem változtat azon, hogy a büntethetőségi korhatár jól van ott ahol most van. (Főleg hogy kamasz korban előfordulnak kilengések a legjobb családban is, nem hiszem hogy pl egy súlyosabb verekedés után feltétlenül be kéne dugni a nebulót, akinek esetleg még igaza is volt, Vácra a kéjgyilkos kancigány mellé.)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.29. 16:55:13

Ez sima horror.

TESTI FENYÍTÉST. MOST

Rejtett a Szám 2009.01.29. 16:55:54

Ránézel egy 10 és 14 év közötti gyerekre és megmondod, hogy mi lesz belőle felnőttként.
Ha bűncselekményt követ el, 16 éves koráig intézetben kell(ene) nevelni és minden feltételt biztosítani neki, hogy normális felnőtt váljon belőle.
16 évesen egy jól összeállított teszt sorozattal felmérni, hogy be tud-e illeszkedni a társadalomba.
Ha nem, akkor kivégzés.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.29. 16:58:38

@Roltii:

Úgy értem, hogy nem verem agyba-főbe őket minden nap, közben azt szajkózva, hogy "te a társadalom söpredéke vagy", mert akkor tényleg 100%-ban azok is lesznek. Szigorú szabályok, helyes viselkedési minták mutatása és betartatása, és esély adása a változásra. Szerintem ez a megoldás. 10 évesen nem lehet őket leírni teljesen!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.29. 16:58:39

Ha már így nevelés meg börtön, kicsit belepofáznék, ellentétes véleménnyel.

Manapság túlságosan egyszerű, élhető, már-már "jótékonysági intézmény" a börtön, vagy akár a javító-nevelő, ahol tényleg lehet "okos" dolgokat tanulni, haverkodni a jövőre nézve, aztán kikerülve "bandázni", még rosszabb szintre kerülni, mint amilyenen voltunk, mikor bementünk.
Ez nem megoldás. Nem kényeztetni kell a rabokat, a fegyenceket, hanem keményen megfogni, régimódi szóval élve "életre nevelni", és ezért más a véleményem, mint laspalmas-nak.

Nem, én egyáltalán nem értek egyet vele, hogy szeretettel kell nevelni, mert ezt a fajta szeretet ezek az egyedek (élőlények) nem értékelik; ugyanott, vagy mélyebb bűnbe esve folytatják, ha kijönnek, mint ahol abbahagyták, mielőtt bevitték őket.

Tudom, mit dumálok, mert katonaként láttam, milyen egyszerű élete van az elkényeztetett kis helyőrségi patkánynak, és közben milyen kegyetlen kiképzést kaptam én, a nagyobb, erőszakosabb laktanyában - ezzel hadd ne vitatkozzak! De tény, hogy a mi századunk fegyelmezett volt, míg a "könnyedebb" kiképzést (a szeretettel való kiképzést?) kapók nagyszájú, semmire nem figyelő, mást semmibe vevő, lusta dögök voltak és lettek, és EZ a különbség.

Nem biztos, hogy igazam van, de ha még nincsenek is tisztában a srácok a tettük súlyával, egy-egy igen erős smasszerrel, szabályokkal, napi kemény neveléssel lassan rá fognak döbbenni, hogy ők bizony NEM AKARNAK majd visszakerülni ide, tehát ha kiengedjük őket, NEM FOGNAK bűnözni többé, még akkor sem, ha látják, hogy az a könnyebb út.

Másrészt támogatom a háromszintű büntetés-végrehajtást, amit valaki felvetett egyszer: elsőként javító, aztán börtön, aztán a harmadik bűntett elkövetésénél már tényleges életfogytiglani.
Az én módszeremmel, vagyis a kemény börtönökkel pedig ez még inkább jogos, mert aki kétszer kikerült egy-egy ilyen valóban kemény intézetből és még mindig bűnözik, tehát nem tart a visszakerüléstől, az megérdemli, hogy a pokolban kínlódjon élete végéig, és törje a követ nekünk az autópálya alá!

Ennyi.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.29. 17:03:34

"sajátos nevelési igényű kislány"
?

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.29. 17:04:53

@Rejtett a Szám: Ez sem rossz. :-)

Remélem, vicceltél, mert azért ez keményebb, mint amire egy civilizált ember talán képes. Már vége van a spártaiak elméleteinek, nem dobálunk gyerekeket a szikláról! Halló! :-)

Bűntethetőséget egyébként le kell vinni arra a korhatárra, amit a cicológusok meghatároznak (és most nem a befolyásolható, félhülye cicológusokra gondolok, hanem az értelmesen gondolkodókra, a korral haladókra). Mert ha a szaki azt mondja, hogy beszélni, logikusan gondolkodni, két lábon járni kell ahhoz, hogy valaki bűncselekményt kövessen el, és el is követi, akkor legyen az alsó korhatár a 7. életév, az általános iskola kezdete. Ámen. Nem pofázok többet.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.29. 17:07:57

@TaTa86.:

Márpedig az élet és a testi épség ellen elkövetett bűncselekményeknél ne legyen kibúvó az életkor. Nyilván a bírók különbséget tudnak tenni az általad említett kamaszbunyó és az áltsulisok vécékefével elkövetett nemi erőszakja között.

Denimm 2009.01.29. 17:10:16

hát,a mi időnkben a legnagyobb bűn az az volt,hogy híbehóba elkaptak valakit cigivel a wc-ben.Ez már óriási balhé volt.Ilyen szúrós sztorik még nem voltak annó.De lassan már kora délután is muffokkal meg brokikkal lesz tele a TV.Azt meg megint nem gondolom,hogy egy 11-12 éves nincs tisztában vele ,hogy mit csinál.Szerintem jobb megoldás lenne,ha a gyerek miatt a szüleit basznák börtönbe.Akkor talán jobban próbálnák nevelni a kölköt meg elzárnák előle a butítódobozt meg az internetet.

Rejtett a Szám 2009.01.29. 17:11:36

@Tom Bobb: Nem vicceltem. 16 évesen már régen nem gyerek.
Tegye föl a kezét az, aki a kis késelős Mauglit ( ugye emlékszünk rá)
nem ítélné halálra.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.29. 17:17:26

Ez a hír látlelet.
A liberális nevelés és a szegregáció nélküli oktatás/nevelés totális csődje.
Ennek fenntartása az ifjúság tudatos és tevőleges lezüllesztése.

Nemrég olvastam, hogy az usában kimutatták : a koedukált oktatás (lány-fiú osztály) kevésbé hatékony, mint a nemek szerint szegregált. Mások a nemi, életkori igények. Ez pedig csak egy alapszempont.

Nálunk a szellemi fogyatékossal egy osztályba kell járnia a zseninek és viszont. Nem létezik olyan oktatási módszer, amellyel a végeletket jó hatásfokkal lehetne együtt nevelni/oktatni.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.29. 17:18:20

Maugli miatt jöttem-mentem párszor a Blahán, hátha megtalál magának, de sajnos túlságosan nagyra nőttem, amit (ebben az esetben) sajnálok is kicsit, hiszen jó lett volna vele összefutni, és jó lett volna hallani, amint előzékenyen arra kér, hogy adjam át neki a cuccaimat... Istenem, vágytam erre! De sajnos, nem jött össze. Ő nem volt ott, mikor én arra jártam, úgyhogy ezt bukta a srác... Pedig jó kis találka lett volna! :-)

Tudom, én mit tettem, mire gondoltam, hogyan "éreztem át" az életet 16 évesen. Nem ez dönt, hogy valaki 16 vagy nem 16. Az dönt, hogy mikor érzi: fölöttünk áll, a törvények fölött. Lehet ez 6-7 éves korában is. Szerintem.

panki83 2009.01.29. 17:18:20

@Tom Bobb: ennek is vannak hátulütői ám, mit csinálsz, ha valakit két lecsukás után például üldöznek, rá mi lehet visszatartó hatással, mi tartja vissza attól, hogy minden második embert agyonlője?
Meg hogy lehet fegyelmezni a tényleges életfogytiglanon lévő embereket? Nekik sincs semmi sem, amivel lehetne hatni rá.
Azért csak úgy a semmibe könnyű dobálózni ezekkel, de ha valójában átgondolod, nem biztos, hogy jó megoldás.

panki83 2009.01.29. 17:19:25

Azt hiszem, inkább az lenne a megoldás, mint amit előttem írt valaki, hogy nem azt támogatom, hogy az ilyen szülei még 8 gyereket csináljanak, hanem sterilizálni őket a fenébe.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.29. 17:20:19

@Tom Bobb:

Félreértesz. Kurva kemény, szar helyre gondolok én is, ha börtönről, intézetről beszélek, hogy tényleg elrettentő legyen. De a 12 év alattiakat nem szabad csak erőszakkal nevelni, mert annál inkább antiszociálisak lesznek.

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.29. 17:21:05

gyerekeknek 5 év börtön, szülőknek életfogyt (melő kőtörés, mer' hát nincs halálbüntetés, bár ez utóbbi sztem csak technikai részletkérdés, hogy legyen újra)

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.29. 17:22:30

@panki83: "Meg hogy lehet fegyelmezni a tényleges életfogytiglanon lévő embereket?"

Szovjet ettásakat, meg most a gvantanomói kartácsokat lehetne megkérdezni az ügyben tán ...

Spielberg 2009.01.29. 17:27:01

@Lukrécia Bögre: gyogyi... a többi is az, szerintem.

panki83 2009.01.29. 17:29:31

@blogszemle: na ja az is igaz,hogy a demokrácia exportőröktől lehetne tanulni börtön kérdésben.
Amúgy én teljesen jogosnak tartom pl a guantanamót, ha nekünk lenne ilyenünk, inkáb haljon meg 10 tévedésből, minthogy egy megússza, aki kinyírja a fél várost.

Roxvox 2009.01.29. 17:34:13

@Dinin:
Sóóókáááiiig, beeeee :)))

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.01.29. 17:34:35

@laspalmas: Hát nem tudom, hogy tudnak?
Egy konkrét eset: osztálytársam 12-13 évesen kint játszott az iskola udvaron, és odajött egy nagyobb gyerek basztatni őt.
Sikerült is kiprovokálnia a verekedést, csak rosszul mérte fel az erőviszonyokat, és bekapott egy olyan ütést amitől kis híján megvakult. (3 hónapra rá találkoztam vele a szemészeten, olyan súlyos volt.)
Ezt nem tudom, hogy a bíró hogyan láthatja másnak mint súlyos testi sértésnek?

Teljesen fölöslegesen terhelnénk meg a bírói kart zömében olyan ügyekkel, amik egyszerű diákcsínyek, vagy kamaszkori kisiklások. (Azt pedig gondolom nem akarod belevenni, hogy csak cigányoknál legyen érvényes ez?)

Amikor idáig jut egy ügy az már régen rossz. És nem amiatt jut idáig mert jogilag nem büntethetőek a gyerekek, hanem mert a szülők ilyen normákat közvetítenek.

Carnivora (törölt) 2009.01.29. 17:37:07

Iskolai integráció szuper ...ezért kell a cigókat beengedni a magyarok közé.

hol van Mohácsi Viki?

reKorrekt 2009.01.29. 17:37:56

Lehet felvetődött már, de megkérdem hátha mégsem (nem olyanok vagytok):
MOCSKOS CIGÁNYOK-E VOLTAK-E???

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.29. 17:38:32

@panki83: Igen, könnyen dobálózom, mert eléggé bele lehet ebbe gondolni, hogy még a legkeményebb srácok is feladják a harcot, ha napi szinten, mondjuk hónapok, évek óta, reggeltől estig igenis "foglalkoznak velük", és hidd el: nem akarnak majd visszakerülni oda!

Lehet, kicsit "nácis" ez a hozzáállás, de független a bőrszíntől, mert most nem is cigányozok, mint vehettétek észre, csak szimplán a bűnözőkről beszélek. Bennem egy életre nyomot hagyott a kiképzés és a vele járó két és fél havi hihetetlen faszságok, és azt mondtam, mikor leszereltem, hogy ez, amit én átéltem, kellene minden egyes magyarnak ahhoz, hogy értékelje a következőket:
- szabadság,
- család,
- önálló akarat,
- (saját) pénz.

Hihetetlen, mikor ezektől megfosztanak, és az Ő KÉNYÜK-KEDVÜK SZERINT kell élned - nem lehetsz elég kemény, hogy évekig, illetve életfogytiglannál évtizedekig kibírd.

Egyébként az életfogytiglannál külön tábor kellene, ahol hidd el, hogy meglennének a megfelelő eszközök arra, hogy a maguk módján, mostmár odabenn, emberé váljanak az állati ösztönös bűnözök.

Félek tőle, hogy egyszer erről is össze kell szednem egy cikkre valót, mert itt nem tudom kifejteni rendesen, mire gondolok. :-)

Carnivora (törölt) 2009.01.29. 17:39:55

A magyar diák magyar padtársat akar
A középiskolások több mint fele nem akar cigányt, harmada zsidót maga mellett látni.

index.hu/politika/belfold/diakok2052/

meglepő?

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.01.29. 17:49:36

Hű, olvasás közben ez nekem fájt, pedig férfi vagyok. Mivel nincs más megoldás, agyonverném azt, aki az én lányaimmal csinálna ilyet.

Johnny336 2009.01.29. 18:05:17

Hát gratulálok...és erre a fajta "bűnözésre" mit fognak mondani a jogvédők? Se nem megélhetési, se nem önvédelem a rászisták ellen...csak egyszerűen állatok, akik ezzel szórakoznak, és sokszoros túlerőben támadnak a gyengére. Aztán lehozza a Fókusz az okos igazgató nyilatkozatát, miszerint "igazából nem történt erőszak, nem tekinthető annak, csak ökörködtek" (Szeged?), ezt a buta, primitív családból származó fábiánházi gyerek megnézi: "ja ok, akkor ökörködök én is, manapság ez a divat ezek szerint, a tv is bemondta..."

Aztán jönnek az ilyen hírek. Mikor kezdenek ezzel valamit?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.29. 18:05:57

Tom Bobb · agymosott.blog.hu 2009.01.29. 17:38:32 // Ez bizony csak azoknál működik így, akiknek van mérhető szellemi potenciáljuk. Ha visszaemlékszel a katonaságra, voltak olyanok, akik ilyen környezetben is jól (na jó, nem annyira,) de nem szarul érezték magukat.
Akiket te példaképp emlegetsz, azok normális emberek kategóriába tartoznak.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.29. 18:10:57

@vero: Bocs, tényleg nem tudom magam rendesen kifejezni ezt illetően. A lényeg: tudtam, hol a helyem, én voltam odabenn a Jani (már félidőben is), de ettől függetlenül EMER voltam, nem holmi féreg, egy ember, aki AKAR IS valaki lenni, nem csak valamiféle véglény.

Mindenesetre szeretnék kemény börtönöket és kerítéssel elhatárolt táborokat, és ettől hirtelen nácivá válok, holott csak a lehetséges pusztító jövőt szeretnémmegelőzni, ugyebár.

(Nem fejtem ki.)

Roltii 2009.01.29. 18:17:29

Tom Bobb: túl normálisan gondolsz az egészre. Egy nem annyira normálisan gondolkodó embernek teljesen más jön le. Téged más tart vissza mint őt, ő mást lát normálisnak mint te. Jah, és nem tudja mi EMBERnek lenni, úgyhogy abszolút nem szempont.

Olyasmi táborok kellenének, mint pár amcsi filmbe lehetett látni: ilyen-olyan átnevelő farmok. Korán kelés, egész napos munka, későn fekvés, nomád körülmények. És testi fenyítés alkalmazható. Ha más nem, megtanulja a büdös kölyke, hogy mi a munka, ez is valami.

dextercapo 2009.01.29. 18:18:32

@movhu: arra azert kivancsi lennek hogy ha ezeket az allatokat es a tobbi hasonloan eroszakos , verekedos , kezelhetetlen gyereket osszezarod egy barmilyen rozsaszin intezmenybe , akkor ott milyen hangulatu vilagocskat , szubkulturat alakitanak majd ki . azoknak akiknek ez a termeszetes viselkedese , majd megtanitjak verekedni is es egyeb finomsagokra - kolcsonosen tovabbfejlesztik majd a tarsadalommal szembeni repertoarjukat , eszkozkeszletuket .
a kis romaniabol jott agressziv kis mocsok is szepen megmutatta hogy hogyan kell kicsiben is dominansan viselkedni hogy a normalis emberek csak elhuzodni , behodolni akarjanak . csicskakat csinalnak mindenkibol aki nem reagal azonnal tamadassal , agresszivitassal a provokaciora .

Tündér_Lala 2009.01.29. 18:21:08

Apám mesélte: -A háború elött történt - Szegeden volt három fiú, akik loptak, raboltak, garázdák voltak. Mindhármat elvitték javító intézetbe. Kettő visszajött, ők tökéletes becsületes emberek lettek. A harmadikat sose látták többet.(Agyonütötték őket ???) Lehet akkor tudtak valamit ?

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.29. 18:32:47

@Roltii: Ezt mondtam én is. A kemény tábot/börtönt/javítót, bárhogy is nevezzük.

Szavazzuk meg!

Egyébként a kemény napi élet mindenkit megtör, ezt is írtam, mert nem lehet a végtelenségig bírni, mikor ketten, hárman percenként "foglalkoznak veled", a nap 20 órájában.
Ezt érdemli a bűnöző, nem tévét, gyúrást, napi 5 étkezést, szexet, satöbbit.

Roltii 2009.01.29. 18:37:45

@Tom Bobb:
a tábor mégis csak tábor és nem börtön. szerintem ez fontos különbség lenne.
Börtönbe tudtommal nem foglalkoznak veled folyamatosan, hanem qrva sok a szabadidő. De lehet, hogy rosszul tudom.
(tévé, sex, 5 étkezés, telefon stb baromság, 100%-ig egyetértek)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.29. 18:40:31

Tábor az Alföldön, bekerített, és lehet naphosszat melózni, földet túrni, nem araboknak eladni, akik olcsóért MINKET fognak ott dolgoztatni,becsületes magyarokat! Röhej.

Legyen tábor, ha akarod, nem börtön. :-)

dextercapo 2009.01.29. 18:46:32

@Tom Bobb: legyen regado , ne vam .
tokmindegy minek hivjuk . koncentracios tabor .

Horizont 2009.01.29. 18:57:23

Na ez már olyan szörnyű, teljesen felzaklatott! És ez csak egyre rosszabb lesz szerintem!
Én mindig ugyanazt mondom, írom! Felelős csak a szülő! A SZÜLŐ! Vonják őket felelősségre! Vihetik a gyerekeket, intézetbe, börtönbe, táborba, jó családhoz (ki fogadna be ilyeneket?) ennek a két emberkének már annyi! Sérültek! Ezekből már soha nem lesz normális, kiegyensúlyozott ember!
És mennyien lehetnek ilyenek.....

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.29. 19:06:49

@dextercapo: Legyen az. De neveljen. Erre már régebben rájöttek nálunk okosabbak, akiket most gyűlölünk.

Álmoselefánt 2009.01.29. 19:53:42

@Horizont: Telyesen igazad van, a szülők felelőségét illetően. Én sajna intézetben nőttem fel önhibámon kívül (nem tartozom a kissebséghez ezt fontosnak tartom elmondani). Az én véleményem szerint az intézetben és hasonló műintézményekben csak tanul a gyerek és nem feltétlenül a jót. A mindennapi monotónia és a hasonló dolgok, mindent meglehet szokni bármilyen furcsán is hangzik.Sőtt tudok olyat aki a kóter nélkül szinte nem tudott létezni.Nehéz a helyesmegoldást megtalálni az ilyen és ehez hasonló esetekben.

mind2 (törölt) 2009.01.29. 20:12:22

@Horizont: el tudod képzelni, - mint szülő, - hogy mit látott ez a 2 gyerek otthon ? Persze, hogy el tudod képzelni, magad is felneveltél gyerekeket...
Perverz, hideg, embertelen és antiszociális környezet... Először valószínűleg állatokat kínoztak, aztán jött a kislány... Sosem lesznek ép lelküek, és csak kivánni tudom minden szülőnek, hogy ne az ő gyerekükkel találkozzon ez a kettő 10 év múlva.
Az a baj, hogy ezek az élmények beleégnek a lélekbe, és nincs az a pszichiáter, aki kimosná belőlük.. Mivel a kellő intelligenciaszint sem lesz meg 20 év múlva, hogy felfedezzék magukban az " ős - okot " a problémájukra rádöbbeni sem fognak, magyarán továbbadják a mintát.etc.
Őrület belegondolni, hogy hány százezer kölyök nő fel ilyen környezetben, és örökíti tovább a mintát..
És erre nincs intézményes megoldás. Sem a börtön, sem a javító, sem semmi. Ezzel sajnos együtt kell élnünk, és az ilyen - egyre szaporodó esettel is :(

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.29. 20:39:58

az ilyen kölyköket azzonnal kiemelnem a csaladbol,
ha a szülök ra jönnek hogy az ilyesminek ez a következmenye, akkor majd elmagyaraznak otthon a gyerekenek hogy mivel hülyeskedjen,
ha megvonjak a gyerek utan jaro penzeket, akkor nagyon gorsan eszbe kapnak

emlekszem amikor megvontak a csaladi potlekot, ha nem ment iskolaba a gyerek, azonnal gondoskodtak arrol, hogy a büdös kölyök eljusson az iskolaig, meg be is kisetek ha kellett.

HZ323F · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=33417 2009.01.29. 21:30:09

Micsoda szülők lehetnek mindkét oldalon...
Hiába szentfazekak, az ő Istenük nem védte meg a lányukat.
A másik oldal a hülyéskedésnek valóban fura módját mutatják be. Elbeszélgetnék a T. szülőkkel...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.29. 21:31:45

@Tom Bobb: Németország (ma!) Szibériába viteti táborba az fk. bűnözőit. Nem bántják őket csak ott kell lenni. Kb ugyanaz, amit te írsz.

HZ323F · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=33417 2009.01.29. 21:32:47

@Dinin: Helyes a hozzáállásod, ne is járasd olyan helyre...

birdlady 2009.01.29. 21:53:51

Basszus, én ennyi idősen azt sem tudtam, hogy hol van a hüvelyem.. Illetve nagyjából kezdtem képbe kerülni, mert Szüleim épp kezdtek felvilágosítgatni, meg az iskolában is kezdték osztani a tájékoztató füzeteket a tinikorról....
De ha visszagondolok arra a korszakra, elképzelhetetlen lett volna, hogy ilyen megtörténjen. Hol élünk???????

dextercapo 2009.01.29. 22:57:37

@HZ323F: szerinted ha azt mondanak hogy ettol nem gyogyul meg a lanyuk , de azert szivesen latnak holtan az elkovetoket csaladostul , attol jobb lenne ?
lehet hogy mar ketszer megfenyegettek oket hogy nehogy feljelentest merjenek tenni ...

Collurio 2009.01.29. 23:41:58

lehet, hogy ezerszer "voltmár", de:

1. Szegregáljunk. Legyenek cigány és magyar osztályok. Nem, nem jó, nem tetszik. Rendben.

2. Legyenek közös osztályok. Ofő megy (ha mer) panaszkodni, hogy ez így a kis úrfival nem fog menni. Válasz: a cigányoknál más nevelési szokás...

3. Legyenek közös osztályok, és legyenek cigány tanárok. Ja, hogy nincs erre precedens? Nincs munkaerő? Diploma?

Következmény:
Marad az egyes pont: Igen, legyen olyan hely, ahol oyan emberek próbálják tanítani a (néha akaratukon kívül) tanulás bármilyen formáját ellenző gyerekeket, akik közel állnak hozzájuk.

És ez nem a Marika néni az első béből.

Vegyes suliba jártam anno, de max 10% volt a cigány. Mégis, egy 25-30 fős osztályt tudott terror alatt tartani egy kétszer bukott gyerek. Szerencsére őket általában C,D osztályba rakták ,de nem tudtam velük nem találkozni... 10-11-12 évesen ilyen dolgok: kés, cigi, petárda, öltözői lopás? Apuka megvert egy tanárt?

Meneküljünk, amíg lehet...:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 02:25:09

@vero:

"Az állatot könnyebb szabályozni mint ezeket. Legtöbbször elég ha keményebben szólsz a kutyádnak."

Csak akkor könnyebb "szabályozni" őket, ha nevelve vannak. Próbálj meg rászólni egy falka farkasra.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 02:28:09

@TaTa86.:

Éppen ezért esnek a kriminológiában más megítélés alá a 24 év alatt - azaz fiatal felnőttkorig terjedően - elkövetett bűncselekmények.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 02:31:29

@Rejtett a Szám:

Ezt komolyan gondoltad?! 10 és 14 év közötti gyerekekről még a szüleik sem biztos, hogy meg tudják mondani, hogy mi lesz belőlük. A többire inkább nem is reagálok. Aki szimplán kizárólag testi fenyítésben látja a megoldást, meg 12 éves gyerekeket verne össze, annak szintén nem reagálok...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 02:36:50

@Rejtett a Szám:

Ezzel az erővel értelmi fogyatékos, akinek magatartászavara van, vagy aki diszlexiás.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 02:41:25

@Rejtett a Szám:

Virtuálisan föltettem a kezem. Az a gyerek még azt sem képes belátni, hogy rosszat csinál, mert még értékrendet sem neveltek belé. Szerintem a te álláspontod alapján a fél országot fellógathatnánk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 02:53:44

@Tom Bobb:

A még felderített bűnözésnél is gyakorlatilag mellékesek a tételek. Csak arra hat a súlyos büntetés kiszabásának lehetősége, akit egyáltalán érdekel, mondjuk aki nem szociopata. Az meg külön durva, hogy az ország összes fiatalkorújának nagy része követett már el bűncselekményt vagy valamilyen stiklit, pl. füvezés, kisebb bolti lopás, könnyű testi sértés, közterületen alkoholfogyasztás és még sorolhatnám, így is el vannak havazva a bírók.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 02:55:41

@Tündér_Lala:

Ma is vannak sikertörténetek - pl. valakiből tehetséges asztalos válik bent, kikerülve pedig talál is munkát -, csak ezt nem mesélik otthon, a családban.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 03:00:41

@Horizont:

Azért szerintem aközött ég és föld a különbség, hogy a gyerek megkésel-e valakit egy MP3-lejátszóért - valószínűleg örök életére sérült marad, akinek gyerekkorában is lételeme az erőszak és a lopás/rablás -, vagy feldug egy vécékefét, mert látta a tévében, hogy mások mókásnak tartják. Utóbbi szerintem még kezelhető kategória, de természetesen a pszichológusokra bízom.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 03:05:17

@mind2:

Ilyen esetekben először én is elszörnyülködöm, de a szegedi eset kapcsán leírt kommentek a másik oldalát is megmutatják ennek: a gyerekek sok esetben csak egy rosszul átvett mintát generálnak újra, sok esetben valóban sérültek, és megint sok esetben valóban annyira sérültek, hogy helyrehozhatatlanok. Nem az én szakterületem eldönteni, hogy itt mi a pontos diagnózis, de sajnos láttunk ennél már sokkal rosszabbat is - már ami kiderül -, épp föntebb írtam le.:(

Horizont 2009.01.30. 05:58:47

@Mj: Nem vagyok szakember, így az én szememben ez is az erőszak egy formája, ebben az esetben mindegy is, hogy kés vagy wc kefe van a kezükben! Még a végeredmény is ugyanaz!

Geza 2009.01.30. 07:46:11

Kedves szociológusok, igazgató úr, na meg a liberáncsok!
Hátrafele tetszenek ülni a lovon, kérem tisztelettel. A lőtéri kutyát nem érdeklik a két elkövető jogai, az érzékeny lelkük, a javulásuknak az esélyei! Beleszarok, hogy megjavulnak-e valaha és ha igen, mitől, ez legyen az ő meg a szüleik gondja.
Amik engem érdekelnek, az pl. az én gyerekeimnek a jogai, testi és lelki épsége.
És ezért nem az a célom, hogy megneveljem vagy megjobbítsam az elkövetőket, még csak az sem, hogy eltántorítsam a bűnismétléstől: pusztán annyi, hogy _lehetetlenné tegyem_ a bűnismétlést, függetlenül a szándékaiktól, a lelküktől, a kulturhájuktól meg a magasztos dumától.
Éppen ezért egy db kérdést tennék föl nekik: eltakarodsz az országból egy életre, levágjam a kezeidet, vagy lőjelek inkább főbe? Aztán legyen választása szerint.

Vegyük már észre, hogy nem egyedül vagyunk a pusztában, hanem társadalomban élünk, ahol nem tehetünk kedvünkre bármit, ha a többieknek rossz lenne, akkor vissza kell fognunk magunkat vagy egymást. És mivel egymás életével, testi és lelki épségével, javaival 'játszunk', ezért a mi felelősségrevonhatóságunk is a mi életünkre, testi és lelki épségünkre, javainkra terjed ki.

És aki szántszándékkal árt a másiknak, azt el kell távolítani a társadalomból. Nem nevelni, javítani, eltántorítani, fegyelmezni, stb.
El-tá-vo-lí-ta-ni. Ha kell, akkor az élete árán is, többieknek, a rendeseknek az életéért.

No, most lehet náczizni :) !

reKorrekt 2009.01.30. 07:52:09

@Geza: Mocskos Náci! :)

Amúgy durván hangzik, de kivégezném mindkettőt, mert amit tettek, egy gyilkossággal ér fel. Az legalábbis biztos hogy tönkrevágtak egy életet... És nem injekció vagy gázkamra, faszomat, villamosszék vagy akasztás!

reKorrekt 2009.01.30. 08:11:51

@Rejtett a Szám: \o/

Én előbb meg is kínoznám...

Nzoltan 2009.01.30. 08:22:05

@Denimm:

Ne nézd már as gyereket hülyének, mert a gyerek néz hülyének téged.
Te 10-12 éves korodban nem voltál tisztában azzal mit is csináltál? Akkor te értelmi fogyatékos lehetsz.
Egy átlagos gyerek 3-4 évesen már durván kihasználja a szüleit, ha azok lámák. 12 évesen meg már tantárgy a nemi élet. Miről beszélünk?

Plutonic 2009.01.30. 09:00:15

Lassan mindenki megtekeredik a világon, életkortól függetlenül...???

VR6 2009.01.30. 09:06:32

Én adnék a tanároknak is használható jogosítványokat, hogy rendet tegyenek. Nem emlékszem, hogy anno egy-egy általános iskolai pofon ne tette volna-e helyre a sorból kilógó diákot. És a zöme jogos volt. Ami nem, az meg a visszatartó erő volt. Tehát megérte.

A sajátos nevelési igény definícióját nem tudom olvasta-e valaki pontosan: www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=85
Nekem ebből egy támadható diák képe jön le, függetlenül attól, hogy cigány-e vagy sem, és a 2 bűnöző ezt használta ki. Mit fog tenni majd 20 évesen?? Szerintem ez az eset sem maradhat következmények nélkül különben holnap már a tanárt/járókelőt/átlagembert fogja összeverni, aki nem üthet vissza, ez a baj...
Az iskolaigazgató meg a létszámcsökkenéstől való félelmében nem fog tenni semmit, mert az eltérő kultúrával rendelkező szülök majd zsarolni fogják, hogy elviszik (francokat) máshova a "gyereket", az meg bedől nekik...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.30. 09:08:21

@Mj: basszus, ilyen erővel vizibivaly csordát is írhattál volna.
Én spec kutyára vagy lóra gondoltam.

Plutonic 2009.01.30. 09:14:04

@VR6: Szóval nem valószínű, hogy diszlexiás lenne...
És mint ilyet használták ki ezek a kis vadbarmok?
Vagy nekik lóg egy szál deszkájuk?
Mindkettő gáz, de ha "normálisak", akkor viszont Tajgetosz-pozitív mindkettő.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.01.30. 09:27:56

@Mj: Gyorsítélő bíróság kell, nem tutyimutyi ma rendszer. Amúgy volt ilyen anno, és működött is, és ugyan sok cigány (is) lógott, de visszatartó ereje is volt.
(Nem bíró akarnék lenni, hanem végrehajtó.)

VR6 2009.01.30. 09:27:58

@Psychonaut: Lehet, hogy az, de azért egy sima gyengébb képességre, vagy kancsalságra nem adnak ilyen besorolást.
A szülők meg nem védik a gyereküket, én már rég elvittem volna az iskolából egy normális gyerekanyaggal rendelkező intézménybe. Még akkor is, ha az messzebb van és a szülőknek is tenni kellene, de a gyerekért mindent, plána ilyenkor, nemde?!

kopaszfarkas 2009.01.30. 09:38:59

Kapnék egy büntetlen fél órát a kis ribancokkal, megváltozna a humorérzékük...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.01.30. 10:18:51

Nem javító intézet kell, hanem katonai iskola, főleg, mert más a polgári és a katonai jog, és abba nem tudnak belepofázni a viráglelkű hippi libsik.
Ha meg kijönnek , mehetnek Afganisztánba, vagy Irakba, egész jó pénzt lehet vele keresni, talán ebből rájönnek, hogy nem a kisbolti lopás a legjobb bevételi forrás. Mellesleg az se baj, ha nem jönnek vissza, legalább senki nem sírna utánuk.

Oké, oké, elhatárolódom.

Plutonic 2009.01.30. 10:28:09

@VR6: Na igen....
Ilyenkor már régen lépni kellett volna és nem azt mondani, hogy egyébként tök elégedettek a tanárokkal....
Végülis csak egy vécékefével deflorálták a 9 éves lányukat!
Menjen a picsába az ilyen ember is!:@

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 11:46:07

@Horizont:

Szerintem ezen pont azért kár vitatkozni, mert egyikünk sem ért hozzá. Mindkettőnk fel van háborodva, csak különböző mértékben. Szerintem pedig különbség van aközött, hogy akár meg is ölnél valakit késsel csak azért, hogy birtokolhass egy tárgyat, vagy feldugsz valakinek egy vécékefét, mert mekkora móka.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 11:52:09

@Geza:

Ha mindenki megfogadná a tanácsod, kb. a fél ország kihalna, ráadásul a bűnözést soha, ismétlem, soha nem lehet megszüntetni - a fiatalkori bűnözést sem -, ilyet utoljára talán Lenin hangoztatott. (Vele meg nyilván nem vagy azonos platformon.) A szegedi eset kapcsán meg kiderült az is, hogy egyáltalán nem egyértelmű, hogy hol a határ bűncselekmény és gyerekcsíny között. De ugye ott is sokan akasztottak volna egyetlen médiahír alapján.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.30. 11:53:24

"–Keresztények vagyunk, megbocsátunk, majd a Jóisten ítélkezik."
Barmok vagytok, követ nyakukba oszt Dunába lőni a két riherongyot.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 11:55:49

@Nzoltan:

Minden gyerek máshogy érik, és nem az életkor számít önmagában. Én 12 évesen kb. csak sejtettem, hogy mire való az a testtáj.
Szóba jött korábban a katonai kiképzés is, ennek kapcsán ajánlom Ottliktól az Iskola a határont. Ott is hihetetlen megalázó, erőszakos dolgokat művelnek egymás között kb. ugyanilyen korú kisfiúk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 12:03:08

@vero:

Nem érted a lényeget. Nekem volt korábban lovam, most csak kutyám van egyébként. Vannak olyan típusú kutyák (és lovak is, pl. egy hisztisebb fajta lipicai), amelyeket nem tud engedelmességre bírni bármelyik ember. Egy akaratgyenge ember például ne tartson kaukázusi juhászt vagy kuvaszt, de még rotweilert se, mert nem tudja megfelelően nevelni, így a kutya nem fogja falkavezérnek tekinteni. Emiatt játékból még akár rá is támadhat. Vagy másra ugrik rá úgy, hogy a gazdája nem tud neki parancsolni, mert csak küllemében kutya.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 12:05:01

@Tom Bobb:

Csak ismételni tudom, hogy bármilyen kemény is a végrehajtás, a bűnözést nem lehet megszüntetni, arról nem is beszélve, hogy a bűncselekményeknek jó, ha a 40%-uk kiderül.

Geza 2009.01.30. 12:37:38

@Mj:
"Ha mindenki megfogadná a tanácsod, kb. a fél ország kihalna,"
Úgy látom, nem sikerült jól megfogalmaznom, hát nekifutok még egyszer:
Tojok a kártékony emberszabásúakra az életükkel együtt; ha a fél ország szenny mocsok, akkor a fél országéra; és ha az én gyerekemmel valaki ilyet csinálna, azt az iskola zászlórúdján húznám karóba.
Nem elvi megfontolásból és nem mérlegelésből, hanem hogy soha, ismétlem: soha többé ne tehessen ilyet.

"ráadásul a bűnözést soha, ismétlem, soha nem lehet megszüntetni"
Dehogynem! Ha egy ilyenért másodfokú ejnyebejnye jár meg 'beszélgess szépen a pszichológusnénivel', akkor persze hogy megteszi megint és megteszi más is.
Ha olyat kapna, hogy utána vinnyogva könyörögne a kegyes halálért, akkor egyrészt ő már értelemszerűen nem vágná haza egy másik ártatlan életét, de a példája sem találna túl sok követőre.

"ilyet utoljára talán Lenin hangoztatott."
Pavlov volt és 'operáns kondicionálás' címszó alatt tette. Bocs bmeg, de aki kártevő állat módjára viselkedik, az ne csodálkozzon, ha irtják vagy legalább idomítják.

"A szegedi eset kapcsán meg kiderült az is, hogy egyáltalán nem egyértelmű, hogy hol a határ bűncselekmény és gyerekcsíny között."
Nagyon egyszerű a határ: megszegték-e a törvényt. Ha valaki a törvénnyel elégedetlen, akkor kezdeményezze annak a megváltoztatását, hogy az jobban, hívebben tükrözze a társadalom és az egyén viszonyának a tényleges szabályait (amiket elvárunk egymástól), de ha egyszer valaki direkte és tudva szembemegy azzal a megállapodással, amit a többiekkel kötött, akkor annak nincs helye a társadalomban.

"De ugye ott is sokan akasztottak volna egyetlen médiahír alapján."
Oké, a bizonyítás természetesen szükséges, de ez a fentieken nem változtat.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.01.30. 12:48:23

@Mj: Csak nem arra akarsz ezzel utalni, hogy a nők nem egyenrangúak a férfiakkal?

www.bigredhair.com/mp/photos.html
és
picvault.org/2008/03/female-soldiers-around-the-world.html
satöbbi, ez csak az első két gugli találat :)

Geza 2009.01.30. 12:48:24

@Mj:
"Egy akaratgyenge ember például ne tartson kaukázusi juhászt vagy kuvaszt, de még rotweilert se, mert nem tudja megfelelően nevelni, így a kutya nem fogja falkavezérnek tekinteni."
Ezzel teljesen egyetértek.

"Emiatt játékból még akár rá is támadhat."
Ha egy kutya szántszándékkal emberre támad (kivétel az őrző-védő és a katonai/rendőrkutya, de az is csak helyes esetben), akkor azt ki kell végezni. Akár játékból, akár komolyan tette, nem számít. Egész egyszerűen nem szabad eltűrni azt, hogy bármi okból is nekimenjen az embernek. Onnantól nem társ meg házikedvenc meg haszonállat, hanem veszélyes kártevő, ami pozitív értékkel bírt eddig, ugyanannyira káros innentől, csak az előjel fordult át.
Soha, a legnagyobb kölcsönös szeretet és tisztelet mellett sem szabad szikrányi kétségnek férnie ahhoz, hogy az ember a gazda és a kutya azért és addig létezhet, amiért és amíg ez a viszony így fennáll. Hál'Istennek általában se az ember, se a kutya ezt nem kérdőjelezi meg, fel se merül a dolog.
Na, pont ugyanez a helyzet a társadalom és az ember viszonylatában is, csak itt most az a két kis ribanc olyasmit tett, ami nem tehető jóvá, aminek egy ártatlan lány itta meg a levét, és amit nem lehet megbocsátani.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 13:10:14

@Geza:

Úgy látszik, ebben a kérdésben alapvetően különböznek az elveink, tehát valószínűleg nem fogunk dűlőre jutni. Úgyhogy tekintsd úgy, hogy leírom a véleményemet, de meggyőzési szándék nélkül.

Én egyetlen ember életét sem venném el pusztán azért, mert mást bántalmazott, gyerekét meg pláne nem, mert nem ő az oka. A legtöbbször még önálló véleménye sincs egy ilyen gyereknek - ahogy az én-tudata sem kialakult -, és csak befogadja a hatásokat, amik érik a környezetében. Jelen esetben meg teljesen mindegy, hogy teheti-e még egyszer ugyanezt a két kislány, már megtörtént a baj.

Ha ezeket a gyerekeket szimplán megfenyítik, valószínűleg még inkább megerősödik bennük az a tudat, hogy ők csak rosszat tehetnek, ők csak rosszat érdemelnek. Akkor pedig már mindegy, úgyse számít, tehát újra el fogják követni, miután elfogadták a bűnbak szerepet.

Valóban, Pavlov ennek a szakmán belüli hangoztatója - Lenin csak a gyakorlati alkalmazója akart lenni -, és nem Lenin hangoztatta utoljára, mivel Pavlov 12 évvel túlélte.
Ezeket a gyerekeket én nem kártevőknek fogom fel, ahogy az egereket vagy a nyesteket sem. Ezek a gyerekek sérültek, akik alapvető fogalmakkal nincsenek tisztában. Erről pedig a szüleik tehetnek, tehát őket kell felelősségre vonni.

Ezek a gyerekek - mármint a szegediek - nem szegték meg a törvényt, nem is büntethető korúak. Az eljárást meg tudtommal meg is szüntették. Attól még komoly anomáliák vannak az eset hátterében, amiket kezelni kell. Jelen esetben a gyerekek kötöttek megállapodást, amit be is tartottak, éppen ebből lett a baj. Egyébként te komolyan elvárnád egy gyerektől, hogy 9 évesen ismerje akár az íratlan törvényeket is? Éppen a szüleinek kell rájuk megtanítania, de a tanulási szakasz kamaszkor utánra is kitolódhat. Én is hazavittem oviból néhány játékot, mert teljesen lényegtelenek voltak számomra a tulajdonviszonyok. Másnap visszavitették velem a szüleim, akik elmondták, hogy ezekkel csak az oviban lehet játszani, mert másét nem szabad elvenni. Attól kezdve tudtam, és nem vittem haza több játékot. Ezeknek a gyerekeknek viszont valószínűleg a szülei is problémásak lehetnek, így nincs olyan követendő minta, amit elsajátíthatnának a gyerekeik. Mindegy, te úgyis megelőzhetőnek tartod az egészet drasztikus eszközökkel, én meg egyrészt nem vagyok ilyen optimista, másrészt túlságosan humánus vagyok mindenkivel szemben.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 13:20:46

@Vizibusz:

Az ukrán, a bahreini meg az irániak elég durvák.:) Mondjuk a lengyel legalább színes egyéniség.;-) Az izraeliről nem hinném, hogy tényleg katona, szerintem csak egy modell öltözött be. A portugálok között melyik a nőci?:D Ja és jellemző, hogy nincs magyar.:-/
Egyébként a nők egyenrangúak, csak másképp.:P Én például nem sértődöm meg, ha a barátom előreenged, és kiveszi a kezemből a nehéz szatyrot, mert én vagyok a gyengébb.:) Nem azt mondom, hogy nők ne legyenek katonák - két hétre én is kipróbálnám, úgyis sportos az alkatom, és kíváncsi lennék a pszichikai hatásaira, még akkor is, ha szétszopatnak:) -, de egy lánynak másfajta nevelés kell, mint egy fiúnak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 13:22:39

@Geza:

Nagyjából egyetértek a kutyás részben, de akármilyen ember is legyen az illető, sohasem lennék képes dehumanizálni, semmilyen indokkal.

Geza 2009.01.30. 13:34:32

@Mj:
Tényleg másképp látjuk, ez igaz.
Te az okot keresed, ami egy korrekt kutatói, tudósi (pszichológus, szociológus, stb.) hozzáállás, szükséges is és helyes is, mert hosszú távon tényleg ez fog rájönni, hogy hogy lehet legkevesebb sérelemmel elejét venni az ilyen eseteknek.
Én pedig úgy látom, hogy ezt a hosszú távot a hasonszőrű félresikerült szocializációjú egyedek által azalatt okozott kár miatt nem várhatjuk végig, ennek valami iszonyat sürgős módon elejét kell venni, szó szerint bármi áron, és csak ezután szabad nekilátni a 'miért'-ekre választ keresgetni.

Kb. mint ha futna felénk egy csapat veszettséggel fertőzött ember: te vizsgálnád a veszettség okát és kidolgoznád az ellenszert, én meg odavágnék egy gránátot, mert ha nem állítjuk meg őket itt és most, akkor nemsokára már nem lesz aki vizsgálgathatna bármit is, meg miért/kiért sem lesz már...

Amit a gyerekek belátóképességéről írtál, szintén igaz. Csak... Csak pont ez az, ami miatt a szülőnek kezdetben a 'ha nem vagyok ott, akkor minden tilos, amire nem mondtam, hogy szabad' pontról kell hozzáállni.
És igen, valóban nem ez a két szörnyeteg _az oka_ annak, ami történt, hanem ők csak _az eszközök_, amik azt véghezvitték. De a veszett ember példájára visszautalva, én nem megítélni, hanem megállítani szeretném őket.

Én is humánusnak tartom magam, mindazokkal szemben, akik nem könyvelték ki magukat a szememben az emberi lények közül. Ez a két szörnyeteg ezt megtette, hasonlóan a többi indokolatlan bestialitás elkövetőjéhez.

Amúgy tényleg őszintén kérdezem: nálad lenne-e, van-e olyan szint, ahol már neked is betelne a pohár, amit már te sem tudnál objektív szempontból vizsgálgatni? (Csak tipp: az áldozat élve megevése?)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.30. 13:50:23

@Geza:

Na, legalább normálisan meg tudtuk beszélni a különbségeket.:)
Nálam is van egy határ, amin túl azt mondom, hogy az illetőnek már csak a halálbüntetés lehet megoldás, mert soha nem szabad visszaengedni a társadalomba, és érdemi börtönmunkát sem tud ellátni. A kanadai buszos késes/ollós emberevő kínainál - akinél még félreértés sem lehet, mert tényleg ő követte el azt a bűncselekményt, hogy jóízűen lenyesegette egy mellette alvó fiatal srác nyakáról a fejét, majd csócsálni kezdte - egyetlen érvet sem tudnék mondani, ami mellette szólna.
Ha a saját gyerekemet érte volna ilyen atrocitás, biztos, hogy azonnal másik iskolába íratom, és a lehető legkeményebben számon kérem a szülőkön a gyerekeik tetteit. És ez csak fantáziálás, mivel saját gyermekem még nem lévén, csak unokahúgaim és unokaöcséim, nem tudom, hogy mennyire reagálnék agresszívan ilyen esetben. (Valószínűleg nagyon dühös lennék.)

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2009.01.30. 13:50:28

@Lukrécia Bögre: Szülők, akik azt hiszik, attól jó keresztéányek, ha ilyesmit megbocsátanak.

Egy haverom mesélte, a legszorgalmasabb munkatársuk egy norvég, aki nem szeretné elveszíteni a munkáját, nehogy pénz nélkül maradva megint hülyeséget csináljon és visszakerüljön a börtönbe. Menne ez kamaszoknál is, feltéve, hogy olyanokra lesznek bízva, akik tudják, hogy kell velük bánni, tudják őket nevelni. Ez a gyenge pontja az egésznek, de azért, ha csak fegyelmet tanulnak, az is több a semminél.

mc P 2009.01.31. 19:05:40

Mit láthat eza két lány otthon, h ilyenre képes volt????? És még miket fognak tenni???? Ennyi idősen már tisztában vannak azzal h a tettüknek súlya van!!!!Az Én lányom is most 9 éves........azt hiszem sem a szűlők sem a gyerekek nem tennék zsebre azt amit tőlem kapnának!!!!!!!! Fekháboritó!!! " Hülyéskedtünk" ????????? Én is csak hülyéskednék azt hiszem!!!!!!!

Geza 2009.02.03. 15:12:28

Kicsit régi a topic, de ez a hír lehet, hogy megér egy olvasást.
Van ugyanis, ahol az ítéleteknek a későbbi elkövetők elrettentése is a célja: Irán.

www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/12/13/AR2008121302147.html?hpid=artslot

Plutonic 2009.02.03. 15:51:39

@Geza: Irán király hely!
Elsőkezes információ.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2009.02.03. 19:47:23

Ez jó ak nemolvas angolul, talál egy rövidebb változatot a kurcon magyarul.
Indiában is nagyon gyakori bosszúnem a kosárért, volt is egy film úgy négy éve, azt hiszem "jó fiú nem önt vitriolt" vmi ilyesmi címmel.

süti beállítások módosítása