Skip to content


       Szűrés lista

Pénzbehajtó rendőrök és a bűvös 18 kilométer

Két pikáns hír így péntek délutánra:

Mali Zoltán, Drávapiski polgármestere levelet írt a megyei, az országos rendőr-főkapitánynak, a rendészeti miniszternek és a miniszterelnöknek.

Mali egyebek mellett az kérdezi, hogy hogy lehet az, hogy a Siklósi Rendőrkapitányság állományába tartozó, az ormánsági falvakban szolgálatot teljesítő 4 rendőr a Provident Zrt-nél dolgozik másodállásban? Vagyis hetente hajtják be a pénzt.
Mali szerint lehet, hogy jogszabályba nem ütközik, de nagyon komoly erkölcsi problémákat vet fel – hogyan intézkedjen egy faluban az a rendőr, aki az előző hét végén a kamatos cég pénzügyeiben járt el ugyanazon településen, esetleg ugyanannál a háznál – tette fel a kérdést.

A várható szokások rendőrségi maszatolás helyett viszont valami egészen másfajta választ kaptunk Zsobrák Pétertől, a Baranya megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivőjétől: 
"2009. január 1-je óta egészen biztos, hogy baranyai rendőr nem kapott engedélyt arra, hogy ilyen tevékenységet végezzen. Korábban valóban folytattak baranyai rendőrök másodállásban, külön, a parancsnokuk engedélyével pénzügyi szolgáltatási tevékenységet is. Pénzbehajtást egy, a megyei állományba tartozó rendőr sem végez, és korábban sem végzett. Egy „átlagrendőr” bruttó 110-120 ezer forintot keres."

Ja, a Providentes állásban csak prospektusokat meg szórólapokat vittek ki a falvakban. Hülyének néznek minket?

"parancsnokuk engedélyével pénzügyi szolgáltatási tevékenységet folytattak" 

Jó napot kívánok, Kovács tizedes vagyok, de mivel már éppen 17:01 van, így most Kovács ügynök vagyok a Providenttől, és a heti 24 456 forintért jöttem! Kérem, az egyenruha, a gumibot, bilincs, szolgálati fegyver látványa ne zavarja meg önt, képzeljen el civilben, öltönyben. Most pedig legyen olyan kedves, hozza ki a 24 456 forintot, de villámgyorsan ...

Nem is értem, ezekben a falvakban minek megy ki a postás, másodállásban a rendőrök is kivihetnék a leveleket, csomagokat ...

"parancsnokuk engedélyével pénzügyi szolgáltatási tevékenységet folytattak" 

Nonszensz... Hogy lehet egyáltalán másodállása egy rendőrnek?

A kérdésemre személyesen a megyei rendőrkapitány válaszolt:
"Dakos József, Baranya megyei rendőrfőkapitány a lapnak azt mondta, tavaly nyáron értesült arról, hogy a 19, a megyében szolgáló rendőr másodállásban a Providentnek dolgozott. A rendőrök erre engedélyt kértek és kaptak az illetékes kapitányságvezetőktől. Bár a törvény az ilyen munkát nem tiltja, Dakos úgy döntött, 2009 januárjától nem folytathatják ezt a tevékenységet.

A főkapitány szerint a Providentnél dolgozó rendőrökkel kapcsoltban nem merült fel olyan panasz, hogy visszaéltek volna befolyásukkal, hatalmukkal. Dakos azt mondta, a rendőrök jövedelmi okokból kényszerültek másodállást vállalni, hiszen egy kezdő egyenruhás mindössze bruttó 110-120 ezer forintot keres, és egy több éve a pályán lévő kollégájuk sem kap többet 200 ezer forintnál."

Hogy kerül a kamatos pénz a rendőrautóba, a rendőr zsebébe? Ha kevés a fizetés, minek ment el rendőrnek? Ha másodállást szeretne, menjen el 4 órás pénztárosnak a Tesco-ba, és még lehet, el is kap egy-két tolvajt. Eszem megáll ...

A másik abszurd hír a rendőrség háza tájáról, ami szintén az "Ez itt kérem Abszurdisztán" kategóriába tartozik, hogy a rendőrjárőr csak napi 18 km-t közlekedhet a szolgálati járművel. Ugyanis a havi km-felhasználást 300 km-el csökkentették.

De mi van ha elfogy a bűvös 18 kilométer? Nos, a rend derék őrei erre is kaptak utasítást!
"Ha a naponta meghatározott kilométer elfogy, az egyenruhások vegyék igénybe a tömegközlekedést, vagy menjenek gyalog."

A korlátozást január elsejétől minden megyében és a főváros minden kerületében életbe léptették. Vidéken többször előfordul, hogy már az első kivonulás alkalmával elérik a bűvös 18 kilométert; ekkor még vissza tudnak térni, de a nap többi részében más módon kell közlekedniük.

Vidéken egy kapitánysághoz több település is tartozik, nemhogy így járőrözni sem lehet, de ha kimennek egy hívásra az egyik faluba, lehet hogy a helyi járattal kell visszamenniük.

18 kilométer ... éljen az erős rendőri jelenlét, a magas szintű járőrözés!

No, de majd a plusz 2 milliárd forint segít ezen ...

Címkék: rendőrség abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr89954863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.20. 14:36:11

o a picsába elértük a 18 km-t, nem gond jön a meggyaszó-miskolc volánbusz azzal folytatjuk az üldözést:)

reKorrekt 2009.02.20. 14:39:34

Ejjj, hát nem lesz ma cigányos post?!

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.20. 14:40:24

Erősen Monty Python jelenet lenne, ahogy felpattan tíz kommandós a piroshetesre: "kövesse azt a fekete audit!"

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.20. 14:43:46

@Vizibusz: Aztán persze leszállítják őket az ellenőrök, mert nincs jegyük.

rolika 2009.02.20. 14:44:22

hát ezek nem normálisak

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.20. 14:44:44

@Korrekt Standartenführer:

Ma nem ...nyugis péntek van .... illetve lenne ... de ebben az országban olyan nincs :(

irrelevant 2009.02.20. 14:45:31

Szépen meg kell állni az út mellett, trafizni kell, aki 51-gyel megy 50 helyett, azt lemeszelni. A kilométerek se fogynak, és senki nem mondhatja, hogy nem dolgoznak.

Bubiv 2009.02.20. 14:45:36

S ha Budapesten a körúton menekül a bűnöző? Kék villogó a 6-os villamosra, s üldözni BKV-val! :) Csak nehogy félúton álljon meg két megálló között, az kib@szás szegény rend őreivel.

Grafithuszar 2009.02.20. 14:48:20

oké. Ezek szerinte ha bankot rabolok akkor cask 18 kilóméterig kell megszervezni a menekülőutat, utána már nyert ügyem van :)

Petrow 2009.02.20. 14:53:47

@Andaxinház: Pont ez jutott eszembe , amikor reggel hallottam a hírt :)
Nem tudom, ki volt az az idióta, aki ezt kiadata, amikor újságot hordtam ki egy kisvárosban (12000-es település) akkor is lehajtottam napi 10-15 km-t, pedig még csak nem is 8 órában mentem.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.20. 14:57:33

Elképzelem, ahogy üldözik a norvég S-Mercit, amiben lopott bodzatövek vannak, és látván a napi kilométerszámlálót ami már a 19-ediket kezdené, hátrahagyva rendőrautójukat csuklósbuszon folytatják az üldözést. MUHÁHÁHÁÁHÁHÁHÁÁ

zrtzrtzrtzrt (törölt) 2009.02.20. 15:02:28

Polgárőrként egy este lassan csorogva is megtettünk 100km-t szinte bármikor.
Mire elég a 18km? Szarra. Arra. CSB, csendháb, TK, semmire se fognak kimenni, csak ha vér folyik.

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2009.02.20. 15:03:18

"Ha kevés a fizetés, minek ment el rendőrnek?"
Abbasznabe, ha senki semmenne rendőrnek, aki kevesli a fizetést.
Nemrég találkoztam egykori iskolatársammal, éppen biztonsági őrködött a CBA-ban, kicsit meglepődtem, mert rendőrnek készült annak idején, nem is volt buta fiú, kérdeztem, mit keres itt. Tényleg rendőr lett, pontosabban előtte katonatiszt, ez meg a másodállása. Szar ügy.

rolika 2009.02.20. 15:10:45

egyébként azért mennek rendőrnek, mert 40 évesen el lehet menni nyugdíjba.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.20. 15:19:05

@kergezerge:

Nem! Rosszul látod!

Ha senki sem jelentkezne rendőrnek, akkor megemelnék a fizetéset. Mi mást tehetnének?

Tudod: kereslet-kínálat ....

Kolompár Sztárszki 2009.02.20. 15:19:33

metróval pl. elébük lehet vágni a rabolóknak a föld alól.

a rendőr fejére kell gumizni sapkaként a villogót, a kézbe meg mehet a sziréna-ritikül.

jónapot.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.20. 15:19:37

@rolika:

Most már csak 50 évesen. Meg lett szigorítva.

Bubiv 2009.02.20. 15:21:28

Napi 18km pont elég, hogy ne kelljen gyalogolniuk busz/metró/vonat állomásra. :)

Hetfield 2009.02.20. 15:21:36

Így már minden világos! A rendőrök hajléktalannak álcázzák magukat, felszállnak a bkv járműveire, és inkognítóban dolgoznak! Zseniális!!

WiseLady 2009.02.20. 15:27:03

Köszönjük a gyors intézkedést közbiztonság ügyben. Én már csak azt nem értem, minek herdálják el azt a 18km-nyi benzinpénzt is? Követeljük, hogy 0 Ft legyen!
Aszongya reggel a bankrabló: No lássuk a gugli maps-ot, hol parkolnak a rendőrjárgányok? Körző elő, 18 km kimér mindenfele, na itt van egy bank, kívül esik a hatósugáron. Szép kényelmesen beballag: Jó napot kívánok, ürítsék ki a pénztárakat. Nem köll kapkodni, nehogy elszakadjon a bankó.

Jolikám Kupak 2009.02.20. 15:27:10

azért elképzeltem, ahogy állok a tömött 7-esen, mint a hering, mellettem két rendőr, megkérdzem, hogy hányadik megálló Zámbó Dzsimi lovasszobra, az meg türelmetlenül visszaszól, hogy "maradjon már! nem látja, hogy üldözést intézkedünk?!"

Jolikám Kupak 2009.02.20. 15:29:31

amúgy meg nem igazán értem, hogy mire használják a járőrautót, az utcai jelenlétükhöz képest én sokallom azt a 18 km-t.
mire használkák? muskátlit nevelnek rajtuk? hol vannak?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.02.20. 15:37:49

Pont ilyen intézkedések miatt ennyire pofátlanoka norvég bodzatermelők!

Kolompár Sztárszki 2009.02.20. 15:50:21

az meg külön jó érzéssel tölt el, hogy miután az APEH megbüntetett azért, mert tavaly "vettem" egy ingatlant (= illeték: 260.000.- HUF a semmire, az adózott jövedelmemből), és vagy ebből az okből vagy abból, hogy véletlenül elvesztem az állásom, de mondjuk kések a másfélszeres törlesztés befizetésével, akkor nem kell rendőrt hívnom, ha legalizált maffiózók ki akarják verni belőlem és a családomból az összeget, mivel lehet, maga a rendőr fogja megtenni.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.02.20. 15:50:32

Így első blikkre, úgy, hogy még végig sem olvastam a posztot, az jött le: ha annyira akar a zsaru másodállást, akkor uccu-neki, irány a segédmunka az építkezésen, ott még combosodhat is, baszod, mert már hányok tőle, hogy 45 kilós rendőrök őgyelegnek az utcán, és csak azért néznek ki 60-nak, mert van rajtuk golyóálló mellény, meg sapka, hogy ne lássad a lógó füleiket.
Tudom, most az jön, hogy lassan már nem lesz meló építkezéseken, mert bezár a bazár, nem építkezik itt senki sem a recesszió miatt, de tényleg: ha másodállást akar a rendőr, ne olyat végezzen, ami tényleg visszaélésre adhat okot! És ne gyere azzal, hogy nem helyezheti magát szolgálatba egy másodperc alatt, mikor bekopog, kéri a lóvét, én meg közlöm, mit gondolok az anyjáról, és arrafelé tartson éppen...

Első blikkem ennyi.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.20. 15:51:47

Lantosék fantasztikus projectjéből egy éven át napi 220.000 kilométert tudnának megtenni a rendőrök.
Mennyi rendőrautó van egész Mo.-n? Kétezer? Nincs több kérdésem.

martonx 2009.02.20. 15:51:50

Én rendőrautóból kizárólag trafipaxot látok, csak úgy autókázó rendőröket évek óta nem láttam.
A baleseti helyszínelő meg ki se jön, manapság már mindent a mentősök, és a biztosító intéznek.

eeepunk 2009.02.20. 15:52:02

De tényleg, elvben kell fizetnie a rendőrnek a BKV-n? Mondjuk megnézem, amint az ellenőr:
- Jegyeket, bérleteket főtörzs Úr!
- Khmmm... Igazolványt kérnék!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.02.20. 15:55:01

"szondázunk és mérünk"

azt akartam írni, hogy más már nem megy, de akkor van pénzbehajtás is. még jó!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.02.20. 15:56:51

Na, igen, máris a második blikkem: ez esetben védenem kell a mundérjukat, mert tényleg röhejes, hogy majd nekiállnak metrózni, buszozni, ha menni kell! Ezt senki sem gondolhatja komolyan!

Amúgy lássuk a szitut!
Gyorshívás, menni kell, két rendőr lohol az utcán, pont úgy, mint a filmekben, mert gyilkosság esete forog fenn, vagy éppen megjött Rambo, és fegyver van nála, mindegy. Rohannak a metróhoz, ámde ott állnak az orkok (ellenőrök), és felszólítják a jegy nélkül masírozni akaró rendőrurakat, hogy adjanak már bizonylatot, valami jegyet, bérletet, mert anélkül nem lesz itt utazás, az biztos (úr)!

Látod magad előtt? Őrület!
Erre a rendőr közli, hogy most sietnie kell, mert fegyveres erőszak esete forog fenn, hiszen itt van Rambo a kispesti metróállomáson, de az ellenőr a Nagyváradon hajthatatlan, és közli, hogy ha az "utazni kívánó személy" nem vásárol jegyet, azt nem érvényesíti megfelelően, akkor kizárja az utazásból (amit még meg sem kezdett), illetve ha erőszakkal óhajt tovább furni a metróba, kénytelen lesz rendőrt hívni, aki segít neki a bliccelőt (jelen esetben rendőrt) visszatartani a jogosulatlan utazástól!

Röhög a vakbelem.
18 kilométer. Ha jobb idő van, ennyit gyaloglok egy nap, és még arra is van erőm, hogy utána püföljem a zsákot fél órán át... Nekik már csak ennyi jár? Kocsival? :-)

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.02.20. 16:01:16

Ki hitte volna , hogy egy éven belül ezek a szavak mindennaposak lesznek, hogy:

rolleres rendőrök - magukat csak a guruló vésznek hívják
gyorsreagállású futó rendőrök s ha elfáradnak végre értelmét nyeri a fekvő rendőr kifejezés is

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.02.20. 16:03:31

Egyébként melyik az a keller aki bemeri vállalni, hogy megbüntet egy rendőrt?

Kolompár Sztárszki 2009.02.20. 16:09:21

OFF
egyszerűen muszáj leírnom, bár tudom, hogy többen legyintetek rám, hogy "nekem mondod?", de olyan cukkancs volt az APEH:

szóval megjött büntetés, hogy én ingatlanhoz jutottam, tehát bűnt követtem el, amiért köteles vagyok több százezret fizetni 8 napon belül.
(mégis hogy képzeltem ezt, hogy lakni akarok valahol?)

írok egy gyöngybetűs levelet, amiben először elismerem hitvány mivoltom, majd érdeklődöm, hogy alkalmasint melyik ablaknál kell megalázkodni, hogy ne kelljen egy összegben kifizetnem az összeget.

válaszként jön egy CSEKK párezer forinról. :D
valami részletfizetési osztályról. (!!!) :D

rovásírással magyaráztak benne valamit, vagy valamilyen ősi Biblia-idézet lehetett, mivel senki nem értette, hogy mi van odaírva, akinek mutattam.

felhívtam az egyik félistent, fiatal csaj szól bele, kiderült, hogy ez az összeg nem más, mint az ILLETÉK RÉSZLETFIZETÉSI ELBÍRÁLÁSÁNAK AZ ILLETÉKE.

gondolom, egyedi megbízással alkalmaznak matematikusokat erre a célra, azért kell az elbírálási szolgáltatásért külön fizetni, és a szolgáltatás nevét viselő osztályon pedig kis manók kipirult arccal sütik a sok mézeskalácsot, hogy a Télapó az év végén minden gyermek kiscsizmájába tudjon tenni egyet.

köszönöm, és elnézést.
ON

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.02.20. 16:12:59

És lesz még 2000 érettségivel nem rendelkező rendőrünk is. Szép kilátások...

dat 2009.02.20. 16:18:32

Tudtommal szolgálatban lévő rendőrök ingyen használhatják a BKV-t. ( ha jól emlékszem régebben úgy volt, hogy szolgálaton kívüli is, azzal a kikötéssel, hogy ha balhé van akkor köteles intézkedni)

lampaules 2009.02.20. 16:24:09

1. ha a rendőr pénzbehajtónak megy, legalább izmos lehet, nem 60kilós csontrakéta:D

2. 18 km? az kb fél óra autózás, ami vicc
Mostanában valahogy megszaporodtak pesten a rendőrautók, napi 3-4et simán látok amíg elmegyek óbudáról a belvárosba, és vissza. De nem lesz így sokáig...:(

picur3ka 2009.02.20. 16:25:15

@zero:

'Ha senki sem jelentkezne rendőrnek, akkor megemelnék a fizetéset. Mi mást tehetnének?'


Vagy bezarnak a boltot...

Ez mar eleg regen igy volt, ha elfogy a benzinpenz a honap elejen, utana vonattal kell jarni. Es mindenfele masodallasokban dolgozgatnak bizony.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.02.20. 16:35:24

A rend védelme mindennél fontosabb. Nem az a fontos, hogy a rendőr mindenféle tűntetőket verjen (hagyjuk, hogy jogos-e vagy sem, ez most mellékes), hanem az, hogy amennyiben az országban elharapózna a "rendetlenség", ennek a testületnek a dolga visszaállítani a rendet. Megteremteni. Fenntartani.

Abban az esetben, ha nem áldozunk rá elég pénzt, a rendőrség olyan szintre süllyedhet, mint a raktári dolgozók, akiket nem vizsgálnak át kifele menet, és állandóan tele a zsebük, s ettől egy idő után gagyi, veszteséges, leírható lesz a raktár (ezzel a hasonlattal nem azt állítom, hogy a rendőr lop, mert ez hazugság).

Napi 18 kilométer NAGYON KEVÉS. Már nem is csodálkozom rajta, ha elkezdenek szerveződni a magánhadseregek, mert ha jobban belegondolsz, egy-egy tehetősebb faszi már pár tízmilliós vagyonnal a zsebében képes finanszírozni a saját járőrseregét, a saját fegyvereseit, fizetéssel, járulékokkal, gépparkkal, miegymással.

Az állam a legnagyobb gazda itthon. Az én százmilliós vagyonomhoz képest ő az ATYAÚRISTEN, akkora pénzek vannak a kezében (IMF-re gondolok), hogy csak na, és én mégis képes lehetek 20-25 főnyi hadsereget fenntartani, míg ő, az állam nem tud napi 18 kilométernél többet kocsikáztatni egy rendőrt?

Valami tönkrement itt. Tudjátok ezt ti is.

Rorgosh 2009.02.20. 16:46:25

Jól jellemzi ez pártunk és kormányunk IQ teszt eredményét (hálistennek negatív), hogy egy olyan időszakban, amikor a gazdasági nehézségek miatt amúgy is szükség lenne a rendőri jelenlét fokozására, elveszik a kilométert.

Egyébként természetesen ez a 18km egy picit bonyolultabb, hiszen nem használnak minden autót minden nap, így valójában egy aznap szolgálatos rendőrautó ennél többet tehet meg, de a napi futásteljesítmény 1/3-al történő korlátozása azért brutális.

Különösen úgy, hogy a korábbi 28 km is kevés volt, mint macisajtban a brummogás.

panki83 2009.02.20. 16:49:09

Azért ez ott vicc, ha laksz egy mondjuk 800 fősfaluban a rendőrség jó esetben van 20 km-re tőled, akkor oda te aztán hívhatsz ám rendőröket...

Majd úgy kell betelefonálni, hogy elnézést biztos úr, lelőttem egy cigány betörőt kérem jöjjenek ki, egyszerre ott lesznek nyolc autóval...

pagocs 2009.02.20. 16:52:02

OFF

hvg.hu/vilag/20090220_lett_kormany_lemondott.aspx
Ez egy követendő példának tűnik több szempontból is...

ON

mind2 (törölt) 2009.02.20. 16:55:57

@Kolompár Sztárszki:
Na ez egy Kft. esetében úgy nézett ki, hogy vettek egy irodát, még át sem utalták a teljes összeget, de már megjött a többszázezres illetékről a papír, azt utalták, és utána szólt a könyvelő, hogy az illeték összege is adóköteles, tehát azt is ki kéne fizetni ( mert nem befektetés, hanem vagyongyarapodás , vagy mi a fene ) Az senkit nem érdekel, hogy az iroda azért kellett, mert bővültek és 3 embert fe akartak venni , de a régi helyen nem fértek el
Vizibusz: én is erre gondoltam egyből :)
De nem baj, benzin helyett vesznek nekik szép fekete esernyőket, úgyis jön a március és esik az eső, meg a galacsinok, meg a tojás, meg beszédet mond Demszky ::)))

Jolikám Kupak 2009.02.20. 17:00:36

@panki83:

így van, nem azt kell mondani, hogy 20-an akarják rámgyújtani a házat, hanem azt, hogy itt áll a ház előt 2 db. gárdatag.

új kódolás.

ha megtámadnak az utcán, ne azt mondd a rendőrneka telefonba, hogy 2 bodzaszedő megtámadott, hanem azt, hogy bántani akarnak két derék késelőt önbíráskodók.

ha baleseted van, a gyors intézkedés érdekében mindenképpen mondd azt, hogy cigány vagy.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.02.20. 17:02:26

@panki83: jo ötlet

de aztan azt is nezd meg mit kapsz hatosag felrevezetese cimen

persze meg mindig jobban megeri, mint kivarni mig agyonvernek

oko 2009.02.20. 17:22:14


Nem hiszem, hogy a rendőrök a tehetnek arról hogy másodállást kell vállalniuk, mert a fizetések tényleg alacsonyak persze tudom nem csak nekik alacsony a fizetésük.A másodállás sem lehet akármi mert azt be kell jelenteni és engedélyeztetni kell, és ezt szigorúan ellenőrzik is, és ha bukik akkor nem Tiszti keresztet kap.( pl nem végezhet olyan tevékenységet ami a testületet lejáratná, szerintem ebben az esetben sem pénzbehajtók voltak a rendőrök ha voltak egyáltalán hanem talán üzletkötők, ha meg valaki erre úgy tekint hogy pénzbehajtás akkor gondolom a sárga postai befizető csekket zsaroló levélnek tekinti.) Rengeteg olyan rendőr van aki szívvel lélekkel végzi a feladatát de nehéz úgy melózni, hogy az országban mindenki okosabbnak tartja magát a saját rendőrségénél és rendőreinél. A rendőri munkát jogszabályok határozzák meg és ezek a jogszabályok szinte naponta változnak és azokat illik és kötelező a rendőrnek ismerni, és nem csak a saját fejük után menni mint azt sokan képzelik. Az hogy miért mehetnek korábban nyugdíjba az egy külön történet, nem a rendőrök hozták a jogszabályokat ami alapján még viszonylag fiatalon elmehetnek nyugdíjba.Elviekben 57 év a szolgálat felső korhatára jelenleg, de ez is változni fog ha 65 év lesz a civil szférában a korhatár, van egyébként lehetőség 25 év rendőri szolgálat után elmenni nyugdíjba , de csak a nyugdíj 50% -t folyósítják ez pedig kiindulva a nem túl gigantikus illetményekből nem jelentős összeg.A törvényben meghatározott esetekben pl átszervezés, létszámcsökkentés esetén jár a 100% nyugdíj de ezeket a lehetőségeket feltehetően megszüntetik.És azért őszintén, nem is annyira buta a rendőr hogy ha van lehetősége akkor ne menjen el nyugdíjba. A napi kilométer felhasználás nem új keletű dolog ám, és voltam már szolgálatban "Tesco" kerékpárral,az is nagy öröm volt rajtunk röhögött mindenki, bár akkor még Hőr voltam.

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.02.20. 18:05:20

@Kolompár Sztárszki: Mi is a napokban kaptuk meg az illetékes csekket (213eHUF), de -jelentős szülői segítség igénybevételével- egyben be is fizettük. Még mielőtt kijönnek és tarkón lőnek a küszöbömön...

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.02.20. 18:16:30

@Lecso5:
na ezt itt elb@sztad és be is vallod. "jelentős szülői segítség igénybevételével" Nooormális? Ez adóköteles jövedelemnek számít (az ajándék mittu domain mennyi érték fölött), szóval majd ezért is jól megbírságolnak. Szóval gyorsan tedd hozzá, hogy a valósághoz semmi köze annak, amit leírtál és azonnal határolódj el magadtól :D

napi redndőrlol a végére:
(Annyira abszurd, hogy itt, Abszurdisztánban is történhetett volna)
index.hu/bulvar/2009/02/20/megoldodott_prawo_jazdy_rejtelye/
rotfl :D :D :D

Plutonic 2009.02.20. 18:24:57

"Ha a naponta meghatározott kilométer elfogy, az egyenruhások vegyék igénybe a tömegközlekedést, vagy menjenek gyalog."

És ha üldözés közben fogy el? :)
Fék és szólnak a lopósautónak?

öööö...izé 2009.02.20. 19:31:13

A III. kerületben orvosi ügyelet 12 óra alatt 10-15 kivonulással kb 100 km-t teszünk meg...szoktunk találkozni rendőrökkel is, a múltkor egy közteres hulla mellett fél órát vártunk, míg a kolléga saját gk-val kiért a helyszinre, mivel az oktáviás járőr másfele volt...

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.02.20. 19:42:43

off megint:
index.hu/video/2009/02/18/megtomtek_a_libavedot/
Ezeket se "tömték" meg ill. ezek se "tömtek" még életükben. De komolyan mondom, faszkorbács az ilyeneknek...

Kolompár Sztárszki 2009.02.20. 20:02:11

@Lecso5:

bezonyám, nyilván tudjuk, hogy ez nem igaz, mert ugye a szülőktől kapott pénz után adóznod kellett volna.
félrebeszélsz? sörgősen igyál egy pohár bort. :)

mivel az ugye jövedelem, amit én édesanyámtól kapok.
(mert ezek az édesanyák ám nem adóztak a jövedelmük után, mint tudjuk.)

mire belekerül az ingatlanom értékébe a munkám értéke és a családom munkájának értéke, vajon hányszor adózik?
3? 4? 5?

((ja, és persze az illeték nevű büntetést nem akkora érték után kell fizetni, amit megszerzel, tehát az ÖNRÉSZRE a hitelen kívül, hanem az egész lakás értékére, hehe.))

Hannibal22 2009.02.20. 21:05:56

ez gyönyörű: "Az oktatásból, szociális ellátásból, legális munkaerő-piacról kiszoruló, társadalmilag megbélyegzett romák nem egyszerűen a legális megélhetés lehetőségeitől, hanem társadalmi tagságuk, állampolgárságuk legitimációs alapjaitól is megfosztatnak. A politikai elit nem hagyhatja, hogy e legkiszolgáltatottabb, legvédtelenebb roma csoportok a társadalmi erőszak prédáivá váljanak."

gidabiga 2009.02.20. 21:07:23

ha bankon keresztül, átutalással vagy takarékkönyvben érkezik a szülőktől pénz, akkor úgy tudom, hogy adómentes.
legfeljebb a szülőket vizsgálja majd az Apeh, hogy miből volt annyijuk, hogy segítsenek a gyerekükön.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.20. 21:22:44

@Tom Bobb:

A rendőrök közül már így is rengeteg meg van kenve, és eddig is iszonyat gáz állapotok uralkodtak már a rendőrség berkein belül. Ezen plusz 2 milliárd sem sokat segít. Akinek van rendőr ismerőse, az tudja.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.20. 21:33:58

@misikeh:

Ez jobb, mint amikor hatan utaznak egy ötszemélyes kocsiban, a rendőr megállítja a sofőrt, az kiszáll, és értetlenkedve kérdezi, hogy mi a probléma. A rendőr szerint az, hogy hatan utaznak a kocsiban. Erre a sofőr megkéri, hogy nézze meg, hogy hányan ülnek a kocsiban, biztos rosszul látott. A rendőr megnézi, jééé, tényleg öten ülnek, és már tovább is engedi őket.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.20. 21:38:53

@hannibal22:

Hohó, inkább ezt a cikket olvasd el, ha eddig nem tetted volna. Krémer Balázs szerény véleményem szerint egy áááállat...

www.nol.hu/lap/hetvege/lap-20090207-20090207-10

Az egészben az a gáz, hogy bizonyos jogszociológia órán házi feladat.:-/

gixer 2009.02.20. 21:51:39

Na amúgy a közegeknek szolgálatban ingyen van a tömegközlekedés :))
Legjobb emlékezetem szerint anno azért engedélyezték a másodállást a rendőröknek, hogy csökkentsék a korrumpálódás lehetőségét.... nem nagyon jött össze.
Egyébként meg mit várunk, hogy a traffis autóban meresztik a seggüket, ha netalán intézkednek egy igazit utána nem győznek a nyomozó ügyésznek magyarázkodni.
Egyébként meg, egy másik (nem rendőr) intézkedésre jogosult szervnél, ha netelán olyan ellen kell intézkedni akinél felmerül a menekülés lehetősége előre(!) szólni kell az ügyes üldözésre kiképzett egyedeknek. Nahát, felhívják előtte, hogy lesz menekülés, üldözés vagy megállsz egyszerűen? áááááááááááá

2009.02.20. 22:36:51

Ez a provident egy rohadt pénzmosoda, szemétláda uzsorás banda, ez a véleményem róluk...a helyüket is sóval hinteném be...Uff. Üdv:Hannibál

Ubul 2009.02.21. 00:51:28

Röhely ez a 18km. Én polgárör vagyok, és egy éjszakai szolgálat alatt (5-6óra) 70km a limit és 50-60 az átlag. Ez egy hatezres, tehát nem túl nagy község.

panki83 2009.02.21. 07:57:04

Az eheti célpontot érdemes megnézni, szocibűnözés című összefoglaló az elmúlt pár hónap eseményeiről jókedvre deríti az embert:)
Zuschlag zárt ülést szervez:D

2009.02.21. 10:20:13

@panki83: ahogy olvastam, zárt azz stimmel is, csak nem a zárt ülés, hanem a zárt osztály lenne a helyes:D...Na nemcsak neki, hanem aki vele egyáltalán kezdett és hitt neki!!!!!

picur3ka 2009.02.21. 12:51:49

'és voltam már szolgálatban "Tesco" kerékpárral,az is nagy öröm volt rajtunk röhögött mindenki'

megalol, az egesz tema... folyik a konnyem, de aki a korai nyugdijazasrol okoskodik, kepzeljen mar el egy 60 eves rendor papat, amint uldozi a keseloket...

Krammer ize meg hulye!

Emlekszunk erre: ket jaror megallitott egy embert egy talicska lopott holmival, hozzabilincseltek a talicskahoz, mig elmentek egy autoert a rendororsre. Na az ember meg aztan feljelentest tett ellenuk, etnikai alapon...etc.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.21. 13:04:53

@picur3ka:

Én etikai alapról tudok, merthogy bármilyen praktikus is, de nem etikus.:P

picur3ka 2009.02.21. 13:20:14

@Mj:

Lehet, hogy jobban emlekszel, mint en, nem gepelesi hiba volt, lehet, hogy mar en is mindig csak arra gondolok...

De mindegy, csak azert jutott eszembe, mert ok se autoval jartak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.21. 13:27:22

@picur3ka:

A bodzaszedők tényleg gyakran meg szokták kérdezni, hogy "ázé, mer cigány vagyok?". De ebben az esetben tényleg abból volt probléma, hogy a talicskához bilincselték, ami "nem etikus", viszont nem nagyon volt más megoldás sem.

picur3ka 2009.02.21. 13:35:13

Hat en nem tudom, hogy mihez etikus meg nem etikus bilincselni, de el tudtam volna kepzelni, hogy az egyik vele marad, mig a masik hoz egy autot.

Aztan az igaz-e, ha valaki tudja, hogy a femgyujtes 200 ezerig nem problema? Itt egy hos, ni, ezek komoly munkat vegeznek am.

www.szon.hu/hirek/im:szon:crime/cikk/azt-is-lopta-ami-le-volt-betonozva-vasmegyeren/cn/news-20090220-10311172

Senkit nem szurtak le pentek ejjel, meg vagyok lepodve, vagy csak nem mondjak mar...

picur3ka 2009.02.21. 13:38:48

Adtam neki egy kis nyomatekot veletlenul, bocs.

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.02.21. 13:51:47

Serintem a Providenciások keresték meg a rendőröket, azt hivén, hogy az adósok nem mernek nem fizetni, ha a körzeti megbízott követeli az uzsorakamat részleteit. Az Apehnak hjáromszor írtam levelet egy ügyben, s mind a három válaszlevélhez mellékeltek két-kétezer forintos csekkeket ügyintézői díj címén.Egyszer kértek tőlem adatokat, megválaszolván őket, én is odaírtam, hogy kettő ezer forintot utaljanak a folyószámlámra ügyintézői díjként. Meg is lett az eredménye: alig akartak rólam leszállni!

picur3ka 2009.02.21. 13:52:25

En azon csodalkozom, hogy milyen kemeny munkat vegeznek sok esetben, hogy valami hasznosat tennenek helyette..

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.21. 13:56:39

@ermi50xn6j2:

A Providencia egy biztosítótársaság, ami egyesült a Generalival. Most a Providentről van szó.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.21. 13:57:15

@picur3ka:

Mert ők ezt tartják hasznosnak.:-/

picur3ka 2009.02.21. 14:01:02

Kulonosen, ha jobban fizet, mint a meglevo munka lehetosegek.

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.02.21. 14:14:35

Mj! igazad van elírtam, de még attól lehet, hogy a történet igaz is lehet.

Beer Ninja 2009.02.21. 14:20:01

Rendőismerősöktől hallottam, hogy a 2mrd Ft február végére vidáman elfogy, aztán szevasz tavasz.

neozsivany 2009.02.21. 14:44:33

Aha. Tehát summa summarum amíg a rendőr pénzbehajtónak áll, mert nem jön ki a fizetéséből, addig 3 milliárd a Tom Lantos vircsaftra meg 10 millió az élet menetére, miközben erős a gyanúm, hogy csak azért nem vették el a rendőröktől a szolgálati járműveket, mert kapóra jött a miskolci balhéval karöltve érkezett 2 milliárd, ami lényegében a benzinpénz fedezet, amit meg jól be kell osztani és ezért a 18 km... Konlúzió és tudálékos életbölcsesség:
Na baszd meg...

Kodomo 2009.02.21. 18:56:25

OFF
picur3ka 2009.02.21. 13:35:13
[...]
Senkit nem szurtak le pentek ejjel, meg vagyok lepodve, vagy csak nem mondjak mar...
Válasz erre

Már mondják :( , te vátesz.
ON

picur3ka 2009.02.21. 22:13:23

@Kodomo:

'picur3ka
Senkit nem szurtak le pentek ejjel, meg vagyok lepodve, vagy csak nem mondjak mar...
Válasz erre

Már mondják :( , te vátesz.'

Rokon volt talan, vagy csak ataljaban veve utalatosak vagyunk?

Nem en voltam egyik esetben sem...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 13:52:52

@ermi50xn6j2:

Azt nem vontam kétségbe, hogy a történet tényszerű.:P

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.02.22. 15:53:08

Ez a Mali külön megérne egy posztot.

Nem is tudom hogy kerülhette el a média figyelmét ennek a (gaz) embernek a múltja. Olyan szaftos lehetne a sztori, hogy a Vitldzskrt Tvrtko megnyalná utána mind a tíz (láb) ujját is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 18:44:26

@anti_troll:

Én például kíváncsi lennék a múltjára, mert sokat suttognak róla, mégsem ír erről senki.:-/

spinneli 2009.02.23. 00:18:12

Volt szerencsém tömegközlekedő üldözéshez, a 37-es villamosra pattant fel 3 egyenruhás, majd az adott célnál értsd. sínek mellett futó csövinek látszónál fék, pusztába megáll, rend őrei lepattan és elfog.
Én, elhűlve néz.

picur3ka 2009.02.23. 12:18:31

@spinneli:

'Volt szerencsém tömegközlekedő üldözéshez, a 37-es villamosra pattant fel 3 egyenruhás, majd az adott célnál értsd. sínek mellett futó csövinek látszónál fék, pusztába megáll, rend őrei lepattan és elfog.
Én, elhűlve néz.'

Ugye hogy meg lehet ezt oldani kerem szepen, csak akarat kerdese.

süti beállítások módosítása