Skip to content


       Szűrés lista

Felháborodott adófizetők - itt és ott

A versenyszférában dolgozom, tehát ha nem hozok annyi hasznot a cégemnek, mint amennyibe kerülök, nem alkalmazna. Tiszta sor. Viszont az állam jelenleg csak minden harmadik forintot engedi, hogy megkapjam. Vagyis 300 forintból én csak 100-at kapok kézhez. Másképp megfogalmazva, ha reggel 8-tól délután 4-ig tart a munkaidőm, fél kettőig nem magamért, hanem a vízfejű államaparátusnak dolgozom.

Úgy érzem, jogom van tudni, hogy mire költi az állam ezt a pénzt. Úgy érzem nekem is lehet beleszólásom. Úgy érzem, jogom van felháborodni, ha olyan feneketlen pénznyelőkbe öntik a pénzt, mint a MÁV, sőt ezeknek vezetőit még külön jutalmazzák is csapnivaló vezetési teljesítményükért. Milliókkal. Válság közepén is.

Válság viszont nem csak idehaza van. Az Egyesült Államokban az AIG immár 80%-ban állami tulajdonú, és ugyanaz a pofátlan magatartás volt megfigyelhető, mint idehaza a közpénzekből finanszírozott bónuszkifizetéseknél. Természetesen a tengerentúlon is felháborodtak az adófizetők, hogy államilag finanszírozott intézmények vezetői pocsék teljesítményükért még jutalomban is részesültek.

A nagy különbség viszont a kormányzat intézkedésében mutatkozik meg: míg idehaza Gyurcsány csak arra volt képes, hogy "léci-léci ne vegyétek fel a prémiumot" (és persze hogy felvették), addig az amerikaiak pár nap leforgása alatt előálltak egy friss, ropogós törvénnyel, és a jutalmakra 90%-os új adót vetettek ki.

Pár nap alatt. Lehet gondolkozni.

Címkék: usa gyurcsány prémium bónusz aig

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr431020074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa! 2009.03.24. 11:21:44

Kell ezt egyáltalán kommentálni?

Crouch 2009.03.24. 11:26:15

Ilyesmiről csak álmodni lehet itt. Magyarországon csak Demján "reformok kellenek, csak nekem ne fájjon" Sanyi kapott 25mrd hitelt mert elfogyott a zsebpénze a nagy orosz lottójáték projectben.

kacsa! 2009.03.24. 11:29:14

Hiányolom a Molnár Gyula, a ZP és a Rio Cafe főszereplésével készült "Miénk itt a tér" c. gengszterelőadást a Vastagbőrről: index.hu/belfold/2009/03/23/nem_akarja_a_milliardos_pluszbevetelt_a_xi._kerulet/

Combi a ballibes Ferkófan 2009.03.24. 11:37:30

@kacsa!: Kíváncsi vagyok, hogy melyik szórakozóhelyben van érdekeltsége a "tisztelt" önk.képviselő uraknak.

Homeoffice 2009.03.24. 11:40:26

Azu a rohadt nagy baj ebbenaz országban hogy az államaparátus (és nemcsak azországházban, és azönkormányzatokban) még mindig komcsi kövület...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.24. 11:41:01

Sőt, asszem ezzel párhuzamosan a kongresszus arról is szavazott, hogy az állami "mentőöv" összegéből levonják a jutalmakra kifizetett összeget. Szerintem teljesen korrekt...

De ők nem is Abszurdisztánban élnek :))

fulmerz 2009.03.24. 11:43:39

Erre egy osi inka (vagy zulu?) nepi bolcsesseget tudnek csak mondani: B*ssza meg a k*rva anyjat fleto.

Homeoffice 2009.03.24. 11:47:35

@fulmerz:

Én inkább általánosítanék... minek egy "személyt" kiemelni....

Petrow 2009.03.24. 12:01:42

"Lehet gondolkozni."

Bastie, min is? Hogy turista-, vagy első-osztályon meneküljek innen? :S

fulmerz 2009.03.24. 12:02:08

@Gunther: Jogos. Majd szolok az inkaknak, hogy pontositsanak:D

laptalan_monitor 2009.03.24. 12:03:37

Sajnos pont a versenyszféra szívna a legnagyobbat egy 90%-os jutalom adóval. A legtobb cégnél ahol mérhető a teljesítmény valahogy ott a fizetés egy jelentős részét "bonus"-ban adják. Tipikusan a dögöljön meg a szomszéd tehene is megoldás lenne. Mert nekem nincs jutalmam, a tiedet adóztassuk meg, de durván. Ennek ellenére az állami cégek vezetőinek, illetve a válságot főként előidéző banki vezetők jutalma nagyon is bicskanyitogató.

Tűzvillám (törölt) 2009.03.24. 12:05:28

@Szent Ibrahim: Vagyis első azok között, akik nem fogták még fel, hogy elsőzni hülyeség, ezen a blogon pedig nem is szokás.

Amúgy abban is van egy különbség az amerikaiak és a magyarok között, hogy létezik az a fogalom, hogy felháborodás.
Nálunk nincs közfelháborodás, nincs közharag. Csak egy páran megdumáljuk a blogokon, hogy ehhez vagy ahhoz vastagbőr kell ám, az ország meg tele van a "leszarom" típusú emberekkel, akik nem néznek híradót, nem olvasnak, nem hallgatnak híreket, hogy a hétköznapjaikban ne legyen semmi, amin gondolkozni, vagy felháborodni kell.
Ez az egyik oka, hogy a képviselők felvették nálunk a prémiumokat, meg veszik fel a költségtérítést, és ők maguk se hiszik el, hogy itt semmi nem veri ki a biztosítékot.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 12:06:12

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Molnár Gyulának konkrétan a Rióban biztosan volt (ingyen fogyasztás neki, a titkárának a haverjának, meg ki tudja még kinek...).

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.03.24. 12:10:25

@laptalan_monitor: A pancser vezetők bónuszára vetették ki az adót. Mivel az AIG immár állami cég, versenyszféráról szó sincs. Ha jól emlékszem, volt egy olyan kitétel is, hogy azoknak a cégeknek a bónuszkifizetését érinti, amiknél legalább 5 milliárdos állami beavatkozás történt.

Gerik001 2009.03.24. 12:11:15

@laptalan_monitor: Asszem ott is csak azt az egy céget adoztatták igy. vagy az állami cégeket.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 12:14:30

Azt hiszem egy céget, de azt hiszem példát is statuáltak. Mi lenne ha egyszer arra ébrednénk, hogy a magyar miniszterelnök visszavette a minisztereitől a jubileumi jutalmakat, prémiumokat? Ja hogy ez álom? Lehet nem tértem még magamhoz az éjszakás műszak után :D

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.03.24. 12:17:24

@Bastie: Így van nem minden bonus-ra vetették ki. Csak amik bizonyos mértékű állami támogatásban részesültek. Egyébként is milyen bonuszra jogosult egy vezető ha csődközelbe kormáynozza a cégét!!!

laptalan_monitor 2009.03.24. 12:17:52

@Bastie: Így már azért korrekt az eljárás.
Ennek ellenére szerintem itt abszurdisztánban inkább az általam vázolt verzió lépne életbe. Majd Bokros megmagyarázza, hogy a te teljesítmény jutalmad mennyire felháborító, államellenes és nem járja válság idején majd beszáll egy vadiúj audi a8-ba. Könyörgök! Ne adj nekik ötleteket! :)

Daddy21 · http://ujtarsadalom.blog.hu 2009.03.24. 12:22:16

Legalább annyira (mint a törvény) tetszett nekem, hogy az egyik szenátor azt üzente az AIG vezetőinek: Mondjanak le, vagy legyenek öngyilkosok! :D

Magyar "honatya" merne-e ilyet mondani?

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 12:24:13

@Daddy21: Esetleg Kövér, ha kormányon lenne :D

Gerik001 2009.03.24. 12:27:35

@Noname Cowboy:

valamelyik bkv vezetö azért kapott 10 millio feletti bonuszt mert nem volt akkora a veszteség mint várták. WTF???

Marcellusca 2009.03.24. 12:31:42

Bastie!

A hír első hallatán megfogalmazódott bennem, hogy nálunk ez miért nem működik? Az állami vezetőket csak szépen megkérték, ha lehet, akkor a jutalmuknak csak a felét vegyék fel.
És láss csodát! Mindenki felvette, senki nem mondott le egyetlen forintról sem.

Tudom, tudom, nem lehet a haveroktól megvonni ezt a kis pénzt, mert mégiscsak ....

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.03.24. 12:40:41

@Marcellusca: Talán azért nem működik ez nálunk úgy mint ott, mert odaát igenis büszke az ember arra, hogy adózik, és ezzel fenntartja az országot. Ez megadja az erkölcsi alapot arra, hogy elszámoltassa a rendszert a leadózott pénz felhasználásáról. Nálunk a mutyizós adócsaló nem annyira ezen háborodik fel, hanem akkor, amikor nem kapja meg ingyen azt, ami neki JÁR.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 12:42:05

@Daddy21: Nagyon is esélyes, hál' istennek :)

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 12:45:30

@Alapvető élelmiszer: én a tv-ben láttam róla egy riportot, a Rió egyik volt társtulajdonosa teregette ki a szennyest, Molnár Gyula persze nem tudott semmiről :D
@Bastie: Tegyük hozzá, hogy "300 forintból én csak 100-at kapok kézhez" így azért sok embernek elmegy a kedve az adózástól. Amerikában azért jobbak a feltételek.. Adócsökkentésre lenne szükség, ezt hangoztatja lassan már minden élő közgazdász. Bár ezt már sokkal előbb meg kellett volna lépni...

Marcellusca 2009.03.24. 12:47:06

@Bastie: Hát, igen. Az adózási morál.
Ebben azért az is közrejátszhat, hogy ott talán (nem ismerem) egyszerűbb az adórendszer és nem is akarják megfojtani az állampógárt.

A seregben meg mindig azt mondták:
Járni jár, csak nem jut! :)

epres négercsók 2009.03.24. 12:47:22

@Gunther: "Azu a rohadt nagy baj ebbenaz országban hogy az államaparátus (és nemcsak azországházban, és azönkormányzatokban) még mindig komcsi kövület..."

Én a rendszerváltozáskor egészen pontosan 5, azaz öt éves voltam, és most köztisztviselő vagyok. És messze nem az egyetlen itt. Én is komcsi kövület lennék? :)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.24. 12:50:08

Állítólag Surányi most jött ki az SZDSZ székházból...

reKorrekt 2009.03.24. 12:54:16

Az optimisták még mindig angolul tanulnak.
A pesszimisták már héberül tanulnak.
A realisták meg lőni tanulnak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.24. 12:54:51

Franciaországban is szinte ugyanaz játszódott le, mint az USA-ban. A Societe Generale 2 mrd eurós állami mentőövet kapott decemberben, aztán a vezetők nagy jutalmakat. Sarkozy visszaadatta velük, nyilatkozat közben majd' szétdurrant a feje a méregtől.

Marcellusca 2009.03.24. 12:56:19

@turner:

Erre céloztam én is.
A "rohadt, szemét, náczi" fricceknél pölö az egyéni vállalkozó 7600 ojró/év-ig adómentes. Afölött 15%, ha jól tévedek 14 vagy 16.000 ojróig, onnan 20% az adó. Az eü. biztosításodat meg oldd meg magad! (Ki mennyit fizet, olyan ellátásban részesül.)
Lehet, hogy egyszerűbb és senki nem is akarja kikerülni, megkockáztatni a lebukást???

lor 2009.03.24. 12:56:32

ha mar valsag.
mikor veszunk vissza a szocialis kiadasokbol?

sokan munka nelkul akik dolgoznanak?
masok meg tovabbra is oriasi osszegeket kapnak szocialis ellataskent.

Homeoffice 2009.03.24. 13:02:05

@epres négercsók:

Nem Rád céloztam hanem bizonyos állami v önkormányzati szervek vezetőségére...

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.03.24. 13:05:39

@turner: Tökéletesen igaz. De nem ment fel. És itt jön a képbe a korrupt vezetés felelőssége.

Marcellusca 2009.03.24. 13:10:29

@Lukrécia Bögre:

Vajh, miért kezelem ezt is fenntartással? :)
Miért csak egyedül ment be az ellenőr, és miért csak most .... és .... ?
Szóval azért nem teljesen kerek ez a történet (sem).

jozicsenko 2009.03.24. 13:12:21

@lor: sajnos azért beszélnek főleg a támogatásokról, mert addig se veszünk észre más területeket

a cigányságra pl fordítanak 50-60 MRD-ot, a teljes felzárkoztató programjuk került 120 MRD-ba (10 év alatt?), szóval igen, lehetne ott is csökkenteni, de az igazi business nem ott van:

hanem a megélhetési megmondóknál, a jogvédőknél, jó helyre rakott cimboráknál, pályázatíróknál, IT/FB tagoknál, stb, akik iszonyat árakon dolgoznak

nem tudom, hogy hány állami cég van még, de nagyon-nagyon kiváncsi lennék rájuk: a HM, OM, Rendészeti Min, stb tulajdonában van még egy kazal olyan cég, ami kell nekik valamiért: erdészeti cégek, tájgazdálkodás, stb: megértem, hogy kell a föld, az erdő, azt ne adjuk el, de hogy a vezetéseket miért nem lehet fölszámolni???
vagy pl hogy 2006 őszén bukták az önkormányzatokat az mszp-ék erre megcsinálták a régiókat, amiket telipakoltak a sajátjaikkal: ok, hogy a régió a jővő, de akkor ki vezesse: a legálisan megválasztott Fideszes, vagy az oda rakott Mszp-s? (vagyis a régió 4 megyéjéből legyen egy régió: ez 19+1 megye esetén ugye 5 régió, ergo 14-15 megyei apparát mehetne a levesbe) félreértés ne essék, nem tanárokat, útjavítókat, szoc. munkásokat akarok kirugatni, mert kell az az öregekotthona, hajléktalan szálló, útjavító cég, stb, de hogy qrvára nem kell feléjük 3 szintnyi vezetőség, az is fix...

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.24. 13:20:44

Adócsökkentést, és ezzel együtt nagyon szigorú adó törvényeket, adócsalásért letöltendőt kellene osztani.
Szerbiában téged is megbüntetnek, ha kijössz a boltból és nem tudod megmutatni a számlát.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.24. 13:21:26

@Marcellusca: vajon Németországban hány rokkant-nyugdíjas van? És hány "faszából élő" bodzaszedő? Azokat is el "kell" tartani valamiből.

Ha már pénzügyezünk. Én marhabaromállat múlt héten kiszámoltam, hogy mennyi a "rezsi". Ebbe csak a fix költségeket vettem bele (ruha, kaja, szórakozás nem. utóbbi amúgy wehehehe), úgy mint hitel, illeték-részlet, víz-villany-fűtés-tv-telefon-internet-közös_költség-etc-etc.

Ja, egy 46 nm-es másfél szobás zuglói kacsalábonforgó panel.

A lényeg: a vége 135.000.

Asszem no comment. És a nagy része ugye nem függ tőlem! Max a vízzel, meg a villannyal lehet spórolni. Bár így is örülhetek, a havi fizetésemből megmarad 17.000.-Ft.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 13:22:40

@Marcellusca: nem csak Németország, elég ha csak a Szlovákokra tekintünk. ("El lehet menni Szlovákiába!" -> hát mennek is Feri). Sajnos a Maszop a büdös életben nem gondolkozott hosszú távon (gyorsan sokat kaszálni, vajon miért?).
@Bastie: sajnos valahol ez magyar sajátosság. Csak kapcsolatok alapján lehet érvényesülni az országban. Például jogból tanítják, hogy hiába van az embernek jogi diplomája, elmehet buszsofőrnek, ha nincsenek kapcsolatai :-/
@jozicsenko: Tegyük hozzá az a 120 mrd ablakon kidobott pénz, mert a cigányságot nem hogy nem sikerült felzárkóztatni, de egyre távolabb kerülnek ettől...

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.03.24. 13:26:11

A magyar emberrel mindent meg lehet csinálni. És ezt sajnos T. (ami itt Tiszteltet jelent, még véletlenül sem Tetvest, vagy ilyesmit...) politikusaink is tudják. Egyébként ezek a rohadt nagy adók basznak be igazán a versenyképességnek is: ha a magyar cégnek a kb. 300€ nettó fizetésű munkás 900-1000€ kiadást jelent, a románnak pedig mondjuk 400€-t, akkor a román úgy tud olcsóbban dolgozni, hogy még a nyeresége is több. Több nyereség =>modernizálás => még olcsóbb munka => még több nyereség...
A bürokratikus kövületek pedig... asszem, erről nem kell mondanom semmit, úgyis tudjátok.
Ha egy számítógép olyan állapotba kerül, mint ez az ország, akkor többnyire leformázzák a merevlemezt és újratelepítik. Nálunk is ez kéne: minden egyes törvényt racionálisan újraírni. Alkotmányt, PTK-t, BTK-t, mindent. Mert a jelenlegit foltozgatni már nincs sok értelme...

tótumfaktum 2009.03.24. 13:30:31

Nálunk azért veszik fel a jutalmat, mert jól dolgpztak és megérdemlik, hát nem látjátok? Pedig egyértelmű. Igazi vastagbőrök, az összes. Sztem ők ezt jogosnak érzik.
:-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 13:37:16

@Gerusz:

Úgy tűnik, hogy lesz új Btk., és attól mentsen meg minket a Jóisten...:-/ Egyébként az Alkotmány 1949-es és 2009-es változatai kb. a Magyarország fővárosa Budapest pontban egyeznek csak meg. (Talán még abban sem.:)) Ettől függetlenül lehetne új alkotmány, ha alkotmányozó lenne a "hangulat".

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 13:39:34

@Mj: Ha csak abból indulok ki, hogy mit köszönhetünk ennek a "kormánynak" (max 3 év előzetes, óvadék stb) én komolyan félek ...

Marcellusca 2009.03.24. 13:46:25

@Seduxen: Igen. És ezért van azoknak igaza, akik azt mondják, hogy az adócsökkentés magában nem oldja meg a problémát. Mellette meg kell reformálni (lefaragni) a szoc. juttatások rendszerét is. Kevesebb eltartott, több marad a fontosabb dolgokra.

@turner:
Pont erre gondoltam. Az a 120 mrd kidobott pénz. Nem is akarnak integrálódni, de ami szomorúbb, hogy nem is jut el oda a pénz, ahova szánják. Valahogy "útközben" mindig akad egy-két kisebbségi "barát", aki lefaraghatja.

@Mj:
Húúú, vazz, télleg. Az ő pénzéből ültetik a facsemetéket. :)

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 13:49:13

@Marcellusca: Nem, hogy lefaragták, majdnem az egész eltűnt :D:D

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.24. 13:51:18

@Marcellusca: de a szent tehenekhez böszman még akkor sem hajlandó hozzányúlni, amikor ég a ház. a palladin basszameg... inkább elviteti mással a balhét, hogy majd belovagoljon fehér lovon, amikor elült a por. remélem a fehér ló le fog baszni a hátáról te varánusz-böszme állat, ugyanúgy, ahogy példaképedet sztálin e.t.-t is lebaszta anno a '45-ös győzelmi ünnepség előtt.

És ellentétben vele, remélem te kitöröd a rohadt nyakadat. politikailag legalább is...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 13:51:20

@turner:

Drazsétól félhetsz is. Sokkal okosabb, mint ahogy a médiában lejön.:-/ (Az egyik nővérem főnöke.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 13:52:48

@Seduxen:

Ez érdekes, Ferenc Jóskát is majdnem ledobta a lipicai mén a koronázási menetén.:P

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.24. 13:53:32

@Mj: herezacsi-emelgetést mindenkinek :))) Papírgalacsinért meg öt év kötél :)

Gondolom ezek lehetnek az ifjú bárándy e.t. által vázolt új btk legfontosabb szegmensei. hiába, tudja ő, hogy kinek az érdekeit kell, hogy szolgálja...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 13:54:04

@Marcellusca:

Nem csak a 120 milliárd kidobott pénz. Az egész államháztartásból folynak - mit folynak, ömlenek! - ki a pénzek, és erre azt képesek kitalálni, hogy öntsünk ki még többet. Szuper...

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 13:55:56

@Mj: nem kell bemutatni :) Igaz, úgy néz ki, mint egy napközis, de látszik mögötte a "tartalom" :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 13:56:03

@Seduxen:

Én szívesen benevezek egy zacsi emelgetésbe, ugyanis nekem nem nőtt olyan.:P Amúgy 15-én, a Nemzeti Múzeumnál majdnem elkövettem a terrorizmus előkészületét: ösztönösen összegyűrtem az uzsim ezüspapírját. Aztán szólt a nővérem, hogy azonnal lapítsam ki.:) (Az a baj, hogy ez nem vicces.:-/)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.24. 13:56:54

@Mj: na igen. szóval sztálin e.t.-t az előkészületek alatt baxta le a ló (nem eléggé), és - mint azt a fiacskája Vasszilij el is mondta az érintettnek - ezért kellett Zsukovnak belovagolnia a győzelmi menet elején. Asszem Rokosszovszkijjal együtt. Akiknek nem fűlt ehhez a foga, nehogy a Nép Bölcs Vezére esetleg puszta hiúságból a Gulágra kűggggye őket....

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 13:57:04

@turner:

Ezért is ráz már ki a hideg, ha csak arra gondolok, hogy akár ő is miniszterelnök lehetne...:-/ (Úgysem lesz.:P)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.24. 13:58:04

@Mj: hát durva... örülj, hogy nem lőttek le! Különben nálunk otthon rendszeres NAPI használatban van a terror másik szörnyűséges eszköze: a cumisüveg :)))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 13:58:43

@Seduxen:

Pedig Zsukovot a Gulágról hozatta vissza.;-) És nem csoda, hogy a Bölcs Generalisszimusz kicsit bénus volt lovaglásnál, mert a fél karját nem tudta normálisan mozgatni, két-két lábujja meg össze volt nőve.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 14:00:27

@Seduxen:

Te jó ég, és még nem jöttek érted a fekete autóval?:) Ráadásul ha megtudják, hogy cukor, benzin, vagy körömlakklemosó is van a birtokotokban, akkor mindennek vége...:)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.24. 14:07:15

@Mj: pedig mi ezek ELEGYÉT tartjuk a cumisüvegben, mint MINDEN állampóóógár. Azzal itatjuk már most is a gyereket, hogy igazi náczifaschiszta váljék belőle, akit úgy retteg(tet)nek Böszmanék...

És nem hiszem el bazdmeg, a sok agyhalott idióta még mindig a minel BÁTORSÁGÁN élvez sikítva. Széjjjjelbasz az ideg. Ennyire nem lehetnek sötétek...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 14:16:23

@Seduxen:

Én mostanában nem merem olvasni a kaccsolatot, mert legalább "kérem, kaccsolja ki" lenne belőle...:)

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 14:17:50

Nem tudom a cumisüveg miért olyan veszélyes?? :D Fahrenheit 911-ben is terrorveszélyesnek találták :D Látszik van FBI Magyarországon ..

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.03.24. 14:35:09

Még egy kis adalék a témához:

"Európában lőttek a mesés vezetői bónuszoknak

Egymás után jelentik be az európai pénzintézetek, sőt sok más ágazatba tartozó vállalat is, hogy felfüggesztik a vezetői bónuszprogramokat, illetve esetenként visszafizettetik a már felvett jutalmakat. Az önkéntes felajánlás mögött általában a kormányok nyomása van, amelyek közvetítik a közvélemény elégedetlenségét azzal kapcsolatban, hogy például sok pénzintézetnél még most is megkapják a béren felüli mesés juttatásokat a vezetők, miközben a gazdasági válság kiváltó okai a felelőtlenül hitelező bankok voltak."
index.hu/gazdasag/vilag/2009/03/24/europaban_lottek_a_vezetoi_bonuszoknak/

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.03.24. 14:42:29

@Bastie: így meg ez jobb helyeken, de elég Ukrajnába kinézni, ahol a miniszterek is lemondta a fizetésük feléről. Nálunk miért olyan elképzelhetetlen? Elég szomorú ez...

Marcellusca 2009.03.24. 14:43:19

@Seduxen:

"És ellentétben vele, remélem te kitöröd a rohadt nyakadat." Ez, gondolom nem nekem szól, csak már nagyon messzire gurult a gyógyszered. :D

Vagy már tényleg széjjjjel b@szott az ideg? :D

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.03.24. 14:49:40

"Pár nap alatt. Lehet gondolkozni."

Érted.....

Mikori volt ez a hír? Lehet gondolkozni.

Véraláfutás 2009.03.24. 14:56:19

@Mj:

Nem biztos, hogy megköszönnénk azt az alkotmányozást, ha ezek nyúlnának hozzá...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.03.24. 14:57:43

@Marcellusca: hülye :)

miért szólt volna Neked? Különben is honnan tudhatnám, hogy Te lovagolsz -e?

elfelejtette 2009.03.24. 15:01:35

"addig az amerikaiak pár nap leforgása alatt előálltak egy friss, ropogós törvénnyel, és a jutalmakra 90%-os új adót vetettek ki."

Ezt hívják cselekvőképességnek. Maga a cselekvés a bizonyíték rá. Kell hozzá egy felelős kormány, és parlamenti többség.

Marcellusca 2009.03.24. 15:02:04

@Seduxen: Nem én. Rajtam. (és nem vagyok ló, max nagy állatnak néznek) :D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.24. 15:04:44

@Seduxen:

Hú, ez nagyon magas labda volt, Sedux... :))

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.03.24. 15:49:23

Az AIG ügyről bővebben itt:
www.hirszerzo.hu/cikk.aig-botrany_brutalis_megadoztatas.101859.html

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/: Szabad utálni, amit írok. Ha nem akarod feleslegesen felizgatni magad, ne olvass el olyan cikket, aminél a nevemet látod. Ennyi az egész. Jó napot.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.03.24. 16:02:49

@Bastie: Rajtad felizgatni magam? :D Üldözési mániád van. Mondjuk megértelek. A múltkori szerzői jogos vitád után -ahol volt nagy csúnya pofáraesés- nekem is az lenne, és rettegnék a nagy csúnya nick-ektől akik bánthatnak :D

Rwindx 2009.03.24. 16:22:56

Nos feri ezt úgy oldaná meg mint a banki ideiglenes külön adót is.

1. Bevezetné először az államilag támogatott cégeknél a 90%-os bónuszadót.
2. Egy év múlva azt mondaná, hogy minden cégre érvényes, függetlenül kapott-e állami támogatást.
3. Újabb egy év már nem csak a bónuszokra lenne érvényes, hanem minden jövedelemre.
4. És végül újabb egy év után nagy örömmel kijelentené hogy megszüntetik az adónemet, úgy, hogy beépítik az az egészet az SZJA-ba.

Horizont 2009.03.24. 17:03:11

Obama belekrákogott a mikrofonba miután megtudta, hogy az állami mentőöv után a bank jutalmakat osztogatott.Na erre fel vissza is fizették, sőt annyival le is csökkentették az adott összeget! Itt bele is hányhatna nyílt színen a mikrofonba Gy. F. akkor se adnák vissza. Lásd: Szűcs Erika és a többi! Itt minden rá fér a pofájukra....

picur3ka 2009.03.24. 20:03:53

@Daddy21:

Magyar "honatya" merne-e ilyet mondani?


Nem. Mindet megfelemliti a mafia - vagy benne van- amit kineveltek, dedelgettek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.24. 20:08:14

@Rwindx:

Te egy csöppet rosszindulatú vagy, nem? :)

szabogyula 2009.03.24. 20:17:21

Idézet a Magyar Köztársaság Alkotmányából :
..A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánitásra, továbbá arra, hogy a közérdekü adatokat megismerje és terjessze ..

Rwindx 2009.03.24. 21:33:02

@laspalmas: Ez kissé kiszínezve ugyan, de a különadó története is egyben.

Kitalálták hogy bankok "luxusprofitja" ideiglenesen megadózandó: +4%.

Aztán később kivetették ezt az összes cégre, valamivel szélesebb adóalapon mint a társasági adó.

Aztán kivetették a magánszemélyekre is.

Nemrég nagy boldogan bejelentették hogy megszűnik, méghozzá úgy hogy az eddigi 16% társasági adó(TA) 18%-ra nő, de az egészet a különadó alapjára emelik. Így a korábbi 16+4 ami kb 21% TA egyenérték volt, lett kb 22.5% TA egyenértékű adó.

Az ideiglenes adót a magánszemélyeknél is megszüntetik, jött az ötlet, így a korábbi 36+4% adó helyett lett 38% adó. És mellé eltörölnék az adómentes juttatások adómentességét amire kb 62% adót vetnének ki.

Én vagyok a rosszindulatú???? Vagy a kommunisták amikor "ideiglenes" adót vezetnek be és "szüntetnek" meg "az elmúlt 20 év legfantasztikusabb adóreformjának" és "könnyítésnek" nevezve?

Hát húskampót az összes fejébe, esetleg reformként jégcsákányt.

Rwindx 2009.03.24. 21:37:35

kicsit más. Idézet a XXI. század legdemokratább demokratájától:

"A demokratikus értékek védelme, a demokratikus kultúra gyakorlása szempontjából az, amit a Fidesz képvisel, nem egyszerűen elfogadhatatlan, hanem Magyarország számára közveszélyes. Amikor a jobboldal nagyobbik része ellenségként, mi több, selejtként tekint a baloldalra, akkor egy ilyen politikával szemben küzdeni kell, tisztességes, alkotmányos módon, de semmiképpen nem átengedni neki a hatalmat!"

Az utolsó félmondat kiemelendő, megjegyzendő, bekeretezendő. Ez a "demokrata" ismérve, vagy legalábbis elqró féregé.

Rwindx 2009.03.24. 21:39:38

Bocsi, kicsit belelovaltam magam és felcsesztem az agyam.

szabogyula 2009.03.24. 21:48:39

@Rwindx: Szerintem semmi probléma .
Az alkotmány szerint " jogod van a szabad véleménynyilvánitásra".
Ha meg tényekkel is alá tudod támasztani , akkor pláne.
Ennyi.

Rwindx 2009.03.24. 22:01:27

@ostoba 8o:
A különadónak bárki utánanézhet, nem most szedtem össze, nincs link, azt csak fizetem.

Az idézet: inforadio.hu/hir/belfold/hir-265923

A húskampót csak szeretném tényekkel...

szabogyula 2009.03.24. 22:36:29

@Rwindx: Én már magát a Vastagbör-blogot is a Demokrácia Nagy Vivmányának tartom.
Hitted volna 10-15 évvel ezelőtt ?

szmoker (Homo Trollicus) 2009.03.24. 23:52:20

@ostoba 8o: Már nincs pénz a fekete autókra sem, ilyen piszlicsáré ügyekben.
Ha nem lopták volna el, lehet hogy jönne :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.03.25. 07:29:33

@Rwindx:

Jól van na, ott volt a smiley a mondatom végén. :)
A különadó egy tipikus MSZP-s "reform".

Rwindx 2009.03.25. 15:39:16

@laspalmas: Nem rád lettem mérges :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.25. 16:00:26

@Seduxen:

Én szoktam, lovasoktatást is vállalok.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.03.25. 16:03:42

@ostoba 8o:

Azért ezek sem rosszak:

"2. § (1) A Magyar Köztársaság független, demokratikus jogállam.
(3) Senkinek a tevékenysége sem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetőleg kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és egyben köteles fellépni."

süti beállítások módosítása