Skip to content


       Szűrés lista

Bajnai figyelmébe - szemtelenül lopnak az elvtársak

Bajnai ... hát nem irigyelem. Azt mondta, hogy ő "válságkezelő szakember" és nem kíván a politikával foglalkozni. De akkor a monszter MSZP-frakciót, meg az MSZP vezetőit hogy fogja maga mögé állítani? Bánatos kiskutya tekintettel?

A Honvédelmi Minisztérium le szeretné cserélni a bérszámfejtő pénzügyi számítógépes rendszerét. Hogy mi a baj a jelenlegi rendszerrel? Semmi baj sincs.
De a kormány, az MSZP, Szekeres és az összes mutyizós haver napjai meg vannak számlálva, már csak maximum 365 napig lehet lopni. Nagyon kemény utolsó év lesz, jönnek a  milliós-milliárdos alibiprojektek tömegei.

Nos, a HM közbeszerzés nélkül (!), 3 milliárd forintért (!) kívánja az új bérszámfejtő pénzügyi számítógépes rendszert telepíteni.

Ha a kormanyszovivo.hu pofátlanság volt a maga 250 millió forintos árával, akkor ez a 3 milliárd 10x pofátlanság. Mindezt a kirobbant gépkarabély-felújítási botrány után...

Egyszerű az ügy, lopnak, amit csak tudnak, lopnak, amit csak lehet.

Bajnaiak (számomra) EZ lesz a vízválasztó. Ha komolyan gondolja, amit mondott, azonnal kibaszni Szekerest, kibaszni azt, aki ezt kitalálta és villámgyorsan rendet csinálni.

"Veszélybe került az Arany János szakiskolai program és a Nemzeti tehetségprogram, leállnak a szakképzési fejlesztések, és még az idei érettségi vizsgák biztonságos lebonyolítása is kérdésessé vált"  - ugyanis Szűcs Erika szociális miniszter négymilliárd forintot zárolt a közoktatásra fordítható összegekből. A szociális tárca a válságra hivatkozva döntött az elvonásról.

3 milliárdért bérszámfejtő pénzügyi számítógépes rendszer, de 4 milliárdot elveszünk az oktatástól? 

A Honvédelmi Minisztériumban számfejtik a 24 000 katona, a minisztériumi és egyéb HM intézmények dolgozóinak a bérét. Legyen ez a szám 25 000 - 30 000 ember között.

Több nagy cégnél fejtenek bért ugyanennyi vagy több emberre. Számolgatva, új szerverekkel, a Nexon bérszámfejtő programmal, telepítéssel és oktatással együtt sem érné el az ár a 500 millió forintot.

Az egyik supportos haverom dobott is egy hátast a hír hallatán, szerinte:
-munkaügyes+bérszámfejtő 50-250 fő, oktatásuk: 5-10 nap/fő * 30-50 ezer (max. 100 millió)
-hardver (db szerverek, elosztott eléréshez szerverek, stb.): 20-80 millió (elvégre itt kell az adatbiztonság, szemben a kormanyszovivo.hu vagy mivel)
-szoftver (oprendszer, maga a program): 100-300 millió
-folyamatos szoftvertámogatás biztosítása: 5-20 millió / hó (mondjuk legyen 10 millió)

Lehet találgatni, hogy a különbözet, az a cirka 2,5 milliárd forint kinek, hova menne ...

Vagy Bajnai szemet huny a napról-napra szemtelenebb lopások felett, a parlamenti támogatásért cserébe?

Címkék: politika pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr601057267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martonx 2009.04.10. 10:36:53

Az autópálya, és a metróépítést sem állították le, pedig minden hitelből megy.

Akkor meg mit várunk ezektől?

Szerintem az elvtársak már 2006-ban sem akarták megnyerni a választást, azóta is ezzel a problémával szenvednek, hogy ők nem tudnak előre gondolkozni, kormányozni. Ráadásul most bűnbak sincs, mert 7 éve ők vannak hatalmon.

A 2010-es választásoknál már gondolom oda fognak figyelni, hogy a 2006-os malőr meg ne ismétlődjön. Egy dolguk van. Nem hagyni hogy a Fityisz 2/3-al nyerjen. Aztán 2014-ben olyan simán visszajönnek, hogy rossz lesz nézni.

reKorrekt 2009.04.10. 10:41:54

zViktornak most kéne a pöcsükre lépnie és hanyattlökni mindet. Konkrétan szakértővel megvizsgáltatni hogy mi is kerül 3 milliárdba. Ha mutyi van, mint sejthető is, lecsukni mindnekit, a szállító céget és jogutódjait pedig örökre kizárni az állami tenderekből. Kurva egyszerű (lenne) ez.

reKorrekt 2009.04.10. 10:44:07

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]: persze ugyanezt a kalasnyikov-felújítás kapcsán is meg kellene csinálni.

Potyoló 2009.04.10. 10:44:20

Erről jut eszembe: hogy áll az elvtársak másik zseniális ötlete, a digitális tábla projekt? Az is úgy kell sokszor az összedőlés határán álló iskolákba, mint egy falat kenyér. Főleg így, válság idején.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 10:44:44

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:

Az a baj, hogy ugyanez van itt, mint a Terézvárosban ... 200 millióért adta el az önkormányzat a 2 milliárdos palotát?
Istenem, de rosszul gazdálkodik.

3 milliárd vesznek rendszert , 500 millió helyett?
Istenem, de rosszul gazdálkodnak.

Még vesztegetés sem történt ... (zseniális amúgy)

DArchAngel 2009.04.10. 10:49:02

Tipikus közbeszerzés. Olyan természetes ezeknek a férgeknek, mint hogy szuszognak. Vagy mint a hazudás.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 10:52:52

index.hu/belfold/2009/04/10/veres_janos_kormanytag_marad_/

Baszdki, marad Veres meg Drazsé a kormányban ..még jó hogy az SZDSZnek ez volt a feltétele, hogy NE maradjanak ..

megáll az ész és az értelem ...

fasza kis szakértői kormány alakulgat, kedden majd jól kivesézzük :))

luucy 2009.04.10. 10:54:14

Az a szar, hogy törvényileg valóban nem lehet elkalapáni őket ezért, bár nagyon bízom benne, hogy mégis.
A Zorbánék meg hiába beszélnek, meg tém
pik a szájukat, konkrét büntető feljelentést vagy vizsgálatot csak akkor indíhatnak ha ott lesznek kormányon. Addig ugyanis mindent lesöpör a kormány a bizottságokban is.

Digitális tábla projekt. Eddig 24 milliárdos közbezserzés volt rá kiírva, most így a váslgá hatására megnövelték 28 milliárdra a keretet. Hopp, itt is újabb 4 milliárd fölöslegesen.

Van ebben az országban pénz, csak rosszhelyre megy el...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 10:54:39

A szerencsétlen Szűcs Erikát teszik ki meg a Szilvásyt?

Minek?

Ebbe a "szakértői" csapatba simán beleférnének ...

öööö...izé 2009.04.10. 10:55:22

konkrétan le van írva, hogy kormányzati szoftvereknél nehéz megbecsülni a beruházás összegét, persze ez táptalaj a mutyiknak is, ugyanakkor nem javaslom a KGIR-t összehasonlítani egyéb bérszámfejtő szoftverekkel, mivel teljesen más követelményei vannak, valamint a honvédség TB-kifizetőhely is, mely által a családi pótlék , GYES, GYED, TGYÁS sem a kincstárban/oepnél történt regisztráció során van számfejtve, hanem a KGIRben, ezáltal különbözik a kereskedelmi szoftverektől.

Szerintem egyelőre egyikünknek sincs pontos információja arról, milyen paramétereknek kell megfelelni, szóval az összehasonlítás baromság.

Az egyedüli probléma az eseménnyel szvsz az, hogy miért pont most kell lecserélni a KGIR-t, miért nem várhat egy kicsit...

Mellesleg az MNO cikk ferdít és önellentmond: a "lényegében akadály nélkül" működő szoftverre nem véletlenül kell évente több százmilliót költeni...

ha meg konkrétum van a kezében, akkor menjen a bíróságra aztán vonják felelősségre, akik lopnak...

reKorrekt 2009.04.10. 10:55:38

@zero: pont a két legjobban utált őskomcsi olajszőkítő. Fasza. Kíváncsi vagyok holnap mennyi lesz a forint...

martonx 2009.04.10. 10:56:15

@Potyoló: 24 milliárdról felemelték 28 milliárdra a digitális táblákra szánt keretet.

Mert ez olyan kurva fontos. Testvérem középiskolában tanít. Januárban beszereztek két digitális táblát, ezzel viszont a 2009-es papír pénzüket elfogyasztották.
Azóta minden tanár otthon nyomtat, saját pénzén a városba fénymásol.

derelyegrádi szellem 2009.04.10. 10:56:16

zero

Van jó hír is, csak meg kell látni:

"Eltűnnek a vörös szuperóriás csillagok

Még nem tudják az okát, de valószínűleg szupernóvaként végzik"

luucy 2009.04.10. 10:56:20

@DArchAngel: Ez még csak nem is köszbeszerzés... anélküli dobnak ki 3 milliárdot az ablakon.


***

Előre várom az SZDSZ reakcóját. Ők eddig mindig minden feltételt felállítottak, a szocik nem támogatták, aztán az SZDSZ mind tovább ment.
Ha ebbe is belemennek, az már szégyen :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 10:57:33

@öööö...izé:

Gondolom, KGIR ide vagy oda, nem kerül 3 000 millióba :)

martonx 2009.04.10. 10:59:41

@zero: Az SZDSZ 1994 óta az MSZP bábpártja (vagy fordítva?).
A lényeg, hogy ugyanaz a kettő. Csak nagyobb szavazói réteget tud elérni, két látszatra különböző párt.

Ahogy elnézem ugyanez készül most az LMP-vel. A Centrum párta emlékszik még valaki 2002-ben?
4%-ot vett el a Fidesztől. Mindenki új jobb közép formációnak hitte. Aztán hirtelen visszaléptek a komcsik javára.

öööö...izé 2009.04.10. 11:01:20

@zero: gondolom én is...de fogalmam nincs...

martonx 2009.04.10. 11:03:27

@öööö...izé:

Na ne már. Minden nagyobb gyár TB kifizetőhely. Mégis megoldják néhány fős bérszámfejtő részleggel. És a kereskedelmi bérszámfejtő programokkal meg tudják oldani.

Miben más egy 3000 Főt foglalkoztató Hankook (TB-kifizető hely is) bérszámfejtése a 30000 Főt foglalkoztató honvédségnél. A Hankooknál mégis állítom max. 10 ember elvégzi ezt a munkát, egy szimpla kereskedelmi forgalomban kapható szoftverrel.

luucy 2009.04.10. 11:05:25

Index cikk tele van vicces dolgokkal:

"A Népszabadság szerint ugyanakkor Kiss még nem adott választ, hiszen Bajnai megszüntetheti eddigi posztját, a kancelláriaminiszterit, ehelyett a kormányból biztosan távozó Szűcs Erikától vehetné át a munkaügyi minisztériumot. Ehhez azonban a lap értesülései szerint nincs kedve."

Nincs kedve? :D

Vagy:

"Miniszter maradhat a Népszabadság értesülései szerint a Gyurcsány-kormány egy másik prominense, Draskovics Tibor igazságügyi miniszter is - bár korábban szabaddemokrata körökben Veres és Szilvásy mellett Draskovics távozását is Bajnai támogatásának feltételéül szabták. A Magyar Nemzet szerint Draskovics azért maradhat, mert nem találtak a helyére megfelelő személyt."

Nem találtak helyére megfelelő személyt? :D
Eléggé leépülhetett a baloldal, vagy csak a normálisabb baloldali értelmiségiek már nem akarnak velük mutatkozni? :D

"A Nemzet szerint ugyanezért maradhat Molnár Csaba energetikai miniszter is." :-)))

***

Komolyan vicc ez a dolog. Bajnai adott, de az SZDSZ sokadszorra fogja szemenköpni magát. A "szakértői" kormány népszerűsítésére legyártott többezer plakátra elköltött pénz meg tök fölösleges volt, mert még csak új miniszterek sem nagyon lesznek. Kivéve ezt az Oszkó gyereket, ha elvállalja.
Bár ezt pénzügyminiszternek... a Delloite volt a Hajdú BÉt-es cuccnál a könyvelő. Tehát nem béna a csávó, és mint tudjuk, egy jó könyvelő aranyat ér, csak nehogy ugyanúgy kiszipojozzáka pénzt pénzügyminisztériumonból, mint a HAjdú Bét-ből :-)))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.10. 11:09:46

Faterom szakmabeli. A Kormányszóvivőre összeültek, mindenből a legdrágábbat vették alapul és figyelembe véve azt, amikre hivatkoztak, azt mondták, ha 80 milláért csinálhatták volna meg a kormányszóvivőt már halálra keresték volna magukat.

Nincs miről beszélni.

naCp 2009.04.10. 11:14:05

szeretem ezt a "mutyi" szót..
ha én nyúlok le 22, 5 milliárdot az lopás, ha a politikusok, akkor az mutyi...
komolyan nem értem

luucy 2009.04.10. 11:14:32

@martonx: Egyetértek. Minden ilyen újjonan felbukkanó világmegváltó párt kamu.

A harmadik utas duma is az. Van két véglet, nem kell velük egyetérteni, lehet eltérni tőlük ideológiában, de végeredményt tekintetében akkor is csak ez a két alternatíva van.

Nomrális pártot nem lehet úgy megalapítani, hogy semmi más nem áll mögötte.
Ez az LMP, bár programját tekintve nem olyan rossz, ugyanakkor az egész megejelenése, ahogy kampányol, ahogy propagál egyértelmű mire megy ki a játék. És ezt most nem azért mondom, mert nem áll be a sorba.
Valóban szükség lenne egy normális baloldali pártra, de akkor az legyen az eddigiektől abszolút független.
A Centrum meg kupa mihállyal az élen valóban csak arra volt jó, hogy lehúzzon 4%-ot a Fidesztől, és ezáltal a szocikat tartsa hatalomban.

Mondom, nincs alternatíva. Az ilyen noname pártokra, akiről senki semmit nem tud, nem érdemes szavazni (jó a többire se nagyon, de ha az elmúlt 7 évet el akarjuk tüntetni, akkor muszáj lesz), mert csak fölösleges szavazatvesztés. Parlamentbe úgyse jutnak be.
Kivéve a Jobbikot, de ők meg eg külön tészta, nekik megvan a szavazó bázisa, és még csak marketinre sem kellett költeniük, mert a ballib média folyamatosan nyomatta őket... :-)))

De amúgy a Jobbik is. Most már jusson be a parlamentbe mindenképpen, mert ha csak elveszi a szavazatokat a Fidesztől, akkor megint ott leszünk ahol a partszakad.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.04.10. 11:17:04

@martonx: Igen, kelleni fog az a 2/3-os többség. Ezért Fideszre fogok szavazni, bár nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez lesz a tökéletes választás. Ha nem lesz meg nekik a 2/3 akkor 2010-2014 is csak a maszatolásról fog szólni, mivel a kommerek már csak azért sem fognak soha semmit megszavazni. Ha meg a Jobbikkal kellene koalíciózniuk, akkor mást sem hallanánk négy évig, mint nácizást.

luucy 2009.04.10. 11:17:49

@natnaCp: nem, ha 22,5 milliárdot nyúlsz le, akkor már az a te esetedben is mutyi. Nem csak a politikusok mutyiznak, sőt.
Mindig elfeledkezünk arról, hogy ehhez is kell egy cég, aki hozza a bérszámfejlesztő szoftvert.

Túl egyszerű 386 emberre rávarni mindet. Az üzleti éltben is ez megy, kár lenne szépíteni. Hogy működjön a korrpució, ahoz kellenek a mutli cégek, az ilyen Wallisok és társaik....

öööö...izé 2009.04.10. 11:18:43

@martonx: ízelítőül néhány különbség, ami miatt nem lehet összehasonlítani:

1. A fizetések nem munkaszerződés alapján vannak megállapítva, hogy ennyi, aztán kalap-kabát, egyszer kell beállítani (erre biztos elég 10 ember),
hanem minden hónapban változik az aktuális eseti pótlékok, költségtérítések miatt, és nem csak a pénzügy kezeli, hanem a személyügy is, mivel pénzügyi és személyügyi parancsok külön léteznek.

2. Nem egy gyárról beszélünk, hanem kb 50 külön telephelyen működő szervezeti egységről, külön parancsokkal, külön személyzettel.

3. A szervezeti felépítés miatt az egyes alegységek nem tekinthetnek bele a másik munkájába, amihez semmi köze. (még mielőtt valaki kombinálna. a KGIR a hatályos jogszabályokban szereplő rutinoknak van alárendelve, nem igazán lehet visszaélni ezzel az elszigeteltséggel)

4. nem egyszerűen arról van szó, hogy egy kereskedelmi szoftvert ki kell pofozni, hanem újat kell írni: ergo: a szoftver írója nem fogja tudni ezt eladni másnak (más szervezeteknek se a más szabályzók miatt), így az ára sokkal magasabb lesz egy kereskedelmi szoftvernél...

naCp 2009.04.10. 11:20:03

@luucy: érdekes módon én még nem hallottam, azt, hogy XY kisvállalkozó mutyizik. Valahogy mindig csak a politikával kapcsolatban jön elő.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.10. 11:20:39

A legtöbb állami intézménynek központi bérszámfejtése van az Államkincstárnál, ha jól tudom. Miért nem integrálják oda a HM-ot is?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.04.10. 11:21:21

@zero: "Bajnaiak (számomra) EZ lesz a vízválasztó"

még hiszel a mesében?
kirúgni szekerest? akit majdnem megválasztottak elnöknek?
Szekeres annyira ostoba vén komcsi, h még beszélni sem tud értelmesen.
ő vajon kettős állampolgár-e? ha netalántán elegge lesz a józan többségnek a lopásokból, és úgy dönt hogy elkapja az egész belterjes kommunista klánt Draskovicsustól, Szekeresestől- ahogy most a moldávok csinálják (tán a görögök is) - akkor szekeres nem fog- élni a kettős állampolgárságával, és elmenekül izraelbe. aztán ők soha ki nem adják, mint schlomo morelt a lengyeleknek.

öööö...izé 2009.04.10. 11:22:28

@Őrnagy Őrnagy: azt csak a Jóisten tudja, de lehet, hogy pont a speciális státusza miatt...nem vagyok pénzügyes..

luucy 2009.04.10. 11:22:38

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Senki nem állítja, hogy aFidesz hibátlan, szerintem sem az, számtalan dologba bele leht kötni náluk is, meg is zoktam tenni, de itt most ahogy te is leírtad, ennél összetetteb dologról van szó. Vagy marad, ami eddig volt, vagy esélyt adunk annak, hogy jöjjön valami más.

Ami nem feltétlenül jó, viszont más, és az eddiginél csak jobb lehet.

luucy 2009.04.10. 11:25:10

@natnaCp: Nem a kisvállalkozóról beszélek.
Viszont aki 22,5 milliárd forint megfordul a kezei között az már nem kisvállalkozó :-)))

A nagy cégek meg igenis mutyiznak, ők kattannak rá az állami megrendelésekre stb...

Amúgy meg a kisvállalkozók is, ha állami céggel kapcsolatba kerülnek, ráaádsul konkrét példa van arra,hogy az alkalmazott játsza ki a rendszert és nyúl le pénzt az államtól :D

naCp 2009.04.10. 11:26:43

@luucy:
"Amúgy meg a kisvállalkozók is, ha állami céggel kapcsolatba kerülnek"
erről beszélek én is, hogy, ha valaki kapcsolatba kerül a politikával akkor az már nem lop, hanem mutyizik... :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.04.10. 11:29:44

ja és tudom ti a fidesben hisztek, abban h majd ők elszámolnak. (egyébként nem tudjuk most nem e hazudik nekünk ebben a fides újságja),

de megkérdezem mégegyszer: ti hisztek a mesében?

volt már nekünk olajügyük, amiben a legfontosabb nem a pénlopás, hanem hogy öt, azaz 5 rendőrt megöltek Békésben, és a fides ezzel sem számolt el. csak azért mert ott (a fides táborban) lengetik a zászlót nemzeti liberálisként avagy populistaként (nemtom) még nem kéne feltétlen hinni nekik. az olajügy a legeklatánsabb példája. nem volt elszámolás. most se lesz. pedig az olajügyben Kőrösinek közjegyzővel hitelesített bizonyítékai voltak.
szépen lesöpörték a színről, és jöttek a havas henrikkék, jusztlacikák Lakatos Pál helyett

Tündér_Lala 2009.04.10. 11:32:20

@öööö...izé: A program fejlesztésére, karbantartásra költött pénzek egy olyan törvényi környezetben, ahol szinte havonta változnak a fennálló szabályok érthető és az uj programnál is ugyanúgy elköltik.

luucy 2009.04.10. 11:32:23

A lényeg, hogy az állam önmagában nem tud korrupt lenni, csak akkor, ha a vele kapcsolatba kerül civil szervezetek, meg magán cégek is azok lesznek.

Ha egy politikus felajánl xy részesedést abban a esetben, ha xy cég drágábban csinál meg valamit, aminek a költsége mondjuk fele annyi, és a különbözetet felezik, ahhoz kell a magán cég is.

Ha az nemet mond, akkor nem működne a rendszer.
Ha a civil szervezet nem megy bele abba, hogy xy oldalra ellökött pénz cserében támogassák őt, akkor nem működne a rendszer.

Amúgy visszatérve a kisvállalkozásra. Ugyanúgy mutyiznak ők is, csak a saját súlycsoportuknak megfelelően. Lehet álszenteskedni, de nagyon kevés az olyan vállakozás legkisebbtől legnagyobbig, amely teljes egészében tisztességes, mindent leszámláz, mindent korrektül csinál meg. Van, én is tudok ilyenről, közvetlenül is, de a nagytöbbség mindig ügyeskedik, ergó "mutyizik"

Ne legyünk már álszentek :-))) Lehet, hogy nem milliárdos tételeben, csak tízezresnagyságrendben, de akkor is :D

luucy 2009.04.10. 11:35:28

@tesz-vesz: Senki nem hisz nekik feltétlenül, ők sem hibátlanok, mint már írtam. De egy tény. Ennek a mostani bagázsnak mennie kell, és nincs más alternatíva. Vagy a Fidesz, vagy marad a MSZP-SZDSZ.
Azért a Fidesz bármennyire is szidják, az tény, hogy csak 4 évig kormányzott, és bár voltak neki is hibájuk kétségtelenül jobban csinálták, mint a mostani barmok :D

@natnaCp: Igen, úgy abban a formában már igaz :-)))

naCp 2009.04.10. 11:37:39

@luucy: nem azzal van nekem a gondom hogy lopnak (na jó azzal is) de ha már lopnak, akkor ezt miért nem lehet lopásnak hívni??? miért kell kitalálni, hogy az nem lopás, csak "mutyizás"??? az a gond, hogy nem a nevén nevezik a dolgot. és a "mutyizás" miért csak akkor jön elő, ha benne vannak a felső körök is??? az alatt simán lopásnak hívják, esetleg vesztegetésnek, vagy hűtlen kezelésnek.

luucy 2009.04.10. 11:38:36

Jah és bízom benne, hogy az évek alatt tanultak a hibáikból, és nem követik el sem azt, amit Antalék a rendszerváltás után, sem azt amit akkor amikor ők odakerültek 98-ban.

Igenis kell az elszámoltatás, és meg is lesz rá az erkölcsi alapuk. Egyrészről ezt várja a nép, másodsorban pedig a 2002-es, 1.3 milkiárdot felemszétő Keller féle boszorkányüldözést muszáj viszonozni.
Akkor családokat tettek tönkre-alaptalanul, nyugodtan vissza lehet adni!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 11:40:23

@öööö...izé:

Ez hülyeség .. a hasonló nagy MÁV, MOL vagy a Tesco is több száz telephellyel rendelkezik, és ott is vannak pótlékok, 3 műszak és minden egyéb, és hidd el, simán meg van oldva a bérszámfejtés.

Mind a 3 cégnél dolgozik haver ....

luucy 2009.04.10. 11:41:22

@natnaCp: Értelek. Amúgy a mutyizást nem ezekre az ügyekre használják elsősorban, hanem pl a Bajnai féle kormányfő megválasztási hercehurca háttéralkuajira. Ergó, bár msot már sokféleképpen használjuk, de a mutyi nem a lopást, hanem a háttéralkut jelenti eredetileg. És arra is használta pl a Fityisz párt :)

Mindenesetre szerintem vicces szó ez a mutyi :)

naCp 2009.04.10. 11:42:47

@luucy: akkor egyetértünk :) nevezzék nevén a dolgot, és kész :)

martonx 2009.04.10. 11:42:59

@öööö...izé:

1. A fizetések nem munkaszerződés alapján vannak megállapítva, hogy ennyi, aztán kalap-kabát, egyszer kell beállítani (erre biztos elég 10 ember),
hanem minden hónapban változik az aktuális eseti pótlékok, költségtérítések miatt, és nem csak a pénzügy kezeli, hanem a személyügy is, mivel pénzügyi és személyügyi parancsok külön léteznek.

Ne hidd, hogy egy három műszakban lévő gyárban, ahol van délutáni, és éjszakás pótlék ott egy gombnyomás a bérszámfejtés.

2. Nem egy gyárról beszélünk, hanem kb 50 külön telephelyen működő szervezeti egységről, külön parancsokkal, külön személyzettel.

Épp a Hankookot hoztam fel példának, de mi van mondjuk a Pick csoporttal? Lehet nekik is van 50 telephelyük az ország különböző részében.

3. A szervezeti felépítés miatt az egyes alegységek nem tekinthetnek bele a másik munkájába, amihez semmi köze. (még mielőtt valaki kombinálna. a KGIR a hatályos jogszabályokban szereplő rutinoknak van alárendelve, nem igazán lehet visszaélni ezzel az elszigeteltséggel)

Nem is kell egymás munkájába beletekinteni. Ezért vannak a jelenléti ívek :-) A bérszámfejtés megnézi, hogy XY mennyit, milyen műszakban dolgozott adott hónapban. Ez alapján kalkulálja a bért. Ennyi.

4. nem egyszerűen arról van szó, hogy egy kereskedelmi szoftvert ki kell pofozni, hanem újat kell írni: ergo: a szoftver írója nem fogja tudni ezt eladni másnak (más szervezeteknek se a más szabályzók miatt), így az ára sokkal magasabb lesz egy kereskedelmi szoftvernél...

Ügyviteli szoftver programozó vagyok. Ha van egy kereskedelmi forgalomban jól működő programod, akkor mese habbal, hogy újat kell írni. Akkor kell új programot írnod, ha életedben először találkozol azzal, hogy bérszámfejtés. Ha eddig mondjuk bicikli szervized volt, de most megnyertél egy 3 milliárdos állami megbízást (ugye emlékszünk az ehhez hasonló esetekre). Na ekkor tényleg új programot kell írnod, sőt még találnod is kell bérszámfejtésben járatos dolgozókat, meg programozókat.

luucy 2009.04.10. 11:44:33

Amúgy tudom, hogy ez már nagyon OFF, de könyörgöm ha már mindenáron mutyi, nem találtak volna jobbat ennél a BájGÚNÁR Bajnainál? :-((

Ez tényleg erkölcsileg nulla, tele van kétes üzletekkel, hogy lehet egy ilyen ember Magyarország miniszterelnöke?

ErEr 2009.04.10. 11:48:32

Ha ezeket a stikliket szépen összeadogatjuk egy év során kiderülne, hogy nem is kell megszorítás... mondjuk kevesebb lenne a 15-30 millás autó a belvárosban is :-)

Az EREDETI 2009.04.10. 11:54:22

Mert a bajnai aztán olyan nagyon tisztességes, hogy rájuk fog szólni

öööö...izé 2009.04.10. 11:55:44

@martonx: elfogadom a véleményed, főleg a szoftverekhez biztos jobban értesz:-), ennek ellenére úgy gondolom, hogy egy ilyen rendszer összehasonlítása más kereskedelemben használt szoftverrel, és annak árával erősen sántít. Ad bizonyos támpontot, de azért nem támaszkodnék rá.

Más: jövőre lesz (talán) ügyviteli szoftver a MH-nél, most folyik a fejlesztése...eddig semmilyen nem volt... papíron megy minden

@zero: nem azt mondtam, hogy nincs más több telephelyes cég, hanem arról van szó, hogy nem egyszerűen egy jelenléti ív, aztán annyi, hanem jelenléti ív+személyügyi parancs+napi parancs+pénzügyi parancs az input, és mindez 2 szálon kell, hogy fusson (személyügy+pénzügy)

komplexebb, mint gondolnátok

Valszeg a tesco-nál elektronikusan mennek az adatok a pénzügyre, nálunk minden papíron...

Virág et. 2009.04.10. 12:07:08

zero, azért azt várjuk már meg, hogy ezt a szerencsétlen Bajnait megválassza a Parlament, mert jelenleg ő még csak jelölt. A miniszterelnök perpill GyF, ő tudja leváltani a miniszterét, Bajnai max haragosan nézhet és megígérheti, hogy az ő kormányában majd nem kap helyett.

De addig a 3,5 milliárd már rég kirepül.

martonx 2009.04.10. 12:10:27

@öööö...izé:

Te katona vagy? A logikám penge :-) Talán pont ez a sok papír, meg 2 szálon futó baromság miatt kellene alapvetően megreformálni az egész katonaságot.

Nem hiszem el, hogy attól, hogy katonaság, bármivel is bonyolultabban KELLENE működnie a dolgoknak mint egy multinál.

Jó tudom ez itt Abszurdisztán, ahol több tábornok van, mint százados. De akkor is, ha már válság, meg reformok, miért nem nyúlnak hozzá a kevésbé fájó pontokhoz.

reality 2009.04.10. 12:41:55

Majd pont a Bajnai fog rendet vágni a szoci hálózatban, aki még az internacionálét is elénekelte, csak hogy ki ne lógjon a társaságból. Pedig simán csak félre kellett volna állnia és hallgatnia. No, ilyen karakán ember ő.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.10. 12:55:32

@zero:

milyen lehet a szakértő titkosszolga?
és a szakértő honvédelmi miniszter?

egyébként szerintem a bérszámfejtő programra még az 500 misi is meredek. 200 gurigából ki tud az jönni.

(de az is lehet, hogy van benne neurális hálózat a folyamatosan változó magyar adójog követésére)

Petrow 2009.04.10. 13:03:25

Zero, gondolom, ez volt az április havi, látens-naív oldaladat megmutató poszt :) Vagy ez valami fantasy forgatókönyv lesz: Gordon, az igazságos...

A következő 3 hónapra ötletek:

- MÁJUS: felülvizsgálják a nagyberuházásokat, és hűtlen kezelésért elítélik a tetteseket, emellé vagyonelkobzással sújtják őket

- JÚNIUS: a szadesz belátja, hogy egy szarházi törpepárt, meghasonul magával, és indítványozza az OGY feloszlatását, de előtte még a fityisszel és a madeffel közösen megszavazza a kampányidőszak és a kiírás időtartamának 5 napra való rövidítését.

- JÚLIUS: az elsöprő sikerességgel megtartott népszavazás a költségtérítés számlához kötéséről azzal jár, hogy a válság időtartamára az összes képviselő a lehetséges juttatását a minimálbér 2,5-szeresében rögzíti, és lemond mindenféle költségtérítésről.

Ha még írsz hozzá pár fejezetet, kiadják az Erdő kapitánya Extra-DVD-n, mint Zero meséi :)

reKorrekt 2009.04.10. 13:06:59

@denever: bio-gélcsomagokra gondolsz? :)

Tündér_Lala 2009.04.10. 13:28:11

A rádió bemondta:"Utolsó kormány ülésen korrupció ellenes határozatot fogadtak el."
Sírjak vagy röhögjek?

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.10. 13:40:35

@Tündér_Lala: "Utolsó kormány ülésen korrupció ellenes határozatot fogadtak el."

Vagyis mostantól csak ők lophatnak.

Lásd:
www.stormpages.com/holhome/hoax/szdsz.htm

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.10. 14:12:00

@zero: "A Magyar Nemzet szocialista forrásokból úgy tudja, hogy Kiss Péter, Szekeres Imre és Gráf József biztosan miniszterek maradnak."

Ezek mi a fasznak a szakértői a lopáson és hazudozáson kívül?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 14:18:14

@Petrow:

Én mindig bízok ...bízok és bízok :))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 14:19:15

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Kérlek szépen:

Bajnai: A kancelláriaminiszternek a társadalompolitikában felhalmozott tapasztalataira szükség van.

reality 2009.04.10. 14:42:21

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Tulajdonképpen ki megy el egyáltalán a kormányból? Csak Szűcs Erika (Draskovics is marad, Gráf is, Verest áthelyezik stb.)
Az erőskezű Bajnai, a Reménység, aki mindent megváltoztat és rendet rak. Muhaha

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.10. 15:13:40

@zero: Hja, remélem Szilvásy lesz a rendészeti miniszter, Drazsé meg a titkosszolgálatokra ügyelő. Az odabaszósan fasza lenne.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.10. 15:30:46

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Ja, most már nem kellene szarozni, lopakodó diktatúra meg ilyenek ....

Nyíltan, keményen!

Fidesz betiltása, Fidesz vezetől elszámoltatása és letartóztatása, szélsőséges blogok, portálok (Index, mno.hu) blokkolása, Magyar Nemzet, Heti Válasz, Hír TV, Echo TV megszüntetése, minden délben Internacionálé a Himnusz helyett, munkahelyen kötelező énekelni.

tudi 2009.04.10. 17:03:19

Ez már tényleg az abszolút pofátlanság arrol beszélnek, hogy mindenkinek fályni fog, meg ilyenek, de úgy látszik még olyen helyzetben is vannak az egyenlők között egyeblőbbek.
Szerintem bajnai ez ellen nem tesz semmit így is ezt az érdek "szövetséget" csak egy előrehozott választáson lehetséges fidesz győzelem tart össze semmi más.
Nagybátyámot idézve :
Kikéne őket vinni a Duna partra és megkérdezni hol az ország pénze aztán sortűz, elvégre a Duna elég sok szemetet elhordott már.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.04.10. 17:28:04

@luucy: igen mennük kell, az mdf-fel együtt, de nem fognak menni, mert a fidesz nem fogaj eltüntetni őket. túlságosan nagyok ők is, h ne kebelezze be őket a soross, lantos küldöncök

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.04.10. 17:29:52

@luucy: A lényeg, hogy az állam önmagában nem tud korrupt lenni"

ez elég fura mondat, de te tudod. kapásból meg tudom cáfolni.

phaidros 2009.04.10. 20:33:23

Az a gond, hogy a hadsereg az egyik legnagyobb és legjobb pénzlopóhely minden kormány számára.

lajhar 2009.04.10. 20:52:54

A "bérszámfejtő"-nek titulált program nem teljesen olyan, ahogy egy számlázó-programozó gondolja, vagy akár egy újságíró. A KGIR-en megy a teljes HR rendszer, a hadköteles nyilvántartás, ami egy kicsit több mint a 24e fő és a békeidőszakon kívül minősített időszakra is felkészített rendszer, amikor kicsit más a rendszer. Ettől függetlenül a KÖZbeSZERZÉS mindig emeli az árat. Viszont hogy a haver a garagéba írna egy ilyen programot, az megmosolyogtató...
hivatalos válasz meg itten olvasható:
www.hm.gov.hu/hirek/kozlemenyek/sajtokozlemeny_kgir

öööö...izé 2009.04.10. 20:57:20

@martonx: tudod, ami kocka, azt görgetjük, aztán mikor lekerekedik, felkapjuk és visszük....

Nagyon sok ponton egyszerűsödhetne a rendszer, ami sajna lassan megy végbe.

Az viszont tény, hogy az elmúlt 5 évben rengeteget változott és sok ponton megszüntették a párhuzamosságokat is.

Ha lassan is, de alakul...

A beszerzésekbe és vezetői szintű döntések hátterébe senki nem lát bele, szóval lehet kombinálni, de minek...

Az államapparátus mindenhol lop, ahol lehet.
Pl: USA: kötelező a himlő elleni védőoltás az amerikai katonáknak, valamint készleteznek egy valag anthrax ellenit is. Na kié a cég, amelyik gyártja a vakcinákat?
Donald Rumsfeld. Ennyi....

öööö...izé 2009.04.10. 21:03:59

@lajhar:

ja, sokan elfelejtik, hogy a sorkatonaságot nem törölték el, csak felfüggesztették a végrehajtását...

naavii 2009.04.10. 21:53:50

Nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a háttérben a MaSZoP frakció is aláíratott egy paktumot Bajnaival: mit nem kell észrevenni, mit kell hagyni, ilyenek. Cserébe megy a támogatás. Így megy ez: egymás heréjét markolásszák az elvtársak.

Marcellusca 2009.04.10. 22:27:58

@öööö...izé:

Ha tudnád, hogy ezzel mennyien nincsenek tisztában! :)
Egyébként tényleg nem egyszerű a MH bérszámfejtése. De ezt civileknek nehéz megmagyarázni. Nem látnak bele egy cseppet sem. /Főleg a 13-dik havi és katonaság fóbiás zero! :D/
Ugyanígy nehéz lenne megmagyarázni a hozzá nem értőknek, hogy mitől kerül egy autó nyári gumija min. 15-20.000 Ft-ba. :)

luucy 2009.04.10. 23:13:44

@Marcellusca: "Ugyanígy nehéz lenne megmagyarázni a hozzá nem értőknek, hogy mitől kerül egy autó nyári gumija min. 15-20.000 Ft-ba. :)"

Na erről tudnék mesélni állami cégek tekintetében... Ahol megjelenik az, hogy hová lészen a pénz,hogyan kerül valami többe az állmnak,mint mondjuk ugyanaz egy szimpla embernek...

luucy 2009.04.10. 23:14:34

Ráadásul a különbözet nem is a kereskedőnél marad, hanem annál, aki az üzletet lebonyolította....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.11. 15:29:17

@Marcellusca:

Hűdebonyolultkurvanehéz lehet a katonák bérszámfejtése, eddig hogy tudták megcsinálni?!

Nobel-díjat a HM munakügyeseinek!!!

Roxvox 2009.04.11. 16:20:29

Mit rugóztok ezen a szaron, úgy is ellopnak mindent ha akarnak. Amíg a Fityisz nem nyer 2/3-dal addig nem lesz itt változás. De milyen változás lesz az?

Roxvox 2009.04.11. 16:28:19

Majd pont a Gordonkaművész fogja kérdőrevonni a nagy Szekerest - röhej, kisfiú ő ahhoz.

Roxvox 2009.04.11. 16:36:08

Verbális lázadók figyelem, oroszizálódik a helyzet.
Bajnai = Medvegyev
Gyúrcsány = Putyin

jozicsenko 2009.04.11. 18:11:16

hmm, vajon müködik még a korrupédia honlapja?

mert ha ez az oldal lesz a vádirat, az lesz a másik forrás...

remélem...

picur3ka 2009.04.11. 22:47:13

@Petrow:

Na ja, es a majusi pontban Gordon birosag ele viszi magat, s innentol ugye megin nincs me...

picur3ka 2009.04.11. 22:55:59

@Roxvox:

Milyen szep is lenne, ha csak ennyi volna!

ODIV 2009.08.11. 16:18:42

Szakmabeliként, egy 10000 fős cégnél a mai piacon elérhető legmodernebb bérszámfejtő megoldások 50 millió forint körül elérhetőek.
Nem beszélve arról, hogy egy közszférás bérszámfejtés azért nem veszi fel bonyolultságban a versenyt egy piacival.
Az éves törvénykövetés és karbantartás piaci áron a teljes szoftverköltség+értéknövelő fejlesztés 30%-a.
Kb 20-30 év alatt kellene 3milliárdba kerülnie egy ilyen szoftvernek.

süti beállítások módosítása