Mi lehet ez? Talán egy hullámvasút? Forgalomlassító rendőrségi eszköz?
Nem srácok, ez a durván 3 hete felújított villamossín az Erzsébet királyné útján.
Kicsit rázósnak tűnik, görbül függőlegesen és vízszintesen is. 130 millió magyar forintért azért többet, jobbat várna az ember.
A BKV szeptemberben írt ki pályázatot 3 villamosvonal úgynevezett nagypaneles szakaszának felújítására a 12-14-es, a 30-as és a 69-es villamos vonalán. A pályázaton két meghívott cég indult: a Vasútépítő Kft és a VÉP Kft., az utóbbi lett a nyertes mindhárom szakaszon.
Érdekesség, hogy a vesztes Vasútépítő Kft-nek már régóta külön szabadalmaztatott eljárása van a nagypaneles vágányrendszer szabályozására. Vagyis ők ÉRTENEK hozzá. De a VÉP olcsóbb ajánlatot adott, és a szükséges 2000 méter vágányépítésről szóló referenciát be tudta mutatni (a referencia éppen valamivel többről, 2200 méterről szól, és nem nagypaneles felújításról).
Tehát a VÉP nyert, és beigazolódott a mondás, miszerint olcsó húsnak híg a leve...
Igaz, kevesebbért csinálták meg, de szarabb lett, mint a felújítás előtt volt. Gratulálunk!
Ráadásul a BKV hiába nem vette át ezt a zötyögős szakaszt, míg a kivitelező ki nem javítja a hibákat, sok jóra, gyors javításra nem lehet számítani, mert a a javításhoz vágányzár kell, a vágányzárhoz villamospótló buszok, de az Ezsébet királyné útja-Szilágyi Erzsébet fasor útvonalon a napokban kezdődik az útfelújítás, és a várható dugó miatt a pótló buszokat inkább nem üzemeltetnék.
Vagyis a villamosok még jó ideig döcögni fognak.
Budapest, én így szeretlek?!
(képek: Index)