Skip to content


       Szűrés lista

Döcögés 130 millióért

Mi lehet ez? Talán egy hullámvasút? Forgalomlassító rendőrségi eszköz?

Nem srácok, ez a durván 3 hete felújított villamossín az Erzsébet királyné útján.

Kicsit rázósnak tűnik, görbül függőlegesen és vízszintesen is. 130 millió magyar forintért azért többet, jobbat várna az ember.

A BKV szeptemberben írt ki pályázatot 3 villamosvonal úgynevezett nagypaneles szakaszának felújítására a 12-14-es, a 30-as és a 69-es villamos vonalán. A pályázaton két meghívott cég indult: a Vasútépítő Kft és a VÉP Kft., az utóbbi lett a nyertes mindhárom szakaszon.

Érdekesség, hogy a vesztes Vasútépítő Kft-nek már régóta külön szabadalmaztatott eljárása van a nagypaneles vágányrendszer szabályozására. Vagyis ők ÉRTENEK hozzá. De a VÉP olcsóbb ajánlatot adott, és a szükséges 2000 méter vágányépítésről szóló referenciát be tudta mutatni (a referencia éppen valamivel többről, 2200 méterről szól, és nem nagypaneles felújításról).

Tehát a VÉP nyert, és beigazolódott a mondás, miszerint olcsó húsnak híg a leve...

Igaz, kevesebbért csinálták meg, de szarabb lett, mint a felújítás előtt volt. Gratulálunk!

Ráadásul a BKV hiába nem vette át ezt a zötyögős szakaszt, míg a kivitelező ki nem javítja a hibákat, sok jóra, gyors javításra nem lehet számítani, mert a a javításhoz vágányzár kell, a vágányzárhoz villamospótló buszok, de az Ezsébet királyné útja-Szilágyi Erzsébet fasor útvonalon a napokban kezdődik az útfelújítás, és a várható dugó miatt a pótló buszokat inkább nem üzemeltetnék.

Vagyis a villamosok még jó ideig döcögni fognak.

Budapest, én így szeretlek?!

(képek: Index)

Címkék: bkv abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr41065915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszkep 2009.04.15. 09:38:53

"Világvárost építünk"
Demszky Gábor

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.15. 09:39:50

Én Erzsébet királynén lakok, egyáltalán nem döcög a villamos.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.15. 09:56:34

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Gondolom azért nem, mert csigatempóban jár, nem rendes sebességgel.

Win Elen 2009.04.15. 09:59:09

Nincs senki aki egy tendert normalisan meg tud fogalmazni? Ha nem megy a mutyi akkor, pedig a legolcsobb ajanlat a befuto?

- Olcso legyen, es lehetoleg gyorsan
- ... minoseg?
- Az mindegy, nem mi hasznaljuk.

Tesco gazdasagos sin...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.15. 10:00:31

@Win Elen: Most zavarban vagyok, mert igazából az ilyen beruházások erősen túlszámlázottak szoktak lenni. Tehát az olcsó húsnak, inkább olcsóbb húsnak kellene itt lennie.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.15. 10:02:08

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Akkor tulajdonképpen minden oké, csak egy kis vizuális gond van a sínekkel?

Win Elen 2009.04.15. 10:03:53

En ritkan kozlekedem amugy villamossal, de Szentendrei HEV-vel annal tobbszor. Ot kb. 7 eve folyamatosan toldoznak-foltoznak valamit. En nem ertek ehhez, gondolom kell karbantartasi munkakat vegezni... de minden evben 4-szer?

(off)

Hangozzek barmilyen hulyen is, mert a BKV-t ugye diva szidni, es van is miert, de mindentol fuggetlenul osszessegeben inkabb pozitiv a velemenyem, mint negativ. Persze lehetne futurisztikus super busz mindenhol, meg magnestalpakon siklo vasut, meg 15 nyelven beszelo ellenor. Csak jobb realisan megkozeliteni ezt is. (a szinvonalra azert lehet torekedni, es ennek vannak is boven jelei)

(on)

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.15. 10:09:52

@laspalmas: Ez lényegében a Miskolci úti megálló után lévő szakasz. A villamos amúgy sem tud gyorsan járni az Erzsébet királyné útján mert úgy van megoldva a dolog hogy a megállók kivételével az autósok sávjának a fele a villamossíneken megy. Így a vilivezetőnek óvatosabban kell mennie ha nem akar valakibe beleszállni hátulról. Úgyhogy tökmind1, ha kiegyenesítik a síneket, a villamos akkor se fog gyorsabban menni, még ha mehetne is. Úgy kb 30-40el szokott haladni.

Win Elen 2009.04.15. 10:09:53

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
olcsobb is. szarabb is. De egy amortizalodo termeknel a szempont az hogy idoegyseg alatt ez milyen ertekcsokenest okoz. Es itt hiaba olcsobb, ha ket ev alat, elkopik, es meg a villamosban is karokat okoz. (hosszutavon gondolkozni meg nem elvaras, (es nincs is ra jelentos igeny, tegyukhozza))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.15. 10:18:46

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Tehát jó így? Mert akkor szóljunk laspalmasnak, hogy vegye le a postot, mert király a felújítás, fasza a sín.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.15. 10:22:23

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Az a lényeg, hogy tökmind1 milyen. Az egész utat át kéne alakítani, hogy a villamos mellett elférjen egy autó. A villamossín felújítás a szarnak egy pofon kategória.

dat 2009.04.15. 10:31:12

"Dolgozhatunk olcsón, jól, gyorsan. Ön ebből kettőt választhat"

Denimm 2009.04.15. 10:33:52

a hirtelen jött nagy meleg megolvasztotta a síneket, azért görbült így meg. Ez havária volt nem emberi mulasztás.

loop80 2009.04.15. 10:38:37

Azért vannak ügyek, amelyek jól haladnak...

"Lesz King's City a Velencei-tónál

A helyi lakosok és a környezetvédő szervezetek tiltakozása ellenére a kormány rendeletben nyilvánította - a hatósági ügyintézés szempontjából - kiemelt beruházássá Joáv Blum izraeli származású magyar üzletember tervét, a Sukoró község külterületén megvalósuló King's City nevű komplex turisztikai projektet. A rendelet a Magyar Közlönyben jelent meg. A Sukoró határába tervezett beruházás helyszíne Natura 2000 védelem alatt áll, a terület egy ökológiai hálózat része, ezért tiltakoznak az ingatlanfejlesztés ellen."

Éljen, éljen!

A zsidóknak szabad, nekünk fájni fog...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.15. 10:41:59

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Ja, hát ha az egész szar, akkor tökmindegy, igaz?

Szerintem meg sok kicsi sokra megy. Attól, hogy nincs jól kialakítva az út, a síneket igenis normálisan kéne felújítani.

Maestro 2009.04.15. 10:46:39

hát... én is azon a vonalon lakom csak a mézeskalács tér után, én nem vettem észre különbséget. Eddig is szar volt, és most is az.

ugyanaz a metódus, kicsiben és nagyban is...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.15. 10:47:18

@Denimm: A faszt. Görbén rakták le. Ott lakom. Köze nincs hozzá a melegnek :)

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.15. 10:48:34

@laspalmas: Itt azon van a hangsúly hogy felesleges ekkora hisztit csapni a sínekből. A 4-es metró, az már annál inkább odabasz :)

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.15. 10:50:41

@loop80: azon csodálkoztam volna, ha nem így lenne.
Sok píz van a bibsiknél, nélkülük a szadi és a maszop már rég lehúzhatta volna magát a slozin.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.15. 10:52:22

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Combi. Nem ismerek rád!

Pont, hogy itt mindenből kibaszott hisztit kéne csinálni! 130 milla!!!!

eszkep 2009.04.15. 10:59:07

@Win Elen: egy kritériumot még hozzárakhatunk:

- a kivitelező cég magyar tulajdonban legyen!

Geza 2009.04.15. 11:04:08

Ajándék lónak híg a leve, és amúgy is: "igenis van olyan, hogy teszkó gazdaságos óvszer, csak először ki kell enni belőle a kempingsajtot".

Gyerekek, nyíltan ki kéne már tenni a lompost az asztalra, miszerint loptatok, loptok és amíg kezetek van, lopni is fogtok, és nem pedig bohóckodni itt sinekkel meg útfelújításokkal. Ha már így is, úgy is lopjátok a közpénzt, legalább ne pazaroljatok is mellé. Tudjátok, ami így elment az entrópiába, azt akár meg is felezhettük volna, így nektek több lopnivalótok lett volna, nekünk meg legalább annyi megmaradhatott volna.
Azaz hogy a fenét, elloptátok volna ti azt is. Betyárbecsület meg mértékletes parazitizmus, ilyenről nem is hallottatok soha, miért is, kitől is hallottatok volna...
Hogy az anyátok picsája lett volna inkább szecskavágó!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.15. 11:04:17

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Nem csapunk nagy hisztit, de engedd meg, hogy megemlítsük az esetet, hisz mégis csak KÖZPÉNZRŐL van szó, magyarán tőlünk szedik be az így kidobott/elherdált lóvét. Itt 130 milla, amott 50, máshol 200, és hipp-hopp összejönnek a milliárdok. A 4-es metró persze a "csúcsberuházás".

Pont ezért vannak ilyenek, mert az emberek csak megvonják a vállukat.

Tőlem egyébként adózzál nyugodtan, jókedvűen, és mosolyogj, hogy minden fasza, jó helyre megy a pénzed, de tőlem ne várd ezt el. :)

monstress 2009.04.15. 11:09:50

@loop80:
Ezt csinálják a ráckevei-soroksári dunaágon is (=kisduna, Csepeli szakasz). Szintén Natura 2000. Szintén izraeliek. Szintén átsorolták a területet csak éppen annyira, hogy sikerülhessen...

derelyegrádi szellem 2009.04.15. 11:15:42

@Denimm:
@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

arról nem is beszélve, hogy az acél olyan 1700 celsius körül "olvad". Tudom, hogy globális felmelegedés van, de talán még sincs tavasszal 1700 fok. Majd nyáron. :-)

derelyegrádi szellem 2009.04.15. 11:18:10

Mindenesetre a sinek jól néznek ki, majdnem elszédültem, ahogy megnéztem a képeket.

Azt hiszem erre mondják falun, olyan ez, mint az ökörhúgyozás.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.15. 11:23:08

@laspalmas: Engedd meg hogy megemlítsem, hogy a kivitelezőnek a saját költségén kell kijavítania a síneket.

charlie 2009.04.15. 11:53:01

bammeg, aki valamihez nem ért, arról ne nyilatkozzon. meleg avn, tágulnak a sinek, és annak valahová tágulnia kell. ez teljesen normális. ilyen még a nagyvasútnál is van melegbe, aztán annak kicsit másabba a felépítménye.

Geza 2009.04.15. 12:03:30

@charlie:
Ezért szokás alacsony sebességű részeknél (pl. villamosváltó) tágulási hézagot hagyni, ill. adott hossznál nagyobb egyenes szakasz után kanyart/lírát beiktatni, hogy legyen hová tágulnia, de a fényképeken látható 'VágtázóÖkör(tm)' vonalvezetés semmiképp se rendeltetésszerű.

Egész precízen arról van szó, hogy valami kontár mekkmester brigád drága pénzből olcsó módon odabaszta ahogy-esik-úgy-puffan alapon, mondván úgysem lesznek felelősségre vonva - mint ahogy nem is lesznek.

Tágulás ide vagy oda, a fenti munka el vagyon baszva, az ilyen melóért az ipari tanulót tarkón szokás vágni, amiért hülyének nézi az oktatót, a csókoselvtársak meg kitüntetést kapnak érte. Ennyi. Fölösleges szépítgetni a dolgot, kár fújni a tejszínhabot a szarkupacra, attól az nem lesz gesztenyepüré, ugyanúgy szar marad.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.15. 12:34:09

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Hát az még Abszurdisztánhoz képest is durva lenne, ha nem így történne.

Petrow 2009.04.15. 12:58:58

@laspalmas: Az mondjuk érdekelne, hogy a villamospótlókat is ők finanszírozzák? Üzemben tartás, munkabér, stb.?

Rwindx 2009.04.15. 14:24:55

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Ha jól rémlik, akkor azért mennek a villamosok sávjában az autók mert az út szélén végig autók parkolnak. Az már nem rémlik hogy azért mert parkolónak kijelölt rész, vagy azért mert ott van hely.

Denimm 2009.04.15. 15:15:56

Mondjuk az ,hogy 20 fokon ilyen görbe legyen a sín szerintem elb*szás lehet.
Az 1700 fokos olvasdáshoz még annyit,hogy nem arról szól a cikk, hogy valakit pofán spriccelt az olvadt acél :-) egyébként 1400-1493 fok az olvadáspontja az acélnak karbontartalom függvényében.
35 C körül már a síncsavarok is megolvadnak. (szerintem erről volt is post itt :-) )

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.15. 15:20:18

@Rwindx: Lehet parkolni, nincs kirakva sehol parkolni tilos tábla. Ha lenne kitéve, akkor a fővárosnak aranybánya lenne az utca büntetés szempontból :)

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.15. 15:21:30

@Petrow: Ez mekkora hülyeség már? Mér kéne finanszírozni villamospótlót? Ha nem jár a villamos az kompenzálja. Kérdés persze mennyit fogyaszt a 60 éves ikarus :)

derelyegrádi szellem 2009.04.15. 15:23:00

@Denimm:

hőtágulás és az emiatti deformáció valamint az olvadás közötti különbség megvan? :-)

Mondjuk az megnyugtató, hogy tavasszal csak max 1493 fok van. :-)

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.15. 15:40:51

Mondjuk az érdekelne, hogy hogyan fektették le a síneket. Gondolom egy szál, új sín egyenes. Amikor azt letették, és látták hogy itt is, ott is van sok centi hézag, akkor mi történt?
Végigmentek rajta egy villamossal, az helyregörbítette a sínt, aztán lecsavarozták?

Vagy az alapozás ennyire szar?

Bár akkor már azt is megjegyezhetném, hogy nemrég mentem az M0 új szakaszán üres teherautóval. Személyautóval és megrakott teherrel nem lehet észrevenni, de üresen pattog mint a kecskeszar a deszkán - hát mit ne mondjak, Kistarcsa és az M5 között olyan volt mint valami hintaágy, úgy hullámzott az autó hátulja.
Szeptemberben adták át, állítólag 30-40 évig jó lesz a beton burkolat. De hogyan, ha már most is szar?

reKorrekt 2009.04.15. 15:52:52

@Denimm: a síncsavarok nem megolvadtak, hanem nemes egyszerűséggel szublimáltak.
Nanehogymár a hőtágullás gondot jelentsen már! Másoknál ez hogyhogy nem probléma?

monstress 2009.04.15. 15:54:04

@szmoker:
Úgy értették: 30-40 évig szívhatjuk ezt a betonburkolatot :-D (Meg kell tanulni olvasni a sorok között :-P)

derelyegrádi szellem 2009.04.15. 15:58:21

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:

"a síncsavarok nem megolvadtak, hanem nemes egyszerűséggel szublimáltak."

Így szokott történni. Aztán csak orsósék zsákjában válnak ismét szilárd halmazállapotúvá. :-)

tótumfaktum 2009.04.15. 15:59:42

Rákóczi út megvan? Most ujították fel, lol, próbáljátok ki egy busszal...

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.15. 16:53:08

@tótumfaktum: hol újították fel?
Nem vettem észre.

A Keletitől az Erzsébet hídig olyan picsaszar, hogy az hihetetlen.
A híd elején a dilatációs hézagoknál olyan púp van, hogy már 60 fölött is eldobja az autó hátulját.

reality 2009.04.15. 18:22:15

@tótumfaktum: Szerintem az még nem a Rákóczi, hanem előtte levő szakasz.

grupi 2009.04.15. 19:26:02

Kedves Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci !
Olvasva érveidet, egy Demszky is elférne melletted.
Vitatkozol értelmetlenül, és érvelsz a szar mellett.
Annyira oda vagy a felújított és hullámzó sínért, hogy érvelsz érte és viaskodsz mellette. Közben leszarod, hogy ezért a silány melóért fizettek az adózók.
A fizetség pedig a hibátlan munkáért járna. Ezt nem veszed figyelembe, mint ahogy azt sem, hogy az újra kezdés, a villamos pótlás plusz terhet ró a környéken lakókra. Zajban, környezett szennyezésben, mint pro, füst stb; terhelés, valamint kiesésé, hosszabb menetidő, torlódás, és lehetne folytatni.
Arról nem is beszélve, hogy elsőre is lehetett volna egyenes és sima pályát alkotni ebből a pénzből. Csak akkor nem a csókos vállalkozónak kellett volna odanyomni a melót. Persze ezért cserébe a BKV döntéshozói lenyalják a részüket a zsíros tejfölből. A buta zuglóiak, pedig hagy szívják, és majd csak elzötyögnek, mert mindig lesz valaki, aki kiáll és érvel a hülye döntések mellett is.
Szerintem ilyen alak vagy Te is.
Közben azt is elfelejtik sokan, hogy az ott közlekedő villamosok tengelyterhelése nő, ami abból áll, hogy a kerék-párak gumiágyai jobban kopnak, hamarabb kiverődnek, ahogy a sin-ágy is, és ennek többletköltségét ismét az adónkból fogják fizetni. És nem tendergyőztes VÉP.

Nem tudom, hogy ezt érted e?
Szerintem mielőtt további vitába bocsátkoznál, számolj háromig, gondold végig, vagy írd le, hogy érdekelt, netán elfogult vagy. De ha csak azt írod, hogy Hitlernek is voltak hívei, akkor azt ugyanúgy elfogadom, mint egyes pártok parlamenti küszöb értékét.

yxcvbnma 2009.04.15. 19:59:42

A BKV nem vette át ezt a sz*rt, ergo nem is lett kifizetve a 130 millió. Az majd csak akkor lesz kifizetve, ha átveszi (vagyis ha ki lesz javítva, vagy pedig a műszaki ellenőr átveszi).
Jó kérdés, hogy ki fizeti a felmerülő plusz költségeket (pótlóbusz, ember, stb).
Számomra az felfoghatatlan, hogy a kivitelező miért gondolta azt, hogy ezt le tudja nyomni a műszaki ellenőr torkán?
Az esti híradóban is volt szó erről, egy villamosvezető nyilatkozott, hogy ez is jobb annál amilyen volt (15km/h helyett már 30 km/h).

2009.04.15. 21:08:58

Demszkygrad, mert meg érdemeljük....:S

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.04.16. 01:13:33

görbe mint a faszom, ezt szokták mondani nem?

süti beállítások módosítása