Skip to content


       Szűrés lista

Nem ebben az országban élnek - 160 milliárd adó a cafetériából

Végleges a cafetéria megadóztatásának a terve is. Két kategória lenne, a 32%-os adóval terhelt juttatások és az 54%-os adóval és 27%-os járulékkal terhelt juttatások.

A kormány számításai szerint a 32 százalékkal adózó juttatások bruttó értéke összesen 154 milliárd forint lesz, így ezekre 37,3 milliárd forint adóteher jut majd. Az 54 százalékkal adózóknál a bruttó 321 milliárd forint juttatásból 125 milliárd adót várnak. 


Nem értem Oszkó Pétert...

Azt hittem, hogy ennél okosabb. Persze honnan is tudná, hogy mit jelent a dolgozóknak a cafetária... Gondolom nem a kajajegyekből építi a villáját. A munkáltatók nem fogják a cafatéria adóját befizetni, hiszen pont azért adják, mert adómentes. És  -döbbenet Peti-, én sem fogom! Nem fogok adót fizetni a cafetéria után, hiába lesz magasabb a nettó bérem! Akkor inkább nem kérem a cafetériát! Így nem hogy 150 milliárd, még 50 milliárd adó sem fog befolyni.

Viszont cserébe: ha nincs cafetéria, akkor szépen lassan bezárnak a szállodák, a menzák, étkezdék. Akik nem fognak adót befizetni, sőt elküldik a dolgozókat, akik szintén nem fognak adót befizetni, sőt, még nekik kell majd munkanélküli segélyt fizetni!

Vagyis nemhogy 150 milliárd adóbevétel nem lesz ebből 2010-ben, súlyosan bukni fog ezen az értelmetlen és hülye ötleten az állam. Én szóltam előre ....

A NOL összeszedte szépen mindet, íme "A Nagy Adócsökkentés":

 

Főbb változások 2010-ben

Tehercsökkentések

-32 helyett 27 százalékos járulék a teljes bérre (2009 júliusától ez a minimálbér duplájáig jár);

-munkaadói és munkavállalói járulékok beolvadnak a bruttó járulékba (egyszerűsítés);

-csökkenő szja, szuperbruttósítással. Sávhatár 5 millió forint (kb. a jelenlegi duplája), 17 és 32 százalékos kulcsok;

-megszűnik a kulturális járulék;

-megszűnik a fix egészségügyi hozzájárulás, (de emelkedik a százalékos);

-a nem lakóingatlan megvételekor fizetendő illeték 10-ről 4 százalékra csökken (egymilliárd felett 2 százalékra). Lakóingatlannál 4 millió forint felett 6 helyett 2 százalék az illeték.

Tehernövelések

-vagyonadó (30 millió feletti ingatlanok és luxusjárművek terhelése);

-jövedéki adó emelés: 10 százalék a benzinnél és a szeszes taloknál, 7,6 gázolajnál 8,9 a cigarettánál;

-megszűnő szja-kedvezmények (családi, önkéntes pénztári, nyugdíj-előtakarékossági marad - tandíj, alapítványi, őstermelői, biztosítási és kiegészítő magánpénztári kedvezmény megszűnik);

-megszűnő adómentességek (csak a szociális juttatás adómentes, adózik az étkezési jegy,

-az üdülési csekk és a munkáltató önkéntes pénztári hozzájárulása is);

-a bevallott borravaló után is adózni kell;

-offshore adó (30 százalékos teher a kivitt jövedelemre);

-illetékköteles azon cég átvétele is, amelynek birtokában ingatlan van;

-üzletrész öröklése illetékköteles lesz;

-15 százalékkal emelkedik a gépjárműadó;

-az eva kulcsa 25-ről 30 százalékra emelkedik;

-11-ről 27 százalékra emelkedik a százalékos egészségügyi hozzájárulás;

-háromszorosára nő a rehabilitációs járulék;

-nem a minimálbér kétszerese, hanem az adott munkára jellemző kereset a minimáljárulék alapja.

Új vállalati adó:

-19 százalékos adó (16+4 százalék helyett - a hitelintézeti járadék megmarad);

-az adó alapjába beszámít a reprezentáció és üzleti ajándék;

-megszűnik a helyi iparűzési adó kedvezménye;

-megszűnik a tőzsdei ügyeletek nyeresége alapján kapott adóalap-csökkentés;

-megszűnik a szén-dioxid-kvóta eladásából származó nyereség adóalap csökkentése;

-megszűnik szabadalom, mintaoltalom költségének kedvezménye;

-megszűnik a kis- és középvállalkozásokba történő befektetésen realizált árfolyamnyereség levonhatósága;

-megszűnik a képzőművészeti alkotás beszerzéséhez kapcsolódó kedvezmény;
megmarad a beruházáshoz, innovációhoz és holdingtevékenység ösztönzéséhez kapcsolódó kedvezmény (a fejlesztési tartalékképzés kedvezménye, a gyorsított értékcsökkentés, a kis- és középvállalkozások beruházási adóalap-kedvezménye, a kapott jogdíj felének adóalapból történő levonhatósága, és a K+F-kedvezmény);

-megmaradnak a foglalkoztatáshoz kapcsolódó kedvezmények (szakképzési kedvezmény, munkanélküli foglalkoztatása alapján érvényesíthető kedvezmény, megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása utáni kedvezmény, mikrovállalkozások létszámnövelési kedvezménye);

-megmarad 50 millió forint adóalapig a 10 százalékos adókulcs.


Csak egyet emelik ki: A benzin ára most július 1-től 30 forinttal fog emelkedni (nő a jövedéki adó és az áfa), majd január 1-től még 30 forinttal (akkor megint nő a jövedéki adó). Vagy minimum 330 forint lesz a benzin, ilyen alacsony olajár és euró mellett!  Ami azt jelenti, hogy emiatt minden újra emelkedni fog. És ha úgy alakulnak a dolgok, hogy megugrik a kőolaj ára és/vagy gyengülni fog a forint, villámgyorsan megérkezik a 400 forintos benzin.   

Címkék: politika válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr311135236

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: mental graveyard 2009.05.21. 14:21:08

a hátraarc kormányavalaki vajon végigszámolta, hogy a kafeteria bevezetéséhez kapcsolódóan tavaly mennyi pénz ment el a vállalatoknál és az adóhivatalnál együtvéve, hogy megteremtsék az új rendszer könyvelésének és ellenőrzésének hátterét? gondolok itt i…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VillonG 2009.05.21. 13:43:34

Erről egy igen csúnya, antiszemita felhanggal bíró vicc jut eszembe (elnézést kérek előre is, attól, akit megbántok vele):

Tiszt a koncentrációs táborban:
- Emberek, ma mindenkit szélnek eresztünk!
Tömeg:
- HURRÁ!
Tiszt:
- De a kéményen át...

Hát így érzem most magam, a sok adócsökkentési hír után... :(

Moltke 2009.05.21. 13:43:55

és van egy másik, szerintem alkotmányossági aggályokat is felvető szempont. arra az üdülési csekkre rónak ki adót, amit úgy vett fel a koma, és talán már el is utazta, hogy az új adónemnek még híre hamva sem volt.

Tűzvillám (törölt) 2009.05.21. 13:44:18

@digger: oh, bocsánat.
Akkor újra:
Remélem, tanul belőle, tisztelt uram/hölgyem.

Amúgy nem kell annyira komolyan venni, csak előjött belőlem a szokásos csütörtök - déli idegbaj, amit elsőzéssel és a cafetéria megadóztatásával lehet belőlem kiváltani.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.21. 13:45:01

@movhu:

Movhu, mi az emailcímed? Vagy dobj nekem egy emailt a zerozero@vipmail.hu -ra pls ...

Köszi!

r.yeti 2009.05.21. 13:47:37

Azt mondja meg nekem valaki, hogy miért jó ezeknek a tetveknek, hogy tökre teszik az egész országot és vele együtt mindenkit aki benne él? Ha nem lesz aki dolgozzon és fizetni tudja az adót akkor mi a faszt fognak csinálni? Vagy pedig ki akarják húzni ezt az évet, aztán leszarnak mindent és élnek életük végéig az eddig összelopkodot milliókból? Nagyon elbaszott egy ország ez!

digger 2009.05.21. 13:48:11

@Tűzvillám: nincs gond. de azért meg kurvaára járna ám egy fejsimogatás, hogy észrevettem, hogy a táblázat számai között nincs köszönőviszony. tudom hogy a napi-tól van a táblázat, dehát ők is szart lapátoltak össze, az lűátsziuk

Kenguru 2009.05.21. 13:50:18

"A bruttó 240000 Forintot keresők fognak a legjobban járni. "
Az nettoban kb 130e.
Nem az S merci tulaj kategoria.

Ez a reteg joreszt feleli a jovdelemet, tehat az AFA(+stb) emelessel pont ugy miniszban vont mint a tobbiek.

Emlekezteteoul:
KSH letminimum egy negytagu csaladra 200eHuf

Offshore temaban vannak meg tartalekok:
http://www.fn.hu/hetilap/gazdasag/20090519/kiuzetes_adoparadicsombol/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.21. 13:50:43

@r.yeti:

Már meg is válaszoltad a kérdéseidet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.21. 13:50:48

@digger:

Köszi, tényleg nem stimmel a táblázat!
Az viszont stimmel hogy 37+125 milliárd adót várnak.
A Napinál meg szarjon sünt aki nem tud összeadni 5 számot :)

Kartal (rezervált) 2009.05.21. 13:51:28

@WT: nem jól mondtad. A politikusból csak egy dolog hiányzik: az ember. Arra a következtetésre jutottam, hogy a Földet rosszindulatú alakváltó idegenek szállták meg, és ezen idegen lények kivétel nélkül politikusok alakját öltik magukra.
Most komolyan: szerintetek ezek emberek?

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.05.21. 13:52:39

A szocik totál kitalálták az újbeszélt, ha ők adótcsökkentenek akkor az egyszerű adófizetőt rátolják a szopott f** végére, ha dübörög a gazdaság akkor annak örülnek hogy kaptunk még egy kis hitelt, amikor antiszemitizmusról és cigánygyülöletről kiabálnak akkor nap mint nap pozítivan diszkriminálják az elmített népcsoportokat.
Egyébként meg csak így tovább MSZP mert tényleg el fog minden értelmes ember húzni innen egy két ilyen frenetkisu ötlet után.
Ja és csak szólok hogy általában a legrasszistább szavazótábora az MSZP-nek van....legalábbis közvéleménykutatások alapján.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.21. 13:53:18

az offshore jövedelmekre kivetni kívánt forrásadó pedig jól felrúgja a kettős adózást elkerülő megállapodásokat.

hja kérem, régen szabadott (nekünk), most már "jófiúk" vagyunk, most már senkinek se szabad.

eszkep 2009.05.21. 13:53:22

Csak úgy halkan szeretném felhívni a figyelmet a posztkommunista rezsim legújabb intergalaktikus kibaszására (már ami a dolgozó emberek baszogatását illeti):

JÖVŐRE MEGSZÜNTETIK A BIZTOSÍTÁSOK SZJA-KEDVEZMÉNYÉT!

Kartal (rezervált) 2009.05.21. 13:54:02

@Kenguru: Arról a rétegről is mondjál valamit, aki gyárban dolgozik, havi netto 25-50E Ft jövedelemért! Azok nyugodtan dögöljenek éhen!
Áh, inkább leiszom magam...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.21. 13:55:22

@Kartal (reloaded):

Szerintem a vagyon és az ismertség szeretete, illetve más embertársaink magasról való leszarása teljesen emberi tulajdonság.

digger 2009.05.21. 13:56:17

@zero: feltéve zero, ha nem ebből a táblázatból indultak ki. mert azt is el tudom képzelni. nagyjából sejtem mennyire precíz emberek dolgoznak a PM-ben. Excel, mint olyan (nem vicc!!!), nem mindenki számára egyértelmű ott. Na nem az hogy a makróban hogy kell deklarálni egy változót, hanem hogy egyáltalán mi is az...

esef 2009.05.21. 13:57:52

@Moltke:
Nincs ezzel semmi probléma. Majd jön az APEH, aztán megbírságol adócsalásért...

Kenguru 2009.05.21. 13:59:29

@denever: Nem.
http://www.fn.hu/hetilap/gazdasag/20090519/kiuzetes_adoparadicsombol/

Olvasd el.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.21. 13:59:48

akkor küldeném a következő számot az illetékeseknek, meg mindenkinek aki szereti:

http://www.youtube.com/watch?v=Or5wUDApBc0

Kenguru 2009.05.21. 14:01:50

@Kartal (reloaded): 25eFt csak ugy jon ki, ha reszmunkaidosnek jelentik be, a valos 8 orat illetve ha a rabszolgaztato(amit legalisan munkaerokozvetitonek szokas hivni) lenyulja.

Amugy manapsag senki nem megy el enniert dolgozni, mer a segely+csp+ stb is tobb.
Es amellett meg mehet az epitoipart+mezogazdasagi feketemunka.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.05.21. 14:03:25

@digger:
Na ja nem lennék meglepődva hogy ez emgint csak egy kis tesztelés lenne amit véletlenül fújt ki a szél valakinek az íróasztaláról..ennyire nem lehetnek kockafejűek egyébként, legalábbis nekem totál hihetetlen, ha egy ingyenes dolog után most már adózni kell, hát akkor nem fogja kapni, ennyi. Megspórolnak egy csomó papírmunkát a könyvelési osztálynak. De ez annyira tipikus, 2006 az első megszorítás előtt már mondták hogy ennek semmi értelme mert onnan szorítanak ami a GDP-hez adna hozzá, tehát nem kell közgazdász zseninek lenni hogy ha egy termelő tevékenységet leszorítok kevesebb értéket teremt, kevesebb megy a közösbe akkor az egészhez képest a hiány az nőni fog. 3 éve ez megy, és csak halkan kérdezem meg ismét hol vannak a 10-100 milliárdok amiket kivontak az állam mükődéséből, hogy az eladott nyereséges állami vállalatokról meg ne is beszéljünk.

gábbor 2009.05.21. 14:05:13

Nálunk ,ezek után, biztos ,hogy eltörlik a kafetériát, megkapjuk bruttó bérben. Nettoban kb a felét.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.21. 14:07:16

@Kenguru:

ja, köszi, most olvasom.

„Az adótörvények alkalmazásában nem minősül rendeltetésszerű joggyakorlásnak az olyan szerződés vagy más jogügylet, amelynek célja az adótörvényben foglalt rendelkezések megkerülése.”

ennek aztán az lesz a vége, hogy ténylegesen elmegy minden olyan ember ebből az országból, akinek nem csókosa vmi politikus, de még számottevően tudna lendíteni a gazdaságon a saját cégei eredményével.
ugyanis nem véletlen az "adóoptimizálás/adóelkerülés" idehaza. a nagy terhek abszolút kontraproduktívan hatnak az adófizetési morálra, amit utána istentelen nehéz drákói módszerek nélkül visszajavítani.

nálunk szerintem nincs terrorizmusban utazó offshore cégtulaj.

viszont a horrorisztikus adó és járulékelvonások a legtöbb vállalkozót vagy feketézésbe vagy (a mafiavilágból ismert pénzmosós) offshore-ba kényszerítik.

martonx 2009.05.21. 14:07:54

@eszkep: ezen a bruttó 240.000-es fizetés kalkuláción is látszik, hogy alapvetően két réteget céloztak meg az új adótörvények megállapításakor.

1. Budapestiek - mivel Mo-n itt a legmagasabb az átlag fizetés, a pestiek jó eséllyel nullszaldósan jönnek ki az adómódosításokból
2. Köztisztviselők, plusz közalkalmazottak közül a rendőrök.

Az üzenete pedig a dolognak, hogy a vidéki, nem köztisztviselő, nem rendőr lakosság - cirka 7-8 millió fő - nyugodtan dögöljön meg.

Geza 2009.05.21. 14:13:33

@WT:
A mostani politikusainkból csak egyetlen dolog hiányzik: a 7.62x54R lövedék.

snorbi 2009.05.21. 14:14:10

Az egyetlen megoldási lehetőség ennek a szar országnak a problémáira, ha egy párt (nem pedig koalíció!) 2/3-os többséggel nyer a 2010-es választásokon.
Akkor vagy csinálnak valamit ezzel a szar rendszerrel, vagy nem, de más kiút nincs!

gidabiga 2009.05.21. 14:14:55

a bruttó 200ezer alatt keresők még rosszabbul fognak járni.
akkor én nagyon rosszul fogok.
viszont örülhetek, hogy van munkám, még ha éhbérért is.
jövőre szerintem a férjem sem fog igényelni a cafeteriából semmit.
nem fogjuk egyik magyar panziót sem segíteni abban, hogy ne menjen tönkre.
pedig eddig szívesen tettük.
és éttermet sem fogunk látogatni.
csúszunk lefelé a mocsárba, hiába kapálózunk.
csak az a baj, hogy a nagy sz@rból nagyon nehéz lesz kimásznunk.

havi 2009.05.21. 14:18:51

@denever:
Hát ez cél: minden ma még ~működő~ vállalkozót vagy feketézésbe vagy (a maffiavilágból ismert pénzmosós) offshore-ba kényszerítik.
Megoldás senki nem fizetne adót! Akkor mehetnek a p...ba. a találmányaikkal meg az átszervezéseikkel, csak egy darabig megy a trükközésük OKT.23
De a fő hiba” A korrupció melegágya az EU….
Kifosztott Brüsszel” címmel írt könyvet nemrég az uniós tisztségviselők csalásairól az Európai Bizottság volt könyvvizsgálója
10 ezer gyanús ügyletet leplezett le

Amikor Marta Andreasen elkezdte vizsgálni az unió számlázási rendszerét, nagy zűrzavart talált. 2000 és 2001 között például 200 millió font tűnt el nyom nélkül. Amikor rákérdezett ennek okára, azt a választ kapta, hogy az eltűnt összegek „kölcsönök” voltak, amelyeket „leírtak”.

Kenguru 2009.05.21. 14:22:50

@denever:
"viszont a horrorisztikus adó és járulékelvonások a legtöbb vállalkozót vagy feketézésbe vagy (a mafiavilágból ismert pénzmosós) offshore-ba kényszerítik."

Agree.

Az adocsalas akkor fog visszaszorulni, amikor nem lesz ra(ekkore) igeny.
Drasztikus(!) elvonasi szint csokkentes(kb szlovak modell) nelkul itt sem lesz kilabalas, soha.

f.m.j. 2009.05.21. 14:23:11

Látjátok milyen jó, hogy szakértő kormányunk van, de legalább nem mi választottuk őket...
Itt (ha jól emlékszem) egyszer azt írta valaki, hogy Oszkó Péter a tanítványa volt, és nagyon tehetséges fiú volt. Nekem viszont egyre inkább az a meggyőződésem, meglátásom, hogyha a tehetség haszonleséssel, pitiánerséggel, (stb jelzők bővíthetők) párosul, azt én inkább jellemteleszarszemétládának titulálnám, nem tehetségesnek.
De tudom, hogy nem ő egyedül a felelős, nem egyedül ő találja ki ezeket a nemzetjobbító ötleteket.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.05.21. 14:25:32

(forrás:zsindex)
Jacht, nagy teljesítményű autó

A vagyonadót a nagy értékű légi járművek (praktikusan magán-repülőgépek), nagy értékű vízi járművek (jachtok, nagy méretű vitorlások) és a nagy teljesítményű, 167,5 lóerőnél (125 kW-nál) erősebb autók után is kell fizetni.

Namost a 167,5 lóerőt honnan szopták?? :-)

gidabiga 2009.05.21. 14:26:18

@360°-os fordulat/fmj/:


én kinézem belőle.
olyan furcsa feje van :)))

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.05.21. 14:30:30

btw, feladtátok az szja bevallást?
Mikor megláttam, hogy éves szinten mennyi szja-t fizettem be, a szívemhez kaptam... többet, mint az előző munkahelyemen amennyi az éves nettó jövedelmem volt. F@szokivan... eltartok egy rakás ingyenélőt egész évben.
@Geza:
elhatárolódok ;)

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2009.05.21. 14:31:21

drága tezsvírem, nem ér ez a ház, csak ippen hogy 29 milliót....

f.m.j. 2009.05.21. 14:39:50

@gidabiga:

furcsának furcsa, és valahogy nem a tehetség süt róla, ezt próbáltam érzékeltetni :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.21. 14:43:30

Igen, megcsináltátok!

Köszönjük az elmúlt 20 év legnagyobb adócsökkentését! Remélem több ilyen nem lesz.

Én már csak annyit kérnék az összes tetvedék politikustól, hogy hajtsák végre az "elmúlt 20 év legnagyobb lemondási hullámát"...

Szép kilátások...

rolika 2009.05.21. 14:44:53

Én most szólok, hogy nálunk is azonnal megszűnik a "kávézó", ahogy elkezdenék megtépni, szóval ne nagyon számoljanak az évi 1,5 milliós keretünk megadóztatásával.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.05.21. 14:46:38

Szerintem is mindenhol azon nyomban megszüntetik. Még több lesz a zsebbe fizetés.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.21. 14:47:13

Annyit még azért hozzátennék, hogy a nyugdíjasok egy igen jelentős részét nagyon kellemesen megsz*patják, ugyanis ők az "elmúlt 20 év legnagyonbb adócsökkentéséből" max annyit érzékelnek, hogy MINDEN DRÁGUL... A legtöbbjüknek aligha van MUNKABÉRE...

Azt valami hozzáértől elmagyarázhatná nekem, hogy ebben MI AZ ADÓCSÖKKENTÉS??

Szerintem ez nettó ADÓÁTRENDEZÉS. Semmivel nem marad több a zsebekben, mert ugyan nem szja formájában veszik el, hanem más néven, de ELVESZIK!!

martonx 2009.05.21. 14:47:37

Régóta nem engedhetem meg magamnak az étterembe járást, se a munkahelyre ételrendelést.
Én a melegétel utalványt már egy éve csak a CBA-ban vásárolom le.
Ahogy néztem a környékünkön lévő CBA-k kizárólag a melegétel utalvány beszámításból élnek.
Vajon ha ugrik a melegétel utalvány, hány CBA fog országosan bezárni?
Hány ételfutár cég fog csődbe menni? Hány étterem fog bezárni? Hány új munkanélküli lesz?

Ezeket vajon a felelős kormányunk belekalkulálta a növekvő adóbevételek mellé?

Karma17 2009.05.21. 14:51:16

Mindenki húzzon innen valahová értelmes országba, aztán ha odaért, csatlakozzon egy "Falazzuk le Hungary-t" csoporthoz, mert miután csak cigányok és politikusok maradnak, a többi hasonlót is ide lehet telepíteni...

Értem én, hogy hazaszeretet, meg miegymás, de lassan tényleg nem marad más megoldás... (Csak az asszony ne tiltakozna annyira...)

digger 2009.05.21. 14:51:18

így van. aztán csodálkoznak majd, hogy miért nem nő a bevétel. persze lesz helyette másik adónem, efelől NE legyenek kétségeink.

rolika 2009.05.21. 14:52:34

@Seduxen: Várd ki a végét! A szja-csökkentés csak január egytől lenne, addig csak adóemelés lesz. Figyeld meg, majd "a válság elviszi az adócsökkentés lehetőségét"! Örülnénk mi a szimpla adóátrendeződésnek!!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.05.21. 14:52:41

Szerintem ilynnel Oszkó nincs tisztában. Csak az offsórbiznisszel. De azzal nagyon.

System failure. :) 2009.05.21. 14:56:06

Én komolyan gondolkodom, hogy megváltoztatom a nevem orsósra, csinálok 8-10 purdét, aztán b@szok fizetni b.mit, mert ugye a segélyből nem lehet vonni.
Ha megadóztatják az üdülési csekket, megyek külföldre nyaralni. 2 Hét Görög 40-től. Elverem én ott a pénzem, úgyis lassan olcsóbb lesz... Szerintem mindenki tudna felajánlást tenni pit összegről, hogy nagyon sok politikusnak baja essen. Sok kicsi sokra megy ugye. Elsőzni jó, másodikként elsőzni maga a mennyország. :)

derelyegrádi szellem 2009.05.21. 14:56:46

@Seduxen:

Visszatértük a ferihez. A világtörténelem legnagyobb szabású adóátrendezése. Csak most éppen az "elmúlt 20 év legnagyobb adócsökkentése" néven próbálják ugyanazt a szart eladni. Ami egyébként összességében adónövelés, de ez náluk természetes.

Pl kiváncsi lennék, hogy a cégautók után kell-e majd vagyonadót fizetni, mert cégautóadót már kell. Egy korábbi "adócsökkentés" eredményeként. :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.21. 14:59:13

@rolika: ezt remélem viccnek szántad... ha ne adj' Isten ez így történik, akkor... bár nem, mi birkák vagyunk. lenne egy újabb post, 1000 fröcsögő komment, majd mennénk a dolgunkra...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.21. 15:07:24

@derelyegrádi szellem: valamiért egy Bikini-nóta jutott eszembe:

"Ugyanaz a bűvész, és a trükkje ugyanaz..."

"Ugyanaz a rossz bohóc, csupa olcsó poénnal,
És a vicc is arról szól, hogy mától minden ugyanaz..."

Ha valaki bármi hasonlóságot vélne felfedezni a nóta szövege, és az abszurdisztáni jelen között, nos az KIBASZOTTUL NEM A VÉLETLEN MŰVE....

derelyegrádi szellem 2009.05.21. 15:08:58

@Seduxen:

pedig az úgy lesz. Most kampány van. Ez meg tudod mit jelent, ha elfelejteted volna emlékeztelek: 2006-ban a választások előtt TÖRVÉNYBE foglaltak egy 5 éves adócsökketési programot. Aztán miután megnyerték a választásokat, hatályon kívül helyezték az egészet.

És megemelték az adókat.

Ezek mindig, mindenhol, minden összetételben EGYFORMÁK!

CommanderCool 2009.05.21. 15:09:11

Gyorsan átolvasva ezt a jó kis listát két dolog fájdítja meg a szívemet, és ezeken akár 200-300 ezret bukhatok egy évben, ráadásul a fizetésem sem túl magas, így szinte alig nyerek valamit az szja sávok tologatásával (ha nyerek és nem vesztek).
Rendesen vagyok lejelentve, dolgozom, és mellette tanulok is és az állam mégse hagy békén...jobb lenne átmenni feketébe, úgy legalább nem lenne ezzel gondom (az APEH épp 100. napja nem fizeti ki a néhány 10ezer forintnyi visszatérítésem, mivel hibáztak valamit, és semmi bünti nincs nekik bezzeg ha én kések akár néhány napot is...)
Lehet hogy a műszaki után itthon nem is nézek állást , meg kell próbálni lelépni innen úgy hogy vissza se jövök...

Nw8 2009.05.21. 15:12:09

Látom tanulni sem érdemes már, elveszik a tandíjkedvezményemet is. Minek is nekem második diploma? A segílykéhez nem kell az!

kovego 2009.05.21. 15:15:21

http://mszp.hu/ujulterovel/
na ez kell még ide!
"újult erő"
"Magyarországnak nincs vesztegetni való ideje" -7 év után már lassan semmink sincs!!!
"A világgazdasági válság azonnali cselekvést igényel..." -októberben még azt mondták, hogy hozzánk "nem gyűrűzik be a válság" (ld. olajválság), azóta nem csináltak semmit, most meg nincs idő!!!
na eddig bírtam olvasni!
az a baj, hogy sokan beveszik még ezt a maszlagot!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.21. 15:16:33

@derelyegrádi szellem: az annyiban más volt, hogy a 2006-os - sajnálatos - választási győzelmük UTÁN csinálták vissza az Elkúrt 20 év legnagyobb 5 éves tervét...

most viszont csak EP-kampány van, és ha 2009. végén "meggondolják" magukat az szja-csökkentés kapcsán, akkor alsóhangon is úgy megszopják a faszt 2010. tavaszán, hogy talán még az 5%-ot sem érik el. ez esetben TÉNYLEG kezdhetjük gyűjteni a folyékony nitrogént, hogy befagyjon a Duna...

Pedig jó pár politikust (na jó, igazából az ÖSSZESET) szívesen látnék villanyoszlopon lengeni a könnyed tavaszi szélben...

Grafithuszar 2009.05.21. 15:29:41

Hmm nem igazán tiszta nekem ez a táblázat, légyszi korrigáljatok ha rosszul értem:

Kapok havi 12.000 HUF melegételjegyet Ezután 32% adót fizetek vagyis: 3840 Ft

Kapok Évi 40.000 HUF üdülési csekket Ezután 32 % adót fizetek vagyis 12800 Ft-ot

derelyegrádi szellem 2009.05.21. 15:30:50

@Seduxen:

Mintha nem is itt élnél.

Majd megmagyarázzák. Jön valaki, aki megmondja, adócsökkentés vudu, most nem erre van szükség. És különben is, ők nem mondtak ilyet.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.21. 15:32:56

@derelyegrádi szellem: most kurvára nincs értelme ezzel trükközni. szerintem. az EP választáson így is - úgy is megsemmisítő vereség lesz.

ha valamit akarnak keresni 2010-ben, akkor "bele kell húzni".

már csak azért is, mert ha ohne Parlament, akkor ohne mentelmi jog. és ugye tudjuk, hogy a bíróságok-ügyészségek fidesz távvezérlés alatt állnak...

movhu 2009.05.21. 15:32:58

@zero: Levél ment, talán már észre is vetted :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.21. 15:40:53

@Grafithuszar:

Igen. Ennyi az adó. Hogy te fizeted vagy a céged, az államnak tökmindegy.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.21. 15:42:46

@derelyegrádi szellem: én abban bízok, hogy a félelem talán meghozta a józanabb énjüket.

nem kell hozzá nagy fantázia, hogy egy KOMOLY fidesz siker után milyen, és mennyi büntetőügy indulna ezek ellen...

amit NEM MONDOM, meg is érdemelnének...

digger 2009.05.21. 15:44:22

@Grafithuszar: nem te hanem a kifizető, de igen, jól látod

Spielberg 2009.05.21. 15:53:31

egy évre szétbaszni mindent. GRATULÁLOK! az már kérdés, mit von majd vissza a Fidesz?!

Salvia Divinorum (törölt) 2009.05.21. 15:59:39

A kaja- és üdülési csekkeknek ezek után semmi, de értelme nem lesz. Viszont egy csomó munkahely megszűnik, szóval ez egy kurva nagy öngól a szocializmus hálójában.

A dízel amúgyis brutális adójának emeléséhez ismét csak gratulálni tudok (traktorok, kamionok, vonatok, buszok mind drágábban üzemelnek majd)

rolika 2009.05.21. 16:03:29

@Seduxen: Nem lesz rá mozgásterük... Példa nélkül álló nemzetiössztermék-csökkenés közepette kell államadósságot törleszteni, IMF-hitelt törleszteni (vagy legalábbis készülni rá) és adót csökkenteni. Szerinted melyiket NEM fogják meglépni??!! És úgy lesz, ahogy mondod. Zero ír egy kibaszott jó posztot, kipuffogjuk magunkat, aztán megy minden tovább. Már ha lesz munkánk meg internetünk.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.05.21. 16:06:17

@rolika: hm. lehet, hogy igaz... de azért én egy picit reménykedek, hogy mégsem.

annyi szörnyűséget átvészelt már ez az ország régebben is. igaz, hogy ehhez a 7 éves rémuralomhoz képest semmi sem fogható, de szívós fajta a magyar, hátha ezt is túléli.

ha meg mégsem: bocsánat, hogy ezt mondom, de CSAK MAGUNKNAK köszönhetjük.

Salvia Divinorum (törölt) 2009.05.21. 16:06:24

+ 1 semmi az első mondatba. Egy szerkesztés gomb nem ártana :D

Lényeg a lényeg: a hülye is látja, hogy radikális kiadáscsökkentés kellene. Ha megkoronáztok, esküszöm egy méter autópályát nem építek, és kevesebbet lopok mint a szocik :D

rolika 2009.05.21. 16:10:12

@Seduxen: Túlélni túl fogjuk, attól nem félek :-) Lehet, hogy tényleg el kell merülni a szarban, hogy lekopjon végre a hátunkról ez a siserehad.

gidabiga 2009.05.21. 16:34:21

http://hvg.hu/itthon/20090521_apeh_vagyonado_oszko_adocsomag.aspx

aztán majd jönnek büntetni.
már megint a becsületes adózók szívnak.
Sztojkáék háza meg majd nem ér annyit.

tudi 2009.05.21. 16:37:23

Igen megcsináltuk ezt is, na jól felb..-tam az agyam megint, lámpavasrta ezzel a tolvaj népnyúzó badával.

Viktus 2009.05.21. 16:46:11

A gépjárműadó tételei mind a személy-, mind a tehergépjárművek esetén körülbelül 15 százalékkal emelkednek, mivel 3-6 év óta nem volt emelés – szól az érv.

-

Hogy basznák s*ggbe a jó édes k. anyjukat ... eddig is irreális volt az iparűzési adó mellett.

oszkó megnyalhatja a golyóim cafetéria , majd zsebbe kapja a jónép a fizetést annyit ér el vele ...

gidabiga 2009.05.21. 16:58:40

@Viktus:

és az áremelési spirálnak nem lesz vége.

derelyegrádi szellem 2009.05.21. 17:06:32

@Viktus:

fasza érv így az "adócsökkentés" témakörében, mert nem volt EMELÉS 3-6 éve.

Az igazságtartalma is olyan jó szoci. Éppen idén terjesztették ki az adófizetési kötelezettséget minden cégautóra.

K.Jani 2009.05.21. 19:01:30

ÉS EZ A SZAKÉRTŐI KORMÁNY???
pedig egy régebbi posztban sokan dicsérték oszkót, hogy milyen tehetséges. mi történt? korpa közé keveredett? vagy egyszerüen cak az IMF-től kapja az utasításokat?

K.Jani 2009.05.21. 19:02:35

ez csak ide-oda tologatás!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.05.21. 19:08:12

@K.Jani:

Hát szerintem ez van, hogy neki "hoznia kell" X ezer milliárd bevételt. Tökmindegy hogy hogyan ...

Erre futja ..

Br (törölt) 2009.05.21. 19:45:51

Elképesztő, ami itt megy. Felháborító és elkeserítő. Azon leszek, hogy megszabaduljak ettől az országtól. Elegem van abból, hogy teljesen hülyének néznek.

Viktus 2009.05.21. 20:15:46

@K.Jani:

Bárcsak az lenne ... ez nagy szopás már önmagában az üzemanyag is az lenne, ha ezt komolyan megjátszák, de a súlyadó is ...

Csak annyit mondok kb. megáll az ország akkor , mert a fuvardíjak a büdös életbe nem fedzik ezt, hacsak a forint árfolyam nem izmosodik meg a CHF lemenne 100 forint alá az euro 200 alá :D , akkor nem jelentene összezuhanást. Így viszont kb. megáll minden szeptembertől az adóterheléssel, szar árfolyammal, önkormányzatiterhekkel nem bírjuk tovább.

Horizont 2009.05.21. 20:34:28

Olyan érzésem van , mintha ez a kormány a Fidesz beépített embereivel lenne tele. Amúgy ekkora hülyék nem lehetnek? Erre a rövid időre minek ez a nagy pörgés? Minden szart elvégeznek a Fidesznek? Ha mégoly gyorsan is tudnak pénzt visszarabolni tőlünk, ilyen rövid időn belül nem lesz eredmény! Akkor meg? De ha ezt így csinálják akkor a parlamentben két párt fog ülni. A Fidesz 87% és Jobbik 13%. Ennyi.
Tudjuk válság van, tudjuk tűzoltás folyik, tudjuk nem lehet beleérző képességük,(nincs is) mert nekik kasszírozni kell, de a rohadt életbe tartsanak már nagykorúnak ha minden filléremre igényt tartanak és ne nézzenek hülyének, hogy 20 év legnagyobb adócsökkentését adják nekünk!
Tragédia a kommunikációjuk! (is)
Vagy mit hisz az MSZP? Ez a kormány az úri fiúkkal nem is hozzájuk tartozik? Előre tolt helyőrség? Gyurcsány meg titokban elmegy szabadságra külföldre? Itthon maradhatott volna, és gyönyörködhetne a művében!

picur3ka 2009.05.21. 21:04:12

'Olyan érzésem van , mintha ez a kormány a Fidesz beépített embereivel lenne tele.'

Epp most utaltam hasonlora akampany videojukat illetoen.

luucy 2009.05.21. 21:19:59

Komolyan azt nem értem, és értettem soha, hogy hogy lehet az, hogy amit mi egyszerűemberek józan paraszti ésszel megértünk, azt egy állítólagos közgazdász meg pénzügyi zseni nem....

Direkt csinálják?
Vagy ennyire hülyék?

Mindkét esetben alkalmatlanok, tehát menjenek már a sunyiba!

Egyébként hányszor eljátszották már... most van ebből x adó, akkor ha felemljük az adót 5%kal, akkor 1,05x jön be belőle. És nem fogják fel,hogy ez nem így megy! Aztán meg ők csodálkoznak a legjobban, hogy amit terveztek az nem jön be....

Ááááááá. Szánalom.
Ennél már csak az MSZP mátrixos videója gagyibb

kacsa! 2009.05.21. 21:45:39

Mindent el fogok követni, hogy egy fillér cafeteriám se legyen jövőre. Max. a halotti torukra tudnám felajánlani.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.21. 22:01:24

@Seduxen:

Szerintem nem viccel, többen így gondolják. Pl. én is.

Megérzés? Tapasztalat? Előítélet?

Majd meglátjuk.....

vomit 2009.05.21. 22:27:57

@Kartal (reloaded): emberek, csak mashogyan, mint amit te elkepzelsz. ugy gondoljak, nem vagy veluk egy szinten. nem tartozkodsz a taplaleklanc csucsan, beszelo allatot latnak benned.
valami oka biztosan volt, hogy egy szopottgomboc-forma bacsika ilyen toleransat es nemrasszistat boffenjen:

"Our race is the Master Race. We are divine gods on this planet. We are as different from the inferior races as they are from insects. In fact, compared to our race, other races are beasts and animals, cattle at best. Other races are considered as human excrement. Our destiny is to rule over the inferior races."

de persze vesd ossze nyomban ezzel az igaz emberrel, aki kozos elnyomoink ellen kuzd:
www.youtube.com/watch?v=rT8cg62iKyg

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.21. 22:28:46

@luucy:

Ez a komment még a "Gyurcsány 2050-ig számol" c. posthoz született, emlékeztem rá, és megkerestem, mert illik ide:

"derelyegrádi szellem 2009. 02. 18. 17:55:05
@belzebubó:

Akkor ki kell baszni a csapatépítésre is 1870 % adót, be kell rá tervezni 30 milliárd bevételt, erre a 30 milliárdra 33 milliárd kiadást, aztán ha egyáltalán nem megy senki csapatépíteni (amire látok esélyt) akkor van mingyá' egy 33 milliárdos luk a költségvetésben.

Ők így szokták."

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2009.05.22. 06:19:18

Hogy egy ilyen ember hogy lehet miniszter?Tudjuk...
De hogy hogy lehet PÉTER?

picur3ka 2009.05.22. 10:00:36

@misikeh:

Vagy a kozpontozast:

Melyik mondta: "az angol idezet"?

derelyegrádi szellem 2009.05.22. 10:23:16

@laspalmas:

Fenntartom az állítást. Tényleg így csinálják, a cafeteria adóztatásból is pont ez lesz. A negyede nem fog befolyni belőle. Ki fog étkezési jegyet, stb. adni, ha a jegy árát még egyszer be kell adóba és járulékba. Ki?

De most a kedvencem a Jauernik (ugye nem tudja senki ki az, de segítek: az Önkormányzati Minisztérium államtitkára). Így az "adócsökkentések" bejelentésekor, arra bíztatja az önkormányzatokat, hogy vessenek ki további adókat lakosságra.

(ennek oka az, hogy olyan 100 milliárdot kivánnak kivonni az önkormányzati rendszerből, egyébként pont azok, akik azzal kampányoltak, idézem: "Több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak!". Ez egyébként végtelen aljas is, hisz elveszik a pénzt az önkormányzatoktól, aztán javaslják nekik, ha fenn akarják tartani magukat, adóztassanak. Így a pénz náluk van, az emberek meg a helyi önkormányazatokra dühösek, mert névleg ők "adóztatják" őket szarrá..)

Vastagbőr az van, mi?

System failure. :) 2009.05.22. 11:53:22

Azt az összeget amit újból lesarcolnak rajtunk MEGTAKARÍTHATNÁK máshol. Állami gépek oprendszerének cseréje linuxra, vagy bodzásék segílyínek felülvizsgálata, vagy börtönök luxuscikkeinek (konditerem, lcd tv, fűtés, kaja) csökkentése, önkormányzatok létszámának célzott csökkentése, vagy 360 valahány képviselő lámpavasra húzása, esetleg az maszopsz és társai működésének radikális csökkentése a kampánypénzek visszavonása. Hirtelen meggazdagodott képviselők és rokonaik vagyonának zárolása, szerződések felülvizsgálata, stb. Biztosan lehetne máshol is megfogni a pénzt. De ezek a nyomorult képviselők CSAK EZT TUDJÁK: ADÓEMELÉS adócsökkentés címszó alatt.
Csoda hogy fel akarják robbantani őket? Remélem sikerül v.kinek aztán majd jól észbe kap a maradék.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.22. 17:19:00

@Seduxen:

Hát nemtom, de én nem sírom vissza se 1849 megtorlását, se a vörös terrort, se a Trianon és világválság utáni gazdasági állapotokat, se a II. világháborút, se a Rákosi-korszakot, se '56 megtorlását meg az utána jövő agymosást... Hogy régebbi korokról ne is beszéljünk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.22. 17:21:58

@Br:

"Azon leszek, hogy megszabaduljak ettől az országtól."

Kiábrándító.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.22. 17:25:55

@picur3ka (Beindultunk:

Vagy az ékezetet.;-) Mondjuk nálad azt sem értem, hogy miért nem zártad be a zárójelet.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.22. 17:27:41

@Cody78:

Már Lenin bátyjának sem sikerült, pedig akkor még nem volt páncélautó.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.05.22. 17:41:29

a cafeteriaval nem az a baj, hogy megadóztatják, hanem hogy egyáltalán bevezették.

lettek volna szivesek az ebből rám eső részt meghagyni az adómból, és majd én eldöntöm, hogy hová megyek nyaralni, hol ebédelek, nagylány vagyok már, nem okozott volna nehézséget.

alipapa 2009.05.23. 00:30:26

Miért ne folyna be a kalkulált adó a cafeteriából?
Ha kötelezővé teszik!

Lodogi Pascal (törölt) 2009.05.23. 14:03:45

@Prinzessin Erbsen:
Igazándiból nem értem mi volt ezzel a gondod.
Mondom úgy hogy eddig nemigazán volt benne részem mert nem olyan cégeknél dolgoztam ahol ilyesmit osztogattak, tehát nem igazán vagyok benne érintett.

Ugyanakkor le kell szögezni hogy pl. az üdülési csekk kimondottan okos dolog legalább egy kicsit segít abban hogy a belföldi idegenforgalom fellendüljön.
Másrészt kérhetted hogy a cafeteriát miben kéred. Ha nem üdülési csekkben kéred mert balin akartok nyaralni akkor kérheted más formában.

Szerintem ez a dobás egy óriási öngól lesz. A költségvetés nem nyer semmit, ugyanakkor egy csomó embert sikeresen megszivatnak. Úgytűnik hogy a srácok nagyon hajtanak a 2/3 -os fidesz győzelemre.
Hajrá Gordon húzzatok bele!!!!!
Ha jobban csináljátok lehet összejön a 3/4 -es Fidesz győzelem is.

Roxvox 2009.05.23. 14:34:08

Sajnos a vagyonadó tervezett bevételeit, hamarosan növelni kell, mert a bérenkívüli juttatások jelenlegi bevételei, az intézkedések hatására, erősen a nulla felé fognak közeledni és ezt valahonnan pótólni kell.
Az a Fideszes kampányduma pedig, hogy eltöröljük a vagyonadót, megint a vastagabbak malmára fogja hajtani a vizet. Miért olyan nagy baj, hogy a gazdagabbaknak is fizetni kell?

süti beállítások módosítása