Skip to content


       Szűrés lista

Az SZDSZ szeretne még lejjebb csúszni

Másra nem is gondolhatunk, ha egyik oldalon Demszky azt mondja, hogy nem kell, ne legyen ingatlanadó, míg ma Kóka Jani pedig azt, hogy "az SZDSZ a vagyonadó kiterjesztését javasolja minden ingatlanra, beleértve a vállalkozások tulajdonában lévő ingatlanokat is."

Nem kell nekik az "alamizsna", a költségvetési támogatás, irány az 1% alatti miniatűr hobbipártocskák világa.

Ne add fel Kóka, jöhetnek ezerrel a nagy liberális ötletek, megoldások, nincs már nyomás, nektek már úgyis mindegy. Önfeledten, kacagva lehet végigpolitizálni a következő 10 (?) hónapot, elő lehet venni az önéletrajz.doc-ot, mélázva átnézni mi szorul frissítésre, feltölteni a jobpilot.hu-ra, telefonálni a haveri kör vállalkozóinak, hol kell majd jövőre egy remek, de semmihez sem értő orvos-informatikus-gazdasági szakember.

Kóka teljesen belelkesült a parlamentben:
"ennek a lépésnek lenne igazi gazdaságélénkítő hatása, mivel az "alvó ingatlanokat" visszavezetné a piacra, és csökkenthetné az ingatlanárakat is. A liberális párt azt is javasolja, hogy a vagyonadó legyen leírható a magánszemélyeknél a személyi jövedelemadóból, a vállalkozásoknál pedig a helyi iparűzési adóból.
Az SZDSZ több módosító javaslatot nyújt be a törvényjavaslatokhoz, azért hogy jobbá, igazságosabbá, egyszerűbbé váljon a rendszer."

Címkék: szdsz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr321174406

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Havi Fricska 2009.06.13. 10:00:05

Új távlatok az SZDSZ előttBokros Lajosnak még egy utolsó feladata van itthon - nemzetközileg is elismert szakértelmét a Szabad Demokraták Szövetsége szeretné saját javára fordítani. "Egy liberális párt ki mást kérhetne fel a pártkassza rendbetételér…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovego 2009.06.09. 15:30:26

@Marcellusca: ne magadból indulj ki!!!
ld fentebb a minimálbérből élő vállalkozót, akinek 80 millás háza van

reKorrekt 2009.06.09. 15:30:46

@Marcellusca: az hogy valójában csak az fizet majd be, akinek nincs adózott jövedelme: nyugdíjasok, cigányok, rokkantak.

molaris 2009.06.09. 15:31:20

@zero:
Látod, ez az amiért azt az okos Gusztost teszik meg elnöknek. Tőle nem vehetik el a diplomáját.::))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.09. 15:32:31

@Pierre (Bezuhov):

Jaj, Bezu ... hát nincs kikészítve a bőrőnd ...? :-)
Látom, nem szeretjük a szófordulatokat ...

Ma jó kedvem van, és nem tudod elvenni xD

derelyegrádi szellem 2009.06.09. 15:32:46

@Pierre (Bezuhov):

A bőröndös duma Imre Kertésztől származik. Nyilván ő is egy telivér kurucz. :-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.09. 15:33:16

@Virág et.:

Nem, de az 1000 szdsz-es felügyelőbizottsági tag igen

reality 2009.06.09. 15:33:36

@Marcellusca: Azt magam sem tudom, de hírtelen a nyugdíjasok jutnak az eszembe (tudom, nem divat főleg itt szóba hozni őket) - ők miből fogják levonni?

Marcellusca 2009.06.09. 15:33:47

@kovego: Az egyrészről az, amit Te is írtál, másrészről nincs az ingatlanpiacon.
De, majd eladhatod, és akkor már résztvevő lesz a piacon is, mer' ugyi, miszter elnökünk megmonta, hogyha nem tudod fizetni, fenntartani, akkó kőtözz kisebb-be! :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.09. 15:34:05

@kovego:

ami a nevén van, de nem használ ..gondolom ...

reality 2009.06.09. 15:36:32

@kovego: Az ilyen vállalkozó megtalálja a kiskaput, hidd el. Annak telik jó könyvelőre, esetleg offhorecégre stb.

molaris 2009.06.09. 15:37:07

@derelyegrádi szellem:
Kertész elköltözik Berlinből?? Honnan tudod?::))

Liberté__73 2009.06.09. 15:37:37

de hogy pl az EVA-ból miért nem lehet leírni azt nem értem ...

kovego 2009.06.09. 15:38:00

@zero: ha üresen áll, akkor miért fizessen adót? ha kiadja, akkor a bevétel után adózni kell! ugye?
miért nem ennek megy utána az apeh?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.09. 15:38:15

@zero: nocsak, sikerült becsajoznod? :))))

kovego 2009.06.09. 15:38:52

@Liberté__73: mert az eva-nál nem veszel figyelembe semmilyen költséget!

Laibach 2009.06.09. 15:39:02

Lendvai Ildikó nagy elszólása!!! Végre egy őszinte megnyilatkozás.

www.gondola.hu/cikkek/65538

loláb 2009.06.09. 15:40:05

Eztafaszt:

"ennek a lépésnek lenne igazi gazdaságélénkítő hatása, mivel az "alvó ingatlanokat" visszavezetné a piacra, és csökkenthetné az ingatlanárakat is."

Télleg tök jó lenne: mindenki fizeti az ingatlanadót, az ingatlan értékét felülbecslő számított érték alapján, miközben, ha akarná se tudná eladni, mert akkora túlkínálat lenne a piacon.

Bazmeg, ez az elendert is ennyiore kompetensen vezette? Megáll az eszem!

Gazdaságélénkítés, az bazmeg. Inkább hagyják békén a gazdaságot ameddig ilyen jó ötleteik vannak.

Vagy csak savanyú a szőlő, és ha már utálja őket az ország, akkor még utoljára megszivatnak mindenkit.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.09. 15:40:13

@zero:
Ezt még a Feri, meg a Veresjani szerződte?

Bajnai a nagy válságmegoldó. xD
Kellett egy báb feri helyett, aki végigviszi az előre megírt népszerű intézkedéseket :o)

Virág et. 2009.06.09. 15:40:58

@derelyegrádi szellem: Attól, hogy nincsenek bent a Parlamentben, a kapcsolatok még megmaradnak. Szóval, ne féltsd, megoldja valahogy.

@zero: Mondjuk egy FB tiszteletdíj nem sok, bár kiegészítőnek nem rossz, az tény. Aki meg úgy tervezi, hogy élete végéig politikus lesz, az meg is érdemli.

Ilyen pályán érdemes több lábon állni, mert bármikor beüthet a krach.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.09. 15:41:07

@derelyegrádi szellem: jogászkám, ez azért a szokottól is gengébb tőled. Sebaj-sebaj...

@zero: no fene, csak nem ajánllatott tett egy párt? Tippelhetek?
de amúgy képzeld, nekem is jó napom van, mi az hogy :D

Liberté__73 2009.06.09. 15:41:35

@kovego:
hmm
ha ez relációanalízises kvízkérdés lenne, akkor azt mondanám rá, hogy "E", hiszen a két tagmondat igaz, de köztük semmilyen logikai kapcsolat nincs.

mivel az EVAnál nem veszel figyelembe semmilyen költséget, ezért ugye a teljes bevétel után adózol (25%-ot), ami adott esetben nagyságrenddel magasabb adó, mint holmi SZJA

Marcellusca 2009.06.09. 15:43:11

@Liberté__73:
@kovego:
@3 a magyar igazság! [Korrekt]:
@reality:

Köszi mindenkinek!
Szóval, az okay, hogy a minimálbéres vállalkozó fizessen a 100 millás palotája után.
De mi van azzal, aki megörökölte (és még kifizette az örökösödési illetéket) a belvárosi lakást és a valóban minimálbéréből is alig tudja fenntartani? Vagy ahogy említettétek, a kisnyugdíjassal, akinek nincs semmi jövedelme?
Ők miből írhatják le?
Ja, semmiből, hanem fizethetnek.
Vagy költözzenek kisebb-be!

Virág et. 2009.06.09. 15:43:13

@Liberté__73: Nem kötelező EVA-snak lenni, lehet rendesen adózni és költségelni is, ha azt szeretnéd.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.06.09. 15:46:26

Nem tudom, mit szivnak ott a fiuk a szabad deviansok szekhazaban vasarnap ota, de nem semmi anyag lehet!

Liberté__73 2009.06.09. 15:46:52

@Virág et.:
ez igaz,
igaz, hogy sokkal több adminisztrációval jár és kevesebb adóbefizetéssel (nyilván "okosan adótervez" az ember)

van EVAs és nemEVAs cégem is, tudom a különbségeket :)

derelyegrádi szellem 2009.06.09. 15:48:15

@Pierre (Bezuhov):

"de amúgy képzeld, nekem is jó napom van, mi az hogy :D"

Összeszámoltad bloggerek gyöngye a töredék szavazatokat, és kijött hogy az nem is 2.16, hanem 2.16000001 % lenne? :-)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.09. 15:49:01

a következő hónapokban jönnek majd a TÉNYLEG JÓ ÉS NORMÁLIS ötletekkel (szadesz, maszop)

NEM BESZOPNI! SENKI!

erre megy. ha találnak elég idiótát aki így kiált: "Jé, ebben van valami, rájuk szavazok!" akkor visszajönnek és kinyírnak. ez most a mézesmadzag.

Tapmancs 2009.06.09. 15:49:57

Hoppá:

Nyomozás indult az MCF ajánlószelvényei ügyében

index.hu/belfold/hirek/2009/06/09/nyomozas_indult_az_mcf_ajanloszelvenyei_ugyeben/


Elkezdtek parázni a Jobbiktól. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.09. 15:52:24

@Pierre (Bezuhov):

nem tett senki sem ajánlatot :-((

akkor ma mindenkinek jó napja van ...remek!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.09. 15:54:50

@Tapmancs:

Ja, 22 000 kopogtató, 13 000 szavazt :)

Kolompár válasza :

"Arra a kérdésre, hogy miként történhetett meg az, hogy 22 400 leadott kopogtatócédula után csak 13 440 szavazatot tudtak realizálni, Kolompár úgy vélekedett, hogy biztosan lehettek olyanok is, akik nekik adták a cédulát, de másokra szavaztak. "

mno.hu/portal/642214

schnee 2009.06.09. 15:56:02

@Bicskas: teljesen egyetértek. Ezzel még valamennyire teljesül az is, hgoy a minimálbéres vállalkozó a Rózsadombi villája után végre el kezd adót fizetni....

derelyegrádi szellem 2009.06.09. 15:58:00

@zero:

Mindig is tudtam, hoyg a Kolompár egy zseni. :-)

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.09. 15:58:38

@derelyegrádi szellem: derelye-derelye! elvtársaiddal elég nehéz a felfogásotok, mert mint már többször kifejtettem, mérhetetlen nagy ívben szarok minden egyes pártra itt most jelen pillanatban is. Szavazni se voltam.

Marcellusca 2009.06.09. 15:59:30

@Tapmancs:

Ja, és remélem a Kolor ellen is folytatódik a nyomozás, mert ugyi mégsenem szerzett ölég szavazatot a kijutáshoz és mán nem védi a mentelmi (vagymiaf@sz) jog!!!

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.09. 16:00:28

@zero: ami késik, nem múlik :-)
cak várj-várj. maximum egy szűk év, és csörreni fog a telefony ;)

Pollo 2009.06.09. 16:04:25

Erdekes elkepzeles, ami azt illeti
Engem inkabb az erdekelne, hogy a regebbi kitetelek benne maradnak-e? Lasd: nyugdijas utan majd az orokos fizet. Illetve, remlik valami olyasmi is, hogy tan lennenek szocialis alapon valo kulonelbiralasok. Mondjuk az adobol leirhato verzio egy jol eltalalt ertekhatarral meg szerintem tarthato is lenne. Persze lennenek olyanok, akik ezzel is erdemtelenul szivnanak, de szerintem ez elenyeszo szazaleka a lakossagnak (tudom, nem volt szocialisan erzekeny meglatas, de sajna egy bizonyos letszam folott mar csak statisztika szinten lehet kezelni az embereket, nem egyenenkent).

molaris 2009.06.09. 16:06:43

@Marcellusca:
Milyen jól hangzik majd: Halmazati büntetésként X év fegyházban letöltendő szabadságvesztésre ítélem.:::)))

kovego 2009.06.09. 16:07:20

@Liberté__73: csakhogy én is értsem, ez a két tagmondat szerinted?
"de hogy pl az EVA-ból miért nem lehet leírni azt nem értem ... "
"mert az eva-nál nem veszel figyelembe semmilyen költséget! "

szerintem meg ez nem két tagmondat (állítás), hanem egy kérdés, és egy válasz, szóval hülyeséget írtál
egyébként meg nem kötelező evázni!

Liberté__73 2009.06.09. 16:07:49

@Pierre (Bezuhov):

jaja.
aztán majd küzd az ilyen "tényfeltáró" bloggerok ellen ...

Liberté__73 2009.06.09. 16:08:46

@kovego:
a kérdés úgy merül fel, hogy a befizetendő ingatlanadóval miért nem lehet csökkenteni a befizetendő EVA összegét.
így érted?

schnee 2009.06.09. 16:09:35

@zero: múltkor volt egy posztod, hogy 30 mFt felett milyen igazságos az ingatlan adó. Most a kiterjesztésre tett javaslat miért nem tetszik? mert az SZDSZ javasolta?

Rohadtúl szégyelem magam, de most ebben egyetértek a Kókával és Demszkyvel is. Azaz ha van , akkor mindenki fizesse és lehesen leírni az SZJAból vagy egyáltalán ne legyen.

acel 2009.06.09. 16:09:54

Az a vállalkozó aki 0ft adót könyvel el most , az el tud konyvelni 0=adó-ingatlanadó adót is. Csak el kell adnia néhyány számlát, hogy legyen bevétele. A számlák értéket pedig leírja a másik fél költségként.
Marad a nyugdijas.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.09. 16:12:43

@Pierre (Bezuhov):

Vagy jön a fekete Volga/BMW terepjáró :)

Amúgy tényleg elég néz volt bármely leharcolt szánalmas párta szavazni ..szerintem nem lesz jövőre sem 60-70%-os eredmény ...kb. mindenki beleszarik az egészbe ...

schnee 2009.06.09. 16:15:04

@acel: persze, de az ingatlan adót be is kell fizetni. Azzal szemben nincs milyen költséget beírni (mert nem lehet)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.09. 16:15:44

@schnee:

Elég sok LAKÁSTULAJDONOSDNAK nincs adója (nyugdíjas, gyesen lévő, segélyen élő, munkanálküli stb)

Minden lakás után fizetni kellene előre, aztán 1 év múlva visszakapod ... az államnak kamatozzon?

Amúgy ez mit segíteni az államnak? Befuetnek x milliérdot, aminek nagy részét vissza kelle adni ...

Liberté__73 2009.06.09. 16:17:29

@schnee:
na itt a lényeg

ahhoz pedig, hoyg továbbra is nullán maradjon, negatív adót kellene kimutatnia, ahhoz meg erős pofa kell még itt ebszördisztánban is

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.06.09. 16:18:40

@schnee: . Szégyeld magad! racionális gondolkodásmódot vezettél elő a blogon! pfúj...

zero az ilyeneket nem hiszem hogy végig szokta gondolni, csak azt a három betűt keresi a hírekben, majd hozzádobja a szokásos sablon szöveget.

(Még felsejlik bennem a kormánypárti depressziós lufik esete :)))))))))...régi szép emlékek :)

reality 2009.06.09. 16:18:47

@Marcellusca: Vagy esetleg lesz valami mentesség, vagy könnyítés.

reality 2009.06.09. 16:21:30

@reality: Viszont ebben az estben a "minimálbéres vállalkozók" (utálom ezt a kifejezést) és nem csak ők kihasználhatják ezt a kiskaput.

Marcellusca 2009.06.09. 16:27:54

@reality: Ettől félek én is.
Most is megtalálják a kiskapukat, ennél is meg fogják találni.
Akit meg tényleg "megérdemelne" a kiskapu, az előtt meg majd jól becsukják.

Rwindx 2009.06.09. 16:27:55

@Liberté__73:
akkor nyilván tudod azt is hogy az EVA-s cég bevételeiben kap +20% ajándékot (AFA, júliustól 25%) is nem csak az "szja-nál magasabb 25%" adóval adózik.

Továbbá nyilván azt is tudod hogy jobbára minek van valakinek EVA-s és nem EVA-s cége egyaránt.
Nem vásárol véletlenül gyakran a nem EVA-s céged az EVA-stól? Pl szolgáltatást? Biztosan nem, hiszen ilyen adóelkerüléssel biztosan nem élnél... olyannal csak a fasiszták... fújj..

kovego 2009.06.09. 16:29:16

@Liberté__73: nem!
befizetendő adóval az eva-t (adót) csökkenteni?

schnee 2009.06.09. 16:30:53

@zero: Visszatérve a korábbi posztodra: 30 mFt feletti érték esetén igazságos?

Amiket különben felvetettél (munkanélküli, nyugdíjas stb) az tényleg probléma. Úgy vélem ezekre lehetne keresni normális megoldást. pl. ha a tulajdonos nyugdíjas és a tulajdont az adó év előtt mondjuk 5 évvel szerezte, akkor nem kell fizetni. Ez pl kivédené azt is, hogy a nagymamára irassa avállalkozó a luxusvillát. De persze még sok megoldást ki lehet találni.

Sőt az államnak történő hitelezés is probléma. Erre is lehet megoldást taláni, pl ev közben (ezt az adót évente kétszer kellene fizetni) az SZJA befizetéseid átvezetését kéred. Az APEH rendszere tudja mennyi SZJA-t fizettek be utánad (naprakészen). De méág sok más technikai ötlet is megvalósítható.

Persze ettől a 386 fős parlamentől ne sok racionális megoldást várjunk.....

derelyegrádi szellem 2009.06.09. 16:36:20

@Pierre (Bezuhov):

Addigra cselekvőképességet kizáró gondnokság alatt leszel szerinted? :-)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.06.09. 16:37:08

@zero:

ez az a szerződés, ami nincs. emléxel?

schnee 2009.06.09. 16:40:24

@Pierre (Bezuhov): szégyelem is magam. igérem a jövőben nem mondok több racionális dolgot :)

albino combino 2009.06.09. 16:42:35

már bocsánat de én eztetet nem értem. aki eddig elkerülte az adófizetés, minimálbéren volt de 100 millás háza van az valszeg ezután is talál majd kiskaput. de mondjuk aki munkanélküli lett, viszont van egy nagyobbacska háza amit mondjuk hosszú évek munkájával épített fel az akkor fizessen azért mert háza van. (aminek az alapanyaga, a munkadíjak után már egyszer fizetett adót)
ejh kókadt kitaláljátok még ti hogy szopassátok az embereket ha már egyszer elküldtünk titeket a halál f@szára

Marcellusca 2009.06.09. 16:43:05

@schnee: Nagyon jók a meglátásaid.
Ezekre gondoltam én is. Mi van, ha a 82 éves nagyanyámra iratom a házat? De mán, iziben! Mint anno az átkosban, mikor egy embernek csak egy autója lehetett, és a család 3., 4. autóját már az öregek nevére íratták.
Ahogy írod, bizonyos időnek el kell telnie a tulajdonjog megváltozásának.

De még sok megválaszolatlan kérdés merül fel az egésszel kapcsolatban. És csak az ötletelés megy, semmi konkrétum.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.09. 16:46:49

Létezik olyan mértékadó gazdasági elemzés, illetve reformtervezet, amiben az ingatlanadó meglévő elem, ráadásul széles körben támogatható is.

A gazdasági átalakítások tekintetében pedig végre el kellene döntenünk, hogy maradjon e a mostani erősen szociális alapokra támaszkodó rendszer, vagy ehelyett megcélozunk egy szlovák mintára hajazó, de a magyar körülményeket figyelembe vévő politikát.

Mindkét esetben meglesz a vesztes társadalmi réteg, nincs középút, ezt minél hamarabb el kéne fogadni. Ha egy gazdaságélénkítő és az aktív munkavállalói réteget támogató rendszert akarunk, annak a mostani szociális rendszer megnyírbálása a minimális feltétele. Ebbe sok esetben a nyugdíj is bele kell essen. Az egészséges, ám passzív munkavállalókat érné a legnagyobb csapás és a rajtuk megspórolt pénzt kivétel és megalkuvások nélkül mind munkahelyteremtésre kellene fordítani. Ráadásul ennek a rendszernek nélkülözhetetlen velejárója a szociális szigor is.

A dolog legnagyobb buktatója, hogy a jelenlegi populista közbeszéd miatt politikailag nagyon veszélyes lépés lenne a bevezetése.

Az szdsz pedig már csak vergődik, lehetnek jó ötleteik, de ha két húzóemberük szinte egyidőben két ellentétes dolgot propagál, mint jelen esetben az ingatlanadó, akkor az azért elég hiteltelenül hangzik. :o)

Marcellusca 2009.06.09. 16:50:01

@albino combino: Ezért mondom, hogy csak az ötletelés megy.
Egy lakás/ház árának sok összetevője van. Ugyanúgy annak is, hogy miként került a tulajdonába és azt miből tartja fenn.

Mindig eszembe jut egy régi vicc:
Egy városban, egymás mellett, két teljesen egyforma ház eladó. Az egyik 10 milla, a másik 20.
- Hé, szomszéd! Hogy van az, hogy a maga háza kétszer annyit ér, mint az enyém?
- Tuggya szomszíd, az én szomszédom nem csigány!
xD

tudi 2009.06.09. 16:50:54

Itt szintén röviden válaszolnék: Zuhannál le a helikoptereddel te köcsög.

schnee 2009.06.09. 16:59:04

@albino combino: a vagyonadónak az a lényege, hogy egyértelmű: a neveden van a ház -- te fizetsz természetesen ezek mellé be lehet rakni kiskapukat és azt ki is lehte használni. DE sokkal nehezebb egy házat eltüntetni, mint egy 2 mFt-os kp bevételt.

Marcellusca 2009.06.09. 16:59:41

@tudi: Az nem fog menni. Már eladta.
Azért ilyen nagy a szája. :)

Véraláfutás 2009.06.09. 17:07:01

@Liberté__73:

Az EVA kinyírása jövőre, vajon mekkora adóbevételkiesést fog produkálni nekik?

Amikor bevezették az adott éveben a nem várt 60milliárdnak örültek, mint majom a farkának. Persze a mohóság nagy isten, apránként elkezdék növelni az adót/járulékot. Idén már kirepült 200ezer EVA-s (persze ebben nem csak az elvonás növelés játszhatott szerepet, hanem a válság is), de jövőre nem sok marad, ergo nem kis pénztől esik el az állambácsi.

sorokinV 2009.06.09. 17:19:29

Ez még kivételesen használható (az eddig elhangzottaknál jobb) javaslat Kókától. Bár gazdaságot kevéssé élénkítene (ez bürokrácia élénkítő javaslat - hehe), annyi hatása lenne, hogy azok a vállalkozások, melyek nagyobb placcot foglalnak, mint az iparűzési adó az elmaradottabb régiók felé vennék az irányt. Az, hogy minden ingatlan adóztassanak meg, értéktől és tulajdonostól függetlenül - alap. Így talán mejd az önkormányzatok sem fognak ülni az (a nem lakás célú) ingatlanjaikon, hanem kitermelhető áron kiadják. (Lásd a bp-i vagyonkezelők működése).

Corry 2009.06.09. 17:48:49

Kedves mindenki, ezt lessétek meg:

szabadhaza.blog.hu/2009/06/09/hol_volt_a_200_000_1

csak a Horn Gábor --most már nyugodtan lehet azt mondani, hogy műfajteremtő-- egymondatosait kéne még összegyűjteni valahol...

Liberté__73 2009.06.09. 18:17:09

@Marcellusca:
"Mi van, ha a 82 éves nagyanyámra iratom a házat?"

ez esetben kifizetsz 12-15 évnyi vagyonadót egyösszegben (az illeték cca 6% vs 0,3-0,5% vagyonadó)
okos ötlet!

Liberté__73 2009.06.09. 18:21:44

@Rwindx:
igen tudom, de így is a teljes nettó árbevétel 10%-a apelláta nélkül megy az adóba

"Nem vásárol véletlenül gyakran a nem EVA-s céged az EVA-stól? Pl szolgáltatást? Biztosan nem, hiszen ilyen adóelkerüléssel biztosan nem élnél... "

nem vásárol, ilyen könnyű célpontot én sem adok az Apehnek:).
4 cégem van abból 1 EVAs, mert annak a könyvelőn kívül semmi költsége nincs.
a többi 3 összesen 14 bejelentett alkalmazottat tart el (ebből 12 diplomást)
szerinted elég adót fizetek? :)

Liberté__73 2009.06.09. 18:23:50

@kovego:
"befizetendő adóval az eva-t (adót) csökkenteni?"

dinnyére sört??
mit nem értesz?

Ha az SZJA-t (adó!) lehet csökkenteni (leírni belőle) a vagyonadóval, akkor az EVA-t miért nem?

That is the question... (hogy klasszikut idézzek :) )

spájdernecc 2009.06.09. 18:26:14

@Liberté__73:
pláne, ha az iparűzési adóból is le lehet/ne/ vonni, az nettó kiba...brálás az önkormányzatokkal

Liberté__73 2009.06.09. 18:38:10

@spájdernecc:
hát nem, mert fordítva kellene lennie:

befizeted az önkorinak a HIpA-t majd azzal az összeggel csökkented a céges vagyonadót (azaz állambácsi kap annyival kevesebbet, amennyivel az önkorit megtámogattad)

Higany 2009.06.09. 19:22:05

Ha leírható lesz az SZJA-ból (és annak mértékét nem éri el!), akkor leszarom, de mivel eladtak bennünket az IMF-nek ezért valószínűleg nem lesz leírható. Már, ha lesz így valaki aki megszavazza odabent, de ezektől a férgektől minden kitelik. A magam részéről egy adómentes kender nyakbavalót küldenék a kékeknek... Hazaárulók, remélem nem ússzátok meg szárazon, hogy tönkretettétek az országot!

Rwindx 2009.06.09. 19:22:21

@Liberté__73: Láttam én már karón varjút. Nem ok nélkül szokott ott figyelni +1 evás adózású cég. Persze nem áll szándékomban általánosítani. Viszont ha csak könyvelő az össz költsége akkor mégis mit csinál? (tudom semmi közöm hozzá, és még jogos is) Még akkor is, ha szerinted is könnyen kiszúrja az APEH. Ugyanis ha alkalmazott nincs benne, akkor csak a tulajdonos ténykedhet ott, ráadásul valószínűleg valamilyen szolgáltatással foglalkozó cég (EVA-ból adódóan). 3 cég vezetése mellett még marad idő egy személyben szolgáltatni is egy negyedikben? :)

"a többi 3 összesen 14 bejelentett alkalmazottat tart el (ebből 12 diplomást)
szerinted elég adót fizetek? :)"
Ha az APEH-nél dolgoznék azt mondanám hogy valószínűleg nem. Így meg azt mondom fogalmam sincs, de ez részletkérdés ugyanis ha mi döntjük el mi az elég, és nem a törvények akkor máris jó eséllyel törvényen kívüliekké válunk.

Rwindx 2009.06.09. 19:26:34

@spájdernecc: Az iparűzési adó már eleve netto kibabrálás a cégekkel. Igaz az egész adórendszer az , a cégtámogatási rendszerrel egyetemben.

K.Jani 2009.06.09. 20:06:57

az államadóság felfoghatatlanúl nagy. és ezt fizetni kell!!! rettentő nagy a pénz kiszívatyúzás!!!! ha éves színten lebontjuk egy emberre, akkor az jön ki, hogy minden átlagos dolgozó májusig a külföldi bankoknak dolgozik!!! ez a bajok gyökere!

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.06.09. 20:09:37

Bazmeg, ennek a pöcsnek tényleg halvány fogalma nincsen a valóságról. Teljesen úgy tűnik, mint aki azt gondolja, hogy mindenkinek öt-hat lakása van, plusz egy nyári rezidencia valamelyik vízparton.
Essszüüülyeeee.
Mondjuk én leszarom ezt törvényt, mivel egy darab ingatlanom sincs, szóval nyazsgem. :D

mind2 (törölt) 2009.06.09. 20:19:49

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: teszi mindezt úgy, hogy van 50-60 ezer ember ami a "legitimációt " jelenti.... bosszú ez, meg a franc tudja.
Majd kiderülnek az IMF szerződés pontjai, remélem a vádirat részeit fogják képezni a bíróságon :(

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.09. 20:35:17

ezt akartam írni ide, gusztus írásához, de nem engedték
szabadhaza.blog.hu/2009/06/09/hol_volt_a_200_000_1

végre, azon azért elszoktam gondolkodni, hogy pl Gusztus p tudja e mekkora mértékű korrupciós ügyek vannak az szdszben. de ha megnézzük a vagyonát és havi egymilliós fizetését akkor kiderül, h biztos tudja, és még a rednszerváltásnak nevezett országtönkretételről ,és lopásokról nem is bezséltünk!
nem is számít tudott e a bűnről gusztus, bűnsegéd ígyis-úgyis

luucy 2009.06.09. 20:35:44

"liberális párt azt is javasolja, hogy a vagyonadó legyen leírható a magánszemélyeknél a személyi jövedelemadóból, a vállalkozásoknál pedig a helyi iparűzési adóból."

***

A jó édes kurva anyját az szdsz-nek!!! Miért akarja a nagy liberális párt mégjobban tönkretenni az önkormányzatokat?
A vagyonadó ugyanis a központi büdzsébe megy, míg az iparűzési adó marad az önkormányzatoknál, mint egyedüli bevétel az állami visszaosztás mellett....

Meg ez a leírás is. Egy kisvállalkozó m a faszból írja le az ingatlanadót? Vagy mondjuk egy minimálbéen dolgozó? Na ez megint a pénzeseknek jó... Akik így se a vagyonadót nem fizetik be, se az egyéb adót....

Mit képzelnek ezek??????

mind2 (törölt) 2009.06.09. 20:46:06

@luucy: ez a bosszú népe, nem tudtad ?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.06.09. 21:14:14

"és csökkenthetné az ingatlanárakat is"

Ja, értékbecslésnél mindenképp. Hülye lehet a Jani vagy csak dühében csapkod össze-vissza? Mintha olyan minden mindegy hangulata lenne...

luucy 2009.06.09. 21:26:33

@laspalmas: Szerintem is kb ez van. Vasárnap a hírtv-n mondta az egyik elemző, hogy ekkora verég után mind a szocik, mind a szadesz minden mindegy alapon csak azért is ki fog tartani.

Szerintem kurvára nem hiszik, hogy még ennél is van lejjebb,pedig van!!!

Vagy az is lehet, hogy a maradék szocik egy része ebbe már nem fog belemenni, és akkor viszont jöhetnek az előrehozott választások...

Csak zárójelbe - ugye ez a 30 milliós értékhatár azért lett kitalálva ingatlanadóra, mert a szocik szívóztak, ha Bajnain múlik, akkor minden ingatlanra ki lett volna vetve.

És most felrémlik bennem a szocik szórólapjai a választások előtt, amiben a Fideszt megint lehazugozták,hogy miről beszél az, amikor mondjuk a múlt héten meg előtte is mondta, hogy a 30 millás határ kamu, és valójában minden inagtlanra kiakarják vetni...

És akkor megint a Fidesz hazudott, és most kiderül, hogy megint ők mondtak igazat????

***

Rohadt MSZP, Rohadt SZDSZ....

Remélem ez koalíció szakadáshoz vezet, és VÉGRE VÉGE lesz...

Az IMF-et meg szét kell baszni. Abból a hitelből az emberek még semmit nem láttak, a bankok annál többet, de majd mi fizetjük vissza. Minek is kellett felvenni kedves Gyurcsány???????

Viktus 2009.06.10. 01:16:19

index.hu/belfold/2009/06/10/meg_nincs/

Ilyen vicces szerecsenmosdató cikket :D szegény rettegésben élő üldözött romákról régen lehetett olvasni. Gabika barátod azt nem kérdezte meg véletlenül, miért csak csatabárdot gyártanak, miért nem mondjuk egy seprűt fognak a kezükbe ne zabálja meg őket a kosz ...

Kartal (rezervált) 2009.06.10. 08:28:16

@zero: pfff... akkor a többi törpepárt hogy csinálta? vagy nekik nem kellett 20E kopogtatócédulát leadni?
egyébként meggyőződésem, hogy kalampár céduláinak fele hamis volt. hol a f@szba találtak volna 20E írni-olvasni tudó cigányt ebben az országban????

Kartal (rezervált) 2009.06.10. 08:40:41

@Viktus: enni nem, de szamurájkardra meg tetkóra fussa, mi??? és mi a fasztól híztak el így a szerencsétlen éhezők???
még mindig nem tudom mit ártottak a cigányoknak a gárdisták!!! valaki mondjon már egy esetet, amikor gárdisták lincseltek meg/késeltek meg/ütöttek agyon/vertek össze/raboltak ki rendesen dolgozó és adót fizető cigányokat!

Liberté__73 2009.06.10. 09:14:01

@luucy:
sokat dobna rajtad, ha megtanulnál értelmezően olvasni

- nem az önkormányzatok részét venné el
- "Meg ez a leírás is. Egy kisvállalkozó m a faszból írja le az ingatlanadót?" - hát pont az önkormányzatnak fizetendő iparűzési adóból

vérgőzős szemmel összefolynak a betűk, nemde?

derelyegrádi szellem 2009.06.10. 10:00:53

@Marcellusca:

Gondolom ez a rész egyértelműsíti a helyzetet:

"A mindössze öt elemit végzett vádlott fiatal kora ellenére többszörösen büntetett, erőszakos és garázda jellegű bűncselekmények miatt vonták felelősségre korábban. Előfordult, hogy kábítószert fogyasztott, és a gyilkosság idején is bódult volt"

pógárjenő 2009.06.10. 10:35:06

@luucy: mellesleg kedves djurcsányi a halál f@sz...k! Már lenyúlta a magáét meg az egész apró klánét, most még a hegedásnak is maradt valamicske, oszt jöhet utána az özönvíz!

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.06.10. 11:48:22

Amatőrök... Megint válaszoltok Bezu-nak :)
Van egy SzDSz-es ismerősöm, ma reggel felhívtam és így köszöntem neki: "Szeva 62ezer!"
Annyira örült:DDDDDDDDDDD

Liberté__73 2009.06.10. 12:12:42

@Eltiron72:

akkor ezzel megvolt már a második jó 5 perced az elmúlt 5 napban?

vagy a vasárnap felért egy hosszabb kielégüléssel is?

derelyegrádi szellem 2009.06.10. 12:13:52

Egyébként a posztban látható fényképről nekem Sztojkáék nagyverdának dülleszkedős fényképészeti alkotásai ugrottak be...

Azonos intellektust tökröz, nem vitás...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.10. 12:26:16

@derelyegrádi szellem: szívesen vennék valami hasonló végkifejletet is...

btw: amikor a bíró megkérdezi Jánosunkat, hogy szeretne -e mondani valamit az utolsó szó jogán... :))

pógárjenő 2009.06.10. 12:52:59

@Seduxen: mellesleg első ránézésre láccik rajta hogy naponta 3-4 -szer recs...ik hitler filmeket nézegetve a janink! Reszket is a patája!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.10. 13:04:54

@pógárjenő: "...akiknek viszont félnivalójuk van, azok jobb is, ha félnek."

hogy egy klasszikust idézzek...

pógárjenő 2009.06.10. 13:16:03

@Seduxen: Komám, három féle kötél van a kocsimba (vontató!) lámpavas meg akad rendesen! Csak csomagolják szépen a bőröndöcskét, a golánon kellenek a katonák!

süti beállítások módosítása