Skip to content


       Szűrés lista

Fertőzött gabona: menstruáló ötéves

Nem új a probléma, de csak most kapták fel a gabonák fuzáriummal való szennyezettségét.

A fuzárium egy gombafajta, amely megtelepszik a gabonaszem külsején, méreganyagot (mikotoxint) termel, majd ez az őrlés során bejut a lisztbe, korpába, majd logikusan a kenyérbe, gabonapehelybe, egyéb élelmiszerbe. A drága teljes kiőrlésű termékek a legveszélyesebbek. Védekezni nem nagyon lehet a fuzárium ellen, egyetlen megoldás a fokozott, többlépcsős ellenőrzés.

 

A méreg gyengíti az immunrendszert, rákkeltő hatású (manapság mi nem?), és korai (óvodáskori, kisiskoláskori) pubertást okoz. A Délmagyar.hu ír egy ötévesen menstruáló kislányról, akinek a mellében csomók nőttek, és aki a sok, fuzáriummal fertőzött  gabonapehelytől lett beteg. A szülei csak jót akartak neki, és tessék. A kislány egészségügyi betétet hord, és hamarosan cisztával műtik. Ez valami egészen borzalmas...

A gyerek kezelőorvosa, Szűts Péter így nyilatkozott:

"– Egyértelműen a fuzárium felelős a korai pubertásért. Akinél kivontuk az érintett kenyér- vagy müzlifélét az étrendből, a toxin ürülni kezdett a szervezetből, a tünetek kezdtek enyhülni – mondta Szűts Péter, aki jelenleg a vásárhelyi Erzsébet kórházban dolgozik. – Lányoknál találtunk rendkívül korai menstruációt, fiúknál mellnövekedést, mindkét nemnél csomókat. Alattomos a méreg amiatt is, mert kihat a lányok és fiúk későbbi nemzőképességére. De veszélyes az anyatejen keresztül az újszülöttekre is, mert csecsemőknél is kimutattunk emlőcsomót. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a hormonális elváltozásokon túl rákkeltő a hatása. Mióta pár hete híre ment a fuzáriumproblémának, naponta újabb esetekkel keresnek fel."

Szegedi kutatók évek óta hangoztatják, hogy a fuzáriumfertőzöttség nagyobb a megengedett határértéknél, de sosem figyelt rájuk semmilyen hivatal. A méréseiket nem fogadták el, vészmadárnak titulálták őket, jó hogy ki nem röhögték.

Mára viszont rendkívüli ülést hívott össze fuzáriumügyben a Magyar Élelmiszerbiztonsági Hivatal. Szeretném azt hinni, hogy nem csak a témával foglalkozó, tavasz óta sokasodó újságcikkek miatt, hanem hajtja őket a kötelességtudat, az emberszeretet, és a jóság.

Címkék: egészség társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr231200608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2009.06.22. 12:07:32

"Szeretném azt hinni, hogy nem csak a témával foglalkozó, tavasz óta sokasodó újságcikkek miatt, hanem hajtja őket a kötelességtudat, az emberszeretet, és a jóság."

aha......:)
szerintem meg félálomban, gyűrött öltönyökben összeülnek, közben meg bajszuk alatt káromkodnak, h "faszé kellett annak a taknyosnak menstruálnia, már rég Barcelonában nyaralhatnék az asszonnyal"
aztán arra a következtetésre jutnak, h "nincs mit tenni, átfogó vizsgálat kell, de ez nagyon sok pénzbe kerülne, a költségvetés pedig szűkös, mert tom lantos alapítványba kell fektetnünk, sajnáljuk, talán 2014-re orvosolni tudjuk a problémát, addig egyenek kenyér helyett retket, köszönöm, most mennem kell, vár a gépem."

bence84 2009.06.22. 12:07:41

mit lehet enni? minden fertőzött? pesti vizet évek óta nem iszok, olyan klóros és büdös. minden el van fertőzve? összeesküvés?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.06.22. 12:08:32

Hát ez nagyon jó, évek óta biolisztet veszünk., kapott belőle a gyerek is.
Ezért kellett visszafejleszteni az élelmiszeripari minőség ellenőrző szerveket?

Amelyik malomból ilyen liszt kerül ki, azt be kell záratni. Ennyi kéne.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2009.06.22. 12:09:06

@bence84: már a kertben termesztett növényekben sem bízhatunk meg, ki tudja mi van levegőben:)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.22. 12:10:10

@bence84: Igen. Összeesküvés. A fuzárium, mint gombafajta, akkor is ott volt a gabonán, mikor még kézzel töröltük ki (jobb esetben lapulevéllel), tehát nem mai "találmány".

Sokan vagyunk. Valakik azt mondják, mindegy, milyen módszerrel, de legyünk kevesebben! Sajnos.

bence84 2009.06.22. 12:14:42

@Tom Bobb: ha ez nem új gomba, akkor régebben miért nem volt belőle probléma? elhallgatták? esetleg mutálódott és agresszívebb lett a fertőzés? sok kérdést felvet bennem ez a téma :(

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.06.22. 12:16:40

Ugye-ugye. Megmondtam, hogy a teljes kiőrlésű kenyerekre is előbb-utóbb rá lesz fogva, hogy mennyire egészségtelenek ;)

dave_t_i 2009.06.22. 12:20:11

Vegyetek normál magyar lisztet. Az minden szempontból ellenőrizve van. Mind a termesztőket, mind a nagy malmokat nagyon szigorúan fogják ilyen kérdésekben. Ráadásul a nálunk termesztett búza (még) nem a genetikailag módosított féléből van, plusz nálunk igen kedvező az időjárás a gabonafélék számára. (Na mondjuk most pont nem a mai időre gondolok...)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.06.22. 12:20:23

@bence84: Pontosan ezek a kérdések merültek fel bennem is. Csak azért írtam most ide, mert egyszerűen undorító a dolog, és (sajnos) egy ilyen világ felé menetelünk.

vernon 2009.06.22. 12:24:13

Nem mikrotoxin, hanem mikotoxin. Neve is utal rá hogy gombák mérgéről van szó, egyébként sajnos manapság már mindenben van, pisztácia, földimogyoró, kukorica...

Barese 2009.06.22. 12:25:27

Ez nekem magas. A kenyeret sütik. Párszáz fokon. A gomba meg túléli ??? Hogy hogy még nem pusztultunk ki? Szerintem ez olyan mint az allergia. Régen is volt, de nem ennyi. Csak mi lettünk kevésbé ellenállók. Mellesleg a mellnövekedésés a menstruáció bekövetkezhet az ivóvíz megnövekedett női hormon tartalma miatt is. Azt ugyanis nem tudják annyira kitisztítani. Szóval komplexitásában kellene a témát vizsgálni.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.06.22. 12:31:56

@Barese: A fuzárium egy gomba, ami a gabonát fertőzi meg, amiből ugye a kenyér lesz. Elvileg a malomba bekerülő gabonát fuzáriumra vizsgálják, mielőtt kenyeret sütnek belőle. Mondom elvileg!

mind2 (törölt) 2009.06.22. 12:32:02

Évek óta tendencia, hogy egyre fiatalabb korban szembesülnek a lányok ezzel a problémával. 9-11 éves korban, míg ezelőtt 20-30 évvel az átlagidő : 14 éves kor volt.
Fogták sok mindenre, az ivóvizek megnövekedett hormontartalmától a étkezésig. A penészgombák majd minden fajtája rákkeltő ( ha találkoztatok avas/büdös mogyoróval - abban is van ) és a penésztől mindenki óva int. Ki kell dobni mindent amin megjelenik. Lekvárt, mogyorót, diót..stb.
Kérdés, ki az a gyártó, aki penészes-befülledt gabonakészletet vett, és müzlit gyártott belőle tonnaszám ?
Másik kérdés, miért kell egy gyereket gabonapehellyel tömni 5 éves koráig ? Nem azt mondom, hogy ne adjanak neki néha, de ne főétkezés gyanánt. Kiegészítésként ok, de ebben az esetben szerintem rendesen túladagolhatták a szülök. Mondjuk én is ismerek családot, ahol reggelire - vacsorára ez megy, és uzsonnára is sokszor. Az ok ? Gyorsabb kiönteni egy tálba a zacskóból és tejet rakni hozzá, mint rendes reggelit, vacsorát készíteni...?
A gyártót meg simán meghúzkodnám érte...

PublicEnemy 2009.06.22. 12:36:14

@bence84: Mikor beköltöztem a XI. ker.-be a kutyám elkezdett fosni,én meg nem tudtam,hogy mi baja van.A vízre gyanakodtam.Amióta palackos vizet adok neki semmi baja.... Nincs az a pénz,hogy megigyam a csapvizet.

Tapmancs 2009.06.22. 12:38:50

Nem az van hogy a gomba megdöglik a sütésnél, de az általa termelt méreg megmarad?

gidabiga 2009.06.22. 12:48:46

most már igazolva vagyok, hogy miért szeretem jobban a fehérkenyeret. :)
viszont iszom a csapvizet, bár vidéken, és ízre finom.


sajnos én is attól tartok, hogy itt vizsgálóbizottság fog alakulni, pár hét múlva elcsendesednek ezek a hírek, mert nem az a gazdasági érdek, hogy ne vásároljuk ezeket a termékeket.
ki vizsgálja a bio néven futó élelmiszert?
azoknak nem szigorúbb feltétleknek kell megfeleniük?

bennem azért felmerült gy kérdés, hogy kinek az érdeke, hogy a teljes kiőrlésű gabona rákkeltő?
de a zabszem már a seggemben, úgyhogy nem fogok többet venni én sem.

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.06.22. 12:52:32

ha a fuzárium elhatalmasodik a gabonában akkor gyakorlatilag semmit sem tehetsz ellene, mert védekezés gyakorlatilag nincs ellene, ami van az marha drága és sz**t se ér. egyet tehetsz csak, levágod/levágatod és beveted v.mi kalászossal amire nem fertőző a gomba.
persze ha kevesebb lenne az adó a permetszereken, akkor talán még meg is vennék a gazdák, de így...

Perillustris 2009.06.22. 13:07:27

@vernon: "egyébként sajnos manapság már mindenben van, pisztácia, földimogyoró, kukorica..."

Tudtam! Ezért volt annyira pisztácia íze a ma reggeli vajas kenyeremnek.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.06.22. 13:08:05

Az a gond, hogy ilyen lassan derül ki minden.
Tömören - bármi amit a szánkba teszünk és megrágunk az szar és simán halálos idôvel.

Idôvel az ételeken azt is feltüntetik majd, hogy mekkora adagban lesz halálos.

Együnk fényt! persze elôtte kenjük be magunkat naptejjel ami szinén nem annyira barát...

/Hamár itt járok akkor szegény kannibál pajtikat sajnálom.
Megesznek egy jólfejlett sznob angolt és tuti 3mat kikap a kaszás közülük mérgezés ürügyén/

postabelyeg 2009.06.22. 13:13:57

@gidabiga:
"de a zabszem már a seggemben, úgyhogy nem fogok többet venni én sem"

Akkor most 100 kenyérből hány nem felel meg? És mely gyártóké? Erre kellene válasz. És hány embert betegít meg Mo.-on?

12 mintából 5 ben volt magasabb a fuzárium mértéke a megengedettnél.
majd
Az FVM-nek 3000 ből 3.
Baj van? Nincs baj? Ez nagyon ker.tvs hír. Lényegében semmi se derült ki.

Geza 2009.06.22. 13:17:05

@Barese:
A gomba nem, de az általa (míg élt) termelt méreg nem feltétlen éli túl. (Kb. mint ahogy a patkányméreg megöli ugyan a patkányt, de az ürüléke változatlanul ott marad.)

"Régen is volt, de nem ennyi."
Ez így van. Egyrészt azért, mert régebben nem volt ilyen részletes diagnosztika, azaz nem áttétes rákban haltál meg, hanem 'elvitt valamillen nyavala'.
Másrészt azért, mert a magasabb csecsemőhalálozás egyben szelekciós tényező is volt, azaz aki megélte a felnőttkort, annak garantáltan életképes és védekezőképes szervezete volt, szemben az amúgy hál'Istennek fejlett orvostudománynak életben tartott mostani emberekkel.
Harmadrészt kevésbé volt szarrá verve az immunrendszerünk mindenféle vegyi anyaggal, ellenben folyamatos stimulusnak volt kitéve (nem steril környezetben éltünk, mint most), így bizonyos dolgok ellen hatékonyabb volt a mai átlagnál.
Negyedrészt meg pszichésen kiegyensúlyozottabbak voltak az emberek, és ez a testi ellenállóképességre is kihat.

Szóval úgy néz ki, hogy az ilyen érzékenységekkel fizetünk azért, hogy kíméletesebb életet élünk, az orvostudomány majdnem minden gyereket és embert megment, fejlett nyugati módon stresszelhetünk és nem kell napi 3-4 órányi kőkemény melóval megszereznünk a kajánkat, hanem megvehetjük a boltban a tömegtermeléssel alig napi 8-10 órai munkánk értékéért előállított vackokat :).

Geza 2009.06.22. 13:19:37

@gidabiga:
"de a zabszem már a seggemben"
Csak vigyázz, nehogy fuzáriumos legyen :) !

gidabiga 2009.06.22. 13:20:31

nem lehet, hogy itt valakik feltétlenül azt akarják, hogy nálunk is lehessen génmódosított gabonát termeszteni?

Geza 2009.06.22. 13:21:13

@Geza:
Bocs, az első sor:
'A gomba nem éli túl, de az általa termelt méreg nem feltétlen bomlik el.'

gidabiga 2009.06.22. 13:21:14

@Geza:

erre nem is gondoltam.
akkor inkább kihagyom :DDD

Geza 2009.06.22. 13:26:37

@gidabiga:
Dehogynem!

Már a disznóinfluenzás hisztériumjátéknál megmondtam, hogy a következő a zöldség- és gyümölcsinfluenza lesz, hát nem lett telitalálat, de a gabona-influenza itt van, a felkapottság oka is ugyanaz, pontosan meg is nevezted: a konkurrencia érdeke.

A következő hype a csapvíz-infulenzia lesz, azután a napfény-pestis, a levegő-nátha, míg végül egyenesen bejelentik az 'élet' nevű, nemi úton terjedő betegség elharapózását, amit elsősorban dr. kuncze tablettájával szándékoznak majd gyógyítani :).

Susan George: Luganói tanulmány (Lugano Report). Tessenek olvasgatni, érdekes.

Cato 2009.06.22. 13:28:19

@postabelyeg:
"12 mintából 5 ben volt magasabb a fuzárium mértéke a megengedettnél."

Ugyanmár, Az FMben is megmondták hogy nem volt hivatalos a mintavételezés.
Biztos a 12 mintából 5 ugyanabból a táblából származott, a többi hét meg az út túloldaláról. :)

Amúgy meg az intenzív, monokultúrás növénytermesztés melegágya az ilyen fertőzőbetegségeknek.

Figyeljétek meg, majd előjönnek a megoldással, hogy GM növényeket kell termeszteni, mert az ellenáll a gombának... Ja, hogy attól meg három füled nő? Sebaj, legalább majd tudod értékelni az új 2.1 hangzású headset. ;-)

Cato 2009.06.22. 13:31:39

@gidabiga: úgy látom nem csak nekem ugrott be ez a forgatókönyv.

Lenny [Cabdriver] (törölt) 2009.06.22. 13:39:56

Sok az a 10millió, a Horn Gyula is megmondta.

Állítólag. Ehhez a mondathoz épp keresem a linket. Az indexen, hvgn, origon valamiért nem találom.

gidabiga 2009.06.22. 13:45:11

@Cato:

összeesküvés- és káoszelméletekben jó vagyok :)))

Cato 2009.06.22. 13:46:46

@gidabiga: Attól hogy paranoiás vagy még nem biztos hogy nem üldöznek. ;)

postabelyeg 2009.06.22. 13:48:34

@Cato: "Ja, hogy attól meg három füled nő?"
A GM növények rögtön megoldást nyújtanak olyan problémára amire a nemesítés évtizedek alatt. Ahol már 1 évtizede esznek GM növényeket történt valami kiugró számú megbetegedés a lakosság körében?

rolika 2009.06.22. 13:50:10

A kurva életbe...
Mondtam is otthon anyjuknak, már a gabonát is saját magunknak kell vetni/aratni/őrölni :-)

Petrow 2009.06.22. 13:52:20

Laspalmas, nyugodtan töröld, ha moderálási elvekbe ütközik, de ide is leírom, amit annyi, mg-i poszthoz ugattam már: annak kéne eltördelni az ujjait, aki anno aláírta, hogy 2004-2005- környékén számolják fel a határokon lévő élelmiszer-ellenőrzési szakszolgálatot. Majd jöttek a labor-bezárások (kevesebb minta - kevesebb ellenőrzés), ami pedig most van, az túlterhelt, nem kap pénzt eszközfejlesztésre, stb.
3-4 havonta aztán jön egy ilyen botrány, pár napig-hétig ég a szalmaláng, majd minden elsikkad.

One Bad Habit 2009.06.22. 13:53:34

Elméletileg vizsgálják a gabonák fusarium fertőzöttségét átvételkor.

Ez egy a kalászt megtámadó 'betegség'. Nem jelentkezik automatikusan, kell hozzá fogékony gabona fajta meg némi csapadék a gabona virágzásakor. Megelőző gombaölő szeres kezeléssel szokás ellene védekezni. Ez egy mezőgazdasággal foglalkozó számára annyira alap, mint egy autószerelőnek az olajcsere.

Ezért nem nagyon bio-gazdálkodják a búzát. A gomba toxin veszélyesebb mint a növényvédőszer. Merthogy az az aratásig lebomlik.

Petrow 2009.06.22. 14:05:30

Egy apró kiegészítés a cikkhez: nem mikro-, hanem mikotoxin :)

Tündér_Lala 2009.06.22. 14:11:22

@postabelyeg: Valaki megvizygálta elötte és tutána a talaj faunát, hogy mi tötént vele ? Szászor annyi méreg jut a talajba, mit bármely permetezés után. Ha a talaj regeneráló képességét tönkre teszik, akkor lesz nagy baj.
@Petrow: Ezzel tökéletesen egyet értek.

eszkep 2009.06.22. 14:12:00

Mint amatőcs szillagász nem vagyok híve a "világvége" megjövendölésének, de úgy látom itt eléggé az uralkodik... :-) Most kihasználom az alkalmat, hogy fokozzam kicsit :-)
Egy friss, "érdekes" hír:

index.hu/tudomany/kornyezet/2009/06/19/rohamleptekkel_kozeledik_a_klimakatasztrofa/

A cikkben nem az az érdekes, hogy hamarabb bekövetkezik, hanem az, hogy mi is történik?
A 70'-es évek óta ismert a fékevesztett üveghézhatás fogalma, mellylel a Vénuszon uralkodó állapotokat modellezték. Sajnos nagyon nincs publicitása az interneten a jelenségnek, itt olvashatunk róla érintőlegesen:

www.demokrata.hu/heti-hir/venusz

Egyébként a '80-as évek közepéről (!!!) származó csillagászati könyvekben már említik (és lemodellezik), mint potencionális veszélyforrást melynek "legenyhébb" hatása, hogy 2100-ra éhenhal az emberiség 2/3-a (!). A láncreakció végeredményét a Vénuszon lehet megtekinteni...

Perillustris 2009.06.22. 14:12:31

@postabelyeg: S ha sokkal lassabban hat? Neked persze jó étvágyat hozzá!

Tündér_Lala 2009.06.22. 14:13:02

Egyébként a vetőmagot valamikor csávázták pont a gomba fertőzések ellen. Ez ma nem szokás ?

Petrow 2009.06.22. 14:27:59

@Tündér_Lala: az, hogy a vetés előtt csávázzák, nem véd a későbbi stádiumos fertőzések ellen. Egy jégeső végigver a táblán, máris megreped a szem -> bejut a gomba
Balf@szul tárolják (nedvesség, szellőztetés, stb.), egyenes az út a fertőzéshez.
Több termelőtől szerzi be a feldolgozó a gabonát, oda bejut egy fuzás tétel, az egész megfertőződik.

Ez utóbbit lenne hivatott kiküszöbölni a - papíron működő - élelmiszerbiztonsági előírások tengere.

One Bad Habit 2009.06.22. 14:32:47

@Tündér_Lala: Szokás, de nem pont gabona fuzáriózis ellen.

Egyébként hazánkban van egy olyan hatóság, amelyik szerintem jól végzi a munkáját. Ez pedig a "Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal Központ Növény-, Talaj- és Agrárkörnyezet-védelmi Igazgatóság". :-> ontsz.hu/

A fuzáriumos búza is az ő szakterületük.

Cato 2009.06.22. 14:43:52

@postabelyeg: Azért mert még sikerült bizonyítani még nem jelenti azt hogy nincs.
Egyrészt már több GMO-nál felvetődött már immunológiai és tumoros megbetegedések kockázata.
másrészt mivel a korrekt vizsgálatokhoz a GMO gyártó cégek együttműködése is szükség lenne amíg ők ezekben "érthető okokból" nem partnerek, addig nehezen lehet bármit is bizonyitani.

Másik fontos kérdés, az ökológiai kockázat. Honnan tudod hogy egy esetleges további mutálódás milyen változásokkal fog járni egy olyan szervezetnél aminek a genetikai összetétele sebészi úton állítódott össze.
Szívesen ennél olyan búzából készült kenyeret, amelyik mondjuk egér géneket tartalmaz csak hogy valamilyen betegség ellen védettebb legyen???
az a baj hogy ami a laboratóriumban kontrollált körülmények között elvileg működik, szabadon engedve katasztrofális következményekkel járhat.

postabelyeg 2009.06.22. 15:54:27

@Cato: "Szívesen ennél olyan búzából készült kenyeret, amelyik mondjuk egér géneket tartalmaz csak hogy valamilyen betegség ellen védettebb legyen???"
Bizonyos gének most is benne vannak mind a búzában mind az egérben. Az emberi gének egy része is azonos növények génjeivel. Evolúciónak hívják az okát.

Cato 2009.06.22. 16:03:40

@postabelyeg: Ohhh... valóban? Ezt nem is tudtam.
Akkor vissza mindent. Tévedtem...

Cato 2009.06.22. 16:12:05

persze akkor ezeknek az emberkéknek is szólni kellene hogy nyugodtan visszaadhatják a diplomájukat, nem kell kutatni, mert ez így teljesen természetes.

www.scribd.com/doc/11937522/gmobiologicalhealthrisks

Ha nem akarod végigolvasni összefoglalom neked a lényeget:
A kísérletsorozat célja a több transzgént hordozó GM-kukorica hosszú távú biológiai hatásainak vizsgálata volt.

Összefoglalva, az adatok azt mutatják, hogy ennél az egértörzsnél a tápban 33%-os
mennyiségben jelenlevő GM-kukorica komolyan
csökkentette a reprodukciós képességet.
A többgenerációs kísérlet során a GM-tápon kevesebb egér született és
érte meg az elválasztást. Az egerek súlya és az alom tömege is kevesebb volt az elsőtől a
harmadik generációig. Az utódoknál szignifikánsan megváltozott a lép és máj morfológiája,
valamint a vékonybélben számos gén kifejeződése...stb.

Feuer Frei ! 2009.06.22. 16:58:40

@Geza:

Nekem is gyanús ez az egész. Emlékszem pár éve a tejről derült ki, hogy azt sem szabad igazából inni, szigorúan csak forralva, de akkor sem sokat. Én gyerekkorom óta házi tejet ittam, nyersen, hűtve, ahogy kell. Budán is vannak ÁNTSZ által bevizsgált házitej-árusítók, mondjon bárki bármit, én nem fogok boltit inni.

Ez van az ásványvízzel is, mi is évikig azt ittuk, de egyre több ismerős mondta, hogy mindegyik tele van olyan ásványi anyagokkal, amikre ugyan elvileg szüksége van a szervezetnek, de nem tudja mindet lebontani, s ezért ebből is baj lesz (azóta a háziorvostól is hallottam már ezt). Most csapvizet iszunk.., itt, a II. kerületnek ezen a részén finom, és semmi bajunk tőle (eddig :D).

Fene tudja, kinek higgyen az ember, érvek, ellenérvek minden mellett és mindennek szemben.

icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.06.22. 17:50:54

Ez az egész a külföldi liszteket érinti, nem a magyart. Csak erről nagy kuss van a magyarellenes médiában, mert ez a akció most a gabona libamája (lásd korábban 4 Mancs)

picur3ka 2009.06.22. 18:23:45

@icelpro:

Van erre valami forrasod?

@postabelyeg:

Ezt csak egy emberolto mulva fogjuk tudni leghamarabb, kulonosen, hogy az organikus, etc taplalkozas nepszeru lett egyidoben ezzel, nagyon konnyen ossze lehet majd teveszteni/ mosni (hm) a szegeny, muveletlen retegek taplalkozasi kulturajaval.

icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.06.22. 19:25:13

Napokban volt vmi beszélgetés erről a Lánchídon. De ma reggel is ismételtek belőle, azért is rémlik. Meg ne kérdezd, mikor és melyik nap, passz, azt se tudom, ma hanyadika van, egybefolynak a napok.

icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.06.22. 19:27:42

Sztem mindenki egyen azt, amit a szervezete kíván. Engem másfél évtizeden át terrorizált a család, hogy sok tojást eszem, egészségtelen stb. Azt nézd csak, kihozták, hogy TÉVEDTEK, mégis marha egészséges a tojás, mert a jó koleszterin van benne. Na, azóta engem nem baszogat senki se kajaügyileg, de a baszogatók is elgondolkodtak magukra és a tudományra nézve ...

Thulsa Doom (törölt) 2009.06.22. 19:29:31

Én a fényevést javaslom! Az garantáltan nem okoz semmilyen betegséget...

Ivanhoe 2009.06.22. 20:29:19

@eugenika: dehogynem, az UV-sugárzástól gyomorrontást kapsz:)

Marcellusca 2009.06.22. 20:47:15

@eugenika: Csak bőrrákot. :)))

Egyébként szerintem túl van misztifikálva az egész.
A jól fejlett orvos- és biológia tudománynak köszönhetően már lassan nevet sem tudnak adni a "gyereknek". Minden napra jut egy új felfedezés és egy réginek a cáfolata.
Én meg eszem, ami jól esik.
Előbb-utóbb valamiben úgyis meg kell pusztulni! :)

Perillustris 2009.06.22. 21:14:35

@eugenika: Nem jó, megpróbáltam. Leégett a nyelvem. A barátnőm azt mondta, felesleges átmennem hozzá.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.22. 22:37:50

"Alattomos a méreg amiatt is, mert kihat a lányok és fiúk későbbi nemzőképességére."

hogy Tőkés Lászlót idézzem: "békés népirtás".
milyen humánusak nem? nagyon rendesek. jó emberek.

"(fuzáriumos gabonát nem veszik meg a gazdától, vagy csak über szar áron veszik meg... hogy miért veszik meg? Mert kirostálják, és összekeverik a rendes, gombamentes gabonával, és jó áron továbbadnak rajta)."

csak most láttam ezt gabonás, mg poszt:
kkbk.blog.hu/2009/06/22/magyar_mezogazdasag_a_rendszervaltas_utan_szubjektiv_elemzes

Salvia Divinorum (törölt) 2009.06.22. 23:34:10

Folyton megy a pánikkeltés...
kergemarhakór, madárinfluenza, sertésinfluenza, aflatoxin, szarsz vírus meg faszomtudja még mi

picur3ka 2009.06.23. 08:22:54

Kapcsolodo, nem tul kozelrol, de sok termeny tarolasat, gondolom, senki nem ellenorzi.

'A vihar- és jégkárok összesítésével kezdődik idén az igazi gyümölcsszezon Magyarországon, ám ezen kívül is mutatkoznak új gondok a szokásos értékesítési-felvásárlási nehézségek mellett - írja a Napi Gazdaság, amely szerint a gazdák a termés védelmére évi mintegy tízmilliárd forintot fordítanak.

A termelők a válság számlájára írják, hogy emelkedik a mezőgazdasági lopások száma, ráadásul egyre szervezettebbek az elkövetők - írja a lap gyümölcspiaci összeállításában.

A termés védelmére költött összegek növelik a versenyhátrányt, illetve elveszik a gazdák kedvét a szántóföldi zöldségtermesztéstől. A lap becslésekre hivatkozva közli: a mezőgazdaságnak évi mintegy tízmilliárd forint többletköltséget jelent a termés védelme.'

sasinc 2009.06.24. 15:34:50

Dr. Roszik Péter levele a Nők lapjában 2009.06.17 -én megjelenő cikkre:


Molnár Gabriella főszerkesztő részére
Kedves Főszerkesztő Asszony!
A Nők Lapjában 2009. június 17-én megjelent írásokhoz (3. és 21.- 24. oldal) kívánok észrevételt tenni.
Sajnálatos, hogy a biotermékekről szóló cikkeik jelentős mértékben ártottak a magyar biogazdálkodásnak és a bio (ökológiai, biológiai, organikus) termék fogyasztóknak. Lapjuk megjelenése óta számtalan hívást kaptunk biotermelőktől, élelmiszer-feldolgozóktól, akik érthetetlennek és elfogadhatatlannak tartják cikkeik hangvételét, és sommás ítéletét. Ami ettől még szomorúbb, hogy a biotermék fogyasztók jelzik, hogy megrendült bizalmuk a biotermékekben, pedig sokan biotermékek elfogyasztásával kezelik rosszindulatú betegségeiket, kerülik ki az allergiás tüneteket, vagy egyszerűen ezzel védik egészségüket. Most a helyes reakció az lenne, ha visszatérnének a – gyomorba nem való – vegyi anyagokkal (szermaradékok, tartósítók, ízfokozók, állományjavítók, ízesítők, színezékek stb.) terhelt szokványos élelmiszerekhez? Gondolom, hogy Önök sem ezt a célt akarták szolgálni, pedig részben ez sikerült.
A leírtakkal szemben a következő ellenvetéseim vannak:

1.
Önök összekeverik (sajnos sokan mások is) a reform élelmiszereket a biotermékekkel, pedig az előző egy nehezen körülhatárolható, pontosan nem definiálható „termékcsoport”, míg a biotermelésre két, az EU-ban kötelezően alkalmazandó jogszabály vonatkozik, és semmi köze a reform termékekhez. Az Önök cikkei valójában „reform” termékekről (teljes kiőrlés, müzli) szól, nem biotermékekről.
2.
Utánanéztünk, és amennyire be tudtuk azonosítani, a hivatkozott és vizsgált (szennyezett) termékek nem voltak biotermékek.
3.
Táplálkozástudománnyal és élelmiszerbiztonsággal foglalkozó szakemberek gyakran felhívják a figyelmet arra, hogy a „szokványos” termékek „reform” módon történő elkészítése kockázatosabb, mint a „nem reform” változatoké, így pl. a teljes kiőrlésű vegyszeres gabona veszélyesebb, mert a lisztbe kerülő korpán (a szem felszíne) van a növényvédő szerek (és a gombatoxinok) jelentős része, vagy pl. a hidegen préselt nem bio olajok esetében a napraforgó maghéjon lévő érésgyorsító vegyszert a kicsurgó olaj magába oldja és koncentrálja. Az ilyen termék azonosítása a biotermékkel nagyon-nagyon félrevezető és ártalmas.
4.
Sajnos Önök (és a fogyasztók is gyakran) azt gondolják, hogy a „bioboltban” csak (vagy főként) biotermék kapható, pedig sok „biobolt” egyáltalán nem tart bioterméket! Sajnos az EU jog a „biobolt” megnevezését nem definiálja, ezért csak a termék címkéjének és a termékhez kapcsolódó tanúsítványának megtekintése jelent garanciát (ezek adattartalmát az EU rendeletek körültekintően tartalmazzák), az ezeken történő helytelen, megtévesztő jelölés súlyosan szankcionálható is.
5.
A biogabonákat valóban nem szabad kezelni a fuzárium gombákkal szemben vegyszerekkel (ezek maradékai súlyos egészségkárosító hatásúak lehetnek), ennek ellenére a rendelkezésünkre álló szakirodalmak adatai egyértelműen bizonyítják, hogy a biotermékek gombatoxin szintje legtöbb esetben kedvezőbb, ritkán azonos, mint a nem bio termékeké (és szermaradék sincs)! Ennek a jelenségnek sok oka van, így a biogazdaságok élő talajának természetes fertőtlenítőképessége lényegesen jobb, a bio talajok kezelésére kiterjedten felhasznált mikrobiológiai trágyák blokkolják a gomba támadását, a sok műtrágyával nincsenek fellazítva (=fogékonyabbá téve) a növényi szövetek, és a legfontosabb, hogy kötelező a vetésváltás (gabona után nem vethetnek gabonát), amely eljárások külön-külön is és együtt különösen jelentős mértékben akadályozzák a fuzárium gomba kezdeti fertőzését.
6.
A vizsgált tételek (beszerzett információim szerint) nem is Magyarországról származtak, és nem is voltak biok. A magyar biogabonák kb. 80 %-a az EU régi tagországaiban és Svájc talál vevőkre. Minden tételt vizsgálnak, és eddig (1996 óta) még egyetlen tételről sem tudunk, amit fuzárium toxin-tartalom miatt utasítottak volna vissza. Mindeközben – főként élelmiszerbiztonsági előnyei miatt – pont ezen országokban volt az elmúlt két évben a „bioboom”, a „biorobbanás”, amely az éves biotermék-fogyasztás két számjegyű (10-35 %) növekedésben testesült meg. Lehet-e, hogy nálunk a „bio” mérgez, a nálunk fejlettebb laborháttérrel rendelkező és legalább velünk azonos (?) táplálkozási kultúrájú országokban meg gyógyít, vagy legalábbis nem mérgez?
7.
A Biokontroll azt nem tudja igazolni (ha cikkükben a „kérje a tanúsítványt” fordulat erre utalna), hogy a termék nem tartalmaz mikotoxint, de azt igen, hogy a termék biogazdálkodásból származik. Amint leírtuk, ez a gazdálkodási rendszer csökkenti a toxin tartalom valószínűségét, de nem zárja ki a jelenlétét.
8.
Az valóban elvárható, hogy – legyen szó biotermékről vagy más termékről – ne kerülhessen a fogyasztók asztalára egészségüket veszélyeztető élelmiszer (megjegyzem, hogy számos adat igazolja, hogy a magyar élelmiszer ebben a mutatóban – főként a szermaradékok tekintetében– nagyon jól teljesít).
9.
Több ezer bio termelő, feldolgozó, kereskedő becsülettel végzi termék előállító munkáját, sok energiát, gyakran az életét, egzisztenciáját tette arra, hogy ebben a nehéz gazdálkodási rendszerben termeljen, és a legtöbben büszkék arra, hogy a jó oldalon állnak. Nem tehetik tönkre felületes értékelésükkel azt, amit más nagy gonddal felépített!
10.
Bizonyára Önök is érzékelik, hogy – talán főként a rengeteg élelmiszerbiztonsági botrány miatt, amelyek a biotermékeket eddig rendre elkerülték – sokan foglalkoznak ezzel a kérdéssel a nyilvánosságban. Gyakran a közlés előtt kikérik véleményünket, ha pedig megemlítik a Biokontrollt, akkor szinte kivétel nélkül minden esetben megteszik ezt. Jó lett volna, ha Önök is ezt tették volna, mielőtt a kifogásolt írásokat közzéteszik.
11.
Sokan összeesküvést is feltételeznek (GMO és/vagy vegyszer lobbit a háttérben), mások arra utalnak, hogy cél lehet a gazdák elriasztása az ökológiai gazdálkodás támogatási rendszerébe történő bejelentkezéstől (hogy másoknak több jusson!), hiszen most, 2009. június 1. és 30. között lehet jelentkezni a 2009-2014 között folyósítható – és nagyon jelentős – támogatásért. A most elriasztott és kimaradó gazdák előreláthatólag leghamarabb 2014-ben jelentkezhetnek be a biogazdálkodás támogatási rendszerébe!

A leírtak mellet is az a személyes érzetem, hogy Önöket az olvasóik iránt érzett felelősség motiválta, amikor a cikk közlése mellett döntöttek. Ha ez így van, akkor nem lehet az a céljuk, hogy a világszerte legbiztonságosabbnak tartott élelmiszerektől, a biotermékektől elriasszák olvasóikat, és a „vegyszer-maradék fogyasztók” táborába vezessék vissza, vagy tartsák őket.
Mindezek alapján kérjük, hogy találják meg annak a lehetőségét, hogy helyreállítsák olvasóik és a közvélemény előtt a biotermék becsületét; ez azért is nagyon nehéz lesz, mivel cikkeik alapján széles körben hátrányos megítéléssel foglalkozott sok hírforrás (MR Krónikák, TV-k, kereskedelmi rádiók stb.) a biotermékekkel.
A valós hírközlések biztosítása érdekében szívesen rendelkezésére állunk!

Üdvözlettel:
Budapest, 2009-06-21

Dr. Roszík Péter ügyvezető,
Biokontroll Hungária Nonprofit Kft.

Plutonic 2009.06.24. 16:27:21

@sasinc: És mennyire igaza van!

Geza 2009.06.24. 17:40:12

@sasinc:
"A Biokontroll azt nem tudja igazolni (ha cikkükben a „kérje a tanúsítványt” fordulat erre utalna), hogy a termék nem tartalmaz mikotoxint, ..."
Miért nem? Attól, hogy 'bio', még lehet belöle mintát venni, laborban megvizsgálni és csatolni hozzá a tanúsítványt! Példának okáért ha a piacon olyan gombát veszek, amit erdöben szedtek, amellé az eladója mutatja a gombaszakértöi vizsgálati papírt.

"Lehet-e, hogy nálunk a „bio” mérgez, a nálunk fejlettebb laborháttérrel rendelkező és legalább velünk azonos (?) táplálkozási kultúrájú országokban meg gyógyít, vagy legalábbis nem mérgez?"
Erröl a fejlettebb laborháttérröl talán nem kéne beszélni, vesd össze:
"A vizsgált tételek (beszerzett információim szerint) nem is Magyarországról származtak,..."

Hát, nem is tudom. Minden bizonnyal van valami abban, amit ír az ürge, de nekem az viszont ordít a cikkböl, hogy igyekszik elkenni azt a tényt, hogy a magyar piacra kerülö bio-élelmiszereken _semmilyen ellenörzést nem végeznek_. ("A magyar biogabonák kb. 80 %-a az EU régi tagországaiban és Svájc talál vevőkre. Minden tételt vizsgálnak,..." - mármint gondolom a svájciak, mert arra nem szeretnék gondolni, hogy az exportunkat ellenörizzük, de a hazai piacra menöt nem.)

'Kisebb az esélye', 'kevésbé valószínü', 'nem jellemzö' - hát ez nem minöségellenörzés, kérem szépen, hanem továbbra is orosz rulett. Lefordítom: nem ellenörzik, azaz fene se tudja, eddig még nem borogatott asztalt emiatt senki.

Ettöl függetlenül -ismétlem- valószínüleg jobb a magyar bio mint a tacskógazdaságos álbio, de ez akkor sem cáfolat volt, hanem csak mosakodás.

süti beállítások módosítása