Skip to content


       Szűrés lista

Akire szüksége lenne az országnak

A BKV-s posthoz kapcsolódóan szeretnék Nektek bemutatni egy keménykezű férfit:

Thomas Spurny 1965-ben született Prágában, cseh-amerikai állampolgárságú. 1991-ben BA-oklevelet (New York University), majd 1994-ben MBA-végzettséget szerez (Columbia University). 2003-ban a Harvard Business School vezetőképző tréningjén vesz részt. Cseh anyanyelvén kívül angol, orosz, német és némi olasz nyelvismerettel is rendelkezik.

Pályáját 1987-ben a Hanover Manufacturers Trust (New York) banki programjának gyakornokaként kezdi; 1989-től a European American Bank (New York) treasury elemzője. 1994-ben tanácsadóként csatlakozik a McKinsey & Company Inc.-hez, majd öt év alatt megmássza a céges szamárlétrát. Ezután két évig (1999, 2000) a prágai CCS a.s. igazgatótanácsának alelnöke és vezérigazgatója. 2000-2002 között a prágai Société Générale / Komerční banka (Cseh Köztársaság) igazgatótanácsának tagja és a társaság pénzügyi igazgatója. 2002-2007 között a pozsonyi székhelyű VÚB a.s. (Vseobecna Uverova Banka), az Intesa Sanpaolo leányvállalatának vezérigazgatója, egyben az igazgatótanács elnöke. 2007 augusztusa óta a prágai PPF a.s. (Cseh Köztársaság) vezérigazgatója, ahol szintén betölti az igazgatótanács elnöki tisztét.

Majd 2009. március 23-tól a CIB Bank Zrt. vezérigazgatójává nevezik ki. Tulajdonképpen válságmenedzserként érkezett, feladata a rendcsinálás, racionálás. Persze a dolgozók szemszögéből ez nagyon negatív dolog, ők horrorként élik meg Spurny ittlétét.

"Ne szállj be a liftbe, ha Spurny ott van! Aki eddig megtette, azt kirúgta, mielőtt kinyílt az ajtó" – így szól a CIB-es körökben terjedő, a bank új vezérigazgatójának elkerülésére felhívó egyik jó tanács.

Az új vezér eleve úgy indított, hogy sok középvezetőt behívott 10–15 perces ismerkedésre. Miután megkérdezte, hogy mit csinálnak a bankban, néhány embert hamar félbeszakított: „na, éppen erre nincsen szükségünk”.

A kedvencünk: Spurny egyszer este 9 körül körbejárt a bankban, s több embert kirúgott, mondván: ha ilyenkor még bent vannak, az annak a jele, hogy nem tudják megfelelően menedzselni a feladataikat.

Sokakat elbocsátott, teljes hitelstopot és központosítást vezetett be, mert a CIB lejárt hitelállománya drasztikusan megnőtt az utóbbi időkben, és a cél most a további veszteségek megakadályozása. A FigyelőNet információi szerint a módszer erre a hitelek szinte válogatás nélküli felmondása. A bank nem tárgyal, nem figyelmeztet, nem értesít, egyszerűen a legkisebb késedelem, vagy szerződésszegés esetén azonnal felmondja a hitelt. Így jár el jó és életképes cégekkel szemben is (pl. Herz); nem számít a régi ügyfélkapcsolat sem. Korábban a fiókok, illetve az országon belüli régióközpontok nagy önállósággal dönthettek a hitelekről; ez megszűnt, ma mindenben Budapest dönt. A vezér megnézett minden „grízes” ügyet, ahol azt feltételezte, hogy esetleg nem a CIB a haszonhúzó, hanem egy banki alkalmazott, esetleg egy vállalkozó. Mostanra teljesen átlátja a működést, már nem tart attól, hogy újabb csontvázak eshetnek ki a szekrényből.

Tudom, hogy a kirúgott alkalmazottak, kiköltöztetett lakáshitelesek szempontjából nem szimpatikus a pasi és a módszerei, DE!

A Vastagbőr stábja azt szeretné, ha Spurny nem utazna haza, ha végzett a CIB-nél, hanem brutális, ugyanakkor rendkívül hatékony intézkedéseit a minisztériumokban, majd a MÁV-nál, BKV-nál folytatná, kirúgná a felesleges embereket, átnézné a necces szerződéseket.

Gondoljatok bele, hogy együtt utazik a liftben Szekeressel és Vadaival:

- Imre, nem néz ki valami jól....

- Sokáig fent voltam az éjjel, Thomas, semmi gond.

- Ühüm, érzem. Viszlát! És maga, Ágnes? Mi az a sok papír a kezében?

- Tudja Thomas, az államtitkári és frakcióvezetői pozíció, és a három bizottsági tagság sok munkával jár..

- Ugyan már, ne röhögtessen. Ki van rúgva!

Címkék: válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr831291826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.07. 11:09:41

Há vázze Csak kezdené le!
BKV, MÁV! Megvolna a megszorítások ellenértéke. Csak kezdésként!

rolika 2009.08.07. 11:15:17

Nemcsak a V'bőr stábja, hanem az olvasói is ezt kívánjuk!!! :-)))

A belegondolást annyira jó elképzelni is, behelyettesítve különböző kedvenc közszereplőinket (a Drazsét bazmeg a Drazsét pl. !!!), hogy fülig ér a szám :-DDD

sponge 2009.08.07. 11:26:36

Lehetne egy kicsit Budapest főpolgármester is!

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2009.08.07. 11:26:59

Kedves Drazsé ur, mondja mit csinált maga a youtube-on tegnap este 6 és 7 között?

Terroristás videókat kerestem a miniszterelnök urnak.

áááááá, látja, erre nincs szukseg, viszlat... :D

vviktor 2009.08.07. 11:32:20

Szerintem azt rúgná ki elsőnek, aki felvette, vagy felvehetné!!!

"Demszky Úr! Önnek mi a feladata?"
"Én hozom a döntéseket Budapesttel, a világvárossal kapcsolatban. Rengeteg, nehéz döntés, és....."
"KI VAN RÚGVAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!"
Bár ezt hallanám.....
Bár nem pesti vagyok.....

Ugyanez Bajnaival, és a többivel!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.07. 11:40:16

@vviktor:

Budapest, világváros?! Hát kérem, narkósokra nincs szükségünk...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.07. 11:40:33

Érdekes, de vajon miért nem hallottuk, hogy sztrájkbizottság alakult a CIB-nél, és gördülő sztrájkot fognak indítani, ha Spurnyi még egy embert kirúg?

alvering 2009.08.07. 11:43:37

Nem csak CIB nél van ilyen. Nálunk is februárban 100 fejlesztőt rúgtak ki, viszont a csóka az nem scak lent, hanem fent is tisztogatott ui. management szinten is 30%-ot vágott.

vviktor 2009.08.07. 11:48:05

@laspalmas: Igen Demszky szerint az.....

Petrow 2009.08.07. 11:54:01

Nem hinném, hogy itthon nem lenne tökös, megvesztegethetetlen, keménykezű ember, akivel nem lehet szarakodni, és tudna válságot menedzselni. Csak az ilyet teljesen ellehetetlenítik, kicsinálják, vagy egyszerűen csak nem kerül a húsosfazék közelébe.

maldin 2009.08.07. 11:59:38

Klónoztatni kellene,mert munka van bőven

Bélapáti Béla 2009.08.07. 12:03:50

@zero: mondjuk azért ez a módszer, ahogy a CIB kezeli a hiteleit, nem éppen racionális. A Hetz-et, Zalabaromfit mi értelme volt tönkretenni? Nem jobb egy hosszútávon fizetőképes ügyfél adóságát átütemezni, mint vesződni a csődeljárással, stb?
Amúgy nem a CIB-nek volt az az érdekes kis levele, amiben leírták a k. ügyfélnek, hogy az ön részlete azért emelkedett, mert béreket emeltünk a bankban, meg ilyesmik?
Ennek ellenére állami vállalatoknál elképzelhető, hogy működne a dolog, de azt hiszem, a felső vezetés nála is marad, holott onnan bűzlik a hal, mindig.

dzsedi 2009.08.07. 12:06:18

az a baj, hogy a sok gyökér kommunista paraszt bentragadt az állami cégeknél, és aki kicsit jól próbálja végezni a munkáját azt elehetelenítik.

Naumov 2009.08.07. 12:22:31

Nem tudom, mennyi igaz ebből a sztoriból, de kicsit szkeptikus vagyok az ilyen keménykezűséggel sztárolt figurákkal kapcsolatban. Tudom, hogy más tészta, de annó Gergényit is körberajongták a komplett magyar médiában, hogy vasprefektus, meg majdőrendettesz, és mindenütt címoldalas hír volt, hogy teljes két napra sikerült kizavarnia a hajléktalanokat az aluljárókból, aztán végül ártalmatlan járókelők összeviperázásán kívül semmi emlékezeteset nem hagyott maga után, a közbiztonság meg kábé ugyanott tart, ahol a hivatalba lépése előtt. De akár említhetném az "üzleti szférából" érkezett "sikeres vállalkozó" címkékkel beharangozott különböző politikusainkat is Gyurcsánytól Kókán át Bajnaiig.
Egyébként, félreértés ne essék, ha ezt valaki a valóságban ténylegesen és következetesen valóban megcsinálná bármilyen vízfejű szervezetnél, akkor én lépnék be elsőként a rajongói klubjába..

civilkontrol 2009.08.07. 12:25:05

A bemutatott úr tevékenységét belevizionálni hazai kuplerájunkba 10 pont.

Maga a jelenség viszont iszonyú.
Mármint az hogy a jelenlegi világberendezkedés magából termeli az ilyen racionálisnak sem nevezhető döntéseket (Herz). De még az irracionalitással sem lenne gond, az embertelenség a baj. Hogy mit sem számít az a párszáz herz dolgozó. Hogy lófaszt sem számít az a többezer család, akiket röhögve basznak ki az otthonukból.
Mindezt a profit miatt.

Az egész profit orientált rendszer úgy katasztrófa ahogy van. A pénz intézményét annak idején azért hoztuk létre, hogy jobbá tegye az életünket. Most meg tessék körbe nézni. Sikerült? Nem igazán :o(

Ideje lenne valami jobb megoldás után nézni és szerencsére egyre több ember töri ezen a fejét.

civilkontrol 2009.08.07. 12:41:43

Úgy látszik ehhez a mentalitáshoz társul egyfajta jófiús fej.
Szerintetek is hasonlít Bajnai Faccopó Gordonra? :o))

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2009.08.07. 12:43:12

Ugyan már kérem, nagy állami cégekhez nem ül be egy ilyen kaliberű ember, mert világosan tudja, hogy olyan az egész tevékenység, amiből 80%-os leépítéssel és nagy rendcsinálással se tudna a büdös életben normális profitot csinálni.

A gyakorlat inkább az, hogy amint ilyen helyeken megjelenik egy kívülről jött manazser, akkor elkezdi a látványos szarfényezést, kifelé és befelé is az üveggyöngy-szórást, amivel megalapozza a maga holdudvarát... de mindezt csak a maga birodalomépítésére használja. Aztán a régi tolvajok egyszer megunják, és az ő fejét gurítják a még nagyobb főnökök elé, hogy "az ő újításai miatt tartunk ott, ahol" - és az a szomorú, hogy ezzel csak félig hazudtak...

buckafej 2009.08.07. 12:43:36

Nekem a CIB banknál van hitelem (már csak 1 hónapig), de nem olyan fasza gyerekek, mint ahogy a cikkből kitűnik.
A forinterősödést hónapok óta alig venni észre a hiteltörlesztésnél, és 2 hónapja elég pofálan levélben értesítettek a szerződésmódosításról.
Szerencse, hogy már a hitelem végére érek szeptemberben.

kispista2 2009.08.07. 12:44:37

Pár tucat céget csődbejuttatott ez a szarházi, de te csak sztároljad őt! Idióta fasz vagy!

kispista2 2009.08.07. 12:46:41

@buckafej: Magánszemélyként csak a törlesztőrészleteidet emeli, de a cégeknek azonnal felmondja a hitelüket, amit azok nem tudnak azonnal visszafizetni, így becsődölnek.
Akasztófán a helye az ilyen embernek! Bojkottáljuk ezeket a bűnözőket!

Szélpörgő 2009.08.07. 12:48:03

@civilkontrol: Szerintem ő az alapján gondolkodott, hogy ha nem teszi meg, veszteséges marad a cég. Csődbe jut. Akkor viszont mindenki bukik. Nem pár száz ember, mindenki.

Lehet tévedek, de én így állnék hozzá.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.07. 12:48:52

@kispista2:

Másik aspektus: egy magáncég a saját érdekeit nézte. Kiderült, hogy egy bank nem jótékonysági intézmény, tiszta döbbenet...

Valószínűleg nem törvénytelenül cselekedett, mert sem a Herz, sem a Hospinvest nem perelt ...

Persze a MÓDSZER pofátlan, meg bicskanyitogató, de a bank szempontjából racionális. Elvégre válság van.

Mellesleg a cikk nem erről szól, hanem hogy a CIB Központban a faszi kibassza a sok naplopót ...

Spielberg 2009.08.07. 12:48:52

vagy mondjuk az MTV-ben... :)
ez itt SOSEM fog megtörténni!
sajnos

kispista2 2009.08.07. 12:54:37

@zero: "Kiderült, hogy egy bank nem jótékonysági intézmény, tiszta döbbenet..."
A bank emelheti a kamatokat, de azonnali hatállyal való hitelfelmondás a joggal való visszaélés.

vernon 2009.08.07. 12:54:45

Cib az egyik legszemetebb társaság (ügyfél szempontjából nézve)... Mondjuk ha egy bank csőd közeli helyzetbe kerül ott tényleg nagy bajok lehetnek (bár nem hinném h a cibet ez fenyegeti).
Másik oldalról ugyan a határozottság és radikalizmus szimpatikus lehet benne, de inkább egy hatalommániás őrült diktátor képe derengett fel előttem a cikk olvasása alatt. (mint Sztálin,Hitler,stb.. tüsszentett vki? lőjjék le az egész sort. ) Egy vezetőnek ennél megfontoltabbnak kell lenni, és nem lehet a beosztottakat ennyire söpredéknek nézni (pont aznap 9kor bent volt: egyből kirúgás)

kispista2 2009.08.07. 12:57:39

@vernon: "(pont aznap 9kor bent volt: egyből kirúgás) "

A főnöke aznapra sok feladatot osztott rá, majd kirúgják ezért. Ha meg nem maradna bent, azért rúgnák ki.

Bélapáti Béla 2009.08.07. 13:01:29

@zero:
@Szélpörgő:
A probléma azzal van, hogy a CIB nem azért veszteséges, mert a Herz gyár késett nekik 2 millióval, vagy mert Pistabácsi nem fizet 2 hónapja, hanem pl. azért, mert Mo.-ról vittek ki pénzeket a régióba, ahol csak veszteséget termelnek. Konrkét példa, az belgrádi Intesa lízingcég 50%-ban a CIB lízing pénzén működik, teljesen veszteségesen, 3. éve...
Az sem baj, hogy a saját érdekét nézi, de itt a hosszútávú érdeke valószínűleg az lett volna, hogy a fizetőképes adósoknak átütemezi a hiteleit, nem pedig bedönti őket, hiszen úgy még +x évig fizették volna a jó kis kamatocskát. De a "válság" miatt, amit saját maguk idéztek elő az esztelen pénzszórással (ingyenhitel, fedezet nélküli hitel, etc) a legfelsőbb szinteken azonnali eredményt vártak.
A veszteségesség meg csak kamu, a bankszektor a "válság" idején is növelte a bevételeit, legutóbb a BNP Paribas-ról derült ki, hogy 6%-al nyövelte a nyereségét tavaly.
A sok naplopó meg majd újra fel lesz véve, ha visszatér az élet a rendes kerékvágásba. A "válság" előtt minden bank növelte a dolgozói létszámát, bankfiókjait, kihelyezéseit, sok helyen kiadták az ukázt, hogy kb. mindegy, milyen az adós, de minél több pénzt vegyen fel.
A másik, amit buckafej írt, hogy a hitel kockázatait, költségeit pofátlanul rádhárítja, de a nyereségeit lenyeli. Nem érzed, hogy a BUBOR, LIBOR lefele mozdult, de ha felfelé indul, azonnal megy a levél; ha erősödik a forint, kivárnak, hátha visszaesik, stb. de ha gyengül, azt már abban a hónapban érezni fogod. És sorolhatnám.
Egyszóval sem a módszer, sem a figura nem szimpatikus a saját helyén, de egy MÁV vagy BKV átalakítását én sem tudom nagyon másképp elképzelni.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.08.07. 13:03:49

@kispista2: és @mindenkinek-akit-érint: a bankok és a befektetők NEM szociális intézmények, szociális érzékenységüket maximum rákos gyerekeknek és árváknak juttatott adományokkal fejezik ki. Ha te már a számláidat se tudod kifizetni, de van hat-hét ismerősöd, akik még a jobb időkben felvettek 100-100e forintot, de nem törlesztik rendesen, akkor ugye, hogy nem leszel szociálisan érzékeny és leszarod, hogy ők hogy fizetik be a csekkeket, de behajtod rajtuk. Na a bankok is így működnek, főleg, ha szarban vannak. Nem fognak veszteséget vállalni csak azért, hogy X ember munkahelyét megmentsék. Ennyi, pont. Viszont őt valóban rá kéne ültetni a BKV-ra (és MÁV-ra, és a...) egy jogászcsapattal, akik minden vezető szerződésében megtalálják a kiskaput, amivel végkielégítés nélkül ki lehet hajítani. Hirtelen egyből nem lenne akkora vesztesége a cégnek...

andreasue (törölt) 2009.08.07. 13:07:58

Remélem ellátogat a Baross téri fiókba is. Az összes alkalmazottat ki lehetne rúgni. Sötétek, mint állat.

Szélpörgő 2009.08.07. 13:17:03

@Bélapáti Béla: Tény, hogy a hitelek teljes befagyasztása nem jó ötlet, hiszen abból van a pénzük. CIB esetét nem ismerem olyan behatóan, ezért naivan gondolkodtam. :)
Mondjuk azt nem tudom, vajon miután "rend" lett nem gondolják e újra az elbaszott dolgokat? (Herz)
Esélytelen ha jól sejtem...

Grafithuszar 2009.08.07. 13:22:14

@Gerusz: Pontosan. Én is épp ezt akartam elírni de megelőztél. Jó lenne már felfogni hogy a bank nem jótékonysági intézmény...

Írták páran előttem hogy a CIB-től kaptak levelet hogy a kamatokat ilyen és oylan okból emelhetik (fűtésszámla, munkabér emelkedés stb..) Nos, nemcsak a CIB küldött ki hanem minden bank. Én az ERSTE-től is kaptam, pedig nincs is hitelem. Nos lehet hogy egyeseknek ez nagy meglepetés lesz, de ez eddig is így volt. A bank gyakorlatilag akkor és olyan okból emelt kamatot/kezelési költséget/akrámit, amikor csak akart. Csak mostantól kezdve törvény írja elő hogy előre közölnie kell mikor változtat a feltételeken.

Bélapáti Béla 2009.08.07. 13:23:31

@Gerusz: és mindenki akit érint:
Egy normális ember sem gondolja, hogy a bankoknak nincs joguk visszakapni a pénzüket, és behajtani minden legális eszközzel azoktól, akik képtelenek fizetni, vagy nem akarnak, stb.
DE azt fogjátok már fel, hogyha te felvettél 10 misi hitelt, havi 100k részletre, x évre, és a részleted felugrik 130k-ra, amit nem bírsz már kigazdálkodni, NEM jótékonykodik a bank, amikor azt mondja, miszter, maradjon a 100k részlet, de x+5 évre, hanem RACIONÁLIS döntést hoz. Több pénzt szed be, mint tervezte, téged sem tesz tönkre, és megkíméli magát egy hosszú és költséges tortúrától. A többi szemétkedés (árfolyamok, kamatlábak csak felfelé való követése) meg gondolom nem képezi vita tárgyát...
Mellesleg elég nagy baj, hogy egy ilyen tőkeszegény országban nincsenek "szociálisan érzékeny" bankok és befektetők, állami, EU-s, kutyafüle kézben. Másrészt tessék mondani, az ELMŰ szociális intézmény? Ha nem, mit keres az 5 milliárdunk a krízisalapban? Áram, víz, stb. jár a szögineknek, de a bankok azok szent tehenek, ne bántsuk őket?

belzebubó 2009.08.07. 13:25:25

@Bélapáti Béla: "mert Mo.-ról vittek ki pénzeket a régióba, ahol csak veszteséget termelnek. " Ez igy igaz.Tőkeemelést hajtottak végre a többi külföldi leánynál,hogy be ne csődöljenek és ezt -többek között- Mo-ról finanszirozták.
Céltartalékképzés a CIB-nél szintén nagyon gázos volt és a tulajdonosoknak valaki kellett lóvét viritson,hát ez az úr megtette bármiáron.
Urbán miért is repült a múlt héten Csányitól? Ja,mert Ukrajna csak veszteséget termelt (tizmilliárdokat) és az ő klassz kis ötlete volt?

De a BKV-nál szép műsor lenne,ha megjelenne,bár erre az esély igen kicsi,sajnos.

Bélapáti Béla 2009.08.07. 13:26:28

@Szélpörgő: addigra a Herz már tönkremeny vagy az 5. tulaj kezében lesz épp...
@Grafithuszar: és szerinted ez normális ? Ha te kötsz valakivel 10 évre szerződést mondjuk fűnyírásra, és kikötöd, hogy az ár a BUBOR-t és az EUR árfolyamát követi, szétcsapkodná-e a vevőd a fejedet, amikor szólnál, hogy múlt héten elittad az összes pénzed, így neki kell kifizetni a kocsmázásod számláját?

Szélpörgő 2009.08.07. 13:30:28

@Bélapáti Béla: Valahogy így képzelem én is...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.07. 13:40:39

@Bélapáti Béla: Egyébként igen! A bank elbaszhatja a lét s rádverheti mint adósra. Mert itthon incs verseny. Ha lenne akkor nem kenhetnének minden szart rád/rám Valamit kénytelen lenne lenyelni. Ja nem kell milliós bónusz!

Bélapáti Béla 2009.08.07. 13:54:16

@Noname Cowboy: mondjuk fordítva is, lásd magánnyugdíjpénztár (ami kötelező) röhögve kihozza neked, hoyg az idei profiton -700k HUF, örülünk hogy minket választott...
Csókolom, én jótékonysági intézmény vagyok? Terjedjen ki a cuciális érzékenységem a bróker- és bankárurak elbaszására, mindezt úgy, hogy beleszólásom sincs, hogy hogyan és mibe fektetik a pénzem, és egyáltaláb, akarom-e én adatenni a pénzem?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.07. 14:06:09

@Bélapáti Béla: Na igen. Erre a férgak azt válaszolják, hogy sajnálom. De kíváncsi vagyok milyen bónuszt vettek fel. Hogy költsék gyógyszerre.

derelyegrádi szellem 2009.08.07. 14:13:33

@Noname Cowboy:

inkább ügyvédre, ha szabad közbeszólnom... :-)

Grafithuszar 2009.08.07. 14:18:38

@Bélapáti Béla: Nem. Szerintem sem normális. Viszont mivel monopolhelyzetben vannak ezért bármit megtehetnek. Gondolj bele vagy a banktól kérsz kölcsönt, vagy Sztojka-tól és a haverjaitól... te melyiket választanád?

Persze mondhatná azt az állam hogy ilyen alapon nem lehet kamatot emelni és kész. De akkor meg a bankok alapból belekalkulánák ezt és 5-10%-al magasabb lenne a THM minden hitelen...

derelyegrádi szellem 2009.08.07. 14:25:19

@laspalmas:

Látom nemcsak engem fogott meg a dolog. :-)

Bélapáti Béla 2009.08.07. 14:31:56

@Grafithuszar: Szóval? Szúrjuk tökön magunkat? Külföldön hogy-hogy jobban működnek az ilyen rendszerek? Miért van az, hogy itt mindenkinek mindenre van kifogása, hogy mi előre tudjuk, hogy nálunk soha semmi nem lesz még az optimálishoz sem közel? NEkünk a teremtéskor a szar jutott szerintetek?
Az osztrák állam meg merte tenni, hogy a bankmentőcsomag kiosztásakor közölte a bankokkal, hogy barátaim, ebből a pénzből egy fillért sem vihettek ki az országból. Nem omlott össze a bankrendszer, nem lőtték le a pénzügyminisztert, simán csak nem vitték ki a pénzt, hanem maradt az osztrák piacon. Mert aki nem így tett, versenyhátrányba került a többivel szemben, hiszen az "ingyen" kapott pénz ugrott volna egyből. Kevesebb tőke=kevesebb kihelyezés=kevesebb kamat ugyi.
A harmadik verzió a kölcsönre: az IMF hitelt esetleg a haverok helyett a magyar lakosság és vállalati szektor hitelezésére fordítani. Ezt milyen piaci mechanizmus nem teszi lehetővé?
BTW ha minden hitelen 5-10%-al több lenne a THM Pistabácsi is meggondolná, hogy felveszi-e a kockázatos kölcsönt-így jó sok bevétel ugrana a bankoknak, és jóval kevesebb ember menne tönkre.

Grafithuszar 2009.08.07. 14:52:01

@Bélapáti Béla: Igazad van. Tenni kéne valamit. Az osztrák példa amit írtál az jó. Én sajnos nem vagyok banki szakember, csak laikusként vetek fel dolgokat... De alapvetően egyetértek veled, hogy kb azt kellene tenni amit leírtál.
Kicsit ugyan tartok tőle, hogy a bankok rögtön az ügyfélre terhelnék, és ha 5-10 %-al emelkednek a kamatok, akkor az elég sok vállalkozást kinyírna...persze lehet hogy mégse, és összességében pozitívan jönnénk ki belőle.

derelyegrádi szellem 2009.08.07. 14:59:25

és akik vannak helyette:

Hagyó Miklós aki feltalálta a meleg vizet:

"Tizenkét hónapra egyenletesen osztaná el a távfűtéses lakásban élők éves fűtési díját Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes."

Korszakalkotó, mik eszedbe tudnak jutni Miki, korszakalkotó... Már a manci hídnál tudtam, hogy egy zseni vagy (megjegyzem annak is nézel ki), de ez nagyon ott van. Évi 12 egyenlő részre..... Mikikém, egy Géniusz vagy...

LeonUris 2009.08.07. 15:11:43

Na ebben egyetértünk Laspalmas!

De átlátok ám a szitán! Te önös érdektől is vezérelve szeretnéd ezt. Ui ha ez a pasi elkezdeni rendet vágni ott ahol szeretnénk, akkor elég lenne pár demagóg írás a kirúgott anyákról, a hiteltörlesztésre immár képtelen 3 gyerekes családról és komment (látogató-) rekordok dőlnének itt a blogon.
Megnőne az egy posztra jutó lámpavasak és dunábalövések száma, valamint 200 kommenten belül ki lehene banolni pár másként gondolkodót.

Bélapáti Béla 2009.08.07. 15:15:38

@Grafithuszar: Az 5%-os emelést elképzelhetőnek tartom, de még valószínűbbnek gondolom, hogy jobban megnéznék, kinek, mikor, hogyan adnak pénzt. illetve lehet, hogy a most alsóhangon 6% körüli saját marzsot is csökkentenék kicsit. És ez valójában hosszútávon mindenkinek az érdeke, hiszen veszteséget termelő vállakozásokat nem kell, nem szabad hitelezni, sem pedig a lakosság nem vállalná túl magát.
Arról nem is beszélve, hogy az állami garanciák, kamatkedvezmények, etc. rendszerét is jobban ki kellene használni. Példa a Fundamenta Lakáskassza oldaláról: EBKM állami támogatással 6,03-10,56%, EBKM állami támogatás nélkül -0,72-0,05%. Magyarán az állam ad 6-10%-ot, a bank pedig 0,72-0,05%-ot a havi fix befizetésedre, amit minimum 4 évig teljesítesz. Ezzel szemben most egy sima, nem akciós betéti kamat 1-3 hónapra kb. 7%. Szerintetek ez reális, tisztességes viselkedés a Fundamenta részéről? A kezelési költséget azért beszedik a 0,05% EBKM-re... Egyszóval, az állam ad pénzt (kamatot, majd gondolom, a hitelt is) neked, te a banknak (havi befizetések), a bank meg rádtertheli a működési költségeit, a pénzeddel meg gazdálkodik...

derelyegrádi szellem 2009.08.07. 15:21:49

@LeonUris:

"valamint 200 kommenten belül ki lehene banolni pár másként gondolkodót".

így van! Különösen az örökös visszatérőket. :-)

wladyslawsky (törölt) 2009.08.07. 15:35:00

Valószínűleg a CIB részvényesei kérték fel a feladatra, ugyanis az ő pénzükről van ott szó, ezért érdekükben áll minden fillért megfogni (főleg mostanában).

Na de ahhoz, hogy a Magyarország & Co nevű cégnél ill. leányvállalatainál tegyen valami hasonlót, ahhoz ez utóbbi cég "részvényeseinek" (akik mi lennénk, adófizetők, hiszen a mi pénzünkből működik a "vállalat") kellene őt felkérni (az alkalmazottaktól, azaz az általunk fizetett politikusoktól hiába is várnánk ilyesmit, nem fogják saját maguk alatt vágni a fát), hogy ugyan vessen már véget a 3-5x árú állami beruházásoknak, meg a veszteséges cégeknél a 100 milliós végkielégítéseknek. Mert ha a politikusaink bíznák meg, abból csak egy újabb bokros-csomag lenne, magyarul mi szívnánk, ők meg tovább sütögetnék a pecsenyéiket.

wladyslawsky (törölt) 2009.08.07. 15:42:59

@wladyslawsky: A mostanában a bankok által alkalmazott egyoldalú szerződésmódosítások ellen meg nagyon határozott állami fellépés kellene.

CliffBarnes (törölt) 2009.08.07. 15:56:52

Jo es hangzatos sztori, csak szamomra inkabb cool-nak tunik nehany tette, mintsem professzionalis es valodi ok-okozatokat felismero rendelkezesnek.

A kedvencem a "9 utan korbejart" legenda, azert mert velem hasonlo tortent meg: cegunknel hatan voltunk 21 termekcsaladra, ot masik kollega vitte 7 vagy 8 csaladot en meg a maradekot, ezt felettesnek tobbszor jeleztem - bar mar az, hogy jelezni kellett is sokat elarul a kvalitasarol - de ennek ellenere nem tortent semmi. Ennek ellenere en is megkaptam a nem jol osztod be az idod, es a tul sok tulorad van maganszamokat tole is es a hrtol is. A vicc az egeszben, hogy tulorakat nem fizettek...

technikus 2009.08.07. 16:20:57

A Szlota szájában levő dologról értekező oldalt nem tudom megnézni,tiszta fekete lesz.A Szlovákok támadnak?

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.08.07. 18:05:50

Lesz még kérdezve a CIB a válságalapról, ha sokat pattog ez a Spurny gyerek...

LeMond 2009.08.07. 18:43:24

Nem a Surány a főnök a CIB-nél?

Jurganov 2009.08.07. 18:57:21

ez elég gáz post lett...

Taktikai Atompingvin 2009.08.07. 19:41:01

A fickónak teljesen igaza van, ezzel a válsággal egy olyan kor köszöntött be, amikor a régi világ szabályait fel kell rúgni mert azok hozták a nyakunkra a szart.
@zero:Talán rájöttek arra, hogy ha nem rúgnak ki 1%-ot pl. akkor a maradék is elszáll. (v.ö ha nem lesz nyugdíjcsökkentés akkor senkinek sem lesz nyögdíja sem, mert senki nem fog adózni).Meg talán arra is rájöttek, hogy a Purny szerint nincs szükség válság idején habzó szájjal hőbörgő idiótákra:)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.07. 20:37:17

@LeMond:

Surányi az elnök, Spurny a vezérigazgató.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.07. 20:50:20

@dr.justice:

Köszönjük Tibor, már rajta vagyunk. :)

dr.justice 2009.08.07. 21:09:46

@laspalmas:

És egy fél perc alatt már le is törölted ? Éberség van elvtársnő ? :))

Jurganov 2009.08.08. 05:05:33

@laspalmas: értem én, csak nem hasonlíts egy országot egy céghez. mert a kettő távolabb nem is lehetne egymástól.

molaris 2009.08.08. 08:06:16

@laspalmas:
Én is el tudnám képzelni George Patakyt, mint főpolgármestert. Itt, nálunk. Persze itt nehezebb lenne a dolga mint New Yorkban.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.08. 09:17:04

@Jurganov:

Ha már egyszer Kóka, Gyurcsány, Bajnai és sleppjük Zrt-nek tekinti az országot, ahonnan megszerzik a maguk "osztalékát", akkor a problémaelhárítás is történhetne céges alapon, versenyszféraszerűen, nem? :)
Álmodozni szabad...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.08. 09:19:12

@molaris:

Én tulajdonképpen BÁRKIT el tudnék képzelni, akinek nincs köze ehhez a tolvaj bandához (pro és kontra), és érti is a dolgát.
A feltételek nehézsége miatt tényleg csak külföldi jöhet szóba...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.08. 10:47:11

@laspalmas: Két dolgot kihagytál a képletből.

1.) A nagyméretű, részvénytársasági formában működő gazdasági társaságok esetében általában működik egy Jelölőbizottság, ami kidolgozza a cég számára, hogy milyen személyes és szakmai kritériumoknak kell a munkatársaknak megfelelni, és ennek megfelelően alakítják a humánpolitikát. Ugyanez a bizottság javasol az előremenetelről és a vezető tisztségek betöltéséről. Ha a vezérigazgató ilyen véres írtóhadjáratokat vezet, az szembe megy egy nagyon fontos vonatkozó szabállyal, a Budapesti Értéktőzsde Felelős Társaságirányítási Ajánlásaival. (Oké, hogy a CIB Zrt és nem Nyrt, de egy bank, ami figyelmen kívül hagyja a corporate governance-t, ez nonszensz.)

2.) Munkaszerződést rendes felmondás esetén csak meghatározott szabályok szerint lehet megszüntetni. Többek között a munkaadónak indoklási kötelezettsége van, és ennek az indoklásnak logikusnak, okszerűnek, egyértelműnek kell lennie. Az, hogy nem volt rajta sapka, nem okszerű.

Végezetül erősen kérdéses, hogy milyen lesz ott a munkamorál, ahol randomszerűen sorra basszák ki az embereket.

Ez a pasas el fog bukni. Okkal.

bunko_jobbos 2009.08.08. 11:57:49

Cseh-amerikai állampolgár
Nem izraeli? Mert a képe alapján azt hittem...


Na, ezek azok az alakok, akik semmihez sem értenek, csak a hangzatos baromságokhoz. Majd egyszer rájöttök, hogy a központosítás miért szar dolog, csak nektek is el kell töltenetek pár évet multigecionális vállalatoknál. Ez a maradék MÁV-ot felszámolná, mert kiszámolná, hogy a sínek többet érnek.

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.08.08. 16:07:24

@laspalmas:
Én úgy értettem, hogy lesznek még basztatva, hogy miért nem FIZETNEK BE a szociális krizisalapba (ami nem azonos a válságalappal , itt hibáztam).

Detlef · http://www.gazdapiac.com 2009.08.08. 17:14:00

Jól hangzik a kemény főnök ötlete, aki rendet csinál. De nem hiszem hogy jó, ha valaki ennyire tudja a tutit, senkivel semmit nem egyeztet, csak csinálja, amit jónak gondol. Vajon ki parancsol ennek a fazonnak?

Jurganov 2009.08.09. 07:19:51

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1roly_R%C3%B3bert

én inkább rá szavaznék. nem zrtben hanem hazában gondolkodott. és persze a régi rendszer haszonélvezőit..hmm...leváltotta. :)

Marcellusca 2009.08.09. 09:09:01

@LeonUris: Nyugodtan leszállhatnál erről a bannolós témáról!
Nem a másként gondolkodással, hanem a személyeskedő kreténséggel volt a baj mindig.
Sokszor volt már más a véleményem, mint az itteni többségé és mégsem kaptam banánt egyszer sem.
Gondolom azért, mert a kommentjeim nem mentek át értelmetlen személyeskedésbe és szidalmazásba, hanem próbáltam más szemszögből, ész érveket felhozni.

LeonUris 2009.08.09. 12:13:14

@Marcellusca:
"Nem a másként gondolkodással, hanem a személyeskedő kreténséggel volt a baj mindig."

ne persze. :)
csak nem mindegy ki személyeskedik kreténül, ahogy azt egy, azóta törölt kommentemben bővebben is kifejtettem

Bélapáti Béla 2009.08.10. 08:57:02

Ma reggel hallottam a rádióban, hogy az ami jelzálogpiac újra nyereséges, így a pénzintézetek egyenlőre nem tartanak igényt további állami segítségre. Kérdezem a piaci liberalizmus lelkes szószólóitól, akik felháborodnak azon, ha valaki emberséges, tisztességes piaci viselkedést vár a bankoktól, és arra hivatkozik, hogy a bank nem szociális intézmény, hogy mennyire fér össze államilag életbentartani, profitábilissé tenni egy olyan tevékenységet, ami közvetlenül okozta a "válság" kitörését és bizonyította életképtelenségét? A bank nem szociális intézmény, de az állam, az adófizető igen? Viseljük szívünkön szegény pénzintézetek nyereségét, és vezetőinek busás juttatásait?
Mielőtt valaki azzal jönne, hogy így meg lehetett menteni sok amúgy bedőlő hitelt, stb, elmondanám, hogy ha a piac liberális, akkor legyen mindkét oldalról liberális-tehát ha Marika néni bedőlt lakáshitelét leszarjuk, akkor szarjuk le a többiekét is, meg Pista bácsi betétjét is. Másrészt ezt a pénzt bőven lehetett volna arra fordítani, hogy olyan állami pénzintézeteket hozzanak létre és tőkésítsenek amik valóban szociális intézményként működnek.

Noname Watanabe 2009.08.10. 12:43:24

Azért ne hozsannázzunk, sz.v.sz. eddig is az volt a baj, hogy a nagyélenjáró-nagyszocialista szociálisanérzékeny antifa kormányunk úgy irányította az országot, mint egy kájeftét.

heima (törölt) 2009.08.17. 00:44:05

Látom még mindig nem sikerült dekódolni az infót, hogy Ágikának nincsenek bizottsági tagságai, és frakcióvezetésben sem vesz részt.

süti beállítások módosítása