Skip to content


       Szűrés lista

Akik már dobtak a Krízisalapba

Na végre!

A nagy érdeklődésre való tekintettel, és példálózási célzattal a Szociális és Munkaügyi Minisztérium honlapjára felkerült a hiányolt lista: kik és mennyit fizettek be a Krízisalapba. A kuncsorgás sikeres volt, augusztus 12-ig 3 milliárd 188 millió 463 ezer forint adomány folyt be, ebből 3 milliárd 166 millió 200 ezer forintot gazdasági társaságok, 22 millió 263 ezer forintot magánszemélyek fizettek be. A miniszterelnök a teljes fizetését ide utalja, a miniszterek egyhavi jövedelmükkel járultak hozzá a gyűjtéshez, jópár mezei szoci politikus is odatette magát, de ami a legmegdöbbentőbb, hogy sima, civil emberek is befizettek.

Hétvégén hozták nyilvánosságra a listát, amelyen természetesen csak azok szerepelnek, akik a befizetés mellett hozzájárultak nevük és az általuk befizetett összeg nyilvánossá tételéhez.

Íme a 75 név, lehet csemegézni:

Egy kérdés nem hagy nyugodni:

Hol van az egyik legnagyobb papoló, Nyakó Pisti felajánlása??

 

Címkék: mszp válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr251314514

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyurcsány "Bőkezű" Ferenc... 2009.08.18. 11:18:45

Bizony, 100 százalékig idézőjelben! Merthogy Ferenc nem volt valami adakozó, ha a krízisalapról esett szó. Kemény 50 ezer forintot dobott a nagy MSZP-s osztogató kondérba. Úgy látszik Feri magasról leszarja mind a legelszegényedetebb réteget (ami ...

Trackback: Szepessy: "Szociális kártyát a képviselőknek!" 2009.08.18. 10:08:40

Szepessy Zsolt a szociális kártyával nem csak a segélyezettek, hanem az országgyűlési képviselők kiadásait is ellenőrizné - áll Monok polgármesterének legújabb sajtónyilatkozatában.A polgármester az alapélelmiszerekre korlátozná a képviselők vásárlási ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek 2009.08.18. 09:35:36

Valami ujságíróféle kérdezze már meg azt a féreg libást, hogy csak úgy uszkve mennyi adót spórolt offshorilag? Csak nagyságrendileg.Nehogy megkeveredjen pár stabilszavazó agyhalott.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 09:37:52

@Maximio: van sapka, nincs sapka? mondjuk jogos, nyakópista propaganda-gépezete megmondaná a tutit :)

martonx 2009.08.18. 09:37:56

Vajon melyik név Liberté-é :-DDD

Viktus 2009.08.18. 09:40:17

Elég szerény befizetések a lenyúlásokhoz képest ...

globocnick 2009.08.18. 09:40:48

"... Augusztus első munkanapján, hétfőn indult el a kríziskezelő program, amelynek keretében a krízishelyzetbe került családok az illetékes jegyzőkön keresztül egyszeri, méltányossági alapon elbírált, vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek. A segély összege legalább 20 ezer, legfeljebb 50 ezer forint, különös méltánylást érdemlő esetekben azonban 100 ezer forint lehet..." (forrás: hvg.hu/gazdasag/20090806_krizisalap.aspx ) Akkor ha jól értelmezem, ferkó a kiváló kormányzása után 1 teljes család rendkivüli segélyezését vállalta???????????? Bruhahahahahaha.

Roltii 2009.08.18. 09:44:47

Szerintem ne fizessünk bele, adjuk oda direktbe a pénzt a rászorulóknak, akiknek ezt kitalálták:
- a barom, aki 2-3X akkora hitelt vett fel, mint amit fizetni tud
- a cigány és cigányjellegű ember, aki baszik elmenni dolgozni
- MSZP

krtek 2009.08.18. 09:46:55

Lendvai mama is bekúrt kétkilót. Hiába na, muszáj megmenteni az országot. Dícséretes.

De nem lenne hasznosabb ha elhúzna a picsába?

A tetves politikai elit felelőssége persze fel sem merül.

Mámeg felhúztam magam pár geci politikus miatt...

mind2 (törölt) 2009.08.18. 09:54:04

Ezt már nem bírja a gyomrom. Annak idején a 19 ezer a nyugdíjasoknak, most krízisalap...
... múltkor láttam egy családot a tv-ben a a volt panellakásuk előtt éltek lent az utcán, a parkban, egy lakótelepen....
Állítólag - csak jelenleg - több tízezer család áll kilakoltatás előtt, de nincsenek krízisotthonok, és állami gondozásba sem tudják venni a gyerekeket, mert ott sincs hely.Most még hagyján, mert nincs suli, meleg van, de a tömeges lakáshitel bedőlésekből eredő banki intézkedések ősszel indulnak majd el tömegével.
Borzasztó úgy elveszteni egy 12 milliós lakást, hogy a bank hozzá akar jutni a hitelbe adott 3-4 millió forintjához...
És akkor 20 meg ötven, meg százezer ?? :(
Viszont utcán - jogilag - nem élhet kiskorú...
mi lesz még itt Úristen....

globocnick 2009.08.18. 09:56:29

Azért én bennem felmerül megint, hogy hol élnek ezek a felelős politikusnak nevezett bohócok, mert mit a faszt tud egy krizishelyzetben lévő 3 gyerekes család egyszeri minimum 20, maximum 50 ezres segélyből kezdeni??????????????

jpmjpm 2009.08.18. 09:57:09

@Gerik001: Ferkó a tágabb értelemben vett családját támogatja napi 270k-val tavaly óta. Szóval örüljünk ennek az 50k-nak is. :)))

anarcho78 2009.08.18. 09:59:14

nem értem az egészet. régen (30-40 éve) simán ELVETTE a pénzt az állam és nagyjából jóra fordította, most minek kuncsorogni?

nagy multiktól 1 havi profitot beszedni oszt jónapot.

faxom a liberalizmusba már.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.18. 10:04:13

@globocnick:

semmit ...kibasztott nagy PR fogás ..mert ha nem lenne ez a Krízisfaszság, akkor aztán tényleg SEMMIT sem tudnának felmutatni ...

"más faszával a csalánt verni" ... jelenleg itt tart az MSZP

f.m.j. 2009.08.18. 10:09:02

@Maximio:

ilyenkor miért nincs vagyon zárolás? elkobzás?

Maximio 2009.08.18. 10:13:12

@fmj:
Nem nagyon tudom, hogy megy ez. Talán egy jogász majd elmagyarázza.

globocnick 2009.08.18. 10:15:59

@zero:

Sejtem én, hogy újabb szemfényvesztéssel állunk szembe, csak tényleg elképesztő mennyire együgyűnek gondolják az átlag választópolgárt... És már hallom a azt a magyarázatot, amennyiben mindenki adott volna legalább annyit, mint a ferkó, akkor az sokat segített volna a rászorultakon... Tényleg, nem lehetne ezen névsor minden tagját alaposan szájba verni?????????????

TristanSXT 2009.08.18. 10:16:32

Hunvald is adakozhatna, hisz van miből :D

Geza 2009.08.18. 10:17:09

@csodagyerek:
"Amúgy a célközönség nem a kirúgás szélén álló devizahitelesek, hanem azok akik soha életükben egy pillanatig nem csináltak és nem is fognak csinálni semmi értékelhetőt.De aki akar tőlem adjon bele."
Ez így van, sajnos.

Ellenben aki a devizahiteleseken, vagy bármely más embertársán ('felebarátján') akar segíteni, az inkább nézzen szét az ismerősei között, és ha van valaki, aki ilyesmi gondokkal küzd, akkor segítsen inkább közvetlenül neki.
Nem feltétlen csak pénzzel (azt a legrosszabb érzés elfogadni), de pl. a bevásárlásokat egyeztetve lehet nagyobb tételben venni a szükséges dolgokat, úgy ugyanis sokkal olcsóbb, és ezzel az illető is meg tud takarítani öt-tízezer forintot havonta. Tíz deka parizerért nem éri meg kimenni a nagykerbe, de ha két családnak egy hónapi kajáját veszi meg egyben az ember, akkor azért már bőven, és a blokkot eltéve korrektül el lehet számolni róla utólag is. Hogy azt már ne is mondjam, hogy négy emberre főzni messze nem kerül kétszer annyiba, mint kettőre, ugye :)...
Persze közvetlen anyagilag is lehet segíteni, ha pl. épp belefutsz egy leárazásba, amiről tudod, hogy az ismerősödnek is szüksége lenne rá és meg is tudná venni, csak épp hó vége van és pont nincs pénze, akkor hívd fel, hogy kell-e neki úgy, hogy köv. fizetéskor adja meg neked.
A legszebb az egészben, hogy ezzel -mivel ez mindenkinek megtakarítás- úgy segítünk egymáson, hogy senki sem 'ad' a másiknak és okoz keserűséget neki ezzel, hanem _összefogunk, ki-ki ahogy tud_ és ezzel mindegyikünk jobban boldogul, mint külön-külön.
Szintén segíthetünk egymásnak olyan munkák kiváltásával, ami a másiknak pénzbe kerülne: ha az egyik családnak van varrógépe, a másikban meg valaki szeret barkácsolni, akkor anyagáron lesznek felaljazva a nadrágok és összeszerelve a polcok mindkét helyen.
Bár nem szabályos :), de egy munkahelyi kollektíva simán elvan egy db bérlettel, amit mindig az visz bemutatni az Akácfa utcába, akit elkap a rozmár (csak próbaképp: kérdezzétek körbe a kollégáitokat, hogy hány ellenőrzésen mentetek át összesen az elmúlt hónapban...), a lényeg csak annyi, hogy több bérletetek legyen, mint ahányótokat egyazon napon elkapnak :).
Otthoni net: ha a szomszédnak is kellene, meg lehet beszélni, hogy 'véletlenül elfelejtitek' levédeni a wifit, így ő is simán használja, és megússzátok egy előfizetéssel (persze ez szintén nem szabályos)...
Még egy tipp, szüleink idejéből: ha egyazon környékről kb. ugyanarra jártok dolgozni ismerősökkel, némi egyeztetéssel meg lehet szervezni egy kocsival a közös utat, és összedobni a benzinpénzt. Átlagos esetben már két embertől olcsóbb, mint a bkv...

És ami a legszebb: ami plusz idő/energia-ráfordítást mindez jelent, arról biztosan tudni, hogy jó célt szolgál, és nem csak egy újabb kátrányos helyzetű eltartandó segélyes világra toszását segíti elő :) !

Szóval szerintem mindennemű dolog ott kell, hogy kezdődjön, hogy újra összefogunk. Mi magunk, kúrmányzati krízisalap meg állami kedvezményes hiteltámogatás meg egyéb tetszőleges köztes lenyúlóréteg nélkül.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.18. 10:28:58

Dr Kékesi 50.000 Ft? Hogyhogy, most akkor nagy biznic volt az Erzsébetvárosi panama, vagy nem?

Egyébként az összes pofátlan.

Rohadjanak meg.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2009.08.18. 10:36:52

Dr. Lampert, Dr. Veres, Dr. Hiller... horrible dictu Dr. Vadai... na ilyenkor szégyellem a két betűt és a pontot a saját nevem előtt...

Amúgy figyeljétek meg, még olyan formában is képesek lennének ezt eljátszani, mint ahogy az aranyág alapítványnak szokták gyűjteni a felajánlásokat...

Viktus 2009.08.18. 10:37:17

@zero:

Ez is nagy SEMMI ... v.kit kirúgtak az sokra nem megy a 20 ezer forintocskával ...

Az EREDETI 2009.08.18. 10:42:08

@globocnick: Bedobja a játékgépbe, hátha megduplázódik.

Nw8 2009.08.18. 10:44:27

Egy is reklám következik: aki nem szeretné egy fekete zsákba önteni a pénzt, és valóban szeretne segíteni embertársain, az kölcsön adhat mikrohitelt. Az egyik legnagyobb ilyen site a
www.kiva.org
ahol PayPallal tudsz pénzt adni, minimum 25 dollárt a kiválasztott emberednek. A visszafizetés ideje előre ismert és utólag nyomon követhető, a bedőlt hitelek aránya pedig 1% körül van csak. Ezt egy kicsit értelmesebbnek találom, mint a krízisalapot.

martonx 2009.08.18. 10:45:19

Nekem minden hó végén jól jönne 20.000 Ft.
Miért nem a fizetéseket emelik végre?

globocnick 2009.08.18. 10:50:41

@Az EREDETI:
No igen, ez egy elképzelhető alternatíva... Nyilván a hihetlen nagyszerű segítőszándékon kívül még a krizis alapban fekvő pénz elosztása is ki van dolgozva igen alaposan, és biztosan megfelelő, munkától kérges tenyerekbe lesz kiszámolva az egyszeri minimum 20, maximum 50 ezer forint....

Übermayer 2009.08.18. 10:52:33

Szanyi Tibor JENŐ?? :)))

Liberté..........................73 2009.08.18. 10:54:04

@martonx:
"Miért nem a fizetéseket emelik végre?"

KIK?
A Párt Központi Bizottsága? Vagy a Tervbizottság? Vagy ki?

Jeesszumpepi

Mourinho már nem a király 2009.08.18. 10:57:14

Nyakó biztos azért nem adott bele mert ő megélhetési politikus. Egyik hónapról a másikra él, honnan adna 1 havi fizut he??

Boldvainak meg gondolom kell fizetni a házikóra a rezsit, lehet ő inkább kér majd az alapból.

Gerik001 2009.08.18. 11:00:22

Szabó Imre és Krisztina hogyhogy pont 569113,- Ft-ot dobot be? Ennyi volt a tárcában?

és kik ök és miért nem nekem adják?

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2009.08.18. 11:01:19

@martonx: mer még több vállalkozó menne tönkre még több munkanélküli lenne

mesmithy 2009.08.18. 11:04:05

@Geza:
Az otlet jo, mar mukodik valahol egy ilyen csapat az orszagban, sajnos mar az APEH elkezdte b...ogatni oket KALAKAZAS miatt. Igy most probalnak jogi lehetoseget keresni a mukodesukre.

Geza 2009.08.18. 11:07:42

@Liberté..........................73:
Te libbencs, már kezdem kicsit únni az egyre újabb azonosítóid tiltólistára rakosgatását. Régebben egy-két hétig is elvoltál új reg nélkül, aztán már nem bírtad egy egész hétig, ezen a héten meg ez már a második. Egyrészt ha ez így alakul továbbra is, gondban leszel, amikor már gyakrabban akarsz új usert regisztrálni, mint ahogy a rendszer bírja, másrészt meg nem lenne sokkal de sokkal egyszerűbb és mindenki számára üdvözítőbb elhúznod innen a falhozvert szaros lófasszal telibebaszott útszéli futókurva anyád matyómintás sújtásokkal kivert rézpántos ásító bús picsájába végre?!
Mivel én gyorsabban szűröm az agymenéseidet mint ahogy te regisztrálgatni tudod magad, igazából nekem mindegy, csak a határtalan jószándékom okán igyekszek kímélni téged a fölösleges fáradozástól...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.18. 11:07:44

S Puch Úr a pénztárnok??? Hol van a neve bassza meg!!
1000m2-es kecó ok?? krízisalap lófasz???

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.18. 11:08:17

@Noname Cowboy: Ja az a Boldvai volt :)
De Puch mint a pénztárnok???

Geza 2009.08.18. 11:09:52

@mesmithy:
Egyházat kell alapítani, és akkor mindez jótékonyságnak meg karitatív tevékenységnek számít :).
Kell egy (a törvényekkel nem ütköző) alapszabály meg talán száz ember, aki indulásnak kijelenti, hogy beszállna, aztán mehet is a móka - mármint ha jól tudom :).

Marcellusca 2009.08.18. 11:10:04

Én csak annyit mondanék, hogy aki önként, nem pártutasításra ad ebbe a kalapba, annak automatikusan ki kellene állítani egy beutalót a lakhelye szerinti illetékes kórház elmeosztályára.
Teljes kivizsgálás céljából.

Marcellusca 2009.08.18. 11:14:53

@Geza: megamegaLOL!

Öt perce ezen köhögök.
És milyen cizelláltan, finoman fogalmaztál. :D

TristanSXT 2009.08.18. 11:16:25

@Liberté..........................73:

vagy esetleg úgy, hogy az adókat csökkentik.

Nem feledkeznek meg azokról, akik az ország tényleges működtetői, álszoridális szólamokat hangoztatva.

Beer Ninja 2009.08.18. 11:19:07

A salgótarjáni MSZP-s kiskirály Boldvai vagy kicsoda az 1100 négyzetméteres villájából elfelejtett pénzt utalni a pártkasszába. Lehet, hogy ő már a sittelés utánra tartalékol?

TristanSXT 2009.08.18. 11:20:05

@TristanSXT: nyeh, elgépeltem. Remélem ez hamarabb postázódik, minthogy barátunk rámutasson az elgépelésre, és ezzel teljes ostobaságnak bélyegezze a hozzászólást.

Helyesen: álszolidáris

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.08.18. 11:20:22

aki 500-600 ezer pénzt bedob egy ilyen számlára, az miből él meg? apeh-nak nem kellene vizsgálni a dolgot?
véleményem szerint ez megint egy bazi nagy öngól: lám-lám, az mszp-sek már annyit loptak, hogy nyugodtan beszórhatnak pár százezret ide is.

mesmithy 2009.08.18. 11:21:20

@Geza:
Nem tudok tul sokat errol a csoportrol, de ok egy kicsit tovabb mentek az altalad felsoroltaknal, tehat gyakorlatilag ki mihez ert alapon segit a masiknak, foldet is muvelnek kozosen, amit megtermelnek maguknak dolgozzak fel, epitkezesben is segitik egymast stb. A problema, hogy ily modon mivel penz nem cserel gazdat, csak munka ezert az allam nagyon nem orul az efajta kezdemenyezeseknek.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.08.18. 11:21:43

@dr. dodó: Oh Még se tévedtem nagyot! Tényleg az a gyökér hol van???

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.08.18. 11:30:58

Geza:
kicsit off, de nem tudom kihagyni: engem napjában kétszer, mikor jövök, meg mikor megyek, ellenőriznek a BKV ellenőrök (az havi kb 40 :) )
A többivel egyébként egyetértek, meg itt lehetne bedobni a szép tudatos vásárlós szöveget is.
Egyébként a krízisalapos pénz, már ha tényleg az alapján osztják, amit leírtak, akkor nem fog (feltétlen) az említett kisebbség kezébe kerülni, mert egyszerre kell X%-al csökkent egyfőrejutó jövedelem plusz Y%-al növekedett lakáshitel ahhoz, hogy kaphass.
Akinek addig se volt jövedelme, nem tud hova csökkenni, lakáshitele meg lehet végülis (ld miskolci lakásbotrány) de azért viszonylag kicsi rá az esély.

Egyébként ok, hogy szidjuk a politikusokat, meg h miért csak annyi, vagy ki miért nem tett bele, meg sajnáljuk szegény bedőlt lakáshiteleseket, de tegyük hozzá, hogy a legtöbb lakáshiteles már a válság előtt is a határon táncolt, mert nem tudta vagy akarta felmérni a saját teherbíró képességét, és semmilyen tartalékkal nem rendelkezett rendkívüli esetekre.
Ergo nem tudtak felelősen gondolkozni a családjukról (persze ezt is szépen rá lehet fogni a bankokra meg a reklámokra, hogy de hogy csábítottak h vegyünk fel hiteleket, meg minden).
Sokmindenkit lehet hibáztatni, senki se ártatlan, csak azt akartam mondani, hogy ne csináljuk úgy, mintha minden szar csak és kizárólag azért lenne, meg a bedőlt hitelek azért lennének, és azért kerülnének emberek az utcára, mert szarszemét politikusok vannak az országban.
Egyébként gyanítom sokan csodálkoznátok ,ha tudnátok mennyit tud jelenteni egyszeri 20-50k.
Merugye, ide nem azok járnak kommentelni, akiknek szüksége lenne erre az egyszeri segélyre...

mesmithy 2009.08.18. 11:33:12

@Anthony - awkward silence:
Nem, de ebben az esetben helyeslem, ha az adomanyozoknak adot kell fizetniuk az adomany utan. :-) Raadasul ez a sajat talalmanyuk!!!

gcsabi 2009.08.18. 11:33:28

Ez a legcinikusabb ötlet amit ez a bagázs kiötlött!
7-év alatt tönkrekúrják az országot emberek százezreit juttatják a teljes ellehetetlenülésbe és úgy hiszik pár 10-vagy100 ezerrel letudhatják az egészet és még ők lesznek a fasza gyerekek!
Az lenne a minimum, hogy azt a több tiz millát adnák vissza amit a semmitérő "munkájuk" honoráriuma gyanánt volt pofájuk felmarkolni! Költségtérítésestől, tiszteletdíjastól, ig.tanácsi lóvéstól...
És a kár amit okoztak még sehol sincs.
A martinász bakancstalp egy pihe-puha hártya a pofájukhoz képest!

Roltii 2009.08.18. 11:35:39

@KZsuzsa:
devizahitelesek elmehetnek a.... Tovább nyújtozkodtak mint kellett volna, most szopnak. Nem értem miért kéne itt az államnak segíteni. Tudniuk kellett, hogy bedőlhet a hitelük könnyen, mert árfolyamfüggő. Egy 5 millás lakáshitelbe mondjuk aki kevesebb mint 0,5-1 milla tarcsival belevág, az hülye, és megérdemli, hogy bukjon.

BKV-n meg nem ellenőriznek, csak ott vannak. Ha akarod felmutatod, ha akarod nem. Próbáld ki nyugodtan, Kálvinon meg Határ úton és Batthányinál a metrónál is ez van. Rutinosan sétálok el köztük, pedig van bérletem, de ha nem kérik, akkor nem mutatom fel...

Lakáshitelre visszatérve, természetesen a bankok is hibásak, de azért nem hiszem, hogy nagy biznisz lenne nekik a rohadt sok rossz adós meg a szutyok lakásaik.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 11:36:58

@KZsuzsa: bocsáss meg, de rosszul tudod.

136/2009. Korm.rendelet.

a "kiskaput" azért benne hagyták...

Taktikai Atompingvin 2009.08.18. 11:38:15

Ezen a sűrűn felvetett Nyakó kérdésen eltűnődöm. Emberünk az asszonyt alkalmazza asszisztensként, a TOP10 parlament költségtérítő közt van, szemmel láthatóan veszi a szavazatokat (lásd Csenyétei törzsszavazók) és még a legnagyobb marhaságokkal is őt küldik ki a sajtósok közé. A "bevételeiből" biztos, hogy jórészt a párt gazdagodik.Miért éri ez meg neki?

Viktus 2009.08.18. 11:44:25

@Liberté..........................73:

Az elvtársaid pl. nem adóztatnak hülyére a népeimnek adhatnék fizetésemelést ...

wlakos 2009.08.18. 11:49:41

@Roltii:
Menjél te k*****!
Azért bakker mert annyi volt a hitel törlesztés mint az albérlet, és hogy ne keljen gondolkoznod elárulom az albérlet soha nem kerül a bérlő tulajdonába.

Roltii 2009.08.18. 11:54:26

@wlakos:
és nem gondoltál erre, hogy magasabb is lehet?!!!!
Én azért nem vettem lakást, mert féltem, hogy felmegy a törlesztő, ahogy meg is történt. Most pedig én segítsek rajtad, mert benézted hogy mit engedhetsz meg magadnak?! ne haragudj, de nem.
Ha most megvédenek mindenkit, akkor az azt jelenti, hogy nyugodtan vegyél autót és új lakást az átlag fizudra, mert ha nem megy, majd megsegítünk. Meg a nagy lóf@szt.

Viktus 2009.08.18. 11:55:10

@wlakos:

Ilyen sötét hülyéknek hiába is magyarázod ...

pógárjenő 2009.08.18. 11:56:51

ELEGEM VAN MÁR ASOK HAZUGSÁBÓL, RABLÁSBÓL ÉS SIKKASZTÁSBÓL....nem tudom de szerintem a vastagbőr világcsúcsát már megdöntötte a kúrmány! Ha nem sajnálnám a 20 deka párizsit amít ebédeltem megtísztelném 1-2 hányással az efftásakat!

Viktus 2009.08.18. 12:04:02

@Roltii:

Te idióta, ha bérleményben vagy azt is emelik , ahogyan a részletet ...

wlakos 2009.08.18. 12:04:50

@Roltii: Arra gondoltam a fizetésem fog emelkedni!
Nem a törlesztő./és hogy ez nem így történt arról én tehetek nem az ország dilettáns vezetése/

Örülök neki, hogy ilyen jó anyagi helyzetben vagy remélem lesz hová költened.
Aki nincs így /az a pár 100 000 család, mert mind hülye volt, és nem tudott előre gondolkozni mint TE! lehet csak pénzük nem volt a munkahelyük ellenére sem/ meg szerinted szopjon, meg dögöljön meg! Gratulálok neked! Szerintem meg teneked a nagy lófaszt!

Geza 2009.08.18. 12:07:00

@KZsuzsa:
Nem közvetlenül, de azért másodkézből tudom, hogy milyen ez a lakáshitelesdi. Egyik barátom (amúgy tanárember) történetesen pont így próbált meg áttörni az albérletesdiből a saját lakással bírók körébe, és balszerencséjére tette ezt akkor, amikor az euro még 250 Ft körül látszott stabilnak. Lévén addig albérletben élő közalkalmazott, nemigen volt módja jelentős tartalékot felhalmoznia, kb. annyit tudott tenni, hogy félévi törlesztőrészletet rakott félre 'baj esetére' ill. hagyott egy havi kb. 10e Ft vésztartalék-rátartást. Namármost, amikor az euro felugrott mondjuk 300 körülre, akkor a konstans tartalék rögtön öt hónapnyira olvadt vissza, a tízezres rátartás azonnal ugrott a levesbe (és még nem is volt elég), plusz a megélhetési költségek (kaja, rezsi) is ugrottak egy szépet, úgyhogy volt kb. három hónapja arra, hogy valami sürgősen szerezzen pár magántanítványt a hétvégékre.
Hál'Istennek, neki sikerült, és még a víz fölött van, de csak annyival, hogy azért a fentebb említett apróbb kis összefogásos trükkök azzal összemérhető eredményt hoznak.

Hogy ennek a hitelnek a felvétele könnyelműség volt-e? Jó kérdés. Ha azt vesszük, hogy másképp az életben soha nem jutott volna saját lakáshoz, akkor nem volt az. Hogy nagyobb tartalékot sem lehet felhalmozni, az szintén inkább a tanári fizetést minősíti.
Én inkább azt mondom, hogy bele lettek zavarva, lévén más lehetőségük nem volt, és ahogy a sínen fekvő ember is bármit aláír, csak kerüljön le onnan, úgy egy, a szűken vett megélhetés küszöbén billegő ember is megragad bármit, amit csak elé tolnak.

Roltii 2009.08.18. 11:35:39:
"de azért nem hiszem, hogy nagy biznisz lenne nekik a rohadt sok rossz adós meg a szutyok lakásaik."
Pedig azért a névérték 60%-án venni (mert addig engedi beterhelni) lakást nem rossz, különösképpen ha amúgy igenis van fizetőképes kereslet (elvégre a lakóparkok sem a levegőnek épülnek). No pláne, hogy ha elég élelmes valaki, akkor még vissza is adhatja bérbe a 'régi' gazdájának...
Képzeld csak el: van egy tízmillás lakásod, bedőlt a hiteled, a lakás már a banké, aki 6M-ért azonnal továbbpattintja a fiókigazgató öccse cégének, akitől én megveszem 7M-ért, és megkereslek téged, hogy ha az eddigi 100eFt-os törlesztőrészletet nem tudtad fizetni, akkor azért az 60eFt-os lakbért valószínűleg tudnád, és maradhatsz!, költöznöd se kell, és másutt se kapod olcsóbban, meg hát azt is húsz évig fizetted volna, hát így mi a különbség, stb.
Nos, nem megéri, márminthogy nekem? 12*60e/8milla = 10% reál(!)hozam évente...

Plutonic 2009.08.18. 12:10:58

@Geza: XDDDDD Ezt megtanulom, ígérem! :)))))

Roltii 2009.08.18. 12:11:54

@Viktus: ehhh, nézz már körül, azért ez annyira nem igaz...Egyébként meg ez azt jelenti, hogy inkább kockáztatom mindenemet és bevállalok egy új lakást, pedig lehet hogy bérleményt se tudnék fizetni?!

@wlakos:
én meg arra, hogy meg*****m Claudia Schiffert... Viszont nem jött össze, ahogy neked se... Mellesleg úgy veszek fel hitelt, hogy legyen tartalékom ha nem emelkedik a fizum, vagy ha kirúgnak, és munkát kell keresnem pár hónapig.

Nem vagyok olyan jó anyagi helyzetben, se lakásom, se autóm. És ahogy ironikusan írod, igen, hülyék voltak, hogy nem gondolkodtak. Itt már bejön a képbe kicsit az állam és a bankok felelősége, hogy igazán előírhattak volna kötelező tájékoztatást a hitelfelvétel veszélyeiről stb...
Viszont, miután ezt is elkúrták, nem akarom ezt is én fizetni. A bajom az, hogy van egy relatíve jó kis fizetésem, és szarra se megyek belőle, ebből nem lesz se lakásom, se autóm se semmi. Így 27 éves korom környékén picit már kezdenek aggasztani ezek a dolgok. De biztos én vagyok a hülye és lóf@sz az én seggembe, nekem is felkellett volna venni mindenféle hitelt, aztán leszarni a visszafizetést...

Roltii 2009.08.18. 12:14:05

@Geza:
így nézve megéri, de ha már van 10.000 ilyen lakásom és 0 kereslet, akkor már nem biztos.Ez egyébként tippem szerint rövid időn belül kiderül, lassan elfogynak a tartalékok, és jönnek a kilakoltatások (télig le kell tudni, mert akkor tilos tudtommal..)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 12:17:56

@Viktus: @wlakos: @Roltii: mielőtt még kifinomulttabb stílusban kezditek egymást felmenőit felemlegetni, - vitátokban - kívülállóként annyit tennék hozzá: szerintem mindegyikőtöknek van némi igaza.

a saját példánkon levezetve: 2006-ban mi is rágódtunk éppen eleget a lakáshitel-felvételkor, hogy mi is legyen; forint, vagy deviza. PONTOSAN a beszariságunk miatt vettük fel a hitelt forintban, mert ez munkált bennünk, hogy mi van, ha...

így jelenleg 58ezer párszáz forint a törlesztő (56-al kezdtük), igaz, hogy 300-as ojrónál SEM LENNE ENNYI, ha devizában vesszük fel.

Mondjuk ha akkor tudjuk, hogy állambácsi besegít ám, ha nagyon felmenne a törlesztő, akkor bizonyára devizahitelbe mászunk bele, nem a sokkal szarabb forintba.

Ha tetszik, mi voltunk túl "beszariak", ezért fizetünk most többet.

Ezen felül túlzottan is óvatosak voltunk, mert - bár nem tudhattam -, pontosan az riasztott a devizától, hogy mi van, ha teszem azt 50%-t romlik a forint az adott valutához képest. Szopóág...

Akit én ebben az egész cirkuszban a legnagyobb hunyónak tartok, azok a bankok.

A lényeg: szerintem ne anyázzátok itt egymást ilyenekkel :)))

wlakos 2009.08.18. 12:18:35

@Roltii: Ne aggódj, csak terjeszd az eszméidet mikor mész hétvégén szórakozni, 38 nem leszel.

Jurganov 2009.08.18. 12:19:37

@Roltii: bazze te egy zseni vagy (látnok) . előre látod a dolgokat...röhej.

amúgy meg ne szólj be a hiteleseknek. kibasztak velük és nem ők csinálták rosszul, csak te mint zseni ezt nem látod.

Marcellusca 2009.08.18. 12:21:34

@Geza: Tök egyformán látjuk a helyzetet.
Vannak (az általad is említett tanár), akik úgy gondolták, hogy belefér a keretbe és inkább "saját" lakást fizetnek, mint albérletet. Mindent számításba vettek, még a forint leértékelést is. Csak azt nem láthatták, hogy ennyire bedől a forint.

A másikhoz: És miért a legnagyobb biznisz a bankoknak a lakáshitelezés? A fenti példádban még nem is említetted, hogy mielőtt becsődőlt a tulaj, előtt X évig rendesen törlesztett, azaz apránként lefaragott a tartozásából. De ez sem számít, a bank viszi az egész kócerájt, a már befizetett lóvéval együtt.
Plusz, az ingatlan értéke évről évre emelkedett (mert nem egy lepukkant nyócker lyukról beszélünk).

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.08.18. 12:23:44

@Viktus: az albérlet ára nem megy fel, vagy legalábbis nem annyival, mint a lakástörlesztő, plusz ha felmegy, mindig lehet olcsóbbat találni...
a saját lakásból nem tudsz elköltözni egy kisebb törlesztőjűbe...
bár halottam olyat, hogy fiatal pár új lakás, nagy hitel (szintén 250 környékén felvett), nem bírták a törlesztőt, hazaköltöztek anyuhoz, a lakást meg kiadták albiba jópénzért. Viszonylag jól jártak.
egyébként nem azt mondtam, hogy nincs olyan, mint amit te is leírsz, mindenesetre, nem ilyen a többség, szerintem.
@Roltii: Én HÉV-ezem, ott sosem engedtek át addig, míg fel nem villantottam a bérletet(bár tény, dátumot annyira nem nézegetik).
És a Batyin a metrónál volt, hogy visszafordítottak és jegyet kellett vennem 2x is, mert nem volt bérletigazolványom... (azóta megcsináltattam)

Roltii 2009.08.18. 12:31:54

@wlakos: ??

@Jurganov: rohadt nagy zseninek kellett ahhoz lenni, hogy lássuk, hogy az euro-forint árfolyamnak a reális helye nem 250-en van...
Mellesleg nem látni kell előre a dolgokat, hanem felkészülni arra, ha történik valami.( Az is látnok aki utazás előtt biztosítást köt majd eltörik a lába a tengarparton? vagy csak felkészült?)

@Seduxen:
Na jah, a magyar bankrendszer egy vicc. 0 kockázat, maximális bevétel...ez jól hangzik, csak egy banknak nem így kéne működnie. Anno mikor a westelből lett T-mobile, kiadtak egy kiskönyvet a cég történetéről. Tény, hogy reklám volt az egész, de már abban is levan fikázva nagyon a bankrendszer, hogy mennyire nem hajlandóak minimális kockázatot sem viselni a hitelezésnél.

mind2 (törölt) 2009.08.18. 12:33:22

@Seduxen: megint1etértek ;) És igen a bankok, az egyoldalú hitel módosításokkal, és az állam, ami a mi IMF hitelünkből több száz milliárdot odanyomott nekik, hogy találjanak ki konstrukciókat a hitelszerződésekre ill. vállalkozás élénkítésre.
Nos jelenleg se új konstrukció, se vállalkozás élénkítésre hitelkihelyezés, viszont iszonyat nagy nyereség, és eltűnt a sok száz milliárd IMF lóvé is.
Jelenleg egyetlen egy szerv sem felügyelheti ezeknek a milliárdoknak a sorsát ( jogi alap nélkül, mert ugye a bankok nem állami kézben vannak ) se a PSZÁF, se a Számvevőszék, se senki.
Most majd felkérnek egy nemzetközi céget, hogy 3 MILLIÁRD forintért világítsa át az IMF pénz sorsát eme bankoknál. AZT IS mi fizetjük.Mert állami megbízatás lesz.
A törlesztő részletek iszonyat gyorsan követték a 300-as eurót. Pillanatok alatt. Mikor azonban erősödött a forint, hónapokig stagnáltak ezek a belőtt, magas részletek, az Istennek sem akartak csökkenni. Akkor - lefelé - nem követték az árfolyammozgást.

És tényleg felesleges ezen egymás anyját szidni, mert ma nagyon kevés embernek van annyi pénze, hogy csont nélkül megvegyen egy lakást. És ha házasodik, családot szeretne, szülők nem tudnak segíteni, nincs más út.
Ezt a szart ami itt lett, a csődöt és a cégek tönkretételét... ha féltek is tőle, mindenki reménykedett, hogy nem lesz ilyen mértékű.
Erősebb kondíciók mellett nem ütött volna meg ennyire bennünket.
És erősen szétválasztanám az egymilliós házimozis kutyaszarát áruhitelből megvásárlót, és a fiatal , munkahellyel rendelkező, gyereket akaró párokat...
nem ugyanaz a kategória.
Utóbbiért kiteszed a beled is, hogy legyen hol lakni...
a házimozis eladósodott barmot meg én ...sz****m le.

mesmithy 2009.08.18. 12:42:52

@mind2:
Jo megoldas lehetne az arab tipusu bank, mely szerint a penz nem kepes penzt teremteni, azt valamilyen modon meg kell termelni. A lakas finanszirozasa a bank megveszi az altalad kiszemelt lakast, megmondja, hogy pl 30 evig X osszeget fizetsz, kamat nincs csak egy minimalis kb. 4%-os kezelesi koltseg, a lakas csak a futan ido vegen kerul a tulajdonodba.

Jurganov 2009.08.18. 12:43:13

@Roltii: magyarázd már meg:) így utólag, hogy te már akkor tudtad, érezted. ne röhögtess már. nem 250 a reális ára? nos, te mint a világgazdaságot értő és átlátó ember ezt bizonyára tudtad, ám sokan kevésbé zsenik mint te. a tengerpartos példád meg egyenesen remek. csak tudod ha eltörik a lábad és arra már pl megvernek az esetben pedig csak a külön biztosítással fizet a biztosító. akkor vajon, felkészületlen vagy-e ha nem kalkulálod be előre, hogy meg fognak verni a tengerparton? elvileg te ezt is belekalkulálod és úgy kötsz biztosítást, hiszen te tudod ha valami nem jó, ám a sok átlagnép meg csak arra köt ha elesik, hiszen arra van esélye. azt pedig, hogy a bankok ilyen durván kib*sznak velük nem igazán láthatták előre. és előbb nézz utána a dolgoknak mielőtt olyan tutiságokat írsz le, hogy lehetett látni előre.

krtek 2009.08.18. 12:44:23

Érdekes. A kisbuzi törpepárt jeles egyéniségei nemnagyon csatlakoztak ehhez a nemes népátbaszáshoz.Vagy már minek?

Még egy 5letem van: meg kéne saccolni mekkora összegeket hűtlenkezeltek ezek a szarháziak és mellé kéne írni a százalékos arányt. Lenne ám sok nulla a tizedesvesszőtől jobbra.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 12:46:08

@mind2: @Roltii: ettől függetlenül sajnálom azokat a devizahiteleseket, akik szopják a púpot, csak az esett "rosszul", hogy MIÉRT csak a devizásokra gondoltak első perctől?

nekem (pardon NEKÜNK, a zasszonnyal), nem okozhatna gondot a forint-hitel fizetése, ha MINDEN emelkedik a forint-deviza árfolyam elszállása miatt?

tudom, hogy nem az az alap, ahogy mi csináltuk, de mi tényleg annyira óvatosan jártunk el a hitelfelvétel során, ami már "nem normális". ez lehet, hogy az alapból pesszimista énünkből fakad, de szerintem nem várható el, hogy ennyire "felülbiztosítsa" magát az ember, ha hitelfelvételről van szó.

ettől függetlenül, ha nekem megszűnne a munkahelyem, asszony gyed-csp kombójából a rezsire, meg a hitelre nem futná.

(szerencsések vagyunk, hogy van annyi tartalék, hogy pár hónap így is beleférne, de sajnos a többség nem ilyen szerencsés. ezt is csak úgy sikerült kivitelezni, hogy NAGYOBB összegű hitelt vettünk fel, mint "kellett" volna, cserébe viszont nem "filléreztük" ki magunkat, hanem van egy "nagyobbacska" lekötött összeg a számlánkon, amihez "nincs az az Isten", hogy hozzányúljunk...)

tudom, hogy ezt a legtöbben nem engedhetik meg maguknak...

martonx 2009.08.18. 13:07:43

@derelye vágó @Liberté..........................73: Természetesen drasztikus adó/járulék csökkentésre gondoltam. Máskor a kedvetekért lassabban mondom, hogy mindenki megértse :-)

Ezzel párhuzamosan egy segély csökkentést és egy sávos nyugdíj csökkentést is lehetett volna csinálni.

Roltii 2009.08.18. 13:09:38

@Seduxen:
az egyéneket én is sajnálom, csak adni nem akarok, és azt se akarom, hogy más adjon, hogy egyszer legyen már következménye a rossz döntéseknek.

A többiben igazad van, tényleg fura, hogy csak a devizahitelesekről szól a fáma, mintha másnak nem lenne nehéz.

Amit leírtál, hogy hogyan vettetek fel hitelt, én is azt tenném/fogom tenni. Aki nem engedheti meg magának, hogy hiteltörlesztés mellett legyen valami komolyabb vésztartaléka, az szerintem ne vegyen fel, és ezért nyugodtan kövezzetek meg. Asszem te írtad, hogy van aki másképp nem engedheti meg magának a saját lakást, hát szerintem, így se.

Jurganov 2009.08.18. 13:13:59

@Roltii: mit nevezel rossz döntésnek? mert - elvileg- mindenki annyit vesz fel amennyit fizetni tud. ez eddig nem rossz. ha viszont a bankok miatt ez az összeg akkora lesz, hogy nem tudja fizetni akkor pedig ki a hibás?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 13:14:34

@Roltii: ebben is van igazad, de sok olyan devizahiteles van, aki egy nyomorult 9 milliós lakásra vett fel - mondjuk - 6-7 misi hitelt, ÉS - teszem azt - egy havi 50-es törlesztőbe beleszámította, hogy mi van, ha felmegy 70-re, és még azt is tudná fizetni.

de mondjuk felment 90-re, és ebbe most beledöglik.

és mindezt KURVÁRA nem a saját hibájából... rohadjanak meg a buzi bankok...

szerintem az egy igencsak méltányolható igény lenne, hogy az ember egy valami "odúban" tudjon élni a családjával. Nem új építésű kacsalábonforgó kacóra gondoltam.

szóval ezért visszás a kategórikus "nem" a hitelesek megsegítése kapcsán...

de ez csak az én véleményem...

zenebono 2009.08.18. 13:22:01

Bajnai egy évi fizetését ajánlotta fel, ez van a fenti listán több részletben. Úgy emlékszem, hogy még az elején lemondott róla, összesen évi 1 Ft-ot kért, és a többit jótékony célokra ajánlotta. Most ezt visszavette? Ügyes. Kétszer pr-ozni ugyanabból a pénzből.

Elmegy ő is a fenébe.

Egyébként ez olyan mint a Békekölcsön. Egyelőre azonban még magánszemélyeknek nem kötelező, de a többieknek erősen ajánlott.

Roltii 2009.08.18. 13:23:23

@Jurganov:
Azt nevezem rossz döntésnek, ha valaki annyit vesz fel, amennyit fizetni tud:D Annál kevesebbet szabad felvenni, mert bármi történhet, igenis számolni kell azzal, hogy mondjuk egy 10 éves futamidő alatt fog is történni. Pl hosszantartó betegség/melóhely elvesztése/anyagi csőd stb... A devizahitel pedig az a különleges hitelfajta, ahol bele kell számolni, hogy szélsőséges esetben másfélszeresére is nőhet törlesztőrészlet, vagy még többre. Természetesen csökkenhet is, de a magyar bankokat ismerve, azért ennek sose volt komoly jelentősége:D
Itthon nem a bankok miatt nőtt hatalmasra az adósság, hanem a kormány miatt. A világválság (aminek sok köze megint csak nincs a magyar bankokhoz) csak a végső lökést adta meg.
Ki a hibás? Szerintem hibás a bank, hibás az állam de a legnagyobb hibás az, aki a hitelt felvette úgy, hogy nem számolt a kockázati tényezőkkel.

Azért 2006 nyara óta az utolsó földműves parasztembernek is kellett volna tudnia, hogy nagyon nem ok a gazdaság, és hogy lesz csúnya kopp mégis iszonyat sokan vettek fel devizahitelt felelőtlenül azóta is.

Csak egy példa: 50-ezres havi törlesztőt én úgy vennék fel hogy van tarcsiba mondjuk 4 kilóm és a van ráhagyás a havi részletnél is bőven (nem 10.000, az semmi).

Viszont nem akarom folytatni ezt a vitát, nagyjából mindent elmondtam,kicsit már magunkat is ismételjük. (meg tele is a hasam, nehezebb gondolkodni, pedig melózni is kéne:D)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.18. 13:39:49

Vajon miből/hogyan fogják pótolni politikusaink a befizetés miatt pénztárcájukban támadt hiányt?
Biztos kitalálnak valamit...

pógárjenő 2009.08.18. 13:54:37

Azé bazze........... az se semmi humvald efftás rohad a börtönbe oszt azért havi 5 kiló menetel a számlára, a felügyelőbizotsági tagságának köszönhetően, ez nem létezik még Namibiában sem csak Abszurdisztánban, csücsülsz a dutyiban sikkasztás miatt de állami moneyből azért havi fél millát bezsebelsz ez az igazi VASTAGBŐR.......

Marcellusca 2009.08.18. 13:58:28

@Seduxen: Nem csak a Te véleményed. :)
Én is így gondolom.
Ki számított arra, hogy ENNYIRE leértékelődik a forint? Szerintem senki, értsd: SENKI nem számolt ezzel.

krtek 2009.08.18. 14:52:53

@Jurganov:nemsemmi.

Muszáj valami szerveződést alakítani, ennyi év után képtelenek visszaszokni a rendes munkához.

Van ott a kurucon egy lábtörlő reklám: óriási ötlet! :)

Rwindx 2009.08.18. 15:07:30

@Jurganov: nem kell látni a dolgokat előre. Sőt pont az a helyzet hogy 20 évre előre nem láthat senki, épp ezért nem tudhatod hogy mi lesz a forint-euró árfolyammal.
Ezért aki devizahitelt vett fel annak kellett lennie annyi eszének hogy tudja miből fogja fizetni ha beüt valami. Nem kell hogy válság legyen, elég ha csak 1 évig munkanélküli lesz vmiért.

Nekem mostani árfolyamon van nagyon sok-sok millányi devizahitelem, nem sírok, hanem fizetem. Viszont én sem támogatom hogy az állam segítse ki a devizahiteleseket. Arról nem beszélve hogy amit eddig az mszp kormány kitalált a "megsegítésükre" azt inkább kibaszásnak hívnám, nem segítségnek. Inkább ne tegyenek semmit.

Más. Racionálisan több értelme volt, még a mostani ismeretekkel is is devizahitelt felvenni mint forinthitelt, ugyanis a forinthitelek kamatai az égben voltak és vannak most is. A devizahitelek kamatai még jelenleg is kb fele mint a forinthiteleké, pedig a bankok most azokat is jól feltornázták. Ha HUF-ban vettem volna fel a hitelemet akkor végig többet fizettem volna mint akkor mikor az HUF-Eur árfolyam 300 felett volt.
Ennek nagyon egyszerű magyarázata van, a balfasz és elqró gazdaságpolitika miatt folyamatosan magasan kellett tartania az MNB-nek a kamatokat hogy a pénzünk ne szálljon el már 2005-ben. A magas kamatok közvetetten magas hitelkamatokat is eredményeznek. Hisz a bankoknak nem éri meg hitelt adni alacsonyabb kamattal mint az állampapírpiaci hozamok mértéke.
No ezért volt jó döntés a devizahitel, de csak azoknak akik nem a maximumra feszítették a fizetési lehetőségeiket vele, a devizahitel kockázatos ezt tudni kellett mindenkinek, sőt hogy tudja, alá is írt egy nyilatkozatot a hitelfelvételkor. Gyanítom sokan el sem olvasták... Viszont akik így vettek fel hitelt azoknak forinthitelre sem tellett volna, tehát igazából nekik esélyük sem lett volna olyan lakást venni amit vettek, ők azok akik most elvesztik.

Összefoglalva: Összeségében 3 dolog vezetett oda hogy most sokan bajban vannak:
1. Az elbaszott gazdaságpolitika megágyazott a devizahiteleknek.
2. A bankok mohóságukban osztogatták a devizahiteleket boldog-boldogtalannak. Mellette gyakorlatilag minden felelősséget lepattintpottak.
3. Az egyszeri ember hülyesége, aki két napnál tovább nem nagyon gondolkozik. Valamint az általános pénzügyi ismeretek gyalázatos szintje az országban. (erről sem az állam tehet, hanem csak a zotop szintű emberek, akik saját maguk sem veszik a fáradságot hogy rászánjanak napokat, heteket hogy minimálisan több ismeretre tegyenek szert olyan témában ami gyakorlatilag mindennap érinti őket. )

Liberté..........................73 2009.08.18. 16:33:18

@Geza:
Géza te ne anyázzál itt.
nem szabad! rossz kutya

mesmithy 2009.08.18. 16:35:33

@laspalmas:
Nem tudom, mert csak egy riportot lattam ami arrol szolt, hogy hany millio ember el a foldon, akik maskent szeretnenek elni, maskent kepzelik a gazdasagi rendszert stb. es ezen belul volt egy rovidebb beszelgetes egy holggyel, aki ezt otthon elinditotta.

Liberté..........................73 2009.08.18. 17:57:37

@martonx:

ne lassabban írd, hanem azt írd amit mondani szeretnél

tudi 2009.08.18. 18:02:01

Rohadt lopós banda persze ők adnak a pártkampánykasszába, mert ez az. kiváncsi leszek 2010-ben a választás elött nem szólna ke finoman, hogy kitől kaptátok azt a kis aprópénzt. Meg bezzeg a gaz orbán a patás bezzeg 1 vasat sem adott, de mi.

Horizont 2009.08.18. 18:25:08

Ez a krízisalap kimondottan arról szól, hogy dicsérhessék magukat, ők milyen gondoskodók, mennyire szívükön viselik az emberek sorsát. Ez egyébként nem a cigányokról szól, kivételesen!
Persze ha nem tesznek bele az a baj, ha beletesznek az a baj. De ha csak azt beleteszik amit elemeltek a közösből akkora krízisalapunk lehetne:))
Egyébként ha én pozícióval, és pénzzel rendelkező közismert ember lennék, nem égetném magam ilyen 30-50 ezer forinttal. Jó ne rakja bele millióit (amiért nem is dolgozott meg), de ennyit? Inkább semmit. Nem akarok demagóg lenni, de egyet kiemelek: Magda Sándor aki a Károly Róbert főiskola korlátlan, teljhatalmú ura, mellette parlamenti képviselő is, képes volt 50 ezer ft.-ot befizetni. Mint rektor 4,8 millió ft a fizetése, plusz még csurran cseppen neki, a parlamentben meg itt-ott. Azzal dicsekszik, hogy festményeket vásárol dögivel. (egyet megnéztem egy kisplasztika 4,5 millióért). Természetesen az ő dolga, mire költ, de ez az 50 ezer nagyon égő.
Meg ez az egész krízis akció!

A devizahiteleseket azért én nem intézném el ilyen kegyetlen véleménnyel, mint itt egyesek. Nem a plazmatévét vásárolókra gondolok.

molaris 2009.08.19. 05:02:22

Az iskolai házirendben volt:
6.,- tanulók egymás közötti gyűjtése: TILOS.
Na most ez a "nyugtassuk meg a lelkiismeretünk", de úgyis ellopjuk akció, egy röhej. Kin segít ma komolyan 50000 HunF?? Ez az adtunk egy pofont a sz&rnak tipikus esete. Viszont a kebelbarátnak 100 milla, hogy azért neki is maradjon belőle.

Nyakót meg nem a befizetők közt kell keresni, mert mint tudjuk, Ő majd kap belőle. A bevonulási csomag összeállítására.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.08.23. 20:28:45

@wlakos: attól még elgondolkodhattál volna azon, hogy bírod-e fizetni, ha felmegy. nem gondolkodtál, most szopsz. ennyi. ha nem tetszik, nem kötelező nyakig eladósodni. mellesleg amíg nem tudok biztosan fizetni egy lakáshitelt, inkább albérletben élek. nem vagyok tulajdonfetisiszta, mint pl. te.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.08.23. 20:47:22

@laspalmas: már kitalálták, csak még nem tudjuk :-)
@Horizont: nem tudom, nekem úgy eleve a hitelfelvétellel kapcsolatban alakult ki egy igen negatív véleményem. Ha valaki nem óvatos, nem olvassa el a szerződést, nem gondolja végig a lehetőségeit, nem számol akár a legrosszabbal is, az könnyen rábaszhat. Most épp a devizahitelek dőlnek be sorra emiatt. Valahogy nem érzem azt, hogy az adómból mások felelőtlen döntését támogatnom kéne. És ugyebár mégis azt teszem még a nettó fizetésemből is - lásd villanyszámla - ami kifejezetten undorító.

@molaris: ó hát az egyszeri max. 50k segíthet, ha minden családtag felveszi... innentől a réteget se kell nagyon mondani....

@mindenki: kereseti igazolást gyakorlatilag bármikor bárhol lehet szerválni, ha akarsz. anno nekem konkrétan ajánlották meg vagy 5-en, amikor gondolkoztam hitelen. Aztán csalódottan vették tudomásul, hogy nem kell. Innentől kezdve bizony a brazilok igenis hozzá tudnak jutni ehhez a pénzhez is, ha az mszp pénztárnoka ezt akarja épp...

hunvald történetére meg már nincs mit mondani, túlzottan is vastagbőr... és még csodálkoznak a sok lámpavasazáson, amikor ilyenek történnek nap mint nap...

Horizont 2009.08.23. 22:24:12

@ylion:
"nem érzem azt, hogy az adómból mások felelőtlen döntését támogatnom kéne."
Szerintem se kéne. Mindenkinek saját felelőssége. Mondjuk annyit elvárhatok a mindenkori kormánytól, hogy olyan gazdasági helyzet legyen, hogy normális legyen az euró. A devizahiteleseket akkor se venném egy kalap alá, és nem szórnék rájuk tücsköt, bogarat. Ahány hitel. annyi ember, annyi eset. Mindenkinek megvan a maga története, vagy tragédiája. Általánosítani ebben az esetben sem szabad.
Itt minket nem tanítottak meg "gazdaságiul", se a szocializmusban, se azóta! A kisembereket:)

vomit 2009.08.24. 09:42:19

@ylion: ne feledjuk el, hogy a nemzet nem kibocsatja, hanem berleti dijat fizet a sajat penze utan. ha nem vesz fel senki hitelt (vagy mint most, nem adnak), nem lesz penz forgalomban, mert a fityingek a korabbi hitelek fejeben visszaternek az igazi gazdajukhoz.
egy fed menedzser szep szavaival: ha a bankok nem hoznak letre fedezetlen hitelpenzt, ehenhalunk.

ezek a tisztelt tudosok nagyon csodalkoznak, hogy az emberek milyen elkepesztoen nevetseges dolgokat felteteleznek a penzrol. amikor az valojaban tartozast jelenit meg, es a kolcsonvetel pillanataban keletkezik a semmibol:
Gubcsi Lajos - Tarafás Imre: A láthatatlan pénz
mek.oszk.hu/02400/02442/
"Az állampolgárnak munkája fejében kifizetett bankjegytömeg nem más, mint egy bank tartozása; és ha az állampolgár este hazafelé menet betér egy vendéglőbe, és felhajt egy pohár bort, akkor fizetség fejében banktartozást ad át a vendéglősnek."

süti beállítások módosítása