Skip to content


       Szűrés lista

"Füstbeszállt életek" - holokauszttanfolyam tanároknak

Tegnap a tanáros poszt kapcsán valahogy szóba került, hogy a Holokauszt még nem önálló tantárgy. MÉG nem. De talán csak idő kérdése, mintha már dolgoznának rajta.

"Az Oktatási és Kulturális Minisztérium a  Holokauszt Emlékközponttal és az izraeli Yad Vashem Intézettel közösen felhívást intéz pedagógusok számára akkreditált, három szintű, holokauszt témájú komplex tanulmánysorozatra és tanulmányútra 2009. október  és 2010. november között.

Azoknak a pedagógus kollégáknak a jelentkezését várjuk, akik a hazai iskolai oktató-nevelő munkában a holokauszttal, a zsidó nép történetével, a magyarországi történelmi együttélés kérdéseivel megkülönböztetett hangsúllyal kívánnak foglalkozni. "

Megkülönböztetett hangsúllyal, értitek? De miért pont CSAK a holokauszttal? A többi szörnyűség, népírtás, tragédia smafu?! A kommunista diktatúrák áldozatairól, a ruszki katonák által munkaszolgálatra hurcolt/megkínzott/megölt magyar férfiakról és megerőszakolt/megvert/megcsonkított (kis)lányokról, asszonyokról nincs szó sosem, de a meggyilkolt zsidókkal egyfolytában kiemelten kell foglalkozni.

Nem vagyok antiszemita, nem. Nincs bajom a zsidókkal, nem hibáztatom őket a kenyér drágulásáért, a válságért, a sok kirúgott emberért, az őserdők kivágásáért, vagy egy réges-régi szerelmi csalódás miatt, nem nekem valók az ilyen összesküvéselméletek.

Ami engem egyes-egyedül bánt ebben a történetben, az az, hogy a Magyar Köztársaság Oktatási Minisztériumának a százszor lerágott csont, a már többszörösen kárpótolt holokausztáldozatok / túlélők fontosabbak, mint a meggyilkolt magyarok, akiknek nevét az ország viseli.

Nem az ő emléküket kellene leginkább ápolni?

Miért nem ezt tanítják kiemelten?

"Vác többször cserélt gazdát a heves harcokban. Amikor a német-magyar ellentámadás visszadobta az oroszokat, 3 nagy teherautó szállította be Budapestre a Szt. János kórházba a megbecstelenített nőket. Külön osztályon kellett őket kezelni, bordáik összetörve, fogaik kiverve, a gyermeklányok életre szóló testi roncsolás nyomaival."

Ja, erről beszélni biztos nem menő.

Még a végén erősödne a nemzeti öntudat, azzal meg ugye vigyázni kell. 

Címkék: oktatás kormány abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr941345319

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Népirtások Székelyföldön, Délvidéken 2009.08.31. 13:05:18

 (Nem értünk egyet a videó feltöltőjének ezen mondatával: "Mi mások holokausztjáról emlékezünk", a többi mondattal egyetértünk.)"A magyar honvédség a függelemsértő, németbarát tisztek parancsára (a német hadvezetés utasí...

Trackback: OKJ képzés ? 2009.08.29. 09:31:43

         cikk itt :

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f.m.j. 2009.08.31. 19:23:55

@Kosher_73 :-):

1. én azt mondtam neked, kiscsillag, hogy szevasz-tavasz. Ehhez tartsd magad :)

2. a csúsztatás pedig valóban ott van, ahol @Conv: mondta, már mi a francért keresnék magyar vonatkozást a holodomornál, amikor az orosz-ukrán felállásban történt...?

De ezt te is tudtad kicsicsillagocska...

szevasztavasz (av=ef)

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 19:33:31

@Tepertő_73: Legközelebb legyél Pufajkásturul_73! lécci lécci lécci

Jurganov 2009.08.31. 19:34:50

@Tepertő_73: kidobnak az ajtón bemászol az ablakon? amúgy egyre valószinűbb, hogy nincs aki beszéljen veled és ezért jársz ide, ha elég bunkó vagy szólnak hozzád.

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 19:37:45

@Tepertő_73: Akkor BrutálisMegsemmisítő_3000
lécci lécci lécci

f.m.j. 2009.08.31. 19:40:18

@csodagyerek:

vagy kiscsillag_73

az idegesíti a legjobban... ezért még az anyámba is elküldött, pedig ő olyan visszafogott genyó-féle...

f.m.j. 2009.08.31. 19:41:11

@Tepertő_73:

tényleg a leonuris megfordítása? Abban is én segítettem, tudod, emlékszel kiscsillag?

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 19:42:37

@fmj: Ejnye, hogy beszél !
kiscsillag? Azt utálja? :P

f.m.j. 2009.08.31. 19:45:41

@Tepertő_73:

nem, de ha kedélyesen nevekről csevegünk, az más...

37_őtrepeT (ha netán megint kitiltanának)-látod, milyen toleráns, és segítőkész vagyok? Meg aztán sajnállak is...

f.m.j. 2009.08.31. 19:49:35

@Tepertő_73: alias kiscsillag/galliscsik

frappáns, frappáns, jobban tetszett volna, ha kiraksz egy szmájlit, de így se rossz...

érzik, ahogy pöccensz, higgadj le, én már lehiggadtam...

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 19:50:54

@fmj: Akkor töprengj az én nyomoromon: azt mérem hogy mekkora időközönként tiltják ki :D

f.m.j. 2009.08.31. 19:54:18

@csodagyerek:

nem tiltják ki, ettől pörög a komment számláló... meg ,mert te meg én tápláljuk, ha igazán következetesek lennénk, feltennénk a szűrőt, amit Geza, vagy martonx készített, martonx szerint több tizen tették fel, most ők boldog tévtudásban leledzenek, miszerint kiscsillag végleg kihűlt...;)

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 19:56:56

@fmj: Van abban valami amit mondasz. Nem véletlen jelentkeztek le hirdetőnek is a napokban :))))
@Tepertő_73: Te nem szeretsz engem?

f.m.j. 2009.08.31. 19:57:47

@Tepertő_73:

akkor elvileg engem nem kéne látnod...

szerintem neked ez jobban fáj (márminthogy egyesek-elég sokan- szűrnek téged...)

f.m.j. 2009.08.31. 20:02:42

@Tepertő_73:

aha, ez a szó is beégett, én használtam rád (hahahaha)

elmeroggyant kiscsillag

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 20:07:31

@Tepertő_73: Neszójjábe mert jönnek a börtönviselt rokonaim XD Egyébként azt már kiveséztük hogy az ingyenes letöltés nem bűncselekmény, csak ha pénzt kérsz más cuccáért

f.m.j. 2009.08.31. 20:08:13

@Tepertő_73:

ebből arra következtetek, hogy mégsem hatástalanok a szavaim :)

Jurganov 2009.08.31. 20:16:19

@csodagyerek: szinte előttem van a kép amint a 3 adócsaló rokonod kiugrik az 1200esből és a maguk kemény, 30 kg-os módján megfélemlítik szegény 73-ast aki mint tudjuk 150 kg színizom és napi 100 órát edz.

(73-as..valakinek megvan az alien 3-ból 85 ös? és, hogy miért 85-ös?:D)

f.m.j. 2009.08.31. 20:19:01

@csodagyerek:

amúgy várnunk kell, mert elment :)

szemetek vagyunk, hogy ketten-hárman egy ellen?

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 20:23:56

@Jurganov: Ez a befenyítés azért jutott eszembe mert régen azt mondta nekem hogy erősen hajazok a dongalábú cigánygyerekre aki a legszemtelenebbül kötözködik a hordából annak tudatában hogy a börtönviselt rokonai úgyis megvédik. XD
@fmj: ha faschiszták ellen mindent lehet akkor.... :D

fokabacsi 2009.08.31. 20:49:15

Megtudhatnám, hol van a hozzászólásom
CENZOR? Mi az a része ami nem igaz??

Jurganov 2009.08.31. 20:49:34

@fmj: nincs a gépnél? ide tart? menekülök.

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 20:53:45

@Jurganov: @fmj: Ne menjetek el, még nyolc perc és beáll az új rekord

f.m.j. 2009.08.31. 21:25:02

@csodagyerek:

én később tudok visszajönni, majd nézem mi van :)

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 21:29:46

@fmj: Oksa most van 2órás rekord :D

Hellscream 2009.08.31. 21:37:50

@Conv: A Karsai-sztoridnál még az is hihetőbb, hogy egy homokos izr. cigány vagy ;)
Karsai a könyvében kitér arra, hogy az indiánok vagy az örmények irtása miért más, mint a holokauszt. Mivel nem kell hozzá sok ész, nem is feltételezem, hogy ne tudnád, csupán a szokásos hazudozást folytatod.
+ @fmj:
A Cégér Kiadó Történelem IV. : 1914-1990 c. könyvét találtam most. Ebben nincs holodomorról szó (csak a GULAGról, likvidálásról, népirtásról, stb. p. 62-4). Bár a holokauszt szó sem szerepel, a lényegről nagyon röviden (6 mondat) írnak (p.111, 115-6 ), majd Hitler a többi civil veszteségről is, lényegesen hosszabban (ami nem baj, csak azt mutatja, hogy a holodomor kimaradásának ugyanúgy a helyhiány volt az oka, mint pl. a zsidó orvosok perének).
Az állás most 0-0,5.
Holnap még megnézek két könyvet.

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 21:41:35

@laspalmas: Már a tepertő is kiment? látom belehúztatok XD

f.m.j. 2009.08.31. 21:51:35

@csodagyerek:

kár, pedig olyan jól szórakoztunk volna... :)

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 21:55:05

@fmj: Meg kellene kérni az adminokat hogy estére hagyják bent azok kedvéért akik a gép előtt ragadtak :)))

Hellscream 2009.08.31. 22:04:47

@derelyegrádi szellem: Magadat minősíted csupán.
A tatárokat deportálták, ami nem egyenlő kivégzésükkel.
A burzsoáziát (mint a kulákokat) nem kiirtani, hanem az osztályt megszüntetni akarták, ami óriási különbség.
Az átállás nyilván nem 100%-ban volt sikeres, de talán elég megemlítenem a kisnyilasokat...
Egy link a Yad Vashem vonatkozó oldalára, ami téged cáfol: www1.yadvashem.org/Odot/prog/index_before_change_table.asp?gate=5-3
Itt az egyediségre is megtalálod a választ - ha már nem vagy képes visszaolvasni.

mokkaczuka 2009.08.31. 22:11:01

Jó ez a vastagbőr, de ilyenekkel basszátok el.

f.m.j. 2009.08.31. 22:16:37

@Hellscream:

hagyd már abba, ne offolj itt össze-vissza, már rég más a téma, meg amúgy is baromságokat irogatsz...

neked is szevasz-tavasz

f.m.j. 2009.08.31. 22:17:12

@csodagyerek:

várjá-várjá', ez Ő lesz... :)

f.m.j. 2009.08.31. 22:20:40

@csodagyerek:

á, már nem poén, kiszedték az összes tepertős kommentet, így aztán mi maradtunk a hülyék, mert a mienk meg bentmaradt, pedig magunkban beszélni nem "úriasszonyos" :)

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 22:38:25

@fmj: Ez van. Holnap ugyanitt, ugyanekkor? :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.31. 23:04:17

@mokkaczuka:

Mert hírt adunk egy minisztériumi kiírásról?

delano 2009.09.01. 11:38:02

@zero: Egyetértek mokkaczukával, ez a poszt nagyon kilóg a többi közül. Összehoztok rohadt jó írásokat BKV-ról, M6-ról, hülye szocikról, valódi Vastagbőrös ügyekről, utána egy ilyennel elkúrjátok.

Nem az a baj, hogy hírt adtok egy minisztériumi kiírásról. Hanem az baj, amit mellétettetek kísérőszövegnek.

"a Holokauszt még nem önálló tantárgy. MÉG nem. De talán csak idő kérdése, mintha már dolgoznának rajta."

Ezt teljesen a kurucra emlékezetet. Vagy Ti komolyan gondoljátok, h lesz Holokauszt tantárgy? Tudom, hogy nem, de akkor minek kell ilyeneket írni?

"a már többszörösen kárpótolt holokausztáldozatok / túlélők fontosabbak, mint a meggyilkolt magyarok, akiknek nevét az ország viseli."

Az áldozatok és túlélők IS magyarok. Azt hittem a magyar zsidók, csak a kuruc szerint nem magyarok.

Vagy történt Nálatok valami hirtelen ideológiaváltás?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.09.01. 12:56:21

@delano:

a második vh alatt és után meggyilkolt magyarok

delano 2009.09.01. 13:16:39

Értem én, de nagyon nem volt szerencsés a megfogalmazás

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.09.01. 13:56:57

@delano:

Lehetséges ... nem akartunk megbántani senkit ...csak ugye a kettős mérce ....

fokabacsi 2009.09.01. 14:14:00

A többi nemzetiség halottait miért nem kell emlegetni naponta? Róluk mikor lesz törvény, vagy javaslat? Miért következett be a " holokauszt" Kik voltak az okai? Most meg azért harcolnak legyen második? Elfogyott a kárpótlás?

Jurganov 2009.09.01. 14:31:43

@zero: respect, hogy meg mertétek említeni a témát. manapság már ez is nagy szó..

fokabacsi 2009.09.01. 14:39:26

@zero: A 250 000 "malenkij robot"ra hurcolt polgári személyek ? Őket mikor kárpótolják?Illetve a családjukat ? Mert 90 %-uk meghalt! Ismertem egy embert, aki 8 évig volt hadifogságban.Káposztán.

delano 2009.09.01. 15:37:43

@zero: Az abszolút szimpatikus, hogy küzdötök a kormányzati kettős mérce ellen, csak ezt ne azzal tegyétek, hogy Ti is kettős mércét alkalmaztok.

delano 2009.09.01. 15:38:39

@fokabacsi: ezért kár volt hozzászólnod. A fenti 400 hozzászólás kb ugyanerről szól.

delano 2009.09.01. 15:40:23

@fokabacsi: Az, hogy az oroszok nem fizetnek kárpótlást, a németek meg fizetnek az talán nem a zsidók hibája.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.01. 16:03:15

@delano:

Az viszont a magyar kormányé, hogy nem veri emiatt az oroszok asztalát. Persze tudom, hamarosan beköszönt a tél, meg amúgy is régiek a barátságok.

fokabacsi 2009.09.01. 16:57:03

@delano: Hol írtam én azt hogy az oroszok kárpótlásnemfizetése a zsidók hibája? Viszont ha "elgázosították" őket akkor a kárpótlások kiknek mentek?

f.m.j. 2009.09.01. 17:09:06

@delano:

szerintem az kettős mérce, amennyire a holokauszt van túldimenzionálva, a többi népírtáshoz képest... már ha lehetek ilyen profán, mert személy szerint engem mindegyik felháborít, és elkeserít.

azért ha megnézed, a kommentek sem feket-fehérek, vannak árnyalatok, finomságok...
te is nagyon általánosítasz

@zero:

én viszont örülök, hogy itt nincs tabu, és mindenről lehet írni...
itt (Mo-n) vagy agyon beszélnek egy témát, vagy agyonhallgatnak, ill. csak bizonyos szájízek szerint lehet róla beszélni...

Legalább a Vastagbőrön legyen szabadság (nem liberté, csak simán, magyarul: szabadság :):))))

delano 2009.09.01. 17:23:00

@laspalmas: A magyar kormány verhetné az oroszok aztalát. De nem verte annak idején a Fidesz sem. Sőt a nagy nemzeti Fidesz találta ki a Holokauszt emléknapot. Azonaban én nem erről irtam.

Én azt jeleztem, hogy semmilyen politkai párt bénázása nem lehet ok arra, hogy olyan mondatokat kerüljenek be egy egyébként király blogba, mint amilyenek a szellemi fogyatékosoknak szánt kurucra és társaira valók.

delano 2009.09.01. 17:25:08

@fokabacsi: "Viszont ha "elgázosították" őket akkor a kárpótlások kiknek mentek? " azoknak, akik túlélték a tábort Te szerencsétlen. Ha az oroszok fizetnének (amire kb nulla esély van sajnos), akkor azt is gulág túlélők kapnák.

derelyegrádi szellem 2009.09.01. 17:40:51

@delano:

""Viszont ha "elgázosították" őket akkor a kárpótlások kiknek mentek? " azoknak, akik túlélték a tábort Te szerencsétlen."

Te is olvasgathatnál egy kicsit, mielőtt másokat szerencsétlenezel.

Nem a túlélőknek ment, legalábbis nem közvetlenül. Zsidó szervezetek kapták (amit egyébként a jog is tilt, csak magánszemélyek kaphatnak, de ez esetben valahogy sikerült elérni a kivételt), pl WJC, akik aztán vagy szétosztották a túlélők, illetve az meghaltak leszármazói között, vagy nem,illetve csak nagyon csekény részét.

Norman Finkelstein: Holokauszt ipar

Olvasd el.

Őt nehéz lesz "kurocozással" vádolni, tekintve hogy holokauszt túlélő zsidók gyermeke.

.

delano 2009.09.01. 17:48:39

@fmj: A kommentek valóban nem fekete fehérek szerencsére, de van közöttük néhány, amelyik igen. Én igyekeztem azokra reagálni, illetve magára a postra.

fokabacsi 2009.09.01. 18:00:40

@delano: Azt mondják: Haláltáborok. Vagy nem is? A malenkij robotra elhurcolt civilek miért nem "haláltáboroznak" ?? Nekik mivel alig 10% jött vissza szintén joguk lenne!Ja hogy ők nem akarnak üzletet csinálni belőle. Nem válaszolsz,hanem jő kominista szokáshoz hűen minősítesz. Szóval miért is haláltábor?

delano 2009.09.01. 18:11:16

@derelyegrádi szellem: Köszi a könyvajánlót, majd egyszer elolvasom, bár még sok könyv van a listán előtte.
Annyira mélyen nem érdekel ez a Holokauszt-téma, én csak az ész nélküli zsidózás ellen próbálok tiltakozni.

derelyegrádi szellem 2009.09.01. 18:46:43

@delano:

Nézd, ez hollókosztozás, meg a holukamu (kuruc)nem az a szint amivel olvasott, kultúrált ember akár tiltakozás szintjén is foglalkozna, azonban a nyilvánvaló tényeket látni kell. El kell menni Auschwitz-ba (akit ez érdekel) és a kegylet mellett meg kell nézni objektíven, mi lehet igaz abból amit mondanak.

Én voltam, gázkamra nincs, ami most van, azt később építették, ezt nem is tagadják ott se. Azt mondják, hogy azért nincs meg az eredeti, mert azt a foglyok a felszabaduláskor dühükben porig rombolták. Egy vasbeton épületet, 30 kilóra lesoványodott, haldokló emberek, eszközök nélkül, puszta kézzel. Hát ez nem életszerű, hogy finoman fogalmazzak.

Az eredeti tábor (az Arbait macht frei-es) egy volt lengyel katonai laktanya. Kb 20 klinkertéglás, egyenként kétszintes kis épülettel. Oda nemhogy százerek (milliók), de még pár tízezer ember se fér be. Az alakulótérre, ahol a napi létszámellenőrzés volt, max 2-3 ezer ember fél el, de akkor egy tűt se lehet leejteni.

Birkenau II.-vel együtt (ez onnan 5 kilométerre van) összesen 400.000 regisztráció van, ennyien érkeztek oda azok szerint.

Azonban: aki oda embereket vitt, és napi 800 kalóriás táplálék mellett, embertelel körülmények között napi 12-14 órát dolgoztatta az ÁLLAT, és ha nem elgázosította, hanem pl halálra éheztette és dolgoztatta, vagy flekktífuszban meghalt a rab, az is úgyanúgy annak a felelőssége, aki odavitte(éheztette, dolgoztatta), és neki kell elszámolni vele, és halálárt afeleősséget vállalni.

Érdekességként megejygzem, hoyg felszbadulását követően nem zárták be ezt tábort, hanem I. Szovjet Koncetrációs táborként tovább üzemelt, csak most ezlakalommal német polgári szeméyleket tartottak ott, teljesen hasonló körülményke között (Slomo Morel volt avprancsnok), a pikáns abból szempontból is, miközben uyga Rugyenkó szovjet főügyész épp halálos ítéletek kért Nürnberben a táborban elkövetett "emberiség elleni bűnök" okán.

Ez a sok vitathatatlan kényszerített DOGMA és hazugság (szándékos eltúlzás, licitálás) pont az ellenkezőjét fogja kiváltani (és már váltotta is ki), pont azok malmára hajtja a vizet, akikére nem kéne.

Meg bántja az emberek igazságérzetét a kettős mérce, meg az egyedizés is, ami hajtása az übermensch (kiválasztott) tudatnak. Ha ez nem lenne, az emberek is sokkal empatikusabban viszonyulnának.

Ennyi baj ezzel, semmi több.

Meg az, hogy pl Recskről ezred annyi szó sem esik (Több évnyi küzdelem után sikerült valamennyit rekonstrulni belőle, meg egy emlékművet állítani), pedig akik megjárták a náci táborokat meg azt is, azok azt mondták, volt olyan, sőt. Előbb utóbb sikerül így kiprovokálni a "ha te köpsz az én síromra, én is köpök a tiedre" reakciót. És ez egyik áldozatnak sem érdeke, valakiknek viszont nagyon.

Ennyiről szól ez, sem többről, sem kevesebbről.

Ja és ennek semmi köze a "zsidózáshoz", Az égvilágon semmi. Ezt csak azok a "valakik" szeretnék így láttatni.

fokabacsi 2009.09.01. 20:08:09

@derelyegrádi szellem: Minden szavával egyetértek a hozzászólásodnak. Volt, hogy nyár elején,az utam Székesfehérvárra vitt. Mondom koronázóváros, a magyar királyok temetkezési helye,biztos van egy panthaon ahol egy főhajtással tiszteletemet tehetem.Nem volt.Volt helyette zsidó kiállítás. és még elő akarják írni, hogy szeressem is őket?!Meg ne lehessen kutatni a munkatáborok dolgait.Amikor az egész évi munka után a padlást lesöpörték, és nekem karonülő gyerekként az agyamba égett az anyám sírása,mert Roth Manó így látta jónak?

vomit 2009.09.02. 00:56:51

es ilyen sincsen b+.
a szetlott gazai gettoban elo gyerekeknek elemi igenye tamadt a holokauszt megismeresere

Hypocrisy Gone Wild -- UN schools to teach the Holocaust™ to Gaza schoolchildren
wakeupfromyourslumber.blogspot.com/2009/09/un-schools-to-teach-holocaust-to-gaza.html

fokabacsi 2009.09.02. 08:40:57

@vomit: Élnek-halnak érte!!! Na ehhez kell még vastagbőr !!!

derelyegrádi szellem 2009.09.02. 09:56:07

@fokabacsi:

valós problémákat feszgetsz, csak már belőled is sikerült kirovokálni azt a reakciót amit írtam.

Én így fogalmaztam volna:

Mondom koronázóváros, a magyar királyok temetkezési helye,biztos van egy panthaon ahol egy főhajtással tiszteletemet tehetem.Sajnos nem volt.Volt viszont egy zsidó kiállítás, ami szintén érdekes volt, de nem pótolja a azt amiért mentem.

A következő mondatot elhagytam volna

"Amikor az egész évi munka után a padlást lesöpörték, és nekem karonülő gyerekként az agyamba égett az anyám sírása,mert Roth Manó így látta jónak"

Ezt igaztalan a zsidók nyakába varrni, Rákosi (nem Róth Manó volt az eredeti neve egyébként, hanem Rosenfeld Mátyás) nem volt zsidó, csak "fajilag" (még származásilag se, mert az feltételez valami kötődést egy kúltúrkörhöz, ami nála egyáltalán nincs), mert kibaxatta a zsidó boltost is a boltjából, tőlük ugyaúgy elvette villájukat, házukat, mindenüket, és jó ha tudod az Andrássy 60-ban a zsidókat is simán fasisztázták a keretlegények. Meg ütötték verték őket. Volt aki hazajött pl Birkenauból, aztán egyenesen ment az Andrássy 60-ba, majd Recskre, mert modjuk kellett a villája valamelyik pártembernek. Egy ilyen "kellet egy pártembernek" villában lakik most Gyurcsány elvtárs és Apró elvtársnő. Onnan járogatnak tüntetni a kirekesztés és az "antiszemitizmus" ellen. (egyébkét kiváncsi elnnék a berendezési tárgyak eredeti tulajdonosaira is, hisz az AVO-nak volt egy olyan osztálya ahol a "gazdátlan" ingóságokat "kezelték", pl értékes szőnyegeket, bútorokat, arny és ezüst tárgyakat, stb.)

Rákosit a zsidók számlájára felírni igazságtalan. Mert saját faja ellen is pont úgy kegyetlenkedett, mint a magyarokkal.

Neked is ajánlok könyvet:

Dénes Béla: Ávós világ Magyarországon.

fokabacsi 2009.09.02. 12:10:40

@derelyegrádi szellem: Érdekes, hogy Eisenberger Benjámin alias Péter Gábor,és társai között domináns létszámban voltak jelen,egy pogrom a központi bizottság soraiban 80%-körüli veszteséget okozott volna.

derelyegrádi szellem 2009.09.02. 12:47:04

@fokabacsi:

ezt tény. De én nem látom az összefüggést a zsidók, és Péter Gábor, Farkas Mihály (született: Lőwy Hermann) Száberszki József, valamint a többiek között.

Ők pont úgy nem zsidók, mint ahogy Kádár is elsősorban kummunista volt, és csak másodsorban magyar. Saját előadása szerint.

Olvasd el a Könyörtelen messianizmus című könyvet, meg fogod érteni. Vagy Stephen Koch Kettős szerepben című munkáját.

Kiderül világosan, ők nem zsidók és nem keresztények, nem magyarok, nem amerikaiak, nem németek és nem oroszok. Hazájuknak a Szovjetúniót (ha ott élnek, ha nem) tekintették, vallásuknak a kommunizmust, igazodási pontnak meg amit a Párt mondott, légyen az bármi.

mindenbe belekotyogok 2009.09.02. 16:02:03

Tényleg baj van a történelem oktatással, hisz azt a képet mutatja, hogy a 2. vh.-nak csak zsidó áldozatai voltak, holott a magyar áldozatoknak csak mintegy fele volt zsidó. Ezt azért nem kéne elfeledni.
Másik probléma, hogy (ez előzőekből fakadóan) az is elsikkad, hogy a német nemzetszocializmus egy nemzetidegen és magyarellenes ideológia. A nyilasoknál is leragadnak a zsidógyilkosságoknál és elfelejtik(?) megemlíteni a sokkal csúnyább tényt, hogy a magyarság ellenében a megszállók mellé álltak, és (civil) magyarokat öltek halomra, a frontot meg messze elkerülték, mert ott a ruszkik visszalőttek. És az sem kap elég hangsúly a történelem oktatásban, hogy bizony a náciknak és a hazaáruló nyilasoknak köszönhető az, hogy a ruszkik letarolták az országot, aztán haza sem mentek pár évtizedig.

Így fordulhat elő az, hogy néhány elmeroggyant Rudolf Hess emléknapot akar tartani a Magyar Hősök Terén némi náciprájddal egybekötve.
Elképzelhető lenne ugyanez mondjuk Párizsban?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.02. 21:25:49

@delano:

A magyar kormány megnevezés értelemszerűen a mindenkori magyar kormányra vonatkozik, értelemszerűen Orbánék 4 évére is.
Egyébként engem nem zavar a Holokauszt-emléknap.
Csak kéne egy másik is, a II.vh és az utána következő évek civil áldozatainak.
Sajnálatos, hogy ezt politikai körökben nem szorgalmazza senki. Pedig kéne nagyon.

Hellscream 2009.09.02. 22:25:41

@laspalmas:
Akkor örüljél nagyon, mert Pokorni a holokauszt emléknapja mellett elrendelte a kommunista diktatúrák áldozatainak emléknapját is. Minden évben február 25-n van a megemlékezés.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.09.02. 22:27:17

@laspalmas:

Kár, hogy lemaradtam a posztról és a kommentekről.:(
Például a kommunizmus áldozatainak is van emléknapja, ami Kovács Béla FKGP-s főtitkár letartóztatásának és elhurcolásának napjával, február 25-ével esik egybe. Igazából egy-egy emléknap léte vagy nem léte nem oszt és nem szoroz, ha bizonyos áldozatokról aránytalanul sokat beszélnek és azoktól is lelkiismeret-furdalást várnak el, akiktől nem kellene, míg más ádozatokról egyáltalán nem cikkeznek vagy készítenek filmeket.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.03. 10:47:20

@Hellscream:
@Mj:

Köszi szépen, nem nagyon hallottam róla. Talán azért, mert a holokausztról aránytalanul többet beszélnek, holott a jó érzés és a társadalmi béke nevében minden áldozatra ugyanolyan mértékben kéne emlékezni. Legyen zsidó, kun, szlovák, sváb, cigány. Ez mindegy, a magyar állampolgárságot kéne hangsúlyozni, a hasonlóságot, nem a különbségeket.
Egyik sem lehet kiemelt fontosságú, mert az csak ellentéteket szül.
A halottakat gyászolni kell, csendben, méltóságteljesen, nem színpadiasan, túllihegve. Nagyanyám szokta mondani, hogy nem az gyászol leginkább, aki a leghangosabban sír. Igaza van.

Eszti87 2009.12.10. 15:13:50

Sziasztok!

Én egyetértek azzal, amit többen mondotok, hogy nyomatják a holokausztot. Ha sok más szörnyűségről nem is, erről biztosan hallani lehet itthon. Azokról a mészárlásokról, brutalitásokról, kegyetlenségekről és egyéb szörnyűségről tényleg nem hallottam, amit több kommentben említettetek. Úgy gondolom, ezekről is beszélni kell, mit tettek az oroszok, németek, meg én még nem tudom kik. Oké. Beszéljünk róla. Nekem jó gyomrom, jó idegrendszerem van, nem vagyok képmutató, emlékezzünk meg ezekről is, elvégre magyarok vagyunk, a magyar áldozatokról meg kell emlékezni, akárhogy haltak is meg.

De szerintem, ha végre belátnánk, hogy mit tettünk, nem nyomatnák ennyire a holokausztot.
Lehet, hogy Sztálin több, mint hatszázezer vagy 6 millió embert megölt, nem ellenőrzöm. Az örmény holokauszt jelentőségét sem vonom kétségbe, biztos az is volt olyan szörnyű. De én úgy gondolom (ezért ne kövezzetek most meg pls), hogy az, ami Magyarországon történt a 2. világháború idején a magyar zsidókkal, az a mi sarunk. Azért mi felelünk.

Sztálin, az orosz pogromok, szörnyűségek, az az oroszok sara, hordják is a mai napig, Hitler a németeké, ők most egész jól állnak. Belátták, mit csináltak, szembenéztek vele, rendezték és rendezik ma is. És meg lehet nézni, az ország gazdaságilag és erkölcsileg is jobban áll, mint mi. Vezetői szinten kellene Magyarországnak is kifejeznie a zsidók felé legalább a megbánást. Helyette mi van?

Tévedés, hogy a magyar zsidók kárpótolva lettek. Szerintem az elvesztett emberéleteket és ekkora sérelmeket nem is lehet igazán kárpótolni, csak jelképesen. De mi még jelképeset se igazán adtunk. Najó, valamennyi kárpótlást odalöktünk, dehát emberek, nem sül ki a szemünk? Miért nem sepregetünk a saját házunk táján? Miért nem akarunk szembenézni a saját tetteink következményeivel? Ennyire nem lehetünk büszkék. Miért van ennyi cirkusz pl. az ügynöklisták miatt? Miért nem beszélünk 56-ról rendesen? Annyi titok van még, amit tudnunk kellene az előző rendszerekről, a Kádár rendszerről, a Rákosi rendszerről, a Szálasi kormányról, a Horthy kormányról, és nem tudom még, miről. Annyi rendezetlen dolog van még a múltban, a mi múltunkban. Miért nem teregetjük végre ki? Miért dicsérik Kádárt még most is némelyek? Nagy Imre miért tabu? A koncepciós perekkel a mi a helyzet? Végső soron ezeket is mi csináltuk. Nem? Vagy akkor legalább nálunk történtek, nem? Igazságot kéne végre tenni. Addig nincs erkölcsi megújulás, amíg ezt nem tisztázzuk, országos szinten.

Kartal (rezervált) 2009.12.10. 15:26:45

@Eszti87: szerintem hülyeségeket beszélsz.
"ami Magyarországon történt a 2. világháború idején a magyar zsidókkal, az a mi sarunk. Azért mi felelünk." - aha, láttalak is az egyik transzporttal, amint géppisztoly tusával verted az embereket. Sajna nem tudtam segíteni, épp egy földön fekvő alakot rugdostam... - így képzelted? Mi a francért lennénk mi személy szerint hibásak az akkor történtekért???
"És meg lehet nézni, az ország gazdaságilag és erkölcsileg is jobban áll, mint mi." - biztos azért, mert fizetik Izraelnek hatvan éve a jóvátételt...
"Vezetői szinten kellene Magyarországnak is kifejeznie a zsidók felé legalább a megbánást."
ÁÁÁÁÁrrrgh! Ezen jót röhögtem. Zsidó vezetőink Izrael elé állnak, és kifejezik a megbánást, amiért itt hatvanöt(!) éve zsidókat deportáltak. Még egyszer kérdem: MI KÖZÜNK NEKÜNK SZEMÉLY SZERINT HOZZÁ?
"Végső soron ezeket is mi csináltuk." - ja, te meg én. Meg talán a zOrbán segített, mintha láttam volna a szarvait megvillanni...
Neked is szépen kimosták az agyad!

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.10. 18:00:36

@Eszti87: Hát Esztike lány, furcsán lettél te összerakva!

Nézzünk szembe vele - mondod - aztán azt bírod leíírni: neked jó a GYOMROD, az IDERENDSZERED...bla.bla.

Esztibaba! Tudod te mihez kell gyomor meg idegrendszer? Nem a szembenézéshez, hanem a brutalitáshoz, a hazugsághoz, a perverz agresszivitáshoz. Na, ahhoz kell gyomor, és mint dicsekszel vele, neked ezek megvannak, hála a jó Jehovának.

Olvasni gyanítom, tanultál, mivel írni írsz - ha logikai képességed...na, hagyjuk.
Ma már, jelzem, vannak könyvek (sőt már 1988-ban is kezdegették kiadni a "tabu" könyveket Nagy Imréről, etc. - , igaz te valszeg 87-ben születtél), azóta pedig nem telik el év, hogy újabb könyv, dokumentumf-film ne szülessen, amelyek korrekten dolgozzák fel az általad felvetett témákat: a Rákosi éra, szerepünk a Második Világháborúan, miért jött puccsal Szállasi és nem demokratikusan választotta meg az ország népe - mert nem demokratikusan választották meg, Horthyt túszul ejtették, mindkét fiát legyilkolták a németek, szal van könyvünk Horthyról, van könyv a Délvidéki magyar civilek szerbek által történt lemészárlásról - cirka 40 ezer magyar civilről van szó- , van könyv Nagy Imréről, szal minden felvetett témával kapcsolatosan írtak már. A Holokausztról úgyszintén van szakírásunk.

Miért nem olvasol? Miért nem nézel dokumentum filmeket, amelyek annyi tabu témát feldolgoztak, a magyar dokumentum-filmek világhírűek!

A te buksidbeli sötétség, káosz, zűrzavar csak kivetítés. Nem probléma, orvosolható.
Gyógyszere: olvasni, dokumentumfilmeket nézni, neten utána járni.
Egy év, és tökéletesen gyógyult lehetsz. De a saját motiváció elengedhetetlen:-DDDD
Ezzel nem tudunk szolgálni itt, a Vbőrön sem.

Horizont 2009.12.10. 19:09:54

@Kartal (aki beleszól): @Doña ¡Cara(mba)!:
22 éves. örüljünk annak is (a mostani felhozatalt látva) hogy nem a műkörmösnél, vagy a szoláriumban ül, vagy a hétvégi diszkóban iszik és pasikra vadászik :DDDDD Persze tudom nem zárná ki egymást a tudás és a műkörmös:)) Iskola, tanár, szülő? Ő már végig a demokráciában élt, és lám, lám.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.10. 22:53:48

@Horizont:
Lehet, hogy személyesen nem ő a felelős, hogy azt kérődzi fel, amit hallott az oskolában. A szomorú az, hogy még ennek is örülnünk kell.

Én nem örülök ennek, mert ez már csak egy lépés ahhoz, hogy feltegyük a kérdést: mire fel nekünk külön zászló, miért nem jó nekünk az EU-s? Hiszen még azt se meg se is érdemeljük... Örüljön az ilyen náci-fasiszta-agresszor alja nép, hogy egyáltalán eltűrik még a földtekén.
Ha íg vizsonyulunk önnönmagunkhoz (ráadásul hamis vádak alapján), nem lesz kecmec, kilöknek még a planétáról is! A népeknek, nemzeteknek kell hogy legyen öntudatuk, különben eltünnek a süllyesztőben, és a fene se fog ríni utánunk. Lesz, aki elfoglalja a helyünket. Hol vannak ma már a dalmátok? Az nem szláv nép volt, amit ma Dalmáciának nevezenk, az csak egy tájegység. A dalmát nép már nem létezik. Kihalt. A horvátok életrevalóak, erősek voltak, ma ők a dalmátok. Bitorolják még a nép nevét is, amelyiket megszüntették.

Meg mert bezzeg a németek. Ad 1) vannak vagy 60 millióan, ne féltsük őket.

Meg amúgy hogy is van ez? ? Mi indítottuk el a II-ik világháborút? Eltiportuk egész Európát? Mi vagyunk itt a térségben a fő háborús bűnösök? A horvátok kinek az oldalán harcoltak? Az olaszok 1942-ig? A románok egészen majdnem a háború végéig? Ők mit csináltak, miképp "szálltak magukba"?
Hány zsidó pogrom volt a töténelem során? Nem, nem Magyarországon, itt egy puccsal hatalmat szerzett Szálasi deportáltatta a zsidókat. Nem az addig még valahogy működő, vergődő valamelyest szabadnak mondható magyar állam.
A történelem folyamán nem tűrték meg őket és elzavarták valahányat a spanyolok a fene nagy toleranciájukkal (valamikor korai középkor, ha jól tudom), tehát irány Németalföld, onnan Német-Római birodalom, aztán onnan is kiebrudalva, irány az Osztrák Császárság - jelesül Galícia, onnan az Osztrák-Magyar Monarchia idején pedig végső célország az akkori történelmi Magyarország (Erdélyestül, Felvidékestül, Délvidékestül - a horvát bánságot speciel nem tudom). A cári Oroszországból pedig az eddigi nyugatról keletfele történő kényszer-vándorlást felváltja a keletről-nyugatabbra vándorlás, gyaníthatóan Galícia, Lemberg vonalában. Az akkori intoleráns Magyarhonban állampolgárságot kaptak, míg a románoknál ez még a 20-ik század elején is vonakodva kapták meg az állampolgárságot. Ezzel IS nézzünk szembe, pláne, ha életben akarunk maradni, mint nép!

(Mj, ha kijavítasz, kösz, én sohase tanultam hivatalból a magyar történelmet, én a román történelmet tanultam. Amit tudok, az csak önszorgalomból, érdeklődésemből "kapisgálom". Én csak olvastam. Ugyanez vonatkozik a magyar irodalomra is, mert én 12 évig románul tanultam mindent, mert román iskolába jártam. De szüleim nem mentettek fel az alól, hogy nekem a magyar történelmet, irodalmat tudnom, ismernem kell. Ezért van "képem kioktatni másokat" - nem szép tulajdonság, belátom, de már ne hozzunk fel mindenre mentséget....)

Ha így folytatjuk, bármit elhiszünk magunkról, még azt is, hogy mi tesszük lehetetlenné az életet a földön!. Így nem lehet hazát megtartani.

fokabacsi 2009.12.11. 08:27:51

@laspalmas: ""Egyébként engem nem zavar a Holokauszt-emléknap.
Csak kéne egy másik is, a II.vh és az utána következő évek civil áldozatainak.
Sajnálatos, hogy ezt politikai körökben nem szorgalmazza senki. Pedig kéne nagyon. "" Engem sem zavar, ha évente egyszer lenne, és pl:a magyarországi svábok is tarthatnának gyűlést a parlamentben, nem csak az egyik népcsoport , akiknek 300 000 halottjuk volt Magyarországon, Erdéllyel egybeszámolva.Attól van hányingerem, hogy az állandó kárpótlás ellenére folyton sírnak mint a sebes valagú csibe. Most kaptak száz hektárszámra földet, a "szenvedéseikért" . És akkor berajzanak a Magyar parlamentbe( mi keresnivalójuk van ott?). Élükön egy csaló kéziratlopó lopott névvel élő "író"-val aki megint minket mocskol! Mert egyszer nem bankárok voltak, hanem dolgozni kellett.

reKorrekt 2009.12.11. 08:51:11

@Doña ¡Cara(mba)!: @fokabacsi:
Ezek mellett felhívnám a hölgy figyelmét még a Drezdai bombázásra, ahol a legszerényebb becslések szerint is 250.000-300.000 civil halt meg. Hogy hogyan?

"A bombázások következtében Drezdában a földfelszín fölött órákon át tartó 1700-1900 C fokos pokoli hőmérséklet alakult ki, a városban sok négyzetkilométeres, előbb egymástól független, majd az összeérő körzetekben az együtt égő tűz miatt az oxigén 3-4 méter magasságig eltűnt a levegőből, akik nem haltak meg az összeomló házak alatt, azok elpusztultak a tűzben, megfulladtak a füsttől vagy az oxigénhiánytól, és futó, menekülő emberek tízezreit kapta fel az utcán nagy erővel lobogó tűz következtében kialakult légörvények sorozata: ők széttárt karokkal, lábakkal, csomagostól, kisgyerekestől a földről felrepülve pillanatok alatt nyomtalanul elégtek és egyszerűen hamuvá váltak a levegőben. 1945 februárjában az angol és az amerikai légierő Drezda városát a szó legszorosabb értelmében egy hatalmas krematóriummá változtatta."

Eszti87 2009.12.22. 14:05:38

@fokabacsi: Egyébként engem nem zavar a Holokauszt-emléknap.
Csak kéne egy másik is, a II.vh és az utána következő évek civil áldozatainak.
Sajnálatos, hogy ezt politikai körökben nem szorgalmazza senki. Pedig kéne nagyon. ""

Egyetértek. Tényleg lehetne.

"És akkor berajzanak a Magyar parlamentbe( mi keresnivalójuk van ott?)."

Berajzanak? Hányan voltak? Mesélj. Elie Wiesel ott volt, azt tudom. Olvastam az erről megjelent sajtót, de ott nem írták, hogy seregestül jöttek volna, csak ő egyedül. Ő pedig meghívásra jött. Amúgy meg miért jött volna? Nem hiszem, hogy olyan beszédeket akart hallgatni önként, mint, amit pl. Balog Zoltán mondott.

"Élükön egy csaló kéziratlopó lopott névvel élő "író"-val aki megint minket mocskol!"

Erről én is olvastam... a Wikipediában. Máshol is írnak erről? Egyébként meg mi oka lehet valakinek arra, hogy hamis identitást vegyen föl, azt hazudja, hogy Auschwitzban volt (jó még ezt el tudom képzelni), de hogy ezután annak szentelje az életét, hogy felszólaljon mindenhol, ahol erőszak van, és alapítványt hozzon létre... hát nem tudom, kicsit olyan fura az egész.

Minket mocskol? Erről viszont nem tudok. Mit mond?

"Mert egyszer nem bankárok voltak, hanem dolgozni kellett. " Ez így elég erős. Tényleg azt hiszed, hogy ebben ez van? Valószínűleg sokan most sem bankárok, és nem ijednek meg a munkától. De ha neked kellett volna munkatáborba menned, és miután visszajössz, azt látod, hogy vannak csoportok, akik ezt újra megtennék, és minden következmény nélkül (mint ahogy nagyon sok dolgot következmények nélkül meg lehet tenni ebben az országban)... mit gondolnál?

Eszti87 2009.12.22. 14:17:37

@Doña ¡Cara(mba)!: "Ők mit csináltak, miképp "szálltak magukba"?"

A románok hoztak létre nemzetközi bizottságot, és intézetet a témában (tudom, tudom, valamink nekünk is van. Múzeumunk biztosan.), hogy miként "szálltak magukba", azt így részletesen nem tudom, de szembenéztek vele.

"Ha íg vizsonyulunk önnönmagunkhoz (ráadásul hamis vádak alapján)," Hamis vádak... erről olvastam, Balog Zoltán mondott erről valamit. A beszédéből nekem úgy tűnt, mintha nem tudná, hol élne. Erre gondolsz?
Szerintem a nemzetközi megítélésünkben az okozza az egyik legnagyobb kárt, hogy a Jobbik most ennyi szavazatot kapott, és bejutott az EP-be. Nyilván egyébként a Jobbik sok aktuális problémával foglalkozni akar (pl. romakérdés, bűnözés), de az, hogy antiszemita, az már gond.

Eszti87 2009.12.22. 14:27:48

@Horizont: "Iskola, tanár, szülő? Ő már végig a demokráciában élt, és lám, lám." Lám, lám mi?
Baj, hogy fiatal vagyok? Nem tehetek róla. Majd elmúlik.

Eszti87 2009.12.22. 14:38:30

@Doña ¡Cara(mba)!: "Lehet, hogy személyesen nem ő a felelős, hogy azt kérődzi fel, amit hallott az oskolában. A szomorú az, hogy még ennek is örülnünk kell."
Kedves Doña ¡Cara(mba)! Kérődzni a kecske szokott, nem én. Miért is írsz most rólam így?
Baj, hogy olyanról írok, amit az iskolában tanultam? Miért? Ezek szerint hülyeséget tanítanak az iskolában? Akkor mégsem lehet teljesen rendben az ország szénája (ha már a kérődzésnél tartunk). Különben akkor lehet, hogy nem önszorgalomból kéne az igazságot kikutatni, hanem benne lenne az alapoktatásban.

Eszti87 2009.12.22. 14:49:06

@reKorrekt: Köszönöm szépen a tájékoztatást a háborús borzalmakról. Biztos vagyok benne, hogy sok van, ezt soha nem is tagadtam. Az is biztos, hogy sok embert öltek meg ártatlanul szerte a világon, és mindegyik eset igazságot követel. Nemcsak a zsidók esete, mindegyik.

Eszti87 2009.12.22. 14:59:35

@Kartal (aki beleszól): "És meg lehet nézni, az ország gazdaságilag és erkölcsileg is jobban áll, mint mi." - biztos azért, mert fizetik Izraelnek hatvan éve a jóvátételt..." Nem hiszed, hogy összefügg? Bizonyítani csak úgy lehet, ha Magyarország is kipróbálja. De most viccen kívül, az hogy így el tudtak határolódni az előző generációk tetteitől, ez azért egyrészt erkölcsre vall, másrészt, köze van az erkölcsi megújulásukhoz. Szerintem legalábbis.

"Vezetői szinten kellene Magyarországnak is kifejeznie a zsidók felé legalább a megbánást."
ÁÁÁÁÁrrrgh! Ezen jót röhögtem. Zsidó vezetőink Izrael elé állnak, és kifejezik a megbánást, amiért itt hatvanöt(!) éve zsidókat deportáltak." Mos' mér' ? :) A német államfő kiment a Knesszetbe, és tényleg bocsánatot kért. Ezt mi nem tudjuk megcsinálni? Annyi közünk szerintem igenis van a múlthoz, hogy legalább azt ki kéne fejezni, hogy mi azzal nem értünk egyet, ami hatvanöt évvel ezelőtt történt. Legalább annyit. De most ezzel a Jobbik mozgalommal is (meg azzal, hogy ennek most tere van és népszerűsége) csak azt fejezzük ki, hogy szerintünk az helyes dolog volt, és ha rajtunk múlna, újra megtennénk. Vagy nincs igazam?

Eszti87 2009.12.22. 15:07:24

Tényleg, egyébként, ha már én számítok itt fiatalnak, butának, és agymosottnak, és még kritikán aluli logikai érzékem is van, akkor hadd tegyek fel pár kérdést, hátha tanulok tőletek. És ne küldjetek vissza az iskolába a történelemórára, sem szakirodalmat nem kérek, mert én a ti véleményetekre és tudásotokra vagyok kíváncsi, és azt itt tudom meg.

Ti mit értetek az alatt, hogy valaki zsidó? Szerintetek ki számít annak? Mit jelent ez a fogalom? Hogyan alakult ki a zsidóság? Ki volt az első zsidó, és ő hogyan vált azzá, vagy mitől az? Egyáltalán: mi a szó eredete?

picur3ka 2009.12.22. 16:00:13

@Eszti87:

Hello, nem olvastam mindet, tehat lehet, hogy ezt azt megismetlek...

'Magyarországon történt a 2. világháború idején a magyar zsidókkal, az a mi sarunk. Azért mi felelünk.'

Egesz pontosan, szerinted, mit csinaltunk volna? Megtamadjuk a hitleri No-t, aki Angliat, Fo-t fenyegette? Vagy csak szimplan legyilkoljuk mindet, mint Szlovakia, Romania, etc. ? Vagy csak szimplan bedolunk a kommunistaknak es Oo-nak?

'Sztálin, az orosz pogromok, szörnyűségek, az az oroszok sara, hordják is a mai napig, Hitler a németeké, ők most egész jól állnak. Belátták, mit csináltak, szembenéztek vele, rendezték és rendezik ma is. És meg lehet nézni, az ország gazdaságilag és erkölcsileg is jobban áll, mint mi. Vezetői szinten kellene Magyarországnak is kifejeznie a zsidók felé legalább a megbánást. Helyette mi van?'

Ne haragudj, senki mas nem ismer be semmit, csak a nemetek. Ugyanugy szenvednek a kollektiv bunosseg vadjatol es beteges nemzettudattol sokan kozuluk, mint mi.

Az oroszok buszkek Sztalinra, nemzeti hos, a Szlovakok, Romanok, etc. tortenelmet hamisitanak, Izrael nem adott ki es nem itelt el kommunista haborus bunosoket. Mi pedig minden honapban bocsanatot kerunk es nyaljuk a seggeket.

'Tévedés, hogy a magyar zsidók kárpótolva lettek. Szerintem az elvesztett emberéleteket és ekkora sérelmeket nem is lehet igazán kárpótolni, csak jelképesen. De mi még jelképeset se igazán adtunk. Najó, valamennyi kárpótlást odalöktünk, dehát emberek, nem sül ki a szemünk? Miért nem sepregetünk a saját házunk táján? Miért nem akarunk szembenézni a saját tetteink következményeivel? Ennyire nem lehetünk büszkék. Miért van ennyi cirkusz pl. az ügynöklisták miatt? Miért nem beszélünk 56-ról rendesen? Annyi titok van még, amit tudnunk kellene az előző rendszerekről, a Kádár rendszerről, a Rákosi rendszerről, a Szálasi kormányról, a Horthy kormányról, és nem tudom még, miről. Annyi rendezetlen dolog van még a múltban, a mi múltunkban. Miért nem teregetjük végre ki? Miért dicsérik Kádárt még most is némelyek? Nagy Imre miért tabu? A koncepciós perekkel a mi a helyzet? Végső soron ezeket is mi csináltuk. Nem? Vagy akkor legalább nálunk történtek, nem? Igazságot kéne végre tenni. Addig nincs erkölcsi megújulás, amíg ezt nem tisztázzuk, országos szinten.'

Na kerlek, ahogy minden mindennel osszefugg: az elvtarsak elnek es virulnak. Egy evszazaddal ezolottrol klanok, sogor batyam barat, a mai napig ezek vannak hatalmon. Miert is teregetnek ki a szennyest?

A zsido fogalom - egy nep/ Kozel-Kelet
- egy vallas/ Judaizmus.

fokabacsi 2009.12.22. 16:09:52

@Eszti87:
Erről én is olvastam... a Wikipediában. Máshol is írnak erről?"" Egyébként meg mi oka lehet valakinek arra, hogy hamis identitást vegyen föl, azt hazudja, hogy Auschwitzban volt (jó még ezt el tudom képzelni), de hogy ezután annak szentelje az életét, hogy felszólaljon mindenhol, ahol erőszak van, és alapítványt hozzon létre""... hát nem tudom, kicsit olyan fura az egész.A PÉNZ ! A munka nélkül megszerzett pénz!!

Minket mocskol? Erről viszont nem tudok. Mit mond?Olvass utána.Én is ezt tettem.

"Mert egyszer nem bankárok voltak, hanem dolgozni kellett. " Ez így elég erős. Tényleg azt hiszed, hogy ebben ez van? Valószínűleg sokan most sem bankárok, és nem ijednek meg a munkától. De ha neked kellett volna munkatáborba menned, és miután visszajössz, azt látod, hogy vannak csoportok, akik ezt újra megtennék, és minden következmény nélkül (mint ahogy nagyon sok dolgot következmények nélkül meg lehet tenni ebben az országban)... mit gondolnál? Mit gondoljon a Don-kanyarba kiküldött sok százezer akik nem választhattak.Az orosz "testvérek" által elhajtott 200 000 mit gondoljon, a belőlük visszajött 23 000 miért nem sír mint a sebesvalagú csibe? Mit gondoljon az az 1,2 millió ember akit a koministák tönkre tettek, internáltak ,a negyvenes évek végén, és az ötvenes évek elején? És megtehették minden következmény nélkül. A felvételeken összeszámoltam , nagyjából 15-en pöffeszkedtek a padsorokban a sertéshúst nem evők közül . Hány Magyar nap volt az izraeli parlamentben? Miért nem volt jó erre a zsinagóga? Találsz rá felvételeket a NET-en.

fokabacsi 2009.12.22. 16:19:43

"Vác többször cserélt gazdát a heves harcokban. Amikor a német-magyar ellentámadás visszadobta az oroszokat, 3 nagy teherautó szállította be Budapestre a Szt. János kórházba a megbecstelenített nőket. Külön osztályon kellett őket kezelni, bordáik összetörve, fogaik kiverve, a gyermeklányok életre szóló testi roncsolás nyomaival."

Ja, erről beszélni biztos nem menő.

Még a végén erősödne a nemzeti öntudat, azzal meg ugye vigyázni kell.

Eszti87 2009.12.22. 22:03:53

@picur3ka:

'Egesz pontosan, szerinted, mit csinaltunk volna? Megtamadjuk a hitleri No-t, aki Angliat, Fo-t fenyegette? Vagy csak szimplan legyilkoljuk mindet, mint Szlovakia, Romania, etc. ? Vagy csak szimplan bedolunk a kommunistaknak es Oo-nak?

Szerintem... nem lett volna muszáj ennyire buzgón kiadnunk zsidó honfitársainkat a németeknek, mint ahogy mi tettük. Dániában pl. alig tudtak néhányat összegyűjteni (már relatíve), mert az emberek elbújtatták őket, és a háború után mindenkinek mindent visszaadtak.
Nálunk nem egészen ez volt a tendencia. Már abban az időszakban is "nyaltuk a seggeket", ahogy kedves tagtársam írná.

"Ne haragudj, senki mas nem ismer be semmit, csak a nemetek. Ugyanugy szenvednek a kollektiv bunosseg vadjatol es beteges nemzettudattol sokan kozuluk, mint mi." Most a németekre gondolsz, vagy Oroszországra, Romániára stb.? Mert ha az előbbire, akkor azt mondom, lehet, hogy a németek közül is sokan vannak úgy, mint mi, de mégis, amit az államfők megléptek, az az egész országra hatással volt. Alapvetően jobban állnak, mint mi. Ha az utóbbiakra, akkor pedig azt mondom, hogy hát igen, mindenkinek van elszámolnivalója. A kollektív felelősséget sokan nem szeretik, pedig szerintem az egy létező dolog, amivel jó lenne szembenézni.

Eszti87 2009.12.22. 22:07:18

@picur3ka: @Eszti87: Ja igen, amit elfelejtettem:

"Na kerlek, ahogy minden mindennel osszefugg: az elvtarsak elnek es virulnak. Egy evszazaddal ezolottrol klanok, sogor batyam barat, a mai napig ezek vannak hatalmon. Miert is teregetnek ki a szennyest?"

Na látod, pont ez az, amiről beszélek. Ha rendeznénk a sorainkat, lehet, hogy nem nyomatnák ennyire a holokausztot sem. Ez volt a fő dolog, amit mondani akartam.

picur3ka 2009.12.22. 23:13:53

@Eszti87:

A valaszodbol vilagos, egy hulye provokator troll vagy, egyaltalan nem erdekel teged az ugy.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.12.22. 23:49:09

@Eszti87: Helló!
Látom picur3ka bedobta a kesztyűt, nem csodálm, én is mindjárt az teszem, de előtte felteszek neked egy "tükörkérdést".
Sztem tanuljunk egymástól, az hasznos.

Ezt írod:
Ti mit értetek az alatt, hogy valaki zsidó? Szerintetek ki számít annak? Mit jelent ez a fogalom? Hogyan alakult ki a zsidóság? Ki volt az első zsidó, és ő hogyan vált azzá, vagy mitől az? Egyáltalán: mi a szó eredete?

Na, ezt valaki okosabb válaszolja meg, ne én. Mózes, az egyiptomi vezette ki őket Gósenből, ő állította fel a kőtáblát, ő egyesítette néppé az egyes törzseket, megalkotván Já istenből, a vérengző, élő emberáldozatot is kívánó Já istent imádókból - Já talán Dán törzséből valóknak volt harci istene? ebben nem vagyok biztos - de teljesen elégő égő áldozattal áldoztak a vérengző Jának - ezért is maradt meg az egyisten kettős arculata, őrzi még a haragvó Ját. A másik, ha jól emléskzem Hevah volt, ez egy szelid isten, a több törzs istene. Ebből alkotta meg zseniálisan Mósze az egyistent, Jahvet, betiltotta az emberáldozatokat, a bálványimádást és egységes törvényt hozott a Gósenből és máshonnan is csatlakozó, vándorló törzseknek. Talán innentől már népnek lehet tekinteni a zsidóságot. De tudósa ennek nem vagyok. Nézz utána a neten, biztosan vannak könyvek erről a témáról.

A magyarság is egy törvényalkotói aktussal született meg mint nép a Kárpát- medencében, először vagy újból - ezen vitáznak - nevezetesen Szeren szerét ejtették a tőrzsfők, hogy felosszák az országot a nemzetségek között és meghozzák az alapvető törvényeket, vagyis "alkotmányozók" voltak. De mivel valószinüleg az igazság az (most így tudjuk), hogy Vereckén át jöttünk be új hazánkba, nem tudom, előtte nép voltunk-e, vagy laza tőrzsi szövetség?

De az én kérdésem ez: mitől magyar a magyar,mióta van magyar, ki volt az első, akitől már magyarnak lehetett nevezni az utána következő magyarokat?
Miért tartanak bennünket mások magyarnak, mióta tartanak bennünket hungaricus-oknak?
Erre meg én lennék kíváncsi.

Ugye mennyi kérdés van a magyarsággal kapcsolatosan is, és ezek is mennyire izgalmasak, néha nem is köztudottak, vagy a tudomány is zavarban van.
Segítsünk egymáson, Jahve is megsegít:)

Eszti87 2010.02.17. 12:44:35

@Doña ¡Cara(mba)!: Szia!
Kérdéseid egyik felén (mitől magyar a magyar, miért tartanak bennünket mások magyarnak, mióta tartanak bennünket hungaricus-oknak?) már ezelőtt is gondolkoztam, de megmondom őszintén, nem jártam utánuk. Itt találtam vonatkozó információt, ha nem is 100%-os választ: www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=4208
és itt: www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=3&id=4210
Ami a többi kérdést illeti: (mióta van magyar, ki volt az első, akitől már magyarnak lehetett nevezni az utána következő magyarokat?), Jószippon szerint bizonyos Tógarmától származik a magyar nép. Tógarma neve a Bibliában is szerepel, mint Jáfet leszármazottja (jó, tudom, érvelési hibának tűnhet, hogy épp a Bibliára hivatkozom, de most tegyük fel, hogy létezett Noé). Tógarma fiai: Kuzar, Pácinák , Alikánosz, Bulgár, Rágbina, Turkí, Búz, Zábúk, Ungri és Tilmec. Ez már nincs a Bibliában, ezt már a történetírás jegyezte le. Nagyon érdekesnek találtam, mikor először olvastam ezt. Én úgy gondolom, Ungri leszármazottai mi lehetünk, a magyarok. Az elnevezés alapján legalábbis nekem ez eléggé hihető. Azt egyébként elismerem, hogy ahhoz, hogy valaki ezekre a kérdésekre választ tudjon adni (mind zsidóságra, mind a magyarságra vonatkozó, egyértelműen nem bizonyítható kérdésekre), ahhoz kell egy hit. Hasonló ez a világ keletkezéséhez kapcsolódó kérdésekhez. Az evolúciót is, meg a teremtést is csak elhinni lehet. Na, én ezt hiszem a magyarok eredetéről. Ha érdekel ez a Tógarma-dolog, a Valláskárosodás c. cikkben van még róla, itt: www.hetek.hu/hit_es_ertekek/200210/vallaskarosodas
Ha feltesszük, hogy a Biblia nem igaz, és nem Jáfettől, meg Tógarmától származunk, akkor is úgy gondolom, hogy Ungári, vagy vmi hasonló nevű ember leszármazottai lehet a magyar nép, mert szerintem egy népet vérségi kapcsolat is jellemez, tehát valakinek a leszármazottai kell, hogy legyünk.

Eszti87 2010.02.17. 12:49:04

@picur3ka/beleallos kampany: A válaszodból világos, hogy nem érted, amit írok, de ne törődj vele. Nem vagyok hülye, provokálós troll, mivel nem szándékozok az lenni, és ha nem érdekelne az ügy, nem pazarolnék ennyi időt a kommentezésre és a szó- és betűcsatákra.

vomit 2010.04.21. 12:27:07

Are you suffering as a reincarnated of a Holocaust Survivor? Help is here.
groups.yahoo.com/group/unlockingthedoor/
ennel mondjon vki durvabbat

Kicsit Karcos 2010.04.21. 13:00:54

Ez az, holoórát a diákoknak! Óvodába, bölcsibe nem kell ilyen? Ezt nem lehet elég korán kezdeni!

Szerencse, hogy már leérettségiztem, mert ha most kellene, akkor nemcsak megbuknék, hanem rögtön vinnének a börtönbe is

Kartal (rezervált) 2010.04.21. 13:06:38

@vomit: ebből is lehetne posztot írni, bassza meg.

vomit 2010.07.13. 23:42:25

akkor legyszi ki a naci?
IDF put Arsenic in detained Gaza flotilla volunteer's food
www.youtube.com/watch?v=6-0zgfbN9Ss

es csodalkozol, hogy a fiataljaik nem akarjak haborus bunosok szekeret tolni
www.youtube.com/watch?v=33xEl3T6GGo
www.youtube.com/watch?v=qNE7CXxcPZw

süti beállítások módosítása