Három opció van:
- vagy nem a régiek már a szocik
- annyira kapkodnak, hogy a látszat sem számít
- síkhülyének nézik az embereket
Az ügy: a vasúti mellékvonalak, ahol december óta "szünetel" a vonatközlekedés, és amikkel kapcsolatban még a személyszállítás megszüntetése előtt íródott egy belsős dokumentum. Ezt pedig véletlenül befújta a szél a Fidesz ablakán, és ők azonnal feljelentést tettek.
A Legfőbb Ügyészségen tett feljelentést Völner Pál, a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés fideszes elnöke, miután a birtokába került irat szerint a MÁV utasítást adott a szünetelő személyszállítási vonalakon a jelzőberendezések január 31-e utáni leszerelésére és olyan intézkedésekre, amelyek nehezítik a személyszállítás újraindítását. - Hírszerző
A Közlekedési Minisztérium persze cáfol, de erre majd később visszatérünk. Először lássuk azt az iratot. (A teljes dokumentum itt elérhető.)
Eddig a levél, és most következzen a KHEM cáfolata:
"A vasúttársaság intézkedései a mellékvonalak megőrzését szolgáljákAz újság birtokába került intézkedési terv (ld. csatoltan) a lap állításaival szemben nem a személyszállításból a decemberi menetrendváltással kimaradt vonalak felszámolására utasít. Éppen ellenkezőleg, azokat a feladatokat összesíti, amelyeket a vasúttársaság szakterületei a vasúti árufuvarozás biztosítása érdekében végeznek majd el az érintett viszonylatokon. A szakmai szempontok alapján meghatározott intézkedések az állagmegóvást és vagyonvédelmet szolgálják. A most kezdeményezett lépések tartalmukban megegyeznek a hosszabb távú forgalomszüneteltetéseknél alkalmazott mindenkori gyakorlattal.
A személyszállítás szüneteltetésével a mellékvonalakon számos berendezés feleslegessé válik ebben a menetrendi évben. Az árufuvarozáshoz szükségtelen vagyontárgyakkal akkor bánik felelősen, jó gazdaként a vasúttársaság, ha azokat az esetleges károktól akár leszerelésükkel is megvédi.
Feladat nélkül maradt a viszonylatokon alkalmazott munkaerő jelentős része is. A teherszállítási igények egyszerűbb biztonsági követelményekkel, kisebb létszámú személyzettel kiszolgálhatók. A dokumentum szerint ezért egyeztetni kell a munkavállalókkal és érdekképviseletekkel a további foglalkoztatás lehetőségeiről.
A levél utasítást ad arra is, hogy a pályalétesítményi szakterület a szakaszok karbantartásáról (pl. útátjárók, vízelvezetők megóvása, gyomirtás) gondoskodjék, szabályszerű pályafelügyeletet lásson el. Azokat a vonalakat, amelyeken nincs igény teherszállításra, kéthetes gyakorisággal be kell járni, állapotukat folyamatosan ellenőrizni kell.
A szöveg az eddigieken felül előírja az ismételt forgalomba helyezéskor alkalmazandó eljárást is. Egyértelmű tehát, hogy a vasútvonalak állagmegóvását és vagyonvédelmét célzó intézkedéssorozat csak rosszindulattal, a dokumentum egyetlen intézkedésének kiemelésével értelmezhető a vasúti pálya felszámolására tett kísérletként. A vasúttársaság eljárása éppen a megőrzést, a rongálások és egyéb károk mérséklését, az újraindulás lehetőségének fenntartását szolgálja.
A közlekedési minisztérium a további félreértések elkerülése, a szándékos félremagyarázások megelőzése érdekében a hivatkozott levelet honlapján teljes egészében közzéteszi."
Szerintetek?
Az utolsó 100 komment: