Skip to content


       Szűrés lista

Amikor a korrupciókutató meglepődik

De jó mostanában Tóth István Jánosnak lenni. János ugyanis korrupciókutató. Ezzel kétségkívül az ország legelfoglaltabb embere lehet, mert kutatási anyag nokiadoboz raklapszámra van. És képzeljük csak el, külföldi társaiknak a fejlett harmadik világba, esetleg Közép vagy Dél-Amerikába kell utazniuk kutatni, vizsgálni, Tóth István Jánosnak pedig annyi is elég, ha felüti a napi magyar sajtót, esetleg megnézi este a Kék fényt Híradót.

(Tóth István János közgazdász-szociológus, az MTA Közgazdaságtudományi Intézetének tudományos főmunkatársa, a Corvinus Egyetem korrupciókutató központjának egyik vezetője. Fő kutatási területe a rejtett gazdaság, a korrupció, az adócsalás, valamint a vállalati magatartás és a gazdaságszociológia.)

A kétoldalas interjú roppant érdekes (röviden: teljesen menthetetlen a helyzet), és kiderül, hogy mi volt az a hazai eset, ami még korrupciókutatót is meglepte.
 

"Szanyi Tibor a minap egy gázipari konferencián azt mondta, hogy vannak sikeres lobbierők Magyarországon, például előfordul, hogy szó szerint egyező módosító javaslatot ad be egy kormánypárti és egy ellenzéki képviselő. „Jókat szoktunk kacagni ilyenkor” – mondta ő erre. Vagyis nem csak a butaság hozza a rossz törvényeket.

Ez általános jelenség. Egy tanulmányban [2] mi is írtunk arról, hogy volt olyan törvényjavaslat, amihez két ugyanolyan módosító indítványt nyújtottak be. Aztán egy neves szakértő megsúgta, hogy nem voltunk elég alaposak, mert nem kettő, hanem öt ugyanolyan volt.

Ebben is benne van sok minden, például egy rossz felfogása annak, hogyan lehet olcsón kormányozni. Mert nem az az olcsó kormányzás, ha csökkentjük a képviselők vagy a miniszterek fizetését, vagy kisebb autóval járnak. Ezek butaságok. Az olcsó kormányzás egyik alapja, hogy a köztisztviselőket nagyon meg kell fizetni, mert azzal nagyon sokat lehet nyerni később. Ha azok a tehetséges emberek, akik törvényt tudnak írni, inkább a magánszférában dolgoznak tízszer annyiért, akkor a piaci szereplők fogják írni a törvényeket, és akkor azok a törvények a piaci szereplők érdekeit fogják szolgálni. Ne is várjunk el mást.

Mint a Podolák–Fónagy-módosító esetében? (Egyes energetikai tárgyú törvények módosításáról címmel, ötvenhét paragrafust érintő csomagot nyújtott be közösen a parlamentnek 2009. november 20-án Fónagy János fideszes és Podolák György szocialista képviselő. A képviselők nagy többséggel hatvanhat perc alatt megszavazták a módosításokat. Szakértők szerint 2011 és 2015 között a törvény 12,7 milliárd forinttal növeli az energiahivatal tervéhez képest az áram árát, az egyes erőműveknek járó támogatási kassza átrendezésével. A kutatóknak név nélkül nyilatkozó államigazgatási hivatalnokok megdöbbentek ezen a pazarláson.)

Igen. A közigazgatásba, az adminisztrációba pénzt kell tenni, hogy az kiszámíthatóan tudjon működni. A korrupció nemcsak a gyenge szabályozás jele, hanem a szétzilálódott közigazgatásé is.

Az energiapiaci szabályozásra vonatkozó kutatásunkban engem meglepett, hogy nálunk a törvényhozás is lehet korrupt. Hogy egy-egy politikus korrupt, az benne van a pakliban. De hogy maga a szabályozás a korrupciónak lehet az objektuma nálunk is, az nekem újdonság volt, holott a külföldi tapasztalatokat elemző korrupciós irodalomban ez a lehetőség magától értetődő.

Hozhatok olyan szabályt, ami neked kedvez, és hozhatok olyat is, ami nem kedvez. Fizess tehát ennyit meg ennyit, erre és erre a számlára, és meg lesz oldva a dolog, mondja egy afrikai politikus. Hogy ez a jelenség Magyarországon megjelenhet, az nekem újdonság volt. Legalábbis vannak jelek, amelyek azt mondják, hogy ez nem lehetetlen.

A magyarországi korrupció összetevőit vizsgálva van egy politikai összetevője is a dolognak. Az utóbbi nyolc-tíz évben felerősödő korrupciós jelenségek így-úgy azokhoz az erőkhöz köthetők, amelyek kormányon voltak. Ám helyi szinten több olyan történetet is hallottunk, hogy a nagy pártok, sőt akár a kisebbek emberei is benne voltak az osztozkodásban, közösen számolták a pénzt."

A fenti energetikai esethez a tanulmányból pár képkocka, csak egy kis ízelítő, hogy mekkora "biznisz" ma a villamosenergia:








Ezenkívül volt még pár olyan törvényjavaslat, amikor nagyon durván kilógott a lóláb, lásd tavalyi posztunkat a "Provident-kölcsönöket" szabályozó javaslatról: Mennyiért lehet venni egy törvényt az Országgyűlésben?

Durva ez az egész. A 90-es években az olajmaffia és az olajszőkítés, a 2000-es években pedig a korrupció. Száz és ezermilliárdok.

Politikai elitet nem lehet cserélni. Ők jutottak nekünk, ilyen félkegyelműek.
A szellem már kiszabadult, EU-s százmilliárdok, betonlobbi, Strabag, hidak, autópályák, tanulmányok, tanácsadás, beruházásások, álliberlizáció, lobbik, 386 korrupt hülye a parlementben ....

Olyan az egész, mint egy kibaszott nagy svédasztal, ami roskadozik a jobbnál-jobb ételek súlya alatt. És akkor a farkaséhes, mohó és pofátlan vendégnek ki fogja megmondani, hogy álljon sorban, és csak egy kis adag ételet vegyen el? Mert különben pálcával verünk a kezére?

Ki fogja kikényszeríteni, hogy ne lopjanak? És hogyan?

Ahogy Tevan Imre írja egy másik remek Index-es cikkben:
"Azt mondják a Csehországot ismerő barátaim, korrupció ott is van. A nagy beruházásokból – és a közlekedés ilyen – ott is lenyúlják a tíz–húsz százalékot, de közben megépül, aminek meg kell, és szempont az is, hogy jó legyen, működjön, betartsák a határidőt. Nálunk meg a beruházás fő célja a lenyúlás és a választási propaganda. E logika szerint tehát van elviselhető korrupció. Mindig is utáltam ezt a mentalitást, lopni bűn, és kész. Most már kezdenék kiegyezni vele."

Címkék: közélet társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr431859554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.22. 15:07:53

corvinus egyetem?
ugye nem gonduljuk komolyan h komolyan kutat?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.22. 15:11:03

jók ezek a képek

látom vannak még hozzáértő emberek

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.22. 15:13:04

@tesz-vesz: úgy látszik vannak kivételek a corvinusba, pedig a rektor akár párttagságival is rendelkezhetne

belzebubó 2010.03.22. 15:22:31

"engem meglepett, hogy nálunk a törvényhozás is lehet korrupt. "
Én azon csodálkozom, hogy ez még valakit is meglep. Szinte az összes bankrendszert szabályozó törvény igy készült Mo-on.

"A közigazgatásba, az adminisztrációba pénzt kell tenni, hogy az kiszámíthatóan tudjon működni."
Ha valakinek, hát az ő fizetésüket próbálták a legjobban reálértéken tartani. Arányaiban kell nézni,mondjuk mennyi a jövedelme egy nővérhez képest? Ráadásul ezt megcáfolja a skandináv példa,ahol nincs 8-10-szeres jövedelemkülönbség egy miniszter és egy nővér jövedelme között,a korrupció mégsem virágzik.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.22. 15:22:38

Korrupció mindenhol van. De nem mindegy mit lop hatalmi elit.
Amíg csak a kamatból lopnak nincs baj. De itt már a tőkét lopják! Na ez a nemmindegy.

kuki123 2010.03.22. 15:29:24

Nincs sok mondanivalóm

LÁMPAVAS

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.03.22. 15:30:32

Nagyon elkeseritoek ezek az irasok. Tonkreteszik a jovonket teljesen.
Szerintem itt lassan tenyleg csak egy megoldas lesz: felkoncolni az osszeset! Es ezt most nem kepletesen ertettem, es nem a szokasos lmpvs beszolas.
Egyszeruen korberohogik a torvenykezest, a latszatra sem adnak. Leszarjak az igavonokat.
Es csak ez az ut marad.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.03.22. 15:34:01

Az energiakérdés számomra mindig is érthetetlen volt, vagyis a mód ahogyan azt kezelik az országban. Gázfüggőek vagyunk, még jobban kitesszük magunkat ennek a függésnek, az egyik nagy párt szinte nemzeti érdek ellen cselekszik, a másik nagy látványosan maszatol az ügyben. Eközben minden más országban azt látom hogy stratégiát építenek az alternatív megújuló energiaforrásokra. Hogy lehet az hogy az EU-ból jövő pénzekből nem születtek komplex jövőbe mutató programok? Miért nincsen alternatív energia stratégiája az országnak? Minden tulajdonság adott, hogy erre egy komoly iparág létesüljön, az ebből származó haszon meg szinte minden területen érzékelhető lenne. K+F a rendszerekkel kapcsolatban, munkahelyeket lehetne teremteni, tisztább lenne a környezet, ha tisztább a környezet annak is komoly vonzatai vannak (pl:egészségügyi). Lehet hogy csak túl idealista vagyok.....:)

picur3ka 2010.03.22. 15:44:36

Elkeserito.

Korrupciokutato, hm, ez olyan nepszeru lesz, mint a romakutato.

kuki123 2010.03.22. 15:44:57

"Politikai elitet nem lehet cserélni."

DEHOGYNEM: JOBBIK
lehet nem tökéletesek de így is fényévekkel jobbak mint a 20 év szarházijai

cotti 2010.03.22. 15:56:56

@Noname Cowboy: "Korrupció mindenhol van. De nem mindegy mit lop hatalmi elit"

Így van, és azt még hozzátenném, hogy ezért cserébe a 'hatalmi elit' elárulja a a hazáját! Mert aki csúszópénzért részt vesz a nemzeti vagyon elkótyavetyélésében, az hazaárulást követ el. Akinek van türelme és idegrendszere, nézze meg a Háború a nemzet ellen című négyrészes dokumentumfilmet, abban szépen végig van vezetve, hogy az ún. "rendszerváltás" idejétől napjainkig hogy hoztak olyan törvényeket, amik ezt lehetővé tették, hogy tüntettek el nyomtalanul komplett, addig jól működő iparágakat stb. stb, mi volt ebben a politikusok, a törvényhozók szerepe.

Mi meg csak néztünk abban az időben, mint a moziban, lelkesedtünk az SZDSZ antikommunizmusáért, az MDF konzervatívizmusáért meg a FIDESZ fiatalos lendületéért, vitatkoztunk egymással, ezek meg közben - együttes erővel - kilopták alólunk mindent, és beüzemelték ezt a végletekig rohadt, korrupt rendszert.

Magyarországon a globális pénzügyi hatalom biztosítja, hogy az itteni 'hatalmi elit' amolyan helytartóként ellophasson x milliárd forintot, ezért cserébe ők pedig x-szer 100 milliárd forintot lopnak, szivattyúznak ki az országból a multikon, a bankrendszeren, a nemzeti vagyon ellopásán keresztül.

Ma más mindenki csak legyintene a korrupcióra, ha csak a saját zsebeik megtöméséről lenne szó, ha nem lennének összefonódva a globális elitekkel.Kérdés, hogy ezt meg lehet-e szüntetni, legalábbis csökkenteni. Pesszimista vagyok, pedig akarok hinni a szebb jövőben.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.03.22. 15:58:54

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Nem irsz hulyeseget. Ezzel az iparaggal ki lehetne valtani egy csomo gondot az orszagban. Csak hat valakiknek nem erdeke.. Nem a zsidoknak, hanem a kepviseloknek. A politikai elit leszarja a nepet, ameddig nekik eleg sok hus esik le a kozos talbol.

Az is szanalmas, hogy Paksot bovitjuk, meg ugy csokkentjuk a gazfuggest, hogy kurvanagy es kurvadraga gaztarozot hozunk letre. Anyatok. lol. vagy inkabb: :(

ezzel aztan kurvara csokken a gazfugges. :((((

szegeny kis orszag. :(

reKorrekt 2010.03.22. 16:13:45

Nagyjából Ausztria szintjén lehetnénk minden tekintetben, ha az elmúlt 20 év nem úgy zajlik le ahogy.
Most csukja be a szemét mindenki és képzelje el, hogy:
- 400.000 forint az átlagbér (250 forint a kenyér)
- 40% az adóék
- gyönyörűek a falvaink és városaink
- roskadoznak termőföldjeink
- kiépített és gazdaságos az infrastruktúránk

Most pedig nyissátok ki a szemeteket és felejtsétek el mindezt még úgy 20 évre.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.03.22. 16:15:26

Meg azt akartam mondani hogy piszkosul kellene modositani a bunteto torvenykonyvet.

Itt vannak ezek a kirivo peldak:

10 milliard sikkasztas kozvagyonbol ==> hutlen kezeles ==>> 2-5 ev esetleg..
HELYETTE:
Hazaarulas, es a hozza tartozo buntetesi tetelek.

vasuti femalkatreszek ellopasa ===> femlopas, ellopott fem erteket nezik... ejnyebejnye, esetleg 2 ev felfuggesztes...
HELYETTE:
terrorista kiserlet - hiszen tomegszerencsetlenseg tortenhetett volna - 10-15 ev buntetes. Elso ketto itelet utan a tobbi meggondolna. Nem is beszelve a sitten mekkora rohoges lenne. Te miert kaptal 13 evet? Elloptam ket sorompo akkumulatort.

Vaslopas ===> fem erteke szamit, ejnyebejnye.
HELYETTE: okozott kar HELYREALLITASI koltsege szamitson. Ne az legyen, hogy ellopa a csako 200 meter vezeteket, nah, 19.500 ft, megusztad. Nem, elmu helyreallitasi koltsege: masfel millio, akkor uljon a faszkalap masfel millioert es ne 19.500 ft-ert.

Milyen dolog ez mar?? Nem az szamit, mekkora kart okozol, hanem hogy mi az erteke az ellopott cuccnak?

Politikusoknal az ilyen korrupcios dolgokra siman rasutni a hazaarulast - mert AZ! - es be vele valami lyukba elete vegeig. Megtanulna a budos kocsog...

Varjúdombi mesék 2010.03.22. 16:19:08

OFF:
A mai Magyar Nemzetben van egy jó cikk a Békés megyei arzénos vizekről .Idézném a Békés Megyei Vízművek Szóvivőjének válaszát arra,hogy az ÁNTSZ elzáratná a határérték dupláját is elérő térségben (150 települést érint)a vizet-illetve ha kell lajtoskocsikról pótoltatná-,a szabályozást 2003 dec.25.-étől fogadta el az EU és 2009 dec.25.-éig kapott Magyarország ideiglenes felmentést:""Nem tartjuk indokoltnak a tervezett intézkedéseket,sőt több káros hatásától féltjük a lakosságot.A döntésre nem azért került sor,mert bármely paraméterében romlott volna az ivóvíz minősége itt.Csupán arról van szó,hogy szigorodott a régió ivóvízminőség-javító programja egyelőre nem valósult meg.40 megyei település érintett a szükségvízellátás elrendezésében.Ez 190ezer polgárt jelent-könnyű megbecsülni,hogy nem olcsó mulatság ennyi embernek arzénmentes vizet adni.... ... Ha minden jól megy ,a minden szempontból megfelelő aradi víz 2013-ra ér ide.

kuki123 2010.03.22. 16:47:58

@DexterMorgan78/Séfbácsi: főleg hogy a fidesz 2 milliós leadása után sikerült hirtelen leadni egy eddig tök ismeretlen pártnak ennyi cédulát...
hoppá bizony

majd kiderül hogy legfeljebb a fidesztől veszi el a szavazatokat ha nem kerül be....ha meg bekerül az is kiderül hogy melyik oldalt képviseli
akkor fogok röhögni ha a 100e-ret se fogják elérni..egyből ki fog derülni hogy valami nem smakkolt a dologban

de legyen.... ne legyek rosszmájú oké összegyűjtötte minden okés

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.03.22. 17:02:05

@volánrulz: szerintem ez nem tokismeretlen valami. ez a seres maria fele nepszavazasi kezdemeny utoelete. Ugye ott volt 600.000 szavazat, annak egy reszet biztosan megmaradt nekik. Kerdes, hogy eleg lesz-e.

Szerintem nem lenne rossz, ha bejutnanak. Maria nagyon begozolt - joggal - a kepviselokre, es a kepviselesi koltsegteritesre. Hatha kiharcolna valami ertelmeset.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.22. 17:08:49

Azon lepődött meg a korrupciókutató, hogy a törvényhozásba beszivárgott a korrupció? Érdekes szakember.:)
Francis Ford Coppola 1972-ben készítette a Keresztapa c. filmjét. Az elején van ez az esküvős rész, ahol a vendégek a kéréseikkel jönnek a Donhoz. Valamelyiknek olyasmire van szüksége, amihez törvénymódosítás szükséges. A keresztapa megveregeti a vállát és biztosítja róla, hogy nem probléma, megoldja. Kérelmező ki. Majd az öreg odahajol a tanácsadójához és azt mondja neki: "Ne a mi képviselőnknek add! Válassz helyette egy másikat!" Tehát úgy kívánta érzékeltetni a maffiózó hatalmát a rendező, hogy nem is egy képviselő neki hozza a törvényeket.
A korrupciókutató úr nem látta ezt a filmet?

2010.03.22. 17:10:29

Ha a magyar politikai elit ilyen szemét, mocsok módon lopott és lop most is, akkot csak egy lehetöség van--a Jobbik!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.22. 17:11:29

@volánrulz:

Figyelj csak, jóindulatúlag szólok, hogy a smakkol és a stimmel nem szinoním fogalmak. Csak mert nem először használod helytelenül.

2010.03.22. 17:11:42

Elnézést, nyomda hiba:.....akkor...

Krikri 2010.03.22. 18:09:22

@volánrulz: én nekik adtam a kopogtatómat, sőt még gyűjtöttem is párat, bár nem rájuk szavazok, de szerintem mindent megér hogy ÚJ pártok legyenek a szavazólapon!! Úgyhogy nemcsak lopva meg kolompártól vásárolva lehet összeszedni a cetliket. Nekem az aláírásgyűjtés miatt szimpatikus a kezdeményezése.

kuki123 2010.03.22. 18:12:32

@El Topo (Sgt. Elias):
nepszotar.com/?szo=smakkol

smakkol:
stimmel, illeszkedik

www.hogymondom.hu/showslang.php?slang=smakkol

de oké legközelebb stimmel :)

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: ln ezt megértem csak azt nem értem hogy ennyi erővel egy eddig bent nem lévő bárt mögé is állhatott volna

most a 600e aláíróból szerintem 300-400e simán jobbikos volt és az nem fog majd a civilre szavazni...
Továbbá a jobbik programja is tartalmazza ezeket a dolgokat nagyvonalakban legalább is biztos(részletekben nem tudom hogy van e) hasonlóság így elég nehéz lesz a dolga...

mondom nekem az furcsa hogy a jobbiknak kurva sokat kellett gürizni hogy legyen ember hogy legyen támogatottság hogy legyen cédula mindenhol ehhez képest ők lazán szedtek össze ennyit
ha megkérdezném itt a lépcsőházban ki az a Seres mária jó ha 1-2 egyáltalán hallott róla...de az se adná rá a cédulát ha megkérdezném hogy LMP azt legalább 30%ismerné oszt mégis egy szinten vannak

de mondom oké majd meglátjuk mi sül ki belőle :)
ha jól számoltam úgy 22000 cédulát adtak akkor le

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.22. 18:50:11

@volánrulz:
Az interneten minden hülyeség megtalálható és mindennek az ellenkezője is. Lehet hogy arra is találnánk "bizonyítékot, hogy anyám a Mátyás templom. Hidd el, a smakkol azt jelenti, hogy megfelel.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.03.22. 19:06:01

Na egy újabb "sikerszakma",a szociológus és a politológus után.Csodás.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.03.22. 19:06:08

Most nézem a filmet a háború a nemzet ellen.
Basszus, ha tényleg lesz egy rendszerváltás ennyi lámpavas nem is lesz elég.

Smacika 2010.03.22. 19:07:05

@El Topo (Sgt. Elias): Bocsi Topo, de volánnak most igaza van.
Ezt én is így ismerem és használom.
Ha valami nem smakkol, akkor az nem stimmel.

Smacika 2010.03.22. 19:14:51

OFF:
@prostatikus vogon jeltz: Én is néztem a hiradót.
Sokkot kaptam.
14 éves lány szifiliszes.
De nem ezen, mert egy bizonyos embercsoportnál ez nem lep meg.
Hanem azon, hogy ez kiszivároghat.
Ki volt az az orvos, aki megszegte a titoktartási fogadalmát, és kiteregette ezt az igen bizalmas információt a szennymédiának?
Kinek érdeke az, hogy erre figyeljenek az emberek?
Nyilvánvalóan tökéletesen lehet tudni, kiről van szó.
Ebből adódóan tudható ki az orvos.
Holnaptól gyógyíthat még???
Rohadjon meg a mocskos szemétje, mikor eljárt a pofája.

On:
Magyarországon nincs korrupció, aki mást állít, azt josip és kaya majd felkeresi.:)

kuki123 2010.03.22. 19:26:02

@El Topo (Sgt. Elias): oké jól-van-már :D
nem jutott eszembe hirtelen jobb szó azért írtam a smakkolt

kamasuka 2010.03.22. 19:30:28

@volánrulz:
Persze. (A glória - saját kérésre - csak később kerül fel fejükre.) :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.22. 19:34:17

@Smacika:

Ha ezerszer így használod, akkor sem helyes. álljunk le etimologizálni? A smakkol eredete a schmekken.

kamasuka 2010.03.22. 19:34:40

@volánrulz:
"600e aláíróból szerintem 300-400e simán jobbikos volt"
Hogyne, hisz kétharmadotok lesz.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.03.22. 19:36:44

@El Topo (Sgt. Elias): "Ne a mi képviselőnknek add! Válassz helyette egy másikat!"

"- Kit bízzak meg az üggyel?
Don Corleone homlokráncolva gondolkodott. - Ne a mi emberünket. Add inkább a zsidónak a szomszéd kerületben.
...
Hagen fölírta a blokkjára: "Nem Luteco képviselő. Próbálkozzunk Fischerrel." "

minimalista 2010.03.22. 19:40:49

@El Topo (Sgt. Elias):
"Hidd el, a smakkol azt jelenti, hogy megfelel. "
Nem ugyanerre használjuk véletlenül azt is hogy "stimmel"? Mert nekem nagyon úgy rémlik, hogy ami stimmt, az megfelelt, okés.
Muszáj volt...

Donna (Cara)mba 2010.03.22. 19:42:02

@El Topo (Sgt. Elias): Talán moderálnak, a kutya tudhatja ebben a megkeveredett világban. A köztem és Géza között lefolytatott két komment eltünt. Biztos nem kár értük:)))))))))))

Korrupció?
Talán Off, talán nem

The Hungarian excuses are quite laughable. Can you imagine the head of a normal country's military forces saying there is no protocol about presumably armed military aircraft of a foreign power strangely flying around your own capital city!

Szekerest és a magyar kormányt minősítik eképpen. Egyszerűen és szó szerint: nevetségesnek titulálják mindkettőt. Asszem fasisztákok és náczikok az illetők, ha már ilyenre vetemednek:(((((((

"A magyarok magyarázkodásai és a mentségek keresése teljesen nevetséges. El tudnak Önök képzelni egy normális ország felső katonai vezetőjének szájából hangzó olyan kijelentést, miszerint nincs protokoll arra vonatkozólag, hogy egy idegen haderő vélhetőleg katonailag felszerelt gépei különös repüléseket végeznek a saját hazád fővárosa fölött?"

Hmm, mit lehet errre mondani?
Ha nem moderálnak ki, majd El Topo elmagyarázza nekünk, ő úgyis szakértője idegen haderők magyar légtérben való mozgolódásának, mivel nem is tartja azt se szokatlannak, se szóra érdemesnek, de még csak furcsának se.

Nem idézem őt pontosan, csak egyik kommentjének mondandója értelmét - amit majd úgyis kimagyaráz, hisz ő azért van itt - hogy mit hisztizünk azon, hogy izraeli gépek berepültek, eddig is berepültek és ezután is be fognak repülni.

Egy kis katonai stratégiai magyarázat megnyugtatna egy szakember részéről, ne kelljen ilyen "ostoba" külföldi források rosszakaratú mendemondáira támaszkodnom.
Köszönöm kedves türelmedet előre is, Sergeant Elias.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.22. 19:48:06

@Donna (Cara)mba:
Egész konkrétan azt mondtam, hogy az IAF gépeinek Magyarország feletti tevékenysége nem olyan dolog, amihez minden Erzsikenéninek köze van. Ez általában jellemző a katonai dolgokra. Nyilván mind a megfelelő hazai hatóságok, mind az IAF tudja, hogy miről van szó, csak nem mondják meg.

Donna (Cara)mba 2010.03.22. 20:03:35

@El Topo (Sgt. Elias): Erre vártam erre a megvilágosító szóra:)
Jól érted a szakmád, tényleg és szívből brávó!

Mi van Táboron?

Jó hírforrás vagy, beszélj kicsit erről is, elvégre nem vagyok Erszike néni;-)

Donna (Cara)mba 2010.03.22. 20:06:21

@El Topo (Sgt. Elias): Húú, a mindenit! Csak nem beszélsz angolul is?
Szerbül tudjuk írsz, olvasol, németül is ezek szerint. Katonailag abszolut hozzáértő vagy.
Jól kiképeztek, azta! Irigyellek:-)

Auris 2010.03.22. 20:15:03

@El Topo (Sgt. Elias): Szerintem ebben azért nincs igazad. Lássuk katonai hírszerzési szempontból.
Kitől akarjuk eltitkolni?
1.) Közvélemény? Akkor elég egy egybehangzó reakció minden féltől. Igen tudunk róla, igen engedélyeztük, gyakorló céllal, stb, stb... Kutyát sem érdekelné tovább...
2.) Más országok hírszerző szolgálatai? Ők nem a Magyar Nemzetből tájékozódnak.. Ők úgysem törődnek fikarcnyit sem a hivatalos magyarázatokkal. Ha előttük akarják titkolni, akkor dezinformálni kell, amiben megint nem árt az érintettek összehangolt tevékenysége.

Itt barátaim ismételten az összeomló kormányzat teljesítményét láthatjuk. Senki nem tudja a dolgát, és most már akkor sem tudnak összehangoltan hazudni, amikor esetlegesen nemzetbiztonsági vagy diplomáciai érdekeink úgy kívánják. Ezzel pedig csak azt érték el, hogy már azt sem hinné el senki, ha elmondanák az igazat.

A tv ostromnál még sokkal ügyesebben alkalmazták az operatív eszközöket (konspiráció, dezinformáció, provokáció stb...)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.22. 20:21:19

@Auris:

Ebben viszont igazad van. Ha már hazudunk illetve titkolunk valamit akkor azt legalább szakszerűen tegyü! Nyilván ez az elbaszott kormányzat is már csak annyira foglalkozik kormányzással, mint egy bontandó épület gondnoka az állagmegóvással.
Más kérdés, hogy azért írtam ennyire sommás válaszokat eddig erre a kérdésre, mert a kommentek nem erre a dologra mutattak, hanem hogy jönnek a zsidók a harci géeikkel és keresztény kislányok vérét sütik a maceszba, miért nem lőttük halomra őket.

Donna (Cara)mba 2010.03.22. 20:21:33

@Donna (Cara)mba: Persze, gondoltam, hogy mindjárt köpöd ezt is...Ó, én buta némber:))))

Donna (Cara)mba 2010.03.22. 20:26:36

@El Topo (Sgt. Elias): Én úgy tudom, hogy ilyenkor az idegen (pláne nem szövetséges) gépeket visszafordítják, ha úgy lépték át a szuverrén magyar állam légterét, hogy arról se hírszerzés, se honvédelem nem tudott, és magyar gépek elkísérik a légtér sértőket a magyar légtér határáig. Onnan arra mennek, amerre látnak.
Vagy ostobaságot beszélek már megint?

Auris 2010.03.22. 20:36:07

@El Topo (Sgt. Elias): Az tényleg marhaság. Viszont a legéletképesebb magyarázat, amit a napokban olvastam erről, az az, hogy a szlovákoknak pont egy olyan orosz radarrendszer van telepítve Nyitrán, amit az Irániak is használnak. És mivel derék izraeli barátaink számolnak azzal, hogy a következő időszakban be kell küldeniük néhány gépet Irán légterébe atomreaktorok bombázása céljából, ezt a radarrendszert tesztelték itt kis hazánkban.

Jobb tipp?

Donna (Cara)mba 2010.03.22. 20:36:43

@El Topo (Sgt. Elias): In-Kalosok védik, nyilván nincs elegendő magyar katonai állomány.
Én ezt meg is értem.
Valakinek védelmet, őrjáratot is kell ott szolgáltatni, az In-Kal meg rutinos cég.
Ugye, kell őrző-védő szolgálat, én ebben járatlan vagyok, nő létemre nehéz nekem katonai dolgokat felfognom.
Bocs a sok értetlenkedéséért, ennek ez az oka, hogy női az eszem járása:-). Kislánykoromban is babákkal játszottam, nem harci gépekkel:-(((((

Auris 2010.03.22. 20:38:46

@Donna (Cara)mba: Nagyjából jól mondod. De persze ennek előfeltétele, hogy észrevegyék őket...:) Itt még az sem biztos, hogy ez megtörtént.

Vajh miért is akar a NATO lokátort telepíteni a Mecsekbe? Nincs itt valami összefüggés?

Donna (Cara)mba 2010.03.22. 20:48:20

@Auris: Nem tudom, Auris. Csak arra gondoltam, ha mondjuk egy magyar gép elrepülne mondjuk Belgrádig,,,Úgy, hogy a szerb katonai erejének legfelsőbb vezetésének sejtése sincs róla? No, az izagalms volna;)
A férjem még volta katona. Ilyen esetben minimum 10 embert statáriális bíróság elé citálnak...Kötelességmulasztássér legjöbb esetben, de inkább hazaárulásért:-)
Az idők szerencsére azóta változtak:)

Donna (Cara)mba 2010.03.22. 20:55:33

@Auris: Szia, Auris! Rútul magadra hagylak! Ha eltűnök, mindjárt jön elő El Topo (El Topo lassan blog lesz;-))))) és látom te állod egyedül a sarat:-)))))).
És becsületesen figyeltél, gondolkodtál, arról amiről kell, ami tényleges kérdés...
Figyelj akár csak csendben maradva tovább is, helyettem is, majd holnap jövök!
Még egyszer: Szia!
(Jó fej vagy, már mondtam? Okos, logikus és figyelmes!)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.03.22. 20:58:49

halálosch! olvastam.
már vártam. hol vannak a régi jó kolor-bán sztorik!

zero, belőled kajak újságíró lesz/lett.

Shaddam ' 2010.03.22. 21:11:48

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!:

Nem kell börtön holmi vasúti fémlopás miatt(így is elég ha a politikusok elférnek bennt).Vágja le a kezét egy vonat és rögtön rend lesz.Ha csatornafedőt lop akkor meg lökjék bele a csatornába.

picur3ka 2010.03.22. 21:21:42

@Smacika:

Ezt tudjuk, hogy az orvos mondta el? Mert azert ismerunk ilyet, hogy a 9 eves kismama csak jo penzert nyilatkozik annak, aki tobbet fizet.

picur3ka 2010.03.22. 21:23:21

@Donna (Cara)mba:

Honnan van az idezet? Milyen 'excuses'-rol beszel es ki?

stulquec 2010.03.22. 21:55:55

Off

Esztergom Sztálinja újra hírt adott magáról!

barikad.hu/node/49494

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.22. 22:35:37

@Donna (Cara)mba:

Igen. Elnézést a késlekedésért, de haladéktalanul meg kellett néznem a Kabarét, Bob Fosse-tól.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.22. 22:43:52

@Donna (Cara)mba:

Szíves tájékoztatásodra közlöm, hogy a sorkatonai szolgálat pillanatnyilag nem létezik, miként sorállomány sem. Értékes tiszthelyetteseket állítanál ki egy semmi kerítést őrizni?

LACEK 2010.03.22. 22:49:04

Úgy tűnik, az alábbiak elkerülték itt egyesek figyelmét:

"A magyarországi korrupció összetevőit vizsgálva van egy politikai összetevője is a dolognak. Az utóbbi nyolc-tíz évben felerősödő korrupciós jelenségek így-úgy azokhoz az erőkhöz köthetők, amelyek kormányon voltak"

"A kilencvenes években is volt korrupció, de a közigazgatás azért még viszonylag jól működött. Ez a magyarországi negatív fejlődés nagyon gyors és nagyon látványos, ilyen nagyon kevés országban volt."

Ebből IS látszik, hogy az MSZP = Fidesz lózung egy baromság, azt csak a legostobább jobbikosok veszik be. Ha megnézzük a Fidesz kormányzati ténykedését, pontosan az történt, ami a zindexes muki szerint ma van Csehországban. Ők is loptak, de legalább a kasszában is hagytak annyit, amennyi a működéshez kell.

(Abban a cikkben amúgy nem kis baromságok kis vannak, aki azt állítja, hogy Csehország az egy szlávul beszélő Németország, az szerintem még egyik említett országot sem látta közelről.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.23. 02:36:38

Az utolsó bekezdéssel értek egyet nagyon.

A másik az, hogy szerintem nem feltétlen kéne a politikusokat megfizetni ennél jobban.

Ellenben törvényileg kikötni hogy családjának nem lehet cége, illetve bármilyen olyan esetben, amikor kiderül hogy elfogadott valami kenőpénzt, helyből mondjuk vagyonelkobzás, közügyektől eltiltás.
A másik, hogy a faszba' van az, hogy egy politikusnak nem kell értenie ahhoz, aminek a szakminisztere? Felvételi feltételeket!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.23. 02:37:25

@ColT: Ja persze magának sem lehet cége, természetesen.

Cutbertus 2010.03.23. 06:14:21

@El Topo (Sgt. Elias):
na, eddig olvastam a hozzászólásaidat de most már elszakadt a fonal nálam..
elég agyament dolgokat beszélsz/írsz.
alighanem annyi közöd van az egész sereghez mint süsü a sárkánynak..
vagy nagyon jól titkolod a szakértelmed!
miért is kell a kerítést őrizni?
milyen értékes tiszthelyettesekről beszélsz?
tulajdonképp miről beszélsz??
ha tisztában lettek volna a berepülés tényével.. akkor már rég készen álltak volna a magyarázattal.
egy szart és az egész jelenlegi rendszerünk mert gyenge "megélhetési" katonáink vannak és gyenge képességű tisztjeik, a szekeresről pedig ne is essen szó.
akik valamit, valamikor még tudtak azok mind elhagyták ezt a pályát, részint maguktól vagy azért mert ellehetetlenítették őket és a munkájuk végzéséhez szükséges eszközöket.
ezen inkább velem ne nyiss vitát, mert amit tudok azt ide nem írom és nem is írhatom, de ettől a tény még tény marad.

Cutbertus 2010.03.23. 06:15:49

javítás!
"egy szart és az egész"
egy szart éR az egész...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.23. 06:45:13

@Cutbertus:

Az lehet hogy sokat tudsz, de hogy szöveget ételmezni nem, az tény. Az értékes tiszthelyettesekről és kerítésről szóló szövegem ugyanis a Táborfalvai kiképzőközpontra vonatkozott, oda meg legfeljebb a rigók repültek be. Máskor kétszer is gondold meg, mielőtt írni kezdesz, és utána vesd el az ötletet!

redriot77 2010.03.23. 07:07:38

@Noname Cowboy: persze hogy mindenhol van korrupció. Csak van ahol megelégednek azzal, ami menet közben leesik, csurran-cseppen, itt pedig fordítva van, minden a korrupciónak, az egyéni érdekeknek van alárendelve, még az autópályák nyomvonala is XY cégek vezetőinek pillanatnyi anyagi érdeke szerint van meghatározva. (Máskülönben miért építenek alagutakat és völgyhidakat a 20 méteres dombok közé?)

Ha a korrupció a periférián lenne, és közben azért minden elkészülne rendesen, nem zavarna senkit. De amikor ordít mindenről, hogy nem azért készül hogy az országnak jó legyen, hanem hogy egy hájfejű, fekete audis öltönyösparaszt jól járjon, akkor kinyílik a lámpavas az ember zsebében.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2010.03.23. 08:19:50

Mindig is tudtam, hogy nem lesz elég lámpavas.

Előre a fejlett közvilágításért!

órarugógerincű felpattanó 2010.03.23. 08:44:01

@volánrulz: Az mdf-nek meg azért kellett kurva sokat güriznie, hogy _ne_ tudja összegyűjteni könnyedén a szükséges kc-kat. De megcsinálták.

Kartal (rezervált) 2010.03.23. 08:53:00

Most nem azért, de számomra eddig is evidens volt, hogy az ország így "működik".
És Mandiner címlap: Orbán: Megújítjuk Magyarországot
Muhahaha

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.23. 09:16:44

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Mi bajod Paks bővítésével? Urán és finomított urán is több helyről beszerezhető, nem okoz akkora függést, mint a gáz. Olcsóbb is annál, és Paks 4 éves fűtőelem készlete elfér egy családi ház területén.

Abból meg kibaszottul elegem van, hogy sokan bedőlnek az alternatív energiaforrás dumának. Itthon nagyon szegények a lehetőségek sajnos, alaperőműre viszont szükség van, mert a magyarországi erőműpark nyugat-európai múzemumba való, annyira öreg... Szüksége van az alternatívra, de 15-20% elérése is csak álom itthon, ha emberi áron akarsz áramot.

- Szél. Az ország területének 2,5%-a (!) alkalmas arra, hogy az alábbi paraméterekkel legyen szélerőmű. Támogatják az építést, kötelező átvétel van és, ha csökken teljesítmény a szél miatt, akkor már erőművet rángatnak. Így lesz 24-28 Ft/kWh a szélráam. Paks 8,50 Ft / kWh áron termel és ebben a hulladékkezelés költsége is benne van... A szél többnyire akkor nem fúj, mikor igazán kellene. A nagy nyári kánikula és a nagy téli hideg idejlén, mikor nincs front és szinte légmozgás sem...

- Víz? Olyan sík ország vagyunk, mint egy tepsi, legalábbis a nagy vízhozamú folyók sík területen mennek át. Nem lehet csodát tenni.

- Nap? Még a szélnél is rosszbb itthon. Kis teljesítmény sűrűség, méregdrága és a napsütéses órák száma borzalmas

- Biomassza? Lehet ilyet csinálni, csak a teljeseíménye vicc. Biogáz és biomassz erőművek jellemzően max. 10-20 MW-ig mehetnek el, de ez is már gigászi méret. Pakson 4x470 MW van most nagyjából... Egy 20 MW-os 50-50%-ban szalma és egyéb hulladékkalm működő erőműhöz évi 100'000 tonnás nagyságrendben kell anyagot szállítani, közúton. Baromira "környezetbarát" és "olcsó"...

- Geotermikus? A vízkezelés iszonyat drága és nem ad olyan túhevített gőzt (100 bar tája és 550 fok) amire a mai nagyteljesítményű gőzturbinák ki vannak hegyezve.

Magyarországnak igenis az atomra kell nagyon komolyan alapozni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.23. 09:24:51

@volánrulz: Én is rájuk akartam szavazni. Aztán elolvastam csak egy részét a programnak, amit kitettek. A honvédelmi részt elég volt átlapozni, hogy kiderüljön, ezeknek sincs túl sok épkézláb ötlete, de túl sok elvetemült van mellette.

z666 2010.03.23. 09:48:00

@zero:

OFF:
Ez aztán vastagbőr:
barikad.hu/node/49494

Önkormányzati cég alkalmazottaival tépdetik le a Jobbik plakátjait.

Marcellusca 2010.03.23. 10:01:23

@z666: Olyan szinten megy a Jobbik-lejáratós kampány, hogy az kész hányinger.
Reggeli hírműsorban arról értekeznek, hogy valamelyik jobbikos figuráról party-fotókat találtak a neten.
Skandallum!
Be volt piálva, cigarettázott és az egyik fotográfián úgy szerepel, hogy az ökölbe szorított kezén a középső ujja ki van nyújtva.
És ezen csámcsognak.
Meg, hogy a Vonáék meg akarják szüntetni a Retekklubot meg a telaviv2-t.
Pedig ezek a kanálisok majd' 3 millió emberhez jutnak el.
És ezek híradásait, kanálisonként 1,3 - 1,5 milliójan nézik és ebből informálódnak.
Mondjuk ez elég szomorú! Meg is van a következménye.
Többen vannak, mint gondolnánk. :)
Még azon is rinyáltak, hogy az millen alkotmányellenes lenne, mer' a szólásszabadság meg ...

Ahogy valamelyik kommentelő társ írta: Nem tudnék annyit hányni, mint amennyi szeretnék!

f.m.j. 2010.03.23. 10:14:43

@z666:

nem is kell a jobbiknak kampányolni (akkor úgyis hibáznak:)) megteszi helyettük az mszp-fidesz titkos kloáka :)

TheQuestion 2010.03.23. 10:17:33

Szvsz senki nem születik korruptnak, a többség nem is nevelődik annak. Ott csúszik el a dolog, amikor az ifjútitán bekerül a "felnőttek" világába, ahol aztán vagy megszokik vagy megszökik.

És meg is érkeztünk a kőfeudalizmusba.

kuki123 2010.03.23. 10:19:16

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: Index címlapra már annyival kikerültek a blogírások, hogy ha benne van a blogposzt címében a jobbik vagy a kuruc infó..

Az a legmókásabb hogy a kommentekben meg azt írják:
Egyre jobbfejek ezek a Jobbikosok ...meg Ha ilyenek ezek a Jobbikosok akkor inkább rájuk szavazok... meg hasonlók

O_o
ezt még magam se vártam :D

reKorrekt 2010.03.23. 10:31:42

@TheQuestion: Részben igaz. A másik oldala az a dolognak, hogy a nagyfazékig olyan ember már el sem jut, akiről kiderül hogy nincs benne a stiklikben. Tehát egy fecske nem tud nyarat csinálni. Ellenben egy kerecsen-rajjal :)

arlequin 2010.03.23. 10:37:16

@volánrulz: a dzsobbik meghatározó része fiatalokból áll. és nem lennék meglepődve, ha ők is koruk gyermekei. ezért aztán 'jófejek' is lehetnek közöttük ;.-)))
és bezony manapság nem ritkaság a spanglizás/ivászat. sőt, ezek szinte 'konzervatívszámba' mennek a sok partidrog között...

Marcellusca 2010.03.23. 10:37:33

@volánrulz: Szvsz az lehet mögötte, hogy azt látják az emberek, hogy nem véresszájúak, hanem ugyanolyanok, mint ők.

arlequin 2010.03.23. 10:41:35

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:

"perioikosz, dolgozzál te hélóta geci!"

hihihi ;-))) én jót kacagtam rajta. önmagában.

Kartal (rezervált) 2010.03.23. 10:45:31

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: egen, ezen én is kiakadtam. Tíz percenként Király András, Király András, Király András... de azt miért nem hallod, hogy Hagyó + Nokia doboz??? Meg hadd ne soroljam az előzetesben lévők és az eljárás alá vontak listáját, mert nem férne fel, legfeljebb vécépapírra...
Kiegyensúlyozott tájékoztatás, mi? Hát a kurva anyjukat, ezzel elérték, hogy egyre többen állnak a Jobbik mellé, csakazértis, mert ha ezek a mocskok ennyire gyaláznak valamit, az csak jó lehet :D

Kartal (rezervált) 2010.03.23. 10:48:08

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: van benne valami. Nem egy elefántcsonttoronyból fejünkre pisáló vízfejű idióta, mint a jelen politikus gárda, hanem a srác a szomszéd utcából. Attól még lehet bunkó, de ellentétben sok előzetesben lévővel (meg hagyóval) ő lemondott első szóra...

arlequin 2010.03.23. 10:48:53

@Kartal (mindenbe beleszól): képzeld ha fordítva mondanák:
András király! András király! András király!
avagy: Király ez az András!
hehe. mindenesetre jól beleégettek az ifjúság emlékezetébe és ez tetszik/nem tetszik még jól is jött a jobbiknak, pláne hogy lemondott. nyilván nem fog másra szavazni. még az is lehet, hogy a két forduló között újra bevetik.

Krikri 2010.03.23. 11:03:30

Én tegnap újra meginogtam, hogy mégis a Jobbikra szavazok: RTL Klub fő híre az volt, hogy ha nyer a Jobbik, megszüntetik az RTL-t és a TV2-t. AZon sírtak, hogy így elvennék!!!!!!!!!!!! a nézőktől a Barátok köztöt és a Csillag születiket (és végre nem látnám Fábryt sem) Komolyan teljesen hülyék, ezzel kampányolni....... Még az Index cikket is elolvastam, ami hétvégén fenn volt, ettől a két mondattól eltekintve teljesen normális dolgokat mondott Vona.

z666 2010.03.23. 11:05:22

@Kartal (mindenbe beleszól):
Prónay Pál, a 20.század legnagyobb magyar hőse is egy elviselhetetlen alak volt, egyfolytában párbajozott, balhézott.. De mégis megtette, amit megkövetelt a haza, és végül hősi halált halt.

Kartal (rezervált) 2010.03.23. 11:26:53

@z666: éppen ez az. Attól, amit a fényképeken látunk, még lehet hazafi, meg jó fej is; bár az én mostani értékrendembe sok minden, amit csinált, nem fér bele. Ettől még emlékszem én is ifjúkoromra, ami hülyeséget megcsináltunk, ha azt valaki dokumentálja... :P xD
Szóval ennyire komolyan nem kellene venni a srác ifjúkori botlásait. Ami nekem kevésbé tetszik, az az önéletrajza. Ha megírta volna, hogy életvidám és bohém alak, semmi bajom nem lenne, de az a vaker amit ott nyomott... no mindegy.

Marcellusca 2010.03.23. 11:39:20

OFF

Hát, ez nem biztos, hogy olyan jó a Jobbiknak:

hetivalasz.hu/itthon/itt-a-sorrend-jobbik-az-elso-mdf-az-utolso-28076

Azt nem értem, hogy a KDNP miért kap lehetőséget a "bemutatkozásra"? Közös listán vannak a Fidesz-szel. Nem is mondanak mást.
Így kétszer annyi lehetőségük lesz, mint a többieknek.

Lone Wolf 2010.03.23. 11:45:54

@Kartal (mindenbe beleszól): Egen ha amit mond, köszönőviszonyban sincs a valósággal, az azért elgondolkoztató.

Melchi Zadok 2010.06.03. 17:22:20

"meglepett, hogy nálunk a törvényhozás is lehet korrupt. Hogy egy-egy politikus korrupt, az benne van a pakliban. De hogy maga a szabályozás a korrupciónak lehet az objektuma nálunk is, az nekem újdonság volt"

pedig ez sajnos egyáltalán nem új sztori. állítólag egy custom made törvénymódosítás ára 40 millió Ft. körül mozog.

süti beállítások módosítása