Skip to content


       Szűrés lista

Nap képe: ritmusváltás a haladásnak



Hát, ha már a Népszabadság is ilyen címet ad a képnek ...

"Az összesen 81 kilométer hosszú út beruházója, finanszírozója és üzemeltetője az – osztrák, francia és brit cégek által alapított – Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. Az építkezés és a pálya 28 éves üzemeltetése 267 milliárd forintba kerül az államnak, amit havi részletekben törleszt a költségvetés 2038-ig.
(...)
A Szekszárdról délre eső autópálya legmutatósabb része – természetesen – a geresdi dombság. A szelíd lankákat átfúró alagutak és a viaduktok egyfajta ritmusváltást adnak a haladásnak, s a hidakról szép a panoráma, igaz, a magas korlát miatt inkább csak a buszon utazók élvezhetik ezt maradéktalanul.
"

Még a választás előtt lehet a szalagot átvágni.

Gratulálok ...

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr101873015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.28. 10:45:26

@triumphator: Na jó, de mi lett volna mondjuk akkor, ha a hidak kicsit magasabbak, és alagutak egyáltalán nincsenek? Mi lett volna, ha mégis töltés van, és ahol a patak keresztezi, oda betesznek egy-két méteres átmérőjű betoncsövet? Egyáltalán: mi lett volna, ha ez az egész szar meg sem épül, hanem helyette megcsináják a régi 6-ost 2x2 sávos autóútnak, a települések körül elkerülő úttal? Mi a fasz szükség van erre a sok szar autópályára, most nem tök mindegy, hogy három óra alatt érünk el Pécsre vagy kettő alatt? Ez a legsarkallatosabb kérdés a mai Magyarországon, amire a milliárdokat ki kell baszni?

kuki123 2010.03.28. 11:32:54

@Valaki2:
ezt én is észrevettem
de zero nem tartotta fontosnak..inkább azt hogy ezen már a népszabi is megrökönyödött (a változás szele)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 11:49:46

@Sörömpőőr:

Hát, lehet hogy neked mindegy, de nem mindenki baszomadta hippi, akinek semmi dolga az égadta világon. Van akinek nem mindegy, hogy ha nyolckor pécsett van tárgyalása, akkor hajnali ötkor kell elindulnia, vagy ráér hatkor is. Én speciel minden egyes méter autópályát élvezek.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.03.28. 12:02:02

@Valaki2:
az államnak az építésbe egy büdös fillért sem kellett (hivatalosan) belefeccölnie. ki kellene számolni, mennyibe került volna az állami megvalósítás és a fenntartás költsége.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.03.28. 12:11:25

Nem, nem lett volna szabad ide alagutakat építeni. Megtette volna egy jó nagy híd is. Végig :-)

Híd Magyarország felett - még választási szlogennek is megtenné :-)

Lone Wolf 2010.03.28. 12:41:58

@El Topo (Sgt. Elias):
"Én speciel minden egyes méter autópályát élvezek."

Én is a kőröshegyi völgyhídról, valami eszméletlen kilátás nyílik! :)

Csak éppen amibe ez nekünk fáj. :( Legjobb esetben is pazarlás. De inkább mutyi. Haverom szerint, aki az M7 es építkezésén dolgozott, mint fuvaros, (Kő, beton, stb) itt az volt a duma, hogy az valami természetvédelmi terület, és meg kellett védeni szegény békákat....

2010.03.28. 12:54:40

@El Topo (Sgt. Elias): És te ki a faszt érdekelsz? Ha annyira sietsz, vegyél egy ótvaros cesnát, 3 gurigától indulnak, oszt akkor aztán kelhetsz akár 7-kor is. Unom már, hogy teljesen tönkrebasszák Magyarország szép tájait, és olyan adósságokat csinálnak, amiket még az unokáink is nyögni fognak, csak azért, mert pár baszomadta juppinak derogál ötkor felkelni hat helyett. Na ne má! Az ország lakossága túlnyomó többségének autója sincs, de az autósok többsége sem járkál háromévenkéntninél gyakrabban pécsre, a havi 800 milliót viszont mindenkinek fizetni kell. Tudod abból hány inkubátort lehetne venni???

2010.03.28. 12:57:47

@Lone Wolf: És mi van azzal, hogy a békákat sem kérdezik meg, mielőtt lecsapolják a mocsarat? (Kóka aranyköpése)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.03.28. 13:06:19

@Lone Wolf:
És azt meséld már el, hogy miért is a kilátásban gyönyörködsz, ahelyett, hogy az útra figyelnél?

@El Topo (Sgt. Elias):
tele fogják kúrni 80-as korlátozással. Akkor wtf értelme van az ótópályának? 80-nal a hatoson is lehet közlekedni :)

offocska:

index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/28/oszko_peter_reformok_eseten_valtoztathato_az_idei_hianycel/

kedves peti!

Tisztelettel lofat az ön seggébe.

arlequin 2010.03.28. 13:13:01

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]: lehet hogy lone wolf gyalogosan közlekedik. és ebben az esetben érthető a 80-as korlátozás: "szuperhősük kíméljenek" ;-)))

Donna (Cara)mba 2010.03.28. 13:37:34

@Droli: Jól mondod! Hegyeshalomnál rá a hídra aztán a lehető leggyorsabban Ártándig, hogy minél előbb egy európai országba jussunk, elkerülve messze a "magyar" közlekedést. ( Mi a magyar benne? Hát az Orsós meg a Lakatos, aki legalább lapátolta a sódert, na meg néhány szerencsétlen tényleges magyar, aki kapott nettó 60 ezret a melójájért. Csak nem gondolja valaki is komlyan, hogy az "upper" vezetésben magyarok voltak?")
Lópikulát nekünk, mama!

Lone Wolf 2010.03.28. 14:04:53

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:
"És azt meséld már el, hogy miért is a kilátásban gyönyörködsz, ahelyett, hogy az útra figyelnél?"

Wazze! Te most tényleg ezen lovagolsz? NOORMÁLIS???

Egyébként elmondom. Nem én vezettem! Kielégítő a válszom?

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2010.03.28. 15:02:49

Ez így ránézésre életfogytiglan néhány tagnak....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 15:05:29

@El Topo (Sgt. Elias): Te, én meg Pécsről kb. évente 2x megyek Pestre. És nagyon büdös mód szarok rá, hogy mi van ott. Nem az a világ közepe.

Értem, hogy kell autópálya, pont azért, hogy ne Pest legyen a világ közepe, és ne fanyalogajnak a fuvarozók + cégvezetők, de azért nem mindegy, hogy hogyan van ez elkövetve. Pl. ezek a dolgok, hogy völgyhíd a dombok között - Magyarországon nem sok hegy van ám - meg alagút a puszta alatt, az nekem sem kissé böki a szemem.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 15:40:36

@Sörömpőőr:

És te ki a faszt érdekelsz, troglodita? Majd tőled nem kérjük el a 800 millert, és akkor vehetsz magadnak egy csomó inkubátort.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 15:41:50

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:

A hatoson nem lehet nyolcvannal közlekedni. Nehogy már matróznak magyarázd, hogy hullámzik a tenger!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 15:42:35

@ColT:

Tehát nem az autópályával van a baj, hanem a pazarlással és a lopással. Nem?

2010.03.28. 15:48:41

@El Topo (Sgt. Elias): Jön a jobbik, és vége lesz a "tárgyalásnak" meg "menedzselésnek" meg "tanácsadásnak" meg "üzletelésnek", jobb, ha máris gyakorolsz a csákánnyal, mert neked is dolgoznod kell majd autókázás helyett, faszfejkém, muhahaha!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 15:53:19

@Sörömpőőr:

Az biztos, akkor gyönyörű világ lesz!
Szép magyar leényok ülnek majd a réten, deli magyar legények járják körülöttük a csűrdöngölőt, gárdistának öltözve, mindenki boldogan lesz orrvérzésig magyar, amíg éhen nem hal.
Az a különbség köztem, meg közted, hogy én nem halok éhen, mert nem csak tárgyalni tudok arról, amihez értek, hanem a saját kezeimmel meg is tudom csinálni. És jó pénzt fizetnek érte bárhol a világon.

l. 2010.03.28. 16:15:54

Ez ide talán kicsit offtopik, de mókás olvasnivaló, lehozta a boon is szép nagy betűkkel: borsod.blog.hu/2010/03/27/rendort_hivtak_miskolc_polgarmesterere

Fluoxetine 2010.03.28. 16:36:29

Nem tudom mondta-e már valaki, nem olvastam a kommenteket, de a teljes szakasz tuti nem lesz átadva még 1 hónapig egy megsüllyedt híd miatt

2010.03.28. 16:47:59

@El Topo (Sgt. Elias): Akkor jó utat bárhova a világba! Pápá, nem fogsz hiányzni vagyunk itt elegen nélküled is.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 16:50:22

@Sörömpőőr:

Addig örülj, míg itthon vagyok, mert abban nagyjából biztos lehetsz, hogy ha elmegyek, nem fogok hazautalni pénzt a segélyedre.

jozicsenko 2010.03.28. 17:15:08

@El Topo (Sgt. Elias): idézzem Cippolát? el lehet menni...

bár furcsa módon eddig azok tették meg, akik adót fizetnek, nem azok, akik segélyt kérnek...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 17:24:24

@jozicsenko:

Nyilván akik segélyt akarnak, azok nem nagyon mennek el, mert egyrészt mit csinálnának ott, másrészt nem biztos, hogy ki tudják köhögni a repülőjegy árát.

2010.03.28. 17:48:53

@El Topo (Sgt. Elias): Kac-kac-kukac. Láttam már egy pár sötét lakatost, de kigyelmed messze veri őket. Szerintem aki ilyen színvonalon van, arra Németországban van szükség! Ott a török gastarbeiterekhez képest játszhatod a fényesen világító fáklyát... itt csak egy okoskodó globalizált hülye lehetsz. Vedd észre: a te időd lejárt. A magadfajkták rég elhúztak, itthon már csak azok maradtak, akikben lánggal ég a hazaszeretet, akiknek vannak kulturális és morális gyökereik, és a hozzád hasonlókat leköpik. Menj, siess, rohanj, húzzál külföldre a többi disszidens fasz után, az a te világod, itt most magyarkodás lesz rámás csizmában, pörge kalapban, hímzett alsószoknyában!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 17:51:51

@Sörömpőőr:

Jaj, de gyönyörű lesz! Remélem a hegedűszó, meg az édeserdélyitvagyunk túlharsogja majd a buta gyomrotok korgását.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.03.28. 18:13:53

@minimalista:
Csak félve merem megkérdezni, hogy ha már építettek a dombok közzé ilyen áthidalókat (alagutak előtt és után), nos ha azokat magasabbra építik akkor nem lehetett volna megoldani hogy egyszerűen átmegy a domb tetején az autópálya??

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.03.28. 18:24:43

@Lone Wolf:
Mi ebben a lovagolás? Feltettem egy kérdést. Hangyafasznyit feszült lehetsz :)

@El Topo (Sgt. Elias):
Na barátom. M6 dunaújvárosi lehajtó-Szekszárd Őcsény felőli ált. 50 perc nekem.
Méghogy nem lehet... Nekem mondod parasztnak, hogy farka van a malacnak?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.03.28. 18:35:29

nincs ezen mit túlragozni.
a szolgalelkű kurmány azért csinálta így, hogy minél több MAGYAR!!!!!!!!! föld maradjon az izralei felvásárlóknak.
----
kérdés tisztázva. jöhet a követkző.

2010.03.28. 19:18:03

@El Topo (Sgt. Elias): No és? Szépapáinknak sem volt ótópályájuk, oszt mégis bódogok vótak! Kijafasznak köll itt már ótópálya, amikor 330 egy liter bezin? Egy Pécs oda-vissza majd tízezer, plusz az ótópályadíj, kinek fussa ma már ilyesmire?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 19:19:36

@Sörömpőőr:

Szerintem te nagyon durván be vagy baszva.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 19:55:40

@El Topo (Sgt. Elias): Pontosan. Mondjuk azért a világ sem kicsit hibás ebben, mert mindenki kurva kényelmes tud lenni.
Tulajdonképp ugyanez lenne pár elkerülő úttal is, amivel a lakottabb helyeket kerülné ki a 6-os. Az is meggyorsítaná a Pestre jutást.
De ám legyen autópálya, de értelmesen megvalósítva, és nem ellopva. Utóbbi meg ugye tudjuk kinek az érdeme, ahogy a völgyhidak is.

@Sörömpőőr: Én is hasonló okoból nem járok ennyit Pestre... De azt értem, hogy valahogy pl. a kaját is el kell juttatni innen oda, és vica versa... érted...
Mondjuk kicsit más lenne a helyzet, meg az autópálya fontossága is, ha a MÁV nem lenne padlón (miért is, mert az elvtársak elloptak mindent?)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 20:00:59

@ColT:

Nem teljesen értek egyet.
Nem ugyanarról a szituációról beszélünk ugyanis. Az egy dolog, ha kirándulni megyek évente kétszer, és legfeljebb akkor korábban kell kelni picit. Más dolog az, ha mondjuk úgy néz ki a munkahetem, hogy hétfő Pécs-Kaposvár, Kedd Miskolc-Nyíregyháza, Szerda Zalaegerszeg, Csütörtök Debrecen, Péntek meg Szeged.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 20:03:07

@picur3ka/beleallos kampany:

Mindenféle kemikália nélkül? Alig hiszem.

picur3ka 2010.03.28. 20:05:23

@El Topo (Sgt. Elias):

Kiveve, ha csak bebaszva kommentel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 20:09:52

@El Topo (Sgt. Elias): Jajj, azért kicsit vegyünk már vissza a nagyonfontosvagyokmindenholottkelleni világból! Nekem meg olyan a munkahelyem, hogy egy nagy csarnokon belül kéne egyszerre több helyen lenni, és ebből is kurvára elegem van. Nem hogy naponta más városban.
Szóval OK hogy van ilyen hogy utazós ügynök, meg manager, de a világ tempójának a végletekig fokozása egyáltalán nem jó dolog. És szerintem senki nem kedvtelésből csinálja ezt a rohangászást, hanem mert kell.

De amúgy még mindig nem az autópálya szükségességét, vagy értelmét vitatom ám, mielőtt nagyon elkezdesz ugrálni.
Egyébként mondjuk engem inkább az szokott zavarni, hogy az autópályák kibaszott pöpecek (?) de ugyanakkor én pl. egyáltalán nem járok rajtuk, mert pl. Pécs-Laposvár-Siófok háromszögben mozgok, na ott aztán kurvamód nincs autópálya, az egy számjegyű főutak meg le vannak pusztulva mint atom.
Azért nézz meg egy fejlettebb országot, ott milyen ezek viszonya.

törökszultán 2010.03.28. 20:15:04

Nem érdemes nektek épiteni semmit! Hát nem látjátok, hogy még nincs kész? Ha nyernének választásokon, biztos felépitenék rá a hegyeket is.

törökszultán 2010.03.28. 20:20:38

@El Topo (Sgt. Elias): Szóval Te vagy az a köcsög, aki letol az útról, félméterre liheg mögöttem, záróvonalon előz, szar úton, ködben százzal jön szembe és még Neked áll feljebb, mert Te dolgozol, teritesz, vagy mi a szart csinálsz .

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 20:41:03

@ColT:

Nem ezt mondom, baszod, hogy nem puszta kedvtelésből csinálom?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 20:42:45

@törökszultán:

Nem. Kínosan igyekszem betartani a lehetséges összes szabályokat, mert ha véletlenül ugrik a jogsim, akkor leshetek, mint a lukinyúl. Másrészt meg várnak rám a nap végén.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 20:50:48

@El Topo (Sgt. Elias): Ember! Én meg azt mondom hogy semmi értelme az egésznek. Csak sajnos nem rajtunk múlik, hogy muszáj-e rohanni. Én pl. leszarok mindent, mondjuk melóban szaladgálok, de az azért mégsem olyan mint egy országban teleportálni.

Egyébként ha a KRESZ-t betartod, akkor már nagy királyság. Én is így teszek. Ha sofőr lennék és basztatna a munkaadóm, hogy miért nem értem oda, annyira felnyomnám a munkaügyi bíróságon...

vasuti 2010.03.28. 20:51:06

Megint megy a kételkedés a "szakértők" szakértelmével kapcsolatosan.
Vajon azt vizsgálta valaki ,hogy az alagutas szakaszon ezután nem kell sövényt nyírni ,havat eltakarítani .
Ez a hosszútávú üzemeltetés szempontjából óriási előnyökkel jár.
Javaslom a már megépült autópályák befedését is ilyen "alagutakkal" .
Az autósnak úgyis napközben be kell kapcsolnia a tompított fényszórót.
Ezzel a módszerrel világelsők lehetnénk.
Minekünk lenne a legdrágább pályánk és még az ellenséges műholdak sem tudnák megbecsülni sem a forgalmat , sem pedig a teljes hosszát!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 20:52:05

@ColT: Ja és a helyedben bőszen néznék más melót, ha nem szeretem.
(Én a sajátomat pl. szeretem, de ugyanakkor jó lenne egy nyugisabb, ha találnék.)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.28. 20:54:05

Szerint örüljünk, hogy nem raktak ki kilométerenként 10 méteres Gyurcsány-szobrokat xD

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 20:55:38

@ColT:

Semmi befolyásom nincs arra, hogy érdemes-e rohangálnom, vagy nem érdemes. Kis cégnél dolgozom, piszkosul világosak a játékszabályok. Csak annyi pénzt lehet elkölteni, kifizetni bérként, ami egyszer már bejött a kasszába. Tehát ha az ügyfél telefonál, hogy gondja van, én szépen megköszönöm, hogy engem hívott és nem másvalakit és rohanok.
A kreszt pedig betartom. Vannak, akik még sok évig számítanak rám.

órarugógerincű felpattanó 2010.03.28. 21:00:09

@vasuti: Meg az izraeli kémrepülőgépek sem :-D

Lone Wolf 2010.03.28. 21:01:09

@laspalmas: Mér't? Ojjan jól lehetne azokat köpködi. :)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.03.28. 21:16:43

@El Topo (Sgt. Elias):
Vagy beruházol 1/3 havi fizut egy lézerblokkolóra.
Ha meg megállítanak Paks után a 60-as korlátozásnál, akkor pl.:

R.: - Jó estét kívánok, hová siet ennyire?
M.: - Haza... de ki siet itt?
R.: - Hát maga. Mennyivel ment?
M.: - Miért? Mennyit mutatott a kompúter?
R.: - milyen kompúter? az nem mutatott semmit...
M.: - Akkor 59.8 km/h-val. Mehetek, esetleg átnézi a gépjárművet?
R.: - Nem Viszontlátásra.
M.: - Viszontlátásra.

@törökszultán:

Az én vagyok :D
De komolyan... Ha 90-es helyen a sebességmérőd szerint 90-el hajtasz, az kb 85 valós. Szóval ha 90-es helyen nem hajtasz legalább "óra szerint" 105-110-el a nyakadban fognak lihegni. Újabban 100 km/h megengedett max sebesség alatt +10 km/h után küldik a csekket, fölötte +15 km/h után.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 21:21:55

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:

Én nem azért nem száguldozom ELSŐSORBAN, hogy ne büntessenek meg, hanem mert azt gondolom, hogy az helytelen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 21:25:41

@El Topo (Sgt. Elias): Ezt is értem. De attól még senki nem kényszerít. Még a cégtulaj sem. Ha meg magad biznisze...

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]: Le szokásom szarni, hogy ki hogy liheg mögöttem.
Nekem csak az óra van, aszerint kell sebességet tartanom, még nem KRESZ előírás a GPS. Ha belém jön, mesélje csak a rendőrnek, hogy miért nem tartott kövtávot.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.03.28. 21:31:28

@El Topo (Sgt. Elias):
btw. új cégest 2009 január 18-án vettem át. Azóta 84317 km-t hajtottam bele. Nem üzletkötő/sofőr/futár/egyéb (manager sem) vagyok. A gk. hajtás után még dolgozni is szoktam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 21:38:22

@El Topo (Sgt. Elias): Meg el lehet menni, tudod.
Amúgy kissé elrugaszkodottam értettem azt a miért muszáj hajtani szöveget.
A világ rohanásából van elegem, ami miatt egyesek kénytelenek állandóan menni. Úgy, mint én is melóban, most az egy dolog, hogy én általában gyalogosan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 21:39:22

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]: Nem, mert nem vagyok hülye. Csak nem érdekel, hogy mi a kínja, neki is 90 a megengedett.
És persze én sem villogok le senkit, ha nem megy annyival, amennyivel én szeretném.

2010.03.28. 22:15:37

@ColT: Nagy király vagy! Igen, csak a hülye hagyja sürgetni magát. Abból lesz aztán a baleset! Ezt általában gyorsan meg is szokták érteni a főnökök/megrendelők. De most nem is igazán erről van itt szó, hanem hogy lebetonozzuk-e az egész országot csilliárdokért csak azért, mert egyeseknek derogál ötkor felkelni? No csak mert az áruszállításhoz nem nagyon kell autópálya, a kenyeres robur azon sem tud gyorsabban menni, mint az országúton. Az autópálya egy luxuscikk: drága, és kevesen élvezik. Az én válaszom az: nem kell autópálya! Inkább építsenek minden nagyobb városba egy-egy állami fenntartású kifutópályát, melléjük egy-egy taxiállomást, és aki siet, menjen repülővel! Egy vadiúj Gerle-2 fényezve, műszerezve kb. 5 millió, olcsóbb, mint a legolcsóbb audi, és nem kell hozzá 270mrd-os tájpusztító aszfaltszalag sem, most akkor miről beszélünk?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 22:15:46

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:

Ne kötődj! Ezek mind együtt.
@ColT:

El bizony. A kollégám tavaly év végén el is ment, Norvégiába. Bitang jól keres. De nekem vannak más megfontolásaim is.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.28. 22:21:23

@Sörömpőőr:

Sőt, ami már megvan, azt is bontsuk vissza a francba, azt' járjon lóval mindenki!
Mondjuk ilyen Árpysávos időkben az is dukál, nem az ótómobil!
Mondjuk nekem azért szükségem lenne egy jó társzekérre, mert ha az összes harcicsörgőmet vinni akarom magammal, az nem fér el a pacin mögöttem.

2010.03.28. 22:51:11

@El Topo (Sgt. Elias): Lassan olcsóbb lesz lóval járni, mint autóval. 1,5 millió a legolcsóbb dácia, 330 Ft a benzin, 6500 egy szervíz óradíj, alkatrészárak a csillagos egekben... ehhez képest egy ló gyakorlatilag minden különösebb ipar nélkül, ingyen létrejön, zabál havi 15-20e Ft-nyi abrakot meg 1 köbméter vizet, és bárhova elvisz, kitűnő terepjáróképessége van, csendes üzemű, jó kilátást biztosít, a levedlett szőréből mindenféle készíthető, a lószarral meg még akár fűteni is lehet (pl. biogáz fejlesztése útján.) Egyáltalán nem csodálkoznék, ha újra reneszánszát élné a lóközlekedés!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 23:19:42

@Sörömpőőr: Khmm. Az autópályán a kamion 110-zel megy. És nem városokban szennyez, szöszmötöl, rezgeti szarrá a házakat. Mondjuk alapból vonattal kéne ezt megoldani, de az más kérdés. Meg a nagy személyautóforgalom sem lakott területen megy át.
De mondom, felőlem aztán OK, legyen autópálya, de ne lopásra...! Meg akkor, amikor már az összes többi út fasza...
Vagy ha már fizetős az a szar, és szarok az alsóbbrendű utak, akkor ne fizessünk útadót, mert ugyan már, hova lesz amit befizetünk?

órarugógerincű felpattanó 2010.03.28. 23:20:08

@Sörömpőőr: Ja, oszt mindjárt nem 20K-ba lenne egy havi zab, ha annyira megnőne a kereslet.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2010.03.29. 00:27:47

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

hát azért, mert csak a dombok között lévő lösz bírja el a hidat, a domb tetején lévő lösz nem :-)

2010.03.29. 06:16:20

@ColT: A vonat százszor inkább rezget, zajos, és át kell rakodni a két végén teherautóra. Elkerülő utat lehet építeni a városok köré, messze nem kerül annyiba, mint egy autópálya, akár hidak és alagutak nélkül. 110 meg 90 között 200km-en kb 25 perc a menetidőkülönbség.
Útadó már rég nincs, csak jövedéki adó. Az autópályában inkább az az érdekes, hogy közpénzből épül, és mégis piaci árat kell fizetned érte, ha igénybe kívánod venni. Az a pénz meg egy olyan szintű állami vállalathoz folyik be, mint a bkv vagy a máv. A panamázás meg már csak hab a tortán. De tényleg: biztos hogy pont erre kellett kibaszni azt a pénzt, amit még meg sem kerestünk, amiért az unokáink fognak majd megdolgozni horribilis kamatokkal? Nem lehetett volna egészségügybe, oktatásba, vagy ne adj istók valami termelő szektorba beruházni? Ez volt a legfontosabb, az aszfaltszalag, hogy a spanyol paradicsom 25 perccel hamarabb érhessen Pestről Pécsre? Az agyam eldobom!

Illúzióromboló kockacukor 2010.03.29. 07:09:26

@Sörömpőőr: A vonatot jó esetben villany hajtja, ami környezetkímélőbb, nem felrakodni kell, hanem felállni rá kamionnal, a célnál pedig leállni róla. A sofőrök addig külön pihenőkocsiban tudnak pihenni, és legalább nem félálomban tarolnak le néhány kirándulni készülő családot. Fejlettebb országokban ezért nem is kérdés, hogy ahol lehet ott a teherszállítás vasúton történjen.

ravaluf 2010.03.29. 07:12:52

Bassza meg az ég most már, mindig ismertem ezt a sztorit, de a fotó teljesen odaver, ez valami H-I-H-E-T-E-T-L-E-N.

Olyan 30 évre varrnám be az összes ganét, akinek ehhez köze volt. 3 kancigánnyal egy zárkában majd elmélkedhetnek a alagútrendszereken és a lyukfúráson. Ilyesmi szituációban tudnám őket a legjobban elképzelni:

www.youtube.com/watch?v=N2Uf1RFDFis&feature=related

Nzoltan 2010.03.29. 07:49:53

A legszebb a fotón az, hogy az autópálya nem tud megküzdeni a dombokkal de a szervízút igen.:D

MidlifeCrisis 2010.03.29. 08:06:57

Ez az igazi "repi". Mert ugyebár az M6 az E73-as út kezdő szakasza, amely Budapestet hivatott összekötni az Adriával, Dubrovniknál, Bosznián keresztül. Nem kell nagy látnoki tehetség ahhoz, hogy megjósoljuk, ebből biza ebben az évszázadban sem lesz semmi. Ergo, a 6-os a többi nemzetközi folyosóhoz képest minimális tranzitforgalmat bonyolít, mind személy, mind teherszállítási szinten. Viszont elég ramaty állapotban volt, ezért költségvetési forrásból megkezdődött a burkolat megerősítése a Budapest-Szekszárd + az 56 sz. főút Szekszárd-országhatár közötti szakaszon. Igenám, csak közben 2004-et írtunk, és valami nagyon okos kitalálta, hogy Dunaújvárosba bizony autópályának kell vezetnie... (Emlékeztek? Ez volt az időszak, amikor D209 azt találta mondani, hogy a szadeszben túl sok a korrupciógyanús ügylet... Oszt' jött Gy. Ferike és K.-alajtanyugatioldalánegySENKIlennék-Janika.) Az újdonsült GKM-vezír elkezdte az okosat boltoni a koreaiakkal, és beígérte nekik az M6-ot (is, a tök tudja hány száz év adómentesség, meg ilyen-olyan fölterületek mellé). Ráadásul a horvátok is mozgolódnak Slavonski Brod-Eszék-országhatár között. Oszt' milyen blama lenne már, ha a horvátoknak két olyan pályájuk is lenne, amelyik megáll a magyar határnál. Hopp, az ideológia már meg is volt. Aztán hogy ez tényleg dönthetetlen legyen, Pécs lett az idei év egyik EKF-a. Úgyhogy eldöntetett, a pálya kell. Aztán a Dunaújvárosig tartó szakaszt 2 hónap késéssel ugyan, de átadták. Ugyanez az M0-ig tartó szakaszon még két évet váratott magára. Közben viszont elkészült a fent említett 11,5-s burkolaterősítés is, mindez úgy, hogy egyébként a vadiúj burkolaton járkálnak az M6 további szakaszaira tartó 40 tonnások. A dolog most úgy néz ki, hogy lesz egy M6, ami jóval a kapacitása alatt működik majd, és vele párhuzamosan egy frissen felújított, és az építési forgalom miatt máris felújításra szoruló 6 és 56 sz. főút. Ja, és az M6 vége kb. 40 km-re megáll a horvát határtól. A túloldalon, azt hiszem, idén készül el a pálya... Úgyhogy így kell kidobni a pénzt az ablakon. Közben olyan pályák, mint az M4, az M8, vagy az M44, amikre valóban szükség lenne, jobb esetben csak a tervező asztalon léteznek... Ügyes...

OFF: egyébként hiányolom az orrnehezek újabb, a MÁV után az MNB-t megfejésére (asszem 2 Mrd. USD + kamatos kamatok, persze Feldmájer Péter jótékony bólogatása mellett) tett kísérletéről szóló posztot...

kuki123 2010.03.29. 09:00:56

@laspalmas: aza domb (a szölőhegyünk nagyobb és azon egy elkerülőút megy át) meg az a völgy

beszarás

Marcellusca 2010.03.29. 09:22:44

Reggelt, Náczikok!

Látom nagy volt a kampánycsend. :)

derelyegrádi szellem 2010.03.29. 10:31:44

Na és ferkó erre büszke! A hétszázát!

Alagutat fúrtak a síkságon a löszbe, Európa egyik legnagyobb síkságán K-K- E- legnagyobb völgyhídját építették meg. Az alagutak, meg a völgyhíd együtt kb 120 MILLIÁRD!

Rejtő ezekről az arcokról olyan könyvet írt volna, hogy a olvasás közben óránkánt 3 liter vizet kellene meginnom, nehogy kiszáradjak.

Faszkalapok...

Nem csoda hogy ide jutottunk, ezek még Svájc gazdaságát is bedöntötték volna, ha ott egy tornaterem szertáránál komolyabb dolgot rájuk bíztak volna, de ez kizárt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.29. 11:18:47

@Sörömpőőr: "Az autópályában inkább az az érdekes, hogy közpénzből épül, és mégis piaci árat kell fizetned érte, ha igénybe kívánod venni."
Pontosan ezért nem vagyok hajlandó használni.
Meg a 19 éves autómnak sem tetszene hosszabb távon a 130 :)

Amúgy nagyon is bebizonyosodott hogy a vonat hosszú távon olcsóbb szállítóeszköz mint a kamion, és környezetbarátabb is. Csak ugye jobb helyeken működik a vasút, nem úgy, mint itthon (és ugye azt is kik lopták szét...)

@Illúzióromboló kockacukor: Pontosan.

2010.03.29. 13:07:36

@ColT: Én meg azért nem megyek az autópályán, mert rém sivár és unalmas.

A vonattal az a baj, hogy nagyon sok az élőmunkaigénye (állomásfőnökök, váltókezelők, hálókocsikalauzok, bakterek, tolatók, forgalmisták, meg a jóég tudja még mi minden.) Ha az élőmunka drága és a terhei magasak, akkor a vonat nem gazdaságos, hiába fogyaszt kevesebb üzemanyagot egy tonna teherre vetítve. Jelenleg ez a mi problémánk is. Amíg 115e Ft-ot kifizetni egy bakternak 215e Ft-ba kerül a MÁVnak, addig a vasút döglődni fog.
Egyébként olyan nagyon olcsó sosem volt a vasút, csak éppen száz éve nem nagyon volt más. Gőzvasút, ha folyt arra folyó, akkor esetleg gőzhajó, vagy pedig lehetett volna szekerezni/szánkázni NAPOKIG gidres-gödrös földutakon. Ehhez képest más volt a vasút helyzete, mint a mai autós infrastruktúrához viszonyítva.

Phxmike 2010.03.29. 14:03:23

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]: itt van a pont!!!
megepitik kurva akarhanymilliardert aztan telerakjak 80-as korlatozassal,
debrecen korul is van mar elkerulo autopalya vegig!! 90-es korlatozassal.. igaz autoval alig alig talalkozok de 90-nel a negyesen is lehet docogni..
a masik a koroshegyi volgyhid
korlatozas persze ott is van
de ha mar egyszer epitunk egy ilyen bazi nagy szart a semmiert akkor miert nem lehet belole penzt csinalni konyorgom???? szinte kivetel nelkul mindenki azt mondja milyen gyonyoru a kilatas
igen az
en is voltam ott
hany milliardba kerult volna egy kibaszott parkolo a szelere vagy egy plusz sav egy kilato vagy akarmi?? amiert jegyet penzt stb lehett volna szedni
allitom az behozta volna az arat

nekem az faj amikor ugy kurjak el az adofizetok penzet hogy valaki meg abbol is tudna penzt vagy hasznot csinalni na akkor azt sem hagyjak
csak azert se

ja
az alagutakba a vilagitas mennyibe kerul? mennyi szeneromu fog ezert tobbet elegetni es szennyezni al evegot csak hogy szekszard mellett diszkivilagitas legyen, a loszfalban es mennyi legszenyezettsegi kvotat foglal ez el amit eladhattunk volna jo penzert...?
es naponta hany ego fog kiegni amit ki fog kicserelni? es igy mar akkor melyik verzio erte volna meg? a felszini autopalya ingyen nappal torteno vilagitasert vagy ez?

na ne meselje mar be nekem valaki hogy ez egy kurvara optimista megoldas a hatvanas evek ota...

törökszultán 2010.03.29. 14:13:21

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]: Én értem, hogy mikor és mennyinél küldik ki a büntetést, de a fizika magasan leszarja mindezt. Teszem azt elém vágódik valami, pl egy kutya, bele fogok állni a fékbe, már csak reflexből is. Te meg a száz tonnás kürettgépeddel kinyirsz, mert kurvára tudod, hogy hány km/órától büntetnek. Okostolyás.

miskaba 2010.03.29. 15:45:11

@triumphator: "- az áthidalt völgyekben élő vízfolyások futnak, a töltésekkel ezeket elzárták volna, mi lett volna a vízzel? völgyzárógátak?"

Ezt nem mondod komolyan, hogy egy völgyben folyo vizfolyas es egy a föld felett ut keresztezodesere meg nem szuletett olyan muszaki megoldas ami altal a folyo is, meg az autok is roboghatnak....:))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.29. 16:08:38

@törökszultán: ? Aki meg letúr másokat, az örökélet cheattel játszik? Gondolkodhatnának a sietősök is.

@Sörömpőőr: Na most erről lehet vitatkozni, hogy miért van a vasút szar helyzetben, és ez hogy hat a gazdaságosságára, de az tuti hogy tőlünk nyugatabbra sem véletlenül preferálják a vasutat a kamionokkal szemben.
A kisebb tömegű cuccok, illetve emberek szállítására a kis-közepes teherautók kiválóan megfelelnek, de az igazán durva terheket vasúton lehet szállítani.

2010.03.29. 17:53:50

@ColT: Akkor kapaszkodj meg: tőlünk nyugatabbra sem gazdaságos a vasúti szállítás. A vasutazás nyugat-európában kifejezetten drága! Rengeteg kamion futkosik a nyugat-európai autópályákon,. főleg az országon belüli forgalom tipikusan közúton történik ott is, csupán a tranzitot vonatoztatják határtól határig egyes országokban. Hogy a vasút fenntartásának környezetvédelmi, vagy foglalkoztatáspolitikai ürügyei vannak-e, nem tudom, de a Holland vagy Francia jegyáraktól a kelet-európai túrista legszívesebben tökönszúrná magát, mert az bizony jócskán a magyar árszínvonal fölött jár.
Magánvéleményem szerint a vasúti szállításnak addig volt értelme, amíg a szocialista nagyüzemekbe bementek az iparvágányok, a nyersanyagot közvetlenül a vagonról rakták le, a készterméket pedig arra rakták fel. De ezek a nagyüzemek megszűntek, az iparvágányokat felszedték, ahol nem a máv, ott a város szélén lakó indiánok, ahol meg ők sem, használhatatlan műszaki állapotban vannak (pl. fák nőttek ki a sínek között.) Úgy meg már egyáltalán nem jó poén a vasúti szállítás, hogy a gyárból kamionnal elvigyék Rákos Rendezőre, ott felrakják a kocsit vagonra, rendezzék, magával vigye a döcögő személyvonat Piripócs felsőre, ott a kamion legördüljön, és elvigye a tojást a piripócsi tescoba. Ezt lehet csinálni, csak min háromszor annyi idő és munka, mintha a kamion direktbe elzörögne az országúton Piripócsig.

est komor őre. 2010.03.29. 18:40:49

EZEKTŐL A FOTÓKTÓL MINDÍG FELBASZOM AZ AGYAM. PEDIG LASSAN TÍZ ÉVE PRÓBÁLOK LESZOKNI ARRÓL, HOGY SZERESSEM A HAZÁM, ÉS AGGÓDJAK ÉRTE.

nem megy, bazmeg nem megy...

Lone Wolf 2010.03.29. 19:12:11

@Sörömpőőr:
"Akkor kapaszkodj meg: tőlünk nyugatabbra sem gazdaságos a vasúti szállítás. A vasutazás nyugat-európában kifejezetten drága!"

Ezt bizony jól mondod! A tömegközlekedés, maga szinte mindenhol ráfizetéses. A hozadéka miatt éri meg pénzt és energiát fektetni bele. Munkahely, gyorsabb környezetkímélőbb szállítás, kisebb tumultus az utakon, a kamionok ne az autóutakat tegyék tönkre, stb... És ezek összesen, messze többet hoznak, még ha anyagiakban nem is kifejezhető módon, mint amit PL; a vasút fenntartása elvisz!

Roxvox 2010.03.29. 20:41:07

Csak négyet fúrtak, nem vóóót több "hegy"?

MagyarZizzi (törölt) 2010.03.30. 11:07:46

Ahogy a munkatársam mondta: "Felszíni alagút, új műfaj az építkezésben." Hordjanak rá még egy kis földet, akkor leaglább dombnak fog kinézni, nem egy átfúrt vakondtúrásnak! Ja, és azzal is el lehetne csaklizni pár milliót...

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.03.31. 10:14:13

@törökszultán:
Nem. Tolni senkit nem szoktam, a fizikával tisztában vagyok.
www.kisdoboz.hu/fekut/ autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2003/06/20-24.pdf
A gépjármű, amivel közlekedek, nem száz tonnás, csak max. 1.8 t. Azért az engedtessék meg nekem, hogy ha Rezső a nem tart jobbra, - a belső haladó sáv forgalmát jelentősen lassítva szuttyog _és közben lenne lehetősége kényelmesen kisorolni - akkor ugyan jelezzem már az irányjelzommel - ne adj isten egy villantással -, hogy fáradjon ki arra a kettő másodpercre a kamionok közé.
Jó eséllyel azonos időben észlelem az akadályt, ami miatt Rezső beleáll a fékbe, mert - a forgalomban tapasztalttal ellentétben - nem csak Rezső gépjárművének a hátsó részére fókuszálok.

"Okostolyás"

@El Topo (Sgt. Elias):

Estétől lehet hajtani a zótópályán :D

@zero:

Még nincs. De majd lesz! sok sok sok csilliárd forintért :D

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.03.31. 10:19:45

@Kádár Alíz:
Bizony, emlékszem erre a mondtara: "– Pósta úr, miért fáj önnek 50 milliárd?"
Ez olyan nagyon annyira BKV-like történet. Csak arra leszek kívéncsi, hogy lesz-e felelősségre vonás meg LMPVS? Attól tartok nem lesz.

abandi 2010.03.31. 17:57:39

bazmeg!
Átadták úgy, hogy nem lehet forgalomba helyezni!

süti beállítások módosítása