Skip to content


       Szűrés lista

Horváth Csaba az új Horn Gyula

Ma végre kiderült milyen jó hírrel áll ki a budapestiek elé Horváth Csaba főpolgármester-jelölt:

"Az MSZP 2013-ig bevezetné a díjmentes közösségi közlekedést Budapesten. Az ingyenes közösségi közlekedést azok vehetnék igénybe, akik legalább négy éve állandó budapesti lakosok, vagy a diákként a fővárosban tanulnak. Ezt a parkolási díjbevételekből, valamint abból lehetne finanszírozni, hogy Budapesten bevezetnék a környezetvédelmi zöldzónákat, amelyek használatából 50 milliárd forint bevétele lehet a fővárosnak. A díjmentes utazási lehetőségért a fővárosiak már megdolgoztak. Az intézkedés évi nettó 327 ezer forint megtakarítást jelenthet egy budapesti családnak."



Kegyetlen ez az ember, kegyetlenek ezek a szocik ... 16 éve vezetik Budapestet, és már most, 5 hónappal az önkormányzati választások előtt egy ekkora nagy durranással indítanak.

Nyolc éve nyomatják, hogy nincs ingyenebéd, erre most, mikor szarul állnak, előállnak azzal, hogy legyen ingyenes a BKV.

Ilyen bődületes populista baromságot a jó Horn Gyula mondott, amikor ingyenes repülőjegyeket ígért a nyugdíjasoknak.

Mert mi történne, ha ingyenes lenne a BKV?

Boldog boldogtalan használná, hiszen ingyen van ... mivel már most is a 100%-os kapacitás felett üzemel a BKV (ne feledjük, a szabványnak számító 4 utas / négyzetméter külföldön már soknak számít, nálunk meg ugye ...), a BKV pár nap alatt összeomlana.

És ez vajon kiknek lenne jó? Ismerjük ugye, hogy szeretnek a szocik privatizálni? Előbb egyre kevesebb pénzt adnak működésre, hagyják, hogy lerohadjon a cég, majd sajnálkozva közlik, hogy veszteséges / tőkehiányos / az állam rossz gazda, és aprópénzért eladják.


Nem ők a célközönség. Ők már most is ingyen utaznak.

Szerencsére a Veke ízekre szedi ezt a hülyeséget.
Minden szavával egyetértünk:


1, "A BKV összes jegyárbevétele 2010-ben várhatóan 51 milliárd forint, ezen felül a nyugdíjasok és diákok kedvezményes utazását az állam 17 milliárd forinttal támogatja. A BKV 130 milliárd forintos költségvetésének több mint a fele, összesen 68 milliárd forint esne ki az utazás ingyenessé tételével. Ez a forráshiány a BKV azonnali csődjét, a budapesti tömegközlekedés összeomlását jelenti, ráadásul a tömegközlekedés ma is forráshiányos, a mai árakat megfizető utasait is alig tudja elvinni, olyan rozoga és öreg a járműpark."

2, "A tömegközlekedés ingyenessé tétele közgazdasági nonszensz, a rendszer finanszírozhatatlanná válik, egy esetleges kizárólag adóbevételekből történő finanszírozás pedig nem csak igazságtalan, de adóemelést vagy a költségvetési hiány növekedését is maga után vonja. A világon egyetlen 100.000 lakosnál nagyobb városban sincs teljesen ingyenes tömegközlekedés, sem a fejlett világ országaiban, sem a Horváth Csaba által meghirdetett populista demagógia gondolatvilágához közelebb álló Észak-Koreában vagy Venezuelában."

3, "A budapesti városvezetés az elmúlt években a BKV problémáira következetesen mindig rossz válaszokat adott: a közlekedést felügyelő Hagyó Miklós és Horváth Csaba több alkalommal járatritkítási programokkal és jelentős jegyáremelésekkel kívánták orvosolni a BKV gondjait, ami ellen a VEKE mindig tiltakozott. A leépülés eredményeként ma Budapesten a lakosok jövedelméhez viszonyítva London után Európában a második legdrágább a tömegközlekedés, a szolgáltatás színvonalát igencsak meghatározó buszpark életkorát tekintve viszont elsők vagyunk: a 17 éves átlagéletkorral a legöregebb buszai Budapestnek vannak. Összességében tehát kijelenthető: az elmúlt évek – éppen a most bejelentést tevők által meghozott – hibás döntései nyomán a budapesti tömegközlekedés szolgáltatási színvonala lezüllött, míg árai az egekbe szöktek. Erre a problémára azonban nem az ingyenes tömegközlekedés demagóg és populista ötlete a megoldás, hanem a tömegközlekedés díjszintjének ésszerű, más közép-európai városokhoz hasonló mértékűre csökkentése és a tömegközlekedés fejlesztése."

4, "Az elmúlt években minden egyes tarifaemelésnél a VEKE javasolta, hogy a monoton és ésszerűtlen áremelések helyett végre vezessenek be időalapú jegyrendszert, korszerűbb tarifastruktúrát. Ezt a javaslatunkat változatlanul fenntartjuk, továbbra is úgy látjuk, hogy a használatot ösztönző, igazságosabb tarifarendszer bevezetése elkerülhetetlen. A városházi vezetők azonban minden ilyen javaslatot elutasítottak, csak az áremelésben hittek – legutóbb, 2009 végén épp Horváth Csaba volt az, aki akkor még kormánybiztosként diktátumként erőltette rá a Fővárosi Közgyűlésre a 2010. évi tarifaemelést és érvelt az áremelés mellett, amely azóta kimutathatóan az utasszám jelentős csökkenését okozta. Nem lehet másnak, mint arcátlannak nevezni, hogy épp azon politikusok, akik Budapest tömegközlekedésének mai, tarifaszintjét és járműparkját tekintve más kelet-európai nagyvárosokhoz képest is elszomorító helyzetét előidézték, a BKV-t korrupciós ügyekkel a működésképtelenségig züllesztették, most úgy tesznek, mintha ebben semmi felelősségük nem lenne."

5, "Külön szót érdemel az összességében nevetséges javaslat azon kis szakmaiatlan részlete is, mely szerint csak a budapesti lakhellyel rendelkezők kapnák ingyenesen a szolgáltatást. Ez azt jelentené, hogy a tömegközlekedésért lényegében senki nem fizetne (hisz a BKV-t rendszeresen használó vidékieknek megérné ideiglenesen átjelentkezni Budapestre), az ellenőrzés és az értékesítés teljes rendszerét azonban továbbra is fenn kellene tartani, például a külföldieknek szóló jegyek értékesítése és ellenőrzése céljából. Ráadásul, a már ma is nagyrészt adóforintokból fenntartott fővárosi tömegközlekedés kizárólag a budapestiek számára történő ingyenessé tétele alkotmányossági aggályokat is felvet."

Címkék: budapest választás mszp bkv abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr291966791

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az MSZP ingyenessé tenné a BKV-t 2010.05.10. 18:56:17

Horváth Csaba szocialista főpolgármester-jelölt a Városligetben elmondta: a párt 2013-ig bevezetné a díjmentes közösségi közlekedést a fővárosban. Az ingyenes közösségi közlekedést a legalább négy éve Budapesten lakók, valamint az itt tanulók vehetnék igé…

Trackback: Horváth Csaba közkívánatra megismétli a jó hírt! 2010.05.03. 10:01:33

Lapunk érdeklődésére Horváth Csaba megerősítette: a Városligetben az MSZP majálisán tegnap elhangzott „jó hírét” a nagy érdeklődésre való tekintettel május 8-án a SYMA csarnokban du. 5 órai kezdettel megismétli. Jegyek a helyszínen és az is...

Trackback: MSZP: fiatalítás Kádárral 2010.05.03. 00:07:39

Lehetnek éppen harminc-negyvenéves vezetői, kádárista szellemi örökségétől az MSZP láthatóan képtelen szabadulni. (Fotó: mszp.hu) A hétvégén a BKV díjmentességének ígéretével megkezdte az MSZP budapesti önkormányzati kampányát. A terv szerint a díjme...

Trackback: A MÁSODIK kutyavásár | Újra ingyen repülőjegy új Malév-Citibank hitelkártyához 2010.05.02. 23:20:24

"Egyszer volt Budán kutyavásár." Tartja a mondás. Volt aki kihasználta, volt aki apró betűket keresett. Egy biztos, 2009-ben ingyen utazhatott sok ember, aki a Malév-Citibank hitelkártyát igényelt. Az ingyenes repjegy mítosza a fapados légitá...

Trackback: Ingyen virsli, ingyen sör, ingyen közlekedés 2010.05.02. 12:09:02

A fővárosi MSZP-frakció nem fér a bőrébe. Jó profihoz illően nem érdekli a vereség, meccs után rögtön elkezd készülni a következő fordulóra. Ezúttal az őszi önkormányzati választásokra. Jelmondat: Haza és haladás! A baj csupán az, hogy visszafelé az id...

Trackback: Ingyen BKV: tehermentesített belvárosi forgalom 2010.05.01. 19:46:27

Azt tudtuk, hogy budapesti szocik lendületből folytatják a kampányt, de azon mi is meglepődtünk, milyen gyorsan eldördült a startpisztoly a választások után. Eljött május elseje és Horváth Csaba, budapesti főpolgármester-jelölt elmondta végre mi a jó h...

Trackback: A Vincent felüligéri Horváth Csabát 2010.05.01. 18:54:21

Horváth "Mégtarlósbuburaisszivesebbenszavazokmintrádteanyaszomoritó" Csaba óriásplakátokon ígérte meg, hogy május elsején mond valami orbitális marhaságot annak örömére, hogy még mindig nem vonta vissza a főpolgármester-jelöltségét az, a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pimpalini 2010.05.02. 12:33:51

@otegi:

Ez alapvetően két okkal magyarázható:

1. A kapitalizmusta gazdaságot működtető kínai államhatalom gyakorlatilag bármit megtehet, míg Európában 4 éves ciklusokban előtörő szarnyammogás tönkrevág mindent.

2. A fenti okot súlyosbítja az úgynevezett magyar tényező: drágán, lassan és rossz minőségben dolgozz. Mert ha rossz munkát végzel, jövőre visszajöhetsz karbantartani. Ha olcsón dolgozol nem kapod meg az állást, mert nincs pénz a korrupt döntéshozókra és a politikai-gazdasági maffia által közbeiktatott falcégekre. Ha gyorsan dolgozol, a munka hamar elfogy, ráadásul legközelebb is a magasabb mérce alapján kell eljárnod.

Ááááá ez lópénisz...

A "manana" mentalitású, most épp 20 % munkanélküliséggel küzdő torreádorhon is képes volt fele annyi idő alatt, kevesebb pénzből kétszer annyi metrót építeni mint mi...

kvadrillio 2010.05.02. 12:35:44

Ingyenes BKV-t ??? Ekkora baromságot !!!!! Miből, kik finanszíroznák ????!
Mikor bajban van az országunk, 2 millió a munkanélküli, elvették a 13. havit a nyugdíjasoktól, közszolga-közalkalmazottaktól ???!!!

Nem elég nekünk, hogy a képviselőink ingyen utazhatnak ???!!! :)

pimpalini 2010.05.02. 12:37:06

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Weimarizálódás. Ennyit köszönhetünk nekik.

pimpalini 2010.05.02. 12:38:39

@kvadrillio:

Ez még mind semmi, de eddig még én is ingyen utaztam...:D
Bele is rokkant az ország...

suski 2010.05.02. 12:41:59

@DexterMorgan78/Séfbácsi: de lesz "BKV járulék" az mszpben. A lebukott elvtársak családjainak segítésére gyûjtik majd (a XIII. kerületben gondolom).

Roa 2010.05.02. 12:42:58

@krüger: Pont azt mondom, hogy így nem lehet számolni.
1. Horváth Csaba azt mondta, hogy belváros. Ez ugye szigorúan véve a Kiskörúton belül. Oda meg azért annyian nem járnak. Tágan véve: Hungária körút. Akárhogyan is nézzük: nem mindenki dolgozik a Hungária körúton belül. A 200.000 pedig lehet, hogy annyi most (mármint aki Budapestre belép és nem a Hungária körúton belülre), de igen kétlem, hogy a végén a szám nem csökkenne jelentősen.

2. Horváth Csaba azt mondta, hogy a dugódíj egy árban lenne a BKV jegyárral. Mondjuk 350 Ft/nap tehát. Még 200.000 autóval számolva is ez mindössze 20 (!) mrd forint a munkanapokat tekintve. Ha a feltételezésem helyes, akkor meg a 20 mrd is csak kb. fele annyi.

3. Azt írtad, hogy 1000 forinttal kijönne az 50 mrd. Valóban. 200e autóval számolva munkanaponta, igen. Akkor most nézzük meg a másik oldalról. Aki bejárna a belvárosba annak ez évi 260.000 forint Budapest-adót jelentene. 200 ezer ember számára évi 260 ezer forintot. Na ez hol igazságos? Másrészt: ha 1000 forint lenne a belépési díj, akkor megérné BKV bérletet venniük helyette így nem fizetve dugódíjat, ami azt jelentené, hogy a BKV bevétele a pestiek befizetésével csökkenne, és a nem pestiekével nőne csak, tehát az 50 milliárdot így sem közelítené meg. 1000 forintos dugódíj mellett, ha az autósok fele gondolná úgy, hogy neki jobb a bérlet, akkor máris csak 35 milliárd lenne a bevétel.

Szumma szummárum: ilyen érzékeny paraméterek mellett ilyen pongyola tervezés alkalmatlan a kivitelezésre.

(Mellesleg szerintem is kellene dugódíj, de közel sem lehetne vele 0-ra csökkenteni a BKV jegyárait, és főleg nem kizárólag a pestiek számára. Dugódíj és alacsonyabb általános jegyárszínvonal párban mehetne. Megint azzal van a baj, hogy felvetnek valamit, ami akár még jó is lehetne, de utána a gondolatot átalakítják egy orbitális baromsággá, ami eleve bukásra van ítélve.)

Thulsa Doom (törölt) 2010.05.02. 12:46:50

@Lucernaböde: Mit óbégatsz nyomikám? Én azt mondom: Ne az emberek fizessék meg!!! Mármint a bérletet! Érted már faszfej? Ne az emberek fizessék meg!... El kell törölni, hogy sokat spóroljunk!...

pimpalini 2010.05.02. 12:50:20

@Roa:

Egyébként ez az egész ötlet úgy ahogy van tipikus esete a "hüjemagyar" későn ébredésnek, a nagyon okos "spanyolviasz újrafeltalálásnak".
Szar a közlekedés, mert sok az átutatazó. Nagyok a dugók, mert minden farok autóval jár be a munkahelyére. Átlagban személygépjárművenként 1,27 ember utazgat reggelente a dugókban.

Tényleg? Nahát! Valóban...

Csak a probléma az, hogy erről már 30-35 éve szó esett, s akkor még optimista a becslésem. Sőt! A problémáknak van megoldása. Nem kellett volna hozzá túl nagy okosság. Egyrészt már 30 évvel ezelőtt dolgoztak ki terveket az állapotok jobbá tételére, másrészt számtalan nyugati példa állt volna rendelkezésre.
Szóval:
1. Normális, használható körgyűrű. Ezt nagy nehezen sikerült elkészíteni, persze lehetett volna jobban is.
2. A nem célforgalom kitiltása közvetlen és közvetett intézkedések által: vagyis a Budapesten kívüli úthálózat fejlesztése.
3. Az ingázók számára a városhatárnál hatalmas parkolók építése, de ezzel együtt a tömegközlekedés fejlesztése. Az autósok átültetése metróra (elővárosi metró?! miről is beszélek... nálunk?!), gyorsvasútra, villamosokra.
4. A fővárosi tömegközlekedés racionalizálása az igényeknek, a forgalomnak megfelelően.

Sosem felejtem el: kb. 15 éve volt szerencsém látni egy ismeretterjesztő filmet az európai nagyvárosok tömegközlekedéséről. Ott beszéltek pl. a 80-90-es évekbeli Athén, Róma szmogfelhőjéről és a városokban uralkodó közlekedési káoszról. Ennek megoldását a tömegközlekedés fejlesztésében látták. Egy hazánkfia pedig ezzel szemben egy politikai műsorban a tömegközlekedés visszanyírásáról beszélt, mert drága. Mármost. Kérdem én: miért kell nekünk mindig végigjárni a hadak útját? Nem lenne egyszerűbb mások hibájából tanulni? Egyszerre megugrani két lépcsőfokot?

Rántott máj (törölt) 2010.05.02. 12:51:28

@Thulsa Doom: Hulye. Ha olcsobb lenne a tarifa, jobb minosegu a szolgaltatas es szigorubb az ellenorzes, valoszinu novekednenek a BKV bevetelei. Ezt igy kell atforgatni.

Sam 69 2010.05.02. 13:18:51

Csak gratulálni tudok az Budapestieknek az ingyenes tömegközlekedés használatával kapcsolatos ötlethez! Fizessen megint a vidék! Tartsa el Pest tolvaj bandáját, hogy tovább lophassák az állam pénzét! Vidékiként mindig vásárolok menetjegyet, miközben a Pesti ismerősök és mások folyamatosan bliccelnek! Már ma is a vidékiek tartják el a tömegközlekedést Pesten hiszen ők vásárolnak menetjegyet, mert nem ismerik Pest közlekedését és félnek a büntetésektől! Hogy mekkora fa.. ez a Horváth Csaba, ez a kijelentése is bizonyítja! Megint harácsolni maguknak, az ország többi része meg le van sza...! Az MSZP-re mindig jellemző volt, hogy csak magára gondol! Ne hajtson be nem Pesti lakos Pestre, csak ha fizet! Jó! Akkor a Pesti meg ne használja az autóját, hogy 2 sarkot menjen vele a boltig!
Igazságtalan volt az MSZP az elmúlt 20 évben és a mostani törekvései is ezt mutatják! Ez megosztja a Nemzetet és a kirekesztő politika szinonímálya továbra is az MSZP!
Azt tudnám ajánlani Horváth Csaba úr?-nak, hogy gondolkozzon el azon, nem kellene e elmennie kapálni vidékre! Mert önző politikája sérti a Nemzet többi polgárát, ha egyáltalán észrevette, hogy élnek még Pesten kívül is emberek ebben az országban!
Üdvözlettel: Sam

dögölj meg 2010.05.02. 13:25:44

@is: Marhaságot beszélsz az Orbán által ingyenessé tett egészségügyről .Negyven évig fizettem
a TB meg EÜ hozzájárulást, de ha megfáztam,kivettem 3 nap szabit !

pimpalini 2010.05.02. 13:27:11

@megmondtam?megmondtam:

No igen, a hosszú levezetésed logikus elemeket tartalmaz, de 2 kérdés:

1. Amikor lett volna lehetőségük rá, miért nem jöttek elő vele? Csak nem azért, mert a nagy szolgáltatócégek profitja miatt mindenki a sza*ban volt érdekelt?
2. Miért az az ember veszi elő a politikai kampányában, aki hónapokkal ezelőtt áremelést akarnokoskodott ki? S megint életbe lép az első kérdés...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.02. 13:35:20

A másik fele az, hogy a BKV-val sokan akkor sem járnának, ha ingyen lenne, mert egyszerűen nem alternatíva az, hogy MA 100%-os kihasználtság felett van csúcsidőben, koszos, büdös, sokszor lassú - pl. csepel-szigeti agglomerációból Ferihegy 30-40 perc autóval, tömegközlekedéssel 2 óra - és néha már életveszélyes a buszpark állapota miatt. Számtalan ilyen problémás irány van, de még a fővároson belül is...

Zuzu Petals 2010.05.02. 13:54:10

@hoplita: A Te számításod akkor él, ha a sertés teljes súlyát vesszük. Manapság elég kevés család van, aki megeszi a 1,5-2 másás disznó szalonnáját, csinál a gerincből orjalevest, vesevelőt készít, satot csinál olyan dolgokból, amiket a régiek szerettek, a maiak kevésbé. Piro állítása nem állt messze a valóságtól, mert 1 disznóval nem éri meg baszkódni, ha pedig kettőt/hármat vágsz, akkor fizetheted a fagyasztóláda működését... Csak a pontoítás kedvéért, nem kötözködni akarok...

bandeirante 2010.05.02. 14:18:47

@Roa:

Hát, ezek pontatlan dolgok így.
Először is a Hungária körút az ugye Pesten van. Budával mi a helyzet? Ott is lenne dugódíj, vélhetően. Azt meg hidd el, hogy a kocsival bejárók számát csak nagyon-nagyon drasztikus intézkedésekkel lehetne érdemben csökkenteni, mert a többség számára nincs alternatíva (annyira rossz a busz- meg vasúti közlekedés). Azt egyáltalán nem hiszem, hogy a dugódíj 1 BKV jegy ára lenne, szerintem simán lehet ezer forint. 350 Ft-ért nem is éri meg a rendszert kiépíteni. Szóval ez a mézesmadzag, a gyakorlatban eléggé biztos vagyok abban, hogy nem így lenne.

Valószínűleg pesti vagy, nem tudod, hogy milyen az agglomerációból a közlekedés. Én sajnos tudom. Ezért azt is tudom, hogy aki egyszer már elvergődött a városhatárig - ami egy átlagos hétköznapon akár 1.5 órás út is lehet 20 km-en - az már utána NEM fog buszra meg villamosra ülni, hanem kocsival akar eljutni az úticéljához.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.05.02. 14:19:02

@Zuzu Petals: Fagyasztóláda-adót a vidéjki parasztra! :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.02. 14:31:26

@Roa:

1. De sokan járnak.
2. Ha csak keresztül mész, akkor is kell fizetni.

Ez az ötlet lószar, semmit több. Egy 16 éves iskolás gyereknek be kellene tudni bizonyítania, hogy az. Szégyen, hogy egyesek és hcs erre sem képes...

bandeirante 2010.05.02. 15:06:52

Annak az állítólagos 50 milliárdnak ki kell jönnie valahogy. Parkolási díjakból eddig alig volt valami bevétel, hirtelen mitől fog a sokszorosára nőni?
Az autó helyett tömegközlekedés azért sem reális, mert sokszor nem egy személy ül a kocsiban, és ha át kell ülni buszra, akkor már mindjárt két jegy, netán három... Pl. sok olyan nő van, aki leteszi a gyerekét az oviban, aztán megy a munkahelyére, majd vissza ugyanúgy. Neki nem alternatíva a busz vagy a villamos.

Aztán ott vannak az agglomeráció mellett azok, akik a hétvégén járnak haza, ott vannak az albérletesek, a frissen lakáshoz jutottak (ugyebár 4 éves budapesti bejelentett lakcímhez kötnék az ingyenességet). Ekkor otromba demagóg baromságot rég találtak már ki.

2010.05.02. 15:48:22

@krüger: A dugódíjas ővezet már pontosan definiált, tessék, itt van: www.origo.hu/i/0901/20090113szmoghely.jpg Ebből egyelőre a sárga matricások vannak kitiltva fűtési idényben (bár még kitáblázni nem merték, de a rendelet már hatályos, az Alkotmánybíróság vizsgálja, az Állampolgári jogok Országgyűlési Biztosa már tiltakozik ellene.) Több lépcsőben akarják bevezetni, a végcél az, hogy budapest teljes területéről kitiltsák az összes sárga matricás autót, és a legkorszerűbbek is csak belépti díjért hajthassanak be e zónán belülre, amit természetesen egy fizetőparkolásból ismert mutyikájefté fog beszedni, és jó ha egy töredékét befizetik a nagykalapba a ferrari lízingek meg tanácsadók kifizetése után.

@molnibalage: Nem csak az a probléma, hogy a bkv olyan amilyen, hanem mi van azokkal, akik olyan helyre készülnek, ahova nem megy a BKV, meg semmi sem? Mondjuk valamelyik ipari parkba az m0 mellett... nekik nem sok választásuk van, kocsival kell menniük, mert félúton lerakni általában nincs hol. 4-es metró: megtehették volna, hogy elviszik Gazdagrétig, és a Hosszú rét egy részén kialakítanak egy p+r-t, ahonnan/ahova a budaörsi kocsik állhatnak - de nem ez történt, a négyes metrót nem vitték el odáig (hadd zötyögjön egy lakótelepnyi ember továbbra is a 139-es buszon minden reggel), a Hosszú réten meg egy köcsög lakópark épült, ahonnan csak még több autós/gyalogos indul el minden reggel. Gratulálok a dempszli-gárda előrelátásához! De ezek után hadd ne az én hátamon verjék már el a pórt hogy nagy a forgalom... kurva sokan p+r-eznének, hidd el! Ha nem hiszed, menj csak el a fizető parkoló zóna bármelyik határára, határon belül néhány helyi lakos, azon kívűl meg fürtökben lógnak az otthagyott autók, amelyek gazdái továbbmentek busszal.

tölgyes 2010.05.02. 16:06:10

Ezeknek teljesen elment az esze...Jelentkezzen az aki Párisban, Londonban, Madridban, Rómában, Berlinben ilyenről hallott...Nincs mese.. már megint minket fog irigyelni a fél világ.. vagy inkább rajtunk fog röhögni!!

marcinátor (törölt) 2010.05.02. 16:37:12

Szerintem meg ne a BKV, hanem a parizer legyen ingyen, Nokiás dobozokban osztogassák a villamosokon!

abandi 2010.05.02. 16:48:02

Üssed, üssed botocskám!
A recski zsidó után itt a másik, "jótevő"....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.05.02. 16:52:14

@krüger:

Amúgy nem értem, minden utcába, mellékutcában beléptetőkaput fognak kiépíteni, mint az autópályán volt? Ahol fizetni kell? Tök gyorsan be lehet majd jutni ......:S

Amúgy ezek láthatóan NEM ismerik a magyar embereket .... senki sem fog fizetni ... kurva nagy botrány lesz ...

abandi 2010.05.02. 17:04:04

Ez az egész útdij fizetősdi kezd egyre szürreálisabbá válni.
Mindenki fizet mindenért és ráadásul egyre szarabb az egész!
A néhai Örkény Pista bá' nyalná mind a tíz újját....
(De nem engednék megírni a hitsorsosai....)

2010.05.02. 17:10:59

nekem erről az a vicc jut eszemben, hogy az örgeganyám találkozik az erdőben a királyfival: ha magadévá teszel teljesítem 3 kivánságodat, meg van az aktus, mondaná a kívánságot, mire a mamó: te még hiszel a mesékben?

bandeirante 2010.05.02. 17:12:48

@csernaja obca: Két különböző dolgot keversz össze. Az egyik a fizető parkolási zóna határa, a másik meg az, hogy dugódíj és hasonlók. A kettő nem ekvivalens. Én pl. évekig jártam kocsival dolgozni Budára az agglomerációból, de a parkolás nem érdekelt, mert a cégtől kaptam fix és (számomra) ingyenes parkolóhelyet. Persze nem mondom, hogy mindenkinek van, talán még a többségnek sincs. De azt tapasztalatból tudom, mint agglomerációs lakos,hogy aki reggel már elvergődött a városhatárig (ami néha igencsak hosszadalmas), esetleg gyerekkel vagy házastárssal együtt, az már nem nagyon fogja otthagyni a kocsit a határon. Pl. a Hűvösvölgyi úti elég olcsó P+R parkolóban is szokott lenni üres hely, pedig ott van villamos is, busz is. Egyszerűen azért, mert további nagyon komoly időveszteség lenne, ha még át is ülne, na meg a gyereket le kell tenni az ovinál, stb.

Tudod, mit csinálnak ezek az emberek? Azt csinálják, hogy nagyon korán indulnak el. Akkor még viszonylagosan lehet haladni ugyanis. Nekem háromnegyed nyolcra kellett beérnem Budára (a Déli környékén), de minden nap ott voltam már hétkor. Pedig utálok korán kelni. Egyszerűen azért kellett így tennem, mert ha elindultam hatkor, akkor ott voltam háromnegyed hétre. Ha viszont hétkor indultam, akkor fél kilencre voltam ott. Ezért korán keltem, korán indultam, és korán ott is voltam. Ebben a helyzetben mi okom lett volna még buszra vagy villamosra is felülni? Hogy a benzin mellé még bérletet is kelljen vennem? Vagy hogy még később érjek be a munkahelyemre?

Visszafelé meg az volt a kihívás, hogy minél hamarabb el tudjak indulni: 17.00 előtt még egész jó ütemben tudtam haladni, 18.00 óra után pedig duplaannyi ideig tartott.

Peppone Botazzi 2010.05.02. 17:15:12

Uhh látom elkéstem, már lassan 400 felé járnak a kommentek, tehát a lényegi mondanivalók már elhangzottak.
Ami nekem feltűnt, hogy:

- legyen ingyenes
- azaz majd központi pénzekből és a költségvetésből gondolom pótolgatunk
- ennek ellenére az ország többségének pénzén legyen ingyenes, de 4 év helyben lakással lehessen csak használni, azaz az adódon kívül még fizesd is másnak

Eleve hülyeség, de ez azért bicskanyitogató szerintem.
Vagy erről már volt szó?

Peppone Botazzi 2010.05.02. 17:17:54

Jóvan, bocs az utolsó pontról lemaradtam. Szóval mégis szóba került.

2010.05.02. 17:54:42

@zero: Szerintem a mellékesebb utcákat egyszerűen ledempszlikarózzák. De az is lehet, hogy semmilyen fizetőkapu nem lesz, csak kamerák, mint az autóbahnon. Ha ügyesen rakják, a legtöbb csóringer úgyse tudja elkerülni, a maradékot meg elintézik a parkolóőrök.

@krüger: Nem én keverem, hanem a tanács. A parkolódíj is, a dugódíj is csak egy-egy ürügy a vámszedésre, aki tudja, elkerüli. A csúcsforgalom elkerülősdit én is ismerem. Én egyébként szoktam BKV-val járni Pesterzsébetről Csillebércre és vissza. Mondjuk ha amúgy sincs semmi más dolgom délután. Nagyon kellemes, az ember üldögél, olvasgat, vagy éppen alszik még egy sort. A gondok akkor kezdődnek, ha munka után ki akarok menni mondjuk Pilisvörösvárra a haveromhoz. Az már tömegközlekedéssel igazi kínszenvedés, arról nem beszélve, hogy a pilisvörösvári buszmegállótól még jópár utcahosszat kutyagolhatok, mert ott nem jár minden második utcában trolibusz. Ilyenkor autózok. Szívesen otthagynám félúton, mondjuk a Déli Pu-nál lévő... akartom mondani valaha ott volt p+r-ben, mert a világon semmi különbség nincs időben a közt, ha onnan a kocsival megyek vagy a különbuszunkkal, viszont jó 500 Ft-omba belekerül az üzemanyag és jó eséllyel még szívok is a lefagyott, gidres-gödrös hegyi utakkal, de nem tehetem meg, mert dempszliék megfosztottak ettől a lehetőségtől. És most én lettem az első számú közellenség, ha kocsival megyek valahova. Hát köszönöm szépen.

Horizont 2010.05.02. 18:16:08

Amúgy már kezd nagyon felháborító lenni, hogy Budapesttel kezdődik és végződik az élet hazánkban.
Ja és Csabusunk lehagyta a 3,60-as kenyér ígéretét!

jágör68 2010.05.02. 18:35:10

Felesleges ezzel az országgal szenvedni. Osszuk fel 4 részre a környező szomszédaink között, aztán szenvedjenek vele ők!
2010- re sem volt képes a sok dilettáns és(vagy lenyúlós politikusbűnőző megoldani az 1920- ban (rohadjon meg Clemenceau és összes unokája, déd, ük-ükunokájával együtt) sikeresen kialakított közlekedési struktúrát.
90 év alatt semmit sem alkalmazkodtunk. Illetve, dehogynem BP- Szeged IC- vel lassabban- és valszeg drágábban) mint 1873- ban.
GRATULA!!!!

twitter.com/hangthebankers

Egy kicsit karcos 2010.05.02. 19:13:09

Jól csiálja H. Csaba, sok embernek ez kell. Nem baj, ha szar, csak legyen "ingyen", vagyis neki ingyen, vagy legalább a burzsujoknak drágán. Nem kétséges, 35% alá nem fogja adni ősszel.

Budapesten amúgy nincs igény az autós közlekedésre? Vagy az már nem érvényes, hogy aki 30 éves elmúlt, és busszal jár, az valamit nagyon elcseszett az életében?

Komolyan érdekel, a mi városunkban mindenki autóval jár az iskolásokat meg a nyugdíjasokat leszámítva. Nem is kampányoltak itt soha ingyenbusszal, ingyenebéddel, egyszerűen nem lenne rá igény, kiröhögnék.

lótumfaktum 2010.05.02. 19:15:02

@jágör68: Clemenceau-ra nézve 7.iziglen a kivánságod teljesűljön.
A 4 felé osztás túlzás!
Ajánljuk föl Putyinnak a siófoki hajó kikötőt a flottájának,Odessza helyet.
Ócsítja majd a gázt mint az ukránoknak,s lenne itt jó világ a maszoposainknak, Mink meg mit számítunk?

tudi 2010.05.02. 19:17:10

Eszem eldobom persze, most bezzeg mennyire a szívükön viselik a drága főváros sorsát, 8 évig meg loptak össze vissza, de azért be kell dobi ezt a hülye dumát, hátha meglesz a főpolgármesteri szék.

lótumfaktum 2010.05.02. 19:20:05

Csaba Horváth forever te prezident!
jopfoje maty!

órarugógerincű felpattanó 2010.05.02. 19:22:27

Lehet, hogy arra gondolt a Csabi, hogy most, hogy már úgyis bukóban vannak, benthagynák a lóvét, amit eddig nyúltak kifelé, és abból ki is jönne az ingyen utazás.

KoboldMatyas 2010.05.02. 20:07:17

Dr. Dávid Ibolya, az MDF székház sokatmondó "666" számú szobájában székel.

Az Ördög Maga!?

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.05.02. 20:12:24

@Horizont: :DD

"
szorokin 2010.05.02. 00:04:47
és 2 ft 50 fillér lesz 2014től a kenyér kilója..
+
a távfűtés is ingyenes lesz.

vidéken meg faggyanak meg, ha nincs fájuk a sparhertba.
így csak gyorsul a modernizáció, urbanizáció
"
+
szorokin 2010.05.02. 00:49:14
itt:
vastagbor.blog.hu/2010/05/01/csaba_horn_gyula/fullcommentlist/1#c9669708

jozicsenko 2010.05.02. 20:36:16

hi!

nem voltam egy hétvégét, erre bevetik az mszp-s rohamosztagosokat?

tényleg, az elszabadult nyugdíjas hordáktól ki védi meg a sajtót? (tudom, hirtv, meg nácik, de akkoris: politikai nézet alapján ma bárkit meg lehet verni magyarországon? ütnék egyet a népszabadság újságíróján -pedig lehet ütnék!- azonnal a reuters riadóztatná a ny-i ballib sajtót...)

ehhh, legalább a napihülye megvolt, csaba személyében...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.05.02. 21:09:58

Kerülni szoktam a zsidó témát, most végignéztem majdnem az összes fellelhető videót ami elérhető mindenféle oldalakon. Az egyiken van egy videó ahol jobbikosok. Budaházi szimpatizánsok összefirkálják a szélső jobboldal ellen kirakott üzenőfalat. Erre odaperdül az egyik "tulaj" és letakarja egy izraeli zászlóval... kérdem én miért nem portugál zászlóval takarta le vagy tádzsikkal (józsi úgyis szereti őket), mi a faszt keres egy izraeli zászló egy ilyen helyen. Persze utána felkerült egy magyar zászló is, azt már nem tudom kik rakták oda..
Minden estre ez nekem rettentő fura.

szabogyula 2010.05.02. 21:12:22

Görögországban meg utcára vonulnak az emberek , mert átmeneti időre befagyasztják a közalkamazottak , és a 700 euro feletti nyugdijasok 13 - 14 havi bérét/nyugdiját ...
Istenem , micsoda álmok ...
nol.hu/kulfold/majus_1___milliok__konnygaz

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.05.02. 21:31:02

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Biztos megint zászlóégetésre készült a cukrosbácsi.

Horizont 2010.05.02. 21:54:38

@Kartal (beleszól):
Nézd már Demszky képes volt egy normális érthető mondatot összehozni:DDDD Kissé megkésve:)
"Ingyenebéd természetesen nincs, mindig ki kell mondani, hogy ki fizet azok helyett, akiknek díjmentes egy szolgáltatás"

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.05.02. 22:15:24

@szabogyula: Na igen, kaja nem drágább náluk mint nálunk még turistaközpontokban sem ha boltban vásárolsz, fűteniük nem nagyon kell, meleg vizet kurva egyszerűen csinálnak kollektorokkal híradóban meg nyilatkozik egy nő hogy el sem tudja hogyan lehet megélni 1000-1100 euroból...azt hiszem én kurvára kipróbálnám ezt a borzalmas helyzetet.

órarugógerincű felpattanó 2010.05.02. 22:34:32

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Ezeket a görögöket én is hogy tudom sajnálni.

jágör68 2010.05.02. 22:56:24

@órarugógerincű felpattanó: @DexterMorgan78/Séfbácsi:
Aztán nehogy a 300 spártaiak odacsapjanak az IMF- nek meg a velük lepaktált vezetőiknek!

twitter.com/hangthebankers

pakesz (törölt) 2010.05.02. 23:47:27

@Egy kicsit karcos: "
Budapesten amúgy nincs igény az autós közlekedésre? Vagy az már nem érvényes, hogy aki 30 éves elmúlt, és busszal jár, az valamit nagyon elcseszett az életében?

Komolyan érdekel, a mi városunkban mindenki autóval jár az iskolásokat meg a nyugdíjasokat leszámítva. Nem is kampányoltak itt soha ingyenbusszal, ingyenebéddel, egyszerűen nem lenne rá igény, kiröhögnék."

ha ismerned Budapestet mint vilagvarost, tudhatnad hogy butasagot beszelsz, csak az autoval valo kozlekedest nem birna el a rendszer
nem lehet megoldani
azaz meg lehet oldani, de annyi penzbol hogyha azt betennek a bankba akkor a kamatbol az egesz BKV ingyenes lehetne
szoval gyakorlatilag nem lehet megoldani hogy mindenki autoval jarjon Budapesten
de ne kelljen ezt mar magyarazni ok?

órarugógerincű felpattanó 2010.05.03. 00:09:06

@jágör68: Hát most majd gyakorolhatják kicsit a spártai módit. Legalábbis a közigazgatásban.

Egy kicsit karcos 2010.05.03. 01:30:45

Nem mondtam, hogy járjon mindenki autóval, meg nem is fog.

Viszont, ha jól számolom, egy ember egyszerre legfeljebb egy autóban ülhet. Ezt le kell tudnia kezelnie egy életképes településnek. Minden, ami ezen felül van, az az átmenő forgalom (ezt az M0 azért nagyjából már levezeti), illetve az ingázók.

Tüneti kezelésnek érzem a tömegközlekedés amiatti fejlesztését, hogy elférjenek a budapestiek. Az igazi gond, hogy ennyi ember jár be oda dolgozni nap mint nap. A minisztériumok és egyéb hivatalok szétszórása szvsz sokkal hatékonyabb megoldás lenne, mert az oknál ragadná meg a problémát, nem pedig az okozatnál. Lehet építeni metrókat, sokat (csak ne az én pénzemből, mint ahogy a városom útjait se a falusiak meg tanyasiak pénzéből fejlesszék), de mind be fog dugulni gyorsan, ha nem kezdünk neki a vízfej leépítésének.

Egy kicsit karcos 2010.05.03. 01:36:20

@pakesz: a másik meg, hogy magamról beszéltem. Én nem járnék húgyszagú buszokon, akármekkora is a dugó. És mivel dugóban álldogálni sem szeretek, ezért maradok polgárnak városomban a budapesti gazdasági menekülti lét helyett, amit ha meg kellene rajzolnom, egészen biztosan egy jó zsúfolt busz lenne az egyik díszlete (a másik meg az utcán tengő-lengő szellemi és fizikai hajléktalanok tömege, ami szintén szériafelszerelése a vízfejként üzemelő városoknak).

Mindhalálig Jerry 2010.05.03. 07:33:03

nol.hu/belfold/20100503-jelolt__ingyen
Ha már a Népszabinak is ez a véleménye Csabikáról, akkor naggyon-nagy szarban ülhetnek a baloldalon. :)

2010.05.03. 08:08:46

@DexterMorgan78/Séfbácsi: nem is a fűtés nekik az ellenfél, hanem a nyári villanyszámla. Légkondicionálás nélkül ott nem lehet megmaradni se házban, se kocsiban. Nem véletlenül futkostak egyszál tógában az ókorban. ;-)

esef 2010.05.03. 08:16:10

@otegi:
Nálunk meg 420 éve épül az 5 km metró... :P

esef 2010.05.03. 08:19:59

@Mindhalálig Jerry:
Azt ígéri, hogy 2013-ig ingyenes lesz... Tehát 2014-től megint fizetni kell érte. Vagy úgy értik az "újságíró" urak, hogy 2013-TÓL?

rolika 2010.05.03. 08:34:43

És velem mi lesz, vidékivel? Nekem mi a hasznom ebből? Diszkrimináció!!!

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.05.03. 09:01:25

Ez a tömegközlekedés, nem az a tömegközlekedés amire szükség van.

Ha a metró/gyorsvasút Pilisvörösvártól/Budaörsről/Dunakesziről indulna, akkor lehetne normális világvárosi tömegközlekedésről beszélni. Addig nem.

reKorrekt 2010.05.03. 09:13:42

Remélem a Békés megyei közgyűlés pedig felveti azt, hogy a megye területén lévő összes ingatlanon lévő lakáshitel törlesztőrészletét az állam fizesse be. Kábé ugyanolyan szintű orbitális pofátlanság lenne és ezt is ugyanúgy megszavazná mindenki a "megyében".

Ez a dolog pont olyan luxus lenne mint a 13. havi nyugdíj meg a szocpol. Kurvajól lehet vele kampányolni, de fedezet nincs rá!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.05.03. 09:15:18

Tulajdonképpen abba bele sem gondoltam hogy ez a bolond megígérte annak a pár száz nyugdíjasnak az ingyenes utazást akik amúgy is ingyen utaznak. :D és ők még örültek is neki.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 09:18:41

Vajon mikor fogják bevezetni a dugódíjat azok a falvak, ahol nagy az átmenő kamionforgalom, és tönkreteszi házaikat, levegőjüket, nyugalmukat?

Sorompó és automata kassza a falvak két határában, oszt jónapot. Talán akkor elindulna a Rollende Landstraße fejlesztése is, úgy értem, gyorsabb és kiszámíthatóbb lenne az autópályánál, pláne az országúti kanyarásnál, és még sofőrt sem kellene a magyar területen fizetni?

Annyira kézenfekvő lenne, nem értem, miért nem csinálták még meg sehol. Gondolom, ha Budapesten be lehet ilyet vezetni, akkor Tokajban is pl. Zöld szósszal is le lehetne önteni.

Ennek lenne értelme, az átmenő forgalom korlátozásának, nem a helyben lakók szivatásának.

belzebubó 2010.05.03. 09:20:36

@Egy kicsit karcos: "Komolyan érdekel, a mi városunkban mindenki autóval jár az iskolásokat meg a nyugdíjasokat leszámítva. "
Akkor biztos eltünne a városodban sokak humorérzéke a tiéd is, ha bevezetnék a 360-400 forintos óránkénti parkolást. Vagy talán Te nem jártál még Budapesten?

"Budapesten amúgy nincs igény az autós közlekedésre? Vagy az már nem érvényes, hogy aki 30 éves elmúlt, és busszal jár, az valamit nagyon elcseszett az életében?"
Tehát aki tömegközlekedik,sikeres ember nem lehet? Az ilyen hozzáállás miatt várom,hogy végre bevezessék a dugódijat számos világvároshoz hasonlóan, ahol mind-mind sikertelen emberek tömegei élnek és tömegközlekednek, akkor ez a sok autóval járó sikeres magyar ember Budapesten is tömegközlekedne. Persze ehhez fejleszteni kell a BKV-t amit a dugódij-alapból kellene finanszirozni.
Szerintem utazz többet vagy ha ez nem fér bele,mert nem vagy sikeres ember csak simán gyere fel Budapestre egy hétre és add össze a parkolódijadat amit kifizetsz egy hétre és akkor egyből nem röhögsz megérted nem azért megy BKV-val mert elcseszte az életét,hanem mert muszáj.

pecs2010 2010.05.03. 09:58:43

Én nem azért szoktam az mszp-re azt mondani, hogy kommunista, mert szitkozom őket, hanem azért, mert egész egyszerűen azok.
Ez az "ingyen BKV" is ultraszélsőséges kommunista hányadék, amit még Lenin és Kádár együtt sem tudtak volna kiötölni.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 10:14:44

@belzebubó: arra voltam kíváncsi, _igény_ van-e a normális autós közlekedésre, nem arra, hogy most milyen lehetőségei vannak... Itt vidéken, amikor megnézem videóról az előző napi híradót, ilyen hírek jönnek a budapesti közlekedésről: bicikli, busz, villamos, metró, hév, és a szörnyű autósok, akik miatt élhetetlen a város.

Ezért kérdezem, hogy igény nincs a normális autós közlekedésre, vagy csak elnyomja az autósok hangját a zöldlobby.

Nem megyek többet Budapestre, mivel igen ritkán van ott dolgom, megélek a saját városomban is, ismerőseim nagyrésze is vagy itt lakik, vagy haza szokott jönni ide. A kirándulásaimat sem Budapesten szoktam intézni.

Amit személyemről írtál, ahhoz csak annyit, hogy engem nem motivál a Budapesten várható több kereset (átlagosan kb. 3x a szakmámban) annyira, hogy emiatt lemondjak az életszínvonalamnak és szabadságfokozatomnak olyan alapvető dolgairól, mint pl. hogy autóval járok dolgozni, vásárolni stb, vagy hogy az ablak kinyitásával javítom fel a benti levegőt, és nem a becsukásával.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 10:22:28

@Kicsit Karcos: ja meg politikailag is jobb itt, ahol senki nem kampányol ingyenes tömegközlekedéssel, még a helyi szocik is viszonylag normálisak. A fideszes polgármester sem zsidó belvárost épít, hanem virágágyásokat stb., akire nem azért nem szavaztam, mert amúgy utálom a Fideszt, hanem mert jó polgármestere a városnak, akire itt van szükség (itt is marad, csak léhűteni fog elmenni néha a Parlamentbe, mint ahogy azt eddig is tette).

derelyegrádi szellem 2010.05.03. 10:57:42

@Bal A Tone:

te egy kapitális barom vagy. Az eü mióta ingyenes? És ki beszélt a népszavazáson az ingyenes egészségügyről? Volt ott ilyen kérdés?

Bár lehet, hogy a fogyatékosoknak (neked) valóban ingyenes, de én pl. eü járulékot fizetek a jövedelmem után, nem is keveset. Amiért a fizetésem majd 20 %át odaadom az "ingyenes"?

Te hülyébb vagy bazmeg, mint ez a full idióta Horváth Csaba. Aki egyébként most úgy szeretne éppen ingyens BKV-t, hogy két hónapja még kormánybiztosként azt kérte a Fővárosi Közgyűléstől, szavazzák meg a jegyáremelést, mert különben csődbe megy a BKV.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 11:06:34

@derelyegrádi szellem: félretéve, hogy ami az egyiknek ingyenes, azért a másik fizet,

azért jogos a párhuzam a BKV és az egészségügy között. A BKV nem kevés adóforintot kap és herdál el, és emellett a használatáért is fizetni kell. Éppen úgy, mint az egészségügyben, legfeljebb a mértékek mások.

Én a BKV-nek egy fillér nem adnék a költségvetésből, helyiérdekű tevékenysége okán. Oldja meg minden település a saját tömegközlekedését, oszt akkor majd eldönti, hogy bevasalja mindenkitől a teljes díjat, vagy a költségvetéséből megtoldja (az én városom ne toldja meg, a többieké azt csinál, amit akar).

A diákok útjai stb. utn sem adnék normatívát, inkább annyival több SZJA-bevételt hagynék az önkormányzatoknál, és máris a helyére kerülne legalább ez a dolog.

Az egészségügyi önrészt sem azért utasítottam el, mert nem értek vele egyet. Nagyon is egyetértek. Hanem mert új sarcként jelent meg, és szóba sem került a TB-járulék csökkentése annyival, mint amennyit a vizitdíjból reméltek.

belzebubó 2010.05.03. 11:12:28

@Kicsit Karcos: Én sem Budapesten élek, de megértem azokat az embereket, akik ott élnek a problémájukkal együtt. Budapesten nem csak "megélhetésiek" élnek, vannak ott sok százezren akik oda születtek, nekik az a normális a városi életforma másnak meg nem az. De ettől még nem kell fikázni egyiket sem.Mindkettőnek van előnye és hátránya. Én sokszor biciklivel járok,amit Budapesten nem tennék meg, de ahol Te laksz ott biztosan megtenném autózás helyett csak azért mert megtehetem :)

derelyegrádi szellem 2010.05.03. 11:20:15

"A BKV nem kevés adóforintot kap és herdál el, és emellett a használatáért is fizetni kell. Éppen úgy, mint az egészségügyben, legfeljebb a mértékek mások."

alapvető különbségek vannak kettő között.

1./ Fizetsz-e olyat a 52 féle adó és járulék között, hogy közösségi közlekedési hozzájárulás. Nem. Olyat, hogy eü hozzájárulás konkrétan %-ban meghatározva. Igen.

2./ A BKV-t az állam 50 milliárddal támogatja meg évente, ezt rá kell konvertálni az összes befizetetett adóbevételre, és kiszámolni ez egy adózónak %-an mennyibe van (egy majdhogynem jelentéktelen szám az eredmény) Ezt össze kell vetni az eü kassza 1500 milliárdjával évente, amit majdnem teljes egészében a eü járulékokból van (tehát azt a járulékfizetők adják össze ajövedelmük majd 20 %- ának befizetsésével) és már kész is van, hogy miért kell fizetni a BKV-n az állami támogatás ellenére, és miért pofátlan az igénybevételért még egszer fizettetni az eü-ben, és mik a lényeges különbségek e szempontból a két renszdszer között.

Gondolom ez teljesen világos.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 11:20:29

@belzebubó:

"megértem azokat az embereket, akik ott élnek a problémájukkal együtt"

Nehéz kérdés ez, hiszen ők választották meg Demszkyt is, Szanyit is, meg a többi tótumfaktumot is. A mi városunk szépen fejlődik már vagy 20 éve, ami nyilván az egyik okozata az eddigi választásainknak.

Magyarországgal már jobban párhuzamba tudnám állítani Budapestet, hiszen ott viszont marhára nem úgy történnek a dolgok, mint ahogy én azt jónak látnám, hiába is szavazok olyanokra, akik szerintem normálisan tudnák irányítani az országot. Na de arra azért szoktam is figyelni, hogy úgy fogalmazzak, hogy mekkora gyökér kormányokat választunk, és nem varrom egy az egyben azoknak a nyakába, akik ténylegesen ezekre a faszokra szavaznak, hiszen abban nekem is megvan a felelősségem, hogy polgártársaim hajlamosak bűnözőkre és senkiháziakra szavazni, mivel én is ennek a közösségnek a része vagyok.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 11:22:14

@derelyegrádi szellem:

"A BKV-t az állam 50 milliárddal támogatja meg évente, ezt rá kell konvertálni az összes befizetetett adóbevételre, és kiszámolni ez egy adózónak %-an mennyibe van (egy majdhogynem jelentéktelen szám az eredmény)"

Hány százaléka is ez az 50 milliárd forint a BKV éves költségvetésének?

Kicsit Karcos 2010.05.03. 11:24:11

@Kicsit Karcos: nekem nincs bazze évi 15 ezer forintom másik város tömegközlekedésének "fejlesztésére", sőt egy forintom sincs rá.

derelyegrádi szellem 2010.05.03. 11:40:52

@Kicsit Karcos:

50 % allatti. De rossz irányban számolsz, azt kell összehasonlítani, hogy a BKV-nek adottt X milliárd egy adózónál hány szazalékos "járulékot" jelent, és mennyit az eü járulék. Ebben rejlik az ok.

Illetve amit el is felejtettem, hogy az állmot jelenleg semmyilen jogszabály nem kötelezi arra, hogy fedezze a BKV deficitjét, szemben a eü rendszerrel, ahol igen.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 11:48:50

@derelyegrádi szellem: az, hogy a befizetett adóim pontosan hány százaléka megy a BKV-ra, az nem érdekel, mert semennyit nem kellene rá költeni a központi költségvetésből, egyetlen árva fillért sem.

Ez egyik másik kérdés, mint pl. az, hogy eleget költünk-e közoktatásra, ott már látom értelmét a vitának, hogy 1 vagy 10% a helyes. De a BKV-nál nem, a 0,1% éppen olyan elbaszott koncepció, mint a 10% lenne.

És mint már írtam, én sem várom el, hogy a városom közlekedését a környező falvak népe fizesse. Mi közük van nekik hozzá? Építsenek inkább új óvodát maguknak.

derelyegrádi szellem 2010.05.03. 12:10:06

@Kicsit Karcos:

ez egy másik kérdés és probléma, semmi kapcsolatot nem mutat a BKv vs eü rendszer összehasonlításával.

Amit most írsz abban van igazság. De figylembe kell venni, hogy az állam jogszabályallyal kötelezi a BKV-t, hogy a 70 év feletteiket, meg a 6 éven aluliakat ingyen, a diákokat pedig kedvezményes áron szállítsa, amiből egyenesen következik, hogy az ekként keletkező számlát állnia kell. Ez tiszta sor, ezzel vitakozni sem lehet, de legalábbis nem érdemes.

A helyes modell az alábbi lennen szerintem:

A BKV szolgáltatásának megrendelője a Főváros. Így a számlát is neki kell állnia. A BKV szolgáltatásról kiállít egy számlát, ez kérem amit meg teszett rendelni, az 100 milliárdba kerül egy évben. A Főváros megt kiállít egy számlát az államnak, hogy jogszbályok alapján ingyen /kedvezményesen szállítottak cehhe az bizony 15-20 milliárd, és ezt az állam kifizeti. Mint a rendben működő országokban ez szokás is. Aki megrendel valamit, az ki is fizeti.

Hogy az utóbbi összeg tudható legyen jó ötlet a regisztrációs jegy, mert ez abból kiszámolható lenne, csak félek tőle ez sem fog rendben működni. Mert nem érdeke a fővárosnak, mert ha követhető áltlátható a működés és annak midnen egyes költsége, akkor nem lehet 6.6 milliádos tanácsadó keretszerződéseket kötögetni (NOKIÁS dobozokat adogatni ide oda, stb.), a másik kezükkel meg vég nélkül pumpolni az államot, néha a szakszervezetekkel előre megbeszélt és lezsírozott sztrájkokkal is zsarolva, mint kiderül Balogh vallomásából. Ez nem érdekük, így ezt nem csinálják. Az ő érdekük az átláthatalanság, a zavaros víz, mert ott lehet korlátlanul lopni, meg szolgáltatásokat megrendelni análkül, hogy a számlát a megrendelőnek (Főváros) ki kelljen fizetni.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.05.03. 12:27:26

@derelyegrádi szellem:
Itt a pont, ráadásul az egésznek az a rákfenéje, hogy szerintem soha nem készült egy teljesen átfogó tanulmány hogy ténylegesen mennyiből lehet működtetni a BKV-t.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.05.03. 12:32:18

Ja és csak a BKV-ról beszélünk, de nekem van egy olyan érzésem hogy az állam ugyanúgy hozzájárul a debreceni meg a miskolci tömegközlekedés finanszírozásához. csak lehet hogy ott kisebb hálózat, kisebb lopás alapon megy. Egyébként Miskolcon nagyon ritkán látni ilyen buszokat mint amik itt Budapesten mennek. Most a kérdés az arányokon van megint, hogy ha ugyanazok az arányok a hálózathoz viszonyítva mint Pesten és mégis lecserélték a buszparkjukat akkor lehet hogy ők valamit jobban csinálnak nem?

Lone Wolf 2010.05.03. 13:05:51

8O OMG ROFL!!! XD Ekkora hülyéket... Kérdés az, hogy ki fogja ezt nekik elhinni? Attól tartok eléggé sokan. A munkás/csórónegyedekben mindenképpen könnyű dolguk lesz ezzel az agyament baromsággal.

De mindegy! Nyerjenek csak csinálják csak! Ezt az embert is igen hamar elő fogják venni BKV ügyben. Ha meg az nem jön össze, akkor állambácsi tudomásukra hozza, hogy márpedig erre nem ad pénzt. SZÍVÁS! :P

Lone Wolf 2010.05.03. 13:28:38

@simonmondja.: & A többiek.

Az egészségügy, és az oktatás, LÉTSZÜKSÉGLET. Az ingyenes tömegközlekedés pedig

LUXUS!

Csak ennyi a különbség a kettő téma között.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 13:29:37

@derelyegrádi szellem: persze, igazad van teljesen.

Ennél már csak az lenne áttekinthetőbb, ha az x év alattiak, x éven felüliek, közalkalmazottak, HHH-sok stb.-stb. mind-mind rendes árakat fizetnének a közlekedésért, és az így felszabaduló forrásokat azonnali, ha kell, ezredszázalékban meghatározott adócsökkentésre fordítanák. A többi meg legyen segélykérdés, amiből szintén elég lenne 1 db. jogcím.

derelyegrádi szellem 2010.05.03. 13:48:26

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Nincs itt semmiféle tanulmányra szükség.

Elég egy alapműveleteket végző számológép, és össze kell adni a költségeket. Buszok ára, amiortizációja (ezt egyébként meg kell csinálnia egy hétköznepi cégnek is, ha vannak autói, esetleg buszai), munkabérek (ezt is tudni kell forintra), üzemanagyköltség (ezt is), megállók ára, utastájékoztatás eszközei, stb.

Ráadásul könnyű helyzetben is vannak, mert ugye a megrendelő (aki a számlát állja) még tulajdonosa is számla kiállítójának, így ha arra gyanakodik, hoyg át kívánják kúrni, akkor az FB-be, és az IT-be beültett saját embereik révén mindezeket tételesen ellenőrzik. Tudom, hogy az ismert realitások tükrében hihetetlen, de ezért van az, hogy a cég tulajdonosa az FB-be meg az IT-ba embereket küldhet. Hogy ellenőrizzék a működést. Ha 6.6 milliárdos tanácsadói szerződést kívánnak a megrendelővel kifizettetni (elszáolni, mint működés költsége), akkor a megrendelő beint, és tulajdonosként felllépve az FB-n keresztül vizsgálatot kezd, a felelősöket előveszi.

Jó rendszer lenne ez, csak hát legjobb rendszer is szar, ha egy bűnszervezet irányítja, akiknek kizárólag a nagyüzemi tolvajlás a céljuk, és ezért is küldték oda őket még a tulajdonos részéről is.

minimalista 2010.05.03. 14:03:17

Horváth Csaba 12 percet kapott ma a "ma reggel"-ben hülyeségei alátámasztására, Vitézy 4 percet a cáfolatra, Bethlen meg alig bírta ki röhögés nélkül, amíg ebből a minden hájjal megkent csabigyerekből ömlött a blödéria. Érdemes megnézni! :-)

premier.mtv.hu/Hirek/2010/05/03/11/Aki_ingyenes_BKV_utazast_iger.aspx

belzebubó 2010.05.03. 14:04:34

@Kicsit Karcos: Elmentél arrafelé,hogy Budapest zsidó város és a sok hülye budapesti Demszkyre szavazott. Nem erről beszéltem,hanem arról,hogy miért gondolod azt,hogy aki tömegközlekedik elcseszte az életét.
"Budapesten amúgy nincs igény az autós közlekedésre? Vagy az már nem érvényes, hogy aki 30 éves elmúlt, és busszal jár, az valamit nagyon elcseszett az életében?"
Válaszom, nem nem érvényes ez, harmadik világ béli gondolkodás ez de mondhtajuk prolinak is, hogy pénzem van ergo nem tömegközlekedek.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 14:14:10

@belzebubó: "miért gondolod azt,hogy aki tömegközlekedik elcseszte az életét" Nem gondolom feltétlenül, éppen azért kérdeztem. Mit mondjak, nem sokan erősítettek meg, hogy szeretnének normálisan járni autóval Budapesten, továbbra is csak a tömegközlekedésről esik szó. Ha feltételeztem is, hogy akkor nyilván mindenki zsír vagy ingyenes buszokkal képzelni el a közlekedését, akkor sem hiszem, hogy messze járok az igazságtól, legalábbis a reakciók alapján.

"harmadik világ béli gondolkodás ez de mondhtajuk prolinak is, hogy pénzem van ergo nem tömegközlekedek"

Nem hinném, hogy luxus vagy státuszszimbólum lenne ma, hogy van-e valakinek autója, mint ahogy a "bunkofon" sem az már régen. Nem azért járok autóval, mert pénzben fürdök, hanem mert kényelmesen megtehetem. Ez nem csak a pénzen múlik, hanem a településszerkezet és a forgalom által kínált lehetőségeken is. Mint írtam fentebb, én nem cserélném el a fizetésem háromszorosára ezt a kényelmet és szabadságot. Nem inkább Te akarod kihozni azt, hogy a bunkofonomat és az autómat vagizásra használom?:)

2010.05.03. 14:16:48

@Lone Wolf: Az oktatás mióta létszükséglet? Műveletlenül tán nem lehet élni? Akár még mosdatlanul is!

belzebubó 2010.05.03. 14:39:31

@Kicsit Karcos: Nem tudom vidéken ki miért jár vagy nem jár autóval ez nem téma,a budapesti közlekedés a téma, arról kérdezted van-e igény autós közlekedésre Budapesten.Te nem tudom, hogy mire használod, de egy csomó idióta rangon alulinak tartja a tömegközlekedést Budapesten a büntetéseket nem fizeti be, erről biztosan hallottál,de hőbörög ahelyett,hogy metróra szállna.
Ahhoz pedig, hogy Budapest belvárosába autóval járj dolgozni, 360-400 Ft/órás parkolódijakkal ahhoz nagyon jól kell keresni Mo-on, nem sokan teszik meg (9órax360-400 Ft/nap) csak akkor ha a cég bérel parkolóhelyet ha tud vagy magának vesz parkolóbérletet, de parkolóházból sincs sok és 30.000 Ft havonta minimum a belvárosban és ehhez még dugóban is ülhet, tehát szerintem nem a sikertelenség fokmérője,hogy tömegközlekedik-e valaki.
Ahol én élek mindenki tömegközlekedik az angol bankár és a német cégvezető is, elsőként vezették be a dugódijat a világon és teljesen más a hozzáállás mint Mo-on nem rangon aluli és a dugódij nagyon sokat segitett ezen.

Kicsit Karcos 2010.05.03. 14:45:15

@belzebubó: nekem nem rangon aluli a tömegközlekedés, a húgyszagú BKV a rangon aluli. A tömegközlekedés nekem, a jelenlegi lehetőségeimhez képest a szabadságom egy részének az elveszítésével járna, amit igen nehezen tudnának nekem megfizetni, ezért nem tervezek olyan helyre költözni élhető városomból, ahol ennyire kiszolgáltatott lennék a közlekedésben. Kérlek, ne keverd a kettőt. Értem, hogy Budapesten rohadt drága autóval járni - nekem is az lenne. Ezért nem költözök abba a városba - így már érted?

Passzivista 2010.05.03. 15:09:33

Ne legyetek ilyen gonoszak! Hiszen csak jot akarnak...

Lone Wolf 2010.05.03. 15:33:13

@csernaja obca: "Az oktatás mióta létszükséglet? Műveletlenül tán nem lehet élni? Akár még mosdatlanul is!"

Amióta a 21-edik századba élünk...

Persze, éppenséggel visszatérhetünk a középkori módszerekhez is, ahol még a nemesek között is kevés volt az irástudó, és az embereket még egy tüdőgyulladás is elvitte. :P

Jó, ez egy kissé sarkított, de nagyon is jogos!

Nézd, ha neked jó az, ha nem tudod megfizetni az orvost, és a gyógyszer. Vagy neadjisten egy műtéti beavatkozásra kell várnod hónapokig, a várólistán, miközben komoly és maradandó egészségkárosodást szenvedsz, amit idejekorán el lehetett volna kerülni, akkor csak tessék!

Ha neked jó az, hogy a kölyköd nem tud főiskolára menni, mert nem tudjátok megfizetni, miközben volna hozzá esze és vágya, és nem akar egyszerű prolimunkás lenni, mint az apja akkor megint csak tessék!

De tudod, még ha neked jó is ez, az országnak NEM JÓ! A társadalom egészének NEM JÓ! Akkor van fejlődés, akkor van prosperitás, ha az emberek egészségesek, és képesek dolgozni, és megvan hozzá az eszük, a bölcsességük, hogy jó munkát végezzenek. Ez az, amit a FIDESZ jól lát ebbe a kérdésben. Mert akkor van az, hogy nincs az országban 750 ezer rokkant nyugdíjas. (Ezek egy része persze csak élősködő) És akkor van az, hogy nincsen minden tele a funkcionális analfabéta cigányokkal, és egyéb a szociális hálóból kiesett emberekkel, akik mindent ellopnak, ami mozdítható, és olyan butaság sugárzik belőlük hogy az ember sugárfertőzött lesz a közelükben! Pontosabban, ezeknek a gondoknak az eliminálása itt kezdődik, de nem áll, nem állhat meg ennyiből!

Tudod te, hogy miért akarta az SZDSZ lebutítani az embereket?
Vicc következik!

-Mi a politikusok egyetlen fizikai megfigyelése? Az üres fej jobban visszhangzik...

Tudod te hogy miért baszták szét az egészségügyet és a sportot? A gyenge erőtlen, szegény és ostoba ember kiszolgáltatott, és bármit meg lehet vele tenni! Nincs ereje, nincs esze hogy visszavágjon! Nincsen lehetősége hogy ellenálljon!

Lone Wolf 2010.05.03. 15:35:33

@Lone Wolf:

Bezony! Amit az egészségüggyel, és oktatással akartak tenni, az tipikusan a lopakodó diktatúrák jele, és szokványos eszköze, amivel előkészítik a terepet.

-lyla- 2010.05.03. 15:41:18

rájött a szentem: dehogy akar ő főpogi lenni...

így aztán evvel a kis viccelődéssel el is érte a célját...

ceterum censeo gyurcsány tararoggy...

pakesz (törölt) 2010.05.03. 17:19:16

@Egy kicsit karcos: "a másik meg, hogy magamról beszéltem. Én nem járnék húgyszagú buszokon, akármekkora is a dugó. És mivel dugóban álldogálni sem szeretek, ezért maradok polgárnak városomban a budapesti gazdasági menekülti lét helyett, amit ha meg kellene rajzolnom, egészen biztosan egy jó zsúfolt busz lenne az egyik díszlete (a másik meg az utcán tengő-lengő szellemi és fizikai hajléktalanok tömege, ami szintén szériafelszerelése a vízfejként üzemelő városoknak)."

azert a gyesznyot el ne feledd megetetni ket komment kozott, meg az eket is csatold le mielott dizsibe megyel

bandeirante 2010.05.04. 08:06:46

Most hallottam a hírekben, hogy Horváth Csaba szerint a kieső 30-35 milliárd forintot a dugódíjakból lehetne pótolni. Azt is mondta, hogy ha a városhatárnál szednék a dugódíjat, akkor 80 milliárd Ft bevétel származna ebből. 80 milliárd Ft!!! Ki kellene számolni, hogy ez mekkora plusz terhet jelentene egy átlagos autósnak. Tehát mégiscsak arról van szó, hogy azokkal akarják finanszíroztatni a BKV-t, akik Budapesten kívülről akarnak autóval behajtani a városba.

bandeirante 2010.05.04. 08:10:42

@Kicsit Karcos: A RO-LA terminálok fejlesztése valamikor elindult, és működött is (pl. Szegeden már a 90-es évek elején volt egy ilyen), a probléma az volt, hogy az EU-csatlakozás után már nem lehetett rentábilisan működtetni, ezért szépen el is halt a dolog.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.05.06. 11:41:33

@Lone Wolf:

a víztéma is ide kívánkozik, bár kevésbé alapvető ...
hisz vizet csak az iszik akinek máá elfogyott a bora/pájinkója v anyja nem szoptatja ...

süti beállítások módosítása