Skip to content


       Szűrés lista

Itt az idő: miniszteri fizetés(vissza)emelés!

Szívből gratulálunk drága Fidesz, ez így elsők közti törvényjavaslatnak egyszerűen csodás!

Mi is lehetne ösztönzőbb a vadiúj miniszterek számára, mint a fizetés(vissza)emelés...

A történet röviden:

2009.május 18-án fogadta el az Országgyűlés a Bajnai-kormány első törvénymódosítását, amely az állami vezetők juttatásait hivatott csökkenteni a válság miatt. Három fő eleme volt:
- az állami vezetők nem válthatják meg pénzben a ki nem vett szabadságukat, ha hatáskörgyakorlásuk megszűnésétől számított harminc napon belül ismét állami vezetővé választják őket
- a miniszterelnök, a miniszterek,  államtitkárok nem jogosultak jubileumi jutalomra, csak a szakállamtitkárok
- egy mondat, miszerint "A miniszter alapilletményét a miniszterelnök át nem ruházható hatáskörében legfeljebb 15% -kal csökkentheti"

A Fidesz nem szavazta meg a javaslatot, mert porhintésnek tartotta. Répássy pörgött is rendesen az ominózus vitán:


"(...)Talán ismert önök előtt, biztosan ismert, hiszen eddig 54-szer szavazott róla az Országgyűlés, hogy 2006-ban benyújtottunk egy olyan törvényjavaslatot, amely a miniszteri és állami vezetői illetményeket a 2002-es szintre csökkentette volna vissza. Ez 2006 óta 54-szer került az Országgyűlés elé, pontosabban 54-szer utasította el a Magyar Szocialista Párt és a Szabad Demokraták Szövetsége ennek a javaslatnak a napirendrevételét.
(...)
Nos, tisztelt képviselőtársaim, tehát a 2002-es szabályokhoz való visszatérés nemcsak a társadalom igazságérzetével lenne adekvát, hanem azzal a bizonyos takarékossági programmal is, amit a kormány meghirdetett. Könnyű úgy 15 százalékot csökkenteni, hogy közben a miniszterek fizetése még így is 2,5-szerese lesz a 2002-es fizetésnek. Tehát több mint 150 százalékkal nőtt, bocsánat, több mint 180 százalékkal nőtt a fizetése a minisztereknek, ez körülbelül 150 százalékkal lesz több egy 15 százalékos csökkentés után, mint 2002-ben. Úgyhogy az, hogy magukon kezdik a spórolást, az természetesen relatív kifejezés. Ahhoz képest kezdik magukon a spórolást, hogy előtte megemelték 180 százalékkal a miniszterek fizetését.
(...)
Nagyon bízom benne, hogy módosító javaslatainkat megfontolják, és a miniszterek illetményét egyébként nem a 461 ezer forintra kérjük visszavinni, hanem azt kérjük, hogy a 2002-ben érvényes szabályok szerint, az akkori illetményalap megfelelő szorzói szerint számolják ki. Ez nagyjából a jelenlegi fizetésnek körülbelül 50 százaléka lenne, de nem 461 ezer forint. Ez a javaslatunk, hogy erre térjen vissza a miniszteri illetmény.(...)"

 

Ehhez képest (hiába, változnak az idők, miniszterek) most pénteken sikerült benyújtani egy olyan törvényjavaslatot, amiből kikerült a 15%-os rész, kvázi ennyivel (vissza)emelnék a miniszterek fizetését. Vissza a 2002-es fizetés 2,5-szeresére, csak hogy Répássyt idézzem.

Semmi csökkentés, pláne nem 50%..... Természetesen a hivatalos híradásban erről a momentumról egy szó sincs. Szép volt, fiúk! Biztos örültök, hogy ezt már nem tudja leszavazni az MSZP.


(fotó:fidesz.hu)
 

Frissítés: válasz a felvetésekre

"A Fidesz szerint a párt által kezdeményezett törvényjavaslat alapján változatlan marad az új kormány tagjainak fizetése.

Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője vasárnap az MTI-vel ezt annak kapcsán közölte, hogy Lendvai Ildikó, az MSZP elnöke sajtótájékoztatóján felhívta a figyelmet arra: a Fidesz által a kormányszerkezetről benyújtott törvényjavaslat része, hogy eltörölnék a Bajnai-kormány kezdeményezésére egy évvel ezelőtt elfogadott 15 százalékos miniszteri fizetéscsökkentést.

A fideszes politikus közleménye szerint a miniszteri fizetések változatlanok maradnak, és mivel az eddigi 16 helyett mindössze 8 miniszter lesz, a jövőben a kormánytagok kettő, egyes esetekben három korábbi miniszter munkáját végzik el egyedül „Az MSZP-kormányok miniszterei sok esetben egyetlen fillér fizetést sem érdemeltek volna gyalázatos teljesítményükért, az új kormányban azonban olyan emberek foglalnak helyet, akik teljesen mást és másképpen fognak tenni, felépítik a nemzeti együttműködés rendszerét” – fogalmazott Szijjártó, aki úgy vélte, miközben a Fidesz a nemzeti együttműködés rendszerének felépítésén dolgozik, az MSZP „álhíreket gyárt”.

Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke vasárnapi sajtótájékoztatóján arra a felvetésre, mely szerint a szocialisták kifogásolják, hogy a pénteken benyújtott fideszes törvényjavaslatokban nem szerepel a miniszterek fizetésének 15 százalékos csökkentési lehetősége, úgy reagált: ezt a kérdést nem ezekben az előterjesztésekben szeretnék rendezni, hanem a köztisztviselők jogállásáról és javadalmazásáról rendelkező törvényben. „Jobban szeretnénk azt a rendszert, amikor a kormány tagjai az úgynevezett együtt sírunk, együtt nevetünk elv alapján kapják a javadalmazásukat” – fogalmazott." (MNO)

Címkék: fidesz pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr282005818

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miniszteri fizetések 2010.05.16. 23:42:44

 A Fidesz ellenzékben 54-szer nyújtott be törvényjavaslatot a miniszteri fizetések csökkentésére; kormányra kerülve viszont nem csökkentette a miniszterek fizetését. A Fidesz ezt az ellentmondást azzal magyarázza, hogy az ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bougheau Tschichka 2010.05.17. 08:27:45

Te!

Nem zavar, hogy fele annyi Miniszter van, mint a Fletó idejében ??? Gyurcsány idejében volt a valaha legtöbb Miniszter.

Fele annyi egyenlő 50%

Azt megértem, hogy Lendvai Ildikó nem tud számolni, de azt nem hogy vannak, akik agyatlanul szajkózzák azt a hülyeséget, amit előhúzott a mellényzsebéből !

EKKORA FAZZSÁGOT?! :DDDDDDD

Nyomjátok még emeszpések, hadd nevessen a nép!!!
Tessék, itt egy százas, hopp

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.17. 08:30:35

Kissé fura érzés és hirtelen váltás, hogy lekomcsiznak a kommentelők, de alighanem hozzá kell szoknom xD

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.17. 08:39:01

@laspalmas:

Dehogy kell. A lekomcsizásotok továbbra is csak a teljesen hülye analfabéták dolga lesz.
Alapjában véve jól kitatláltátok a koncepciót, hogy ide is, meg oda is basztok egyet-egyet, de azééért ha nem teljesen buggyant az ember, látja, mi a helyzet.:)

Jonas-R 2010.05.17. 08:41:12

@laspalmas:
Igen, talan mert sikerult egy kelloen hergelheto es alapjaraton sem a felvilagosultabb fajta jo magyar nepet ideszoktatni az okosabbnal okosabb irasokkal.

@belekotty: Egyetertek, es ennek pont az a modja, hogy emelni kellene.

Ugy gondolom semmi problema azzal, ha egy miniszter, vagy urambocsa sima tenyerestalpas kepviselo havi illetmenye 1, 1.5 millio forint, de minisztere akar meg 2 is lehetne. Sot akar torvenyileg az indexalasat is meg lehetne oldani, hogy ne legyen belpolitikai vorosposzto 2-3 evente. Ja, hogy ez nem cel.... ertem.
Tessek dobalni.

@Bougheau Tschichka: te ostoba vagy, nem zavar, mivel nem ezen mulik az allami koltsegvetes, illetve nem direktbe. Sokkal tobbet szamit mennyire korruptak, de persze gondolom errol is olyan markans velemenyed van, mint arrol hogy 100 almat er az allam vezetese, ha egy ember megoldja, akkor kap 100 almat, ha 50-en oldjak meg akkor csak 2 almat kapnak.

Cantona 007 2010.05.17. 08:42:15

Én úgy látom a kommentekből, hogy itt arról van szó, hogy miért mer ennyit meg annyit keresni itt egy miniszter meg egy államtitkár, vagy egy parlamenti takarítónő.
Véleményem szerint meg kellene várni, hogy milyen teljesítményt mutat a még hivatalban sem lévő kormány, és csak utána kellene énekelni. Mert ha adja isten és jóra fordul az országunk szekere,akkor ki a tökömet érdekel, hogy mennyit keresnek az éppen hivatalba lévő miniszterek.
Ha meg nem történik semmi érdemleges a következő években, akkor úgy is blogok százai fognak majd arról írni, hogy,micsoda arcátlanság a miniszterek fizetései.

Szóval majd akkor jogos lesz a felszólamlás, de most nem az.

Bougheau Tschichka 2010.05.17. 09:16:56

@Jonas-R: Továbbra sem vagyok ostoba!

Játszunk matekot! Tegyük fel 20%-kal, de legyen akár 30 is :P kap többet holnaptól egy miniszter. Viszont miniszterek száma fele annyi. Az vajon költségcsökkentés-e vagy sem ?

Aki ezt nem képes átlátni, az egyszerű általános iskola alsó tagozatánál feljebb nem kerülhetett volna :o

Vissza a buktatást!

venszivar 2010.05.17. 09:30:52

@vakcsibe: No és akkor mi lesz,ha több százan blogolunk !!!??? Azt hiszitek,hogy az említett pozícióknál a fizú a buli ???? Az elintézett bizniszek SAJÁT MAGÁNAK ( a jövőjük megalapozásához!) vagy másoknak ,pénzért v.igazgatói tagság,tulajdonosi %, stb. AMIKRŐL MI NEM is tudunk !!! A most leköszönők 90-95 %-a így tett , NO és AKKOR mi BAJUK LETT ???? Pláne utólag ,nyafoghatunk....Pl. : a Demszky is milyen csendben eltűnik !!!! A sár ami a nyakába van már lehúzta , no és ???? Simán elcsoszog,mint pl. a Kóka !!! s a sok -sok többi. Megsütögették a pecsenyéiket s úgy eltüntek vele,mint ha nem is lettek volna itt évekig !!!Ez mindig így volt s így is lesz.Itt nem a havi fizú a biznisz !!!! Mindegyik akkora házakat épit ,hogy a tízszeres fizujukból sem jönne ki ...Pl. Torgyán, a mostan pénzügy m. , Hagyó ...stb.

Cantona 007 2010.05.17. 09:57:49

@venszivar: AZ Ön okfejtése arra jogosít fel,hogy ne tekintsem Önt vitapartnernek.
Nézze már meg jövendő kormányunk összetételét és azok után írjon ilyen baromságokat.

Janovszki Zsolt 2010.05.17. 10:10:26

@Bougheau Tschichka:
Azért ennyire ne lelkesedjél, háromszor annyi államtitkár van, mint a Bajnai kormányban, úgyhogy amit a miniszter-államtitkár fronton elkölt az ország az több forint, mint amennyit eddig költött, amit itt levágsz, az a Szíjjártó féle indoklása a dolgoknak, a fagyi visszanyalt, ennyi történt, lesz ennél még rosszabb is.
Mondom ezt úgy, hogy teljesen helyesnek tartom, hogy egy államtitkár, meg egy miniszter sokat keres, és ócska politikai fogásnak tartom ezen nyavalyogni (már a Fidesz kormány alatt is annak tartottam).
Ennyi.
Üdv,
Zs

Kicsit Karcos 2010.05.17. 10:11:54

A Fidesznek semmi koncepciója nincs a fizetésemelésen kívül. Különben mire véljem ezt:

"Mindössze két napirendi ponttal ugyan, de rögtön az alkotmány módosításával kezdheti munkáját az új parlament. (...) Ennek érdekében az Alkotmány (az 1949. évi XX. törvény) 20. paragrafusát új első ponttal egészítenék ki, melynek értelmében "[A]z országgyűlési képviselők száma legfeljebb kettőszáz. A nemzeti és etnikai kisebbségek képviseletére további, legfeljebb tizenhárom országgyűlési képviselő választható"."

Nem új alkotmányról volt szó, hogy ne Sztálin elvtárs öröksége legyen az alaptörvényünk? Akkor hová hegesztgetik még a régit?

venszivar 2010.05.17. 10:15:23

@vakcsibe: Csibe,hát Te vak vagy !!! Ezek is s az eddigiek is csak " emberek" voltak..........Te elvakult s naiv vagy. A vakság nem gyógyítható ,de lehetsz még vén tyúk. Különben meg nem is értem,hogy az általam bírált eddigi lopásokra utalásomra nem reflektálsz,pedig Te emlegeted,hogy blogoljunk s akkor az összefogásunk révén megoldódnak a dolgok.Nos én ezt vonom kétségbe....Az eddigi élet sajnos nem ezt igazolja.Ne légy ennyire vak-csibe !!

Baszkurátor 2010.05.17. 10:23:30

@Bougheau Tschichka: Értsd már meg, hogy nem erről van szó.Arról van szó, hogy ha meg kell húzni a nadrágszíjat ( márpedig meg kell, aki mást mond az ostoba ) akkor ne csak nekem, Neked meg marinéninek kelljen, hanem ezeknek a szaroknak is.Dolgozzanak, tegyék rendbe az országot ha rendbe kell, tapossák el a korrupciót és a visszaéléseke aztán ha faszán csinálják majd kapnak fizetésemelést.Gondolom ha Te elmész dolgozni valahova akkor nem azzal kezded az első napot, hogy fizetésemelést kérsz a semmire.

Cantona 007 2010.05.17. 10:32:34

@venszivar: Nem tudok és nem is akarok olyan emberrel,emberekkel párbeszédet folytatni, aki, akik csak a rosszat, a gátlástalant, a számítót látják a kormány tagjaiban.
Az ártatlanság vélelme, és az idő remélem engem igazol.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.17. 10:37:22

@vakcsibe:

Az ártatlanság vélelme az ugyan nem fog téged igazolni, lévén vélelem. Tudsz követni?

picur3ka 2010.05.17. 10:40:12

@El Topo (Sgt. Elias):

Azt irja, hogy az ido fogja igazolni.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.17. 10:45:41

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

"Az ártatlanság vélelme, és az idő remélem engem igazol." Most nem tudsz olvasni, vagy csak baszogatsz?

picur3ka 2010.05.17. 10:51:34

@El Topo (Sgt. Elias):

Nem baszogatlak. Mivel vesszo van benne, en ket tagmondatkent es nem felsorolaskent ertelmeztem.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.17. 10:53:09

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Aha, és akkor mi értelme van az első tagmondatnak, ha nem felsorolás?

Bougheau Tschichka 2010.05.17. 11:04:03

@Baszkurátor: Így van, ebben teljes mértékben egyetértek!

picur3ka 2010.05.17. 11:17:29

Hianyos mondat. Nem hiszem, hogy azt akarta mondani, hogy a velelm fogja ot igazolni. Ne basztasd!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.17. 14:01:53

úgy látszik valamit a fideszesek is beláttak, hogy nem csináltak jól, ugyanis:

"
Akár 20 százalékkal is csökkentheti a miniszterelnök a jövőben a miniszterek fizetését, miután a Fidesz és a KDNP új változatban nyújtotta be hétfőn a központi államigazgatási szervekről, valamint a kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló törvényjavaslatot. Az előterjesztés szövegébe bekerült az a mondat, miszerint "a miniszter alapilletményét a miniszterelnök át nem ruházható hatáskörében legfeljebb 20 százalékkal csökkentheti".
A törvényjavaslat eredeti, múlt pénteken beterjesztett szövegében nem szerepelt ez a bekezdés"

Hadrianuska 2010.05.17. 14:34:41

@rockee: Aha, veled ültem egy tepsiben, nem emlékszel?

Hadrianuska 2010.05.17. 14:43:17

@Bougheau Tschichka: A matek neked sem volt erősséged csicska! (mennyivel szebb így magyarul) A miniszterek száma tényleg a felére csökkent (50%), de a fizetésük az eddigi 16 miniszter fizetésének a 80%-a maradt. Dereng?

bobsys 2010.05.17. 15:03:16

Kicsit sok a 352 comment, az alabbit irta mar valaki?
2003. január 1-ig a miniszter alapilletménye a köztisztviselői illetményalap hat és félszerese, az államtitkárok esetében öt és félszerese volt.
2006-tól, amikortól már külön törvény rendelkezett az állami vezetők jogállásáról a miniszterek alapilletménye a köztisztviselői illetményalap 15,6 szorosa lett.
Vagyis pont annyi amennyi most.
A parlamenti fizeteseket en soha nem sokkaltam (versenyszferaban siman lelephetoek a kepviseloi fizetesek) ha teljesitmeny is tarsult hozza. Najo a szamla nelkuli koltsegterites tenyleg pofatlansag.

Sróf 2010.05.17. 15:10:31

Ez a cikk egy kicsit olyan Lendvai Ildis csúsztatós. A miniszterelnök általi 16%-os csökkentési lehetőség kihagyása nem egyenlő ugyanilyen mértékű automatikus fizetésemeléssel.
Persze nincs jelentősége, főleg, hogy fönt van már a helyesbítés is.

borsikm 2010.05.17. 15:15:05

Orbán Viktor leendő miniszterelnök saját hatáskörben legfeljebb 20 százalékkal csökkentheti a miniszterek fizetését - ez derül ki a kormány tagjainak jogállásáról szóló törvénymódosítás hétfőn benyújtott új változatából. Répássy Róbert (Fidesz) az egyik előterjesztő hétfőn újságíróknak úgy fogalmazott: ezzel korrigálták a hibát.

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=322893

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 15:25:11

@borsikm: ez így OK.

Azért lenne még mit kijavítani, hogy találomra egy példát is nézzünk:

"Alkotmányvédelmi Hivatalnak hívják majd a jövőben a Nemzetbiztonsági Hivatalt"

videotar.mtv.hu/Videok/2010/05/16/20/Alkotmanyvedelmi_Hivatalnak_hivjak_majd_a_jovoben_a_Nemzetbiztonsagi.aspx

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 15:50:56

@Egy kicsit karcos:

Pintér Sándor felügyeli majd az AVH-t a hír szerint.

Most nincs kedvem kommentálni.

belzebubó 2010.05.17. 16:52:05

@Conv: és még ezt is hozzátették: "Navracsics Tibor elismerte hogy hibáztak és megköszönte a szocialistáknak, hogy figyelmeztették a kodifikációs hibára, mert a benyújtott törvényjavaslat szövegében nem szerepelt a miniszteri fizetések csökkentésére vonatkozó bekezdés. Hangsúlyozta: eszük ágában sem volt emelni a miniszterek fizetését. Hozzátette: a jövőben is elő fog fordulni, hogy hibázni fognak. "

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 16:55:33

@belzebubó: az ÁVH visszaállításáról és Pintér elvtárs alá rendeléséről kijött-e már az új brosúra? Például hogy németből fordították google translatorral, és megköszönik a kuruc.infónak, hogy felhívták a kodifikációs hibára a figyelmüket.

belzebubó 2010.05.17. 17:03:54

@Egy kicsit karcos: Nem tudok arról, egyelőre a mellényezést kezdik unni: "Rettenetesen érdektelen ez a gárdamellényezés – legalább is ezt mondta a hétvégén egy tv-műsorban a Fidesz ügyvezető elnöke. Az elnöki kabinet vezetője pedig úgy fogalmazott, hogy nem azért küldtek minket a Parlamentbe a választók, hogy napokon keresztül mellényügyeket vitatgassunk. "

acsub 2010.05.17. 17:17:46

@Conv:
Azt hiszem ennél a beismerésnél nem kell több, mint ahogy a szöveget módosították.
Mondjuk ez is csak egy lehetőség, míg a Bajnai kormány jó pár miniszterénél tény volt a csökkentés.

Szépen felpörgött a forgalom, de sok már az egyszer elhangzott érv.

acsub 2010.05.17. 17:20:45

@belzebubó: El kell ismerni, ez egy korrekt válasz Navrasicstól.

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 17:24:29

@acsub: nem meglepő, miután az általam ismert múltú Fidesz-kormánybeli figurák közül egyedül Navracsics a korrekt arc.

@belzebubó: Neked amúgy hogy tetszik, hogy Alkotmányvédelmi Hivatalt (AVH) hoz létre a Fidesz-MPSZ-KDNP kormánytöbbség, és mindjárt Pintér alá is rendelik?

belzebubó 2010.05.17. 17:27:53

@acsub: Ezt is hozzátette:
"A politikus szerint kormányon valószínűleg a Fidesz politikusai is fognak hibákat elkövetni, mert "ők is emberek", és a hibák közé sorolta a 15 százalékos kitétel kimaradását is. Navracsics úgy fogalmazott, "ha hibázunk, akkor én hibáztam", és hozzátette: nem állítja, hogy a jövőben hibátlanul dolgoznak majd, de az MSZP-kormánnyal ellentétben ezeket mindig ki fogják javítani."

acsub 2010.05.17. 17:29:14

@Egy kicsit karcos: Bár a másodikat nem nekem címezted, ez viszont elnevezésileg (röviditésben) és személyileg is siralmas.

belzebubó 2010.05.17. 17:34:11

@Egy kicsit karcos: Még nincs véleményem róla,mert sem a hatáskörüket sem a feladtkörüket nem tudom, szóval most még nem rettegnék egyet sem,majd ha kiderül számomra mi lesz ez. Erről ma hallottam először.

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 17:35:33

@acsub: a legszebb benne, hogy ugyanaz lesz a feladatköre, mint a "szépemlékű" Államvédelmi Hatóságnak volt.

belzebubó 2010.05.17. 17:39:56

@acsub: Most irta, hogy : "Például hogy németből fordították google translatorral"- innen ez a név?
@Egy kicsit karcos: Ez valami kurucinfós hir,hogy guglival forditottak? Ott megtalálom? Mert erről az Alkotmányvédelmi Hivatalról egyelőre csak Németországban hallottam, ott működik ilyen.
Ha ez a név nem is tetszetős és ugyanolyan rossz emlékeket ébreszthet benned mint esetleg a balos nyugger ex-minkásőr és holocauszttőlélő rettegőkben a "Szebb Jövőt!" volksbundos köszönés.

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 17:45:30

@belzebubó: én tippeltem a guglis fordítást.

Az különösebben nem érdekel, hogy egy munkásőr mitől retteg, ami munkásőri mivoltában sérti... leszarom, örüljön, hogy lyuk van a seggén. Azt viszont nem szeretném, ha ÁVH-ra keresztelnének el egy titkosszolgálatot, egy punkzenekarnak még oké, de az államszervezetben semmi keresnivalója ilyen rövidítéseknek. Akkor is tartom ezt, ha nekem a kamanizmusból már csak a vége jutott (annyi is éppen elég volt belőle).

acsub 2010.05.17. 17:49:08

@belzebubó:
Pasz, szerintem a névvel nincs baj, csak a röviditésével.
Ha egyesekben egy mellény látványa rossz érzéseket kelt, akkor másokban az AVH szó is kelthet ilyet.
Ki mire ugrik, szerintem az AVH kissé keményebb, de ízlések és pofonok.

acsub 2010.05.17. 17:51:59

@Egy kicsit karcos: Valószínű, hogy az "AVH"-t nem fogja felhánytorgatni az MSZP:-)

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 17:53:09

@acsub: ők nem, de ha jól sejtem, a Jobbik és az LMP igen.

belzebubó 2010.05.17. 18:02:07

@acsub: LOL! Sőt! Bauejtamáska és körei még talán üdvözölni is fogja, kiváncsi vagyok rá. Ez mai hir úgy látom egyelőre nem kommentálták ezek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.17. 18:09:15

Én azt hittem, hogy az alkotmányt jogszabályok és alkotmányjogászok védik.

Alkotmányosságvédelmi hivatalt még értenék, de alkotmányvédelmi hivatalt nem.
Bár nem értem az nemzetbiztonsági elnevezéssel mi a baj.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.17. 18:12:13

egyébként meg szerintem ha már Alkotmányvédelmi Hivatal, akkor ne AVH-nak nevezzük, hanem AH-nak :) majd akkor azonnal lázong az mszp is az elnevezés ellen :)

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 18:23:25

@Conv: persze, hiszen az Államvédelmi Hatóságok sem ÁH-nak rövidítették, az MSZP meg büszke a hagyományaira. Én viszont nem vagyok büszke az ÁVH-s hagyományokra... bakker, a 3 millió nemzeti konzulensből meg a franc tudja hány Fidesz-muftiból, meg azokból a nemzetbiztonsági szakemberekből, akikkel tárgyaltak erről a lépésről, senkinek nem jutott eszébe az ÁVH? Vagy elhessegették, nem baj, meg nem Á, hanem A, és hogy úgyse gondol erre senki, vagy mit hittek?

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.05.17. 19:31:00

@Conv: Hacsak nem az, hogy szerepel benne a "Nemzet" szo, es az fujj! :D Tudom, en vagyok rosszindulatu. Persze ugyanilyen fricska, hogy az NNI (Nemzeti nyomozo iroda) tovabbra is az Andrasi ut 60-ban mukodik. A fogdak es az irodak is megvannak. Az epuletnek csak egy reszebol csinaltak muzeumot. Epp csak most a tobb bejarat kozul nem a regit rakjak a pecsetre, hanem az Aradi utca 12-t. Mindenki, akit 2006-ban, es kesobb a elkaptak a tuntetok es lazadok kozul, bizony oda kerult. Mekkora "poen" mar az is?

acsub 2010.05.17. 19:41:38

@Meleardil Eressea Iluvadan:
Ha jók emlékszem az épület az ÁVH előtt a nyilasoknak adott otthont.
Ápolni kell a hagyományokat...

arlequin 2010.05.17. 20:13:03

@Meleardil Eressea Iluvadan:

védelem és hatóság
ebben vagyon minden jóság
mit rákentek évtizedek
lemossuk a rettenetet

jön a drága fehér lovon
szépemlékű boldog
tanulságát majd levonom
hogy mi lesz a dolgod

rend lesz itten: amindenit!
szálkás halak bálja
kifilézett úristenit
magyar epedve várja

nemzeti konzultáció
fel nem fogom ésszel
nekem kissé kínai
újrakenve mésszel

alkotmányos taknyolás
megy itt minden vonalon
parlamenti elgányolást
tapasztal minden tagom

reménységem, imádságom
én ebbe bele nem vetem
csak azt kérem s kívánom
mit gerincem elvisel

vicces ez a helyzet itten
uracsok és pógárok
lótetűt fogni csipesszel
vízzel telve az árok

vajh miért ránk az égzivatar
halat fogunk betonon
hazug urak s mosott utak
szájamat most befogom

szépreményű nehézségek
gazemberek, feleségek
ocsmányságok, nevetségek
kellemetlen határvégek

a támolygó vezetők
kígyószívű szeretők
döntik el az ország sorsát
ez adja a sava-borsát!

Lone Wolf 2010.05.17. 20:43:14

@Egy kicsit karcos:
"Pintér Sándor felügyeli majd az AVH-t a hír szerint."

Szegény alkotmány!

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.05.17. 20:46:40

@acsub: Igy van...es elotte sem allt uresen. Legalabb 120 eve latja el UGYANAZT a feladatot, csak a vedett "allam" cserelodott mogotte tobbszor...es az sosem a magyar volt. :D

Egy kicsit karcos 2010.05.17. 20:53:31

Gaudi nem akar AVH-t:

www.youtube.com/watch?v=eEOJ6uNvRz8 4:42

Veres fejét viszont érdemes figyelni:) Főleg onnantól, miután Gaudi megemlíti a miniszteri felelősséget:)

2010.05.17. 21:39:40

@Meleardil Eressea Iluvadan: Minél despotikusabb egy állam, annál inkább szüksége van az ilyen műintézetekre. Horthykának nagyon kemény ellenzéke volt, kellett neki a sok verőlegény. Aztán jött Rákosi, ő meg a horthystákat verette. Aztán jött a demokrácija, és hát megint ki kellett valakinek gyomlálnia a főkolomposokat, még mielőtt fel találnák húzni gyurcsányt a lámpavasra. Most meg itt van nekünk a fidesz, és mindjárt bele is nyúlt a darázsfészekbe: szervezgeti a verőlegényeket. A frász kiráz, ha arra gondolok, vajon mit akarnak ezek lenyomni a torkunkon, amihez legelőször is a csengőfrász-limuzinokat kell generáljavítani... :-( Lesz itt még orbán takaroggyozás.

picur3ka 2010.05.17. 23:13:43

Kifelejtettek, hogy -20% lesz -15% helyett? Hahaha...

Szedjek ossze magukat, fijjug!

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.05.17. 23:21:15

@csernaja obca: "Lesz itt még orbán takaroggyozás. "
Volt olyan, aki ebben ketelkedett? (Marmint 80-as IQ folott.)

arlequin 2010.05.17. 23:27:37

@Meleardil Eressea Iluvadan: az inkább 135-ös iq. esetileg 120. végszükség esetén 55. de akkor viszont rend, csend, fegyelem.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.05.17. 23:32:34

@arlequin: Te a "remenykedett" kuszobertekeit mondtad, es a "ketelkedett" esetet. :D

arlequin 2010.05.17. 23:42:22

@Meleardil Eressea Iluvadan: igyekszik az ember, de sohasem siet. jó éjt neked, mindenkinek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 07:02:57

@Sróf:

Segítek szövegérteni: frissítés van kitéve, nem "helyesbítés".
Frissítést akkor teszünk ki, ha történik valami új, ami kapcsolódik a post témájához.
Helyreigazítás, helyesbítés még nem volt a blog történelmében, és ami a legfontosabb: igényt sem támasztott rá soha senki. Megint segítek szövegérteni: senki olyan, aki az írásokban szerepelt.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 07:17:00

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Jaj, vedd már le a narancsszín szemüveget! xD
Hibáztak, mert emeltek 15 %-al, ráadásul erre maguktól nem jöttek rá (hahaha), és ezért büntetésből (meg populizmusból) 20%-ot írtak be. És ezt nem én mondom, hanem Navracsics, jónapot :)
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=150528

Szijjártót remélem megfizetik, amiért hülyét csinált magából.
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=150473
www.mno.hu/portal/713439

2010.05.18. 07:50:14

@Meleardil Eressea Iluvadan: Van, hajaj, egy 2/3-ra elég fidesznyik van. Már előre élvezem a megnyúlt képüket, amikor ovi előáll a farbával. Csak az keseríti a szám ízét, hogy nem csak ők fognak szopni (megérdemlik) hanem én is, aki még Hiller Istvánra (piha) is képes voltam szavazni, csak hogy az aszaltszilvafejűnek ne legyen korlátlan hatalma.
Más.
Igazságos Gyurcsány Ferenc utolsó ajándéka: 2011-től nem köbcenti alapú, hanem lóerő alapú a kötelező felelősségbiztosítás. Lehet, hogy eljön a méltóságteljesen krepegő szívódiesel bálnamercik második aranykora? :) Minden esetre talán egy kicsit kevesebb turbós suzukival pirosnál gyorsuló hülyegyerek lesz. Vagy több szlovák rendszám. És ti ezt a szent embert, az egyszerű nép igaz barátját cseréltétek ki a narancsszín söpredékre. :)

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 08:40:38

@laspalmas: van most 51 szakállamtitkárunk. Ha ők maradnak (csak átnevezik őket), akkor szó nincs kormányzsugorításról. Ha viszont ők jogutód nélkül repülnek, az elég jelentős karcsúsítás, ezesetben nem értem, miért nem propagálják.

Melyik az igazság?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 09:51:07

@Egy kicsit karcos:

megszűnnek, de maradnak, csak átneveződnek, viszoint emiatt kell még 22 valamilyen más elnevezésű tróger :) mint a miniszterek-államtitkárok esetében :)

picur3ka 2010.05.18. 10:13:57

@laspalmas:

Szerintem, emeljuk meg a fizeteset.

Na, vigyazz az AH torvennyel, meg kifelejtik a kurucot, aztan kompenzalaskent beteszik a Vastagbort is.

Narancs szemuvegezni nem meno.

picur3ka 2010.05.18. 12:37:22

@laspalmas:

Miert? Mert nem voltam hajlando azt gondolni, hogy emelgetni akarjak a fizetesuket? Most is igy gondolom.

Vagy mert Ildi neni velemenyet szerintem nem kell elismetelni? Most is igy gondolom. Meg ha veletlenul igazat szolna se. Nehogy azt higyje mar, hogy fontos!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 13:01:57

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

amellett, hogy ildinénit a halál faszára kívánom, de még inkább a seggébe, azt kell mondjam, ez az utóbbi "Nehogy azt higyje mar, hogy fontos! " megjegyzés nem valami fideszes, demokratikus, megjegyzés.
Tudod, közel 1 millió ember szavazott rájuk ezt nem szabad elfeledni, ha már az van emlegetve, hogy kétharmad szavazott a fideszre.
Szóval egymillió embernek fontos amit mond és a személye is. Vagy az az egymillió ember nem számít?

Milyen fura, hogy egy náci tanít emberségre egy demokratát :o

Egy kicsit karcos 2010.05.18. 13:23:36

@Conv: így van, nekem is lesújtó a véleményem a kommunista partizán elvtársakról, de a választóik mellettük döntöttek, és ezt tiszteletben kell tartani (na és persze fel kell őket világosítani, miért is faszság a komcsikra szavazni).

Visszataszító politikájuk ugyanúgy legitim, mint azoké, akik az én támogatásomat bírják. Nem lehet ignorálni a véleményüket csak azért, mert ők mondják. Még akkor sem, ha hazudnak, vagy olyat mondanak, aminek köze nincs kormányzati tetteikhez. Ha ez így van, akkor emiatt kell őket ekézni, nem pedig felmentést adni nekik is az elszámolás alól az ignorálással, és a többiekkel is így kell bánni, nem pedig a komcsik se jobbak alapon.

arlequin 2010.05.18. 13:31:50

@Conv: szerintem nem furcsa. a legembertelenebb rendszerek nevében mindig ott volt a demokrata kitétel. nem lehet hogy igazuk van?

arlequin 2010.05.18. 13:38:37

@Conv: nálam nincsen most. eladtam a hétvégén 1000%-os haszonnal. most metsző aljasságot szereztem be és azt terítem a placcon.

picur3ka 2010.05.18. 13:39:01

@Conv: @arlequin:

Ne rohogj, tomeggyilkosoknak nem sok emberseg jar. Bortonben lenne a helye, te is jol tudod, csak szorakozol itten.

Ah, mindig arrol beszelnek, ami nincs. A mo-i koztarsasagok mind diktaturak voltak, nem?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 13:42:47

@arlequin:

rohadt haszonleső kajmán vagy, mindig oda helyezkedsz amiből a legtöbb hasznot húzhatod.

arlequin 2010.05.18. 13:46:05

@picur3ka/mesterhazymiklospart: de azok. ez is az, csak megy az agymosás ezerrel. és mivel mulandó az egész, hát megengedem magamnak, hogy jó nagyokat röhögjek rajta. na meg persze magamon. brühühü. pontosabban: ;-)

@Conv: ne dicsérj és ne irigykedj. tudod mennyi munkába tellett így lealacsonyodni? pfej.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 13:46:36

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

No igen, ott lenne a helye, de egyenlőre, míg a mentális képességekkel csak mérsékelten rendelkező honpolgárok ugyanolyan értékű emberek, mint az ugyanezen javakkal megáldottabbak, addig kötelessége mindenkinek az ő szavazataikat is teljes értékű véleményként elfogadni, és ennek megfelelően tisztelettel és elfogadással lenni az általuk megválasztottak útján képviselt értékekre.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 13:47:31

@arlequin:

Úgy nézem teljes az asszimiláció már, hiszen a munkára is köpsz, még ha magad is végezted :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 13:49:20

@arlequin:

hopp azt el is felejtettem mondani, - bár nem nekem írtad - hogy ne sírva vigadj nekem itten, mert nem illő a magyarkodás egy felemelkedő(?) kajmánhoz

arlequin 2010.05.18. 14:00:01

@Conv: a posztról szólva. annyi pénzt adnék a minisztereknek, hogy mégcsak véletlenül se jussom eszükbe lopni/csalni. és oly törvényt nekik, hogy rögtön rács, vagy bakó, ha megteszik. KBM! azt a Kiszeretett Munkábatört Minisztereket!

az asszimiláció még nem teljes de alakul, még veszem a fáradtságot, hogy olykor irogassak... a kajmán pedig fatörzsnek álcázza magát, tudhatnád... na te kis conv-ertita! most lebuktál.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 14:13:59

@arlequin:

Nem. annyit adnék neki, amennyiből tisztességesen meg tud élni.
Mondjuk a mindenkori minimálbár 12x-ese. Ebből meg kell tudjon élni. Természetesen a büntetése bármit követ el, azonnal az elkövetett bűn büntetési tételének maximumának a kétszereséről indul, hiszen amit elkövet azt a társadalom ellen követi el.

bővebben:
vastagbor.blog.hu/2010/05/16/itt_az_ido_miniszteri_fizetes_vissza_emeles/fullcommentlist/1#c9849581

arlequin 2010.05.18. 14:20:11

@Conv: ezt mondom én is. de jól éljen meg belőle.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.18. 14:23:32

@arlequin:

az annyi pénz, hogy még csak eszébe se jusson lopni, nem egyenlő a tisztességes megélhetéshez elegendő pénzzel :)

arlequin 2010.05.18. 15:34:25

@Conv: na húzzá el te vérgárdista kriptaszökevény. ;-)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 18:03:52

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Nem a gondoláson van a hangsúly, mindenki kedve szerint értelmezi szándékosnak vagy véletlennek, de tény, hogy igazam volt, eltörölték a 15%-os csökkentés lehetőségét, ami így emeltebb fizukat biztosít(hat)ott volna a minisztereknek. Ez egy egyszerű logikai kérdés, semmi több. Ezzel szemben te váltig állítottad, hogy nem kék az ég.

"picur3ka/mesterhazymiklospart 2010.05.16. 12:59:27
@laspalmas:

Nem, de ennek a szovegresznek az eltorlesebol nem kovetkezik, hogy fizetes emelest kapnak. "

Az Ildinénizésről is elmondtam már a véleményemet (2010.05.16. 20:49:11), de még most sem fogod fel, és már tegnap is csak valami gyenge koronázást reagáltál rá.

Az meg nem túl demokratikus ötleted, hogy akit nem szeretünk, annak nem figyelünk a véleményére, mert ebből az következik, hogy akit meg igen, annak a hibáira nem vagy kevésbé, az pedig nem vezet jóra, sőt. Szeretni kritikusan is lehet, és az az igaz barát, aki a szemedbe is megmondja a hibádat.

picur3ka 2010.05.18. 18:15:49

@laspalmas:

Edes, neked mindig igazad van. Volt mar olyan, hogy nem?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 18:17:33

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Legutóbb talán akkor, mikor értelmes beszélgető- és vitapartnernek gondoltalak :)

picur3ka 2010.05.18. 19:01:20

@laspalmas:

Elso alkalom, hogy ilyen elegansan sikerult lehulyezned. Fejlodsz.

arlequin 2010.05.18. 19:04:03

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

az ős-vérnarancs alapító szavaival:

"tanulni-tanulni-tanulni!"

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 19:12:35

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

Pedig nem tartalak annak. Csak az a kurva szemellenződ, az!

2010.05.18. 20:36:07

@arlequin: Én meg semmi pénzt sem adnék nekik, hogy véletlenül se jusson senkinek se az eszébe csak azért miniszternek menni, "mer' az jól keres." A politikus dolgozzon társadalmi munkában, mint igazságos Gyurcsány Ferenc, a sok szemét megélhetési bűnöző meg tisztuljon a közéletből, elég volt belőlük!

arlequin 2010.05.18. 20:53:22

@csernaja obca: ezt egy feudális rendszerben meg lehet tenni, itt viszont mindössze a pénzemberek sleppje jöhet ekként szóba. látom nem erősséged a gondolkozás, de hidd el meg lehet azt is szokni.

2010.05.19. 06:30:57

@arlequin: No, gondolkodásból éppenséggel nem pont tőled fogok leckéket venni. Nézd meg, aki csórón lett politikus, annak a panama ügyeitől harsog a sajtó! Aki meg gazdag ember volt, és úgy lett politikus, mint Gyurcsány vagy Bajnai, annak legfeljebb a múltján tudnak csámcsogni. Egy csóró poplitikust bárki megvesz kilóra kicsontozva, de szerinted egy milliárdost, mint Gyurcsány, meg lehet vesztegetni? Lófaszt lehet, nem foglalkozik pitiáner összegekkel, megvan a saját bőséges és biztos jövedelme, őt csakis a hazafiság és a messiástudat hajtja. Ilyen politikusok kellenek, nem azok a férgek, akik csak azért akarnak pozícióba kerülni, hogy minél jobban visszaélhessenek vele, felmarkolhassák bemondásra a költségtérítést, megszavazzák maguknak a fizetésemelést, befolyásukkal üzérkedve alvállalkozói piramisokat építsenek... ez a szemlélet juttatta oda az országot, ahol most van, ebben is változásra van szükség.

Jurganov 2010.05.19. 08:58:36

@csernaja obca: ne röhögtess már kérlek. olyanokat szólsz, hogy könnyesre röhögöm magam. akkor fordítsuk meg a kérdést: szerinted azt az embert aki a vagyonát lopásból és egyéb köztörvényes bcs-kből szerezte nem lehet megvenni? abban talán igazad van, hogy nem KELL őket megvenni, elég egyszerűen megzsarolni. azt meg nem is említem, hogy elqrót is meg lehet venni csak pár %-al többe kerül...

2010.05.19. 09:32:49

@Jurganov: Mindenkit meg lehet venni. Csak éppen nem ugyanaz az ára egy Hagyó Miklósnak, aki kb. évi tízmillió köztisztviselői fizetésért kapálózik, és nem ugyanaz az ára egy Gyurcsány Ferencnek, akinek évi százmilliót jövedelmeznek a saját vállalkozásai, és a miniszterelnöki fizetését föl sem veszi, mert e mellé az már csak aprópénz. Hagyó 50 milláért a még a börtönbe is önként beül pár évre, Gyurcsány viszont 500-1000 millió alatt körberöhög, de lehet, hogy még a fölött is, hiszen máris megvan mindene, minek riszkírozza a sittet? A sasmadár nem vadászik legyekre. Gazdag embereket a politikába! Próbálj megvesztegetni egy Csányit, amikor 55mrd a magánvagyona... mennyit ajánlanál neki, hogy ne az legyen a válasza: "minek köhög a bolha, ha tüdeje nincsen?" Az ilyen gennyesen gazdag embereket tényleg legfeljebb megzsarolni lehet - már akinek volna mersze megzsarolni egy multimilliárdos miniszterelnököt. Mert egyáltalán nem biztos, hogy a 11. kerületi rendőrörsre menne vele Kovács Jolán ftörm fogalmazóhoz, és nem kínálna be szemrebbenés nélkül mondjuk 50-100 millió vérdíjat a legkeményebb titkosszolgáknak/magánhekusoknak/maffiózóknak. A gazdag emberek itt gyakorlatilag érinthetetlenek - hát bízzuk rájuk a politikát! Tulképp így is ők diktálnak a különböző lobbykon, korrupciókon, mutyikon keresztül, csak egy csomó felesleges szarházi megélhetési politikust is hájasra hízlalunk ráadásként. Legalább ettől a slepptől szabaduljunk meg!

Jurganov 2010.05.19. 09:48:41

@csernaja obca: te viccesebb vagy mint gondoltam, köszönöm. így jól indul a reggel :) nyilván kispistajóska fog zsarolni, megvenni kilóra egy politikust. nem mondjuk egy vladimir potanin (szándékoltan nem rothschild-ot írtam). és ott nem sokra megy a nagy magyar maffiózókkal. és hidd el, egy gyurcsánynak vagy egy csányinak nagyon sok vaj van a fején- és pontosan ezért eléggé zsarolhatók a megfelelő emberek által-akik nyilván nem egy 3 fős családi vállalkozások fejei. amúgy meg csalódnál, hidd el: minél gazdagabb valaki annál kevesebb tisztesség marad benne, vagyis egy gazdag ember összességében kevesebbért lehet megvenni mint egy szegényt.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.05.19. 10:05:10

@Jurganov: A gazdag emberek hatalomert korruptak. Lasd, Gyurcsanyt. Mar milliok akarjak logva latni, megsem kepes nyugton ulni. Csobca bacsi pedig Summa Cum Laude oklevellel vegezte a Naivkepzot.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.19. 11:25:31

@csernaja obca:

Hülye-e vagy? :))
Bajnai-Wallis-MTV székház mond-e valamit?
Feri bizniszeire emlékszel-e? Biztos nem pacsiért csinálta.
Akinek pénze van, még többet akar, + a hatalom tudata, hogy ő valaki, súlyos dolgokról dönt. Lásd pl. Soros, ő sincs rászorulva, mégis mindig spekulál. Romlottságra a pénz nem ellenszer.

2010.05.19. 11:56:00

@laspalmas: Nem vagyok. Pénz-hatalom-tudás hármasegység. Akinek már van pénze, kell a hatalom, akinek van hatalma, kell a tudás is. De egyáltalán nem biztos, hogy összemosná őket. Miért tenné mondjuk egy Soros miniszterelnök úr? Ő jól elvan a tőzsdespekulációiból, minek kockáztatná, hogy a hatalmával visszaélve elveszítse azt? Dehogy tenne ilyet! Ilyet azok tesznek, akiknek kilóg a segge a gatyából, és nagy hirtelen össze akarják kaparkodni magukat. Aki már ezen a stáción túl van, az nyugodtan beültethető egy bársonyszékbe. Szerinted egy dr. Kürti Sándor vagy egy Póka István a sutba vágná a becsületét, több évtized munkájával kivívott jóhírét ha felkérnék miniszternek? Dehogy tenne ilyet! Ilyen csak a hagyó féle semmiből jött parasztkáderek csinálnak, akiknek nincsen veszteni valójuk.

süti beállítások módosítása