Skip to content


       Szűrés lista

A 16%-os SZJA ördögtől való ötlet

"Szegény fizess! Ez Orbán csomagjának lényege. A liberálisokat eddig dühödten ostorozó Orbán most virtigli liberális adóprogrammal állt elő.
 
Az egykulcsos személyi jövedelemadót az elmúlt években csak az SZDSZ szorgalmazta. Mára fordult a kocka és Orbánból Kóka legjobb tanítványa lett. 
Hogyan néz ki a javaslat hatása?
Aki eddig 75 ezer forintot keresett, az most elveszít 11 ezret. Aki 110-et, az 9 ezret veszít, akinek 150 a bruttó fizetése, az 6 ezerrel visz kevesebbet haza. De még az is rosszul jár, akinek a jövedelme elérti a 200 ezret. Ki jár jól? Az, aki igazán jól keres. Akinek félmillió a havi bére, annak 60 ezerrel több marad adó után, a kétmilliós szuperfizetéssel rendelkezőknél meg 430 ezerrel marad több.
Robin Hood forog a sírjában. A melósok szívnak, a főnökök meg röhöghetnek a markukba. A Fidesz nekirontott a vizitdíjnak, most húsz-harmincszorosát veszi el az átlagos munkástól, tanártól, nővértől.
Teljesen világos, hogy Orbán hazudik, amikor azt mondta, hogy ezzel a rendszerrel mindenki jól jár. Persze, mindenki, feltéve, ha kitaszítjuk a nemzetből a kisembereket. Akkor tényleg jól jár a maradék. Eddig csak a baloldaliak nem voltak a nemzet részei, most már azok sem, akik kevesebbet keresnek havi 220 ezernél.
 
De tegyük fel a kérdést: beváltotta-e ígéretét a miniszterelnök, mely szerint azonnali radikális adócsökkentéssel fogja kezdeni a kormányzást? A válaszunk határozott nem. 2010 elején a Bajnai kormány nagyjából a nemzeti jövedelem egy százalékával csökkentette az szja terheket. Erre mondta azt a Fidesz, hogy ez smafu. A mostani szja módosítás hatása ennél kisebb lesz. Akkor átvertek bennünket? Át bizony. Közben pedig feledésbe merült az a több hónapja hangoztatott vád, hogy gazdasági vészhelyzet van, és a hiány elérheti a hét százalékot. Ma már senki nem beszél erről, sőt, a kormány a 2008 óta elért hiányszint megőrzését vállalja. Költségvetési politika tekintetében tehát Orbán azt folytatja, amit 2006 és 2010 között csináltunk. Azzal a különbséggel, hogy ellenzékben ezt ördögtől valónak látta, most meg üdvözítőnek mondja. Ez esetben viszont van még egy kérdésünk: mikor nem mondtak igazat, akkor, amikor a hiány elkerülhetetlen növeléséről, vagy most, amikor az elért hiányszint megőrzéséről papoltak?
A piacok persze, hogy pozitívan reagálnak, hiszen a kormány felhagyott a költségvetési ámokfutás rémálmával. Nekik ennyi elég. És miért érdekelné őket, hogy a hiány fenntartása mögött az adóterhek szociálisan elfogadhatatlan súlyos átrendezése valósul meg.
 
Az egykulcsos adó be fog tenni a keresők többségének. De lesznek, akik duplán járnak rosszul. A buszsofőrök, a vasutasok, a postások. Ők elveszítik jövedelmük hatodát (a kisebb jövedelemből ráadásul az eddiginél több adót fognak fizetni), esetleg csendben asszisztálhatnak ahhoz, hogy minden hatodik embert kirúgják. Emberbarát program. 
 
Pár éve még az volt az orbáni jelszó, hogy a középosztálynak szövetséget kell kötnie a szegényekkel, új szolidaritásról beszélt a Fidesz. Ez a program a felsőközéposztály önzésének programja. A társadalmi szolidaritás felmondása. 
 
Mi kapunk cserébe? Szabad pálinkafőzést. Az egyébként is befagyott deviza jelzáloghitelezés megszüntetését. Az állami bútorvásárlás felfüggesztését. Ez annyira szép, hogy a szív majd’ meghasad.
Köszöntsük hát a jobboldali liberális Fideszt a politika színpadán!
Hosszú, ütemes taps éltesse a gazdagok új barátját, Orbán Viktort!"

 

A postot Gyurcsány Ferenc írta, akiben hirtelen feltámadt a szociális érzékenység.

 

Címkék: gyurcsány pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr942068237

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Populista baloldali reakciók az adócsomagra 2010.06.10. 08:48:01

Lendvai Ildikó és Gyurcsány Ferenc is populista módon jövedelemátcsoportosításról beszél a szegények felől a gazdagok felé az adómódosítások kapcsán. Amit szándékosan kihagytak a mondókájukból az a családi adózás, úgy is mondhatnánk, hogy jövedelemá...

Trackback: Legalább kormányozni kezdtek 2010.06.09. 19:23:16

Azt hiszem, az elmúlt napok bénázása és az elmúlt hetek parttalan és fedezetlen ötletelése után összességében egészen vállalható akciótervvel állt elő a miniszterelnök. A 29 pontból álló program kétségtelen pozitívuma, hogy a jelek szerint végre elkezd...

Trackback: Viktor, ez az adó így nem lesz jó... 2010.06.09. 13:00:03

Végre történt valami! - írtam tegnap Orbán beszéde kapcsán. Ahogy olvasgatom a reakciókat, úgy tűnik, elég jó fogadtatása van a beszédnek; és abban nagyjából mindenki egyetért, hogyha az abban ígérteket valóban véghezviszik, olyan túl nagy bajt nem oko...

Trackback: Forradalmi kölcsön 2010.06.09. 10:44:11

  Megérkezett a várva-várt gazdasági program és az ember egy pillanatra azt hiszi, hogy a Fidesz a nagy kapkodásban egy rossz mappát nyitott meg a számítógépen, amelyet az egykori rendszerváltó párt, az SZDSZ hagyott hátra, mintegy végakaratként.E...

Trackback: Szegényellenes, gazdagpárti, neokon fordulat? 2010.06.09. 10:20:06

Neokon fordulatnak nevezte Schiffer András LMP-s frakcióvezető az Orbán-kormány kedden bejelentett gazdasági csomagját, hozzá hasonlóan Mesterházy Attila is a gazdagok pártolásával vádolta azt, és Vona Gábornak sem volt benne elég a multiellenesség. Ha...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kravver 2010.06.09. 15:55:38

@eszkep:

Hát erről konkrétan tudok ezt azt. Nem hallomásból, hanem elsőkézből.
Az úgy volt, hogy 2001 nyarán már tombolt a választásra való felkészülés (valamint erősen állt a bál a kayaibrahimos-szőlőbányás-és ezernyi egyéb fityeszmutyik miatt) ekkor küldött Viktor futárt a Danonehoz, hogy kapnak további adókönnyítéseket, meg eltörölnek befizetnivalókat (munkahelyteremtő támogatás visszafizetése pl) HA a választásokig nem látványosan vonulnak ki Győrből.
2002 május beütött, narancsbukta kisült, Danone elhúzott a vérbe.
Ennyi a történet dióhéjban. Aki nem hiszi járjon utána.

Kravver 2010.06.09. 16:00:47

@dr. dodó:

"Nem tudom elképzelni, hogy a szuperbruttósított havi 150.000-emből kevesebbet vinnék haza a 16%-os adóval"
Nem elképzelni kell, hanem kiszámolni. Ez nem a kormányprogram, ti. "ahol a tudomány nem segít ott majd segít a hit". Ha eltörlik az adókedvezményeket, akkor neked a btto 150es fizuddal kevesebb marad a borítékodban, nekem pedig több. Tökös jobboldali liberális gazdaságpolitikai lépés, vegyünk el a szegényektől és adjuk a gazdagabbaknak, majd ők odaadják a szegényebbeknek ha akarják. Nincs ebben semmi rossz, nekem jó, csak nevezzük a nevén: "jobboldali liberális". Ha tetszik, Viktor visszafordult a gyökerekhez. Csak ezt a parazita KDNP-t rázná már le magáról.

ZX 2010.06.09. 16:05:59

@Kravver: Csak az a baj, hogy OV nem tud dönteni, hogy akkor most kommunista legyen vagy jobboldali? Mondjuk helyette az IMF döntött, mikor azt mondta, hogy nem államosíthatják a MNYP-kat.

Kravver 2010.06.09. 16:10:40

@ZX:
Ő egy kommunista bőrbe bújt jobboldali liberális népnemzeti bolsevik.

@dr. dodó:
Kiszámoltam neked. Hogy el tudd képzelni.
Eddig fizettél 388.620 Ft SZJA-t évente, de adójóváírásban visszakaptál 181.200-at (ez nettó: 207.420 Ft SZJA), ezután 288.000 Ft SZJA-t fizetsz évente, nulla Ft jóváírással, azaz 80.520 Ft-tal TÖBBET, ami havonta 6715 Ft MINUSZ.
Most már el tudod képzelni?

Kravver 2010.06.09. 16:12:52

@dr. dodó:
Az még lemaradt, hogy ez a nettő 107.200Ft körüli béredre vetítve 6,2%-os nettó BÉRCSÖKKENÉS. Viktor a Te embered, én mondom!

ZX 2010.06.09. 16:13:32

@Kravver: :D
Vagy inkább néha Dr. Jekyll, néhameg Mr. Hyde. Csak itt egyik énje sem jobb a másiknál. ;)

derelyegrádi szellem 2010.06.09. 16:22:31

@laspalmas:

Ül mellette valaki?

Erről jut eszembe, hogy tegnap néztem este az orbán expozét, és néha mutatták a ferit, aki zakó nélkül ingujjban olyan lazán elterülve ült/feküdt ott, mint egy nápolyi.

De mellette ül csabi, aki úgy forgolódott ott, mint kezdő buzi a gőzfürdőben...

Szép páros...

Joe.UK 2010.06.09. 16:24:08

@Kravver: Lottoszamokat is josolsz?
Honnan tudod hogy OV "csaladi adozas" memje mit takar es hogyan fog ervenyesulni az altalad kiszamolt esetben? Sot, honnan ismered "dr.dodo" csaladi korulmenyeit?
(Valaki pl. itt belengette hogy 4 gyerektol szunik meg az SZJA teljes egeszeben azaz -4% / gyerek. Szoval hogy is all a peldad 1/2/3/4 gyerek eseten? Ja akkor majd azon lehet sirni hogy OV az egyedulallokat/gyermekteleneket szivatja es jajj mi lesz... :)

Komolyan mondom nevetsegesek vagytok... Be lett lengetve egy "gazdasagi program reklamjanak elozetese" gyakorlatilag minimalis konkretumokkal ti meg mar rogton ehenhalt tomegeket vizionaltok... Nem lehetne elemezni az egeszet amikor mar minden reszlete ismert?
Az ordog a reszletekben rejlik...

ZX 2010.06.09. 16:28:33

@Joe.UK: Ezt várja mindenki, leginkáb a befektetők, de ugye erről még mindig a mély hallgatás. Ugyan miért ha szabad kérdeznem? Mert még mindig nem tudják mit csináljanak, és épp ahogy sikerül egyezkedni az EU-val és IMF-el úgy alakítják a dolgokat? Na szép.

Joe.UK 2010.06.09. 16:40:37

@ZX: A mierteket ne tolem kerdezd... Nem latok bele jobban mit te vagy mas atlag "foldi halando". Azt viszont feltetelezem hogy VALAMI oka van. Es bizony az EU-val es az IMF-el is egyezkedni kell (bar ugy tudom ez megtoretent). Sajnos nem vagyunk olyan helyzetben hogy figyelmen kivul lehetne hagyni oket.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.06.09. 16:44:26

@fogash: Igen ezt benéztem. A másik felét akkor sem érinti a hozzászólásomnak. Ezt meg te nézted be...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.06.09. 16:46:13

@laspalmas: A címke a poszt végén van és soha nem néztem még meg. Minek?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.09. 16:47:01

@derelyegrádi szellem:

Igen, ül, annak magyaráz. Egy másik klipben látszik is, alighanem Batiz az.
www.youtube.com/watch?v=MWnL1Gzpv_I&feature=player_embedded

Tegnap valóban csodás arcát mutatta Viktor beszéde közben, de sajnos nem találtam fotókat. Talán nem véletlenül.

Kravver 2010.06.09. 16:47:43

@Joe.UK:

Szövegértés barátom:

dodó úr írja, hogy gyereket is vállalNÁnak.
Joggal feltételeztem, hogy még nincs egy sem.

derelyegrádi szellem 2010.06.09. 16:50:01

@Joe.UK:

nem, de sokat okoskodol vele, akkor majd jól lekaratéjoz, hogy szét lesz baszva a fejed. :-))

ZX 2010.06.09. 16:51:00

@Joe.UK: Ó én nem is ezt firtatom, hogy miért kell velük egyezkedni, hanem azt, hogy nekem úgy tűnik a Fidesznek nincs semmilyen terve, csak kitalálnak valamit, és azt látják, hogy az EU meg az IMF a fejüket csóválják, akkor gyorsan mást mondanak.

Joe.UK 2010.06.09. 16:52:25

@Kravver: Ohhh akkor ezt elneztem...
De a tovabbi reszletek meg mindig nem ismertek a TEJES gazdasagi programbol, ezer es egy dolog lehet meg ami a szamitasodat befolyasolja. Szoval meg mindig az uveggombbol joslas kategoria.

derelyegrádi szellem 2010.06.09. 16:53:47

@laspalmas:

Ja. Azt még mindig nem akarom elhinni, hogy ez a Molnár Csaba miniszter lehetett itt. Tudom hogy nem volt magas a mérce, de azért mégis.

elyndel 2010.06.09. 16:57:54

@Joe.UK: és akinek nincs családja az meg ássa el magát?

Joe.UK 2010.06.09. 16:58:16

@ZX: Nekem ez az aranylag gyorsan bejelentett program nem ezt mutatja... Hozzavave a multkori Kosa + Petike "elszolasokat" inkabb egy nagyon jol megtervezett tobb eshetosegre is elokeszitett tervezetnek tunik. Oszinten szolva csodalkozom is, nem vartam ennyit Viktorektol de ez az egesz most nagyon megtervezettnek es profi munkanak tunik.
Nem lehet hogy neked nalam erosebb negativ prekoncepcioid vannak? :D

Tovabbra is azt mondom varjuk ki a veget lehet ebbol meg minden, jo is meg nagyon rossz is.
Az mindenesetre pozitivum hoy VALAMERRE elindultak, nem a helybetopi megy mint eddig 8 even keresztul.

z666 2010.06.09. 16:59:47

@szmoker /segílyes/:
Azért ilyen az átlag vállalkozó, mert amelyik tisztességes az alkalmazottaival szemben, az nagyrészt csődbe ment már, vagy a csőd szélén egyensúlyozik.

Ez mindenképpen segítené a tisztességesebbeket.

Joe.UK 2010.06.09. 17:02:40

@elyndel: Visszakerdezek:
Kit TAMOGASSUNK adokedvezmennyel? A gyermeke(ke)t neveloket vagy az egyedulallokat? Melyiknek lesz nagyobb tarsadalmi haszna? Es mivel a tamogatas az SZJA-t csokkenti (ha valoban ugy lesz ahogy talalgatta itt valaki) akkor megcsak nem is a segilyes megelhetesi gyerekcsinaloknak megy a penz hanem a dolgozo, bejelentett, gyermeket nevelo szuloknel MARAD. Szerintem zsenialis.

ZX 2010.06.09. 17:03:42

@Joe.UK: Örülök, hogy te így látod, és az is lehet én vagyok borúlátó, de nekem ez nagyon kapkodásnak látszik. Kezdve a semmi sem drága, hogy megmutathassuk a Bajnai is hazudott és szar a költségvetéstől kezdve az EU bácsi államosíthatjuk a MNYP-kat? Nem Viktorka, ne nyúlj hozzá-ig.
Erre tett még egy lapátot a fordított Robin Hood SZJA.

Joe.UK 2010.06.09. 17:10:35

@ZX: Igy is lehet nezni... Bar az hogy szar a koltsegvetes azt gyk. senki sem vitatja, megmutatni is felesleges. Ez csak a valasztoknak szol, a regi lemez. A MNYP-k allamositasaval kapcsolatban meg figyeld meg hogy meg fogjak csinalni igy vagy ugy, EU ide vagy oda. Ahogy a vegkielegitesi penzeket is elegansan visszavettek (meglevo szerzodesen modositani nem tudnak de kulon erre kitalalt 98%-os adot siman meg lehet csinalni :), a MNYP-ak is az allamnal fognak kikotni erre fogadni mernek.
A forditott R. H. SzJA meg meg lehet ilyen is meg olyan is, en meg nem cimkeznem egyenlore...

Kravver 2010.06.09. 17:11:46

@Joe.UK:
"Szoval meg mindig az uveggombbol joslas kategoria. " hát persze, mint a fidesz programok általában, ez van, ez jutott

Beer Ninja 2010.06.09. 17:28:31

@Kravver: Kösz, én is tudok számolni. Az a kérdés, hogy az adójóváírásokat milyen ütemben építik le, és a családi adókedvezmény mit eredményez.

A "nem tudom elképzelni" a fentiekre vonatkozott, és nem az analfabétizmusomra (vagy diszkalkuliámra vagy bármit feltételezel a korlátolt jobbos szavazókról). :) Nehezen képzelem, hogy Orbán a dolgozó és családot vállalók millióival kezdené a kiszúrást, ahogy a balliberálisok képzelgik mostanság. De majd meglátjuk.

csakb 2010.06.09. 17:34:43

Egyébként pl. itt lehet számolgatni, illetve összehasonlítani a szuperbruttó és a további részleteiben nem ismert egykulcsos béreket:

www.nettober.com/

nettober.com/index.php?p=berkalk_16szazalek

Sunder 2010.06.09. 18:00:33

Én abszolút szolidáris vagyok az alacsonyabb keresetű emberekkel, viszont egy kicsit kezd megkeseredni a szájízem a tömeg hozzáállásától.

Aki bejelentve magas fizetést kap, az eddig is adózott, mint a katonatiszt, és ezután is fog, legfeljebb valamivel kevesebbet.

Tessék már megérteni, hogy nem csak "bruttószázötven" meg "bruttóhárommilla" van a világon, és közte van egy meglehetős réteg akit eddig csak szivattak, és most örül, mint majom a farkának, hogy van esély - végre - egy kis könnyítésre. Igen, én is.

Tecciktudni' a bejelentett munka már csak ilyen.

Ha mindenképp neki akartok rongyolni valakinek, akkor ott a szürke/fekete szféra aki cseszik' adózni, azokat lehet szidni, de ne akarjátok már kinyírni X ember örömét ezzel a közösségi fikázással.

PS.: azzal nem értek egyet, hogy csökkenjen az alacsonyabb keresetűek bére, de jóleső hallani, hogy végre kapunk is valamit, nem csak adunk.

picur3ka 2010.06.09. 18:17:26

@Sunder:

Csak vagy 3-6 nick fikazik itt, tobbseguk troll.

Kicsit Karcos 2010.06.09. 18:33:35

Szvsz éppen a progresszív adó az ördögtől való, mivel az irigységet erősíti a társadalomban. Az egykulcsos adó bevezetése nemcsak igazságos, hanem bátor lépés is.

A velejéig rohadt az a rendszer, ahol az elsöprő többség alapból nem adózik, a maradék jelentős része nullás kulccsal adózik, a maradék meg eltartja őket, már amíg el nem durran az agya, és le nem lécel máshová.

Imponálóak a tervezett lépések, ezt vártam, bár nem a Fidesztől. Annyi óvatosságot azért fenntartanék, hogy hiszem, ha látom, mert még csak a bejelentés volt meg. De az akciótervben felvázolt irány több mint reménykeltő, az egykulcsos adótól a bürokrácia elleni hadüzenetig. Így lehet erős országot csinálni, nem az eddigi módszerekkel. A módszer helyességében kételkedőket pedig remélhetőleg meggyőzik majd az eredmények, mert a fizessenekagazdagok hívei addig úgyis elégedetlenek lesznek, amíg napi anyagi problémákkal kell küzdeniük tisztességes és kemény munkájuk ellenére. Majd ha ők is el tudnak menni nyaralni Horvátországba, akkor már őket sem fogja zavarni annyira, hogy mások a Holdra járnak piknikezni.

Tyr Anasazi · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.06.09. 19:51:39

@Sunder:
Vannak a munkerőpiacnak olyan szegmensei, ahol nem lehet jól keresni. Akik ott dolgoznak, azok jól megszívják, hogy te több mekdonálcos szemetet ehess. Persze, igazad van, túl magasak az adók a jól/jobban kereső rétegeknél, hiszen azok egyébként a fogyasztásból is jobban kiveszik a részüket, tehát még ott is adóznak. És pont ezért szar az egykulcsos adózás. Egyszerűen igazságtalan, és leglecsúszottabb rétegeket szegényíti el, ami a szociális rendszert fogja megterhelni, amit meg a jobban keresők fizetnek meg. Szóval, rövid távon jó lehet az egykulcs, de két év elteltével már érződni fog a negatív hatása.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.06.09. 19:59:43

A párom 72-t keres óvodai dajkaként - szétdolgozva magát. Ha ezek után tényleg még 9 ezerrel kevesebbet kap, akkor kivándorlunk.

lyken 2010.06.09. 20:30:33

@Sunder: "Én abszolút szolidáris vagyok az alacsonyabb keresetű emberekkel,"
Én nem. Az átlagadó sokszorosát fizetem be a hivatalos állásomban, ugyanakkor nem kapok többet semmivel. Állandóan csak azt hallom, látom, olvasom, hogy ennyi fizetéssel gazdag vagyok és pofa súlyba.
A vállakozásaimat ezek után minden lelkiismeretfurdalás nélkül vittem Szlovákiába.

jágör68 2010.06.09. 20:52:35

Teljesen felesleges itt vitázni.
Nettó 150- ből akkor sem lehet megélni, ha 36% adó, akkor sem, ha 16%.
Európai szintű fizetés kel (1200 EUR), nem az adókkal bűvészkedni.
Bye- bye Magyarország!

hangthebankers

eml 2010.06.09. 21:59:50

@eloszto: Az én párom 85-t, megvan a szakvizsgája, agglomeráció.

És még én mondom hogy ingyen jár be dolgozni. Viszont szereti csinálni.

Kicsit Karcos 2010.06.09. 22:53:42

@laspalmas: jó kis szoclib kormányt választottak a marokkóiak... Sterkte!

2010.06.09. 23:03:55

@jágör68: ó, ha nettó 150-em lenne, de szépen meg tudnék élni belőle... a feliből kijönne a rezsi meg a kaja, a másik feliből lehetnének olyan luxuscikkeim, mint gyerek, háziállat, egy használt törpeautó, néha-néha egy olcsó belföldi nyaralás... vagy csak egy színházjegy... pár szál virág az asztal közepén álló vázába... vagy pótoltatni tudnám a tavaly kihúzott fogamat... Istenem, ez olyan lenne, mint egy tündérálom! De tőlem még a nettó 85-öt is sajnálja az aszaltszilvafejű polgártárs, majd ő megreformálja az adórendszert, és ezentúl éljek nettó 70-ből.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.06.09. 23:31:48

A minimálbér megadóztatása külön vicc,a bevételen kívül mit várnak ?Ettől ugyanúgy minimálon lesz bejelentve a fél ország a többi meg boríték,jobb esetben!Arról nem is beszélve ,hogy így még jobban csökkent a minimálbér meg ha "otthon vagyok majdnem kapok annyit között a különbség"...qvajó...

Mondjuk a létszámcsökkentés bizonyos helyeken khmm.nem ártana persze, ésszel nem így ,hogy a vezetők kezébe adnak mindent,nevetséges!Talán arra kellett volna apellálni ,hogy ne ott legyen kirúgás ahol ezen a család élete függ,(vidék,közszolga, ) hanem ahol a max a görögországi út ugrik emiatt(demszky falva,mucika hatodik titkárnő,havi két előadóív),qvaanyátok....

picur3ka 2010.06.10. 10:04:13

@laspalmas:

A libek ott tradicionalis liberalisok es mint olyan, jobboldali, szemelyi szabadsagjogokert kiallo nepek, nem nagyon vannak megterhelve szoci eszmekkel.

lyken 2010.06.10. 12:53:55

@Blás Sailor von Wolfhausery: "A minimálbér megadóztatása külön vicc,a bevételen kívül mit várnak ?"
Sokan minimálbérre vannak bejelentve és fiktív számlázással vesznek ki bért a cégükből. Ha máshogy nem megy, akkor így húznak ki belőlük pénzt. A valósan minimálbéres kkv-k melletti kisebbségnek ez persze rossz. Ők a járulékos veszteség ebben a helyzetben.

kavinton 2010.06.10. 13:09:29

Ez jó. Orbán meg a van sapka nincs sapka effektus. Ezentúl ha valaki éhen hall a kevesebb fizetése miatt, az a Zorbán ellensége, mert miért éhség sztrájkol. Kommunikáció elintézve: Tisztelt közönségem! Ezek az emberek az ország lejáratása miatt szándékosan éhségsztrájkba kezdtek. Haláluk megerősít ama elképzelésembe, hogy a kommunista rezsim öngyilkos merénylőket képzett ki a forradalmunk leverése érdekében. (nagy döbbenet a közönség soraiban) Igen, kedves barátaim. Ezek a személyek kiképzésen estek át, mely során előre megírt szövegek megtanulásával, a helyes éhezési stratégia, a hitelek törlesztésének szándékos szabotálásával olyan fegyverhez jutottak, mellyel azt a tévképzetet kívánják nemzeti szinten elhitetni velünk, hogy a nemzeti összefogás sikertelen. Tisztelt jelenlevők! Ezen felforgató személyek ahelyett, hogy keményebben még többet dolgoznának még kevesebb (fanyar nevetés) akarom mondani több pénzért, inkább éhen hallnak. Nem engedhetjük, hogy ez a felforgató ellenséges réteg forradalmunkat veszélyeztesse, ezért bejelentem(nagy üdrivalgás taps)... Még nem kell, még nem kell. Rossz ütemben jelzett a tapsgép(fanyar vigyor), de a kezelője személyesen fog megismerkedni új szuper börtönünkkel (lagymatag nevetés a sorokban). Visszatérve. Ezért bejelentem, hogy életre hívom az össznemzeti felzárkóztató és éhségsztrájkvizsgáló büntető és oktató mozgalmat. Talán a neve már elárulja mire is kérném az itt megjelent és nem fidesz ellenség tisztelt alat(zavart vigyorgás), akarom mondani polgárokat. Akik éhségsztrájkra utaló jeleket vélnek felfedezni szomszédjukon, vagy eddigi barátaikon, azok haladéktalanul jelezzék ezt a megyei illetékesek felé, akik erő alkalmazásával, gondolok itt akár helyszíni kivégzéssel is jogosultak eljárni.
-Kivégzéssel?(hallani az értetlenkedők halk suttogását)
Elnézést, összekeveredett a jegyzetem, a kivégzés a fidesz gúnyoló, kritizáló személyek ellen fogjuk majd alkalmazni. (nagy megkönnyebbülés a sorokból)
A feltételezett éhségsztrájkolókat addig verik amíg nem fognak rendesen enni.
Köszönöm, hogy ilyen nagy számban eljöttek erre rendezvényre, hol is vagyok pontosan kedves közönségem? (zavart sugdolózás a sorokban)
-A 26. országos büntetés végrehajtó intézetben.
Igen, igen. Köszönöm hogy eljöhettem és beszámolhattam a terveimről. Remélem még lesz önök között valaki akivel élőben is találkozhatok.

kavinton 2010.06.10. 13:22:37

@lyken: Csak hogy tisztán láss, vagyis ébredj fel a Zorbán álomból. Akik minimálbér környékén keresnek, most azon gondolkoznak, hogy az öngyilkosság, vagy az önkéntes éhezés és éhhalál a jobb megoldás. Addig az ország egy másik csoportja elégedetten csettint, hogy na végre, most már évi 2x tudok elmenni bora-borára. De sebaj, eddig 70netom volt ezután már csak 60 nettó a cég pedig ahol melózok 30%-t nem fog emelni a fizetésemen, csak azért hogy ne halljak éhen. Tudod nem érdeke, ha csak most pár hónapja emelte meg 3%-val, nagy ünnepélyes keretek között, hogy ennyit érdemeltek meg és aki elégedetlen az azonnal adja be a felmondását. Vagyis köszönöm Viktor, hogy helyettem döntöttél az éhhalálomról.

Noname Watanabe 2010.06.10. 13:34:16

Én leszarom az egykulcsos adórendszert, ha a Sötétség Hercege (by Vadai Ágica) és bandája megemeli a minimálbért, mondjuk úgy 100 rugóra.
Emlékszem, 2001-ben amikor 40E Ft-ra emelték a minimálbér összegét, Kuncze meg a nagyonliberális szadesz-maszop barátai telerítták a sajtót, hogy ez micsoda dolog, beavatkozás a piaci versenybe... Ha rajtuk múlna, még most is 17500 lenne az alapfizu.

Noname Watanabe 2010.06.10. 13:37:35

@kavinton: ...és valahol felsír egy gyerek...
ne netezz! azzal máris spóroltál néhány ezrest, te kis buta :D :D

picur3ka 2010.06.10. 13:47:08

@kavinton:

Kaccsolat.hu-t ajanlanam.

Kravver 2010.06.10. 14:04:06

@Wilbur Nárcisz-11 Swain:
Hát persze.
Hogy a semmit se érő szar munkádért is min. 100at adjak, vagy járhassak a munkaügyi bíróságra, mi? Ha megemelik a minimálbért, akkor sok sok újabb munkanélküli megy az utcára, mert egyszerűen nem termel annyit, amennyibe kerül. Minden munka annyit ér, amennyiért el tudod adni.

Kicsit Karcos 2010.06.10. 14:36:42

@Blás Sailor von Wolfhausery:

"A minimálbér megadóztatása külön vicc,a bevételen kívül mit várnak ?"

Bingó, bevételt várnak, a közteherviselés jegyében. Mindenki fizessen erejéhez mérten. Kis pénz, kis adó, nagy pénz, nagy adó.

Vidéki 2010.06.10. 15:16:50

Las palmas nyomja hatásvadászó, vad demagóg szövegét a személyi jövedelemadó tervezettel kapcsolatban, ami még nem végleges törvény, amit a parlamenti vita során még finomítani lehet.

Minden területen követelné az életszínvonal fenntartását vagy növelését, miközben nem veszi észre, hogy az IMF lélegeztető gépén vagyunk.

Hitelezőink, akiktől függünk, nem engedélyezik, hogy az életszínvonalunkat a jövő generációk terhére, nagyon jelentős eladósodásból fedezzük. Az eladósodás növekménye a GDP 3,8 %-ában maximált.. Lehet, hogy fájdalmas dolog ráébredni a keserű valóságra, de jobban járunk, ha ahhoz igazítjuk gondolkodásunkat.

A görögországi válsággal kapcsolatban is világossá vált, hogy az adósságnövekedés mérséklése nagy érdekcsoportok kemény ellenállásába ütközik.

Ez nem jelenti azt, hogy ésszerű lenne nagy érdekcsoportok jövőt felélő mentalitását kiszolgálni.

Írja: „esetleg csendben asszisztálhatnak ahhoz, hogy minden hatodik embert kirúgják. Emberbarát program. „

Évek óta irkálnak arról, hogy nálunk a közszféra mennyire túlméretezett, ehhez képest mennyire lassú, akadályokat gördítő, nem hatékony. De amikor ténylegesen tenni akarnak a helyzet javítása érdekében, megszólalnak a las palmas féle „emberbarátok” (kerékkötők) és verik a tamtamot annak érdekében, hogy minden maradjon változatlan.

A költők is alkalmazzák a költői túlzás eszközeit a figyelem megragadása érdekében, de las palmas a túlzást is túlzásba viszi.

Homeoffice 2010.06.10. 15:19:16

@Vidéki:

Te figy főnök..ezt gyurcsótány irta:)

Vidéki 2010.06.10. 15:23:18

A minimálbérrel és az adójóváírással kapcsolatban a „kerékkötők” részéről nagy a ködösítés és a zokogás, bizonyítandó, hogy mennyire a minimálbéresekkel éreznek a gonosz kormánnyal szemben.

Tegnap az ATV „Egyenes beszéd” műsorában Vámosi Nagy Szabolcs jól rávilágított a részletekre.

A legutóbbi ismert statisztikai adatok szerint 1,09 millió ember volt bejelentve minimálbéren.
Ezekből azonban mindössze volt 300000 alkalmazott (akiknek jár adójóváírás), a többi viszont vállalkozó (akiknek nem jár adójóváírás most sem).

Ergo ha szükségszerű a kompenzáció a minimálbér emeléssel, ez nem jár olyan hatalmas áldozattal, mint ahogyan azt a „kerékkötők” lefestik.

lyken 2010.06.10. 15:25:26

@Vidéki: :fekveröhög:
A write_only faszparaszt mintapéldánya aki nagyot akart markolni, de végül... Hogy is írtad, papa? Na akkor kopipészt helyettesícsünk, újrahasznosíccsunk.

"A költők is alkalmazzák a költői túlzás eszközeit a figyelem megragadása érdekében, de Vidéki elvtárs a túlzást is túlzásba viszi."

Homeoffice 2010.06.10. 15:27:28

@lyken:

Jó..mondjuk én pofázok..én sem olvastam el az utolsó sort... :D
De hamar reagáltam:)

Kravver 2010.06.10. 15:29:17

@lyken:
hagydmár :)
van ilyen.
Néha én se tudom eldönteni, hogy most Viktor beszél vagy Kádár vagy Thatcher.

Vidéki 2010.06.10. 15:34:32

@lyken:
Az általad feltalált "faszparaszt" szó jellemzi alantas gondolkodásodat, stílusodat,

"A stílus maga az ember".

Kravver 2010.06.10. 16:32:04

Adózástani példamese (régi US eredeti -TaxBreak címmel-, emlékezetből visszaadva):
Volt 10 barát, akik minden nap együtt mentek ebédelni. Minden nap pontosan ugyanazt rendelték és pontosan 100$-t fizettek érte összesen.
A leggazdagabb 3 barát fejenként 20$-t, a gazdagságben következő 3 barát fejenként 10$-t, az utánuk következő 2 barát fejenként 5$, míg a legszegényebb 2 barát nem fizetett semmit.
Ez így ment jó sokáig, mindenkinek megfelelt a helyzet, a gazdagabbaknak nem fájt a többletkiadás, a szegényebbeknek jól jött a kedvezményes koszt.
Ám egyszer csak a vendéglós azt mondta nekik, hogy mivel ilyen régi jó vendégei, 10%-ot enged az árból, 90$-ba kerül a menüjük.
Gondolkoztak a barátok, hogy akkor mos mi legyen, hogyan osszék el a megmaradt 10$-t.
A szegényebbek azt harsogták, hogy egyenlően, mindenkinek adjanak vissza fejenként 1$-t, de a gazdagabbaknak az már nem tetszett, hogy a szegények nemhogy nem fizetnek, de még pénzt is kapnak az ebédelésükért, azért azt javasolták, hogy befizetés-arányosan osszák vissza a megmaradt pénzt, azaz aki többet fizet többet is kapjon vissza. A szegények ezt sérelmezték, mondván hogy megint a gazdagok járnak jól, ha ők nem lennének, akkor az egész kedvezmény nem járna, és mégis: ők az egészből semmit sem látnak. Ezen olyan jól összevitatkoztak, hogy a következő ebédre a 3 leggazdagabb már el sem jött, így a 7 barát nem is tudta kifizetni az ebédjét.

Kicsit Karcos 2010.06.10. 16:45:27

@Kravver: annak a háromnak járt volna a 10 dollár, akik nem fizettek semmit előtte, de úgy, hogy utána se kelljen fizetniük a 10 dollárjukból.

lyken 2010.06.10. 16:58:39

@Kravver: Jó, de érted. Oda van írva. Ennyi erővel magára írhatná, hogy Áni lo medáber ungarit...

@Vidéki: "Az általad feltalált..."
Kb. 8 éves az első leírás róla.

""A stílus maga az ember". "
Ezt alapul véve és visszaolvasva az irományodat ijesztő kép bontakozik ki a te stílusodról.

Prof. Dr. Simon Templar 2010.06.10. 17:05:22

@Wilbur Nárcisz-11 Swain: "Én leszarom az egykulcsos adórendszert, ha a Sötétség Hercege (by Vadai Ágica) és bandája megemeli a minimálbért, mondjuk úgy 100 rugóra."

Na attól szarnék be és nem le, ugyanis kényszervállalkozóként a mostani minimálbér után is keményen fizetem a több mint 47.000 froncsi járulékot (SZJA-val együtt)...ha nem veszem fel a fizetésem, akkor is 31.000.-. Miközben van olyan hónap (pl. május), amikor az össz bevételem 42.000 ...

Vidéki 2010.06.10. 19:57:36

A kormány bejelentette, hogy eltörölné a szuperbruttót az új adórendszerből. Az új rendszer már jövőre hatályos lehet, ha sor kerül rá, akkor az az egykulcsos rendszerben komoly adócsökkentéssel ér majd fel.
A bejelentett adóintézkedések feltételezett hatásai
Minimálbér Átlagbér* Átlag feletti bér
Havi bruttó bér 73 500 200 000 500 000
Jelenleg fizetendő szja 768 28 080 140 700
Szuperbruttóval, adójóváírással, 16 százalékos szja - 25 540 101 600
Szuperbruttóval, adójóváírás nélkül, 16 százalékos szja 14 935 40 640 101 600
Szuperbruttó nélkül, adójóváírással, 16 százalékos szja - 16 900 80 000
Szuperbruttó és adójóváírás sincs, 16 százalékos szja 11 760 32 000 80 000
Forrás: Saját számítások
*: A KSH adatai szerint az idei első negyedévben a bruttó átlagbér 207 ezer forint volt, számításainkhoz az egyszerűsítés kedvéért használtuk a 200 ezres értéket - a szerk.(Origo 2010 jun.10.)
A táblázatból látható, hogy a brutto átlagbér esetén a veszteség nem éri el a 4000 forintot, az 500000 ft/hó bruttobérnél elért nyereség pedig nem éri el a 22000 forintot.

Las palmas szerint viszont : "Akinek félmillió a havi bére, annak 60 ezerrel több marad adó után, a kétmilliós szuperfizetéssel rendelkezőknél meg 430 ezerrel marad több."

A kétmilliós szuperfizetésűek viszon ritkák, mint a fehér holló.

A parlamenti vitában még csiszolódhat a javaslat, de az egyetlen 16%-os, van egy óriási előnye, amit kár lenne elvetni: az adórendszer átláthatósága, amit kár lenne feladni.
Ha szükségszerű a kompenzáció a minimálbér emeléssel, ez nem jár olyan hatalmas áldozattal, mint ahogyan azt a „kerékkötők” lefestik.

lyken 2010.06.10. 20:31:45

@Vidéki: "Las palmas szerint viszont "
Akkor idézem laspalmas egyetlen mondatát a postból: "A postot Gyurcsány Ferenc írta, akiben hirtelen feltámadt a szociális érzékenység."
Tudod, kapcsolat.hu-ról kopírozta le a hvg és a többi lap is. A forrás, azaz Feri feltüntetésével.

Idézem még mondjuk Gunther elvtársbajtárs szavait
Idő: 2010.06.10. 15:19:16
"Vidéki:
Te figy főnök..ezt gyurcsótány irta:)"
Úgy emlékszem én is reflektáltam, meg még páran. Látom nem ment nagyon mellé az a writ_only kijelentés.
Nem baj, azért gyakd csak laspalmast, ne zavarjanak a tények.

2010.06.10. 21:02:30

@Vidéki: Na ja, csak éppen ha megnézed a statisztikát foglalkoztatási ágak szerint is, mindjárt árnyalódik a kép: fizikai foglalkoztatottságúak átlagkeresete bruttó 134e Ft/hó, szellemi foglalkoztattotságúak átlagkeresete meg bruttó 280e Ft/hó. Az a bizonyos 200e Ft-os átlagkereset, amire mindig hivatkoznak, az gyakorlatilag nem létezik. A bérből és fizetésből élők két egyre élesebben elkülönülő osztályra tagozódnak, és az intézkedésterv a szegényeket még szegényebbekké, a gazdagabbakat meg még gazdagabbá teszi, mindezt az igazságosság nevében, egy nem létező 200e-s átlagkeresetre hivatkozva. Ez az elképesztő ködösítés Gyurcsányéknak is becsületére válna.

@Quain: Ez a vállalkozósdi is egy abszurdum, hogy egyéni vállalkozóként adminisztratíve önmagad alkalmazottja vagy. Én azért nagyon kíváncsi lennék arra, hogy mire gondolt az a tökfej, aki ezt az adminisztratív bakugrást kitalálta? Miért nem lehet egy magánszemélynek a számlával igazolt bevételek x százalékát adózni, mint más rendes országokban? Miért kerül egy csomó pénzbe pusztán számlaképesnek lenni? Érthetetlen!

Humgor 2010.06.10. 21:43:30

16%. Az elmúlt 20 év legkiválóbb ötlete!

Ha valaki br 1.000.000FT-ot keres, annak a 16%-a 160.000Ft
Ha valaki br 100.000Ft-ot keres, annak a 16%-a 16.000Ft

Na ez miért nem igazságos? Aki a példában 10x-er annyit keres, az 10x-er annyit is adózik.

Akkor miért nem igazságos az egy kulcs?

CSAK EZ AZ IGAZSÁGOS!!!!!!!!!!!!

Kicsit Karcos 2010.06.10. 21:54:33

@csernaja obca:

'Miért kerül egy csomó pénzbe pusztán számlaképesnek lenni?"

Színtiszta lehúzás, nincs más mögötte. Nálunk szerencsésebb országokban az a számlaképes, akinél van egy sajtpapír meg egy golyóstoll, és le tudja írni a nevét. Mellesleg hülye is az állam, ha a számlaadást nehezíti, hogy miért, azt hiszem, azt nem kell külön indokolni.

@Humgor: az egykulcsos adó majdnem igazságos. Egy dolgot nem vesz figyelembe, az eltartottak számát, hiszen akinek van gyereke, az magán kívül több embert tart el, mint akinek nincs. De a terv erre is jó.

Az egyszerű adórendszer mellesleg önmagában is igazságosabb a bonyolultnál, mivel nem terheli a becsületes embereket, vállalatokat felesleges faszkodással, és hasznos dolgokra, pl. pénzkeresetre tudják fordítani az így felszabaduló időt, energiát.

Vidéki 2010.06.10. 23:23:00

@lyken:
Nem voltam elég figyelmes.
Írod: "Akkor idézem laspalmas egyetlen mondatát a postból: "A postot Gyurcsány Ferenc írta, akiben hirtelen feltámadt a szociális érzékenység."
Tudod, kapcsolat.hu-ról kopírozta le a hvg és a többi lap is. A forrás, azaz Feri feltüntetésével."

Így viszont las palmasra vonatkozó rosszalló megjegyzéseimet visszavonom és Gyurcsánynak címezem.

Magg (törölt) 2010.06.11. 07:39:00

@Humgor: azért nem igazságos, mert kurvára nem mindegy, hogy havonta 84 ezer Ft-ból vagy 840 ezer ft-ból kell megélnie valakinek.

Hubert J. Farnsworth 2010.06.11. 08:45:18

@Magg: Ennek viszont semmi koze az adokulcshoz...

fogash 2010.06.11. 08:47:10

@Magg: Mert a mostani adórendszer az igazságos ugye? Hogy én 8szoros fizetés után százszoros adót fizetek...

Magg (törölt) 2010.06.11. 09:02:01

@Hubert J. Farnsworth:
Már miért ne lenne köze?
Te is 16%-ot fizetsz a milliós fizetésed után, én is a 100 ezer után.
Elveszik az adójóváírást, így még ebből a kevés kis pénzből is pluszban lenyúlnak tőlem jópárezer ft-ot.
Neked viszont - akinek eddig sem voltak megélhetési problémái (sőt!), - még több marad ezekután a zsebedben, mint eddig.

Hol is igazságos ez?
Igenis az az igazságos, ha valakinek messze-messze az átlag fölötti a jövedelme, a közrteherviselésből is vegye ki magát nagyobb arányban!

Magg (törölt) 2010.06.11. 09:02:37

@fogash: az előző hsz-om neked is válasz...

Hubert J. Farnsworth 2010.06.11. 09:37:33

@Magg: Csakhogy 1.000.000-nak 160.000 a 16%-a, 100.000-nek pedig 16.000. Annak, hogy kinek mennyi a fizetese (mennyiert tudja eladni a munkajat) es ezaltal mennyibol el, semmi koze nincs az adokulcshoz. Az eletben es a termeszetben nincs egyenloseg, az csak egy szep abrand, csak nem eletkepes.

Egyebkent pedig pedig olvasd el ezt a "viccet" Kravver kollega beirasabol:

"Adózástani példamese (régi US eredeti -TaxBreak címmel-, emlékezetből visszaadva):
Volt 10 barát, akik minden nap együtt mentek ebédelni. Minden nap pontosan ugyanazt rendelték és pontosan 100$-t fizettek érte összesen.
A leggazdagabb 3 barát fejenként 20$-t, a gazdagságben következő 3 barát fejenként 10$-t, az utánuk következő 2 barát fejenként 5$, míg a legszegényebb 2 barát nem fizetett semmit.
Ez így ment jó sokáig, mindenkinek megfelelt a helyzet, a gazdagabbaknak nem fájt a többletkiadás, a szegényebbeknek jól jött a kedvezményes koszt.
Ám egyszer csak a vendéglós azt mondta nekik, hogy mivel ilyen régi jó vendégei, 10%-ot enged az árból, 90$-ba kerül a menüjük.
Gondolkoztak a barátok, hogy akkor mos mi legyen, hogyan osszék el a megmaradt 10$-t.
A szegényebbek azt harsogták, hogy egyenlően, mindenkinek adjanak vissza fejenként 1$-t, de a gazdagabbaknak az már nem tetszett, hogy a szegények nemhogy nem fizetnek, de még pénzt is kapnak az ebédelésükért, azért azt javasolták, hogy befizetés-arányosan osszák vissza a megmaradt pénzt, azaz aki többet fizet többet is kapjon vissza. A szegények ezt sérelmezték, mondván hogy megint a gazdagok járnak jól, ha ők nem lennének, akkor az egész kedvezmény nem járna, és mégis: ők az egészből semmit sem látnak. Ezen olyan jól összevitatkoztak, hogy a következő ebédre a 3 leggazdagabb már el sem jött, így a 7 barát nem is tudta kifizetni az ebédjét. "

eml 2010.06.11. 09:41:55

@Magg: Az hogy valaki több adót fizet, mert több a fizetése, az demagógia, és az adóelkerülésre ösztönzi a gazdagokat, akik sokkal könnyebben tudják az adót elkerülni.

Nem az a gond, hogy most egységesen 16% lesz, hanem az, hogy akinek 85 ezer, az a 85 semmire sem elég.

Kravver 2010.06.11. 09:48:01

@Hubert J. Farnsworth:

Személyes megszólíttatás okán hadd pontosítsak: ez nem vicc, hanem példamese.

Kravver 2010.06.11. 09:51:01

@Magg:
"Igenis az az igazságos, ha valakinek messze-messze az átlag fölötti a jövedelme, a közrteherviselésből is vegye ki magát nagyobb arányban! "

nagyobb arányban veszi ki az egységes kulccsal is, hiszen 10szer annyi adót fizet, amiért viszont épp csak ugyanazt a "szolgáltatást" kapja
Az ilyen bruttó 100-akat keresők (ill ez után adózók) egyébként kb freeride-olnak állambácsin, az általuk befizetett adók nem fedezik a rájuk eső kiadásokat csak még a szájuk is jár, hogy ők márpedig adót fizetnek.

Hubert J. Farnsworth 2010.06.11. 09:58:02

@Kravver: Ezert is tettem idezojelbe a "vicc"-et.

lyken 2010.06.11. 10:01:34

@Kravver: És kivállóan körülírja, hogy miért offshore-ozik aki megteheti. Már ha lehetne az EU-n belüli vállalkozást offshore-nak hívni. Merthogy valójában nem offshore. Na nem baj.

lyken 2010.06.11. 10:12:30

@Magg: "Neked viszont - akinek eddig sem voltak megélhetési problémái (sőt!), - még több marad ezekután a zsebedben, mint eddig.
Hol is igazságos ez?
Igenis az az igazságos, ha valakinek messze-messze az átlag fölötti a jövedelme, a közrteherviselésből is vegye ki magát nagyobb arányban! "

Megint a régi nóta. Azért démonizálsz egyeseket, mert időt és energiát fektetett bele abba, hogy fejlessze a pénzügyi inteligenciáját és több pénzt termeljen ki. Aki nem fektetett be időt és energiát és problémái vannak önmaga és/vagy a családja eltartásával az persze inkább szociális juttatásokat akar, meg a gazdagok megadóztatását. Másoktól várja, hogy eltartsák. (Mintha egyes szélsőségesek pont emiatt gyaknák rendszeresen a cigányokat. Na mindegy.) Igenis jó, hogy a minimálbért is adóztatják. Az is jó, hogy a magasabb bér után reális mennyiségű adót kell fizetni. A közteherviselés legyen KÖZteherviselés. Ne legyen már az, hogy az átlag felett keresőket befogják, mint a lovakat, hogy húzzák az adószekeret. Mint ahogy eddig tették. Tessék azért sírni, hogy emeljék a minimálbért. De elsősorban tessék fejleszteni a pénzügyi intelligenciát. Sült galambvárástól nem lesz jobb semmi.

Noname Watanabe 2010.06.11. 12:24:10

@Kravver:
pro primo: Nem hinném, hogy a munkám szart sem ér. A tiéd lehet, de akkor lapíts csendben, és dörgöld a földhöz a segged örömödben, hogy még nem rúgtak ki.
pro secundo: mikor 40E-re emelték a minimálbért, akkor sem voltak tömeges elbocsátások (Pedig a pregyurcsány maszop ezt vizionálta).

Noname Watanabe 2010.06.11. 12:29:24

@Quain: aha, aha, megértem, csak gondolj bele:
Ismerek egy kisbolt-tulajdonost, aki szintén "kényszervállalkozó", minimálbéren fut, de az elmúlt évben kábé egymilláért szigeteltette a házát, vett egy új nagymocit, és százezreket dobál ki valami szaros galambtenyésztésre. Egy másik "kényszervállalkozó" (szintén kábé minimálbért vall be) a településünkön most vett tízmilláért lovakat, mert a fogathajtás a hobbija...
Értem én, hogy sokaknak tényleg fájna a magasabb minimálbér, de EZEK még akkor is keveset adóznának, ha 200 kiló lenne a minimál fizu.

Homeoffice 2010.06.11. 13:54:48

@laspalmas:

Egy kérdés. Mivel mától a focivb lesz, nem filóztatok el rajta hogy nyittok egy focitopicot, hogy a kialakult közösség ne offolja szét a fontos topicokat?

ati27 2010.06.11. 14:49:50

@delano:
Valóban, a svéd adórendszerről irtam már egy másik blogban, másolom:

"Küldök egy érdekes linket:www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Rakna-pa-dina-skatter/Rakna-ut-din-skatt/
Ha crohme-ot használsz nem lehet gond forditja. De nagyon egyszerű a lenyíló menűben kiválasztod melyik városhoz tartozol. Majd beirod a bruttó fizut.. A svéd átlag kb 25000 kori. legyen pl göteborg.. No akkor kiirja hogy a munkáltatódnak 32855 be kerülsz. a 25 ből 19072 korona a nettód. 7800 korona a munkálttó hozzájárulás. Te pedig a 25 böl 7600 ot adózol az ÖNKORMÁNYZATNAk! Fent szép pirossal kiirja az arányokat %-ban FIGYELEM abban benn van a munkáltatói járulék is! Nem vagyok bizti benne de a munk jár tartalmazza a tb-t, a nyugdijat, a képzési hozzájárulásokat, is, meg egyebeket. MÁSRÉSZT ennél a fizunál még nem fizetsz ÁLLAMI ADÓT! Ezt pl göteborgban 32500 bruttó után jelenik meg. Majd Progresszivbe 50000 korona körül megy át!

Konkluzió a svédeknél az átlagfizu és még afelett egész sokáig nem kirivóan magas! Ellenben magyarországon már az átlagfizuval belekerülsz a legmagasabb sávba!

Mi a hozadéka? Nézzük csak ha olyan a környék ahol magasabbak az átlagfizuk akkor fizetnek állami adót is, amit gondolom az állam olyan vidékeken használ fel, ahol szerényebbek a lehetőségek tehát kompenzál! Másrészt így az adók nagy része helyben marad.. Ki van találva mi? És még mennyi mennyi ilyen ésszerű dolog van.. :) "

No lehet gondolkodni! Szerintem a bejelentett 1 kulcsos adó az első lépés!

Hubert J. Farnsworth 2010.06.11. 16:40:15

@ati27: Jo oldal, van egy resze, ahol ossze lehet hasonlitani az adot a kulonbozo orszagokban.
www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Rakna-pa-dina-skatter/Jamfor-skatter-mellan-lander/

Az atlagfizetesre ezt hozza ki (teljes adoterheles):
Länder Andel skatt
Ungern 54 %
Sverige 45 %

es a jovedelemado:
Länder Andel skatt
Ungern 38 %
Sverige 27 %

Egyebkent az atlagfizetes nincs 25 000 korona Svedorszagban. Ugyanerrol az oldalrol: medellönerna för samtliga åldersgrupper ligger på 22 488 kronor - azaz az atlgafizetes az osszes korosztalyra vetitve 22 488 korona.

ati27 2010.06.11. 18:44:37

bocs tévedtem az átlaggal kapcsolatban.. :)

gramercy 2010.06.11. 20:02:51

pedig gyurcsanynak igaza van - ebben

az igazi fidesznyikok is kimondjak: a fidesz nem a szegenyek partja, hanem a kozeposztalye

mas kerdes, hogy nalunk a kozeposztaly nem a 100+-nal kezdodik, hanem a munkahelynel...

gramercy 2010.06.11. 20:17:31

0. valaki emlegette a vambeveteleket 2004-tol: utana kene nezni tan a kereskedelem egt-s aranyanak vs. nem egt-s, illetve az eus befizeteseknek..

1. valaki emlegette az szja-kapcsan a versenykepesseget: baromsag, nem ebben kell versenyezni, hanem pl. az infrastruktura szintjeben....ahhoz (oktatas, utak s.tb) meg ADO-k kellenek

2. akinek szurja (szurna...) a szemet a progressziv szja, az jatsszon el gondolatban egy Szechenyi-vel folytatott beszelgetest a temarol.....ha mar Szechenyi kartya bazze :(
(mar ha egyaltalan tudja a grof velemenyet a temarol....:()

János2 2010.06.11. 22:04:30

Csodálkozom,hogy egy ilyen balek nemzet,mint mi vagyunk,hogyan tudott 1920-ig megőrizni egy erős országot.Legutolsó állampolgárok lettünk határokon innen és túl a saját hazánkban.

suski 2010.06.12. 00:54:21

@lyken: "Megint a régi nóta. Azért démonizálsz egyeseket, mert időt és energiát fektetett bele abba, hogy fejlessze a pénzügyi inteligenciáját és több pénzt termeljen ki. Aki nem fektetett be időt és energiát és problémái vannak önmaga és/vagy a családja eltartásával az persze inkább szociális juttatásokat akar"

Na azért álljon már meg a menet. Egy orvos pl. igen sok energiát fektetett be és elképesztô felelôsséggel jár a munkája, mégsem elég a fizetése még kajára és lakásra sem. Legalábbis kezdô korában. Nem lehet mindenki bankár. Másrészt igen sokan nem intelligenciájuknak és befektetésüknek köszönhetik a magas fizetést, hanem a kapcsolataiknak, ilyenkor pedig nem oszt nem szoroz a szakértelmük.

suski 2010.06.12. 00:57:22

@ati27: "Ellenben magyarországon már az átlagfizuval belekerülsz a legmagasabb sávba!"

Ez már nem igaz. Nemrég eltolták a sávhatárokat.

2010.06.16. 09:20:18

@suski: továbbá el lehet azon is filozofálni, hogy amíg egz orvos vagy közgarázda mennyi "munkát fektetett be a tanulásba", addig egy kőműves vagy akárki mennyi munkát fektet be a munkájába? Lehet, hogy a közgázon nagyon kényelmetlenek a padok négy évig, de utána hawai és dől a pénz, a fizikai dolgozóknak viszont negyven évig kényelmetlen a munka, ha ez alapján akarjuk a fizetéseket kiosztani, akkor ők éppen tízszer annyit érdemelnének, mint a közgizdák. :-) További megközelítési lehetőség az emberi szükségletek. Szerintem az alapvető létszükségleteket (létminimum=78e Ft) fedező bér minden dolgozót megillet, az esetleges differenciálás csakis e fölött az összeg fölött történhet! Ha orbán tökös lenne, mint ahogy nem az, akkor a minimálbért törvénnyel kötné a létminimumhoz, a szakmunkás- és diplomás minimálbért és a minimálnyugdíjat pedig a minimálbér különböző többszöröseihez. Mellesleg tíz éve még csinált is ilyesmit, de úgy látszik, elnézve a maszop ciklusát, kedvet kapott ő is a népsanyargatáshoz. (Remélem, meg is kapja majd érte a lámpavasát.)

@gramercy: akkor a fidesz nem a középosztály pártja, mert egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy az általad definiált középosztály is cumizik. Az egykulcsos adóval tulképp csak a havi 500e bruttó fölötti jövedelműek járnak jól (ugye a maszop évi 6 millióra emelte a fel a második adókulcs határát), ez azért Magyarországon már nem a középosztályra jellemző bérszínvonal. (Még a fővárosban is csak néhány sztárszakma fizet ilyen pénzeket!) Az összes többi jobb esetben ugyanannyi nettót kap, rosszabb esetben 10-15%-al kevesebbet. De kérdem én: mit fognak vajon 10-15%-al olcsóbban adni jövőre a boltban? Lehet, hogy semmit? Akkor nekem miért is kellene 10-15%-al olcsóbban adnom a munkámat? Azért, hogy a fidesz közeli személyeknek legyen majd mit hazavinni a nokiás dobozokban?

2010.06.16. 09:33:24

@gramercy: Szerintem nincs baj a magyar infrastruktúrával, mindenütt van aszfaltút, sokhelyütt vasút is, korlátlanul van villany, tiszta víz, szinte minden település csatornázott, és vezetékes gázzal ellátott, e téren már nincs hova versenyezni. Jól képzett szakmunkásból van hiány! Ennek viszont egyszerűen az az oka, hogy szökdösnek az emberek, mert (Romániától eltekintve) bármelyik más eu tagországban többet kapnak, mint itt, sok helyütt akár 3x annyit is. Családostúl mennek ki emberek! És nem csak a fiatalok! Anyámék egy 50-es állatorvosnő budai villájának alagsorában kialakított magánrendelőjébe hordták a kutyájukat oltatni, hát egyszerre csak fogta a férjét, és itthagyva csapot-papot, két bőrönddel kivándorolt Ausztriába! Na ezen kellene elgondolkoznia az illetékes elvtársaknak, hogy ez miért van? Vagy eresszék le a vasfüggönyt, vagy teremtsenek normális létfeltételeket, mert ha így megy tovább, csak a cigók meg a nyuggerek maradnak itthon, tőlük viszont már nem lesz mit ellopni. :-(

Rorgosh 2010.06.20. 10:13:22

Persze eltekintve a szélsőségektől, annak is itt lenne az ideje, hogy valódi közteher viselés legyen az országban. Mert az, akinek 200 felett volt a havi bevallott jövedelme, az nem a fenekében tartotta a kezét, hanem ugyanolyan keményen dolgozott, mint bárki más, csak épp tanult is mellé, hogy magasabb hozzáadott értéket termelhessen.

Vagyis az eddigi rendszer azt büntette, ha valaki netán tett valamit a saját boldogulása érdekében, ami sem nem igazságos, sem nem hasznos. Az egykulcsos SZJA megszünteti ezt a káros gyakorlatot, és egyben megszünteti az adóelkerülés egyik ágának a fő motorját is. Mert sok munkaadó csak papíron fizet minimálbért, a gyakorlatban a többit zsebből zsebbe adja, hiszen egyébként annak nagyrészét elvinné az adó...

Persze az mindig nyitott lehetőség, hogy siránkozzunk a szegények megadóztatásán, ahelyett, hogy rávennénk őket, tegyetek már magatokért is valamit...

lyken 2010.06.20. 12:59:02

@Rorgosh: Ez tökéletesen korrekt nézőpont. Viszont ezután se fognak rohanni a minimálbéres kkv-k, hogy több fizetést valljanak be, hiszen akkor nem 73500 ft után fizetnének be 16%-ot. A rendszer egyébként valóban most lett igazságos, az egykulcsos adózás ténylegesen KÖZteher viselés. A minimálbéreseknek eddig nem kellett részt vállalniuk a rendszer fenntartásából. Üdv nekik az adófizetők eddig szűk klubjában.

PontifexMaximus 2010.09.22. 09:12:55

Azt kellene elfogadni, hogy adót fizetni mindenkinek kell, lehetőségeihez mérten. Szerintem ez egy kiindulópont. A jelenlegi progressziv rendszer több szempontból igazságtalan. Egyfelől hatékony ellenőrzés hiányában nagyon sokan dolgoznak adóoptimalizált fizetésért (ebbe beleérthetőek a minimálbér + zseb-től kezdve a fizetés fele bejelentve másik fele zsebbe -ért dolgozó programozók is) másfelől azok, akik rendesen bejelentve dolgoznak, azok magasabb fizetés esetén aránytalanul sokat fizetnek.

Egy szemléletes példa: bruttó 125e fizetésnél
Számított SZJA: 26.988
Adójóváírás: -15.100
Fizetendő adó: 11.888

4x fizetésnél bruttó 500e
Számított SZJA: 140.700
Adójóváírás: 0
Fizetendő adó: 140.700

azaz 140700/ 11.888 = 12

ez annyit jelent, hogy 4szeres bérnél 12szeres SZJA-t fizetsz. Na ez az, ami nem tetszik azoknak, akik jol keresnek. Szivesen fizetet tobbet, nem is kell, hogy egykulcsos legyen az adó, de ne legyen ennyire progressziv.

Udv,

Pontifex

süti beállítások módosítása