Skip to content


       Szűrés lista

Kéne egy szigorú HR-es a parlamentbe

Mindig is érdemes volt olvasgatni a Magyar Közlönyt, sok-sok érdekességet megtudhattunk belőle. Nincs ez most sem másképp, szép csendben végrehajtott személycserékre, és ezáltal érdekes parlamenti figurákra bukkantunk.

1. találat

Magyar Közlöny 107. szám (2010. június 23.):

 

Vajon ki lehet ez a Bíró Márk, aki egyik bizottságból simán átül a másikba?

Egy magasan képzett, tapasztalt szakember?

Sajnos nem.

Aki nem felejtette még el Gusztus Péter érettségijének hiányát, és rémlik neki Zagyva Gyula villanyszerelő is, az nem fog meglepődni Bíró Márk életrajzán:


"1974-ben születtem Egerben. Feleségem Ivetta, egy gyermekünk van, Nikoletta.
Középiskolai tanulmányaimat Salgótarjánban folytattam, majd a családunk
vállalkozásában dolgoztam a kereskedelem és a lakossági szolgáltatás területein.
A Fidesz Magyar Polgári Szövetség 2002-ben az országgyűlési választásokon
elszenvedett veresége arra ösztönzött, hogy magam is részt vegyek a helyi közélet formálásában, a nógrádi emberek sorsának alakításában, ezért jelentkeztem a Fidesz Magyar Polgári Szövetség helyi szervezeténél.
2004 évben először Nógrád 2 . (Pásztó) választókerület titkárának, majd a Fidesz Nógrád Megyei Választmány alelnökének választottak, ugyanebben az évben Pásztó város Településfejlesztési Bizottságának külsős tagjává delegáltak.
2005 őszétől a Nógrád 1 . választókerületének (Salgótarján) kampányfőnöke lettem.
2006-os Önkormányzati választáson Nógrád Megye Közgyűlésének képviselőjévé választottak, majd decemberben felkérést kaptam a Fidesz észak-magyarországi régiójának pártigazgatói feladatainak ellátására.
2010-es Országgyűlési választáson a Fidesz-KDNP Nógrád megyei területi listájáról szereztem mandátumot."

 

A villámkarrierű, bizottságagilis fiatalembernek középfokú végzettsége van. Nem, nem érettségi. Bíró Márk középfokú műszakicikk-eladó.

Egész egyszerűen csodás, hogy lassan már egy takarítónőnek is diploma kell, politikus meg lehet valaki érettségi nélkül, mosógépeladóként is!
Meg élelmiszer és vegyiáru kereskedőként, mint a Biróval együtt delegált Rubi Gergely jobbikos képviselő, aki rendezőként és operatőrként dolgozott a "média világában 1998-tól", most becsüccsent hontvédeni és rendet tenni.

Gratulálunk minden érintettnek. Persze-persze, lehet mondani, meg lehet magyarázni, hogy ezek a bizottságok csak jelképesek, meg nem ott zajlik az érdemi munka, de

a) akkor minek vannak?
b) miért jár érte pénz?
c) nem lehetne hozzértőket beültetni, vagy legalább érettségizetteket?

2. találat

Magyar Közlöny 115 szám (2010.07.07.)

 

Nyugi, az EÜ-bizottságból a költségvetésibe átültetett Pósán Lászlónak van érettségije, sőt diplomája is. Ami sajnálatos, hogy ez nagyon távol áll a politikai munkájától.


"1965. szeptember 20-án születtem Fehérgyarmaton. Nős vagyok, feleségem Rácz Annamária magyar-latin szakos tanár. Egy gyermekünk van, Zsuzsanna, 8 éves. A debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-ben szereztem magyar-történelem szakos diplomát, s azóta folyamatosan ott is dolgozom, a Középkori- és Kora Újkori Egyetemes Történeti tanszéken. 1995-ben egyetemi doktori, 2000-ben PhD fokozatot szereztem. Jelenlegi beosztásom: docens. A középkor történetéből eddig 4 önálló könyvet írtam, 7 másik kötetben voltam társszerző, 70 tanulmányom (köztük angol és német nyelvűek is), s mintegy 35 kisebb cikkem, közleményem jelent meg. Nyelvismeret: német, angol, latin, lengyel (e két utóbbi esetében olvasási szinten).

15 éven át (1990-2005) a határon túli magyar pedagógusok szakmai továbbképzését szervező Ady Akadémia titkára voltam. 1999-2003 között az Apáczai Közalapítvány kuratóriumának titkári feladatait is elláttam. 2001-től a Debreceni Nyári Egyetem Kft. felügyelőbizottságának tagja vagyok. 1993–1998 között a Debreceni Szemle c. folyóirat szerkesztője voltam.

1992-től vagyok a debreceni Fidesz szervezet tagja. 1997-ben a Fidesz debreceni elnökévé választottak, s azóta folyamatosan mindig újra választottak, így jelenleg is ezt a tisztséget töltöm be. 1998-ban választottak meg először Debrecen 1. sz választókörzetében országgyűlési képviselővé, majd 2002-ben és 2006-ban egyaránt már az első fordulóban újra megkaptam a debreceni polgárok bizalmát. A parlament Oktatási- és Tudományos Bizottságában tevékenykedem."

 

Pósán 1998-tól 2006-ig tagja volt a külügyi és az oktatási és tudományos bizottságnak, 2006-2010 között talán legtesthezállóbban az oktatási mellett a kutatásiban is benne volt, majd idén hirtelen váltással delegálták az egészségügyibe, majd a számvevőszékibe. Az oktatási bizottságon belül pedig "Az elmúlt 8 év esetleges kormányzati visszaéléseivel foglalkozó" albizottságba került, vagyis valamennyire a saját munkáját is felülvizsgálja, ami meglehetősen röhejes szocitempó.

Címkék: parlament pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr912138915

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bűn és bűntetlenség - a Biszku-film 2010.07.10. 14:56:17

Bűn és bűntetlenség. Itt letölthető. Történet az 1956 után következő megtorlások egyik vezetőjéről, Biszku Béláról, a belügyminiszterről.Bővebben: http://mandiner.hu/tag/biszku_belaElnézést kérünk a Mandinertől és a film készítőitől, de ezt a filmet mi...

Trackback: Blogkonzultáció a Nemzeti Együttműködés Rendszeréről 2010.07.09. 12:24:02

  Bár a NER fogalma már egy ideje megszületett a Fidesz háza táján, az új rendszer, annak elnevezése és a kísérőjelenségek körüli vita az elmúlt egy hétben került igazán a figyelem középpontjába, elsősorban a nyilatkozat kötelező kifüggesztésről s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsit Karcos 2010.07.09. 09:40:47

Daher Pierre a legjobb, ő még magyarul sem nagyon tud:

www.youtube.com/watch?v=tq5XwjFXbaU&feature=related

Amúgy - a változatosság kedvéért - nem értek egyet:) Mi, a nép vagyunk a HR-esek. Őket választottuk.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 09:41:53

Szerintem ez a post most kicsit "mellément". Több okból is:
1: ez eddig is így volt. ha megnézed, hogy - akár az előző ciklusban - hányszor, és hogyan módosult az OGY bizottságairól szóló határozat - személyi összetétel miatt -, ez semmivel sem cifrább
2: Domokos László ki KELLETT, hogy kerüljön a bizottságból, mint ÁSZ elnök.

Kun András 2010.07.09. 09:51:24

..a diploma garancia arra, hogy valaki intelligens? Nálunk csupa (műszaki) egyetemet, főiskolát végzett ember van, mégsem képes mindegyik lehúzni maga után a klozetot.
A múltkor benyitottam egy fülkébe.... Kula bácsi ott figyelt egy rakás szaros papírral.
A kezét sem képes megmosni mindegyik wc után. Kajálásnál teleszájjal pofázik, fröcsög a képéből az étel.
A sok -suk-sükről, meg a "nem -e" szófordulatról nem is beszélek, inkább a kivételt kell keresni.
Tájékozottságuk nulla. Viszont találkoztam olyan villanyszerelővel, aki nem csak a szakmájához értett, hanem széleskörűen olvasott, művelt ember volt.

lyken 2010.07.09. 09:58:27

@Seduxen: Ja, akkor ok. Ha eddig is szar volt, akkor ezután is legyen szar.
(Akkor ugye az is jó, ha eddig loptak, akkor ezután is fognak? Csak most narancssárga lesz a talicska.)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 10:01:44

@lyken: nem biztos, hogy szar. Ha valaki eddig 3 bizottságban volt tag, és most beül egy 4.-be is, akkor azon menne a fröcsögés.

Most annyi történt, hogy XY gombnyomkodó naribari egyik bizottságból átült a másikba. Azt naivitás feltételezni sz'tem, hogy MINDEN bizottság MINDEN tagja az adott szakterület szakértője. Ugyan már... Pláne a "kényelmes" bizottsági többséget figyelembe véve olyan mindegy. Az érdemi munka úgy sem ott zajlik.

lyken 2010.07.09. 10:05:48

@Seduxen: Nem akarom én, hogy területi szakértő legyen. Ismerek olyan végzettség nélküli embert, aki szerzett tapasztalat alapján diploma híján is kiválló rendszereket tervez. Nem kell papíros szakértőnek lenni. Akaratnak viszont kéne lenni. A pártszín lókukira sem elég. Nem érdekel, ha megtömi a zsebét és kialakítja a kapcsolatrendszerét. Csak legyen egy célja és tartsa magát hozzá.

2010.07.09. 10:09:44

Tök mindegy, milyenek, úgyis csak pártkatonák. Márpedig fejétől bűzlik a hal... orbántakaroggy!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 10:12:07

@Seduxen:

1, akkor szerinted tök rendben van, hogy 54-162ezer között keresnek / bizottsági tagság, több esetben kompetencia nélkül?
2, ez nem magyarázat, de még csak válasz sem

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 10:13:46

@Kicsit Karcos:

Miért, a Zagyva Gyula az tud?:) Ne mókázz!:D

eszkep 2010.07.09. 10:16:30

@Seduxen: Bizony, ez most megint nem az az egyértelmű "vastagbőr". Bár az igény valóban jogos, hogy legalább a pozíciónak megfelelő szakterületű végzettsége legyen valakinek kormányzati pozícióban (is). Persze ez most megint nem fekete-fehér kérdés, hanem egyszerű szemléleti kérdés. (lásd lentebb) Persze nem valószínű, hogy jelen esetben ez volt a motíváció...
Nem mentegetés végett, de Seduxen 1 érvére reagálva kedvenc példám:
Göncz Kinga küügyminiszter szakmáját tekintve pszichoterapeuta.

Laspalmas tájékozatlanságra konkrét példa: a "demokrácia fellegvárában" (értsd: USA) (!) a kormány munkáját konroláló szervezetekben ELŐIRTAN szerepelnek laikusok, sőt az esküdtszéki rendszer LÉNYEGE, hogy a nem jogi végzettségű laikusok külön testületben (az esküdtszékben) elkülönülnek a hivatásos bírótól és tőle függetlenül döntenek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 10:17:24

@Kun András:

Az intelligencia nem függ a diplomától, ez tény.
De itt az érettségi hiányáról van szó. Anélkül manapság gyári szalagmunkás ill. vécépucoló lehet az egyszeri ember.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 10:18:03

@Seduxen:

"Persze-persze, lehet mondani, meg lehet magyarázni, hogy ezek a bizottságok csak jelképesek, meg nem ott zajlik az érdemi munka"

Grat, te lettél az első!! :)

eszkep 2010.07.09. 10:18:13

@laspalmas: A Seduxennek írt válasom legalább 50%-ban neked szól...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 10:21:03

@eszkep:

Tényleg? :O
Köszi, hogy szóltál!! *fej asztalra esik*

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 10:22:14

@laspalmas:

Jól mondod, csak kiegészíteném: szóval a gimnáziumban, de még az egyetemen sem tudnak az embereknek inteligenciát adni, legfeljebb diplomát. De azért inteligens ember manapság már nem nagyon engedheti meg azt a luxust magának, hogy ne tanuljon. Az érettségi meg aztán tényleg olyasmi, hogy fél kézzel is meg kell hogy szerezze egy közepesen inteligens akárki.

Plutonic 2010.07.09. 10:25:26

@eszkep: Na végre egy rendes szakember! :)
Mármint Göncz Kinga. :)

eszkep 2010.07.09. 10:26:32

@laspalmas: megtisztelő, hogy segíthettem bővíteni nézőpontodat :-)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 10:27:46

Eszkep, vegyél egy iróniamétert szerintem.......

ketroot 2010.07.09. 10:31:16

Na, csak fel kell keresnem a fideszes önkormányzati képviselő távoli rokonomat és benyalni neki a meleg szarig...? :(

Kicsit Karcos 2010.07.09. 10:33:09

@El Topo (Sgt. Elias): nyilván nem árt némi általános műveltség + szakismeret ahhoz, hogy valaki el tudjon látni egy munkát, bármilyet.

De azért a papírfetisizmust sem kell túlzásba vinni. Én pl. nemrég találtam meg a német nyelvvizsgámat, éveken át nem is tudtam róla, hogy van. Igaz, csak Németországban ismerik el, nálunk nem, szóval tényleg "nem ér semmit". Dettó így van az angol nyelvvizsgámmal, csak arról éppen tudtam, hogy van. Mindenesetre ha valaki engem betenne egy HR-nyilvántartásba, akkor azt írná be, hogy nincs nyelvvizsgám + nem beszélek semmilyen nyelven (hiszen ha nincs pappérom, akkor kár belém a hádujudu is).

Véleményem, hogy nem lehet mindent minőségbiztosítani. Nyilván nem árt, ha egy Bizoccságban a többségnek rendben vannak a papírjai. De arra is mérget veszek, hogy ahonnan maradéktalanul ki sikerült szűrni a "selejtet", ott zseni sem sok maradt. A papírfétis ugyanis a szélsőségeseket tartja távol, nem a hülyéket.

eszkep 2010.07.09. 10:36:18

@laspalmas: Igyekszik az ember, de így péntek magasságában különösen sziporkázom... :-)

Apropó! Szüklátókörűség - Vastagbőr... Nem is tudom, hogy jutott eszembe ez a logikai kapcsolat...
Ha majd Zero írni fog az új kormány közbeszerzési gyakorlatáról egy, mostanában gyakoribbá váló alacsony szinvonalú posztot, javasold figyelmébe, hogy nézzen utána a "Buy-America" törvénynek (tudod, "demokrácia fellegvára"), ileltve, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelni, hogy egyáltalán pályázhassál, nem beszélve a szállításról. Kérsz EU-s példákat is?

arlequin 2010.07.09. 10:39:17

ez a HR a Hősöket Regrutáló rövidítése? ezek szerint vmi személyzetis állás?

kamarti 2010.07.09. 10:40:21

nem tudom, mi ebben a meglepő.
az OGY kulturális és sajtóbizottságában 18-an vannak.
ebből 5nek max érettségije van, ez majdnem 30%
tehát a kétharmad itt is megvan felsőfokú végzettségűekből, az igaz.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 10:41:00

@Kicsit Karcos:
Jajaja, nekem is van egy csomó ilyen pappérom, éppen minap került kezembe a targoncavezetői jogosítványom. Friss-nyomdaszagú állapotban, 1990-ben szereztem. Azóta nagyjából háromszor ültem targoncán.:)
De most nem is erről van szó, hanem hogy azért egy minimumot mégiscsak ki kell jelölni valahol, ellenkező esetben könnyen felmerül a kérdés, hogy a nyolc éves fiam miért nem lehet országgyűlési képviselő?
És azért egy érettségi -valljuk be- nem egy megugorhatatlan dolog.:)

eszkep 2010.07.09. 10:42:09

@Plutonic: Kóka meg orvos, ha már itt tartunk. :-)

Marcellusca 2010.07.09. 10:49:33

"c) nem lehetne hozzértőket beültetni,..." - Őőőőő, izé, hát, én jelentkeznék. :)))
Kicsit, talán, ..... szakirányú felsőfokú végzettséggel? :DDDD

Á, mégsenem.
Valami gerinc, vagy minek híjják, van itt a hátamban, középen. :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 10:51:32

@lyken: "Nem akarom én, hogy területi szakértő legyen. Ismerek olyan végzettség nélküli embert, aki szerzett tapasztalat alapján diploma híján is kiválló rendszereket tervez." - meg is lepődtem volna, ha ilyen kvalitásokkal NEM TISZTESSÉGES MUNKÁBÓL él :)))) Érted mi a különbség? A politikusok nagy része - ne szépítsük - éhendöglene a munkaerő-piacon.

@laspalmas: "Nem akarom én, hogy területi szakértő legyen. Ismerek olyan végzettség nélküli embert, aki szerzett tapasztalat alapján diploma híján is kiválló rendszereket tervez." - ilyet hol írtam? ez eddig is így volt, ezután is így lesz. legalább is addig, amíg nem kerülnek be CSAK olyan képviselők, akik szakértői az agráriumnak, az egészségügynek, vagy pénzügynek.

"2, ez nem magyarázat, de még csak válasz sem " - valóban nem. van egy idióta jogszabály (1989. évi XXXVIII. tv. az Állami Számvevőszékről:
"10. § (1) Az Állami Számvevőszék elnöki, alelnöki, főtitkári, vezetői és számvevői tisztségei összeegyeztethetetlenek minden olyan szervnél betöltött tisztséggel, amely szerv állami költségvetési támogatásban részesül, továbbá az Állami Számvevőszéknél történő alkalmazásuk idején nem lehetnek tagjai az Országgyűlésnek, és nem tölthetnek be érdekképviseleti szervnél vezetői tisztséget."

elmagyarázzam? szerinted ezek alapján mennyire "meglepő", hogy Domokos már NEM LEHET tagja OGY bizottságnak SEM!?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 10:53:18

@eszkep: "Nem mentegetés végett, de Seduxen 1 érvére reagálva kedvenc példám:
Göncz Kinga küügyminiszter szakmáját tekintve pszichoterapeuta" - ez még nem lett volna akkora baj, mert pl. a szlovák politikusok (fico, szlotajankó, stb) konkrétan klinikai esetek voltak....

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 10:54:08

@Marcellusca: "Valami gerinc, vagy minek híjják, van itt a hátamban, középen. " - az csak púp :))))

arlequin 2010.07.09. 10:59:05

@Marcellusca:
megoldjuk simán. szakszerűen eltávolítjuk és cserélhetővé varázsoljuk a nemzeti együtt-ténykedés reménységében. valamint szerzünk rá vmi pályázati pénzt, mint az eddigi kuncsaftoknak. csaxólj.

Kurt S. Earp 2010.07.09. 11:01:53

@Seduxen: "konkrétan klinikai esetek voltak...."
"az csak púp"
Ma nagyon elemében van, Seduxen úr kérem,...DDD

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.09. 11:02:30

Én lassan azt mondanám, hogy a parlamentbe Cyclon-B kellene. Mert hát az épület ne sérüljön :-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 11:05:52

@Noname Cowboy:

AZ épületet is nyugodtan be lehet dózerolni a dunába, annyira nem nagy dörrenés.

eszkep 2010.07.09. 11:08:15

@Seduxen: Hehe... Ezt eredetileg én is be akartam írni a kommentembe, de aztán nem akartam ennyire eltérni a témától. :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 11:08:22

@Noname Cowboy: azt hiszem az "eredeti" gyártó cég jogutódja még fellelhető :)))

@Kurt S. Earp: nagyon szépen köszönöm, biztos a hétvégi fáradtság teszi :)

arlequin 2010.07.09. 11:08:53

@El Topo (Sgt. Elias):
oké, de akkor előtte téged is belebetonozunk a duna aljába, különben beszakítaná a folyómedret az a sok torony.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.09. 11:09:38

@El Topo (Sgt. Elias): Meghagynám. Csinálnék belőle panoptikumot. A neve pedig: Út a börtönbe. Stage 1

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 11:10:28

@arlequin:

És? Gondolod, hogy az én seggem kipárnázná, vagy mi?

Marcellusca 2010.07.09. 11:12:00

Én azt látom, hogyha valaki bejutott az ogy-be, akkor már mingyá szakember is lesz.
És mindegy, hogy melyik bizottságban kap helyet, ahhoz is ért.

Kurt S. Earp 2010.07.09. 11:12:12

@Seduxen: Őszintén kívánom, hogy legyen gyakrabban fáradt! :-):-)

arlequin 2010.07.09. 11:12:18

@Seduxen:

"a hétvégi fáradtság teszi"

bocsi, de az szerintem nem a púp, hanem a kúp volt...

Marcellusca 2010.07.09. 11:14:32

@Seduxen: Ja. És tegnap láttam (ma nem találtam meg) valamelyik hírportálon, hogy az ÁSZ-nál kihelyezésre kerül a NENY. :)))
Még jó, hogy - elméletileg - független szerv! :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 11:15:38

@Marcellusca: eklatáns példa erre az Új Alkotmány előkészítésére életre hívott eseti bizottság. Ütős kis névshowr következik:

Elnök: dr. Salamon László (KDNP)
Alelnök: dr. Balsai István (Fidesz)
Gulyás Gergely (Fidesz)
dr. Mátrai Márta (Fidesz)
Tagjai: dr. Bohács Zsolt (Fidesz)
dr. Bóka István (Fidesz)
dr. Cser-Palkovics András (Fidesz)
dr. Dorkota Lajos (Fidesz)
dr. Gruber Attila (Fidesz)
dr. György István (Fidesz)
dr. Horváth Zsolt (Veszprém) (Fidesz)
dr. Kerényi János (Fidesz)
dr. Kocsis Máté (Fidesz)
dr. Kovács Ferenc (Fidesz)
dr. Kovács Zoltán (Fidesz)
Kozma Péter (Fidesz)
dr. Láng Zsolt (Fidesz)
dr. Molnár Attila (Fidesz)
dr. Szakács Imre (Fidesz)
Székyné dr. Sztrémi Melinda (Fidesz)
dr. Turi-Kovács Béla (Fidesz)
dr. Varga István (Fidesz)
dr. Vas Imre (Fidesz)
dr. Vitányi István (Fidesz)
dr. Hargitai János (KDNP)
dr. Lukács Tamás (KDNP)
dr. Nagy Andor (KDNP)
dr. Rubovszky György (KDNP)
dr. Tarnai Richárd (KDNP)
dr. Vejkey Imre (KDNP)
dr. Bárándy Gergely (MSZP)
dr. Hiller István (MSZP)
dr. Ipkovich György (MSZP)
Kiss Péter (MSZP)
dr. Lamperth Mónika (MSZP)
dr. Szekeres Imre (MSZP)
Tóbiás József (MSZP)
dr. Apáti István (Jobbik)
dr. Gaudi-Nagy Tamás (Jobbik)
dr. Gyüre Csaba (Jobbik)
Murányi Levente (Jobbik)
Novák Előd (Jobbik)
dr. Nyikos László (Jobbik)
dr. Schiffer András (LMP)
Szilágyi Péter (LMP)

arlequin 2010.07.09. 11:16:16

@El Topo (Sgt. Elias):

kipárnázná-e?
nem hinném.
szerintem satuba vágná és lenne egy új hidunk kelet és nyugat között.
lehetne koronázni rajta a duna vizén, valamint egy csomó, üres akasztófelület kínálná magát a díszes vendégsereg nagy örömére.

Kurt S. Earp 2010.07.09. 11:17:30

@eszkep: Hiba. A témától azonnal el kell térni ha röhögni lehet. Különben zokogni kéne. Szent meggyőződésem, hogy az Őrmester úr nyolc éves fia kevesebb melót adna a Vastagbőrnek.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 11:21:23

@Kurt S. Earp:

Látod, ez biztos. Nem mondom, hogy hiba nélkül való a gyerek (melyikünk az?), de legalább jól nevelt és jó szándékú. És azt hiszem, hogy ez mindennél fontosabb lenne.

arlequin 2010.07.09. 11:27:43

@Kurt S. Earp:
"Különben zokogni kéne."
mi az hogy különben?
mellette kérem!
együtt a kettőt.

eszkep 2010.07.09. 11:29:01

@Kurt S. Earp: No igen, de már többször meggyanusítottak, hogy nincs humorérzékem, nem értem a viccet. Képzeld, mekkorát romlott volna a renomém, ha elsütök egy poént...

Marcellusca 2010.07.09. 11:32:27

@laspalmas: Bezony, bezony!
Egy nyamvadt minimálbéres melóra sem vesznek fel, ha nincs szakirányú végzettséged.
Itt meg simán osztogatják és cserélgetik a helyeiket, mindenféle kompetencia nélkül.

Marcellusca 2010.07.09. 11:38:30

@arlequin: Nem, nem!
Haverok, Rokonok. :DDDD

Marcellusca 2010.07.09. 11:45:53

@arlequin: Ja.
Mer' ugyi, sírva vigad a magyar. :)))

arlequin 2010.07.09. 11:46:37

@Marcellusca: ja!, akkor tényleg a 'púp' volt... ;-D

arlequin 2010.07.09. 11:48:23

@Marcellusca:

azaz!
gravopapucsban, ultrafokossal valamint molekuláris ostorral csattogtatva siratja a magyar narancsot!

Marcellusca 2010.07.09. 11:53:22

@arlequin: Hááááát, némelyik haver, rokon tényleg csak púp az ember hátán. :D

Marcellusca 2010.07.09. 11:57:36

@arlequin: Dehááát a magyar narancsot nem köll siratnyi!
Most szökkenik szárba, kezd virágoznyi. :DDD

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 12:01:20

@Marcellusca: Az új magyar narancs. Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a mienk.

arlequin 2010.07.09. 12:07:19

@Marcellusca:

most szökken szarba, s kezd villámozni...

Marcellusca 2010.07.09. 12:17:31

@Seduxen:
Tán csak nem erre gondolt, Bástya efftárs? :DDDD

www.youtube.com/watch?v=h4wjQrV5A1c

Bableves 2010.07.09. 12:22:02

Nekem az a véleményem, hogy a különböző iskolai végzettségek, bizonyítványok megszerzése nem jelent semmit, leginkább nem jelenti azt, hogy tulajdonosa ténylegesen birtokolja is a tudást, gyakorlata meg ugye még nincs adott pillanatban. Ráadásul emberek papírok nélkül is rendelkezhetnek olyan képességekkel, melyek teljesen hiányozhatnak több diplomával rendelkezőkből. Ha egy szakmunkás bekerül a Parlamentbe, az ott végzett munkáját fogom nézni, nem azon bosszankodom, hogy bezzeg én meg ...

De az is igaz, hogy a pártok felelőssége a megfelelő jelöltek indítása, bejuttatása a képviselői székekbe, bizottsági posztokra. Ha van kikből "meríteni", akkor meg tudják oldani, ha nem nagyon, akkor azokkal dolgoznak, akik felvállalták. Ott van a lehetőség minden professzor, doktor, és fő-fő értelmiségi előtt, hogy megmérettesse magát. Jaaa, hogy akkor ki kell állni nyíltan az emberek elé? Színt kell vallani? Esetleg egy életre elkötelezni magunkat valamely irányvonal mellett? (ok, politikuséknál ez nem jellemző sajnos) Tehát, azt gondolom, hogy partvonalról fikázni mindenki tud. Úgy kéne kritizálni, főleg ha tényleg jogos, hogy a lényeget érintse, nem az adott személy iskolai végzettségét.

arlequin 2010.07.09. 12:36:14

@Marcellusca: @Seduxen:

akkor képzeljétek el a magyar banánt:

"kicsit szőrös, kicsit bőrös, de legalább mindig csak az egyik végét kapjuk"

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 12:40:24

@Bableves:

Hát persze, nyilván van rá példa a történelemből, hogy tanulatlan emberek zsenikké lettek. De azért ez mondjuk ritkaság. A mindennapi életben sem az a lényeg, hogy van-e érettségije a jelölt úrnak és tudja-e ténylegesen, hogy a petúniák hogyan kereszteződnek, hanem az, hogy képes volt-e megszerezni az érettségi bizonyítványt. Ez már feltételez bizonyos képességeket.
Meg aztán ha nekem fel kell vennem mondjuk egy embert, aki operálni fog, akkor egy sebészt fogok fölvenni, mert LEHET, hogy egy légtornász is tudna műteni, de egy szakvizsgával rendelkező sebész sokkal valószínűbben.

Marcellusca 2010.07.09. 12:42:25

@arlequin: Hát, kösz, vaze! :DDDD

De igaz. :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.09. 12:47:18

középfokú műszakicikk-eladó ?
Priceless!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.09. 12:49:16

@eszkep:

bmeg eszkep, kattanj már le rólam

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.09. 12:50:32

@Seduxen:

Mind a 46-an? Miért nem mindjárt mind a 386 képviselő?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 12:53:24

@zero: Nekem is van olyan papírom, nem ciki az.:) Mondjuk az igaz, hogy a dossziéjából nem mozdult ki '87 óta.:)

Bableves 2010.07.09. 12:56:40

@El Topo (Sgt. Elias): Igen, ha pusztán szakmai szempontok szerint nézzük, így van. De a Parlament, vagy az Önkormányzatok vezető testületei nem így állnak fel. Arra vannak a szakértők, háttérmunkások, stb. hogy ezt segítsék, hiszen nem polihisztorokat szavazott be az istenadta nép a székekbe. (Az érettségi státuszával nem értek egyet, egy jó szakmunkás, kellő általános ismeretekkel megspékelve, többet ér, mint egy mindenbe kicsit belekóstoló általános érettségivel rendelkező egyén - gyakorlati "felhasználás" tekintetében mindenképp.)

Persze, a hatékonyság szempontjából ennyi erővel lehetne diktatúra is, ahol a diktátor egy személyben dönt mindenről, viszont tanácsadóknak választhat (akár több százat is) szakértőket, professzionális embereket adott területre. De a "demokrácia" jelenlegi szabályai szerint a döntéshozó testület nem így áll fel. A gyenge láncszemek megfelelő szakmai hátteréhez biztosítani a feltételeket a saját pártjának a felelőssége. Azok, akik meg az embert kritizálják, nem mondjuk a döntésének okait, azok nem érvekkel vitáznak, hanem a könnyebb utat választva személyeskednek.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 13:09:07

@zero: na állíccsad mááá le magad! azééé egy új alkotmány megalkotása nem kismiska.

gondold csak el, mennyi okosságot tud majd beleböffenteni egy cser-palkovics, egy lamperth, egy szekeres, egy lusta dick, vagy egy hijjejhavej.

jó kezekben van az alakuló alkotmány, nincs mese :)))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:17:54

Jajmán! Nem értitek. Tanultak a korábbiakból. Hisz Dávid Ibi anno végigkűzdötte a jogi kart, hogy politikus lehessen, most meg izzadnak az ügyészek, hol is tudnák megfogni.
Egy szakmunkást mennyivel könnyebb lesz jogilag felelősségre vonni, hisz ő maga nem tud minden jogszabályról, az ügyeletes pártügyész-jogvédő meg nem tudja minden lélegzetvételét óvónéniként vigyázni.

Homeoffice 2010.07.09. 13:20:19

@neccharisnyás útonálló:

Micsoda?? Ő a megfelelő ember arra a posztra.
Legyen Béke, Szeretet , Egyetértés! Nem érted?:)))) Egyetértés! Egyetértesz vagy kapsz a pofádra! :))))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:21:36

@El Topo (Sgt. Elias): Lehet jobban járnánk a kisfiaddal. Tán még nem tud folyton hazudni.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:23:12

@Gunther: Hé te! Még tán vissza találok ütni, aztán lesz nagy csodálkozás... vagy legalábbis helyreáll a nagy Nemzeti Egység! :))))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 13:25:02

@neccharisnyás útonálló:

A nagyobbik egyáltalán nm tud, a kicsi is csak mellébeszélni próbál néha, ami szigorúan véve nem hazugság.:) Ha jöttél volna legutóbb Tudodhova, ott voltak ők is.:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:25:27

@Seduxen: Pszichoterápia? Külügyi diplomácia alapeleme. Bár, ahogy a ténykedését nézem, őt is egy gyenge kettessel rugdalhatták át anno.

Homeoffice 2010.07.09. 13:27:52

@neccharisnyás útonálló:

:)))) Akkor Te egy kommenyista, gyurcsányimádó szélsőjobbos nemzetellenes hazaáruló vagy:))))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:29:04

@El Topo (Sgt. Elias): Látod, mondom én. Következő választásra lehet legyártok neki néhány plakátot. Örülne neki?
Ha szóltok, hogy lesz, lehet mentem volna a Tudommire. Dehát néma gyereknek anyja se vesz telefonkártyát.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:32:36

@Gunther: Várj, hol marad a bazilikakilincs-orrú, homokos travi? :))))
Erről eszembe jutott a mai subba iwiw válogatásában a nemzeti radikális csaj, aki Nagymagyarországot vasaltatta rá a szülinapi tortára. Végülis, sokszor kell gyakorolni, hogy tartósan bevésődjön - minden jobb pszichomókus ezt javasolná.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 13:35:51

@neccharisnyás útonálló:

Hát ez nem tudom hogy terjeszkedett, de voltunk vagy 15-en legalább.
Gyárts!
Küldjek róla egy képet ami jó lenne választási plakátnak?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:41:27

@Seduxen: Olyanom nekem is van! o.O Kicsi koromban azt mondták, hogy púp, bántottak is érte eleget, aztán felnőtt koromra kiderült, hogy gerinc.

@El Topo (Sgt. Elias): Kínai gépsornál guggoló munkással próbálkozz. Olyan ritka ügyesen szerelik be a pici kis kezeikkel az apró kis mütyüröket az elektromos kütyükbe, hogy amikor a nyugati ember a medvetappancsaival hozzányúl barkácsolás céljából, vagy javíthatatlanul leamortizálódik a cucc, vagy sikerül fogpiszkával szétszedni, de összerakni már nem. RÓLUK el tudom képzelni, hogy bármi szaktudás nélkül megoldanak egy császármetszést.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:44:36

@El Topo (Sgt. Elias): Sejtem, kinek van vaj a fején. No, majd legközelebb. De rám szólhatsz te is priviben, ha igény támad a társaságomra, nem haraxom a zaklatásért. :)

arlequin 2010.07.09. 13:46:49

@neccharisnyás útonálló:
á. csak afféle fordított rorschach-teszt. ránéz a térképre és 'kilátja belőle' a pozitívot. vagy a mennyországot. vagy tudomismit.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:47:50

@El Topo (Sgt. Elias): Plakáthoz háttérinfo is kell - meg kell szerkeszteni a koncepciót, nem ám csak úgy dzsobbikosan felfotóboltolom a hitvány gazemberek fejét Mózes egyik kőtáblájára, a kapcsolódó parancsolatot a tízből meg a másikra. Pedig az is mekkora ötlet volt! ha jobban képben lettem volna Kolor fizimiskájával, az összesen jót röhögök, nem csak néhányon.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 13:51:20

@neccharisnyás útonálló:

Dobj egy mélt, hogy legyen hova küldeni!
Most el kell haladnom, de majd jövök.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:55:52

@arlequin: De a tortát megeszik a végén, nem? Akkor erre van egy elméletem.
HÍVŐ KERESZTÉNYEK TŰNÉS, MERT FÁJNI FOG!!
Szal Magna Hungaria képe a tortán valóban Magna Hungariát szimbolizálja. Minden szépségével, miegyébbel. Amint előkerül a kés, a kép ÁTLÉNYEGÜL sima tortadísszé. Így szó sincs bármiféle Clemancau-utódok által pénzelt cselekedetről. VISZONT a tányéron ismét átlényegül a cucc, ÚJRA Magna Hungariává, így az azt elfogyasztók szimbolikusan magukba fogadják, átjárja őket a nemzeti egység és együvé tartozás tudata.

Note: akinek fentiektől habzani kezd a szája, gondolkodjon el humorérzéke meg vagy nemlétéről

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 13:58:21

@El Topo (Sgt. Elias): Primán működik ez az indexes a nickem alatt. Küldjed bátran oda.

arlequin 2010.07.09. 14:10:00

@neccharisnyás útonálló:

tudsz te ha akarsz. egy-két dolgot hagy tegyek hozzá:
- igazából a kés miatt sem lényegül át, hanem valóban a 'régi egységet' darabolják jó ízzel.
- ezek igazi, művelt, rendes, tisztes magyar keresztények, akik persze templomba nem nagyon járnak, hanem csak hagyományőrző rendezvényekre, nameg nyugdíjas klubba..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.09. 14:13:56

"Egész egyszerűen csodás, hogy lassan már egy takarítónőnek is diploma kell, politikus meg lehet valaki érettségi nélkül, mosógépeladóként is!"

Mióta pofázom ezt bazzeg...

Amúgy very érdekes, miért cserélnek leFideszeseket Fideszesekre?

ampierre 2010.07.09. 14:16:58

@Seduxen: Gulyás Gergely is doktor egyébként..

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.09. 14:26:31

@arlequin: Ó, tehát akkor fájdalmukat mélyítő mazochisták, akiknél a kielégülés a nemzetmentés azon aktusa, hogy magukba fogadják az elrabolt részeket. Hm.
Templomba ne is járjanak hagyománytartó egyének. Ebben mélyen egyet tudok érteni a vallási vezetőkkel. Vagy Krisztusban higgyél vagy a sámánokban. Felnőtt vagy, csináld rendesen!
Dícsérete bearanyozta szívem halovány napocskáját! Köszönet érte! :))))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 14:36:05

@eszkep:

Először viccesen válaszoltam, de látom, nem érted, úgyhogy most letöröm egy kicsit az önbizalmadat:
- képzeld ismerem én is az amerikai esküdtszéki rendszert
- sőt, arról is hallottam már, hogy "a kormány munkáját konroláló szervezetekben ELŐIRTAN szerepelnek laikusok"

Az, hogy nem írtam ezekről, azt jelenti, hogy az égegyadta világon semmi közük nincs a magyar parlamenthez, de nem jelenti azt, hogy nem ismerem őket. Ezt érted?

Kimondhatatlanul irritáló, hogy nap mint nap idejössz, és telve önbizalommal kinyilatkoztatsz, hogy X korlátolt, Y buta, Z tájékozatlan, de bezzeg te húdekurva okos vagy.
Elnézést, de ez kikívánkozott.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 14:41:30

@vampierre: elképzelhető. a közlönyben így jelent meg, nem írtam át semmit, csak kopipasztáztam.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 14:43:24

@Seduxen:

1, "ez eddig is így volt", ezt írtad először, tehát kvázi megvontad a válladat, gondoltam akkor nem fáj a pénzkiadás se
Ha beletörődünk egy szar rendszerbe, akkor az csak egyre szarabb lesz.
Majdnem megkérdeztem, hogy vajon a Jobbik (mint a nép szava, és a politikusbűnözés nagy ellenzője) miért nem veri az asztalt mondjuk ezért is, hogy poliitkus csak minimum érettségivel lehessen valaki, de aztán eszembe jutott a villanyszerelő meg a tévéeladó fiú.

2, értetlen vagy ma nagyon
"szerinted ezek alapján mennyire "meglepő", hogy Domokos már NEM LEHET tagja OGY bizottságnak SEM!? "
Semennyire nem meglepő, mivel nem vagyok hülye. Viszont nem lehetne helyette valaki pénzügyeset berakni? Csak töriszakos volt raktáron?

Plutonic 2010.07.09. 14:43:54

@eszkep: Na azért gyomrom van nekem is!!!! :))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 14:47:44

@Bableves:

Szerintem igenis lényeges a HONATYÁK iskolai végzettsége, mégiscsak ők viszik az ország ügyeit meg a választók pénzét hosszú évekig. Szentimentálisabb országokban erkölcsi példaként is szokás őket emlegetni.......

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 14:48:31

@El Topo (Sgt. Elias):

"LEHET, hogy egy légtornász is tudna műteni, de egy szakvizsgával rendelkező sebész sokkal valószínűbben"

Ja, ez jó példa :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.07.09. 14:57:52

@laspalmas: meglepődnél ha azt mondanám, hogy a helycserés támadás NEM jár többletköltséggel?

pusztán arra próbáltam rávilágítani, hogy naivitásnak érzem hogy ezen ekkora felháborodás(?), meglepődés(?) van. Nem tudom mit vártunk? Van béke, rend, meg egyetértés, mit akarunk még?

/én mondjuk egy spanyol győzelmet vasárnapra, de ez off/

"Szerintem igenis lényeges a HONATYÁK iskolai végzettsége, mégiscsak ők viszik az ország ügyeit meg a választók pénzét hosszú évekig" - ez lehet, de mutass egy olyan jogszabályi helyet az ogy. képviselőkről szóló jogszabályban, amelyik leírja, hogy KÖTELEZŐ MINIMUM iskolai végzettség. Én nem tudok ilyet.

1: Most komolyan, ki az a hülye, aki a "saját munkahelyén" vezetne be ilyen szigorítást?
2: Az Istenadta nép kezében - is - van - még - megoldás: a népszavazás. Igaz, ez csak a következő OGY képviselőkre lenne csak alkalmazható, de valahol el kell kezdeni :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.09. 15:04:24

@Bableves: Általában az igaz, hogy lehet valaki jó vezető, akkor is, ha csak érettségije van.
De általában az okos emberek több iskolát szoktak elvégezni.
Na most egy parlamenti tisztség elvileg fontosabb, felelősségteljesebb minden másnál (gyakorlatban ugye nem, mint tapasztaljuk) , tehát egy igazán művelt, rátermett, intelligens ember kéne hogy betöltse.

Na most a másik.
Szaros tesztmérnöki, gyártástervezői állásokba fél oldalas elvárások, követelményeket szoktak írni az állásportálokon. Ehhez képest b+ az országban folyó pl. egészségügyi ellátásról dönthet valaki, aki még csak nem is orvos? Mezőgazdaságról egy érettségizett panellakó? Akármi?

Hát alapkövetelménynek kéne lenni a szakminisztereknél a szakirányú végzettségnek! Úgy értem, diplomának.

És tudod, miért nem mennek a professzorok-doktorok politizálni? Mert ők valami értelmessel szeretnének foglalkozni. Na jó, már amelyik.

@Seduxen: Olyan tv. javaslatról kell benyújtani népszavazást, ami a jelenlegiekre is vonatkozik.

eszkep 2010.07.09. 15:05:49

@laspalmas: Nem emlékszem olyan hozzászólásra, amiben magamat féyneztem volna, olyanra viszont igen, amiben ellenpéldát vagy konkrét cáfolatot (legtöbbször linkkel) említek. Ezen kívül olyanra sem emlékszem, hogya Vastagbőrön bármikor is lett volna hibaigazítás (az "update" nem annak számít), olyan esetekben sem, amikor nyilvánvaló hibán alapul az érvelésetek. Olyanra is emlékszem, hogy egy dolgot egyetlen szemszögből, torzítva mutattok be, sőt egy ügy előzménye vagy nem mem mellékes része teljesen kimarad a posztból.
Az önbizalmamat ezzel nem fog sikerülni letörni, mert tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy nem én szartam a spanyolviaszt, mint ahogy azt is tudom, hogy nem is ti.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.09. 15:07:46

@Seduxen:

"meglepődnél ha azt mondanám, hogy a helycserés támadás NEM jár többletköltséggel?"
Jaj.....arra céloztam, hogy olyan munkáért vesznek el lóvét, amihez nem kimondottan értenek.

Naivitás persze meg minden, de tudod én pl úgy vagyok vele, hogy egy Gusztostól nem lehetett sokat várni, a Jobbikosok a nép gyermekei, nadehogy a nemzetiforradalmimegnemtommilyen kormány is ennyire legyen képes, na az nagyon nett.

Attól, hogy nincs ilyen jogszabály, szabad utána sóvárogni, nem? :))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.09. 15:10:00

@Gunther:

Minden a forgatókönyv szerint halad .,..

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.09. 15:14:28

@eszkep:

Posztba utólag nem nyúlunk bele, mert akkor meg azért sírnak a kommentelők.

ha hiányolod az előzményeket, meg a kimaradt részeket, akkor
a, nem kell olvasni és kommentelni a blogot, hiszen neked nem megfelelő a minősége
b, nyiss egy blogot magadnak, és lássuk, mit tudsz

lassan te leszel az új Liberte ..... vele meg tudjuk, hogy mi lett.

Joe.UK 2010.07.09. 15:29:21

Khm... Coming out kovetkezik:

Nincs diplomam sem angol nyelvvizsgam...
Megis egy vilaghiru cegnel dolgozom muszaki mernoki beosztasban. Angliaban...

Lehet hogy fel kellene mondanom csak a tisztesseg kedveert? Vagy lehet hogy nem olyan rossz hozzaallas ha nem papir hanem teljesitmeny utan itelunk?

eszkep 2010.07.09. 15:35:48

@zero: Saját blogra sajnos már igazán nincs időm, viszont felajánlottam, hogy egy "Index-fiygelő" poszthoz már elég sog linket összegyűjtöttem. Ha "hiányolom az előzményeket, meg a kimaradt részeket" akkor pont célszerűnek tartom a kommentelést. Ügye a kapcsolat.hu-n nem lehet kommentelni, hisz aki a "fővonulattól eltérő" véleményt fogalmaz meg, azt törtlik (bevallottan, hisz értesítést kap róla az ember e-mailban).

Liberte-vel való összehasonlítás azért nem állja meg a helyét mert a legtöbb állítását könnyűszerrel lehetett cáfolni (effektíve nagyjából az összes állítását meg lehetett cáfolni...)

Az, hogy "Posztba utólag nem nyúlunk bele, mert akkor meg azért sírnak a kommentelők" valóban érv, bár az internetnek szerintem pont az lenne az előnye az írott médiával szemben, hogy "dinamikusan" követi az eseményeket. Ráadásul a blogra, mit műfajra ez különösen igaz lehet.

arlequin 2010.07.09. 16:26:57

@neccharisnyás útonálló:
örvendezem mikor tükörsima kedélyre deríthetek valakit
néhány megjegyzés engedtessék meg nekem ezennel:
- "Templomba ne is járjanak hagyománytartó egyének."
az őrzés és tartás között van egy kis különbség.
- "Ebben mélyen egyet tudok érteni a vallási vezetőkkel."
de csak azért mert azt sem tudják mit csinálnak
- "Vagy Krisztusban higgyél vagy a sámánokban."
ez meg tiszta kirekesztés. a sámánoknak legfeljebb hiszel, ahogy egy papnak is, nem?
- "Felnőtt vagy, csináld rendesen!"
én felnőtt?! legfeljebb félnőtt. és mit csináljak, mond?

Spiritmonger 2010.07.09. 16:52:06

tényleg érdekelne az, hogy mi a búbánatos harci faszért kellene egy parlamenti képviselőnek a munkakörét mindenféle papírokhoz kötni?
mire garancia a diploma/érettségi?
talán a jó kapcsolati tőkére?
esetleg a nyelvtudásra?
netán a nyitottságra, elhivatottságra?
lehet, hogy a szakmai hozzáértésre?
vagy a józan észre?

Stadlert úgy hívták tanítani a Corvinusra, hogy talán ha 8 általánosa van, mégis felépített egy milliárdos vállalkozást, és a gyakorlatban csinálta meg azt, hogy az oroszoknak exportált sikeresen, valamint miután kijött a sittről, újra talpra állt viharos gyorsasággal...

külföldi példa, egy B. Gates nevű matematikus hallgató is kilépett az egyetemről, aztán elég sokra vitte...

még a szakirányú végzettség megléte esetén sem garantálható, hogy az illető a gyakorlatban is ért a dolgához, legalább ugyanakkora az esélye erre egy teljesen laikusnak, akinek van józan paraszti esze

különosen igaz ez minden olyan területre, ahol nem az ember van a középpontban.
persze, orvos csak képzetten nyúljon hozzám, de azért úgy gondolom, hogy egy műszakicikk-eladó is érthet annyit a honvédelemhez, mint egy bölcsészdoktor

nyg 2010.07.09. 16:54:55

Meg tudná magyarázni kedves zero (vagy bárki más) ezt a Pósánról írt mondatot?
"Az oktatási bizottságon belül pedig "Az elmúlt 8 év esetleges kormányzati visszaéléseivel foglalkozó" albizottságba került, vagyis valamennyire a saját munkáját is felülvizsgálja, ami meglehetősen röhejes szocitempó."
Pósánnak elég nehéz lenne saját kormányzati munkáját felülvizsgálni ebben az albizottságban, ugyanis az elmúlt 8 évben nem volt kormányalkalmazott. Még valamennyire sem!

Marcellusca 2010.07.09. 16:59:10

@Spiritmonger: Részben igazad van.

Diplomával észt nem adnak, ez igaz. (Legjobb példa én vagyok rá. :DDDD)
De némi, kicsivel szélesebb látókört talán.

Stadler Józsi bácsi esete kicsit sántít. Nem tanítani, csak előadást tartani hívták meg.

A Honvédségünk meg pont azért olyan, amilyen, mert állandóan hozzánemértők kezében van.
Vagy seggnyalók kezében.
Most meg mindkettő igaz. Hende hozzánemértő bábú, Fodor meg seggnyaló.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.09. 17:15:05

@eszkep:

Okés, megfontolom, hogy valahogy utólag javítsuk a dolgokat.
Amúgy voltak, vannak és lesznek is hibák a posztokban, mivel ez nem egy HVG/Heti Válasz, nem vagyunk újságírók, a virágelvtársos posztot pl, éjjel fék 2-től fél 3-ig írtam.

Azért vagytok Ti (kommentelők), hogy szóljatok ha valami hibádzik. Több szem többet lát. Ha van ilyen, akkor jöhet emailben is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.07.09. 17:18:28

@Spiritmonger:

Hogy valaki tanít, és egy parlamenti bizottságban "dolgozik" nem ugyanaz ....

Nem véletlenül szokták az állásajánlatoknál feltüntetni, hogy kell a felsőfokú végzettség ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.09. 17:49:37

@Spiritmonger: OK, akkor majd ha megbetegszel, odaadnak egy kőművesnek...

Az, hogy néhány jóeszű pőarasztgyerek sokra viszi, nem jelenti azt, hogy tömegesen ezekre kell bízni a közigazgatás irányítását.
Stadler meg sokra vitte, aztán nagyot koppant...

Kicsit Karcos 2010.07.09. 17:50:40

@laspalmas: van azért különbség, mégpedig hogy egy pl. orvosból lett képviselőnek az orvosi ismereteire legfeljebb akkor van szükség, ha rosszul lesz egy képviselőtársa. Az esetek 99%-ában olyan dolgokról szavaz, amiről egyáltalán lövése sincs, legalábbis papírforma szerint.

Ha abban mérjük a komoly, képviselőnek való embert, hogy ért-e valamihez, ahhoz szerintem - ha már papírban gondolkodunk - egy szakmunkás-bizonyítvány jóval alkalmasabb, mint az érettségi. Ha a műveltség a fontos, akkor persze az érettségi az erősebb...papíron.

A magánszférában sok helyen előírják a papírt, mert nagy igény van rá, de ez nem jelenti azt, hogy a szükséges papír nélkül biztosan nem vesznek fel senkit. Lehet, hogy a diploma helyett megelégszenek néhány szép referenciával vagy egy jó ajánlással (gyk. protekcióval), a nyelvvizsga helyett beérik 5 külföldön töltött évvel, a hiányzó jogsit megszerzed röptében. Az államigazgatásban ez nem így van, ott a Papír az Papír, ha nincs, akkor felejtős a felvétel.

Én is örülnék, ha több jól képzett ember lenne az országgyűlésben, de az adminisztratív megoldást nem támogatom. Ez a szavazók igénye szerint történik, az ő döntésük számít. Ha kötelező lenne a diploma, akkor ugyanúgy kiválasztanánk 386 (na jó, 300) senkiházit, csak éppen mind diplomás senkiházi lenne, amivel megint nem vagyunk előbbre.

Egyébként egy politikusnak nem orvosi vagy közgazda végzettségre lenne szüksége, ha már, hanem akkor már inkább államigazgatásira. Azzal meg az a baj, hogy elvenné a képviseleti rendszer lényegét, a sokféle érdek megjelenését.

Egyszerűen és sajnos tudomásul kell vennünk, hogy a mai magyar szavazók között elsöprő többségben vannak azok, akik igénytelenül szavaznak, nem tudnának 5 tényadatot elmondani arról a jelöltről, akit kiválasztottak. Csakhogy az igénytelenség sem jogi kategória, ezért szvsz ezt is reménytelen megfogni egy jó szabályozással.

A legjobb szerintem abból kiindulni, hogy mindenkinek igaza van a maga szempontjából, viszont mivel az rendeli a zenét, aki fizet, ezért súlyozni kellene a szavazati jogot a szavazó-állam pénzügyi egyenleggel, vagyis csak a nettó befizetők szavazhassanak, és ők is arányosan. Ezután már nyugodtan ki lehet terjeszteni a szavazójoggal rendelkezők körét a teljes népességre (ha már a cenzus nem játszik, akkor legyen kövér), és a kiskorúak szavazójogát gyakorolják megosztva a szüleik.

Szerintem ez a megközelítés sokkal jobb irány lenne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.09. 17:55:17

@Kicsit Karcos: "egy pl. orvosból lett képviselőnek az orvosi ismereteire legfeljebb akkor van szükség, ha rosszul lesz egy képviselőtársa."
Ellenben a látóköre 99% hogy szélesebb mint egy szakmunkásnak. És ha már ott tartunk, akkor egy szakminiszternek viszont igencsak jó lenne a szakirányú végzettség!
De pl. az egészségügyi miniszteren elfogadható egy orvos-jogász is.

Kicsit Karcos 2010.07.09. 17:57:03

@Kicsit Karcos: "ha már a cenzus nem játszik..." mondat jó nem fasság volt a kontextusban:) Remélem, csak ennyi:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 17:58:37

@ColT:

Hááát, még ez sem garantált, sajnos. A magam tapasztalatából nyugodtan mondhatom, hogy egy tudományos fokozattal rendelkező, szakmájában bárkit leoktató ember általános tájékozottsága simán lehet egy 12 éves gyreké, erkölcsi érzéke pedig egy fuxos gengszteré.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 17:59:40

@Kicsit Karcos:

Ezt a cenzusos témát én már régen mondogatom, és igen, a gyerekek beszámítása a szavazati jogba nálam is szerepel.

gramercy 2010.07.09. 18:48:06

most mit vagytok ugy oda,

szobafestesbol is fel lehet emelkedni!, mindenki lathassa

Daihelyon 2010.07.09. 19:11:09

@Kicsit Karcos:

A szavazati jog megváltoztatása nem lenne ilyen formán hülyeség.
Ami aggályos szvsz, hogy ha jól veszem ki, akkor azt mondod, aki többet fizet be, annak érjen többet a szavazata. Ezzel egy baj van: a gazdasági elitnek a befoláysa megnőne, és mindenki csak az ő kegyeiket keresné. És nem lenne érdekelt senki sem egy erős középosztály létrehozásában, mert mindig könnyebb egy szűk mocskosul gazdag réteghez alkalmazkodni (ami pontosan lefedi a haveri kör halmazt), mint egy szélesebb népakarathoz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.09. 19:33:00

@El Topo (Sgt. Elias): Lehet, de azért nagyobb arányban találni köztük értelmeseket.
Ezért kéne drasztikusan csökkenteni a fizetéseket, mert akkor azok mennének politikai pályára, akikvalóban az országért akarnak tenni.
Persze pl. minden hónapban rendszeres pénzügyi ellenőrzés mellett...
Ha másképp nem megy...

Marcellusca 2010.07.09. 19:44:10

@Daihelyon: Úgy, úgy.
Azzal csak azt legalizálnánk, ami most is van.
Sőt!
Megerősítenénk.

Marcellusca 2010.07.09. 19:46:45

@Daihelyon: @Marcellusca:
És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy egy éppen munkanélküli, értelmes ember minimális szavazati joggal rendelkezne, mert nemrég rúgták ki.
Vagy mert éppen kénytelen egy kevésbé jólfizető állásban dolgozni.
Szellemileg, tudásban és tájékozottságban pedig zsebre vágná a milliárdos "vállalkozót".

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 19:46:59

@Marcellusca:

Rég megmondtam már a tutit erről.
1. lépés: értelmi, tájékozottsági alapú cenzus. 10 lépésből álló teszt, egyszerű kérdésekből. Aki nem írja meg 80 százalékra az szavazzon a Megasztárban!
2. lépés: amit Kicsit Karcos leírt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.09. 20:00:53

@Daihelyon: A nagy halak nem sokat fizetnek be, ugyebár... Adóelkerülés...
De amúgy nem működne a dolog, ettől függetlenül.

Marcellusca 2010.07.09. 20:30:47

@El Topo (Sgt. Elias): Oszt', meddig állt vo'na az a sor Szanyi kapitány kerülettyibe'? :DDDDDD

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.09. 20:50:42

@Marcellusca:

Nyilván nem faszkalapokra kell bízni a szervezést.

ucsacsu 2010.07.09. 20:53:47

@laspalmas:
Persze,hogy nincs igazad. Ad 1 a szabad madarak tele voltak diplomával,hogy hol,mikor,milyen körülmények között szerezték azt most ne firtassuk.A maszoposoknál is rakatba van a diploma,de aztatat megkérdezném mire használták, mire jutottak. Ők a nép egyszerű gyermekei,majd meglátjuk mire jutnak, a munkaügyi előadóknak meg feldugnák egy jó vastag karót had élvezzenek, mert azt hiszik,hogy nélkülük megáll a világ,pedig csak naploló,kerékkötő banda semmi más.

loláb 2010.07.09. 22:08:22

Tanulság: aki nálunk többre vitte, az a diplomája ellenére egy tuskó, ráadásul inkompetens, ha valamilyen, a végzettségétől eltérő feladatot kap, azt egészen biztosan képtelen ellátni rendesen, tanulni nem tud, egész életében laikus marad.

Bezzeg a társadalmi létrán alattunk lévők között igazi polihisztorok vannak., Lehet, hogy csak egy szakmunkás végzettségük van, de olvasottak, tájékozottak, széles látókörűek. Csiszolatlan gyémántok, akik a körülmények gonosz összjátéka folytán kénytelen beérni 80 nettóval. Pedig a képességeik alapján sokkal többet érdemelnének. Pont, mint mi.

Horizont 2010.07.09. 22:34:44

Szóval nem kell érettségi, nem kell diploma! Kanyarodjunk vissza a szocializmusba, ott bizony 6 elemivel is voltak gyárigazgatók! Csak pártvonalon kellett villantaniuk.
Orbán 8 miniszteréből 3-nak nincs nyelvvizsgája, nem csak papír nincs. Be is vallották, hogy csak magyarul tudnak. Bravó, éljen a 21. század. Mert én a 10 millióból az egy ember nem tudok nyelvet (mert az orosz nyelvvel elvették a kedvem) az csak az én bajom, szenvedek is tőle jó régen, de nem lettem miniszter:)
Valóban vannak diploma nélkül is értelmes, okos emberek, akik sokra is vitték. De ha az átlagember jelentkezik egy állásinterjúra mondhatja-e azt, hogy nincs ugyan papírom semmiről, sőt érettségim sincs, de én okos, tájékozott vagyok, kisujjamban van a szakma, én vagyok a legjobb. Na ki is vágnák. Akkor elvárható, hogy ha a 10 millióból van 386 ember ilyen magas poszton állítólag értünk és a hazánkért akkor ott is legyen már mérce! Ne kettős!
Az ideális eset az amikor a szakmai kiválóság ötvöződik az emberi értékekkel. Ritka kincs:))
Sajnálatos, hogy az utóbbi időben ennyire felhígult a diplomás végzettség értéke, elismerése , tekintélye.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.10. 02:19:13

@Horizont: "Orbán 8 miniszteréből 3-nak nincs nyelvvizsgája, nem csak papír nincs. "
Elöl járnak jó példával, hogy fontos a nyelvtudás :D

"Az ideális eset az amikor a szakmai kiválóság ötvöződik az emberi értékekkel. "
Politika és emberi értékek?
Régóta csodálokozom, hogy azu erkölcsi hulladékra bízzuk a társadalom vezetését.
Mondjuk az eredmény olyan is.

esef 2010.07.10. 07:23:49

@Seduxen:
Ilyenkor milyen büszkén hirdeti mindenki magáról, hogy doktor.
Tervezem elkövetni, hogy egy ilyen okostojással találkozásnál én is elsütöm, hogy doktor vagyok.
- Dr. XY: Jó napot!
- Dr. esef: Üdvözlöm!
- Dr. XY: Nahát, Ön is doktor, milyen?
- Urológus. :D (esetleg patológus...)

esef 2010.07.10. 07:30:40

@Marcellusca:
Mert Szekeres elvtárs - aki még csak katona sem volt - olyan jól értett a honvédségi ügyekhez, ugye?

arlequin 2010.07.10. 08:48:49

a Nyúzó Köz Hírügynokség szerint Szlovákiában megoldották a posztban foglalt felvetést és megfelelő személyzeti politikát folytatnak:

index.hu/kulfold/2010/07/10/megoltek_az_mkp_politikusat/

a Hírügynökség projektmenedzsere szerint példaértékű és előremutató precedens teremtődött ezzel és általa óriási távlatok nyílnak a HR és a nemzetközi testvérkapcsolatok terén.

Horizont 2010.07.10. 09:49:28

@arlequin: :DDDDD
Nem tudom politikusnak jó volt-e ? Van egyáltalán ilyen kategória a világon? Nem is tudom felfogni józan paraszti ésszel, hogyan is gondolkoznak egyes emberek. Ezt a szlovák politikust már idén egyszer meglőtték, de a golyó célt tévesztett. Aztán bomba robbant az utcájában. És ezek után kutyát sétáltat este a feleségével kettesben:))) Semmi természetes veszélyérzet? Hihetetlen kategória. Mondjuk nagy árat is fizetett ezért!!

ucsacsu 2010.07.10. 11:42:21

@esef:
A demokráciákban alapfeltétel,hogy a karhatalmi szervezetek civil felügyelet alatt álljanak, szekeres teljesen megfelelt, nem értett semmihez.A szeme előtt lopták szét a hadsereget,ha csak nem becsukta a szemét ,nem állítom,csak kérdezem.::::))))))

ZioN 2010.07.10. 11:57:48

Kicsit nem veszitek túl komolyan ezt az érettségi meg diploma legyen dolgot?Szerintem nézz inkább egy kicsit körül,rengeteg ember van forgalomban,akinek megvan az általad áhított papírjai,aztán mégis annyi esze van mint a kutyámnak.Tudod,ha még nem mondták volna neked,én megteszem:Nem az iskola('zottság) teszi az embert.

arlequin 2010.07.10. 13:18:09

@Horizont:

olyan ez kérem mint magad megkönnyítése: "ha menni kell, hát menni kell"

akár kutyát sétáltatni, akár máshová. ez olyan 'természetfeletti biztonságérzet'.

2010.07.10. 13:19:11

@Horizont: Osztán ki a fenét érdekel a nyelvvizsga? Magyarországon a magyar a hivatalos nyelv, és ha valami rohadt külföldi idetolja a büdös képét hiénázni a nyomorunkon, akkor tanulja meg, vagy fogadjon tolmácsot! A tököm teli van ezzel a nyelvvizsga-diploma mániával! Nem azt mondom, hogy ne lenne, amihez ne kéne ilyesmi, de ahhoz, hogy valaki a patkóban nyomkodja a szavazógombokat, avagy valamelyik bizottságba rágja a gittet, ahhoz rohadtul mindegy, hogy van-e művelődésszervező diplomája és középfok C nyelvvizsgája szanszkritból. Az országgyűlési képviselőknél pedig direkt kívánatos is, hogy ne legyenek efféle előírások, hiszen ha csak diplomás-nyelvvizsgás személyek lehetnének képviselőkké, az egyenértékű lenne a munkás-paraszt osztály kizárásával a közhatalomból. (Most az más kérdés, hogy így sem túl erős a képviseletük a parlamentben, de legalább az elméleti lehetőség megvan rá.)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.10. 13:36:14

@csernaja obca:

Ne csinálj már úgy, mintha az idegen nyelv tudása az ördög műve lenne!:) Azért szerintem nem árt, ha valaki nem csak a kucuginfóból, vagy a népszabóból képes tájékozódni, hanem van bizonyos kitekintése. Meg az sem kimondott hátrány, ha egy külföldi vendéget nem kendnek szólít, hanem valami olyan nyelven szól hozzá, amit hát mégiscsak beszélnek máshol is.:D

Bee-zony 2010.07.10. 13:45:21

@laspalmas: Ha már homár, ne álljunk meg a politikusoknál, és kérjük az érettségit a zenészektől, sportolóktól, és a szépségkirálynőktől is. Sőt, ilyen cikket is csak cociológusi és pszichomókusi diplomával, és a témába vágó disszertációval, és bloggerigazolvánnyal rendelkező írhasson – mert, miközben iskolai végzettség címén leginkább erkölcsért és szakértelemért kiáltasz, te sem állsz a helyzet magaslatán ebben a kérdésben, aminek az eredménye az egyoldalú és felületes megközelítésed.

A nézeted alapján végül is azt mondod, hogy Dávid Ibolyákat az Országházba, sokat. Az is lerágott csont már, hogy az SZDSZ és az MSZP tele volt mindenféle doktorokkal, mégis az a két leghitványabb, legaljasabb társaság, korrupt, tolvaj politikusbűnözők halmaza (akár 1945-ig visszamenőleg nézve is).

Képesség kontra végzettség: attól lesz-e jó politikus valaki, hogy érettségije van, vagy attól, hogy ért ahhoz, amit csinál, és a tevékenységét valóban a választóiért, és az ország egészéért végzi?

Valamint eleve az az alapfeltételezés sem mindig igaz, hogy az osztályzatok a tényleges teljesítményt tükrözik, nem pedig a tanár-diák szimpátiákat és ellenszenveket; erre én vagyok az egyik példa, de említhetem pl. Hamvas Béla segédmunkás és filozófus-írót is.
Persze az is egy álláspont, hogy egyedi esetek nem számítanak, „ahol dolgoznak, ott hullik a forgács is” – mondta Sztálin.

Az iskolai végzettség-szűrőddel nem a célnak valóban megfelelő dolgot, és igazságtalanságot támogatnál a politikában, úgyhogy ellenzem – valamint a hatalomra kerülésemkor az egy egyik első dolgom lenne a „lex laspalmas” eltörlése. :)
De szerintem nem is lenne meg az ötletedhez a népszavazásos többség, úgyhogy csak erőből lehetne kivitelezni – amit egy másik erő aztán helyre rak.

Ne felejtsétek el, hogy a párt nem iskolai végzettség alapján jön létre, és nem is az alapján működik, hanem úgy, hogy összegrundolják az(ok) aki(knek) képessége van rá. A párt is olyan szervezet és hely, amihez és ahol képesség kell, nem pedig végzettség.
Az persze nem lenne hátrány, ha lenne ilyen (politikusi) szakirányú végzettség is, és erkölcsi és szellemi szűrőrendszer, ami által nem a legnagyobb néphülyítők, demagógok, és a legalizált lopás módjaiban szakértők választódnának ki, és kerülnének a csúcsra, az alattuk lévő bűnszövetkezet vezetőjeként, hanem az erkölcsileg és szellemileg legjobbak az országban.

Egyrészt, az elvárásnak annak kellene lennie, hogy az illetőnek a hozzáértése, a szakértelme legyen meg ahhoz, amivel foglalkozik – ez akárhonnan, de legyen meg, és nem papír szerint, hanem ténylegesen.

Másrészt, akárhogy nézzük, csak abból lehet gazdálkodni, ami-aki van. A kérdés az, hogy csak a kormányzó párton belül van, vagy azon kívül is?
Az a probléma, amikor nincsenek megfelelő tudású, és erkölcsi-szellemi szintű szakemberek a párton belül, és a párthoz való hűség többet számít, mint a hozzáértés, és ezért nincsenek hozzáértő külsősök sem a bizottságokban, ami aztán meg is látszik a hozott döntéseken. (Van ehhez valakinek kedve? Igen? Akkor csináld te.)
Eleve szakembereket kellene gyűjtenie minden pártnak a szakterületekhez, és ha még így sincsenek ilyen szakemberek, akkor be kellene vonni őket, akár pályáztatás útján is – és akkor persze megint ott van, „a párthoz való hűség a fontosabb, vagy a szakértelem” feltétele, ahol az ideális nyilván az, hogy mindkét feltételnek megfeleljen az illető.
Tehát 1. Be kellene vonni külsősöket; 2. Náluk valóban a szakmai hozzáértésnek kellene lennie az első számú kritériumnak, ami a végzettsége, és/vagy az eddig végzett munkája által elég jól meg is állapítható. (Tehát nem a sógor-koma-jóelftárs viszony.)
Nem ez lenne-e az optimum?

(Ez év végére összehozok egy ilyen elvű és gyakorlatú vallási és társadalmi rendszert, és addig is lehet gondolkodni a csatlakozáson. Hogy ne legyen csalatkozás, és mindenki azt kapja, ami le van írva, az pedig, ez idő szerint, az én gondom-dolgom.)

2010.07.10. 14:21:30

@El Topo (Sgt. Elias): Szerintem sem árt, ha valaki tud nyelveket, én magam is tudok hármat. Ebből egyet használok néha, ha két-három évente idelátogat a holland barátom. Akivel egyébként magyarul is lehet beszélgetni, csak éppen kicsit döcögősen. Szóval nekem az a véleményem, hogy akinek szüksége van valamilyen okból az idegen nyelvekre, az majd úgyis megtanulja, akinek meg nincs szüksége rá, annak az embernek a világon semmit nem vesz le az értékéből, ha nem a New York Times-t olvassa reggel a klotyón, csak a Népszabit.

EasyRight 2010.07.10. 14:45:10

Rubi Gergő is képviselő? Kicsi a világ, kollégák voltunk a Kölcsey-ben...
Jó gyerek amúgy, kreatív, ötletes, jó problémamegoldó.
Inkább 1000 Rubi Gergely mint egy fél Gyurcsány, Veres, vagy Drafkovif.

Kicsit Karcos 2010.07.10. 15:20:56

@EasyRight: hja, el akartam már sütni tegnap is:

a HR-esek mi vagyunk.

Horizont 2010.07.10. 15:55:05

@csernaja obca: Mindig elgondolkozom a kommentjeiden? Te annyira leegyszerűsíted a világot , hogy tényleg sokszor csak ámulok és bámulok. Nyugodtan lehetnél Thürmer tanácsadója :) Ezt nem bántásból írom, de olyanokat írsz!
"Magyarországon a magyar a hivatalos nyelv, és ha valami rohadt külföldi idetolja a büdös képét hiénázni a nyomorunkon, akkor tanulja meg, vagy fogadjon tolmácsot! " Nem mondod!!?? Csak tudod az tényleg nem oszt, szoroz, hogy Horizont vegyésztechnikus tud-e valamilyen nyelvet, de azért egy honvédelmi, belügyi és egy vidékfejlesztési miniszter ne csak magyarul tudjon már 2010-ben!!!!
Nagy elvárás-e??? Még te csernaja obca is tudsz hármat:)) Na tessék:)

@Bee-zony: Még egy villanyszerelőt se vesznek fel csak ha meg van a végzettsége papíron! Ezek szerint politikusnak minden hülye megfelel, papír se kell!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.10. 15:59:59

@ZioN: Lehet, hogy annyi esze sincs, de perze nem csak végzettség, hanem ész alapján is (azaz egyszerre) lenne jó a válogatás a parlamenti tagoknál.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.10. 16:36:47

@arlequin: Grammarnáczik mellett mostmár logikai náczikok is vannak? Azt a kukacoskodó mindenedet! :))

Bee-zony 2010.07.10. 16:51:58

@Horizont: A villanyszereléshez előzetes képzés és szakértelem kell, és felelősségvállalás, ha valakit netán agyonvágna az áram.
Aki felvenne szakképzetlent villanyszerelőnek, az kb. öngyilkos; valamint az is, aki pl. érettségizett, diplomás szociológust venne fel villanyszerelőnek, azon az alapon, hogy ha van diplomája, akkor biztos ért hozzá.
Viszont minden hülyéből lehet politikus, ha megválasztják a hülye szavazók. Ez idő szerint csak egy dolgot kell ehhez neki valahogy bizonyítania, vagy elhitetnie, azt, hogy nem ő a leghülyébb az indulók közül.
Ez ellen nem véd semmilyen forgalomban lévő iskolai papír, amint ez már bőven kiderült, úgyhogy felesleges is tovább ragozni.
Ha nem tetszik a rendszer, alapítsd meg a végzettség alapú pártodat (bár volt már pl. Orvosok Pártja nevű kezdeményezés, aztán nem lett belőle semmi), csinálj forradalmat, vagy legalább gyűjtsél kétszázezer aláírást. Ja, és előtte szerezd meg a hivatásás forradalmár, és az okleveles aláírásgyűjtő végzettséget :) Aztán jöhet a sorban a kommentátor-igazolvány, a levegővételi bizonyítvány, a hozzá tartozó többszázezer forintos képzéssel. Ez igen durva dolog lenne, és végső soron minden ilyen kezdeményezés kudarcra van ítélve.

Horizont 2010.07.10. 17:24:27

@Bee-zony: Gúnyolódunk? Vicceskedünk?:((((Rossz helyen, mert én pont nem vagyok "papír" hívő és nem a diploma alapján értékelem az embereket a saját kis életemben. De igenis elvárom ha minden munkavállaláshoz kérnek végzettséget igazoló papírt akkor legyen már alap, hogy egy kurva érettségije legyen egy politikusnak, és egy miniszter tudjon már a magyaron kívül egy idegen nyelvet.
Oké pont rossz példát írtam a villanyszerelővel kapcsolatban.
"Viszont minden hülyéből lehet politikus, ha megválasztják a hülye szavazók."
Ez sem igaz, mert listáson azt rak be a párt(vezér) akit csak akar. És mint tapasztaltuk a pártvezéreknek más a fontos egy emberben mint a választóknak!

Bee-zony 2010.07.10. 18:19:57

@Horizont: Ajjaj:(
„Aki nem érti a humort, az más disznóságra is képes!” (mondás)
Akkor én kérek elnézést. Mindenkinek lehet rossz napja, azt hittem, hogy belefér.

„De igenis elvárom ha minden munkavállaláshoz kérnek végzettséget igazoló papírt akkor legyen már alap, hogy egy kurva érettségije legyen egy politikusnak, és egy miniszter tudjon már a magyaron kívül egy idegen nyelvet.”
Nekem pl. érettségim nincs, és nem is lesz, nyelvvizsgám van, de az angolra sem a magyar állam tanított. Te nem szavazol rám (ha netán úgy döntenék, hogy...), én pedig megbocsátom. Nem vagyunk egyformák. Aztán majd győz a legjobb(ik). Valamikor majdcsak...

„Ez sem igaz, mert listáson azt rak be a párt(vezér) akit csak akar.”
És arra a pártra, és ezzel annak a pártnak a tagjaira, mégis ki szavazott?
A választónak, amikor az egyéni jelölt mellett valamelyik párt mellé is tette az x-et, mégiscsak sejtenie kellett, hogy kik annak a pártnak a prominens tagjai, akik aztán listásan fognak bejutni az Ogy.-be.
A 176 egyéni választókörzetben pl. a Jobbiknak és az LMP-nek egy egyéni győzelme sem volt, és mindegyik párttag területi és országos listásan, a töredékszavazatok által került az Ogy.-be.
Őket is a szavazók választották meg, csak nem konkrétan név szerint, hanem párt szerint, a pártelnöknek így szabadabb kezet adva abban, hogy kiket választ az ismert halmazból.

Az állítás kibővítve és pontosítva: Viszont minden hülyéből lehet politikus, ha – közvetlen vagy közvetett módon – megválasztják a hülye szavazók.

nyg 2010.07.10. 18:58:59

laspalmas
Mivel nem kaptam választ a kérdésemre, és a posztban is benne maradt, a szerzőhöz fordulok. Megmagyarázná nekem (vagy bárki) ezt a Pósánról írt zavaros mondatot? "Az oktatási bizottságon belül pedig "Az elmúlt 8 év esetleges kormányzati visszaéléseivel foglalkozó" albizottságba került, vagyis valamennyire a saját munkáját is felülvizsgálja, ami meglehetősen röhejes szocitempó."
Pósánnak elég nehéz lenne saját kormányzati munkáját felülvizsgálni ebben az albizottságban, ugyanis az elmúlt 8 évben nem volt kormányalkalmazott. Még valamennyire sem! Most akkor ki dolgozik szocitempóval?

2010.07.10. 19:00:30

@Horizont: Túl sokat azért mégsem gondolkodhattál, mert pont a lényegen siklott át a tekinteted: ha a tisztségviselésnek feltételeket szabsz, azzal széles rétegeket diszkvalifikálsz a demokráciából. Ami meg a minisztereket illeti: semmi dolguk a nyelvekkel. Az eu összes dokumentumai megjelennek magyarul, hiszen ez már hivatalos nyelvvé vált, van rá szakapparátus, aki nem középfok B-vel, hanem anyanyelvi szinten átülteti őket, hogy még véletlenül se legyen benne egyetlen félrefordítás sem. Ezen túl talán a külügyminisztertől elvárható, hogy tudjon valami világnyelven motyogni, de az összes többi -véleményem szerint- tökéletesen el tudja látni a feladatait e nélkül is.

@Bee-zony: Hehe, sajnos a világ nagyon afelé közelít, amit ironikusan felvázoltál. Pl. a benzines fűkasza közterületi használatához már előírták a motorfűrészkezelői tanfolyam elvégzését igazoló bizonyítvány magaddal hordását, és az éber hatóság jól megbüntet, ha nem tudod felmutatni. Még cifrábban jártak a lovasgazdák, nekik egy bizonyos "lovastúravezető" szakképzést írtak elő (akkor is, soha lovastúrát nem vezetnek), no de az még hagyján, hogy ezt előírták, mert egy gyorstalpalóba még senki se halt bele (bár jó sok pénzbe kerül), de ehhez a képzéshez meg az érettségit írták elő! No gondolhatod, hány lovasgazdának van érettségije... most főhet a fejük, hogy honnan szerezzenek, mert ha 2012-ig nem mutatják fel az eukonform lovasbizonyítványt, akkor egy tollvonással vonják vissza az iparengedélyüket. Akkor is, ha netán már évtizedek óta ezzel foglalkoznak. (Hacsak fel nem vesznek egy díszzsidót.) Agyalágyult bürokratizmus! Betegágy ez az ország!

2010.07.10. 19:04:14

@Horizont: De miért pont egy nyelvet tudjon? Miért nem mondjuk zsonglőrködni, vagy gép- és gyorsírni? Vagy motorbiciklit vezetni, vagy főkönyvet vezetni? ;-)

Horizont 2010.07.10. 19:09:25

@Bee-zony: Ajjaj akkor én is elnézést kérek! Már óvatos vagyok, mert eleinte azt hittem viccelnek velem aztán kiderült, hogy nem!:))
Te most tényleg komolyan azt gondolod, hogy amikor az emberek nagy része odarakja az x-et egy párt mellé, akkor tudja, hogy kik azok akik bejutnak? Na azért ilyen kulturált választók nálunk nincsenek. Ha kiszűrnénk azokat akik tényleg azért és úgy szavaznak ahogy kell, nem tudom maradna -e 200-300 ezer szavazó.
Ez a végzettség kérdés, kell-e papír nem kell-e, szerintem teljesen elbeszélünk egymás mellett. Vagyis félreértettél, teljesen másról írtam . A végzettség egy szűrő, egy állomás mindössze. Mert lehet valaki diplomás ha nem tanult semmit ,csak átrugdosták vagy szerencséje volt, de egy melóhelyen 2 héten belül kiderül, hogy nulla. Kidobhatja a kukába a diplomáját! Az már ritkábban fordul elő, hogy valakit felvegyenek 8 általánossal egy olyan munkára amihez érettségi a kitétel és 2 hét se kell és kiderül, hogy oda szuper ember. És tudod miért nem fordul elő ez az utóbbi? Nem azért mert nincsenek ilyen emberek köztünk. Azért mert el se jut addig, hogy felvegyék és bizonyítson!Most olvastam pont egy hirdetést. Jászfényszarui gyárba összeszerelőnek keresnek 3 műszakba szalag mellé embereket vagy 6 féle elvárással és 432 ft/órabérért. (!!!) És az utolsó mondat: középvégzettség előnyt jelent:) Kész végem is volt.
De politikusnál nincs elvárás!
Ha nincs is érettségid de egy nagyon f....sza (már bocs) politikus lennél és ezt biztosan tudnám, rád szavaznék:DDDDDDD

Horizont 2010.07.10. 19:19:34

@csernaja obca: Igazad van te kis cukipofa. Holnaptól elég legyen a 8 általános, nem kell továbbtanulni mi a francnak? És nyelvtudás? Na az meg pláne mi a francnak? Mindenki mellé egy tolmácsot. Vagy jobb ötlet, tanuljanak már meg magyarul az EU-ba a francba. Politikusnak, miniszternek elég ha tudja mi volt a jele az oviba! Vegye körül magát olyan emberekkel akik helyette látnak, tudnak, hallanak. (mondjuk ez eddig is bevett gyakorlat volt:DDDD)

Marcellusca 2010.07.10. 19:48:46

@esef: Mondom állandóan.
Az elmúlt 20 évben. Írhattam volna így is.
De, aki nem akarja érteni ...

Marcellusca 2010.07.10. 19:52:28

@ucsacsu: Akkor az eü miniszternek sem kell konyítania az egészségügyhöz?
A kultusz miniszternek az oktatáshoz/művelődéshez?

Kettős mérce-é-e?

2010.07.10. 20:17:03

@Horizont: A politikusok mögött mindig és minden rendszerben ott áll a szakapparátus, a névtelen szürke eminenciások, és isten mentsen meg az olyan politikustól, aki azt hiszi, hogy nélkülük elvezeti a tárcáját/országát! A politikusnak mindössze annyi a dolga, hogy az apparátus által felvázolt több különféle lehetőség közül, azok várható következményeit mérlegelve kiválassza az általa képviselt társadalmi réteg (tipikusan a tőkés burzsoázia) érdekeinek legmegfelelőbbet, nevét, arcát adja hozzá, és a végén átvágja a szalagot. A politikus ennyi, és nem több. Persze voltak a történelemben szakértő politikusok, akik városi zsidógyerek létükre kivették a paraszt kezéből a kaszát, és megmutatták neki, hogyan dolgozzon... ;-)

Horizont 2010.07.10. 21:08:24

@csernaja obca:
Ezt én is tudom. És azt is, hogy egy főnöknek nem kell mindenhez értenie. És azt is, hogy az a jó főnök aki jó beosztottakkal veszi körbe magát. Na de ha a beosztottnak egyetemi diplomája van a főnöknek meg nincs meg az érettségi se?:)))
"A politikus ennyi, és nem több"
Lehet, hogy ezzel van a baj? Meg azzal, hogy mi ezt tudomásul vesszük?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.10. 21:16:18

@Bee-zony: "És arra a pártra, és ezzel annak a pártnak a tagjaira, mégis ki szavazott?"
Ez alapján, hogy kik lesznek a listások, egy büdös darab párt mellé nem lehetne x-et tenni...
Mondjuk jelzem, a Fidesz mostani viselkedése alapján, nincs is olyan párt, ami mellé raktam volna.

Vidéki 2010.07.11. 07:12:34

A szerző „pofátlan parlamentről” értekezik.

Szövegéből kisüt a gőg, hogy Ő a „közvélemény formáló független értelmiségi” nemcsak, hogy mindent tud, hanem mindent jobban tud.

A parlament megválasztott képviselői szerinte hozzá képest született hülyék, akiknek minden cselekedete kártékony és leginkább azzal tennének jót, ha szabadságra menve nem csinálnának semmit.

2010.07.11. 08:30:58

@Horizont: Miért, mi egy érettségi? Egy bizonyítvány arról, hogy az illető 10 vagy 20 vagy 30 évvel azelőtt képes volt bebiflázni, mikor uralkodott Károly Róbert, hogyan kell kiszámolni hány másodperc múlva esik vissza a V sebességgel felhajított kislabda, és mi a különbség a folyamatos és befejezett igeidő között. És ki a fene emlékszik már ezekre akárcsak három-négy évvel az érettségije után?

Énbagoly 2010.07.11. 08:39:37

Na, egy hétig nem tudtam Vastagbőrt olvasni. Ennek a hétnek a termése most így egyszerre eléggé felb.szta az agyamat.

A poszthoz.
Alapból egyáltalán nem lenne baj, ha olyanok is kerülnének a parlamentbe, akik tényleg a munka világából jöttek, és nem hiszik azt, hogy a politikusság minden munka netovábbja.
Akik már keltek hajnalban azért, hogy bemenjenek dolgozni mondjuk egy gyárba, és mindezért még kevés fizetést is kapnak, azok tudják miről beszélek. Jó lenne, ha lennének olyan emberek is a parlamentben, akik tudják, milyen az a rohadt kulimunka. Ja, és mihelyt sikerül innen továbblépniük, akkor sem felejtik el, hogy honnan jöttek.

2010.07.11. 10:00:28

@Énbagoly: Na ez az! Munkás-paraszt kormányt! Kergessük el a rohadt burzsoákat! Le a kapitalizmussal!

Énbagoly 2010.07.11. 11:16:25

@csernaja obca: Ja:)
Alapítunk egy munkás-paraszt pártot? :))

2010.07.11. 12:50:03

@Énbagoly: Tulajképp már van egy (két?) Munkáspárt, csak éppen a kutya se szavaz rájuk. Még a munkások sem. Bár az is igaz, hogy ők már kevesen vannak: se Vörös Csepel, se Váci út, csak néhány párfős kájeftében kalapálgatnak még páran. Szóval szerintem egy Munkáspártnál sokkal nagyobb sikere lehetne egy Munkanélkülipártnak! Mindjárt lehetne vagy 3-4 millió tagot toborozni... ;-)

Horizont 2010.07.11. 17:25:08

@csernaja obca:
Hehehehe! Csak kibújt a (vörös)szög a zsákból:)))
Vörös Csepel zúgjon a hangod, Váci út felelj neki.... Annyira röhögök már bocs, alig tudok írni:)
Munkás is van hidd el, de paraszt annál több:) Nem arra a parasztemberre gondoltam akit józan parasztésszel áldott meg a sors:) Hanem az "egyebekre" :))

Mit görcsölsz ezen az érettségin? Magyarázd már el nekem, hogyha szerinted felesleges baromság, akkor mindenki maradjon 8 általánost végzett? Komolyan kérdezlek???

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.07.11. 17:34:47

@nyg:

Figyelj, valamilyen szinten tisztában kell lennie az elmúlt 8 év vonatkozó döntéseivel, hamár egyszer benne volt a parlamenti bizottságban, nem?
Legalábbis Varga Misivel és a csontvázaival kapcsolatban ez a vélemény.......

fokabacsi 2010.07.11. 17:47:19

@Horizont:"" Hehehehe! Csak kibújt a (vörös)szög a zsákból:)))"" Az nem vörös szög,azt faluhelyen másnak mondják. Nem akarom most leírni, mert nem szabad csúnyán beszélni ! :-)))

Horizont 2010.07.11. 18:11:51

@fokabacsi: Úrinő nem írhat le ilyen szót és nem is gondolhat ilyenre :DDDDDDDD
Csernaja obca -n mindig jókat derülök:) (egyszer régen nem, de erősen felejtek:D)

arlequin 2010.07.11. 18:45:51

@neccharisnyás útonálló:

ez kérem valódi úri pásszió! nemcsak beszélünk, de még a szavakat is ismerjük.

grammarnáczi, pfej. ;-D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.11. 19:09:30

@arlequin: Ne produkálja magát, ne produkálja magát! Még a végén felveszem a blogcimborák közé. :DDD

arlequin 2010.07.11. 19:22:04

@neccharisnyás útonálló:

apám is azt mondta annakidején, hogy dekonstruktív vagyok.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.11. 21:00:36

@arlequin: Felháborítónak találok bármifajta hasonlítgatást az édesapjához!!! Nőbül lennék, no de kérem! Nem beszélve, hogy felmenője valószínűsíthetően dupla annyi élettapasztalat birtokában leledzett, mikor eme megállapítást közölte egyszem magzatáról, mint jómagam jelenleg.

Viszont hízelhgő. Mert tényleg dekonstruktív vagy! ; P

2010.07.11. 21:58:35

@Horizont: Tulaképpen szerintem a 10 általános és a 6-8 éves szakirányú (egyetemi vagy szakma) képzés lenne az ideális. Az érettségi nem jó semmire, az csak egy formalitás, épp úgy el lehet hagyni, mint a sorkatonai kiképzést, és a kutya se ugatna utána.

Egyéves Önkéntes 2010.07.12. 10:44:57

@ColT: mert a lecserélt fideszes megy följebb
szerintem

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.12. 20:05:06

@EÖ: vagy máshova, de hogy az utcára nem, az tuti.

@Énbagoly: OK, én leszek a paraszt, dolgozzon a többi :)

süti beállítások módosítása