Skip to content


       Szűrés lista

A kórház hazaküldte - 20 évesen meghalt vakbélben

Nem vesszük el a Praxis blog kenyerét, de az édesapa megrázó szavai publicitást kívánnak.

Az apa múlt hétfőn este vitte be a 20 éves fiát a klinika ügyeletére hasi fájdalmakkal, ahol egyszerű gyulladást állapítottak meg, infúziót kapott, majd azzal bocsátották el, hogy fájdalmai – várhatóan – megszűnnek, de ha újabb panasza lenne, forduljon a háziorvosához. Ezt a zárójelentésen is feltüntették.

A fiú állapota másnap javult, de harmadnaptól romlott az állapota, csütörtökön ismét beszállították. Akkor kimondták: perforált vakbélgyulladása van, meg is műtötték, fertőzés miatt azonban szombaton elhunyt. Az apa úgy véli, ha már az ügyeleten felfedezik a bajt, időben megműthették volna fiát, ott azonban szakorvos helyett szakvizsga nélküli gyakornok kezelte gyermekét.

Mindez nem a Bbvalybasznádi SZTK-ban történt, hanem a Pécsi Tudományegyetem klinikáján.

Dr. Kollár Lajos, a PTE Klinikai Központjának főigazgatója bama.hu-nak elmondta, hogy a rendkívüli esemény kapcsán azonnal belső vizsgálatot rendelt el az ügyben. A vizsgálat feladata, hogy kiderítsék, hibázott-e valaki, avagy sem.

Kollár szerint egy korábbi kontrollvizsgálattal megelőzhető lett volna a szomorú végkifejlet, ám a beteg nem ment sem másnap, sem harmadnap orvoshoz, és amikor csütörtökön a klinika sürgősségi ügyeletére vitték, már perforálódott a vakbél. A beteget az azonnali műtétet követő szövődmények miatt vesztették el kollégái.

Dr. Kollár úr, inkább maradjon csendben, ha kérhetjük ... persze, a fiú a hibás, mert nem tapogatta ki magának otthon a vakbelét, ugye?

Csak az ügyelettől ments meg uram minket! Aki nem hétfő-péntek 8-17 óra között lesz beteg, lesz rosszul vagy sebesül meg, az beszopta?

Az apa (ő és felesége 18 évig vártak a gyermekáldásra, s a fiú volt a család egyetlen gyermeke) kiosztott mindenkit a magyar orvostársadalomtól az országgyűlésig.

Nagyon igaza van, érdemes meghallgatni:

A témához kapcsolódik: A Fidesz megszüntette a Egészségbiztosítási Felügyeletet, a hivatalos indoklás szerint a "bürokrácia csökkentése miatt".

dr. Kovácsy Zsombor, az Egészségbiztosítási Felügyelet első, lemondott elnöke szerint a szakfelügyelő főorvosok soha nem fogják kívülállóként ellenőrizni a kollégájuk által vezetett intézményt. Ez, ahogyan most is, csak egy uram-bátyám alapon működő rendszer volna, amely nem mutat rá a hibákra.

"Kezdettől fogva, mindkét politikai oldalon voltak olyan hangok, hogy a Felügyeletet meg kell szüntetni. A korábban kormányzó párt sem volt egységes az EbF-et illetően, a jelenlegi pedig már három évvel ezelőtt is ellenezte létrejöttét. Várható volt ez a lépés. A kórházak orvos-vezetői gyakorta panaszkodtak parlamenti képviselőknek arról, hogy az ellenőrzést végző munkatársaink nem jelentkeznek be előre a kórházakba, ráadásul nem is orvosok, ennek ellenére mindenféle egészségügyi dokumentációt is elkérnek, megvizsgálnak. Úgyhogy inkább azt mondanám, az orvosok részéről nagy volt a nyomás az EbF felszámolására mindkét politikai oldal irányába."

Friss:
"A pécsi egyetemi klinika elismerte, hogy egy szakorvosi képesítés nélküli rezidens is megvizsgálta azt a fiút."

Címkék: egészségügy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr312182297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2010.07.28. 21:04:08

@Ásómaci:
Pedig átsuhant még az én "rózsaszínleányszobás" lelkemen is, hogy néha jó lenne egy ilyen módszer, és pl. ha börtönorvos lennék egyet se gyógyítanék meg. Sőt a Rózsadombon se mindenkit! El is határolódtam magamtól:)

guma 2010.07.28. 21:04:48

@mokas_gizi:

Ennyire szúk látókorú nem lehetsz.

Én azt tapasztaltam, hogy a 20 év alatt eltűnt a nemzet vagyona, és a politikusaink meg nagyon jó anyagi helyzetbe kerültek...

De nekik az eü-be is kiemelt támogatás jár, míg neked...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.28. 21:10:18

@Horizont: Ez a könyv igen érdekes témákat feszeget. Viszont van egy olyan esküjük a magyar orvosoknak, amit úgy hívunk, hogy Hippokratész-i eskü. Amiben az emberek gyógyítását vállalják hivatásuknak. És nem lehet mérlegelni, hogy most megérdemli-e az életet, vagy nem.

te mégis miről beszélsz? 2010.07.28. 21:12:47

néhány apróság szerintem:
- szakvizsga nélküli gyakornok az aki már elvégezte az egyetemet tehát nem medikus nyílván nem tud mindent mert az orvosok életfogytig tartó tanulásra vannak "ítélve"
www.youtube.com/watch?v=8bygOaphU4o
- visszaolvasva néhány kommentet h ilyen meg olyan vizsgálatot nem kaptak, azért meg nem az orvosok hibásak. Lehet rájuk köpködni de nyugodtan meg lehet próbálni orvosok nélkül egészségügyet csinálni. Továbbá nem tudom melyik az a szakma még ahol ahol egyhuzamban dolgozhatsz 32 órát úgy hogy mellette életekért felelsz mert könnyen előfordulhat h nappal 8 óra éjszaka 16 aztán egy újabb nappal ( de tudom ügyeletben csak alszik az a rohadt orvos )
- hálapénzt mindig is adtak, adni is fognak ha tetszik ha nem a pincér kap borravalót stb stb:
www.youtube.com/watch?v=ibftW-KP7AE
(már csak zárójelben jegyzem meg, hogy lehet ellene tenni ha nem 95e a kezdő fizetése egy egyetemet végzett orvosnak, de legyünk telhetetlenek)
- továbbá alapigazság, hogy "könnyű a diagnózis ha gondolunk rá"
- a hippocrates-i esküről írónak céloznám, hogy az esküért nem nagyon adnak kenyeret meg hasonlókat a boltban, persze orvos még nem halt éhen ezt is tudom ám. Továbbá át lehet böngészni az etikai kódexet is de az semmilyen juttatás ( pénz, csirke, agyagszobor, édesség, ital) elfogadását nem tiltja. Tiltja az ellátás juttatáshoz való kötését...

Tudom, hogy ezekkel az érvekkel senkit nem fogok meggyőzni, de esetleg ráeszmélnek, hogy az éremnek van másik oldala is. Az orvos nem Isten. Orvosnak lenni hivatás, ezt senki nem a pénzért csinálja ezt valaki vagy tiszteli egy orvosban vagy nem.
Mindezek mellett, elképzelhető hogy hibázott az orvos (és nem medikus).

szabidoki 2010.07.28. 21:13:55

Tragikus történet, részvétem a családnak.
Sajnos ilyen megtörténik - még a leggyakorlottabb orvosokkal is. A vakbél tud alattomos lenni. Szerencsétlen dolog. A vizsgálat lezárulta előtt viszont felelőtlenség ítélkezni - elég sok a nyitott kérdés. Persze tudom, hogy itt mindenki vakbél-szakértő...
Pár apróság: ha betartanák azt a szabályt, hogy minden beteget látnia kell szakorvosnak is, gyakorlatilag aznap bedőlne a magyar egészségügy.
Az itteni kommentekből az a benyomása támad az embernek, hogy orvos még nem gyógyított meg senkit, mindenki, aki kórházba került, meghalt vagy komoly egészségkárosodást szenvedett, holott az évi százmilliós nagyságrendű orvos-beteg találkozásból néhány ezer panaszos eset van, ez kb. 0.01%-os arány. Ez szerintem annyira nem rossz, és ebből a pár ezerből kb. pár tucatnyi esetben meszelt el valakit az olyannyira hiányolt EBF.
Aki nem hiszi, hogy kórház ellen pert lehet nyerni, kérdezze meg Szegeden a Női Klinikát... Mondjuk az tény, hogy büntetőügyet nehéz orvosra ráverni, de a kártérítési gyakran megáll.

guma 2010.07.28. 21:14:59

@Ásómaci:

Ilyen mélyen nem látok bele a dolgokba. Valóban volt (szakmai szemmel talán jogos) tiltakozás és elhibázott intézkedések sora.

Egy dolog azért végig foglalkoztatott a létszámunkhoz viszonyított kórházi ágyszám (sokszorosa pl, a francia vagy németnek), közben felszereltségük...
A magán rendelőként alkalmazott állami kórházak és rendelők!

Szerintem itt mindenhol presztis kérdés és nem a racionalitás az alap. (Jó orvosokkal is találkoztam, de sajnos láttam és tapasztaltam a kiszolgáltatottságot is).

guma 2010.07.28. 21:19:38

@leone007:

Kösz!

Ezt teljesen elfelejtettem a felsorolásomban!!!!!!!!

Bizony az önkormányzati felelősségét szinte senki nem emlegeti - pedig ellenőrizni neki kellene...

standup 2010.07.28. 21:25:59

Vidékről származom, apám a munkája miatt jó barátságban van a közeli kórházak vezetőivel. Akármilyen náthánál komolyabb bajom volt, mindig haza akart rendelni, hogy ott vizsgáljanak meg, én meg vitatkoztam, hogy nehogymá' 200 km-t utazzak, amikor itt is van orvos. Most már kezdem megérteni, hogy miért ragaszkodott annyira, hogy személyesen vigyen be és a kórház igazgatójának adjon át - aki majd átirányít a megfelelő szakorvoshoz.

Két eset: egyszer nagyon csúnyán belázasodtam, ájulás szélén voltam, semmi erőm. Pont meglátogatott egy barátom, szó szerint ő támogatott be az ügyeletig, mert járni is alig volt erőm. Az ügyeletes hölgy a körmét reszelve (tényleg!!) mondta, hogy ilyen hülyeségekkel ne tartsam fel, majd akkor jöjjek be - szó szerint idézem - "ha kés áll ki a hátamból". Nem vagyok egy pityergős fajta, de akkor és ott annyira rosszul voltam, hogy kibotorkáltam, vitatkozni se volt erőm és elbőgtem magam a váróban. A haverom, aki a testépítés miatt jó kiállású és egyébként gyógytornász (tehát lő valamit az egészségügyhöz), helyettem is felidegelte magát, szó szerint rárúgta az ajtót a nőre és úgy ordított vele, hogy zengett a ház, kis híja volt, hogy nem verte meg. Annyit ért el, hogy a biztonságiak tessékeltek ki minket (6. ker. Csengery utcai ügyelet).
Később, rendelési időben elvánszorogtam a háziorvoshoz, aki rögtön azzal kezdte, hogy állati szarul nézek ki, üljek le azonnal és miért vártam ennyit, hogy orvoshoz menjek? Elmeséltem, mi történt, az orvosnak is durrant a feje, miután megvizsgált és felírta a bogyókat, félreültetett, felhívta az intézményt, kinyomozta, hogy ki volt bent akkor, ki afőnöke és nagyon csúnyákat mondott. Pár nap múlva visszamentem kontrollra (szerencsére nem lett komolyabb bajom), mondta az orvos, hogy a kollegina már nem dolgozik ott, elintézte, aznap kirúgták.

Másik: Bár ritkán vagyok beteg, egyszer vesegörccsel ébredtem, négykézláb másztam ki a nappaliba hajnalban és azonnal felfaltam az összes fájdalomcsillapítót, amit találtam. Mentőket akartam hívni, de mondták, hogy ez járóbeteg ellátás, ne foglaljak ilyennel autót. Nem volt jobb ötletem, felhívtam a szüleimet, hogy kiszakad az oldalam, a mentők elhajtottak és állati rosszul vagyok, akkor már 40 közelébe kúszott a lázam is. Apám mondta, hogy nem indul el, mert simán feldobom a pacskert, mire levezet 200 km-t, meg nem is orvos, de kiugrasztotta az ágyból az EÜ dolgozó unokatesómat, hogy azonnal vigyen be és legyen rá gondja, hogy soron kívül lássanak el, vigye az EÜ igazolványát is.
Marhára örült, hogy hajnali ötkor felkeltették, de eljött értem, bevitt, előkerítette a főorvost az urológián és kikövetelte, hogy azonnal vizsgáljanak meg, a rokona vagyok, vegyék úgy, hogy ő beteg. Lekopogom, nagyon korrekt ellátást kaptam, amikor én már teljesen jól voltam, utána is két hónapig bekértek vizsgálatokra, hogy egész biztosan nem újult ki, nem károsodott-e valamim.
Amikor két hónap után is normál értékeket produkáltam, akkor adták oda a zárójelentést, hogy most már tuti egészséges vagyok, mehetek Isten hírével.

Most komolyan elgondolkoztam, hogy aki nem tud a rokonságon keresztül ilyen előnyökre szert tenni, mint amire nekem sikerült, annak tényleg a szerencsén múlik, hogy úgy végzi-e, mint a cikkben szereplő fiatalember?

sqyza 2010.07.28. 21:27:32

Azt hiszem rajtam kívül még sok orvos olvassa az indexet és a blogokat, a praxist is olvasom, de annyira útszéli a stílus és annyi primitív hozzászólás van, hogy semmi értelme a beszélgetésekbe beszállnom. Most azért szeretnék kivételt tenni, mert fiatal sebészként szeretnék néhány megjegyzést tenni, mert úgy érzem sokan a dühüktől nem látva és félinformációk birtokában helytelenül ítélkeznek. Előre leszögezem, hogy részvétem a családnak és megértem az apa fájdalmát is, de nem kellene előre ítélkezni.
Naponta látok hasonló panaszokkal 16-100 éves korig betegeket, akik alhasi panaszokkal érkeznek. Az appendicitis (féregnyúlvány-gyulladás) alkalmanként nagyon egyszerűen felismerhető, de sokszor nem tankönyvi. Számtalan beteget küldtem már haza ugyanilyen előzményekkel és ugyanilyen utasításokkal, azaz jelentkezzen kontrollra ha panasza fennáll vagy fokozódik (nálunk általában másnap kontrollt végzünk). A hírek szerint a srácnak típusos bélhurutos tünetei voltak hányással és hasmenéssel, amik ráadásul másnapra javultak is. A vizsgálatokkal (tapintás, labor, ultrahang) sem lehet mindig megerősíteni a diagnózist, ezért kell a kontroll. Nem szeretnék látatlanban ítélkezni, de messzemenőkig sajnálom a kollégákat is, mert bármikor beleszaladhat az ember egy ilyen sztoriba és egy életre megbélyegzik. Itt látszik, hogy mekkora egy orvos felelőssége és hogy mennyire szemét rendszerben dolgozunk, hogy ügyeletben 24 óra folyamatos munkát kell ellátnunk gyakorlatilag hiba nélkül, ami szerintem a kínzás kategóriájába tartozik. Hiba igenis történt ebben az esetben, mégpedig ott, hogy elmaradt a szükséges kontroll vizsgálat, ha ez szerepel a kórházi papíron a per nem nyerhető a felperesnek. Kollár professzort pedig kéretik nem ócsárolni, nemzetközi hírű érsebész, aki nagyon sok magyar ember életét hosszabbította meg.
Nem kívánok többet hozzászólni, jó vitázást kívánok. Akit érdekelnek sebészeti szakmai dolgok, könnyen elérhetők az interneten.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.28. 21:28:45

@te mégis miről beszélsz?: Igazat adok neked. Az orvosi hivatás nem olyan, hogy ha valami nem megy jól, akkor majd holnap megjavítjuk, addig alszunk rá egyet. Nem értek a vakbelekhez, egy volt ismerősömnek nem sokon múlott az élete, mert nem vizsgálták meg normálisan. De ezért nem hibáztatom az összes orvost, aki Magyarországon dolgozik.
Ami ma hiányzik Magyarországon, az az életpálya modell. Ez ugyanúgy igaz az orvosokra, mint a tanárokra, a rendőrökre, és lehet folytatni. Nincs sem anyagilag, sem erkölcsileg "megfizetve" egy orvos, ezért a legtöbb fiatal, aki elmegy orvosnak - szerintem - hivatástudatból megy el. Utána belekerül a mókuskerékbe. Megpróbál alkalmazkodni a körülményekhez. Magánrendelést vállal, hogy megéljen (Fenntartson egy olyan életet, amely az egzisztenciájának megfelel, mert végül is egy orvos) ezek után természetes, hogy túlhajtja magát. Mivel nem pihent, ezért becsúsznak a hibák. Ezzel nem akarom védeni az ügyeletes szakorvost, sem a félrediagnosztizáló szakvizsga nélküli orvost. Kell egy életpálya, ami miatt nem mennek el Magyarországról az orvosok.
@szabidoki: Az itt kommentelők legtöbbje saját illetve közeli ismerősének/hozzátartozójának a tapasztalatát írta le. Ennyi a 0,01%.

Horizont 2010.07.28. 21:35:20

@Ásómaci: Persze tudom én, csak ebbe a mai katyvaszos világban eljátszadozik az ember ilyen gondolatokkal, hogy mi lenne ha... Jó pár éve még eszembe se jutott volna ilyen!
( én csak eljátszadozom a gondolattal, de az baj, hogy sokan nem játszadoznak hanem elő is adják magukat istenként, na nem csak az EÜ-ben )

Szerintem az EÜ-ben több irányú a baj. A kevés pénz. A rossz elosztás. A rossz vezetés. (politikai és szakmai). A megelőzés hiánya. Szűrések hiánya. Az egészséges élet hiánya. Testünk kizsákmányolása (lelkünké is). Gyógyszerszedés mennyiségének esztelensége. Iszonyatos pazarlás és még iszonyatosabb spórolás. Gyógyszer és orvoslobby léte és hatalma. Szakmai és emberi hiányosságok az eü. dolgozók körében. Nem selejtezik ki maguk közül azokat akik nem odavalók. Erőteljes hierarchikus rendszer. Betegek nagyfokú kiszolgáltatottsága. Orvosok (házi) továbbképzésének hiánya. Hálapénz. És nem minden a pénz. A jó dolgokat is ki kell domborítani.
Ezek jutottak eszembe. És egy jó tanács mindenkinek: mindent el kell követni mindenkinek, hogy ő is és szerettei is egészségesen éljenek és ne betegedjenek meg és ne kerüljenek orvoshoz, kórházba, mert onnan csak szerencse kérdése minden!! Vannak persze kivédhetetlen esetek, mint egy vakbélgyulladás.....

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.07.28. 21:36:02

Szerintem kristálytiszta: Btk. 171.§. 2. bek. b. pont:

Foglalkozás körében elkövetett, halált okozó gondatlan veszélyeztetés. Egytől öt évig terjedő szabadságvesztés.

Persze olyan orvosszakértőt nehéz lesz találni, aki a kollégájára veri a balhét...

soproni1 2010.07.28. 21:43:34

Ez nem pénz mennyiség kérdés, hanem, hogy honnan jön a pénz. Ha a beteg fizeti, akkor neki kell megfelelnie az orvosnak, ha az állam ad, akkor oda kell megfelelni. Amíg nem lesz verseny egészségügy, addig a betegség egyenlő lesz a halállal. Az emberek nagy része ezt a régi modellt választja, ezt el kell fogadnunk.

martonx 2010.07.28. 21:47:20

A megoldás egyszerű (lenne) az EÜ feljavítására, és még több pénz sem kellene hozzá:

1. Átlátható TB kassza, ami nem egyenlő a komcsik által favorizált szabadrablásnak megfelelő reformmal
2. Minden - hangsúlyozom - MINDEN egészségügyi intézmény beleértve a magánintézményeket is, pont ugyanazt a finanszírozást kapja meg a kezelések után, mint az állami kézben lévők.
Így hirtelen lenne verseny, mert várhatóan a magán intézmények árai lejjebb mennének, ezáltal kicsit többen mehetnének jó minőségű intézményekbe, miközben az állami intézményekben némileg csökkenne a betegek száma, ezt kompenzálandó, a minőségükön próbálnának meg javítani, esetleg nem lopnának haza annyi pénzt.

Utópia?

guma 2010.07.28. 21:50:50

@te mégis miről beszélsz?: @sqyza: @szabidoki:

Találkoztam nagyon rendes orvosokkal (amikor viziten szembe szálltam a főorvossal és nem kísérletezést hanem kivizsgálást követeltem, miközben mellettem 3-an meghaltak! és én ugráltam hozzájuk a legnagyobb fájdalmaim közt is).

A fiatal orvosok ezek után segítettek mindenbe és többet néztek rám mint az ezreseket fizető betegre.
Hihetetlen amiket láttam, tapasztaltam. Ezért csodálkozom, hogy a szakma nem fog össze, hogy valamennyire tisztább viszonyok legyenek (pl rendszeres, hogy a rendelési időben eltűnik az orvos mert megjött a magánbetege a kórházba, átrohan lekezelni, az előjegyzéseknek annyi...)
Nem sorolom! Nagy a felelősség és a pénz kevés.

Ám azt sem szabad elfelejteni az adóforintokból van diplomája és pár év múlva ez már sokat ér!

Kedves:-) · http://irony.blog.hu/ 2010.07.28. 21:55:07

jaj jaj EZEKÉRT a dolgokért miért nem mennek az emberek utcára?
gyf beszédéért meg igen?! Furcsa ez az ország, és csak egymásra mutogatnak benne....
nem dumálni kell hanem kimenni és addig ütni a vasat amíg megfizetik az orvosokat, és ők nem a pénzért kezdenek el dolgozni , hanem az orvoslásért, és helyrejönne a nem létező egészségügy.
Valamint azokat akik valóban hivatás, elkötelezettség, miatt dolgoznak nap 12-24 órát az emberekért emnbereken...végre méltó módon megfizetni , hogy munka közben ne azon járjon a feje, hogy hogyan szerezzen még pénzt hanem hogy hogyan gyógyítson, ápoljon még jobban-......basszus van fogalmatok hogy egy kezdő orvos 6 év egyetem után 120e forintból éhezik? vagy egy kezdő nővér havi 5-7 ügyelettel max 89e forintot visz haza...és ebből élne megélnie és jól dolgoznia? Hol itt az egészséges arány?
amíg nincs rend a bérekben (mondom én mint autentika) addig nem lesz itt rend sose.....)
emberélet ide ember élet oda.....

Kora Délutáni Kornél 2010.07.28. 22:02:06

Na igen.

"Ne az emberekkel fizettessék meg."
"Eltöröljük őket".

Dögöljenek meg mindanniyan, akik az orvosi "elittel" (értsd: azokkal, akik havi milliós tételt tesznek zsebre hálapénzként, mert ők a főorvosok az alsóbantupusztai kórházban) összefogva kereszbe feküdtek minden olyan kezdeményezésnek, ami esetleg veszélyeztette volna a főorvos urak jattját. Az egzotikus országokban rendezett "konferenciákat", a csúszópénzt a beszállítóktól, a gazdag beteg körüli csaholást, a szegény beteg leszarását.

Most ők kapták meg a nagy szart, csak sajnos ők is sokkal hülyébbek annál, hogy tudnának vele kezdeni valamit. Marad az élősdi helyi kiskirályok hálózata, a feudális előjogok, a kéz kezet mos elve. Itt is idetolták a mocskos kezüket a doktor urak, akik mindjárt kitalálják, hogy az apa volt a hibás.

Mert mi megérdemeljük.

KDK

Horizont 2010.07.28. 22:05:07

@Kedves:-):
Most akkor ezt úgy érted, hogy kevés pénzért ennyi az ellátás és meg is halhat a beteg?
De ha kétszer vagy netán háromszor ennyi fizetést kapnának akkor minden oké lenne? Ne viccelj már.
Nem könnyű hivatás tudom , de mindenki más is szarul van megfizetve, mi lenne ha mindenki bedobná a törülközőt, kevés pénzért nincs meló jelszóval? A műtőt takarító sincs megfizetve, ő nem gyógyít de ha ő leállna máris homokszem kerülne a gépezetbe. Pedig "csak" takarít!

-Soul- 2010.07.28. 22:09:13

Üdv!
Mikor pár évvel ezelőtt nekem is vakbélgyulladásom volt, elvittek az ügyeletre. Doktornő kérdezgetett, hogy hol fáj, milyen módon stb. Gondolom feltette a hasi görcsökhöz kapcsolódó rutinkérdéseket. Ezek után hanyatt fektetett, majd legnagyobb meglepetésemre meglökte a bal oldalam. Ezt a mozdulatot követően a jobb oldalam piszok módon elkezdett hasogatni.. Meg sem kérdezte fáj-e, (az eléggé nyilvánvalóan látszott az arcomon) csak ennyit mondott: "Vakbél". Két óra múlva műtőben voltam.. Ha egy ennyire egyszerű módszerrel lehet diagnosztizálni ezt a dolgot, az ügyeletes "orvos" erre miért nem volt képes..? :(

Részvétem a családnak.

sqyza 2010.07.28. 22:12:36

"Kedves" KDK, ha megtanult (volna) értően magyarul olvasni, a hozzászólásom kapcsán nem írt volna ilyen "kulturált" hozzászólást. Tiszteljük egymást ismeretlenül is annyira, hogy nem írjuk egymásról azt, hogy mocskos. Ön sem ismeri íz ügyben a tényeket, én sem, kérem ne ítélkezzen ismeretlenül. A harag nem jó tanácsadó. A pénzt pedig szóba sem hoztam. 95 ezer a nettóm, hálapénzt senkitől sem kérek. Az önhöz hasonló fröcsögők és az idegtépő leterheltség miatt január 1-től Németországban folytatom az életem.Üdv.

vakvarju 2010.07.28. 22:14:21

@Ásómaci: Ha egy orvos a perforált vakbelet összetéveszti a cisztával, ehhez mi köze van Horvát Ágnesnek, ill. Molnár Lajosnak?

Mikrobi 2010.07.28. 22:16:25

Lehet, hogy ez az eset súlyos mulasztás eredménye, de azért a kártérítési perekkel vigyázzunk. Eljuthatunk odáig, hogy a perektől való rettegés lehetetlenné teszi a gyógyítást! Vannak műhibák és vannak elkerülhetetlen hibák. Csak akkor kéne pert indítani, ha vétkes hanyagságból történt egy hiba! Akkor viszont a büntetőeljárásban kéne kimondani, hogy a kórháznak kártérítést kell fizetnie.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.28. 22:18:28

Bocsi hogy beleugatok, de szerintem egy vakbél diagnózis és műtét az az alap dolgok közé kellene hogy tartozzon a XXI. században.
Erre szokták mondani hogy ezt már a portás is megcsinálja a kórházban.

Emberek itt a páciens nem abba halt bele hogy kapott valami olyan elcseszett trópusi betegséget amiről összesen 3 orvos halott az egész világon és nem ismerték fel.
Úgy képzelem hogy az orvosin a vakbelet első évben tanítják mint a gyerekeknek az ABC -t, ezek szerint súlyosan tévedtem.

guma 2010.07.28. 22:19:02

@Kedves:-):

Sajnálom, @Horizontnak van igaza.

A több pénz ebben a rendszerben csak ablakon kidobott "támogatás" és nem old meg semmit.

Majd ha az orvos társadalom is összefog (mert egymást tudják azért szapulni, ha másik nincs ott) és valóban az átlátható működésért fel emeli a szavát - akkor talán megfelelő helyre ér a pénz!!!

vakvarju 2010.07.28. 22:19:28

@Rókakígyó: Éger doktor egyszer már megmondta, ott tesznek be, ahol tudnak. És ő az Orvosi Kamara elnöke! Tragédia!

lemnisKate · http://szocialiskeszsegek.posterous.com 2010.07.28. 22:20:53

@mokas_gizi:

"Magánklinikákat meg a jelentős többség ugye nem engedheti meg magának"

Hiába jársz magánorvoshoz, ha valami bajod lesz, az orvos ugyanabba a lepukkant, állami pénzből fenntartott kórházba fog befektetni, ahol a többi beteg van, ugyanazok a túlterhelt nővérek fogják kezelni stb.
Nem értem, hogy miért nem nyitnak magánkórházat, biztos vagyok benne, hogy lenne rá fizetőképes kereslet. Én se vagyok túl tehetős, de ha az egészségemről lenne szó, hajlandó lennék sokat fizetni (pláne, ha az a veszély fenyeget, hogy a közkórházban valakinek a gondatlansága miatt meghalok).

guma 2010.07.28. 22:30:09

@sqyza:

Sajnálom és elfogadom, hogy választott.

De kérem, talán el kellene gondolkozni azon is, hogy mi kívülről csak a változásért "fröcsöghetünk" jól, rosszul - viszont segíteni csak akkor tudunk, ha valódi belső problémákat kiteregeti a szakma.

dr. Trebitsch 2010.07.28. 22:30:30

Én azt hülyének tartom, aki azt mondja, hogy az ilyen eseteknek semmi köze az orvosi fizetésekhez. Valóban emberség kérdése, és azt az orvost nem menti, aki nem végezte a kezelést rendesen. De aki azt nem látja, hogy ez azért van, mert a jó szakemberek (nem csak a jó szakemberek, mindenki aki teheti, és képes egy idegen nyelvet megtanulni), az elmegy külföldre dolgozni, az hülye Nem várhatjuk el, hogy valaki itt dolgozzon 100 ezer forintért, ha 3 millát kap azonnal külföldön. Én nem orvosként, hanem egyszerű mérnökként mentem ki dolgozni az itthoni fizetésem 155-szörösért néhány éve. Az végzős orvosok 70%-a elevel úgy ids kezdte az egyetemet, hogy nem szándékozik Magyarországon maradni a diplomával.

dr. Trebitsch 2010.07.28. 22:32:02

bocs, 15 szöröséért... a 155 azért jó lett volna:)

dr. Trebitsch 2010.07.28. 22:35:39

@prostatikus vogon jeltz: a diagnózis pont nagyon nehéz egy vakbélnél, ugyanakkor a TEENdő nagyon egyszerű: műteni kell, mert ma már egy tévesen felnyitott hasüreg nem jár akkora kockázattal, biztos, hogy nem hal meg a beteg egy elnézett vakbél miatt, a hasüreget visszazárják, ha nem ott volt a gond, és egy hét múlva hazamegy a beteg.

mbaye (törölt) 2010.07.28. 22:35:56

Azt el lehet felejteni, hogy az orvosok alulfizetettek, mert nem igaz, naponta több tíz vagy jobb napokon százezret kap egy sebész és annyi műtétet vállal, hogy nem is győzi, egymással versenyeznek a betegeiknek szabad ágyat, műtéti időpontot szerezni, mert mind a beteg pénzére hajt.
Plusz az orvoslátogatóktól kapott hatalmas visszaosztások.
Külföldön ilyen nincs, csak az adózott jövedelem, ami lehet, hogy magasabb sok orvos bérénél, de a korruptak (és a döntő többség ilyen) keres olyan jól, mintha külföldre menne.
Egy ápoló is több ezret tesz zsebre naponta adómentesen a fizetésén felül olyan dolgokért, ami a munkaköri kötelessége lenne. OKJ-s vagy diplomás, ugyanolyan embertelen mind. És csak ha ezrest vagy kettőt csúsztatunk, akkor hajlandó megmozdulni. A saját munkakörét se hajlandó ellátni borravaló nélkül, nem a különleges kívánságokról van szó.
Mostanában elég sokat járok egy nagy vidéki város klinikájára látogatóba, látom az egészet, undorító.
Valaki évtizedekig fizeti a TB-t és akkor még lehúzzák százezrekkel, ha tényleg komoly a baja.

dr. Trebitsch 2010.07.28. 22:37:10

@furcsa lány: valami tévedésben élsz, én magánklinikán feküdtem a műtétem után, amit ott is végeztek, 4* szállodai körülmények között....

dr. Trebitsch 2010.07.28. 22:38:58

@mbaye: tényleg ilsen jól keresnek? Akkor miért megy mindenki külföldre dolgozni, ha itthon is megkereshet 20-25 ezer dollárt havonta?

Horizont 2010.07.28. 22:40:17

@furcsa lány: Na talán ezért nem "engednek" magánkórházakat nyitni, mert a nem tehetős emberek is hajlandóak lennének erőn felül is fizetni a gyógyulásukért. De akkor ki is menne a közkórházba??
Sokan most is erőn felül adnak az orvosnak. De az tisztán az orvosé. Magánkórháznak kiadási oldala is van, és szakmailag maximumot kell nyújtani, mert ha rossz híre megy és nem megy oda senki.
Budapest első magánkórháza megnyílt a Lánc hídnál. www.epulettar.hu/projekt/37.aspx
Érdemes a képeket megnézni. És az árakat:) Egy sérvműtét 590-690 ezer forint. Egy garatmandula-műtétért 480 ezer forintot kérnek.

mbaye (törölt) 2010.07.28. 22:44:11

El kellene gondolkodni az ország vezetőinek, hogy az orvosokat tényleg ingyen kell-e képezni, mert ha külföldre megy a magasabb fizetésért, akkor az 6 éves képzésre számítva több tízmillióval károsítja meg az adófizetőket és növeli az orvoshiányt.

Be kell vezetni a félévenként milliós tandíjat az orvosin és mellé egy diákhitelt, amiből fedezni tudják ezt, és aláíratni velük egy szerződést, hogy végzés után 5-8 évig az állam által meghatározott helyen kell dolgozniuk. Ha nem tartja magát ehhez, akkor elvenni a diplomát és kamatostól visszafizettetni a tandíjat. Ennyi.

Egyszerűen túl szegény ország vagyunk ahhoz, hogy mi fizessük a svéd és angol kórházak leendő orvosainak képzését.

dr. Trebitsch 2010.07.28. 22:54:31

@mbaye: esetleg ki kellene lépniaz EU-ból, lezárni ahatárokat, és senki sem mehet külföldre, csak komoléy állambiztosági ellenőrzés után. Tényleg ezt gondolod a megoldásnak? Úgy gondolod, megérné az összes többi, ami ezzel járna? Mert másképpen a szabad világ nem fogad el ilyen dolgokat, és a magyar alkotmány sem teszi lehetővé azt, hogy ha egyszer valaki hitelt vesz fel valamire, pl. tanulásra, akkor még bármi más korlátozást is lehessen alkalmazni. Vagy ingyen tanítjuk, ami nem így van jelenleg a többségnél, és akkor lehet helyhez kötni, vagy kölcsönből tanul, akkor viszont a kölcsön visszafizetésén túl nem jogos más korlátozás. Nekem meggyőződésem egyébként, hogy kicsit több fizetést kellene nekik adni, mint egy kalauznak, vagy bolti eladónak, és akkor talán nem mennének el.

Horizont 2010.07.28. 23:10:38

@Trebitsch:
Na azért egy kicsivel több van neki mint egy eladónak vagy egy kalauznak.
Aki akar akkor is elmegy ha egy kicsivel vagy nem is kicsivel többet kap.

eszkep 2010.07.28. 23:16:38

Ez tiszta középkor... Ba' meg, vakbélben meghalni Magyarországon, 2010-ben, nonszensz...

Zero, te meg már gondolkozz egy kicsit! Hogy a faszban jön ide az Egészségbiztosítási Felügyeletet??? Ebben még véletlenül sem ők lennének illetékesek, ezt konkrétan úgy hívják "munkakörében elkövetett veszélyeztetéssel, gondatlanságból elkövetett emberölés". Ez a rendőrség hatásköre. 10-15 évet ki kellene osztani az érintett díszes társaságnak, akik érintettek.

mbaye (törölt) 2010.07.28. 23:18:57

@Trebitsch: arra mindenesetre megoldást kell találni, hogy a svéd, brit és a német egészségügy profitál a magyar adófizetők pénzéből képzett orvosokból.
A korlátozás igenis lehetséges, egyszerű tanulmányi szerződés, amit alá kell íratni beiratkozáskor és teljesen szabályos. Nem a határok lezárását jelenti, hanem az erőforrásokkal, közpénzekkel való ésszerű gazdálkodást.

Ja és még valami: az orvosok visszaéléseit ne a volt évfolyamtársaik, kollégáik vizsgálgassák a jövőben, mert ez olyan kecskére a káposztát dolog. Meg az igazságügyi szakértők, akik orvosi műhiba perekben szerepelnek, talán egyértelmű állásfoglalásra legyenek kötelesek, mert én, mint jogász még nem olvastam olyan szakvéleményt, ami kimondott volna bármilyen konkrétumot. Lehet ez is, lehet az is., elkenés az egész, mert ő maga is egy orvos, aki az eljárásban szereplő orvossal egy padban ült anno.
De lehet, hogy csak túl távoli a jognak ez a területe tőlem, ezért vagyok bizalmatlan.

eszkep 2010.07.28. 23:21:34

@Belpo: "Megmondom a frankót, az új kormánynak halvány lila fingja nincs arról, hogy mit csináljon az egészségüggyel!!!"

Na', mert a réginek faszán volt mi? Ja', hogy ők csak leépítették... az más!
Megjegyzem koncepció bizonyára van, csak épp az egészségügy működtetéséhez pénz kell. Ja', hogy az nincs, van helyette viszont M6-os autópálya. Még szerencse, hogy csak 35 évig fizethetjük, beleértve a rendelkezésre állási díjat.

freddyreal 2010.07.28. 23:23:06

igaza van az öregnek, de sajnos ez is 2 nap mulva elfelejtődik, és minden megy tovább, mintha semmi sem történt volna, csak a családnak lesz ugyanolyan rossz, a többi ember túllép rajta, és semmi változás nem lesz

OftF 2010.07.28. 23:26:06

Az az aláhúzott szöveg ott a posztban, nahát, hogy mik vannak!

A rendőrnek is van pofája ellenőrizni a jogosítványomat, amikor nem is az okmányirodában dolgozik!

2010.07.28. 23:33:28

@mbaye:
amit felvetsz, arra nincs megoldás, mert az orvos uaolyan munkavállaló, mint bárki, eu-n belül oda megy ahova akar. ahogy a focista is. Ez nem megoldás. A megoldás egyértelmű: legalább olyan fizut kell adni ami az EU-ÁTLAGot eléri, egy kicsivel meghaladja, és ez a minimum! Ennél is többet kéne adni. De ez egy dolog, mert ez még mindig nem reform. De ezt az adófizetőknek kell kifizetni!!!! De most csökkentünk! Szerinted mikor lesz normális fizujuk? Soha. van a dolognak másik oldala is. Szeretném, ha tévednék, de szerintem az országunk valójában a működésképtelenség határán van, és ezen kurvára nem segít, hogy 2/3-ot kapott egy másik demagóg, tehetségtelen banda, amelyik semmivel nem jobb, mint a mocsok mszp(ez a legenyhébb kifejezés). Megmondom mi van: a híres professzorok az elit seggét nyalják, az elit és az igazságszolgáltatás vezetői mind cimbik az Orvosi kamara fejeseivel. Na, majd ezek fognak elítélni egy orvost. Persze. Elhúzzák évekig, meghamisítják a bizonyítékokat, eltusolják. Rákenik egy szerencsétlenre.

eszkep 2010.07.28. 23:36:31

@Belpo: "De ezt az adófizetőknek kell kifizetni!!!! De most csökkentünk"

Adót csökkentenek, nem eü. járulékot, mint az közismert...

Intizar 2010.07.28. 23:38:20

@Rókakígyó: Az orvoslobbi kemény bagázs, semmi kétség. De azt azért ne meséljük már, hogy egyedül nyírták ki az előző kormány (gyönge, gyáva, kevés, de mégis) reform-irányú törekvéseit. Ahhoz bizony kellett Viktor meg az Emberek. Mert az egészség, az nem áru!

2010.07.28. 23:39:52

@eszkep:
és?, azért lettek elküldve a francba! fde ha te már tudsz bármi koncepciót ezektől, akkor hajrá, oszd meg velünk. Tényleg pénz kell hozzá? mintha én nem ezt írtam volna. De az igazság kedvéért jegyezzük meg, hogy a gyurcsanyu próbált beszedni többet, de az le lett népszarva. Azon ne rúgozzunk, hogy az előzőek mit tettek vagy mit nem, akárhogy szidod őket, tőlem csak helyeslő bólogatást fogsz kapni, de ezek azért kaptak 2/3-ot, hogy reformokat csináljanak. És nekem ne gyere azzal, hogy meg kell tervezni, mert 20 éve vannak a parlamentbe.,már rég tudniuk kéne, mit akarnak.

2010.07.28. 23:44:44

@eszkep:
hidd el, egy kórházat nem az eü járulékból újítanak fel

guma 2010.07.28. 23:47:36

@eszkep:

Drága, mennyi ilyen eset volt (nem rég a mandula műtétes baba) és hol van kivizsgálás, ítélet. Vagy mikor volt?

Magyarvagyok_Nemturista 2010.07.28. 23:48:06

Az igazság az, hogy ezek nem rosszul fizetett orvosok, hanem jól fizetett gyilkosok!!!

Vajon melyikőtök érzi át az apa fájdalmát? Szerintem egyikőtök sem. Én sem, Aki még nem vesztette el a gyerekét az nem is fogja. Kívánom nektek, hogy ne is kerüljön rá sor.

Hétről hétre kerülnek elő újabb és újabb orvosi műhiba ügyek, amik újra és újra elsikkadnak. Már észre sem vesszük őket. Hozzátartoznak a napi rutinhoz. Pedig nem betűk és számok halnak meg a kórházakban, hanem élő emberek. Apák, anyák, gyerekek, barátok. És miért halnak meg??? Mert Dr. Kovács nincs megfizetve?

Dr. Kovács tehát zsarol. Fizetsz vagy meghalsz. Hogy kit zsarol Dr. Kovács? Nem azokat akiknek van mit a tejbe aprítaniuk. Azok magánkórházakba járnak. Ahol másodállásban Dr. Kovács is dolgozik. Tiszta szobákban, tiszta ruhában, tettre kész nővérkék lesik a beteg minden panaszát, mert a beteg fizet. Nem is keveset.

Dr Kovács a bérből és fizetésből élőket zsarolja, Akik nem tudhatják mi a különbség egy vakbélgyulladás és egy gyomorfertőzés között, csak azt tudják mi a különbség élet és halál között. Tehát fizetnek. Fizetnek az orvosnak, fizetnek az ápolóknak.

Ők fizetnek. Dr Kovács soha.

hajdú 2010.07.29. 00:09:05

Tudjátok mennyit keres amúgy egy orvos? Tippeket kérek.

szabidoki 2010.07.29. 00:10:58

@mbaye: hát, ha ilyen jogfelfogással tényleg jogász vagy, akkor sírva tépd szét a diplomádat, és kérd vissza az árát...
Nyilván ha összedől egy ház, azt se építészmérnök nézze meg, hanem egy pék, mert ő biztos nem volt évfolyamtársa annak, aki tervezte és felépítette a házat...
@Magyarvagyok_Nemturista: a hozzád hasonló agyhalottaknak el kellene menni gyakorlatra a sürgősségire vagy a balesetire pár éjszakai ügyelet erejéig, akkor talán képet kapnál az egészségügy működéséről.

hajdú 2010.07.29. 00:11:19

@hajdú:
Mármint egy kórházi orvos alapbére, mondjuk heti egy ügyeletet beleértve, de hálapénz és minden egyéb mellékállás nélkül.

hajdú 2010.07.29. 00:25:00

@Belpo:
Hát igen, akár ennyire is kijöhet, mindenesetre nagyságrendileg nem mondtál hülyeséget. Mondjuk a heti egy ügyelettel magas labdát dobtam, az eleve már egy kissé kizsigerelt állapot... És ez nem durván kevés, mit gondoltok?

Mike36 2010.07.29. 00:37:32

a megoldás egyszerű
lásd Miért éppen alaszka
Aki Mo-n ingynes orvosi képzésben részesül, az aláír egy papírt, hogy mondjuk 5-6 évig az országabn dolgozik mint orvos
ha előbb el szeretne menni külföldre, semmi akadálya, de akkor fizesse ki a képzése költségét
de ezt ki lehetne terjeszteni mindenkire

hajdú 2010.07.29. 00:50:21

@Mike36:
Imádom az ilyen csodálatosan egyszerű megoldásokat...
Szerintem meg: a megoldás egyszerű - sokkal jobban kellene fizetni az orvosokat (hogy ne legyen HIÁNY belőlük, ergo ne legyenek kizsigerelve és ne legyen SZÜKSÉGÜK hálapénzre és/vagy mellékállásra). Csak persze ez ellentétben áll az ingyenes egészségügy ideájával (számoljunk már le vele!) és/vagy a költségvetési szigorral (ez tényleg nagyon fontos).

Mike36 2010.07.29. 00:55:50

@Belpo: akkor meg legyen kevesebb állami kórház, kevesebb orvos, kevesebb személyzet, és akkor azok lehetnek válogatott emberek, meg kaphatnak EU-s fizetést, de akkor aki elfogad zsebbe egy fillért is, tiltsuk már el az orvoslástól 10 évre

Mike36 2010.07.29. 00:58:51

@hajdú: így sem kevés pénz szórunk el az egészségügyre
pontos számokat nem ismerem, de valahol olvastam, hogy majdnem annyit mint ausztria, persze ez elég hihetetlen
ha már demagógia: mindenki jelentkezhetne, hogy eu-s fizetést akar, nem? legyen
az állami szektorban dolgozók kapjanak 3x annyit mint most, de akkor leyenek 3x kevsebben
a nincsből hogy fizetsz?
vagy szerinted aez akarat kérdése? hm... adjunk az orvosoknak havi nettó 500k-t, mindjárt ki is nyomtatom. vagy hogy képzelted?

hajdú 2010.07.29. 01:01:31

@Mike36:
kevesebb kórház/orvos = hosszabb várólista.

hajdú 2010.07.29. 01:12:19

@Mike36:
Gyógyszerár-támogatás csökkentése mellett orvosi fizetések növelése, hm? Ausztriában egyébként nem is tök ingyenes az egészségügy - van vizitdíj pl. és nem is 1 euró, hanem 10. Arra akadok kilyukadni, hogy az egész probléma az, hogy az orvosok durván alulfizetettsége be van épülve a jelenlegi rendszerbe, "oldják meg ők valahogy" elven... Ez a baj.

marklovassy 2010.07.29. 01:17:33

@z666: mikre derult feny pl, ha szabad tudni?

Magyarvagyok_Nemturista 2010.07.29. 07:13:48

@szabidoki: Remélem nem kerülök oda, mert akkor végem van.

Amikor kisgyerek voltam féltem az orvosoktól. Aztán később ez elmúlt, de most megint félek tőlük.

Magyarvagyok_Nemturista 2010.07.29. 07:32:17

Leszarom, hogy az orvosok alul vannak fizetve!!! Szerintetek erről azok tehetnek akiket kezelnek? A betegeiknek legalább a 60%-a kevesebbet keres mint ők! Csak ők nem panaszkodhatnak! Azok dögöljenek meg?

Meg is döglenek vazzee!

eszkep 2010.07.29. 07:37:49

@Belpo: Igen, ebben igazad van, viszont ne feledjük:
- bárminemű kezelésedet közvetlenül az eü-kasszából fedezi az TB.
- a kórházfelújítás a központi költségvetésből történik, pontosabban abból a keretből, amit az Eü. Minisztérium kap a költségvetésből. Ez a pénz ügye minden évben adott, előre le van osztva.

eszkep 2010.07.29. 07:39:27

@Magyarvagyok_Nemturista: Igen, ez jogos. Ugyanúgy alul vannak fizetve, mint az (alkalmazott) autószerelők a márkaszervizekben, mégis leültetik őket, ha elbasszák a buszon a féket és emiatt árokba szalad.

eszkep 2010.07.29. 07:42:43

@Belpo: A koncepciót számonkérni nagyfokú tudatlanságra utal, mert az 2006-óta nagy nyilvánosságot kapott a népszavazás kapcsán is már. Mellesleg, ha a koncepcióra vagy kíváncsi, azt most is ismerjük:
www.parlament.hu/irom39/00047/00047.pdf

Ha meg konkrétumokra vagy kíváncsi, meg kell várnod a jövő évi költségvetést, mert ügye az idei év adott (Baroso nem engedett lazítani a költségvetési szigoron, mint az közismert). Légyszíves, mielőtt okoskodsz olvass utána a témának!

eszkep 2010.07.29. 07:51:23

@hajdú: "Ausztriában egyébként nem is tök ingyenes az egészségügy"

igen, meg van 1100 eurós minimálbér, és van 1910 eurós átlagkereset. Kár ilyen példákat hozni, amikor a hazai munkaadók tragédiát látnak a 73500 forintos minimálbér emelésében... Majd ha itt is ausztriai színvonalú keresetek lehetnek, lehet példálózni, hogy ott mi-mennyi.

eszkep 2010.07.29. 07:52:15

@Mike36: Ha bezárod a kórházakat, attól kevesebb lesz a beteg???

eszkep 2010.07.29. 07:54:29

@Mike36: Alaszka az EU tagja?
Merthogy a szabad munkaerőáramlás EU-s alapelv.

eszkep 2010.07.29. 08:04:29

OFF:
Egy posztot megérne:
index.hu/kulfold/2010/07/28/cigany-rendor_haboru_franciaorszagban/

- rendőri intézkedés hatékonysága itthon és a franciáknál
- a jogvédők nem csak hazánkban hülyék (Jogvédő csoportok szerint az államfő megbélyegezte a kisebbségeket, miután "háborút hirdetett a bűnözés ellen") Muhaha!
- a politika hozzáállása itthon és amott (eltussolás vs. valós problémakezelés)

eszkep 2010.07.29. 08:52:33

OFF:
HAMAROSAN ez is megérne egy posztot!
nol.hu/belfold/20100729-nyilvanos_lesz_a_sved_gripen-akta_

Egészen véletlenül a TOP GUN-t is olvastam, meg is vannak a régebbi számai, úgyhogy addig is gyorsan átfuthatjuk, hogyan hazudik a ballib média:

"Harcászati elvek alapján az amerikai F–16-osok vásárlása volt indokolt és kézenfekvő"
Az amerikaiak használt, lokátor nélküli F16-osokat adtak volna, aminek harcértéke így korlátozott lett volna. Harcértékük felderítő repülőgéppek alkalmazásával növelhető, ami viszont nincs nekünk (és drága is).

"esetleg az orosz államadósság ellenében kapott MiG–29-esek hadrendben tartása és korszerűsítése."
A MIG-ek nem NATO kompatibilisek, üzembentartásuk drága, harcértékük alacsony.

"A honvédelmi tárca az F–16-osok megvásárlását szorgalmazta."
Ez egészen egyszerűen nem igaz. Egyébként a Gripen sokkal korszerűbb konstrukció. (kb. 30 év korkülönbség...)

"a Gripenek nehezen illeszthetőek a közös NATO-kontingensbe"
Talán minden épeszű ember rájöhet, hogy 100%-ban NATO kompatibilis.
kitekinto.hu/bem-rakpart/2008/01/07/mit_tud_egy_magyar_gripen

"egyebek mellett ezért kellett módosítani a szerződést a szocialista kormány idején."
Szintén hazugság. A szocik a légi utántöltő rendszert rendelték meg utólag. (Egyébként pont ez a korrupciógyanús szerződésmódosítás). Ez egyébként nem is volt követelmény a NATO részéről.

jágör68 2010.07.29. 09:06:37

@-Soul-:
Mert az a tünet nem biztos, hogy mindig jelentkezik.
Na akkor egy kis lecke:
vakbél nem egyenlő a féregnyúlvánnyal- ami appendix- appendicitis ("vakbélgyulladás valójában féregnyúlvány- gyulladás).
Típusos helye (mert ugye a belek mozognak össze- vissza) jobb oldalon a köldök és a a jobb oldali csipőlapát legmagasabb pontját összekötö egyenes külső és középső harmadának határán.
Itt szokott fájni, de vannak egyéb tünetek is: másik oldalon ugyanezen ponton rányomás- felengedés- fájdalom az ellenkező oldalon (a típusos helyen).
És van még 3-4 segédtünet. Plusz vizsgálatok:
- laborban gyulladásos jelek
- ultrahang: kiszélesedett féregnyúlvány.
Na most hiába van ennyi jel, néha egyik sem poziítv és csak a tényleges műtéti feltárás során látszik, hogy mi is a helyzet- persze fordítva is van, hogy nincs féregnyúlvány- gyulladás, de ha már bent vannak a hasban, akkor mindig kiveszik, mert a metszés helye kb 80 éve típusos és nehogy ebből később probléma legyen.
Jelen helyzethez:
fel kellett volna venni megfigyelésre, de sztem nem követett el szakmai hibát az ügyeletes, ilyen esetekben ha nincs akut sebészeti teendőre utaló jel, nem lehet mindenkit felvenni megfigyelésre 20- 30 hasi panasszal jelentkező betegből egy nap....
Megoldás: több kórház, több kórházi ágy, dehát nálunk Molnár lajos óta tudjuk:
túl sok a kórház, kórházi ágy, túl sok az orvos, nővér és túl sokat is keresnek...

Zorro2007 2010.07.29. 09:07:29

En ugyanígy jártam, csak több szerencsém volt.(14 éves voltam, 80-as évek vége, nagyváros):

-Hasi fájdalmak
-Gyerekdoki : elrontotta a hasát
-Másnap este 41 fokos láz : ügyelet kijött, lázcsillapító -> influenza
-Másnap délután gyerekdoki, hasi fájdalmak magas láz: nem tudja mi lehet, nézessük meg a korházban
-Este korház : nem tudják, de mivel kurva szarul voltam és nagyon fájt a hasam behívtak mindenkit és biztos ami biztos kinyitották a hasamat. -> perforált vakbél
-Éjfélre lett vége a mütétnek , föorvos anyunak : Hát majd reggelre meglátjuk megmarad-e.
Megmaradtam...

Más:
Veszprémi korház. Bevittünk egy vakbeles beteget.(Rokon, a Balatonon nyaralt). Befektetik és elkezdi a növérke a bal oldalát hüteni (a vakbél a jobb oldalon van). Kérdezem, mit csinál. Hát ök úgy tanulták, hogy a fájdalom mindig az ellentétes oldalra sugárzik ki. Jobboldalon fáj tehát baloldalon van a probléma...

jágör68 2010.07.29. 09:14:48

@Zorro2007:
Erről is írtam fentebb.
Jobb oldalon típusos, de igazából bárhol lehet, és az sem biztos hogy egyértelmű.
Mondjuk alapesetben jobb oldalt kéne hűteni- de attól, hogy másik oldalt hűtik még nem "műhiba". Másrészt az orvostudomány évről évre változik- és mivel nagyrészt csak a "máshoz nem értő" kiöregedett nővérek dolgoznak, ilyen megalázó pénzért sajnos van ilyen, bőven.
Ezért ugatom: az mondja ki, hogy egyszerű a vakbélgyulladást diagnosztizálni, aki már látott el 1000 hasi fájdalmas beteget és diagnosztizált 100 vakbelet...

R1c0 2010.07.29. 09:20:03

Sziasztok!

Átérzem az egészet! Nekem nemrég vették ki a vakbelem. Semmi fájdalmam nem volt, 5 percenként kicsit görcsölt a hasam + láz folyamatosan. Háziorvos beküldött aznap este a kórházba. Már haza akartam jönni onnan, h nem fekszem be vmi szarság miatt, amikor közölték, h a vérkép szerint vakbél és még aznap megműtenek. Utólag MEGATHX a háziorvosnak, h felismerte...

Marcellusca 2010.07.29. 09:20:25

@Zöld Ember (aka Quain): Csupán azért, mert most értem ide. :)

Egyébként - részben - igazad van.

De ne menjünk bele a megelőzésbe, mert ez a poszt nem arról szól.

gergel 2010.07.29. 09:53:45

@vent:
szerintem is. elég gyalázatos, hogy 2010-ben nincsen kéznél egy ultrahang, amikor fáj az ember hasa. Könnyebben megelőzhetőek lennének a bajok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.29. 10:29:18

Idióta volt az orvs... Egy vakbelet nem tudnak diagnosztzizálni 2010-ben? Ezt azért nem lehet a pénzhiányra fogni...

libertarian 2010.07.29. 12:13:41

eloszor nehany gondolat, h erthetobb legyen a vegen a konkluzio:

1)
penz = ido, ido = penz. amikor dolgozol, eladod a szabadidodet, amiert cserebe kapsz papirfecniket, amik bizonyitjak, h hozzajarultal az idoddel a tarsadalom mozgasban tartasahoz. fontos a fogalmazas: nem feltetlenul a tarsadalom joletehez, mert ha lopsz, akkor egyenesen hatraltatod azt, ha meg a burokracia resze vagy, akkor igen nagyon kozvetett a pozitiv hatasod, de valoszinuleg inkabb negativ.

felhasznalva ezeket a penznek nevezett papirfecniket, megveheted masok idejet. pl. valaki ruhat varr strandolas helyett, h lehessen rajtad ruha, anelkul, h neked tudnod kene varrni... tomorebben: specializalodnak az emberek, es ugy szerzik meg a szamukra egyebkent szukseges dolgokat, h penzzel rabirjak ezen dolgok/szolgaltatasok specialistait, h csinaljak meg nekik, amit szeretnenek.

aki nehez dolog specialistaja (pl. orvos), annak az ideje ertekesebb. azaz 1 perc orvosi ido konnyen erhet 1 ora kapalast, ha keves ember ert az orvoslashoz.

ha feltetelezzuk, h az emberek alapvetoen jo dolgokat szeretnenek elerni az eletben, akkor a tarsadalom eredo jolete akkor lesz a legnagyobb, ha a tarsadalom hatekonyan mukodik.

2)
az allam (elvileg) azert szed adot, h azt felhasznalva rabirjon bizonyos specialistakat arra, h keretet adjanak a tarsadalom mukodesenek. ugyanis vannak dolgok, amikkel a tobbseg egyet ert (ne legyen sok eroszak), de egy apro kisebbseg is konnyen ala tudja azt asni. pl. rendoroket fizet, h rendet tartsanak, azaz monopolizalja az eroszakot (megprobalja).

esetleg olyan oriasi nagy, de tarsadalmilag hasznos beruhazasokat szervez, aminek a megvalositasahoz egy orszagnyi ember koordinalt egyuttmukodese szukseges (az egeszsegugy ilyen?).

a magyarorszagi 60+%-os ado (alkalmazottak eseten, a ceg teljes raforditott koltsege es a munkavallalonak megmarado resz kozotti res) azt jelenti, h az allam osztja be a berbol es fizetesbol elok (birkak, ebreszto!) idejenek 60%-at.

a politikusok azok, akik ezt az emberektol elvett 60% idot beoszthatjak. idealis esetben ebbol autopalyat epitenek, rendet tartanak, stb... es ettol mindenkinek jo.

3)
idealis eset nincs, emberi gyarlosag viszont van. az idod 60%-anak igen jelentos reszet a sajat es barataik kozvetett (pl. reszrehajlas) vagy kozvetlen (pl. korrupcio) joletere foglaljak le, mert igen nagyon keves olyan ember van, aki a banyat valasztja a strandolas helyett, ha egyebkent semmi kulso tenyezo nem befolyasolja.

4)
ebbol eleg konnyu belatni, h barmi, amit az allam csinal, de egyebkent megszervezodhetne allami beavatkozas nelkul is (pl. egeszsegugy), azt nem szabad allamilag csinalni, mert abbol csak az lesz, h a politikai elitnek penz nelkul lesz jolete.

konkluzio:
a monopolium csak ritkan kivanatos. reszemrol meg az eroszak eseten sem nyilvanvalo, mert az allamot is emberek alkotjak, ezert az konnyen megrohad es naci nemetorszag vagy orosz kommunizmus lesz belole.

allam, egeszsegugy: szerintetek jo otlet egy monopolizalt egeszsegugy, ahol az orvosok idejet olyan politikusok osztjak be, akiknek az elete nem fugg a hatekonysagon? oriasi illuzio azt gondolni, h ha kozpontilag meghatarozzuk egy ritka eroforras arat (orvosok fizetese), akkor az szeleskoruen elerheto lesz... nem lesz az, hanem nagy lesz a szoras a minosegben es halapenz lesz, ami csak zavart szul.

sajat naiv peldam: 9 honapig nem mutottek meg a gerincservemet, ami vegul egy fel oras mutet volt. 9 honapig nem ultem le, vagy alltam vagy fekudtem. miert? nem tudom... de papiron munkanelkuli voltam, mert a sajat valallkozasom elinditasan dolgoztam a megtakaritott (leadozott) penzembol.

aztan beszelgettem valakivel, aki lehulyenaivozott es szolt, h vigyek be egy boritekot 50-100 ezer forinnttal...

azota is erzeketlen es gorcsol az also labszaram, mert a 9 honap kicsinalta az idegeket. nem vagyok meg 30 se, es mar most tobb adot fizettem mint a tobbseg egesz eleteben fog. csak sajnos naiv, idealista szulok neveltek...

szerintetek nincsenek most is varolistak, amikrol az orvosok a sajat belatasuk szerint valogatnak?

szerintetek nem jogos egy olyan eletszemlelet, h valaki csak minimalis egeszsegbiztositast akar fizetni, amiben nincs benn a rak kezelese... aztan ha diagnosztizaljak, akkor fobelovi magat? felnott emberek vagyunk (err, vagy.. birkak...? err...) ezert had hozzunk mar felelossegteljes dontest...

olyat lehet csinalni, h 10 millioan megegyezunk, h osszedobunk egy kis adot egy alap ellatasra (pl. autobalesetbol kimentenek, osszeraknak ingyen... gyerekek, donteskeptelenek teljeskoru ellatasa, stb). ez tarsadalmilag fontos barki barmit mond.

ha valaki ennel tobbet akar, akkor a 60% ado legyen inkabb 20% es a maradekbol fizessen be egy biztositonak, ami elteriti a rizikot sok befizeto kozt. aztan ha sok rosszat hall/tapasztal a biztositojarol, akkor meg menjen at egy masikhoz...

(a 60%-os ado azt jelenti, h ado nelkul a netto bered ket es felszereset kereshetned! szamold ki abbol mire mindenre jutna...)

lehet azt hinni, h amit az allam ad az ingyen van... de az valojaban azt jelenti, h azt hisszuk, h a politikusok hatekonyabban tudjak elkolteni a penzunket, mint mi magunk, akik megdolgoztunk erte.

szerintetek?

reszemrol kis allamot, minel hamarabb!

hajdú 2010.07.29. 12:15:55

@eszkep:
És egy osztrák orvos szerintem a minimálbér hányszorosáért, az átlagkereset hányszorosáért dolgozik? (elárulom, sokszorosáért, itt meg alapból az átlagkereset _alatt_ keres egy orvos) Egy olyan _diplomás_ szakember, akinél nagyobb felelőssége senkinek sem nagyon van, hiszen folyamatosan emberi életek múlnak rajta? Tényleg nem érted a problémát?
Itt most nem arról van szó, hogy ha nem fizetik jól, akkor direkt szarul dolgozik, hanem hogy kevés van belőlük (mert sokan elhagyják a pályát vagy külföldre mennek), hiány van, aki marad elfárad, mert túl sokat kell dolgoznia (egyrészt _muszáj_ valakinek ügyelni, másrészt meg kell keresnie a mellékest is, a _szabadidejében_) meg úgy egyáltalán, nem az lenne a legfontosabb, hogy az ilyen szakembereknek ne legyenek anyagi problémáik, hanem csak a gyógyításra tudjon koncentrálni és ne legyenek túlterhelve? Itt nem arról van szó, hogy egy adott orvos milyen, hanem hogy mire ösztönöz ez az egész rendszer!

salander 2010.07.29. 12:49:53

@Mikrobi: Az USA-ban ezért van biztosítása a kórházaknak.

@martonx: Utópia. Mert a kórházi lobbinak jó láthatóan nem áll érdekében hogy átlátható legyen a finanszírozás. Pontosan tudják, hogy akkor a szar intézményeket be kéne csukni tutira míg így csak lobbizniuk kell.

ZioN 2010.07.29. 13:10:14

Ember mik vannak.Ti ezen meglepődtök?B+ itt olvassátok nap mint nap ezt a blogot,és még HALVÁNY kétségetek van felőle,hogy ez a kurva ország azért működik még,mert vannak MÉG "idióták" akik elvihattottak és 500%ot teljesítenek a többi ügyeskedő faszkalap mellett?NEM tűnt még fel,hogy ŐK viszik a hátukon ezt a kurva országot?NEM TE,aki adót fizetsz!EZ a helyzet NEM csak az egészségügyben.EZ a helyzet a tűzoltóságnál,a honvédségnél,a rendőrségnél mindenhol.
Akkor lesz kurva nagy baj,ha ezeknek az elhivatott embereknek feltűnik,hogy itt csak ők végeznek érdemi munkát.Akkor kiírhatjuk,hogy az utolsó kapcsolja le a lámpát.

Zorro2007 2010.07.29. 14:27:31

@hajdú:
Ez a szokásos ferdités. Szerinted mennyibe kerül Ausztriaban pl. 1 zsömle, igen 30Cent-be, azaz 84 Forintba és még sorolhatnam az ilyen árakat. Tehát relative az osztrak orvos sem keres jóval többet mint a magyar.
Másik példa:
Egy apolónö kb 1000EUR-t keres, ami átszamitva kurva sok és rohadtul jól hangzik az rtl hiradójában. De itt egy ABC pénztárosa is ennyit keres. Mennyit is keresnek otthon az apolónök és a pénztárosok?
Harmadik példa:
Ki kellett hivni Ausztriában a mentöt, kijött, minden rendben, elvitték a beteget. Beszélgetve kiderült, hogy a mentökocsi soförje föállásban rendör...
Nyugaton sem adnak semmit sem ingyen!
Ausztriában az átlagkereset 1500EUR a minimál 800EUR.

Ne mondja nekem senki sem, ha megharomszoroznánk az orvosok fizetését, egy pillanat allatt minden megoldodna, mert nem igaz. A fejekben kell változni és a tudáshoz képpen a leglelkiismeretesebben dolgozni, lehetsz orvos vagy kukás...és ez független a fizetéstöl!!

Zorro2007 2010.07.29. 14:35:44

Elfelejtettem:
Az a növérke aki 1000EUR-t keres nem pampog a keresete miatt hanem mosolyog és csinálja a dolgát és még hálapénzt sem kap(nak).

esef 2010.07.29. 14:39:13

@Zorro2007:
Az €1.500 és az €800 azok nettók, ugye?

Zorro2007 2010.07.29. 14:49:44

@esef:
kb. 12000EUR éves jövedelmig nics adó.

Daihelyon 2010.07.29. 14:54:47

@Zorro2007:

Mint a praxis blogon, itt is írja sok hül..okos, hogy hogyan működik a világ.

Ausztriában úgy basszák meg a korházat egy kifizetetlen túlóradíj miatt, ahogy kell.
Persze, Marika az adminisztrátor is dolgozik napi 10-12 órát a 8 helyett, akkor ne pampogjon az orvos és ápoló. Egy gond. AZ eü dolgozók rendszersen nyomnak 36 órákat, túlórákat, úgy, hogy a korházak nem tudják kifizetni. Megnézném, te hogyan tudnál mosolyogni a 37. órában, úgy hogy a korház még a tavalyi túlórával is lóg. Ha szallagmunkás fizetés és körülmény van, akkor ne tessék csodálkozni a szallagmunkás teljesítményen.

A sok zseni, aki meg röghöz kötést akar: mely szakmákat kössünk még ide? Mondjuk jogász, mérnők, közgazdász, informatikus? Mert az nem, megy, hogy hasra ütés szerüen kiválasztunk egyet, ami nekünk nem tetszik és azt basztattjuk.
Legyen fizetős? Röghözkötés 5 évre? Tessék már gondlkodni, idióták. Akkor ki menne orvosnak? Ja, az az elit, akinek van pénze és kapcsolata. Akkor lenne aztán igazán jó változás.

Mennyi hálapénzt kapnak az ápolók és orvosok... hajajj, másik idiotizmus. Mennyit? Kap 10%-a?

Nem az átlag ápoló és orvos a rendszer kerőkkötője hanem az elit. Miért nem állnak ki az ápolók és orvosok az elit ellen? Vajon. Tessék már magatokra és erre a blogra nézni. Na, ezért. Ki áll az orvos: " Mit ugat, inkább gyógyítson." Ki áll a tanár: "Mit ugat... ÉS sorolhatnánk végtelenségig. Az egész ország atomjaira hullott. Nincs összefoggás. Nincs semmi. Tessék tükörbe nézni, mert magatoknak köszönhetitek, hogy bekajáltátok azt a sok politikai szutykot, amit a média nyomat. Nem vettétek észre, hogy MINDEN réteg egymás ellen lett hangolva, MINDEN szakszervezet egymás ellen lett hangolva, MINDEN dolgozó ember egymás ellen lett hangolva.

Még egyszer: Mondjuk a kib*szott demokratikus Franciaországban vagy Németországban, ha a miniszterelnök bevallja, hogy a kikerült hangfelvételen ő van és vállalja és el lehet innen menni, akkor hány ember és szakszervezet vonult volna az utcára? Hány autó lángolt volna? És hány óráig(!) lett volna még poziciójában az adott miniszterelnök? Ezen tessék már elgondlkodni.

Nem Gipsz Jakab és Dr. Kiss Mikolós panellakos az, aki ezt a rendszert fenntartja, nem ők bekajálják, amit az elit mond. Már rég túl vagyunk azon a ponton, ahol lehetne változtatni. Már nem lehet. Az egész 20-30-40 év sikeres volt az elit szempontjából: a magyar magára maradt, versenyez egymással, üti egymást és visszahúzza, és már a rendszer önfetntartó, ha valaki kilépne vagy változtatna, a másik akkor is "leüti", leugatja, ha az a változás mindenki érdeke lenne.

CD-R80 2010.07.29. 15:03:49

@Daihelyon: Magyarországon nincs szakszervezet. Ha meg az ember az utcára megy akkor focihuligán. Még ha nem akkor is. Majd megcsinálják úgy hogy mégis. Amúgy igazad.

Zorro2007 2010.07.29. 15:36:28

@Daihelyon:
"AZ eü dolgozók rendszersen nyomnak 36 órákat, túlórákat, úgy, hogy a korházak nem tudják kifizetni. Megnézném, te hogyan tudnál mosolyogni a 37. órában, úgy hogy a korház még a tavalyi túlórával is lóg."
Miért ha kapna 3x annyit, mosolyogna a 37. órában. Valószínüleg nem, mert hulla fáradt-> a rendszer a rossz.

Amúgy mindenben igazad van!"
Az egész ország atomjaira hullott. Nincs összefoggás. ". Én is ezt írtam, a fejekben kell változás de ez nem egy egyszerü és pláne nem rövid folyamat...csak bízni lehet benne, hogy az unokáinknak már jobb lesz.

kuki123 2010.07.29. 19:14:30

na féltem hogy nem lesz meg a videó

Én szóltam Zerónak a témáról...

nálunk a családban aki meghalt az mind természetellenes halált halt...töbségében kórházakban

Részvétem az öregúrnak, és hatalmas respect tényleg pipogyák vagyunk bakker : nem lőttük agyon 20 évvel ezelőtt vagy 1000-2000 embert...elbasztuk hogy tűrtünk, néma csendben

hajdú 2010.07.29. 23:55:57

@Zorro2007:
Tudod mi a "szokásos ferdítés"? Az, hogy jössz a ZSÖMLE árával. Hát 1. ez baromi tudományos, ugye tudod... 2. úgy egyáltalán, nehogy már arról akarj meggyőzni bárkit, hogy Ausztriában az átlagember szarabbul él az átlagkeresetéből. (Megsúgom egyébként, a boltban kb. ugyanannyit költ el, a lakbér meg a szolgáltatások azok valóban többe vannak, de összességében, így is sokkal jobban jön ki. De nem is ez a téma, csak nyilvánvaló marhaságot mondtál.)
Orvosokról volt szó amúgy, nem ápolókról (ami egyébként egy szintén sajnálatos téma), tudod mi a különbség a kettő közt?

De most komolyan mindenki azt gondolja, hogy azért kéne (mondjuk) 3x annyit fizetni, mert az csak a "lelküknek kéne" és akkor "nagy jóindulatukban" jobban kezdenének dolgozni az orvosok? Nem érthető, hogy ha alulfizetnek egy szakmát, elfogynak onnan a jó emberek, és a maradék is túl van terhelve? (tanárokkal is ugyanúgy lehetne jönni egyébként, csak nem ilyen égető a téma)

Nzoltan 2010.07.30. 08:41:02

Én annó jónak találtam a vizitdíjat. Be lehetett menni bárhova úgy, hogy nem kocsmában éreztem magam. Persze a kivitelezés szar volt, mert a dokinál nem fizethettél, vagy többször kellett fizetni ugyanazon betegség kivisgálásakor, stb...., de az alapötlet bevált.

A posztban leírt eset tükrözi az egész országot átitató nemtörődömséget.

hulyeinformatikus 2010.07.31. 18:31:15

@Zorro2007: Elképzelhető, hogy a zsömle éppen jóval drágább, mint itthon (lévén, hogy itthon a törvényre baszva, simán beszerzési ár alatt, másból keresztinanszírozza árulják a multik az alapvető élelmiszereket), de általánosságban, a világpiacról beszerzett termékek ára között nincs különbség, sőt, sok helyen az erősebb verseny és kedvezőbb adózás miatt olcsóbb, mint itthon.
Nézd meg egy multi magyar és osztrák honlapján feltüntetett árakat.

Idős nagymamámat a posztban érintett osztályra utalták be két hete, az ott tartózkodása alatt (nem egészen két hét) nem mozgatták (holott van gyógytornász az osztályon), így olyan felfekvése (IV. stádiumú) keletkezett, amiről még csak nem is tájékoztattak.
Jelenleg ezzel kezelik, a kezelőorvos szerint kevés a remény, hogy túléli.

A lenti főorvosnak 10.000 Ft hálapénzt adtam, melyet szemrebbenés nélkül elfogadott.

Dr. Fábián György
gyorgy.fabian@aok.pte.hu

Tehát, kiszáradással mentünk be és egy akár halált okozó betegséggel jöttünk ki.

jágör68 2010.08.01. 10:36:25

@hulyeinformatikus:
Kiszáradással... Hány éves a kedves nagymama? Kiszáradás is halálos veszély, főleg idős korban nagy hőségben, barátom...
Itatta valaki a családból? Gondozta?
Mert ezek szociális- családi ügyek, nem orvosiak..
Csak persze nálunk minden problémát (drogosok, extrém idősek, szenvedélybetegek, egyedülálló idősek, fogyatékosok) ráb@sznak az amúgyis döglődő egészségügyre.
Ezeknek a felét legalább szociális intézményrendszerrel kéne orvosolni.
Előbb- utóbb mindenki meghal, kórházon kívül is el lehet menni...
Csakhát nem tanítják az iskolában, mert a kommunikáció, internetezés, meg egyéb hasonlóan fontos dolgok vannak előtérben.
Meg a Maunika- só egész nap. Éljen a totális hülyeség, agymosás, szociális érzéketlenség.

jani888 2010.08.01. 11:49:54

ez mindaddig így marad ,amíg ilyen esetekben két-három millió forintos kártérítéseket ítélnek meg. Ha amerikai, nyugat-európai mértékű kártérítéseket kellene fizetni más lenne a hozzáállás.

jágör68 2010.08.01. 12:10:10

@jani888:
Na, ja meg amíg nem nyugat európai szintű járulékokat fizettek:
500- 600 EUR/ hó.
Vagy teljes áron a beavatkozásokat:
Csípő/ térdprotézis cakk- pakk munkabérekkel (műtősnőtől az altatóorvosig), anyagárral, világítás, fűtés stb díjjal kb 2 millió Ft.

hulyeinformatikus 2010.08.01. 22:00:31

@jágör68: Idióta. Mi nem orvosi ügy? Belgyógyászati kivizsgálásra vették fel az osztályra, stroke gyanúval, végül is minden vizsgálati eredménye negatív volt.
A kezelőorvostól semmilyen információt nem kaptam az állapotáról.

Jól értem, hogy védeni szeretnéd, hogy az osztályon dolgozók hanyagságából egy olyan betegséget kapott, ami az életébe kerülhet?

Egyébiránt a kórházban történt halálozások közel 50%-ért
Mindezt úgy, hogy erről a nem elhanyagolható körülményről semmilyen információt nem közöltek.

hulyeinformatikus 2010.08.01. 22:02:40

"Egyébiránt a kórházban történt halálozások közel 50%-ért a decubitus következtében történt fertőzések a felelősek, ami kis odafigyeléssel sok esetben elkerülhető lenne."

jágör68 2010.08.01. 22:18:08

@hulyeinformatikus:
Az előbb még kiszáradás volt a felvétel oka...
Amúgy pedig lehet betegszervezeteket alapítani, aztán tiltakozni az ilyen viszonyok miatt.
Bár itt úgy látom csak az orvosok gyalázása megy. Arra meg nehéz építeni, ezért is tartunk ott, ahol, aki csak teheti menekül, nővérutánpótlás meg gyakorlatilag nincs.

2010.08.02. 12:14:12

Azt is lehetne csinálni, hogy nem a szegény rosszul kereső orvosokat fizetjük megjobban, hanem a betegeket, ők meg majd továbblökik a dokinak. Mondjuk nem az (általában éhbérnek is alacsony) fizetés 60%-a lenne a táppénz (köszi gyurcsány!), hanem 200%-a, és mindjárt volna mit osztogatnia a betegnek, működne az egészségügy. :)
Egyébként meg műhibák mindig voltak és mindig lesznek, mert az orvos is ember, tehát esendő. Sajnos a következmények tragikusak. De aki meggyógyított ezer embert egy hónapban, és az ezeregyediket benézi, arra az vesse az első követ, aki még sose hibázott a saját munkájában!

süti beállítások módosítása