Skip to content


       Szűrés lista

Búcsú a szabadság követétől

Bőhm András egy csodálatos, 25 évet átívelő publicisztikával lepett meg mindenkit. A főszerepben természetesen Demszky Gábor. Bőhm 1994 óta tagja a Fővárosi Közgyűlésnek, 1998 óta országgyűlési képviselő is volt, 2002-től a szabad demokrata frakció vezetője a Fővárosi Közgyűlésben. Jelenleg "független" képviselő. Még október 3.-ig

Nézzük csak, mit ír a független Bőhm úr a 2002-2010-es időszakról, amikor ugye ő volt a frakcióvezető:


"Feltűnt a főpolgármester közvetlen környezetében Mesterházy Ernő, az üzletember és mindenhez értő guru, ezzel párhuzamosan fogyott a levegő Atkári és a korábbi tanácsadók körül. Mesterházy erejét Szilvássy Györggyel való barátsága adta, minden alkalommal szóba hozta e kapcsolatát.

Schneller István távozott, nem győzte tovább a kerületi szocialisták és fővárosi támogatóik nyomulását. A gazdasági szereplőknek régóta szálka volt a szemében ő is, és Atkári is. Nem lehetett üzlettársakat, politikai lobbistákat tisztségekbe nyomni a fővárosi cégeknél. Nem lehetett könnyedén levajazni közbeszerzéseket és szabályozási terveket. Atkári kérlelhetetlen volt. Nem volt hajlandó apró engedményeket sem tenni a politikai népszerűség oltárán, ezzel a hajthatatlansággal maga ellen hangolta a liberális frakciót is. Nem maradt, aki mellé állt volna, Demszky ellökte a kezét."


Bőhm András gondolom tiltakozott, verte az asztalt, értékvilágával összeegyeztethetetlen volt, amit Mesterházy művelt. Biztos majdnem le is mondott ... szegény, tiszta dráma és terror lehetett így dolgozni.

Remek a befejezés is:


"Demszky sajnos nem vált azzá a politikai személyiséggé, aki lehetett volna. Nem volt elég erős, rosszul tűrte a konfliktusokat, sokszor alkudott meg, utolsó ciklusa felmorzsolta erkölcsi tőkéjét. Politikai felelőssége nem vitatható, de nem vitathatóak el eredményei, amit a városáért tett. Demszky a szabadság követe volt, esküdt ellensége a náci beszédnek és gondolatoknak, szolidáris volt minden kisebbséggel.

A főpolgármester művelt, intelligens ember, európai polgár és gondolkodó. Lehetett volna a liberális párt megmentője, helyette egyik sírásója lett. Demszky Gábor azonban történelmi személyiség, értékelni is majd történelmi távlatból lehet.

Sokszor támadtam őt az utolsó négy évben, alig volt, amivel egyetértettem vele. Sokra tartottam őt, nem ellene lázadtam, hanem érte. Bármi is történt, képességeimtől és erőmtől telhetően meg fogom védeni minden igazságtalan támadás ellen. Percemberkék fröcsögése nem homályosítja el húsz évét a szabad város élén.

Remélem, Miniszterelnök Úr megtalálja a módját, hogy méltó módon búcsúztassa Budapest első, szabadon választott főpolgármesterét. Kérem őt erre! "

 
Orbán biztos alig várja, hogy "méltó módon" búcsúzhasson el Demszkytől...

A szabadság követe? Ne viccelj már Bőhm! Még ma, 2010. augusztus 31-én is mindenhol látható Budapesten a "szabadság követének" az üzenete. Egy demonstrációtól rettegő, szabad, liberális főpolgármester egyik legszánalmasabb húzása.




Ennél is komolyabb, hogy a liberálisoknak valóban Demszky a Nagy Városépítő:


"Budapesten jó élni. Minden olyan állítás, amelyik azt mondja, hogy a húsz év alatt nem történt semmi, egyszerűen hazugság. A város látványosan fejlődött, gondoljunk csak a Bartók Béla útra, Hungária körútra, Andrássy útra, a teljes Nagykörútra, a déli Váci utcára, a megújult Szent Gellért térre, Móricz Zsigmond körtérre, a Combinókra, Millenniumi földalattira, Lágymányosi hídra, Szabó Ervin könyvtárra, Állatkertre."


Demszky egy valamiben valóban jó volt: ha kerületi vagy kormányzati beruházás, fejlesztés történt Budapesten, akkor azt úgy adta el, mintha az ő érdeme lett volna, de ha bármi gond, probléma akadt, akkor két kézzel mutogatott a szuperhelyetteseire, a kerületekre, a kormányra, akárkire. Lágymányosi híd? 15 év alatt nem sikerült átvezetni rajta az 1-es villamost, pedig még a sínek helye is ott van a hídon.

Részlet a Nagy Városépítő és az MSZP közös 2006-os programjából

 
"A közösségi közlekedés finanszírozásának és irányítási rendszerének szilárd alapokra helyezése tekintetében nem lankadhatnak a városvezetô koalíció erôfeszítései. A finanszírozás kérdése meghaladja a fôváros kompetenciáját, széleskörû nemzeti konszenzusra van szükség annak alapulvételével, hogy a fôváros közlekedési szolgáltatásainak jelentôsége túlnyúlik a fôváros határain, legalább regionális, de akár országos jelentôségû ügy. A fôváros a fôvárosi közlekedési szolgáltatások fenntartható, rendszerszerû, közös finanszírozásában érdekelt. Emellett a közösségi közlekedés legfontosabb szereplôi, az utasok számára nyújtott szolgáltatások értékarányossága és egyidejûleg a szolgáltatások iránti nagyobb megbecsültség javítása érdekében a következô esztendôkben meg kell teremteni az utazással arányos díjfizetési rendszer bevezetésének lehetôségét. Mindenképpen a fôváros hatókörébe tartozik viszont – és a fenntarthatóság egyik záloga is egyben – a fôvárosi közlekedési rendszer hatékony szervezetének megteremtése, a jelenlegi rendszer szervezeti reformja.

A közlekedésfejlesztési program keretében folytatni kell a folyamatban lévô jelentôs közlekedési fejlesztéseket, mint a 2-es metró felújítása, a 4-es metró építése, a nagykörúti villamosok cseréje. Fontos, uniós támogatásra esélyes, a kötöttpályás
közlekedés fejlesztését szolgáló beruházások az 1-es villamost átvezetése Dél-Budára, a 3-as villamos meghosszabbítása mind északi irányban, mind pedig a ráckevei HÉV vonaláig, a budai rakparti villamosvonal létrehozása a 17-es és a 19/41-es összekötésével, és az Infoparkig tartó leágazás megépítésével, a villamosközlekedés visszaállítása a Bajcsy-Zsilinszky úton a 14-es és a 47-es villamosok összekapcsolásával, illetve Kelet-Pest tömegközlekedésének javítása. Elô kell továbbá készíteni további potenciális projekteket is, így a szentendrei és a ráckevei HÉV összekötésével kialakítható észak-déli regionális gyorsvasutat („5-ös metró”), amelybôl a szentendrei HÉV felújítása akár már ebben a ciklusban megvalósítható.

A közlekedési program fontos eleme a Belváros átmenô forgalmának megszüntetése (a Kecskeméti utca és a Petôfi Sándor utca átmenô forgalom elôli lezárása, a Károly körút forgalmának csillapítása, valamint a mellékutcákon körkörös forgalomáramlás bevezetése). Ehhez meg kell állítani a városra kívülrôl rázúduló gépkocsiforgalom növekedését, a MÁV elôvárosi vonalak fejlesztésével, a Volán buszok párhuzamos közlekedésének ráhordóvá alakításával, városon kívüli P+R kapacitások kiépítésével, (Mexikói út, Örs vezér tér, Etele tér, Mûegyetem rakpart, Kvassay út–Soroksári út térsége stb.), a városi gyorsvasutak városhatáron kívülre való meghosszabbításával vagy az elôvárosi vonalakkal való összekötésével.

Rövidtávon el kell érni a parkolás arculatának egységesítését a kerületek részvételével. A parkolásból származó bevételeket egy helyre kell gyûjteni – például egy Parkolási Alap létrehozása útján. Transzparenssé kell tenni a parkolási díjakból eredô bevételek közösségi közlekedésre, közterület-rendezésre és parkolásfejlesztésre fordítandó felhasználását.
Folytatni kell a külsô területeken a kerékpárút-hálózat bôvítését és a városon belüli kerékpártárolás lehetôségét is meg kell teremteni. A belvárosban törekedni kell kerékpársávoknak nem a gyalogosforgalom kárára történô kialakítására."

 


Ennyi sikeres projektet, példátlan!

Címkék: budapest demszky

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr652261100

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Demszky-titok 2010.08.31. 14:48:00

Demszky Gábor titka a gyakorlatilag megfoghatatlan és mérhetetlen teljesítményű főpolgármesteri tisztségben rejlik. (Fotó: Huszti István/Index) Demszky Gábor húsz éves főpolgármestersége most, hogy véget ér, egészen hihetetlennek tűnik. Úgy távozik,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.08.31. 13:20:59

1. közösségi közlekedés lezüllesztése (pl. széteső buszok, metróprojekt)
2. hibás városfejlesztés (gigalakóparkok vs. csöves kerületek)
3. kerékpáros közlekedés akadályozása (pl. budai rakpart - fő bringaútvonal szétbaszása már 2 éve, kerékpárosok kocsik közé szorítása, szakaszos, semmibe vesző bringautak)
4. 0 ingyenes program, látnivaló a fiataloknak
5. a város büdös, a forgalom elviselhetetlen, ilyen vicces dolgok, mint az M0 halogatása, stb..

Demszkyt bele kellene lö(k)ni a Dunába, már csak a vicc kedvéért...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.31. 13:22:44

Miért kell bántani azt az áldott jó embert?
Majd megítéli az utókor.Meg a bíróság.

chemicalshop(hajrá nem romák!hajrá nemromaország!) 2010.08.31. 13:29:23

@Szekuriti Blogger: 6. épületek beleépítése a város szélcsatornáiba ennek következménye az ötös pont első része.

S.O.A. 2010.08.31. 13:29:40

Az öreg, nyolcvan év feletti Demszkyt majd meginterjúvolja egy fiatal dokumentumfilmes stáb a budai villájában, és ott majd elmondja, hogy szerinte az 1990-2010 közötti időszak igenis FEJLŐDÉS volt Budapesten, ezen a kijelentésen majd jól felháborodik mindenki, de nem meri senki se pofán vágni se előtte, se utána...

Rwindx 2010.08.31. 13:37:26

"Remélem, Miniszterelnök Úr megtalálja a módját, hogy méltó módon búcsúztassa Budapest első, szabadon választott főpolgármesterét. Kérem őt erre!"

Ebben én is bízom, talán a "méltó mód" mikéntjében lehet közöttünk némi vita.

uniplet 2010.08.31. 13:42:06

Had ne kelljen megdicsérni valakit azért, mert a munkáját végezte.
Illetve nem végezte.
Amit csinált, az csak valami nagy, és látványos, de teljességgel értelmetlen beruházás volt.
Mi a túrót keres pl. a Kálvin téren, az az akvárium? Ez különösen érdekelt mindig.
Nem tudták a beruházók, hogy nem lesz kelendő? Elég pancserek.
Vagy tudták, akkor viszont telekspekuláció volt.
Az utak állapotával meg csak 4 évente volt képes foglalkozni.
Mivel autós vagyok, nekem nagyon fontos. Annyit költ az autós társadalom az alkatrészekre, amiből az utakat régen rendbe lehetett volna rakni. Ja kérem, fizessünk megint?
Az idejét sem tudom, mikor emelték fel az utcánkban a csatorna fedelét a szagemberek.
Olyan bűz ömlik ki belőle, hogy nem lehet nyitott ablaknál aludni.
Emlékszem még gyerek voltam, amikor a rágcsálóirtást minden évben elvégezték.
Nem gigamegamonstrumokra van szükség, hanem arra, hogy ha reggel felkelek, ne azon kezdjek agyalni, merre kerüljek a kocsival, hogy ne kerüljek dugóba.
Élhető környezetet szeretnék végre.

Megszivtam 2010.08.31. 13:45:31

Sajnos már megvalósulás alatt van a Budapest szíve akarom mondani Budapest Infarktusa program. A Kecskeméti utca - Petőfi Sándor utca lezárásával értelmetlenné tettek egy közuti aluljárót a Ferenciek tere alatt. Nem érhető el az Erzsébet híd déli irányból (Üllői út) és lassan északról sem (Váci út, Bajcsy Zsilinszky út) csak lefelejtették közben az Erzsébet hidat áthelyezni. Ha lenne másik Erzsébet hidunk, akkor lenne ezeknek a terveknek valamennyi létjogosultsága, így viszont csak a hatalommal való visszélés, és a szándékos károkozás fogalmát merítik ki. Aki Újpestről akar dél budára eljutni, vagy dél pestről észak budára annak az esélyei drámaian csökkentek azzal az esztelen rombolással, hogy a Károly körutat szándékosan leszűkitik 2x2 ről 2x1 sávra. Budapest Infarktusa készül itt, ez lesz Demszky főműve : az élhetetlen város közlekedhetetlen lesz.

Valandil 2010.08.31. 13:46:13

@Rwindx: Mondjuk ő rúgja ki alóla a sámlit? Azt én akartam, de egye fene!

eszkep 2010.08.31. 13:46:39

Elég mókás az az idézet, melyben Demszky érdemeit sorolja fel!
Az nem érdem, ha a város polgármestere végzi a dolgát és felújítja a romos állapotban lévő földalattit, vagy a teljesen nonszensz állapotban lévő Bartók Béla utat, vagy épp az állatkertet.
A Móricz Zsigmond körteret szintén nevetséges említeni, Demszky csak szétverte, idestova NÉGY ÉVE kellett volna átadni.

A legnagyobb pofátlanság azonban a Lágymányosi híd említése. Ez teljes egészében Schamschula György érdeme, Demszky nem akarta ezt a hidat, mert az MDF kormányhoz kötődött, mint költségvállalásban, mint a tervekben. Sőt ahol lehetett, keresztbe tett az építkezésnek!
Emlékezzünk emberek, emlékezzünk!

eszkep 2010.08.31. 13:49:01

@Rwindx: ""Remélem, Miniszterelnök Úr megtalálja a módját, hogy méltó módon búcsúztassa Budapest első, szabadon választott főpolgármesterét. Kérem őt erre!""

Remélem, az ügyészség is megtalálja a stílszerű módját...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.31. 13:55:05

@eszkep:

Igen, ezek a fejlesztések akkor is megvalósultak volna, ha XY a főpolgármester és nem Demszky.
Ez egy érdem, hogy 20 év alatt sikerült pár romos utat felújítani? Alapból ez a dolga.

Amúgy a Demszky-korszak legjellemzőbb mementója: Moszkva Tér.
1990 óta semmi, de az égvilágon semmi sem változott ott.

Megszivtam 2010.08.31. 13:56:53

@eszkep: A Bartók Béla utat látszólag felujították, de ezzel teljesen tönkretették. Ma már minden 6-ik üzlet zárva van és megjelentek a hajléktalanok is. Ez is csak Demszky pusztitásaink egyike lett. Jelenleg kocsma utcát akarnak csinálni belőle. Vicces lesz, ha sétáló utca lesz.

Rwindx 2010.08.31. 13:58:28

@Valandil: @eszkep:
:)

Ja, mondjuk bűnügyekkel nem elsősorban a minelnöknek kell foglalkoznia.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.31. 14:02:50

@zero: Bocsi.Kapolyiról lesz írás?Egy ismerősöm ki van akadva azon,hogy megszüntették a nyomozást ellene.
Amúgy ami még idegesítő volt,az az utóbbi évek Demszki féle ünneplései.3x os kordon 50 embernek.Bazdmeg,ha tudom ,hogy utálnak,nem csinálok ilyen rendezvényt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.31. 14:14:51

"Atkári kérlelhetetlen volt. Nem volt hajlandó apró engedményeket sem tenni a politikai népszerűség oltárán, ezzel a hajthatatlansággal maga ellen hangolta a liberális frakciót is."
A gerinceseket kilökik maguk közül a csúszómászók.

"Politikai felelőssége nem vitatható, de nem vitathatóak el eredményei, amit a városáért tett."
Mijei? Voltak?

"Remélem, Miniszterelnök Úr megtalálja a módját, hogy méltó módon búcsúztassa Budapest első, szabadon választott főpolgármesterét."
Pl. egy kiadós börtönnel minimum!

"A város látványosan fejlődött,"
Ja, én is azt érzem, mikor arra járok, ugyanolyan mocskos mint 20 éve...
Demszky nyaralója sokkal látványosabban fejlődött.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.31. 14:15:46

@zero: Az lenne az érdem, ha nem lennének romos utak. Ilyen benzinár és útadó mellett? Vörös szőnyegnek kellene végig lennie!

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.08.31. 14:15:49

Kedves Gábor!

Én nem szeretném, ha elmennél közülünk még. Úgy szeretnélek látni minden reggel, amikor megyek a munkába, ahogy takarítasz magad után, hogy a sok szart, amit neked és a telhetetlen/tehetetlen városvezetésnek köszönhetünk, velük együtt kalákában szépen elkotrod. Saját pénzből szívesen beruházok neked kislapátra, seprűre, csákányra és bármilyen munkaeszközre, amivel az elbaszott építési projektjeidet mondjuk az úthálózat kijavítására, ésszerűsítésére használhatod fel. Olyan szívesen venném, amikor a teljes városvezetéssel egyetemben minden nap behúznátok a 4-es metrót az állomásokra, ahol a várost fenntartó, szorgalmas és dolgos emberek ki- és beszálhatnak, hogy eljussanak munkába. Természetesen a szerelvényeket a bkv teljes vezetése (lol, VEZETÉSE) taszigálná hátulról, majd remélhetőleg téged is taszigálnának hátulról.
Szívesen megvárnám, amíg az előttem levőkkel sorban átúszol a Duna túlpartjára kompként, sőt, egyenesen vízi atlaszként, a vállán cipelve Budapest mindennapi gdp-termelő közönségét.
Szívesen látnám minden nap, ahogy a munkától megfáradva térsz haza azok közé a csövesek és cigányok közé a lepukkant lakótelepre, akik annyi mindent kaptak tőled rémuralmad alatt, főleg szabadságot egy csomó galádság elkövetéséhez, ahol aztán békésen álomra hajtod a fejedet, a jól végzett munka tudatával. Mivel fáradt leszel, valószínűleg fel sem fog tűnni a népes cigány családok éjszakai dajdajozása, szabadulópartizása, a motorosok, autósok hajnali lámpás versenyzése, részegek ordibálása, reggelente pedig a beűjult drogosok kerülgetése. Kívánom neked mindezeket.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.08.31. 14:26:16

Értem, tehát mindent elkúrt, mndent szarul csinált, totál korrupt volt, dilettáns, de amúgy egy igazi gondolkodó volt, mert nem tűrte a náci beszédet (sic), meg toleráns volt a kisebbségekkel...

Fantasztikus Bőhm Úr, fantaszikus!

ezmegazesamaz 2010.08.31. 14:35:54

Demszkyről mint főpolgármesterről és egyben a munkásságáról mindent elmond az hogy nem is lakik az általa irányított városban, mert ő maga is elkötözött...

eszkep 2010.08.31. 14:41:54

@zero: "Amúgy a Demszky-korszak legjellemzőbb mementója: Moszkva Tér."
Ne is mond, ott lakunk. 1994 óta minden önkormányzati- és parlamenti választásnál megígérték, de 4+8 év kormányzás és 16 év fővárosi közgyűlésbeli többség nem volt elegendő az ígéret megvalósítására.

toxi27 2010.08.31. 14:46:37

Én még Februárba jártam fent Budapesten a Cinema City Aréna ba mentünk Avatart nézni busszal Nagykanizsáról. 27 éves vagyok életembe talán 5 voltam pesten ezelőtt utoljára talán 7-8 éve voltam fent. Ahogy mentünk be busszal a népligethez és elnéztem az épületeket nem akartam elhinni, hogy ez a főváros. Komolyan mondom vidéken szebb városok, vannak mint amit az alatt 10-12 km alatt láttam. Tudom, tudom ez édeskevés megítélni de összerakva amit itt is olvasok néha meg ez az a pici amit láttam a városból eltudom képzelni hogy milyen lehet az egész város. Mondtam is a havernak én egyszerűen nem tudom elképzelni hogy itt éljek és még ezt hívták világvárosnak és ez a ország fővárosa. Komolyan mondom még Nagykanizsa vagy Keszthely is jobban megérdemelné ez alapján a főváros címet. Pedig Kanizsát se küldeném el egy olyan versenyre ha lenne ilyen ahol a városokat, osztályozzák.

arlequin 2010.08.31. 14:49:45

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
1etértek!
bőhm zsúr kanfasztikus!

mellesleg ez a demszky úgy tűnik tényleg annyira hülye, amilyennek látszik. de bőhm zsúr többször nyúlt a mignonba...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.31. 14:58:34

Még nincs 10 éve hogy Pesten lakok. Egy tény sok mindent újjáépítettek, aztán szétbasztak majd megint újjáépítettek és természetesen azóta megint szétbasztak. Erre a legjobb példa a Móricz Zs. körtér, amit felújítottak 2003 környékén majd szétverték szinte minden évben utána, és a kegyelemdöfést a 2006 "kampánymetró" építésének megkezdése adta meg. Én ezt láttam hogy ha belekezdenek egy "fejlesztésbe" az totál koordinálatlanul, zavarosan, legtöbb esetben szarul kivitelezve készül el. (Pl. Fővám téren vadiúj aluljáró be és kijáratának a külsejét lecsempézték, nos a munka minősége az olyan hogy ha ezt egy iparos a fürdőszobámban csinálja így akkor leveretem vele és újrarakatom a saját költségén, szar fugázás, nem illeszkedő sarkok, eltolt kontúrok) De azt is kérdezhetném, hogy a felújított 2.-es metró állomásai láttak-e azóta takarítószemélyzetet? Ebben a városban ha pénzt költenek valamire, azt mindig hagyják utána lerohadni.
Nagyon szép és jó hogy vannak felújított épületek, de ezzel kérkedni?? Már ne haragudj de ez a feladatotok, nem csak neked Gabi hanem az összes többi seggfejnek a városházán akik csak azzal voltak ill. vannak és lesznek elfoglalva hogy egy egy útfelújításnál átépítésnél megtalálják azt a céget aki a legtöbbet osztja vissza a zsebetekbe. Azzal arcoskodni hogy 20 év alatt fejlődött a város?? Be is baszna ha minden olyan lenne mint 90-ben. Egy működő gazdaságú, nem 3. világbeli országban természetes hogy fejlődnek a dolgok, főleg ha van honnan fejlődni. De egyet azért szívesen megvizsgálnék, hogy annak a fejlődésnek, na annak milyen ára volt. Ha nem egy liberálkuplerájokrata vezetése van ennek a városnak akkor hol tartana Budapest? Budapestet ne a 90-es évek Budapestjéhez hasonlítgassuk mikor az eredményekről van szó. Hasonlítsuk Prágához, Varsóhoz a régi szovjet blokk országainak fővárosához, ők hol voltak 90-ben és a mai napon hol tartanak.

Jobbágy 2010.08.31. 15:00:00

Tegnap már őrjöngtem sky kapitányon...böhm úr megnyilvánulása kapcsán. Erőt gyűjtök az ismételt kifakadásra

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.31. 15:03:04

@toxi27: Hasonló benyomások részemről is, mint ritkán Pestre járótól.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.08.31. 15:29:06

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Végül is meg is köszönhetjük, hogy egyáltalán valami fejlődött .... elvégre tényleg lehetne minden olyan, mint 1990-ben :-)

Sátán meg a Jocó 2010.08.31. 15:51:25

@pszicho pete: hogy tűnne fel ennek? Nem is Bp-n lakik...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.31. 16:11:08

@zero:
Bár ha megnézzük egyes területeken találunk nem csak 90-es éveket zárvány formájában hanem 80-as éveket is.....

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.31. 16:15:51

@zero:
Egyébként ez a mennyit fejlődött a város 90-hez képest kb. olyan nekem, mint mikor baromarcú Fletó az internet kapcsolatok növekvő számával kérkedett.

sunblind 2010.08.31. 16:18:54

Mindig is bpen éltem, itt is születtem. És tényleg csak azt nem értem, hogy mindenki köpködi ezt a teljesen hülye demszkit. Joggal. Mert tehetetlenségünknek, balfaszságunknak, szerencsétlenségünknek húsz éve létező, élő példája. Egy semmire nem jó, nagyszájú, ostoba idióta, aki a fél életét képes volt ebben a pozícióban kihúzni. De mégis hogyan? Ki szavazta ezt meg, ha mindenki utálja, mint a sz.rt? Én első két alakalommal még nem szavazhattam, aztán meg csak kerek szemekkel pislogtam, hogy teljesen mindegy mi történik, ez nyer.
Hihetetlen volt.
Kifordítottságunk, szürrealitásunk remek példája ez a sötét, fasizmus elleni élharcos gyökér.
Ki kéne tömni, és kiállítani a holdon.

Kicsit Karcos 2010.08.31. 16:22:19

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Mátyás király idejében még 500 évet kellett dolgozni egy mobiltelefonért, de ma már csak 3 napot kell.

derelyegrádi szellem 2010.08.31. 16:54:36

Ez mondat foglalja legjobban össze az ilyen Böhmök gondolkodásmódját, ars poetikáját:

"Demszky a szabadság követe volt, esküdt ellensége a náci beszédnek és gondolatoknak, szolidáris volt minden kisebbséggel."

Értem. Tehát az, aki ellensége náci beszédnek (akár a nem létezőnek is), az attól függetlenül "nagy ember", hogy ő maga szétlopta, és haverjaival szétlopatta az gondjaira bízott várost. Tehát teljesítményt a nácizás, becsületességet pedig mondjuk fasisztázás hiánytalanul pótolja. Akkor bazdmeg miért nem egy papagáj irányította ezt a várost 20 évig, mert a "náááácik vaaagytoook" dumát ő is tudta volna nyomni, és még nem is lopott volna. Bár köztetek talán még arra is rászokhatott volna.

Ja és Bandi!

Én a Városházáról a rossz nyelvektől úgy hallottam, hogy amíg a Mesterházy élet és halál ura volt ott, addig te az egyik leggenyessebb, és legszorgalamasabb seggnyalója voltál. Meg azt is, hogy az Atkári kicsinálásában is volt némi szereped....Ehhez képest némi megütközéssel olvastam publicisztikádat, ezt gondolom megérted.

derelyegrádi szellem 2010.08.31. 17:01:13

@zero:

Dehogynem. 1990-ben még éjjel is keresztül mertél rajta menni. Ezt most már meggondolnám.

jani888 2010.08.31. 17:21:54

Valószínűleg csak mi (hülye állatok) nem látjuk azt a rengeteg munkát és a gigantikus eredményeket,amit nekünk ez a szupercsapat éjt-nappalt feláldozva letett az asztalra. Remélem meg lesz a jutalmuk.---Vagyonelkobzás,életfogytiglan. Én mást is el tudnék képzelni,de nincs itt igazi rend.

trojka 2010.08.31. 18:10:34

Ezt az egész sárdobálást nem értem. A pestiek szavaztak állandoan Demszkire....mert hát, valahogyan csak gyöznie kellett öt cikluson keresztul...

abandi 2010.08.31. 18:38:00

A köztéri felállítást támogatom stop
A lámpavasat szállítom stop
Mag az anyjuk picsáját!
stop

delano 2010.08.31. 18:38:38

@trojka: Pont ezt akartam írni. 5-ször újraválasztották!! Ehhez kb egymillió szavazat kellett mindig.
Vagy csak azért nyert folyton, mert az ellenfele még hülyébb volt? Akkor örüljünk, hogy megúsztuk ennyivel.

Anti Anyag (törölt) 2010.08.31. 18:40:49

@trojka: A pestiek java része nem szavazott Demszkyre. Vagy neked nem tűnt fel, hogy az MDF-el együtt is mindössze 1-2 szavazat többlete volt a balliberális pártoknak?

Jobbágy 2010.08.31. 18:42:53

Az a rottyant alkesz 20 év alatt a város nagy részével egyetemben magát is a nyugati aluljáró jelenlegi szintjére süllyesztette. 92 kilósan és 188 centisen fényes nappal körbe szoktam nézni, ha áthaladok a kurváktól, striciktől, csövesektől és más kétes egzisztenciáktól nyüzsgő szennyedéken ( a Jászait meg körülbelül két éve egy csövesbanda terrorizálja).

Születésem óta itt élek, azon kívül, hogy a szar plázák és az irodaházak gomba szerűen épültek semmilyen előrelépést nem láttam.

A Belváros romokban, amit utat újra tudtak burkolni azt bezony minden koncepció nélkül tették, nyilvánvalóan ötszörös áron. A Móricz tízszeri újraburkolására ki sem térek, s sorolhatnám.

A BKV mellett a "bicikliutak", azaz festékcsíkok is nevetségesek, autóba ülni meg nem lehet, maximum vasárnap este.

Gabi! Neked bezony a jó édes apád!

tudi 2010.08.31. 18:54:57

Hát én aki szintén 1 évben max. egyszer szoktam Budapestre menni nekem sem igazán a "fejlődés" tűnik fel leszámítva azt a sok plázát. Komolyan a környékbeli 30000 fős városban szebb helyek vannak, mint a fővárosban, sőt mikor jártam Füreden az Budapesthez képest sokkal élhetőbbnek tűnt. Ja plusz itt van még a sok feleslegesen elqurt pénz, ami erre a világvárosra elszórtak, máshol nagyobb hasznát vették volna.

trojka 2010.08.31. 20:13:07

@Anti Anyag:
De hát, akkor hogy lehetett, hogy ötször is ö nyert...mondjuk, ezért ne érts félre, mert én ugyan nem vagyok pesti, de a véleményem megvan a buzi, cigánypártolo, szarkavaro SZDSZ-röl...

ucsacsu 2010.08.31. 20:48:17

@trojka:
Mert a hülye,debil pestiek,és budaiak Jézust kiabáltak,de Barabás hallatszott.Buta egy népség, megérdemelték demskyt,én most hagynám öket a buszok vonalán szaladgálni,semmi többlet pénzt, nekik demszky kellett most adják össze azt a pénzt amit az ők segítségével a szadesz+ maszop ellopott.

doberman 2010.08.31. 21:01:19

Jó, akkor megmondom az értetlenkedőknek, hogy miért nyert mindig demszky:

Azért, mert Bp-n megfelelő mennyiségben található:

a) cigány
b) fehér szemét
c) zsidó

akiknek a szavazóerejét a normális emberek itt nem tudták ellensúlyozni.

Horizont 2010.08.31. 22:02:00

"Nem maradt, aki mellé állt volna, Demszky ellökte a kezét."
Hát ezen majdnem bepisiltem a gyönyörűségtől! Ellökte a kezét.....óh....Ennyi elég is vagy sok is:(

abandi 2010.08.31. 23:04:11

Ezt a rühös disznót végig kell kergetni a nagyvilágon!
Szopjon a kapafogú félzsidó....

turcsány karcsi elvtárs 2010.08.31. 23:44:56

@doberman: érdekes tény, hogy pesten és vidéki nagyvárosokban van támogatottsága a liberálisoknak, pont ott, ahol a "tuggyukkik" sokan vannak

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.09.01. 00:07:08

@sunblind: Na ezzel egyet kell hogy értsek: ez a fasz(i) a mi tehetetlenségünk mementója. Nem azért, mert éveken keresztül újra választottuk, és nem is azért, mert az ellenzék sem tudott felmutatni senkit, aki megfelelt volna a pozícióra (bár erre még egy plüss majom is képes lett volna, hogy a Kütyüshop szlogenjét alkalmazzam: kutyushop.blog.hu/2010/08/31/akkor_legyen_mar_inkabb_minden_a_kutyake). Azért, mert amikor láttuk az alkalmatlanságát, nem tettünk semmit azért, hogy eltakarodjon a sleppjével együtt, nem mozdultunk meg, nem kezdtünk el aláírásokat gyűjteni a leváltásáért. Persze, hogy azt hitték, hogy minden okés, folytathatják tovább, mert senki nem ágál ellenük, és igazuk volt. Miattunk ilyenek ezek, mert nem látunk ki a kerítésen túlra. Azért, mert az emberek ha elmennek szavazni, nem valakire, hanem valaki ellen szavaznak, miközben az is csak egy szavazat, nincs ráírva, hogy x ellen vagy y mellett. A szavazófülkékben nem forradalom zajlott le, hanem egy reményhullám, hátha a másik jobb lesz. Közben ugyanúgy el kellene kergetni ezeket is a saját jókommunistáikkal, mint a másikat a rosszkommunistáikkal. Szóval mi tehetünk róla, hogy hagytuk eddig fajulni a dolgokat, és hagytuk, hadd higgyék, ez nekünk jó, miközben a határokat nem hogy feszegették, de jócskán túl is lépték.

esef 2010.09.01. 08:22:31

Ma a négyes metróval jöttem dolgozni, mint az elmúlt években minden nap.

esef 2010.09.01. 08:23:08

Hoppá, az előbb véletlenül a 2020.09.01-i kommentemet küldtem el előre... :)

Csurár apuka 2010.09.01. 09:05:46

Ezt a mocskos maoista feleségverő gazembert csak jól ki kéne herélni, mint egy KANDISZNÓT.

szkeptikus vagyok 2010.09.01. 09:22:46

Én kb. 7 éve voltam Prágában. Addig, bevallom, nekem sem tűnt fel Budapest igénytelensége, mivel itt élek, és ugye megszokja az ember a környezetét. (Németországban sok helyen jártam, de ugye sportszerűtlen volna egy ottani nagyvárossal összehasonlítani Bp-et.)
De Prágában valóban leesett az állam: rend (kb. minden sarkon rendőr), tisztaság (1, azaz 1 db koldust/csövest láttam), kutyapiszok zacskók mindenfelé kitéve, kutyaszar sehol, kitatarozott régi házak (1 db graffiti a külvárosban). Szinte sírtam magamban, hogy milyen ordító a különbség.
Nemcsak a határon túlra kellene kötelezően kilátogatni, hanem más közép-európai fővárosba is, hogy tudatosuljon mindenkibe a liberálbolsevik ámokfutás következménye.

trojka 2010.09.01. 10:22:47

@ucsacsu:
igaz, de már van olyan, aki ingyen tömegközlekedést igért a budapaestieknek...ez lenne majd a Kánaán...hulye vidéki, vonat one, busz one, menj télen-nyáron gyalog, biciklivel, görkorcsolyával, saját autoval (ma emelték megint a benzin árát)...nem, ez nem 21., hanem 19. század...

esef 2010.09.01. 10:33:27

@zero:
A Moszkva téren '90 előtt se nagyon történt semmi. Ott az utolsó nagy "esemény" az volt, hogy átadták a 2-es metrót...

z666 2010.09.01. 10:35:45

Ez a lényeg:
"...esküdt ellensége a náci beszédnek és gondolatoknak, szolidáris volt minden kisebbséggel..."
A náci beszédet valószínüleg csak úgy lehet visszaszorítani, hogy leromboljuk a fél várost.

Ceterum censeo demszkyt ki kell végezni!

Marcellusca 2010.09.01. 12:13:40

Na, most olvastam ezt a posztot. :)

Hogy mennyi szép terv NEM valósúlt meg.
Sőt!

derelyegrádi szellem 2010.09.01. 12:29:56

@szkeptikus vagyok:

Én ezt a "szembesítést" évente megteszem. Úgy még durvább.

Prágában néhány éve volt egy nagy árvíz (a fél belvárost elvitte), mi nem egészen egy évvel azután voltunk ismét, és az egészre már csak fotókiállítás emlékeztetett. Budapesten belvárosi házakon II. világháborús és '56-os géppisztolysorozatok vannak. 2010-ben.

Prágában még idényen kívül (kora tavasz, késő ősz) is hemzsegnek a túristák, rengetegen vannak, ami könnyen összefügghet azzal, hogy a belváros gyönyörűen felújítva, semmi grafitti, nincs szemét, hajléktalanok, koldusok, zsebtolvajok, rablók tömege, nincs halmokban a kutyaszar, meg nincs húgyszag az aluljárókban, kapualjakban, és anélkül is rendelhetsz egy sört vagy bármit, hogy kikérnéd az itallapot, mert nagyjából mindenhol ugyanannyiba kerül, akár belvárosban vagy, akár a várban (legutoljára kb 35-40 korona volt egy korsó sör), és nem érhet olyan, hogy egy sörért kifizetsz mondjuk 5000 forintot, csak mert vigyázatlanul ültél be valahova. Ez utóbbi a túrista halála. A bizonytalanság, és mindig mindenhol figyelnie kell, hol próbálják meg nagyon durván behúzni.

Hát csoda, hogy ide évről évre kevesebben jönnek? Dehogy az. A túristát nem érdekli, hogy város ahova ellátogat, ott a főnök kíméletlen ellenfele-e a náci beszédnek (vagy annak, amit ő annak tart), az viszont igen, hogy ne egy koszos, büdös, rendetlen várost kelljen néznie, már ha meri, mert egyfolytában a táskáját meg körülötte állókat kell sasolja, nehogy kirabolják, meglopják, ha beül valahova akkor pedig nagyon észen kelljen lennie, nehogy lehúzzák. Ez tényleg csak az extrém dolgokat kedvelőknek lehet úticél, de a többség kikapcsolódás, pihenés, város nézés céljából utazik.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.01. 13:03:04

@derelyegrádi szellem: "Budapesten belvárosi házakon II. világháborús és '56-os géppisztolysorozatok vannak." - mi tagadás, ezeket ideje lenne már "aktualizálni"....

derelyegrádi szellem 2010.09.01. 13:15:55

@Seduxen:

:-))

Én nem gondolnám, hogy a házakat - még jobban - tönkre kéne tenni. Amíg vannak az Andrássy úton - erre is - megfelelő célszerszámok :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.09.01. 13:42:27

@derelyegrádi szellem: csak ügyesen kell lőni :)))) különben ennyit megérne szerintem. Én pl a panelházunkat szívesen felajánlom erre a célra, inkább glettelnék utána hetekig :)))))

delano 2010.09.01. 14:07:02

@doberman: "Azért, mert Bp-n megfelelő mennyiségben található:

a) cigány
b) fehér szemét
c) zsidó

akiknek a szavazóerejét a normális emberek itt nem tudták ellensúlyozni. "

Jaj, de nagyon egyszerű ráfogni a pesti lakosság 3-4%-át kitevő zsidókra Demszky folyamatos nyerését.

Nem inkább az a fő ok, hogy Orbán meglátta, hogy a cseheknél prágai főpolgármesterből lett miniszterelnök és ezt megelőzendő kizárólag balf*szokat indított Demszky ellen? Latorczaira ki emlékszik? Schmittre nyilván többen...
Orbán is maximálisan felelős azért, hogy nem bírt sem 98-ban, sem később egy normális ellenjelölttel előállni. (90-ben és 94-ben még nem sok szava volt Orbánnak, de 98-tól annál több)

delano 2010.09.01. 14:08:39

@derelyegrádi szellem: Nekem az tetszik Prágában, hogy az elmúlt 10 évben szépen fokozatosan hosszabbították meg a meglévő metróikat. Ugyanúgy 3 vonal van, mint 10 éve, de azok egyre hosszabbak.

delano 2010.09.01. 14:13:11

@turcsány karcsi elvtárs: "érdekes tény, hogy pesten és vidéki nagyvárosokban van támogatottsága a liberálisoknak, pont ott, ahol a "tuggyukkik" sokan vannak"

A "tuggyukkik" a világháborús események következtében vidékről eltüntek. Nincs olyan vidéki város, ahol 100-nál többen lennének. Ezzel elég nehéz lenne befolyásolni a választást.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.09.01. 15:43:29

@eszkep: Pazarlás, követ a nyakába azt a folyóba vele. Ha csak nem veti ki magából ezt a szar alakot.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.09.01. 15:45:42

@zero: Miért? Melyik nagy tér szépült meg? Boráros, Moszkva, Blaha, Nyugati és még lehetne sorolni, talán még lapukkantabb is, mint 20 éve. Boráros nagyon picit szépült, de az is magántőke miatt...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.09.01. 15:59:53

@toxi27: Igen. A vidéki kis és közepes városok hülyére verik átlagban fő, akarom mondani putri városunkat.

A baj az, hogy hiába olyan szar és büdös amilyen, sajnos kényszeből kell ott élni vagy dolgozni sokaknak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.09.01. 16:04:39

@zero: Azért sikerült pár villamosvonalat felszámolni még így is, a maradékot meg hagyni szétrohadni. A lehetséges HÉV-HÉV-MÁV lehetséges vágánykapcsolatokat is sikeresen lerombolni. Építenek egy elszigetelt játékmetrót. A Lajtán túl szegregált nehézmetróvonal nem igazán épül 30 éve. Itt ilyenhez fogtak hozzá a XXI. században.

Fel nem fogom, hogy ki az aki beveszi azt, hogy itt sikerről van szó az elmúlt 20 évben.

Azt meg végképp nem értem, hogy kik voltak azok az állatok, akik megszavazták 2002 után...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.09.01. 16:22:05

@pszicho pete: Aláírásgyűjtés? Ennek kb. annyi értelme van, mint kiskanállal alagutat ásni az Alpok alatt.

Ne vicceljünk már.. Benziért adakoztam volna amivel leöntjük és felgyújtjuk.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.09.01. 16:31:38

@szkeptikus vagyok: Én 2007-ben voltam kint. Sírni tudtam volna, mikor haza kellett jönnöm...

trojka 2010.09.01. 19:11:06

a szomszéd most jött haza Horvátországbol...azt mondta, hogy kifelé ugy érezte, valami csodálatos országba lépett be...visszafelé meg azt, hogy megérkezett a Balkánra...

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.09.02. 10:05:05

oké, bőhm bácsi nettó faszságokat beszél, de a kedves kommentelők is szépen zárkóznak le színvonalban.

1. a budapesi választópolgárok szavazták be, és nem 1-2 szavazattal győzőtt, hanem jócskán.
2. általában a fővárosi közgyűlés összetétele más volt, pl. szinte soha nem volt szdsz többség - amiből ugye az következik, hogy az emberek 20 féle pártszimpátiával is demszkyre szavaztak, mert az összes többi induló még komolytalanabb volt
3. idézzétek már fel az ellene indulókat és gondoljátok végig ők mit végeztek volna

4. rohadtul álságos dolog számonkérni a főpolgármesteren mindent, amikor 23 önálló kerülettel kell küszködnie, valamint szinte soha nem azt akarja a közgyűlés, amit ő.
5. egyszer érdemes belehallgatni a fővárosi közgyűlés jegyzőkönyveibe, hogy lássátok mekkor érdemi munkát folytatnak ott a derék beválaszott képviselők.

6. rohadtul álságos számon kérni a régi magánépületek állapotát és felújítását egy polgármesteren

7. persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy pocsék főpolgármester volt - talán az első ciklust nem számítva - onnantól meredeken zuhant a városvezetés minősége és színvonala, de ez legalább annyira a közgyűlést összeszavazó polgárok hibája is

Sudák 2010.09.02. 14:30:05

Ez az ember most leköszön, aztán csak akkor lép megint Bp területére, ha meghívják az ATV-be, hogy reszkessen a küszöbön álló diktatúrától. Amúgy meg majd röhög a markába és szarik arra, hogy mi történik abban a városban, ahol ő és bandája annyira megszedte magát. egy nemlétező párt semmirekellő, idegbeteggé vált gyengekezű bábembere. Azért ha egyszer majd valamikor 10-20 év múlva bemegy körülnézni, lesz valaki felismeri és lekever neki egyet, csak hogy végre szembesüljön a munkájával, ha már a haverjai sorozatos lebukásai nem nyitották fel a szemét.

turcsány karcsi elvtárs 2010.09.03. 22:59:31

@delano: "A "tuggyukkik" a világháborús események következtében vidékről eltüntek. Nincs olyan vidéki város, ahol 100-nál többen lennének."
nettó hülyeségeket írsz. többszázan vannak sok vidéki kisvárosban is, megyeszékhelyekeről és nagyvárosokban nem is beszélve

süti beállítások módosítása